‘De klokken gelijk’

Vanavond om zeven uur is het debat over het generaal pardon voor de zogeten ‘oude wetters’. Dan moet duidelijk worden of het kabinet de motie van de Kamer – om de uitzettingen op te schorten – zal gaan uitvoeren.

Het gaat hier om een afgebakende groep die vóór 1 april 2001 asiel heeft gevraagd, nog in Nederland is en niet is veroordeeld wegens ernstige strafbare feiten. De motie verzoekt de regering om op te houden met het nemen van onomkeerbare maatregelen ten aanzien van deze groep mensen, zoals uitzettingen en ontruimingen uit opvangvoorzieningen.

Ter voorbereiding heeft Balkenende de betrokken ministers in overleg bijeen geroepen, om de ‘klokken gelijk te zetten’.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 12 december 2006 :: 15.25 uur

69 Comments

69 reacties

  1. Het is tog wat!! Zet hem maar op hoor, en niet mee dansen met hun. Ze hebben het te lang op hun manier kunnen doen en nou is het feest over!!

    Reactie door Paula — dinsdag 12 december 2006 @ 15.38 uur

  2. Ze kunnen toch niet voorbijgaan aan een aangenomen motie? ‘t Zou te gek voor woorden zijn! Maar ja… dat is het natuurlijk ook met een Nederland dat kiest maar hun mening (een menselijker en socialer Nederland)niet uitgevoerd gaat zien… Raar land toch…

    Reactie door Martie — dinsdag 12 december 2006 @ 15.42 uur

  3. Het sociale gezicht van CDA zal vanavond duidelijk worden. Wij hebben niets te zoeken bij dit CDA. Dat bleek al bij de stemming over het generaal pardon, geen ene CDA-er stemde voor. Dat zegt genoeg.

    Reactie door Harry Sangers — dinsdag 12 december 2006 @ 15.45 uur

  4. Als men eerlijk is en ook de SP schrijft men een referendum uit over het generaal Pardon. Nu lijkt het alsof er vanwege nijd tegen Verdonk dit er zonodig doorheen gejast moet worden.
    Een ingrijpend iets als een generaal pardon moet de hele bevolking over kunnen beslissen.
    Dus SP durf een referendum hierover eens aan en laat de bevolking spreken. Maar dat durft niemand. Net zoals bij toetreding van Turkije weet iedereen in de politiek namelijk allang de uitkomst van zo’n referendum. Namelijk geen pardon.

    Reactie door Klaas — dinsdag 12 december 2006 @ 15.48 uur

  5. Waar staat de C nou eigenlijk voor? JP, waar blijft die C?

    Reactie door Stevo965 — dinsdag 12 december 2006 @ 15.48 uur

  6. Houd er rekening mee, Jan, dat Balkenende vanuit z’n hoofd lééft en niet vanuit z’n hart.
    Hij zal mooie praatjes verkopen met de bedoeling te manipuleren…naar ZIJN hand proberen te zetten.

    Reactie door franslj — dinsdag 12 december 2006 @ 15.52 uur

  7. Dat het een zeer stevig debat mag worden! Geef ze van jetje!

    Reactie door J3roen — dinsdag 12 december 2006 @ 15.53 uur

  8. Ik snap niet dat een generaal pardon met minimale meerderheid van 1 zetel zonodig door de strot van de burger geramt moet worden.

    Reactie door Klaas — dinsdag 12 december 2006 @ 16.07 uur

  9. Dit zal wel weer een partijtje politiek rekken worden,ik ben mijn vertrouwen dan ook helemaal kwijt. De motie moet gewoon aangenomen worden, daarnaast hoort een generaal pardon geen issue over coalitie onderhandelingen te zijn.Alleen al daarom
    verdient het kabinet een motie van wantrouwen.

    Reactie door maria — dinsdag 12 december 2006 @ 16.09 uur

  10. Hoi Jan,
    De Balkenende heeft je laten zitten, nu kun je hem vanavond keihard aanpakken.

    Vanavond wordt hopelijk het kabinet naar huis gestuurd met het Generaal Pardon, teminste ik hoop het echt en zie graag die Verdonk heel snel de achterdeur pakken en ophoepelen. Voor mij mag de rest er achteraan.

    Reactie door Marcel — dinsdag 12 december 2006 @ 16.14 uur

  11. @Klaas: ik begrijp niet waarom een referendum nodig zal zijn als de uitslag op voorhand al gekend is?
    Da’s dan net zoiets als de verkiezing van Bush in de USA. Die werd ook gemaakt door z’n broer. Oftewel: als jij zo zeker weet dat het een “neen” zou worden, waarom dan een referendum? Een referendum is er juist om iets te vrágen, niet om iets óp te leggen?!

    Reactie door Phi — dinsdag 12 december 2006 @ 16.14 uur

  12. @klaas
    vindt het knap dat jij weet wat de uitkomst van een referendum (wat niet komt) zal zijn. wordt het ook mooi weer morgen?

    geen referenda over de zorgverzekering/waokeuringen.. dan zeker ook niet over generaal pardon.

    ook jij hebt mogen stemmen.. is dat niet voldoende?

    Reactie door SP_San — dinsdag 12 december 2006 @ 16.14 uur

  13. Als de kamermeerderheid zegt een Generaal Pardon, kan het kabinet nooit achterblijven.

    Doen ze het niet, kunnen we net zo goed in opstand komen, omdat de meerderheid voor is.

    Wie doet er dan mee in een nationale opstand?????
    Dat is dan democratie. Wat er in de kamer gebeurt heeft dan niets met democratie te maken. Wordt het toch doorgevoerd, wat normaal is, heeft de meerderheid gewonnen en dienen die CDA’ers en VVD’ers achter de oren te krabben dat links toch echt een kamermeerderheid heeft.

    Reactie door Marcel — dinsdag 12 december 2006 @ 16.19 uur

  14. Hoewel ik het tijdstip waarop men deze motie door de kamer heeft gejaagd ongelukkig vind, vind ik dat het uitgevoerd moet worden.
    Wanneer men dit naast zich neerlegt, zou dit de totale arrogantie van de macht zijn.

    Reactie door Bert — dinsdag 12 december 2006 @ 16.26 uur

  15. @8

    Waarom is er afgelopen jaren géén pardon door de strot van de burger geramt?
    Omdat daar een meerderheid voor was.

    Reactie door slurp — dinsdag 12 december 2006 @ 16.32 uur

  16. Goeden middag vrienden SP.

    Mijn computer heb ik al afgestemd op de 2e kamer debatten, en na 7 uur zit ik gekluisterd aan het ‘Flat Screen’.

    Zojuist heb ik de ‘maiden speech’ van onze afgevaardigde gevolgd van de bouwkundige Paulus Jansen.
    Door allen werd hij gefeliciteerd.
    Van mij ook overigens.

    Reactie door Ouwe Dirk — dinsdag 12 december 2006 @ 16.45 uur

  17. @11 je ontwijkt de vraag waarom mag de burger niet kiezen in een referendum voor zo iets ingrijpends.

    Reactie door Klaas — dinsdag 12 december 2006 @ 16.46 uur

  18. @12 Als jij een dusdanige ingrijpende maatregel op meerderheid van 1 stem in de kamer door de burger zijn strot wil duwen ben je gewoon zeer asociaal bezig en geen knip voor de neus waard en zeker geen haar beter.
    Laat men het maar eens aandurven om een referendum hierover uit te schrijven. Waar ben je bang voor?

    Reactie door Klaas — dinsdag 12 december 2006 @ 16.50 uur

  19. @klaas
    Vandaag zal er een ruimere meerderheid zijn (76 – 74) en bij een referendum waarschijnlijk nog meer stemmen vóór dit pardon. Als ik jou was zou ik niet zo snel om een referendum roepen, dat durft Balkenende ook nooit meer, vandaar zijn dictatoriale aanpak nu.

    Reactie door Irma — dinsdag 12 december 2006 @ 17.11 uur

  20. Klaas, waar ben je bang voor??
    Een meerderheid is toch een meerderheid nietwaar.
    Dat is nu democratie, 1 stem og 10 stemmen, maakt géén éne donder uit.
    Er is voor gestemd, dus als onze democratie “deugt”, moet dit zonder verder gedonder worden aangenomen.
    PUNT UIT.
    Hier helpt zelfs geen éne klaas aan.

    Reactie door bijdehandje — dinsdag 12 december 2006 @ 17.33 uur

  21. og moet of zijn

    Reactie door bijdehandje — dinsdag 12 december 2006 @ 17.34 uur

  22. @16 Ouwe Dirk
    Ja idd, vanavond loont het zich de moeite nu eens niet naar dat gefilterde NOS journaal te kijken, maar nu eens rechtstreeks dat debat te volgen.
    Eens zien hoe het er met de democratie in NL voorstaat. :-o

    Reactie door Alex — dinsdag 12 december 2006 @ 17.42 uur

  23. Klaas,

    Ik weet nog goed dat bij elke beslissing die het kabinet nam voor de verkiezingen moord en brand schreeuwde om een referedum, nu de rollen omgekeerd zijn is dat allemaal niet meer nodig.

    Zie je wel dat die SPérs geen haar beter zijn.

    p.s.
    Voor de europese grondwet was ook een kamermeerderheid en toch wou de SP een referendum, bah schijnheilige lui bij de SP

    Reactie door Fluitekruid — dinsdag 12 december 2006 @ 17.51 uur

  24. CDA heeft geen sociaal gezicht !

    Reactie door Fred — dinsdag 12 december 2006 @ 18.21 uur

  25. @ Klaas
    Van mij mag er best een referendum komen, waarschijnlijk zal de meerderheid voor een pardon stemmen. Komt ook naar voren uit peilingen.
    Verder vind ik dat als er een meerderheid in de kamer is, het kabinet niks heeft te willen, zij moeten uitvoeren wat de kamer wil. De kamer bestaat tenslotte uit volksvertegenwoordigers, dus verwoorden zij het stem van het volk. Dat is democratie! Weigert het kabinet om het pardon uit te voeren, dan is dat gewoon negeren van onze democratie en ik vraag mij af of dat dat wel zomaar kan.

    Reactie door Kevin van Oort — dinsdag 12 december 2006 @ 18.44 uur

  26. hou je poot stijf 12 december
    jan

    Reactie door huub — dinsdag 12 december 2006 @ 18.49 uur

  27. Hou je poot stijf 12december
    Jan

    Reactie door huub — dinsdag 12 december 2006 @ 18.51 uur

  28. @ klaas

    ik hoef niet meer te reageren, dat hebben anderen intussen voor mij gedaan maar…

    ik ontwijk niets, vind het apart dat iemand nu om een referendum vraagt bij het generaal pardon terwijl de laatste jaren hele grote beslissingen zijn genomen zonder een referendum. waarom nu wel en toen niet.. mijn vraag ontwijk jij!
    ik denk trouwens (let op, ik WEET niet zoals sommige hier schijnbaar de toekomst kunnen voorspellen) dat de meerderheid van NL voor dit pardon is.
    anders had wilders wel 25 zetels gehad.. en niet de SP.

    en fluitje.. de boel aan het omdraaien? voorbeeld doet volgen… actie en reactie.
    jarenlang genegeerd worden, de grootste ellende erdoor heen pushen, achter leugenachtige ministers blijven staan.. etc etc, maar wel van sp aanhang verwachten dat we dit toejuichen? ga maar lekker door balkie met je ellende? is dat wat je verwacht? nee.. wij kregen geen referenda.. dus waarom nu wel!!!schijnbaar is met 2 maten meten niet alleen voorbehouden aan balk.

    Reactie door SP_San — dinsdag 12 december 2006 @ 19.10 uur

  29. Kan het kloppen dat de website van de Tweede kamer eruit ligt?

    Alvast bedankt voor het antwoord.

    Reactie door Laura — dinsdag 12 december 2006 @ 19.25 uur

  30. Hoe ontvang ik die Tweede Kamer voor het Generaal Pardon debat??
    Heeft iemand een link?

    Reactie door Gloria — dinsdag 12 december 2006 @ 20.01 uur

  31. @Gloria

    http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?source=195.121.7.100&stream=TKStream3&title=Tweede%20Kamer%20der%20Staten-Generaal

    Reactie door Alex — dinsdag 12 december 2006 @ 20.09 uur

  32. Klaas Vaak strooit zand in de oogjes. Helaas is het scherp zand, dat prikt en niet uitnodigt tot slapen. Om Verdonk te pesten. Wat een onzin.
    Gelukkig zijn hier zeer wakkere intelligente weldenkende mensen aan het woord die veelal een gefundeerde doordachte mening hebben.
    Zoals de waard is……zou ik zeggen Vaak.

    Reactie door Henny — dinsdag 12 december 2006 @ 20.31 uur

  33. @SP_San, Dus de SP is net zo hypocriet als het CDA&VVD dus, geef je nu dus ruiterlijk toe.

    Reactie door Fluitekruid — dinsdag 12 december 2006 @ 20.51 uur

  34. Zou het zo gaan?

    motie van wantrouwen tegen verdonk.,
    kan een demissionaar kabinet vallen?,
    jan peter weer naar bea.,
    bea jan peter onderhand dik zat met al die gevallen zooi.,
    en de formatieopdracht naar een ander persoon?

    we wachtten het maar eens af !

    Reactie door Gerrit — dinsdag 12 december 2006 @ 21.39 uur

  35. @33 Fluitekruid

    ?
    Je zal mijn vraag wel niet begrijpen, zoals je is gebleken wel meer niet begrijpt.

    Reactie door Wattenstaafie — dinsdag 12 december 2006 @ 21.40 uur

  36. Ik wil ook een generaal pardon voor die duizenden die wel terug gegaan zijn die moeten ook terug Jan heeft ruimte zat op zolder en de partijkas is ook goed gevuld.

    Reactie door Sjaak — dinsdag 12 december 2006 @ 21.59 uur

  37. Kijk eens aan mevrouw verdonk blijft weer zitten terwijl iedereen in de tweede kamer bang voor haaar is. Ooit wel eens van eeen motie van wantrouwen gehoord beste volksvertegenwoordigers…..

    Reactie door Jenifeer — dinsdag 12 december 2006 @ 22.15 uur

  38. @31 Alex

    Oh jammer, nou heb ik nog niets gezien want ik moest weg. Toch nog heel bedankt, Alex!
    Ik hoorde op het journaal dat Verdonk gewoon haar plannetjes doorzet en dat niemand een motie van wantrouwen indient? Nou, ik begrijp niets meer van politiek… jij?

    Reactie door Gloria — dinsdag 12 december 2006 @ 22.19 uur

  39. Gloria, het debat is dan ook nog bezig…

    Geduld is een schone zaak…

    Reactie door Bleker — dinsdag 12 december 2006 @ 22.27 uur

  40. @39 Bleker

    Ja,ik ga nu kijken. Heb zojuist via Nova gehoord wat daar gebeurt. Niet te geloven die Verdonk… wat een arrogantie.
    Zullen er vannacht weer razzia’s gaan plaatsvinden??? Mijn God…

    Reactie door Gloria — dinsdag 12 december 2006 @ 22.49 uur

  41. @40 Gloria
    Jammer dat we hier niet op voorbereid waren, dit verwachtte ik zelfs niet van Verdonk. Hadden we huizenruil met die mensen kunnen doen. Wij hoofddoek op en dan pas in het vliegtuig bekend maken dat we Nederlands zijn.

    Trouwens misschien moeten we gewoon allemaal weer met een hoofddoek gaan lopen, net als onze oma´s en moeders nog geen 40 jaar geleden.

    Reactie door Irma — dinsdag 12 december 2006 @ 22.54 uur

  42. Zou vannacht Verdonk uitgezet worden ?

    nieuwe bazin van Abu Graip?

    Reactie door Gerrit — dinsdag 12 december 2006 @ 23.04 uur

  43. Ik heb als sp stemmer toch liever niet mevrouw Verdonk al s MinisterPresident.

    Reactie door Willie — dinsdag 12 december 2006 @ 23.16 uur

  44. @43.,

    dat kan niet hoor Willie., er hebben maar 620.000 mensen op haar gestemd., is ongeveer
    9 zetels.,

    misschien splitst ze zich wel op?., de groep verdonk erbij.,

    Reactie door Gerrit — dinsdag 12 december 2006 @ 23.27 uur

  45. @44 CDA Opsplitsen zou beter zijn.
    Christenen
    Democraten en
    Appels :S

    Reactie door patrick — dinsdag 12 december 2006 @ 23.38 uur

  46. Gehaktdag Verdonk !!! en neem al die VVD-ballen ook maar mee naar huis, kan Balkenende oppositie voeren, ha ha ha…

    Alweer een historysche dag Jan!!! Vandaag zal de CU, moeten kiezen, links of rechts, of ben ik voorbarig?

    Reactie door Angela — dinsdag 12 december 2006 @ 23.40 uur

  47. Verdonk moet straf,
    Verdonk moet straf,
    Verdonk moet straf!!!!!!!!!!!

    Reactie door Angela — dinsdag 12 december 2006 @ 23.42 uur

  48. Ja ik vind mevrouw verdonk niet meer geschikt als MP en ook niet als minister. Ja is Ja en Nee is nee.

    Reactie door Monique — dinsdag 12 december 2006 @ 23.49 uur

  49. @45 patrick

    zal dan toch Christenen
    Demo(n)craten
    Asocialen

    moeten worden., maar van mij mag het!

    Reactie door Gerrit — dinsdag 12 december 2006 @ 23.59 uur

  50. Motie van wantrouwen aangenomen.,hoe gaat het verder., geen idee., ?

    bij het zien van verdonk krijg ik toch het gevoel dat het om een zwarte weduwe gaat!

    en daar hadden we er al een van.

    Reactie door Gerrit — woensdag 13 december 2006 @ 0.47 uur

  51. Nu laten ze missschien mevrouw verdonk vallen om hun eigen hachje te redden bij de VVd. Wouter wat moet je nu doen?. Haal je grootste breintjes er maar bij uit het hele land.

    Reactie door Wallie — woensdag 13 december 2006 @ 0.51 uur

  52. @ 46 Angela

    Er is inderdaad GEHAKT van haar gemaakt en het is haar wel even flink ingepeperd.

    Gelukkig VERDONK WEG en ze neemt de rest van die kliek ook mee.

    JAN MARIJNISSEN FOR PRESIDENT ….. Woutertje mag ook maar dan wel met de SP.

    Reactie door Pool — woensdag 13 december 2006 @ 0.52 uur

  53. Wat zal Balkenende kwaad zijn op Wouter. Hij is het stoutste jongetje in de klas.

    Reactie door Harrie — woensdag 13 december 2006 @ 1.03 uur

  54. Wanneer stopt de heksenjacht tegen Rita Verdonk? Het is wel een mens van vlees en bloed, hoor. Jullie geloven het misschien niet, ik stemde SP en blijf daarbij, maar dat wil niet zeggen dat iemand van de VVD altijd ‘slecht’ is.

    Reactie door Fransicus — woensdag 13 december 2006 @ 2.03 uur

  55. opgeruimd staat netjes.

    En nou maar hopen dat de deur haar niet raakt onderweg naar buiten.

    Reactie door Jacques Mattheij — woensdag 13 december 2006 @ 2.06 uur

  56. @41 Irma

    Ja, zullen we een actie hoofddoek gaan doen? Inderdaad mijn moeder deed altijd prachtige zijde sjaals over haar hoofd. Stond echt charmant! (Weliswaar om haar kapsel te beschermen tegen de wind)
    En wat dacht je van de nonnen nog niet eens zo heel lang geleden? Alleen 2 ogen een neus en een mond waren zichtbaar. Het is niet uit extremisme maar uit religiositeit. En ja…dat moet iedereen dan maar zelf weten. Maar die houden we erin, Irma. Goed idee!
    Huizen ruilen, hoofddoek om en in het vliegtuig… ontmaskering. Het goede ervan is dat we dan ook te weten komen wat deze mensen mee moeten maken…

    Reactie door Gloria — woensdag 13 december 2006 @ 2.10 uur

  57. 54 Maar Verdonk vraagt er zelf om.
    Wel eens van SM gehoord. 2de Kamer eindelijk een echte Leeuw.

    Reactie door VOLGHETNIEUWS — woensdag 13 december 2006 @ 2.18 uur

  58. @54
    die “26.000″ mensen zijn ook van vlees en bloed, de heksenjacht tegen hun is wel oke?

    Reactie door rutger — woensdag 13 december 2006 @ 7.16 uur

  59. @33 fluitje.. nee je leest mijn woorden zoals jij ze graag wilt zien.
    maar wij hoeven niet te buigen voor dat zootje ongeregeld wat gisteravond voor mij heeft bewezen gevoelloos en doof te zijn

    Reactie door SP_San — woensdag 13 december 2006 @ 7.26 uur

  60. @58 ten eerste gaat het dus niet over 26000 maar uiteidenlijk 50000 asiel zoekers is de scahtting. Daarnaast heb ik ik een bloed hekel aan als personen gedepersonaliseerd worden zoals Verdonk. We weten waar dat toe kan leiden sinds Fortuyn. Niet doen dus. Ben blij dat Verdonk haar poot stijf houdt. Dan maar opstappen. Dat zullen dus alle ministers worden van de VVD. Dankzij links is nu tijdens de formatie het land totaal onbestuurbaar geworden. Nog nooit eerder vorogekomen.

    Reactie door Klaas — woensdag 13 december 2006 @ 9.08 uur

  61. @31 Gloria
    Midden in dat debat in slaap gevallen, word vervolgens weeer wakker en zie, een motie van afkeuring tegen Verdonk is aangenomen.
    Nu begin ik politiek weer te begrijpen smiley.
    Dat onbegrip ligt volgens mij niet jou.
    Een mens is een drieéénhieid: hoofd, hart en nog iets.Bij Balkie en konsorten, speciaal dus in VVD en CDA gelederen is dat allemaal verengd tot een miniem plekje in de rechter hersenkwab. En dat is wat jij misschien niet begrijpt? smiley

    Reactie door Alex — woensdag 13 december 2006 @ 9.32 uur

  62. @ klaas
    daarom stond 26000 ook tussen aanhalingstekens, het dossier heeft die naam gekregen.
    snap je?
    de schatting is trouwens 39.500, maar dat terzijde.
    heftige persoonlijkheden met heftige uitspraken roepen heftige reacties op.

    als je dus een grote mond hebt en je poot stijf houdt, kun je wel eens geconfronteerd worden met een zelfde soort reactie.
    dit gebeurd zeker als er een kamer meerderheid is die de zaken anders bekijkt dan de minister.
    door haar eigen halsstarrigheid, vormt ze de situaties waarin ze met de kamer botst.
    ze voert nooit een dialoog en beatnwoord de vragen ongeloofelijk omslachtig.
    het is niet zeldzaam dat ze vier keer dezelfde vraag krijgt omdat ze gewoon een ander antwoord geeft.
    moet je zelf eens proberen bij je baas…..

    trouwens dat de onbestuurbaarheid de schuld van links is, is echt helemaal kul.
    de vvd stapt er dan helemaal uit, dat is hun eigen beslissing, er is maar een vvd minister waar niet meer mee samengewerkt kan worden.
    de onbestuurbaarheid is dus de schuld van de vvd in dat geval.

    Reactie door rutger — woensdag 13 december 2006 @ 11.09 uur

  63. http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/12/rita_verdonk_niet_welkom.html

    @60 klaas

    balkenende weg is een einde aan afbraak., als jij dat regeren noemt., zou ik me maar eens na laten kijken!

    Reactie door Gerrit — woensdag 13 december 2006 @ 11.12 uur

  64. zover komt het niet met die onbestuurbaarheid.
    http://www.tweedekamer.nl/nieuws/anp_nieuws/anpnieuws.jsp?open&file=00007FBE

    Reactie door rutger — woensdag 13 december 2006 @ 11.13 uur

  65. wanneer vliegt die verdonk er nou eens uit? ze had allang weg moeten zijn, dat onmenselijk wijf. zoals zij met de uitgeprocedeerde mensen omgaat, zo ga je niet eens met dieren om. die mensen worden als beesten behandeld. wanneer wordt dat eens strafbaar gesteld? laat heel die vvd-ministers maar met verdonk meegaan, als ze vertrekt. verdonk heeft heel wat strafbare feiten op haar geweten. dat kan toch zo niet langer doorgaan. laat het maar eens stuk lopen met deze demissionaire kabinet. val op val. dat bewijst gewoon, dat balkenende zijn minister-presidentschap niet waard is.hij laat alles door verdonk in de honderd lopen en toch blijft balkenende haar steunen. hoe is dit mogelijk???

    Reactie door maayke jong-doppen — woensdag 13 december 2006 @ 12.54 uur

  66. Een motie van wantrouwen indienen tegen dat wijf. Dat manwijf is spijkerhard en wil MP worden van Nederland. Oh neeeee…

    Reactie door Shirley Koppen — woensdag 13 december 2006 @ 13.12 uur

  67. @58

    Natuurlijk zijn alle mensen van vlees en bloed. Maar let op: politiek heeft meerdere lagen. Wij moeten ons niet laten uitspelen. Bovendien betekent niet dat als je vóór het ene bent dat je dan automatisch tégen iets anders bent. En: wie zonder zonde is werpe de eerste steen, dan weet ik zeker dat er geen steen geworpen wordt.

    Reactie door Fransiscus — woensdag 13 december 2006 @ 18.03 uur

  68. Ben van mening dat Verdonk zich tot deze week prima gekweten heeft van haar taak als minister en het uitvoeren van de bijbehorende regels. Wat ik tegen Rita heb is dat ze zo duidelijk uit is op macht, maar misschien does that come with the job.
    En haar suggestie dat ze gewoon door zou gaan met uitzetten zie ik als minachting van de kamer en van het volk.
    Daarvoor is ze te mild afgestraft.
    Die minachting zie ik ook telkens bij Balkenende.
    Ik ben van mening dat dit een zeer kwalijke eigenschap is, en al helemaal bij een minister die nota bene door datzelfde volk is gekozen.
    Bedoelt men dat met hoogmoed?
    Dat is alles wat ik over Verdonk te melden heb.
    Het gedraaikont van Balkenende om de vorming van een nieuw kabinet uit te stellen
    wordt onderhand van ergerlijk steeds grappiger.
    En het levert het tegengestelde beoogde effect op: stemverlies.
    Ga zo door JP, je maakt zelf meer antireclame en overtuigender dan welke linkse partij dan ook geloofwaardig zou kunnen doen :-D

    Reactie door G. — donderdag 14 december 2006 @ 22.15 uur

  69. Ik ken iemand die door criminele landgenoten zo bang is gemaakt dat die onder de terugkeerdruk bezweken is. Valt die ook onder het pardon? De terugkeer weigeraars die veel geld verzameld hebben met drugsverkoop aan scholieren vallen immmers wel onder de pardonregeling.

    Reactie door whiting van der veen — dinsdag 26 december 2006 @ 20.55 uur