Rode bal voor lingo

Lingo

Het spelletjesprogramma Lingo verdwijnt van de televisie. Het woordspelletje trekt volgens netcoördinator Ton F. van Dijk te veel oudere kijkers en dat past niet meer in de huidige zenderindeling. “Het is een prima spelletje, dat het heel goed doet, maar sinds de nieuwe indeling per 1 september proberen we Nederland 1 wat te verjongen”. (Trouw)

Ik ben de weg kwijt. Ik dacht dat Nederland 3 de jongeren aan moest spreken? Lingo wordt elke avond door acht à negenhonderduizend mensen bekeken. Inmiddels bellen boze kijkers de Tros massaal op. Nou ja, je kunt het altijd nog online spelen.

Update: Ouderenomroep Max springt er handig op in.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 13 oktober 2006 :: 10.58 uur

102 Comments

102 reacties

  1. Lingo is een van de weinige programma’s die leerzaam zijn voor o.a. kinderen en goed is voor hun woordenschat. Het is echt een verarming als dit verdwijnt!

    Reactie door H. Jasper — vrijdag 13 oktober 2006 @ 11.16 uur

  2. Het is een flutprogramma, daarom keken ook zoveel mensen. Ik zal het niet missen, maar de reden waarom het van de buis wordt gehaald getuigt van weinig eerbied voor grijze haren.

    Reactie door Klukkluk — vrijdag 13 oktober 2006 @ 11.54 uur

  3. Ik heb zo’n idee dat ze het zelf niet meer zien zitten, dan wordt het van de buis gehaald met als reden dat de jongeren er niet naar kijken.
    Wanneer er dan iets voor in de plaats komt dat beter is, is er geen klagen, maar of dat nou het geval zal zijn?
    Die hele zender indeling is een nachtmerrie, waarschijnlijk met de bedoeling je naar de commercie te lokken.
    Ik wantrouw die praktijken van rechtse figuren die alles in het werk stellen om er een chaos van te maken.
    Daarom is het altijd een beter idee:

    Stem SP.

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.05 uur

  4. Ik kijk nooit naar dat soorst flut-spelletjes.

    Maar het argument om een programma te verwijderen omdat er teveel ouderen kijken is wel een gotspe. Als er veel mensen zijn die iets willen zien, dan zend je dat toch uit. Het lijkt een volgende stap om de ouderen het graf in te discrimineren.

    Reactie door Drob — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.14 uur

  5. Wat is oud? 40,50,60,70……….
    Vergrijzing? Wat vandaag aan de dag haast als een ziekte wordt bestempeld.

    Kom op,
    Laat dit programma bestaan er is al genoeg bulk op TV.

    Reactie door Hans — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.14 uur

  6. Slechts 800.000 kijkers?
    Talpa zou daar blij mee zijn!

    Reactie door @bacus — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.23 uur

  7. Pas op als je de ouderen hun spelletje ontneemt worden ze heel argressief ! ( hahahahahahaha)

    Reactie door Fred — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.23 uur

  8. Wat is er mis met oudere kijkers? Volgens mij zijn er genoeg andere programma’s speciaal voor jongeren,gun de ouderen dan ook wat.
    Dit is écht een belachelijke argumentatie!

    Reactie door Diny — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.27 uur

  9. Komt het misschien , doordat jongeren minder hun hersens gebruiken en graag oeverloos GSMen ?

    Reactie door Fred — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.31 uur

  10. Dom he, Nederland vergrijst toch hoezo jongeren.

    Reactie door ton de haas — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.40 uur

  11. Mja… Alle zenders willen hun marktaandeel vergroten, maar geen enkele zender wil zich richten op de snelst groeiende doelgroep. Zoals mijn lerares engels placht te zeggen: “dat maakt toch geen sense?”

    Reactie door Jan-Willem — vrijdag 13 oktober 2006 @ 12.57 uur

  12. Vertrossing, zie de wat gevolgen zijn voor de kijker alleen maar progammas voor de poen.
    Als belasting betaler moet men eisen dat tros blijft uit zenden voor minderheden die zo n spelletje willen zien, het is geld van de gemeenschap anders moeten ze maar commercieel gaan, durven ze niet kunnen ze niet uit de ruif van de omroepgelden vreten.

    Reactie door schoenmaker — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.01 uur

  13. Prima, zo’n blogje. Maar ik hoop niet dat Jan hier kamervragen over gaat stellen. CDAer Atsma noemt het een “schande” als Lingo verdwijnt. Het zijn weer verkiezingen hoor…

    Als netcoordinator Van Dijk zo graag een jongere doelgroep wil bereiken, moet ie eens denken aan 19-letter-woorden-lingo: http://www.rzpe.nl/djrob/fun/19-letterwoordenLingo.mp3

    Reactie door H. de Vreum — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.04 uur

  14. Beste lingofans

    Ik was werkelijk waar geschokt door dit nieuws.
    Het spelletje wat al sinds 1989 op de tv is en niet meer weg te denken op een avond.
    Dit werled broemde spelletje wat o.a door Robert ten Brink,Francois Boulange,Nance en Luciel Werner werd geprenseteerd is een erg leuk en simpel spelletjes.
    Het arrugment om het spel van de tv te halen is we moeten jongeren en voor de ouder is That’s the Question nou ik vind het leuk maar ik voel em nog niet oud.
    Maar het CDA is verontwaardigd over het nieuws zelf de tweede kamer bemoeid zich e mee.
    En de tros word plat gebeld door kijkers.
    Er is hoop als iedereen zich er tegen aanbemoeien kunnen ze het niet van de tv halen.
    Maar als er nog geen goede opvolger is na 1 janauri blijft linog op de buis.
    Dus lingo eigenlijk want er kan geen beter spelletje voor komen.

    Lingo moet op de tv blijven en daar strijden we voor

    Reactie door Jonas — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.13 uur

  15. Wist je dat veel immigranten de Nederlandse taal leren door naar Lingo te kijken? Jammer dat het weg gaat, maar het was al minder leuk zonder het draaiende podium naar de finale.

    Reactie door anne — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.16 uur

  16. Lingo misschien via de GSM ? dan bereik je meer jongeren ?

    Reactie door Fred — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.28 uur

  17. Prima, dat Lingo is allang niet meer te pruimen, al niet meer sinds François Boulangé, de olijke schuddebuik met de bretels niet meer met bretels mocht verschijnen.

    (Waarschijnlijk is de vaste groep ouderen die lingo kijken ook de doelgroep voor knoop in je zakdoek)

    Reactie door verplicht — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.37 uur

  18. Ook doen er de laatste tijd nota bene immigranten met dit taalspelletje mee!
    Welke sukkels halen nu een eenvoudig melig taalspelletje, dat ook voor jonge kinderen leerzaam is, van de buis.
    Ik ken ook genoeg dertigers die er regelmatig naar kijken vanwege de eenvoudige lol, even chillen met lingo! Jawel, ook nuttig!

    Reactie door maria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.39 uur

  19. dit zou erger voor het cda kunnen zijn, dan al het politieke gewauwel, en de sloop van het sociale systeem.,en de inhumane zorg!

    hopelijk zien de oudjes de bui nu eindelijk hangen!

    hoeveel zetels is 800.000 kijkers?

    Reactie door Gerrit — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.44 uur

  20. Even offtopic 0+0= ? (anti-commentspam maatregel)
    Zeker die Pabo-studenten…..

    Ontopic..
    Natuurlijk moet Lingo blijven. Het zou heel goed zijn als men het voor jongeren zou organiseren. Goed voor hun Nederlands en goed voor menig kijker die dubbel kan liggen om bepaalde nieuwe straattaalwoorden.

    Reactie door Maurice — vrijdag 13 oktober 2006 @ 13.59 uur

  21. @15 en @17,
    Des te beter dat het verdwijnt! Onze immigranten leren hierdoor slechts enkel 5-letter woorden! Dat is discriminiatie.

    Reactie door Klukkluk — vrijdag 13 oktober 2006 @ 14.02 uur

  22. Mijn kinderen keken graag naar LINGO en het hielp hun woordenschat ook. Ik heb Lucille wel horen zeggen dat de 6-letter-woorden op waren dus gingen ze op vrijdag 7 letters spelen.

    De nieuwe zenderindeling is wat mij betreft een ramp. Alle programma´s die ik graag kijk overlappen elkaar of zijn op een onmogelijke tijd. EenVandaag, Netwerk, De wereld draait door, Dokument, Rondom Tien, Elfde Uur, NOVA, Pauw en Witteman. Zit soms tot diep in de nacht herhalingen te kijken. Als ze die nu allemaal eens herhaalden op NL1 overdag.

    De laatste tijd kijk ik trouwens minder, het irriteert me namelijk verschrikkelijk dat de SP niet eens genoemd wordt. Bijv. nu over dat Stork voorstel, de oppositie: PvdA en GL; brute uitzetting asielzoekers, de oppostitie: PvdA. Het NOS-journaal: de grote partijen, CDA, VVD, PvdA en D66 !!!! in die volgorde !!
    Het gevoel dat de totale media de SP negeert steekt me, ik hoop van harte dat de kiezer het gaat rechtzetten.

    Reactie door Irma — vrijdag 13 oktober 2006 @ 14.15 uur

  23. Hebben we stiekem toch nog staatsomroepen in Nederland? Eerst gezeur over Sesamstraat, er keken zeker teveel jonge kijkertjes, en nu dit weer. Het moet niet gekker worden!

    Dan er bij, Lingo is een prima manier om hangouderen tegen te gaan. ;)

    Reactie door Helma D. — vrijdag 13 oktober 2006 @ 14.18 uur

  24. Ik denk dat dit een wraakactie is van een Tros medewerker die denkt: nu de Pedo-partij niet mee doet met de verkiezingen, en er dus geen wet komt die sexspelletjes met kinderen mogelijk maakt, dan ook geen spelletjes meer voor de ouderen!

    Reactie door m. van Uchelen — vrijdag 13 oktober 2006 @ 14.25 uur

  25. Waarom moet dit verdwijnen?
    Eindelijk een programma dat zeer goed past in onze intregatie.
    Zowel voor jong als oud.
    De tweede kamer roep steeds INTEGREREN!
    Nu is dit een goed programma om te leren lezen en schrijven,en natuurlijk onze taal te kennen.DIT VOORAL AAN EMIGRANTEN DIE IN NEDERLAND WILLEN BLIJVEN,EN INBURGEREN.
    Ik hoop dan ook dat de regering in kan grijpen,om dit programma te behouden!
    Het is een zeer leerzaam programma.
    Ik ben dan ook zeer teleurgesteld door de omroepen,die geen rekening willen houden met de kijker.
    Boos en verdrietig vind ik het.

    Reactie door L.A.ten Bhömer — vrijdag 13 oktober 2006 @ 14.29 uur

  26. Achterlijke Teletubby netdictator, achterlijke zenderindeling.
    Wat wil zo’n eikel eigenlijk, kinderen naar MAX laten kijken en GPV’ers naar BNN.
    Tuurlijk en de konining houd van houseparties en headbangers zijn gek op klassiek.
    En boeken, prachtig programma van de vpro, wordt al voor de tweede keer niet uitgezonden, voor de warming up van een marathon notabene.

    Ik hoop dat die paborekentest beter is dan deze, want ik ben al twee maal gezakt.

    Reactie door Kakel — vrijdag 13 oktober 2006 @ 14.52 uur

  27. Op zich vind ik het niet erg dat Lingo verdwijnt. Ik kijk er al heel erg lang niet meer naar.

    Maar de reden waarom vind ik ronduit belachelijk! Nederland 3 zou de jongerenzender moeten zijn, dus mag op Nederland 1 best een spelletje voor “ouderen” uitgezonden worden.

    Maar dat er kamervragen over gesteld gaan worden vind ik nog belachelijker!!!!!!!!!! Hebben de dames en heren TK-leden niets beters te doen? Het lijkt mij dat er ergere problemen zijn in dit land die dringend om een oplossing vragen!

    Reactie door emma — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.04 uur

  28. het is toch van de ratten besnuffelt als je zomaar op TV hoort dat je te oud bent Ik kijk nooit naar Lingo maar ben 57 en voel mij NOG LANG NIET OUD dus waar gaat het over .

    mevr Visser

    Reactie door Henny — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.07 uur

  29. De wereld staat in brand, Stork is ter ziele (Stork zou werk krijgen aan het jsfproject), onze gristenvrinden van het cda maken zich druk over lingo.

    CDA-Kamerlid Joop Atsma zal minister Maria van der Hoeven (Media) dinsdag tijdens het vragenuurtje in het parlement over de kwestie ondervragen. Dat meldde hij vrijdag.

    e.v.

    De politieke partij was altijd al een tegenstander van het in september ingevoerde programmeringsmodel, waarin op de publieke zenders programma’s naar genre over de netten worden verspreid.

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article358442.ece/CDA_woedend_over_verdwijnen_Lingo

    Reactie door verplicht — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.07 uur

  30. Kom op SP, kom met een mooi tegenvoorstel:

    De ASO-show moet weer terug, knoop in je zakdoek kan best ‘s ochtends uitgezonden worden en later herhaald. Ook dat nog kan nog best een keer opgepoetst worden en ook kassa! is nog prima te reviseren.

    Laat van der Hoeven (cda) niet aan de televisie-evolutie tornen

    Reactie door verplicht — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.10 uur

  31. Dat een spelletje niet meer mag dat is dan nog daar aan toe.
    Maar het argument dat vooal ouderen kijken ,schiet mij volledig in het verkeerde keelgat.
    WIj ZIJN EEN SAMENLEVING waarin ieder zijn deel mag hebben. Dat eeuwige gediscrimineer moet maar eens afgelopen zijn.Ook in andere sectoren van de samanleving.

    Jan doe er wat aan …..

    Reactie door oudje — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.16 uur

  32. Waar blijft het volk voor al die andere belangrijke zaken? Hier kan men zien dat het werkt als je in ‘opstand’ komt. Lingo gaat wel door. Verdonk had hierdoor gestopt kunnen worden. En wat allemaal niet meer? Al ligt de hele wereld plat… als Nederland Lingo maar kan zien. Brood en spelen? Het werkt! Om alle vunzige plannetjes van dit kabinet door te voeren. Hebben ze ook Lingo in de VS? Oooooh vandaar!!

    Reactie door Gloria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.29 uur

  33. Weer voor niets getypt omdat ik de som niet gemaakt had. Nog maar eens.
    Het gaat om het principe dat een zendercoordinator niet zou moeten kunnen bepalen dat een programma moet verdwijnen. De argumentatie was dat de po zou moeten kunnen concurreren met de commerciele omroepen omdat de kijkcijfers omlaag gingen.(Al nooit begrepen ik zou zeggen betere programma’s maken) Dan is het toch verdomde vreemd dat een programma met hoge kijkcijfers moet verdwijnen. Bovendien zie ik van heel de zenderindeling niets, ik kan het verschil niet zien. Slikken en spuiten komt toch op 3 dacht ik zo. Maar ja misschien dat daar tegenwoordig vele oma’s en opa’s en/of ouderen naar kijken. Is óók niet gemiddeld dus misschien een bejaarde aan het experiment onderwerpen. Ik zie helemaal géén indeling maar een totale wirwar op alle drie de zenders.
    Programma’s die ik als gelijkwaardig beschouw op inhoud zijn verspreid over alle netten.
    Dus begrijpen nee. Vroeger was er veel meer echte indeling. Er klopt geen ene reet van.
    Volgens mij was de opzet dus van bovenaf greep krijgen op de omroepen. Staatstelevisie.

    Reactie door Henny — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.31 uur

  34. Jeetje, wat een herrie om niks.
    Maakt een omroep gewoon gebruik van de marktwerking en schrapt een programma, staat opeens de partij die mede-verantwoordelijk is voor de invoering van marktwerking vooraan te brullen dat het geen stijl is.
    Over hypocriet gesproken.

    Reactie door Leftfoot — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.33 uur

  35. In september is in de USA voor 777 miljoen dollar aan
    computerspelletjes aangeschaft.
    Hoeveel zouden er dat in Nederland zijn?
    TV-spelletje kost…….,kamervragen,woedende politici etc.
    Waar maken wij ons in vredesnaam druk over.
    Nogmaals laat dit programma toch gewoon bestaan!

    Reactie door Hans — vrijdag 13 oktober 2006 @ 15.36 uur

  36. Wat is voor grote onzin om een spelletje.
    De telegraaf begint er al over dat JPB het jammer vindt dat de oudere dit spel moeten missen.
    Terwijl ze er andere dinegn waar de oudere en mensen met een AOW zwaar de dupe van werden er zo door heen jassen.
    Het land is van streek door een lingo spelletje wat je de strot uit kwam.
    Jezus wat een achterlijk land.

    Reactie door Jofel — vrijdag 13 oktober 2006 @ 16.13 uur

  37. Ik hoor net op CAZ dat zelfs Balkenende zich al heeft uitgelaten over het verdwijnen van Lingo ” hij voelt mee met de mensen die het programma gaan missen.”
    Inderdaad zoals ook al eerder gesteld, Stork, een van de laatste Nederlandse bedrijven wordt lekker opgesplitst, een van de grote gevolgen van de code tabaksblat waardoor de aandeelhouders veel te veel macht hebben gekregen en het CDA maakt zich druk over Lingo.
    Die netcoordinator zou op staande voet ontslagen moeten worden. 900.000 kijkers is een zeer grote rechtvaardiging voor het in stand houden van dit programma. Ik zie het al voor me dat de BBC Eastenders van de buis zou halen omdat de gemiddelde leeftijd van de kijkers 65 is, dan hebben ze een volksopstand!
    CDA kijk naar wat je zelf hebt veroorzaakt in medialand.

    Reactie door kaatje — vrijdag 13 oktober 2006 @ 16.35 uur

  38. Hoe vraag je netjes in de Tweede Kamer of Ton F. van Dijk wel goed bij zijn hoofd is ?

    Reactie door hendrik dieks — vrijdag 13 oktober 2006 @ 16.36 uur

  39. Kaatje, stork is nooit een nederlands bedrijf geweest hoor, is door een engelsman opgericht.

    Verder is meer als 50% van de aandelen al lang in handen van buitenlandse investeerders, dus goed beschouwt is stork een buitenlandse onderneming die vestegingen in Nederland heeft.

    Reactie door Frank — vrijdag 13 oktober 2006 @ 16.40 uur

  40. Lingo! Bingo!! Voer voor het CDA!!! Opkomen voor de ouderen om ze daarna de doodsteek te geven. Schijnheiligheid ten top.

    Reactie door Gloria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 16.46 uur

  41. 39. Dat wist ik niet. Blijft staan dat opsplitsen een bijzonder slecht idee is.

    Reactie door kaatje — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.01 uur

  42. Ik weet niet wat allemaal de bedoeling is, maar populaire programma’s haal je toch niet van de zender af. Neen, gaan we met zijn allen lekker naar TALPA of RTL kijken dat zijn wereldhits! Het hele weekend kun je dansen op ijs, dat is geweldig! Neen, wat de publieke omroep wil is niet goed en dit soort programa’s moetn juist blijven, zo had je vroeger ook leuke programma’s op de publieke omroepen, allemaal verdwenen. Het meest een schande is het Voetbal op 3, studio sport, met je bord op schoot, maar nu Talpa er is, kijken we bijna niet meer, zoveel commercials, zeer slechte verslaggevers, niet om aan te horen.
    De publieke zenders moeten vooral zo doorgaan! Kabinet mag en moet hierop ingrijpen!

    Reactie door Marcel — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.06 uur

  43. Wat is er aan de hand met dit log? De sommen worden voor zekerheid vooraf gemaakt?
    Doe eens een interne steekproef en kijk of de gegevens nog wel goed genoteerd staan,
    omdat ik zelf daarin niets heb gewijzigd of heb verzocht te veranderen.
    Blijf dus hameren opnieuw op het opvoedkundig element en het bij de les houden van het ge-
    heugen van iedereen en met name voor bejaarden, die dat zelfs medisch geadviseerd krijgen,
    dénkspelletjes: kaarten, dammen, schaken, scrabble, rummycub, puzzles, kruiswoordpuzzles,
    etc. om achteruitgang in geheugen tegen te gaan.
    Het spelelement in kleine kring, familiekring, leefgemeenschappen, er nog eens extra uit te
    halen, zeker ook voor mensen die er alleen op deze manier even ‘uit’ kunnen, uit hun eigen
    sores en vermoeidheden, is buitengewoon onhebbelijk, als er nog niet eens een grondig
    onderzoek naar werd gedaan.
    Moeten wij dan met z’n allen leuk vinden, wat de Nederlandse zenders te bieden hebben tussen 16 en 21 uur? Wat ik er op ‘normale kijktijden’ langs zie komen is soms meer on-
    smakelijk dan fijnbesnaard te noemen en educatief ook al van nul en generlei waarde.
    Een adhesiebetuiging heb ik dus reeds verzonden naar bedoeld adres !
    Géén dank, graag gedaan! Sterkte met de nieuwe mechanisering van dit log, maar het mag wel
    iets punktueler wat de rekensommen betreft :) immers dit wordt toch niet nagekeken door
    de PABO? Fijne avond allemaal ! Madelief.

    Reactie door Madelief — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.13 uur

  44. De politiek gaat zich bezig houden met een spelletje op TV. Het moet niet gekker worden. Laten ze zich bezig houden met minderjarige kinderen in nederlandse cellen of andere belangrijke en schandalige zaken. Zal wel met de verkiezingen te maken hebben. Af en toe walg ik van de politiek.

    Reactie door henksp — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.14 uur

  45. Off-Topic, maar ik wil het toch even kwijt :)

    Veel zweden zullen nu al spijt hebben van de rechtse regering die ze hebben gekozen. Nu al zijn vier ministers in opspraak geraakt.
    De minister van milieu heeft wachtgeld ontvangen, ondanks dat hij neveninkomsten had; de minister van handel heeft moeten erkennen dat ze het kindermeisje niet zwart had moeten betalen. Bovendien wordt ze verdacht van belastingontduiking. Verder hebben de minister van cultuur (nota bene) en de minister van vreemdelingenbeleid jarenlang geen kijk- en luistergeld betaald.
    Een lekker stelletje, al met al.

    Reactie door Jan-Willem — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.46 uur

  46. Dit systeem werkt van geen kanten, heb ik verdomme een heel verhaal in elkaar gezet, er is in geen velden of wegen een optelsom tezien, druk op reageer, WEG REACTIE!!!!!!!Ik had er zelfs nog een opmerking ingezet dat de optelsom ontbrak.
    … :mrgreen:….. :mrgreen:…
    En zijn jullie maar blij dat ik niet op groen stem maar nu bedank ik even voor de eer.
    Fijn weekend SP-ers.

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.52 uur

  47. hebben ze heel nederland?geschofeert/geliberalizeert? wij van den staat,vinden dat den burgers het zelf maar moeten uitzoeken,
    gaan ze zich wel er tegen aan bemoeien wat tich mensen wel mogen zien,,
    een cesna ik betaal 200 euro voor een cesna,
    ja amerika is groot dus een boeing,
    voor nl begrippen een cesna dus,, voor op het torentje enz dus,en een para eeuu valscherm,ik ben niet gek.

    Reactie door ad — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.52 uur

  48. Ahum ,jongeren studeren, sporten, hangen rond, gaan stappen, internetten, doen pc games etc, maar het lijkt mij datze amper TV kijken!
    Ik vrees dat de publieke omroep zich beter aan de huidige kijkers kan confirmeren, dan dat men zich naar de jongeren gaat zetten.

    Reactie door Sinne Tolsma — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.53 uur

  49. Ik kan dus wel degelijk rekenen!!!!!!!!!!
    Kijk dat stomme systeem eens na. Ik ben niet de eerste die erover klaagt>>>> :mrgreen:

    ad, zeg even wanner je gaat, kom ik het even fillemen.

    Reactie door Bijdehandje — vrijdag 13 oktober 2006 @ 17.56 uur

  50. Gloria,
    Maak je niet boos,kost alleen maar energie.
    De doodsteek voor de ouderen is niet van het CDA alleen. Ook D66 kan er wat van.
    Citaat Min.EZ.Brinkhorst.
    Noemt vergrijzing een serieuze bedreiging voor de economieën van de EU-landen.
    Hier word ik nu boos over.Echter ook dit helpt niet.
    Onze kans komt op 22-11

    Reactie door Hans — vrijdag 13 oktober 2006 @ 18.16 uur

  51. lingo-kijkers herkeuren en dan het land uitschoppen., dat is wat het kabinet wil.,

    JPB voelt mee,met de hand in de knip van de oudjes denk ik!

    Reactie door Gerrit — vrijdag 13 oktober 2006 @ 19.07 uur

  52. @47 ad

    neem een schietstoel joh., als je cessna op het torentje moet knallen, dan zit je veel te laag voor een chute!

    Reactie door Gerrit — vrijdag 13 oktober 2006 @ 19.09 uur

  53. Was het niet een regeringsmaatregel dat de publieke omroep geen spelletjes meer mocht uitzenden.

    Reactie door spinner — vrijdag 13 oktober 2006 @ 19.39 uur

  54. @ 53 Krijgt D66 met terugwerkende kracht toch nog hun zin.

    Reactie door emma — vrijdag 13 oktober 2006 @ 19.47 uur

  55. @54

    Dat krijgen we straks in de verkiezingscampagne natuurlijk vaker dat cda en vvd oppositie gaan voeren tegen hun eigen maatregelen.

    Reactie door spinner — vrijdag 13 oktober 2006 @ 20.07 uur

  56. 52 gerrit passen die wel in zo’n ding??
    maar eeuu het was de bedoeling,even te klimmen naar zeg pak em beet,pilotentaal 10.000 foot/geen eten/.
    dan er uit,en al zwevend,met de afstandbediening dat ding neer te laten strijken,ps volgetankt he,

    en bijdehandje wat dacht je van een tandem/geen fiets/sprong,kun je het van boven filmen,
    moet lukken,,de/onze trotse cda/vvd lufthanza/loos jound strijkers,, is toch druk bezig cia vliegtuigen te begelijden,naar groningen bv,
    en leren tellen doe ik hier,voor het valscherm dan he,1-2-3 en dan aan het koortje,
    nu nog even mijn anti-spam som 599943,waarom heb ik van die afgrijzelijke grote sommen,,waarom ik??

    Reactie door ad — vrijdag 13 oktober 2006 @ 20.28 uur

  57. @ 55 Als ze dat nu ook gaan doen met hun omstreden maatregelen over de sociale zekerheid, dan komt er toch nog iets goed uit de ophef over een t.v.-spelletje.

    Nog prettiger zou het zijn als ze zouden gaan inzien dat de omstreden maatregelen teruggedraaid moeten worden.

    Reactie door emma — vrijdag 13 oktober 2006 @ 20.29 uur

  58. @56 ad

    Subliem weer, ad. Subliem! :)
    Trouwens: erg veel vliegtuigjes boven m’n huis de laatste tijd. Snap jij dat nou?

    Reactie door Gloria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 20.48 uur

  59. gloria,dat is waar,,er staat wat te gebeuren,
    wietplatages opzoeken,bv,
    met warmte camera’s,
    wat moet je anders dan in nl met die vliegtuigjes,buiten het begelijden van eeuu ongewenste?? buitenlandse cia vliegtuigjes.
    je doet je helm op,je pakkie op druk,geeft gas en de afterburners aan,leuk voor de buren,extra lawaai,
    na 3 min hoor je een knal,op de grond dan he,je gaat in het vliegkistje immers sneller als het lawaai,
    en 6 min later zit je in je schietstoel,van die f 16,mayday,mayday,pilot down,
    heb de mariene weer wat te doen,met hun bootjes,
    en een oude fries staat bij het,,wad,, aanwijzingen te geven waar i ongeveer licht/drijft,wandt ja met zo’n groot schip,van een meter of 2 hondert,kan je natuurlijk niet zo goed sturen,moet in eenkeer goed he,
    die fries maar schreeuwen,stuurboord oelewapper is rechts ja,DAAR ZITTEN TWEE ERREN in oelewapper,waar heb jij je vaarbewijs gehaald jpb.
    gloria dat was een dag uit het nl leger/mar/lucht?macht ha ha macht?
    maar vind je het gek dat er meer vliegtuigen boven nl zitten,,ze hebben immers net een bos gekapt,zodat die radar vliegtuigjes lager over ons land kunnen opstijgen,zodat ze in duitsland er geen last van hebben?
    sorry ;-)

    Reactie door ad — vrijdag 13 oktober 2006 @ 21.14 uur

  60. Wat een land vol ruis.
    Er verdwijnt een spelletje van de buis.

    Het volk en de media zijn in rep en roer.
    Je hoort niks anders dan over Lingo geouwehoer.

    Zelfs bij het uit delen van de voedsel pakketten is het gesprek van de dag.
    En in Afghanistan vraagt een soldaat onder vuur of dat wel zo makkelijk mag.

    Het oude mens die haar laatste adem uit blaast in een tehuis.
    Vraagt aan de dokter houd me nog even in leven zodat ik het nog een keer kan zien op de
    buis.

    Zelfs in Afrika komt dit nieuws al door.
    Met een hongerige maag zitten ze met de radio aan het oor.

    Ook de bijstands moeders en mensen in de WAO.
    Zeggen dit is het enige wat we hebben dit spelletje moet door.

    De politiek van alle verdere ellende in dit land en de wereld niet bewust.
    Is al druk bezig om haar eigen plannen door praatjes, te krijgen gesust.

    De wereld staat op ploffen door het verwarmen
    En dit land hoe is mogelijk is men druk met een kinderlijk spelletje, die armen.

    In velen verre landen komt dit vreselijke nieuws ook al aan bod.
    Zelfs daar vraagt men al steun voor dit verlies aan Allah hun god.

    En onze president je weet wel die normen en waarden vent.
    Ach ik breng wel een lul verhaal dat volk interesseert me geen cent.

    En zo is dit grootse land wat droomt van een VOC verhaal.
    Eigenlijk een miezerig klein landje zonder moraal.
    En wat laten ze zich eigen kennen om zo spelletje nog te gebruiken voor het stemmen gehaal.

    De Hakker

    Reactie door De Hakker — vrijdag 13 oktober 2006 @ 21.43 uur

  61. @ 47 ad

    Ik sta naast Bijdehandje met een krat bier, kunnen we er een nemen op de goede afloop.

    Reactie door Pool — vrijdag 13 oktober 2006 @ 22.05 uur

  62. @59 De Hakker

    Applaus Hakker. :) Helemaal mee eens!
    Zo simpel is dit volk. Schipholbrand, Afghanistan, Irak, privatisering van de Zorg, Energie, Spoorwegen, vluchtelingenbeleid en al die kabinet-zakkenvullers, die hele verloedering in dit land…. maakt niet uit! Lekker in je luie stoel: ALS LINGO MAAR BLIJFT!

    STA DAN OOK OP OUDEREN VOOR BELANGRIJKERE ZAKEN!!

    Reactie door Gloria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 22.06 uur

  63. Goede rekensom en mijn vorige bijdrage wordt niet geplaatst, wat is dit voor klotezooi, weg met die onzin op deze manier jaag je de mensen weg.

    Reactie door Pool — vrijdag 13 oktober 2006 @ 23.15 uur

  64. Dit is de tactiek van dit kabinet, de mensen de aandacht van de verkiezingen afleiden en laten zeuren over lingo en ondertussen een nieuw wetsvoorstel erdoor drukken want de mensen zijn te druk met lingo en hebben dus geen tijd en aandacht meer voor wat er echt speelt in het torentje.
    Het kan ook een onderdeel zijn van hun verdeel en heers politiek

    Reactie door Pool — vrijdag 13 oktober 2006 @ 23.21 uur

  65. Laat het programma zijn wat het wil (ik kijk er nooit naar) dergelijke programmacensuur (door de ingrepen in het publieke bestel door cda en vvd) zijn niet te verkopen.

    De strakke richtlijnen voor de programma’s op de drie zenders zijn zoiezo een onacceptabele belemmering voor de omroepen.

    Bovenal kun je toch met je volle verstand als “netcoördinator” een programma met dergelijke kijkcijfers niet zomaar afschaffen? Behalve natuurlijk als je de boel om zeep wilt helpen…

    Reactie door J3roen — vrijdag 13 oktober 2006 @ 23.36 uur

  66. Gloria Eens en niet eens over ouderen en lingo. Het is nl. zo dat kruiswoord puzzels en woordspelletjes een bewezen remedie zijn tegen geheugen en concentratie verlies voor ouderen .
    Dus niets per se een luie stoel.

    Reactie door maria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 23.42 uur

  67. Gloria Net even misgevat aangaande luidheid, inderdaad sta dan ook op voor ouderen!

    Reactie door maria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 23.45 uur

  68. 51 Gerrit, precies! Dat bedoel ik onder meer met mijn laatste bijdrage!

    Reactie door maria — vrijdag 13 oktober 2006 @ 23.58 uur

  69. Gaan we nou bijna allemaal een ongekunsteld programma als lingo op deze site veroordelen wegens gebrek aan intellect?

    Reactie door maria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 0.03 uur

  70. @66 maria

    Het is toch niet zo moeilijk wat ik bedoel?
    Ik ben helemaal niet tegen Lingo en de mensen die ernaar kijken.
    Maar dit land valt wel heel erg door de mand als er een spelletje op het spel staat.
    Mijn God, als die woede en felheid maar eens gebruikt werd voor al die vreselijke keuzes van dit kabinet. En dat verschrikkelijke pedante wereldheersertje Bush!
    En je ziet: in EEN dag is alles geregeld.
    Stond men maar regelmatig op hun achterste benen voor de medemens. En daarom stoort mij dit hevig. Het gaat hier om hele kleine zaken en de grote? Toedeloe! En weer staat het CDA op 46 zetels. Gaat de goede kant op, he?
    Maar ja, don’t mind! Lingo blijft en Balkenende wordt beloond. Klootjesvolk!

    Reactie door Gloria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 0.21 uur

  71. You picked a fine time to leave us, Lucille
    Four hungry children and no crop on the fields!

    Het frappante is dat haar woord-aangever JP heet!
    Lucille bevorderen en JP weg., vind ik een
    goed plan!

    Reactie door Gerrit — zaterdag 14 oktober 2006 @ 2.58 uur

  72. Er waren heel wat Lingo kijkers,
    als JPB die kiezers toch eens aan zich kon binden.
    En ja hoor Lingo beland in de tweede kamer.
    Nog even dan wordt er een wet aangenomen dat Lingo terug moet keren op de buis.
    En JPB ziet zijn verkiezings winst al op zich afkomen.
    @!### Land

    Reactie door che — zaterdag 14 oktober 2006 @ 9.29 uur

  73. Dát had je gedacht! Ik doe aan lingo en ik
    kan daardoor blijvend wél goed rekenen.
    Pas op hoor want ik wel met mijn rapport
    hier óver de 22ste november heen getild wor-
    den, loop op mijn wenkbrauwen door dit
    ‘mp-bingo’!!!’-beleid!
    SPortief, niet naïef, de groeten van …….

    Reactie door Madelief — zaterdag 14 oktober 2006 @ 9.30 uur

  74. + 73 Madelief,….”want ik WIL wél”…….
    Heb intussen genoten van de bijdrage van de
    Hakker, die heeft wat in zijn mars, bedankt
    SP-mákker! Fijne zaterdag allemaal, in óók
    rust en vréé! Maar voor wie verdriet hebben
    denken we méé, in grote zorgen soms, pro-
    beer het programma te volgen van de SP.
    Ouwe Dirk hoe is het met het inwendige van
    de mens? We wachten nog op de morgenstond-
    wéns, of heb ik wat gemist? Beste groet,

    Reactie door Madelief — zaterdag 14 oktober 2006 @ 9.37 uur

  75. @61 en 63 Pool,

    Pool ik had een heel verhaal in elkaar, maar had géén eens een rekensommetje.
    Druk ik op reageer, dan krijg je de opmerking: sorry, maar waarschijnlijk kunt u niet rekenen.
    Vandaar @47, kan er echt woest om worden en doe dan ook geen moeite meer.
    Zelfs de back-toets werkt dan niet, alles is pleite.

    Trouwens ik drink geen bier, maar een jonge borrel op z’n tijd.

    En verder vind ik dat lingo gewoon moet blijven met zoveel veel kijkers, ook voor de jonkies onder ons is het een goeie oefening om hun taalvaardigheid op te vijzelen.

    800.000 á 900.00 kijkers, dat is geen kattepis en ze maken mij niet wijs dat alleen de oudjes dat volgen.

    Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld?

    Reactie door Bijdehandje — zaterdag 14 oktober 2006 @ 9.46 uur

  76. Gloria, je hebt gelijk als je zegt dat er wel belangrijker dingen zijn dan Lingo,maar dit is nu eenmaal het onderwerp, moet toch kunnen af en toe een wat luchtiger onderwerp er tussendoor.

    En als dit onderwerp shit vind kan je er beter niet op reageren.

    Er zijn genoeg onderwerpen die wel ergens over gaan.

    Reactie door carla — zaterdag 14 oktober 2006 @ 10.03 uur

  77. madelief ook prettig weekend

    Reactie door che — zaterdag 14 oktober 2006 @ 10.23 uur

  78. 40 Die doodsteek was er al bij het instellen van de niuwe omroepwet en de macht die ze van bovenaf nar zich toegetrokken hebben.
    Het CDA is hiervoor verantwoordelijk, zij zijn de grootste partij in het kabinet dat het ingevoerd heeft. Ben benieuwd wat ze ervoor teruggekregen hebben.
    Die Balkenende is gewoon een SCHIJNheilige.

    Reactie door Henny — zaterdag 14 oktober 2006 @ 11.10 uur

  79. smaad
    sater
    scene
    saldo
    sacre

    Reactie door Henny — zaterdag 14 oktober 2006 @ 11.28 uur

  80. het lijkt erop dat ouderen kijkers niet meetellen, een onomstotelijk bewijs van discriminatie van ouderen

    Reactie door e.krul — zaterdag 14 oktober 2006 @ 11.34 uur

  81. Nieuwe variant: kan de server niet vinden,,
    is het antwoord na de gemaakte som. Op ver-
    zoek: ik meld het u, daar aan gene zijde.
    Gezellig weekend gewenst, ennuhhh ongewenste
    spam krijg ik zelf ook en soms wel 28 per
    nacht….maar dat virus schijnt nogal te
    heersen, zodra men ongevraagd iemands IP nr
    weet te bemachtigen en er onbehoorlijk ge-
    bruik van weet te maken, echter, heus ik heb
    maar één registratienummer, dat kan toch
    niet bezwaarlijk zijn, toch? Groetjes!

    Reactie door Madelief — zaterdag 14 oktober 2006 @ 15.28 uur

  82. Geef het volk Brood en Spelen.

    Reactie door roodkapje — zaterdag 14 oktober 2006 @ 15.35 uur

  83. @82 Begrijp ik dat je weer terug bent van
    weg geweest? Buiten de Efteling nog leuker
    dan daarbinnen?
    Christenzielen Duur Amusement !
    Doe je regenjas aan roodkapje, want het gaat spetteren! Ander weer gaat het zeker nog worden, misschien zelfs wel ruwe stormen
    dus pak een boterham en voorzichtig met bui-
    ten ‘spélen’!

    Reactie door Madelief — zaterdag 14 oktober 2006 @ 17.18 uur

  84. Roodkapje:
    Waar is die jager toch gebleven?
    We zitten er allen. oud , jong en ongeacht gender, maar mooi mee in de buik van JP!
    Geen moties van wantrouwen noch een stop aan stappen en besluiten rond controversiele zaken van de oppositie. Daar heb je niet eens een geweer voor nodig!
    Waar is die jager nu toch!!!

    Reactie door maria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 17.49 uur

  85. @76 Carla

    Ik vond dit onderwerp niet sh*t!
    Het was juist heel verhelderend. Een bevolking druk in de weer om een spelletje te behouden.
    Pas nu weet ik dat het volk zich niet druk maakt om echte belangrijke zaken. Als de ‘ouderen’ hiermee toch eens begrepen dat we met ons allen de wereld kunnen veranderen. Maar blijkbaar vinden de meesten het wel best. Als Lingo maar blijft!!

    Reactie door Gloria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 18.26 uur

  86. Madelief, ik dacht dat niet in ste instantie het sprookje Roodekapje het had over brood (een boterham) maar over een opdracht om naar je oma te gaan om voor haar te zorgen. En dat dit tot gevaarlijke verdwalingen kan leiden.

    Verder off topic en te veel spam. Ik heb AVG free en tot op heden geen greintje pc pijn.

    Reactie door maria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 19.11 uur

  87. Ohh Shit, sommetje vergeten, nou daar gaat ie weer en ik had zo.n mooi verhaaltje (snif).

    Gloria, ik begrijp heel goed wat jij bedoel, maar voor veel oude mensen is Lingo een begin van een lange avond, 7 uur koffie en lekker naar Lingo kijken.

    Zelf kijk ik nooit maar mijn moeder was er ook dol op, ik zou zeggen gun het de mensen want die durven bij avond niet de straat op om ergens naar toe te gaan de TV is hun “uitje”, maar ik weet zeker dat jij daar ook zo over denk toch?

    Je kan van veel mensen van die leeftijd niet verwachten dat ze de barricade opgaan, ze zijn dat ook niet gewend vanuit hun opvoeding, komen zelf uit een tijd van gezag moet je dienen en er niet tegenin gaan,en je moet dankbaar zijn met wat je hebt.
    Echt Gloria zo denken toch de meeste ouderen,je kan het ze niet kwalijk nemen.

    Reactie door carla — zaterdag 14 oktober 2006 @ 19.54 uur

  88. @87 Carla

    Ik begrijp heel veel, dat is mijn democratische aard. Wel kan ik mijn eigen zaken goed verdedigen. Mijn zoon heeft hier echt iets mee gedaan. Hij is rechten gaan studeren en kan pleiten als geen ander.

    Van huis uit ben ik gewend dat mijn ouders het er niet bij lieten zitten. Zij waren zeer politiek bewust en mijn vader liep op zijn 72e nog flink te protesteren tegen kerncentrales. Had zich ook verkiesbaar gesteld bij de gemeenteraadverkiezingen van Groen Links. Als oudste! Er werd altijd gediscussieerd thuis en in de vroege jaren waren mijn ouders fervente PSP-ers.
    Laat de ‘ouderen’ niet vroegtijdig vergrijzen! Ze moeten zich niet uitgerancheerd voelen, maar al hun energie inzetten voor een betere wereld. Dat is mede zorgen voor je nageslacht! Je ziet dat heel veel lukt met verzamelde krachten.
    Ook mijn moeder voerde tot aan haar 80e felle politieke discussies.
    Zo is mijn ouderbeeld en beslist niet van “ja en amen”. God zij dank!

    Reactie door Gloria — zaterdag 14 oktober 2006 @ 22.59 uur

  89. @ 82 roodkapje

    Brood van de voedselbank en spelen…. Lingo en “mens erger je niet” en soms het ganzebord.
    Als het volk maar niet in opstand komt, volgens diverse Romeinse heersers.

    Reactie door Pool — zaterdag 14 oktober 2006 @ 23.13 uur

  90. 75 bijdehandje,nu ga ik even bijde hand reageren op u/jou,let op komt i,,
    dan moeten ze wel bij elkaar of tussen hun eigen cda/vvd benen snuffelen ;-)
    ik sta elke keer weer versteld over mijzelf ;-)

    Reactie door ad — zondag 15 oktober 2006 @ 8.00 uur

  91. @88 ad,

    Aardig adrem zo vroeg in de morgen, da’s niet voor de poes. ;)

    Reactie door Bijdehandje — zondag 15 oktober 2006 @ 11.19 uur

  92. Het enige wat mijn moeder van 84 nog kon volgen op tv waren “Lingo”, “Blokken” en de Weekend Miljonairs. Ze was een intellectuele en breed geïnteresseerde vrouw. In andere programma’s werd te snel en onduidelijk gesproken. De concentratie om de krant te lezen is erg moeilijk op te brengen tussen de willekeurig in en uit het huis rennende hulpverleners. En voor Lingo heeft (bijna)iedere hulpverlener respect. Gewoon een koffie pauze of vergadering inlassen op dat tijstip.Ik kon haar echt niet meer uitleggen hoe een pc werkte. Op een pc mis je ook de sfeer en het contact met de rest van de wereld. Zielig hoor, oude mensen pesten.

    Reactie door Annelies — zondag 15 oktober 2006 @ 15.46 uur

  93. @92 Zeker Annelies, ik duik even terug in de
    tijd en zag hoe mijn ma stillekens achteruit
    ging. Eén van de methodes omdat lichtelijk
    bij te houden, was een film, toen nog regel-
    matig een toneelstuk, afspreken om allebei op de eigen locatie te zien. Daarna vroeg ik
    haar dan mij het verloop te vertellen, want
    ik was ‘in slaap ;) gevallen’ en dat heeft
    me o.m. goed geholpen. Toch nog wel kans ge-
    zien om haar de ‘afstandsbediening’ bij te
    brengen, waarvan ik dan een copie bij mijn
    telefoon legde, om haar de eerste tijd mee
    te kunnen souffleren. Nog steeds pleit ik
    dus voor ook grote, duidelijke modellen voor
    bejaarden, met lichtgevende toetsen, of zijn
    die er nu inmiddels wel? Oud worden hoeft
    niet al te moeilijk te worden gemaakt en het
    zijn de kleine dingen die het (goed aan hén)
    doen. Ja, hulpverleners die precies goed aan
    voelen, waar het meest mee geholpen kan wor-
    den is een kwestie van inlevingsvermogen!
    Lingo mbt de p.c. is dus ‘log in’!!
    Oude mensen gaan ook doorgaans op tijd naar
    bed, of vroeg, maar liggen ‘s nachts uren
    wakker! Mijn ma zette haar wekkerradiootje
    aan en wist me overdag van alles te vertel-
    len en richtte de blik altijd naar buiten,
    in alle opzichten! Goeie ouwe tijd !
    Fijne avond allemaal!

    Reactie door Madelief — zondag 15 oktober 2006 @ 17.07 uur

  94. Ach Lingo is maar 1 van de voorbeelden.
    Maar, zoals al meer mensen hier hebben opgemerkt: de hele publieke omroep wordt systematisch te grabbel gegooid. Netwerk is ons al afgepakt. (Nee, ik kan niet om 19:25 kijken, dan sta ik namelijk in de file op de A2.) Tussen het journaal en Nova is opeens een sportprogramma geprakt.
    Maar vandaag werd een nieuw dieptepunt bereikt: Om 12:00 uur was Buitenhof ons al door de neus geboord omdat er zo nodig gesport moest worden, maar om 18:00 uur ging bij mij pas echt het licht uit: Ik moest overschakelen naar de commerciele omroep om het zes uur journaal te kunnen zien!

    Reactie door Evelien — zondag 15 oktober 2006 @ 18.37 uur

  95. Gloria, zo als jouw ouders waren er niet zo veel in nederland in die tijd, dus mag je met recht trots zijn en ook op je zoon.

    Maar je moet eerlijk zijn , de meesten mensen zaten in een keurslijf en konden daar niet zo makkelijk uit, en dan kan jij wel zeggen dat ze in opstand moeten komen maar dat is niet realistisch.

    Gloria, niet iedereen denkt er zo over als jij en ik bewonder je strijdvaardigheid en inzet voor je medemensen.

    Daarom snap ik niet waarom je dan zo hard oordeelt over de oudere mensen die eigelijk alleen maar rust willen en…jaja lingo kijken.

    Groetjes van Carla

    Reactie door carla — zondag 15 oktober 2006 @ 20.28 uur

  96. Lingo moet zo snel mogelijk van tv stem nu mee !!
    http://anti-lingo.blogspot.com/

    Reactie door arno — zondag 15 oktober 2006 @ 22.43 uur

  97. @95
    Carla, please begrijp me nou!
    Ik heb niets tegen de mensen die Lingo kijken. Natuurlijk niet!
    Mijn moeder keek ook iedere avond vaste prik naar Bold en Beautiful (ofzo??).
    Ik ging dan maar even wat anders doen en ik respecteer dat gewoon. That’s not THE point!
    Mijn punt is dat als deze mensen wel kunnen protesteren tegen het stoppen van dit programma, zE ook kunnen protesteren tegen al die rampzalige besluiten van de regering.
    En niet alleen zij: IEDEREEN!!

    ER WORDT TE WEINIG GEPROTESTEERD IN DIT LAND!
    De staatstelevisie sust de mensen in slaap.
    Je zou Barend en van Dorp gaan missen. Jan Mulder pakte de rechtsen behoorlijk aan. Hij nam geen blad voor z’n mond!
    Pauw en Witteman zijn meer ‘loverboys’ voor jan en alleman geworden. Ze zijn veel te soft. En te ijdel! Vergaten ze maar eens een moment zichzelf…

    Reactie door Gloria — maandag 16 oktober 2006 @ 2.15 uur

  98. @93 Madelief

    Die goede ouwe tijd… nog ouders te hebben!
    Van mijn vader alweer een paar jaar geleden en mijn moeder is nog maar pas gestorven en weet je wat het rare is?
    Ik ben zelf moeder van 3 kinderen en tegelijkertijd voelde ik mij, na haar overlijden, wees. :(
    Wel wennen hoor!

    Reactie door Gloria — maandag 16 oktober 2006 @ 2.29 uur

  99. Lingo is natuurlijk niet beursgenoteerd ( hahahahaha ) .

    Reactie door Fred — maandag 16 oktober 2006 @ 12.53 uur

  100. Waar gáát dit nou helemaal over, zeg ! Gaan we ons om een tv spelletje druk maken ?

    Reactie door Wim Kok, Haarlem — woensdag 18 oktober 2006 @ 16.48 uur

  101. @100 Wim,

    Nee Wim, me maken ons druk om de oudjes, zoals ik.
    Hoe kom ik nou in hemelsnaam mijn avond door zonder lingo???? ;)

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 17.37 uur

  102. 19 oktober in lingo met Lucille Werner gekeken. wat een brief van jp niet los maakt bij lw.

    Reactie door mcniel — donderdag 19 oktober 2006 @ 21.12 uur