De vraag

Op Binnenlands Bestuur – een website voor overheidsambtenaren – staat een column te lezen van Sjors van Beek over 11 september. Na een korte opsomming van het gebeurde komt hij tot de volgende conclusie:

Zo bezien mag de vraag inmiddels worden gesteld of de koers die de Nederlandse regering heeft gekozen, wel valt te rechtvaardigen. Was het terecht dat Amerika blindelings werd gevolgd? Waren alle (juridische) maatregelen eigenlijk wel nodig? Of heeft eerst Koks en later Balkenendes ploeg zich toch wat laten meeslepen door de neoconservatieve wind die vanuit Washington over de wereld woei? Het is een vraag die een hoofdrol zou mogen spelen bij de naderende verkiezingen. Gaat ‘Nederland’ door op een van hogerhand opgedrongen weg van polarisatie, of stuurt de Nederlandse bevolking het land bij in de richting van een minder paniekerige koers?

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 11 september 2006 :: 12.12 uur

70 Comments

70 reacties

  1. Nederland loopt al vanaf het aantreden van wijlen Jozef Luns aan de leiband van de Amerikanen en achtereenvolgende Kabinetten blijven er hardnekkig achteraan lopen.

    Reactie door JE. Mulder — maandag 11 september 2006 @ 12.31 uur

  2. Alsof dat voor Kok en B een keuze was, zij moesten gewoon.

    Wij hebben wel wat te kiezen!

    Reactie door Hermie Kreeft — maandag 11 september 2006 @ 12.33 uur

  3. Ben geneigd te roepen: “Beter laat dan nooit”.
    Het inzicht begint door te dringen van vele kanten, hoe we door de VS, belazerd zijn geworden. Nu wordt dit dagende inzicht gebruikt, als een excuus voor wanbeleid van ons kabinet.

    Het ware verhaal inzake 11/9, zal echter nog heel lang op zich laten wachten.
    Maar het zal een verhaal zijn van macht, onmacht en misbruik van macht, coruptie, geheime doelstellingen, fout beleid en menselijke tragedie.

    Laat dit nooit meer gebeuren.
    Niet in de VS , -
    Ook niet in Israël, -
    Ook niet in Palestina of Libanon, -
    Ook niet in Iran, Irak, of Afganistan.

    Groet in vrede,
    Amita

    Reactie door Amita — maandag 11 september 2006 @ 12.54 uur

  4. wat mij beteft:
    weg ermee.

    Reactie door Gio — maandag 11 september 2006 @ 13.00 uur

  5. Amerika , het land van de onbegrensde mogelijkheden en volledige vrijheid !

    Dus alles mag ,zodra je heel veel kapitaal en geld hebt .

    Liegen , bedriegen , sorry-sorry …. zijn de huidige ontwikkelingen en daar wordt je persoonlijk rijker van ; Zie een aantal promineneten in het kabinet ; je brult wat en grote delen van de bevolking denken dat je aangesteld bent door God !

    Reactie door Fred — maandag 11 september 2006 @ 13.29 uur

  6. Jan, het lijkt me heel goed voor de SP om ‘het Amerika-beleid’ zelf 1 van dé verkiezingsonderwerpen te maken. Of het in ieder geval te proberen.

    Iedereen die 9/11 en ‘de nasleep’ een beetje gevolgd heeft moet intussen toch met een hele hoop twijfels en vragen zitten.
    In Irak en Afghanistan woedt intussen de (burger)oorlog in alle hevigheid voort. Mét Nederlandse steun op basis van informatie waarvan nu zeker weten dat die op sommige punten keiharde leugens bevatte: massavernietigingswapens en een band met Al-Quaida had Irak indertijd niet. Nu hebben ze nog steeds geen massavernietigingswapens maar zit Irak vol met allerlei (buitenlandse) terroristen die dagelijks ongeveer 35, met name, burgerslachtoffers maken.

    In Afghanistan zetten Nederlandse soldaten hun leven op het spel. Officieel ter bestrijding van het terrorisme. Officieus als onderdeel van de war on drugs. (Alhoewel dat wel een heel flauw excuus is want er wordt nu vele malen meer opium geproduceerd dan onder het Talibanbewind (dat ik ook verafschuwde, om even duidelijk te zijn)).
    Maar volgens mij steunt de Nederlandse regering daarmee alleen maar Amerika in hun poging om voor lange tijd de enige supermacht te blijven. Alleen wordt dát er door de VS natuurlijk niet bijverteld.

    Kun je de JSF ook meteen bij betrekken: Nederland heeft geen jachtvliegtuigen nodig in een tijd waarin piloten vervangen worden door computers. Over een aantal jaren zijn die toestellen al volslagen ouderwets omdat dan onbemande toestelletjes alle taken veel beter én goedkoper uitvoeren. Dan verkopen we de JSF zeker weer aan Zuid Amerikaanse of Afrikaanse landen, net zoals nu met de F16 en kopen wéér nieuwe toestellen. Om zo de wapenwedloop mede in stand te houden en het huidige beleid van de VS ook.

    Reactie door Marc B — maandag 11 september 2006 @ 13.49 uur

  7. Balkenelende is een ras bedonderaar : hij is teleur gesteld op de Amerikanen omdat ze liegen ? hahahahahahaha die man kan leuk toneelspelen ( zeker door zijn juridische achtergrond )

    Reactie door Fred — maandag 11 september 2006 @ 14.03 uur

  8. Voor iedereen die ‘m nog niet op het net heeft gezien en ‘m gisteren na zembla heeft gemist; de Nederlands ondertitelde “Loose Change 2nd cut”:

    http://video.google.nl/videoplay?docid=-1590675314105139271&q=bush

    Reactie door J3roen — maandag 11 september 2006 @ 14.09 uur

  9. Gister stond het bol van diverse uitzendingen. Canvas, Nederland 3, en de BBC. Allemaal over zaken die wij niet mochten weten. Meer als de helft is nog niet boven tafel. Het binnenvallen van Irak stond toch min of meer centraal.

    Een overheid die zo doelbewust de wereld om de tuin weet te leiden, en coalitiepartners in onzekerheid hult, moet mijn inziens opstappen, met de volgelingen (coalitiepartners (willende)erbij.

    Reactie door RedStar — maandag 11 september 2006 @ 14.10 uur

  10. Gelukkig is niet iedereen zo slap als onze regering:

    http://video.google.nl/videoplay?docid=-3392652783578267863&q=bush

    Reactie door J3roen — maandag 11 september 2006 @ 14.16 uur

  11. @8, Redstar,

    De samenzwering lijkt zo omvangrijk dat het nog wel eens een hele klus zou kunnen worden om de wereld te ontdoen van dit gespuis…

    Reactie door J3roen — maandag 11 september 2006 @ 14.22 uur

  12. Ik lees veel over wat de VS of Balkenende niet had moeten doen en over gemaakte fouten.

    Maar wat hadden we wel moeten doen? Bin Laden op de thee vragen?

    Reactie door Klukkluk — maandag 11 september 2006 @ 14.31 uur

  13. @11, Klukkluk,

    Weet je wat jij zou moeten doen?

    Eigenlijk zou je toch echt ‘ns “loose change” moeten bekijken.

    Reactie door J3roen — maandag 11 september 2006 @ 14.34 uur

  14. en ondanks alles weet de media en de peilingen het doen voorkomen dat het CDA en VVD weer steigen…
    gelul, en mede door die peilingen word een vals beeld in stand gehouden.
    en niemand die “DAAR” ook maar iets over durft te zeggen in de politiek!
    nee dat baggatelliseren we liever weg…

    Reactie door iew — maandag 11 september 2006 @ 14.37 uur

  15. @11, Klukkluk,

    Men had ook een écht onderzoek naar de ware toedracht van 911 moeten doen. Daarnaast had men de reden van onvrede over de V.S. in de Arabische wereld moeten onderzoeken i.p.v. de Moslims tot “vijand van het vrije Westen” te bombarderen!

    Reactie door J3roen — maandag 11 september 2006 @ 14.38 uur

  16. Mag Balkenelende nog wel bij Busch komen , na openlijk te hebben verkondigd , dat hij teleur gesteld is door diens liegen ? (hahahahahaah )

    Reactie door Fred — maandag 11 september 2006 @ 14.47 uur

  17. @ J3roen
    De mate van onvriendelijke gedachten over de door jou over een kam geschoren individuen bijzonder zou wel eens positief kunnen omslaan door een breed uitgedragen ondubbelzinnige stellingname inzake geloofsijver die het doden en benadelen van ongelovigen najaagt alsmede een helder uitgesproken afkeur van de getoonde Schadenfreude.

    Het is hier overigens nog steeds niet te laat voor.

    Reactie door sjun — maandag 11 september 2006 @ 14.55 uur

  18. @16, Sjun,

    Hmmm…juist ja…

    Reactie door J3roen — maandag 11 september 2006 @ 15.03 uur

  19. In de jaren 80 had ik een vietnameese vriend, een originele bootvluchteling, vol van Vietnam natuurlijk. Toen ik vroeg wat er nou eigelijk echt aan de hand was is zijn land zei hij: amerika maakt heel veel wapens dus moet er ergens oorlog blijven. Ik denk dat dit nog steeds op gaat.

    Reactie door casper — maandag 11 september 2006 @ 16.06 uur

  20. Ik hoorde Bush op het joutnaal zeggen
    - ik zal de lessen die ik heb geleerd van 11-9-2001 nooit vergeten-
    Nu zit ik nog steeds met de vraag wat hij hiermee bedoelde.
    Zo ook als de opmerking de vijand is nog niet weg, die komt terug.
    Bedoelde hij zichzelf misschien?
    Voor mij wordt het steeds raadselachtiger.
    In elk geval opmerkingen waar je alle kanten mee op kunt, maar niet fris overkomen.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 11 september 2006 @ 16.31 uur

  21. De Verenigde Staten: het land van de onmogelijke begrensdheden…

    Reactie door Roel — maandag 11 september 2006 @ 17.22 uur

  22. De leugenaars zijn aan de macht en dan zeg ik het heel netjes. Vraag: hoe komen ze aan die macht ? Is dit dan typisch “democratie”; dus het volk geeft die macht aan bepaalde lui, en wordt vervolgens opgezadeld met bijvoorbeeld de rotzooi van de afgelopen jaren ? Nou inderdaad: het volk geeft die macht uit handen, tenzij er fraude wordt gepleegd met verkiezingsuitslagen…. wie weet.

    Reactie door Gio — maandag 11 september 2006 @ 17.33 uur

  23. vervolg op @20

    Denk dat ik mijn bijdrage beter onder 9/11 had kunnen plaatsen.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 11 september 2006 @ 17.53 uur

  24. Zolang wij door De Hoop Cheffer en Bush uitgedaagd worden meer troepen te sturen naar Afghanistan komt het wellicht goed.Want weerzin ontstaat eerder in de landen die troepen sturen en daar veel te lang moeten blijven zitten.En dat weet de Taliban,hun tijd werkt in hun voordeel.Wouter Bos en de VVD,en het CDA willen geen gezichtsverlies leiden en daarom zal het een kostbare en steeds moeilijker missie worden.

    Reactie door Maan Arkenbosch — maandag 11 september 2006 @ 18.09 uur

  25. 7. In Amerika zijn er geen advocaten en juristen die aan waarheidsvinding doen, ze willen alleen maar winnen al moeten ze er een crimineel voor vrij laten, precies zoals Bakellende.

    Reactie door Henny — maandag 11 september 2006 @ 19.19 uur

  26. 12. Klukkluk niet goed geluisterd en gekeken. Bush gaat al jaren bij de Binladens op de thee, ze hielpen hem financieel iedere keer dat hij zijn oliebedrijfje weer eens naar de knoppen had geholpen. Saoedi Arabie bezit 7 % van het Amerikaans kapital.
    Heeft Mamaloe geen thee voor jou.
    Hij had gewoon achter Osama aan moeten gaan maar daar zou Osama’s familie niet zo blij mee geweest zijn

    Reactie door Henny — maandag 11 september 2006 @ 19.23 uur

  27. 16. Daar heb je nu die kerk voor nodig. Vergeving weet je wel en God en zo…
    God (Bush) wijst Balkenende uiteindelijk wel de weg.

    Reactie door Henny — maandag 11 september 2006 @ 19.25 uur

  28. ATTENTIE:

    VANAVOND om 21.00 op NED.2: TEGENLICHT

    Weer meer informatie over het schimmige 9/11.

    Ik hoor op het journaal dat mensen in Amerika weer bang zijn voor een aanslag?
    Zal toch niet waar zijn dat ‘the rich family’ er nog een schepje bovenop gaan doen?
    Tja… hoever wil je gaan om de mysterie ‘vijand’ te verdrijven en de wereld in te pakken.
    The Biggest Dream?

    Reactie door Gloria — maandag 11 september 2006 @ 20.16 uur

  29. We hoeven voor mensen die, omwille van eigen gewin, de boel belazeren niet ver te kijken. De bouwfraude. Zelfde laken en pak. Een club van tig mensen die willens en wetens de rest voor gek houden en de maatschappij ernstige schade toebrengen. Materieel en moreel.

    Reactie door Alie Dekker — maandag 11 september 2006 @ 21.31 uur

  30. 23 bijdehandje,dat is natuurlijk een schot voor open doel,ik kan het niet laten,om even te zeggen ,,ja,, :-)

    en de lessen uit new orleans enz dan,, die is hij nu al vergeten,de rijken wonen er weer,
    de armen meestal gekleurd lopen in de drek,
    terwijl die en de oorsprokelijke bewoners degenen zijn die amerika gebouwt hebben,oeps is i zeker vergeten,

    Reactie door ad — maandag 11 september 2006 @ 21.47 uur

  31. @ 22 Gio

    De wereld is frauduleus geworden.
    Zolang Amerika blijft frauderen, fraudeert dit kabinet mee! Ook deze wordt in het zadel gehouden door de rijke lobby en hebben hun contacten in Amerika.
    De regeerclan van Amerika is een eigen scenario gaan draaien, tegen de wil van belangrijke mensen van het CIA.
    Als we nu nog verder willen slapen na de CIA-GETUIGEN bij Tegenlicht dan kunnen we het op 22/11 schudden!
    Niet alleen ons land, maar de wereld moet wakker geschud worden om de ware criminelen onder ogen te zien.
    De manipulatie moge nu de top bereikt hebben en het wordt tijd dat het volk opstaat.

    Reactie door Gloria — maandag 11 september 2006 @ 22.56 uur

  32. @30 ad,

    Mijn indruk is dat Bush een hoop ouwehoert, maar niets inhoudelijks zegt en bij iedere zin heb je minstens 6x uh uh uh er tussendoor. Zo ook dus weer vandaag in het journaal, (sorry ben een paar daagjes weg geweest) dus véél meer heb ik niet gezien, maar zich intussen overal onder/tussenuit lult.
    Word de laatste tijd wat misselijk alléén al bij het zien van die kop van hem.
    Eng mannetje en wat N.O. betreft, och het zijn maar zwarte toch? Hoezo democratie?
    t’Is meer Bushodemonie.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 11 september 2006 @ 23.13 uur

  33. @31
    ja, ik ben het er mee eens, maar…. als het volk toch weer kiest voor de oplichters staan we er niet goed voor. Dat bedoel ik: dat is dan (helaas) democratie. Van mij zullen ze die stem nooit krijgen, en hebben ze ook nooit gekregen. In een andere omstandigheid hadden de uitzendingen van gisteren heel wat moeten veroorzaken…. maar ik verwachtte geen storm, geen revolutie: er is een grote groep die het blijkbaar niet interesseert. Zodra ze iets gaan voelen wat hun direct aangaat, ja dan piepen ze wel. Voor hun is er geen verband tussen een aantal feiten die spelen op deze wereld in de afgelopen jaren. Zij vinden het ook best dat een gevallen kabinet nog steeds zit; een minderheids-kabinet nog wel, een concept dat er bij mij niet ingaat. Ik wil niet pessimistisch klinken en zoek me ook gek naar een antwoord, een oplossing. In ieder geval sterkte gewenst aan hen die het anders, beter willen !!

    Reactie door Gio — maandag 11 september 2006 @ 23.36 uur

  34. Maarten van Rossum heeft vanavond in Nova precies hetzelfde gezegd. Daarnaast noemde hij we, het is mij niet duidelijk of hij Nederland of Europa bedoelde,nog wel af kan keren van het VS beleid.
    Off topic
    Ik heb trouwens een probleem met het zien van Nova op mijn computer, een tijd geleden kon ik gemiste uitzendingen
    zien of een uitzending opnieuw bekijken. Al enige tijd krijg ik dat de buffering gestopt is. Ondanks alle gespeur en gezoek heb ik de oplossing over het toepassen an de ‘generieke player’ niet gevonden.
    Ik heb ook streams gedownload, dit heeft oook niet kunnen helpen.

    Reactie door maria — maandag 11 september 2006 @ 23.43 uur

  35. @26 Henny,
    Volgens mij heb je helemaal gelijk! Dat is ook zo’n vraag waar Zembla volgens mij niet op ingegaan is. Hoe is het mogelijk dat juist de familie Bin Laden wel per direct met het vliegtuig kon vertrekken, terwijl vliegverkeer allang niet meer mogelijk was? En waarom is Bin Laden tot op de dag van vandaag nog steeds niet opgepakt, terwijl we wel in Afghanistan en in die volkomen ridicule (preventieve) oorlog in Irak onschuldigen plat bombarderen en daar niet alleen een ongelooflijke hoeveelheid ellende en onnodig leed veroorzaken, echter zonder de echte dader op te pakken! Bovendien moeten geheime diensten in staat zijn om dit ene, enkele individu te liquideren desnoods, dan was een totale oorlog tegen Irak nooit nodig geweest! Daar heb ik me ook altijd tegen verzet!! Alleen al het begrip “preventieve” oorlog, gecombineerd met het feit dat dit zonder instemming van de VN gebeurd is, dat zegt voor mij al genoeg!

    Reactie door Ton — dinsdag 12 september 2006 @ 0.02 uur

  36. Amerika is het land met een van de meest asociale regeringen ter wereld. Ze hebben schijt aan verdragen en afspraken, veroorzaken de meeste milieuvervuiling van alle landen, geven alleen om mensenlevens wanneer het hen uitkomt en schuwen het geweld niet om het ergens voor het zeggen te krijgen.

    Dit alles om het eigenbelang in stand te houden. Geld en hebzucht hebben de maatschappij daar danig verziekt en Nederland is de laatste jaren hard op weg om een filiaal te worden van de Verenigde Staten van Amerika, een land waar het recht van de sterkste geldt en waar meer dan 10% van de bevolking in derdewereldomstandigheden leeft.

    Ondertussen verdwijnen er miljarden naar twee zinloze oorlogen die alleen maar verliezers kennen: een hoop doden en gewonden plus een nog sterkere haat naar het Westen. Denk maar niet dat de Arabische wereld de mening over de VS en hun vriendjes veranderd hebben.

    De mensen denken er heel anders dan de corrupte leiders die door het Westen in het zadel worden gehouden in ruil voor zaken als olie en andere belangrijke grondstoffen die zich in de islamitische landen bevinden.

    De Arabische leiders verkwanselen hun land en waarvoor? Geld en luxe…

    Deze wereld is gewoon dood en doodziek met de VS voorop. Niemand lijkt geleerd te hebben van de twee wereldoorlogen en Vietnam. Nee, men begint gewoon weer ergens anders de boel te verklooien.

    Zucht, waarom loopt Nederland nou achter Amerika aan…En waarom liegt Balkenende? Je gaat mij toch niet wijsmaken dat de regering hier van niks wist al die tijd. Ik kan het met niet voorstellen, dit is gewoon weer het zoveelste spelletje wat om geld en macht draait!

    Reactie door DJ Digital — dinsdag 12 september 2006 @ 0.04 uur

  37. @33 Ton

    De VS hebben volgens mij helemaal geen interesse in Osama Bin Laden. Ze gebruiken hem als excuus om oorlog te kunnen voeren in Afghanistan.

    Ik kan me niet voorstellen dat men moeite doet om hem te vinden. Ze hebben er gewoon geen belang bij op dit moment.

    Ik vertrouw al die zaken rond de aanslagen niet, er kloppen een hoop dingen niet. Ik denk dat de regering ervan moet hebben geweten. Ze hebben het expres laten doorgaan zodat er een excuus was om oorlog te gaan voeren.

    Als het om geld en macht gaat geven regeringen niks om een mensenleven. De eigen belangen dienen te alle tijden verdedigd te worden, geld is meer waard dan een mens in de ogen van veel machthebbers. Anders zou er geen oorlog meer zijn.

    Reactie door DJ Digital — dinsdag 12 september 2006 @ 0.09 uur

  38. Luister NU mee naar de programmamaker van Zembla! Hij wordt geinterviewd bij Casa Luna op radio 1. Na dit uur kunnen mensen bellen om te reageren.

    Ook de programmamaker is ervan overtuigd dat het goed mis was met 9/11.
    Vanwege zijn eigen onderzoeken voor zijn documentaire.

    Reactie door Gloria — dinsdag 12 september 2006 @ 0.16 uur

  39. @34 Digital,
    Dat is precies het gevoel dat ik ook heb! Ze houden er (stiekem) een dubbele agenda op na, alleen om daar hun eigen voordeel mee te doen. Vandaar dat ik blij was met de bijdrage van Michael Moore en Loose Change! En Zembla heeft mijn twijfels daarover niet kunnen wegnemen! Er blijven gewoon teveel vragen over en zolang ik daar geen antwoord op heb, dan blijf ik die amerikaanse overheid wantrouwen!

    Reactie door Ton — dinsdag 12 september 2006 @ 0.29 uur

  40. @36 Ton

    De Amerikaanse overheid heb ik nooit vertrouwd en zo vele andere regeringen ook niet. Machthebbers liegen als ze er ebeter van worden en bedonderen je bij de vleet.

    Kijk maar naar onze eigen regering die de mensen geregeld bangmaakt met doemscenario’s zoals toen met die Europese Grondwet.

    Regeren is de kunst beheersen om het volk datgeen wijs te maken wat je zelf niet zou geloven. Ik moet zeggen dat het hen goed lukt, want een groot deel van de mensen gelooft echt dat bijvoorbeeld WAO-ers profiteurs zijn en dat elke alleenstaande moeder in de bijstand zit en dat allochtonen altijd en overal worden voorgetrokken.

    De feiten zijn anders, maar daar staat men allang niet meer bij stil dankzij de propagandamachine die ons van alles wijsmaakt.

    Zo gaat dat met de VS dus ook: mensen wijsmaken dat er jacht wordt gemaakt op Bin Laden terwijl er achter de schermen zaken wordt gedaan met zijn machtige en rijke familie. Dat verhaal van Al Qaida trek ik alleen al mede hierom behoorlijk in twijfel.

    Er zijn zeker lieden die weinig ophebben met het Westen, maar of die nu massaal aanslagen willen plegen zoals Bush beweert vraag ik me af. Ik denk dat men de boel overdrijft om ongestoord zijn gang te kunnen gaan. Waarom lopen al die ‘terroristen’ die ze zogenaamd in de gaten houden anders nog vrij rond…

    Reactie door DJ Digital — dinsdag 12 september 2006 @ 1.06 uur

  41. Het is NOOIT (sorry Jan) terecht om iets of iemand ‘blindelings’te volgen en ook in het dagelijks leven zul je iemand die van onbetrouwbarheid blijk heeft gegeven zo al niet volgen zeker niet ‘blindelings’volgen.
    De vraag houdt het antwoord al in de discussie herhaalt zich enkel.

    Reactie door Henny — dinsdag 12 september 2006 @ 8.36 uur

  42. Aanvulling En waar eigenbelang de hoofdtoon voert zal er altijd gemanipuleerd worden daar behoef je niet enkel voor naar Amerika te gaan dat doen en deden onze kabinetten Balkenende hier ook al heel aardig.

    Reactie door Henny — dinsdag 12 september 2006 @ 8.39 uur

  43. @33 Gio
    dat is niet waar Gio, na de laatste val van dit kabinet wilde meer dan 60 procent direct nieuwe verkiezingen,en dat is echt niet geweest om weer op dezelfde partijen te stemmen,dat was al duidelijk na de laatste gemeenteraads verkiezingen.
    dat is ook waarom ik er van ovetuigd ben dat de NOVA en M de Hond peilingen een vals beeld geven.
    en er nog steeds te weinig mensen in opstand komen in ons land tegen de stemcomputers.

    en heeft dan niemand hier het bericht meegekregen dat het enige vliegtuig dat op 9/11 na de aanslagen mocht vertrekken van Amerikaanse bodem,het vliegtuig van de familie Bin Laden is geweest…? terwijl verder alles en iedereen aan de grond moest blijven!

    Reactie door iew — dinsdag 12 september 2006 @ 9.17 uur

  44. wat bush ging zeggen is een afspeelplaat die hij de afgelopen 5 jaren honderdenmalen heeft gezegd.
    Hitler sprak ook zo zijn volk toe,alleen toen ging het over de joden.
    Het gaat alleen om bangmakerij en hun wetten erdoor te drukken.

    wat ik gewoon zwak vind is de manier hoe de nederlandse media omgaat met de beweringen over het 9-11 drama.
    Het zal me niks verbazen dat er een speciaal propagandateam hier in nederland alle valse berichten over het moslimterrorisme aan het verspreiden is.
    Dat deed ook nazi-duitsland.

    Hoe zet je de mensen op je hand.
    Eerst zorg je dat alle media in je macht is.
    Dan herhaal je duizend maal de onzin dat moslims overal terroristische aanslagen aan het plegen zijn.
    Dan creeer je zelf een aanslag (bv VN hoofdkantoor) in irak.

    De enigste die wat aan deze oorlog heeft is de olie industrie en de wapenindustrie.

    Nu ook steeds op het nieuws over afghanistan.
    Gisteren 100 talibanstrijders vermoord.
    Zijn dat wel taliban en als dat de taliban is,waarom mogen zij zich niet verdedigen in hun eigen land.

    Wat zei israel ook alweer.
    wij moeten ons verdedigen.
    Terwijl ze op bezet gebied opereren.
    Noem je dat zelfverdediging.
    Waar waren de leiders die het geweld veroordelen.
    Omdat de VS de vinger in de pap heeft en zijn toezegging heeft gegeven.
    Is de VS tegen,dan hoor je nederland ook.
    Maar israel is gemaakt door zionisten om vaste voet in het midden-oosten te hebben.

    waarom mag israel wel ca 200 kernbommen hebben.
    Zal de hulp van de VS en het westen niet genoeg zijn.

    Politiek zijn echt vunzige gasten en daar geef ik die pechtold gelijk in.

    Reactie door sander — dinsdag 12 september 2006 @ 9.58 uur

  45. Heel goed.
    België toch ook een klein landje deed niet mee met de gekte en Frankrijk en Duitsland maakten zich sterk voor Europa, zo niet Nederland.
    Opvallend is dat de toenmalige minister-president José Manuel Durão Barroso de gelegenheid gaf aan Bush, Blair en Aznar ombijeen tekomen op de Azoren om de oorlog te beginnen in Irak. Later zou hij een aardig baantje krijgen…. In Portugal noemen ze hem ook wel de “butler”. Dan zou Jan-Peter 2e, 3e ? butler zijn.

    Reactie door Le citoyen — dinsdag 12 september 2006 @ 10.31 uur

  46. 244 Sander
    dat niet alleen het zijn ook nog eens laffe schijtbakken,want wat er ook boven komt drijven,het word allemaal met zijden handschoentjes onder de noemer diplomatie gebaggatelliseerd,omdat niemand wat durft te zeggen of zelf stelling durft te nemen.
    ik word nu zo onderhand ook een beetje ziek van de oppositie hier in Nederland,geen enkele partij uitgezonderd.
    blablabla,beloven,zaken aankaarten,verontwaardigd doen,maar actie of ertegen handelen, HO MAAR!
    de enige in ons land die ballen heeft getoond is Lousewies van D66, de rest is nog steeds laf en schijterig zoete broodjes aan het bakken,over angst gesproken zeg…

    Reactie door iew — dinsdag 12 september 2006 @ 10.41 uur

  47. .

    Reactie door Arjan — dinsdag 12 september 2006 @ 12.20 uur

  48. bekijk de link

    http://video.google.com/videoplay?docid=-4628461537770214767&hl=en

    (9-11, Martial Law, Rise Of The Police State, Nederlandstalige ondertitels)(ook via http://www.eqgen.nl te zien)

    hierin geeft Alex Jones (Amerikaanse onderzoeker/journalist) een beeld van de ware aard van de Amerikaanse leiders en het beleid dat ze voeren. Ze proberen een politiestaat te creeren.

    Het is echt een eye-opener. Natuurlijk, ook hier moet je je goed af vragen of het waar is wat er staat, maar het zet je iig aan het denken.

    De documentaire gaat oa over het geheime genoodschap Skull en Bones (van de universiteit van Yale). Dit is een wereldwijd netwerk, onderdeel van de Alluminati waarvan zeer veel Ameikaanse leiders lid zijn. Wat vinden jullie trouwens hiervan: Bush en John Kerry zijn neven en zijn beiden lid van dit geheime genoodschap. Is het niet vreemd dat zij beiden strijden om het presidentschap, tot dezelfde familie behoren en dezelfde geheime club behoren. Hallo…. dit is geen tennisclub!!! We hebben het hier over de leiders van de grootste wereldmacht en komen in feite uit dezelfde bron. Hoezo democratie???!!!

    Ik zou zeggen, de beelden spreken voor zich. Het gaat over de manier waarop de leiders van Amerika het eigen volk en de wereld onderdrukt en bedonderd via de VN en CNN. Ik hoop dat het een discussie op gang brengt. Ik doe iig mee!!

    Reactie door Arjan — dinsdag 12 september 2006 @ 12.31 uur

  49. Wij zijn het land van koeien. Wij zijn onderdeel van het vrije westen of het wilde westen?
    Groeten aan Pat Garreth en Wells Fargo.

    Reactie door Billy the Kid — dinsdag 12 september 2006 @ 13.42 uur

  50. Na de (“stille”) staatsgreep de anarchie: ook NL is in staat van oorlog. Met dank aan het ‘bondgenootschap’. Oorlog is het middel bij uitstekend om criminele zaakjes te regelen. Om zakken te vullen, om via een omweg belastinggeld in van te voren vastgestelde zakken te krijgen. Net zoals bepaalde stichtingen subsidie-potten leegtrekken. Bestudering van de geschiedenis van bijvoorbeeld “Amerika” (de uiteindelijke VS), laat zien dat zij al een tijdje met dit bijltje hakken. Zij kennen het weer omdat men dit ook al in Europa toepast sedert ettelijke honderden jaren. Van oorlog worden sommigen heel rijk.

    Reactie door Gio — dinsdag 12 september 2006 @ 15.34 uur

  51. @12, klukkluk. Wat zoe je zeggen over OPHOUDEN MET STEEDS LEUGENS VERTELLEN?

    Lijkt me een goed begin, toch?

    Reactie door walking bull — dinsdag 12 september 2006 @ 15.36 uur

  52. @ 48,

    Twee “kampen” democratisch en republikeins en dan als het even kan twee zogenaamd elkaar bestrijdende rivalen (leuk voor het kiesvolk). Wanneer het er echt op aankomt: twee handen op 1 buik.
    Mooi toch? Schijndemocratie, net als in Nederland waar VVD, CDA en PvdA elkaar “betwisten”. De kans is bijzonder groot dat echte heikele onderwerpen binnenskamers van te voren worden geregeld.
    Ik heb nog steeds het idee dat Pim weg moest omdat hij niet aanstuurbaar was, net als figuren zoals Maarten Luther King en de Kennedy’s.
    Kijk je kunt dan wel een mooie bankrekening hebben en van alle luxe genieten, helemaal vrij zijn deze jongens ook niet, ze moeten zich toch wel aan de code houden. Dat lijkt toch sterk op de maffia? Er is altijd een Pat Garreth die kan worden ingehuurd..
    De leugen en de angst regeren.

    Reactie door Billy the Kid — dinsdag 12 september 2006 @ 16.03 uur

  53. Wegens een paar daagjes afwezigheid heb ik vanmorgen de herhaling van Zembla pas gezien, dus ook de uitkomsten van de T.U. Delft wat die jongens hebben waargenomen en andere experts.

    Het zou kunne kloppen.
    Theoretisch dan wel te verstaan. Maar gebouw nr.7 ???????
    NÉÉ’, dit bevestigd wel het één en ander lijkt me zo.
    Néé, daar klopt géén hòl van, ik denk dat er inderdaad meer aan de hand is.
    En dan bedoel ik met meer aan de hand, méér dan wij mogen weten.

    Dat hele gebeuren rong 9-11-2001 STINKT.
    Bush is niet fris bezig geweest en nog steeds niet en alle inlichtingendiensten er om heem ook niet.

    Hoelang hobbelt ons stomme landje achter deze grootste “terrorist” nog aan?
    Het is wel duidelijk denk ik, waar het echte terrorisme vandaan komt.

    “God blesh America” Dacht het toch van niet.
    Bush heeft héél véél uit te leggen als hij aan de hemelpoort verschijnt.
    (mocht hij deze al bereiken) Maar ik ga er maar vanuit dat onze lieve heer, iedere cowboy en boerenlul een kans geeft.

    Reactie door Bijdehandje — dinsdag 12 september 2006 @ 16.53 uur

  54. @53 aanvulling, excuses voor de foutjes.

    Reactie door Bijdehandje — dinsdag 12 september 2006 @ 16.55 uur

  55. Kan Jan Marijnissen zijn mening op geven op dit weblog over het amerikaanse vuile beleid (de zogenaamde complottheorie, het punt dat republikeinse en democratische presidentskandidaten tot dezelfde groep behoren en de wijze waarop de eigen volk wordt misleid en op bepaalde momenten onderdrukt). Ik ben zeer benieuwd of hij meer inzicht heeft in deze kwestie dan de gemiddelde Nederlander.

    Er zijn zoveel vraagtekens op dit moment en degene die antwoord zouden kunnen geven op de vragen, doen er alles aan om alles in de doofpot te stoppen. Wat is Jan’s mening???

    Reactie door Arjan — dinsdag 12 september 2006 @ 17.01 uur

  56. @52 Billy, “Ik heb nog steeds het idee dat Pim weg moest omdat hij niet aanstuurbaar was, net als figuren zoals Maarten Luther King en de Kennedy’s.
    Kijk je kunt dan wel een mooie bankrekening hebben en van alle luxe genieten, helemaal vrij zijn deze jongens ook niet, ze moeten zich toch wel aan de code houden. Dat lijkt toch sterk op de maffia?”

    Dat zou mischien de verklaring zijn voor het feit dat we overal meelopen?

    Reactie door walking bull — dinsdag 12 september 2006 @ 17.28 uur

  57. Waarom neemt de SP geen standpunt in?
    Ik hoor op dit moment alom: de VS is niet te vertrouwen, 9-11 was een Inside Job.
    ONDERZOEK DIT TOCH!!!
    Zelf heb ik het naar beste weten onderzocht en ik kwam tot de conclusie:
    9/11 WAS AN INSIDE JOB.
    Alles staat on-line, tot en met het officiële 9-11 rapport. Wat een FLUT-rapport was dat!
    Ik hoopte echt dat de SP er iets aan zou doen, maar jullie zijn kennelijk struisvogels en uilskuikens met oogkleppen op!!!

    Reactie door bou — dinsdag 12 september 2006 @ 21.15 uur

  58. @ 56 walking bull

    Yip, dappere dodo’s uitgezonderd of wel hééél slimme vogels.

    Reactie door Billy the Kid — dinsdag 12 september 2006 @ 21.47 uur

  59. Nu weten jullie socialisten ook gelijk waarom de Verenigde Staten vrij wapenbezit kennen en niet het totale wapenmonopolie aan de overheid hebben overgehemeld.

    “The strongest reason for the people to retain the right to keep and bear arms is, as a last resort, to protect themselves against tyranny in government.”

    Aldus een wijs man lang geleden. Ben benieuwd of de scheppers van de komende Europese superstaat haar burgers ook het recht geven op zelfverdediging en wapenbezit.

    Reactie door Thomas Jefferson — dinsdag 12 september 2006 @ 22.06 uur

  60. Hey Thomas. I think I will change my name. My name is nobody(for a few dollars more).And SP keep on knocking on heavens’s door.
    Tot zover de metafoor, tenzij iemand nog iets beters heeft natuurlijk.

    Reactie door Billy the Kid — dinsdag 12 september 2006 @ 22.39 uur

  61. @ 57 Bou

    Ja, dat is ook mijn VRAAG!
    Waar blijft de politiek? Niemand durft, waarom niet? BANG VOOR BUSH EN ZIJN CLAN.
    En dan nog durven volhouden dat wij in een democratie leven. Nou, als je niet VOOR bent, dan ben je TEGEN. Dus OORLOG!
    Het lijkt het oude communisme wel.

    Bou, als jij een goede advocaat op de kop tikt dan gaan we ervoor! Aanklagen die handel!

    Reactie door Gloria — dinsdag 12 september 2006 @ 23.00 uur

  62. Bou (57)en Gloria (61)
    Alle politici zijn bang hun vingers te branden, want met verbrande vingers kom je niet op het regeringspluche!
    Alles wat ik de laatste dagen heb gehoord en gezien moet toch een reden zijn om direct uit de NATO te stappen?
    Aad Sweep

    Reactie door Aad Sweep — dinsdag 12 september 2006 @ 23.34 uur

  63. alle deelnemers aan deZe weblog:
    lees bijdrage 48 nog maar eens en bekijk de daar genoemde links eens uitgebreid.
    Ik wist niet dat het in de VS al zo ver was; moet dus hier ook al veel erger zijn dan wij in de gaten hebben.
    Aad Sweep

    Reactie door Aad Sweep — dinsdag 12 september 2006 @ 23.38 uur

  64. @ 63 Aad Zweep

    Het is een hele goede link. Bedankt!
    Ik had vanmiddag al een stukje zitten kijken, maar moest naar mijn werk.
    Ik heb het ook genoteerd, want al die goede links stuur ik door naar bekenden, vrienden en familie.
    Ik ga het zien, Aad, en hoe pakken we het dan aan? Kan een mens uit het volk niet met een advocaat die Amerikaanse bende aanpakken? Misschien moeten we zelf optreden en niet wachten op de politiek en al die belangenverstrengelingen!

    Reactie door Gloria — woensdag 13 september 2006 @ 1.19 uur

  65. @ 64 Aad Zweep

    PS: de volgende link zal je vast wel hebben, maar toch geef ik het graag nog even door voor iedereen hier. Er is ook een open weblog waar iedereen mee kan praten.

    http://www.ditkannietwaarzijn.nl/vipergb/indexphp?&show=2

    Reactie door Gloria — woensdag 13 september 2006 @ 1.23 uur

  66. Wat betreft de het feit dat Bush en Kerry familie zijn: dat is waar maar wel heel ver gezocht. Letterlijk! Rond 1600 trouwden er namelijk 2 mensen die de gemeenschappelijke voorouder zijn van deze 2 heren. Maar als je zo ver terug gaat zoeken… dan is Rutte misschien ook wel echt familie van Bos ;)

    Reactie door Marc B — woensdag 13 september 2006 @ 8.29 uur

  67. Ik vind toch de zin hebben zij zich laten meeslepen een beetje raar. Volgens mij zijn het intelligente mensen die hersens hebben om na te denken. Deze zin doet vermoeden dat zij niet ‘bewust’die keuze hebben gemaakt. Je kunt ook ‘bewust’kiezen om iemand op zijn blauwe ogen te geloven.
    Nee niets meeslepen, volledige verantwoordelijkheid.

    Oevrigens ik was iets vergeten, willen jullie daar even bij stilstaan.

    9-11.

    Op 11 september 1973 heeft in Chili een bloedige staatsgreep plaatsgevonden waarbij in samenwerking met de Amerikaanse CIA de “democratisch’” gekozen regering van
    Salvador Allende is omvergeworpen. Zij heeft de dictator Pinochet in het zadel geholpen en daarna 17 jaar aan de macht gehouden.

    NINE- ELEVEN cybisch hé en onthouden slachtoffers gedenken van Chili gemaakt door Amerika.

    Reactie door Henny — woensdag 13 september 2006 @ 9.17 uur

  68. het feit dat de uitkomst van het spoed debat dat vandaag gehouden word al vaststaat,zegt het eigenlijk al weer…
    ze blijven de VS onvoorwaardelijk steunen.
    met andere woorden doen we gewoon mee aan het schenden van mensenrechten en het schenden van Geneefse conventies,en dan wil Donner een Sharia ook nog eens wettelijk mogenlijk gaan maken…

    en wat doet de oppositie?! weer helemaal NIETS dan ouwehoeren,en schande spreken,en daar blijft het dan weer bij.
    en dan de ijdele hoop blijven koesteren dat straks na de verkiezingen alles anders word?
    doe er NU eens iets aan!
    maar dat durft of wil niemand.
    we kunnen er niets aan doen roep men [oppositie] dan,en dat moet ik dan ook wel toegeven,want iedereen is er te schijterig voor.
    eerlijk duurt het langst zeggen ze,maar dat is dus altijd verkeerd begrepen meen ik,het duurt namelijk veel te lang.

    Reactie door iew — woensdag 13 september 2006 @ 9.41 uur

  69. Dit is een voordracht van een vrouw uit India. Zij plaatst 11 september in een breder perspectief. Voor wie nog tijd heeft om te kijken, een absolute aanrader:
    We.. Unauthorized Arundhati Roy. Google Video, 3 mei 2006. Duurt ruim een uur.
    http://video.google.com/videoplay?docid=4100322562082185221
    Nederlands ondertiteld:
    http://video.google.com/videoplay?docid=2924735285786926278&q=We…+Unauthorized+Arundhati+Roy

    Reactie door bou — woensdag 13 september 2006 @ 12.37 uur

  70. @69 Beter laat dan nooit… geweldige video Bou. Ik zal proberen hem tzt op een geschikt topic nogmaals te plakken.

    Must see voor iedereen die van goede muziek houdt (Placebo, Nine inch Nails, Dead Can’t dance etcetc) en geïnteresseerd is in visies mbt macht/onmacht van iemand die de Booker Price (1997)heeft gewonnen en de Sydney Peace Price (2004)

    Reactie door Marc B — maandag 18 september 2006 @ 14.53 uur