Stroomstoring

Door een stroomstoring in de serverruimtes van XS4all – waar dit weblog draait – en de daaropvolgende hardware- en databaseproblemen, zijn de berichten en reacties van gisteren helaas compleet verdwenen. De schade aan onze server was zo groot dat er van een back-up van gisternacht gebruik gemaakt moest worden.

Ook de StemWijzer had gisteren last van precies dezelfde stroomstoring waardoor Rutte ineens een D66-er werd.

Update: Ook vandaag heeft de server reparatiewerkzaamheden moeten ondergaan, waardoor de site een tijd uit de lucht is geweest.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 18 oktober 2006 :: 7.33 uur

60 Comments

60 reacties

  1. Heel het raderwerk staat stil, als de stroomleverancier dat wil.

    Reactie door n de vries — woensdag 18 oktober 2006 @ 7.46 uur

  2. Als de stemwijzer het maar weer doet want als ik op “poster” zou moeten kiezen dan wordt het Pv/d/A met die mooie punt.

    Reactie door antoon — woensdag 18 oktober 2006 @ 7.55 uur

  3. Dat komt er nu van als Rutte ergens aanzit.
    Logisch dat de boel in de soep loopt.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 8.15 uur

  4. Ik merk dat er bij verschillende items nogal wat bijdrage’s verdwenen zijn, die er al ruim van te voren stonden.
    Ik doel hierbij niet alléén op opmezelf, maar ook van anderen is er het één en ander verdwenen.

    Jammer! Ze waren waardevol.

    Is dit een gevolg van de stroomstoring wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, omdat de betreffende bijdragen er al geruime tijd daarvoor stonden.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 8.33 uur

  5. Dit is natuurlijk minimaal, stel dat de energievoorziening geheel uitvalt; Hoe kwetsbaar (fragiel) is onze samenleving!

    Reactie door Tomatenklets — woensdag 18 oktober 2006 @ 8.40 uur

  6. Er is sowieso nog wel meer mis met de stemwijzer. De eerste keer dat ik hem deed, kreeg ik alle antwoorden verkeerd om. De VVD stond dus bovenaan… (ik schrok wel even.) En de tweede keer, waarbij ik precies dezelfde antwoorden invulde, kreeg ik wel SP.

    (Gelukkig)

    Reactie door Joost — woensdag 18 oktober 2006 @ 9.05 uur

  7. @Bijdehandje:

    Waarschijnlijk is er dan data verloren gegaan en is de backup terug gezet. Zo’n backup wordt meestal eenmaal per dag gemaakt, dus vandaar.

    Reactie door Joost — woensdag 18 oktober 2006 @ 9.06 uur

  8. @7 Joost,
    dus als ik het goed begrijp, is het voorgoed verloren?

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 9.15 uur

  9. Jammer had toch dacht ik waardevolle bijdragen geschreven o.a. m.b.t.zeer waardevolle debatten op BBC world over desertification door beleid westerse politiek, het steeds machtiger wordende bedrijfsleven met als gevolg steeds meer verwoestijning armoede en vluchtelingen, kan het nu even niet opbrengen om te herhalen maar kom hiermee nog wel terug denk ik, het is gewoon weg.

    Reactie door Henny — woensdag 18 oktober 2006 @ 9.46 uur

  10. Ik beschouw mij als een SP-er en kom bij de stemwijzer uit bij de SGP.

    Reactie door J.E. Mulder — woensdag 18 oktober 2006 @ 10.17 uur

  11. @9 Blijven oefenen op die stemwijzer Mulder ;)

    Reactie door Marc B — woensdag 18 oktober 2006 @ 10.23 uur

  12. Dit verklaart waarom Rutte zo onsamenhangend en ontwijkent antwoord geeft op vragen over de VVD! Hij weet niet waar hij het over heeft!

    Reactie door cynthia — woensdag 18 oktober 2006 @ 10.31 uur

  13. ik mis een discusie over john le Carre van eergisteren op tegenlicht.
    Dat vond ik wel een leuke docu over het brengen van de westerse democratie.
    Dat stukje over balkenende bij Bush vond ik ook wel iets voor de burger om te weten.
    Dat er geheime documenten waren om de inval te rechtvaardigen.

    Reactie door sander — woensdag 18 oktober 2006 @ 10.39 uur

  14. Goeden morgen vrienden SP.

    Zou die stemwijzer nog steeds zo werken als bij de stemming over de Europese grond wet?
    Dan vrees ik dat die stemwijzer eerder stemONwijzer genoemd kan worden!

    Kijk wanneer ze er nu een verandering aan zou brengen, waarbij er geen eindoordeel aan geknoopt wordt, dan kan ik er nog vrede mee hebben, maar wanneer ik die vragen beantwoord met als conclusie dat de CU voor mij geschikt is (ik noem maar wat) betreur ik het om mijn kostbare tijd aan zoiets te besteden.

    Het is dus op fundamentele verkeerde gronden gebaseerd!

    En ik heb een afkeer aan dwingend opgelegde conclusies.
    Ook hier kom ik tot de slotsom na vele overwegingen:

    Kies SP….. Niks mis mee!!!!!!

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 18 oktober 2006 @ 10.39 uur

  15. Ik heb de stemwijzer gisteren geprobeerd en verrassend: de uitslag was dat ik maar SP moet stemmen.
    Nou…vooruit dan maar!
    Maar eigenlijk is het wel een beetje vreemd, er zitten vragen tussen waar je niet direct ‘eens’ of ‘oneens’ op kan stemmen.

    Reactie door Monique — woensdag 18 oktober 2006 @ 10.42 uur

  16. @10 Mulder.

    Voor de gemeenteraadsverkiezingen heb ik ook de stemwijzer gebruikt en kwam uit op ZOWEL SP als …. jawel, VVD ! (ik heb SP gekozen)Als je de lokale standpunten er op na las, tja, dan kon je weinig anders concluderen, dan dat die stemwijzer er echt niet ver naast zat… soms is de werkelijkheid tóch net weer even anders dan je denkt.

    Ik zou voor 22/11 ook weer die stemwijzer gebruiken, maar uiteraard met verstand. Nooit de uitslag klakkeloos overnemen, maar nadenken hoe het kan dat je DENKT bij de SP uit te komen en toch bij de SGP eindigt !

    Veel plezier !

    Reactie door Wim Kok, Haarlem — woensdag 18 oktober 2006 @ 10.50 uur

  17. De techniek staat nergens voor, de eewige vooruitgang is niet te stoppen. Maar net als bij de mens gaat het weleens anders dan dat men dacht. Bij een computer kun je terugvallen op een backup. De mens zit anders in elkaar hij is zodanig geprogrammeerd dat hij geen backup nodig heeft, eenmaal een hufter is blijvend een hufter.
    Vanaf het begin van de automatisering in de jaren ’50 heb ik tot aan mijn pensioen in dat vak gezeten, mensen stonden er niet bij stil maar het was iedere dag doet hij (de computer) of doet hij het niet dat was rekentuig met buizen (lampen) daarna de transistors en andere technieken. De backup was al uit die tijd, alles wat je deed, de eerste zorg was een backup. Ik heb heel wat programma’s geschreven en mijn werk was mijn hobby.
    Als het eens fout gaat: don’t shoot at the pianist. Hij heeft zijn best gedaan ten diensten van anderen.

    Reactie door Henk.H — woensdag 18 oktober 2006 @ 11.03 uur

  18. Ten eerste:
    Toen we in Brabant nog gewoon de PNEM hadden waren stroomstoringen, althans in Brabant veel zeldzamer dan nu,
    Ten tweede:Je kunt nu goed zien dat het kapitalisme met zijn alsmaar verder uitgebreide grootschaligheid ook zijn nadelen heeft.

    Reactie door Aad Sweep — woensdag 18 oktober 2006 @ 11.06 uur

  19. Wat gebeurt er met een stemcomputer als de stroom uitvalt?

    Reactie door L´écologiste — woensdag 18 oktober 2006 @ 11.15 uur

  20. Agnes straalde echt gister bij Max en Catherine.
    “Hoezo een droombeeld, dat is toch wat jij wilt dat is toch wat ik wil,waarom gunnen we ouderen die ons land hebben opgebouwd dat dan niet?”

    Reactie door Kakel — woensdag 18 oktober 2006 @ 11.16 uur

  21. ik heb geen stemwijzer nodig. nu weet ik op wie ik moet stemmen.als alles in de honderd loopt met die stemwijzer, dan kan dat weleens verkeerd uitpakken op 22 november.

    Reactie door maayke jong-doppen — woensdag 18 oktober 2006 @ 11.24 uur

  22. Ik had gelukkig wel meteen SP. Sommige dingen had ik iets anders gekozen maar door de motivatie van de antwoorden te lezen kwam ik tot de conclusie dat ik het daar grotendeels ook wel mee eens was. Ik wist al 100% zeker dat ik SP ging stemmen maar nu blijk ik dus ook de juiste partij gekozen te hebben.

    Reactie door Chantal P — woensdag 18 oktober 2006 @ 11.24 uur

  23. In combinatie met mijn eigen idealen dus, dat was ik vergeten er bij te zetten :-)

    Viel me trouwens wel op bij het journaal; alle lijsttrekkers hadden die test gedaan maar vervolgens zeggen ze er wel bij dat het in feite niks zegt. Volgens Balkie moet je gewoon CDA stemmen als je altijd dacht dat die partij het beste bij je past, ook als uit de stemwijzer blijkt dat PvdA (of SP maar dat voorbeeld werd niet genoemd) beter bij je past.

    Reactie door Chantal P — woensdag 18 oktober 2006 @ 11.27 uur

  24. mijn cda stemmende vrouw deed de stemwijzer..dat was nog eens een stroomstoring…kwam SP uit,en dan stemt iedreen later weer CDA..volgens mij komt er bij iedreen SP uit…Jan blijf van die machine af !! Maar laten we het hopen,he..

    Reactie door erric — woensdag 18 oktober 2006 @ 15.41 uur

  25. Kan gebeuren toch? van de week probeerde ik mee te doen aan 21 minuten .nl , nou ik was binnen 3 minuten klaar. Zeer boos van het resultaat, stuurde ik een mail, krijg nog steeds geen reactie terug. Verder las ik dat iedereen een aangepaste 21 minutenvragenlijst krijgt, gezien de antwoorden op de vragen. Er klopt iets niet denk ik, als je steeds na 3 minuten klaar bent. Ik wil zo die uitslag niet serieus nemen, wat denken jullie meedeblogers?

    Reactie door Angela — woensdag 18 oktober 2006 @ 15.49 uur

  26. Echt zo’n Homo Apiens tekortkoming. Alles verdwenen? Mja.

    Reactie door Arie3D — woensdag 18 oktober 2006 @ 15.52 uur

  27. Off topic

    Door de stroomuitval las ik wat andere berichten op de website van de SP.
    In het Gastenboek las ik dat iemand verwees naar een weblog waar het ook gaat zoals hier.
    Er wordt ook op elkaar gereageerd.
    Heb direct gekeken en ik hoop dat jullie allemaal daar ook eens gaan meepraten. Is hard nodig!

    Ga naar: http:www.descopist.nl/2006/

    Reactie door Gloria — woensdag 18 oktober 2006 @ 16.08 uur

  28. Vandaag weer een stroomstoring geweest?
    Graag enige uitleg van het niet kunnen bereiken van dit weblog.
    Dank u.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 16.10 uur

  29. @27 Gloria,

    Volgens mij kun je het daar wel alléén af. Je overschreeuwt het hier al voor 20 man tegelijk, dus ons heb je niet nodig lijkt me zo.
    Succes! :lol:

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 16.43 uur

  30. Off Topic

    Ronald van Raak, je deed het geweldig tijdens het interview bij Casa Luna vannacht!
    Op zeer aangename en enthousiaste wijze heb je van je laten horen. Sprankelend! :)

    Meer spreken in het openbaar voor de SP alsjeblieft!!

    Reactie door Gloria — woensdag 18 oktober 2006 @ 17.01 uur

  31. Tsja, stemwijzer. Als er gestemd moet worden heb ik meer de neiging te kijken naar wat partijen in de afgelopen periode gedaan hebben, dan naar wat ze beloven te gaan doen.
    En dan heb ik voor 22 november dus helemaal geen stemwijzer nodig!

    Reactie door Ed Sorrento — woensdag 18 oktober 2006 @ 17.04 uur

  32. Ik heb nog nooit de stemwijzer gebruikt.
    Dat komt omdat ik precies weet waar ik op stemmen wil.
    Mijn brein en mijn hart zijn mijn stemwijzer.

    Reactie door Gloria — woensdag 18 oktober 2006 @ 17.58 uur

  33. Als je de politieke ontwikkelingen volgt heb je geen stemwijzer nodig. Of het objectief is vraag ik mij ook af. Dat kan haast niet.

    Reactie door n de vries — woensdag 18 oktober 2006 @ 18.13 uur

  34. Ik heb voor de gein de stemwijzer gedaan,hele duidelijke vragen en waar kwam ik op uit?
    Partij voor de dieren, net als Andre Rouvoet

    Reactie door carla — woensdag 18 oktober 2006 @ 18.17 uur

  35. Onzin ten top:
    Ook de StemWijzer had gisteren last van precies dezelfde stroomstoring waardoor Rutte ineens een D66-er werd.

    Geen stroom geen stemwijzer.

    Wellicht doel je dus op een andere storing of programma fout in de wijzer.

    Hoe dan ook, nicolai is dankbaar voor de gebreken die men vond.
    Nu de SDU machines nog.
    Kortom: we moeten wel stemmen met potlood en papier, het automatisch proces is onbetrouwbaar en niet meer aan te passen nation wide in NL voor 22 sept.

    Doet men dit wel dan is de politiek echt onbetrouwbaar.

    Reactie door bnarend — woensdag 18 oktober 2006 @ 18.40 uur

  36. @29

    Aaah Bijdehandje, weer met je verkeerde been uit bed gestapt? :?

    Reactie door Gloria — woensdag 18 oktober 2006 @ 18.48 uur

  37. Het kabinet en pvda willen het op safe gooien en hebben marsmannentjes ingezet om je weblob stil te leggen.

    Reactie door sander — woensdag 18 oktober 2006 @ 19.05 uur

  38. Vandaar ook die “reclame “van de overheid ( postbus … ) op de radio ; zorg ervoor dat je voldoende in huis krijgt : de stroomlevering is niety niet zo zeker : handig he/ die marktwerking : Dadelijk zijn de russen de baas over Nuon !

    Reactie door Fred — woensdag 18 oktober 2006 @ 19.58 uur

  39. @36 Gloria,

    Dat gaat nogal moeilijk als je maar 1 been hebt.

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 20.05 uur

  40. @37 Sander

    Ik moest bijna aan een complot denken.
    Dit weblog was uit de ether en tegelijkertijd ook de site van wijvertrouwenstemcomputersniet.
    Gelukkig bleek het probleem bij XS4all te liggen. ;)

    Reactie door Wattenstaafie — woensdag 18 oktober 2006 @ 20.50 uur

  41. Volgens mij is de SP de verantwoordelijke waarom alles fout liep bij XS4all.

    Dat kwam omdat deze site opeens een zeer moeilijke rekensom als voorwaarde om te plaatsen verlangde.

    Dit kon XS4all technisch natuurlijk niet aan.

    Reactie door Eerst nadenken — woensdag 18 oktober 2006 @ 21.29 uur

  42. @39

    Is dat echt zo, Bijdehandje?
    Dat zou ik echt vreselijk voor je vinden, maar je begrijpt toch wel dat ik dit beslist niet wist. Sorry!

    Reactie door Gloria — woensdag 18 oktober 2006 @ 21.39 uur

  43. @42 Bijdehandje

    Kan je er iets over zeggen? Een ongeluk??

    Reactie door Gloria — woensdag 18 oktober 2006 @ 21.43 uur

  44. @42 en 43 Gloria,

    NEE!!

    Reactie door Bijdehandje — woensdag 18 oktober 2006 @ 22.45 uur

  45. Gloria, je mag je hier niet schuldig over voelen, het is nl. een veel gebruikte uitdrukking en ik denk dat Bijdehandje hier ook niet echt moeilijk over doet, toch?

    Reactie door carla — woensdag 18 oktober 2006 @ 22.47 uur

  46. @44 Bijdehandje,
    Ik heb het hier al es eerder gezegd, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is..Dit mag je Gloria niet kwalijk nemen toch? Maar kan me voorstellen dat zo’n opmerking, hoe onschuldig bedoeld ook, best hard kan aankomen..! Maar ik hoop ook dat jouw “NEE!!” een keertje “JA” wordt, dan slapen we allemaal weer beter..

    Reactie door Ton — woensdag 18 oktober 2006 @ 23.37 uur

  47. @41 Eerst nadenken,
    Ik heb er goed over nagedacht en inderdaad, ik ben tot de conclusie gekomen dat de SP hier niet goed over nagedacht heeft! Je moet al die “luie en ongeletterde uitkeringstrekkers” niet van die moeilijke rekensommen voorleggen..Dat werkt niet, dat is gewoon wachten op “narigheid” van VVD-zijde! Je kan er gewoon op wachten..de opmerkingen van “zie maar, dat is allemaal tuig en het wil niet werken en ze kunnen niks en leven allemaal op kosten van de staat..enz.”, zelfs deze sommetjes zijn voor hun te moeilijk, zucht! En dan moet het meest sociale en intelligente deel van Nederland weer bewijzen dat vooringenomenheid het toppunt van domheid is…

    Reactie door Ton — woensdag 18 oktober 2006 @ 23.57 uur

  48. Ha, als er teveel mensen SP als uitkomst hebben, valt de “stroom uit”! Gewoon een bug….of toch niet :wacko:

    Reactie door Tomatenklets — donderdag 19 oktober 2006 @ 0.42 uur

  49. Hoe krijg je smiley in dit weblog??

    Reactie door Tomatenklets — donderdag 19 oktober 2006 @ 0.44 uur

  50. Zoals ik het destijds ook heb ontvangen van Bijdehandje, kan ik het jou nu doorgeven.

    :) = :)
    :( = :(
    :D = :D
    ;) = ;)
    :? = :?
    :P = :P
    :lol: = :lol:
    8) = 8)

    Niet vergeten na de laatste letter er een spatie tussen te laten, alvorens je een smiley gebruikt. Daarbij, zoals je ziet, werkt het niet aan het begin van de regel. (Linker alineakant)
    Succes ermee, Tomatenklets. :)

    Reactie door Gloria — donderdag 19 oktober 2006 @ 1.00 uur

  51. @50

    Ah, :lol: werkt dus wel aan het begin van de regel.

    Reactie door Gloria — donderdag 19 oktober 2006 @ 1.01 uur

  52. @50
    Oh sorry, dan moet je natuurlijk ook weten hoe de bewegende lach werkt.
    Daar komt ie: dubbele punt, lol, dubbele punt. Alles zonder spatie!

    Reactie door Gloria — donderdag 19 oktober 2006 @ 1.05 uur

  53. Ha, :lol:

    Thanks!

    Reactie door Tomatenklets — donderdag 19 oktober 2006 @ 1.14 uur

  54. :mrgreen:

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 19 oktober 2006 @ 9.43 uur

  55. :mrgreen:

    Tomatenklets, als je met je cursor op een smiley gaat staan, zie je precies welke tekens je nodig hebt.

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 19 oktober 2006 @ 9.45 uur

  56. Opzet?

    Reactie door e.krul — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.28 uur

  57. 47 Ton

    volgens mij zijn die ongeletterde uitkerings-trekkers, plantsoenendienst aan het doen.
    Of houtskoolblokjes in een doosje aan het douwen.
    Voor 4 dagen in de week met behoud van een uitkering.

    Ik zou eens navraag doen hoe dat tegenwoordig gaat bij je eigen gemeente.
    Ik hoop dat jij een bouwvakker bent, dan snap je ook waarom ze de lonen omlaag willen brengen.

    Reactie door sander — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.29 uur

  58. Sander,
    Die “luie en ongeletterde uitkeringstrekkers”, dat bedoelde ik juist toen ik het had over vooringenomenheid..Van onze VVD-vrinden wel te verstaan :lol:

    Reactie door Ton — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.56 uur

  59. Hebebn ze een tijdje geleden ook last van gehad in Italie !
    groot deel van het land was zonder elektriciteitvoorziening : klein foutje ; grote gevolgen .

    Reactie door Fred — vrijdag 20 oktober 2006 @ 12.21 uur

  60. 58 ton

    volgende keer lees ik het als ik het alfabet heb geleerd.

    Reactie door sander — zaterdag 21 oktober 2006 @ 1.37 uur