Kabinet houdt de deur dicht

Het kabinet heeft gisteren laten zien dat ze niet openstaat voor verbetering van Nederland. Samen met andere partijen heeft de SP verschillende moties ingediend ter verbetering van de begroting. Allen werden geblokkeerd door de coalitie en ‘klein rechts’. Hieronder een overzicht.

Samen met PvdA, GroenLinks en ChristenUnie hebben we voorgesteld om de volgende stijging van de ziektekostenpremie volledig te compenseren.
Niet aangenomen.

Samen met de ChristenUnie stelden we voor om schoolboeken gratis te verstrekken. Niet aangenomen.

Samen met de PvdA is voorgesteld genoeg geld uit te trekken om schooluitval te bestrijden. De regering wil de leerplicht voor jongeren zonder diploma verlengen tot 18 jaar. Dat zorgt voor meer leerlingen, maar de scholen krijgen geen extra geld. Per leerling komt dus minder geld beschikbaar. Niet aangenomen.

De SP heeft het kabinet gevraagd om de onbillijke WAO-herkeuringen te stoppen en terug te draaien. Het kabinet heeft toegezegd om de uitkering van mensen die na 1 januari 2006 volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn geworden te verhogen van 70% naar 75% van het laatste loon. De SP heeft in een motie gevraagd om dat ook te doen voor de mensen die nu al in de WAO zitten en volledig arbeidsongeschiktheid zijn. Beide niet aangenomen.

De voorgenomen huurliberalisatie is wat de SP betreft een controversieel onderwerp en moet niet door dit kabinet worden doorgedrukt. De motie die hiertoe opriep werd niet aangenomen.

Er moet meer worden geïnvesteerd in verpleegzorg. De toestand in de verpleeghuizen is ‘de schaamte van Nederland in de 21e eeuw’. De SP diende vandaag een motie in waarin we bepleitten om bovenop de 63 miljoen nog eens 120 miljoen euro extra te investeren in de verpleeghuiszorg. De motie werd verworpen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 29 september 2006 :: 12.05 uur

96 Comments

96 reacties

  1. In het bedrijfsleven was een raad van bestuur als deze allang buiten getrapt…

    Inderdaad behept met een typische VOC-mentaliteit…

    Reactie door Bung Phe — vrijdag 29 september 2006 @ 12.12 uur

  2. Wel apart dat dit niet vermeld is op het NOS journaal.
    Alleen maar dat het zo goed gaat met Nederland.

    Jan
    Misschien moet je wat harder roepen,zodat men je wel kan horen.

    Reactie door sander — vrijdag 29 september 2006 @ 12.22 uur

  3. Dit is nu een pure CDA-visie.
    Vooruit kijken.
    Hoe heette het ook alweer?

    DYNAMIEK………TOCH!

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 29 september 2006 @ 12.27 uur

  4. roepen heeft geen zin de regering in den haag is toch doof

    Reactie door Rick van Diem — vrijdag 29 september 2006 @ 12.30 uur

  5. VOC’ers waren toch ook uitbuiters en slavendrijvers?

    Reactie door Gekke Gerrit — vrijdag 29 september 2006 @ 12.36 uur

  6. Vergeten we onze asielzoekers niet!! Het verhaal op teletekst dat iedereen uitsluitsel zou hebben is een aperte leugen!

    Niet dus, mijn vrienden uit Georgie (waar ze inmiddels de oppositie in de bak hebben gegooid en geen enkele sprake van vrije meningsuiting is)wachten na ruim 8 jaar nog steeds!
    De kinderen staan beiden voor hun hoger onderwijs stage, helaas mogen ze geen stagen lopen in dit vermaledijde systeem. Moeder heeft gisteren haar propedeuse uitreiking gehad en gaat ook op voor een stage, ook voor haar helaas. Geen van drieen kan dus de studie afmaken.
    Bij moeder is een hernia geconstateerd en ze moet geopereerd worden, ze ziet hier echter van af, omdat herstellen in een hok wat ze ook nog met 4 vreemden moeten delen er niet in zit. Tevens beheert ze de hele administratie en is als de dood dat er iets gebeurd terwijl zij in het ziekenhuis ligt.
    We hebben het hier verdomme ook nog eens over hoog opgeleide mensen die een enorme bijdrage aan Nederland zouden kunnen en willen leveren, ze kunnen echter geen kant op.
    Als ze het land worden uitgezet, zitten ze dezelfde dag nog in de gevangenis in Georgie.
    De ironie wil dat moeder op dezelfde dag jarig is als Verdonk, “stuur haar maar een kaartje met de tekst : heb jij een fijne verjaardag; ik niet,” zei ik tegen haar.
    Ze zei mij dat ik niet zo bitter moest doen, maar wat meer moest vertrouwen op God. Je moet het maar kunnen, diep respect. En mogen de lieden van dit kabinet branden in de hel.

    Reactie door kaatje — vrijdag 29 september 2006 @ 12.40 uur

  7. Balkenende maakte ook hier een zwakke indruk, hij goochelde met wat cijfertjes, die niet ter zake doende waren, want hij had het voortdurend over iets anders dan dat Jan hem herhaaldelijk voorhield.
    Om de aandacht af te halen van de ernst van de zaak.
    Dat heeft hij ondertussen geleerd van zijn VVD collega’s. Verdraaien, en kronkelen om er maar onderuit te komen.

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 29 september 2006 @ 12.42 uur

  8. Leuk trouwens van die zorgpremie, is ook geweldig als je net een paar euro boven de zorgtoeslaggrens zit. Dan mag je namelijk ook die honderd euro extra betalen en krijg je helemaal niets terug.

    Reactie door kaatje — vrijdag 29 september 2006 @ 12.42 uur

  9. populistische Rutte wou Jan even te slim af wezen met zijn West-Indische Compagnie.,

    Als je 8 jaar over de studie geschiedenis doet, dan pik je blijkbaar toch wat op.

    Balkenende is gek, kent de VOC alleen van kaper voor de staat Piet Hein en de Rabobank zilvervloot!
    De Heren van Holland hadden het vast goed met de slaven en specerijhandel, maar verder waren het vast gierigaards!

    Reactie door Gerrit — vrijdag 29 september 2006 @ 12.55 uur

  10. Wordt het inmiddels niet tijd voor echte acties , zonder deze te laten uitzien als een feestje ?

    Reactie door Fred — vrijdag 29 september 2006 @ 12.57 uur

  11. Het kabinet heeft toegezegd om de uitkering van mensen die na 1 januari 2006 volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn geworden te verhogen van 70% naar 75% van het laatste loon.

    Das een goedkope beslissing, wie komt er nu nog met alle nieuwe maatregelen in de WAO?
    Na het zuur het zoet? Mwah men geeft en beetje bij en aan de andere kant word de zorgeverzekering WEER duurder. Dan is dat beetje extra gelijk weer foetsie.

    Doe mij maar een tomaat met suiker das ook zoet !

    Reactie door Lisette — vrijdag 29 september 2006 @ 13.05 uur

  12. We leven hier niet in een democratisch land maar in een dictatoriaal land
    we hebben hier geen ene moer in te brengen
    het hele kabinet hangt van leugens en
    verdraaierijen aan elkaar.
    Dit getuigt en benoem ik als een adembenemende arrogantie.

    Reactie door beppie — vrijdag 29 september 2006 @ 13.06 uur

  13. natuurlijk wordt alles verworpen !

    Reactie door Fred — vrijdag 29 september 2006 @ 13.09 uur

  14. maar vooral geen moties van wantrouwen indienen hoor!
    er zouden geen verregaande beslissingen meer worden genomen door dit kabinet.
    houd ze daar dan ook aan aub OPPOSITIE!!
    zorg in ieder geval voor grote ruchtbaarheid aan deze zaken tegenover iedereen,koop voor mijn part met de hele oppositie bv,zendtijd op talpa! sla nu voor de verkiezingen de handen inneen en laat ze weten dat het genoeg is!
    en laat iedereen maar eens goed weten dat dit kabinet schijt heeft aan alles en iedereen.

    Reactie door iew — vrijdag 29 september 2006 @ 13.12 uur

  15. als je de politiek met een dierentuin vergelijkt,kun je lachen,waarbij JP op een eigenwijze ezel lijkt.
    Maxime Verhagen is een sluwe vos,en Markje is een soort lief stinkdiertje,heel schattig ziet het eruit,maar als je in de buurt komt..stinkt het en verschiet je van de maatregelen,die hij neemt
    Stinkend rijke soortgenootjes worden bevoordeeld…en ja. Wouter is een mooie vogel,die overal “meevliegt” het liefst naar links,..maar hij vliegt ook graag rechts,als de wind goed staat..
    Jan..ja Jan is een bijtertje een knaagdier met steeds meer resultaat,en kan ook als de wijste van het bos worden gezien…inderdaad de uil,al is het alleen al,dat ik als hem zie veel moet denken aan die door de VVD verguisde andere Uijl uit de jaren zeventig..
    Jan .vlieg ze naar 24 zetels vanavond bij NOVA !!!!!!

    Reactie door eric — vrijdag 29 september 2006 @ 13.16 uur

  16. Dit is een goede voorbeeld waarin SP kan heel goed samenwerken met CU.

    Reactie door khosrow — vrijdag 29 september 2006 @ 13.20 uur

  17. VOC ?? JP ..zei je dat nou ? hahahahah..nee zeg, die oudheid straalt het kabinet inderdaad uit..
    Jan,jouw Engels..met oooh…ik heb daar enkel 10 minuten dubbel van gelegen TOPREACTIE !!!!!!!! Wat een Engels rare termen allemaal !

    Reactie door eric — vrijdag 29 september 2006 @ 13.20 uur

  18. Arm ? U kunt gewoon verrekken .

    Eenmaal gegeven aan de rijke is nog moeilijk terug te krijgen : Kijk maar de gehele Nederlandse sociale geschiedenis er is voor geknokt door vele generaties : helaas heeft de PvdA een zeer relaxen houding aangenomen en nu pikken ze van rechts alle sociale verworvenheden weer terug .

    Reactie door Fred — vrijdag 29 september 2006 @ 13.27 uur

  19. 10. Inderdaad. De meeste mensen worden overigens onder de WAI als ze al worden afgekeurd, in de WGA gestopt. Dat houdt in dat je gewoon weer herkeurd wordt. Zo houden ze mensen uit de IVA en laat nou net alleen die laatste groep er wat bijkrijgen.

    Reactie door kaatje — vrijdag 29 september 2006 @ 13.31 uur

  20. ach we kunnen lullen zoveel we willen,ook hier op het blog,maar zolang de oppositie ook alleen maar hoopt op het winnen van de verkiezingen en de rest maar weer laat voor wat het is,tot aan de verkiezingen,dan schieten we er dus helemaal niks mee op,behalve de ergernissen die men er van heeft en die worden vergroot.
    moed houden zeggen sommige dan en erin blijven geloven.
    ja waarin dan? en waarvoor? geloofd u het zelf nog?!
    en dan denken dat stemmen op onbetrouwbare ondemocratiesche machines?!
    vertrouwen hebben?!
    moed,geloof en vertrouwen hebben in datgeen wat ons al is afgenomen?
    is iedereen nu zo naief…. of is dit nu de uitkomst van de jarenlange verslechteringen in ons onderwijs?

    Reactie door iew — vrijdag 29 september 2006 @ 13.39 uur

  21. Voor het ware geloof en vertrouwen moet je bij het CDA zijn L: die verkopen hun eigen meoder nog en zelfs hun ziel .

    Reactie door Fred — vrijdag 29 september 2006 @ 13.44 uur

  22. @17 Eric,
    als antwoord op die glossy woord van Maxim Verhagen: “prepcampus” vond ik de ooooh zeer passend en interlingua.

    Amerikaanse gebruiken prepcampus voor de kinderen van mensen met goudenlepel. de kinderen van minderbedeelde burgers worden toch geplaats in vergeten oorden. Daar leren ze om ja te knikken aan hun heersers, tevens aangezet tot dwangarbeid.

    Maar hier in Nederland zijn we gewend aan gebruik van de glossy termen als een soort dekmantel voor duistere praktijken van de CDA en VVD.

    Reactie door khosrow — vrijdag 29 september 2006 @ 13.45 uur

  23. @21 Fred
    ach iedereen kent wel een Surinaamse buur in de buurt.
    kunnen we niet vragen hoe we voodoopoppetjes moeten maken van Balkenende en Zalm? dan kunnen we ze laten voelen hoe er over gedacht word in het land.
    das nog altijd beter dan praten praten en nog eens praten en dan vervolgens weer niets doen als men gewoon schijt heeft aan alles en iedereen.

    Reactie door iew — vrijdag 29 september 2006 @ 13.59 uur

  24. Mmme hoe zit het met de ex-WAOers ; hebben die al een leuke baan kunnen toeeigenen ?
    Hoe is het mensen die al jaren solliciteren en elke keer een negatief resultaat ontvangen .
    Wat heeft dit kabinet daaraan gedaan ???????

    Reactie door Fred — vrijdag 29 september 2006 @ 14.01 uur

  25. Praat me niet over verpleeghuizen en verzorgingshuizen. Veels te weinig mensen en mijn moeder ligt daar geheel weg te kwijnen. Het kabinet houdt daar een zeer asociaal beleid op na. Ze hebben daar ook NIETS voor gedaan. Allemaal lulkoek.

    SP, PvdA, scoren moeten jullie, en dat hele kabinet ophoepelen. Nog 4 jaar Balkenende en we overwegen naar het buitenland te verhuizen.

    Reactie door Marcel — vrijdag 29 september 2006 @ 14.03 uur

  26. Als je niet werkt (om wat voor reden dan ook) tel je gewoon niet mee, ben je tot last. En mocht je de gore lef hebben oud, gehandicapt of ziek te zijn of te worden ben je gedoemd tot armoede tot je dood.
    Langzamerhand past de regering een effectief regime toe, 1 op de 3 mensen in verzorgingshuizen is ondervoed en zorgkosten zijn en blijven onbetaalbaar.

    En het CDA/VVD-beleid is echt niet alleen slecht voor die categorie maar voor veel meer mensen.

    Reactie door Irma — vrijdag 29 september 2006 @ 14.36 uur

  27. @19 Kaatje, volgens de PVDA gaat het slechts om 700 mensen die in 2006 recht hebben op de IVA. En die krijgen er 5 % bij. Zevenhonderd!!! Dat noem ik nog eens een sociale daad stellen van het CDA.

    Hier staat het:

    Veel mensen zullen overigens niet kunnen profiteren van de voorstellen van het CDA: de instroom in de WIA is spectaculair gedaald. Slechts 3200 mensen kregen dit kwartaal een WIA-uitkering (tegenover 15.000 in 2004). Daarvan zijn er 700 die een IVA-uitkering voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten krijgen en dus voor de verhoging in aanmerking komen

    Reactie door Gandalf — vrijdag 29 september 2006 @ 14.44 uur

  28. Bijna alle asielzoekers weten inmiddels of ze mogen blijven.
    Ja zo kun je het ook zeggen dat ze moeten oprotten.
    Hoorde ik gister maxime niet bij hoog en laag beweren dat het zorgpakket niet uitgekleed wordt bij de peiodieke herijking.

    Reactie door Kakel — vrijdag 29 september 2006 @ 15.15 uur

  29. Die gek met z’n peutertoets gaf vanmiddag toe dat hij eigenlijk ouders wil testen of die allochtoons, fries of achterhoeks proaten.
    Ze kunnen zelf mooi praten en schrijven maar weten niet meer wat al die mooie woorden zoals solidariteit betekenen.

    Reactie door Kakel — vrijdag 29 september 2006 @ 15.45 uur

  30. word men hier er nou niet helemaal gek en depressief van om hier elke dag maar weer dezelfde en nog steeds groeiende ellende neer te pennen?! ik in ieder geval wel.
    en wat helpt het?! geen moer!
    zolang een oppositie die samen nog een beetje macht heeft,nog steeds met elkaar aan het bekvechten blijft over kleine onderlinge verschilletjes,en dus eigenlijk helemaal geen oppositie voert voor de mensen in het land,verandert er never nooit iets!
    er is naar mijn idee niet 1 oppositiepartij die het lef heeft om ver genoeg te gaan,omdat men bang is voor een deukje in het eigen partij imago,ik heb al eens eerder gezegd dat de eerste partij die dit nu durft te doen,de verkiezingen met een grote meerderheid zal winnen.
    men is te schijterig tegenover het kabinet vind ik,hoever is een partij te gaan voor de mensen?! behalve het uitspreken van schande dit en schande dat…?!
    en dan maar weer hopen op de verkiezingen? zoals het al 20 jaar gaat?
    dan zal men toch echt een andere weg in moeten slaan en je daardoor moeten onderscheiden van de rest om de burger achter je te krijgen op zeer grote schaal.
    kijk maar naar wat er gebeurde toen Pim Fortuyn om de hoek kwam kijken. ik zeg niet dat hij het land beter had gemaakt maar wist wel de mensen achter zich te krijgen.
    nu kunnen we wel weer beginnen over populisme maar het kan ook zonder dat,doe bijvoorbeeld maar eens keiharde uitspraken waarbij de media je niet meer KAN negeren bv,zeg maar de NUON truc met het willen stilleggen van de voetbalwedstrijd van Nederland,maar wat ze heel slim al bij een notaris hadden vast laten leggen van tevoren,was dat ze het NIET gingen doen,zij hebben hierdoor wel grootscheepse aandacht gehad en dat was het doel…

    Reactie door iew — vrijdag 29 september 2006 @ 15.48 uur

  31. correctie op @29
    hoever is een partij te gaan voor de mensen?!

    moet zijn:
    hoever is een partij bereid te gaan voor de mensen?!

    Reactie door iew — vrijdag 29 september 2006 @ 15.50 uur

  32. iew, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vond toch echt dat Marijnissen, Halsema, Bos en Rouvoet de afgelopen dagen een prachtige eensgezinde show hebben weggegeven. Bij vlagen vielen er harde woorden,maar toegegeven ook wat mij betreft had het nog wel iets harder gemogen.

    Reactie door kaatje — vrijdag 29 september 2006 @ 15.51 uur

  33. Mag ik overigens uit de motie omtrent de huurliberalisatie opmaken dat Groen-Links en de PVDA dit niet wilden ondertekenen en dus VOOR zijn?

    Reactie door kaatje — vrijdag 29 september 2006 @ 15.53 uur

  34. Onderstaand een een citaat uit ‘Zur Judenfrage’ van K. Marx. Waar geld geschreven staat kan ook God worden ingevuld.

    ‘Geld is de absolute, zelfbepalende waarde van alle dingen. Daarom heeft het geld de hele wereld, de menselijke zowel als de natuurlijke, beroofd van haar echte waarde. Geld is de vervreemde essentie van ‘s mensen leven en werken en deze vreemde essentie domineert de mens omdat hij geld verafgoodt.’

    K. Marx & F. Engels

    Dit vind ik, in welke hoedanigheid dan ook, toch wel heel erg van toepassing op deze CDA-regering!!

    Reactie door bommell — vrijdag 29 september 2006 @ 16.26 uur

  35. Houdt het kabinet de deur dicht? Ach binnenkort zullen ze de sleutel toch wel in moeten leveren…

    Ik denk dat ze zich dat niet kunnen indenken…Veel te veel jaren in het regiem gezeten. Het kan voor hen dan niet waar zijn…
    Wat zullen ze dan uit de kast gaan halen?Geweld?
    Zullen zij (VVD en CDA) zich er bij neer leggen?? Laat ze zo sportief toch zijn!

    Goed, nu ga ik dus uit van een kabinet zonder die 2. Maar ja, ik weet niet of de PVDA het durft…wil misschien toch liever bij de partij(en) zit die er al zolang zitten…(kots)(zucht).
    Tja we zijn nu afhankelijk van die Wouter….zucht….spannend blijft het…

    Reactie door Ingeborg vv — vrijdag 29 september 2006 @ 16.32 uur

  36. Kunnen de 10 punten van de SP zoals gesteld tijdens de Algemene Beschouwingen in samenvatting op zwart-wit posters a la Loesje niet door het land verspreid worden ?.

    Reactie door hendrik dieks — vrijdag 29 september 2006 @ 16.43 uur

  37. Nog meer bakellende laat nederland verdwijnen in europa.,

    bakellende heeft een miljard minder afdracht geregeld, om het aantal eu-grondwet tegenstemmers te verminderen, zodat hij de rest van het land weggeven kan., dit om toch maar kostte wat het kost nog verder omhoog te vallen.,
    nu moeten we als idioten blij zijn, dat de economie net iets harder aantrekt, dan dat hij achteruitboeren kan.,

    het is gewoon een vieze prutser, het zout in de pap niet waard!

    Reactie door Gerrit — vrijdag 29 september 2006 @ 16.46 uur

  38. Ja, ik schrok ook wel even toen JP het over de VOC had. Ik meende me ook te herinneren dat die iets met slaven te doen hadden, maar ik heb het eerst even opgezocht en jawel:

    http://www.voc-kenniscentrum.nl/themas.html#Slavernij

    Dat is dus de tijd waar JP naar toe wil, hij zegt het zelf. Die eerlijkheid verrast me.

    Reactie door Evelien — vrijdag 29 september 2006 @ 17.02 uur

  39. @33, Ingeborg, Zonder die 2? In welke wereld leef jij? Bij het Nipo staan de linkse partijen op 67, bij Maurice op 66 en bij NSS/Interview op 68. En de lijn is dalende voor links als geheel. Er moet potverdorie een wonder gebeuren willen we na 22 november een “linkse” regering hebben.

    En in hoeverre is dat links dan ook links? Met de PvdA erbij, misschien ietsjes links van het spectrum, maar nog lichtjaren verwijderd van SP links.

    Reactie door Wim — vrijdag 29 september 2006 @ 17.04 uur

  40. Ach ja., die opmerking over de VOC toont precies de diepgang van jpb!

    - een onbenul -

    Reactie door Gerrit — vrijdag 29 september 2006 @ 17.53 uur

  41. Ha ha, we moeten weer trots zijn op Nederland….
    Eerste voorwaarde hiertoe is dat die randdebiele, wereldvreemde MP snel teruggaat naar zijn bekrompen academische wereldje. Wat een sukkel is die man!
    Nou ja, man? Geef me twee minuten en hij gaat om z’n moeder janken. Ja, ik ben boos en zo langzamerhand VÓÓR zinvol geweld..

    Reactie door Cees — vrijdag 29 september 2006 @ 17.57 uur

  42. Ik wacht op de uitslag van stem resultaten over 2 maanden af. Het heeft nu geen zin meer om de huidige ministers duidelijk te maken dat zij in het verleden leven (VOC).
    We leven in het NU, in een steeds grotere armoede levende Nederlanders!

    Reactie door Elsa De Leeuwin — vrijdag 29 september 2006 @ 17.59 uur

  43. Ik geloof al een tijdje dat dat is de tijd waar JP naar toe wilt. Hij en zijn ploeg zijn nu al slavenhandelaars. Ze doen hun misdaad via CWI en ARBO en CWI. Ze veraderen de projectornamen, mar de kern komt toch op slavernij neer. Volgens hen we moeten “poetsen en niet lollen”. In hun ogen de enige recht dat we hebben = ja knikken tegen onrecht. En dat noemen ze “het gaat NL goed” ook.

    dankzij de normen en waardeloze JP is slavernij in dit land een actuele feit. het is zelfs wettelijk geregeld. Het heeft WWB.

    Reactie door khosrow — vrijdag 29 september 2006 @ 18.09 uur

  44. Ad 34, bommell:
    Men mag van mij Marx en Engels aanhalen, graag zelfs, maar leg ze geen woorden in de mond en lieg dus niet!
    Wanneer men in de SP net zulke anti-religieuze taal begint uit te slaan als in D66 en Groen Links, kun je mijn stem verder wel vergeten.
    En Jan, dan asjeblieft hier ook geen schone schijn meer met de woorden van Oosterhuis.

    Reactie door VHJM — vrijdag 29 september 2006 @ 18.14 uur

  45. Gisteren is in amerika een wet aangenomen welke iedere burger in eigen land EN in het buitenland, die niet voor de machthebbers is, door Bush betiteld kan worden als “insurgent” en zonder bewijs of rechten gemarteld kan worden en door een militair tribunaal veroordeeld kan worden zonder wederhoor.

    Amerika is nu officieel een paria staat die de geneva conventions aan zijn laars lapt.
    Nederland moet nu alle betrekkingen met amrika opzeggen en zijn ambassadeurs terugtrekken. Tevens alle militaire toezeggingen terugtrekken. Als nerderland een greintje moreel besef heeft…

    Reactie door Zarathustra — vrijdag 29 september 2006 @ 18.35 uur

  46. @44 VHJM

    Ieder spreekt hier voor zichzelf. Je moet dit niet Jan M of Huub O. kwalijk nemen.
    Toch heeft Bommell gelijk om dit stukje aan te halen. Alleen God kan hij er niet voor in de plaats zetten. Want God is fel gekant tegen de geldgod, zoals je zult weten! En als mensen echt eens de moeite namen om zich te verdiepen in God en zich er niet alleen maar tegen afzetten, dan zouden ze blij zijn met God, die bijbels gezien een SP-Maatje zou kunnen zijn.
    In tegenstelling tot het CDA. Zij maken God belachelijk in de ogen van veel ongelovigen en dat is pas schande!
    En de gelovigen van het CDA? Niet alleen politieke verlakkers, maar bovenal: Godsverlakkers!

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 september 2006 @ 18.50 uur

  47. @30 Iew

    Dat voel ik precies zo! Had ook al iets hierover verwoord bij het volgende item:
    “lonely strike-fighter”.

    Het kan niet zo zijn dat we op deze gestage lijn doorwandelen naar de verkiezingen. Zo had ik ook gehoopt gisteren dat er zoveel kritiek was geweest, waardoor links de voorpagina had gehaald van alle kranten. Maar nee…
    Het blijft net zoals hier op het weblog: alle dagen kritiek, maar er gebeurt niets. En zo gaan we door? Nou, ik in ieder geval niet! Als de boel niet verandert is na 22 november, dan ga ik hier niet weer 4 jaar zitten emmeren. No way!!

    Het lijkt wel of het niet doordringt dat het NU of NOOIT is. Levens hangen ervan af ik merk nog steeds niet dat iemand het lef heeft om voor de microfoon dit hele kabinet om te schoffelen. Was het nodig die schoolboeken etc? Nee!! Nodig was tegen ALLES te roepen: ROT OP ASOCIAAL KABINET!
    Wie gaat nou eindelijk die politieke tsunamie veroorzaken? Jan… please!!

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 september 2006 @ 19.08 uur

  48. 32 Wat ik van Jan jammer vond bij het WAO vraagstuk dat hij het alleen had over weer aan het werk krijgen terwijl hij weet dat velen er even slecht aan toe zijn als voor de herkeuring en velen na jarenlange arbeidsongeschiktheid boven de 45 zijn en toch geen baan krijgen. Bij de WW cijfers blijkt sowieso al dat bij mensen ook zonder WAO verleden boven 45 de werkeloosheid NIET gedaald is.
    Jan begon i.p.v. dit te zeggen ineens te zeggen dat we ze aan het werk moeten helpen wat ook het enige kabinetsantwoord is. Ik vond dat een zwakte van Jan en niét scherp.

    Kijk nu eens zowat alle detentiecentra zijn onveilig maar dit kabinet zegt dat we blij moeten zijn met hun wanbeheer en de leugens daarover.

    Bij dee eerste reactie op de ophef over intimidatie en sexuele misstanden bij de marine en het leger werd er meteen geroepen dat het onzin was het was niet erger dan in de samenleving.
    Wederom geeft de onderzoekscommissie vandaag aan dat ze vreselijk geschrokken zijn van de uitkomsten.
    En wederom verschijnt Balkenende NU op de TV het eerst wat ik hoorde was dat het een pittig debat was en dat hij merkte dat er een brede steun was gezien het aantal moties dat was ingediend Zappp
    Heeft deze clown ze wel allemaal op een rijtje, dat begin ik me echt af te vragen.
    Meer hoor ik niet heb mijn man gevraagd hem even weg te draaien, het geluid althans, ik zit toch met mijn rug naar hem toe.

    44. Ik heb een vraagje? Ik dacht dat Femke het had over fundamentalistische Christenen in Amerika en die zijn er met hele nare opvattingen daar kunnen wij ons geen voorstelling van maken.
    Verder hoe vind jij het dat de Paus het condoomgebruik verbiedt terwijl dit ten gevolge van Aids duizenden mensenlevens kost?
    Ik heb niets tegen christenen en ik denk Femke ook niet alleen door de interrupties en de uit de context gehaalde vertalingen van de tegenpartijen werd het enigszins onduidelijk en hectisch.
    Ik denk dat ze zich daarna vooral wat onhandig uitdrukte door de consternatie.

    Innovatie niet van de grond gekomen.
    Onderwijs niet van de grond gekomen, achteruitgegaan
    Gezondheidszorg Wéér wachtlijsten (ook niet gehoord van Jan) en zorg schrijnender dan ooit.
    Economie komt door de betere buitenlandse economien en lageren Euro versus dollar.
    Werkeloosheid hoger evenals armoede (waarvan Verhagen in eerste termijn riep dat die gedaald was n.b.) en Bakellende ontkende

    Het was een flutdebat Balkenende blokkeerde alles met het smoesje van kabinet versus partij want als zijn eigen partijgenoten met partijprogramma’;s aan het woord kwamen ging hij er gewoon op in.
    En zo kennen we hem al vier/vijf jaar.

    Als het over kabinetsbeleid ging was de enige plaat die hij afdraaide Dan zijn we het daarmee niet eens, zelfs als het om feitelijke cijfers ging van zijn eigen CPB CBS de leugen regeert en de helft van Nederland trapt in de NOS taal het gooien met cijfertjes terwijl het de enige te controleren manier is om de niet-kloppende cijfertjes van Balkenende te weerleggen. Dát noem ik beinvloeding.
    En Balkenende die wilde niet eens naar die cijfertjes kijken (vroeger goed gebruik) met het k*tsmoesje van daar heb ik geen zin in etc..

    Reactie door Henny — vrijdag 29 september 2006 @ 19.20 uur

  49. @44 VHJM @46 Gloria

    tsja ik kan er ook niks aan doen dat de goede man het geschreven heeft….

    Bron: Kopstukken Filosofie, Marx, door Peter Singer,pagina 32-33, Uitgeverij Lemniscaat, isbn nr. 90-5637-237-8

    Als ik lieg dan lieg ik met permissie…
    Het is echter niet zo dat Marx gezegd heeft dat Geld en God verwisseld kunnen worden, dat is naar mijn mening de vrije vertaalslag van de schrijver…

    Ik citeer:
    “Het volgende citaat uit ‘Zur Judenfrage’klinkt hetzelfde als Bauer of Feuerbach zelf een jaar of twee daarvoor geschreven zouden kunnen hebben – behalve dat waar zij ‘God’ geschreven zouden hebben, Marx ‘Geld’ als bepalende factor kenmerkt:

    ‘Geld is de absolute, zelfbepalende waarde van alle dingen. Daarom heeft het Geld de hele wereld, de menselijke zowel als de natuurlijke, beroofd van haar echte waarde. Geld is de vervreemde essentie van ‘s mensen leven en werken en deze vreemde essentie domineert de mens omdat hij geld verafgoodt.’

    De laatste zin geeft de ontwikkeling in het denken aan. De jong-hegelianen, zoals Bauer en Reuerbach, beschouwden religie als de vervreemde menselijke essentie en wilden daar een einde aan maken door huin kritische studies over het christendom. Later ging Feuerbach verder door te beweren dat iedere filosofie die zich concentreert op de geestelijke in plaats van de materiële kant van de menselijke natuur, zelf een vorm van vervreemding is. Marxs daarentegen hield vol dat het om religie noch om filosofie gaat, maar dat geld de barriere is voor menselijke vrijheid.”
    Einde citaat

    Reactie door bommell — vrijdag 29 september 2006 @ 19.23 uur

  50. Het mensdom gaat ten onder aan hypertrofie der rede van enkelen.

    Reactie door Henny — vrijdag 29 september 2006 @ 19.31 uur

  51. Ik vind wel dat sommige mensen hier toch een beetje te somber zijn hoor. Over hun eigen situatie is dat vaak terecht, maar de strategie van Jan vind ik best een goeie! Het zou mij zelfs niet verbazen wanneer hij allang (geheime) afspraken met Bos heeft gemaakt. De SP heeft in elk geval nu al meer zetels in de peilingen dan ze ooit gehad hebben! En het is voor een links kabinet allereerst de bedoeling om CDA/VVD eruit te gooien..Bos en Halsema willen dat ook, maar het zou politiek niet handig van de SP zijn om Bos aan te vallen, dan kan het CDA zomaar weer de grootste worden en krijgen we straks CDA/VVD/CU..En komt een linkse meerderheid er niet, dan heb ik altijd nog liever PvdA/CDA i.p.v. de VVD erbij. Daarna kan de SP haar “uitgesproken linkse” strategie gewoon voortzetten, maar hebben ze wel de VVD eruit gewerkt. Maar komt die 75+ voor links er wel, dan liggen volgens mij de afspraken met Wouter Bos allang “in de kluis”!
    Lijkt me dus nuttig dat SP, PvdA en Groen Links gezamenlijk optrekken en zoveel mogelijk kiezers bij het CDA losweken!

    Reactie door Ton — vrijdag 29 september 2006 @ 20.42 uur

  52. @39 Wim

    Ikzelf pas bij die cijfers altijd een correctie toe op het significantieniveau (de mate van zekerheid waarmee een uitspraak over de marges rond een percentage kan worden gedaan).
    Met “zekerheid” bedoel ik dan onzekerheid. Onzekerheid in die zin dat de richting van waaruit het onderzoek gedaan wordt, -m.a.w. in welke mate de partijvoorkeur van de enquêteurs zélf in de aan de respondenten voorgelegde vraagstelling doorklinkt- veelal bepalend is voor de cijfers.

    Dit doorklinken verklaart voor mij meteen de opleving van rechts in de peilingen juist op het moment dat ze zwaar onder vuur liggen na het zoveelste beschamende incident.
    Ik geef links dan meestal (hangt van de actualiteit af) +15% ten koste van rechts.
    Echt onderbouwen kan ik die door mij toegepaste correctie niet. Ze wordt door mij toegepast op basis van politiek instinct.
    Maar zoals gezegd: onderhevig aan de actualiteit.

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 29 september 2006 @ 21.02 uur

  53. @49 Bommell

    Oke Bommel, netjes gedaan! Ik ben het beslist met Marx eens! Jij ook?

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 september 2006 @ 21.14 uur

  54. @51 Ton

    Zou alles dan weer tactiek zijn?
    Ik hoop maar dat dit goed uitpakt!
    Alhoewel ik geloof dat als Jan een uur zendtijd kreeg, hij heel wat nieuwe mensen weet te overtuigen. Was dit nou maar eens het geval bij de media. Ik vind wel dat onze groeiende partij weinig in de picture mag. Want als het straks weer die verkiezingsdebatten zijn, is het vaak in de verdedigende zin en dat hele gedoe wat de kiezer wel kent. Daarom hoop ik op iets opvallends, snap je?

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 september 2006 @ 21.23 uur

  55. Als ik een boom om hak dan vraag ik me wel eens af ,waarom pikt die boom dat is die stom heeft hij geen hersens of zien wij zijn verdriet niet.
    Maar het is eigenlijk een menselijke reactie velen mensen laten zich door verhaaltjes om hakken in dit land zonder te beseffen dat het hun einde is.
    Eigenlijk is JPB een Hakker, het is triest om het te constateren maar ik moet er mee leven als rasechte Hakker.
    En het lijkt er op dat hij veel bomen om gaat Hakken maar begrijpen die bomen wel dat als ze omgehakt zijn dat het met hun afgelopen is.
    Ik begrijp ook nu van deze Hakker dat mijn vrouw ook moet gaan hakken anders is zij de 2000 Euro hakkers aftrek kwijt.
    Mijn vrouw zit helmaal in de put want nu zitten we met onze twee kleine hakkertjes.
    Moeten we dien dan van 7.30-20.00 opsluiten in de hakkers school.
    En zegt zij de Oostblok Hakkers mogen hier ook hakken en uit het land waar ze vandaan komen kost het gehakt bijna niks,daar kan ik toch niet tegen hakken.
    Mijn hakkerstertje begrijpt dat ook niet,ik zei lieverd dat is ook de bedoeling van deze corrupte Hakker die wil dat wij samen gaan hakken voor hakgeld waar wij ik eerst alleen voor hakte.

    Reactie door De Hakker — vrijdag 29 september 2006 @ 21.29 uur

  56. @53 Gloria,
    Maar dat ben ik ook wel met je eens hoor. Ik heb het zelf ook al eens bij een ander onderwerp hier geopperd. Een “stevige” uitspraak in de media kan wel garant staan voor zendtijd in een sensatierubriek zoals Nova. Ik doelde meer op de politieke koers die de SP nu volgt (ietsje gematigder). Dan hou je de deur naar de PvdA open, trek je daar geen stemmen weg (Bos moet immers groter worden dan die Bakellende) en dan maak je het twijfelende CDA’ers makkelijker om naar de SP of desnoods PvdA over te stappen..
    En op jouw eerste vraag..Ja helaas, het zijn de “normale” politieke spelletjes zoals die altijd gespeeld worden. Daarom “kiest” Bos nu nog niet openlijk voor SP of CDA. Hij weet immers niet of die 75+ wel gehaald wordt!

    Reactie door Ton — vrijdag 29 september 2006 @ 21.35 uur

  57. @55 Ton

    Een stevige uitspraak is noodzakelijk om Jan in NOVA te krijgen? Eerlijk gezegd hoort Jan gewoon net zo vaak in NOVA als de andere grote 3. Laten we wel wezen, volgens de peiling zijn er slechts 4 zetels verschil tussen VVD en SP!!!
    Toen D66 nog meetelde zat Lousewies overal met hun 6 zeteltjes.

    Allemaal mailen naar NOVA, etc. dat we meer Jan willen zien!

    Reactie door Irma — vrijdag 29 september 2006 @ 21.41 uur

  58. @54 De Hakker
    Hahah, ik ben toch bang dat in deze tijd van de kettingzagen er voor jouw wederhelft als aankomend Hakker niet meteen iets te hakken valt..Daarom lijkt het mij beter als jij wat overwerk gaat doen, zodat het niet zover hoeft te komen!

    Reactie door Ton — vrijdag 29 september 2006 @ 21.52 uur

  59. @56 Irma
    Heb ik eergisteren nog gedaan! Ik vond namelijk dat ze in hun uitzending alleen die gluiperd Verhagen een paar keer “bejaardenbelasting” in de camera lieten schreeuwen, maar niks noppes nada over de inbreng van de SP, Groen Links, Christen Unie, etc.
    Helaas had ik de term “staatstelevisie” laten vallen en toen wilden ze me geen antwoord meer geven!

    Reactie door Ton — vrijdag 29 september 2006 @ 21.55 uur

  60. @58 Ton

    Tijdje terug mail naar Nova gestuurd ivm topic CIA -debat verloopt tumultueus en dat daar in de gehele media geen ruchtbaarheid aan is gegeven.
    Zelfde term gebruikt, zelfde resultaat: niks geen reactie

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 29 september 2006 @ 22.10 uur

  61. @57, @58

    Kan het zijn dat niet alleen de term “staatstelevisie” garant kan staan voor onbeantwoorde mailtjes…

    Ik ken natuurlijk de strekking van jullie mails niet maar het blijft wel zo dat de toon de muziek maakt, en jullie zijn boos hierover dus ik kan me voorstellen….

    Reactie door bommell (Johannes) — vrijdag 29 september 2006 @ 22.30 uur

  62. of geirriteerd is misschien beter geformuleerd

    Reactie door bommell (Johannes) — vrijdag 29 september 2006 @ 22.31 uur

  63. Gevaarlijk zo’n Balkenende die weigert antwoord te geven op vragen en toch weer de grootse dreigt te worden met zijn CDA. Is iedereen door een goed-nieuws-circus van het kabinet al weer vergeten wat een ellende CDA en VVD aangericht hebben in de samenleving?!

    Reactie door Robert — vrijdag 29 september 2006 @ 23.30 uur

  64. @57 58
    Ik kreeg ook geen antwoord en ik had een keurig, beleefd mailtje gestuurd waarin ik ze er op heb gewezen dat het zetelverschil tussen SP en VVD met de dag kleiner is geworden (afhankelijk van welke peiling natuurlijk). En trouwens dat D66 met toendertijd 6 zetels wel overal Lousewies had zitten.

    Helaas is de SP volgens NOVA vandaag van 18 naar 17 gezakt, maar ik geloof gewoon de NIPO-peiling waar we op 24 staan.

    Reactie door Irma — vrijdag 29 september 2006 @ 23.35 uur

  65. @53 Gloria,

    Jazeker ben ik het met Marx eens… Momenteel is alles verworden tot een economisch onderdeel van een kapitalistisch geheel….

    Maar ik kan mij ook vinden in de interpretatie van de schrijver, vandaar dat ik hem zo toepassend vond op dit kabinet.

    Maar ik kan het toch niet laten hoor Gloria (ik moet je natuurlijk ff pesten) hoe sta jij dan tegenover de opvatting van Marx: ‘het geloof is als opium voor het volk’

    Reactie door bommell (Johannes) — vrijdag 29 september 2006 @ 23.39 uur

  66. @63 Irma,

    Ik ben benieuwd.. Ik heb vandaag een toch heel keurig mailtje gestuurd waarin vraag wat hun beweegredenen zijn om Agnes Kant niet uit te nodigen voor vandaag.
    Zij hadden nl. drie politica in de uitzending die alledrie op heel verkiesbare plaatsen stonden voor de komende kamerverkiezingen en die meer en meer HET vrouwelijke gezicht waren van hun partij, CDA, VVD en PvdA. Nou daar vond ik Agnes Kant toch op zijn minst bijhoren….

    Wellicht is het gewoon beleid dat er niet geantwoord wordt op regie-inhoudelijke zaken.

    Reactie door bommell (Johannes) — vrijdag 29 september 2006 @ 23.46 uur

  67. @60 Wattenstaafie
    Kunnen we allebei alleen maar constateren dat Nova ook niet meer die onafhankelijke actualiteitenrubriek is, die ze zelf pretenderen wel te zijn!! Sensatiezucht staat voorop en dat gaat altijd ten koste van onafhankelijke berichtgeving! Dus is het idee van Irma misschien niet zo slecht..Bestook ze met kritische mailtjes en (antwoord of niet) wie weet komen ze dan tot inkeer!

    Reactie door Ton — zaterdag 30 september 2006 @ 0.04 uur

  68. @61,62,65, Bommell
    Goed gedaan Bommell.. Stuur ze zelf ook maar mailtjes, want dat is de enige manier om te kijken wat het oplevert en welk resultaat je daarmee bereikt!
    Misschien heb ik of Wattenstaafie het inderdaad niet goed gedaan? Jij zegt dat je een heel keurig mailtje gestuurd hebt..Hardstikke goed hoor, maar hou je ons dan op de hoogte of jouw mailtje dan wel “iets” opgeleverd heeft? Ik ben heel erg benieuwd en daarin ben ik waarschijnlijk niet de enige..

    Reactie door Ton — zaterdag 30 september 2006 @ 0.18 uur

  69. @66 Ton

    Uiteraard zal ik jullie informeren als ik ‘iets’ heb binnengekregen. Maar het zal wel niet als ik jullie mag geloven.

    Ik denk echt dat het beleid is… Het is natuurlijk ook moeilijk om met iedereen een discussie aan te gaan over regie-inhoudelijke zaken. Zoveel mensen zoveel meningen.

    Reactie door bommell (Johannes) — zaterdag 30 september 2006 @ 0.38 uur

  70. @50 Henny
    Kan je mij ff bijpraten? Wat is in hemelsnaam hypertrofie?? Dat ken ik niet, maar misschien kun je dit bericht in “gewone mensentaal” nog ietsje verder toelichten? Met alle respect hoor, maar ben bang dat “gewone” SP’ers dit echt niet kunnen plaatsen..Ongetwijfeld goed bedoeld maar als “anderen” dat niet snappen, dan kan een beetje uitleg in elk geval geen kwaad..

    Reactie door Ton — zaterdag 30 september 2006 @ 0.56 uur

  71. @64 Johannes Bommell

    Ja, ik heb ook enige tijd geleden naar NOVA een fikse mail gestuurd. No answer!

    Nu over Marx. Alleen Bommell, het verschil zit in dat ene woordje: VAN het volk!
    Dus zei Marx: “geloof is als opium van het volk”
    En ja, God gaf Zichzelf niet als opium, maar de mens kan God als opium gebruiken. Vaak is God een troost en een pijnverzachter voor heel veel mensen. Dat weet je alleen maar als je gelooft. Maar ik hoor ook niet bij de gelovige types die zichzelf met God in slaap wil sussen.
    Voor mij werkt het geloof uit als zijnde strijdbaar en vechtende tegen onrecht en alles wat op mijn weg komt. Juist door het geloof heb ik de moed om zaken aan te pakken en niet terug te deinsen. Bovenal is het uit liefde voor God, die ik altijd en voortdurend wil ‘bevrijden’ uit de hokjes en vakjes waar christenen zo goed in zijn. Velen hebben God opgesloten binnen hun eigen denkvermogen en trekken zich op aan het brein van de pastoor of kanselpredikant. Deze man/vrouw wordt veiligheidshalve gevolgd en juist daardoor raakt men de weg kwijt. Het rechtstreekse verkeer tussen God en de mens wordt hierdoor vergeten en men bekoeld om 1x per week weer tot leven te komen.

    Zo ervaar je de volle werking niet, ben ik achter gekomen. Juist die wekelijkse kerkgangers raken in een roes van een soort kerkcocktail: woord/orgel/gezang.
    Dat blijft even hangen zo’n dag en wordt alweer gauw vergeten. Om helemaal geen opium te willen gebruiken, leef ik het geloof zonder enige franje. Juist om te weten te komen hoe die ‘naakte’ werking is. En juist hierbinnen is de ‘ontmoeting’ het sterkst aanwezig.
    Hopelijk kan je hier iets mee?

    Reactie door Gloria — zaterdag 30 september 2006 @ 1.15 uur

  72. @70 Ton

    Ik weet niet of Henny nog hier aanwezig is, maar ook ik keek op van dit woord. Heb het even opgezocht in het woordenboek en dit staat er:
    hypertrofie: abnormale toeneming in omvang en gewicht van een orgaan (ook bij planten); overmatige aanzwelling of vergroting.

    Ik neem aan dat Henny hier nog op terug zal komen, maar als ik haar begrijp bedoelt ze met ” de mensdom gaat ten onder aan hypertrofie door de rede van enkelen”, de in het verleden hoogmoedswaanzinnigen (o.a Hitler) en in het heden: Bush.
    Zo ook het hoogmoedsdenken van dit kabinet olv Balkenende.
    Zou dit kunnen kloppen?

    Reactie door Gloria — zaterdag 30 september 2006 @ 1.37 uur

  73. Om precies te zijn zei Marx:

    “Religieus lijden is werkelijk lijden en tegelijkertijd een protest tegen het werkelijke lijden. Religie is de zucht van het onderdrukte wezen, het hart van een harteloze wereld en de ziel van zielloze omstandigheden. Het is opium van het volk.”

    *Bijdrage aan Kritiek op Hegels “Filosofie van het Recht”

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 30 september 2006 @ 1.44 uur

  74. @70 Gloria
    Voor mij ben en blijf je “onvervangbaar”!
    Jij bent op jouw eigen manier “typisch SP”!!

    Reactie door Ton — zaterdag 30 september 2006 @ 1.55 uur

  75. @71 Gloria

    En of ik hier iets mee kan!!

    Hoe je het ook uitlegt, Marx heeft gelijk. Dat is nou net hetgeen waar ik zo bang voor ben. Net zoals de Christelijke leer is de Marxistische leer dus ook voor meerdere uitleg vatbaar. Dit maakt dat het door iedereen aangegrepen kan worden om het ook op een verkeerde manier uit te leggen en/of verkeerd te handelen.

    Ik vertrouw wel op jouw goede bedoelingen hoor, maar kijk naar de geschiedenis en de actualiteit. De Tirannie in het communisme maar ook het gebrek aan naastenliefde in het huidige (christelijke) kapitalisme….

    Reactie door bommell (Johannes) — zaterdag 30 september 2006 @ 1.56 uur

  76. @72 Gloria
    Misschien ben ik na een week hard werken en weinig slaap een beetje moe..Maar dank je voor jouw toelichting..Snap soms gewoon simpelweg niet waar jij in hemelsnaam al die energie vandaan haalt?!! Daar heb ik alleen al zoveel bewondering voor! Jij bent en blijft in mijn ogen echt een aanwinst voor de SP en Jan zal ongetwijfeld trots op jou zijn!!

    Reactie door Ton — zaterdag 30 september 2006 @ 2.08 uur

  77. @6 Kaatje
    Natuurlijk ben ik het helemaal met jou eens! Het is alleen juist daarom moeilijk om te reageren..Ik lees het, en kan niet anders zeggen dan alleen maar “mee eens”! Ik hoop dat jou dat ook de steun geeft om met jouw goeie bedoelingen verder te gaan! Hoeven we geen discussie over te hebben toch? Sterkte met jouw goede werk!!

    Reactie door Ton — zaterdag 30 september 2006 @ 6.12 uur

  78. Bos Balkenende, Balkenende Bos.
    Dat is blijkbaar de enige mogelijkheid volgens de media. Dat het een nek aan nek race wordt tussen die 2 heeft louter te maken met het gebrek aan charisma van Bos. Hij komt toch niet echt lekker over. Wat dat betreft kan hij nog niet in de schaduw staan van Jan Marijnissen.
    En Balkenende. Ook hij kent zijn eigen uitstraling. Maar men heeft liever met een pias van doen. Zijn gespeelde optimisme komt zo aandoenlijk over dat mensen niet meer naar de inhoudelijkheid kijken maar vanwege zijn onnozelheid zeggen: ach gut, ik ga toch maar op hem stemmen.
    Leer mij de mens kennen.

    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 30 september 2006 @ 8.13 uur

  79. Nog even dit.
    Als ik vooraf zeker wist dat de PVDA met de SP wil regeren, zou ik misschien wel PVDA stemmen. Alles beter dan dat de huidige regering doorgaat.
    Maar Bos wil dat niet en daarom blijven SP-ers SP stemmen, en ik ook.
    Bos wil gewoon met het CDA regeren.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 30 september 2006 @ 8.19 uur

  80. 60 Tweemaal een mail gestuurd eenmaal naar buitenhof eenmaal naar standpunt nl. geen reactie, alleen de eerste keer dat er inderdad een fout zat en ze niet bereikbaar waren, wederom gestuurd, niets… Die mail kunnen ze wel afschaffen.
    Het is gewoon censuur, doen alsof ze mensen betrekken maar niets daarvan, schijndemocratie en demagogie.
    Waarschijnlijk worden alleen felkicitaties in ontvangst genomen de rest ís’er gewoon niet.

    Reactie door Henny — zaterdag 30 september 2006 @ 8.26 uur

  81. @80
    Mijn keurig mailtje naar de redactie van het NOS journaal is ook nooit beantwoord.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 30 september 2006 @ 8.35 uur

  82. Volgens NOVA stijgt het CDA behoorlijk en zakken de PvdA en de SP.

    Ik zou Nova willen vragen wat de NO van Nova daarmee te maken heeft. Belangrijke debatten zoals eens in het jaar de miljoenennota en ook nog de verantwoording aan het nederlandse volk van 5 jaren terug voor de laagste inkomens wordt afgebroken omdat het 5 uur is en voor de rest ‘s avonds voor de mensen die gewerkt hebben niets meer dan korte nietszeggende interpretaties, geen weergave van feiten,
    Wij hebben allang een staatsomroep die zich her en der verbindt met andere omroeppartijen en zo zijn invloed uitbreidt. Dat is het verhaal vandaag m.b.t. de publieke omroep.
    Als het nederlandse volk nu meer achter het CDA aanloopt dan is of het nederlandse volk nog ‘gekker’dan ik dacht of ze krijgen niet de juiste informatie mee. Een deel wil natuurlijk gewoon nog meer geld op de plank. Maar dit néé onbegrijpelijk.

    Reactie door Henny — zaterdag 30 september 2006 @ 8.35 uur

  83. Zo en nu ga ik mijn onvrede even in een balletje slaan stoppen. Als ik doe alsof die tennisbal het CDA is en ik deze op haar plaats wil zetten van binnen de lijnen onaangeraakt naar buiten moet ik toch wel winnen vandaag,.

    Reactie door Henny — zaterdag 30 september 2006 @ 8.37 uur

  84. 81. De mijne ook niet, ze voelen zich veel te goed voor kritiek.

    Reactie door kaatje — zaterdag 30 september 2006 @ 10.51 uur

  85. :-) 80, 81, ik heb de NOS net gemaild, dat ik net zo lang blijf mailen tot ik een fatsoenlijk antwoord krijg. Ben benieuwd of ik opgepakt ga worden wegens stalken :-)

    Reactie door kaatje — zaterdag 30 september 2006 @ 10.53 uur

  86. @52, Wattenstaafje, Ik wou dat ik ook zo positief kon zijn als jij, maar dit lijkt me eerder wishful thinking. Ik herinner me een onderzoek naar de politieke voorkeur van de publieke omroep, waarin de verhouding 80-20 was in het voordeel van links. (Lijkt me ook logisch aangezien het de linkse partijen zijn die een grote, sterke rol zien weggelegd voor de publieke omroep.) Zie ook de volgende links:

    http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuur_en_televisie/nieuwsbericht/asp/artnr/105461/reageer/ja/index.html

    en

    http://portal.omroep.nl/?nav=seveEsHEjGWyRrEhP

    Dus als er als een correctie moet worden toegepast dan vrees ik dat het de andere kant op gaat.

    Reactie door Wim — zaterdag 30 september 2006 @ 11.30 uur

  87. Gouden eeuw ,VOC tijdperk,Slavenhandel
    bah wat een onzin.
    Dit kabinet is onbereikbaar voor de bevolking.
    Op kritische vragen door de SP wordt niet geantwoord danwel een ontwijkend antwoord gegeven.
    Opzouten,of beter gezegd inzouten of kielhalen dat deden ze in de gouden eeuw
    ook.

    Reactie door che — zaterdag 30 september 2006 @ 11.45 uur

  88. Misschien is de focus van de SP teveel op minderheden en armoede. Mensen worden er deprie van dat steeds te horen (de mensen die eronder lijden zijn al deprie).
    Wat voor redenen geeft de SP aan middenmoters (2 x modaal) om op ze te stemmen? Naar mijn mening moet daar meer aandacht voor komen. De andere partijen kletsen over de economie en de kennismaatschappij en wij alleen over armoede….. misschien een iets andere focus??

    Reactie door Irma — zaterdag 30 september 2006 @ 12.27 uur

  89. @88 Irma

    de SP heeft laat juist een pósitief en constructief geluid horen.

    Perspectief inderdaad voor de groepen die je noemt, maar ook voor middenmoters, uiteindelijk voor iedereen.

    Rechts zingt halleluja over de economie en de kennismaatschappij, maar biedt op langere termijn voor een steeds grotere groep mensen juist géén perspectief.
    Je ziet het overal om je heen.
    Behoor je tot de hallelujagroep dan heb je inderdaad geen boodschap aan het perspectief, ‘dat heb ik al’ denken ze, het gaat ons immers goed. Dus gaan we rechts stemmen, dan wordt het voor ons nog beter.
    Totdat… en nu komt het… totdat het systeem ze heeft uitkotst.
    En dan ontdekken ze de eerste 2 regels van wat ik nu schrijf en ontstaat een “Umwertung aller Werte”

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 30 september 2006 @ 16.32 uur

  90. Heeft de CDA voor de vorige verkiezingen gezegd dat zij iets aan de hypotheekrenteaftrek zou doen NEEEEEEE
    Zij zijn wel de partij geweest die m.b.t. de hypotheekrenteaftrek ervoor gezorgd heeft dat mensen de overwaarde bij de koop van een nieuw huis volledig in de nieuwe hypotheek moeten steken de afkalving van.
    Dus betrouwbaarheid schrijf maar op je buik.
    Het was een ordinaire bezuinigingmaatregel vanuit hen gezien of je het ermee eens bent of niet. Maar voor sommige mensen vooral de nieuwe huizenbezitters de starters met een middeninkomen kan dit wel een probleem gaan vormen als ze moeten verhuizen bijvoorbeeld i.v.m. werk.
    Je moet dan buiten je hypotheek heel wat over hebben om te sparen voor kosten verhuizing en inrichting.

    Al is de waarheid nog zo snel Balkenende achterhaald hem wel.

    Ze hadden dat dus niet verteld vóór de verkiezingen zoals ze zich nu ook weer uitlaten in algemene ongenuanceerde praatjes voor de vaart.

    Er is een gezegde ik weet niet waar ik het vandaan heb maar het gaat eigenlijk over ridderorden maar zou ook kunnen slaan op dit kabinet of het CDA.

    EEN GESCHENK DAT WAARDELOOS IS VOOR DE GEVER IS OOK WAARDELOOS VOOR DE ONTVANGER.

    Denk aan de 4 euro opslag AOW bijvoorbeeld.

    Reactie door Henny — zaterdag 30 september 2006 @ 18.17 uur

  91. vroeger (iets later dan voc ) stemde men in drente AR? later in Limburg KVP deze partijen gunde de arbeider het licht niet in de ogen.Maar geestelijken uit beide gemeenschappen wisten het zo te manupuleren dat de arbeider op hen stemde, nu nog een geestige die de maniier vindt om de thuisblijver naar afschaffing van de plicht naar het linkse stemhokje te drijven . bijvoorbeeld de zoon van de dokter de tandaert de notaris de manager van de klinieken bliven NIET THUIS.

    Reactie door dautzeberg — zondag 1 oktober 2006 @ 0.48 uur

  92. @91
    klopt de pastoor/kapelaan kwam dan vertellen dat het wel eens tijd werd om kinderen te nemen en dat weinig mensen zo gezegend waren dat ze dat konden.
    De waarheid was dat er teveel mensen stierven aan ziektes en zware arbeid,
    de werkgevers trokken aan de bel bij de kerk en beloofde donaties.
    En ja hoor het CWI van die die tijd deed z,n best.

    Reactie door che — zondag 1 oktober 2006 @ 9.09 uur

  93. Jan, dit moet iedere inwoners van nederland weten!!! Dit zijn feiten..!!!!!

    Reactie door cynthia — zondag 1 oktober 2006 @ 11.56 uur

  94. Ik heb hier helemaal geen zin meer in.
    Wat voor soort moties werden er dan in godsnaam door de SP over controversiele zaken ingediend?

    Reactie door maria — zondag 1 oktober 2006 @ 19.15 uur

  95. Grappig dat dit allemaal niet op het nieuws was maar achteraf moet horen van een SP-lijsttrekker.

    Reactie door Niels — zondag 1 oktober 2006 @ 19.59 uur

  96. Op allerlei gebied komt er al meer dan een
    halve eeuw bepaalde berichten niet in de
    nieuwsmedia. Niet alleen om veiligheidsre-
    denen, maar heeft het meer te maken met
    ethiek, moraliteit, fatsoen, en vooral mbt
    imago. Echter dat wordt nu achterhaald,om-
    dat iedereen met een videocamera, met ge-
    luid, overal kan gaan en staan waar die
    maar wil. Grappig hé Niels, dat pas als je
    aardig oud begint te worden, de zaken van
    nu pas in een beter perspectief zult kunnen zien en begrijpen…..en dan nog
    maar hopen dat de geschiedschrijving naar
    waarheid gebeuren zal! Misschien weet men
    jou later ook nog leuke dingen over jezelf
    te vertellen, spannend hé?
    Maar daar waar het over het imago van het
    land gaat wens en eis ik, dat we naar de
    volledige waarheid, en niets dan de waar-
    heid worden ingelicht, Niels.
    Ook ik ben één van de velen, die zich als
    burger medeverantwoordelijk voelt, juist
    door het kiesrecht, en wens niet door een
    Kabinet bedonderd te worden. Intussen is
    het ernst geworden in de politiek en moet
    jij je realiseren, Niels, dat als je in het buitenland loopt, mensen jou vragen
    kunnen stellen in hoeverre jezelf bij het
    doden in Afghanistan bent betrokken….en
    wat gaan we daarop anwoorden, Niels? Nou?

    Reactie door Madelief — zondag 1 oktober 2006 @ 21.39 uur