Nu ook in Barendrecht

061107barendrecht1.jpg
(foto: Gaby Kooijman)

Het is al weer ‘n paar dagen geleden, maar ik wil toch nog even iets kwijt over donderdagavond in Barendrecht. De mensen hingen letterlijk en figuurlijk met armen en benen buiten bij cafe Den Pimpelaer toen ik – met dank aan mijn navigator – een half uur te laat arriveerde aan het Doormanplein.

Het was de eerste bijeenkomst van de SP in Barendrecht, georganiseerd door ‘Working Class Hero’ en goede vriend Niek Stam, initiatiefnemer van ‘De Maat is vol’. Mijn verhaal sloeg aan bij de circa 150 aanwezigen. Voldoende voedingsbodem om een SP afdeling op te richten daar in Barendrecht. Succes Niek en bedankt voor de fantastische avond!

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 12 november 2006 :: 13.26 uur

23 Comments

23 reacties

  1. Ik ben blij dat het zo’n succes was. In Rotterdam-Zuid hoor je dit enthousiasme ook. Het wordt me steeds duidelijker dat er een groot verschil is met 4 jaar geleden. Mensen neigen hier niet meer strategisch te stemmen en volgen hun hart.

    Reactie door Daniel — zondag 12 november 2006 @ 13.57 uur

  2. Niet dralen, veel succes in Dordrecht bij de oprichting van de nieuwe afdeling.

    Het is gunstig zo veel mogelijk afdelingen op te richten, dan komen de bestuurders vanzelf.

    En wordt het stemmen voor de burgers eenvoudiger.

    En op 22 november, kan de overwinning gevierd worden.
    Wouter Bos zal dan niet anders kunnen dan met de SP verder te gaan.

    Stem SP, niks mis mee.

    Reactie door Ouwe Dirk — zondag 12 november 2006 @ 14.06 uur

  3. Ik twijfel nog een beetje wat ik zal stemmen, de SP spreekt me wel aan. Ik hoor ook altijd dat Jan erg betrouwbaar is en dat hij echt meent wat hij zegt. Zo komt hij bij mij ook altijd over als ik hem op tv zie.
    Als ik deze weblog lees, lees ik ook altijd erg positieve reacties.
    Ik heb een aantal jongens in de klas zitten en die zijn nogal rechts. Ze plaatsen hier wel eens reacties maar ze beweren dat veel reacties worden weggehaald als je kritisch bent over de SP. Misschien dat iemand op deze log mij hier meer over kan vertellen. Is de SP eerlijk en laten ze ook reacties staan die tegen de SP zijn, of wordt er hier echt zoveel gemanipuleerd zoals die jongens uit mijn klas beweren.

    Reactie door Remco — zondag 12 november 2006 @ 14.57 uur

  4. @3 Remco
    Je lijkt me verstandig genoeg om dat zelf te beoordelen. Lees maar eens wat meer op dit weblog. Trouwens je kunt dan ook zelf vaststellen dat Jan erg betrouwbaar is en meent wat hij zegt. Je kunt dan je stem uitbrengen omdat je het er mee eens bent, en niet alleen van horen zeggen. Jammer dat je klasgenoten je proberen op te stoken, maar dat doen mensen die het ergens niet mee eens zijn vaak. Volgens mij kunnen ze beter met echte argumenten komen voor hun partij, of weten ze die niet?

    Reactie door Irma — zondag 12 november 2006 @ 15.42 uur

  5. Sorry voor de typefouten overigens!

    Reactie door Lichtje — zondag 12 november 2006 @ 15.47 uur

  6. ;-)

    Reactie door Lichtje — zondag 12 november 2006 @ 15.48 uur

  7. 3,
    Is de SP eerlijk en laten ze ook reacties staan die tegen de SP zijn, of wordt er hier echt zoveel gemanipuleerd zoals die jongens uit mijn klas beweren.

    Hier mag je reageren, vraag eens aan de jongens uit je klas of ze bij andere partijen zo vrij zijn om een reactie te plaatsen zonder censuur

    Reactie door schoenmaker — zondag 12 november 2006 @ 16.01 uur

  8. Als ik op mijn eigen gevoel af ga dan wordt het ook SP. Ik ben beslist niet iemand die zich op laat stoken, die jongens zijn echte Wilders-aanhangers, ik mag ze eigenlijk ook niet zo. Ze hebben het er de hele tijd over dat Jan Marijnissen een Mao-aanhanger zou zijn, wat natuurlijk totale onzin is. Wat heeft Jan Marijnissen nou met Mao te maken.
    Ik heb de hele tijd zitten twijfelen tussen de PVDA en de SP, ze komen beiden betrouwbaar over en ik wil gewoon dat Nederland wat socialer wordt.
    Ik laat die jongens in het vervolg maar gewoon kletsen.
    Wat heeft Jan Marijnissen nou met die massamoordenaar van een Mao te maken.

    Jan Marijnissen, ik heb vertrouwen in je!

    Reactie door Remco — zondag 12 november 2006 @ 16.05 uur

  9. ik vind het een groot + punt dat hier ook mensen die tegen de SP zijn hun mening kwijt kunnen,alleen moeten ze er rekening mee houden dat de echte SPers in de aanval gaan,ik heb nog niet mee gemaakt dat berichten verwijderd worden,of ze moeten erg grof zijn.

    Reactie door PeterN — zondag 12 november 2006 @ 16.41 uur

  10. Zo nu ook nog een afdeling in Zwijndrecht erbij, dan kan ik volgende keer lokaal oook op SP stemmen.

    Reactie door Aad — zondag 12 november 2006 @ 16.46 uur

  11. Het is van belang dat zoveel mogelijk mensen uit Barendrecht gaan aangeven om inderdaad de daad bij het woord te doen. Reageer op de website http://www.sp.schouwsite.nl en wij zullen er dan alles aan doen om een SP afdeling in Barendrecht op te richten.
    Binnen 4 jaar zal de SP groter zijn dan de PvdA. Dan zijn de rollen omgedraaid en zullen wij van de SP nogmaals de handreiking doen om een linkse coalitie te vormen. Hoewel, ik denk dat het nieuwe kabinet het nog niet eens 4 jaar gaat volhouden.
    De Working Class is getergd. Niet alleen door het kabinetsbeleid van de afgelopen 4 jaar, maar ook het draaikontengedrag van Wouter, die de stemmers het Bos in wilt sturen.
    De oude coryfeeen worden nu pas wakker, omdat de PvdA hard aan het zakken is in de peilingen. En de SP had ze daar nu juist voor gewaarschuwd. Dit betekent dan ook dat de SP een echte volkspartij aan het worden is. Iedere dag, ieder uur worden wij sterker. En bovenal: betrouwbaarder.

    Reactie door Niek Stam — zondag 12 november 2006 @ 16.46 uur

  12. @8

    Kon je in Zwijndrecht dan nog niet lokaal op de SP stemmen dan?
    Zo’n goeie en betrouwbare partij zou je eigenlijk overal lokaal moeten kunnen stemmen.
    Ik heb deze site nog eens na gelezen, pffff wat zie ik veel rechtse reacties hier zeg.
    Irma en Aad, hebben jullie nog tips wat ik met jongens uit mijn klas moet doen.
    Wat vinden jullie er nou van dat die jongens dat zeggen (wat ik in mijn reactie 7 beschreven heb)?
    En wat vinden jullie van mijn twijfel tussen de pvda en de sp zoals ik dat beschreef ik reactie 7?
    Ik hoor graag wat tips van jullie.

    Reactie door Remco — zondag 12 november 2006 @ 17.07 uur

  13. @ Jan Marijnissen

    Zaterdag in het dagblad van het Noorden heb je antwoord gegeven op mijn vraag waarom de SP afdelingen in het noorden zo verstoken blijven van steun van de landelijke SP.

    Ik heb deze vraag namelijk gesteld ook; omdat er veel mensen zijn die dat wel willen in hun gemeente; maar dat bij hen net even de hulp ontbreekt om deze stap te zetten. En van de afdelingen die er opgezet zijn zoals diverse Groningse gemeenten; die verdwenen na een paar jaar wegens interne chaos of men kwam geld tekort om te kunnen werken en doen wat men beloofde.

    Je antwoord in de krant was: “waar een wil is is een weg en doe het maar gewoon”; dat noorderlingen gewoon een schop onder de kont moeten hebben”. Dit is breeduitgemeten in die krant Jan. Ik begrijp je wel; maar dit helpt ons land niet verder.
    Het helpt dit land niet verder; als je als leider van een partij er naar streeft om de S.P. groter te maken; vervolgens een ei legt in bijvoorbeeld de gemeente Barendrecht en dan vervolgens de rest maar overlaat aan de wetten van de natuur.

    Want de kans dat dit kiemend zaadje het na 4 jaar nog overleven zal is vele malen groter met goede steun. Je kunt en mag het risico niet lopen ook; dat men een eigen koers gaat voeren; die afwijkt van de landelijke trend. Zoiets zien we vooral bij Groenlinkse afdelingen; die helemaal aan het verrechtsen zijn en aan het liberaliseren zijn. Mensen moeten zich kunnen identificeren met zo’n partij; ook op lokaal nivo. Dus is het logisch; vinger aan de pols te houden.

    Wat eenmaal opgeheven en weg is; zoals er is gebeurd in Winschoten en Hoogezand; dat krijg je niet zomaar even weer van de grond. Zo simpel werkt het niet Marijnissen. En dat is vooral jammer voor de burgers van zo’n gemeente; want er is dan gewoonweg zeer weinig te kiezen behalve een lokale partij en de PvdA. DAT is de reden; dat die PvdA ook zo sterk is in het noorden. En als je daar verandering in wil; dan zul je de koe bij de horens moeten pakken. Er valt voorlopig daar weinig anders te kiezen en dat zal helaas; gezien je antwoord in het Dagblad van het Noorden wel zo blijven.

    gegroet

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — zondag 12 november 2006 @ 17.30 uur

  14. Nou PeterN daar ben ik het helemaal met je eens, iedereen moet zijn mening kunnen zeggen. Dat de echte SP’er dan in de aanval gaat is logisch. Maar dat er geen berichten worden verwijderd vind ik een groot plus punt, zo wek je ook niet de suggestie dat je iets te verbergen hebt.
    Ik zit soms met die jongens op de msn vanwege huiswerk. Ik kreeg laats weer iets van ze toegestuurd.. Nou echt!
    Ik zal het eens even opzoeken, ik heb de link nog wel ergens.
    Ik hoop dat de SP een hele grote partij wordt.

    Reactie door Remco — zondag 12 november 2006 @ 17.46 uur

  15. @# Remco, dit weblog is mij altijd eerlijk gebleken met vaak felle discussie welke door andere deelnemenden zonodig werd genormaliseerd. Geen gescheld e.d. !
    Weet niet 1 ander politieke website waar
    zo open wordt gepraat, jij wel ? Mvg.

    Reactie door VOLGHETNIEUWS — zondag 12 november 2006 @ 17.55 uur

  16. @12 Remco
    Als je al mag stemmen neem ik aan dat je 18 bent en die jongens uit jouw klas dus ook. Op die leeftijd weet je dat er op de wereld nou eenmaal verschillende meningen zijn. Mensen die op Wilders stemmen beseffen vaak niet dat ze gewoon VVD met extra racisme stemmen. Mensen die zo denken zul je niet kunnen overtuigen van het SP-standpunt denk ik, maar ik zou zeggen trek je niks van ze aan en ga lekker je eigen gang.

    Reactie door Irma — zondag 12 november 2006 @ 18.31 uur

  17. ReneR
    Kijk op de website van Winschoten.
    winschoten@sp.nl
    Het re-animeren van de afdeling is geslaagd.
    We hebben een volledig ad-interim bestuur (ad-interim, omdat de ledenvergadering
    het bestuur kiest).

    Reactie door Warner Renken — zondag 12 november 2006 @ 19.03 uur

  18. Remco

    Als jij later wordt misbruikt na je schooltijd door de legale koppelbazen van Randstad en Freule Sylvia Toth, dan krijg je wel meer inzichten om je standpunten te verdedigen.

    Reactie door ReneR — zondag 12 november 2006 @ 19.10 uur

  19. Uit goede bronnen heb ik begrepen dat 45% van het electoraat zijn stem nog niet bepaald heeft.De stembarometer zegt mij dus niets.Kennelijk zijn er nog veel kiezers,welke door het verkiezings geblaf,er wantrouwender op zijn geworden.Het zou mij niets verbazen als veel kiezers door die patstelling thuis bleven, onder het motto “bij twijfel niet inhalen”.

    Reactie door Maan Arkenbosch — zondag 12 november 2006 @ 21.26 uur

  20. jan bedankt voor je duidelijke uitleg in barendrecht ik ben er weer klaar voor om weer op de sp te stemmen ik hoop dat dat er ook weer velen dat gaan doen om een nieuw beleid te krijgen wat hard nodig is succes op 22 november

    Reactie door jelmer — maandag 13 november 2006 @ 13.30 uur

  21. Heeft die navman 510 van je eigenlijk sirf 2 of 3?
    Wat deed ie mis dan? Oude kaart? Navman bied toch een jaar lang gratis updates?
    Voor wie het kan betalen en een goede wil, kan ik een Garmin aanbevelen. Deze update ook zichzelf als je hem aansluit op een met internet verbonden pc.

    Reactie door Barend LSZST — maandag 13 november 2006 @ 14.01 uur

  22. PS:
    De navman 510 heeft sirf 2 xtrac.
    sirf 3 is in NL nu wel nodig als het bewolkt is.
    Dus wie een goedkope GPS zoekt, zoek via internet de bbeste prijs en kijk bij specificaties of de GPS SIRF 3 (of III) heeft.
    Overigens zijn er ‘blind spots’ in NL, toevallig ook 1 op een ‘knooppunt’ rotonde in purmerend, en dan kan je zo geheel de verkeerde snelweg op gaan….
    Mijn Garmin keuze is vanwege het feit dat dit al decennia een wereldwijd opererend merk en techniek is en over de beste kaarten beschikt.

    Reactie door Barend LSZST — maandag 13 november 2006 @ 14.08 uur

  23. @12 Remco,

    Nee helaas kan in Zwijndrecht niet op de SP gestemd worden, en wat je tegen die jongens moet zeggen? Ik weet het niet dat gedachtengoed zit zo vastgeworteld dat je het niet loskrijgt totdat ze een keer zo zwaar benadeeld worden dat ze er zelf onder lijden, dus beste is maar laten gaan en zelf gewoon SP stemmen.

    Reactie door Aad — maandag 13 november 2006 @ 18.04 uur