Loonmatiging

Premier Balkenende en minister Zalm roepen de vakbonden op tot loonmatiging. Dat deden ze gisteren na afloop van de ministerraad. „Je schiet jezelf in de voet”, aldus de premier. (NRC)

Maar rep vooral niet over de enorme winsten, extreme bonussen en algehele verrijking aan de top. Wie lonen wil matigen moet zelf het goede voorbeeld geven.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zaterdag 12 augustus 2006 :: 12.38 uur

163 Comments

163 reacties

  1. Ja, natuurlijk kan hij dat wel gaan roepen nu hij zichzelf wel even met een christelijk bescheiden 30% verrijkt en zijn zakken gevuld heeft. Trouwens, op het moment van zijn verrijking stond Nederland er volgens mij toch een stuk beroerder voor en dat weerhield hem er toch ook niet van om zijn eigen zakken te vullen. Het is het zoveelste teken aan de wand datze er puur voor de rijken en welgestelden zitten en dat de gewone arbeider totaal niets meer gegund wordt. Trouwens, al opgemerkt hoeveel ‘geliefde’ bestuurders de zinkende Baltanicschip verlaten en hun baantje verruilen voor een topbaantje in het bedrijfsleven voor een exorbitante salaris, zo’n salaris die ze vier jaar lang bewust ontzien hebben en niet aangepakt hebben zodat ze het nu zelf gaan verdienen, over handel met voorkennis gesproken.
    PS: spelling en opmaak is geschied volgens het rode boekje.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel — zaterdag 12 augustus 2006 @ 12.49 uur

  2. Aanvulling, als ze nu al oproepen tot matiging, dan ben ik erg benieuwd hoe dat zoet er dan uit gaat zien met Prinsjesdag. Mij hand is toch wel iets groter dan een kinderhand.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel — zaterdag 12 augustus 2006 @ 12.57 uur

  3. Ik hoor het ze al lachend zeggen in den Haag stelletje zoetkonten dat volk.

    Reactie door Jofel — zaterdag 12 augustus 2006 @ 13.08 uur

  4. Natuurlijk moeten de lonen matigen! Waar moeten anders die enorme topsalarissen en bonussen van betaald worden?

    Reactie door Monique — zaterdag 12 augustus 2006 @ 13.22 uur

  5. Over terughoudendheid gesproken:

    http://www.dewaarheid.nu/jul01/gouden_handdruk.htm

    Reactie door Olav ten Broek — zaterdag 12 augustus 2006 @ 13.22 uur

  6. Ik ben er ook voor om de lonen te matigen. Laten we de opleving niet om zeep helpen. Wel even een voorwaarde. laat de overheid er zorg voor dragen dat de prijzen niet teveel stijgen! dan hoef ik niet veel loonsverhoging. in het verleden waren het de gemeentes die voor de inflatie zorgden.

    Reactie door robert b — zaterdag 12 augustus 2006 @ 13.24 uur

  7. Als voorbeeld:
    Als je het onderhoud aan je auto uit blijft stellen dan wordt je op een dag geconfronteerd met enorme kosten.
    Er was geen economische groei,als de werknemers behoorlijk gecompenseerd waren door de gestegen kosten van levensonderhoud en de inflatie.
    Nu lijkt het of er economische groei is,dat is echter niet zo.
    Het is schuiven met cijfers.
    En vooruitlopend op de verkiezingen om de verkiezings uitslag te beinvloeden.

    Reactie door volly — zaterdag 12 augustus 2006 @ 13.27 uur

  8. NL wacht een alerikaans toekomst. Terwijl die nog echte vakbonden met macht hebben hier en daar.
    Weet u het nog? NWAirlines.
    De werknemers werden onbetaald op non actief gesteld of moesten een pay cut nemen. In dezelfde periode ging het hoger managment er 5% of meer op vooruit.
    Reden: de winst was te laag! (?)
    Dus Balkenende 4 =
    minder voor jou, en tegelijkertijd: meer voor hen.
    Goede voorbeeld? Slechte voorbeeld?
    Ach de stemmer stemt er op en zachte politici maken stinkende stemmers.

    Reactie door Barend — zaterdag 12 augustus 2006 @ 13.30 uur

  9. Totale uitloop bij de VVD …iedreen uit de politiek ? wordt het toch nog gezellig..wie volgt ?

    Reactie door eric — zaterdag 12 augustus 2006 @ 13.38 uur

  10. Ach Jan ze hebben de salarissen aan de top flink laten toenemen, de winsten exorbitant laten stijgen, zijn van plan de winsbelasting flink te verlagen en kiezen vervolgens eieren voor hun geld en gaan werken in het bedrijfsleven cq. zoals Ross wil in de ZORG om hun inspanningen t.b.v. henzelf te verzilveren.
    Ross rekent waarschijnlijk op een exorbitant managerssalaris incl. riante bonus in de zorg.
    We hebben een exodus van kabinetsleden, een kamerbaantje is ze te min. Ze willen innen en verzilveren en NIET opdraaien voor de gevolgen van hun beleid.
    Carieremjagers meer niet, politiek als opstapje misbruikt.

    Reactie door Henny — zaterdag 12 augustus 2006 @ 14.17 uur

  11. @9,
    inderdaad, Zalm, Schulz, van Hoof, AHA, Hoogervorst. De komende klappen moeten zeker door links worden opgevangen

    Reactie door Jory — zaterdag 12 augustus 2006 @ 14.19 uur

  12. de belangrijkste nog vergeten: Dekker, die neemt ook de keilatten

    Reactie door Jory — zaterdag 12 augustus 2006 @ 14.22 uur

  13. ik hoop dat de SP dit tijdens de verkiezingscampagne dan ook even goed laat zien hoe de heren zichzelf hebben verrijkt en waar ons geld is gebleven,dat is namelijk allemaal niet zo moeilijk lijkt mij om ook te kunnen laten ZIEN.
    vandaar dat men zich allemaal al aan het indekken is omdat men weet dat ze in de straks op hun bek gaan in de verkiezingen.
    de baantjes en salarissen zijn ze al aan het uitzoeken voor zichzelf,”geen misverstand hierover” zou JPB zeggen…

    Reactie door iew — zaterdag 12 augustus 2006 @ 14.32 uur

  14. Er is er maar een die zichzelf in de voet heeft geschoten.,

    In de media was het een schimmelinfectie of een bacterie infectie, hij is er twee tot drie keer aan geopereerd, we weten hoe langzaam de voetzool hersteld., zeker bij ingrijpende operaties, dus daarom is het heel eigenaardig, dat hij in december alweer aan het wintersporten was!

    ga dus maar uit van een gewone vleeswond n.a.v. pistool schoonmaken, of algehele onhandigheid!, waarom heeft jp een pistool, omdat zijn vrouw en/of zijn gezin bedreigd werden door iemand met een mes!

    maar onhandigheid van jp is slechte reclame ,dus verzin je een infectie.

    (spelling volgens gevoel/idee voor de taalpuristen met one way traffic in hun hoofd)

    Reactie door Jansonius — zaterdag 12 augustus 2006 @ 14.44 uur

  15. dat vragen ze toch al jaren,
    schoten ze maar 178-175 cm hoger,

    Reactie door ad — zaterdag 12 augustus 2006 @ 14.49 uur

  16. degenene die de ecoomie vooruit helpen zijn de ondernemers, zij mogen dus als eerste profiteren. de arbeiders , de werklozen en de ambtenaren hoeven daar niet direct van te profiteren. loonmatiging is goed voor de economie, tot op zekere hoogte uiteraard.

    Reactie door jan peter b. — zaterdag 12 augustus 2006 @ 15.13 uur

  17. @15 ad,

    Halen ze die lengte wel?
    Ze hebben wel een gruwelijk grote mond, maar of ze ook in lengte zo groot zijn?
    Hun daden in elke geval niet, die zijn laag bij de grond.
    Om van die grote dikke portemonnee (het wachtgeld) die ze meekrijgen maar te zwijgen.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 12 augustus 2006 @ 15.14 uur

  18. Het zorgstelsel, huurstelsel, herkeuringen alles faalt, op wie moeten we straks gaan schelden als iedereen voor z’n eind verantwoording weg loopt.
    De eventuele nieuwkomers zullen zich hullen in een waas van onwetendheid.
    De vertrekkende garde heeft voor zichzelf al een graai positie toe bedeeld.
    Ze kunnen beter F1 coureur worden, kan je tenminste nog eens 51 miljoen per jaar verdienen Kijk maar naar M. Schumacher.
    Ja ja ze verlaten het zinkende schip, en dan nog om loonmatiging vragen.
    Waar halen ze de brutaliteit vandaan.

    Reactie door Pool — zaterdag 12 augustus 2006 @ 15.21 uur

  19. Socialisten schijnen niet in te willen zien dat de wereld groter is dan Nederland alleen. Je wilt niet weten wat er op je af komt uit China, Rusland, Brazilie, India en ook Japan. Loonkosten liggen daar zoveel lager, productie zoveel hoger (gewoon vijf dagen werken bijvoorbeeld…) Kom vooral aan de macht SP, dan stijgt de werkloosheid met bergen, waarna de economie instort en dus alle mensen met een beetje verstand en geld (dus die mensen die via premies de sociale zekerheid in stand houden…) gewoon elders in Europa hun heil gaan zoeken

    Reactie door Peter — zaterdag 12 augustus 2006 @ 15.25 uur

  20. let op: de goegemeente slikt het beloofde zoet weer kritiekloos en stemt massaal cda en naderhand kankeren als ze weer worden bedonderd.

    Reactie door wladimir iljitjs — zaterdag 12 augustus 2006 @ 15.34 uur

  21. Zo maar twee recente berichten:

    AMSTERDAM – De financiële sector in Nederland draait als een tierelier. Aegon, Fortis en ING presenteerden hun halfjaarcijfers. Ze maakten in de eerste helft van 2006 gezamenlijk ruim 8 miljard euro winst.
    Bankverzekeraar ING is van het drietal de grootste winstmachine. ING boekte in het eerste halfjaar van 2006 een nettowinst van ruim 4 miljard euro. Dat is ca. 30 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.(10 augustus 2006)

    AMSTERDAM – Bestuurder Rudy Mareel van het voedingsmiddelenconcern Numico heeft vorige week ruim 4 miljoen euro verdiend door een deel van zijn aandelenopties te verzilveren. Hij vertrekt binnenkort bij het bedrijf.(11 augustus 2006)

    En dan lonen gaan matigen? Kom nou!

    Reactie door E. Meijer — zaterdag 12 augustus 2006 @ 15.46 uur

  22. 16 dat is +- ,maakt niet zoveel uit bij de juiste,eeuu ko?el,
    een dum dummetje,mischien?
    sorry maar ik heb nog nooit een zo’n stelletje leugenaars,en volks verlakkers gezien,alhoewel? maar dan moet je +- 60 jaar terrug in de tijd,
    sorry,,,
    ja dat moet tegen woordig blijkbaar bij staan,,bijdehandje,
    dan mag je alles,tot aan oorlog toe,en zelfs oorlogs misdadigers ontvangen,boes en aanhang,staats bezoek heet het geloof ik. ;-)

    Reactie door ad — zaterdag 12 augustus 2006 @ 15.59 uur

  23. Nee, Jan dat zie je verkeerd.
    Het is veel makkelijker om anderen minder te laten verdienen dan jezelf.
    Dus is de oproep voor loonmatiging gerechtvaardigd……..

    Stel het gaat goed met iedereen, wie betaalt dan die enorme salaris stijgingen aan de top.

    Reactie door Alexander — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.06 uur

  24. Niks matigen. Gewoon volle bak. Wie nu deze querulanten nog wil geloven is het door de voet schieten niet waard. Járenlang afgeknepen worden en nu het goed gaat matigen?! Bedrijfswinsten minder belast, top management met salarissen die een normaal mens in zijn leven niet kan verteren. Met de VVD aan de knoppen járen achtereen de zakken gevuld en “wij” matigen?! Als de bonden hier ook weer in mee gaan, massaal opzeggen. Want dan zijn ze de contributie nog niet eens waard. Hoe ver wilt U zich door dat rechtse uitknijpgilde nog in de hoek laten trappen?

    Reactie door william — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.14 uur

  25. Beste mensen, snappen jullie niet waarom Balkenende & co loonmatiging willen ? Wij leven in een prachtig land, met relatief veel welvaart. Willen we die welvaart behouden of vergroten, dan moeten we zorgen dat bedrijven in ons land blijven! Lage productiekosten (= ook lage lonen) maken het voor bedrijven aantrekkelijk om zich in Nederland te vestigen.

    Ik ben het niet eens met asociale maatregelen van dit kabinet, wel ben ik tegen te hard stijgende lonen. Koopkracht van mensen kan vooruit gaan zonder de lonen hard te laten stijgen, bijvoorbeeld door belastingverlaging of vrijstelling van belasting van een bepaald bedrag. Laten we dat eerst regelen; in je portemonnee heeft het het zelfde effect, en ons land blijft aantrekkelijk voor bedrijven omdat de loonkosten niet stijgen!

    Reactie door Henk — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.18 uur

  26. “Dankzij de loonmatiging van de afgelopen jaren groeit de economie”volgens Gerrit Zalm, waarmee hij dus impliciet toegeeft dat het kabinet en het kabinetsbeleid geen factor van betekenis zijn in deze…….
    De groeiende economie is louter en alleen te danken aan de offers die de werknemers gebracht hebben, en ondanks het kabinetsbeleid gaat het beter! En dankzij datzelfde kabinetsbeleid dus drie jaar later dan de rest van europa!!!!!

    Reactie door Opa-Buiswater — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.23 uur

  27. Dat roepen ze in goede en in slechte tijden. Het maakt niet uit. Het zijn gewoon de slavendrijvers van vroeger!!

    Reactie door Peter Rosier — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.28 uur

  28. @ william 21:
    Nog steeds lid van een vakbond?
    Kok, de Geus egzmd, Nederland is al jaren vern**kt door de vakbond!

    Reactie door Sinne Tolsma — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.29 uur

  29. Absolute aanrader!
    Lees het boek van John Perkins.

    Bekentenissen van een economische huurmoordenaar.

    Met vriendelijke groeten,Ben Tarici
    SP-Heerlen

    Reactie door Ben tarici — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.39 uur

  30. Niemand neemt Balkenende en Zalm toch nog serieus.

    Reactie door hutspot — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.42 uur

  31. @30, Hutspot

    Ikke wel,
    als ik weer balkenbrei en verse zalm op het menu kan zetten in plaats van hutspot, gaat het een stuk beter met de economie. ( ;) )
    Maar dat zal voorlopig wel een droom blijven.

    Reactie door Leftfoot — zaterdag 12 augustus 2006 @ 16.56 uur

  32. 25henk niet persoonlijk hoor.
    OF
    als de top eens zeg van 1 ziekenhuis, 100.000 minder vangen zeg dat er 5 rondlopen van die figuren,en verdelen het onder de bv 300 lonen van de echte verdieners,dan heb je een loon stijging voor die mensen van 1666 euri en 66 centjes,
    niemand die daar wat van kan zeggen,de top heeft nog steeds 1-2 ton,en de echte werkers 1666.66 eurie er bij op jaarbasis,per maand 138.88 eurie,en de totale kosten zijn niet gestegen,en minder ontevreden werkers,op 5 na.

    enige overeenkomst met een bestaand zieken huis en of overeenkomstig bedrijf is puur geluk,daarvoor is de schrijver? niet aansprakelijk te stellen.art 166.66 van het wetboek van strafrecht,.

    Reactie door ad — zaterdag 12 augustus 2006 @ 17.22 uur

  33. De roep tot verdere loonmatiging van Balk en Zalm komt niet onverwachts,na de overigens bescheiden looneisen van de bonden.
    Want deze coalitie wil wel doorregeren en nog verder hervormen en herstructureren van samenleving,verzorgingsstaat en democratie.
    Zeer opmerkelijk zijn dan ook de plannen uit onverwachte hoek nl.het plan van vice-voorzitter van FNV dhr.Ton Heerts om de ww te privatiseren.
    In combinatie met een rechterlijke uitspraak in deze week,betreffende het beperken van uitkering tgv letsel bij sporten en vooral de precedentwerking die deze uitspraak tot gevolg zou kunnen hebben,is toch een onverwachte opsteker voor hen die marktideologie en privatisering tot prioriteit hebben verklaard.
    Hoeveel miljarden euro,s verder en welke bestuurders en of politieke avonturiers met hun arrogante struisvogelpolitiek met hun rug naar de samenleving hebben we nodig om een betere verdeling van lusten en lasten in dit land te bereiken????
    Waar blijft het noodzakelijke tegenwicht van vakbonden EN oppositie?????
    Hopelijk zullen velen voor 22 nov.a.s uit een diepe comateuse slaap ontwaken!!!

    Reactie door visgert — zaterdag 12 augustus 2006 @ 17.56 uur

  34. @19 Peter en @25 Henk,

    Maar welke lonen moeten gematigt worden volgens het cda en vvd? Enkel die van de gewone werknemer, de lonen in de top wordt niks aan gedaan. Daar komen ze telkens weer aan met het smoesje dat ze daar niks aan kunnen doen.

    Even nadenken mag ook wel hoor.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 12 augustus 2006 @ 18.22 uur

  35. Wat een standaard stukkie tekst.
    Zullen we beginnen met JULLIE 30%!
    En later over ‘ de top ‘.
    De meeste medewerkers die aangesloten zijn bij de vakbond, zijn normale inkomens van mensen die normaal werk doen , voor een NORMAAL salaris, binnen een NORMAAL bedrijf. Deze willen een NORMALE loonsverhoging, om de kosten * weer eens NORMAAL te kunnen dragen, en weer eens NORMAAL te leven.

    Deze medewerkers vragen geen DERTIG PROCENT, wat ze toch nooit zouden krijgen.
    En DERTIG PROCENT op jullie salaris is nog veel, dertig procent op MINIMUM is nog steeds niet veel.

    *
    de overheid is de oorzaak van euro inflatie, 1,5 BTW extra 1 jaar voor de euro,verdubbeling van de boetes, en de ICT afdeling van elke gemeente was nog niet klaar voor de euro, want elke gemeente heeft het fl symbool vervangen voor het euro symbool , en ga zo maar door.
    Maar nee, het is de schuld van het bedrijfsleven.
    Als de AH de prijzen verdubbelt, blijven mensen weg.
    Wat ook gebeurt is.
    Maar ik zie de overheid nog geen prijzenoorlog voeren.

    En we hebben het nog niet eens over 4 voudiging van de ziektekosten, met 90% minder dekking.

    dus hou over op de TOP!
    Zo’n telegraaf antwoord.
    Draai eerst die DERTIG PROCENT van jezelf maar eens terug, en de euro inflatie door de overheid, en ga dan maar eens zeiken over het feit dat ” de burger” na 5 jaar uitknijpen ook weer eens op vakantie wil, of weer eens iets extra’s wil doen.

    En volgens mij zijn de top graaiers allemaal werkzaam bij de overheid.
    Als ik het niet eens ben met het salaris van de AEGON , ING & Unilever directeuren, koop ik niets van unilever, verzeker ik me niet bij AEGON, en bankieer ik niet bij ING.
    Bij de overheid heb ik die keuze niet!

    Reactie door Rutger — zaterdag 12 augustus 2006 @ 18.43 uur

  36. Nu de winstcijfers van de multi-s op de beurs er uit rollen,blijkt dat er forse woekerwinsten zijn geboekt.Niet alleen werd de werknemer gedwongen via de partij politiek en de Vakbonden op de nul lijn te gaan zitten,ook werden duizenden banen naar goedkope lonen landen getransporteerd.
    Dit mede om de werkgevers eisen kracht bij te zetten.Doordat de euro t.o.v.de gulden fors geeerrodeerd is,is tot overmaat van ramp ook nog eens de koopkracht fors gedaald.Dat de economie aantrekt,heeft mede te maken met het potverteren van het spaarloon en de globale aantrekking van de economie.
    De VVD en het CDA heeft daar geen invloed op gehad.Inmiddels koelt de economie in de VS weer af en wij zullen over een half jaar volgen.Frappant is dat een stel bewindslieden met een slecht imago, voor de verkiezingen (gedwongen?)het veld heeft geruimd om de gelederen van de supergraaiers ,welke dit kabinet gecrieerd heeft, te versterken.De looneisen compenseren nog niet eens de inflatie/koopkracht pariteit.Immers iedereen in de straat weet je wel te vertellen dat de euro van nu de gulden van 4 jaar geleden was.Aangezien wij een van de laagste werkeloosheidscijfers van de E.U. hebben een redelijk behoorlijke loonstijging op zijn plaats.Ik dacht dat er al 4 jaar geroepen is dat er “ZOET” aankwam!!Het wordt toch weer niet zoals in de K.V.P. tijd:HOUDT JIJ ZE ARM DAN HOUDT IK ZE DOM”?

    Reactie door Maan Arkenbosch — zaterdag 12 augustus 2006 @ 18.43 uur

  37. De aanleiding tot deze oproep ,is het voornemen van de vakbonden op ipv 1 maar 2% te eisen bij volgende CAO onderhandelingen. Dus als we 2% zeggen ,HEBBEN WE EEN GROTE BEK. En als er door Euro en Balkebeleid 20-25% door je neus geboort wordt moet je GROTE BEK HOUDEN,want het is niet waar.
    Ik hoop dat de tandarts weer in het ziekenfonds komt,zodat menigeen ,samen met zijn/haar grote bek ,ook zijn/haar tanden kan laten zien

    Reactie door Tom — zaterdag 12 augustus 2006 @ 18.43 uur

  38. @25
    Henk op zich zelf heb je gelijk minder belasting heeft zelfde effect als loonsverhoging.
    En voor de concurrentie tegenover het buitenland was dit ook beter geweest.
    Alleen waar halen we die belasting centen vandaan de winstbelasting van bedrijven is de bedoeling gaat omlaag.
    Het was natuurlijk beter geweest om dit geld juist te gebruiken voor belasting verlaging bij de loonbelastingen of uitkeringen.
    Nu de huidige regering dreigt dit om zeep te helpen is er nog maar een uitweg het halen bij de werkgevers die door vermindering van de winstbelasting hun winst toch al goed zullen zien stijgen.
    Terwijl de regering roept om pas op de plaats voor onze concurrentie positie wordt die door hun eigen maatregelen om zeep geholpen.
    Als men de juist deze onzinnige belasting maatregel niet had genomen waren de lonen laag gebleven was onze concurrentie tegen over het buitenland beter en hadden de bedrijven meer winst kunnen maken.
    Met de voorgenomen maatregel van de regering kan maar een doel hebben de zakken vullen van de aandeelhouder daarna klagen dat door loonsverhoging de concurrentie positie in gevaar komt dan de slag voorde aandeelhouder dubbel maken door de loonsverhogingen klein te houden.

    Reactie door Jofel — zaterdag 12 augustus 2006 @ 18.45 uur

  39. off topic
    met alle respect vraag ik me af waar de SP blijft op het log i.v.m. verijdeling
    aanslag transatlantische vluchten, veiligheids maatregelen daaromtrent?
    BBC have your say, heeft log er natuurlijk voor open, Nederland loopt toch ook mee met American/British policy
    als het gaat om war on terror en ‘veiligheid?’

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 19.20 uur

  40. Daarnaast ben ik over dit topic uit dit het log naar verrewegisthan verwezen omdat ik een gerenomeerde colmnist had aan gehaald die wilde aantonen hoe het zat met de groei v.d. economie en het beleid van onze partij in het verleden.
    Het was puur uit uitwisseling en leerzaamheid van elkaar.
    Met groet

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 19.25 uur

  41. Voor mijn economie is deze regering de duurste aller tijden geweest. Een loonsverhoging van 10% is het minste wat de vakbonden moeten eisen. Het moet maar eens afgelopen met dat gezeur over matigen. Het is nu tijd voor de gewone burger om te graaien zoals de top dit al jaren doet. Gewoon staken als je je zin niet krijgt. Het maak voor de burger niet uit dat het daardoor economisch slecht gaat. De duivel schijt toch altijd op de grote hoop.

    Reactie door Bart — zaterdag 12 augustus 2006 @ 19.33 uur

  42. @39
    Met de huidige vakbonden is dat een droom.

    Reactie door Jofel — zaterdag 12 augustus 2006 @ 19.40 uur

  43. 41 Bart Eens dat de duivel op dezelfde hoop schijt.

    42@ Jofel, reactie op de mijne inzake
    aandacht? Blair wordt zwaar bekriseert omdat hij op vakantie blijft,
    moslim leiders vragen om een open brief om herziening foreign policiy i.v.m. het aanwakkeren van terrosisme daarover.
    Mijn dunkt dat er iets over uit te wisselen is.
    Met groet,

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 19.46 uur

  44. Vergelijk deze twee eens:
    http://www.nu.nl/news/712710/34/Salaris_minister_wordt_hoogste_in_publieke_sector.html
    en:
    http://www.nu.nl/news/800744/36/Balkenende_en_Zalm_waarschuwen_voor_te_hoge_looneisen.html
    Met dank aan Jaggle!

    Reactie door @bacus — zaterdag 12 augustus 2006 @ 20.02 uur

  45. sorry partij,off topic maar toch.
    Nederlandse bijdrage en concensus Uruzgan, ook ‘uitgelegd als niet gelogen’.
    Een groot aantal bijdragen in GB geloven niet in het handig uitkomen van de feliciaties van Bush aan Blair over huidige verijdelings acties omdat ze geen geloof in de motieven van Blair hebben en zelfs verijdeling wantrouwen vanwege hudige ellende Israel/Libanon,Hezbollah.
    Ik mis een SP log over de recente ontwikkelingen.

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 20.03 uur

  46. Wij arbeiders zouden ons nog beter moeten verenigen vind ik.
    By th way dit vind ik ook wel een belangrijk bericht.
    Alex Jones voorspeld nieuwe
    “false flag-aanslag”

    Reactie door Karel — zaterdag 12 augustus 2006 @ 20.05 uur

  47. correctie @44: term verijdeling 2e keer regels zes misplaatst herhaald, dient slechts in context wantrouwen zijn.

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 20.09 uur

  48. @ 39 Bart

    Bart ik kan mij er helemaal in vinden
    altijd dat geouwehoer over een kwart of een half procentje meer, man je staat niet bij de slager.
    Een regering die zichzelf even 30% loonsverhoging toeeigend en dan wil zo’n Jongerius 1,5 tot 2% vragen… mens ga koken
    Waar zijn de krachtige vakbondsleiders gebleven.
    Of minimaal 10% of anders aktie, hoeveel jaar zijn de lonen al op een laag pitje gezet, wordt het niet eens tijd om wat terug te zien van al die maatregelen.
    Als de vakbond weer met zo’n slap aanbod komt, dan massaal het lidmaatschap opzeggen.
    Dan kunnen ze zien waarvoor ze staan, voor l#l dus..

    Reactie door Pool — zaterdag 12 augustus 2006 @ 20.27 uur

  49. Lonen, economie zullen samenhangen met
    foreign en Europeoan policy/handel.
    Ik zou graag weten wat onze partij vindt van de moslim brief die blair vraagt om verandering van policy zodat terrosimse niet verder in de hand wordt gewerkt.

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 20.32 uur

  50. Mist er niemand een link over situatie
    GB /politiek en economie ? Kom toch, dit is i.v.m.
    de EEG en deel van de bestaande alsnog grondwet toch ook ter zake?
    Met groet,

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 20.46 uur

  51. is het nou niet mogelijk een nieuwe vakbond op te zetten?
    ing personeel geloof ik doet het.
    was het bij de brandweer en ambulance personeel,ook niet het geval?
    is het dan niet mogenlijk dat ing pers en brand/ambu,niet gaan samen werken,gooi daar een snufje bouw/ziekenhuis etz, bij!
    het cnv stelt toch geen reet voor,dat zijn de grootste mee lopers,niet voor niets staat er een c in.
    het fnv probeert nog wat,maar lijkt meer op een baby met buik pijn,veel lawaai,en alleen maar innen, en de uitkomst is een cao luier vol slappe drek,wat je eigenlijk gelijk in de luierbak kunt komen,
    is dat nu niet mogenlijk?ik sluit me gelijk er bij aan,een bond voor de echte mensen!

    Reactie door ad — zaterdag 12 augustus 2006 @ 21.19 uur

  52. komen is dumpen ;-)

    Reactie door ad — zaterdag 12 augustus 2006 @ 21.20 uur

  53. Ik sluit me absoluut aan bij voor een bond voor echte mensen. Pracht idee.
    Definities wat echt is zijn wat mij betreft niet centen maar motivatie voor vaardigheid , kunde, intellect, kunsten zonder commerciele belangen, de bewogen mens die bereid geld als prioriteit losl te laten.

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 21.44 uur

  54. Toch vindt ik het commentaar op de opmerking van Balkenende en Zalm wat vreemd. Het lijkt me duidelijk dat loonmatiging een noodzaak blijft, en inderdaad de TOP moet op de kop. (gaat de politiek daarover?) Maar moeten we daarom ook maar uit de pot graaien?…..
    Ik dacht dat we slimmer waren… Toch?

    Reactie door Ekkelenkamp — zaterdag 12 augustus 2006 @ 21.51 uur

  55. Ad: Ik ga ervoor! Het is wat mij betreft
    veel moeilijker als onmogelijk gebleken om mijn meerdere HBO/ 1 graads /maakt qua neiuwe vakbonbd niet uit welke opleidingen omwille van inkomen te compromitteren vanwege financien.
    Een brilliant idee!!! Hoog tijd!!!

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 21.55 uur

  56. Ad een soort mensa maar dan op allerlei vak gebied , Hoogtijd! En dit voordat er geen educatie meer is die het belangrijk vindt dat leerlingen vak bekwaam worden opgeleid op welk gebied dan ook!
    Wat mij betreft zou dit de revolutie zijn!!

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 21.59 uur

  57. @ 44 Ekkelenkamp

    Geef nu eens een steekhoudende rede om de lonen nog langer te matigen na alles wat hier al geschreven is.
    Het is niet uit de pot graaien dat doet de top al, nee het is hier einde loonmatiging na al die jaren van de nul lijn is het nu een tijd dat de lonen flink opgeschroefd moeten worden.
    Kijk met hoeveel miljarden de bedrijven er uitschieten, een overheid die zich met 30% verrijkt, en u wilt beweren dat loonmatigen een noodzaak blijft.
    Ja hoor u wilt het volk blijven knechten, heelaas voor u die tijd is geweest.
    Krijgen we geen zoet, dan halen we zoet…
    Let maar op na 22-11 einde graaicultuur en dom l#llers, het land zal dan weer van het volk zijn .
    U suggereerd dat we allen hier dom zijn met uw uitlating ….”Ik dacht dat we slimmer waren…Toch?” ik neem aan dat dit op u zelf slaat want ik dacht echt dat u slimmer zou zijn.

    Reactie door Pool — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.09 uur

  58. mijn bijdrage; een beetje door elkaar, centraal punt voor mij is de idee van een nieuwe vakbond voor echte mensen, kundig en waarlijk opgeleid en het absoluut verder voorkomen van ontbreken daarvan van.

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.31 uur

  59. De lonen matigen is prima, maar dan wel voor iedereen. Ik denk inderdaad dat het uiteindelijk beter is voor de economie. Het kan ook makkelijk als de onkosten (zorgpremie, woonkosten, belastingen, energie, etc) weer naar een normaal niveau gaan. De plotselinge opleving van de economie in Nederland is gewoon het resultaat van 8 jaar afknijpen, ooit begeeft de pc, wasmachine, tv, bankstel etc het gewoon. Niet omdat het mensen beter gaat.

    Het bericht dat Hoogervorst vertrekt maakt me enorm blij, helaas neemt hij zijn zorgverzekering niet mee. Het doet mij de das om. Ondanks hoogste aanvullende verzekering rijzen de eigen bijdrage tandartskosten tot gigantische hoogte. Ondanks pijn stel ik een volgend bezoek zo lang mogelijk uit… danku meneer Hoogervorst…. u heeft inderdaad veel bereikt.

    Nu nog wachten tot Rita het bekend maakt…

    Reactie door Irma — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.33 uur

  60. @ 58 Irma

    Met andere woorden ben je ook een voorstander van de euro weg en uit de EU,
    gewoon weer het oude vertrouwde ziekenfonds en ook weer de gulden in de knip.
    Kunnen we weer mens zijn i.p.v. marionet van dit kabinet.

    Reactie door Pool — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.41 uur

  61. @54 Dat commentaar is zo gek nog niet. Het valt mij op dat werknemers al decenia lang als het economisch al dan niet goed gaat, worden aangespoord tot matigen . Vakbonden trappen daar al jaren in. Als je denkt het gaat prima zo, nou kan er wat meer gevraagd worden ‘stort’ de economie in of gaat deze hard achteruit.
    ‘Read my lips’ Het gaat nu economisch wat beter, maar wij moeten matigen, matigen en dan…ja…jammer helaas. Dat ‘instorten’ doet zich vrijwel altijd voor bij het aantreden van een rechtse regering (het is hun economie)en zijn de lonen te hoog vergeleken met het buitenland. Smoesjes zijn dat want werknemers (vakbonden) hebben zich toch altijd gematigd. Daarom geloof ik niet meer in deze economie.Het wordt hoog tijd dat deze cyclus eens wordt doorbroken en dat de economie van de gewone burger aandacht krijgt . En daarom geen gel#l nu eerst het zoet wat ons jaren beloofd is. Op naar de +10%

    Reactie door Bart — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.52 uur

  62. @57 En JPB

    Reactie door Bart — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.54 uur

  63. Irma, mijn zorg en enthousiasmne is voor de gesuggeerde bond voor echte mensen.
    Zodat een tandarts, maar vooral de volgende generatie nog opgeleid kan worden worden voor het vak en ontwikkeling daarvan i.p.v. de commerciele belangen en ondoorzichtige declaraties.
    Als wij het nu moeten af moeten zijn,
    laat dekomende generatie op onze afwijzing daarover kunnen rekenen!

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.57 uur

  64. Het is verbasingwekkend dat de rechter oordeeld dat een werknemer loonkorting bij ziekte krijgt als hij ziek wordt doordat jurridisch aangetoond kan worden dat zijn ziekte mede veroorzaakt wordt doordat hij rookt,te vet eet of “gevaarlijke”sport beoefend.Dan krijgt hij de werkgevers aanvulling van 30% niet.Wanneer steeds een motief gezocht wordt door werkgevers om zo een gedeelte van het loon ingevolge ziekte te onthouden dan is het hek van de dam.Alweer een voorbeeld hoe de werknemers steeds meer in de “economische”tang genomen worden.De uitbreiding van de E.U. heeft er toe geleid dat gemakkelijker de zweep er over gehaald kon worden.Gevreesd moet worden dat verder beknotting van levensfeer en privacy gestaag doorgaat.

    Reactie door Maan Arkenbosch — zaterdag 12 augustus 2006 @ 22.58 uur

  65. Irma . Nog even toevoeging, in toemokomstige expertise uit het buitenkladn moeyen worden gehaald. Dat is m.i. op zich niet erg, behalve dat onze studenten de werkelijke kans hier niet meer hebben zich te ontwikkelen.

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 23.24 uur

  66. 62 Irma weer type fouten , excuus daarvoor.
    Moet zijn: Toekomstige expertise zal uit het buitenland gehaald moeten worden.

    Reactie door maria — zaterdag 12 augustus 2006 @ 23.43 uur

  67. De vakbonden kunnen volstaan met te zeggen dat de lonen marktconform zijn. Daar komen de topsalarissen ook mee weg.
    En laten we hopen dat alle personen naar het buitenland verdwijnen die denken ten koste van alles een mega salaris en bonus te moeten verdienen. Geen verantwoordelijkheidszin dus daar is de deur naar het buitenland. Egobelangen worden hier niet langer getolereerd. Dank u en het ga u goed. Genoeg potentieel aan mensen die voor een fatsoenlijk salaris willen werken.

    Reactie door Alie Dekker — zondag 13 augustus 2006 @ 0.18 uur

  68. (Maria, heb je niets beter te doen dan om de 3 minuten een reactie te plaatsen)

    Reactie door Rutger — zondag 13 augustus 2006 @ 0.53 uur

  69. Matigen??? Nou, ik dacht van niet, hoor!
    Het bedrijf waar ik voor werk, heeft de afgelopen jaren obscene winsten gehaald. Steeds weer record winsten. Wij werkers werden met een grafstem verteld dat we pas op de plaats moesten maken want ja, deze moeilijke economische tijden he??!! Intussen de toplaag nog nooit zoveel geld naar huis zien slepen! De tweedeling is alleen maar groter geworden binnen het bedrijf.
    Ze moeten het niet in hun hoofd halen om ons dit jaar weer te zeggen dat we WEER een pas op de plaats moeten maken.
    Echt niet!!!

    Reactie door Anja — zondag 13 augustus 2006 @ 1.59 uur

  70. in de bouw is per 1 juni?juli een aso verhoging ,machtig,dit is gewoon, echt ik heb er geen woorden voor,maar een verhoging,van 0,75%,jezes fnv de eco stort helemaal in.bruinrezers!

    Reactie door ad — zondag 13 augustus 2006 @ 5.16 uur

  71. Waarneer staat de volgende Fre Meis op?
    Ik hoef geen wandelende rekenmachines die voor geprogrammeerd zijn.
    Mensen met hart, ziel en verstand. Die zijn schaars deze dagen.
    Blijf alert, want het gaat er naar uitzien dat Nederland wederom een oor wordt aangenaaid.
    Let maar op!
    Verkiezingen? Prijs je niet op voorhand rijk. De truc van de oplevende economie doet veel cda ers terugkeren op het nest.
    Dus vraag je niet na de verkiezingen af: Hoe kan dat nou?
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — zondag 13 augustus 2006 @ 7.55 uur

  72. Loonmatiging…? Hm, auto is de deur al uit, openbaar vervoer kan ik amper betalen. Onderhoud aan de motor doe ik zelf en alle afstanden korter dan 20 kilometer trap ik op de pedaalfiets. Tv-kabelaansluitng is de deur net uit. …Tja, als dit doorgaat vrees is dat de internetverbinding binnenkort ook het veld zal mogen ruimen.

    …Ach, Is eigenlijk wel zo rustig…

    Maar wat me dan toch steekt is dat ik net verneem dat mijn chefs weer een bonus hebben gekregen…. Waarom mijn laagje wel gekaasschaafd en hun laagje alleen maar bijgevuld…? Die logica ontgaat mij een beetje.

    Reactie door haby — zondag 13 augustus 2006 @ 8.25 uur

  73. Moet je hierover de column van Andre Manuel eens luisteren van vanmorgen Ikon “De andere wereld”
    Beter kan ik het niet verwoorden. Misschien kun je het alleen nog lezen en later horen maar hij is goed, kort en krachtig.

    Reactie door Henny — zondag 13 augustus 2006 @ 8.39 uur

  74. Ze hebben het bedrijfsleven gefeteerd, de bonussen opgeschroefd de
    managersalarissen in de publieke sector en gaan nu zelf naar die baan solliciteren.
    Heren ministers voelen zich te ‘goed’als volksvertegenwoordiger. De arrogantie aan de macht. Blij dat we daar na 22 november vanaf zijn.

    Reactie door Henny — zondag 13 augustus 2006 @ 8.42 uur

  75. Kunnen mensen niet ingaan op de discussie in plaats van zeuren over de frequentie van de berichtjes?

    Reactie door C Harms — zondag 13 augustus 2006 @ 9.40 uur

  76. http://www.apfn.net/Messageboard/01-24-05/discussion.cgi.38.html

    Enkele citaten:

    23 Jan. 2005 – ”Nederland is toe aan een nieuwe ordening van de samenleving” – zo verklaarde premier Balkenende op de -zoals gebruikelijk – geheim gehouden Bilderbergconferentie die dit weekend plaatsvindt in het nederlandse Oosterbeek.

    Dhr. Balkenende en zijn medeplunderaars houden geen enkele rekening met het feit dat vrijwel niemand van de min of meer langdurig werklozen – ondanks enorme belastinggeld-smijterij van het kabinet naar bevriende relaties – een baan kon krijgen. De z.g. ‘uitzendbureaux voor moeilijk te plaatsen werklozen’ – die gebruikt worden als ‘front’ voor dikwijls illegale
    praktijken streken alleen het belastinggeld op. Het is bekend – en er wordt zogenaamd ‘onderzoek naar gedaan’ – dat miljoenen Euros zijn weggefraudeerd, en er bijna niemand aan het werk is gekomen.

    “Veel buitenlanders werken nu al noodgedwongen voor de helft van het geld, en dat is overduidelijk de bedoeling van de huidige asociale managers van de BV Nederland.”

    ” De verzorgingsstaat – zoals die na de Tweede Wereldoorlog is ontstaan, is volgens premier Balkenende ‘uit de tijd’: ”Burgers zijn nu veel meer in staat om zelf hun zaken goed te regelen.”

    “”Ons land is toe aan een nieuwe ordening van de samenleving”, zei de onverkwikkelijke Balkenende in Oosterbeek, en daar heeft hij groot gelijk in: die kliek moet zo snel mogelijk verdwijnen.”

    “Once a government is committed to the principle of silencing the voice of opposition, it has only one way to go, and that is down the path of increasingly repressive measures, until it becomes a source of terror to all its citizens and creates a country where everyone lives in fear. –Harry S. Truman ”

    Worden we al een beetje wakker??

    Reactie door Johan Smeets — zondag 13 augustus 2006 @ 10.43 uur

  77. Kan het nog even?
    Goeden morgen vrienden SP.

    Dit is een misplaatste oproep van deze leden van het kabinet!

    Er bestaat een bekend Nederlands spreekwoord,
    “De ratten verlaten het zinkende schip.”

    Heeft dat te maken met het vertrek van vele leden van dit Kabinet?

    Reactie door Ouwe Dirk — zondag 13 augustus 2006 @ 10.58 uur

  78. http://www.apfn.net/

    Voor meer info, wat er werkelijk speelt.

    Reactie door Johan Smeets — zondag 13 augustus 2006 @ 11.04 uur

  79. 5% is een matige looneis.

    Reactie door hutspot — zondag 13 augustus 2006 @ 11.12 uur

  80. 4. Naar de rechter!
    Posted by: “imago” imago marjonvloet
    Date: Thu Aug 10, 2006 7:00 am (PDT)

    Toen ik het stukje las over illegale WAO-keuringen, dacht ik bij
    mezelf van zie je wel, dit Kabinet houdt informatie achter en de
    Tweede Kamer zit te slapen. Het moest ooit uitkomen. Ik heb hier en
    daar op het internet moeten speuren, ervaringen van anderen moeten
    gebruiken om erachter te komen hoe het werkelijk in elkaar zit. Ik
    heb andermans ervaringen dan ook verwerkt in mijn verhaal hieronder.

    De regering, de UWV’s en de verzekeraars vormen een zogenaamde
    drieeenheid. Hun lot is van elkaar afhankeleijk. Ik begin bij het
    verzekeringstechnische verhaal. Iedereen weet dat je als WAO-er
    nauwelijks aan de bak komt omdat de risico’s voor werkgevers te
    groot zijn. Risico’s die de werkgevers zelf moeten dragen ongeacht
    hoe ze verzekerd zijn. Er zijn teveel WAO-ers die voor de Overheid
    en de UWV’s te duur zijn en die niet aan de bak kunnen komen omdat
    geen enkele werkgever ze wilt hebben. De enigste manier die er dan
    overblijft om van ze af te komen, is via de bijstand. Dat scheelt de
    overheid en de UWV’s enkele miljarden euro’s per jaar. De “bijstands-
    route”. Via de WAO, zonder sporen achter te laten, naar de bijstand.

    Hoe gaat dat in concreto in zijn werk. De snelste en meest
    gehanteerde methode vindt plaats via het herkeuren van WAO-ers en de
    reintegratiebureau’s. Herkeuringen. Herkeuringen door de
    verzekeraars: Als je ten gevolge van letsel (ongeval in de prive- of
    werksfeer) in de WAO bent beland, wordt je vaak dubbel gekeurd; door
    de verzekeringsarts of de medisch adviseur van de aansprakelijke
    verzekeraar en de verzekeringsarts van de UWV’s. Het is dit Kabinet,
    het Parlement en de Hoofdinspectie voor de Volksgezondheid bekend
    dat de verzekeringsartsen / medisch adviseurs van verzekeraars
    (GAVers), Hippocrates aan hun laars lappen door te sjoemelen en te
    knoeien met medische dossiers; oftewel medisch frauderen. De
    Overheid kijkt ernaar en doet alsof hun neus bloedt. Frauderen
    enkel en alleen om de verzekeraars te vrijwaren van elke vorm
    schade. Schade die eigenlijk voor rekening dient te komen van de
    verzekeraars wordt nu via de bijstand afgewenteld op de slachtoffers
    en de samenleving. A-sociaal en onrechtvaardig.

    Herkeuringen door de UWV’s:

    - Bonafide UWVartsen die conform de regels van de geneeskunst
    handelen. Deze zijn helaas een zeldzaamheid omdat ze aan een UWV-
    norm moeten voldoen. Slagen ze er niet in voldoende mensen
    goedgekeurd te krijgen, worden ze ontslagen. Een gedeformeerde
    prestatiecontract.

    - Malafide UWV-artsen die Hippocrates aan hun laars lappen. Deze
    artsen zijn van mening dat RSI, whiplash en ME, ” man-made”
    modeziektes zijn en dus niet in aanmerking mogen komen voor een WAO,
    terwijl de medische wetenschap het tegendeel bewijst. Deze artsen
    worden geruggesteund door de beruchte psychiater prof. Koerselmans
    die alle ziektes die hijzelf niet begrijpt, als “tussen de oren-
    verhaal” classificeert. Hij is niets voor niets niet meer welkom bij
    de Rechtbanken vanwege het schrijven van verzekeraarsvriendelijke
    expertiserapporten.

    - Illegale herkeuringen: WAO- herkeuringen worden uitgevoerd door
    artsen van commerciele reintegratiebureau’s die gelieerd zijn aan
    verzekeraars. Deze artsen blijken niet de bevoegdheid en de
    deskundigheid te hebben voor het uitvoeren van een
    verzekeringsgeneeskundige keuring; maar worden wel oogluikend
    toegestaan cq. met open armen ontvangen door het UWV. Een
    merkwaardige gang van zaken vanwege het grote risico op
    belangenverstrengeling en het corrumperende effect die altijd
    nadelig uitpakt voor de keurling. Reintegratiebureaus- Borea – SER.
    Nadat de keurling door bovengenoemde artsen wordt goed- en afgekeurd
    wordt deze door de verzekeraars en de UWV’s verwezen naar de
    reintegratiebureau’s die aangesloten zijn bij Borea. En o wat een
    toeval dat het bestuur van Borea gevormd wordt door
    vertegenwoordigers uit de verzekeringsbranche en leden van de SER!
    Eerder heb ik jullie al verteld dat geen enkele werkgever een WAO-er
    in dienst wilt nemen, vanwege de grote financiele risico’s. Maar
    daar hebben verzekeraars, UWV’s en de reintegratiebureau’s van Borea
    iets op bedacht. Zonder dat de arbeidsgehandicapte het weet worden
    hun functies aangeboden waarvan alleen de reintegratiebureau’s, de
    UWV’s en de verzekeraars via hun connecties weten dat ze op korte
    termijn worden opgeheven door reorganisaties, fusies, nieuwe
    ontslagrondes, etc. Voldoende arbeidsjaren kunnen deze gedupeerden
    niet opbouwen, waardoor ze uiteindelijk via een omweg in de bijstand
    belanden. Het zit zo geniaal in elkaar dat het me te sterk lijkt dat
    dit het werk is van een enkel individu. Het is ook geen toeval dat
    deze reintegratiebureau’s business-units zijn van verzekeraars. Zo
    blijft ook de vuile was binnen. Het hele WAO- systeem, die onder verantwoordelijkheid valt van de Overheid, is dus in wezen tot op
    het bot corrupt waarbij alle sociale partners en de WAO-ers op zijn
    zachtst gezegd bedonderd worden. Waar blijft de overheidscontrole? Er
    moeten dus (parlementaire) onderzoeken komen naar de rol van de
    Overheid, de verzekeraars, de UWV’s, verzekeringsartsen en
    reintegratiebureau’s. Alle vakbonden, WAO-ers , bijstandtrekkers,
    werknemers, werkgevers, de NMA en het volk dienen hiervan op de
    hoogte te worden gesteld, massaal op te staan en verhaal te halen.
    Misbruik van gemeenschapsgeld kan en mag niet.

    Geef dit verhaal door aan een ieder die hier belang bij heeft. Een
    petitie of enquete houden onder WAO-ers en bijstandgerechtigden met
    medewerking van de vakbonden lijkt me een goed idee!

    Reactie door Henk — zondag 13 augustus 2006 @ 11.31 uur

  81. Nog langer matigen? Tegelijk is al bekend dat per 1 januari de zorgpremie met tientallen procenten zal stijgen. De olieprijs breekt record na record en aangezien gas en stroom daaraan gekoppeld zijn, zal de energierekening ook nogmaals hoger uitvallen. Wie zich nog een auto kan veroorloven (ik niet in ieder geval) zal aan de pomp merken dat er voor hetzelfde bedrag minder benzine getankt kan worden. Huren gaan ongehinderd omhoog. En het volk moet genoegen nemen met de nullijn? Er zijn nu al zo vreselijk veel huishoudens die de touwtjes niet of nauwelijks meer aan elkaar kunnen knopen. De roep om voedselbanken en schuldhulpburaus stijgt hand over hand. Wanneer krijgen de mensen de kans om dat horlogebandje af te doen en weer een riem te gaan dragen? Veel Nederlanders zijn er sinds het aantreden van de Balkendende kliek tientallen procenten op achteruit gegaan. Is een paar procent er bij dan ècht zo veel gevraagd?

    Reactie door Chantal P — zondag 13 augustus 2006 @ 12.15 uur

  82. @ 79 Henk

    Knap stukje werk, het is allang bekend dat de herkeuringen verboden waren.
    Maar wat zegt de rechter…… Wij gaan niet op de stoel van de politiek zitten….en wat zegt de politiek,… wij gaan niet op de stoel van de rechter zitten..
    Dus wie verne#kt wie, .. en de mensen slapen verder.

    Maar welke vakbond denk jij daar voor te strikken, ze zijn nu allen zo druk om die beruchte schamele vernederende loonsverhoging van 1,5% binnen te slepen.
    Kijk als een vakbeweging nu zegt… het gaat goed met Nederland wij eisen een loonsverhoging van 10% nou dan weet je dat je al die jaren niet voor niets je contributie hebt betaald, maar ja de meeste vakbonden zijn een slap aftreksel van de politiek.

    Henk, een petitie aanbieden helpt niet bij deze graaiers, daar vegen ze hun reet mee af er liggen al zoveel petities dat ze de eerste 20 jaar wel vooruit kunnen.
    Ik denk dat je gewoon acties moet gaan houden en niet zo van die slappe met 10 scootmobiels op een marktplein, nee het torentje bezetten, massaal het UWV binnenstormen denk daar maar eens aan dit heeft meer effect dan al die petities en ander slappe middelen.

    Reactie door Pool — zondag 13 augustus 2006 @ 12.18 uur

  83. @Henk,

    Alleen in Nederland hebben wij zoveel WAO & WW ziektebeelden.
    Wij kweken ziektebeelden door het minimum loon lager te maken van het WAO geld wat je krijgt.
    En als je geld krijgt, dan moet je niet zeuren .
    (let op de punt)
    Toen het economisch niet op kon, zijn alle zeikerds & alle maandag morgen ik ben ziek en vrijdag ben ik ook ziek watjes in de WAO gedumpt. Nu ging het slechter, en gaan we weer even kijken wie er nu wel en geen recht op heeft.

    Is jammer voor sommige, maar het ” arme WAO persoontje” beeld leeft bij mij al jaren niet meer.

    Als de burgemeester van utrecht ook kanker overleeft, de directeur van Apple dit ook, en Lance A zelfs de tour er mee wint, kan je heus een 9/5 kantoorbaantje aan.

    Reactie door Rutger — zondag 13 augustus 2006 @ 12.41 uur

  84. Vandaag in het nieuws: CDA stijgt in de peilingen.
    Het zal toch niet zijn dat die gristenhonden weer aan schuiven!
    Naar mijn stellige overtuiging kun je voorstander zijn van de leringen van Jesus zonder christen te zijn.
    Blijkbaar kun je tegenwoordig als christen meedoen aan een illegale oorlog en de oorlog verklaren aan onbekenden.
    Toch gaat deze illuminatieregering door met de door het bedrijfsleven aangereikte politieke agenda.
    Loonmatiging is de grote slogan tegen het zelfrespect van iedere gemotiveerde werker.
    Het doel en streven van de rechts-gristelijke club in NL is klip en klaar.
    Deelname aan het plan van het Bush regime en verder met de wereldagenda van elitevorming en onderdrukking van de massa.
    Gisterenavond in Nova verklaarde Min van buitenlandse zaken Bot dat NL mogelijk in de toekomst ook zal deelnemen aan eventuele missies in Libanon of naar mijn idee, ieder ander land wat op de lijst staat van te kolonialiseren landen in het bereik van het midden oosten.
    Op den duur zal China ook aangepakt worden.
    Loonmatigen is fiat geven aan de smeerlapperij van de foutste clubjes in NL.

    Reactie door rob van der Zon — zondag 13 augustus 2006 @ 13.22 uur

  85. @Rutger,

    Het is goed dat het kaf van het koren wordt gescheiden, maar de WAO herkeuringen hebben niet dat doel..
    Het doel van de herkeuringen is om het grootste deel van het kaf en koren weg te gooien om zodoende minder geld aan het sorteren te hoeven besteden.

    Er worden werkelijk mensen met serieuze klachten op straat gezet terwijl het UWV drommels goed weet dat deze nooit meer een kans maken op betaald werk..

    Ik vermoed dat jij gezond van lijf en leden bent anders kom je niet met zulke uitlatingen.. Probeer ook eens mee te denken met mensen die werkelijk iets mankeren en nu hun recht op inkomen en daarmee een sociaal leven verliezen..

    Reactie door Janneman — zondag 13 augustus 2006 @ 13.31 uur

  86. Ja Pool en Maria. Het is helemaal niet erg te moeten betalen voor een tandarts, maar dan moet ie zijn werk wel goed doen. Loonmatiging is ook prima als we de lasten weer terugbrengen naar het vorige niveau (halveren dus). In Nederland wordt toch veel te veel geld aan onzin uitgegeven, mijn geld aan andermans onzin!
    Hypotheekrente voor miljardenvilla´s, miljoenenlijnen, JSF…. ik wil daar NIET aan meebetalen.
    Ik wil GRAAG meebetalen aan een leefbaar bestaan voor iedereen in Nederland. Ik schaam me voor de behandeling van zieken, gehandicapten, mishandelden, bejaarden, etc. Ik vrees voor mijn toekomst en die van mijn kinderen. Er is ons veel hoop ontnomen, hoop doet leven en wanhoop laat een mens rare dingen doen.

    Geldgebrek is de wortel van alle kwaad.

    Er zijn ergere vormen van armoede dan geldgebrek.

    Reactie door Irma — zondag 13 augustus 2006 @ 15.16 uur

  87. Dat gezegde van Monique van nr 4 vind ik een hele goeie dat de lonen gematigd moeten worden om die zakkenvullers nog meer te kunnen betalen Ik vind dat Nederland steeds rijper wordt voor een revolutie die ministers Zalm ,Hoogervorst en Dekker nemen de kuierlatten na het kwaad wat ze hebben aangericht ze azen natuurlijk op een topbaantje waar veel geld verdient wordt ,baantjes die ze zelf hebben gecréérd. Dat is nu de vrijheid waar de VVD voor staat geld ,geld, geld en nog eens geld maar niet de vrijheid van menimngsuiting daar is de VVD niet voor.
    Dirk Schuit

    Reactie door Dirk Schuit — zondag 13 augustus 2006 @ 16.09 uur

  88. Hadden de christenen maar eens het LEF om op het Sp-weblog te lezen.
    Die massa is zo log en zo ‘koud’, je kunt er rillingen van krijgen.
    De kerk sust ze iedere zondag in slaap en door de week laten ze zich wiegen door de smoesjes van Balkenende. Deze man is een fundamentele calvinist en van de geschiedenis hebben we geleerd hoe benauwd, saai en grijs Nederland werd. Brrr… rillingen!

    Reactie door Gloria — zondag 13 augustus 2006 @ 16.30 uur

  89. @ 82 Pool

    Ja! OPSTAND is nodig!!
    Dat is de mens verleerd door al dat geconsumeer. Spieren worden getraind in de sportschool en vuisten worden gebald op vrouw en kinderen. En die andere (beschaafdere)groep mannen hebben zich door vrouwen het keukenschort om laten doen.
    Maar wanneer staan die KERELS weer eens op om dit kabinet eruit te SCHOPPEN??
    Watjesland!!

    Reactie door Gloria — zondag 13 augustus 2006 @ 16.39 uur

  90. @88 Gloria — zondag 13 augustus 2006 @ 16.30,

    Ja, ze willen denk ik in mooie verhaaltjes geloven en bij veel staat christelijk voor goed, dus als een politieke partij zich het labeltje christelijk op plakt denken ze dat het wel een goede partij is.

    Het zou goed zijn dat de macht van de kerk flink ingeperkt zou worden maar dan wordt je direct beschuldigt omdat dat tegen de vrijheid van godsdienst zou zijn. Maar de sgp mag wel weer in hun partij programma hebben staan dat ze willen dat ze de overheid het evangelie willen laten verspreiden en de openbare scholen willen afschaffen.
    Ja, dan weet je weer dat je in een LAF land woont en je als niet christen er altijd slechter af bent dan een christen.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 13 augustus 2006 @ 16.57 uur

  91. @83, Rutger.

    Als ik deze reactie lees, wordt ik misselijk.
    Als na 25 jaar ziek en gehandicapt geworden burger ben ik dus niets meer.
    Als wij nou ‘s ruilen.. jij mijn ziekte, pijn, medicatie ( voor zover bestaand ) en zonder zorgen, want bij herkeuring al volledig ongeschikt verklaard, en met mijn inkomen, en ik jouw leven, inkomen, baantje van 9-5, etc, gaarne zelfs.
    Lul je er niet uit met “dat kan practisch” niet.. want je veroordeeld me wel op dezelfde “onpractische” gronden.

    Reactie door Leftfoot — zondag 13 augustus 2006 @ 17.16 uur

  92. @ 90 Evert Tigchelaar.

    Er zijn vele niet-christenen die christelijker zijn dan menig christen!
    Zij worden niet in de tang gehouden door een systeem dat eerder mensen uitknijpt dan dat ze uit de verf mogen komen.

    Dit heeft overigens NIETS met Christus te maken. Zoals ik al zovaak heb gezegd: veel christenen zijn christen…DOM!
    Zij volgen mensen.

    Reactie door Gloria — zondag 13 augustus 2006 @ 18.23 uur

  93. @ 91 Leftfood

    Rutger is een kortzichtige man. Het is alleen de ervaring waardoor hij anders zal gaan denken…

    Reactie door Gloria — zondag 13 augustus 2006 @ 18.26 uur

  94. @83 Rutger,

    Mevrouw de burgemeester van Utrecht is al een keer dood verklaard en nu bedeel je haar kanker toe.
    Ze heeft een longontsteking beste Rutger, veroorzaakt door een legionellabesmetting.

    Kijk als je mee wilt kirren, doe dan even je huiswerk.

    Wat Lance Armstrong betreft, respect voor die knul en zijn vechtlust, maar waarschijnlijk is dit wel een soort kanker geweest die met goed succes te genezen was.
    En het is bekend, Amerikanen moeten een verhaal hebben om op te vallen, anders tellen ze niet mee. Hoe hij er gekomen is bij de tour, met of zonder dope, maakt me géén éne moer uit.

    Heel wat mensen met kanker gaan door tot het bittere einde, ook al is bekend dat ze het niet zullen halen.

    En toch voor deze groep geen WAO, ze halen toch nog adem?
    Ze kunnen toch nog op krukken lopen?
    Maar de scootmobiel waarin ze zich moeten verplaatsen die bij de ingang van het GAK/UWV-kantoor staat geparkeerd en waar de zuurstuf aanhangt daar wordt wel even lekker aan voorbij gegaan.

    Alle mensen die in de WAO zitten zijn volgens jou profiteurs of nog erger.

    Ik zou zeggen jongeman, wees jij een beetje zuinig op je gezondheid, die je nu nog bezit, want voor je het weet, kan het afgelopen zijn en zal jij het misschien ook wel van een minimaal uitkerinkje moeten doen.
    Als je geluk hebt tenminste, want er is al aardig wat afgepakt en een normaal leven is voor velen niet meer mogelijk.
    Ik kan alleen maar hopen dat je hier eens goed over na gaat denken ipv. alle WAO’ers op 1 hoop te gooien.

    Rutger ik wens je hierbij een fijne avond toe in goede gezondheid. Wees er zuinig op.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 13 augustus 2006 @ 18.34 uur

  95. @93, Gloria.

    Ervarings-ideeen..??
    Volslagen onzin, het is pure indoctrinatie, gecombineerd met stompzinnigheid.
    Heb er echt geen goed woord voor over….

    Reactie door Leftfoot — zondag 13 augustus 2006 @ 18.51 uur

  96. @92 Gloria — zondag 13 augustus 2006 @ 18.23,

    Beetje vreemde eerste zin, maar ik weet wat je eigenlijk bedoeld, dat de meeste niet-christenen socialer en meer oog hebben voor anderen dan de meeste christenen.

    Met mensen volgen is op zich niks mis, zoals mensen die zich sterk maken voor een bepaalde zaak (mensenrechten, etc).

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 13 augustus 2006 @ 18.57 uur

  97. @83 Rudger zegt: Alleen in Nederland hebben wij zoveel WAO & WW ziektebeelden.

    Zo’n eikelige reactie hebben we hier al vaker gehad. Flink trappen naar de zwaksten.
    Feit is dat in het buitenland er andere berekeningen zijn om het aantal wao ers te tellen. Zo is het bijvoorbeeld in Frankrijk zo dat ww ers en wao ers op een hoop gegooid worden. Ik maak mij erg kwaad over stemmingmakerij op dit log van mensen die van toeten nog blazen weten.
    Goedavond overigens.

    Reactie door Gandalf — zondag 13 augustus 2006 @ 18.58 uur

  98. Vergelijk deze 3:
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/article47622691.ece
    http://www.nu.nl/news/792917/30/rss/Drie_NOS-presentatoren_verdienen_meer_dan_minister.html
    http://www.nu.nl/news/801559/30/Nederland_doet_het_meest_tegen_armoede.html

    Reactie door C Harms — zondag 13 augustus 2006 @ 19.15 uur

  99. @97, Gandalf.

    Goedenavond.

    ben errug “pissig”, maar moet ik me jouw reactie ook aantrekken..??

    Reactie door Leftfoot — zondag 13 augustus 2006 @ 19.18 uur

  100. Vandaag in het nieuws: CDA stijgt in de peilingen.
    Het zal toch niet zijn dat die gristenhonden weer aan schuiven!
    ………………………..
    Buiten dat het woord zeer rotte woord honden ,wil ik toch even een opm. maken.
    De vraag is zijn het de christen die op het CDA stemmen want je veegt wel een hele categorie onder de tafel.
    Ik denk dat het juist de mensen zijn die er de afgelopen tijd beter van zijn geworden of dat denken, en lijkt me toch niet vreemd te mogen zeggen dat dit niet allemaal christen zijn.
    Ik denk dat de echte christen allang ergens anders aan geschoven zijn.
    Een groot deel van de PVDA is als je de verschuiving bekijkt weer over gestapt naar het CDA.
    Dit deel noemen we de eigen belang kiezers vandaag huilen en morgen lachen met een ballon lucht.
    CDA is gewoon rechtse partij geworden waarbij het geloof geen rol speelt.
    Natuurlijk speelt men van uit die partij nog wel met die principes maar denk dat de meeste gelovigen daar wel door heen kijken.
    De Hond ja ik weet niet wat ik van die man moet denken de NOVA peilingen waren anders.
    Ik denk zelf niet dat de Hond in verband met zijn afkomst en met de huidige toestand met de Palestijen een spelletje speelt?

    Reactie door Jofel — zondag 13 augustus 2006 @ 19.43 uur

  101. @100 Jofel,

    Het CDA zal beslist niet ver dalen in de peilingen.
    Naar mijn mening komt dat, omdat de vergrijzing in Nederland erg hoog/groot (net hoe je het noemen wilt) is en daar onder deze mensen de meeste (zgn. christenen) zitten.

    Van huis uit nooit anders gestemd, want dat hoort toch zo????

    Waarom nu dan anders?

    Vrees dat het een probleem van veel oudere stemgerechtigden is.
    Laten we maar stemmen wat we altijd hebben gedaan.
    Heel veel van de oudere generatie is niet meer in staat om van ideeën te veranderen en iedere verandering (in hun belevenis) is géén verbetering.

    Even voorop gesteld dat dit beslist niet voor alle ouderen opgaat, er zijn er gelukkig nog die zelf goed nadenken, maar deze groep valt hélaas in het niet bij de grote meute.

    Daarbij heb ik óók mijn twijfels bij de peilingen van marice de Hondt.
    Het wordt altijd maar onder een zeer geselecteerd groepje gehouden en is volgens mijn persoonlijke mening dan ook niet waarheidsgetrouw.

    22 november zal het uitwijzen.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 13 augustus 2006 @ 20.05 uur

  102. @101, Bijdehandje.

    Deels heb je gelijk.

    De ouderen zoeken zekerheid, net als vroeger.
    Alleen bestaan KVP, AR, CHU, PvdA, CPN en PSP niet meer.
    Elke partij bood zekerheid voor ze.
    Nu hoor je slechts de onzekerheid als je … ( weet ik veel ) stemt, dat het slecht is.
    Geen wonder dat mensen naar de zekerheid van vroeger grijpen.
    Leg ze ‘s uit wat “zekerheid” bij de oude partijen is en wat de SP echt.. als zekerheid… kan bieden.
    Wedden dat vele “grijze muizen” overstappen.!!
    De oudjes kunnen wel denken.. geef ze alleen een reëele kans dat te doen.

    Reactie door Leftfoot — zondag 13 augustus 2006 @ 20.20 uur

  103. Elsevier staat in.
    Verschil met telling van die nog werkloos zijn is getallen CBS en het CWI wel verschillen zijn. Dat is ter gunste van KABINET om die verschil uit te buiten. want toch al mensen die weer terug kruipen naar CDA Dat zijn mensen die niet aan durfen om keer links KABINET te proberen.

    Trouwa valt mijn op een aantal mensen, in Den Haag die niet meer terug willen. Mijn gevoel zegd dat mee achter zit als wij denken. en vooral van het KABINET er zal wel meer afspelen als wij denken.

    Reactie door Aad — zondag 13 augustus 2006 @ 21.21 uur

  104. @ 35 en 83 Rutger

    Vanwaar die omzwaai, in je reactie op 35 ben je nog behoorlijk sociaal bezig, je geeft af op de graaicultuur e.d. tot zover volg je de goede lijn… maar dan lees ik je reactie op 83 dan schrik ik me te pleuris, zit daar een beetje dom te l#llen, de inactieve medemens te veroordelen, dan denk ik zo jij moet een LPF mannetje zijn zo’n van AS aanhanger je weet wel die club van dreigbrieven en wapenbezit en die na 22-11 verdwijnt uit het gezichtsveld met een hoop schulden.
    Ik en vele met mij hebben hier op het hele weblog al heel veel over de inactieve medemens gelezen, ook van rechtse ballen, maar niemand heeft alles op een hoop gegooid alleen jij.
    Dus corrigeer gauw die reactie en anders blijf liever weg van deze weblog want je maakt het voor jezelf niet makkelijk op deze manier

    Reactie door Pool — zondag 13 augustus 2006 @ 21.24 uur

  105. @ 93 Gloria

    Een flink pak slaag help vaak beter….

    Reactie door Pool — zondag 13 augustus 2006 @ 21.32 uur

  106. Christenhonden? Met zulke termen dien je wel de vrede, hè mijnheer Jofel.

    Reactie door n de vries — zondag 13 augustus 2006 @ 21.32 uur

  107. @105
    U maakt een vergissing n de vries ik reageerde op @84
    Dan leest u niet goed ik neem juist afstand van dat woord door te zeggen dat rot woord honden.
    Enige wat u mijn kan verwijten is dat ik @84 heb vergeten te melden.
    En tevens N de vries leest u in mijn stuk helemaal geen verwijt richting Christen.
    Jammer van u conclusie maar het is uw oordeel ik kan daar niks aan veranderen maar mijn geweten is schoon.

    Reactie door Jofel — zondag 13 augustus 2006 @ 21.41 uur

  108. Als SP-aanhangster kom ik hier geregeld wel even langs om te lezen… Reageer eigenlijk nooit. Ik vind het juist wel mooi dat er soms ook heel kritische noten richting SP worden geuit. Dat houdt jezelf scherp en blijft je dwingen tot nadenken. Dus bedacht ik me, dat het zinnig is om juist mijn standpunten naar voren te brengen op andere webloggen van politici bv een Geert Wilders.Tot mijn grote verbazing echter is de mogelijkheid van reageren op de weblogs die ik bekeken heb volgens mij niet aanwezig(Geert Wilders, Maxime Verhagen,Weisglass)of alleen aanwezig in de vorm van een gastenboek(Gerrit Zalm). Je kan vaak alleen persoonlijk mailen maar niet je reactie kwijt op de site.De mogelijkheid tot reactie bij ieder bericht dat wordt geplaatst ben ik (nog) niet tegengekomen. Bovendien waren veel weblogs niet echt actueel en dat had niet enkel te maken met het zomerreces…Dus ja, mijn complimenten voor dit weblog ! Ik moest het even ergens kwijt !

    Reactie door Dineke — zondag 13 augustus 2006 @ 21.45 uur

  109. @88
    Wat voor spelletje speel je eigenlijk hier vind je het niet erg doorzichtig worden.
    Als jij vind om je geloofs genoten steeds voor schut te zetten moet je dat ergens anders doen.
    Het wordt te doorzichtig om hier een bepaalt sfeertje neer te zetten.
    Klinkt hard ik weet maar pak je biezen.

    Reactie door Jofel — zondag 13 augustus 2006 @ 21.54 uur

  110. @ 86 Irma

    Geldgebrek is de wortel van alle kwaad.
    Dit klopt helemaal.

    Maar…..
    Er zijn ergere vormen van armoede dan geldgebrek…

    Maar ook met geestelijke armoede komt er geen brood op de plank door geldgebrek.

    Reactie door Pool — zondag 13 augustus 2006 @ 21.55 uur

  111. @103
    Aad
    Wat zei Pechtold ook al weer,bijna ieder lachte hem uit.

    Reactie door Jofel — zondag 13 augustus 2006 @ 22.01 uur

  112. Ik kom hier uit het katholieke zuiden maar geloof mij, dat deze groep de strot goed vol heeft van, CDA (KVP) en ben er van overtuigt dat hier in Limburg op 22-11-2006 de zich noemende gristenen in Den-Haag,
    de broek van de kont zal vallen gezien de algemene reacties van jong tot oud.
    Op ze’n plat jezagt der, Jan Marijnissen steet ze best waal aan, en er zind al veul dè op der Jan stumme

    Reactie door Henk Gras — zondag 13 augustus 2006 @ 22.03 uur

  113. Je zou kunnen zeggen dat dominees de kerkleden misleiden om zichzelf te verrijken.,

    en met een gereformeerde dominee als landslijder zullen ze ook wel 30% willen.,

    met een beetje fantasie een judas-loon.!

    Reactie door Jansonius — zondag 13 augustus 2006 @ 22.08 uur

  114. @ 108 Jofel

    Onze Gloria speelt beslist geen spelletje,en ze doet ook niet aan stemmingmakerij al is het soms wat moeilijk terug te vinden… maar.. onze Gloria spreekt met haar hart en gevoel en dat ze haar geloofsgenoten voor schut zet dat denk ik heeft te maken met het onrecht en de interrupatie die vele geloofsgenoten neerzetten omtrent levensbeschouwelijke vraagstukken.
    Onze Gloria houd niet zo van korte reacties neer te zetten, zuj hoopt zo te bereiken dat iedereen het snapt.

    Mijn beste Jofel ik denk dat jullie op een lijn zitten maar dat een ieder daar z’n eigen invulling aan geeft.
    Kijk jouw reacties zijn ook to the point maar alleen een stuk korter dus loop je ook minder het risico dat je groeperingen of individuen niet opzettelijk tegen je in het harnas krijgt
    Ik hoop dat je het een beetje begrijpt want soms heb ik ook moeite om alles even uit de slappe pols neer te pennen.

    Reactie door Pool — zondag 13 augustus 2006 @ 22.15 uur

  115. Sorry Jofel, ik zie nu dat het niet jouw normale stijl van reageren is.

    Reactie door n de vries — zondag 13 augustus 2006 @ 22.59 uur

  116. dat CDA in de peilingen zogenaamd weer stijgt komt volgens mij alleen maar omdat deze zittende partijen het na de dood van Pim Fortuyn,zo nodig vonden om peilingen te gaan maken/houden,daarbij laat men de stemcomputers die in andere landen allang als onveilig zijn bestempeld en niet wil hebben,gewoon zoals ze zijn en kan er achteraf niets gecontroleerd worden,we moeten er maar vanuit gaan dat dit hier in ons land allemaal goed zal verlopen en daar maar vertrouwen in hebben,zoals we dat ook maar in deze regering moesten hebben,neem daar bij het 30 jarenplan van JPB,en dan begint het in mijn ogen toch op een zeer manipulatief plannetje te lijken,maar goed complottheorieen die bestaan natuurlijk niet…
    er moet geeist worden dat er een papieren controlebriefje uit de stemcomputers rolt na het stemmen van de persoon, zodat de eerlijkheid ook gegarandeerd kan worden en niet alleen nog maar op goed vertrouwen is gebaseerd,is mijn mening.
    we zijn de afgelopen jaren al genoeg besodemieterd en voorgelogen vind u niet?!

    Reactie door iew — zondag 13 augustus 2006 @ 23.24 uur

  117. Helemaal met je eens Iew.

    Reactie door Henk Gras — zondag 13 augustus 2006 @ 23.44 uur

  118. @ 116 iew

    Ik sluit me helemaal bij je aan.
    Hoe krijgen we het kleine rode potloodje weer terug in de stemburo’s, want ik denk niet dat men die stemcomputers zullen aanpassen terwijl het een fluitje van een cent is.
    Enfin je weet het zelf hoe je zoiets moet doen.
    Stemcomputers zijn net Pc’s ze zijn te manipuleren / controleren zowel vooraf als achteraf na gebruik.
    Ik denk als je dit aankaart bij de betreffende instantie dat daar dan de pleuris uitbreekt, geen gemanipuleer meer met stemmen, dan zul je zien wie de echte winnaars zijn en niet die door Remkes en AIVD gefakete winnaars om dat het z.g. in het landsbelang is.
    Heeft Remkes nog geen nieuw baantje gevonden in Groningen als…. ja als wat… een ding moet ik hem nageven z’n tanden zijn aardig opgeknapt, maarja hij kan de tandarts betalen velen honderdduizenden niet o.a door schuld van niet te controleren stemcomputers.
    Per slot van rekening zitten we met die graaiers opgeschept.

    Reactie door Pool — maandag 14 augustus 2006 @ 0.05 uur

  119. Het is een bizar verhaal Iew maar het zou best kunnen.
    Maar dat papieren controle briefje zegt me niet zoveel het gaat mij er om wat er elektronisch gebeurt daar achter.
    Ik weet niet hoe dat werk zijn er registratie lijsten met de stemming er op de uitdraai van de computer en kan je ergens opvragen wat jou stem is of dit klopt.
    Of is de stemmer na indruk van de knop al zijn informatie kwijt en is deze niet te bereiken.
    Wie controleert deze gang van zaken eigelijk.
    Maar wie weet komen ze uit Kongo kijken of hier alles volgens de regels verloopt.

    Reactie door Jofel — maandag 14 augustus 2006 @ 0.22 uur

  120. @114
    Pool.
    Ik neem aan dat voor schut zetten niet een SP tactiek is althans dat hoop ik.
    Mijn mening is dat je hier tegenover elkaar knalhard je mening moet kunnen zeggen.
    Ook omdat die gene waar deze tegen gericht is in staat is om weerwoord te geven.
    Ik ben geen geloofsmens ik werk in mijn vrije tijd wel met een hoop mensen die geloven.
    En ook die zeg ik dat ik niet geloof in sprookjes en in hun goden.
    Maar ik kan me in denken dat een hoop van deze mensen gruwen wat men hier kan lezen.
    En natuurlijk mag je ook een kritisch geluid die kant op gooien zeker.
    Vooral omdat dit geweldige lieve sociale mensen zijn em misschien stemmen in onze ogen op de verkeerde partij.
    Ik wordt er beetje treurig van dat steeds het geloof er bij getrokken wordt.
    Als ik het woord christenhonden leest en dit blijft hier staan terwijl dingen soms die de SP niet helemaal uit komen verwijderd worden.
    Dat noem ik de partij zelf voor schut zetten of we daarmee gediend zijn?

    Reactie door Jofel — maandag 14 augustus 2006 @ 1.04 uur

  121. @ 119 Jofel

    Dat de stembus gang volgens de regeltjes veloopt is niet aan de orde, hier worden geen aanslagen op stemburo’s gepleegd of de stemmers geintimideerd dus daar hoeft geen controle op plaats te vinden door Kongolezen of wie maar ook.
    Het gaat om het feit dat de data die in zo’n stemcomputer gevoerd wordt, dus alle stemmen die gedaan zijn door mensen waar die heengaat… gaat die data naar een centraal punt binnen je gemeente, gaat de data rechtstreeks naar het ANP omdat die ook de stand bijhoud of gaat de data eerst naar de AIVD om daar aangepast te worden en dan het doomscenario wat het meest realistische is… de uitslag is van tevoren al bekend alleen wordt deze mondjes maat doorgegeven en wat de mensen in de stemcomputer hebben ingevoerd is nooit opgeslagen of kan niet opgeslagen worden, in dit geval is iedereen voor de kat z’n k#t wezen stemmen.
    Een kleine onderbouwing van hetgeen ik hier aangeeft is het volgende…
    Als de belastingdienst niet in staat is om alle gegevens van mensen die electronisch aangifte doet te verwerken dan bedoel ik op de verbinding met de belastingdienst, hoe verklaar je dan dat alle stemmen van mensen razend snel en vlekkeloos vewerkt worden door …ja door wie.
    Volgens mij lijkt elke stemcomputer een goocheldoos van Hans Kazan.

    Reactie door Pool — maandag 14 augustus 2006 @ 1.34 uur

  122. @99 Leftfoot. Nee hoor, ik ventileer slechts.
    Thuis luistert er toch niemand naar mij, dan hier maar.(!!!)

    Reactie door Gandalf — maandag 14 augustus 2006 @ 7.46 uur

  123. ja de mensen die nu het beleid in nederland bepalen gaan masaal de wachtgeldregeling in, ze zien nog wal wat ze straks gaan doen.
    ze hoopen op een baantje in het europees parlement. dus we zijn nog lang niet van ze af.

    Reactie door mcniel — maandag 14 augustus 2006 @ 8.12 uur

  124. Loonmatiging!
    ‘Is dat het zoet na het zuur?’

    Reactie door Ben tarici — maandag 14 augustus 2006 @ 8.45 uur

  125. loonmatiging is goed voor de economie. we zijn rijk genoeg. het geld kan beter besteed worden aan de collectieve sector.

    Reactie door voltaire — maandag 14 augustus 2006 @ 9.14 uur

  126. Het CDA stijgt schijnbaar niet in alle peilingen zoals op WWW,politiekebarometer.nl van Nova te zien is, week 32-11 Augustus 2006 onder de kop: PVDA neemt grotere afstand van het CDA, PVDA 49 zetels tegen 39 voor het CDA. Vertel mij maar, wat en wie moet je nog geloven. Mijn persoonlijk mening?, de uitslag na 22 November.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 14 augustus 2006 @ 9.26 uur

  127. De uitslag na 22 November, mits daar niet mee gerotzooit en gesjoemeld wordt.

    Reactie door The Scarlet Pimpernel. — maandag 14 augustus 2006 @ 9.40 uur

  128. 120 Teletekst ma 14 aug
    ***************************************
    Kort binnenlands nieuws

    ***************************************
    ` Nederlanders hadden vorig jaar 0,7%
    minder te besteden,meldt het CBS.De
    lonen gingen wel iets omhoog,maar de
    premies en belastingen stegen meer.Het
    was het vierde jaar op rij dat mensen
    minder te besteden hadden.

    Wat nou koopkracht gaat vooruit en na jaren van zuur breekt nu de tijd van zoet aan!

    Reactie door marcel — maandag 14 augustus 2006 @ 11.07 uur

  129. 58 Ik ben het met je eens dat je voor werkelijk nieuws en het verifieren van het zogenaamde nederlandse nieuws terecht moet bij BBC/BBC World, Euronews (indien je iets over Europa wil weten, Ja zelfs CNN.
    Verder schakel ik door naar Belgisch en Duits nieuws.
    Je komt dan zoveel tegen dat in de nederlandse media of partijen verhuld wordt, je komt leugens tegen in vergelijkingen met andere landen etc,,,,etc..
    Wat mij verbaasde is dat ik nergens in Nederland de demonstraties vóór stopzetting oorlog Libanon heb gezien terwijl overal op de buitenlandse zenders uitgebreid alle demonstraties heb kunnen volgen inclusief Hezbollah-aanhangers.
    Op CNN een behoorlijke demonstratie heb gezien van Israeliers zelf tegen het opsluiten van mensen die niet mee wilden doen aan de oorlog tegen Libanon.
    SP-leden die meeliepen schijnen er spijt van te hebben omdat ook anderen met andere uitgangspunten meeliepen zichzelf daarmee het uitgangspunt van de demonstratie en hun recht van reactie daarop ontnemend, dus voordat een ander er iets van zou kunnen zeggen doen we het zelf maar vast.
    Ik begrijp dit totaal niet.
    Mijn probleem is nog steeds dat ik geen idee heb van hoe die demonstraties verlopen zijn.
    Inderdaad ook m.b.t. Blair en kritiek op zijn beleid van de bevolking alsmede regeringsleden, alsmede oud-diplomaten zelf hoor je hier helemaal niets
    Wie zwijgt stemt in en kan zelf geen ‘fouten’maken zodat je dadelijk nog alle kanten opkunt.
    Het devies in Nederland is blijkbaar een goed kiezersvolk is een slecht geinformeerd volk.

    Reactie door Henny — maandag 14 augustus 2006 @ 11.08 uur

  130. De link m.b.t. bovenstaande is dat steeds de gewilde informatie wordt doorgegeven als een een-regelig nieuwsbericht zonder diepgang waarvan de gemiddelde NOS-kijker ook dát alleen oppakt ook m.b.t.economie, salarissen etc.
    Er is nooit een werkelijk debat zoals vroeger tussen wetenschappers die met elkaar een onderwerp te lijf gaan waaruit je zelf een redelijke conclusie kunt trekken maar steeds een intervieuw van een zogenaamde journalist en één persoon waarbij alles afhangt van de journalist m.b.t. objectiviteit en het in de hand houden van een gesprek alsmede welke persoon.
    Zo worden we allemaal dom gehouden en gestuurd ook m.b.t. economie en lonen en wie waar verantwooordelijk voor is.evenals voor de grote dip door loonmatiging door juist kabinetten Balkenende.
    Evenals dat onze economie vooral afhangt van de wereldeconomie en binnen Europa Duitsland en opgang vooral daaraan te wijten is.
    Voor het eerst economische groei sinds TWEE
    JAAR wordt onthouden als eindelijk weer dankzij de maatregelen economische groei en niet waarom dankzij… het slechter ging dan nodig was VOOR die twee jaar en nog verdere diepere oorzaken en gevolgen.
    Indien aan de top wat minder betaald was zouden de aandeelhouders daar óók heel blij mee zijn geweest alsmede de ondernemingen zelf.

    Reactie door Henny — maandag 14 augustus 2006 @ 11.22 uur

  131. @ 128 marcel

    Ik denk dat het kabinet zich al die tijd verkeerd heeft uitgedrukt..van na het zuur komt het zoet.

    Dan wordt het nu ….. wie zoet is krijgt lekkers, en wie stout is de roe.

    m.a.w. als er nu weer pas op de plaats wordt gemaakt met loonstijgingen, dan kunnen de beroepsgraaiers volgend jaar meer in hun zakken steken, geld ook voor de vertrekkende bewindslieden.

    En het zoet voor de burger wordt dan dat de zorgverzekeringpremie niet 23% maar 20% zullen stijgen.

    Reactie door Pool — maandag 14 augustus 2006 @ 11.35 uur

  132. Balkenended roept op tot loonmatiging en vandaag staat op teletekst een publicatie van het CBS waarin wordt vermeld, dat mensen voor het 4e jaar op rij minder geld hebben te besteden.

    De lonen zijn dan wel gestegen, maar onder Balkenende en Zalm zijn de belastingen en premies meer gestegen, wanneer ziet Nederland nu eindelijk eens in, dat beide heren alleen maar aan hun eigen status denken, ipv die van de burgers.

    Reactie door henk jonker — maandag 14 augustus 2006 @ 13.27 uur

  133. En dan durven ze nog steeds de puinhopen van Paars in hun mond te nemen.

    Reactie door Irma — maandag 14 augustus 2006 @ 14.02 uur

  134. @ 131 de beroepsgraaiers zijn al die uitkeringstrekkers die wel kunnen werken maar het niet willen en zoveel kritiek hebben op anderen die wel werken.

    Reactie door Tegenpool — maandag 14 augustus 2006 @ 16.43 uur

  135. @ 120 Jofel

    Als je de moeite wilt nemen om ook de wat ‘oudere’ items door te lezen dan had je precies kunnen zien waarom ik de christenen behoorlijk aanpak. (In ‘realo’ zijn wij niet zo snel weggegaan als de rest en daar is veel uitgewerkt.)

    Als jij spreekt over lieve sociale christenen die nou eenmaal anders stemmen, dan had je kunnen begrijpen dat ik juist voor deze christenen spreek. Weliswaar keihard, maar dit is mijn manier om wakker te schudden. Zij moeten begrijpen dat je niet lief en sociaal bent als je medeplichtig bent aan dit wanbeleid dat alleen maar bezig is de rijken te verrijken en mensen op het verkeerde been te zetten.
    Jij vertelt ze dat je niet gelooft in sprookjes en goden, en ik vertel ze dat ik wel geloof in God. En juist omdat ik geloof kan ik daar mijn zegje over doen.
    Als een vurige activiste ben ik hier bezig om misschien toch de stiekeme CDA kijker aan te pakken. Gelukkig geloof ik als SP mens en dat moet hun wat zeggen. Ik hoop hiermee christenen over de streep te trekken omdat zij met dit beleid rechtstreeks tegen Christus inwerken.
    Ik zet christenen niet voor schut, maar het beleid waar ze volgzaam en zonder veel kritiek achteraan lopen. Daar gaan ze ook mee voor schut!
    Ik dacht dat ik opener ben dan velen hier en er is niets te speuren en te onderzoeken. Dit BEN ik!

    Aan jou vraag ik nu op te houden met je woede naar mij, die zich omzet tot een soort van hetze. Je probeert mij nu ook de mond te snoeren op geloofsgebied. Dan werk je tegen je eigen club in! Want juist HIER is een ‘spreekgestoelte’ om christenen de ogen te openen en ze veilig mee te voeren naar de SP. Misschien een utopie maar dat weten we pas na 22-11.

    Jofel, laten we elkaar beter gaan verstaan. Het is in andere items niet echt gelukt, maar dit zegt niets over allerlei andere zaken. Wat ons verenigt is de SP en laten we hiervoor elkaar de hand schudden. Oke?
    Hoe dan ook, dag lieve (soms boze) SP vriend! :lol:

    Reactie door Gloria — maandag 14 augustus 2006 @ 17.04 uur

  136. @134
    Je maakt een vergissing ik heb geen woede en al zo niet op deze site ik voer geen hetze ,het is jouw mening prima ik zeg wat ik voel en constateer.
    En boos ben ik ook niet.
    Ik werk niet tegen de SP en ik snoer niemand de mond waarom zou ik.
    En als men van oordeel is dat ik tegen de club in werk dan flikker me hier mij er maar van af.
    Wat dat betreft heb ik al zoveel over me heen gehad dat maak niet uit wie uitdeelt moet ook kunnen ontvangen ik ben daar vrij simpel in.
    En wie ontvangt mag ook uitdelen.
    Ik schud iedereen de hand scheiden die dingen.
    Ik vind als jij mensen met een geloof de ogen wil openen prima en dat is mijn menig niet hier.
    Het is hier politiek en hou het geloof er buiten zo kijk ik er tegen aan.

    Reactie door Jofel — maandag 14 augustus 2006 @ 17.43 uur

  137. Kwam deze mededeling tegen:

    “Extraatje van 600 miljoen voor Zalm

    DEN HAAG (ANP) – Minister Zalm van Financiën kan de komende jaren een extraatje van 600 miljoen euro tegemoet zien. Dit jaar gaat het om 250 miljoen. Het geld is afkomstig van de Bank van Nederlandse Gemeenten (BNG), waarvan het Rijk voor 50 procent aandeelhouder is.”

    Geen wonder dat we zuinig aan moeten doen.

    Reactie door Leftfoot — maandag 14 augustus 2006 @ 18.18 uur

  138. Iemand verwijt uitkeringstrekkers de grote graaiers te zijn! Geef van 10 van deze “graaiers” de NAW gegevens. Slaag je daar niet in dan ben je dus niet in staat van 0,00022% van die “graaiers” je verwijt hard te maken. Reden genoeg er het zwijgen toe te doen.

    Reactie door william — maandag 14 augustus 2006 @ 18.26 uur

  139. je zelf verrijken door te graaien in de staatskas mag toch ook? Veerman weet wel hoe het moet.

    Reactie door mcniel — maandag 14 augustus 2006 @ 18.56 uur

  140. @ divers , Jofel/Gloria.

    Ik den, alles gelezen hebbende, en niet alleen onder dit topic, dat Jofel en Gloria mekaar wel vinden, danwel gevonden hebben.
    ;), ;), ;)

    Reactie door Leftfoot — maandag 14 augustus 2006 @ 19.01 uur

  141. @136 Jofel — maandag 14 augustus 2006 @ 17.43,

    christenhond is misschien geen mooi woord maar dat zijn die mensen waarop het van toepassing ook niet. We kunnen het wel over christenen hebben die niet zo lief en sociaal zijn tegen over andere mensen maar dat zou veel te zacht uitgedrukt zijn voor balkenende en co.

    Je bent er volgens mij nog niet afgegooid, zal wel wat meevallen denk ik. Dus doe maar rustig, denk om je bloeddruk, laat hem niet onnodig stijgen enkel omdat je wat oneens bent met anderen.

    Dat Gloria kritiek durft te geven op haar eigen groep (het slechte deel van de groep) is goed, want wat zou een wereld zijn waar je niet kritiek kunt en mag geven op je eigen groep?

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 14 augustus 2006 @ 20.20 uur

  142. @141
    Mijn bloeddruk is prima en die loopt niet op althans niet van deze site.
    En oneens zijn mag toch neem ik aan..Maar praat over CDA of VVD enz stemmers en over hun vertegenwoordigers en over het gedrag wat deze partij vertoont en laat dan het geloof er buiten.
    Oneens kan, maar als ik hier gaat roepen rooie honden enz wat dan?
    Niet leuk toch doe dat bij het geloof ook niet pak de partijen op cijfers, plannen, resutaten enz aan dat werkt.
    Pak de partij op hun eenheid aan en haal niet steeds een onderdeel van mensen eruit en zeker niet op hun geloof.
    Het spreekt van arrogantie als we er van uit gaan dat een christen op de SP of PVDA stemt direct goed christen is.
    Misschien denkt een christen wel in mijn situatie kan ik er bij SP er beter op worden.
    De meeste mensen stemmem uit hun eigen materialisme ,christen of geen christen.

    Reactie door Jofel — maandag 14 augustus 2006 @ 20.45 uur

  143. IK geloof dat het kabinet met oogkleppen op loop, want als de top zich zelf zit verrijken, en aan de onder kant geen loon verhoging. En zelf denken ze dat ze te weinig verdienen kabinet.
    Ik hoorde dat Mvr Nijs vertellen in standpunt.nl dat lonen aan top niets van kan zeggen die moesten vrij blijven, Minister Zalm en Balkende Bemoei ook niet met CAO ONDERHANDELINGEN, anders moet ook mee bemoeien met top salarissen.
    Heer Zalm je meet met twee maten als de verkiezing voorbij zijn dan vertel je dat het slecht gaat en dan laatst jaar wordt weer Sinterklaas er weer mensen die weer in trappen kijk maar naar peilingen van Mde Hond. Die weer terug keren naar eigen nest waar altijd weer in hebben gezeten dat zijn mensen die geen verandering aan durven, veranderd nog eens keer, wijk keer af CDA en VVD. als die vier zitten dan zijn wij verder huis wat al ben nu 4% op achter gegaan moeten nog verder zakken.

    Reactie door Aad — maandag 14 augustus 2006 @ 21.03 uur

  144. @143
    Vergeet niet Aad dat de vakbonden steeds in de spelletjes van de regering mee spelen.
    Ook nu zie je het FNV alweer een knieval maken door een zeer bescheiden loonsverhoging te vragen,dat is natuurlijk al gebeurd op aan wijzing van hun broeder de PVDA want die moet als ze regeren niet in verlegenheid worden gebracht,.
    De vakbonden had al ze werkelijk naar geweten handelen 5 a 8 % loonsverhoging moeten vragen.
    De vakbonden zijn mede oorzaak van de afbraak in Nederland ook die voeren hun misleidende propaganda .
    Je ziet hun standpunten met de Europese grondwet,instroom Polen,de privatisering WW,hun standpunt met de AOW,waarbij ze er van uit gaan dat iemand met 80% modaal rijk is,de dwaze ideeën over werkende vrouwen.

    Reactie door Jofel — maandag 14 augustus 2006 @ 21.21 uur

  145. @ 144 Jofel

    Welke vakbond heeft het lef om met goede looneisen te komen, ze zijn nu allen zo druk om die beruchte schamele vernederende loonsverhoging van 1,5% tot 2% proberen let wel proberen binnen te slepen.
    Schaamt de vakbeweging zich niet voor hun leden.
    Kijk als de vakbeweging nu zegt… het gaat goed met Nederland wij eisen nu na vier jaar een loonsverhoging van 10% nou dan weet je dat je al die jaren niet voor niets je contributie hebt betaald, maar ja de meeste vakbonden zijn een slap aftreksel van de politiek en een verlengstuk van dit kabinet.
    Een kabinet wat zichzelf even met 30% meer in het zakje verrijkt.
    Je hoort hier geen vakbond over, dus het bewijs is geleverd, ze zijn echt een verlengstuk van dit kabinet.
    Jongerius, ga koken mens, je had allang op je achterste poten moeten staan, en eens een paar flinke stakingen moeten uitroepen.. slap geval.
    Mensen geef je contributie liever aan een lidmaatschap van de SP dan aan een vakbeweging want daar zit tot op heden geen beweging in.

    Reactie door Pool — dinsdag 15 augustus 2006 @ 0.49 uur

  146. Sorry jongens en meisjes, maar de heer Zalm wil eventueel wel in een volgend kabinet. Brrrrrrrrrrrrr

    Reactie door Anne-Mieke — dinsdag 15 augustus 2006 @ 14.39 uur

  147. 83. Je vergeet de burgemeester van Tilburg.

    Reactie door Henny — dinsdag 15 augustus 2006 @ 17.20 uur

  148. 88. Die zijn niet laf en koud maar erger, zolang het hen goed gaat zijn ze totaal ongeinteresseerd. Ze wensen niet te weten wat er speelt om niets te hoeven, zijn gewoon ontzettend lui. God regelt het allemaal wel dan zijn wij ervanaf. We hebben altijd CDA gstemd en dat zal wel goed zijn, hoeven we ons ook niet te verdiepen we hebben wel wat anders te doen “genieten”

    Reactie door Henny — dinsdag 15 augustus 2006 @ 17.24 uur

  149. @142 Jofel — maandag 14 augustus 2006 @ 20.45,

    Mooi om te horen dat je bloeddruk ok is. Tuurlijk, oneens zijn mag natuurlijk wel, daar is op zich niks mis mee.

    Dat sommige mensen nog steeds cda stemmen komt voor een deel omdat ze dat nu eenmaal gewend zijn maar dat heeft ook met het geloof te maken, vandaar die goed geloofigheid.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — dinsdag 15 augustus 2006 @ 19.50 uur

  150. @ 149 Evert Tigchelaar jr

    Dat heeft NIET met geloof te maken. Het is eerder ONGELOOF naar hun Leraar!
    Het wil niet doordringen bij ze, ze denken met in de kerk te ZITTEN dat het wel weer goed is voor een week. Balkenende doet de rest… en God voor ons allen.
    Precies zo met Bush! Het is zo slim om mensen aan het werk te houden van ‘s morgens vroeg tot ‘savonds laat. Er is geen tijd om na te denken. Ze denken maar door, maar niet NA! Nadenken is je gedachten over je gedachten laten gaan en daar is ieder REGIEM bang voor.
    Dit kapitalistische regiem werkt specifiek deze methode uit! Het VOLK DOM HOUDEN. Ze vooral aan het werk houden tot diep in hun oude dag. Wat zullen ze daarna nog te vertellen hebben… zo gokken zij! Want de jeugd heeft de toekomst. En die toekomst zijn de ouderen VOOR gegaan. Op zweepslag van meneer de president. Deze zijn het die het volk verachten en het VOLK slikt het nog ook! OPSTAND!

    De wereld is nooit veranderd door de meerderheid. Waarom? De meerderheid denkt niet NA! De meerderheid is een domme massa die zich in slaap laat wiegen op order en gezag. De dominee, de pastoor, de burgemeester, de dokter, de politicus, meneer de president. Alles geloven zij van ‘hoger hand’. En ze worden: BESODEMIETERD!
    Want die enige echte ‘Hoger Hand’, waarin zij aldus geloven geven zij geen mandaat! En zonder mandaat kan Hij niet in werking komen. (Vrije wil)
    Ze leggen dit in handen van de gevestigde machtshebbers en hun trawanten. Zij volgen een zgn christenclub, die er in de wereld een potje van maakt.
    Het is die goedgelovigheid, die alles zegt over ONGELOOF! En juist ongeloof legt ZELFS God ‘lam’.
    Als ze dit toch eens begrepen…

    Reactie door Gloria — dinsdag 15 augustus 2006 @ 20.53 uur

  151. En over Balkenende gesproken:
    Dit is een gelovige man die in sprookjes gelooft. En die kunnen de werkelijkheid wel degelijk beinvloeden.Hij geeft hiermee God geen handen en voeten. Er is maar een ding wat hij heel snel moet gaan doen: zich uit de voeten maken!
    Want dit boekenmannetje gelooft in theorietjes en modelletjes die voor zijn doel heel wat armen en slachtoffers oplevert. Dat is altijd het gevaar met mensen die geobsedeerd zijn door een ‘religie’ van een filosoof/wetenschapper. Wetenschappers beseffen vaak niet hoever hun draagwijdte reikt…Zelfs Einstein had zijn eigen ontdekkingen niet meer in de hand. Het werd uiteindelijk via wat omwegen… rechtstreeks de atoombom op Hiroshima.
    En altijd zijn daar die twee kanten van de medaille…
    We zullen een heel eind terug moeten om vooruit te komen. Inderdaad kennis is macht, maar ook deze heeft 2 kanten aan zijn medaille… machtsgebruik of machtsmisbruik.
    Nou, vul maar in…welke kant van de medaille hebben Bush, Blair en Balkenende gediend?
    Oke, ik vul het hier voor mijzelf in.
    Deze christenen dienen het kwaad in Naam van God. En dat is het gruwelijke sprookje van de werkelijkheid geworden: MACHTSMISBRUIK!

    Reactie door Gloria — dinsdag 15 augustus 2006 @ 21.58 uur

  152. Gloria;

    Kijk een naar een filmpje van David Icke!!!!!!

    Reactie door rob van der Zon — woensdag 16 augustus 2006 @ 0.20 uur

  153. @152 rob van der Zon

    Hoe? Waar? Kan je iets duidelijker zijn?
    Misschien dom van mij, maar wie is dit???

    Reactie door Gloria — woensdag 16 augustus 2006 @ 0.53 uur

  154. @ 152 rob

    Mijn eigen vraag en antwoord. Wat is dit toch weer fijn van internet! Gewoon even David Icke ingetoetst en ja hoor!

    Wat bijzonder! Heb het een en ander gelezen en ik wil beslist meer lezen van David Icke. Heb via email gevraagd of deze boeken ook in het Nederlands zijn, want ik wil geen letter missen.

    Rob, heel bedankt en ik hoop dat IEDEREEN die dit leest gelijk David Icke intoetst en zo kunnen we op naar een andere wereld!
    We zijn er rijp voor, deze wereld van nu is achterlijk. Old stupid fashioned!

    Reactie door Gloria — woensdag 16 augustus 2006 @ 1.21 uur

  155. @154 Gloria
    en toen keek ik net even op nu.nl en de voorpagina van de telegraaf,en werd ik gelijk alweer depressief…
    gisteren in het nieuws slotervaartziekenhuis verkocht,en er verdwijnen 250 bedden,het word in de marktwerking gegooid,ik denk dat discussies weinig zin meer hebben maar dat het Nederlandse volk echt de straat op moet,ik heb al eerder gezegd dat als men nu op de kont gaat zitten tot aan de verkiezingen dat in deze korte tijd er nog veel meer door onze strot word geramd,dat blijkt dus wel weer,en dan straks stemmen met de oncontroleerbare stemcomputer,ik geloof er niet echt meer in…

    Reactie door iew — woensdag 16 augustus 2006 @ 10.05 uur

  156. @ 155 Iew

    Heb je ook de site van David Icke bekeken?
    Het moet toch wel aardig door gaan dringen hoe griezelig dit westerse systeem werkt. Maar daar was ik zonder Icke al van overtuigd. Het is goed om te lezen over mensen die zich los hebben gekoppeld van het gevestigde denken, want we zijn meer kuddedier dan we ooit gedacht hadden.
    Ik vind het heel benauwd in Nederland en dit deel van de wereld. Zo kleinprutserig gedacht. Zo gierig en fantasieloos. We zitten in het harnas van de zo aanbeden democratie, die grote schaduwkanten kent. Het is een onrechtvaardig systeem. Met 2 zetels meer kan je bijna de meerderheid het leven onmogelijk maken.
    Het probleem is alleen: hoe te leven in een wereld die je eigenlijk ver vooruit bent. Ik zit te turen in een oertijd en al dat zuinige gemiezer van zo’n eng mannetje als Zalm. Wat vernederend hoe hij de procentjes verdeeld. Wie denkt hij wel dat ie is. Ik kan die mensen (Balkenende,Verhagen en dat mens met die witte lok, Zalm, Rutte, Verdonk e.a.) niet meer horen of zien. Ik zap gelijk weg, anders sta ik op tilt.
    En ook een ziekenhuis verkocht, nou ja het schiet niet op. Het grootste probleem is dat de bekrompen geesten zich vastklampen aan hun eigen dogma’s. En zij zullen niet (gemakkelijk) loslaten…
    Iew de straat op? Ik durf niet meer te zeggen wat ik echt zou willen…
    Dag iew, we zullen maar heldhaftig doorgaan.

    Reactie door Gloria — woensdag 16 augustus 2006 @ 17.37 uur

  157. De tendens onder de kiezers op dit moment is wel dat er meer en meer een scheiding gaat plaatsvinden tussen groepen kiezers.
    De ethische norm zal meer en meer zijn intrede doen tegenover de groep welke zich laat regeren door angst en puur eigenbelang.
    De huidige gevestigde orde speelt op deze internationaal geworden angst in en komt met maatregelen om meerdere doelen te bereiken.
    Een van die doelen zijn het tegugdringen van de invloed van de volksvertegenwoordiging (zit vaak te pitten) en de persoonlijke soevereiniteit.
    Nog een belangrijk doel is het bevorderen van de macht en dominatie, (is hetzelfde), van multinationals, zeg maar het grootkapitaal.
    De verplaatsing van de aan de persoon gebonden deelname en verantwoordelijkheid aan de samenleving, naar een extern machtsinstituut met een autocratisch karakter met persoonlijk belang van de “vertegenwoordiger” en overheveling van de besluitvorming naar de kapitaalsinstanties. De banken.
    Zo veranderd de publieke overheid naar een fassiliterende instantie en laat de economische initiatieven over aan de markt.
    Naar mijn overtuiging moet dit direct afstevenen naar een fascistische staat.
    Volgens mij willen we dat niet!
    Voor de filmliefhebbers: V for Vendetta.

    Reactie door rob van der Zon — woensdag 16 augustus 2006 @ 18.13 uur

  158. Gloria….Victoria!

    Reactie door rob van der Zon — woensdag 16 augustus 2006 @ 18.15 uur

  159. Nog even over David Icke.
    Deze man gaat soms erg vel in zijn stellingen maar de basis van zijn betoog laat geen twijfels bestaan over de toch al algemeen gedeelde opvatting over de geheime agenda welke dag na dag zichtbaarder aan het worden is.
    De waarheid is vaak rauw, schrikbarend en onversneden maar onmiskenbaar de handgreep naar inzicht.
    De geschiedenis heeft vaak laten zien dat de brenger van slecht nieuws gezien wordt als een persoontje die teveel deining veroorzaakt en daarom dus moet verdwijnen.
    Het zijn vaak wel de stenen in de vijver die de kringen veroorzaken en lang doorlopen.
    Ik zou zeggen, hoe meer stenen in de poel hoe beter.
    Er moet toch echt wat veranderen want bij veel mensen is het geduld allang op.
    Laat maar gebeuren die scheiding in de maatschappij.
    Er moet toch eens duidelijk worden wie er voor oorlog, milieubederf, angstmaatregelen, religieus fanatisme, buitenlanderhaat, meer camera’s en legitimatie(voor uw veiligheid) en gekruip naar de VS enz. enz. is.
    Laat het kaf zich scheiden van het koren.
    Op naar de 21e eeuw met ruimte voor een visie van een nieuwe generatie.

    Reactie door rob van der Zon — woensdag 16 augustus 2006 @ 18.29 uur

  160. Gloria, dat laatste is een goed idee..ik sluit me graag bij je aan op straat! het probleem is dat er toch echt meer mensen mee zullen moeten doen wil het effect hebben…misschien kunnen we een toneelstuk opvoeren op het binnenhof die laat zien hoe raar het allemaal is!!?Onder andere Robin hood ( de overheid) die corrupt is geworden en slijmt met mutinationals…

    Reactie door cynthia — donderdag 17 augustus 2006 @ 12.46 uur

  161. @ 159 rob van der Zon

    Geheel aan je zijde, Rob. Ik ben er inderdaad van overtuigd dat ‘onze’ stroming steeds verder op zal gaan trekken en kunnen we gerust spreken van tweedeling. Je bijdragen hier zijn gelijk je achternaam. Blijf in de buurt!

    Reactie door Gloria — donderdag 17 augustus 2006 @ 14.54 uur

  162. @ 160 cynthia

    En wij die Don Quichot die zich niet meer belachelijk laat maken!
    Het is een zaak van pure ernst, alleen ik weet niet of het zoden aan de dijk zet om weer eens op het Binnenhof te gaan staan.
    En ook stemmen is een te log proces, wist ik maar hoe…
    Het hele volk moet in beweging komen, tja…ik vrees dat het eerst nog veel erger moet worden… pas dan zullen ogen open gaan?

    Reactie door Gloria — donderdag 17 augustus 2006 @ 15.05 uur

  163. Don Quichot is er niets bij..zo zot is het allemaal!

    Reactie door cynthia — dinsdag 22 augustus 2006 @ 16.33 uur