RET in actie

Werknemers van het Rotterdamse vervoerbedrijf RET zijn vandaag begonnen met een 24-uursstaking. Het busbedrijf van de RET wordt verzelfstandigd en gescheiden van RET-metro en -tram. Inzet van de acties zijn inkomen en baangaranties voor de huidige werknemers.

Karel de Buijzer, onderhandelaar voor Abvakabo FNV.

„Het belangrijkste voor ons is de garantie dat arbeidsvoorwaarden hetzelfde blijven als het stadsvervoer bij de aanbesteding in andere handen overgaat. De bus-, tram- en metrochauffeurs mogen niet het slachtoffer worden van politieke besluitvorming om te privatiseren.”

De afdeling SP-Rotterdam heeft zich al in een vroeg stadium betrokken getoond en ondersteunt de acties van de bonden.

Natuurlijk is het vervelend voor reizigers als de bussen, metro’s en trams niet rijden. Vervelend maar toch terecht, vindt de SP. Het is in het belang van de reizigers dat de RET één bedrijf blijft dat zorgt voor goed openbaar vervoer in de stad. De privatisering mag, wat de SP betreft, niet doorgaan.

De SP roept daarom op tot begrip en steun voor de acties van het personeel. De vakbonden hebben maandenlang onderhandeld voor een fatsoenlijke CAO, maar de RET directie en wethouder Baljeu willen koste wat het kost hun plannen doorzetten.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 25 september 2006 :: 14.34 uur

45 Comments

45 reacties

  1. Leve de vrije markt waar de mede-werkers elders op stemden middels cda, pvda, vvd en d66 ?
    Overheid wil belastingsite voor iedere burger Iets aanverwants :

    Uitgegeven: 12 september 2006 10:50
    AMSTERDAM – Iedere Nederlandse burger moet een persoonlijke webpagina
    krijgen met daarop onder meer belasting- en uitkeringsgegevens. De
    overheid werkt in alle stilte aan dit project.

    Ook gegevens over kinderbijslag of vergunningen moeten een plek
    krijgen op de persoonlijke site, zo meldt de Volkskrant. De overheid
    zou op dit moment ‘in alle stilte’ aan het project werken.

    De eerste tests zijn eerder dit jaar gestart. Als alle tests zijn
    geslaagd, moet de burger zien welke gegevens van hem in alle
    registraties voorkomen. Ook het invullen van allerlei formulieren kan
    via de site gebeuren, evenals het regelen van de fiscale zaken.

    De operatie hangt nauw samen met de zogenoemde DigiD, de digitale
    identiteit van de burger. Een begindatum voor het plan met de
    persoonlijke webpagina is nog niet bekend.
    ————————————–

    Reactie door Breand v.d. bergh — maandag 25 september 2006 @ 14.36 uur

  2. Fantastisch wat die chauffeurs doen, zij willen zich niet laten inpakken door de privatiseringsdrang van dit kabinet.
    Deze chauffeurs hebben ook gezinnen waar ze aan denken en die ze te eten moeten geven.

    Reactie door Pool — maandag 25 september 2006 @ 14.43 uur

  3. Gelukkig horen we ook nog een ander geluid:

    “Staken staat mensen vrij, maar ik vind het ontzettend erg”, zegt Gerrie van den Bos, die zich maandagochtend bij de RET meldde om te werken. “Ik doe zeker niet mee aan de staking. Het aanbod dat we hebben gekregen, is goed. Misschien zelfs wel iets te goed”, steunt zij haar werkgever.

    Van den Bos vindt dat de stakers hun actie anders hadden moeten invullen. “De klanten zijn er nu de dupe van. Waarom niet gewoon een dag gratis openbaar vervoer?”

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 14.45 uur

  4. Algemeen directeur Pedro Peters van vervoerder RET in Rotterdam noemt het vrijdag uiterst onterecht dat het personeel maandag het werk voor 24 uur wil neerleggen. “Op tafel ligt voor de mensen de mooiste cao van Nederland.”

    Maar ook de duurste voor het bedrijf, zei hij. Volgens de directeur zijn de arbeidsvoorwaarden uit de huidige cao, die van de gemeente, een op een zijn overgenomen. “Met een aantal plussen als een werkgarantie tot 2012 er bovenop. Toch zeggen de bonden dat de cao onvoldoende is.”

    Onredelijk

    De bonden willen, zo stelt hij, dat de directie de werknemers garandeert dat ze tot aan hun pensioen nooit minder zullen gaan verdienen dan bij de RET. “Ten eerste kan dat niet en ten tweede is dat onredelijk.”

    Bovendien eisen de bus- en trambestuurders dat zij op hun zestigste met vervroegd pensioen mogen, zoals dat nu is geregeld. Peters kan zich dat goed voorstellen. Maar de sociale partners onderhandelen daarover op landelijk niveau. “Wat op de landelijke tafel komt, geldt ook voor ons personeel.”

    Erkennen

    Peters verwijt de bonden dat ze dingen proberen te regelen die niet in de cao te omvatten zijn. “Effecten van marktwerking kun je niet wegregelen.” De RET moet verzelfstandigen, stelde hij. De Tweede Kamer heeft dit beslist. Binnen enkele jaren begint voor de vervoersbedrijven de openbare aanbesteding. “Als directeur moet je de wet erkennen.”

    Verder klagen chauffeurs over het materieel. Zo zouden de gloednieuwe bussen veel technische mankementen vertonen. Hij noemt het “onzin”. Wel erkent hij dat de nieuwste trams nog steeds kampen met kinderziektes. Toch meldt hij dat er 53 nieuwe tram-voertuigen binnenkort worden besteld

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 14.55 uur

  5. Vervang de stakers door Polen

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 14.59 uur

  6. Wat wil je met een VVD wethouder.
    Die heeft scheid aan Jan met de Pet.
    Al zo kriebels over de rug dat het een vrouw is.
    Blijk dat deze bestuurlijk in veel gevallen er een zooitje van maken.
    Blijf vechten mensen tegen dat afbraak tuig.
    En de Rotterdammers die lopen maar een keer,niks aan de hand.
    @5
    Misschien beter die wethouder vervangen door een Pool,is goed op te bezuinigen op die overbetaalde baantjes.

    Reactie door De Hakker — maandag 25 september 2006 @ 15.12 uur

  7. Sinds wanneer bepaalt de SP wat het belang van de reiziger is?

    De SP moet eens stoppen met het praten voor een ander.

    Reactie door Frank — maandag 25 september 2006 @ 15.17 uur

  8. eindelijk weer eens wat aktie-bereidheid.
    hopende op nog meer akties.

    Reactie door mcniel — maandag 25 september 2006 @ 15.17 uur

  9. De directuer van de RET zij dat er een wet is die verplicht tot privatisering van de RET , hetzelfde probleem heeft nu ook de HTM te Den Haag ; Dus de overheid leg ,via een wet , deze bedrijven op om te privatiseren ; dat betekent banenverlies in de onderste lagen van de bedrijven !
    Mooi he die overheid ; zij creeeren werklosheid ; helaar is het niet hun ambitie om banen te scheppen : Dus Jongens en meisjes leuk inschrijven bij het CWI ( als ambtenaar heb je natuurlijk totaak geen kans met een specialistische opleiding als chaffeur , Bovendien de beschikbare banen komen voor rekening van de Poolse chaffeur !

    Reactie door Fred — maandag 25 september 2006 @ 15.25 uur

  10. sorry-sorry zij = zei ;
    Maar wanneer gaan ze nu het kabinet privatiseren ? Tot heel leuk om uitzendkrachten in dienst te nemen voor een lager loon en geen leuke sociale voorzieningen .

    Reactie door Fred — maandag 25 september 2006 @ 15.35 uur

  11. Ga zo door, en jullie zullen armoede oogsten.

    Verwende ambtenaren. Bang voor een beetje marktwerking. Ontslag op staande voet.

    Ga maar verhuizen naar een plek waar het beter is.

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 15.43 uur

  12. Ik hoef niet in Rotterdam te zijn maar hoewel ik heus wel met die mensen van de RET meeleef, kan ik hun actiemethode niet goedkeuren. Gewoon gratis rijden, dààr heb je de grote bazen mee. Nu pak je enkel de reizigers en die hebben niks misdaan.

    Reactie door Chantal P — maandag 25 september 2006 @ 15.56 uur

  13. Kijk, voor jullie

    Polen goedkoopste EU-land
    http://www.nu.nl/news.jsp?n=460557&c=30

    http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2006/weken_2006/33/14-groei_eurozone.xml

    http://www.nu.nl/news/822504/36/rss/%27Tekort_aan_Poolse_werknemers_dreigt%27.html

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 16.02 uur

  14. Peijs is niet wijs ! maar heeft wel de ambitie om het openbaar vervoer te slopen :
    Binnenkort een chauffeur die kilometervergoeding krijgt ?

    Reactie door Fred — maandag 25 september 2006 @ 16.02 uur

  15. Oké Harms, je hebt je punt gemaakt.
    Wanneer emigreer je naar Polen?

    Reactie door Roel — maandag 25 september 2006 @ 16.26 uur

  16. Tja, dan heb ik als Rotterdammer ook last van deze (begrijpelijke) aktie. Waarom pakt men de gelegenheid niet te hoeven werken ipv gewoon gratis openbaar vervoer? Ik kan daar met mijn pet niet bij hoor! Vandaag heb ik een snipperdag moeten nemen en heb ik mijn zwangere vrouw moeten begeleiden ons andere kind van school te gaan halen met de fiets. De hele dag is mijn vrouw gesloopt vanwege deze bizarre tocht van 7-8 km.

    Zijn er dan geen andere mogelijkheden de werkgever te congronteren met het ongenoegen? Bijvoorbeeld gewoon gratis OV.

    Ga naar een rechter maar maak andere (gewone) burgers geen slachtoffer van jouw strijd met je werkgever. Als ik een conflikt heb met mijn werkgever ( wat me als ID-medewerker veelvuldig is gebeurd) laat ook iedereen me in mijn hempie staan, ook de SP trouwens. Ik heb jan daar zelfs nog over gemaild!

    Maar laat niet onverlet dat ik hoop dat het personeel van de RET eruit zal komen met de werkgever.

    Sterkte!

    Reactie door Edgar — maandag 25 september 2006 @ 16.50 uur

  17. Ach ook hier is het zwikkie rechtse ballen aanwezig met hun domme, idiote en discriminerende beweringen.
    Ga bij je eigen club zeiken stelletje engerds…brrr.

    Reactie door Pool — maandag 25 september 2006 @ 17.01 uur

  18. Privatiseringsfobie van de VVD is een van de ergste aandoeningen van de 21 ste eeuw.
    Het is een gezwel dat alleen door sociaal denken en handelen, alleen door solidairiteit genezen kan worden,
    Gelet op de huidige ontwikkeling in politiek Den Haag en de verschuiving van rechts naar links zullen deze besmette VVDers zichzelf wel opknopen en zijn we tegelijk verlost hiervan

    Reactie door Pool — maandag 25 september 2006 @ 17.11 uur

  19. @13
    Zie je wel Harms is een Pool hij praat over ons Nederlanders als jullie.
    Wat een smeerlap om hier als Pool de zaak op te hitsen.
    Ga jij maar terug naar jullie,dus Polen Harms.
    Wat een Pools propaganda mannetje.
    Om hakken dat Pools boompje.

    Reactie door De Hakker — maandag 25 september 2006 @ 17.37 uur

  20. Er schijnt dus een tijd geleden een privatiseringswet te zijn ingevoerd , als een overheidsbedrijf hieraan niet voldoen , krijgt deze geen subsidie meer en kan zelfs , ingeval van vervoersbedrijf zijn vergunning verliezen : zo werkt de overheid :

    Reactie door Fred — maandag 25 september 2006 @ 17.47 uur

  21. Ik ben geen Pool, maar een echte Nederlander. Wederom werken jullie leugens niet. Ik ben iemand die snapt dat als hij als persoon niet concurrerender wordt, zijn baan ook wordt ingenomen door Polen, Chinezen, Indiers etc. Zolang je iets hebt (talent, inzet), wat anderen niet hebben voor een redelijke salaris hoef je niets te vrezen.

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 18.28 uur

  22. JULLIE moeten naar Polen, dan leer je wat werken is.

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 18.29 uur

  23. Als je het niet eens bent met je baas zoek dan gewoon een ander, goed en gemotiveerd personeel is nergens te krijgen, dus sla je slag! Of kom ik hier op een heikel punt, dat RET-ers blijkbaar niet gemotiveerd of goed genoeg zijn voor ander werk met normale arbeidsvoorwaarden in plaats van een verwend ambtenaren verhaaltje? Dan moet je gewoon je kop houden en doorwerken, doe ik ook.

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 18.47 uur

  24. Prachtig Harms ,dat jij een loon verdient ,onder een Pool en ook nog HARD WERKT ( volgens mij geloof je dat zelf niet )

    Reactie door Fred — maandag 25 september 2006 @ 18.48 uur

  25. Als die Poelen in hun land HARD zouden werken , was de economie van Polen zo opgebouwd ; maar ja , je kan beter plunderen !

    Reactie door Fred — maandag 25 september 2006 @ 18.49 uur

  26. @22
    Maak me niet uit ik hak overal.
    Of het nou een C Harms boom is of een andere verrotte boom omhakken die hap.

    Reactie door De Hakker — maandag 25 september 2006 @ 19.30 uur

  27. c harms wat wil je berijken?
    meer haat tegen legale vvd banen jatters,dat is er al!
    de eerste zijn,,als het eindelijk uit de klauwen loopt,
    kaal scheren doen ze niet meer hoor.

    Reactie door ad — maandag 25 september 2006 @ 19.44 uur

  28. Voor de mensen die gratis openbaar vervoer als actiemiddel bepleiten: dit is in het verleden als eens geprobeerd en door de rechter verboden. Derhalve blijft het RET personeel weinig anders over, dan bij een arbeidsconflict het stakingsmiddel toe te passen. Ik heb de afgelopen week een aantal RET mensen gesproken, en ze staken niet voor de lol. Sterker nog, ze beseffen zich heel goed dat dit ten koste van reizigers gaat.

    Wat betreft de heer Harms. Ik maak uit uw verbolgen toon op dat u vandaag gebruik had willen maken van het Rotterdamse openbaar vervoer. Uw opmerkingen getuigen naar mijn mening van egoïsme. Verder vraag ik mij af of u wel werkt, gelet op uw tijdstippen op dit weblog (14.45, 14.55, 14.59, 15.43, 16.02) Zo ja, dan adviseer ik u wat meer om uw werkzaamheden te bekommeren, als u niet vervangen wilt worden door een oost-Europese werknemer die de Nederlandse taal niet machtig is, en derhalve zijn/haar tijd niet verspilt aan het het weblog van Jan Marijnissen.

    Reactie door Erik van Donk — maandag 25 september 2006 @ 20.04 uur

  29. @23
    Ho ho Poolse Harmsje niet over koppen beginnen.
    Ik ben hier de hakker en als er koppen gehakt moeten worden doe ik dat.
    Ben jij helemaal van de hakker besnuffeld om op ons hardwerkend Nederland zo in te hakken.
    Wat voor hak werk doe je zelf eigenlijk,je zit maar de hele dag op je toetsenbord onzin hier te hakken.
    En steeds komt daardoor hier veel gehakketak.
    Wees eens een flinke een hakker en ga het bos in Rotterdam eens in en hak er daar eens op los.
    Of ben je bang dat je daar het graf wordt in gehak.
    Jullie daar in Polen weten niet wat hakken is ,een hoop bedrijven stond vandaag in de krant komen al terug uit dat land omdat het gehak daar niet best is.
    Vanmorgen hebben ze nog twee landgenoten van jou op de autoweg gevonden waren helemaal door de alcohol gehakt.

    Reactie door De Hakker — maandag 25 september 2006 @ 22.20 uur

  30. Ik heb anders begrepen dat er een prima CAO ligt, maar dat ze er eentje willen die geldig is tot aan hun graf. Dat lijkt mij wel een beetje te gortig.

    Maar vermoedelijk weet ik, net zoals alle anderen hier niet de ins en outs en gaat het derhalve niet aan om derden voor rotte vis uit te maken. Het valt mij op dat, wanneer je hier een ietwat ander geluid laat horen, dat je dan de wind van voren krijgt. Beetje sektarisch gedrag wordt hier wel vertoond……jammer

    Reactie door Teun — maandag 25 september 2006 @ 22.23 uur

  31. Teun — maandag 25 september 2006 @ 22.23

    Klopt helemaal Teun. Ze verzinnen hier van alles om je te bestrijden, maar inhoud en argumenten gebruiken…..nope. Je bent van alles, je komt overal vandaan, je hebt elk inkomen, je bent de DUIVEL! En dat piept over stemmachines en een betrouwbare eerlijke overheid. Pfff

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 23.03 uur

  32. Erik van Donk — Zo ja, dan adviseer ik u wat meer om uw werkzaamheden te bekommeren, als u niet vervangen wilt worden door een oost-Europese werknemer die de Nederlandse taal niet machtig is, en derhalve zijn/haar tijd niet verspilt aan het het weblog van Jan Marijnissen.

    Als ik vervangen wordt door een ander dan is dat mijn probleem. Ik ga daar niet zo over klagen als jullie doen.

    Reactie door C Harms — maandag 25 september 2006 @ 23.08 uur

  33. @ 22 Carla Harms

    Hoe laat moet je terug in de inrichting zijn want volgens mij heb jij je medicijntje nog niet gehad, je zit hier zo vreemd gedrag te vertonen, wel op de tijd letten anders kom je te laat voor het avondeten.

    Reactie door Pool — dinsdag 26 september 2006 @ 0.05 uur

  34. Pool — dinsdag 26 september 2006 @ 0.05

    Wie is Carla? Volgens mij kom jij ergens te laat voor.

    Reactie door C Harms — dinsdag 26 september 2006 @ 0.18 uur

  35. @ C Harms ( Carla )

    Ach die staking is voor jou toch niet van belang, morgen komt het busje weer voor jou om je naar de sociale werkplaats te brengen, dus nou niet pissig worden, trouwens wist je dat de SP al meer stemmen heeft dan de VVD dus niet verder frustreren want dan ga je helemaal uit je nek lopen l#llen .. mafkees.

    Reactie door Pool — dinsdag 26 september 2006 @ 1.11 uur

  36. hmm, vandaag weer lekker met de metro naar mijn werk. Dus als jullie even niets van me zien hier op de weblog, dan ben ik gewoon met de metro naar mijn werk….. ja u hebt het goed, de rotterdamse metro bedoel ik.

    Reactie door Edgar — dinsdag 26 september 2006 @ 6.31 uur

  37. Goede morgen lezers, nieuwskijkenden,
    bijv. RTL-4 om 06.45, en niewkomers hier
    op dit weblog.
    Iedereen mag hier reageren, mits men zich
    enigszins realiseert dat het hier om een
    privé weblog gaat en men dus te gast is.
    Er kan véél te berde worden gebracht en
    is ook toegankelijk voor minderjarigen.
    Van volwassenen mag danook verwacht wor-
    den dat zij in de bejegening trachten een
    voorbeeldfunktie te vervullen en dat lijkt
    - zoals mij vanmorgen in een ander topic
    al bleek – voor sommigen een moeilijk haal
    bare kaart. In de aanloop naar de verkie-
    zingen komen hier danook heel wat mensen
    kijken, om, teleurgesteld door de eigen
    politieke partij, hiér afreageren op een
    manier die totaal niets meer te maken heeft met opbouwende kritiek of serieuze
    woordenwisseling mbt een heikel onderwerp.
    Laat u er niet door misleiden, lees veel,
    en prik er doorheen, want het zijn nu een-
    maal woelige weken tot de Verkiezingen,
    waarin niet iedereen zich weet te beheer-
    sen in gedrag en taalgebruik.
    Graag wens ik u allen al vast een heel
    plezierige dag en veel sterkte daar waar
    ook dat bitterhard nodig is en blijft!
    Met een hartelijke groet, Madelief.

    Reactie door Madelief — dinsdag 26 september 2006 @ 6.56 uur

  38. Zeg Hakker, denk je wel een beetje om de natuur?
    Je hakt maar in het wilde weg, laat wat groen staan wil je?
    Millieu bedoel ik dan hè!
    D’r is nog zo weinig van over.

    Reactie door Bijdehandje — dinsdag 26 september 2006 @ 17.02 uur

  39. Rotterdammers laten wel naar zich kijken
    zeg. Zij willen er niet aan te kort komen,
    maar wat men daar bewoners en reizigers
    heeft aangedaan is, dus grof weg op onmogelijke kosten jagen.
    Mensen die absoluut ergens op tijd moesten
    zijn, of afspraken hadden met medici.
    Mensen die absoluut geen taxi kunnen beta-
    len en in paniek geraakt zijn.
    Zwangere vrouwen en kleine kinderen onmoge
    lijk lang hebben laten lopen, schande!
    Ik zoek nog enkele stevige havenarbeiders
    om de RET even de ‘waarheid’ te komen zeg-
    gen en ze te wijzen op de egoïstische ma-
    nier van áktie voeren. De reakties hierop
    kunnen langdurig zijn en men zal zijn
    kaartje laten zien of stempelen zonder
    een woord, groet of blik. Deze keer dáár
    dan een keer niet verbaasd door zijn.
    De RET kan rekeningen verwachten die mensen krijgen, omdat zij zonder opgaaf
    van reden een ziekenhuisafspraak niet
    zijn nagekomen en daarvoor aansprakelijk
    worden gesteld. Nee, idd de RET moet niet
    gaan privatiseren, en de extra kosten in
    de maag van de Rotterdamse burger gesplitst moeten danook maar door de ge-
    meente worden vergoed.
    Als de burger nu ook al VERVOER moet mis-
    sen is het met de solidariteit van de
    Rotterdamse chauffeurs met de bevolking
    bar slecht gesteld!
    Als ‘gratis vervoer’ geen optie is volgens
    een uitspraak van de Rechter, dan zal men
    toch op andere denkbeelden moeten zien te
    komen. Slécht georganiseerd Rotterdam,
    slecht voor de burger, die van OV afhanke-
    lijk is, een miskleun eerste klas !

    Reactie door Madelief — dinsdag 26 september 2006 @ 22.30 uur

  40. mooi geschreven Madelief.

    Reactie door Edgar — woensdag 27 september 2006 @ 6.39 uur

  41. Is dat nou zo ? Is het beter voor de reizigers dat de RET 1 bedrijf blijft ? Dat de privatisering en verkoop voor de RETters nare gevolgen kan hebben is duidelijk, daar wil de SP dan ook terecht tegen optreden, maar de reiziger merkt er vgs mij nieveulvan…

    Reactie door Wim Kok, Haarlem — woensdag 27 september 2006 @ 11.29 uur

  42. Harms is een echte Poollover ! Poelen werken niet HARDER dan Nederlanders hoor ; jammer dat die Poolse HARDE WERKERS niet eens in hun eigenland gaan zorgen dat de economie daar gaat draaien : Met een grote bek ;dat zij recht hebben hier te werken met een lager loon , gaat erbij niet in .
    Ook een Pool is een mens ; die luier wordt als hij het beter krijgt .
    Hier de boel komen ontwrichten !
    Dat hadden ze maar moeten doen in de tijd dat de Russen nog de baas waren in Polen !
    Nu een grote bek omdat ze in de EU zitten en de grote subsidies van de EEG opeisen , omdat de boel daar zwaar verouderd is ;daar zouden zij zich eens diep over moeten schamen i.p.v. eem grote bek te hebben ; in de tijd van de Russsen hadden ze niet zo grote bek !

    Reactie door Fred — woensdag 27 september 2006 @ 14.35 uur

  43. Wie onder de 13.000 euro zit kan verekken dat is dus duidelijk!!!!

    Reactie door e.krul — woensdag 27 september 2006 @ 15.17 uur

  44. Mensen waar gaat het over ?
    Het kabinet heeft een wet in de wereld gebracht , die tot doel heeft om overheidbedrijven te privatiseren :Dit is de oorzaak waardoor er zoveel problemen zijn bij vervoersbedrijven , die nu/vroeger moeten privatiseren !
    De overheid zorgt er dus voor dat de sociale status van medewerkers wordt afgebroken : Een overheid die juist zou moeten bijdrage tot stabiliteit zorgt juist voor een grote puinhoop !
    Peijs zet momenteel ook de HTM vervoersbedrijf zwaar onder druk op sancties van stozetten van subsidies en zelfs de mogelijheid om vervoer-vergunning in te trekken !
    Wie is weer de grooste gemene deler : het lagere personeel , die geheid in sociale status zo inleveren .

    Reactie door Fred — woensdag 27 september 2006 @ 15.51 uur

  45. 30 miljoen euro verduisterd bij de R.E.T

    en er is geen haan die er naar kraait.

    Reactie door anarchist — vrijdag 8 december 2006 @ 5.57 uur