Bedreigd: Lege plekken

Reclame

Advertisers seem determined to fill every last one of them. Supermarket eggs have been stamped with the names of CBS television shows. Subway turnstiles bear messages from Geico auto insurance. Chinese food cartons promote Continental Airways. US Airways is selling ads on motion sickness bags. And the trays used in airport security lines have been hawking Rolodexes.

Marketers used to try their hardest to reach people at home, when they were watching TV or reading newspapers or magazines. But consumers’ viewing and reading habits are so scattershot now that many advertisers say the best way to reach time-pressed consumers is to try to catch their eye at literally every turn.

In de steden van Amerika is bijna geen lege plek zonder reclame meer te vinden. Een artikel uit de New York Times gaat er verder op in. Ik zag de reclameschapen echter niet voorbij komen. Lopen we toch een keertje voor op Amerika…

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 21 januari 2007 :: 13.24 uur

10 Comments

10 reacties

  1. In Sao Paolo hebben ze sindskort een echt anti-reclame beleid. Meer info vind je hier
    http://www.zinfo.nl/zinfo/2007/01/wist_je_dat.html

    Reactie door Zinfo.nl — zondag 21 januari 2007 @ 13.47 uur

  2. Mja, de golf komt er hier ook aan. Alleen dan in de vorm van narrowcasting. Hier praten we over twee jaar nog wel over, wanneer er lege plekken in je huis ook gevuld gaan worden.
    (Ik kan het weten. Het is mijn werk…)

    Reactie door Struikel — zondag 21 januari 2007 @ 14.07 uur

  3. Waarde vrinden socialisten,

    Reclame wordt n.m.m. ook in Nederland steeds brutaler. Niet alleen het bedrijfsleven maar ook de overheid maakt zich hier schuldig aan.
    De laatste jaren wordt je door de staat via de media aangemoedigd om, vanwege gezondheidstechnische redenen vooral vette vissoorten(Ik noem:kabeljauw,haring) te gaan consumeren. Even later krijg je een spotje, vanwege ecologische redenen vooral geen vette vis ( ik noem:kabeljauw, haring) meer te nuttigen.
    Door reclame/propaganda raken mensen in verwarring. Helaas is die reclame/propaganda blijkbaar wel lucratief. De oplossing ligt n.m.m. in handen van de burgers zelf; boycot opdringerige bedrijven en blijf kritisch.
    Voor wat betreft het “postbus 51 geweld”, ik hou , gezien de inbreng van de c.u.,mijn hart vast voor de komende vier jaar.
    Spotjes met als item: “Fietsen op zondag, is van de duivel”.

    Met liberale groet,

    Reactie door Jan Bert Kuipers — zondag 21 januari 2007 @ 14.32 uur

  4. Dit hoort bij de laatste stuiptrekkingen van het kapitalisme.

    Reactie door Hermie Kreeft — zondag 21 januari 2007 @ 14.45 uur

  5. LEGE PLEKKEN

    Hoe meer lege plekken gevuld met reclame, des te meer lege plekken in onze harten…

    Groet Erik

    Reactie door erik — zondag 21 januari 2007 @ 15.23 uur

  6. Zelfs reclame op kotszakjes? Hmmm, ideetje voor Talpa/Tien?

    Reactie door Erik van Donk — zondag 21 januari 2007 @ 16.11 uur

  7. Ruimte is geld.

    Reactie door J.Z. Herrenberg — zondag 21 januari 2007 @ 18.17 uur

  8. Mensen, het is allemaal nog veel erger.

    Zo is er een politieke partij die het liefst wil dat al haar leden rondlopen in rode T-shirts met een tomaat erop.

    Reactie door Eerst nadenken — zondag 21 januari 2007 @ 19.20 uur

  9. ….en de aanplakborden vlak vóór verkiezingen dan…? Is dat reclame, propaganda?

    Reactie door franslj — zondag 21 januari 2007 @ 22.24 uur

  10. Mijn beste Eerst Nadenken,

    Het is zinloos inhoudelijk in te gaan op je wat sneue commentaren, daar zij duidelijk uit frustratie geboren zijn en derhalve een sterk negatief karakter hebben.
    Ik zou je willen aanraden positief tegen het leven aan te gaan kijken. Doe eens iets aardigs, wees eens solidair met mensen. Word lid van een partij en werk mee aan een betere maatschappij. Als je je op een dergelijke manier inzet is het mogelijk dat je in een warm bad van goede vrienden wordt gedompeld, probeer het maar.
    Je kunt natuurlijk ervoor kiezen dit niet te doen, gewoon lekker doorchagrijnen op de site van een partij die niet de jouwe is, en waar je duidelijk geen wezenlijke inbreng hebt. Gelukkig word je er in ieder geval niet van.
    Tot slot: “Eerst nadenken”; ga nu eens bij jezelf na wat andere mensen (zelfs van je eigen partij) nu echt van die naam zouden vinden……… En? Toch maar beter gewoon je eigen naam gebruiken, nietwaar?

    Hartelijke groeten van Robert.

    Reactie door Robert — maandag 22 januari 2007 @ 18.10 uur