‘Running off a cliff’

Ophef in Amerika nu ook de senaat heeft ingestemd met de zwaar omstreden anti-terreurwet. Mensenrechtenorganisaties zien de wet als een vrijbrief voor martelingen.

NewYork Times zet de grootste bezwaren op een rij in hun redactioneel commentaar ‘Running off a cliff‘. Conclusie?

We don’t blame the Democrats for being frightened. The Republicans have made it clear that they’ll use any opportunity to brand anyone who votes against this bill as a terrorist enabler. But Americans of the future won’t remember the pragmatic arguments for caving in to the administration. They’ll know that in 2006, Congress passed a tyrannical law that will be ranked with the low points in American democracy, our generation’s version of the Alien and Sedition Acts.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 29 september 2006 :: 12.44 uur

56 Comments

56 reacties

  1. en maar blijven beweren dat het een democratie is,,1 oplossing,,een groot gat in de aarde van maken.

    Reactie door ad — vrijdag 29 september 2006 @ 20.42 uur

  2. En dan dit bericht in het licht van het volgende bericht (helaas engels:

    http://www.infowars.com/articles/ps/torture_bill_gives_bush_retroactive_war_crimes_immunity.htm

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 29 september 2006 @ 21.08 uur

  3. Niet alleen is deze wet een vrijbrief voor martelingen, het maakt ook alle martelingen die tot dusver door de amerikanen zijn begaan met terugwerkende kracht legaal.

    http://www.alternet.org/blogs/video/#42339

    Reactie door Jan-Willem — vrijdag 29 september 2006 @ 22.05 uur

  4. Mensen van hun slaap beroven en onderkoelen, het eerste heb ik weleens over de Nederlandse verhoormethodes gehoord onderkoelen is een nieuwe.Dit heeft helemaal niets met waarheidsvinding te maken.Dit is afschuwelijk en pervers.De Verenigde Staten zijn langzamerhand een Nazi-staat aan het worden, stapje voor stapje, zoals destijds, slikken we steeds meer en meer. En het Amerikaanse volk laat het gebeuren zoals wij dit hier in Nederland laten gebeuren wij zijn hier zelf voor verantwoordelijk.

    Reactie door Willem — vrijdag 29 september 2006 @ 22.12 uur

  5. Ik ben opgegroeid dat Amerika alles was.
    Nu vele jaren later, wat een desillussie.
    Machtswellustelingen, zonder begrip voor andere mensen, culturen en ga zo maar door. In plaats van conflicten oplossen creëren ze er meer in wereld.
    Gewone regels gelden niet voor hen, een nieuw dieptepunt. Bedroevend.

    Reactie door Henk — vrijdag 29 september 2006 @ 22.24 uur

  6. Op naar de werelddictatuur! Uit democratie geboren… de macht van de sterkste heerst en zwaait de scepter. Volkeren worden afgemaakt en op gruwelijke wijze mishandeld.
    Democratie is een MUST, all over the world.
    En wie niet VOOR is, is TEGEN.

    En we nemen dit? Ja, we nemen dit! De meerderheid heeft gekozen en indien niet? Dan manipuleren we de stemcomputers.
    Misschien tijd voor OPSTAND?

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 september 2006 @ 22.37 uur

  7. Ach de Verenigde Staten, dat is toch dat land met die mooie ‘onafhankelijkheidsverklaring’.
    ‘Land of the Brave.’ Maar de Amerikanen laten zich wel als makke schapen naar de slachtbank voeren door een corrupte regering die geen gelegenheid voorbij laat gaan om nog meer angst te zaaien onder het volk. Dat ze maar eens snel wakker worden daar voordat er nog veel ergere dingen gebeuren. Want wat je zaait zul je oogsten…….

    Reactie door Erik P. — vrijdag 29 september 2006 @ 22.45 uur

  8. Ik hoop dat de SP toch nog aan de bel gaat rinkelen bij minister Bot.
    We moeten nu eens een streep trekken onder dit onderwerp.
    Ik hoorde ook eigenlijk niks meer over,alsof het maar moet.
    Rare media eigenlijk ook.
    Terwijl elke krant kopt over de turken die de armeense genocide ontkennen en dagen lang.
    Laten ze maar eerst hun eigen aandeel in WO2 onder de loep nemen.
    Maar ingaan of het normaal is dat mensen gemarteld mogen worden gebeurd niet.

    Eerlijk gezegd kijk ik niet eens meer naar het journaal.
    Allemaal voorgeprogameerd.

    Reactie door sander — vrijdag 29 september 2006 @ 22.53 uur

  9. De ogen gaan open. Meer hoeft er niet te gebeuren. Laat the Bush administration maar schuiven. We zullen het uiteindelijk allemaal herkennen als hoe het NIET moet.

    Reactie door Alie Dekker — vrijdag 29 september 2006 @ 23.04 uur

  10. en het erge is dat het hier in de nieuwe eu ook gebeurt,,en er gaan zels al ssssstt verhaaltjes/twijfels rond dat er in nederland ook geen frisse dingen gebeuren,,
    ahum cia vliegtuigjes landen in nl,vliegen verder? waarheen?wie van de eu landen martelen??nederland ook?dat gaat nu al rond,,
    waarom worden de nieuwe usa martel landen niet bij naam genoemd,,nu is het 80% gissen..polen??nederland,,
    waar zijn ze bang voor,,staatgrepen??

    Reactie door ad — vrijdag 29 september 2006 @ 23.07 uur

  11. De World Socialist Website noemt dit “het passeren van de waterscheiding” tussen een vrij land en een politiestaat, en zo is het precies.

    Voor de eerste keer sinds haar ontstaan wordt in de V.S. een wet aangenomen, die regelrecht in tegenspraak is met Jefferson’s amendementen en de grondwet, die iedere ingezetene bedreigt met gevangenneming en marteling zonder burgerrechten.

    Zelfs de afschuwelijke rassenscheidingswetten, zo’n 40 jaar geleden afgeschaft onder Lyndon B. Johnson, kenden aan kleurlingen nog basale grondrechten toe zoals het recht om te zwijgen, rechtsbijstand en een proces.

    Erger is nog, dat de vingers van de V.S. over de hele wereld willen reiken: al dan niet geheime “detentiecentra” in de “strijd tegen het terrorisme”. Het doet me allemaal sterk denken aan het Derde Rijk, dat in de V.S. kennelijk voortbestaat en alleen van signatuur is veranderd.

    Hoe ging dat verhaal ook weer, van die gevangene die wist te ontsnappen uit een vernietigingskamp, en terugkeerde naar zijn Bulgaarse dorp? Hij vertelde iedereen dat er systematisch gemoord werd en niemand meer veilig was voor de Nazi’s. Maar niemand wilde het geloven, want zó slecht konden mensen toch niet zijn. Tot jaren later, in 1944, het dorp collectief op transport naar Auschwitz werd gesteld. Toen was het te laat.

    Het Derde Rijk leeft voort, maar helaas wordt dat niet door iedereen herkend.

    De Reichstag werd het WTC.
    De Putsch werd erkend door het Supreme Court.
    De invallen in Tjechoslowakije en Polen werden herhaald in Afghanistan en Irak.
    Kristallnacht werd voortgezet in talloze ontvoeringen en martelingen wereldwijd.
    Dachau heet nu Guantanamo Bay.
    De “Judenfrage” is nu een bedreiging door de “Islam-fascisme”, wat een gotspe…

    Helaas. De mens is oneindig dom en de wereld wil kennelijk niet gered worden.

    http://www.wsws.org/articles/2006/sep2006/tort-s29_prn.shtml

    Reactie door olav ten broek — vrijdag 29 september 2006 @ 23.08 uur

  12. en de hele wereld weet dat als je iemand martelt,deze alles zal zeggen om het te laten stoppen.
    dus is het puur vermaak van gestoorde wezens.dus voorstander van balen/vvd,,en doof/pot, balkenende cda,
    mocht het ooit uitkomen,,is het dan niet beter om te verhuizen naar jullie geliefde usa.je aan sluit bij een c denktank

    Reactie door ad — vrijdag 29 september 2006 @ 23.18 uur

  13. @8 Sander,

    Als je wél naar het journaal had gekeken (bedoel ik als grapje hoor), dan had je geweten dat minister Bot “het er niet meer over wil hebben”. Zó! Dát is nog eens een fijne volksvertegenwoordiger!

    Reactie door olav ten broek — vrijdag 29 september 2006 @ 23.18 uur

  14. Betse Olav,
    `Helaas. De mens is oneindig dom en de wereld wil kennelijk niet gered worden.´

    We zijn niet dom……alleen bang. Angst is alles wat we hoeven af te zweren.

    Reactie door Alie Dekker — vrijdag 29 september 2006 @ 23.41 uur

  15. Er moet iets ingrijpends gaan gebeuren want deze nazistaart groeit langer en langer en er is geen weg meer terug…
    Met open ogen aanschouwen we een ordinaire dictator die de wereld naar zijn hand wil zetten. Overal komen nu de machtshebbertjes legaal tevoorschijn. Zie dit kabinet. Na al hun leugens en listen geeft het volk 43 zetels aan deze Christusverlakkers-partij!
    Een dagje reclame van Balkenende en zijn rampenplan en het scoort 4 zetels. De oppositie heeft het niet voor elkaar gekregen om hem voor schut te laten gaan. En zie… weer zoveel mensen heeft hij weten in te pakken. Geloof maar dat er een heel vuil spelletje wordt gespeeld en met deze gelijke standen (PvdA/CDA) is het een foefje om dit in het voordeel van het CDA te maneuvreren op 22/11. Precies zoals het de vorige keer ging.
    Het wordt een heel naar landje, met een hele nare helft van de bevolking.

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 september 2006 @ 23.48 uur

  16. @11 olav ten Broek

    Dit heeft al eens eerder onder een ander topic hier gestaan, ik weet niet meer wie het geplaatst heeft (wellicht jij wel) ik heb het bewaard en nu “paste” ik het toch even hier…

    (Oh-ja, opa Bush was de grootste particuliere financier van het derde rijk, geschiedenis herhaald zich, maar zo snel vind ik ook weer doorzichtig. toch…?)

    Ach ja. Sommige beroemde personen lijken ook zó op elkaar, hè?
    Neem nou dit knulletje.

    Beste juf Jaagsma,
    Dit is mijn opstel.
    In 2000/1933 werd George Walker Bush/Adolf Hitler benoemd tot president/rijkskanselier. Hij had heel veel succes gekregen in de verkiezingen. Want erg belangrijke personen en bedrijven hadden hem geld gegeven. Hij was nog niet de baas. Maar er waren mensen in de regering die de rechter/regering vroegen om Bush/Hitler toch de baas te maken. En die mensen kregen ook weer hulp. Van grote fabrieken en rijke banken en hoge meneren van het leger. Maar dat deden die mensen niet zomaar. Bush/Hitler had beloofd dat ze grote opdrachten zouden krijgen. En dat ze veel meer soldaten en tanks en vliegtuigen en bommen mochten kopen als hij de baas was.

    En toen gebeurde er iets heel raars. Ineens stond het World Trade Center /de Duitse Reichstag in de brand. Dat is een heel groot en belangrijk gebouw. En toen zei meneer Bush/Hitler: de wet geldt niet meer. Want kijk maar, dit is allemaal heel gevaarlijk, en dat heet een noodtoestand. De regering zei: je hebt gelijk. En toen mocht Bush/Hitler heel veel grondrechten van gewone mensen opzij zetten. Ik heb even opgezocht wat dat zijn, grondrechten. Dat zijn allemaal regels die zeggen dat je mag schrijven en zeggen wat je wilt. En dat je in groepjes mag praten. En dat als je een brief of een e-mail of sms stuurt, dat niemand anders dat mag lezen.

    Maar Bush/Hitler mocht natuurlijk niet voor eeuwig de wet breken. Dus zei hij een paar maanden later tegen de regering dat er nog steeds heel veel communisten/terroristen rondliepen in de wereld. En dat er een communist/terrorist was, die Osama Bin Laden/Marinus van der Lubbe heette. Dat was een meneer die de hele aanslag zou hebben bedacht gepleegd. Maar knappe meesters, zoals jij juf Jaagsma, hebben daar later heel veel over gepraat. Want het was misschien wel niet waar. Het WTC/De Reichstag stortte bijvoorbeeld in terwijl dat helemaal niet kon/ brandde bijvoorbeeld op plaatsen waar het helemaal niet kon. En de kranten in Amerika/Duitsland gingen foto’s verwijderen/veranderen zodat het toch leek alsof het instortte brandde zoals Bush/Hitler zei.

    En toen werd de regering heel bang en zei: hier heb je een wet, die heet Patriot-act/Ermächtigungsgesetz, en nu mag je alles doen wat je wilt.
    Nou, en toen mocht Bush/Hitler tegen de Homeland Security/Gestapo zeggen dat ze zomaar in elk huis mochten zoeken. En dat ze mensen mochten arresteren zonder dat het in de wet stond. En dat ze zomaar mensen mochten afluisteren. Sommige mensen moesten dan van die politie naar een buitenlands kamp met heel veel prikkeldraad eromheen. Of naar een gevangenis. Bijvoorbeeld omdat ze buitenlander waren, of verdacht, of gewoon zomaar. Meneer Bush/Hitler kon toen ook doen wat hij de grote fabrieken en de soldaten had beloofd. Want die kregen nu heel veel geld en mochten allerlei dingen bouwen en kopen.

    Maar van die meneer Bush/Hitler zeiden veel mensen dat hij een hele goede man was, hoor. Er was bijvoorbeeld een belangrijk tijdschrift, dat heette Time, en dat zei dat Bush/Hitler Man of the year was. Dat was een hele grote eer. Andere bekende mensen, zoals Hitler/Bush, stonden ook op die lijst. Ook was er een land, Groot-Brittannië/Oostenrijk, dat zei tegen Amerika/Duitsland: goed wat jullie doen, wij helpen mee. Vervolgens kwam er oorlog. Eerst gingen de Amerikanen/Duitsers naar Afghanistan/Tsjechoslowakije. De rest van de wereld zei: dat vinden wij helemaal niet leuk. Maar niemand deed er iets tegen. Een paar jaar later gingen ze naar Irak/Polen. Want Bush Hitler zei: in dat land zitten allemaal terroristen/communisten en die gaan Amerika/Duitsland aanvallen. Maar later ontdekte iedereen dat dit allemaal gelogen was.
    En dat was mijn opstel

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 29 september 2006 @ 23.52 uur

  17. @14 Alie Dekker

    Het is geen angst. Het volk is oerdom! Het discrimineert, het is krijgslustig, het is egoistisch, het vult de supermarktkar voor eigen welzijn, het is in wezen asociaal.
    Democratie is niet voor de dommen en zie wat de dommen gedaan hebben. Dit land verziekt!

    Angst? Ja vroeger! Maar nu hebben steeds meer mensen het lef om hun rechtse gezicht te tonen. Naastenliefde is een underdog geworden en huichelarij viert hoogtij.
    De macht ligt nu bij de rijken en geloof maar dat die niet meer uit handen wordt gegeven…kost wat kost!

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 september 2006 @ 23.57 uur

  18. @14 Ali Dekker,

    Dankjewel, je hebt gelijk.

    “The only thing we have to fear, is fear itself”, zei Franklin Delano Roosevelt tijdens zijn inaugurele rede in 1932.

    Waar zijn zulke presidenten vandaag?

    Het gedachtengoed van de V.S. en de wereld zijn er sindsdien niet echt op vooruit gegaan.

    Reactie door olav ten broek — zaterdag 30 september 2006 @ 0.00 uur

  19. Dus zijn ze bang Gloria. Bang om te delen? Bang de macht te verliezen? Alles wat ik zie is angst. Geen liefde voor de medemens. Waar angst is kan geen liefde zijn.

    Reactie door Alie Dekker — zaterdag 30 september 2006 @ 0.10 uur

  20. Ik citeer Voltaire:

    “Those who can make you believe absurdities can make you commitatrocities.”

    (Vert: Diegenen die je in absurditeiten kunnen doen laten geloven, kunnen je
    ook wreedheden laten begaan).

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 30 september 2006 @ 0.12 uur

  21. En wat vinden al die politieke partijen in Nederland ervan?? In het openbaar houden ze hun laffe mond, bang als ze zijn voor grote broer!

    Echt misselijk wordt je van dat systeem in de US. Het zijn toch zulke goede christenen? laten ze hun geboden nog maar eens lezen!

    Waar ik vooral van baal is dat geen enkele Ned politieke partij de samenwerking met de US in het openbaar bekritiseert! Moet ik er dan van uitgaan dat deze partijen het met zo’n beleid eens zijn? Krijgen wij hier ook zulke wetten door ons strot gedrukt? (stiekum verpakt in dat mooie EU-grondwet vb het EAB, want een referundum durven ze niet meer te houden)

    Zucht de politiek is gewoon verrot!! Wordt tijd dat ze herinneren voor wie ze er zitten!!

    Reactie door Eyes_Open — zaterdag 30 september 2006 @ 0.14 uur

  22. @ Gloria,

    Al sinds de Franse revolutie heeft de elite zo haar eigen middelen om de democratie te gebruiken waar zij goed voor is: het “volk” doen geloven dat het inspraak heeft.

    De werkelijke macht ligt nog altijd elders, en niet eens in achterkamertjes en torentjes. De dienst wordt uitgemaakt door lieden met jachten en paleizen, eigen legertjes en enge sekten.

    We leven in een tijd waarin het er op aan komt. De energiebronnen raken op. Het economisch zwaartepunt verschuift van West naar Oost. Er is zicht op een tekort aan van alles, van mineralen en ertsen tot schoon water. Wie nu de macht grijpt, bepaalt het leven op de planeet voor de komende eeuwen.

    De enige bedreiging is nog een revolutie, uit wantrouwen naar deze elite geboren. Frankrijk 1776, Amerika 1789, Rusland 1917 en China 1946 kunnen herhaald worden.

    Daarom moet de wereld in angst leven, en moeten mensen geloven dat de zittende machthebbers goede “wereldredders” zijn met mooie plannen voor onze toekomst. Zoals de visionair Bush.
    Dat we afhankelijk van hen zijn omdat een onzichtbaar (want niet bestaand) gevaar ons anders zal vernietigen. Net zoals aan ons tijdens de hele koude oorlog angst is ingepraat voor het Warschau Pact, met alle gefantaseerde onzin die daar bij hoorde.

    Ali heeft daar gelijk in, denk ik. Angst is een van de sterkste emoties die we kennen, en vaak de slechtste raadgever.

    Een mooi compromis: de mensheid is dom en laat zich voor de zoveelste keer handig manipuleren door angstzaaiers.

    Reactie door olav ten broek — zaterdag 30 september 2006 @ 0.16 uur

  23. @eyes Open
    …..ga eens naar sp.nl en type op de HUP machine (zoeken) Amerika in. Misschien is er toch nog een partij die de Eyes open heeft?

    Reactie door Alie Dekker — zaterdag 30 september 2006 @ 0.18 uur

  24. @Gloria
    Weet je wat ik zo mooi vond aan het Europees referendum? Alle partijen waren voor. Behalve de SP, CU en Wilders. Toch herkende dit volk de integere politicus. Dat was enorme winst. Ik geloof echt dat dit nog niet wakkere volk de ogen opend en ziet dat ego-denken niet de weg is die we op deze aarde moeten gaan.

    Reactie door Alie Dekker — zaterdag 30 september 2006 @ 0.24 uur

  25. Ik heb nog wat nieuws uit de kerk.

    http://weeswaakzaam.punt.nl/index.php?gr=759205

    Reactie door sander — zaterdag 30 september 2006 @ 0.49 uur

  26. 4. Inderdaad, dit zijn de nieuwe nazies. Jammer dat zo weinig mensen dit zien, maar goed dat was vanaf 1933 ook zo.
    Over 100 jaar, als de aarde er dan nog is, zullen mensen zich afvragen :” Hoe heeft een halve globe zo kunnen meegaan in dit regiem?” Het antwoord is net als destijds; economische prospects voor het klootjesvolk en haar leiders.
    Er zal een tijd komen dat we dit soort dingen niet meer kunnen schrijven, big brother komt door alle internationale maatregelen steeds dichter bij. Nog 20 jaar en we worden gechipd als honden in de war against terrorism. Big brother zal ons wel vertellen dat dit het beste voor ons zal zijn…

    Reactie door kaatje — zaterdag 30 september 2006 @ 1.06 uur

  27. Geschiedschrijving wordt zo vaak vervalst, zag van de week een stukje over de dochters van Ulrike Mainhoff. Ze werd daarin door de voice over neergezet als een beest, wat ik vrij schokkend vind, hoewel ik het zeker niet met haar gewelddadige oplossingen eens was.
    Ik had laatst een opmerking gemaakt over de RAF en als ik nu
    bader meinhoff google op Nederland kom ik alleen nog maar een uitspraak van mezelf tegen. Sterker nog als ik het wereldwijd google kom ik ook bijna niks meer tegen. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt, spel ik het verkeerd?

    Reactie door kaatje — zaterdag 30 september 2006 @ 1.14 uur

  28. het enige wat ik kan terugvinden is dat Aldo Moro vermoord zou zijn door de rode brigade tak in Italie. Als er iets grote geschiedsvervalsing is, is dat het wel. Laat ik maar ophouden, want ik word steeds kwader.

    Reactie door kaatje — zaterdag 30 september 2006 @ 1.20 uur

  29. @ Kaatje

    Heb je hier iets aan?

    http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=Baader+Meinhof&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

    Als de link te lang is en daardoor niet werkt Google dan op Baader Meinhof Nederland

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 30 september 2006 @ 1.32 uur

  30. 29. Thanks, door die ene foute “f” ben ik de enige op google.

    Reactie door kaatje — zaterdag 30 september 2006 @ 2.11 uur

  31. Stel: Nederlandse soldaten in Uruzgan arresteren een Afghaan en dragen hem over aan de Amerikanen. De Amerikanen martelen hem. Zijn de Nederlanders dan medeplichtig aan oorlogsmisdaden?

    Reactie door Jan-Willem — zaterdag 30 september 2006 @ 10.19 uur

  32. @31 Jan-Willem,

    Zeker weten, hartstikke medeplichtig.
    Maar dat zijn ze nu in feite ook al.

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 30 september 2006 @ 11.20 uur

  33. @32,

    Maar tot nu toe konden de hoge heren in Den Haag (zullen we ze, om JPB’s VOC-analogie te gebruiken “de Heeren Zeventien” noemen?) zich nog verschuilen achter het feit dat de VS officieel geen martelingen toestonden.
    Nu Bush en Co de wereld hun ware gezicht heeft laten zien moet de Nederlandse regering haar verantwoordelijkheid nemen, en iedere militaire samenwerking met de VS opschorten. Anders lopen “onze jongens” een levensgroot risico om in Scheveningen terecht te komen.

    Reactie door Jan-Willem — zaterdag 30 september 2006 @ 13.12 uur

  34. @33 Jan-Willem:

    Niet voor niets erkent de regering van de V.S. het Internationaal Gerechtshof in Den Haag niet, net zomin als het Internationaal Oorlogstribunaal.

    Ook met de V.N. heeft de Amerikaanse regering niet veel op, als grootste wanbetaler probeert men daar de zaken op z’n kop te zetten door er de neo-Nazi John Bolton heen te sturen.

    Toen Jan Marijnissen in zijn termijn op de eerste dag van de Algemene Beschouwingen sprak over “oorlogen die onder valse voorwendselen zijn gestart” dacht ik o.a. aan de voortdurende leugens voorafgaand aan de inval in Irak. Ongestraft werden, in de Algemene Vergadering van de V.N., door Colin Powell leugens en vervalste foto’s rondgezaaid. Nu weer de ontkenning van detentiecentra en het aannemen van dit soort wetten.

    En Ben Bot wil er niet meer over praten…?
    Het lijkt me zinvol om de V.S. maar eens, in Europees verband, de rug toe te keren en een halt toe te roepen aan de 3 miljard dollar staatslening die de wereld dagelijks in de Amerikaanse economie stopt…

    Reactie door Olav ten Broek — zaterdag 30 september 2006 @ 13.46 uur

  35. Reactie van Jan-Willem — zaterdag 30 september 2006 @ 10.19

    1 ding Jan-Willem staat als een paal boven water ze zijn voor 100% schuldig!!!!
    Want als er zonder martelingen hier al mensen in het gevang komen alleen al door (intimidatie)bedreiging,kan ik mij moeilijk voorstellen dat er ook maar 1 is die, die martelingen kan doorstaan zonder dat hij (wel en/of niet) schuldig is kan weerstaan!!

    Reactie door Gonda — zaterdag 30 september 2006 @ 14.55 uur

  36. HERSTEL

    Want als er zonder martelingen hier al mensen onschuldig in

    Reactie door Gonda — zaterdag 30 september 2006 @ 15.00 uur

  37. @34 Gonda,

    Wie zijn de “ze” in jouw stukje?

    Reactie door Jan-Willem — zaterdag 30 september 2006 @ 15.01 uur

  38. Jan-Willem

    Goed gezien: in dit geval bedoelde ik dus de gearresteerde (die kan toch geen kant op) en ook wij Jan-Willem. TRIEST er zijn geen woorden voor, voor dit middeleeuws besluit. Werd er al gespeculeerd over voc!!!!!

    Reactie door Gonda — zaterdag 30 september 2006 @ 15.15 uur

  39. zijn jullie ook ze consequent, dat je voor de ambasades of consulaten van iran, syrie, pakistan, turkye, rusland, indosnesia, saudi etc. protesteert, waar over dit soort zaken niet eens in hun senaat gesproken wordt ?
    dan heb ik respect voor jullie !

    Reactie door econometristje — zaterdag 30 september 2006 @ 16.50 uur

  40. http://www.bnr.nl/ShowANPNieuwsArtikel.asp?Context=S%7Cb23b24c1ae322f43%7CN%7C0&newsPanel=binnenland&id=63046

    Hier begon de identificatieplicht in WO2 ook mee.
    Stapje voor stapje worden we klaargestoomd.

    Reactie door sander — zaterdag 30 september 2006 @ 16.55 uur

  41. Twee mogelijkheden (of liever: uitersten):

    1. De mens is dom.
    2. De mens is niet dom.

    Beide vereisen wellicht een andere aanpak om ergens iets van te maken.

    Reactie door Wilbert — zaterdag 30 september 2006 @ 17.02 uur

  42. @38 sander

    Wat een bericht… dit kan niet waar zijn! Ik heb het gelezen en ik word er onpasselijk van!!
    Als we dit allemaal nemen dan kunnen we de Duitsers niets kwalijk nemen. Zo gaat het dus en nu zijn we allemaal de volgzame kudde… en is er niemand meer die in kan grijpen. De helden zijn NU de daders geworden. We stevenen rechtstreeks onze eigen ondergang tegemoet.
    Bush maakt Hitlers werk af en overal zijn nu zijn stromannen. Dit kabinet is vriend en meeheuler en ons volk? Medeplichtig! We zullen ons op een of andere manier moeten gaan bevrijden van dit rechtse despotisme.
    Maar hoe?? Zelfs de televisie is staats-tv geworden…
    En zo eten en drinken en spelen en werken mensen maar door en ondertussen wordt de wurggreep groter en groter.

    Reactie door Gloria — zaterdag 30 september 2006 @ 19.05 uur

  43. @42 Gloria,

    Wat betreft Bush en zijn kliek is er misschien nog wel wat te verzinnen. Ik meen te weten dat Belgie wetgeving heeft waardoor mensen die waar dan ook ter wereld oorlogsmisdaden hebben gepleegd door het Belgische OM kunnen worden aangeklaagd en vervolgd. Dus als een lid van de Bush-regering aankomt op Zaventem om bijvoorbeeld een NAVO-bijeenkomst bij te wonen, kunnen ze worden aangehouden (mits er natuurlijk door iemand een klacht tegen ze wordt ingediend). En zo is die NAVO toch nog ergens goed voor :)

    Reactie door Jan-Willem — zaterdag 30 september 2006 @ 19.33 uur

  44. @ econometristje

    De landen die jij (volkomen terecht) noemt, pretenderen zij het “lichtbaken van de wereld” te zijn? “Gods Own Country”? Bepoalen zij de (bij verdrag vastgestelde) enige internationale munteenheid? Bepalen zij in overgrote mate de wereldorde en de wereldeconomie? Zijn zij de enige supermacht en hebben zij verreweg het grootste leger ter wereld? Dansen de Europese en Aziatische regeringen naar hun pijpen? Houden zij de wereld in een financiële wurggreep? Zijn zij de zetel van de V.N., de Wereldbank en het WMF? Hebben zij de grootste, pardon, bepalende stem binnen de NAVO? Bemoeien jouw landen zich met de politieke verhoudingen in vrijwel alle landen? Voeren jouw landen overal ter wereld oorlogen en invasies uit waar het zo uitkomt? Steunen jouw landen allerlei schurkenstaten als er maar wat te verdienen valt? Hebben jouw landen via de media onze cultuur bepaald?

    Nee?

    Dan hoeven we ons om jouw landen relatief ook wat minder druk te maken.

    Reactie door Olav ten Broek — zaterdag 30 september 2006 @ 23.00 uur

  45. @43 Jan Willem

    Kunnen wij SP-stemmers niet een gezamenlijke aanklacht tegen de Bush-kliek indienen? Kom op! We moeten gaan handelen!!
    Dan kan het Belgische OM gelijk de zaak aanpakken als Bush gearriveerd is.
    Ik heb nu genoeg van toekijken.

    Reactie door Gloria — zaterdag 30 september 2006 @ 23.01 uur

  46. @ Gloria: Goed idee, ik ben van de partij!

    Misschien dat premier Verhofstad (die liberaal met zijn rotte tandjes) er wel een stokje voor steekt, maar toch de moeite waard.

    Volgens mij, zijn de enigen die op die manier ooit in België aangeklaagd zijn, twee nonnen geweest die in Zaïre iets hadden geflikt waardoor een boel kinderen naar aan hun einde waren gekomen.

    Dus Bush aanpakken via Brussel, mmm, moeilijk. Het is trouwens ook niet Bush zelf, de stakker heeft een IQ van 60, maar de kliek die er achter zit. En die is natuurlijk min of meer onzichtbaar en onschendbaar.

    Hebben jullie “The Wizard of Oz” weleens gezien? Uit 1939 met Judy Garland? Toen bleek dat de hele wereld waarin zij vreemde avonturen beleefde geregisseerd was door een man achter een gordijntje. Mmmm. We moeten de mannen achter het gordijntje hebben. Het is alleen nogal wat enger, dan in het sprookje. Heel wat enger…

    Reactie door Olav ten Broek — zaterdag 30 september 2006 @ 23.36 uur

  47. @45 Olav ten Broek

    Maar Olav, hoe gaan we dat aanpakken?
    Het geeft niet dat Bush eerst in de beklaagdenbank zit. Dan loopt die hele zaak door en iedereen wordt verhoord en dan vallen de juiste namen er wel uit. Uiteindelijk gaan ze elkaar natuurlijk verraden en met wat geluid in de nacht en wat lichtflitsen komen de tongen op den duur wel los. Tja… dat is nog niets vergeleken bij al die martelpartijen in opdracht van Bush…

    Er is vast een goede organisator onder ons en hopelijk meldt iemand zich die de weg weet te bewandelen. Kom op mensen, Bush en zijn schurken hebben de wereld nu lang genoeg getergd en op levensgevaarlijk spel gezet. Het wordt hoog tijd voor ACTIE en EENSGEZINDHEID!
    Alleen door het VOLK vindt ware verandering plaats. SAMEN STERK!

    Reactie door Gloria — zondag 1 oktober 2006 @ 1.02 uur

  48. @45 Gloria,

    Ik zou echt niet weten hoe je zoiets aanpakt… Ik ben geen jurist en ik ken geen juristen. Maar er zullen hier onder de lezers toch wel mensen zijn die juridisch van wanten weten?

    Reactie door Jan-Willem — zondag 1 oktober 2006 @ 9.53 uur

  49. @11 Olav ten Broek, ik begrijp je verontwaardiging en die deel ik grotendeels mee.

    Waarheidshalve vind ik dat je geen leugens en/of onjuistheden als voorbeelden kunt gebruiken.

    Anders zit je op hetzelfde stoel als degenen die het bijvoorbeeld over het “gevaar” en wapenuitrusting van Irak vertelden.

    Ik zou graag willen dat je je bron voor het volgende verhaaltje: “Tot jaren later, in 1944, het dorp collectief op transport naar Auschwitz werd gesteld. Toen was het te laat.” enz die erbijhorende flutverhaal aangeeft.

    Het is een zeer grote leugen, gelijk aan de “bedreiging” uit Irak en het siert je zeker niet, maar nog interessanter is om te komen weten hoe kom je daar aan?

    Wat ik zeker van mijn kant weet en het met historische documenten te onderbouwen is dat Bulgarije de enige land in Europa is geweest die alhoewel in zeer goede betrekkingen met Duitsland toen geen enkel jood aan de nazi’s uitgeleverd heeft.
    Daarvoor zijn ook later vanuit de joodse kant ook bewijzen en onderscheidingen gegegeven met officiele dankuitspraak.

    Ergo, de waarheid is anders dan wat je beweert in je verhaaltje.
    Waarom do je dat?

    Reactie door walking bull — zondag 1 oktober 2006 @ 11.19 uur

  50. hier nog een leuke docu met goed beeldkwaliteit.

    http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=7217

    Reactie door sander — zondag 1 oktober 2006 @ 18.27 uur

  51. @ waking bull,

    Ik hoorde het verhaal afgelopen week tijdens een boekbespreking op radio 1, aan het begin van de avond. Helaas, ondanks zoektocht, kan ik niet meer de titel of de schrijver achterhalen.

    Je hebt gelijk als je meent dat het wijs is om geen onbetrouwbare informatie te verspreiden.

    De metafoor blijft echter overeind en er zijn talloze voorbeelden te noemen van hele volksstammen, die zich zand in de ogen laten strooien ondanks het gegeven feit dat de wereldpolitiek bedreigende kanten krijgt. Ons eigen land, onder Hendrikus “gaat U rustig slapen” Colijn, is daar een sprekend voorbeeld van geweest; tot de Duitse inval stuurden wij Joodse vluchtelingen gewoonweg terug naar Duitsland en daarmee uiteindelijk naar de gaskamers.

    Ik haal weleens het volgende voorbeeld aan, dat veel Nederlanders geloven dat Anne Frank een Nederlands meisje was, dat door de Duitsers is weggevoerd. Jammer voor ons collectief geweten, maar Anne Frank was een Duits meisje wat door Nederlanders is verraden en weggevoerd. Zó blind kunnen we zijn, zó blind zijn we nog steeds en zó blind willen we kennelijk blijven. Bron: Geert Mak, “in Europa”.

    @ Gloria,
    Vergeet iedere rechtszaak tegen Bush en zijn meesters. Dat zou het zelfde zijn, als het Franse volk Lodewijk de 16e had aangeklaagd, of het Russische Tsaar Nicolaas had gedagvaard… dat gaat niet lukken.

    Uit de geschiedenis blijkt, dat alleen een massale uiting van volkswoede het tij kan keren, ofwel, net als in ons eigen ” placcaet van verlatinghe” uit de 80-jarige oorlog, samengevat: “het volk heeft het recht om haar vorst af te zweren, als deze niet langer de belangen van het volkt dient”.

    In geval van de Neocons, zal zoiets toch echt door de Amerikanen zelf moeten worden gedaan.

    Evengoed, bedankt voor je reactie, allebei!

    Reactie door Olav ten Broek — maandag 2 oktober 2006 @ 0.53 uur

  52. @ sander,

    Bedankt voor de link. Alex Jones is een ongelikte beer, maar hij voorspelde wel de aanslagen van 11-9-2001 akelig correct.

    Hij voorspelt nu serieus een “aanslag van moslimterroristen” in oktober, die de wereld opnieuw moet bewijzen dat we afhankelijk zijn van onze regeringen en geheime diensten.

    Het sleutelwoord is angst. Het wapen is het opgeven van democratie en burgerrechten. Het doel is een wereldorde, geleid door multinationale bedrijven.

    Het geeft te denken, dat al in de jaren ’30, “captains of industry” zoals Henry Ford, John D. Rockefeller (Standard Oil) en onze eigen Henry Deterding (B.P.M. / Shell), openlijk bewondereraar waren van Hitler’s Nationaal-Socialistische beweging…

    Reactie door Olav ten Broek — maandag 2 oktober 2006 @ 1.11 uur

  53. OK Olav, we zitten zeker op een lijn en daarbij heb ik ook duidelijk gemaakt welke van de verhalen niet klopt.

    Reactie door walking bull — maandag 2 oktober 2006 @ 12.31 uur

  54. 45 gloria

    Zo proberen ze het in de VS.
    Hopelijk ook in Nederland.

    http://www.ravagedigitaal.org/2001_2002/0115a1.htm

    Voortaan gewoon controleren op de verhalen die verspreid worden.
    Of al weten dat het erbij hoort in het toneelspelletje.

    Reactie door sander — maandag 2 oktober 2006 @ 13.14 uur

  55. Het word tijd dat er militaire actie word ondernomen tegen amerika. Dit land is bezig de hele wereld te verzieken. In elk land proberen ze invloed uit te oefen met hun leger en geld om rechtse mensen aan de macht te houden. De hele wereld is gewoon in de greep van de VS. Het word tijd dat China de VS failliet maakt en ook Europa kan hier bij helpen door strenge economische sancties in te stellen tegen dit land. Amerika moet gestopt worden als we over 50 jaar nog een normale wereld willen hebben!

    Reactie door Thijs — maandag 2 oktober 2006 @ 14.36 uur

  56. 55 thijs
    Als de VS failliet gaat,dan gaan wij mee.
    Hier een stuk dat over economie gaat.

    http://www.elqalem.nl/elqalem/aspx/template.aspx?item_id=1097&category_id=41&group_id=13

    Reactie door sander — dinsdag 3 oktober 2006 @ 16.18 uur