Het militair-industrieel complex heeft nog steeds niet te klagen

Landen wereldwijd geven dit jaar naar verwachting 1060 miljard dollar uit aan wapens, 30 miljard meer dan op het hoogtepunt van de Koude Oorlog. Dat staat in een rapport dat de internationale hulporganisatie Oxfam vrijdag presenteert. (Nu.nl)

Sommige landen geven meer uit aan wapens dan aan gezondheidszorg. Het bedrag is vier keer meer dan het totale bedrag dat aan ontwikkelingshulp wordt besteed.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 22 september 2006 :: 11.37 uur

72 Comments

72 reacties

  1. Cijfers en conclusies spreken helaas voor zich. Armoede is wereldwijd onnodig, de wapenindustrie getuigt van geestelijke armoede.

    Reactie door Peter van der Klein — vrijdag 22 september 2006 @ 11.59 uur

  2. Oorlogsindustrie loont. Magen vullen niet.

    Reactie door roodkapje — vrijdag 22 september 2006 @ 12.19 uur

  3. Die uitgaven zorgen er anders wel voor dat bij een hele hoop nederlandse gezinnen de schoorsteen blijft roken.
    Veel meer nederlanders werken indirect voor de wapenindustrie dan men zich eigenlijk realiseerd.

    Reactie door Frank — vrijdag 22 september 2006 @ 12.24 uur

  4. ‘t Doden van mensen, dieren & planten is blijkbaar véél méér waard dan gewone zorg dragen… Waanzin !

    Reactie door Lezer — vrijdag 22 september 2006 @ 12.25 uur

  5. Sta ik niet van te kijken.Eerst de boel plat gooien en dan weer opbouwen.Zo maak je de volkeren ook nog eens afhankelijk.Aan oorlog is veel te verdienen.Zie b.v.
    http://electronicintifada.net/v2/article 5742.shtml
    Dutch company involved in construction of the illegal Wall

    Reactie door Duifje — vrijdag 22 september 2006 @ 12.30 uur

  6. Wiens belang dienen we eigenlijk?
    We leven in de omgekeerde wereld.
    Wil de laatste bewoner het licht uitdoen?

    Net

    Reactie door Net — vrijdag 22 september 2006 @ 12.31 uur

  7. Hier ging iets niet goed
    http://electronicintifada.net/v2/article5742.shtml

    Reactie door Duifje — vrijdag 22 september 2006 @ 12.33 uur

  8. maar 1 woord, waanzin

    Reactie door henksp — vrijdag 22 september 2006 @ 12.40 uur

  9. De wapenindustrieën en aanverwante sectoren zijn altijd grote aanjagers geweest van politieke en militaire conflicten. Die leveren immers geweldig veel “slijk der aarde” op voor de profiteurs. Deze industrieën vormen steeds meer een kernonderdeel van de kapitalistische motor. En dat miljoenen en miljoenen mensen hiervan de dupe zijn, ach…..

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 22 september 2006 @ 12.48 uur

  10. Dit gegeven getuigt weer eens van de slechte zwarte kant die de mens in zich heeft.
    (de meeste dan)

    Op deze manier komt er nooit rust en vrede in de wereld.

    En als je de bijbel MAG geloven, is dit er ook nooit geweest, zelfs al niet in het paradijs.

    Door de stommiteit om een appel aan te pakken (Eva zal waarschijnlijk wel een blondje zijn geweest ( ;) ) sloegen hun kinderen elkaar al de hersens in.
    Laat in godesnaam de blondjes zich niet aangesproken voelen en ga aub. niet massaal reageren.

    En èlk mens is geschapen naar het beeld van god???

    Blij dat ik een atheìst ben.

    Ik voel meer voor gelijkheid, vrijheid, broederschap en een eerlijke verdeling, oprechtheid en daarom stem ik SP.

    Om even met Joke Rijt te spreken:
    Ik ouwehoer niet, ik heb wat te vertellen, hoe màf ze ook mag overkomen, dat mens heeft “vaak” een voorbeeldfunctie (lult soms ook uit haar nek en achter iemands rug) maar heeft wel vaak gelijk.

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 22 september 2006 @ 13.01 uur

  11. En waar ís de grootste wapenindustrie? En wie financierde voor een (over-)groot gedeelte de verkiezingscampagne van president Bush (John Wayne volgens Hugo Chávez)?

    Reactie door Pierre — vrijdag 22 september 2006 @ 13.14 uur

  12. @ 10 Bijdehandje

    Mij altijd een vraag hoe de mens toch aan die appel komt? Heb je een Bijbel? Geen woord over een appel.
    Wel over een vrucht die beslist niet geplukt mocht worden. Die vrucht had te maken met de kennis van goed en kwaad.

    Enfin, je ziet hoe die kennis toch weinig INZICHT geeft. Wat is goed wat is kwaad?
    We vermoorden gewoon alles wat ons niet zint. Daar wordt het meest aan verdiend en alleen dat telt op Aarde.

    Dom blondje :)

    Reactie door Gloria — vrijdag 22 september 2006 @ 13.49 uur

  13. Een ambtenaar van de gemeente Maastricht krijgt vanaf oktober euro 1800 per dag van het ministerie van V en W om de werkzaamheden van de nog te graven A2-tunnel in Maastricht in goede banen te leiden.Deze ambtenaar had reeds 35 dienstjaren bij de overheid.Het kan niet anders,dan dat gedeputeerde Vestjes er van af wist.Wanneer worden wij eens verlost van die ambtelijke graaiers en corrupte politici? Het partij politieke CDA bolwerk in Maastricht moet zich schamen met zijn normen en waarden slogans.Als dat legale politieke gegraai niet ophoud,dan moeten de burgers weigeren nog langer belasting te betalen.ZO kan het niet langer,ook al heeft de politiek nog zo-n dikke huid!!!!

    Reactie door Maan Arkenbosch — vrijdag 22 september 2006 @ 13.53 uur

  14. €1000 per aardbewoner per jaar, je zou haast denken dat dat onmogelijk is.
    Je zou een stenen tijdperk land de twintigste eeuw in kunnen bombarderen met eurobiljetten.

    Reactie door Kakel — vrijdag 22 september 2006 @ 13.55 uur

  15. @12 Gloria,

    Já beste meid, ik heb een bijbel en zelfs meer als één.

    Heb ook een brave gereformeerde opvoeding gehad en daar werd altijd gesproken dat ze niet aan de appelboom mochten komen, maar de slang in het paradijs bracht Eva aan het twijfelen en liet zich verleiden.

    Was er al snel achter dat van die héle bijbel géén éne donder klopte en dat het niet in het naar de kerk gan zit.

    De goedheid moet uit de mens zelf komen.
    Trouwens, ik had nog zó in mijn bijdrage vermeld, laat de blondjes zich aub. niet aangesproken voelen.
    Beetje dom dat je toch reageert.
    Hoezo inzicht?

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 22 september 2006 @ 14.07 uur

  16. De feiten op een rij!
    Dit is een must to see!
    De veloren kansen van 911

    Site:
    http://www.loosechange911.com/

    movie:
    http://video.google.com/videoplay?docid=7866929448192753501&hl=en

    Dit zijn zijn feiten en ik zie er wel dingen in die hier echt niet kloppen, snap ook wel dat het weer erg anti-usa is.
    Maar toch!??

    Reactie door Rob — vrijdag 22 september 2006 @ 14.18 uur

  17. Armoede is tevens het juiste middel om voornamelijk jongeren in het leger te krijgen.

    Met weinig tot geen toekomst perspectief, zijn deze kansarme jongeren makkelijk te ronselen.

    Armoede en onderdrukking! Waarvoor zouden ze meer geld gaan uitgeven aan zorg en armoede bestrijding. Dan hebben ze strax geen soldaatjes meer.

    Reactie door Redstar — vrijdag 22 september 2006 @ 14.30 uur

  18. schokkend….. :(

    Reactie door wouter — vrijdag 22 september 2006 @ 15.09 uur

  19. @Gloria

    Off topic
    Ik heb regelmatig waardering voor je gepassioneerde bijdragen en roep om rechtvaardigheid. Het schelden op anders denkenden gasten vind ik minder.
    Je lijkt nu steeds meer de bijbel aan te halen.
    Zo gaat het meer op predikken lijken i.p.v. de gepassioneerde bijdragen van Gloria.

    Reactie door maria — vrijdag 22 september 2006 @ 15.29 uur

  20. De cijfers zijn amper te geloven, schrikbarend.

    Er wordt dan ook vaak naar het Romeinse
    strijd/tijdperk door historici, filosofen en ethici verwezen als het onze wereldbeschaving betreft.

    Reactie door maria — vrijdag 22 september 2006 @ 15.37 uur

  21. Niets geleerd, door naar oorlog oorlog Enduring Freedom in Afhanistan/Uruzgan:

    VK vandaag:

    Het geweld in Irak is dodelijker dan ooit. In de maanden juli en augustus zijn minstens 6599 Iraakse burgers om het leven gekomen, dat is veel meer dan in de maanden daarvoor. Velen zijn gemarteld en gedood door leden van doodseskaders vanwege hun religie. Het sektarisch geweld neemt toe. Dat staat in een rapport van de Verenigde Naties dat donderdag is gepubliceerd.

    In Irak wordt nu waarschijnlijk meer gefolterd dan tijdens het bewind van Saddam, zei speciaal onderzoeker van de VN voor martelingen, Manfred Nowak. De Oostenrijkse hoogleraar was in Genève om de VN Raad voor Mensenrechten te informeren over martelingen. Milities, terroristische groepen, leger, politie en anderen negeren de regels voor humane behandeling van gevangenen.

    Reactie door maria — vrijdag 22 september 2006 @ 15.47 uur

  22. HET MILITAIR-INDUSTRIEEL COMPLEX.

    Een mooi geheel van woorden. Het woord complex, daar moest ik eventjes over nadenken, heeft het ook niet iets te maken met tobberij, obsessie. In ieder geval het is een industrie waarmen voorwerpen maakt, om uw vijand lief te hebben.
    Het is een industrie die uitgegroeid is van knotsenmakerij naar massa vernietigingswapens. Een industrie waar de Yank veel brood in zag na de tweede wereldoorlog.
    Overal zag men het kwaad, poelen des verderfs en landen van het kwaad schoten als paddenstoelen uit de grond.
    Met de Bijbel in de hand trok men ten strijden. Want de democratie (een ander woord voor Jihad) werd heilig verklaard.
    Nu leven wij in een periode, dat anders denkenden het niet langer meer pikken, en het begeerde brood is binnen, tenkosten waarvan, och, So What, er zijn armoede zaaiers genoeg in de wereld.
    Ik ben een gelovig mens dat niet in een kerk komt, want ik geloof dat ieder mens bij zijn geboorte God in zich mee krijgt maar ook de duivel. Als ik mijn laatste adem uitblaas, dan hoor ik wel of ik het goed gedaan heb of niet. Er is geen hemel, want wij hebben de hemel op aarde en die zijn wij al aardig naar de godverdommenis aan het helpen.

    Reactie door Henk.H — vrijdag 22 september 2006 @ 16.14 uur

  23. Helemaal eens met Olav Meyer (9) – daar wordt het geld verdiend. Het is diep treurig.
    Hadden we gisteren niet de dag van de vrede? Geen schijn van kans op, dus.

    Reactie door Marjolein — vrijdag 22 september 2006 @ 16.30 uur

  24. @19 Henk.H

    Zo Henk, dat heb je even goed en krachtig gezegd. Buiten de kerk lijken zich nu een flink deel van de gelovigen te vergaren.
    En zo kom ik jou weer tegen. Blij dat je er bent. ;)

    Reactie door Gloria — vrijdag 22 september 2006 @ 16.36 uur

  25. Letterlijk;

    De een z’n brood is de ander z’n dood.

    En het gekke is dat ondanks allerlei protesten enzo dit volk gewoon aan de macht blijft, kan doen en laten wat ze willen.
    Kijk naar de affaire rond Irak, volledig op leugens, veronderstellingen en onwaarheden doorgedrukt. Niet dat Saddam nou zo’n aardige kerel was, maar de beweringen blijken stuk voor stuk niet te kloppen, de basis waarop deze oorlog gevoerd wordt.

    Reactie door Tomatenklets — vrijdag 22 september 2006 @ 17.20 uur

  26. @22 Henk,

    Volkomen met je eens, alléén dat ieder mens met God in zich wordt geboren?

    Zoals je weet heb ik hier zo mijn twijfels hierover, er lopen verrekte veel rotte duivels rond onder de mensheid.

    De verdraagzaamheid is vèr te zoeken tegenwoordig.

    Maar die democratie waar jij het over hebt, is dat voor de islamitische bevolking niet hetzelfde dan?

    Zij met de Koran in de hand en de zgn. christenen met de bijbel?
    En zo heeft iedere bevolking zijn eigen overtuiging en zijn eigen gelijk.

    En als het dan afwijkt van de westerse idiologie, dan wordt het al snel afgedaan als een stelletje terroristen, terwijl dit in feite maar een kleine minderheid is van die gemeenschap.

    Neem nu het voorbeeld van de 3 geëxecuteerde christenen gisteren (weet niet meer waar precies), wordt veroordeeld aan alle kanten, (ben zelf ook tegen de doodstraf, want ik vind dat niemand het recht heeft om een ander het leven te ontnemen) maar deze zgn. christenen hebben wel zo’n 200 moorden op moslim’s op hun geweten.

    Is dat christelijk?

    Volgens mij ook niet, ik leg dat uit als pure moordzucht.
    Evenals de strijd in Ierland onder katholieken en protestanten.
    Kun je toch ook niet meer christelijk noemen?
    Zolang er géén acceptatie en verdraagzaamheid komt van en jegens de medemens (die er trouwens vanaf het begin nooit is geweest) helpen we inderdaad onze aarde naar de verdommenis.

    Want het zal van kwaad tot erger gaan.

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 22 september 2006 @ 17.43 uur

  27. @26 Bijdehandje

    Ik kwam in mijn niet aflatende speurtocht naar het goede natuurlijk ook het kwaad tegen:

    Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
    Johannes – Openbaring 13:16-18

    Wanneer we met behulp van de numerologie de biografische gegevens van George Bush junior te lijf gaan kunnen we een uiterst merkwaardige ontdekking doen.
    Wie de getallen van de namen die George Bush bij zijn geboorte heeft meegekregen bij elkaar optelt vindt als uitkomst het getal zes: 6.
    Wie de getallen van zijn geboortedatum – 6 juli 1946 – bij elkaar optelt, vindt het getal zes: 6
    Wie tenslotte de getallen van de datum waarop hij als president werd geïnstalleerd – 20 januari 2001 – bij elkaar optelt vindt het getal zes: 6
    Met andere woorden. George Walker Bush – als president, niet als individu – kan gezien worden als de man waarop het door de evangelist Johannes genoemde getal 666 – het getal van het beest – van toepassing kan worden verklaard.

    Het Beest heeft de ultieme macht, dat maakt het beestachtig. Het plaatst zichzelf boven de wet – het vertegenwoordigt de wetteloosheid en het verdraagt geen tegenstand – zodat niemand in staat is het te controleren.
    “Wie niet voor mij is is tegen mij”,(Waar heb ik dit meer gehoord? *edit Wattenstaafie) dat is de filosofie van het Beest en dat betekent dat tegenstanders moeten rekenen op totale vernietiging – juist omdat het Beest een vertegenwoordiger is van de Macht – en niet van de spiritualiteit – waar Christus de vertegenwoordiger van is.

    http://www.xs4all.nl/~wimduz/nummer/beest1.htm

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 22 september 2006 @ 18.50 uur

  28. Draait de wapenhandel niet gedeeltelijk op ontwikkelings geld.
    Waar zijn de verouderde wapens en systemen van het nederlandsche leger naar toegegaan.Hoe kan het dat er in de jaren tachtig ontwikkelings hulp werd hersteld en een maand of twee een krijgsmacht werd gemoderniseerd.
    Geef geen ontwikkelingsgeld,maar stuur een ontwikkelingsmacht.DW-for (drinkwater-force) ofzo.

    Reactie door Tom — vrijdag 22 september 2006 @ 18.57 uur

  29. @ 27 Wattenstaafie

    Wow! Is het daarom dat ik zo vreselijk fel gekant ben tegen de Amerikaanse politiek en hun president? En de onze!
    Wat goed dat je dit doorgeeft. Ik vrees ook dat we op de laatste wereldloodjes lopen. Dit gaan wij niet meer rechtbreien.
    Ik voorvoel dat het nog erger gaat worden…

    Reactie door Gloria — vrijdag 22 september 2006 @ 19.04 uur

  30. Wattenstaafie de Bijbel zou uit 66 boek-
    werken bestaan: hoe wil je dat dan uit-
    leggen? Onder spiritualiteit kan men ge-
    lukkig uiterst gevarieerd denken, hetgeen
    meer voor de bevrijding van de menselijke
    geest betekent dan het gebonden worden aan
    beperkende uitgangspunten…en wáár worden
    dié feitelijk aan ontleend?
    Maar met het hoofd in de wolken gaat men
    liever de ruimte verkennen dan monden op
    aarde te vullen die duidelijk maken meer
    dan alleen hónger te hebben!
    Tot lezens, groet!

    Reactie door Madelief — vrijdag 22 september 2006 @ 20.11 uur

  31. @24 Gloria.

    Was het niet Paulus die zei: Onderzoekt de geschriften en behoudt het goede.
    Ik had het over “Een Hemel op aarde”
    één van de vele, vele geschriften vindt je op http://home.tiscali.nl/stophetlijden/

    Reactie door Henk.H — vrijdag 22 september 2006 @ 20.49 uur

  32. @ 26 Bijdehandje.

    Mijn geboortewieg stond in Ederveen, het meest Christelijke dörpie in Nederland.
    Bij mijn meerderjarigheid, ben ik echt gaan nadenken. Ik weet het een ieder heeft zijn beperkte denkvermogen.
    Mijn conclusie is dan ook en niemand behoeft hier mee eens te zijn, dat een mens bij zijn geboorte God in zich meekrijgt maar ook de duivel en het gevecht tussen goed en kwaad zul je, je gehele leven moeten aangaan, dat je beloond wordt met een plekkie in de hemel voor jouw goede leven, forget it, want wij hebben de hemel op aarde en de rest is politiek.

    Reactie door Henk.H — vrijdag 22 september 2006 @ 21.01 uur

  33. @32 Henk.H

    Je bedoelt dat je die hemel of hel ook meeneemt na het leven op aarde?
    Want hier houdt het voor iedereen een keer op.
    Of is er voor jou niets meer hierna?

    Reactie door Gloria — vrijdag 22 september 2006 @ 21.18 uur

  34. @19 Maria

    Hoi Maria! Was niet de bedoeling, alleen als het relevant is.
    Zie @10. Daar werd allereerst iets uit de Bijbel aangehaald. Ik hoor zoveel mensen over een ‘appel’ spreken en dat wilde ik even weerleggen.

    Reactie door Gloria — vrijdag 22 september 2006 @ 21.38 uur

  35. Onbegrijpelijk dat er op internationaal gebied niets ondernomen wordt om dit aan banden te leggen.

    Reactie door che — vrijdag 22 september 2006 @ 21.54 uur

  36. @ 33 Gloria.

    Het geloven in een hiernamaals is voor een ieder een gesloten boek. Als een Christen mens is het voor mij onbegrijpelijk dat al die mensen die voor Christus geleefd hebben gewoon geen kans hebben gekregen zich op een hemel waar dan ook zich voor te bereiden of was het Walhalla van de Germanen de zelfde Hemel als die voor de Christenen. Ik houd het er maar op dat na het afscheid van het aardse bestaan over en uit is. Het socialisme heeft in het verleden moeite gehad met uitleg van het socialistische geloof. Let wel, Heiden zijn er nooit geweest, die benaming kregen zij om dat het Christelijke geloof vreemd was voor hen, zij leten zich bekeren in de hoop een betere samenleving. Christus, dat heb ik weleens eerder gesteld was de eerste socialist op aarde en dat heeft hij met de dood moeten bekopen. Het doet mij goed dat Huub Oosterhuis lijstduwer is geworden van de SP, een ieder weet zich nog te herinneren de woorden die hij gesproken heeft bij de uitvaaart van Claus de echtgenote van onze Beatrix.
    Wij kunnen geloven in alles wat wij beleefd hebben, maar een Hemel waar wij het allemaal goed hebben dat zijn verzinzels die hier op aarde bedacht worden. De Hemel beleven wij in ons hart.
    Daarom vind ik deze uitspraak vreemd:
    Wie alles opgeeft zal alles krijgen.

    Reactie door Henk.H — vrijdag 22 september 2006 @ 22.10 uur

  37. Jezussss, kan het eens ophouden met dat betuttelen van Gloria? Wat een haat en nijd als het even niet in jullie linkse kerk past, sp-ers.
    Nieuwe ‘jihad’ van de atheisten hier op het log? Lekker democratisch hoor.

    Reactie door ron — vrijdag 22 september 2006 @ 22.27 uur

  38. Verschrikkelijk nieuws. Iedereen weet dat wapenhandel geen oorlog veroorzaakt, maar wel dat het oorlog verergert. En dan te bedenken dat er mensen legaal en actief geld aan verdienen. Ik geloof niet in God, maar als Hij bestaat hoop ik dat Hij ons vergeeft.

    Reactie door jimmy — vrijdag 22 september 2006 @ 22.52 uur

  39. @27 Bijdehandje,

    Goh, dat wist ik niet, van die numerologie.

    Ik weet er niet zo heel veel vanaf, wel duiken er regelmatig berichten op dat de mensen rond Bush onderdeel uitmaken van een clan die al sinds hun studententijd is gerecruteerd uit bepaalde kringen, zoals hoge gelederen van de vrijmetselarij, maar ook uit allerlei héél griezelige sekten waar – inderdaad – duivelsverering een rol speelt. “Skull and Bones” bijvoorbeeld. Ook frappant dat elitaire duivelsverering al eeuwenoud is binnen de V.S., zelfs George Washington liet zich als duivel(Baphomet)afbeelden. Een paar dagen geleden schreef ik hier over de ontelbare heidense symbolen die in Amerikaanse overheidsinstellingen gebruikt worden. Washington DC heeft een stratenplan van pentagrammen, het Pentagon is natuurlijk één groot pentagram, het beeld op de koepel van het Capitool beeldt Persefone uit, de godin van de onderwereld. De piramide met het alziend ook (vrijmetselarij) siert de dollarbiljetten, in het “Great Seal” is de Fasces, de Fascistische strijdbijl, verwerkt, tevens het wapen van het Congres. Frappant is ook dat de “afgevallene” John F. Kennedy werd vermoord op een driehoekig plein (als de piramide) ter hoogte van de top (bij wijze van alziend oog). Zo hadden we Elm Street in Dallas nooit bekeken…

    Ieder jaar komt deze “ruling elite” samen op een geheim congres in Bohemian Grove in Californië, waar allerlei occulte rituelen worden uitgevoerd. Te gast zijn de huidige en toekomstige toppolitici, maar ook de zakenwereld, filmproducenten en geestelijk leiders doen mee. Boze tongen beweren stellig dat er zelfs mensoffers zijn.

    En dan de pedofilie die in deze kringen hoogtij viert (pedofilie en machtswellust liggen dicht bij elkaar), en die handig wordt gebruikt om allerlei hoogeplaatste lieden chantabel te maken.

    Dus, een kerel uit de Bush familie die ook nog eens numeriek een 666 is, wordt vanzelf vroeger of later president.

    Bush en zijn clan fanatieke Christenen? Jazeker, maar als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen…

    Reactie door Olav ten Broek — vrijdag 22 september 2006 @ 22.55 uur

  40. @39 Olav ten Broek,

    Je reageert aan mijn adres.
    Misschien iets te laat voor je geworden?
    Deze bijlage komt van Wattenstaafie.

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 22 september 2006 @ 23.39 uur

  41. @37 Ron.

    Ik ben het helemaal met Gloria eens wat zij schrijft, maar een linkse kerk bestaat voor mij niet. De Hemel is een onderkomen na de dood voor gelovigen, helaas zie ik dat anders. Denk je nu werkelijk dat die zelfmoord aanslagen beloond gaan worden met een super plekje in een Hemel. Vroeger ging men zingend de brandstapel op. Waarom? In de hoop voor een betere wereld.
    Misschien komt er in de toekomst een linkse kerk, waar van de kansel het socialisme gepredikt gaat worden. Geloof jij dat, ik niet. Wel wordt het tijd dat de kerk zich achter de oren gaat krabben wat rechtvaardigheid inhoud. Door iedere Zondag hard te zingen in de kerk, verlos je jezelf niet van de zonden die je door de week begaat. Democratie is ook een geloof, waarmee je alle kanten mee op kunt, meestal de verkeerde.

    Reactie door Henk.H — vrijdag 22 september 2006 @ 23.43 uur

  42. @27 Wattenstaafie,

    Ik heb de link die je hebt vermeld helemaal doorgelezen en moet zeggen verrekte interessant.

    Heb al eerder een poging gedaan om een reactie te plaatsen, maar het internet lag even plat.

    Persoonlijk geloof ik niet zo in de theorie van cijfertjes en astrologie, (maar wel de moeite van het lezen waard) net zo min als in al die bijbelboeken (teksten.)

    Doet me ook een beetje denken aan de jehova’s-getuigen met hun getal 777.
    Hoe vaak heben ze al niet voor jan doedel op de berg gezeten omdat de wereld zou vergaan?
    Het zijn er maar weinigen die uitvekoren zijn, loopt de rest van de mensheid dan hier rond voor de kat zijn viool?

    Ik geloof meer en meer in de evolutie-theorie.
    Mutaties, transformaties hebben er altijd bestaan al zolang de aarde draait.

    Maar bij deze wil ik je wel heel hartelijk danken voor de link en heb hem dan ook met veel genoegen gelezen.
    En mocht christus echt bestaan hebben, dan ben ik het met je laatste zin helemaal eens, maar zoals je inmiddels begrepen zult hebben, ik ben een atheïst en men zal van héle goede huize moeten komen om mij te overtuigen dat er werkelijk iets is waar ik met mijn petje niet bij kan.
    Ook de bijbel is geschreven door “normale” mensen die waarschijnlijk een bepaald idee hadden.
    Ik ga er nog steeds vanuit, wees in het dagelijkse leven goed voor elkaar, help een ander waar het nodig is en dat is voor mij meer de betekenis van het christelijke geloof.

    Samen leven, samen delen.
    Al is het maar een fles water of een half brood, dat zegt mij meer als al die gebakken lucht die ik hier de laatste tijd veel aantref.

    Wattenstaafie nogmaals dank.
    Je bent een ware SP-er.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 23 september 2006 @ 0.08 uur

  43. @37 Ron,

    Hélaas moet ik constateren dat je verrekte onverdraagzaam bent naar anderdenkenden.
    De term atehïsten is alleen door mij gebruikt en dit is wéér een persoonlijke aanval, hetgeen mij wordt verweten, maar jij schijnbaar een vrijbrief voor hebt.

    Moet ik soms nèt als Gloria Jezus is geprezen, hallelijáh, God is met ons etc. gaan uitkramen, terwijl ik daar niet achter sta?

    IK ga uit van een samenleving waarin de mensen elkaar helpen.
    En daarom ben ik vóór de SP, opkomen voor de medemens en dat doe je met de invulling je dagen op een goede manier ipv. alléén met hallelujáh geroep.

    En nu moet je even héél goed beseffen dat ik niet jou aanval, maar ik heb er een béétje héél véél genoeg van, dat er wéér iemand uit het niets opduikt (hoogstwaarschijnlijk na onderling overleg) het weer op gaat nemen voor onze GLORIA.
    Deze madam is echt niet op haar bekkie gevallen hoor Ron en kan zich zelf verekkes goed redden wat haar kwebbel betreft.

    Welterusten allemaal, ik wens jullie een fijne, vredige nachtrust toe.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 23 september 2006 @ 0.28 uur

  44. @41

    Beste Henk, ik geloof in geen enkele kerk. Ook niet de linkse. Wel ben ik erg sociaal bewogen en de reacties van Gloria en zeker ook die van jou getuigen van meer dan alleen politiek besef. Dat geeft net die extra dimensie en dat moet niet steeds weggedrukt worden in mijn ogen.
    Ik zou met jullie wel eens door willen praten hier, maar ik reis van hot naar her. Ben even aan het zappen geweest hier en toen viel mij het e.e.a. op. Vandaar.
    Wie weet tot later.

    Reactie door ron — zaterdag 23 september 2006 @ 1.04 uur

  45. De mens is helaas een agressieve diersoort. En bij conflicten is het helaas zo, dat de degene met de beste en meeste wapens de grootste kans heeft om te overleven. Ach waren wij allemaal maar zo vredelievend als Jezus van Nazareth of bijvoorbeeld Gandhi. Dan ging het geweld niet verder dan het elkaar afranselen met een zweep.

    Reactie door reint — zaterdag 23 september 2006 @ 7.41 uur

  46. @ Bijdehandje

    Dat alles wat geschreven staat niet per definitie juist is, behoeft wat mij betreft geen nadere toelichting.
    Het is in deze, voor wat betreft de door mij verschafte link slechts relevant dat in de numerieke duiding van het getal 666 een kandidaat (G.W.Bush) naar voren komt, die juist vanuit de positie die hij bekleedt ook nog eens aan het inhoudelijke begrip welke door de bijbel met 666 wordt bedoeld beantwoord. M.a.w. de profetie als je het zo mag zien komt 1 op 1 overeen met zijn handelswijze.
    Of hij werkelijk de personificatie van het kwaad is, of hij het kwaad belichaamd, dat kan slechts (raar woord in dit verband) de met inzicht begiftigde mens duiden.

    Voor mij staat vast dat ik gedoopt ben (door mijn ouders) en daardoor Christen ben gemaakt.
    De keuze om ook Christen te zijn heeft pas later zijn gestalte gekregen.
    Ik heb mijzelf namelijk gedistantieerd van de kerk en “gekozen” voor het Socialisme.
    Voor mij is het Socialisme dé vorm waarin ik mijn besef van “goed en kwaad” en het wanhopige streven hiernaar te handelen bij uitstek gestalte kan geven.

    Het Socialisme is voor mij de meest door mensen georganiseerde tegemoetkomende concreet te belijden vorm van het Christen -zijn.
    Echter het Christen -zijn laat zich net zomin als het Socialist- zijn niet organiseren, het is een innerlijk wéten en hiernaar handelen. Elke organisatie hieromheen is slechts (alweer dit woord) bedoeld om de boodschap welke je in je draagt te verspreiden. Het is een krachtenbundeling.
    Het is juist in dit verband jammer en schrijnend om te moeten constateren dat vele zichzelf Christen noemende en Christen -wanende mensen, juist omdat ze het Christen -zijn hebben meegekregen, niet beseffen dat het CDA in zijn huidige vorm, met de politiek die men daar voorstaat, dat deze politiek welhaast haaks staat op wat Jezus met de door hem belichaamde boodschap heeft bedoeld.
    Ik ben Socialist omdat ik het Christen -zijn gestalte wil geven. Daarvoor heb ik de kerk niet nodig en zelfs ook de SP niet. Maar zoals gezegd krachtenbundeling kan in dit verband wel nuttig zijn om de boodschap van Jezus in concreto gestalte te geven.
    Niet als voorbeeld, want daarin schiet wij mensen jammerlijk tekort.
    Wij kunnen slechts belijden.
    Daarom kan ik mij aansluiten bij de woorden van Henk H. (22) wanneer hij stelt dat “Ik ben een gelovig mens dat niet in een kerk komt, want ik geloof dat ieder mens bij zijn geboorte God in zich mee krijgt maar ook de duivel.” Bush is voor mij (?) -wellicht zonder het te beseffen- een instrument van het laatste.
    Laat het niet het laatste zijn!

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 23 september 2006 @ 12.38 uur

  47. @36, Henk “Wie alles opgeeft zal alles krijgen.”

    Hier doe ik maar een poging hoor, ik probeer wat te helpen: wie alles wat vergankelijk en tijdelijk is opgeeft (mag je zelf uitzoeken en event. invullen) zal het LIEFDE (onvergankelijk, alles, vul maar zelf in wat je denkt dat erbij hoort) behouden.

    Mocht je echter zover komen dan dit zal je invaalshoek (kijkhoek)zodanig doen veranderen dat je werkelijk alles in een andere perspectief zou kunnen zien.

    Reactie door walking bull — zaterdag 23 september 2006 @ 14.05 uur

  48. @46 Wattenstaafie,

    Zonder het te beseffen, denk ik dat wij heel veel gemeen hebben.
    Ook ik ben gedoopt (waar je volgens mij geen christen van wordt) en heb al heel snel ingezien dat je er niet komt door je gedrag af te kopen in de kerk.

    Daarvoor tevéél meegemaakt en achterbaks gedrag gezien.
    Ook ik geloof dat het èchte christen zijn althans proberen te zijn, vanuit jezelf moet komen.

    Eerlijk delen, je medemensen liefhebben en de hongerigen te eten geven.
    Ik ben zo’n type, als ik op straat een zwerver zie, dat ik mijn hoofd niet afdraai, maar een broodje voor hem koop en een bak koffie erbij.
    En misschien heeft Henk H. ook wel gelijk in zijn stelling, ben er al wel lange tijd achter dat hij een gelovig mens is en het is op zich mooi als hij daar zijn steun en kracht uit kan halen, zo ook jij natuurlijk.

    Ik ben zover gekomen met de jaren dat ik gelukkiger ben door iets te betekenen voor mijn medemensen door daadwerkelijke hulp te bieden waar nodig is als zondag’s in de kerk te zitten en de rest van de week te leven als een beest.

    Wattenstaafie ik wens je een fijn weekend toe.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 23 september 2006 @ 15.42 uur

  49. @ 37 ron

    Ik hoop dat je nog eens binnen komt wandelen hier, want dat valt wel mee hoor.
    Altijd en overal zijn er fundamentalistische mensen ook bij de politieke partijen. Het gaat er best fel aan toe soms, maar het probleem is dat: en christen zijn en links zijn soms wat passioneel kan verlopen en dat kan natuurlijk ook storen. Erg veel mensen hebben onder het christendom door christenen moeten lijden en hebben er mee afgerekend. Ik begrijp dat goed, want zelf moest ik er ook niets meer van hebben.
    Juist door helemaal de ‘christelijke scene’ achter mij te laten en goed om mij heen te kijken, begon ik besef van Christus te krijgen. Dat kan een kerk je niet bijbrengen. Het is een heerlijke ervaring, dag in dag uit, en misschien weet je: waar het hart vol van is, loopt de mond van over. En dat kan wel eens irritant zijn voor mensen die het geloof als een onzinnig sprookje zijn gaan beschouwen.
    Voor mij geldt het tegendeel en dat ben ik pas te weten gekomen door met Christus ‘in gesprek’ te gaan. Rechtstreeks. En dat werkt! Daar zit de clou!!
    Wie weet vind ik je nog eens ergens terug.
    Dag ron en bedankt voor je goede bedoeling.

    Reactie door gloria — zaterdag 23 september 2006 @ 17.00 uur

  50. @30 Madelief

    Uitleggen/verklaren kan ik het getal 66 (de 66 als canoniek bestempelde boekwerken) niet.
    Wellicht kunnen/mogen wij in het getal zesenzestig: 66 = 6+6=12 het aantal apostelen zien?
    Zij waren als twaalftal de verkondigers van de boodschap van Jezus.
    12 = 1 + 2 = 3 = de Goddelijke drie-eenheid. De Vader, de Zoon en de Heilige geest. Dat was wat Jezus ons mensen probeerde mee te geven.
    De vader staat voor mij als mens voor datgene wat je als beperkte mens Wéét. De Zoon staat voor mij wat ik als mens met dit Weten doe. De Heilige Geest staat voor mij voor de Beoordeling, de Beoordeling van wat je als mens met al je beperkingen met dit weten hebt gedáán, oftewel het Karma.
    Maar er bestaan gelukkig ook nog apocriefe getuigenissen, waaronder die van mij wellicht ook valt te rangschikken.

    Liefs en groet.

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 23 september 2006 @ 17.26 uur

  51. allemachtig wattenstafie komt los ;-)
    ps gedoopt of niet,,
    eeuu ik heb altijd geleerd geloven kun je overal,
    daar heb je een kil hok niet voor nodig.
    tenminste dat zij mijn moeder?geloof ik?
    zie zelfs achter de pc.

    Reactie door ad — zaterdag 23 september 2006 @ 17.57 uur

  52. 51 ik zeg even niets behalve
    Wattenstaafie waar zij gij?
    U wordt node gemist!

    Reactie door maria — zaterdag 23 september 2006 @ 22.08 uur

  53. Wattenstaatie:
    Beter: Wat heb je van ons allen van ons allen nodig?
    Laat het weten!

    Reactie door maria — zaterdag 23 september 2006 @ 22.10 uur

  54. Het staat ook allemaal netjes opgeschreven in de Openbaringen van Johannes, wel een beetje op een vage manier, maar met een beetje inzet en doorzettingsvermogen is het na een tijdje wel te snappen.
    Daniel vertelt ons netjes dat er in de laatse dagen gelukkig veel mensen zullen zijn waar de oogkleppen van af gaan, dus misschien is er nog hoop.
    Het kan natuurlijk zijn dat de Aarde getroffen wordt door een allesvernietigende Komeet inslag: eigenlijk nog niet eens zo’n slecht scenario, in ieder geval beter dan een kernoorlog ofzo.

    Reactie door Arie 3D — zaterdag 23 september 2006 @ 23.11 uur

  55. @ 49 Jazeker kom ik bij tijd en wijle binnenstappen. Weet sinds kort van dit weblog via via. Het is goed dat christenen zich druk maken bij de SP, want ik lees hier toch anders dan het uitgevoerde christenbeleid.Mijn vrouw is erg bezig met het geloof en ik ben er nog niet uit. Komt misschien dat ik teveel naar al het onrecht kijk en vanuit mijn linkse ‘nest’ niet opgevoed ben hierin. Ik geloof wel dat er verschil is tussen de traditionele christenen en zij die dit niet zijn.
    Sommigen, waaronder jij, verbazen mij en zetten mij mede aan het denken.Maar zien.
    Jij ook bedankt.

    Reactie door ron — zondag 24 september 2006 @ 2.09 uur

  56. @52 en 53 maria,

    Misschien wel Madeliefjes plukken in het bos.
    En gelijk heeft hij, prachtig weer ervoor.
    Misschien is hij wel samen met Madelief gaan stappen.
    Als ze maar plezier hebben. 8)

    Reactie door Bijdehandje — zondag 24 september 2006 @ 11.37 uur

  57. Henk en Wattenstaafie, dat is dus waar ook
    de oudere mens mee worstelt, want ik ben
    het met jullie beider zienswijze hartgron-
    dig eens. De kunst is te behouden wat ooit
    werd geleerd en sommige mensen, middels het institúút ‘kerk’ nog steeds op die ma-
    nier tot zich willen nemen en die moeten
    dat vooral op de door ons gerespecteerde,
    en voor hun vertrouwde, manier blijven
    doen. Echter velen, in de loop der jaren
    ánders gegroeiden of gevormden kan men niet dwingen tot het belijden van dogma’s
    die door mensenhoofden zijn vorm gegeven.
    Dat is een waar groeiproces en het kost
    ook moeite indien een mens zich probeert vrij te maken voor waarachtigheid en na verloop van tijd onthecht men zich aan het
    instituut, maar staat dan in de volle vrij
    heid van het geloven en de eigen vormge-
    ving. Die vrijheid die mensen vrijmaakt
    bindt het tevens aan de basisuitgangspun-
    ten en voorwaarden om dat geloof op een ge
    paste manier vorm te geven en in te vullen
    met belangeloze liefde en hulp aan de
    naaste. Niemand echter van ons lukt dat
    continu, maar een aantal uitspraken van
    Jezus zelf maken het wat makkelijker.
    Ook Paulus, die streng kon zijn in de Leer
    bracht ook ruimte en ontspanning.
    De uitspraak, van wie weet ik niet,
    “wie alles opgeeft, zal alles krijgen”
    is mogelijk de nieuwste vrije vertaling
    van een veel oudere tekst:
    Verzamel u geen schatten op aarde, maar in
    de hemel…….etc.
    Dat zoveel wil zeggen in mijn beleven:
    pas als je alles los laat, komt het wezen-
    lijke naar je toe, niet verstoord door
    omgeleide wegen.
    Dan komen de prio’s voor wat werkelijk be-
    langrijk is gewoon om de hoek kijken en
    maakt ook keuzes maken in je leven een stuk gemakkelijker, niet langer geremd en
    behept door bijzaken die mensen vastknoop-
    ten tot een religie, maar er wezenlijk
    niets mee te maken hebben en verstórend
    werkt, hindernissen die men niet kan over-
    winnen of franje die men ervan overboord
    wil gooien.
    Ron komt hier vast ook nog wel eens terug
    en anders vragen we toch of de moderne al
    dan niet uitgetreden dominé, pastoor of
    anderszins even hier ‘voorbij’ komt en ons
    opnieuw de bevrijdende uitleg komt brengen
    van de tekst.
    Met name heb ik zelf dus ook veel gehad aan de hernieuwde visie van Harry Kuitert,
    die mij hielp bevrijding IN de geest te
    kunnen verruimen en me afhielp van het be-
    nauwde gevoel als kuddedier te moeten mee-
    hobbelen en me niet meer langer een mee-
    levend lid wist van één of andere plaatse-
    lijke wijkgemeente, maar lidmaat van de
    gemeente van Jezus Christus en het woordje
    GOD en drie-eenheid invullen is een hoofd
    stuk apart wat hier nu te ver voert.
    Het is leven en laten leven, geloven en
    laten geloven, maar zo min mogelijk liefde-loos en fouten daarin maken we al-
    lemaal, maar alleen wij zélf kunnen dáárin
    verandering en verbetering brengen, maar
    dat is jezelf in je geestelijke nekvel
    pakken, zo werd mij vroeger thuis voorge-
    houden…en daar werd veel gediscussieerd!
    Fijne avond allemaal voor nu en een goede
    week gewenst. Het zijn de kleine dingen
    die het doen, dus voor straks:welterusten
    en slaap zo lekker mogelijk!
    Liefs voor allen en in het bijzonder voor
    diegenen die het van me willen ontvangen!
    Dikke zoen, Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 24 september 2006 @ 22.01 uur

  58. Walking bull, je hebt het zeker voor mij
    ook voortreffelijk verwoord, gefeliciteerd
    met de ruimte die je daarvoor ook voor an-
    deren weet te creëren en het perspectief
    daardoor op oneindig (veel liefde) en
    eeuwig weet te brengen.
    Menig mens is vanuit een geïndoctrineerd
    geloofsleven, niet zelden zijn persoonlijk
    gevoelsleven kwijtgeraakt, hetgeen natuur-
    lijk nooit de bedoeling geweest kan zijn
    en bepaalt het de mens dagelijks bij zijn
    schepping, het wonder ervan en het respect
    ervoor! Niemand komt in een isolement te-
    recht, wanneer hij zich ‘sociaal’opstelt
    en krijgt duizendvoudig weer, wat hij zelf
    mondjesmaat probeert te géven!
    Hoe meer men leert over evolutie en psyche
    hoe ingewikkelder het lijkt te worden,
    maar vasthouden dat wij allen stuk voor
    stuk aan een vorm van ‘genade’ kunnen deel
    hebben is de troost voor elke dag als ons
    werken dááraan weer gefaald lijkt te heb-
    ben. Morgen is er weer een nieuwe dag om
    ‘sociaal gedrag’ voorgeschoteld en aange-
    leerd te krijgen, maar dat moet je wel willen meebeleven, vandaar dus ook dat IK
    NU hier bén! Stemmen straks is dus ook
    voor mij géén griezelig avontuur, maar een
    zeker weten en tevens ook dat, hetzij wij
    leven of sterven, wij, overdrachtelijk,
    symbolisch allen in zijn handpalm gegrifd
    staan. Het individu dat er nu toe doet, en
    het koninkrijk dat in én rondom U IS !
    Warme groet, Madelief!

    Reactie door Madelief — zondag 24 september 2006 @ 22.13 uur

  59. @26 Bijdehandje, ha ouwe makker, tot slot
    mijn laatste gedachte: je vatte het kern-
    achtig samen en volkomen terecht, nl. dat
    alles valt en staat in het leven met de
    zo ontzettend nodige “verdraagzaamheid”.
    Ook ik kan soms ongeduldig zijn maar weet
    zeker dat mensen niet in een geloofskader
    te proppen zijn. Ze passen in een voor hun
    persoonlijk aangepast model en natuurlijk
    mag daarin niemand de ander onder druk
    zetten, want dan gaat het daar al fout!
    Bedankt voor je uiteenzetting en een fijne
    avond gewenst en vriendelijke groeten van
    Madelief.
    P.S. Hoewel ik niet stappen was met Watten
    staafie zou het ongetwijfeld een spannende
    ‘wandeling’ geworden zijn, dat geloof ik
    na al het bovenstaande vast en zeker.
    Vaak is het nl. nog een taboe, dat mensen
    buiten het instituut kerk (ook goed) leven
    den die afvalligen als ontduikers van de
    Leer bestempelen, maar groeien mensen naar
    die ‘ruimte’ toe, komen ze helemaal tot
    hun recht. Echter ben ik van mening dat
    op scholen zo lang mogelijk filosofie en
    allemogelijke religies uitgelegd dienen te
    krijgen en er een keuze in maken kan dan
    altijd nog ! Bedankt nogmaals!

    Reactie door Madelief — zondag 24 september 2006 @ 22.24 uur

  60. @ 58 Madelief.

    Een dominee langs laten komen om iets dieper in deze materie in te gaan.
    Dan hoop ik dat het één van de zes is,want gisteren las ik in de Volkskrant dat één op de zes predikanten twijfelt aan bestaan God. Zeker het boek gelezen hoe God Jorwerd verliet, ook Krewerd is door God verlaten, maar ik heb er niets van gemerkt. Groetjes van mij, Dee is Donderdag a.s. weer terug uit Indonesia dan is zij mooi een maand weggeweest.

    Reactie door Henk.H — zondag 24 september 2006 @ 22.31 uur

  61. @60 Henk H,

    Heel toevallig, ik heb de Volkskrant en heb het artikel ook gelezen.
    Ik wil niet zeggen dat deze krant heilig is, maar meestal toch wel redelijk objectief.
    Ik neem aan dat Dee je levensmaatje is en wens jullie een feestje toe bij haar thuiskomst.
    Geniet ervan Henk, het leven is te kort om te sikkeneuren.
    Van mij een welkom thuis voor Dee, geniet ervan alletwéé!!

    Reactie door Bijdehandje — maandag 25 september 2006 @ 0.02 uur

  62. @59, Madelief,

    Hoi Lief bloempje.

    Jammer, ik had me al één of andere romantiek voor de geest gehaald, maar já, als jullie beiden een goed weekend hebben gehad, LOS VAN ELKAAR, ben ik al dik tevreden.
    En Madelief, als je me goed leest, je weet het zo langzamerhand wel, ik zeg het revht voor z’n raap wat ik ervan denk, Heb ik hier trouwens op het log geleerd, je moet zovéél pikken en slikken en als er een wederwoord op komt zijn ze beledigd.
    Ook al was je niet met Wattenstaafie (ons aller Sjaakie) op stap, hoop dat je een goed weekend hebt gehad. En Wattenstaafie natuurlijk ook met zijn eigen Madeliefje.
    Moet kunnen!!!! ;)

    Moet getverderrie morgen weer deuren gaan schilderen. BAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Valt ook niet mee op je ouwe dag. :(

    Reactie door Bijdehandje — maandag 25 september 2006 @ 0.14 uur

  63. @ 57 Madelief

    Heel mooi stukje, Madelief. ;)

    Reactie door Gloria — maandag 25 september 2006 @ 0.54 uur

  64. @59 Madelief,

    Je gaat je toch wèl het één en ander afvragen niet waar?
    Wat zou dit nu toch zijn?

    Reactie door Bijdehandje — maandag 25 september 2006 @ 8.09 uur

  65. @ 61 Bijdehandje.

    Bedankt voor jouw welkom thuis woord voor mijn echtgenote. Ja, zij (76 jaar) is in Indonesia geboren, haar vader is in het Jappenkamp gebleven en zolang het mogelijk is gaat zij eens per jaar ernaar toe.
    Ik begrijp dat schilderen ook geen hobby van je is, afgelopen week heb ik de achterkant van ons onderkomen geschilderd.
    Het was echt nodig, het schilderen van de erker kost mij twee dagen, de meeste tijd gaat zitten in het vastbinden van de ladders. Ik doe het als mijn vrouw weg is,anders krijg ik(76) op mijn kop want zo’n oude kerel mag niet op het dak zitten, maar je blijft er jong bij.

    Succes met je deuren.

    Reactie door Henk.H — maandag 25 september 2006 @ 10.30 uur

  66. @58, Madelief, ik dank je uit mijn hart voor je warme woorden, want het doet me goed.

    Reactie door walking bull — maandag 25 september 2006 @ 12.36 uur

  67. @65 Henk H.

    Het valt zeker niet mee Henk, ik moet alle binnendeuren opknappen, een aantal jaren geleden de buitenboel helemaal door kunstof laten vervangen, om van dat gehannes op de ladder af te zijn.
    Kan me wel voorstellen dat Dee een beetje bezorgd is als jij daar boven op het dak zit, zo was mijn echtgenote (toen nog in leven) ook.
    Ik hoop dat je er een feestje van hebt genmaakt voor Dee en genoten hebt van haar thuiskomst.
    Zolang het nog kan Henk, genieten van elkaar en het leven.

    Reactie door Bijdehandje — maandag 25 september 2006 @ 12.52 uur

  68. Henk, nog maar drie nachtjes slapen en dan
    moet het allemaal klaar en droog zijn?
    Vandaag zet ik met een dergelijk karwei
    rondom buitendeuren bezig de fohn erop,
    want aflakken zal ik vandaag en je wilt
    niet weten hoe ik tot mijn 50ste uit
    bovenramen hing om net overal bij te kun-
    nen en ja op blote voetjes om niet op de
    vensterkozijnen uit te glijden, maar een
    groot succes was het altijd.
    Kon ik maar schilderen ipv van verven,
    maar van de winter ga ik voor beide, binnen aan de gang. Geduld hebben voor de
    details is een zaak apart, maar ‘t lukt me
    nu, jaren later, nog steeds.
    Trouwens een echte buitenschilder zou ik
    niet meer kunnen betalen en verhuis ik nog
    ooit een keer is het een echt totaal onder
    houdsvrij huis, vwb de buitenkant.
    Helpen kan ik dus niemand op éénhoog, al
    risicovol genoeg, want ik heb een beeld
    van een ladder, maar ben er destijds op
    4meter hoogte staande toch wel aardig bang
    van geworden, maar gedáán heb ik het!
    Je begrijpt dat ik nog steeds een mateloos
    respect heb voor glazenwassers, wel of
    niet met het laatste comfor of arboricht-
    lijnen omgeven!
    Leuke verrassing voor jouw geliefde en ik
    vermoed ook dat je wel weer eens heel lek-
    ker wilt eten, bofferd! Fijn als Dee weer
    heelhuids de terp komt beklimmen, want je
    woont schitterend leerde mij Google Earth,
    incl. de nieuw geverfde erker, nou….?
    Hartelijke groet van hier…Madelief.

    Reactie door Madelief — maandag 25 september 2006 @ 14.05 uur

  69. Ha die Henk, ja die krant!!!!
    Dan hebben die twijfelende predikanten
    mogelijk eindelijk Kuitert goed gelezen en
    begrepen, mooi is dat. Zijn die dus even op de goede weg toch? Niemand van ons die
    een Almacht(ige) zal willen betwijfelen,
    maar de twee scheppingsverhalen in twijfel
    trekken mag in deze eeuw, het was de meest
    aansprekende óverdracht in die tijd.
    Binnen de kerk wordt tegenwoordig wel ge-
    zegd dat ze een flinke gezonde ‘buiten-
    kerkelijke’ nodig hebben om hen na een
    paar duizend eeuwen eens even ‘bij te pra-
    ten’ en zo zie ik het ook, maar blijf een
    mateloos respect houden voor de schepping
    -oerknal of wat dan ook, an Sich!
    De weg om het ‘goede te behouden’of te
    ‘willen blijven zien’ is heel erg lang,
    maar nooit uitzichtsloos, wel als je je
    ogen dichtdoet, dus trachten we die aan
    alle kanten open te houden, wat jij?
    Goed dat je nog zoveel leest, want ik
    funktioneer op voorwaarde dat ik zoveel
    mogelijk in beweging blijf, maar ga bin-
    nenkort weer even op reis, zij het kort!
    Maar kom ik weer om ‘de noord’ neem ik ‘n
    camera mee, want oh wat is het noorden
    schitterend mooi!
    Veel meer aangepaste recreatie zou er in
    de omgeving van elk pittoresk ns station-
    netje moeten zijn en brengt deviezen in
    eigen land binnen, ook nog eens!
    Als Groningen van ons allemaal zou zijn,
    had ik dat wel eens veel meer willen zien!
    Recreatie moet er kunnen zijn zonder dat
    de plaatselijke bevolking met overlast te
    maken krijgt, maar zij zouden hier en daar
    hun omzet kunnen vermeerderen en ook bij-
    dragen aan werkgelegenheid en vandaaruit
    ook gemakkelijk goed georganiseerde trip-
    jes kunnen maken over het water en over de
    grens! Ik zie het heel rooskleurig in en
    vooral in jouw omgeving is er ook veel
    mooi ‘rood’ te bekennen, je woont in een
    niet onbelangrijk stuk historie van de
    site van de SP. Daar ook is flink geijverd
    voor solidariteit en werd veel werkgele-
    genheid, na 100 % inzet, weer ontnomen.
    Daar waar het ons aan deed ontbreken en
    niet adequaat…met élan werd bestuurd is
    het mogelijk na 22 november een geheel
    nieuwe Groningerkoek die zich laat ont-
    werpen, wat vind jij? Groet, Madelief!

    Reactie door Madelief — maandag 25 september 2006 @ 14.22 uur

  70. Hier een docu over hoe bush zijn kapitaal heeft vergaard met de wapenindustrie.

    http://www.afvn.nl/2006_3/afpag20_21_26_27.htm

    Reactie door sander — donderdag 28 september 2006 @ 0.05 uur

  71. @sander
    Je zult er misschien al één of meer kennen, maar toch:

    http://www.stanzafoto.nl/911/bushler.htm

    http://achtergeslotendeuren.punt.nl/#275405

    http://home.wanadoo.nl/henryv/lucid.html

    http://video.google.com/videoplay?docid=-6495462761605341661

    http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2006/09/22/het-militair-industrieel-complex-heeft-nog-steeds-niet-te-klagen/

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 28 september 2006 @ 8.20 uur

  72. 71 wattenstaafje.
    bedankt en inderdaad heb ik ze allemaal gelezen.
    In het begin dacht ik die alex jones die is gek(beetje paranoie),maar zo gek is hij niet.

    Ik heb ca 7 maanden geleden toen ik me ging verdiepen in alle feiten,omtrent 9-11 bijna alle kamerleden vragen gestuurd.
    waarom wij troepen moeten sturen,terwijl het niet eens vast staat,oftewel bewijst dat osama bin laden schuldig is.
    Die tape van loose-change ook opgestuurd en de vragen die open stonden bij de 9-11 commisie.

    Van de pvda kreeg ik als reactie,dat koffie Annan het vriendelijk had gevraagd.

    En de Sp zei dat ze er boven op zitten als er wantoestanden zijn,maar geen bewijs kunnen vinden.
    Eraan toevoegend dat waar die 7 kapers wel waren die dag.

    Niemand verdiept zich hierin.
    niemand wil zijn billen branden en op de blaren zitten.

    Hier heb ik ook nog wat docu-troep over Bush en de 9-11 commissie vragen die openstaan en onbeantwoord.

    http://www.vrijheids.net/

    Reactie door sander — donderdag 28 september 2006 @ 17.40 uur