‘We zijn misleid’

Wij zijn misleid bij de invoering van het nieuwe stelsel. De minister gaat ervan uit dat de concurrentie in de zorg de kosten zal beteugelen. Maar ook de minister is bekend met de ervaringen in de Verenigde Staten hiermee. De zorg is daar inmiddels zeker 50 procent duurder dan in ons land door de concurrentie in de zorg. Concurrentie in een systeem waar de klant niet direct betaalt, maar waarbij dat via een ander, de zorgverzekeraar, gaat. Dit leidt niet tot kritische afwegingen of een product wel of niet wordt aangeschaft.

In de Trouw van vandaag is een opinie te lezen van Professor Doeke Post over de marktwerking in de zorg onder de veelzeggende titel ‘We zijn misleid bij invoering nieuwe stelsel

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 10 oktober 2006 :: 19.10 uur

133 Comments

133 reacties

  1. Altijd al gedacht dat die Hoogervorst een dom figuur is.
    ‘k Heb altijd al geschreven dat het zorgstelsel en klotestelsel is, weg ermee en het oude zeer stabiele en goede ziekenfonds weer terug.
    Laat Hoogervorst nog even bloeden voordat hij de tweede kamer verlaat en begint bij een zorgverzekeraar in een top functie dus hij gaat door met graaien over de rugeen van de belasting betaler.

    Reactie door Pool — dinsdag 10 oktober 2006 @ 19.39 uur

  2. vvd,misleid,was dat van te voren niet bekennt van bruin vvd..
    nieuwe ww stelsel,,ik meen dat de bruine vvd/kabinet/en alles wat daar bij hangt zelf,,twee jaar wachtgeld hebben,,ach ja de nietdoeners en opvreters belonen met meer ,,
    de werkers maar blijven pakken.

    Reactie door ad — dinsdag 10 oktober 2006 @ 19.40 uur

  3. @ 2 ad

    Neem nog een jointje, dan kom je mischien wel met een echt verhaal, want hier kan niemand wat van breien.

    Reactie door Pool — dinsdag 10 oktober 2006 @ 19.50 uur

  4. Nu maar zien of Trouw mijn reactie opneemt. Ik heb geen goede ervaring hiermee…
    Dit kabinet heeft zoveel verziekt! Hoogervorst is een oplichter. Hij wist precies wat de gevolgen zouden zijn. Zgn ‘voordelig’ (Help!!) beginnen en opvoeren die handel. Zo is het toch met alles gegaan?
    Voortdurend worden we erin geluisd op alle fronten.
    En verder? Leven we braaf door en niemand komt op het idee om een volksopstand uit te roepen! Nu echt: weg met dit achterlijke, breinloze kabinet!! Zullen we?

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 19.57 uur

  5. maar voorlopig zitten we wel met dit achterlijke systeem, en let op binnen
    no-time betalen wij ons helemaal scheel aan premies. Komend kabinet moet het systeem met de grootste spoed veranderen naar een inkomensafhankelijk systeem en degene die het huidige systeem verzonnen hebben voor straf 4 jaar voor noppes werken in een verzorgingstehuis. De sukkels.

    Reactie door henksp — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.11 uur

  6. gloria,,ooooeee gevaarlijke uitspraken,,er komt binnekort weer een cia vliegtuig deze kant op,,je weet wel zo’n vliegtuig waarvan ze zeggen dat de nl vliegers opgepikt hebben,omdat het ongeoorlooft in ons luchtruim binnen vloog,,tenminste dat wordt op het nieuws beweerdt,,in werkelijkheid hebben ze het gewoon ge begeleid,naar groningen of zo??
    maar voorderest ja een afgrijselijke volks opstand dat gaat er wel in.
    nou ik zie je in guantanamo ;-)
    wandt dit leest het koningshuis/cda/vvd ook,,dus die veraden je wel bij hun vriendjes in de ach hoe heet dat toekomstige gat toch,iets met een u of zo.

    Reactie door ad — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.13 uur

  7. Laat de SP zelf een Ziekenfonds beginnen, Hamas is hun voorgegaan!
    Een gezin zal 20 offertes aanvragen voor een 2e hands Astra,
    Voor een bevalling met prenatale verzorging, kosten ergens tussen 4 en 8000 Euro, lopen ze naar de eerste de beste kraamkliniek, de verzekering betaald toch?
    Een nieuwe kunstheup?, 10 of 25000 Euro?
    Kosten van een Pacemaker en implantatie 15-18000 euro, vraag eens eens een vergelijkende offerte van 4 ziekenhuizen.!
    Als je je laat naaien dan zal je dat ook aangedaan worden.

    Reactie door S.Porter — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.18 uur

  8. See you, ad! :)

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.19 uur

  9. @2 als je even nadenkt is het inderdaad raar dat bijna iedereen maar braaf in z’n stoel blijft zitten mopperen. Ik ben zeker niet voor geweld, maar enige druk op dit kabinet zou geen kwaad kunnen.

    Reactie door henksp — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.24 uur

  10. Weet iemand hoe het zit met die reacties bij Trouw?
    Er zit geen beweging in en voortdurend blijft het op 16 reacties staan vanaf 13.43u ?? Rare zaak…
    Is er soms een bepaalde reageertijd?

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.25 uur

  11. ooo sjit das waar gloria je moet ook nog engeles leren,,

    sporter wat heeft de hamas er nu weer mee te maken,en wat is er mis met de hamas?? gekozen door,

    Reactie door ad — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.30 uur

  12. @9 henksp

    Precies! Alles kijkt uit naar de verkiezingen, maar al die afgelopen jaren laten we alles met ons doen! Zo werkt het toch niet? Stel dat dit walgelijke beleid doorgaat, wat dan? Weer braaf uitkijken naar de volgende verkiezingen over 4 jaar??? En ondertussen stevenen we af op een rechtse dictatuur!! We zitten in de tang en we moeten optreden. Uit de stoel, de straat op, achter die computers vandaan… wij, volk nemen het niet meer!
    Fout op fout wordt gemaakt, de burger niet serieus genomen, alles wordt doorgedrukt en verder eten we chips en zappen we de avond door. Kom uit die coma, Nederland!

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.35 uur

  13. We wisten dit natuurlijk allang, maar er was zeker bewijs nodig. Nou men mag mijn financien komen nakijken en vragen wanneer ik voor het laatst de tandarts of de arts heb bezocht. De remmende werking werkt meneer Hoogervorst, mijn tanden gaan zienderogen achteruit.

    Maar ik moet kiezen, of mijn kinderen gaan (dat voor kinderen alles vergoed is, is een fabel!) of ik ga zelf. Eenvoudige keuze voor iedere moeder.

    De afgelopen 5 jaren moeten we bezuinigen, eerst eens een koekje bij de koffie. Nu zelfs koffie op rantsoen. We bezuinigen op zorg, warmte, licht, kleding, cultuur, sport en nu zelf eten. Ik hou mijn hart vast voor volgend jaar. Als we weer CDA/VVD krijgen weet ik niet meer waar ik op moet bezuinigen.

    Nederland welvarend??? Absoluut niet!!!

    Reactie door Irma — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.38 uur

  14. pool 3 er ontbreekt een stukkie..
    hier het ontbrekende stukje..
    vvd /misleid/was dat van tevoren niet bekend,,let op hier het stukkie,+- dan he,
    //neem nu OOK het nieuwe ww stelsel/sisteem,
    wordt verkort,
    maar zelf hebben ze meen ik 2 jaar wachtgeld enz enz.

    Reactie door ad — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.42 uur

  15. Trots op nederland,?? en trots op onze zorg ?? veel meer betalen voor minder dus of kan jpb met zijn voc mentaliteit dat ook even aan u uitleggen ??

    Reactie door visgert — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.46 uur

  16. @12 Bij de komende verkiezingen kunnen we wel zien hoeveel mensen een ander beleid willen of zullen de meeste mensen uit gewoonte gewoon weer op het cda en/of vvd stemmen. lekker makkelijk en dat doen we al 20 jaar zonder na te denken. Als dat werkelijk gaat gebeuren zal toch na de verkiezingen toch wel meer weerstand ontstaan. ik merk aan mijzelf dat ik steeds meer opgefokt raak door het huidige beleid en ik zal toch niet de enige zijn?

    Reactie door henksp — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.48 uur

  17. Zum kotzen. Daarom had Hoogervorst dat vingertje in zijn strot. Het voorbeeld ten voeten uit

    Reactie door Henk.H — dinsdag 10 oktober 2006 @ 20.56 uur

  18. Tsja, wie zijn er op vooruit gegaan met dit zorgstelsel? Precies, de hogere inkomens die eerst particulier verzekerd waren. En wie zijn voornamelijk de achterban van de VVD? Precies, exact dezelfde groep.
    VVD heeft dus samen met CDA wederom een dienst bewezen aan hun eigen achterban, wederom ten koste van de mensen die het niet konden missen. Same old, same old.

    Reactie door Monique — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.00 uur

  19. Daar hoef je geen professor voor te zijn om te zien dat we misleid zijn. Volgend jaar ben ik 22 euro per maand meer kwijt.

    Reactie door Rob R — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.03 uur

  20. @Reactie van Monique — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.00

    volgens mij wil de SP precies hetzelfde doen voor hun achterban ten koste van andere mensen.

    Reactie door Frank — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.03 uur

  21. @19 frank

    En dit wil jij nog verdedigen?
    Mag het een keer ten koste van de rijken gaan, Frank?
    Nee natuurlijk, verotte geesten pakken de armen bij voorkeur. En jij? Schaam je, asociaal!

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.12 uur

  22. @19 inderdaad en dat is maar goed ook, voor sommige mensen is bijvoorbeeld 22 euro per maand de nekslag en voor andere is 22 euro het wisselgeld wat los in de auto rondzwerft. In een welvarend land als nederland pretendeerd te zijn mag het niet voorkomen dat 22 euro per maand de nekslag is voor mensen en dat de huidige regering dit gewoon niet ziet en er niets aan doet

    Reactie door henksp — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.13 uur

  23. 20
    Moet zijn: verrotte, VERROTTE GEESTEN.

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.14 uur

  24. Ondanks de collectieve verzekering en de zorgtoesalg die ik krijg, was ik dit jaar al 20 euro meer kwijt aan zorgkosten, hoe zo dus gecompenseerd en dan heb ik het nog niet eens over de no claim die me telkens door de neus geboord wordt.

    Reactie door e.krul — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.17 uur

  25. ik betaal dus 495 euro meer dit jaar dan het haar daar voor, hoe zo compensatie?

    Reactie door e.krul — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.20 uur

  26. Dat is dus 41,25 euro per maand, hoe zo compensatie?

    Reactie door e.krul — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.22 uur

  27. En zo zijn er velen in dit land met een minimum inkomen die zich voor het zelfde bizarre feit geplaatst zien.

    fijne regering die mensen in moeilijkheden brengt en dan nog met de vinger wijst dat ze het allemaal zelf doen, dan had je maar niet ziek moeten worden.

    Reactie door e.krul — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.26 uur

  28. Hoor Bos praten bij Knevel:
    (Over het nieuwe zorgstelsel)
    Wij, de PvdA wilden dat de particulieren uit het ziekenfonds gingen. En ja, dat is nu wel gelukt…

    Wat is gelukt? Dat we allemaal financieel ‘particulier’ zijn geworden nota bene! Wij betalen ons blauw en de rijken zijn hierdoor gematst. Het is zo fout gegaan…
    Terugdraaien Bos! Wees niet zo laf!!

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.29 uur

  29. @28
    Correctie: Daarmee bedoeld natuurlijk de ziekenfondsclienten en de particuliere clienten.

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.46 uur

  30. Het is wel frappant, dat de duvel de wereldeconomie beter laat draaien ,als balkenende (cda.vvd) herkozen wil worden!

    Reactie door Gerrit — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.51 uur

  31. Ik heb me geen moment misleid gevoelt wel machteloos om dat een meerderheid in de kamer voor eigen belang ging.

    Reactie door Jofel — dinsdag 10 oktober 2006 @ 21.58 uur

  32. @20-Frank: Je roept maar wat, je weet duidelijk niets van de doelstelling van de SP. Verdiep je erin voor je domweg iets roept.
    Jan Marijnissen is geen minima, toch wil hij die groep steunen. Waarom? Omdat hij MENSELIJK is Frank, hij ziet waar de nood het hoogst is en daar wil hij helpen.
    Enne…ik ben OOK geen minima, geen WAO’er of bejaarde. En tóch zet ik mij in voor die groep. Gek he?
    Bij zoveel mensen zit het egoistme er zo diep ingebakken dat ze dat niet eens meer kunnen voorstellen…
    Sterkte Frank…

    Reactie door Monique — dinsdag 10 oktober 2006 @ 22.07 uur

  33. Die Bos vecht niet, hij heeft gewoon een job!
    Hoe kan hij zich zo laten verleiden door Knevel? Zelfs werd hij ertoe overgehaald om complimenten uit te delen naar dit kabinet.

    Als je toch werkelijk een linkse passie hebt, dan zeg je toch: Complimenten? Dit kabinet heeft gefaald, heer Knevel! En daarom popelen wij om te gaan regeren en dit land weer gezond te maken. Ik somber? Ja, want er is geen enkele reden om te lachen, Knevel!

    Weer een kans gemist, Bos!

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 oktober 2006 @ 22.19 uur

  34. Minister Hoogervorst heeft ons wel op meerdere manieren misleid. Zo heeft hij de belofte geuit, dat als dit stelsel zou falen, hij op zou stappen als minister. Nu is het kabinet inmiddels gevallen en het systeem heeft niet het beoogde resultaat behaald, MAAR van Hoogervorst zijn we nog steeds niet af. Hardnekkig blijft hij ons (de burger) zijn niet functionerende systeem door ons strot duwen. Verder dreigt hij met hel en verdoemenis als ook maar iemand in de kamer een voorstel durft te doen om uiterlijk op 1 januari a.s. uit de wurggreep van het nieuwe zorgstelsel te komen. Dan verwacht je toch dat iemand die zijn kindje zo beschermt, toch zeker beschikbaar zal blijven voor een komende ambtsperiode om zijn kindje tot in het uiterste te verdedigen. Nee, de heer Hoogervorst houdt de politiek voor gezien. Moet ik nog meer schrijven….. dit spreekt toch vanzelf….. de puinhopen van paars hebben we achter ons,….. het komende kabinet mag zich buigen over de puinhopen in de zorg.

    Reactie door Q&Q — dinsdag 10 oktober 2006 @ 22.46 uur

  35. p.s. Over eikels gesproken trouwens, bij deze genomineerd voor de gouden eikel!

    Reactie door Q&Q — dinsdag 10 oktober 2006 @ 22.48 uur

  36. Concurrentie is vrij gemakkelijk te omzeilen door middel van prijsafspraken. Nu is dat bij wet verboden, maar de zorgverzekeraars hebben een overkoepelend orgaan en diverse overlegorganen. Ik werkte ten tijde van de invoering van het nieuwe zorgstelsel bij een zorgverzekeraar. Het was toen, en het zal nu niet anders zijn, op de werkvloer zoiets van “We kijken eerst wat de ander doet”. Ondertussen hadden de hoge heren wel regelmatig overleg. Concurrentie of niet, als alle zorgverzekeraars één lijn trekken zijn we met z’n allen de klos. Hoogervorst heeft daar een prachtig klimaat voor geschapen. En zoals gebruikelijk zijn de economisch onrendabelen, in dit geval de zieken, weer de klos.

    Schaf de no-claim af, dat is alleen maar meer werk voor de verzekeraars, waarvan de meesten trouwens ook niet gelukkig zijn met dit systeem. Maak (alle) premies inkomensafhankelijk, en stel daar een duidelijke door de overheid bepaalde bovengrens aan. Pas dan ben je eerlijk, fatsoenlijk en respectvol bezig.

    Reactie door momus van www.sdak.nl — dinsdag 10 oktober 2006 @ 23.04 uur

  37. @ 14 ad

    Bedankt voor het ontbrekende stuk, ik dacht al…. wat maakt onze ad er nu weer van…..
    ‘t Is mij nu duidelijk, we hebben weer liggen slapen met dit kabinet.
    En over dat wachtgeld, ik dacht als ze na hun 50ste in de wachtgeldregeling vallen dan krijgen ze die doorbetaald tot hun 65ste.
    Moet jij eens mee aankomen bij je werkgever…..

    Reactie door Pool — dinsdag 10 oktober 2006 @ 23.25 uur

  38. We zijn helemaal niet misleid: we wisten donders goed wat ons boven het hoofd hing: we zijn gewoon genaaid, bedonderd, verraden, een poot uitgedraaid. Zo heette het vroeger, en zo heet het nog.

    Reactie door Gio — dinsdag 10 oktober 2006 @ 23.26 uur

  39. @ 7 S.porter

    Heb jij je nu nog niet gemeld in Veenhuizen, pasop straks kom je op tv in opsporing verzocht of was jij die TBSer die vandaag weer ontsnapt is……. stop nou met zeiken hier op een beschaafde weblog en doe dat maar achter je tralies vandaan met je vooroordelen.

    Reactie door Pool — dinsdag 10 oktober 2006 @ 23.49 uur

  40. We zijn wèl misleid en bij velen is het kwartje nog steeds niet gevallen: we zijn niet met z’n allen particulier verzekerd geworden, maar gewoon genaaid.

    Het ziekenfonds kende een inkomensafhankelijke bijdrage (ja, ja, kijk de salarisstrookjes er maar eens op na), een bijdrage van de werkgever en een nominale premie. Komt de situatie een ieder bekend voor? Die nominale premie was een paar tientjes in de maand.
    De particulier verzekerde kende géén inkomensafhankelijke bijdrage, maar een premie van een paar honderd euro per maand.
    En waar zitten we nu met z’n ALLEN op? Een inkomensafhankelijke bijdrage èn een premie van een paar honderd per maand.

    Volgens mij is dus iederéén erop achteruit gegaan (de één flink harder dan de ander, dat wel). Oh ja, behalve natuurlijk de zorgverzekeraars en de ziekenhuizen, want die maken (nog) altijd winst. Minder winst – dan vorig jaar – is tenslotte nog steeds winst, volgens mij …

    Reactie door Renée — dinsdag 10 oktober 2006 @ 23.56 uur

  41. Het probleem van Hoogervorst is dat hij wel die z.g. markwerking heeft ingevoerd, maar de korting op de verzekeringspremie krijg je alleen maar als je jezelf collectief (bijv. via de werkgever) kan verzekeren..Want dan kan een verzekeraar zomaar ineens zoveel klanten tegelijk binnenhalen, dat ze zo’n verzekering (in een concurrerende markt) zelfs wel met verlies willen afsluiten…Maar Hoogervorst had moeten inzien dat de markt nou eenmaal zo werkt en hij had kunnen verwachten dat de verzekeraars die verliezen gaan compenseren door de premies voor diegenen die niet een collectieve verzekering kunnen afsluiten (omdat ze bijvoorbeeld geen werkgever hebben) een hogere premie in rekening gaan brengen! Uiteindelijk zullen ze toch die concurrentiestrijd maar tijdelijk kunnen volhouden, want ze moeten wel geld verdienen! Liefdadigheidsinstellingen zijn het nou eenmaal niet en de winst zal uiteindelijk toch ergens vandaan moeten komen!

    Reactie door Ton — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.00 uur

  42. We zijn in iedergeval in dit land zover weg dat we depresive oudere, nog sneller laten bezoeken, voor een slaapje waar ze nooit meer uitkomen!!!

    Zo ver weg dat na 1100 extra doden ,eindelijk weer naar de thuiszorg terugroepen we komen eraan, voor het eind van het jaar!!!En daar mogen we Agnes Kant nog nederig voor bedanken, dank je wel Agnes voor al je inzet tijdens de zomervakantie.

    Reactie door Angela — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.02 uur

  43. @33 Gloria
    Goh, was Bos zomaar bij Knevel? Helaas gemist, want ik kijk er al een hele tijd niet eens meer naar! Laat ik nu net mijn abbo op de EO opgezegd hebben want 9 van de 10 keer zijn de gasten bij Knevel ook niet interessant en voor de rest tovert deze omroep mij telkens en opnieuw alleen maar ziekenhuizen en operaties voor..en de gasten bij meneer Knevel bestaan tegenwoordig ook nog vaak uit mensen die een ziekte “zus of zo” hebben, en dat heb ik nu langzamerhand ook weleens een keer gezien hoor..Ik ben dus inmiddels geen lid meer van die omroep! Bovendien, hoe groot zou de kans zijn dat Jan Marijnissen bij Knevel wordt uitgenodigd? Die lijkt mij uiterst klein!

    Reactie door Ton — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.10 uur

  44. Blablabla

    In het oude verschil kon het verschil in premie tussen een modaalverdienende en iets bovenmodaal verdiendede wel oplopen tot 300 euro per maand.

    Nee dat was lekker eerlijk.

    Reactie door Frank — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.19 uur

  45. Ik heb trouwens gisteren nog Mark Rutte horen verkondigen dat een bijstandsgerechtigde met een kapotte koelkast zich bij de gemeente voor bijzondere bijstand kan melden!
    Nou, ik weet genoeg voorbeelden waarbij deze bijstandsgerechtigden dat geprobeerd hebben, maar gewoon afgewezen werden! Of je kan in het gunstigste geval hooguit een renteloze lening krijgen!
    Deze meneer Rutte bewijst met dit soort uitspraken alleen maar dat hij met de rug naar de samenleving toe staat en geen flauw benul heeft hoe het in de praktijk werkt!

    Reactie door Ton — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.20 uur

  46. Het fundamentele probleem is geweest brengen we marktwerking in de zorg of niet.
    We hebben daar tegen gestemd m.b.t de europese grondwet. Helaas is het in Nederland toch ingevoerd. Bepaalde beleidsgebieden zijn de moeite waard om verlies op te lijden, bijvoorbeeld de zorg, justitie en ontwikkelingszaken en milieu.
    De zorg is een markt geworden, wij mogen met z’n allen de exorbitante salarissen aan de top betalen, er moet winst gemaakt worden. vanzelfsprekend gebeurt dit over de rug van de kleine man.
    Sorry voor mijn taalgebruik, maar f.ck them.

    Reactie door kaatje — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.24 uur

  47. En nu rest natuurlijk alleen nog maar een lijstverbinding met die groen vegeteerders..

    Kun je werkelijk trots zijn op de milde linkse lente, de lauwe herfst en de viering van de (uiteindelijk) belachelijke val van Balkenende 2.

    Waar is godverdomme Links geweest de afgelopen jaren?

    Reactie door noodzakelijk — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.28 uur

  48. Zelfs huisartsen overwegen om de op de vvd te stemmen vanwege de gunstige kinderopvang

    Reactie door noodzakelijk — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.28 uur

  49. @37 Gio
    inderdaad! en niks anders!!
    de vraag is wat gaan we er aan doen?!
    en wel op zeer korte termijn en keihard graag!

    Reactie door iew — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.37 uur

  50. reactie van mij op de nnieuwe site van Prem p-side.nl

    “NEW! is waarschijnlijk een klein gemeenteraadslidje van de VVD, of heeft net het programma doorgenomen. Daarvoor hulde.
    Nu de werkelijkheid.
    Mensen weten over zijn algemeenheid redelijk de weg naar de voorzieningen van gemeenten te vinden, omdat ze daar ook vaak op worden gewezen door mensen die wel het beste met hen voor hebben.
    Helaas worden ze daarin geblokkeerd, omdat jouw fijne regering, aangevoerd door de VVD veel te weinig geld aan de gemeenten geeft.
    Men noemt dat eigen verantwoordelijkheid.
    Prachtig als een gemeente de keuze moet maken tussen strooien als het vriest of iets extra’s geven aan mensen die het Godse nodig hebben.
    Rutten kende zijn eigen regels gisteren niet eens (WAO’ers krijgen er 5% bij, duuuh, uitkeringen groeien mee met de CAO inkomens, duuuuh,)
    De enige partij die nog het beste voorheeft met alle mensen is nog steeds de SP. Ja, als multinational moet je dan wat inleveren en als miljonair met een belachelijk hoge hypotheek. voor de kleinere ondernemer staat er een fantastisch plan in het verkiezingsprogramma, waar ik me volledig in kan vinden.”

    Reactie door kaatje — woensdag 11 oktober 2006 @ 0.56 uur

  51. Noem mij nou eens iets wat door de regering is geprivatiseert en waar het voor ons goedkoper geworden is….nou???

    DEZE vraag zou Jan Marijnissen eens aan zijn VVD collega’s moeten vragen; maar ook aan neo-liberaal Bos en Bakellende.

    En vervolgens moeten alle zaken door Jan worden opgenoemt; die alleen maar duurder zijn geworden. Maar niet alleen maar de energiebedrijven; de thuiszorg en de zorgmaatschappijen.

    Nee; betrek in dit rijtje nou ook eens de door de VVD genoemde ramingen van zoiets als de JSF (zonet nog op de radio gehoort; dat die van 25 naar 100 mln is gestegen); de Betuwelijn en vooral de Euro.

    Want alles wat duurder is geworden; dat wordt door die euro vertegenwoordigd en gesymboliseert. Ook via de invoering van die euro zouden we er op vooruit gaan en zou het leven qua prijzen zelfs goedkoper worden; hooguit gelijk.
    Maar toen zijn we al besodemieterd. En we mochten inmiddels al een paar keer naar die stembus en het feest van die rechtse domme kliek mag gewoon voortgaan. Ik heb weinig hoop dat dit zal veranderen na 22 november ook gezien de houding van Bos met zijn Shell-opties. Die is als coalitiepartner nu al bezig zich (weer) te verloven met Bakellende.

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — woensdag 11 oktober 2006 @ 1.01 uur

  52. Nou ja, we kunnen die Hogervorst wel allemaal af gaan vallen, maar of dat nu helemaal zo terecht is betwijfel ik ook wel weer. Of je nu het ene of het andere systeem neemt, het blijft geld kosten. In dit systeem krijgen mensen die niet veel te besteden hebben ook weer geld terug plus dat kids gratis verzekerd zijn. Persoonlijk vind ik dat stelsel niet geheel en al onredelijk.

    Waar ik mij meer op zou focussen zijn de kostprijzen die gehanteerd worden in ziekenhuizen, huisartspraktijken, apotheken en alle andere instellingen. Daar weet men naar mijn smaak wel raad met al dat geld. Een beetje teveel raad. Twee voorbeelden:

    1. Vanwege een erfelijkheidsonderzoek de hele familie op het spreekuur bij de arts. 1 keer 15 minuten, vier patienten geholpen. Wel 4 keer 170 euro rekenen. Je zou het het heel goed oplichting of fraude kunnen noemen, maar het schijnt te mogen?!?.

    2. Huisarts schrijft onschuldig recept uit voor veertien dagen. Na veertien dagen moet verlengd worden. Moet eerst op spreekuur, maar na telefonisch overleg mag het telefonisch (waarom ook niet, maagzuurremmer is gewoon onschuldig). Iedere veertien dagen recept, telefonisch consult 15 euro.

    Zo zijn er voorbeelden te over waarbij mensen die in die sector werkzaam zijn de kas volledig plunderen. Alleen de handen aan het bed krijgen er niet al teveel van mee en blijven vriendelijk zwoegen.

    Kortom, het stelsel is in mijn ogen niet zo heel fout; er werken dieven in de gezondheidszorg, das het probleem!

    Reactie door Teun — woensdag 11 oktober 2006 @ 1.35 uur

  53. @48 Teun

    Waar sta je? Nog een goed woord voor Hoogervorst over?? Onbegrijpelijk!!
    Deze man is een ware volksverlakker en heeft het hele zorgstelsel verkracht.
    Niets goeds heeft deze man ons gebracht en heult met de geldjongens.

    En die prijzen van de huisartsen, ziekenhuizen, apothekers? Exorbitant!!
    Daar had zijn werk in moeten zitten. Al die geldpakkers op de vingers moeten tikken. Maar nee hoor! Laat ie mooi gaan en die hele privatisering is een pertinente mistake.

    En waar zijn die moties van wantrouwen gebleven?? Hoeveel zijn er ingediend door bv de SP?? Jezus Christus, heeft de oppositie zitten slapen?? Wie anders kan dit land op stelten zetten. Wat hebben we aan nakaarten? Geen moer!
    Ook dit kwaad is weer geschied! En het volk? KREPEREN!
    Rechts, rechtser, steeds rechtser wordt dit land stiekemerwijze.
    Jan, wees niet zo beschaafd. Ga toch eens uit je dak! Voor ons!!

    Reactie door Gloria — woensdag 11 oktober 2006 @ 2.02 uur

  54. SH*T, SH*T, SH*T (C)DA!!!
    Christusverlakkers!!!
    Mensenverlakkers!!!
    Heulen met de rijken?
    SCHANDE!

    Reactie door Gloria — woensdag 11 oktober 2006 @ 2.07 uur

  55. YES!!!
    Mijn reactie is opgenomen bij Trouw.
    Ook die van jou,Q&Q ! ;)

    Reactie door Gloria — woensdag 11 oktober 2006 @ 2.22 uur

  56. @49 Het onrechtvaardige zit voornamelijk in die eigen bijdrage oftewel het niet terugkrijgen bij ziekte van betaalde premie en die werkgeversbijdrage die gepensioneerden niet krijgen. Daar moet iets aan gedaan worden.

    Voor de rest is het best een redelijk stelsel, waarvan de prijs fors naar beneden zou kunnen als men niet in die pot zat te graaien. Daar mag dus inderdaad naar gekeken worden. Het probleem is alleen dat kabinet na kabinet er iets aan tracht te doen en meer niet in slaagt om grip op de uitgaven te krijgen. De SP zal het daar ook lastig mee krijgen mocht men ooit verantwoordelijkheid dragen. Die kan ook niet doorgaan met ongelimiteerd premies verhogen en de lasten bij de beter betaalden neerleggen.

    Het is een probleem zoals dat zich in de gehele maatschappij voordoet, met verrijkt zich over de ruggen van de mensen.

    Reactie door Teun — woensdag 11 oktober 2006 @ 2.45 uur

  57. Goeden morgen vrienden SP.

    In @52 heeft Teun het er over dat de zorg best een goed systeem is, daarbij is de vraag of hij wel goed nadenkt.
    Want in deze gaat het over de marktwerking, en wat hij dan aangeeft heeft als oorzaak… ja, de marktwerking.
    Daardoor kan je toch met de beste wil van de wereld niet zeggen dat dit systeem beter is geworden?
    Alles komt er op neer, en dat is opnieuw weer bewezen, dat die verafgode marktwerking de oorzaak is van alle ellende.
    En de machtswellustigen maken daar slinks gebruik van en kloppen op een makkelijke manier het geld uit de zakken van de bevolking, die moedeloos toezien dat alles duurder wordt.

    Hier moet een eind aan gemaakt worden door bij de verkiezingen te stemmen op de SP.

    En dan zit je op het GOEDE spoor!

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 11 oktober 2006 @ 6.37 uur

  58. Nog afgezien van de andere haken en ogen lees ik hier regelmatig dat het stelsel niet inkomensafhankelijk is. Dat is het wel: Je betaalt 6,5% over je inkomen tot 30,000 euro. Je baas betaalt dat terug, maar dat wordt gezien als inkomen en daar betaal je dan weer belasting over.
    Een tweede misvatting is dat de rijken profiteren. Of ik, alleenstaand met 2x modaal, rijk ben laat ik aan jullie over, maar mij kost het ca. 75€/maand meer dan vroeger, toen ik particulier was verzekerd.

    Reactie door Bernard — woensdag 11 oktober 2006 @ 7.30 uur

  59. @40
    beter lezen: ik zeg toch ook dat we zijn genaaid…

    Reactie door Gio — woensdag 11 oktober 2006 @ 8.12 uur

  60. We zijn misleid ja, al die beweringen dat de wachtlijsten zijn teruggedrongen en opgelost zijn ook een fabelachtige leugen.

    Ik zelf heb het dit hele jaar ervaren, alle afspraken en behandelingen die er moeten gebeuren i.v.m. hartproblemen, kunenne pas na 2-3 maanden plaatsvinden.

    Hoe zo geen wchtlijsten?

    Reactie door e.krul — woensdag 11 oktober 2006 @ 9.26 uur

  61. Even off topic. Vandaag ben ik toegetreden tot het leger van 65+, AOW’ers dus. Een leger dat de laatste tijd “in opspraak” is gekomen omdat ze te duur, niet te betalen zijn. Een niet gering deel van de vitale jongeren verrekken het om nog langer voor die oudjes te betalen. Dwz. vandaag voor die oudjes en morgen voor zichzelf. De bijdragen die de afgelopen 50 jaar door mij e.v.a. zijn betaald ( PH/ AOW ) zijn spoorloos verdwenen denk ik dan maar. Die oudjes zijn maar bofkonten, die hébben tenminste nog AOW, 65+ kortingen en een verkorte levensduur. Na elke doemdenker springt er weer een andere deskundige op het toneel om te vertellen dat het allemaal wel meevalt. Wij moeten ons eigenlijk, of eindelijk, eens schuldig gaan voelen dat we “het” gehaald hebben! Nou, ik niet dus. Ga vandaag eens kijken of we een feestje kunnen bouwen als voorschot op de zilvervloot die straks rond de 25e komt binnenvaren. Gegroet.

    Reactie door William — woensdag 11 oktober 2006 @ 9.26 uur

  62. Ik heb nooit geloofd in die concurrentie en haalde in een discussie met een parlementslid, USA en GB aan als voorbeeld n.l.:

    Een zakelijke, harteloze en meedogenloze regering en aanhang, die sociaal
    maatschappelijke noodzaak, zien als een schenking uit de staatskas, zullen meer en meer centjes nodig hebben om hun oudendag voorziening en veiligheid van hun
    gezin te kunnen waarborgen.

    Daarbij draait het niet meer om de zorg, maar om winst en omzet. Zowel bij de regering als bij de zorgverzekeraars en op het farmaceutisch gebied.

    Nederland is al genoeg uitgekleed.
    Uitverkocht!
    Onder het mom, concurrentie maakt voor
    elk wat wils, het betaalbaar, is Bullshit!!!

    De realiteit, zoals in de VS en GB is al duidelijk zichtbaar.
    Dagverblijven, ziekenhuis, gezondheidcentra, bejaardenhuizen, van mindere kwaliteit,
    zijn voor de absolute minder bedeelde de enige optie.

    Jongeren drinken hier over het algemeen nog niet om getto’s te ontvluchten.
    Peuters slapen hier nog niet op een matras van achter het gordijn op de grond.
    Bejaarden liggen nog niet op slaapzalen. Ouders hebben nog niet 4 jobs in een straal
    van 60 km, etc etc etc.

    Wat wij ook nog hebben is nog een heel verse herinnering aan loyaliteit en solidariteit.

    Als wij de regering niet meer in het zadel krijgen in deze richting, wordt ook voor ons narcisme, geloofshysterie of regime en ghetto’s een feit.

    Democratie, is een besluitvorming door het volk, maar helaas overtreft
    individualisme het collectieve doel.

    Het versplinterd en de gemiddeld
    tevreden man, hoeft geen wroeging te hebben wanneer hij omkijkt. Als hij omkijkt!!!

    Reactie door Kbo — woensdag 11 oktober 2006 @ 9.28 uur

  63. Wij de bevolking is dus wederom genaaid door het CDA. Maxime Verhagen heeft van Leeuwen onder druk gezet niet tegen te stemmen (wat ze wilde) omdat ze dan een kabinetscrisis zou veroorzaken. Lang leve onze democratie van een zogenamd onafhankelijke eerste kamer.
    Het CDA de onbetrouwbaarste partij aller tijden war ‘macht’belangrijker is dan schade aan de samenleving.
    Verhagen van mij mag je in de str*nt zakken, ik vond je al sneeky en dat heb je nu vooral bevestigd.
    Er vroeg iemand in de reacties waarom dit op TV niet vermeld werd, ze had al zoveel aandacht gevraagd en waarom zag je dat niet op TV.
    Welnu wij weten het wel toch….toch…
    Zij woonde in het buitenland en heeft geen benul van hoe onze omroepen incl die zogenaamde Stichting hier bezig zijn het kabinetsbeleid vooral CDA-beleid te promoten.

    Reactie door Klaretaal — woensdag 11 oktober 2006 @ 9.31 uur

  64. we kunnen wel kankeren op het CDA en VVD.
    Alleen hadden ze die wet er niet door gedrukt.
    Al die partijen die mee hebben gestemd met dit ontwerp,zijn mede schuldig.

    Dat we zijn misleid,ben ik niet mee eens.
    Wij hebben niet gestemd voor dit systeem.

    De mensen die erop achter uit zijn gegaan en op de partijen hebben gestemd die hier mee accoord gingen,die zijn misleid.

    Bij mij is in ieder geval bekend waar het VVD/CDA/PVDA/Groep wilders/sgp/D66 voor staan.
    Dat is niet onze portomonee.

    Reactie door sander — woensdag 11 oktober 2006 @ 9.34 uur

  65. Zorgverzekeraars zijn bedrijven die enorme winsten maken, de onderlinge afpraken die ze maken en de enorme macht die ze hebben, zal tot chaos leiden en de client gebukt laten gaan om enorme bedragen op tafel te leggen.

    U begrijpt het al de minima en de zieke mens zal hier van het slachtoffer worden.

    En dan nog wat, wie is er verantwoordelijk voor al die illigalen en mensen die de zorgpremies niet kunnen betalen en toch recht op zorg hebben?

    Bent u dat?

    Nee dat is de Nederlandse staat.
    Zij zijn verantwoordelijk voor het snel uitzetten van mensen die echt geen recht hebben op verblijfsvergunning.

    Helaas gebeurt dit niet maar zorgt de staat er voor dat deze uitgeprocedeerden op straat komen te staan met alle gevolgen van dien.

    Deze regering is niet alleen leugenachtig als het om de waarheid gaat, maar ook nalatig als het om voornemens gaat.

    En u waarde Nederlanders draait op voor de kosten, via belasting en zorgpremies.

    En de regering maar lachen om de miljoenen die ze over houden, daar kunnen ze dan mooi hun salarissen van verhogen.

    De vraag is hoe stom we zijn om dit nog te pikken.

    Wordt het zo langzamer hand niet eens tijd om Den Haag te bestormen en daar eens flink de zogenaamde orde te verstoren? Of wordt u liever uitgekleed tot u uiteindelijk blauw ziet.

    Reactie door e.krul — woensdag 11 oktober 2006 @ 9.42 uur

  66. http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=766152/sc=18b0b4

    Reactie door Totampaal — woensdag 11 oktober 2006 @ 10.18 uur

  67. Nou,Bak-ellende en zijn criminele consorten zijn in ieder geval flink bezig de betekenis van Neder-land en Hol-land letterlijk te maken.
    We worden met zijn allen door dit k.u.t kabinet vernederd en volledig uitgehold.

    Reactie door Lezertje — woensdag 11 oktober 2006 @ 10.49 uur

  68. ***********************************

    HIER VOLGT EEN GEZONDGEIDSADVIES!!!

    ***********************************

    VANAVOND OP NEDERLAND 2 MARK RUTTE BIJ PAUL RÖSENMULLER ALS EERSTE IN RIJ VAN DE LIJSTTREKKERS.
    IN DE STAD NEW YORK, WAT VOLGENS MARK RUTTE DE HOOFDSTAD VAN DE WERELD IS.
    ***************************************

    MENSEN MET EEN ZWAKKE MAAG
    NIET KIJKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ****************************************

    DENK AAN JE NO-CLAIM!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 11 oktober 2006 @ 10.49 uur

  69. Ik denk dat ik wel weet hoe dit programma er met deze man er uit gaat zien.
    En waar hij de zwevende kiezer naar toe wil brengen.
    http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=766155/sc=c55282

    Reactie door Jofel — woensdag 11 oktober 2006 @ 10.51 uur

  70. Volgens mij zijn we wel misleid, maar ook behoorlijk naief geweest:
    iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat “marktwerking” altijd betekent dat alles duurder wordt, ongeacht de mooie praatjes van de voorstanders.

    Reactie door Marjolein — woensdag 11 oktober 2006 @ 11.03 uur

  71. Prof. Doeke Post stelt in het interview met Trouw, dat minister Hoogervorst alsmede de top van het CDA, de negatieve gevolgen van de invoering van de neo-zorgwet voor de bevolking, op voorhand hebben geweten en terzijde hebben geschoven. Per definitie kan je dus stellen dat de VVD en het CDA niet zo zeer bezig waren/zijn met een verbetering van het zorgstelsel en daarmee een evenwichtiger maatschappij, dan-wel bezig waren/zijn met een verregaand plan/opzet om Nederland zoveel en zover mogelijk naar een ‘Amerikaans/kapitalistich maatschappij-model’ zo in te richten, dat de verschillen tussen arm en rijk de ‘competetive’ aanjagers zijn en blijven om daarmee de ‘heersende (finaciëel/bezittende) elites’te verzekeren van ‘macht’ en de beheersing van die macht!

    En dat is nu precies waar het de VVD en het CDA om gaat, “MACHT”! Machiavelli zou een puntje kunnen zuigen aan de methodieke implementatie van de ‘verdeel en heers’-strategiën (o.a. het schuiven met kapitaal-stromen, privatiseringen e.d.)die met Paars onder Kok ‘t vrije spel der A-Socialisten op de rails zijn gezet!

    De (crimineel te noemen) maatschappelijke verharding die daarvan het gevolg is, wordt en is, gecamoufleerd en afgeschoven op externe factoren en de publieke sentimenten die nu zo’n hoofdrol lijken te spelen in de discussies over fatsoen, normen en waarden, de veiligheid, de integratie, en het ‘mensenrecht-verkrachtende’ asiel-beleid van de laatste jaren, om er maar een paar te noemen.

    In feite heeft Kok met de toenmalige Pvda en in samenwerking met Zalm’s VVD, de weg (of beter gezegd, de tunnel) voorbereid, waaruit wij nu het VVD-CDA maatschappij-verhardende neo-liberale beleids-verkeer voorbij zien racen!

    En ‘t Woutertje Bos met ‘zijn’ neo-liberale Pvda, doet daaraan steeds lustig mee!!

    Reactie door jacob — woensdag 11 oktober 2006 @ 11.25 uur

  72. @69 Jofel,

    Dat belooft inderdaad ook niet veel goeds.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 11 oktober 2006 @ 11.59 uur

  73. die hoogervorst heeft totaal geen verstand van gezondheidszorg. hij heeft de burger gewoon besodemieterd. dat is nu wel duidelijk geworden. het wordt nu hoog tijd, dat alles teruggedraaid wordt op kosten van hoogervorst. geen wonder, dat de gezondheidszorg zo duur is geworden met al die bureaucratie. daar moet verandering in komen.heel die gezondheidszorg is zwaar verziekt door zo’n onnozele hals, die van toeten noch blazen weet. en wij maar betalen. nu moet de rekening naar hoogervorst en ross.

    Reactie door maayke jong-doppen — woensdag 11 oktober 2006 @ 12.58 uur

  74. @71 Het gaat alle partijen om macht, ook de SP. Dat is dus niets nieuws. Iedere verandering heeft positieve en negatieve kanten, dus ook deze verandering in het zorgstelsel. Gemakkelijk te voorspellen derhalve. Ik vind dat zorgstelsel helemaal geen ramp, alleen moet er links en rechts wat gerepareerd worden. Het doel, marktwerking zal niet gehaald worden, das een feit. De politiek heeft haar onmacht afgewenteld op de verzekeringsmaatschappijen in de hoop dat die daar voor zouden zorgen en de kosten in toom zouden houden. Alleen laten al die medici zich niet zo snel vangen en zorgen er die er echt wel voor dat ze aan hun trekken komen.

    Het laat onverlet dat het al tientallen jaren een probleem is, de kosten jaar naar jaar stijgen en alle maatregelen om dat tegen te gaan niet geholpen hebben.

    De SP roept ook alleen maar om meer geld maar ik heb van hen ook nog nooit gehoord hoe ze al die geldwolven in de hand wil houden die werkzaam zijn in die sector. En daar zit volgens mij het echte probleem.

    De prikkers hier gillen nog veel harder, maar wel erg eenzijdig. Ik hoor alleen maar woorden als “onrecht” “diefstal” “crimineel” “meer geld” ed. Geef maar eens een oplossing die recht doet aan iedereen!

    Reactie door Teun — woensdag 11 oktober 2006 @ 13.04 uur

  75. Jan, halverwege de toespraak op het congres zeg je dat je in de krant las dat het DBC’systeem ( diagnose behandel combinatie) afegeschaft wordt.

    http://www.sp.nl/nieuws/congres2006/toespraak_jan_marijnissen.shtml

    in de ‘volledige’ tekst vd toespraak is het niet terug te vinden.

    het is van belang te weten in welke krant het stond en wat de status van dit nieuws is. Kan Jan of 1 vd meelezers helpen?

    bij voorbaat dank en prettige dag
    groet Snapizo

    Reactie door Snapizo — woensdag 11 oktober 2006 @ 13.53 uur

  76. @snapizo

    http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2006/10/03/dbcs-eindelijk-aangepakt/

    Reactie door Bart — woensdag 11 oktober 2006 @ 14.00 uur

  77. Heb jij je nu nog niet gemeld in Veenhuizen, pasop straks kom je op tv in opsporing verzocht of was jij die TBSer die vandaag weer ontsnapt is……. stop nou met zeiken hier op een beschaafde weblog en doe dat maar achter je tralies vandaan met je vooroordelen.

    Reactie van Pool — dinsdag 10 oktober 2006 @

    Willen we je een keer bezoeken in Veenhuizen hebben ze je weer overgeplaatst.
    Waarom moest je naar de zwaar bewaakte landlopers inrichting voor zwakzinnige gevangenen? Kom eens met argumenten Pool!

    Reactie door S.Porter — woensdag 11 oktober 2006 @ 14.27 uur

  78. Als de te verwachte oplopende premie van 100 euro per jaar doorgaat, ben ik binnen 2 jaar tops ,niet meer verzekerd met mijn gezin. En wanneer je nog maar 36 bent ben je toch nog niet veel ziek geweest, maar dat komt snel zo!!!

    Reactie door Angela — woensdag 11 oktober 2006 @ 14.48 uur

  79. @61 William

    Van harte gefeliciteerd en maak er een top dag van! :)

    Reactie door Gloria — woensdag 11 oktober 2006 @ 16.39 uur

  80. @66 Totampaal

    Bericht gelezen. Treurig… 600.000 doden in Irak. F*ck de democratie!!

    Reactie door Gloria — woensdag 11 oktober 2006 @ 16.41 uur

  81. 74 Teun

    Het is beslist waar dat daar het grootste probleem zit. Ik hoor inderdaad alleen maar iedereen blabla-en over meer geld. Niets meer geld!! Er is genoeg geld overal ingepompt. De kosten worden overal opgevoerd en DAAR moet een halt toegeroepen worden. Dat is de taak van de overheid!
    Doktoren, tandartsen, huisartsen, specialisten, ziekenhuiskosten…dat zijn de opvoerders van de hoge kosten. Laten zij eens een toontje lager zingen. Dan kunnen de kosten van de zorg een heel eind dalen. CONTROLE DUS!

    Reactie door Gloria — woensdag 11 oktober 2006 @ 16.51 uur

  82. @ 77 S.porter

    Je bent het niet waard om op te reageren.

    Reactie door Pool — woensdag 11 oktober 2006 @ 17.15 uur

  83. @68 Bijdehandje, “VANAVOND OP NEDERLAND 2 MARK RUTTE BIJ PAUL RÖSENMULLER ALS EERSTE IN RIJ VAN DE LIJSTTREKKERS.”

    Mark lijkt me eerder een LUSTTREKKER!

    Reactie door walking bull — woensdag 11 oktober 2006 @ 17.49 uur

  84. @68 Bijdehandje
    Wat een geluk dat vanavond om half 9 op SBS het Nederlands elftal tegen Albanie speelt, haha…lijkt me alvast goeie concurrentie voor Rutte en een mooi alternatief voor iedereen met een zwakke maag!

    Reactie door Ton — woensdag 11 oktober 2006 @ 19.30 uur

  85. dit zorgstelsel rammelt van alle kanten,
    Te duur,Artsen worden niet betaalt,verzekeraars houden zich niet aan de afspraken,patienten die gedupeerd worden en niet de zorg krijgen die ze nodig hebben kortom snel een nieuw stelsel zoals het hoort.
    Een flinke klus voor het nieuwe kabinet

    Reactie door che — woensdag 11 oktober 2006 @ 19.41 uur

  86. Tijd voor een nationale gezondheids dienst.
    Het is van de gekke dat aan ziekten van mensen verdiend dient te worden.
    De overheid dient garant te staan voor de nationale gezondheid, dan doen zij iets nuttigs, helaas onze overheid is zelf ziek, doodziek zelfs een no-claime help hen niet meer.

    Reactie door Henk.H — woensdag 11 oktober 2006 @ 20.04 uur

  87. @ Bijdehandje & walking bull

    ‘k Heb even naar Rosemuller en Rutje gekeken, man man man wat kunnen die VVDer uit z’n nek l#len daar wordt je niet goed van en dan nog eens wat hij voor de mensen die in de bijstand zitten verplichten drie dagen per week hun uitkering laten verdienen.
    Ik weet nog een leuk baantje voor die Rutje voor 3 dagen per week, Chez Martin zoekt nog voor de weekenden animeer boys…. hij zou er geknipt voor zijn.

    Reactie door Pool — woensdag 11 oktober 2006 @ 21.26 uur

  88. @87 Op zich is er niets mis mee dat iemand die in de bijstand zit (een bijstand die qua inkomen een stuk hoger ligt dan nu) een dag of drie werk verzet voor de gemeenschap. De andere twee dagen kan hij naar school of begeleid worden naar werk.

    Reactie door Teun — woensdag 11 oktober 2006 @ 22.26 uur

  89. @87
    Dat van Rutte is het denken van een kampbeul.
    Of je nu iemand in de bijstand zit of als gevangene in een kamp ,je maakt hem gewoon vogelvrij.
    Je laat hem werk doen wat veel te zwaar is en als blijkt dat hij er onder bezwijk dan schiet je hem dood.
    Mooi excuus toch.
    Ook Rutte weet dat voor deze mensen nauwelijks werk is ,alleen het hele vieze en zeer zware werk wat niemand wil en al zo niet voor een schamel loontje wat de bijstand is, dan laat je hem bv. stront(al genoemd door Rutte) ruimen en als hij dat niet wil dan schiet je hem af door geen uitkering meer te geven.
    Net zo als die kampbeul denkt hij, opgeruimd staat netjes.
    Of gaan we deze mensen aan een echte baan helpen met een redelijk salaris,maar waar halen we al die banen vandaan?

    Reactie door Jofel — woensdag 11 oktober 2006 @ 23.11 uur

  90. Hélaas door omstandigheden zelf niet eens gezien, kijk wel naar de herhaling van de week.
    Maagpijn mensen, dat willen jullie niet weten.
    Welterusten allemaal.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 11 oktober 2006 @ 23.24 uur

  91. @ 88 Teun

    Je snapt er niets van even uitleggen….
    De werkgevers krijgen 3 dagen per week gratis iemand met een uitkering en voor de overige 2 dagen neemt hij een Pool voor 5 euro p/u of een Roemeen voor 3 euro p/u in dienst, en jij kan naar huis zonder werk omdat je te duur geworden bent.
    Ach het is een kwestie van rekenen.
    O ja, en geloof maar niet dat de uitkering meer zal worden omdat hij werkt voor z’n uitkering.

    Reactie door Pool — woensdag 11 oktober 2006 @ 23.44 uur

  92. Test!

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 12 oktober 2006 @ 8.33 uur

  93. Vreemd, de eerste keer gaf ik ook mijn normale e-mail adres in en wordt geregistreerd als niet geldig.
    Terwijl dit wel juist is.

    Wat is de bedoeling Bas, krijgen we nu elke keer een andere optelsom, alvorens een reactie te kunnen plaatsen?

    Wel leuk, houdt de hersens soepel, maar ze mogen wel wat moeilijker van mij.

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 12 oktober 2006 @ 8.36 uur

  94. 68. Die armenwijken dát is mar schijn. Hij dacht: Waar wil ik weleven samen met Paultje gratis naartoe. New York jawel. Wat een gladjanus Bah……
    Bijdehandje ik heb een zwakke maag en de misselijkheid m.b.t. wat ik voorgeschoteld krijg is met medicijnen niet meer te onderdrukken. Voorfilmpje gezien dus de rest maar laten zitten. Je prikt er zo doorheen.
    Ik heb gekeken naar een uitzending op BBC over hoe schandalig in Engeland de slachtoffers van terreur behandeld worden, zowel de slachtoffers van de metro zelf alsmede terreurslachtoffers gevallen in het buitenland.
    Een slachtoffer uit de metro die ik weet niet hoeveel pijn had en meerdere operaties moest ondergaan zou gebeld worden voor een oproep van de gezondheidsdienst en had nog steeds niets gehoord, twee jaar na dato. Heeft toch maar laten doen en zelf alles betaald. Zij kon dat blijkbaar maar wat te denken van mensen die dat niet kunnen? En nog veel meer slachtoffers aan de rand van de financiele afgrond want slachtoffer van terreur in het buitenland dan krijg je dus helemaal niets vergoed noch uitgekeerd.

    Als je op reis gaat kijk dan of je verzekering de medische gevolgen van terreur dekt anders kun je alles zelf betalen. Ik weet niet hoe dit in nederland zit, ben benieuwd.

    Reactie door Henny — donderdag 12 oktober 2006 @ 9.25 uur

  95. @ 90 Bijdehandje

    Nog steeds maagpijn ???? Sterkte ermee en doe het wat kalmer aan.

    Goedemorgen allemaal

    Reactie door Pool — donderdag 12 oktober 2006 @ 10.10 uur

  96. @95 Pool,

    Nou Pool, het zit zo.
    Mijn kleinkinderen hebben hun opa op een etentje getrakteerd, nou ben ik niet zoveel gewend wat eten betreft, dus ik heb teveel naar binnen zitten schrokken.

    Eigen schuld, dikke bult.

    Maar beter maagpijn van het eten dan van Rutte, anders had ik mijn normale éénvoudige maaltijd er spontaan uit moeten kitsen. (daar helpt geen zantax meer tegen)
    Zo zie je maar, gulzigheid wordt vanzelf afgestraft.
    Heb je’m?? :lol:

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 12 oktober 2006 @ 12.21 uur

  97. @ 96 Bijdehandje

    De laatste keer dat ik maagpijn had van een van m’n kinderen (nog geen kleinkinderen) was dat mijn oudste zoon op een zondagmiddag om de auto vroeg om z’n meisje naar huis te brengen, en ik enkele weken later een bon in huis kreeg voor te hard rijden n.l. 193 km/p.u waar je maar 80 mocht rijden, toen had ik ook maagklachten.
    Gelukkig is alles goed gekomen maar het blijft schrikken.

    Reactie door Pool — donderdag 12 oktober 2006 @ 22.25 uur

  98. @97 Pool

    Help! Dat zal een dikke bekeuring zijn geweest, Pool. Hoe heb je dit opgelost met hem? Ik ben benieuwd! Maar verder blijven het schatjes, toch? ;)

    Reactie door Gloria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 1.47 uur

  99. @97 Pool

    Van wie heeft hij dit afgekeken? Zo vader, zo zoon? :)

    Reactie door Gloria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 2.17 uur

  100. @97 Pool,

    Dat gaat zo met de tegenwoordige jeugd, meissie in de auto en dan moeten ze zichzelf even bewijzen in de auto van hun vader. Even lekker stoer doen en ze zien geen enkel gevaar meer.
    Ik hoop dat je hem stevig onder handen hebt genomen daarna en hij nu wat voorzichtiger is?
    Hoe groot ze ook zijn, soms hebben ze een pak op hun donder nodig om te beseffen wat ze uitvreten.

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 13 oktober 2006 @ 10.32 uur

  101. @ 98 99 Gloria
    @ 100 Bijdehandje

    Het excuus van m’n zoon was dat hij niet in de gaten had dat tie zo hard reed, de boete was eigenlijk.. intrekking van zijn rijbewijs voor 3 maanden en een forse boete 650 euro, maar uiteindelijk met wat heen en weer getrek moest alleen maar de boete betaald worden.
    We hebben eerst een zeer goed gesprek gevoerd, waarin hij ook z’n zegje mocht doen, we hebben het over stoerdoenerij gehad, risico’nemen, gevaren niet erkennen, en zeker het gezegde …”dit overkomt mij niet”
    Maar nu een passende straf vinden voor een knul van 18 jaar en studerend en ook nog thuiswonend……… hij heeft eerst een schop onder z’n reet gekregen, en dat hielp echt, want we hebben er na nog kostelijk om gelachen en hij heeft bij een vriend van mij gedurende een lange periode zaterdags na sluitingstijd van de winkel daar lopen opruimen en schoonmaken totdat hij mij de boete had terugbetaald.
    Inmiddels heeft hij z’n werkzaamheden uitgebreid om te sparen voor een eigen autootje want de mijne krijgt hij niet meer mee, hij mag er alleen in rijden als ik naast hem zit.
    Daarnaast heb ik wat oude filmpjes laten zien wat er allemaal kan gebeuren met dit soort snelheden op de openbare weg.
    Hij was er wel van geschrokken van de ravage en doden die dat teweeg brengt.
    De schrik zit er behoorlijk in tot nu toe nog.
    In ieder geval beseft hij dat roekeloos rijden veel verdriet kan veroorzaken, en dat hij uiteindelijk zichzelf daar mee heeft.

    Reactie door Pool — zaterdag 14 oktober 2006 @ 1.11 uur

  102. @101 Pool,

    Prima aangepakt!

    Die trap onder z’n reet had ie dus dubbel en dwars verdiend. Trouwens om hem zelf te laten werken om die bekeuring te betalen ook.

    Klasse!! :P

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 14 oktober 2006 @ 9.58 uur

  103. @101 Pool

    Alles prima en vaderlijk opgelost, zo te lezen. Behalve die schop… ik houd niet van geweld. Ook die ‘opvoedkundige’ tik niet. Maar ja, dat ben ik nu eenmaal. Ik weet dat heel veel mensen er anders over denken.
    Blij dat je er weer bent, ik had je al een tijdje gemist.

    Reactie door Gloria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 16.05 uur

  104. @103 Gloria,

    Een knaap van 18 jaar die zo iets uitvreet verdient niet anders als een trap onder z’n reet.
    Daar wordt die echt niet slechter van en heeft niets met geweld te maken.
    Beter een schop onder z’n reet als een klap voor z’n kop!

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 14 oktober 2006 @ 17.49 uur

  105. Ik wordt dit zo zat, heb ik div. malen gereageerd… de juiste uitkomst opgegeven en dan wordt het weer geweigerd.
    Weg met die klote rekensommen.
    Dit heeft niets met anti spam te maken dit is treiteren

    Reactie door Pool — zaterdag 14 oktober 2006 @ 20.19 uur

  106. @ 102, 103, 104

    Gloria en Bijdehandje

    Dit was pas de tweede keer in z’n leven en mijn leven ook, dat hij een schop onder z’n reet kreeg.
    We hebben er later nog wel om gelachen, maar hij heeft het respect voor mij nooit verloren en ik uiteraard voor hem ook niet.
    Op dat moment had tie dat gewoon even nodig want hij puberde en dan zijn ze gauwer geneigd hun grenzen te gaan verleggen.
    Maar alles is gelukkig goed terecht gekomen en in februari volgend jaar heeft hij voldoende bij geklust naast z’n studie dat hij zich een wagentje kan permiteren.
    Maar het blijven je kinderen …. de schatjes.
    Kijk wie z’n kont brand moet op de blaren zitten……….maar wij brengen wel de brandzalf en een kussen want anders doen z’n billen pijn.

    Oja, Gloria dat ik niet zo heel veel meer op de blog is komt doordat ik even wat business heb met Georgië dit i.v.m. de boycot van Rusland.
    Vanaf volgende week donderdag t/m zondag ben ik in m’n dacha (дачник) in Oekraine om wat uit te rusten.
    Ik neem wel m’n laptoppie mee zodat ik alles op deze blog kan blijven volgen, alleen ik kan niet reageren want deze weblog weigerd buitenlandse proxy’s.

    Reactie door Pool — zaterdag 14 oktober 2006 @ 20.34 uur

  107. @104 Bijdehandje

    Het zal wel iets mannelijks zijn. Zie je mij al een kind een schop geven? Ik moet er niet aan denken!
    Moeders doen dit niet gauw en mijn kinderen reageerden al als ik even ongelukkig keek. Tja, het is wel anders als je er alleen voor staat. Dan zijn kinderen vanzelf al bezorgder. Wel was er soms het rondje om de keukentafel en mijn corrigerende praatje.
    Het probleem is dat ik kinderen altijd begrijp! Maar met 193 km in de auto scheuren? Tja, ik ben blij dat ik dit niet hoefde aan te pakken. Ik zou in shock geweest zijn van zo’n bekeuring!

    Reactie door Gloria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 23.51 uur

  108. Je zou in shock hebben moeten zijn om hetgene wat er had kunnen gebeuren.
    Ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar maar ook andere weggebruikers.

    Reactie door Bijdehandje — zondag 15 oktober 2006 @ 10.01 uur

  109. @106 Pool

    Kan jij mij het volgende uitleggen?
    Zie mijn reactie @107. Toen ik die hier geplaatst zag om 23.51 !!!, waren jouw reacties (@105/106) NIET door mij te lezen??
    Terwijl je veel vroeger geantwoord had. Dit zie ik heel veel met jou. Vaak zie ik een reactie vlak voor de mijne of erachter pas de volgende dag. Zo kan ik haast nooit gelijk op jou reageren. Begrijp jij dit?? Heeft dit met onze computers te maken?

    Pool, wat heerlijk dat je daar een buitenhuisje…dacha??…hebt! Spreek je ook Russisch? Hoe kom je aan die Russische tekens? Rust maar lekker uit Pool en ik doe je af en toe wel even de groeten op het weblog. Ik weet nu dat je het leest.

    Pool, hopelijk de tijd om even deze vragen te beantwoorden?
    Goede reis, ik zal je missen en pas goed op jezelf! Groet Oekraine van mij. :lol:

    Reactie door Gloria — maandag 16 oktober 2006 @ 0.23 uur

  110. @ 109 Gloria

    Dat het zolang duurt dat m’n reacties geplaats worden komt door de censuur hier op deze weblog.
    Ze hebben een tijdeje geleden mij al eens geweigerd om uberhaupt mijn reacties te plaatsen, de reden die ze opgaven was dat het niet netjes is om in andermans huis op mensen te gaan schelden.
    Nu moet ik wel toegeven dat ik soms best tekeer kan gaan, maar je wordt soms blind van woede als je dit kabinet blijft volgen en welke truuk ze weer uithalen om het volk nog verder te vernederen.
    Dus vandaar dat mijn reacties gecensureerd worden en het altijd lang duurt voordat men deze plaatst.

    Ja Gloria ik spreek Russisch en Oekrains, ik heb al 8 jaar daar een leuk buitenhuisje (dacha) heerlijk rustig, mooi uitzicht goede bevolking.
    Ik praat daar nooit over geld en geloof maar over politiek praat ik toch veel met de plaatselijke bevolking dat komt doordat men je kent en je toch het vertrouwen van deze mensen heb en niet bij een van de Russiche aanhang hoort.
    Het land is erg mooi vooral in het zuiden in de Krim (Yalta) alleen de afstanden zijn te groot om even een dagje naar het strand te gaan.
    Soms ga ik naar de omgeveing van Chernobil om daar met de mensen te praten en wat te eten, het lijkt wel of deze mensen daar in die omgeving niet meer meetellen.
    Deze mensen leefden in zeer erbarmelijke omstandigheden gelukkig is dit, door de nieuwe regering langzaam aan het veranderen.
    Ik heb daar in het oostblok 2 revoluties meegemaakt eind 2003 in Georië de Rozen revolutie en november 2004 in Oekraine de Oranje revolutie.
    Van beide revoluties lag de oorsprong bij het frauderen met verkiezingsuitslagen.
    Zou het hier ook mogelijk zijn na 22-11 na de verkiezingen ?????
    Ik denk het niet daar heeft het volk de durf en de mentaliteit niet meer voor ze zijn al murw gedraaid door dit kabinet van verdeel en heers politiek.

    Goedemorgen trouwens

    Reactie door Pool — maandag 16 oktober 2006 @ 8.23 uur

  111. @ 109 Gloria

    Nog even vergeten…. om het Russich op je scherm e.d. te krijgen moet je de cyrillische letterteken en de taalcode van Windows aanpassen als je dat ook wil gaan doen laat het mij even weten dan zal ik het je uitleggen.

    Доброе утро = Goede morgen

    Reactie door Pool — maandag 16 oktober 2006 @ 8.33 uur

  112. Jij ook een Ao6poe ytpo gewenst.

    Pool heb je wel je dikke sokken mee?
    Het kan daar verrekes koud zijn. ;)

    Reactie door Bijdehandje — maandag 16 oktober 2006 @ 15.29 uur

  113. @ 112 Bijdehandje

    In februari was het -26° en ongeveer 1½ meter sneeuw, maar het voelt niet zo koud aan als hier in ons land, door de wind die hier vaak waait gaat de kou snerpent door je heen, daar is het een stuk minder en je hebt daar een land klimaat.
    Op dit moment is het goed uit te houden daar op dit moment is het daar 5° dus dat gaat goed.
    Ik vertrek donderdagmorgen en ben zondagmiddag laat weer terug op Schiphol.

    Reactie door Pool — maandag 16 oktober 2006 @ 16.21 uur

  114. @110 Pool

    Aaaah… dat is dus uit de tijd dat we er samen uitlagen. Weet je nog? Had toen ook met de Schipholbrand te maken en we waren behoorlijk aan de gang…
    We werden blijkbaar als ‘staatsgevaarlijk’ gezien, want iedere keer als ik op jou reageerde werd ik gewist. Nog steeds worden we dus gescheiden.
    Ja, toen heeft het een tijd geduurd voordat ik weer mee mocht doen. Ik heb Jan Marijnissen gemaild en mijn beklag gedaan. Later zag ik jou ook weer terug gelukkig.

    Helaas kan ik geen Russisch spreken. Dus dan heeft het ook geen zin om het op mijn scherm te ‘toveren’. We hebben hier al jarenlang een filosofieclubje en in het begin gaf Jan Vos ons les. Hij was een fervent Ruslandganger en organiseerde ook reizen destijds. Vloeiend sprak hij Russisch en was er veel. Hij geeft ook Russische les.
    Ik moest het af laten weten met die reizen en de Russische lessen, vanwege mijn kinderen thuis en altijd weer: no money!
    Ik heb Jan Vos alweer wat jaren niet meer gezien, heb dus geen idee of hij er nog veel naartoe gaat. Wie weet heb je hem weleens op een van je reizen ontmoet?

    Wat bijzonder dat je Russisch en Oekrains spreekt, Pool! En dat je daar zelfs een dacha hebt! Heerlijk toch, zo even helemaal weg uit Nederland? Ga je steeds met het vliegtuig? Ik hoorde wel dat de mannen van ons clubje gewaarschuwd werden die meegingen naar het Oostblok, vanwege al die bedelende vrouwen die wilden trouwen met een Nederlander om daar weg te komen. Is dat nog zo?

    Pool, ik hoop dat we er goed doorheen komen en dat we over gaan naar een fikse linkse regering, samen met de SP. Oooh… eindelijk!
    En als het toch weer in het voordeel van rechts uitvalt, dan wordt het hier echt tijd voor revolutie!
    Dag Prins! Assepoester blijft nog maar wat poetsen hier. :)

    Reactie door Gloria — maandag 16 oktober 2006 @ 16.46 uur

  115. @ 114 Assepoester Gloria

    Gloria ik ken helaas Jan Vos niet, maar ik ben ook niet iemand die met van die georganiseerde reisjes meegaat, ik ben daar terecht gekomen toen ik nog mijn automatiseringsbedrijf had.
    Via internet ben ik 11 jaar geleden in contact gekomen met een Oekrainer die vroeg om programmatuur uit het westen speciaal Windows 3.0, en het mocht niets kosten want geld bezat hij niet.
    Ik heb toen wat actuele software opgestuurd
    en kreeg een paar weken later een bedank brief van het bedrijf waar hij werkte.
    En zo kwam van het een het ander, ik ben op een gegeven ogenblik naar Oekraine gegaan om eens te bekijken wat ik voor deze mensen in dat bedrijf kon betekenen, dus dat bleek heel veel achteraf.
    Ik had mij persoonlijk op Oekraine gericht maar zoals het meestal gaat kwamen er ook uit de omliggende landen de vraag of ik bij hen ook wilde komen automatiseren, ik ben toen de aanvragen gaan splitsen en zodoende kwam ik ook in Georgië in de plaats Rustavi terecht dat ligt aan de grens met Armenië en Azerbijan, en in Rusland St Petersburg terecht.
    Het moet mij van het hart dat ik nooit moeilijkheden heb ondervonden in welk land maar ook, overal werd ik zo warm onthaald alsof ik al bij de familie behoorde.
    In Georgië heb ik een gesprek gehad met de vrouw van de president Saakasjvili zij is de Nederlandse Sandra Roelofs uit Terneuzen.
    Het was heel leuk en gelukkig niet allemaal zo formeel, gewoon een gezellig onderonsje en geen businesstalk.
    Enkele jaren geleden heb ik mijn bedrijf verkocht en daar geniet ik nu op dit moment heerlijk van, ik ben gelukkig niet schatrijk, maar ik kan het op deze manier wel een poosje uitzingen.
    De mensen die indertijd voor mij werkte komen nog steeds bij mij op visite en met hen gaat het gelukkig ook allemaal goed.
    Alleen het werken in het oostblok is afgelopen doordat ik daar de mensen geleerd heb hoe te automatiseren en zodoende de deur voor westerse geldwolven heb dichtgesmeten.

    Gloria ik ga elke keer met het vliegtuig en de reis duurt ongeveer 3 uurtjes en met de auto is het haast geen doen omdat ik er te kort verblijf.
    Ik ben 1 keer met de auto gegaan en toen was ik ruim 2½ dag onderweg bijna non-stop gereden maar dat doe ik niet meer.

    Wat betreft die bedelend vrouwtjes… ik zie alleen maar oudjes die moeten leven van 30 euro p/m bedelen.
    De jongere vrouwen willen best naar het westen, niet om de armoede te ontlopen, maar omdat ze weg willen bij hun mannen met de losse handjes, natiuurlijk zijn er ook vrouwen die graag met een westerse man naar bed willen en dan trouwen maar dat heb je hier ook.

    Ik heb daar altijd zo eerlijk mogelijk zaken gedaan, (ondanks dat ik wist dat ik betaald werd door de maffia) met als gevolg dat ik er heel veel vrienden bij heb gekregen omdat ze waarderen dat ik altijd eerlijk bleef.
    Corruptie zit in hun cultuur en dat duurt jaren voordat het verdwenen zal zijn.
    In het Oekraine en Georgië wordt een gast gezien als een zendeling van God, dat bewijst hun warmte en gastvrijheid.

    ‘t Is wel een lang verhaal geworden maar ik hoop dat men het niet weigerd te plaatsen.

    Reactie door Pool — maandag 16 oktober 2006 @ 22.48 uur

  116. @115 Pool

    Ik had uitgebreid gereageerd op je, maar door de stroomuitval is het hier ook weggevallen. Hopelijk heb je nog alles voor die tijd kunnen lezen.
    Fijne dagen en tot gauw. :lol:

    Reactie door Gloria — woensdag 18 oktober 2006 @ 15.58 uur

  117. @114 Gloria,

    Onder de naam Gloria ben ik je nog nooit tegen gekomen voor de schipholbrand, misschien een ban aan je broek gehad? ;)

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 19 oktober 2006 @ 10.53 uur

  118. Nou Pool, bijna een kort verhaal voor in de
    Libelle! Gefeliciteerd, je bent dus aan het
    rentenieren op winst die je je dor de Russ.
    mafia, zoals je zegt, liet uitbetalen, en
    die vétte winst werd gemaakt ten koste van
    wie dan Pool? Hoe ethisch was jij wel dan
    wel in ‘zaken doen’? Zulke ‘binnengekomen ‘
    verhalen liet ik me ook vertellen toen Roe-
    menië op die manier zijn mafia-top had en
    het entertainment uit Nederland liet aanruk-
    ken. Die entertainers deden dan nadien wel
    eens een boekje open over hun ‘belevenissen’
    en waren er nog 20 jaar later niet bepaald
    trots meer op! Hoe zal ik jouw ‘bijdrage ‘
    deze keer uitleggen, alleen maar naar mezelf
    toe? De overige bezoekers hebben misschien
    ONverbloemd kommentaar!
    Verbazingwekkend dat men daar ook al van
    eurootjes moet leven, over welke munteenheid
    ter plekke had je het nu?
    Maar….een spannend verhaal blijft het incl. de ontmoeting met Sandra, ja op afstand ken ik die ook. Doe haar tzt de har-
    telijke groeten van een landgenote die haar
    vroeger hielp in de bieb!
    Fijne dag allen en laat je niet misleiden !

    Reactie door Madelief — donderdag 19 oktober 2006 @ 13.46 uur

  119. @ 118 Madelief

    Ik bespeur enige jaloezie in jouw reactie, maar goed… ik ben net thuis van Oekraine en voel mij genoodzaakt om even op jou te reageren.

    Ten eerste heb ik Sandra Roelofs gebeld tijdens ons gesprek heb ik haar gevraagd of zij weleens in een bieb heeft gewerkt…. zij vertelde mij dat ze nooit in een bibliotheek heeft gewerkt.

    Ten tweede heb ik niet mijn zakken gevuld in Oekraine, maar hier in Nederland daar heb ik dikke domme vette VVDers een flinke poot uitgetrokken, want die dachten mij een oor aan te naaien.

    Ten derde heb ik leuke contacten over gehouden met de Oekrainse en Russische maffia, maar die hebben mij nooit betaald, ze staan nog in het krijt bij mij en dat wil ik zo houden.

    Ten vierde de munteenheid in Oekraine is de Grivna… (1 euro = 6.3 grivna) dus het pensioentje van de oudjes in Oekraine bedraagt ongeveer 189 grivna,….
    гривня, hryvnja…..

    Ten vijfde als je wat te zeiken wil hebben doe het dan niet op mensen die iets van cultuur, leefomstandigheden en werksituaties uit een ander land hier willen schrijven.
    Of vind je het soms niet eerlijk dat ik de deur voor veel Nederlandse graaiers die zich evt. in Oekraine willen vestigen met als oogmerk de bevolking uitbuiten heb dicht gesmeten ???.
    Kijk ik kan dat doen want ik heb daar voor omgerekend 500 euro een lange periode daar mijn energie, tijd en veel werk in gestoken en vandaar dat ik nu veel vrienden heb.
    Terwijl ik daar aan het werk was geheel op persoonlijke basis gingen de werkzaamheden hier gewoon door, daar zorgde mijn personeel wel voor.
    Dus als je de volgende keer weer eens op iemand wil gaan zeiken, kijk dan uit op wie je wilt gaan zeiken.

    Reactie door Pool — maandag 23 oktober 2006 @ 0.33 uur

  120. Pool,
    Je spreekt jezelf nogal tegen.
    Enkele jaren geleden had je je bedrijf toch verkocht waar je nu zo van geniet?
    Weet je zelf niet meer wat je er allemaal uitkraamt?

    Nu ineens zorgt je personeel er voor dat hier de boel gesmeerd blijft lopen, er klopt hier iets niet Pool, het spijt mij te moeten constateren bijdrage’s verrekte stinken.
    Net zoals die van Gloria.

    Verder vind ik dat je hier niet zo’n badinerende toon hoeft aan te slaan vwb. Madelief.
    Respect voor je medebloggers graag Pool/Gloria of hoe moet ik je noemen?
    Onder het item soep heb ik al aangegeven, dat ik niet meer reageer op dit log, maar vond het nu wel even nodig.
    Dit gaat te ver, laat dat duidelijk zijn, even als jou laatste opmerking tegn Gloria over Madelief, man, man, man wat kan die zeiken zeg.
    Zoiets flik je niet Pool, ik begin nu toch ernstig aan je verstandelijke vermogens te twijfelen.
    Tabéé, het beste ermee!

    Reactie door Bijdehandje — maandag 23 oktober 2006 @ 8.18 uur

  121. @120

    Zit je lekker te koekeloeren op dit weblog, Bijdehandje?
    En jij spreekt over respect voor je medebloggers? Zie eens waar je mee bezig bent. Haal eerst die balk uit je oog!

    Reactie door Gloria — maandag 23 oktober 2006 @ 18.05 uur

  122. Tja, al weer zo’n pot die denkt de ketel te
    kunnen verwijten dat die zwart zou zijn.
    Iedereen mag hier het archief in en dat is
    niet een monopolie voor Gloria alleen, die
    we precies dezelfde vraag kunnen stellen.
    Gelukkig dat je Pool gevonden hebt op de
    datum van 10 oktober in het archief en geeft
    jou niet het recht anderen dat te beletten.
    De opmerking ‘koekeloeren’ is dus buiten-
    gewoon laakbaar te noemen en is er op die
    manier dus geen enkel respect van jouzelf
    uit waar te nemen, dus waar praat je over?
    Dacht jij mij te komen helpen om pool te be-
    antwoorden? Niet nodig hoor, vertel jij pool
    maar dat ik NU eens ga fietsen om mijn ge-
    zondheid op peil te houden.
    Mijn geestelijke volksgezondheid wordt een-
    voudig opgepept door de SP, SPIJS en SPIRIT
    Gloria, van het onvervalsde soort en daar ga
    ik voor. Goed van je om je evenwichtsbalk
    even in de gaten te houden en pool lijkt nog
    in een jetlag te verkeren, die gaan we dus
    ontzien. Struin lekker verder in het archief
    Gloria, daar word je wijs van: op bergen en
    in Van Dale, en overal is…er wat te leren!

    Reactie door Madelief — maandag 23 oktober 2006 @ 20.32 uur

  123. @121 Gloria,

    Het bevalt me prima zo.
    Wil je trouwens wel even je badinerende uitspraken op jezelf toepassen?
    Hartelijk dank kindje, het ga je goed, god zij immers met je toch???

    Reactie door Bijdehandje — maandag 23 oktober 2006 @ 21.45 uur

  124. @122 Madelief

    Waar zijn jullie weer samen mee bezig??
    Zie nu ineens hoe jullie tegen Pool doen.
    Mag ik niet eens op hem reageren? Houd dan op om dit op Pool af te schuiven.
    En als jullie mij dwars willen zitten. Toe maar. Ik zie wel hoever jullie gaan.
    Maar de manier waarop Bijdehandje nu bezig is kan niet goed zijn. Zoveel haat naar mij is ongehoord. Ik ben gewoon een mens met een socialistisch hart en ik heb nu eenmaal hart voor al het onrecht in de wereld. En ja, ik geloof in God. En dat mag alleen maar op jullie manier?
    Laat mij in mijn waarde en dat doe ik met jullie ook. En als er onderwerpen zijn waar jullie het niet mee eens zijn, dan moeten we het daarover hebben. Maar speel niet op mijn persoon, want dat is unfair.
    Maak niet steeds misbruik van iemands openheid hier. Val mensen niet zo aan van je eigen club. En als ik rechts aanval, dan laat mij! LAAT MIJ!!
    Zit niet iedere reactie van mij uit te pluizen en er iets achter te zoeken. Er zit niet meer achter dan ik zeg en dat komt nu eenmaal recht uit mijn hart.
    Ieder op eigen wijze. Dus probeer mij niet de mond te snoeren, want dit gaat niet lukken.

    Reactie door Gloria — maandag 23 oktober 2006 @ 22.06 uur

  125. Waar slaat dit allemaal op???

    Reactie door Ton — maandag 23 oktober 2006 @ 23.41 uur

  126. Korte lontjes mischien??

    Reactie door Ton — maandag 23 oktober 2006 @ 23.42 uur

  127. @ 120 Bijdehandje

    Ik ben al enkele jaren aan het genieten van mijn centjes, en dat ik nu telkens naar Oekraine gaat komt doordat ik daar een dacha heb gekocht in de tijd dat ik daar aan het automatiseren was, en dan praat ik over 10 jaar geleden toen had ik nog mijn bedrijf met personeel, een paar jaar later in september 2000 heb ik inderdaad mijn toko verkocht en ben rustiger gaan leven.

    Bijdehandje, het klopt inderdaad als je sommige zinnen van mij leest dat het net lijkt of ik nog steeds in business ben, dat is dan mijn foutje van formuleren maar wat zou ik ermee opschieten om hier op deze weblog een potje te staan liegen.
    Voor wat betreft mijn reactie op Madelief lijkt het net of ik alles uit m’n duim loopt te zuigen, als zij mij een beetje zou kennen gedurende een periode dat ik op deze weblog aanwezig ben dan had ze kunnen weten dat ik mischien wel eens te hard van leer trek, maar ook dat ik nooit ongenuanceerd ga lopen brallen.
    Voor de rest laat de zaak maar rusten, ik hoop alleen dat je het nu een beetje kan volgen wat ik je allemaal heb geschreven.

    En Madelief…. Sorry dat ik je mischien beledigd heb, of onjuist bejegend, ik zal in de toekomst proberen mijn uitspraken wat te temperen naar de oud webloggers hier.

    En voor wat betreft onze Gloria,…. ik vindt haar nog steeds een tof wijf ondanks haar spirituele uitlatingen maar die moeten we ook respecteren net zo goed als die van ieder ander, alhoewel ik mijzelf nu tegenspreek t.a.v. Madelief, maar goed niemand is perfect, iedereen laat weleens een steekje vallen.

    Prettige nacht iedereen

    Reactie door Pool — dinsdag 24 oktober 2006 @ 2.03 uur

  128. Goede morgen!
    Ach Pool, wie weet is het zinniger, dat we nu eens die VVD-ers aan het woord laten, die, waar van je zei, dat je ze een poot had
    uitgedraaid, of heb je die bijdrage al weer
    laten verwijderen? Aan jouw uitspraken zal ik hier absoluut geen ‘waarde-oordeel’kunnen
    hechten, dat moge duidelijk zijn.
    “alhoewel ik mijzelf nu tegenspreek t.a.v.
    Madelief”. Dat tussenzinnetje tekent jou
    Pool en jouw Gloria is nog niet zo heel lang
    hiér bij ‘ons’ en zit nogal wat contrasten
    hier op de kaart als je tenminste léést wat
    er zoals te berde wordt gebracht.
    Inderdaad niemand is perfect, maar of het van respect getuigt ‘al die steekjes te la-
    ten vallen’ op weblogs die in regelrechte
    verbinding staan met de SP, is maar de vraag. Wellicht zijn die steekjes beter op
    hun plaats bij weblogs met benamingen als
    “géén stijl” !!
    In het belang van de SP is het af en toe be-
    hoorlijk grote noodzaak, diverse mensen heel
    goed te lezen en niét te oordelen naar een
    enkele bijdrage, dat vereist nauwkeurigheid.
    Als mensen denken áchtervolgd te worden, dan
    is dat hun eigen gevoél, en je mag je afvra-
    gen waardoor dat dan wel ontstaan kan zijn.
    Jij Pool, moet je wel bewust zijn dat je zelf je commentaar op je éigen uitlatingen
    kunt verwachten, en waar hoorde ik dat toch
    meer ‘dat ik wel eens wat te hard van leer
    trek…etc.’ en dat ‘nooit ongenuan-
    ceerd lopen brallen’ is de kwalificatie die
    jij jezelf toedicht en bespaar ik je de
    grijns op mijn gezicht!
    Was jij niet die figuur die vond je regelrecht tot betrokkene te moeten wenden?
    Maar goed, door intensief lezen van het log,
    blijk je dat dus Bijdehandje te hebben mee-
    gedeeld en dacht je soms dat die tot mijn
    familie behoorde, als 2-eiïge tweeling of zo? Het is ook niet erg verstandig en oprecht je hier voor te doen als zijnde ‘in
    zaken’ en vermindert je betrouwbaarheid.
    Toerekeningsvatbaarheid kan er zelfs door
    worden beïnvloed als je zelf daar maar lang
    genoeg in gelooft. Deformatie van hersencel-
    len vindt plaats na overmatige medicijnen of
    de minder legale vervangers ervan, dus wees
    maar heel voorzichtig met waar je je mee in-
    laat. Ja een ferme wodka op zijn tijd kan
    vast gezellig zijn en warmte geven in de ijs
    koude perioden in Rusland. Ook ik lees daar
    leuke boeken over. Maar gezien de SP houd je
    het mogelijk meer bij een bloody Mary….en
    voel je je meer daarbij thuis!
    Kijk Pool webloglezers hier houden het graag
    wel serieus bij de SP en mogelijk ook dat
    als je bijv. in de groene grazige weiden van
    Rusland loopt of te gast ben bij bijv.
    groen links, is het maar de vraag in hoever
    men toestaat er op gepaste wijze gebruik van
    te maken. Ook daar vind je vermoedelijk geen
    openbaar toilet, maar geeft je dus ook niet
    de toestemming om maar in het openbaar over
    anderen te zeggen, dat ze ‘niet zo moeten
    z**ken’. Dat ‘nooit ongenuanceerd lopen
    brallen’ had ik dus, als ik jou was, maar
    niet zo BEWUST eruit geknald….want ik kan
    het zeker niet, waar het mij aangaat en over
    mij gaat, GENUANCEERD noemen, dus láát dat!
    Die sfeerbedervende bijdragen hier op dit log, met de verkiezingen in aantocht, nemen
    wel heel toevallig behoorlijk toe Pool en
    wijs mij maar eens de club aan die zich
    daarvoor verantwoordelijk weet. Mogelijk ko-
    men we op uit op dezelfde locaties en is dus
    nu ‘temperen’ niet alleen een goed voornemen
    maar een dringend verzoek namens alle echte
    meelevende webloggers hier, ook die van de SP zelf. In discussie gaan met andersdenken-
    den is van een totaal andere benadering dan
    wat men hier af en toe binnenbrengt als ware
    het een invasie. Als de geuzen verder op-
    trekken dan de Maassteden, maakt het land
    zich op om hen hartelijk te verwelkomen, dan
    wel met grote kracht te weerstaan, als zij
    zich in een verkeerd uniform hebben gestoken. Overigens laat ik de opmerking,
    ‘dat je hoopt dat Bijdehandje het nu een
    beetje kan volgen, wat je allemaal hebt ge-
    schreven’ voor jouw manier van denken over
    hém. Hem mankeert niets aan zijn redelijk
    denken, analytisch vermogen of uitdrukkings-
    vaardigheid en een domoor is het zeker niet.
    Als je besluit je hier aan te passen, zou ik
    zeker verwachten, dat je je wat subtieler
    zou kunnen uitdrukken en Gloria, die hier
    nog maar amper is, kan best een serieuze
    coach goed gebruiken, dus houd haar bij de
    club waar ze het beste kan funktioneren!

    Reactie door Madelief — dinsdag 24 oktober 2006 @ 9.12 uur

  129. @127 Pool,

    Oké prima, geaccepteerd van jou!
    Het moest mij even van het hart want nogmaals zulke uitspraken doe je niet, zeker niet tegen graag geziene ouwe trouwe bezoekers hier.

    Maar goed, ik heb je al meer op je plek moeten zetten, we lullen er niet meer over.
    Nog één raad Pool, laat je niet tevéél meeslepen, hou aan je eigen mening vast.
    Het beste en tot over een tijdje.

    Reactie door Bijdehandje — dinsdag 24 oktober 2006 @ 9.22 uur

  130. @24 Goede morgen, Graag raad ik je aan al je
    eigen bijdragen hier nog eens rustig door te
    lezen en je naar aanleiding daarvan niet een
    koerswijziging op zijn plaats is.
    Ik schrijf hier op eigen alias, eigen email-
    adres, eigen IP nummer en jij?
    Het ware handiger eens veel grondiger hier al de nog aanwezige teksten van jezelf door
    te nemen en je dan af te vragen, waarom er
    zeer regelmatig gereageerd wordt op een ma-nier die alléén jij ten diepste kunt door-
    gronden, is het niet? Handig is het misschien om eens wat zelfonderzoek te doen
    en al die personages privé uit te leggen,
    hoe positief en opbouwend jij wel kunt zijn.
    Daarmee kun je ongetwijfeld je populariteit
    in den lande omhoog tillen en mogelijk zelfs
    ooit in aanmerking komen voor een gemeente-
    raadszetel in je eigen omgeving, met jouw
    stuwende krachten die je in eigen woonplaats
    kunt proberen te bundelen. Nog niet gepro-
    beerd? Wat dacht je van een Gloriaweblog,
    annex bibliotheekje, want je lijkt me zeer
    belezen. Geef een verhalenbundel uit, want
    ook dat ligt zeker in je vermogen en verrijk
    anderen met je kennis. Je komt er wel, al
    zal de tocht er naartoe niet altijd zo een-
    voudig zijn, maar het is het proberen waard!
    Ook de toon die je naar mij aanslaat mag wel
    een andere zijn en tot mijn verbazing ant-woord je mij, middels 124, wel op een heel
    bizarre manier, en houd ik mijn mening daar-
    over binnenskamers, hetgeen nu iedereen wel
    zal begrijpen en zal ik jouw van oudsher
    bekende ‘zucht’ veranderen in een ‘ik schud
    mijn hoofd’.
    De uitspraken die uit jouw hoofd komen zijn
    niet los te koppelen van je gedrag, dus je
    bent er met huid en haar bij betrokken en
    ‘op de persoon spelen’ slaat al helemaal
    nergens op. Dit weblog heeft het niet nodig
    om een Jan Marijnissen achter zijn vodden te
    zitten en het geeft geen pas om dat in soms
    wel heel aanmatigende taal te doen. Laat dat
    je voor de komende maand dus uitdrukkelijk
    gezegd zijn. Ik herhaal: “niemand vindt dat
    leuk !” en in die woorden zul je je ongetwijfeld kunnen vinden. Al zijn gasten
    zijn eraan gewend dat het er pittig aan toe
    kan gaan, maar de beschaving zit ‘m daar in,
    dat men doorgaans toch echt wel de eigen
    grenzen kent en niét óver die van anderen
    heen gaat. Mocht je ooit nog echt lid van de
    SP willen worden, mogen er geen beletselen
    zijn en dat moet je zien te voorkomen!
    Luister dus goed naar Pool, die zal je op
    het ‘rechte pad’ graag begeleiden, ben ik
    van overtuigd. Het ga je goed!

    Reactie door Madelief — dinsdag 24 oktober 2006 @ 9.45 uur

  131. @ 129 Bijdehandje

    Goeiemiddag

    Bedankt dat je me even terugfloot, je weet dat ik nogal heftig kan reageren, en wat betreft Madelief.. ik blijf haar resoecteren omdat ik weet dat ook haar hart op de goede plek zit net zoals bij Gloria.
    Trouwens ik ben in hart en nieren een atheist dus geloofskwesties ontwijk ik liever.
    Ik respecteer ieder geloof en ik hoop vurig dat mensen zich door hun geloof zich gesterkt voelen, en een gelukkiger leven hebben.

    Reactie door Pool — dinsdag 24 oktober 2006 @ 13.38 uur

  132. @ 131 aan mezelf

    “resoeteren” moet zijn respecteren

    Reactie door Pool — dinsdag 24 oktober 2006 @ 13.40 uur

  133. @ Madelief en Bijdehandje

    Ik hoop met jullie weer op vriendelijke wijze te reageren op elkaar.
    Heus, ook al schrik ik mij te pletter van sommige reacties van jullie, ik mis jullie echt.
    Bijdehandje, wil je er alsjeblieft weer bijkomen? Vraag mij niet mijn leven in jouw ogen te beteren, want ik kan dat niet beloven. Ik ben Gloria met heel mijn doen en laten. Ik gebruik geen alias en verschuil mij achter niemand.
    Ik hoop dat jullie mij gaan accepteren, ook al laat ik ruimschoots van mij horen en is het niet altijd naar jullie zin. Laten we elkaar vrij laten en elkaar niet beperken.
    Madelief, je bijdragen zijn heel mooi en overdacht.
    Bijdehandje, ook jij kan je behoorlijk opwinden over al het onrecht. Daarin verschillen wij niet veel. Het probleem bij jou is God. En ook daar kan ik niets voor jou beloven. Soms komt het er zo uit, soms uit puur enthousiasme, soms uit overweging van levensbeschouwelijkheid. Maar nooit onbewust. Ik sta voor wat ik zeg.
    Ik kan niet alleen maar politiek denken. Mijn hele politieke verve heeft ook met God te maken.
    Begrijpen jullie mij goed: ik wil niemand bekeren. Ik ben geen Jehova Getuige! Ik ben bij niets en niemand. Ga nauwelijks meer naar de kerk. Ik houd gewoon van Jezus en als ik van iemand houd dan doe ik dit met heel mijn hart. Zo ben ik nu eenmaal en dat heeft mij tegelijkertijd de kop gekost. Ik ben een mens van alles of niets.
    Als mijn spirituele en politieke verwevenheid verboden werd op dit weblog, dan was ik er allang niet meer geweest. Juist deze vrijheid doet mij goed en buiten dit weblog ben ik bij de SP vanaf dat Jan in de Tweede Kamer kwam. Ik ben heel trouw naar de SP en ook zien jullie dat ik trouw ben naar dit weblog. Soms zeer kritisch, maar altijd om de SP te steunen. En ja, soms ben ik heel emotioneel en dat wil ik niet inperken bij mijzelf. Ik wil leven en mijzelf eerlijk geven. Maar laten we wel vrede sluiten met elkaar. En om dit te houden is het misschien beter dat jullie mijn reacties overslaan als jullie vinden dat ik doorsla. Is dit een idee?
    Ik hoop van harte dat je weer meedoet hier, Bijdehandje. En Madelief, ik hoop van harte dat het weer loopt tussen ons. Kom op, we gaan ervoor. Voor de SP, voor de overwinning en voor elkaar! Oke?

    En wat Pool betreft: neem mij niet kwalijk dat hij mijn ‘prins’ is. Zo is het nu eenmaal vanaf het begin ontstaan. Als allereerste reageerde hij op een van mijn eerste reacties en dat was een tof begin. Zoiets vergeet ik niet en ik vind Pool ook een man van zijn hart. En dat kan ik niet onder stoelen of banken steken. We reageren allebei nogal heftig en hartstochtelijk en dat geeft een bepaalde verbinding. Zo is ieder afzonderlijk bezig voor de SP en toch voor ons allen.

    Reactie door Gloria — woensdag 25 oktober 2006 @ 3.14 uur