Binnenkort bij u in de achtertuin

JSF

Stug door blijven gaan, ondanks alle waarschuwingen en voortekenen. De contracten zijn nog net voor de verkiezingen door de Kamer heen gejast. Ze moeten bij de VVD en het CDA wel heel onzeker zijn over de uitslag.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 19 oktober 2006 :: 11.11 uur

98 Comments

98 reacties

  1. ik dacht, dat deze regering geen belangrijke beslissingen meer mocht nemen. wel dus. ze zijn dan eigenlijk in overtreding. de belangrijke beslissingen zouden toch pas in het “volgend kabinet” genomen worden.

    Reactie door maayke jong-doppen — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.17 uur

  2. Dit is partij- en eigen belangen boven het landsbelang plaatsen. En het volgende kabinet mag het verder uitzoeken…

    Reactie door Jan met de Pet — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.26 uur

  3. Kom op zeg, een romp kabinet en de tweede kamer heeft niets te vertellen. Maak er dan een complete rotzooi van en STAP op als SP.
    Op 22-11 zullen we dan wel zien bij wie het vertrouwen van de kiezer ligt.

    Reactie door roodkapje — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.34 uur

  4. Ik vind dit niet te vatten!
    Kunnen we deze figuren, deze beslissers niet ter verantwoording roepen??
    Het is net als met “Wij gaan naar Irak”, hoezo? Mij is niks gevraagt!

    Reactie door Tomatenklets — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.35 uur

  5. Jan wat kunnen we hier tegen doen want dit is schandalig!! Als deze ministers dit nou betalen van hun eigen centen!!!
    Er zijn belangrijkere dingen dan deze toestellen!! Zij zitten overduielijk voor zichzelf daar in de kamer met het idee dat het geld van hun is!! GATVER

    Reactie door cynthia — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.36 uur

  6. Het goede nieuws is dat ze denken dat ze na deze periode niet meer in het kabinet zitten.
    Het slechte nieuws is natuurlijk dat we (???) AANVALSVLIEGTUIGEN gaan kopen, men is dus van plan iemand aan te vallen. Misschien kunnen we nu de intelectuelen, schrijvers en kunstenaars vragen hun stemmen te bundelen???? Balkenende wil immers graag hun inbreng en kritiek.

    Reactie door Irma — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.45 uur

  7. Lang leve de democratie, hoelang moeten wij nog belazerd worden? Wie zal het betalen lieve zoete Gerritje. Compensatie orders?
    Alleen compensatie armoede. Net zoals in de jaren 70 met de F5 en F16, van alles toezeggen en er gebeurde niets, toen hadden wij Fokker nog, nu niets meer, alleen voedselbanken.

    Reactie door Henk.H — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.50 uur

  8. Werkelijk schandalig! Het zijn weer de economische belangen die de doorslag geven -
    er wordt aan verdiend, denken ze.
    Nou, ik denk van niet: dit wordt een gigantische strop.

    Reactie door Marjolein — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.51 uur

  9. Altijd goed te weten voor veel ouderen die
    geld tekort komen, en na hun 65ste doorblijven werken, waarvoor ze het doen
    bedankt JP.

    Reactie door Gonda — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.55 uur

  10. Jan Marijnissen : hoe is het mogelijk dat een omstreden issue als dit JSF monster project, er door is gejast?
    Er was afgesproken dat dit soort besluiten tot na 22 november zouden wachten.
    Er werden al eerder stappen door dit rompkabinet richting besluit JSF gemaakt, toen voelde ik de bui al hangen.
    Toen had er stennis moeten zijn en gisteren het moment voor de oppositie om te claimen dat er gewacht werd tot na de verkiezingen! Dan wel een mega media motie van wantrouwen en terecht!!!De verkiezingen zijn nota bene over een maand.
    Dit alles mag toch niet zonder grote media ruchtbaarheid doorgaan?
    Ik vind het een groffe politieke schande!!
    Kan er nog iets????
    Gaan we nu echt een blanco cheque aan de VS (eigen budget defensie is op) voor oorlogstuig geven???
    Help!!!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 11.57 uur

  11. Jan Marijnissen,

    Kunnen we niet bij Lubbers gaan protesteren?
    Die had het uitsluiten van controveriele besluitvormingen in de formatie van dit rompkabinet ingebed. Dat was afspraak en dit SFJ project is zeer omstreden.
    We moeten als burgers toch iets kunnen? Dit is toch op geen enkele manier nog aan ons te verkopen?

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.03 uur

  12. Eens hoorde ik contracten worden gemaakt, om verbroken te worden??????????????????

    Reactie door Gonda — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.04 uur

  13. Irma Helmaal mee eens
    We moeten met zijn allen naar Lubbers toe en het contract nietig laten verklaren!!!

    !

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.06 uur

  14. Gonda, ik had jouw reactie nog niet gezien,
    Dit contract kan m.i. gewoon niet geldig verklaard worden!!!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.10 uur

  15. SP, nu demonstratief uit de kamer stappen. Alleen terugkomen bij stemmingen.
    Tevens verkiezingsstunt om mensen wakker te schudden en te waarschuwen voor deze “Masters of war”. Voor mij is deze song van Bob Dylan nog altijd één van de allerbeste anti-oorlog liedjes aller tijden.

    Reactie door L´écologiste — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.10 uur

  16. Ja ja de deal was al gemaakt tussen de overheid en de multinationals. Daar worden de echte deals gesloten, en wat doet de kritische awardwinning journalistenduo pauw en witteman, die gaan een debiel gesprek aan met die havik over de klasgenootjes van zijn kindjes en of het wel/niet etisch verantwoord is dat te gebruiken in zijn verkiezingsperiode. bah…
    Als Nederland kiest voor deze hielelikkers van de multinationals over een maand of wat dan kunnen we onze borst nat maken de komende jaren. Het is een kwestie van macht verdelen. Hoe meer macht er gaat naar de burgers hoe minder macht de bedrijven hebben. Dat is het spel, niks anders. Het spel moet zijn dst de regering en volksvertegenwoordiging op komt voor de belangen van de burgers. Dat is niet het geval

    Reactie door Jack — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.11 uur

  17. + 12
    Vergat de link voor de song:
    http://www.bobdylan.com/songs/masters.html

    Reactie door L´écologiste — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.12 uur

  18. Er zouden ook demonstraties georganiseerd moeten worden. Alle burgers voorgelicht hoe we door B3 belazerd en geminacht worden!!!!!
    Dit is een grote groffe poltieke schande van de 1ste orde!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.18 uur

  19. De LPF MET Pim Fortuyn zou tegengestemd hebben.

    Maar ja. Hij moest kennelijk uit de weg geruimd worden.
    (eerder bij verkeerde topic geplaatst)

    Reactie door Johnito — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.26 uur

  20. Zometeen is het weer bezuinigen en dat stomme volk weer wijzen naar de werkeloosheid en inflatie,koopkrachtverlies.
    Even de allochtonen aanwijzen en we zijn die hele JSF inverstering vergeten.

    Zometeen nog die tomahow raketten die kamp ook wilde hebben.
    Vandaar ook dat gezwam over de VOC,want dan kunnen ze weer koloniseren in het Midden-oosten.

    Reactie door sander — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.34 uur

  21. @1. MAAYKE

    Ze zijn ook in overtreding! Lubbers bij de fomratie B3 duidelijk ingebed dat er geen besluitvorming rond controversiele zaken tot na de verkiezingen mochten plaats vinden.
    Ik ben bezig achter het adres van Lubbers te komen, als niet kan binnenlandse zaken(meteen de koningin erbij) ter klacht verantwoording aangeschreven worden.
    En de nationale ombudsman!
    Hopelijk komt er een actiegroep!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 12.54 uur

  22. Als ik het bericht goed heb gelezen dan zijn er geen vliegtuigen bestelt,dat wordt overgelaten aan het volgende kabinet.Weer een reden te meer om voor de SP te kiezen op 22 november!

    Reactie door Magyar — donderdag 19 oktober 2006 @ 13.27 uur

  23. daarvoor moet je niet bij lubbers zijn maar bij beatrix

    Reactie door edwin — donderdag 19 oktober 2006 @ 13.36 uur

  24. Inhakend op @20 Sander. Ik hoor op het nieuws dat de werkeloosheid gestegen is i.p.v. gedaald. Hoe zit dat nu met de aankomende gouden tijden, ingebed in de VOC spirit? We worden idd belazerd.

    Reactie door Bertje — donderdag 19 oktober 2006 @ 13.42 uur

  25. Kan niet zo snel vinden wat exact is afgesproken, maar de reacties van de linkse fractieleiders lijkt me duidelijk, zie

    http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=727172/sc=7963b3

    Zo zegt onze Jan:
    Ook Jan Marijnissen van de SP is daar niet blij mee. “Ik hoop dat men wel het fatsoen heeft om enige terughoudendheid aan de dag te leggen als het gaat om controversiële onderwerpen en dat ze niet met de LPF allerlei rechtse dingen zoals het nieuwe belastingplan erdoor gaan jassen. Want over vier maanden hebben kiezers het recht om te spreken.”

    Heeft iemand een link naar wat is afgesproken?

    Reactie door L´écologiste — donderdag 19 oktober 2006 @ 13.57 uur

  26. We moeten NU massaal een klacht indienen tegen het minderheidskabinet dat toch een omstreden beslissing doorduwt. Het is totaal tegen de afspraak in.
    http://www.nationaleombudsman.nl/klacht/een_klacht_indienen/formulier2.asp

    Reactie door Irma — donderdag 19 oktober 2006 @ 13.59 uur

  27. Reactie door Bertje — donderdag 19 oktober 2006 @ 13.42

    How How Bertje, lees even teletekst dan kun je de conclusie trekken hoe meer werkelozen, hoe beter de economie gaat.
    Ik vind dit een goeie om te onthouden.
    Dan weten wij voor altijd wanneer het goed gaat met de economy!!!!!!!!!

    Reactie door Gonda — donderdag 19 oktober 2006 @ 14.05 uur

  28. 21 Maria

    Deze mensen zijn onschendbaar.
    Zij kunnen alles doen.

    Reactie door sander — donderdag 19 oktober 2006 @ 14.20 uur

  29. Best wel mooi vliegtuig eigenlijk.

    Reactie door Arie3D — donderdag 19 oktober 2006 @ 14.44 uur

  30. misschien een boek met misstanden veroorzaakt door balkenende en zijn vrienden?

    Reactie door mcniel — donderdag 19 oktober 2006 @ 15.05 uur

  31. De ideale manier van geld stelen van het volk.
    BE3 geeft geld uit aan de JSF, waardoor STORK opdrachten krijgt, meer waard wordt en duurder verkocht kan worden, nadat het uitelkaargehaald werd door de investeerdersn en veel mensen op de straat komen te staan, worden enkele miljardjes gerealiseerd.

    De werkelozen, hebben vette pech, want BE3 heeft het geld al uitgegeven aan de JSF, dus is er geen geld meer voor WW. De mensen mnoeten dus zelfredzaam zijn.

    Kunnen ze dan niet beter een paar miljard overmaken per jaar aan de ‘have more’ dan hoeft die hele poppenkast niet.

    Reactie door alexander — donderdag 19 oktober 2006 @ 15.05 uur

  32. € 14,6 miljard, dat is een slordige € 2000 per werkende Nederlander. € 14,6 miljard voor 85 stuks, dat is inmiddels als ruim 4 maal zo duur als de € 4,5 miljard voor 114 vliegtuigen waarvan eerst sprake was.

    ‘t Zou me niks verbazen als tegen de tijd dat de JSF wordt opgeleverd de prijs 10 maal zo hoog is als oorspronkelijk was “begroot”. Maar ja, tegen de tijd dat dat duidelijk wordt is stoppen al helemaal geen optie meer.

    Deze beslissing is, alleen al vanwege de centen zo controversieel als wat.

    Voor de stemwijzer: ook de brave Christen Unie is voor de aanschaf van de JSF. In haar verkiezingsprogramma wil deze partij de komende regeerperiode niet meer dan € 500 miljoen extra uitgeven voor onderwijs. Voor de belastingbetaler is € 500 miljoen natuurlijk nog altijd een smak geld, maar het is minder dan de overheid sinds 2000 heeft bezuinigd op het onderwijs door scholen niet meer te compenseren voor de gestegen kosten van zaken als gas, water, licht, schoonmaak etc. Of de € 1,5 miljard die jaarlijks in de knip wordt gehouden doordat de lonen 2,5 lang bevroren zijn geweest.

    Rouvoet beweert dat er niet meer geld is. Ik snap nu waarom.

    Reactie door Ed Sorrento — donderdag 19 oktober 2006 @ 15.16 uur

  33. Gewoon geen landingsrechten geven.

    Reactie door Eerst nadenken — donderdag 19 oktober 2006 @ 15.34 uur

  34. Betekent dit nu echt dat wij, zelfs met een andere (verstandiger) regering/kamermeerderheid ons moeten houden aan de afspraak om die dingen aan te schaffen?
    Toen ik dit vorige week op TV hoorde zakte mijn broek spontaan af.
    Dat kunnen ze toch niet menen? 14 miljard alleen voor een paar vliegtuigen…
    Ik zou wel eens willen weten hoe iemand die zichzelf christen noemt nog ongestoord kan slapen ‘snachts…écht niet.
    Hoe kan ik eraan bijdragen om zoiets ongedaan te maken?

    Reactie door Petra — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.04 uur

  35. Het is van een onbegrendse hufteriheid en brutaliteit dat dit heeft plaats gevonden.
    @32 Hoe kom je erachter wat er inhoudelijk aan financiele contracten getekend is?
    Of het volgend kabinet ze ook koopt of niet, we zitten we er aan vast als dit niet meer ongedaan, invalide verklaard kan worden.
    Het is niet meer en niet minder een blanco cheque aan de VS, zie commentaar VK enige dagen geleden.
    De h u f t e r s, ik heb er geen andere woorden meer voor.

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.11 uur

  36. @34 Petra

    ”Hoe kan ik eraan bijdragen om zoiets ongedaan te maken?”

    Kan niet, je bent gewoon een sofinummer, het liefste willen ze je chippen, en als het even kan je geest zo manipuleren dat je vanzelf alles goed vindt.
    Het enige wat je kunt doen is blijven vechten tegen de duistere krachten.
    Of gewoon SP stemmen natuurlijk.

    Reactie door Arie3D — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.17 uur

  37. Prima besluit, geld kost het toch, als de JSF niet doorgaat zullen we elders vliegtuigen moeten aanschaffen. Wie zegt mij dat dat goedkoper is? We zouden beter het mes in overbodige onderdelen van het leger kunnen zetten. Ik ben tegen elke vorm van oorlog, maar als onze soldaten worden uitgezonden, zorg er dan voor dat ze in elk geval de beste vliegtuigen hebben.

    Reactie door klaas — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.19 uur

  38. € 14.6 miljard voor de JSF ik huiver bij de gedachte dat met dat geld ineens alle problemen in het onderwijs en zorg zouden zijn opgelost….kwestie van lef durven te hebben en andere keuzes durven te maken, keuzes die de bevolking ten goede komen.

    Reactie door Ben — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.31 uur

  39. Ik heb het onderstaand aan de nationale ombudsman geschreven.

    Ik klaag erover dat:

    Dat dit rompkabinet contracten heeft getekend over de voortgang van het JFS project.
    Controversiele zaken zoals deze
    zouden geen doorgang vinden tot na de komende verkiezingen 22 nov. a.s
    Ik vind het een grote schande tot dit toch is gebeurd. Ik zou graag een onderzoek en openheid van u naar de burger over
    a. de inhoud van de getekende contracten
    b. informatie van u of er een weg is deze contracten, gezien afspraak geen controversieel liggende belsuiten te nemen, nietig kunnen worden verklaard.

    Met dank voor uw aandacht

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.35 uur

  40. Klacht nationale ombudsman

    Ik heb mijn best gedaan, de tekst zal beter kunnen.
    Als iemand een betere op kan stellen, kunnen we misschien massaal een klacht indienen bij de omdbudsman!
    Dat is dan tenminste iets!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.40 uur

  41. Pff…voor dat geld (€14,6 miljard) kunnen wij beter zelf gaan ontwikkelen & bouwen. Hadden we niet ergens nog een Fokker hangar staan?

    Reactie door Laurent — donderdag 19 oktober 2006 @ 16.45 uur

  42. Ik heb iets véél interessanters in mijn achtertuin.
    TIJGERSPINNEN of ook wel WESPSPINNEN.
    Zal ik ze opsturen naar het CDA???
    Wel levend natuurlijk, want ik ben een dierenvriend.
    Och wat zal Jeepeetje schrikken.

    Reactie door Bijdehandje — donderdag 19 oktober 2006 @ 17.04 uur

  43. De VS stond nog niet zo lang geleden (weet niet meer wanneer precies) nota bene op het punt om het JSF project zelf stop te zetten. Ze hadden er zelf geen geld meer voor vanwege de uitgaven aan oorlok Irak!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 17.19 uur

  44. deze regering is maar op 1 manier te stoppen,,de kennedy manier,
    half 8 kijken sbs 6,wat ze doen met bezetters,
    zo das er uit.
    sorry.echt?

    Reactie door ad — donderdag 19 oktober 2006 @ 17.50 uur

  45. @Ad Reken maar dat dit romp kabinet, lees vrije interpretatie intwikkelinge Macbeth en lady Lady Macbeth, zich heeft verkocht aan Balkenende3 in de lust naar macht, geld en sex.
    Echter weinig hoop dat B3 ze zichzelf van kant zullen maken.

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 18.10 uur

  46. Men geeft er de voorkeur aan burgerbevolking van kant te maken.

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 18.11 uur

  47. Dien een klacht in. Als burgers moeten wij iets kunnen!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 18.15 uur

  48. Beste Mensen.

    Kijk toch eens naar de hele politiek.
    Wie heb je nou horen klagen over het aannemen van die MARTELWET die Bush goed gekeurd heeft.
    Wie hoor je nou klagen over al die mensen die nu in afghanistan worden plat gebombardeerd.
    Of die palastijnen in palastina.
    Die irakezen in Irak.
    Die libanezen in libanon.

    De SP is even goed voor een politiestaatje.
    Wil meer politieagenten.
    Ook een controle-systeem regime.
    Wil ook niet dat wij bepaalde dingen te zeggen hebben.
    Zelf onderwerpen indienen in de tweede kamer.

    Eerst zien dan geloven.

    Reactie door sander — donderdag 19 oktober 2006 @ 18.33 uur

  49. Sander je kan wel een klacht indienen bij de ombudsman.
    @ Klaas .Helmaal mee eens dat deze soldaten de beste voorzieningen horen te krijgen.
    Dat is m.i. iets anders dan het legitimeren van een oorlogsretoriek tussen de grootmachten van het midden oosten en neoliberale politiek.

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 18.41 uur

  50. Klaas. Ook zonder dat wij inzicht hebben over de getekende financiele contracten is dit zonder meer een manie van B3 het er nog door te krijgen. Het is nog maar iets meer dan een maand voor de verkiezsingen. Wees gewaarschuwd over dergelijk handelen!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.04 uur

  51. Ik kan het niet laten, ik ben zo vrerselijk boos hierover :
    De CU heeft toch voor gestemd? Wie heeft die nu weer betoverd?

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.11 uur

  52. we hebben wachtlijsten bij de voedselbanken.
    en……. de jsf!!!!

    waste of money, gebruik het geld voor mensen die het nodig hebben.

    Reactie door rutger — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.12 uur

  53. en dan gaan we gewoon stemmen met de zeer fraudegevoelige,onveilige,niet na te tellen stemcomputers….
    daar horen we immers al niets meer over en de tijd tikt weg.
    wedden dat we gewoon een B4 krijgen?!
    overal heeft men schijt aan,dat zien we ook nu weer,dus is het helemaal niet zo gek om te denken dat er met het zogenaamde controleren van de stemcomputers even B4 software in word gezet,zegeltje erop en klaar is kees,en niemand die er ooit achterkomt! zo zien we maar weer het bedrijfsleven regeert!en alles is al verkocht.
    en wij maar ouwehoeren op een weblog….
    en lekker politiek correct blijven reageren hoor!! sjonguh jonguh jonguh!!

    Reactie door iew — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.30 uur

  54. ECHT Schandalig ben hier zo kwaad over, onvoorstelbaar dat dit MINDERheidskabinet dit er nog ff doorheen fietst:@

    Reactie door Rob Kolner — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.33 uur

  55. Iew Ik heb er geen schijt aan. Doe iets wat dan ook! Heb ik al gedaan! Doe je eigen teksts maakt niet uit ,prostesteer!
    Als dat niet meer gebeurt is het hart en rechtvaardigheid weg!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.35 uur

  56. Iew
    Ik heb er geen schijt aan. Ik ben erg boos en verdrietig dat dit heeft kunnen gebeuren. Doe iets wat dan ook! Heb ik al gedaan! Doe je eigen teksts aan ombusdsman,maakt niet uit ,prostesteer!
    Als dat niet gebeurt is het hart en rechtvaardigheid weg!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.41 uur

  57. 53 Wat kunnen we hier aan doen behalve de omdbusman ter klacht aanschrijven?
    Kunt u op nog meer komen qua burger protest? Graag uw antwoord.

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.45 uur

  58. Balkende heeft zelf niet door dat hij vandaag op tv , met de geschiedenis Katshuis, de lady kamer, het terugtrekken van mannen voorheen, lady Macbeth heeft geintroduceert.

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 19.58 uur

  59. moet zjjn, spelcorrectie : Lady macbeth heeft geintroduceerd!

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 20.00 uur

  60. Evenmins heeft hij door ,naar vrije interpreatie, dat hij Macbeth is!,

    Reactie door maria — donderdag 19 oktober 2006 @ 20.02 uur

  61. off topic

    Een Tweede-Kamerlid verdient ruim 7000 euro per maand. Niet bij de SP. Daar draagt elk fractielid zijn inkomen af aan de partij, die hem slechts een modaal nettoloon van 2000 euro gunt.

    Al in 1974 hebben ze in de SP afgesproken dat de bulk van het geld naar de partij gaat. ,,We deden toen voor het eerst mee aan de verkiezingen en vroegen ons af: wat doen we met die vergoeding? In de SP zijn zoveel mensen actief die er geen cent voor krijgen, dan is het raar als een Kamerlid 86.000 euro ontvangt”, zegt Marijnissen. Raads- en Statenleden krijgen helemaal niets.

    De regeling heeft grote voordelen: zo zijn de socialistische Kamerleden – die steevast opkomen voor de minstbedeelden – extra gemotiveerd voor de goede zaak. Gelukszoekers houdt Marijnissen buiten de deur en de partijkas is goed gevuld. De SP-begroting voor 2004 is 5,7 miljoen euro, waarvan 40 procent wordt binnengehaald via de afdrachten van volksvertegenwoordigers. Zo kan de partij onder meer een eigen drukkerij bekostigen, die affiches maakt en volgens vriend en vijand een zeer mooi partijblad.

    Reactie door sander — donderdag 19 oktober 2006 @ 20.16 uur

  62. Voor wie het nu nog niet ziet is stekeblind: dit kabinet heeft niets anders gedaan dan ondernemingen spekken. Logisch, want de VVD is al jarenlang de baas in dit land en het CDA loopt er achter aan bij gebrek aan échte christenen. Dus marktwerking, want dan krijg je meer ondernemers, verlaging van de winstbelasiting, want dan worden de ondernemers nog rijker en natuurlijk moet je ze als overheid regelmatig een vette kluif toewerpen. De F-16 kan na een update nog jaren mee, er is geen enkele potentiële vijand die dit toestel kan evenaren. Betuwelijn, HSL, JSF, ik vind dat vóórstemmende kamerleden aansprakelijk gesteld moeten worden voor deze financiële blunders: levenlang op het minimumloon en geen cent meer.

    Reactie door Simbro — donderdag 19 oktober 2006 @ 20.38 uur

  63. 49 maria

    die ombudsman is voor de gewone en kleine zaakjes.
    dit gaat boven hun pet.

    JSF zijn staatsbelangen en daar kan je niet op protesteren.

    Reactie door sander — donderdag 19 oktober 2006 @ 20.53 uur

  64. De raadsleden en statenleden krijgen geen enkele vergoeding terug voor hun werk itt tot de parlementsleden. En waar raadsleden vaak zelfs hun reiskosten zelf moeten dokken overnachten parlementsleden regelmatig in Haagse hotels op kosten van de partij.

    Volgens de jaarrekening heeft de SP een eigen vermogen van 1,5 miljoen euro, iets meer dan VVD en PvdA maar minder dan het CDA. Behalve dat eigen vermogen heeft de SP ook onroerend goed in bezit en bijvoorbeeld een eigen drukkerij. Het onroerend goed wordt geschat op zo’n 3 miljoen euro.

    Last but not least, de Socialistische Partij belegt in effecten van Shell, Akzo en UPC. Het gaat in totaal om circa 230.000 euro

    Reactie door sander — donderdag 19 oktober 2006 @ 21.00 uur

  65. Ik las dat de software voor dit vliegtuig in Amerika wordt gemaakt.
    En dat men deze daar van daan uit kan uitschakelen als Nederland er iets mee wil doen wat Amerika niet zint.

    Reactie door Jofel — donderdag 19 oktober 2006 @ 21.28 uur

  66. 65,tjakka jofel
    daar knelt dus bij mij de schoen ook,alles in de u/ss/a handen,
    evenzo met die verdomde kruisraketten.
    nu de rest nog wakker schoppen voor dat het wederom te laat is,20 keer erger!!
    maar dan zijn het de nazaten van de bevrijders van toen die zich,,nu nog steeds,, maar wat graag op hun borst slaan,,wij hebben jullie bevrijd,niet dus.
    $%^&* ^%^$&^%$* das vloeken alla cda normen en waaaarden.
    sorry, echt??

    Reactie door ad — donderdag 19 oktober 2006 @ 21.54 uur

  67. Ich habe die Nase völlig voll. Ja!
    Scheisse auf JP und seine scheisse Partei.
    Werd mal vernünftig Leute in dieses verdammt schönes aber völlig blödes Ländchen.

    Reactie door L´écologiste — donderdag 19 oktober 2006 @ 22.00 uur

  68. @66
    AD
    En nu gaan we nog meer troepen zenden naar Afghanistan voor de opbouw zegt men zonder te blozen?
    Nog even en we moeten onze sierraden in leveren om dit allemaal te kunnen betalen.

    Reactie door Jofel — donderdag 19 oktober 2006 @ 22.32 uur

  69. Ik heb een Dêjá vu…

    (betuwelijn)

    Reactie door Struikelaer — donderdag 19 oktober 2006 @ 22.34 uur

  70. Slaven van de united states.

    Reactie door sander — vrijdag 20 oktober 2006 @ 0.15 uur

  71. @68 Jofel,
    Heb jij nog sieraden over dan? Of heb je het hier over de spreekwoordelijke gouden tand in jouw mond die nog te gelde gemaakt kan worden?

    Reactie door Ton — vrijdag 20 oktober 2006 @ 1.22 uur

  72. @26 Irma

    Bedankt voor de link. Ik heb direct een uitgebreide klacht ingediend en tenslotte gevraagd of de ombudsman dit kabinet gaat terugfluiten.

    SMEEKBEDE: WIL IEDEREEN DIT NU GAAN DOEN?
    (zie @26 voor de link ombudsman)

    We moeten toch IETS doen? De oppositie dient geen motie van wantrouwen in en we zijn overgeleverd aan de asociale beslissingen van dit kabinet die zich altijd gesteund weet door die ultra rechtse SH*T partijen en dat anti-Christus-beleid van ook de Christen Unie. OOK ZIJ ZIJN VOOR!!! GODSGEKLAAGD!!!

    De media??? Waar blijven ze???
    Waarom krijgt ook de oppositie niets voor elkaar bij de media? Krant/radio/televisie.
    We kunnen toch op z’n minst dit kabinet voor schut zetten? Had toch een hot item moeten zijn, dat een dergelijke besluitvorming zomaar genomen mag worden VOOR de verkiezingen? Dit is niet volgens de afspraak? Dan moet er toch geprotesteerd worden binnen de media? Zijn er geen linkse journalisten meer??

    Please! Help mee om te klagen bij de ombudsman. Ook al kan hij misschien niets doen, dan kan het wie weet naar buiten sijpelen dat heel veel mensen het met dit arrogante, pretentieuze, bord voor hun hoofd-kabinet NIET eens zijn.

    @ 34 Petra
    Dit kan je er dus aan doen. Do it!

    Help mee om te protesteren. Ieder staat voor eigen geweten! Wacht niet alleen op de verkiezingen. Dit moet gestopt worden VOOR die tijd.

    Reactie door Gloria — vrijdag 20 oktober 2006 @ 1.28 uur

  73. @21 maria

    Heb jij Lubbers nog geschreven?
    Als je het adres hebt, meldt het dan hier. Dan ga ik ook bij hem een klacht indienen.
    En hopelijk doet iedereen hier mee!
    Kom op AKTIE!!

    Reactie door Gloria — vrijdag 20 oktober 2006 @ 1.35 uur

  74. On topic M’n bloed kookt, krijg stippen voor m’n ogen bij het lezen van weer zo’n geforceerde beslissing. Twee weken geleden meldde het CPB twijfels over de “winst” van deze investering. De nieuwe orders voor het bedrijfsleven afwegen tegen de kosten van die bromvlieg: het is leuk gokken met gemeenschapsgelden. En blijkbaar is de oppositie niet in staat deze en andere dubieuze besluiten tegen te houden. Weer wordt het zoveelste besluit met een dubieuze kamermeerderheid gehaald. Heel binnenkort “ben ik aan de beurt” voor de inmiddels legendarische herkeuring. Ook de totstandkoming van deze wet was zeer dubieus: zomer 2004, spoeddebat met deGeus, VVD twijfelt, en “links”is overtuigd dat de herbeoordelingsplannen het niet halen. De Geus dreigt simpel met aftreden als de VVD niet volledig voor stemmen en dus het kabinet zou vallen. DIT KAN DUS GEWOON. Dit kunstje is nog een aantal keer gebruikt en nu dus weer zo’n “doorgedrukte beslissing”
    Wat kan je eraan doen? Nou, ik laat geen gebeurtenis voorbij gaan om dit soort voorbeelden te vertellen; verjaardagen,bij de kassa, bij de bushalte…weet ik veel. Bijna niemand weet dit soort grappen of is het vergeten. Nog ééntje dan: Nova, drie weken geleden, Rutte en Bos in discussie. Rutte flikt het om de term “thuisziters” te gebruiken, Bos reageert niet. Vanaf dat moment heeft de Geus zijn zin; het is blijkbaar legaal geworden om uitkering’s gerechtigen voortaan uitkering’s-trekkers,zij die langs de lijn staan, thuiszitters, a-socialen te noemen. Parasieten zou ook kunnen. Zo wordt er dus politiek bedreven: neem een zwakke groep uit de samenleving, maak die ten gunste van jezelf tot rotte plek in de samenleving en je kunt straffeloos wao’rs, asielzoekers etc. tewerkstellen of afvoeren, en dan ben je nog een held ook. Mijn bloed kookt. Dit demagogische principe is in de geschiedenis al eens gebruikt en volgens mij hadden we “dat nooit meer” afgesproken. Maar ja afspraken gemaakt in het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst toch, Aart Jan?

    Reactie door Fridtjof — vrijdag 20 oktober 2006 @ 5.08 uur

  75. @73
    Een groot deel van de mensen is in diepe slaap.
    Met behulp van een slaap liedje van de Media die zijn ziel aan iedereen verkoopt als het maar wat opbrengt.
    Het ontwaken uit deze slaap en de gevolgen van deze slaap zullen afschuwelijk zijn.
    Het zal blijken dat men alle sociale bomen heeft omgehakt met als gevolg veel ruimte om over de grond te kruipen.

    Reactie door De Hakker — vrijdag 20 oktober 2006 @ 8.32 uur

  76. @72 Gloria,

    Nee, niet gelukt achter adres van Lubbers te komen. Misschien weet iemand het adres te vinden?

    Ik zag op peil punt nl. opninie 13 okt. dat 64% vindt dat B3 geen beslissing hierover mag nemen, 34% wel, 2% weet het niet.
    Ik vraag me af of er ergens een actiegroep is ontstaan? Als die 64% dan ook meededen, media erbij, zouden we B3 goed haar naar haar plaats kunnen terug verwijzen!
    En de contracten ongedaan maken.
    Het is te schandalig voor woorden. Geen maand kunnen wachten om de burger het woord over een dergelijk ingrijpend besluit te geven. Ik kan er niet over uit!

    Reactie door maria — vrijdag 20 oktober 2006 @ 8.35 uur

  77. Gloria, Wellicht naar beatrix ook t.a.v. lubbers schrijven?
    Was er maar een actiegroep!!!! Ik heb uit pure onmacht iets anders te kunnen, de ombudsman aangeschreven.

    Reactie door maria — vrijdag 20 oktober 2006 @ 8.46 uur

  78. Ik heb net Kerkenvrede aangeschreven met de vraag of er een actie komt.
    Zij hebben zich voorheen ook enorm ingezet over dit JSf posject.
    Wil een brief aan JP schrijven maar heb vandaag verder nauwelijks nog tijd.

    Reactie door maria — vrijdag 20 oktober 2006 @ 9.59 uur

  79. Mooi zeg : dat geeft een heel veilig gevoel !
    daar kan je het terrorisme mee te strijden ( die we zeg uitlokken !

    Beter kunnen we het in Nederland niet maken , wel soberder :dank aan het CDA/VVD .
    God is met ons ?

    Reactie door Fred — vrijdag 20 oktober 2006 @ 11.44 uur

  80. Zo zie je maar weer dat de partijen met de meeste financieele middelen het voor het zeggen hebben.

    Ze houden zichzelf (en aanhang) in stand d.m.v. belastinggeld.(en laten de rest er voor opdraaien)

    Ik ken nog zo iemand en dat was Dhr Adolf Hitler. Zelf heeft ie waarschijnlijk nog nooit iemand dood geschoten en heeft ie alleen maar opdracht gegeven.

    Ben blij dat donner is afgezet, verantwoordelijk vs loon prestatie!!!!!

    DE PVDA is er voor iedereen (maar met dhr Bos ex SHELL heb ik ook mijn twijfels ???)

    En het zou toch eigenlijk niks uit mogen maken dat je stem afhankelijk is van je werkgever ;-). Democratie is een illusie.
    Zo hebben we niks, zo hebben we maurice den hond. (ken die hele vent niet en hij geeft uitslagen die nergens op berekend zijn. Kansberekening blijft een KANS!!!!!
    Weg met die vent.

    Las laatst oook nog even dat er 1000 miljoen euro beschikbaar komt voor friesland???

    Waar komen zulke beslingen vandaan???

    Anders mag oost groningen(de shit put van nederland) ook wel even klagen want al het gas uit dit gebied gaat reachtstreeks naar de randstand (en friesland) en dan praaat je in miljarden euro’s!!!!!!!!!

    Reactie door Appie — vrijdag 20 oktober 2006 @ 13.14 uur

  81. De democratie is gestorven met het aantreden van de kabinetten Balkenende in nederland en met de overname door de christen(democratie) van de meerderheid in de EU.
    Dit is geen democratie dit is CDA dictatuur.

    Zij hebben de motie ingediend en Lubbers heeft dit allang geweten, daarom wilde hij een rompkabinet. Hij heeft uitgevoerd wat Balkenende wilde en wat het koningshuis wilde. Het Koningshuis heeft via Bernhard altijd een flinke link gehad met de luchtmacht een liefdesrelatie zou ik zeggen.

    Zo ook het nieuws, natuurlijk niet verspreid door onze staatsomroep, dat Denemarken na steeds ontkend te hebben nu toegeeft in haar luchtruim 100 geheime CIA vluchten te hebben gehad waarvan 37 landingen op haar luchthavens waaronder één bestemming Belgie.

    Mensen ontvoerd, uitgeleverd zonder de nodige papieren naar landen waar gefolterd mag worden zonder rechten, uitgeleverd aan de willekeur.Zouden ze allemaal zo liegen?

    Natuurlijk hebben ze allemaal gelogen. Bot die aan Condaleeza gaat vragen of het klopt dat er in Nederland geen vluchten zijn geweest? De wereld op z’n kop.
    Onderzoek het zelf zou ik zeggen en vraag niet de dader en iemand die je al voorgelogen heeft de waarheid te spreken om vervolgens het antwoord als waarheid te brengen naar je eigen bevolking.

    Wat is de geneefse conferentie waard m.b.t. mensenrechten een vodje papier met handtekeningen, rechten van het kind?
    Achter gelegaliseerde folterpraktijken van Amerika aanlopen, het is stil in Nederland en stil in Europa.
    Er wordt voor de publieke tribune wel wat geroepen maar dat is een sluier over de werkelijke zaken gooien om niets te ondernemen.
    De democratie is dood, dood in Europa, dood in Nederland.
    Macht en geld gaan niet samen met democratie blijkbaar.
    Schrijf maar een ‘leuk’ boekje JP en feteer je bevriende lingo-maatje maar (familie of familie van een vriend)terwijl jouw regering de macht aan de net-coordinator heeft gegeven die besliste dat het weg moest.
    De ene sluier na de andere en dan maar zeggen dat de moslima ze niet mogen dragen.

    Misschien kunnen we met z’n allen een mooi groot grafstuk aanbieden aan het kabinet Balkenende of liever aan het CDA m.n. Verhagen.

    Reactie door Henny — vrijdag 20 oktober 2006 @ 13.50 uur

  82. @Sander 64: Zou het misschien kunnen dat die beleggingen in Shell, Akzo en UPC-effecten te maken hebben met de akties die de SP juist tegen deze bedrijven gevoerd heeft? Een poging een begin te maken om deze bedrijven te beinvloeden en terug te kopen?

    (ik weet t antwoord niet overigens)

    Reactie door Johnito — vrijdag 20 oktober 2006 @ 14.19 uur

  83. @21. zo zie je maar weer, maria, dat deze regering voortdurend door de mazen van de wet fietsen.ik weet niet, of het zal helpen om een brief naar lubbers te schrijven. al deze beslissingen zijn alleen in hun belang, niet in het belang van de burgers.

    Reactie door maayke jong-doppen — vrijdag 20 oktober 2006 @ 14.36 uur

  84. 80 johnito

    Ik kan wel informatie vinden over de partijkas,maar niet waar ze aandelen in hebben.
    Mij gaat het om als dat inderdaad zo is,even hypocriet zijn.

    Die informatie komt van een sp partijlid.
    Er was ook een relletje destijds met die kuipers.
    De SP schijnt de rijkste partij van nederland te zijn.
    Of 1 na.
    Daarom weet je eigenlijk nooit de echte bedoelingen van politici.
    Alle partijen gaan over controle en sturing.
    Ik hoop als de SP de kans krijgt, niet hetzelfde gaat worden als de PVDA.

    Net zoals onze vrijheid moeten geven bij een terreurdreiging.
    de noodwet word ingesteld en de staat is de baas.
    Ik vertrouw die berichtgevingen totaal niet meer en als er een terroristendaad gepleegd word,dat de staat maar al te graag die wet willen invoeren.

    Ik vind het de taak van een onpartijdige politieke elite,om dingen uit te vinden en aan de man te brengen.
    Wat er werkelijk gebeurt.
    Onderzoekt wat er van waar is.

    De CU en CDA SGP hoef je niet te vragen om die mensenrechten van palastijnen of moslims.

    Maar ik zou toch wat actie verwachten van niet cristelijke partijen.
    Dagelijks gaan ze slaafs naar hun werk en trekken hun mond niet open.

    Ga een paar dagen massaal in staking en verzilver die aandelen als compensatie.

    Nu weer op het nieuws.
    Mr Kamp en kabinet maakt zelf uit, voor sturen nieuwe militairen naar afghanistan.
    Zonder overleg met de tweede kamer.

    Reactie door sander — vrijdag 20 oktober 2006 @ 15.03 uur

  85. ps

    dat van die palastijnen slaat op de munitie die nu word gebruikt door israel.
    Schijnt chemiecalieen of gif te bevatten.
    Waardoor de palastijn alsnog na een week overlijd.

    Reactie door sander — vrijdag 20 oktober 2006 @ 15.08 uur

  86. Volgens mij staat die info over die effecten in een editie van VN. Maar die heb ik nog niet gelezen, dus ik kan er weinig over zeggen.Ik vraag me alleen af wat de reden er van is, vooral omdat het toevallig drie bedrijven zijn waar de SP wel eens mot mee heeft (gehad).Chloortreinen, stort van Troost, Nigeria, een idee van (ik geloof Van Bommel) om het kabelnet van UPC terug te kopen etc.

    Dus vandaar.

    Reactie door Johnito — vrijdag 20 oktober 2006 @ 20.35 uur

  87. 86 Johnito

    daarom.
    Het enigste wat je doet is winst halen uit deze bedrijven.
    Je kan het niet beinvloeden door te denken dat je hun gaat straffen door wat rendament te krijgen.
    Zij verdienen er ook aan door die inverstering.
    Ik zoek het vandaag of morgen ook wel op waar die bron vandaan komt.

    Reactie door sander — vrijdag 20 oktober 2006 @ 22.03 uur

  88. 86 johnito

    http://rositavangijlswijk.sp.nl/weblog/index.php?p=62

    Reactie door sander — vrijdag 20 oktober 2006 @ 23.43 uur

  89. Beste mensen,

    Ik heb heel wat reacties op deze weblog gekregen over de joint strike fighter. Deze moeten er gewoon komen, waarom?
    - De F16 is aan vervanging toe
    - om onze militairen goed en veilig materiaal mee te sturen moet je het beste kopen
    - Wij hebben in NL democratisch gekozen dat wij een leger in ons land hebben of wat er nog van over is, want daar is al heel veel in gesaneerd de afgelopen decennia, ook door VVD minister, voor mij overigens onbegrijpelijk.
    - Een situatie zoals in 40-45 willen we niet meer meemaken, ondanks NAVO en 1 Europa kan het toch dichtbij komen, zie 9/11
    - Nederland heeft binnen de wereld een verantwoordelijkheid om veiligheid en vrede te scheppen zoals in diverse delen van de wereld is gebeurd.

    Ik wil er maar mee zeggen dat deze vliegtuigen echt nodig zijn evenals het sturen van extra manschappen naar Uruzgan, enerijds voor het opbouwen van de gemeenschap aldaar anderzijds om extra bescherming te bieden aan de reeds gelegerde manschappen.

    Deze operaties zouden op meer steun mogen rekenen van de politiek. Ook de SP heeft hier een verantwoordelijkheid in. Of je moet duidelijk stellen geen leger nodig te hebben, laten wij ons dan afzonderen van de wereld en Nederland met een open economie kan wel inpakken. Welk alternatief hebben wij dan voor alle werkelozen, emigreren?
    Het wordt tijd dat de SP de verbanden die in de wereld liggen ziet en hiermee op eigen wijze iets mee doet.

    Reactie door Hans — zaterdag 21 oktober 2006 @ 11.35 uur

  90. Hans,
    Er zijn ook nieuwe F-16 te koop. En deze voldoen uitstekend, want er is geen macht ter wereld die een militair apparaat heeft dat alleen maar met JSF tgengehouden kan worden. (En er is geen land die net in 40-45 ons land zal aanvalleni)
    Verder mag je natuurlijk voor de missies zijn. Maar net zo mijn als ik heb jij de wijsheid in pacht. Er kan geen opbouw zijn in Afghanistan. Daarvoor zijn legio redenen: Een belangrijke is: Er is geen Afghaans volk, noch land: Dat zou je moeten weten als je zo een stellige menig als jij hebt. Het land is een ellips op de kaart getrokken toen in de 19e eeuw de Britse en Russische imperealisten op elkaar dreigden te stuiteren. Met het aanmaken van deze bufferstaat bevonden zich ineens talloze volkeren en stammen in 1 land. En vele van deze stammen waren ineens afgesneden van de helft van hun stamgenoten (b.v. de Pashtun, de helft van deze stam woonde ineens in Brits Indie, dat deel dat nu West en Zuidwest Pakistan is). Deze stammen en volkeren hadden en hebben nauwelijks overeenkomsten. Ze vechten en vochten heel vaak met elkaar. En ze vormen dus geen succesformule om als 1 volk een stabiele succesvolle gezamelijke toekomst tegemoet te kunnen gaan. Dat is al een zodanige factor dat het nastreven van het huidige doel: De democratische regering in Kabul ondersteunen door ISAF, op heel veel plaatsen je direct tot vijand maakt. Simpelweg omdat veel stammen en volkeren in Afghanistan deze regering simpelweg niet kunnen accepteren.

    Verder: Hoe kun je een missie verdedigen die er met leugens doorheen geboord is in de tweede kamer. Alle bezwaren zijn opgesomd: Wederopbouw is niet mogelijk, de Taliban was verre van verslagen. Al die feiten zijn door het kabinet ontkend dan wel gemarginaliseerd. Terwijl de feiten uit het gebied toch echt voor zich spraken.

    Een missie waarvan de basis leugens nodig heeft, daar zit toch een luchtje aan? Moeten we dan maar doorgaan met de USA volgen?

    En waarom hoor ik je niet over Darfour als je het over vrede en veiligheid op de wereld hebt? Door onze mega inzet in Zuid Afghanistan kunnen we nu geen adequate troepen vrijmaken aldaar. Terwijl daar een heuse genocide bezig is. Maar ja: Geen USA commitment, dus de VVD en CDA hoeven er ook niks aan te doen.

    En nogmaals, mogelijk ter geruststelling: Er staat geen enkel land op het punt om Nederland binnen te vallen. Dus zet in die zijn (in die zin!) 40-45 maar uit je hoofd. Wel zou je van die periode kunnen leren dat het erg slecht is als een onfatsoenlijk regime de wereld naar zijn hand probeert te zetten. Met leugens (Irak) en geweld (Irak, Afghanistan).

    Als je als land een leger hebt, dan heb je de dure plicht dit in te zetten na zeer strenge politiek-ethische overwegingen. Hierin is dus geen plaats voor leugens en vraagtekens. Alle andere opties moeten dan mislukt zijn (diplomatie etc).

    Hoe je er ook over denkt: De levens die je dan op het spel zet (ok, daar hebben we, ja ik ben zelf militair, deels voor gekozen) zijn de verantwoordelijkheid van de regering!!

    Reactie door Ad van de K — zaterdag 21 oktober 2006 @ 12.07 uur

  91. @Sander: ik heb de log en de reacties gelezen, maar er staat niks wat ik nog niet wist. Over de effecten helaas geen extra info, en met het verhaal Lazrak ben ik al een hele tijd bekend. De manier waarop Lazrak de vermoorde onschuld speelt over die afdrachtregeling vond en vind ik stuitend. En als Kamerlid kan ik hem niet bewonderen. Ik ben blij dat ie niet meer in de SP zit.

    Reactie door Johnito — zaterdag 21 oktober 2006 @ 14.56 uur

  92. 91 johnito

    Wat mij opviel van de week was dat artikeltje van Lazrak en kuipers uit assen.
    koppel deze 2 aan mekaar en je weet de reden van het conflict.

    Ik zag dat ze tot ca 2000,00 mochten houden en de rest moesten afstaan.
    Ondertussen hebben ze een kapitaal vergaard.
    Ontroerendgoed gekocht in verschillende steden.
    Een partijkas van 1,5 miljoen.
    Een eigen drukkerij.
    vaak als mensen de smaak van geld te pakken krijgen,willen ze meer.

    Als je dan leest over aandelenkoop,wat best mogelijk is als je een overschot heb.

    Zoals de waard is,zo vertrouwt hij zijn gasten.

    Officieel weet je niks meer van de SP,dan dat ze voor de zwakkeren strijd.
    Het rijk arm systeem.

    De SP heeft nog niks kunnen bewijzen,dan alleen maar in de gemeenteraden.
    Als de SP aan de macht kom,de vraag dan of ze het kunnen waarmaken.
    De SP heeft geen eigen industrie.
    Waar moet je het geld vandaan halen en als die indutrielen zeggen.
    Oke we vertrekken wel naar polen.
    Zoveel kan je niet plukken van die rijke mensen om het onderste gerust te stellen.

    Politiek is een doel.
    Politiek is ook macht.

    Reactie door sander — zaterdag 21 oktober 2006 @ 16.10 uur

  93. @ maria (En anderen die een klacht hebben ingediend bij de Nationale ombudsman)

    Ik heb vanmorgen een schriftelijke bevestiging ontvangen, dus wie weet gaat de zaak draaien?

    Heb jij ook die brief ontvangen?

    Reactie door Gloria — zaterdag 21 oktober 2006 @ 16.21 uur

  94. 91 johnito

    tuurlijk stem ik SP.

    Reactie door sander — zaterdag 21 oktober 2006 @ 17.00 uur

  95. @ 75 Hakker,

    Daar ben ik ook bang voor.

    Reactie door L´écologiste — zaterdag 21 oktober 2006 @ 19.54 uur

  96. De JSF is nu hopeloos verouderd.Dat weet de politiek heel goed.Doch de bedrijfslobby blijft maar doorpraten over onze veiligheid.Er zijn steeds meer aanwijzingen,dat de productie van onbemande vliegtuigen met een actie-radius van 2500 km.aanzienlijk goedkoper zijn.Deze spion/raket vervoerende vliegtuigen kunnen vanaf de grond met meekijkende operator bediend worden.De bevolking moet voorgerekend worden hoeveel geld al in deze bodemloze put is verdwenen.

    Reactie door Maan Arkenbosch — zaterdag 21 oktober 2006 @ 23.09 uur

  97. de JSF is een inverstering om die dollar op koers te houden.
    Er is geen prijskaartje aan verbonden.
    Eigenlijk betalen wij de oorlog in afhanistan.

    Reactie door sander — zondag 22 oktober 2006 @ 10.08 uur

  98. Ik was ook stomverbaasd toen ik het hoorde.
    Wat wil demissionair nu eigenlijk zeggen als dit allemaal zomaar kan?
    Daar begrijp ik nog het minst van van alles.

    Reactie door Marion — vrijdag 27 oktober 2006 @ 0.15 uur