De derde partij!

In de afgelopen week hebben zich iets meer dan 500 nieuwe leden aangemeld. Qua ledental (ruim 47.000) IS de SP al lang de derde partij van het land.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 05 november 2006 :: 10.07 uur

103 Comments

103 reacties

  1. Goeden morgen vrienden SP.

    Nu zou het toch vanzelfsprekend moeten zijn, dat wij met onze derde partij in Nederland, meer aandacht van de media zouden moeten krijgen.
    Maar daar ben ik zeer sceptisch over.
    Het zal wel eens zo kunnen zijn dat wij worden geweerd, omdat wij zo prima groeien.
    Maar we zullen ons niet laten ringeloren door die rechtse Media maffia.
    Wij gaan door, tot we ook met het aantal stemmen ook op de derde plaats zullen komen.

    Daarom strijden!!
    Stem links, Lijst 4, DE Socialistische partij.

    Reactie door Ouwe Dirk — zondag 5 november 2006 @ 10.52 uur

  2. Het zou in ieder geval mooi zijn als we in januari de 50.000 gepasseerd zijn. Als je de statistieken bekijkt is dat ook heel goed mogelijk.

    Vervolgens hard op weg richting CDA en PvdA. ;-)

    Reactie door Seraphis — zondag 5 november 2006 @ 10.52 uur

  3. Van HARTE geluk gewenst, geen fantasie,
    maar werkelijkheid!
    Wat zou ik dat aantal nog ontzettend graag
    willen zien aangevuld tot 50.000, vóór/op
    17 november a.s., dat mede uit een oogpunt
    van historisch beséf! Wie léést blijft bij!
    Wens ik van harte ook dat de laatsten
    straks er als eersten als de kippen bij zijn
    om te gaan stémmen!
    KIJK VANDAAG terug op een FANTASTISCHE WEEK
    voor de Partij en weet ons, leden, én méé-
    levenden zeer bij deze mijlpaal betrokken!
    ‘n Goede zondag gewenst, Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 5 november 2006 @ 10.59 uur

  4. Dat is zeer fantastisch nieuws,
    zou het dan toch nog kunnen…ik hoop het met heel mijn hart..ik moet zeggen dat ik toch wel bang ben ( gezien de peilingen)dat we weer cda/vvd krijgen..maar ben toch vastbesloten dit keer SP te stemmen..4 jaar terug heb ik toch nog uit angst pvda gestemd,en dat heb ik ook gevoeld in mijn portomonnee.

    Voortaan altijd SP

    Reactie door Irena — zondag 5 november 2006 @ 11.10 uur

  5. Dat gaat de goede kant op!

    Reactie door e.ekrul — zondag 5 november 2006 @ 11.23 uur

  6. Ik ben lid geworden van de SP! Zie hoe dat ging via mijn weblog bij de Volkskrant (zie website-adres).
    Hierbij de tekst van mijn blog van vandaag, 5 november:

    Pleidooi voor een politiek alternatief

    “Kortom Wouter, je hebt niets te verliezen. Het is nu of nooit. Spreek je dus nu uit voor een kabinet met SP en GroenLinks, en zo nodig de ChristenUnie en D66.”
    Zo besluit Nico Haasbroek, ex-hoofdredacteur van het NOS-journaal, zaterdag in de Volkskrant, zijn oproep aan Wouter, die van hem nu eens eindelijk stouter mag zijn.
    Hij heeft gelijk. Het alternatief is verliezen van Balkenende, aldus Haasbroek.
    Dat is beslist geen schande, verliezen van Balkenende, je kan het zelfs eervol noemen. Als je Rutte hoort orakelen heeft het CDA het VVD-programma de afgelopen jaren vrijwel geheel gerealiseerd. Eerder noemde ik het CDA al een rechtse partij.
    Nederland verkeert echt in een fase van rechts doorgaan of linksaf slaan. Op tijd het stuur omgooien kan nog steeds om niet recht door in zee te belanden, waar het water stijgt.
    Het artikel van Haasbroek is het laatste wat ik gelezen heb over de politiek. Ik heb er mijn buik van vol, ik geloof het nu wel. Het leidt me te veel af van zaken die er voor mij toe doen. Ik laat het nu verder over aan de betweters, de politicologen en andere vergaderdieren. Ik haat vergaderen. We moeten aan het werk, we moeten wat doen!
    Ik word vandaag nog lid van de SP, stem 22 november SP en als ik in de nabije toekomst tijd vrij kan maken, werk ik mee met de SP, die – zoals ik al eerder aangaf – als geen andere partij al tientallen jaren in de praktijk waar maakt waar het voor staat. De SP heeft niet alleen een goede visie, ze voert deze dagelijks al uit!
    En als Bos het bos ingestuurd wordt, dan moet dat maar. Aan de linkse basis wordt intussen gewoon doorgewerkt.
    Nu SP. Niet het bos in, maar de heide op.

    Reactie door Paul Delfgaauw — zondag 5 november 2006 @ 11.34 uur

  7. Ouwe Dirk, ‘k hoop dat je nu ‘de Geus’aan
    het woord ziet bij Harry Mens op RTL7, die
    ziet al heel snel door zijn bril in de hui-
    dige MP een echte Min.Pres. staan in het ge-
    houden interview tussen B & B de afgelopen
    vrijdagavond.
    Hoe duidelijk is het intussen geworden:
    kléren maken dus de man? Vooral een das an?
    Hoe wakker moet Nederland nog worden om zich
    bewust te worden dat het gaat om de wezen-
    lijke ‘inhoud’ en het ‘uitdrágen’ dáárvan?
    Uiteindelijk zal het de gedréven politicus/
    politica voorzien van een charisma, dat g e-
    loof hoop en liefde voor de medemens uit-
    straalt, die het gaat máken voor de burger/
    kiezer. Met die bezieling verwacht ik dan
    ook pertinent dat het volgende Kabinet, alle
    nu geslágenen en geslagen gáten met spoed
    gaan repareren: we kunnen toch niet maken
    naar de burger toe, dat dat bijv. niet zou
    mogen van ‘Brussel’ !
    Als de SP mede wordt gedragen door de derde
    generatie, ná de dertiger jaren uit de vorige eeuw, dan wil juist dié generatie,
    dat ook hun kinderen en kleinkinderen van
    de SP zal leren dat er veel perSPectief kan
    zitten in een volstrekt betere, duurzame,
    gedegen stellingname én aanpak!
    Opstaan om die goede strijd te strijden
    Ouwe Dirk kan alleen als de goéde geest weer
    gaat rondwaren en de keus daartoe kunnen we
    inderdaad ROOD mét STIP onderschrijven op
    22 november a.s.
    De SP heeft ons de afgelopen tijd heel goed
    laten zien, waaraan wij onze stem gaan ge -
    ven en de inzet van dit team, waarvan wij de
    namen onmiddellijk weten bij hun verschij-
    ning in de media, boezemt vertrouwen in.
    Hún náámsbekendheid is een verworvenheid!
    Hún daden zijn er naar, dat ook zij récht op
    (h)erkenning hebben en (bekend zijn!) loon
    naar (hard) wérken!
    Met buitenSPorige inSPanning heeft de SP
    zich doen ‘vinden’ en is derhalve verzekerd
    van een betere verkiezingsuitslag dan ooit
    tevoren!
    De SP kent geen bindingsangst, iets dat nog
    veel partijen moeten léren te overwinnen.
    Fijne dag gewenst Ouwe Dirk, jij in jouw…
    hoekje, en ik in ‘t mijn! Groet, Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 5 november 2006 @ 11.37 uur

  8. bedankt ouwe Dirk..wil me laten machtigen en stem niet verloren laten gaan,mijn moeder gaat stemmen voor me,maar ze moet dus tot 4 tellen lijst 4…dacht is het nou 3 of 4…eigenlijk is het dus al 3 qua ledental..petje af..!!!! Ik stem lijst 4 !

    Reactie door eric — zondag 5 november 2006 @ 11.48 uur

  9. STEM LIJST 4 !!!! SP !!!

    Reactie door eric — zondag 5 november 2006 @ 11.49 uur

  10. @ Madelief.

    Heb je Thomas Lepeltak ook gehoord over de voedselbank in Helmond?? Dat deze verplaatst moest worden omdat er geen pakeergelegenheid was voor mensen die hun pakket met de auto kwamen afhalen!!

    Reactie door johannes — zondag 5 november 2006 @ 11.55 uur

  11. Reclameblokje bij RTL7…: Jansen Vastgoed,Zwembaden de Luxe,VVD, Gooi Golf,Van Uffelen Oesters,Bankbeheer Jansen….leuk,he die VVD reclame tussen al dat geld…en dan zegt Rutte,dat hij niet een partij voor de allerrijksten is…ja en wij zijn gek..blind zijn we niet Mark..We kijken ook wel eens naar Vastgoed BV op RTL 7 bij Harry M…of alle andere woonavonden

    Reactie door eric — zondag 5 november 2006 @ 11.57 uur

  12. Mooi zo, en nu nog even een leuk resultaat bij de komende verkiezingen!

    Reactie door Marloes — zondag 5 november 2006 @ 12.03 uur

  13. &johannes, Ja zo stil is armoede, dat een fijne buurvrouw, of familielid, deze rit voor hem of haar rekening neemt. Vaak zijn die voedselbanken niet naast de deur, en moeten dan die met een winkelkarretje door de verkeersdrukte? Men wil niet weten hoe arm, ze zijn……..zeker niet de nederlander. Er bestaat nog altijd iets van trots, en wou jij dat dan ook nog afpakken?

    Reactie door Angela — zondag 5 november 2006 @ 12.11 uur

  14. Ben een nieuw lid,met een laag inkomen.Maar dat wat ik per kwartaal spendeer aan de SP doe ik met vreugd.Helaas is bij mij in de buurt,de wachtlijst erg lang voor ik aan de beurt ben bij de voedselbank.Maar dan tuf ik daar met m,n oud opeltje naar toe.@johannes als eens een lift wilt,naar zo,n voedsel of kleding bank.neem ik je graag mee,om je met de neus op de feiten te duwen..Wat het rechtsebeleid voor een ellende heeft gebracht..

    Reactie door Marianne — zondag 5 november 2006 @ 12.23 uur

  15. ja johannes..
    de sociale infrastructuur van nederland behoort tot de slechtste in de westelijke wereld. en het de uitkeringen tot de laagste..
    nederland is echt een land waar armoe heerst ! daar hebben ze in darfur een luizeleventje bij !
    het wordt hoogtijd dat een land als nederland met zo’n slechte sociale infrastructuur weer communistisch wordt !
    dus hoezee, voor jan onze oud-maoist, en dat de rode vlag weer mag wapperen over de nederlandse goelag !
    toch ?

    Reactie door barend — zondag 5 november 2006 @ 12.48 uur

  16. @Johannes 10: Thomas Lepeltak? Hier Thomas Lepeltak citeren? Het grootste stuk politiek onbenul van het land? De man die zich jarenlang heeft ingevroten bij Jacobus Toet en zijn clientele ( hij is inmiddels failliet…)en vooral verstand heeft van wijn, sigaren, golf en andere volstrekt onbelangrijke prietpraat. Dié Thomas Lepeltak gaat even zitten relativeren? Toch niet bij de heer Mens in het programma…of raad ik het in een keer goed? Uitermate triest gebeuren… ;-)

    Reactie door Opa-Buiswater — zondag 5 november 2006 @ 12.50 uur

  17. @ Opa buiswater

    Ik zou Lepeltak geen onbenul willen noemen.
    Hij heeft een groot netwerk, in alle gelederen van de samenleving en in binnen- en buitenland en weet dus aardig wat er speelt lijkt me.

    Reactie door johannes — zondag 5 november 2006 @ 12.53 uur

  18. Reactie op het agressief debat van Wouter Bos en J.P.Balkenende,wilde ik opmerken ,iets wat niet zo maar is verzonnen maar ook over het algemeen UITKOMT..
    Twee honden vechten om een been ,
    en de SP(Jan Marijnissen) loopt er mee heen…
    En zo waar het zijn er nu al 20 zetels ,nog ff doorgaan zo!!!

    Reactie door Willem — zondag 5 november 2006 @ 13.07 uur

  19. die marianne toch !
    met de auto naar de voedselbank !

    al eens uitgerekend wat een auto aan onderhoud, benzine, verzekering, wegenbelasting en regelmatige keuringen kost ?
    je besodemietert op typisch (s)linkse wijze de boel.
    mijn dochter (net bijstandsmoeder) werkt zich te pletten en moet van 900 euro toe komen plus een beetje alimentatie voor haar dochter…
    en ze doet dat met trots..
    maar een auto om naar de voedseluitdeling te gaan heeft ze niet, hoor !
    en het pakket ook niet…
    ik begin de begrijpen wat voor soort klagers op de SP stemmen..

    Reactie door barend — zondag 5 november 2006 @ 13.11 uur

  20. Heeft Lepeltak ook navraag gedaan van wie die auto`s zijn?

    Niet zomaar conclusies trekken he.

    http://www.eleonorakrul.web-log.nl

    Reactie door e.krul — zondag 5 november 2006 @ 13.12 uur

  21. @10

    Arme mensen kunnen nog steeds een auto lenen van familie hoor!
    Het is maar dat je dat weet,mocht je daarop wijzen dat mensen die naar de voedselbank moeten een auto aan hun kont hebben.

    Reactie door Irena — zondag 5 november 2006 @ 13.41 uur

  22. @ Irena

    Ik citeer alleen het zijn niet mijn woorden.

    Reactie door johannes — zondag 5 november 2006 @ 13.46 uur

  23. 16 @Johannes: het netwerk van Lepeltak bestaat voornamelijk uit publiciteitsgeile ondernemers van het type “Sjonnie en Anita”( oftewel de “siliconenclub”) en z.g entrepeneurs ( vreters en zupers….;-) ) die werkelijk overal een mening maar werkelijk geen bal verstand van de meeste dingen hebben. Net zoals Stan Huygens dus…..goh, dát lucht op op zo’n grauwe zondagmiddag… ;-)

    Reactie door Opa-Buiswater — zondag 5 november 2006 @ 13.46 uur

  24. @19

    Sorry Johannes, ik dacht dat je een rechtse rakker was die hier de draak kwam steken.

    Reactie door Irena — zondag 5 november 2006 @ 13.55 uur

  25. Bovendien, wat zou de avond van 22 November dan prachtig zijn, er zijn dan namelijk geen verliezers. Het was dan Oranje die thuis speelde en overwon.

    Het zou ONZE bevrijdingsdag kunnen zijn!

    Het is haast jammer dat vuurpijlen verboden zijn voor 31 December.

    Want als dit zou mogen gebeuren, zou ik tranen met tuiten huilen en weer geloven in de mens…..

    Ik kan me dan niets mooiers voorstellen om met AL mijn medelanders het schouwspel van de vuurpijlen te bekijken.

    Reactie door Jeroen Westerman — zondag 5 november 2006 @ 13.55 uur

  26. Nee hoor

    Reactie door johannes — zondag 5 november 2006 @ 13.56 uur

  27. Pech Johannes, mijn antwoord kwam niet ‘door’!
    Het zegt álles over de manier van netwerken
    van T.L. bij H.Mens.
    De uitzending niet helemaal gezien en snel
    overgeschakeld naar Buitenhof, nét ff anders….toch?
    Angela, Opa, Eric, e.krul, Irena, leverden commentaar waar ik me volledig bij kon aan-
    sluiten.
    “je citeerde alleen maar”?
    Welke associatie moest de lezer hiér dan bij
    hebben? Conformeerde jij je nu aan T.L., ja
    of nee? Veroordeelde jij ZIJN commentaar
    in de zin, die bespiegeling oppervlakkig te
    vinden? Bij welke opinie sluit jij je dan
    nu aan? Neem je zelf ook stelling, of laat
    je het bij citeren? ;) en blijf je zelf
    liever buiten schot? Ik zeg het je ronduit:
    als je goed door het ‘theater’ op tv weet
    heen te prikken, kom je tot conclusies die
    je voor jezelf voorheen nooit voor mogelijk
    hield, en helpt je absoluut prioriteiten
    stellen in je eigen leven! Sterkte, en pro-
    beer te veranderen ten goede in je omgeving
    daar waar je meent er echt goed aan te doen,
    voor ánderen en ook voor jezelf!Groetjes!

    Reactie door Madelief — zondag 5 november 2006 @ 14.20 uur

  28. Ha Opa-B….tja ik voel ‘m !
    De spanning bij de burger neemt toe en nu
    moeten we ook nog zorgen relaxt te blijven.
    Het gevoel van de a.s. verkiezingen voelt
    bijna als het vroeger toeleven als kind
    naar je jaarlijkse schoolreisje, toen er
    voor velen véél ‘magere’ en verdrietige
    jaren waren, na de 2e Wereldoorlog.
    Die tijd, en dat gevoel, is bij velen al
    weer vrij lang, al dan niet latent, aanwe-
    zig. Kom op hoor, de laatste loodjes wegen
    het zwaarst! De jeugd heeft nu de toekomst
    en daar waar ze zo graag soms de ouders wil
    len ‘opvoeden’, zijn ze vast nu veel stevi-
    ger geïnformeerd dan wij vroeger, en stem-
    men veel jongeren nu massaal op de SP, niet
    in de laatste plaats ook voor hun eigen wel
    en wee….toch? Optimisme vasthouden, ook
    op deze grauwe zondagmiddag: eens breekt de
    zon weer door. We zouden even moeten vlie-
    gen, en je weet dat die zon dan precies
    boven dat wolkendek huist! Ooit goed ge-
    zien van bóvenaf? Een magnifieke ervaring!
    Zolang elke wolk een gouden rand heeft,
    schijnt de zon eráchter….en wil een poli-
    tieke partij voor ‘goud’ gaan, bedenk dan
    dat de zon voor de SP gaat schijnen, en
    door dat wolkendek ook alle kleuren van een
    prisma waar te nemen zijn, en deze partij
    gaat dus typisch voor ‘briljant’!
    Hoi Opa, vandaag mag je me plukken: ik heb
    nog genoeg energie! ‘t Ga je goed ! Groet!
    Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 5 november 2006 @ 14.31 uur

  29. Jan, heb je nog naar Buitenhof gekeken? Kan Maarten van Rossem niet voor de SP worden ingehuurd? Balkenende zat meer te zweten en zich te ergeren dan bij alle debatten met Bos bij elkaar. Ik zou als ik je was ook Balkenende maar wat meer op zijn buitenlandse beleid aanvallen.

    Reactie door Joris — zondag 5 november 2006 @ 14.40 uur

  30. Geweldig jan, nog even en heb hebt ze allemaal in hun broekzak. Je bent er het levende bewijs van dat jij als gewone volksjongen, meer in je mars hebt dan al die opgeblazen ballen met die bullen op zak, die veel te bang zijn van het bedrijfsleven. En natuurlijk zijn we lid van je partij. Ga zo door!! M,n hele vriendenkring stemt op jou, en dat moeten er nog heel veel meer worden. Jan moet de regering in mensen! Help hem!!!

    Reactie door Lichtje — zondag 5 november 2006 @ 14.44 uur

  31. @15 Barend

    Zwerven en honger hebben in een land als Nederland is misschien nog wel mensonterender dan zwerven en honger hebben in een land als Afrika.

    Ik zeg dan niet dat we het slechter hebben dan in Afrika, sterker nog, zolang er kinderen dood gaan van de honger schaam ik mij een westeling te zijn. Maar we hebben het over mensonterende omstandigheden.

    Wellicht dat als de omgeving geschapen is waarin een ieder zich weer DURFT te verplaatsen in een ander zonder bang te hoeven zijn om ten prooi te vallen aan het recht van de “sterkste”, wellicht dat we DAN wel echt kunnen zorgen dat er geen kinderen meer dood gaan van de honger.

    Reactie door Jeroen Westerman — zondag 5 november 2006 @ 14.51 uur

  32. @30 lichtje

    Jan vertolkt ons woord.
    We mogen Jan maar ook ons zelf dankbaar zijn, of je nu een bul hebt of niet, dat we hebben gekozen vooral als mens te willen groeien en dit als primaire voorwaarden te stellen om tot verbetering van de wereld te komen. Inderdaad, verbeter de wereld begin bij jezelf.

    Jan heeft de EER ons te mogen vertolken, gezien zijn inzet en gedachtengoed VERDIEND hij ons respect.

    Uiteraard wil je helpen Jan, want jij wilt mij ook helpen, niet omdat ik Jeroen Westerman ben maar omdat ik een mens ben.

    Alleen een sprong in het diepe neemt je voorbij de aangenomen mogelijkheden.

    CDA/VVD en PvdA verdienen ons respect niet en zien het zeker niet als een eer ons te mogen vertolken.

    Heb dus respect voor jezelf en daarmee automatisch voor de samenleving, sluit de grote 3 buiten, of je nu links, midden of rechts staat.

    Er blijven voldoende partijen over die JOUW stem WAARDIGER kunnen vertolken.

    Reactie door Jeroen Westerman — zondag 5 november 2006 @ 14.59 uur

  33. Oranje speelt THUIS!

    Reactie door Jeroen Westerman — zondag 5 november 2006 @ 15.00 uur

  34. @Joris haha, ja dat heb ik ook gezien, ik vond het wel jammer dar van Rossum niet evn veel tijd kreeg op te praten als JPinoccio, die de heletijd probeerde van onderwerp te wisselen…

    En van die dame van de SP.a. kreeg Bakellende ook nog mooi een tik om de oren…

    Reactie door Jessys — zondag 5 november 2006 @ 15.26 uur

  35. Heel goed, op naar de 50.000! Maak de kiezers de komende weken duidelijk dat zij wat de SP betreft niets te vrezen hebben voor hun hypotheekrente aftrek, zoals wij gisteren op de markt in Oegstgeest duidelijk gemaakt hebben. Er was zelfs een VVDer die overwoog over te stappen op de SP.

    Reactie van Willem- Zondag 5 november om 15.33

    Reactie door Willem van Hoorn — zondag 5 november 2006 @ 15.35 uur

  36. Als nu al die mensen die lid zijn, en nog een bundeltje mensen meer hun stem dan uitbrengen op de SP de 22ste, zou het helemaal mooi zijn…

    Reactie door Redstar — zondag 5 november 2006 @ 16.02 uur

  37. Jan word minister-president.
    Eindelijk 1 met gevoel in zijn kloten

    Reactie door Marcel — zondag 5 november 2006 @ 16.06 uur

  38. Heb je vrienden, familie en kennisen die liever niet meer stemmen? Krijg je ze niet overtuigd dat het nodig is, vraag dan of je voor hen de stem mag uitbrengen.

    Een ieder mag en kan een ander machtigen namens hem/haar de stem uit te brengen.

    Reactie door Jeroen Westerman — zondag 5 november 2006 @ 16.12 uur

  39. Zou iemand van de eerste partij nog wel kunnen samengaan met iemand van de derde partij of is de apartheid al zover doorgeslagen dat dat niet meer kan?

    De Volkskrant zaterdag:

    “Nederland vormde tot de jaren vijftig een conservatieve, zeer gesloten samenleving. Nergens in Europa was het zo moeilijk om van een dubbeltje een kwartje te worden.

    Later veranderde Nederland in een zeer open samenleving. Dit is nog steeds zo, maar in de periode 2000-2003 was de bovenlaag meer afgesloten voor de middenklasse dan in de periode 1990-1993, zo beweert Ultee.
    Die ontwikkeling zou zich kunnen doorzetten. Sinds de jaren tachtig is de ongelijkheid van inkomens ook in Nederland gestegen”.

    Zie voor meer info:
    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article365954.ece/Sociale_mobiliteit_neemt_af_nu_rijk_vaker_met_rijk_trouwt

    Reactie door L´écologiste — zondag 5 november 2006 @ 17.15 uur

  40. + 35

    Verderop in het artikel een eer interessante opmerking.

    …Sociologen spreken in zo’n geval van het ‘mattheüseffect’met een verwijzing naar de bijbel:
    ‘Zij die hebben, krijgen meer en zij die niet hebben, wordt nog ontnomen’.

    Reactie door L´écologiste — zondag 5 november 2006 @ 17.20 uur

  41. Mensen het gaat allemaal om het latijnse woord “FEDUCIA”.

    Dit betekend radikaal vertrouwen. We moeten allemaal feducia hebben in de uitkomst van deze verkiezingen. Want wie volledig vertrouwen heeft zonder bedenkingen en vol vertrouwen zijn hart volgt en zich niet laat terughouden door bedenkingen zal grootse dingen kunnen bereiken.

    Jan Marijnissen moet in de cebatten FEDUCIA hebben dat de juiste woorden hem gegeven zullen worden door zijn morele hart. Ik roep hem op om geheel ONVOORBEREID de arena te betreden en met vol vertrouwen in zijn hart te spreken. Dit lijkt onverstandig, echter de kracht van FEDUCIA is groter dan je denkt.

    Jan als je dit doet dan zul je geheel Nederland achter je krijgen want iedereen herkent werkelijke compassie en goedheid, het goddelijke in de mens. Echter hiervoor heb je wel radikaal vertrouwen nodig!

    Jan ik wens je FEDUCIA!!

    Reactie door Toine — zondag 5 november 2006 @ 17.28 uur

  42. Net buitenhof op uitzending gemist.
    Van Rossum .Helemaal to the point over buitenlands beleid, Irak en Afghanistan.
    Niets nieuws maar Nu.
    Balkenende draagt einde verantoowrdelijkheid voor beide. Wanneer komt, om te beginnen ,een internationaal vonnis over Balkenende en Irak?

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 17.37 uur

  43. Ik had mijn bijdrage @35 had op link Rumsfeld horen te plaatsen.

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 17.43 uur

  44. Beste Medelanders,

    Ik heb mezelf altijd georienteerd aan de rechterzijde van het kiezersspectrum maar begin mijn bedenkingen erbij te krijgen of ik er wel echt bij pas,

    Voor mijn als persoon is defensie erg belangrijk en ik weet niet of de sp hierin kan voldoen,

    Op dit moment heeft nederland na harde bezuinigingsjaren een socialer gezicht nodig en ik denk dat de sp hierin goed kan voldoen.

    Reactie door Danny — zondag 5 november 2006 @ 18.02 uur

  45. SP = “Strategische opPositie”.
    Lepeltak gezien bij H.M. Hij wijst wel heel precies de zwakste plek van links aan: geloofwaardigheid van links voor die mensen, die midden op de wip zitten en de meerheid met hun stem naar links of rechts laten wippen!!!
    Dus SP kiezers, alvast proficiat met weer 4 jaar net zo eervolle als machtloze “strategische oppositie”.
    Dus Jan en alleman?
    Hoe komt links van dit “Sinterklazen Partij” image af bij de “wippers”?
    Zo wordt 2006 gewonnen of verloren, en Sint Jan zwijgt daarover, is dat “linkse strategiesche eerlijkheid”?

    Reactie door ger — zondag 5 november 2006 @ 18.21 uur

  46. @ ger Het is de PvdA die op de wip zit.
    Er zullen ongetwijfeld SP stemmers zijn die strategisch zullen kiezen, dit is wel de minderheid.
    Daarnaast zullen VVdér’s CDA stemmen om deze partij, zichzelf er in te houden.
    Kiezen op 22 november is kiezen waar je zelf voor staat. Strategisch kiezen heeft geen betekenis meer. En in dat opzicht, gelukkig maar!

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 18.31 uur

  47. Van harte gefeliciteerd, Jan en andere SP lieden, met dit resultaat!

    Reactie door Jeroen — zondag 5 november 2006 @ 18.36 uur

  48. heb als sp lid alleen al menssen die het niet meer wisten al zo wie zo meer als tien mensen naar de sp geloost door ze een beetje politiek bewust te maken veel pvda
    en cda stemmers

    Reactie door roel — zondag 5 november 2006 @ 18.45 uur

  49. @Beste Danny

    Het is alleen maar begrijpelijk dat je defensie vindt. Een gevoel van onveiligheid wordt vwerder aangewakkerd door de midden oosten brandhaarden van een neo conservatieve anglo amerikaanse oorlogs – en midden oosten terroristen rethoriek.
    Nederland pretendeert al alnger niet langer piepklein landje met een VN vredesleger te zijn.Romp kabinet B3 geeft op het nippertje nog een blanco cheuque voor verdere oorlogs missies , JSF project,aan de VS.
    Kosten voor belasting betalende burger en het ‘sociale’ gezicht van iobnze samenleving.
    Het was al veel eerder tijd voor bezinning.
    Alle succes en vooral met een goed gevoel over het uitbrengen van je stem dadelijk.
    De SP is m.i. een noodzakelijke coalitie partner in het volgende kabinet!

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 18.59 uur

  50. Er mogen geen schone oorlogen zijn,er zijn wel echte vuile oorlogen!

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 19.02 uur

  51. @ 45 Ger.

    Wat een gezwam. ‘t Zijn uiteindelijk de kiezers die bepalen hoe ver de SP komt. En als die kiezers weer massaal vallen voor de verkooppraatjes van CDA, VVD of, voor mijn part de PvdA, dan is de kans groot dat de SP weer in de oppositie komt. Zo werkt dat mu eenmaal in een democratie.

    Reactie door Ed Sorrento — zondag 5 november 2006 @ 19.02 uur

  52. Landelijk draag ik de SP een warm hart toe en zal de schuursponsjes (werkelijk een tas vol) verspreiden binnen mijn werk in de thuiszorg, plaatselijk zal ik niet meer stemmen op de SP (voormalig bestuurslid SP,en kandidaads gemeenteraadslid) er is teveel misgegaan o.a de A4,(de SP tekend notabene het convenant)benoemingen voordat er ledenvergaderingen waren,(o.a. onze wethouder van onze gemeente..) en alles stond n.b. al op onze plaatselijke teletekst…sorry dit kan ik niet verkroppen en ben uit onze plaatselijk politiek gestapt. Een ieder vraagt me nog steeds waarom??….ik heb dus principes, maar zoals ik al zei landelijk ben ik net zo gedreven als plaatselijk (was ik).Maar bij mij is principe daadwerkelijk principe en belofte is belofte, en tijd is tijd…hoop daadwerkelijk dat de SP landelijk groot word, durf ook nu mijn mening te geven opdat ik het oprecht meen, en eerlijkheid duurt naar mijn zeggen altijd lang….en hoop ook daadwerkelijk dat Jan Marijnissen met zijn eerlijkheid de meeste stemmen zal krijgen!!

    Welgemeende groeten Pien

    Reactie door pien — zondag 5 november 2006 @ 19.15 uur

  53. @36 ger

    het is eigenlijk heel simpel.
    de “wippers”moeten voor zichzelf nagaan of ze het eens zijn geweest met het beleid van de afgelopen jaren.
    daarna kun je beslissen…

    de sinterklaas doctrine kennen we nu zo onderhand wel, ik vind het eerder teleurstellend dat je dit nog lijkt te geloven ook.
    de rechtse partijen doen er alles aan om dit beeld vast te houden, opdat niemand naar het echte rechtse beeld gaat kijken.

    de achterstandswijken hebben geen echte interesse bij die club, ja ze roepen er nu over maar hebben de afgelopen jaren alleen maar ingezet op de bouw van duurdere woningen.
    resultaat: de ghetto vorming is alleen maar scherper geworden en de oude wijken glijden steeds meer af.

    de gezondheidszorg is bijna niet meer te betalen, de zorgpremies gaan alleen maar omhoog.
    en waarvoor?, voor dit onzalige plan van de nieuwe zorgverzekeringswet was er geen sprake van exorbitante stijgingen in de gezondheidszorg, toen kwam men met het “nieuwe factureren”om de mensen duidelijk te maken hoeveel ze kosten bij gebruikmaking van deze zorg.
    dat dit niet goed inelkaar geknutseld was werd snel duidelijk, het verwijderen van een glassplinter uit iemands neus moest ineens 600,- kosten, waar bij er melding gedaan werd van een aanwezigheid van een behandelend arts….. ja, die was er dus niet, het was een verpleegkundige die het klusje klaarde.
    de arts moest wel betaald worden.
    de fouten in dit factureringssysteem zijn wel meegenomen in de plaatjes die de “exorbitante” stijging van de zorgkosten verklaarden, en als legitimatie werden gezien om ons vele malen meer geld te laten betalen voor een uitgekleed zorgpakket.

    ik zou zeggen neem de balkenende canon die je hier op de site kunt vinden, lees vervolgens goed en trek je conclusies.

    als dit sinterklazen is, kan wat mij betreft de goedheiligman niet snel genoeg komen.

    nog even wat betreft de geloofwaardigheid;

    hoe geloofwardig is het programma van de heer Mens eigenlijk???.

    hoe geloofwaardig is een partij die eerst tegen een voorstel stemt om vervolgens dat voorstel in het verkiezingsprogramma te zetten? ( schoolboeken,pvda/cda).

    hoe geloofwaardig is een wao herkeuring als die voor 25% door niet artsen gedaan worden en een conclusie vinden binnen 5 minuten?

    hoe geloofwaardig is een minister die commentaar op deze werkwijze wegwuifd?

    hoe geloofwaardig is een premier die een milieu brief opstelt nadat zijn regering de subsidies voor milieuvriendelijke energie etc. heeft stopgezet?

    etc.,etc.,etc.

    al zou het de oppositie worden, de SP haldelt altijd naar eer en geweten.
    het is ook de enige partij die echt mag zeggen dat zij:

    zeggen wat zij denken en doen wat zij zeggen!!!!

    Reactie door rutger — zondag 5 november 2006 @ 19.24 uur

  54. haldelt moet zijn handelt…… :mrgreen:

    Reactie door rutger — zondag 5 november 2006 @ 19.24 uur

  55. Pien: Gedsie derrie dat je hebt meegemaakt. Overal komen gemeentes als politieke spelletjes en fraude aan de orde. Het maakt niet uit welke politieke partij. Breng het openbaar. Daarmede maar dien de betreffende gemeente en de blanco klokkenluider partij.

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 19.36 uur

  56. Is het dan zo; dat de S.P. over 4 jaar op lijst 3 komt?

    Reactie door ReneR — zondag 5 november 2006 @ 19.41 uur

  57. Overigens vind ik dat de blanco partij, klokkenluiders deel van onze ‘democratie’ horen te zijn, er geen kiezers voor hoeven
    te zijn maar gewoon minsten 10 zetels in de kamer!

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 19.42 uur

  58. Nederland had hoe dan ook beter even een klokkenluiders i.p.v. een rompkabinet tot aan 22 nov. gehad kunnen hebben. Dan had de kiezer werkelijk iets te kiezen gehad!
    Wat mij betreft mag het de eeuwige klokkenluiders partij zijn!
    Ik stem SP, doe mee!!!

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 19.48 uur

  59. Beste Marie

    Ik ben het juist eens met het jsf project aangezien er geen goede vervanger is en ben van mening dat er meer geld moet worden uitgetrokken om meer snel inzetbare eenheden te krijgen om die humanitaire acties uit te kunnen voeren in brandhaarden,

    Ik ben ook van mening dat de sp beter is dan de pvda om een goede balans te creeren in een volgende coalitie,

    Reactie door Danny — zondag 5 november 2006 @ 19.55 uur

  60. Heeft B3 een democratisch klokje laten luiden over de voortzetting van het JSF project?
    Natuurlijk niet! Het gaat slechts om verdere marktwerking, onderhandelingen met een failliete VS over de wereld economie.
    Grootscheeps investeren in de oorlogs markt was onlangs het antwoord van B3 aan ons als burgers en belastingbetalers.
    Er was ons opnieuw niets gevraagd.

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 19.59 uur

  61. ehmm… danny.

    wat dacht je van: de rafale,de eurofighter, de f16 block d, de sukhoi 27 flanker, de saab gripen, etc.

    allemaal “off the shelf” met de volledige technologie i.p.v. de helft zoals bij onze “deal” aangaande de jsf.

    zowiezo moeten we ons afvragen of we wel iets nieuws moeten kopen, er bestaat nog een udate mogelijkheid die veeeeeeeeel goedkoper is.

    Reactie door rutger — zondag 5 november 2006 @ 20.02 uur

  62. dat zijn stuk voor stuk toestellen die al weer ruin een decennia oud zijn, dus dat betekent verouderde technologie, daarnaast deze toestellen voldoen niet aan de behoeftes die de nederlands krijgsmacht nodig heeft voor de komende decennia, Daarnaast nog een ELU toepassen op onze huidige toestellen is onnoddig duur,

    De efficientie en professionaliteit waar de nederlandse krijgsmacht om bekent moet behouden worden en dat betekent ook investeren in technologie, ik ben het wel eens met het feit dat er een onnodig risico aan vast hangt waar ook ik mijn twijfels bij heb,

    Reactie door Danny — zondag 5 november 2006 @ 20.08 uur

  63. en ik zag net wel 3 misschien wel 4 minuten zendtijd voor de SP in het nieuws op Ned 1..

    Maar wat ik zag was goed en duidelijk!!

    NU SP (en snel een beetje ;-) )

    Reactie door Marjan — zondag 5 november 2006 @ 20.13 uur

  64. Beste Danny,

    Volgens mij was de oorsronkelijke ontwikkeling van de JSF’s niet beddoeld om meer humanitaire VN hulp in te zetten.
    Als je dit anders ziet, verneem ik dit graag.

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 20.14 uur

  65. Danny,hoor graag nog je antwoord over de doelstelling van het voortzetten van het JSF project. Je zult toch weten dat de VS het eerder had afgeblazen omdat ze qua defensie budget, kosten oorlog Irak, zelf failliet waren?
    Goed om te horen dat de PvdA niet opschiet als je voor een socialere samenleving wilt kiezen.
    Groet, het is geen kleinigheidje dadelijk je stem uit te brengen.

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 20.39 uur

  66. Wie gaat de ommekeer maken…ik niet (helaas nog niet.. ben nog niet zover) maar wij als volk en burger moeten een regelrecht blok vormen tegen deze regering ondanks dat ik ook ook wel eens word geblokt op deze site, laten wij het alsnog gebeuren dat er een rechts kabinet de overhand neemt?..wij als sociaslisten (zegt het voort) weten beter..wij zeggen regelrecht NEE

    Reactie door pien — zondag 5 november 2006 @ 21.01 uur

  67. hallo daar voor mij zijn jullie geen derde partij van het land maar gewoon de nummer 1

    Ik zit de laatste tijd weer eens naar het gezwam te luisteren, van die anderen partijen en
    merk dat ze elkaar de loef aan het afsteken zijn, elkaar door het slijk halen indien nodig, en dat zou dus ons land moeten gaan regeren. Kom nou, ik sta voor socialiteit, en niet voor voc mentaliteit om je kapot te schamen weer voor zulke partijen.

    Reactie door mary — zondag 5 november 2006 @ 21.36 uur

  68. Mary het verzandt regelmatig maar niet altijd in gezwam. Er kan ook dialoog zijn.
    De SP zonder meer of minder, deel ik zonder meer of minder!

    @66 Pien, ik dacht me je ter herninneren in veelvuldige eerdere bijdragen. Daarom is het juist zo goed dat je nu terugkomt, het maakt hetlog minder virtueel.
    De bijdragen van Sonja ben ik ook niet meer tegengekomen, heftig als ze soms waren.
    Ik wens je alle sterkte toe en hoop datje de klok luidt over ervaring van eigen gemeente, en dat je verder terug komt op dit log.
    Met groet,

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 22.24 uur

  69. @67 zwammen kan nut hebben als je achterhaald waar de boom vandaan kwam waar ie onderstond!
    Zelf leer ik regelmatig iets van dien aard van dit log en hoop ik dit wederzijdzijds met mijn contreet gezwam!

    Reactie door maria — zondag 5 november 2006 @ 22.29 uur

  70. @68 Maria,
    Het klopt ben reeds eerder actief geweest op dit log en ben dus zoals ik zei geblokt geweest, ben nu wat genuanceerder hopelijk in mijn uitspraken….maar zeg toch wat er loos is en wat ik denk wat er gvaande is…helaas misschien te eerlijk….

    Reactie door pien — zondag 5 november 2006 @ 22.52 uur

  71. @danny
    het kan zijn dat de technologie misschien wat ouder is, maar wat we nu krijgen is niet veel beter hoor. de echt geavanceerde techniek houdt amerika voor zichzelf, die technologische sprong die er zogenaamd mee gemoeid is is een farce.

    de amerikanen hebben zelfs overwogen om zelf de stekker eruit te trekken, als dit zo`n geweldig toestel is zouden ze dat koste wat kost voorkomen.

    men loopt met de ontwikkeling achter en heeft een, inderhaast inelkaar gezet, prototype in gebruik dat meer problemen kent dan dat het aan testuren draait.

    of het zo`n verstandige beslissing is, is inderdaad ernstig te betwijfelen.

    ik heb wel een vraagje, werk je zelf bij defensie of heb je een andere bron over de “moderne krijgsmacht” van dit land?
    ( dit is geen aanval hoor, begrijp me niet verkeerd ;-) )

    Reactie door rutger — zondag 5 november 2006 @ 23.03 uur

  72. @ 41 Toine

    Mooi gezegd!

    Helemaal mee eens.

    Reactie door Jeroen Westerman — zondag 5 november 2006 @ 23.09 uur

  73. @ 44 Danny

    Defensie kun je op vele manieren invullen.Defensie kun je sterk maken door je defensief of agressief op te stellen om het even heel globaal neer te zetten.
    Lees de programma punten eens door, wellicht dat je daar jou antwoord vind.

    Reactie door Jeroen Westerman — zondag 5 november 2006 @ 23.12 uur

  74. @19 Barend,
    Jouw dochter werkt zich te pletter en toch een bijstandsuitkering? Dat zou misschien allebei tegelijk wel kunnen, maar vereist toch enige nadere uitleg..!?
    Voor de rest kan ik alleen maar melden dat ook ik de uitzending van Harry Mens en de daarbij behorende, doorgaans onzin uitkramende, gasten heb mogen aanschouwen (meneer Lepeltak is daar het meest aansprekende voorbeeld van).
    Sterker nog, ik heb vandaag een mail naar Harry Mens gestuurd om hem te vragen met welk recht je mensen aan de “onderkant” van fout gedrag kan betichten, terwijl hijzelf met zijn programma steeds weer blijk geeft van het hardstikke foute gedrag van “zijn” gasten, die zich zonder enige vorm van gene in zijn programma’s overgeven aan “schranspartijen”, verzorgd door topkoks, waarbij de kreeft, krab, kaviaar en champagne rijkelijk vloeien en zich op deze ongegeneerde manier zichzelf aan alle rijkdom der aarde tegoed doen! Mag natuurlijk, maar dan wel miereneuken over iemand die wel of niet terecht een voedselpakketje ophaalt??? Wanneer wordt meneer Lepeltak weer mens, of liever nog..Wanneer vertrekt meneer Lepeltak naar het eerste het beste belastingparadijs dattie maar kan vinden? We zouden hem namelijk zo ontzettend graag zien vertrekken!!

    Reactie door Ton — maandag 6 november 2006 @ 1.51 uur

  75. pracchtig ! fantastisch
    op naar een door arbeidsraden geregeerde volks-democratie !
    laat de oude tijden van stalin herrijzen !

    Reactie door kees — maandag 6 november 2006 @ 8.19 uur

  76. @74 kees
    Als je al iemand kopieren moet, doe het dan goed. Doedajev zal je het wel vergeven hoor, immers ook hij leeft nog in een andere eeuw

    Reactie door Irma — maandag 6 november 2006 @ 8.29 uur

  77. @74
    Beetje lullig voor jou Kees ook jij heb het virus van JPB,het verleden virus.
    Jammer Kees.

    Reactie door De Hakker — maandag 6 november 2006 @ 8.44 uur

  78. Als de linkse personen van de midden partij Pvda nu ook overstappen naar de SP, zijn we de tweede partij van Nederland, dan kunnen we er een echt sociaal land van maken.

    Reactie door leen — maandag 6 november 2006 @ 8.46 uur

  79. Goeden morgen vrienden SP.

    Nog even wil ik Eleonora Krul complimenteren voor de lezenswaardige weblog.
    En de inzet voor een betere wereld.
    Het is de moeite waard om het door te lezen.
    Helaas heb ik geen voldoende tijd om zoiets op te zetten, dat laat ik over aan de jongelui.

    Bedankt Eleonora.

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 6 november 2006 @ 8.50 uur

  80. Beste (allemaal die reageerden)

    In de eerste plaats dankjewel voor jullie reacties!

    Antwoord voor Rutger:
    Ik werk niet vcor defensie maar heb wel bepaalde bronnen over de toekomstvisie etc.

    Antwoord voor Maria:
    De keuze voor de jsf is comnplexer dan alleen de financiele steun voor de nederlandse economie.
    De jsf gebruikt veel technologie die makkelijk intergreerbaar is in de huidige en is een veelzijdig toestel dat defensie nodig zou kunnen hebben als je praat over de benodigheden in de verschillende geweldsspectrum.

    Ik ben zelf een grote aanhanger van de F-16 en ja ik denk ook dat een F-16 block D een goede vervanger is.
    Ik denk ook dat het vor jsf nog te vroeg en zeker om daar nu al financiele risico’s aan vast te hangen, de nederlandse regering had hierin veel harder moeten zijn,

    Ik ben ook van mening dat defensie absoluut moet worden gebruikt voor ”defensie” en daarbij hoort een natuurlijk een kostenplaatje, maar nederland heeft ook een internationale verantwoordlijkheid (los van de vs) om overal ter wereld humanitair te helpen en de veiligheid te ondersteunen, dit doen wij nu al en dit doen wij profesioneel en goed, ik denk dat onze rol hierin groter kan worden.

    Ik moet zeggen ik ben onder de indruk hoe Marijnissen zich manisfesteerd tijdens deze campagne!

    Reactie door Danny — maandag 6 november 2006 @ 9.24 uur

  81. 79 Ouwe Dirk

    Bedankt voor het compliment.

    Ik ben ook geen jonkie meer, over 5 dagen 57 jaar.

    Web-loggen dat kan iedereen Dirk, dat is echt niet ingewikkeld.

    fijne dag,

    Eleonora

    Reactie door e.krul — maandag 6 november 2006 @ 9.55 uur

  82. Zondag was echt geweldig. De SP is op dit moment de beste partij voor Nederland en Marrijnissen de beste Kandidaat Premier. Trap niet in de mooie verhaaltjes over de JSF. Het is een zinloze poging om het militair-idustrieel complex in stand te houden. De SP moet echt stand houden hierin zelfs als de PvdA plotseling wel wil doorgaan met de JSF, indien Bos Premier wordt. Dit hoop ik niet natuurlijk. Ik sluit aan bij Toine die het heeft over FEDUCIA. Jan, volg je intuitie. Ik hoop dat iedereen het gevoel volgt bij het stemmen. Er staat echt veel op het spel voor onze toekomst, veeeel meer dan ik hier kan zeggen. Lees http://www.nesara.nl, http://www.unitynet.nl, http://www.niburu.nl. Jan uit je intentie duidelijker dan tot nu toe en het zal geschieden! Ik wil premier worden en het zal gebeuren, etcetera………….

    Reactie door Elbert — maandag 6 november 2006 @ 11.53 uur

  83. Van de derde plaats naar een gedeelde eerste! Inzetten op twee zaken; de persoonlijke ambitie van W. Bos staat het socialisme in de weg en de devote vriendelijkheid van jp. Balkendende is een dag na de verkiezingen verdewenen.

    Reactie door cobus — maandag 6 november 2006 @ 13.01 uur

  84. Na veel te lang JP, op 22 november SP.

    Reactie door cobus — maandag 6 november 2006 @ 13.31 uur

  85. In een vraaggesprek, ver voor de verkiezingen,werd JP gevraagd wat zijn resultaten zijn tot dan toe. Als eerste zei hij dat er een topfunktie binnen de NAVO was binnengesleept. Inderdaad Jaap de Hoop – Jaknikker is daar inmiddels de op een na hoogste man. Als Bush, de hoogste man, morgen vraagt om alle frietkotten van Vlaanderen plat te gooien, dan zegt Jaap ja.
    Als we even teruggaan in de geschiedenis hoe Jaap en JP,knipmessend, bij B. op bezoek waren, tussen 07.00 en 08.00. Als gewaardeerd bondgenoot werden zij 1 uur ontvangen door een Jen-Pieterende Sjors Boes.Hoop camera’s maar wel op tijd weer opkrassen. Jeep was de toekomstige NAVO-topjaaaaa.
    Nog verder terug. Jaap zat op de vrijdagavond dat de bombardementen op Bagdad begonnen in de studio. Achter hem en de interviewer een beeldscherm waarop de eerste precisiebommen de stad bereikten. Jaap en de interviewer keken om en zagen een brandende stad. Hij moet toen gedacht hebben; hier heb ik mee ingestemd. Hier sta ik voor. Kort daarop moet hij gedacht hebben; op zondagmorgen hoor ik toch hele andere dingen.
    Jaap is gespleten, net als JP en smurf Bush. Heren, leg uw Bijbel terzijde en onthou een ding, doe eenander niet dat uzelf….

    Reactie door cobus — maandag 6 november 2006 @ 14.10 uur

  86. Danny

    “Ik denk ook dat het vor jsf nog te vroeg en zeker om daar nu al financiele risico’s aan vast te hangen, de nederlandse regering had hierin veel harder moeten zijn”,

    Helemaal mee eens.
    Daarnaast heeft B3 het fatsoen niet op kunnen brengen om hiermede nog eventjes tot na de verkiezingen te wachten.
    Het was op je vingers na te tellen dat B3 er alles aanzou doen om omstreden issues, zoals JSF, er nog eventjes snel door te krijgen.
    Op technisch gebied kan ik geen mening uitwisselen of delen.
    Met groet,

    Reactie door maria — maandag 6 november 2006 @ 15.26 uur

  87. Maria,

    Heb je verder nog leuke discussie punten…..doe een gooi :)

    Reactie door Danny — maandag 6 november 2006 @ 16.47 uur

  88. @70 Pien, hoezo misschien te eerlijk??
    wat is er mis met eerlijkheid. mooie eigenschap toch……!!

    Reactie door Beppie — maandag 6 november 2006 @ 17.38 uur

  89. En in de nieuwste RTL-peiling zijn we daadwerkelijk de vvd gepasseerd! bravo:)

    Reactie door Martijn — maandag 6 november 2006 @ 19.52 uur

  90. Het is dat ik nog niet stemgerechtigd ben,
    hmm dat heb je als je op je 16e al in politiek geinteresseerd bent.
    Maar ik doe van harte mijn best om lid van de partij te worden, maar mijn ouders willen hebben tot nog toe geen zin om voor me te betalen, ik kan namelijk niet via giro enzo betalen:( .
    Succes bij de verkiezingen!
    Mvg Bram Vroonland

    ps. op naar de 30 zetels!

    Reactie door Bram Vroonland — maandag 6 november 2006 @ 21.37 uur

  91. @90 Bram,

    Je kunt ondanks dat je 16 bent al best
    iets doen voor de SP.
    Kijk eens op de site van de SP,of er bij
    jou in de gemeente geen afdeling is van Rood.
    Dit is de jongerenafdeling van de SP!!
    Volgens mij kun je daar vanaf je 14e al terecht!!
    Succes ermee!

    Reactie door kitje — maandag 6 november 2006 @ 21.51 uur

  92. Agnes Kant was vanavond op de televisie op Nederland 3 om half 8. Je was heel goed Agnes, en het waren geen gemakkelijke vragen die gesteld werden. Met name over zwarte en blanke mensen en zwarte woonwijken enzovoort werden er vragen aan je gesteld. Je deed het echt goed.
    Ik vind het heel erg dat mensen nu nog praten over zwarte en blanke mensen enzovoort.
    Maar het zijn met name de islamitische mensen die aparte woonwijken, kerken en scholen willen. Ik vind dit jammer en ik vond jouw antwoord dan ook heel goed dat je zei dat de scholen kunnen beginnen om gemengd te worden met in de eerste klassen zowel allochtonen aan te nemen als andere mensen.

    Ik stem in ieder geval op jouw Agnes, je bent een kei.

    Heel veel groetjes, Paula

    Reactie door Paula Buisman — maandag 6 november 2006 @ 22.53 uur

  93. Zojuist in Nederland kiest,politieke
    barometer: SP 17 zetels, VVD 23 zetels!!
    We komen eraan!!!!
    SP NU!!!

    Reactie door kitje — maandag 6 november 2006 @ 22.55 uur

  94. 93. Kitje

    Bij de peilingen op RTL 4 door nipo
    is de SP de VVD.. VOORBIJ… dus werkelijk de 3e partij van Nederland.

    Reactie door Henny — maandag 6 november 2006 @ 23.54 uur

  95. Mijn complimenten voor Agnes Kant in p side,
    ze deed het zo goed,zelfs mijn dochter die achter de pc zat zei…nou die is wel goed zeg!

    Reactie door Irena — dinsdag 7 november 2006 @ 0.06 uur

  96. De SP de derde partij in Nederland.Alleen jammer dat Woutertje niet wil samenwerken.
    De SP is op voorhand al uitgesloten om in een nieuwe regering zitting te nemen.
    HIER WORD JE TOCH MOE VAN JAN!!!!!
    dream on.

    Reactie door Maarten — dinsdag 7 november 2006 @ 0.47 uur

  97. @ 95 maarten

    Ik heb ballen en laat de grote 3 vallen!!

    NU SP!

    Strategisch stemmen doe je door niet op de grote 3 te stemmen…..

    Laten we gelijk weten wie WIJ nou eigenlijk zijn……mensen met een mening……geen stemvee

    Reactie door Jeroen Westerman — dinsdag 7 november 2006 @ 0.58 uur

  98. @88- beppie, natuurlijk is daar niets mis mee, voel me zeker niet bezwaard, maar ik begrijp de rest van Nederland niet, en ook deze hele samenleving niet, het is de IK maatschappij geworden, en ik heb altijd geleerd dat eerlijkheid lang duurt, oke ik zeg wat mij stoord en de rest vecht ik voor…

    welgemeende en eerlijke groeten van Pien

    Reactie door pien — dinsdag 7 november 2006 @ 17.04 uur

  99. Reken je maar niet te snel rijk. In de peilingen gaat het altijd fantastisch, maar als de verkiezingen dan zijn geweest valt het toch weer tegen.

    Reactie door Belfi — dinsdag 7 november 2006 @ 22.12 uur

  100. @98 Pien
    Kon iedereen dat maar onthouden. We leren het onze kinderen: Samen delen, samen spelen, maar op een of andere manier weten we ze dat snel af te leren na de basisschool. Dan worden het allemaal: ikke, ikke en de rest kan stikke mensen. Niet te geloven wat een land.

    Reactie door Irma — woensdag 8 november 2006 @ 8.27 uur

  101. Volgens mij piekt de SP net zoals de vorige keer te vroeg nog 2 weken.

    Reactie door Klaas — woensdag 8 november 2006 @ 16.47 uur

  102. Hee klaas, nog steeds negatief van toon..lijkt me vermoeiend! Nog maar 2 weken en de sp heeft heel veel stemmen!!!

    Reactie door cynthia — vrijdag 10 november 2006 @ 12.05 uur

  103. Belfi, een goed product verkoopt zichzelf en de sp doet het zo goed dat wellicht over nog eens 4 jaar niemand meer om de sp heen kan!

    Reactie door cynthia — vrijdag 10 november 2006 @ 12.06 uur