De wapenwedloop gaat door, maar met wie?

Politici in actie bij nucleaire basis Schotland tegen mega-investering in atoomonderzeeërs.

SP-Kamerlid Krista van Velzen heeft vandaag met parlementsleden uit diverse Europese landen een blokkadeactie uitgevoerd voor de Schotse marinebasis Faslane. De actie is onderdeel van een estafette die al ruim drie maanden duurt en wordt gehouden uit protest tegen de plannen van de Britse premier Tony Blair om voor 40 miljard pond (circa 60 miljard euro) nieuwe atoomonderzeeërs aan te schaffen.

(Zie hier het volledige SP-persbericht.)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 08 januari 2007 :: 17.24 uur

100 Comments

100 reacties

  1. Bestaat er niet iets als vrije meningsuiting?! Wat geweldig goed werk doet Krista daar en ik hoop dat ze snel vrij komt en haar werk gewoon kan voort zetten. Krista zet ‘m op!

    Reactie door Nine Kooiman — maandag 8 januari 2007 @ 17.30 uur

  2. Sta ik helemaal achter. Geen nieuwe kernbommenronde!

    Reactie door Drob — maandag 8 januari 2007 @ 17.37 uur

  3. even of topic,
    vandaag door de bus..
    pools klussenteam..
    ook voor werkgevers.70% goedkoper.
    timmerman 14 euro.
    metselaar 14 euro
    automonteur 13 euro.
    reno-pol,zitten op de schouwweg 13a in wassenaar.
    daar valt niet tegen te werken.bedankt cda en de vvd landveraders we weten jullie te wonen als het uit de klauwen loopt.dit keer is er geen boot naar engeland.

    Reactie door ad — maandag 8 januari 2007 @ 17.38 uur

  4. Tja…. je kan niet alles hebben. Ik voel me redelijk thuis bij de standpunten van de SP maar anti defensie acties hoeven van mij bepaald niet. Een leger er op na houden kost nou eenmaal veel geld.

    Reactie door twijfelaar — maandag 8 januari 2007 @ 18.13 uur

  5. Hulde voor Krista…… opkomen voor je idealen zie je nog maar weinig tegenwoordig…. hoop dat je snel vrijkomt!

    @ad
    dreigen is voor mensen met een iq kleiner dan hun schoenmaat….. niet doen dus!

    Reactie door Ach ja — maandag 8 januari 2007 @ 18.13 uur

  6. 5 je kunt wel altijd blijven schrijven maar dat helpt niet meer,praten helpt niet enz.
    ik blijf niet meer afwachten,tot dat het zover is,de grenzen zijn gewoon open gegaan 1 jan.
    ik ben nu zover dat ik wel eigen rechter ga spelen.daar kun je het mee eens zijn of niet.
    er is genoeg over gelult,ze willen niet anders.en ps dat heeft niets met iq te maken maar met bescherming van mijn gezin/familie,/vak/en cao.en daar gaat dit 70% onder.

    Reactie door ad — maandag 8 januari 2007 @ 18.22 uur

  7. Moet ik daar nu respect voor hebben? bah,zat problemen in nederland zou ik zeggen.hele volksstammen in de zorg,onderwijs,onze eigen problemen op militair vlak,de wao-ers die snakken om hulp.dit doet me weer denken aan het vingertje,het vingertje van arogantie,waar we toch al zo bekend om staan.

    Reactie door paul,sp lid — maandag 8 januari 2007 @ 18.29 uur

  8. Ik vraag mezelf af welke toeleveranciers nederlandse/engelse,en bedrijven daarin gaan participeren.
    Mischien gerichte acties tegen bedrijven waar die dingen gebouwd worden.
    M.b.v de vakbonden.

    Reactie door che — maandag 8 januari 2007 @ 18.32 uur

  9. waar kunnen we het beterschapskaartje naartoe sturen?

    Reactie door Jaap Verboon — maandag 8 januari 2007 @ 18.40 uur

  10. @twijfelaar
    Het is niet ´zomaar´ een anti-defensie actie. In het artikel staat Krista gequote:
    “Dezelfde Tony Blair, die in Irak oorlog ging voeren zogenaamd in de strijd tegen massavernietigingswapens, koopt zelf voor een onvoorstelbare 60 miljard zulke wapens in,” zegt Krista van Velzen. “En dat in een land met zoveel werkloosheid en daklozen. Kernwapens zijn illegaal, heeft het Internationaal Gerechtshof vastgesteld.”

    Hoera voor Krista, wat heb ik een bewondering voor haar!!!

    Reactie door Irma — maandag 8 januari 2007 @ 18.42 uur

  11. En terecht dat ze op gepakt is, ze heeft daar niks te zoeken bij de engelse defensie.

    De SP is tegen militaire samenwerking in europa dus dan moeten ze zich daar ook niet mee bemoeien.

    Niet willen samenwerken = GEEN INSPRAAK in andermans zaken.

    Reactie door ronald — maandag 8 januari 2007 @ 18.54 uur

  12. het is heel goed, wat Krista doet, maar ik moet nog zien of zij met haar tegenstanders hun gelijk krijgen. hopelijk is ze nu vrij. eigenlijk is het schandalig, wat die blair wil. wat heeft hij er aan? de schotten zijn er fel op tegen, dat er nieuwe atoomonderzeeers komen en toch blijft blair net zo lang door gaan tot hij zijn zin krijgt. wanneer wordt er eens naar de burgers geluisterd?

    Reactie door maayke jong-doppen — maandag 8 januari 2007 @ 18.58 uur

  13. Ook ik sluit me hier bij aan en hoop dat Krista van Velzen zo snel mogelijk vrij komt.
    Achter het A.Q. Khan netwerk en Musharraf aan gaan zou veel problemen oplossen. Maar minister Kamp snapt het kennelijk nog niet.

    Reactie door Rob de Kuster — maandag 8 januari 2007 @ 19.20 uur

  14. Hulde voor Krista en haar collega-aktievoerders. Blair is hypocriet. Hij wil na zijn premierschap vast een baantje bij de plaatselijke duikbootjesfabriek.

    We kunnen als Westerse landen niet doorgaan met het wijzen naar, en aanvallen ván andere landen omdat deze over weet-ik-veel-wat-voor-niet-bestaande-bommetjes zouden beschikken. En dit terwijl we de halve wereld met DU-munitie vergiftigen. (dat u maar weet waar het afval van die oh zo “groene” kerncentrales heen gaat.)

    Reactie door Johnito — maandag 8 januari 2007 @ 19.31 uur

  15. Laat haar in de bak. Gelden er geen regels voor een kamerlid uit Nederland? Democratie besluit het,niet de SP wet. Dat is geen wet.

    Reactie door Dave — maandag 8 januari 2007 @ 19.44 uur

  16. Dat is als je er over nadenkt, toch een wijs besluit van Tony Blair. Het levert allerlei soorten in elkaar grijpende werkgelegenheid op voor arbeiders en beleggers.

    Om er een paar te noemen.
    Opleving van de wapenfabrikage.
    Meer mensen die in het leger een baan kunnen vinden.

    Bij oorlog veel werk en goede verdiensten in de doodskistenfabriek. En op termijn: Wederopbouw en jaren werk voor enthousiaste vrijwilligers en zelfs voor ongeschoolden om alles netjes te slopen en nucleaire rommel en zo op te laten ruimen.

    Mijnheer Blair heeft toch wel een goed zicht op de toekomst. Ik snap niet waarom
    Krista van Velzen dat niet kan begijpen of inzien! Foei!

    Haras

    Reactie door haras — maandag 8 januari 2007 @ 19.49 uur

  17. Onvoorstelbaar dat er zoveel geld weer naar toe gaat. Ik vind het bewonderingswaardig wat Krista van Velzen doet! Alleen ben ik bang dat het weinig effect heeft.

    Reactie door Katy — maandag 8 januari 2007 @ 19.56 uur

  18. Krista van Velsen ik sta helemaal achter je wat je doet tegen die achterlijke wapenwetloop .Wie is onze vijand? Het is pure geldverkwisting besteed dat geld maar aan armoedebestrijding en honger in de Derde Wereld
    Dirk Schuit

    Reactie door Dirk Schuit — maandag 8 januari 2007 @ 19.57 uur

  19. Volgens een groot artikel in het NoordHollands dagblad van afgelopen zaterdag wil Blair juist zijn vloot halveren. Er zouden 21 schepen uit de vaart worden genomen. De admiraliteit in Engeland waarschuwde in het artikel dat de Engelse vloot dan even groot als de Nederlands zou worden. Ik begrijp deze log dus niet?????

    Reactie door robert rb — maandag 8 januari 2007 @ 20.08 uur

  20. ik mis een ding: wie heeft er nu baat bij die 60 miljard van de belastingbetaler??

    Reactie door Daan — maandag 8 januari 2007 @ 20.14 uur

  21. Jan,
    dit keer ben ik het niet met je eens.
    Welliswaar hebben we nu geen vijand,
    maar wat zal het zijn over 20 jaar?
    Er is een landje, China genaamd,
    dat best wel eens een expansiedrang zou kunnen hebben….ze hebben daar, naar het schijnt, nogal veel mensen en weinig grondstoffen.
    Als we de nucleaire U-boot technologie niet handhaven, dan krijgen we hem ook nooit meer terug.

    Reactie door john — maandag 8 januari 2007 @ 20.20 uur

  22. @14 Dave,

    “De meerderheid van de Schotten wil geen kernwapenduikboten in haar wateren. Toch wil Blair de hele atoomvloot moderniseren, zonder iets te doen aan de afbouw van het kernwapenarsenaal, waartoe het non-proliferatiegedrag verplicht.”

    Als democratie het zou besluiten zou blair zijn zin dus niet doordrijven.

    Gelden er geen regels voor kamerleden?
    Dit was een demonstratie daar was niets crimineels aan. De bouwfraude daarintegen….. de werknemers in die ministeries die daar aan meededen zitten er vast nog steeds.

    Als democratie (waar ik volledig achtersta) zou werken zou er een generaal pardon voor die 26000 mensen gekomen zijn.
    Maar i.p daarvan gooien we de grenzen open en verwelkomen we duizenden (understatement) oostblokkers die hier voor een hongerloontje mogen werken.

    En dan wil men ook nog het ontslagrecht aanpassen. >(

    @ad ik leef met je mee en zie de toekomst somber in…

    Reactie door Lisette — maandag 8 januari 2007 @ 20.25 uur

  23. @14
    Dave, SP-wetten bestaan niet zolang de SP niet aan een regering deelneemt. Dit betreft een internationale estafette-actie en geen specifieke SP-actie..
    Bovendien “rammelt” die democratie waar jij op wijst nogal eens hoor! Had ons kabinet het bijvoorbeeld tijdens de verkiezingen ooit gehad over deelname aan een oorlog in Irak? Ik betwijfel ten zeerste of de Britten zelf wel voor deze enorme uitgave van hun belastingcenten “democratisch gekozen” hebben..
    Krista, sterkte en hopenlijk snel en gezond weer thuis!

    Reactie door ToN — maandag 8 januari 2007 @ 20.36 uur

  24. soms is het noodzakelijk om ook aan internationale protest-acties mee te doen als nederlands parlementslid,vooral als dit projecten betreft met een extreme financiele belasting die ook nog eens vaak ver over het budget heengaan..
    verder is het interessant om eens een analyse te maken tegen welke vijand eigenlijk dergelijk kostbaar hightech wapentuig ingezet zou moeten worden , omdat met het huidige wapenarsenaal onze planeet vele malen vernietigd kan worden ,daar hebben wij in onze polder toch ook niet nog voor vele miljarden euro,s aan jsf toestellen voor nodig of dacht u van wel???

    Reactie door visgert — maandag 8 januari 2007 @ 20.37 uur

  25. Bedankt Krista voor het laten zien wat de grootmachten allemaal voor ons in petto hebben.
    Je krijgt ook alle medewerking van de paus, ik weet niet of dat de zaken verbetert?
    Ik las op Nu.nl dat je mogelijk morgen alweer vrij bent, ik hoop het voor je! Sterkte vannacht.

    Reactie door Elsemie — maandag 8 januari 2007 @ 20.42 uur

  26. Hulde voor Krista en de SP!

    Stop de wapenwedloop begint bij de bron en niet bij het eindproduct van een gewapend conflict: Uruzgan.

    Passief als een mak schaap achter een legerwoordvoerder in Uruzgan aansloffen levert geen vrede op de wapenwedloop stoppen wel!

    Reactie door hanri — maandag 8 januari 2007 @ 20.52 uur

  27. @21 Elsemie
    Zie vooruitziende satire en kolder,vervolg over formatie in een onderzeeer. Ik was me er niet eens zo bewust van, de inspiraite kwam van het bommmetje.
    Waarschijnlijk heeft Balkenende qua stiekem marifoontje en vijandige wateren niet met de VS maar met Blair geinvesteerd!
    Dat ook de zee betrokken zo vernietigend betrokken zo zijn, the mind boggles!

    Reactie door maria — maandag 8 januari 2007 @ 20.58 uur

  28. @11 Ik kan echt het niet begrijpen dat je indirect voor atoom onderzeers pleit.
    Wil je nu de hele natuur vernietigen en de zee mee nemen en onherstseltbaar beschadigen? Is dit niet de ultiemde schande tegen de natuur, de maan en zon, eb en vloed en mensheid?
    Stem je er dan mee mee in dat ook daar oorlog wordt gevoerd?
    Daar wordt je toch hondsziek van.

    Reactie door maria — maandag 8 januari 2007 @ 21.10 uur

  29. Duikboten en zo

    Ik zal maar iets anders schrijven als in nummer 15, voor, ook al ligt het er dik op, dat mensen gaan geloven, dat ik een voorstander ben van Blair zijn gekte aangaande zijn akelige massavernietigings- wapens. Maar bestaan er wel mensen die dat niet begrijpen?

    Wil hij misschien samen met Bush, na diens grandioze mislukking in Irak, nu maar het suffe Europa gaan veroveren en verdelen?

    En al ben ik tegen de eenheid van Europa in zijn huidige vorm. Die kan heel goed bedreigend zijn voor het edele tweetal en hun consorten.

    Ik weet het niet.
    Maar wat ik wel weet en waar ik vast van overtuigd ben is het volgende:

    Onze regeringen – - misschien enkele uitgezonderd, zijn wereldwijd criminele organisaties. De Nederlandse regering vormt daar geen uitondering op. In wezen zijn (onze) regeerders grote schijtlaarzen en lafbekken.

    Woorden van wijze en verstandige mensen boezemen hen ontstellend veel angst in.
    En omdat regeerders echte lafaards zijn omringen zij zich met allerlei lafhartig wapentuig, om hun door en door corrupte en parasitaire levenswijze te kunnen beschermen. Ten koste van hun volk!

    Een Regering is vaak een terroristische en fascistoideorganisatie.

    Zo, dat staat er.
    Anders dan in wetten en in de bijbel, staat hier wat er staat. Ik schrap het niet!
    Ik doe niet aan zelfcencuur.

    In ons land zijn die lafbekken ook nog eens stiekemerds. Want niemand mag van die kontekruipers van de wapenmaffia, weten wat voor rotzooi ze in huis hebben gehaald.

    Maar op termijn willen zij, als uit angst voor het bedrogen Volk, hun stront te dun wordt, die wapens ooit net als Sadam Hoesein heeft gedaan, tegen het eigen volk inzetten.

    Om hun criminele activiteiten een valse tint van legaliteit te geven hebben zij om daar voortdurend mee bezig te kunnen zijn, zich onschendbaaheid aangemeten.

    En op de achtergrond zit als echoput en schijnbaar debiele verdoezelaarster voor wat zij uitvreten, een inhalige miljardentrut op de troon.

    Het wordt toch hoog tijd dat dat tuig met zijn aanhang, de les krijgt gelezen. Maar dat alleen is niet genoeg. Zij komen heus nog wel eens op de koffie!

    Neem mij de de overvloed aan bijvoeglijke naamwoorden in dit stukje niet kwalijk. Dat is een soort gekte waar ik altijd last van heb als ik mij ergens kwaad over maak.
    Maar zo zou ik het eventueel ook in het parlement zeggen!
    Het is begrijpelijker en eerlijker Nederlands, dan dat van de pluche-maffia

    Ik vraag mij af: Wanneer worden de mensen eens bewust over waar zij voor worden misbruikt door handel en industrie?
    En waar zij mee bezig zijn?

    Wanneer gaan zij eens snappen hoe zij in allerlei opzichten worden belazerd? En wie zij mogen laten barsten en boycotten?

    Eigenlijk zou ik nu een potje moeten gaan huilen. Maar mijn tranen zitten al in de boze woorden hierboven.

    Groeten van Haras en moge vrede ieders bondgenoot zijn!

    Haras

    Reactie door haras — maandag 8 januari 2007 @ 21.15 uur

  30. Schandalig dat dit mokkel dit doet.
    Op de loonlijst van de belastingbetaler lekker gaan actie voeren.

    Laat haar een keuze maken!
    Of het land besturen OF actie voeren!

    Nu zit ze vast!!??!!
    Jan, wat vind je hiervan?

    Reactie door Toine — maandag 8 januari 2007 @ 21.25 uur

  31. “Ik vraag mij af: Wanneer worden de mensen eens bewust over waar zij voor worden misbruikt door handel en industrie?”

    Wake up dude!!

    Dit demagogisch redeneren helpt niet.

    Reactie door Toine — maandag 8 januari 2007 @ 21.29 uur

  32. Onze kamerleden dienen zich aan de wet te houden. Mv. van Velzen deed dat niet, zij mengt zich in Engelse binnenlandse aangelegenheden en is nu gevangen genomen. Haar gedrag als kamerlid dient onbesproken te zijn en is dat niet meer. Beste SP wilt u deze dame uit de kamer halen aangezien zij zich niet aan de (buitenlandse) wetten te houden en is derhalve ongeschikt als geloofwaardig kamerlid.

    Reactie door KOPyFRANK — maandag 8 januari 2007 @ 21.36 uur

  33. Het bewijst voor mij maar weer’s, dat ik terecht op haar gestemd heb!!!
    Respect Krista.

    Reactie door Ingeborg vv — maandag 8 januari 2007 @ 21.39 uur

  34. 19 lisette.
    28 jaar ben ik lid van een bond/bonden.immers samen sta je sterk.
    niets hoor je er van.af en toe een miauwtje.
    er wordt nu zeg maar 2 jaar over gelult,eerst gaan de grenzen niet open dan weer wel,pas geleden was er hier te lezen dat de grens niet open gaat per 1 jan,dezelfde avond/nieuws/ gaan de grenzen nog eerder open??
    en ik woon niet eens in wassenaar,ik zit in de flevopolder,daar worden de folders overal in de bus gedauwt.vanf 12 euro??dat bestaat niet om daar van te leven in nederland of tegen te concureren,onmogelijk.
    ik ben vandaag weer aan het werk geweest,,hier in een gat van niets,30 tal poolse? auto’s vorig jaar hier zeggen en schrijven 2a3 overdag/en dan moest je ze zoeken.
    de mensen beginnen hier ahum te klagen/net als ik hoor/die worden bang/boos/die zitten ook met 1-2-3 kinderen,zijn bang voor dat soort reclame,dit loopt fout af.heel erg fout,en de werkelijke schuldigen hieraan lachen zich een bult.maar laat maar we zullen wel zien met een paar weken?/maanden,
    het punt van klagen?teregt of onteregt/praten/onderhandelen is toch al voorbij,immers ze komen al 60-70% goedkoper,dus.
    en dit is ook een heel ander toppic,
    het beste.

    Reactie door ad — maandag 8 januari 2007 @ 21.47 uur

  35. Ik ben het er in principe wel mee eens dat Krista daar niet hoort te zijn.
    De Schotten streven naar onafhankelijkheid van de Britten, een oude machtstrijd. Kortom het ligt helaas complexer dan een Green Peace Actie.

    Reactie door maria — maandag 8 januari 2007 @ 21.49 uur

  36. Gelukkig zijn er nog Tweede Kamerleden, die niet alleen op het ‘pluche’ zitten.
    Klasse Krista!

    Reactie door Johan Visscher — maandag 8 januari 2007 @ 21.57 uur

  37. krista, veel sukses verder daar, en alle andere eu-parlementsleden met jou! regeren is vooruitzien,en dus; op gezette tijden doen!
    zal ik dit het greenpeace effekt noemen?
    wapentuig, en al helemaal atoomwapentuig, kun je per defenitie a-sociaal noemen, hoewel de mens het enige dier(”) is dat genocidaal is zijn julli nu juist bezig ‘t tij te keren! hoogtij voor hoogtijd!
    daar in ”schot”land is de berg ben-nevis…die berg zal zich nu ben-nebbish voelen.nog staande.. in de falslane..
    allemaal sterkte daar!

    Reactie door ine — maandag 8 januari 2007 @ 21.58 uur

  38. @11 ronald — maandag 8 januari 2007 @ 18.54,

    Dus als je het ergens niet mee eens bent moet je dus gewoon je mond houden en de boel de gang maar laten gaan?

    Maar goed, ik zal maar snel ophouden met je tegen te spreken, straks haal je oom agent erbij om mij op te laten sluiten.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — maandag 8 januari 2007 @ 22.18 uur

  39. Zestig miljard. 60.000.000.000. Waanzin.

    Reactie door Ed Sorrento — maandag 8 januari 2007 @ 22.49 uur

  40. Een geluk bij een ongeluk is, dat de dierenwereld nog niet aan beschaving toe is. Stel je voor…die gaan zich ook nog eens uit angst voor wat komen kán, bewapenen.

    Maar, wij mensen, beschaafde mensen, zien er wel brood in om ons te bewapenen…niet om te gebruiken, maar slechts om te dreigen.

    Angst kweken is een machtsmiddel en werkt als een boemerang.

    Reactie door franslj — maandag 8 januari 2007 @ 22.51 uur

  41. 60 miljard, stel je voor hoeveel solar panels en windmolens je daarvan neer zou kunnen zetten, zouden ze meteen totaal onafhankelijk zijn

    Reactie door zZzaai — maandag 8 januari 2007 @ 22.54 uur

  42. @27 Maria
    Of-Topic natuurlijk, want anders is er geen grens meer tussen fantasie en werkelijkheid en dan is voor mij de lol er toch snel af, maar Balkenende vertelt toch nooit de hele waarheid?
    Na de nieuwjaarsreceptie het vervolg oké?
    @19 Robert
    Weet je zeker dat het hier om de bovenzeese vloot gaat, kan het hier in de werkelijkheid om een halve waarheid gaan! Waarheidsvinding is erg belangrijk voor de rust en vrede. Komt het bericht van de BBC, anders zou ik het even natrekken.
    @21 John
    In bijna alle gewapende conflicten op de wereld op dit moment is Nederland indirect betrokken door het exporteren van wapens. Nederland staat op nr. 5 in de wereldranglijst van meest exporterende landen. In Uruzgan zijn onze soldaten actief in een conflict wat ieder moment uit de hand kan lopen. Wat hebben oorlogen in het verleden, strijd om macht en hebzucht, onder het mom van religie om het volk mee te krijgen, anders gebracht dan armoede en ellende. Als er kernwapens zijn, wordt het voor de machthebbers wel heel makkelijk gemaakt. Je produceert een of andere leugen, gooit even een bommetje op de plek des aanstoots en biedt na 50 jaar je excuses aan! Let wel, de kernwapens van vijftig/zestig jaar geleden zijn maar een schijntje van wat ze nu maken! De gevolgen zijn helemaal niet meer te overzien. Verdediging? Enfin lees het topic over de wapenexport, want niets is wat het lijkt! Ik begrijp dat mensen willen strijden voor hun belangen, maar er zijn andere wapens die minder vernielzuchtig zijn, zoals solidariteit, waarheidsvinding, en vooral een halt aan het graaigedrag van de machthebbers en iedereen die zich met hen identificeert en het opheffen van de armoede en het invoeren van onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is.

    VREDE !!!

    Reactie door Elsemie — maandag 8 januari 2007 @ 23.37 uur

  43. @30
    Toine, maakt het jou eigenlijk weleens iets uit wat Jan ervan vindt? Kan het me nauwelijks voorstellen!! Maar om jouw (geveinsde) nieuwsgierigheid te stillen…Volgens mij staat Jan hier voor de volle 100% achter, net zoals (bijna) alle SP’ers! Dat hoef je niet leuk te vinden of te waarderen, je hebt het maar te accepteren!

    Reactie door ToN — maandag 8 januari 2007 @ 23.41 uur

  44. En “dude”…Ze heet Krista hoor!!

    Reactie door ToN — maandag 8 januari 2007 @ 23.47 uur

  45. Krista voor Krista, ik ben trots op je !!!!

    Schandalig dat Blair oorlog in Irak voert tegen massavernietigingswapens en zelf voor 60 miljard wil kopen.
    terecht dat er acties zijn, dit bedrag kan gebruikt worden voor gezondheid,onderwijs etc.
    waar zijn ze mee bezig, ….. jaar na de kerncentrale ramp in Sovjet Unie zijn veel mensen aan kanker overleden aan de Zwarte Zee.
    Wat zullen de gevolgen voor de Wereld zijn bij gebruik ?????

    Reactie door Sibel — dinsdag 9 januari 2007 @ 0.06 uur

  46. Sorry !!!

    Bedoelde HULDE !!!!

    Reactie door Sibel — dinsdag 9 januari 2007 @ 0.06 uur

  47. Zullen we eens even kijken wat een kernbom doet? Erg verfijnt is het niet. Het is een veel te grote hoeveelheid dat niet met chirurgische precisie is uit te voeren, en derhalve ook bepaalt niet verantwoord.

    Bij deze wil ik dan ook graag te kennen geven dat ons voedsel ook niet bepaald herkenbaar is, meer van het onherkenbare dus. Met een atoombom wordt dat niet veel beter. Denk maar in dat positief niet altijd positief is, in de hoeveelheid die wordt geschonken.

    We moeten, en nou wordt het moeten, het waarderen als we het willen behouden. Of het is einde verhaal. En voor ‘het’ mag je alles invullen wat je maar wilt. We hebben actie, en reactie, en genoeg tijd om daar ons aan te houden. Wie is ervoor voor donker, en wie duikt onder, dat is de vraag. Duister en vaag.

    Tijd om bij te schijnen: De hoeveelheid werkzame stoffen is echt uitzonderlijk veel, en in verhouding tot uw naastenliefde volstrekt misplaatst. Nee atoombom, liever wat gevarieerder dit maal. Kunnen we u getuigen van een leven na dit leven? Je hebt het niet bij het rechte eind, je bent verfijnt.. Je kunt aan de gang blijven, maar eens zal de mens toch leren.

    Wat heeft het meeste effect? Ik stuur maar een beetje liefde naar de wereldleiders in questie, en wil u hierbij vragen hetzelfde te doen; voor de wereldleiders period. Wat ik daar nog aan kan toevoegen?

    Sterkte Krista, veel wijsheid. En bedankt.

    Reactie door Bas Schoutsen — dinsdag 9 januari 2007 @ 0.29 uur

  48. @29 haras

    Applaus haras!! Niets aan toe te voegen. Ik ben blij dat jij mij voor was. Bij deze SCHANDE sta ik even op tilt. Geen woorden voor…

    Reactie door Gloria — dinsdag 9 januari 2007 @ 1.22 uur

  49. Goeie zaak dat het Verenigd Koninkrijk zijn vloot uptodate houdt. Als die moslim fasicten die denken dat ze in de eindtijd leven in Iran over een jaartje of 4 kernwapens bezitten wordt de wereld een stuk onveiliger.

    Reactie door Bart — dinsdag 9 januari 2007 @ 5.56 uur

  50. @49 Dat is een argumentatie van niks. Wij wel, maar zullie niet. Als wij, ( Europa, US Israël etc) ze niet hadden, zouden zullie ze ook niet hebben. Denk daar eens goed over na. Het was tenslotte een Amerikaanse/Duitse vinding. En wij zijn natuurlijk de “goeie”. Toch? Het non proliferatieverdrag schijnt zeer selectief te zijn. We leven in een achterlijke wereld.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 9 januari 2007 @ 6.47 uur

  51. 4 en 11. Er zijn internationale verdragen ondertekend, er is een non-proliferatieverdrag ter terugdringing van nucleaire wapens, weet je nog.
    De SP is toch meer dan een nationalistische partij dacht ik.
    Het gaat niet om ‘tegen’defensie. Het gaat om ‘nucleair’ dus noem de zaken wel bij de naam.

    Ik las op RTL 4 dat ze is opgepakt. Is ze inmiddels weer ‘vrij’.

    Krista doet overigens zo veel ook in Nederland. Ze trok ten strijde tegen de chloortreinen en ging iedere gemeente daarvoor af en met succes, het gevaar daarvan was groot.
    Petje af voor iemand die meer doet dan het ‘vertellen’ van wat ze graag zou willen en letterlijk haar ‘nek’ uitsteekt.

    Reactie door Henny — dinsdag 9 januari 2007 @ 7.14 uur

  52. Hoezeer ik Krista’s inzet en hart voor de goede zaak ook bewonder en hoezeer ik het ook met haar eens ben, ik ben van mening een lid van de tweede kamer zich niet zo mag gedragen dat hij/zij zijn/haar werk als volksvertegenwoordiger (tijdelijk) niet meer kan doen? Een boel mensen kiezen voor de SP en Krista in het bijzonder, maar die kan haar werk waarvoor ze is gekozen nu niet naar behoren doen omdat ze vast zit in Schotland.

    Reactie door Han — dinsdag 9 januari 2007 @ 7.14 uur

  53. Goeden morgen vrienden SP.

    Met grote verontwaardiging heb ik gisteren vernomen dat een vredeslievende vrouw zomaar wordt gearresteerd, omdat zij protesteert tegen het onzinnige aanschaffen van wapens.

    Mijn bewondering gaat dan ook uit naar Krista die zich inzet voor vrede in de wereld en niet de wapenindustrie steunt, die al zoveel leed op de wereld heeft gebracht.

    Reactie door Ouwe Dirk — dinsdag 9 januari 2007 @ 8.01 uur

  54. Ik vind het schitterend wat Krista gedaan heeft.Dit bewijst alleen maar weer dat de SP’n niet lult maar doet.
    Alle atoomwapens de wereld uit!

    Reactie door Ben tarici — dinsdag 9 januari 2007 @ 8.20 uur

  55. @51 Han
    Krista is gisteravond al vrijgelaten, ze heeft dus maar een aantal uren vast gezeten.
    Dat zij als Kamerlid alleen in Nederland zou mogen werken is natuurlijk kortzichtig. Wanneer men in GB meent het non-proliferatie-verdrag te kunnen negeren dan is het zeker zaak dat politici (juist uit andere landen!) duidelijk maken dat dat niet zomaar kan.

    Dat geen enkele andere politicus daartegen bezwaar durft te maken is alleen maar een pluim op Krista´s hoed. Geweldig werk!! Precies waarom men haar gekozen heeft!!

    Reactie door Irma — dinsdag 9 januari 2007 @ 8.21 uur

  56. @Irma; Ik zeg niet dat ze alleen in Nederland mag werken. Ik stel dat ze zich naar mijn idee niet in een situatie mag plaatsen waarin ze haar werk als volksvertegenwoordiger niet meer kan doen. Demonstreren; Prima zaak! Blokkeren? Kan ook een prima zaak zijn, maar niet voor een lid van de tweede kamer omdat je dan van te voren weet dat je gearresteerd kunt worden en je taak als diender niet meer naar behoren kunt uitoefenen.

    Reactie door Han — dinsdag 9 januari 2007 @ 8.53 uur

  57. ik vind het een goed zaak dat ze er heen gegaan is het is daar toch de onderzee haven van europa dus indirect betalen we er aan mee
    nu maar hopen dat ze snel weer word vrij gelaten

    Reactie door theo — dinsdag 9 januari 2007 @ 9.31 uur

  58. @56 Han
    Beetje overdreven dat je ineens niet meer het recht hebt om te protesteren en-of blokkeren als je Kamerlid bent. Als je al gearresteerd gaat worden bij zo´n actie is dat nooit meer dan 1 dag.

    Als ik dan zie dat andere Kamerleden vrolijk wekenlang op (dure) ´studiereis´ naar verre gaan dan heb ik toch de voorkeur bij hoe Krista de zaken aanpakt.

    Reactie door Irma — dinsdag 9 januari 2007 @ 9.57 uur

  59. @Irma; Krista heeft al eens eerder een maand vast gezeten. Je kunt dus niet stellen dat het nooit meer als 1 dag is. Daarbij stel ik helemaal niet dat Krista het recht niet heeft te protesteren. Ik stel dat ze zich naar mijn idee niet in een situatie mag plaatsen waarin ze haar werk als volksvertegenwoordiger niet meer kan doen. Maar dat had ik al gezegd.

    Reactie door Han — dinsdag 9 januari 2007 @ 10.33 uur

  60. Kan ze beter niet haar taak doen in de kamer? Daarvoor is ze gekozen niet om in een buitenlandse gevangenis te gaan zitten.
    Hierdoor is ze het zoveelste kamerlid wat niet komt opdagen.
    Ze kan dus bij belangrijke kwesties niet stemmen mocht dat nodig zijn.
    Had ze dit niet kunnen over laten aan iemand anders? Ze moet haar verantwoordelijkheid nemen als kamerlid.

    Reactie door Klaas — dinsdag 9 januari 2007 @ 10.49 uur

  61. Hierbij een link naar het commentaar op Elsevier http://www.elsevier.nl/opinie/commentaren/asp/artnr/133751/index.html

    Reactie door Klaas de groot — dinsdag 9 januari 2007 @ 11.26 uur

  62. Men bereikt veel meer met protesteren in het openbaar, want daar wordt het volk wakker door gehouden.
    Onzinnig gepraat over wat belangrijk is, is nu hiermede dan volledig aangegeven.
    Op de barrikade!
    En daar weet de SP het juiste antwoord te geven op het gedachteloos en kritiekloos nahollen van de oorlogsbewapening!

    Reactie door Ouwe Dirk — dinsdag 9 januari 2007 @ 11.48 uur

  63. Dag Toine,

    Wat hier onder staat, stond onderaan in 61.
    Maar bij het versturen, ging het de mist in.
    Misschien heb ik het nog kunnen redden uit de de klauwen van delete.

    Nummertje 31, Toine, jij zegt, (in witte= voetentaal die Engels wordt genoemd) dat ik, de dude wakker moet worden. Wat is een dude, Toine? Is dat een scheldwoord? Of een compliment?

    Elkaar uitschelden dat doen wij toch niet op deze site. Dat ligt heel anders als het gaat om atoomfascisten, wereldmisdadigers,

    En al kan ik mij heus niet met Hem vergelijken: Jezus, die jij mischien vereert, die deed dat ook.

    Men moet hem dus niet alleen volgen in de Liefde die hij zou hebbeb verkondigd!

    Jij zegt, dat mijn demagogisch redeneren niet helpt. Maar iets doen, zoals demagogisch lullen, is beter dan netjes je mond te houden.

    Verder is het niet altijd gemakkelijk om zo goed mogelijk uit te drukken wat men wil zeggen.

    Revolutie, die niet perse gewelddadig hoeft te zijn, is altijd beter, dan met te grote woorden zout op op de staart leggen van wie dat niet prettig vinden. Maar komt daar wel uit voort.

    Het zaad van de revolutie moetimmers wel worden uitgestrooid.

    En wat jij demagogie noemt, dat is een van de vele zaadjes, die nu aan het ontkiemen zijn!

    Ik stel mij kwetsbaar op. En Gloria, die doet dat ook! Zelfs meer dan mij en anderen, tracht zij zij net als Krista, op een manier, die voor haar mogelijk is, licht te brengen in de door wapenhandelaars, verduisterde wereld.

    Kan en durf jij dat ook?

    Is dit ook demagogie?

    Noem het voortaan bij zijn duidelijkste naam: volksmennerij of opruiing.

    Wat heb jij al geschreven?
    Waar ben jij bang voor?

    De witte voetjes, die zijn al allemaal uitgedeeld hoor!

    Allemaal de groeten van Haras

    Reactie door haras — dinsdag 9 januari 2007 @ 12.13 uur

  64. En wiens verantwoordelijkheid is het dan dat Groot-Brittannie het non-proliferatie-verdrag aan haar laars lapt? Dat massavernietigingswapens in andere landen reden zijn voor een grootscheepse aanval? Dat er afgelopen week een aanvaring is geweest tussen een Japanse tanker en een Amerikaanse kernonderzeeer? Dat men zegt dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen? Dat zo´n onderzeeer meer kracht aan boord heeft dan de bom op Hirochima toendertijd???

    Nee, volgens jullie had Krista gewoon op haar kamerzetel moeten blijven zitten en fluitend de andere kant opkijken, zoals de rest van de politieke wereld doet.
    Juist Krista neemt hier haar politieke verantwoordelijkheid!! Deed iedereen in Europa dat maar, dan waren deze acties niet nodig.
    Bovendien was dit onderdeel van een maratonactie en iedereen die eerder was gearresteerd was binnen 1 dag weer vrijgelaten.
    Daar komt nog bij dat er helemaal geen belangrijke zaken om over te stemmen zijn want de 3-dagen-per-week-formatie gaat nog maanden in beslag nemen en het kabinet mag geen ingrijpende beslissingen nemen. Bovendien hebben we nog 24 stemmers in blok SP.

    Reactie door Irma — dinsdag 9 januari 2007 @ 12.17 uur

  65. Haras @ 29

    Hulde, helemaal mee eens.

    Reactie door alexander — dinsdag 9 januari 2007 @ 12.31 uur

  66. De grootmachten zijn volledig gestoord.
    Het is een al groffe schending van de mens en de natuur. Ik vind het zeer angstwekkend dat er atoom onderzeeers rond varen. Het getuigt van een totaal gebrek aan respect voor de zee.
    Hoe kan je zo krankjorum raken dat je denkt de wereldvrede hiermede te bewaken? Zijn stom, doof en blind voor de gevolgen?
    Ik herzie mijn vorig idee dat Krista daar in principe niet had horen te zijn vanwege extra achterliggende comlicaties rond de schots/britse conflicten.
    Ik ben blij dat ze erbij was en hoop op nog veel meer steeds grotere acties. De wereldleiders moeten wakker geschud worden dat burgers hier niet omgevraagd hebben, en er ook niet in willen investeren.

    Reactie door maria — dinsdag 9 januari 2007 @ 12.33 uur

  67. @59 en @60
    Zoals gezegd; Krista is volksvertegenwoordiger maar dat wil toch niet zeggen dat ze perse in de kamer aanwezig dient te zijn. Ze vertegenwoordigd een deel van het volk, ten aller tijden. En ik hoor ook bij dat deel. Laat ze nou toevallig mij vertegenwoordigen op een plek waar het gezien de belangrijkheid gewenst is. En dat nota bene met het risico om in het cachot gestopt te worden. Zo zijn er ook volksvertegenwoordigers die afwezig zijn in de kamer en deelnemen aan conferenties waar wij gewone stervelingen geen enkel belang bij hebben. Bilderberg bijvoorbeeld. Of zich vertonen op vergaderingen van rechtse bewegingen die het daglicht niet kunnen velen.
    Nee, geef mij Krista maar.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 9 januari 2007 @ 12.35 uur

  68. @Gandalf: Ik stel ook niet dat ze altijd in de kamer aanwezig moet zijn. Ik stel dat ze zich naar mijn idee niet in een situatie mag plaatsen waarin ze haar werk als volksvertegenwoordiger niet meer kan doen.

    Reactie door Han — dinsdag 9 januari 2007 @ 14.00 uur

  69. @ Han,
    Als Krista in Schotland tegen de onzinnige aanschaffing van kernwapens protesteert, dóet ze haar werk als volksvertegenwoordiger. Ze is een van de 150 afgevaardigden namens het volk om ons als volk te vertegenwoordigen. Dus niet alleen tijdens de vergaderingen, maar óók daarbuiten.

    Reactie door Maaike — dinsdag 9 januari 2007 @ 17.03 uur

  70. Waarom gaatdeze van binnen en van buiten onattractive “KRIS” niet demonsteren in Noord Korea en of Cuba?

    Reactie door s.porter — dinsdag 9 januari 2007 @ 17.20 uur

  71. Jongens, de tweede kamer doet immers helemaal niets op dit tijdstip, terwijl Krista is geweldig goed de Vrede aan het bewaren.
    Wat voor betere functie op dit moment te vervullen?

    Reactie door walking bull — dinsdag 9 januari 2007 @ 17.26 uur

  72. Het is een uitstekende ontwikkeling, dat de wolven, die voor de verkiezingen schaapskleren hebben aangetrokken en zich zg. salonfähig hebben voorgedaan, bij de eerste de beste gelegenheid weer hun ware aard laten zien.
    Oma Krista, wat hebt U toch een grote mond?

    Reactie door Jan van Dijk — dinsdag 9 januari 2007 @ 17.28 uur

  73. SOLIDARITEIT BLIJFT SOLIDARITEIT

    Eric Vrijsen noemt in Elsevier de actie van Krista van Velzen potsierlijk en beschreef deze als beschamend.

    Waarom mag een parlementariër zich niet meer solidair tonen met buitenlandse politici? Dit heeft niets te maken met inmenging in buitenlandse aangelegenheden. Soldaten sturen naat Irak en Afghanistan mag toch ook niet als zulks worden omschreven? Hans van Baalen maakt zich er eveneens druk over. Hij kan zich beter zorgen maken over het zetelverlies van de VVD.

    Europa is klein en ongeacht de herkomst van de atoomonderzeeërs, vervuilen ze wel onze zeeën. Bovendien heeft de nucleaire wapenwedloop verstrekkende mondeale gevolgen en daar mag je als nationaal parlementariër niet onverschillig voor zijn.

    Hoe wil Vrijsen overigens de Amerikaanse aanval op Somalië omschrijven? Potsierlijk misschien?

    Erik Ramaekers

    Reactie door erik — dinsdag 9 januari 2007 @ 17.28 uur

  74. Is Elsevier een bekende merk voor toiletpapier?

    Reactie door walking bull — dinsdag 9 januari 2007 @ 18.03 uur

  75. Ik zou me als belastingbetaler en als SP-lid schamen als er géén Volksvertegenwoordigers aan dit soort akties mee zouden doen. Een Kamerlid hoort niet alleen maar in de Kamer.

    Reactie door Johnito — dinsdag 9 januari 2007 @ 18.26 uur

  76. @Maaike (69) Klopt helemaal! Maar als Krista daar wordt gearresteerd kan ze die taak niet meer naar behoren uitvoeren en daar gaat het me juist om.

    Reactie door Han — dinsdag 9 januari 2007 @ 19.50 uur

  77. OFF TOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    En ook de maan raken we op korte of middelbare tijd kwijt.
    Al 10% van de maanoppervlakte is reeds verkocht aan Israeliten er wordt een ware
    Hausse verwacht op de beschikbare ruimte op de maan, waarbij de prijzen schrikbarend zullen stijgen!!!!!!!!!
    Hoe bedenken ze het??????????

    Reactie door Gonda — dinsdag 9 januari 2007 @ 20.37 uur

  78. @76 Han
    Is het je uberhaupt bekend dat een forse groep van de Kamerleden met de duurste vlucht die er is naar Afghanistan is vertrokken? Natuurlijk met super bescherming en een luxe verblijf op kosten van jou en mij? Alsof ze onze jongens niet het beste kunnen steunen door ze naar huis te halen.

    Krista voert haar taak juist prima uit en ik kan niet geloven dat jij na alle ijzersterke argumenten hier nog steeds vol wenst te houden dat ze als Kamerlid haar taak verwaarloost. Krista is het beste Kamerlid, ze staat ergens voor en doet tenminste iets aan de grove schending van het verdrag door de Britten

    Reactie door Irma — dinsdag 9 januari 2007 @ 21.04 uur

  79. van morgen op tv/alhoewel al verschrikkelijk oud nieuws/
    komplete dorpen in de uk verdwijnen in zee,,
    reden er is geen geld voor nieuwe zeeweringen??
    en financiele steun voor de slachtoffers
    en weer doet nieumand er wat aan.
    op een beetje de sp enz na dan?
    ach het gebeurt gewoon,blij dat ik niet aan de kust woon,zullen er wel veel denken.
    ach,,de onderzeeérs heeft ook weer wat meer ruimte,
    60 miljard,hoeveel paaltjes/zeewering kun je daar mee zetten?
    ze zijn allemaal aan het bewapenen/moderniseren,us,uk,nl enz,alle c regeringen,
    zijn wij nu zo blind geworden dat je het niet meer ziet wat er te gebeuren valt,wat deze nieuwe wereld orde voor ogen heeft/aan het plannen is.(kijk even terrug naar 1935-1940)
    totale wereld heerschapij.

    Reactie door ad — dinsdag 9 januari 2007 @ 21.07 uur

  80. We moeten wel de dingen zuiver blijven zien. Een kernonderzeeer is een boot die op kernenergie zich kan voortbewegen en hoeft niet per definitie in conflict te zijn met het non-polifiratieverdrag. Dit gaat pas op als er kernwapens aan boord zijn.

    Maar waarom hebben we die schepen nodig eigenlijk? Welke vijand moeten we nog met zoveel high tech besluipen? Die tijd is toch echt geweest.

    Dus stoppen met die giga gelden in dit soort projecten te stoppen lijkt me een zinvolle optie.

    Goed gedaan daar in een overigens prachtige omgeving!!

    Reactie door Ton — dinsdag 9 januari 2007 @ 21.54 uur

  81. @34 ad,

    OT, Heb je netwerk gezien ad ?
    SCHANDALIG, Het is nadelig voor nederlanders en voor polen. NIET TE GELOVEN!! Zoek bij uitzending gemist als je het niet gezien hebt en geintresseerd bent.
    Een echte VOC.mentaliteit…… hoe diep kan je nog verder zakken.Het diepte punt is wat mij betreft wel bereikt.

    Reactie door Lisette — dinsdag 9 januari 2007 @ 22.53 uur

  82. ton,,over je eerste 5 regels..
    Van Velzen: “De meerderheid van de Schotten wil geen kernwapenduikboten in haar wateren. Toch wil Blair de hele atoomvloot moderniseren, zonder iets te doen aan de afbouw van het kernwapenarsenaal, waartoe het non-proliferatiegedrag verplicht. De Britten varen 24 uur per dag door de wateren van het noordelijk halfrond met massavernietigingswapens met een slagkracht van 400 keer de bom op Hiroshima, terwijl de Amerikanen hetzelfde doen op het zuidelijk halfrond. Met welke morele autoriteit kan het Westen dan nog een land als Iran of Noord-Korea aanspreken?”
    staat er toch echt!
    voorderest ben ik het wel met je eens hoor.

    Reactie door ad — dinsdag 9 januari 2007 @ 22.53 uur

  83. Weg met die atoomonderzeeers! Krista, we zijn trots op je!

    Reactie door J3roen — dinsdag 9 januari 2007 @ 23.06 uur

  84. Slimme jongens die machtswellustelingen, iedereen was tegen de kruisraketten.
    Wel die vuurpijlen zijn nu gemonteerd op bootjes, nu een haventje en klaar is kees.
    Lang leve de EU goed voor de wapenindustrie de volgende stap is een vijand ontdekken zou het Rusland zijn want die kunnen met hun tengels niet van de olie/ gaskraan afblijven.

    Reactie door Old Henk — dinsdag 9 januari 2007 @ 23.17 uur

  85. Irma(78), Ik stel helemaal niet dat Krista haar taak verwaarloost. Ik stel dat ze zich naar mijn idee niet in een situatie mag plaatsen waarin ze haar werk als volksvertegenwoordiger niet meer kan doen.

    Helaas is dit al de derde keer dat ik dat voor jou moet herhalen en steeds weer trek jij een conclusie die kant nog wal raakt en haal je er dingen bij die niets met deze zaak te maken heeft. Misschien kun je de reacties de volgende keer wat beter lezen. Met de SP willen we onze invloed toch zo groot mogelijk maken? Hoe doe je dat dan als kamerlid vanuit een (buitenlandse) gevangenis?

    Nogmaals; de aktie bewonder ik. De “personele” invulling keur ik af.

    Reactie door Han — woensdag 10 januari 2007 @ 7.31 uur

  86. Met wie?

    De hele wapenwedloop is een waanzinnige illusie! The hele war against terrorism is een zieke en krankzinnige benadering van een paar controlfreeaks, die denken dat ze de wereld in hun eentje kunnen regeren! Wat een domheid.
    De democraten in amerika hebben wel duidelijk stelling genomen en meer dan dat, ze beloven er alles aan te gaan doen om verdere escalatie te voorkomen. God help ons!

    Reactie door Elsemie — woensdag 10 januari 2007 @ 9.21 uur

  87. Ik zag van de week een reportage over woningen die in zee verdwijnen, wegens afkalving van de kust in ZuidEngeland, daar kan men het geld beter aanbesteden als dat domme oorlogstuig.

    Reactie door leen — woensdag 10 januari 2007 @ 12.20 uur

  88. @49 Bart
    waart komt uw illusie vandaan dat het nu wel veilig is op de wereld?
    met al die machtswellustelingen zoals Amerika bv…

    die troep moet van de gehele wereld verdwijnen,al die kernwapens!
    Iran mag ze niet,maar Noord Korea wel en dat terwijl die er gewoon maling aan heeft om gewoon proeven te doen tegen alle afspraken in.

    ik geloof niet dat u het helemaal helder ziet.

    Reactie door iew — woensdag 10 januari 2007 @ 13.34 uur

  89. Gelukkig meer opbouwende dan afbrekende
    kritiek tav Krista van Velzen, die stáát er-
    gens voor en die gáát ergens voor!
    Verdient zij veel lof ipv de narrow-minded
    reakties die ik hier af en toe tegenkom en
    kan ik Gandalf’s bijdrage onder @67 volledig
    onderschrijven en doen vast velen dat met
    mij! Krista verdient onze grote dank voor
    haar positieve inzet met inzet van lijf en
    leden! Wij horen uiteraard graag wat over de
    gang van zaken dmv his Masters Voice!

    Reactie door Madelief — woensdag 10 januari 2007 @ 15.44 uur

  90. wat ben ik blij dat de sp niet in de regering komt. Dan worden wij het meest slappe landje dat heel deze wereld kent

    Reactie door blaat — woensdag 10 januari 2007 @ 21.01 uur

  91. 90
    de ramadan overleeft??(blaat)

    Reactie door ad — woensdag 10 januari 2007 @ 21.27 uur

  92. @90, mè…..,e-e-eh…..,mè…., e-e-eh!
    Géén zorgen maken, blaat maar een end weg!
    De SP e.a. gaan binnen de oppositie verder
    met het controleren van de regering en zo
    mogelijk zélf met nieuwe wetsvoorstellen ko
    men als dat bitterhard nodig zou blijken en
    ‘n kabinet zwaar ten achter blijft in presta
    ties! Met knikkende knietjes zullen stemge-
    rechtigden er achter komen dat zij pas dan
    recht gedaan worden als het leuteren met ‘n
    bekertje koffie in de hand van links tot
    rechts tot stáán wordt gebracht. Je zult nog
    versteld gaan staan wie er uiteindelijk de
    slappe lach aan overhouden, al zal het niet
    een totaal slap landje worden, maar wie het
    laatst lacht, lacht het best en jij onnozel
    schaap doe maar een slap voor anders blijft
    de stank zo onder je kinnetje hangen, maar
    vermoedelijk geef je nog geen wol en moge-
    lijk in de rij om de burger te trakteren op
    kebap? Klaverblaadjes en sprietjes gras zul-
    len je niet lang meer op de been houden,
    vrees ik. Wat zul je je intussen lamlendig
    voelen……

    Reactie door Madelief — donderdag 11 januari 2007 @ 5.57 uur

  93. Han

    Als je met een hecht team werkt, zijn er altijd collega’s die de zaken tijdelijk van je over kunnen nemen. Krista heeft echt wel een inschatting gemaakt van de consequentie’s van haar actie die ze tezamen met parlementsleden van andere europese landen heeft geïnitieerd.Dit zijn voor mij de echte europarlementariërs! Niet degene die op het pluche zitten en alleen voorgekauwde items proberen door te slikken. Daarbij, mag je voor een snoepreisje, gefinancierd door het bedrijfsleven en geïnitieerd door hun lobbyisten dan wel verstek laten gaan? Of omdat je drie maanden met zwangerschapsverlof gaat, let wel met drie maanden is er geen sprake meer van dat een collega “even” kan “waarnemen”. Nee, dan liever dit initiatief dat een helder licht werpt op zaken die allemaal achter onze rug om worden bekonkeld. Door openheid van zaken te geven kun je veel meer invloed uitoefenen dan het onderlinge gekonkel op het pluche. Het is blijkbaar de enige manier! So be it!

    Reactie door Elsemie — donderdag 11 januari 2007 @ 10.31 uur

  94. Krista: prima aktie! Hartelijk dank daarvoor.

    Reactie door Harry — donderdag 11 januari 2007 @ 12.54 uur

  95. @blaat (90)
    ik ben werkelijk overdonderd door je inhoudelijke bijdrage! Mijn overdonderende antwoord: wat ben ik blij dat de sp straks wel in de regering komt. Dan worden wij het meest voorbeeldwaardige landje dat heel deze wereld kent. Whoehoe!

    Reactie door Maaike — donderdag 11 januari 2007 @ 13.43 uur

  96. Een meid uit één stuk. Een die begrijpt dat een ware volksvertegenwoordiger niet alleen moet lezen, praten en stukken schrijven, maar op z’n tijd ook de handen uit de mouwen moet steken om praktisch belangrijke veranderingen door te voeren. Haar geld dubbel en dwars waard. Van dit soort kunnen er niet genoeg zijn.

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 11 januari 2007 @ 17.47 uur

  97. @ Gonda (77):

    Beste Gonda,

    Die onzin geloof je toch niet? Welke idioot “koopt” nu in Godsnaa, een stukje maan? Van welke “eigenaar” dan? Of denk je dat God een slaatje wil slaan uit de mogelijkheid van de mens, om naar de maan te gaan? Oei, dit kan ook nog op twee manieren worden uitgelegd!). :)

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 11 januari 2007 @ 18.13 uur

  98. willen ze nu allemaal bij elkaar de wereld een miljoen maal vernietigen ? Volgens mij is een maal al voldoende !

    Reactie door fred — donderdag 11 januari 2007 @ 19.32 uur

  99. Stel je voor dat je op een vreemde planeet komt. Je ontmoet zo’n alien en hij leidt je rond op de planeet. Plotseling zie je een stapel vreemde metalen pijpen. “Wat is dat” vraag je. “Oh dat?” is het antwoord. “Dat hebben we gemaakt zodat we elkaar en onze planeet kunnen vernietigen.”

    Reactie door Harry — vrijdag 12 januari 2007 @ 0.33 uur

  100. Jawel Harry , zo zouden die klootzakken aan de top eens moeten denken .

    Reactie door Fred — vrijdag 12 januari 2007 @ 11.15 uur