Nederlandse Designprijzen

Logo

De nieuwe SP-huisstijl – ontworpen door Thonik – is door de eerste selectieronde van de Nederlandse designprijzen 2006 heen gekomen.

Dit houdt in dat de gekozen ontwerpen met foto en onderschrift worden opgenomen in de catalogus van 2006 en te zien zullen zijn tijdens de tentoonstelling van De Nederlandse Designprijzen in Eindhoven van 21 oktober tot en met 29 oktober 2006. Uit de Nederlandse Designselectie worden de genomineerden gekozen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 24 september 2006 :: 14.57 uur

17 Comments

17 reacties

  1. En toch vond ik de tomaat die met een boogje naar rechts werd gegooid mooier ;-)

    Reactie door Chantal P — zondag 24 september 2006 @ 15.51 uur

  2. Daarom ben ik zo blij met (en zuinig op)het speldje van de ‘oude’ tomaat.

    Reactie door Guus — zondag 24 september 2006 @ 16.17 uur

  3. Ik heb het al eens gezegd. Mijn neefje van 4 had het kunnen maken. Er zit totaal geen design in. 1 van mijn eerste websites zag er zo ongeveer uit, en dat is tien jaar geleden.

    Sorry hoor, maar echt niet iets om trots op te zijn.

    Reactie door Jan Pruimboom — zondag 24 september 2006 @ 16.53 uur

  4. Ik las op de website van de nederlandse designprijzen dat je inschrijfgeld moet betalen om mee te kunnen doen. Door wie is het betaald dat het design van de SP meedoet?

    Ik vind die designprijzen maar groote onzin, laat iedereen voor zich zelf bepalen wat ie het mooiste design vind. Waarom moet er altijd weer een wedstrijd van gemaakt worden van alles?

    En ik vind ook nog steeds de oude tomaat veel mooier, de nieuwe geen kracht uit.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 24 september 2006 @ 16.53 uur

  5. @3 Jan Pruimboom — zondag 24 september 2006 @ 16.53,

    Zo zie je maar hoe ver jij toen de tijd vooruit was. ;)

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 24 september 2006 @ 17.04 uur

  6. Ik vind de nieuwe huisstijl prachtig! Letterlijk ‘luid & duidelijk’.

    Reactie door frances — zondag 24 september 2006 @ 17.30 uur

  7. @ Evert Tigchelaar jr

    Ik zit mezelf echt niet op de borst te kloppen, maar teruggaan naar prehistorisch niveau is geen innovatie.

    Reactie door Jan Pruimboom — zondag 24 september 2006 @ 18.00 uur

  8. @ 3, @7 Jan Pruimboom Grave

    Maar hoe komt het dan dat jouw website nog steeds niet af is, zo hebben we totaal geen vergelijk met wat jij evt. maakt of laat maken.
    Ik ben benieuwd.

    Reactie door Pool — zondag 24 september 2006 @ 19.02 uur

  9. @7 Jan Pruimboom — zondag 24 september 2006 @ 18.00,

    Mijn reactie bij 5 was meer als een grapje bedoeld. Ik ben met je eens dat dat die website wel erg matig was, van een designprijzen website mag je wel verwachten dat ze zelf ook er wat van kunnen.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 24 september 2006 @ 21.52 uur

  10. Ik moest in het begin heel erg wennen aan de nieuwe huisstijl. Ik vond het veel te simpel. Nu de nieuwe vorm in allerlei uitingen is doorgevoerd vind het ik het nieuwe logo / de nieuwe huisstijl – juist door zijn eenvoud – een zeer krachtig en goed doordacht ontwerp. Het springt er in de vele media-uitingen die we om ons heen zien echt goed uit!

    Reactie door Ron Rutten — maandag 25 september 2006 @ 0.24 uur

  11. Hoi Pool,

    jij schijnt me te kennen. Mocht je kritiek hebben dan hoor ik graag persoonlijk van je. Lijkt me erg verfrissend.

    @ Evert

    uiteraard wist ik dat het om een grapje ging.

    Reactie door Jan Pruimboom — maandag 25 september 2006 @ 2.55 uur

  12. @ 11 Jan Pruimboom

    Ik wacht met kritiek (als dat nodig mocht zijn) tot dat je klaar bent met het bouwen van je site.
    Trouwens met dat (laten maken) bedoel ik dat je je neefje van 4 jaar er aan laat werken.

    Reactie door Pool — maandag 25 september 2006 @ 8.26 uur

  13. Ik ben het met Ron Rutten @10 eens. Ook ik had er in het begin moeite mee.
    Een optie was geweest om krampachtig mee te gaan in de flitsende ontwerpgekte die je ook op het internet aantreft. Maar nee het werd duidelijk en eenvoudig. ( dus voor mij ook te begrijpen)!
    Een vergelijk met “even Apeldoorn bellen” dringt zich op. In die commercial – die hoog scoorde in populariteit en regelmatig tot winnaar werd uitgeroepen, sloeg men de plank mis. Uit onderzoek bleek dat bijna niemand wist dat het in die filmpjes om Centraal Beheer ging.
    Nu, daar hoeft de SP niet bang voor te zijn. “Eenvoud is het kenmerk van het ware”, zei mijn grootmoeder altijd.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — maandag 25 september 2006 @ 8.29 uur

  14. 7. Juist wel terug naar de éssentie’

    Reactie door Henny — dinsdag 26 september 2006 @ 13.18 uur

  15. Mensen het gaat toch nog steeds over de inhoud he.

    Reactie door Henny — dinsdag 26 september 2006 @ 13.19 uur

  16. Het is een hele goede huisstijl. Heeft duidelijke relatie met de SP. Ik zit zelf in het ontwerpvak en zie de kwaliteiten van dit ontwerp. De affiches die een relatie hebben met Turks Fruit zijn geweldig. Kijk eens op de verkiezingsborden mensen, de SP steekt daar met kop en schouders bovenuit. En als de SP inschrijfgeld (a 275 euro) heeft betaald voor de designprijzen dan is dat verdomd weinig voor de promotie die het nu uiteindelijk krijgt (nos journaal etc). Gefeliciteerd met de eerste prijs trouwens. Ik ben geen SP stemmer maar zou bijna door de ontwerpstijl gaan stemmen op deze partij. Maar inderdaad, het gaat nog steeds om de inhoud…

    Reactie door roel — zondag 22 oktober 2006 @ 15.46 uur

  17. Ik ken de werken van Jan Pruimboom en ze zijn niet om over naar huis te schrijven..

    Reactie door Sybe deelstra — zaterdag 18 november 2006 @ 19.46 uur