Ondertussen gaat bij BV Nederland de uitverkoop gewoon door

Bushalte

Minister Gerrit Zalm (Financiën) krijgt de steun van de Tweede Kamer bij de gefaseerde privatisering van vervoersbedrijf Connexxion. Dat bleek woensdag tijdens een overleg in de Tweede Kamer.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 13 september 2006 :: 15.53 uur

52 Comments

52 reacties

  1. Gaat dit gedonder nu ook met Connexxion gebeuren??? Help, ik verbied het!!!
    Maar goed, we leven nu eenmaal in een democratie. SH*T!

    Reactie door Gloria — woensdag 13 september 2006 @ 17.13 uur

  2. Dat is allang bekend Connexxion gaat samen met RET en vormen een nieuw , geprivatieerd BV

    Reactie door Fred — woensdag 13 september 2006 @ 17.15 uur

  3. Kunnen we die Zalm niet eens in de bak gooien ?

    Hij heeft ondemocratisch de gulden verkwanseld,
    hij heeft de KLM uitverkocht,
    kocht illegaal een waardeloos Mondriaan schilderij voor 80 miljoen belastinggeld,
    stond achter de TGV,
    stond achter de Betuwelijn,
    noemde zijn collega een k*twijf,

    de schade die deze man Nederland berokkend heeft is niet te meten!

    Reactie door john — woensdag 13 september 2006 @ 17.17 uur

  4. Waar zit de stopknop?

    Groet,
    Amita

    Reactie door Amita — woensdag 13 september 2006 @ 17.27 uur

  5. Ik bied een tientje

    Reactie door CaAl — woensdag 13 september 2006 @ 17.37 uur

  6. Connexxion gaat deels samen met de RET ; dat betekent weer dumpen van personeel en een duurder trein/tram kaartje !
    YES , ook hier gaat de graaicultuur zich verder ontwikkelen .

    Reactie door fred — woensdag 13 september 2006 @ 17.54 uur

  7. #3 Het was “takkewijf” (nog oude spelling) en ik vond dat hij gelijk had ;-).

    Reactie door pablito — woensdag 13 september 2006 @ 18.31 uur

  8. #7 maar alleen daarin ….

    Reactie door pablito — woensdag 13 september 2006 @ 18.32 uur

  9. Je kan proberen met hoogverraad !
    Maar helaas slaapt de kamerleden en dromen over hun nieuwe ( leuke ) baan .

    Reactie door Fred — woensdag 13 september 2006 @ 18.44 uur

  10. De SP moet niet zeuren, ze zijn ook akkoord gegaan in Nijmegen met de verkoop van Novio aldaar, en dat terwijl de wethouder van openbaar vervoer daar een SPer is.

    Reactie door Frank — woensdag 13 september 2006 @ 18.58 uur

  11. Eerst de bedrijven verkopen, en daarna de rechtstaat. Nederland? hu, lag dat niet eens rond het land van Ooit?

    Reactie door Redstar — woensdag 13 september 2006 @ 19.07 uur

  12. waneer gaat dit kabinet nou een keer in de uitverkoop?

    Reactie door edwin — woensdag 13 september 2006 @ 19.08 uur

  13. Nou eens beter nieuws: Den Haag heeft de privatisering van de HTM terugedraaid. Of zit daar nou ook weer een addertje onder het gras? *pieker*

    Reactie door @bacus — woensdag 13 september 2006 @ 19.44 uur

  14. welk -isme je ook krijgt je bent als gewone man ben ondergeschikt aan de “boven jou gestelden”. Dit is niet toevallig maar zo ontworpen! (Dit is inclusief communisme, marxisme etc.)

    Het echte probleem is hierarchie en dus de onvrijheid van het individu door het collectivisme. Welke vorm van collectivisme je ook kiest het maakt je ondergeschikt aan het collectief.

    Waar kan je nog zonder geld een stukje land krijgen dat HELEMAAL van jou is waar je op agrarische wijze kan leven ZONDER enige inmenging van anderen? De aarde is toch van iedereen… waarom ben je dan bij je geboorte al eigendom van een collectief systeem… kiest de baby daarvoor .. NEE.

    Wij als mensen zijn miner vrij dan de vogels in de lucht.. we behandelen huisdieren beter als onze medemens. Ook dit is geen toeval… onze cultuur is niet per ongeluk ontstaan.. maar ook ontworpen!

    Uiteindelijk is dus alles wat je denkt en doet onnatuurlijk en totdat je wakker wordt uit het systeem ben je niet eens een bewust mens te noemen. Dan ben je slechts een machine die in het systeem meefunctioneerd omdat dat nu eenmaal zo hoort en als normaal wordt gezien.

    Is jou denken ECHT vrij… ben jij ECHT bewust? Hoe kan je dat bepalen?

    Het is niet zo envoudig als menigeen denkt. Ook de SP is niet de oplossing… de oplossing ligt in je eigen individuation proces… “know thyself”.

    Reactie door Zarathustra — woensdag 13 september 2006 @ 20.55 uur

  15. @3 Geen wanhoop! Nog twee maandjes en dan is hij uit zichzelf vertrokken!

    Reactie door Tim Engelbart — woensdag 13 september 2006 @ 20.59 uur

  16. ‘Privatiseren’ in de sociale zin van het woord zeker.

    Dus staat voor 100% eigenaar net als bij de NS. Weer typische halfbakken oplossing. Gewoon compleet vrijgooien die markt en dus ook niet de concurrentie verbieden.

    Reactie door Maurits — woensdag 13 september 2006 @ 21.08 uur

  17. Stork roept vervroegd een vergadering van aandeelhouders bijeen.
    Het concern zal het besluit binnenkort kenbaar maken door een persbericht of tijdens een dag voor investeerders, die voor volgende week staat gepland.
    Naar verluidt neemt Stork liever zelf het initiatief tot de vergadering om de regie in handen te houden, dan dat de organisatie wordt overgegeven aan de activistische beleggingsmaatschappijen Centaurus en Paulson.
    Beide hedge funds hebben vorige week geëist dat Stork voor 19 oktober een bijzondere vergadering van aandeelhouders bijeenroept. De twee beleggers, die tezamen bijna 32% in Stork hebben opgebouwd, willen Stork dwingen tot vervreemding van de divisies Technical Services en Food Systems, zodat het concern zich kan concentreren op Aerospace. Centaurus en Paulson, die voor honderden miljoenen euro’s aan aandelen Stork hebben ingekocht, hopen op deze wijze een premie op te strijken.
    Waneer houdt deze schandalige geldwolverij eens op.Waarom kan de ondernemeingsraad hier niets tegen doen?Straks gaan weer een hoop mensen de straat op en voor de rest gaat de zweep er over.!!!!

    Reactie door Maan Arkenbosch — woensdag 13 september 2006 @ 21.09 uur

  18. @ 10 Frank

    Hoe zit dat nou SP? Lees de bijdrage van Frank. Het kan toch niet zo zijn dat de SP streeft naar gratis openbaar vervoer en ondertussen de privatisering stimuleert?

    Reactie door Gloria — woensdag 13 september 2006 @ 21.17 uur

  19. @Gloria (18) gratis openbaar vervoer bestaat niet, bussen lopen niet op lucht, chauffeurs zijn geen filantropische arbeiders en treinen rijden geen meter zonder stroom.

    Gratis openbaar vervoer is niks dat een ander het betaald (via de belastingen dus)

    Reactie door Frank — woensdag 13 september 2006 @ 21.48 uur

  20. eens kijken ik zat vandaag in de trein en toen weer uit de trein en toen weer in een andere trein toen weer uit die trein. ondertussen was ik nog geen meter voor uit gegaan. eindelijk had de ns een goede trein aangewezen waarna ik in een slakkentempo van rotterdam naar zwolle gereden ben. liberalisering. stik er maar in

    Reactie door dj — woensdag 13 september 2006 @ 22.15 uur

  21. @19 Frank

    Kostenloos en gratis bestaan inderdaad niet.
    Maar men kan wel e.e.a. financieren vanuit het door de bevolking collectief opgebrachte belastinggeld.
    Dus dat betekent dan dat je kan reizen zonder geld op zak. Je hebt immers middels je belastingafdracht al betaald.
    En ja de één betaald wat meer als de ander, maar dat geldt voor elke investering die met belastinggeld wordt gefinancierd.

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 13 september 2006 @ 22.17 uur

  22. @Wattenstaafje,
    daarom ben ik ook tegen gratis OV, het zal alleen maar leiden tot meer vervoersbewegingen terwijl we er naar moeten streven dat het aantal bewegingen moet dalen ivm het milieu.

    ER moet enige drempel zijn zodat je niet voor elk wissewasje in de bus stapt, da’s namelijk ook niet goed voor het milieu.

    Reactie door Frank — woensdag 13 september 2006 @ 23.08 uur

  23. Ik ken 1 van de directeuren van Conexxion van vroeger. Die was er trots op nazi sympathieen te hebben. Hij kon overigens verder ook niet zo veel, maar heeft zich met het geld van pappie een plekje verworven. Hoog tijd om dit bedrijf weer in te lijven en die directie eruit te zetten.

    Reactie door kaatje — woensdag 13 september 2006 @ 23.43 uur

  24. @ 22 Frank

    Nou zeg, wat kan jij uit je nek kletsen!
    Nu weer tegen openbaar vervoer vanwege het milieu. Best hoor! Kom op lui, allemaal in de auto en Go!

    Reactie door Gloria — donderdag 14 september 2006 @ 0.06 uur

  25. De manier waarop de overheid omgaat met dit soort zaken vind ik heel erg ondoordacht. Het is namelijk geen echte privatisering, maar weer zo’n constructie waarbij de staat de enige aandeelhouder is.

    Ik snap dat niet, want wat willen ze nou…

    Afgezien daarvan heeft het privatiseren van het OV in dit land weinig zin omdat het allemaal veel te kleine bedrijven zijn om alleen te overleven in een vrije markt. Het enige wat je krijgt is dat buitenlandse ondernemingen met veel geld die tenten voor een prikje overnemen zoals met de kabelaars is gebeurd om vervolgens hun eigen monopolie te creeren.

    Dit is allemaal het gevolg van de ondoordachte wijze waarop de regering de boel aanpakt. En wij draaien er als maatschappij uiteindelijk weer voor op of het nu van de staat blijft of niet.

    Reactie door DJ Digital — donderdag 14 september 2006 @ 0.27 uur

  26. 25. Goed gezien, zo is het inderdaad ook. Beter om het volledig in overheidshanden te houden, anders is het hek van de dam..

    Reactie door kaatje — donderdag 14 september 2006 @ 1.05 uur

  27. Goeden morgen vrienden SP.

    Digital @25, inderdaad, zo komen we op deze manier in handen van oncontroleerbare ondernemingen die alleen maar $$$$$ zien.
    Het beroerde van dit soort constructies is dat het functioneren niet te sturen is, en dat er alleen achteruitgang van komt.
    Lang leve de marktwerking!

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 14 september 2006 @ 7.10 uur

  28. Wat Digital formuleert lijkt mij de kern;

    Afgezien daarvan heeft het privatiseren van het OV in dit land weinig zin omdat het allemaal veel te kleine bedrijven zijn om alleen te overleven in een vrije markt. Het enige wat je krijgt is dat buitenlandse ondernemingen met veel geld die tenten voor een prikje overnemen zoals met de kabelaars is gebeurd om vervolgens hun eigen monopolie te creeren.

    Wie zijn deze buitelandse ondernemingen? De zwerf- en durfkapitalisten van Van der Kolk zgn. equity- en hedge funds, levert het naar van loop van tijd niet genoeg op dan is het eerst “strippen, stroppen, knippen” en dan… natuurlijk slopen!

    Reactie door henry — donderdag 14 september 2006 @ 8.37 uur

  29. @26 Kaatje,

    het grote probleem in Nederland is dat de overheid nooit nadenkt wanneer ze van een onderneming afwil. Er worden verkeerde beslissingen gemaakt waar wij later de dupe van zijn. Kijk maar naar de kabel waar totaal geen sprake van vrije marktwerking is.

    Nederland is een klein land en stelt economisch gezien bitter weinig voor. Een paar miljard euro is voor hier misschien veel gled, maar voor de grote buitenlandse bedrijven een schijntje en zodoende kopen zij zich hier dus in om vervolgens hun gang te kunnen gaan.

    De overheid staat er bij en kijkt ernaar. Ze doet niets om de burger te beschermen. En erger nog: er wordt ons niks gevraagd! Alles wat ooit door hele generaties hardwerkende mensen is opgebouwd wordt doodleuk in de etalage gezet onder het kom van vrije markt.

    In de praktijk worden we gewoon beetgenomen want er is niks geen vrije markt op veel gebieden hier. Een paar grote jongens hebben het voor het zeggen, zo simpel is dat. Zodoende zie je dat Nederland te klein is voor een vrije markt.

    Men wil teveel de VS nadoen in Europa, maar vergeet dat wij op andere leest geschoeid zijn.

    Reactie door DJ Digital — donderdag 14 september 2006 @ 10.19 uur

  30. @28 Henny,

    die durfinvesteerders denken alleen aan geld verdienen op de korte termijn. Maatschappelijke verantwoordelijkheid of betrokkenheid kennen ze niet en bovendien interesseert het hen ook geen bal.

    Ze moeten geld verdienen, de rest doet niet terzake. Vandaar dat bedrijven om zeep helpen als ze daar beter van worden.

    Het punt is dat de Nederlandse politiek hen ook deze gelegeheid gunt omdat men in Den Haag geen idee heeft wat er gebeurt als je ondoordacht alles in de etalage zet.

    De politiek is totaal niet geinteresseerd in wat voor gevolgen de uitverkoop voor de maatschappij heeft. Men juicht als er een snelle jongen met een grote zak geld rammelt en incasseert dat lekker. Maar geld raakt een keer op en dan sta je daar, opgescheept met nieuwe eigenaren die het een worst zal wezen hoe het hier allemaal werkt als hun investering maar eruit wordt gehaald…

    En ja, wij draaien er uiteindelijk weer voor op. Meestal gaan de prijzen dan met tientallen procenten omhoog. Zolang de mensen in dit land er niks van zeggen zal er ook niks veranderen. Je moet eerlijk vaststellen dat het een hoop ook niks interesseert. Vandaar dat de uitverkoop van Nederland zo simpel doorgaat, er is toch geen hond die er wat van zegt.

    Reactie door DJ Digital — donderdag 14 september 2006 @ 10.26 uur

  31. @27,

    de ellende is dat er juist helemaal geen sprake is van vrije marktwerking. De overheid wil aan de ene kant af van een hoop ondernemingen omdat die een blok aan het been van de staat zouden zijn, maar aan de andere kant wil men wel nog steeds wat te vertellen hebben. Vandaar dit soort constructies.

    Men maakt daarmee duidelijk dat men geen keuze maakt. Den Haag weet niet wat ze willen.

    Nederland is te klein voor een vrije markt. Alleen de grote buitenlandse bedrijven zullen er beter van worden omdat die kleine ondernemingen hier interessant zijn voor hen. Er is toch geen echte overheidscontrole en voor geld verkoopt men het wel.

    Ik vind dat de regering verkeerd bezig is. Wat heeft het nou voor nut om electriciteit, gas, water en nu ook het OV in de uitverkoop te doen…

    Reactie door DJ Digital — donderdag 14 september 2006 @ 10.38 uur

  32. Ach ja iedereen zeurt over uitverkoop van nederland en snelle durf kapitalisten. Wat een onzin allemaal.

    Privatisering van staatsbedrijven kan wel degelijk werken. Mits je het goed doet, je moet het kabinet daarop aanvallen. Er zijn genoeg reizigers in Nederland om voor bedrijven een goed investeringsplan te maken en het ov beter te regelen dan wat de overheid nu doet of heeft gedaan.

    Reactie door Pascal — donderdag 14 september 2006 @ 10.54 uur

  33. Hoezo is Nederland te klein voor een markt? En sinds wanneer stelt Nederland economisch gezien “bitter weinig” voor?

    Ben je toevallig niet in de war met een land als Andorra ofzo.

    Reactie door Maurits — donderdag 14 september 2006 @ 12.29 uur

  34. http://nijmegen.sp.nl/nieuws/2004/041217_novio.shtml

    Jullie partij werkt zelf mee aan de verkoop. Dus waarom dit bericht?

    Reactie door Kees de Jong — donderdag 14 september 2006 @ 13.16 uur

  35. Privatiseren van OV? NOOIT! Net zogoed als Schiphol en de Rotterdamse haven gewoon in overheidshanden moet blijven! Monopolies en oligopolies moet je nooit privatiseren. De overheid kan nog zulke mooie verhaaltjes gaan ophouden over “toezicht” en “marktregulering” maar dat werkt in de praktijk gewoon niet. De goedkoopste en meest efficiente oplossing is om nutsbedrijven, OV en belangrijke infrastructuur gewoon in overheidshanden te laten blijven. Voor investeerders zoals ik zijn er voldoende mogelijkheden om in te beleggen.

    Reactie door SPvolger — donderdag 14 september 2006 @ 13.23 uur

  36. Even voor de critici op SPvolger: Ik ben geenszins anti SP, het feit dat ik de denkbeelden en standpunten van SP volg zegt misschien genoeg. Ik heb het volledige (concept)verkiezingsprogramma van de SP gelezen en veel punten sluiten aan bij mijn visie. In het verleden heb ik altijd CU gekozen. Ik ben zelf geen Christen maar het sociale aspect van de CU sprak me enorm aan. Daarom volg ik de SP ook zeer nauwlettend. De naam SPvolger heeft dus ook niet zozeer betrekking SPvervolger (zoals sommigen hebben gesuggereerd) maar meer op dat ik oprecht geinteresseerd ben in de opvattingen van de SP. Mijn mening @35 is misschien exemplarisch?

    Reactie door SPvolger — donderdag 14 september 2006 @ 13.35 uur

  37. Maurits,

    Nederland is een stip op de wereldkaart.Velen weten niet eens waar het ligt. Alleen denken sommigen lieden, waaronder de regering met hun interessantdoenerij dat we wat voorstellen.

    Onze regering zet alles wat ooit door hardwerkende mensen is opgebouwd in de etalage en een paar grote buitenlandse ondernemingen kopen het voor een schijntje op om vervolgens de eigen gang te gaan.

    Het heeft weinig zin om marktwerking in het OV in te stellen, het land is er simpelweg te klein en te vol voor. Bovendien wordt het hier vaak een chaos bij privatiseringen omdat de overheid ze ook nog eens verkeerd uitvoert.

    Ik sta daar niet op te wachten en velen met mij.

    Reactie door DJ Digital — donderdag 14 september 2006 @ 13.37 uur

  38. DJ Digital,

    Het heeft niets met de stip op de wereld kaart te maken. Als je nog eens beter op die wereld kaart kijkt zie je dat het overgrote deel onbevolkt is en geen OV systeem heeft. Alleen oppervlak zegt weinig. Als bedrijf begin ik liever hier een busmaatschappij dan in siberie die een groot deel van de wereldkaart bedekt.

    Simpelweg te klein? Linkse uitdrukking. Moet je eens kijken naar de dagelijkse reizigersstroom. Jij durft te beweren dat er geen enkele marktpartij is die dat in betere banen kan leiden dan nu het geval is?

    Reactie door Pascal — donderdag 14 september 2006 @ 14.03 uur

  39. Met dank aan de zeer achterbakse heer Lubbers. Hoor je hem nu nog over controversiele onderwerpen.
    Hij had dit allang kortgesloten met de heer Bakellende.
    Onbetrouwbaarheid alom. Kan hij niet naar Amerika verhuizen, bij Bush voelt hij zich vast op zijn gemak
    Politieke spelletjes van het begin tot het eind.
    Gewoon zorgen dat ze gaan verliezen al valt dat niet mee in een land van blinden.

    Reactie door Henny — donderdag 14 september 2006 @ 14.05 uur

  40. DJ digital,

    Dus moet je de overheid dwingen om:

    1) of de privatisering goed te doen.

    2) of het zelf in handen te houden en dan de kwaliteit verbeteren.

    En 2) lijkt mij geen optie want de overheid is niet een uitvoerder en er zijn partijen in de markt die dat beter kunnen.

    Reactie door Pascal — donderdag 14 september 2006 @ 14.07 uur

  41. Pascal,

    een groot deel van de aarde is inderdaad onbevolkt, maar toch hebben we overbevolking…Maar Nederland is een blijft een klein en vol land vind ik.

    hier zal de vrije markt voor het OV niet van de grond komen, zo simpel is dat. Teveel overheidsbemoeienis en niet interessant voor grote marktpartijen. Echte concurrentie zal er niet komen vanwege die drukte hier, een paar bedrijven verdelen de koek zoals met de kabel ook gebeurd is. In plaats van de overheid krijg je dan een privaat bedrijf wat geld wil hebben en dus de prijzen verhoogt zonder dat daar wat tegenoverstaat.

    Ze zoeken het maar uit, ik ga zelden met het OV. Tis te duur en onlogisch georganiseerd. Zo gaat dat nu eenmaal hier, vrije markt of niet, chaos is ons deel.

    Reactie door DJ Digital — donderdag 14 september 2006 @ 14.39 uur

  42. Er is ruimte genoeg voor extra spoor en speciale busbanen. De overheid moet niet bang zijn om veel regels los te laten die het juist bemoeilijkt om deze nieuwe infrastructuur te bouwen.

    Als ik als nieuwe marktpartij allen maar 10% van de huidige ov reizigers weet te verkrijgen dan is het al rendabel om nieuwe infrastructuur te bouwen. Zonder dat ik als nieuwe partij dan hele dure kaartes moet verkopen.

    Het is een lange investering, door al die regeltjes van de overheid wordt dat niet makkelijk gemaakt!!!

    Reactie door Pascal — donderdag 14 september 2006 @ 16.32 uur

  43. Zijn we nou echt hardleers? Willen we kost wat kost NIET leren??
    Zijn we blind, achterlijk, een dement volk?

    HEBBEN WE NIET GENOEG GELEERD VAN DE ELLENDE VAN DE NS? DE MARKTWERKING IN DE ZORG, ENERGIEBEDRIJVEN, POST ETC.ETC.

    STOP DIE UITVERKOOP!!

    SP, gezien de link van Kees de Jong @34 doen jullie dus toch mee???????
    Hoe kan dit nou?

    Reactie door Gloria — donderdag 14 september 2006 @ 19.24 uur

  44. We verloochenen onze principes omdat we hetzelfde argument gebruiken als de tegenpartij. Wij staan met de rug tegen de muur. Ik zou zeggen breek die muur dan af maar verdom het erin mee te gaan. Die muur hebben anderen opgeworpen maar toch pas je niet aan in een zo essentieel onderwerp.
    Jan Marijnissen dit is voor mij geheel onbegrijpelijk.Ik weet gemeentepolitiek maar toch als het daar al fout gaat na zo’n korte tijd dan is dat niet goed voor het vertrouwen, ook niet het mijne.

    Reactie door Henny — donderdag 14 september 2006 @ 20.01 uur

  45. Als ik met mijn rug tegen de muur gezet wordt en hier niets aan kan veranderen dan maak ik nog liever dat ik wegkom dan dat ik hier aan toe zou geven.

    Reactie door Henny — donderdag 14 september 2006 @ 20.03 uur

  46. Ik weet Henry lijkt op Henny maar is toch niet hetzelfde.

    Reactie door Henny — donderdag 14 september 2006 @ 20.05 uur

  47. Openbaar vervoer is voor iedereen en zou dus een overheidsaangelegenheid moeten zijn. Kijk naar de privatisering van de NS, dat is ook een ramp geworden. Kleine woonkernen zijn straks onbereikbaar omdat een bedrijf winst moet maken en dus onrendabele, maar voor de regio van levensbelang zijnde, lijnen gaat afstoten. Ik ben niet echt onbevooroordeeld, ik woon in het vervoersgebied van connexxion en ben voor vervoer aangewezen op fiets en ov, maar heb bij alle privatiseringen van vervoersbedrijven alleen maar achteruitgang in de dienstverlening gezien.

    Reactie door Astrid — vrijdag 15 september 2006 @ 0.02 uur

  48. Oh god.. de heerlijke monopolie weer.

    Reactie door Niels — vrijdag 15 september 2006 @ 1.30 uur

  49. Mijn bijdrage is als volgt, monopolies blijven monopolies daarmee bedoel ik iedereen moet zich vervoeren, heeft energie nodig, krijgt post enzovoorts dit worden zgn. natuurlijke monopolies genoemd als je het eigendom veranderd blijft het nog steeds een monopolie, en monopolies leiden bijna altijd tot veel te hoge marktprijzen, lees overwinsten.

    Daarmee deel ik 2 meningen:

    Privatiseren van OV? NOOIT! Net zogoed als Schiphol en de Rotterdamse haven gewoon in overheidshanden moet blijven! Monopolies en oligopolies moet je nooit privatiseren. De overheid kan nog zulke mooie verhaaltjes gaan ophouden over “toezicht” en “marktregulering” maar dat werkt in de praktijk gewoon niet. De goedkoopste en meest efficiente oplossing is om nutsbedrijven, OV en belangrijke infrastructuur gewoon in overheidshanden te laten blijven.

    HEBBEN WE NIET GENOEG GELEERD VAN DE ELLENDE VAN DE NS? DE MARKTWERKING IN DE ZORG, ENERGIEBEDRIJVEN, POST ETC.ETC.

    STOP DIE UITVERKOOP!!

    Reactie door henry — vrijdag 15 september 2006 @ 12.55 uur

  50. 49. henry lijkt toch veel op Henny ik ben het volkomen met je eens mar de meeste nederlanders laten zich iets op de mouw spelden door de slijmerige woorden van Balkenende die zegt kordaat te zijn.
    Als ik aan Balkenende denk denk ik aan een oud kinderliedje.

    Altijd is kortjakje ziek midden in de week maar ‘s zondagh niet.
    ‘s zondags gaat hij naar de kerk met een boek vol zilverwerk etc…..

    Reactie door Henny — zaterdag 16 september 2006 @ 22.37 uur

  51. Of OV bederijven nu een private of een overheidsinstelling zijn zal mij een zorg zijn maar dan wel: – Één centrale CAO voor ALLE openbaar vervoer ondernemingen (verplicht bij het verkrijgen van een concessie) – De vaststelling en verantwoordelijkheid van de dienstregeling blijft in handen van de overheid.

    Dit is in grote lijnen het ‘Vlaams’ model (De Lijn). Daar werkt dit volgens mijn naar alle tevredenheid.

    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Zalm in de nadagen van zijn rechtse kabinet samen met een ‘rechts’ parlement over zijn dood wil regeren.

    Was het niet de afspraak dat het kabinet Balkenende III, als missionaire ploeg geen omontkeerbare maatregelen zou nemen?

    Reactie door Kijkwijzer — zondag 17 september 2006 @ 14.26 uur

  52. Volgens mij zijn er acties bij de RET op de Coolsingel ! Ik denk dat het personeel niet blij is commercieel te gaan worden en nu ook nog samen te gaan met Conexxion !
    want zoals we weten levert dat alleen banen op voor de managers en banenverlies bij het lager personeel !

    Reactie door Fred — maandag 18 september 2006 @ 15.42 uur