En wat krijg je dan?

Een bonus…

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

vrijdag 16 februari 2007 :: 18.36 uur

63 Comments

63 reacties

  1. Is het niet een beetje vreemd, dat we van dit soort berichten al niet eens meer raar opkijken.
    Volgens mij heb je pas recht op een bonus als je meer dan goed werk heb verricht.
    Kan iemand mij nog uitleggen hoe het dan mogelijk is dat deze mensen die bonus opstrijken, terwijl de NS nog steeds niet in staat is aan zijn beloftes te voldoen.
    Misschien heeft het iets te maken met de winstcijfers van afgelopen dinsdag?
    Daaruit bleek dat de NS megawinst heeft behaald, niet door het gebruik vn de treinen,
    nee door de winkels en eetcorners op de stations.
    De prioriteiten zijn verschoven van de treinen naar de stations.
    De enige die daar de dupe van zijn, blijken de reizigers te zijn.
    Die zitten in de te late overvolle treinstellen.
    De top van de NS steekt de bonus in zijn zak,en klopt elkaar op de schouders.

    Reactie door kitje — vrijdag 16 februari 2007 @ 18.55 uur

  2. Die bonussen horen in het openbaarvervoer zelf gestoken worden….nieuwe treinstellen?

    Reactie door Chrisinactie — vrijdag 16 februari 2007 @ 18.55 uur

  3. De bonus alleen al is een riant salaris, en dan totaal een inkomen van zes ton is volslagen buiten alle proporties.
    En dan ook nog de doelstellingen niet halen?
    Onvoorstelbaar!
    Graaicultuur ten top!

    Reactie door bert — vrijdag 16 februari 2007 @ 18.57 uur

  4. Ik vraag mij af, als iemand vaak te laat op z’n werk komt door dat de treinen niet op tijd of helemaal niet rijden, daardoor ontslagen zou worden, zouden de kosten en het verlies van een deel van zijn salaris niet te verhalen zijn bij de NS ??.
    Ik bedoel hij heeft toch niet om z’n ontslag gevraagd, hij heeft onyslag gekregen door toedoen van derden.
    Kijk als men toch met het geld gaat smijten, waarom dan ook niet naar gedupeerde reizigers.

    Reactie door Pool — vrijdag 16 februari 2007 @ 18.57 uur

  5. Crimineel! Ordinaire graaiers!
    104.406 euro aan bonus!! In totaal 600.000 euro aan jaarinkomsten.

    Hard te verteren voor ondergetekende die met BRUTO 13.000 euro PER JAAR in de hoek is gezet vanwege het runnen/coachen/managen van een gezin met 3 kinderen, waardoor alles op rolletjes liep en ze in het goede spoor zijn gebleven.

    Reactie door Gloria — vrijdag 16 februari 2007 @ 19.07 uur

  6. En maar zeiken over de corruptie in bijv. Afrikaanse landen.
    Hier is corruptie ‘gewoon’ legaal.

    Reactie door Johan Visscher — vrijdag 16 februari 2007 @ 19.12 uur

  7. Lijkt wel het wilde westen in het verre verre pre- Bush stadium.
    Daar vlogen de bonen ook zo in het rond.
    Of zit ik nu verkeerd en zijn dit andere bonusen.
    Maar toch in geval ik verkeeerd zit,
    Het doet me denken aan het wilde westen.

    Reactie door Alex — vrijdag 16 februari 2007 @ 19.31 uur

  8. Dus dat wil zeggen dat die 104,406 een extraatje is?

    Ik heb niks tegen hoge salarissen maar dit zou ik niet eens willen ontvangen, zoveel geld krijg je toch niet eens op in het jaar?,ik bedoel met salaris erbij, hoe kan het zijn dat er zoveel wordt betaald en dat er mensen zijn die zo’n salaris als normaal accepteren, ik zou me doodschamen als ik zoveel geld “verdiende”

    Alleen al van de bonus kun je een riant leven lijden, zou ik eigenlijk voor zo’n man een normaal salaris vinden, meer dan genoeg.

    Gloor, hierin heb je gelijk GROTE GRAAIERS

    Reactie door carla — vrijdag 16 februari 2007 @ 19.39 uur

  9. Zoals Gloria al zei: CRIMINEEL de enig juiste benaming.

    Roelf

    Reactie door Roelf van Bergen — vrijdag 16 februari 2007 @ 19.42 uur

  10. Gloria

    met BRUTO 13.000 euro PER JAAR.

    Daar mag je het CDA en/of andere christelijke partijen dan wel heel dankbaar voor wezen, die hadden het GEZIN al sinds jaar en dag tot hoeksteen van de samenleving
    verworven.
    Of is dat in het tweede VOC-TIJDPERK opeens verandert???
    En zijn de(lichamelijk-hard-werkende) mensen
    ineens veroordeelt tot de moderne-slaven van de eenentwintigste-eeuw, die door alle verplichte vaste lasten en kosten niet meer het geld hebben om eten te kopen en veroordeelt worden naar de voedselbanken.
    Ik las ergens dat de voedselbanken toch mogen blijven bestaan.
    Ik zou haast denken kunnen de vaste-lasten en/of kosten nog wel omhoog, dan kunnen nog meer mensen gebruik maken van de voedselbank
    Hoe meer zielen hoe meer vreugde of??

    Reactie door Gonda — vrijdag 16 februari 2007 @ 19.59 uur

  11. Nu zeker SP!

    Reactie door Shaman — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.06 uur

  12. Ja…bonussen…ik kan er nu niet meer tegen zijn,ik heb ook een bonus van de SVB van
    Euro 13.- gekregen.
    Ik moet nu zwijgen, ik zal proberen er wat
    mee te gaan doen,ik zet het niet op de bank, ik ben ook tegen woekerrentes,ik ga het hele
    bedrag nuttig besteden b.v. een nieuwe strippenkaart kopen.

    Reactie door Toon van Vliet — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.21 uur

  13. nou voetbal holigans,de taak is duidelijk dacht ik,maareeuu laat de gewone reizigers met rust/alleen totale treinstellen,en mijn zege heb je,laten we zeggen uit mijn afgods naam,ga er voor.

    Reactie door ad — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.22 uur

  14. @9

    Hoi Roelf, je bent er weer!

    Reactie door Gloria — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.24 uur

  15. ps oftoppic kan zalm niet aangegeven worden,,het zegt gewoon op tv, ik ga een maand lekker niets doen,,
    eeuu nou weet ik ,als ik dat zou zeggen bij bv het uwv dat mijn uitkering(als ik hem zou hebben)gelijk gestopt wordt solisitatieplicht meen ik,tja zou je daar invullen ik doe even een maand niets,dan denk ik dat het uwv het zelfde doet.

    Reactie door ad — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.25 uur

  16. Snap het nou eens. Als topcat krijg je naast een toch al niet lullig salaris ALTIJD een bonus. Vallen de prestaties tegen dan krijg je alleen wat minder meer bonus.

    Reactie door Ed Sorrento — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.26 uur

  17. @8 carla

    Met recht! Voor zo’n inkomen zou ik mij ook diep schamen. Dan maar liever arm zijn.

    @10 Gonda

    Die hoeksteen van die christelijke voccers is de steen geworden waarmee ze mijn werk in de hoek hebben gestenigd.

    Reactie door Gloria — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.33 uur

  18. De kaartjes voor de trein moet je er uit een automaat trekken en de informatie over de vertraagde treinen schalt blikkig uit de speakers over het volle perron. De enige loketten die ‘bemenst’ hebben totaal geen weet van een dienstregeling, helaas ook niet van voedselbereiding.

    Welkom in onze Nationale Snackbar!

    Door al die vreetlokketten zitten de treinen op langere termijn natuurlijk wel veel voller, vandaar die bonus waarschijnlijk.

    Reactie door hanri — vrijdag 16 februari 2007 @ 20.34 uur

  19. ik krijg ieder jaar meer van minder!

    Reactie door Elsemie — vrijdag 16 februari 2007 @ 21.24 uur

  20. off topic.Leon de winter is een mongool.maar dit komt aardig in de richting van de waarheid. de rechtbank te Amsterdam inzake de affaire tussen Bram Moszkowicz en Jort Kelder roept enkele interessante vragen op. Volgens het vonnis mag Bram Moszkowicz een ‘maffiamaat’ genoemd worden.

    Wat is een maffiamaat? De ‘maffia’ staat voor georganiseerde misdaad, maar wat betekent ‘maat’? Het woord ‘maat’ is niet enkelvoudig in betekenis; het staat voor vriend, bekende, maar ook voor gezel, kameraad, verbondene, deelnemer.

    Een ‘maffiamaat’ betekent dus niet alleen een vriendje van de maffia maar ook een verbondene mét de maffia. Door de ruimte die het begrip ‘maat’ biedt, kan iemand dus vrij snel een ‘maffiamaat’ in de zin van ‘maffioos’ worden genoemd.

    Maten van maten
    De vraag rijst nu of een maat van een maffiamaat ook een maffiamaat kan worden genoemd. De vraag dient bevestigend te worden beantwoord. Bram Moszkowicz is zelf geen maffiaman maar treedt als advocaat soms voor maffiosi op.

    De rechter vindt het dan geoorloofd om zo iemand een ‘maffiamaat’ te noemen. In het geval van Holleeder moet nog bewezen worden dat hij tot de maffia behoort, maar daar stoorde de rechter zich niet aan: Holleeder moet een maffioos genoemd worden omdat de pers en het OM dat vinden, zo redeneert de rechter.

    Dit is een nieuwe vorm van rechtspraak. Iemand kan schuldig zijn omdat de Volkskrant en het OM dat vinden. Omdat Bram – mijn maat – kennelijk Holleeder een innemende man vindt, mag Bram een ‘maffiamaat’ genoemd worden, stelt het vonnis. Hetgeen inhoudt dat Bram daarmee ook kan worden aangeduid als een verbondene mét de maffia, een maffioos.

    Ofwel: de rechtbank laat toe dat Bram een maffioos wordt genoemd. Als Bram een maffiamaat is, en ik zijn maat ben, dan ben ik een maat van de maffioos Bram, en ben ik dus ook een maffioos, of op zijn minst een maffiamaat.

    Meer maffiozen
    De problemen beginnen nu pas. Ik heb meerdere maten. Een andere maat van mij is professor Afshin Ellian. En aangezien ik een maffiamaat ben en daarmee dus als maffioos kan worden bestempeld aangezien dit tot de betekenissen van ‘maffiamaat’ behoort, en aangezien Afshin mijn maat is, is hij ook een maffiamaat/maffioos.

    Afshin heeft niet alleen mij als maat. Ook Afshin heeft meerdere maten, onder wie professor Ernst Hirsch Ballin. Afshin is een maffiamaat/maffioos door zijn associatie met mij, en via Afshin is nu ook professor Hirsch Ballin, de minister van Justitie, een maffiamaat/maffioos aangezien hij een maat is van Afshin Ellian.

    Ernst Hirsch Ballin heeft vervolgens een maat in professor Jan Peter Balkenende, onze premier. Aangezien Hirsch Ballin een maffiamaat is, is onze premier ook een maffiamaat/maffioos. Balkenende, de maffiamaat, heeft professor Piet Hein Donner als zijn maat. Onze premier is een maffiamaat en de maat van onze premier, Donner, is daarmee een maffiamaat/maffioot.

    En nu komt het: Piet Hein Donner heeft een maat in onze vorstin, Beatrix van Oranje. Aangezien Piet Hein Donner een maffiamaat is, is onze koningin ook een maffiamaat/maffioot. Ofwel: dit vonnis heeft eigenaardige gevolgen. Het houdt in dat wij onze vorstin, via een simpele logische redenering, een maffiamaat of maffioot mogen noemen.Zie je wel,de waarheid is gewoon simpel.

    Reactie door paul — vrijdag 16 februari 2007 @ 22.00 uur

  21. @ 1 kitje Idd

    Op een of andere manier kan ik hier ook niet meer van opkijken…… de Nederlandse Spoorwegen moeten eens ophouden met vastgoed en de uitbating daarvan……

    Zelfs na een ‘denkpauze’ kan ik het nog niet bevatten….. slaat nergens op!

    Reactie door Ach ja — vrijdag 16 februari 2007 @ 22.37 uur

  22. @20 paul

    Kortom: dit land is een maffiabende!

    Reactie door Gloria — vrijdag 16 februari 2007 @ 22.48 uur

  23. @ 21 Gloria

    De Cosa Nostra verbleekt hierbij, gezien alle zichtbare ellende die dit kabinet en werkgevers en allerhande graaiers hebben aangericht en dan nog maar te zwijgen over de niet zichtbare ellende.

    Reactie door Pool — vrijdag 16 februari 2007 @ 23.00 uur

  24. Onze vorstin is ook een maffiosa!
    Heeft ze ooit geprotesteerd tegen de valse besluiten van de kabinetten?
    Hebben we haar ooit gehoord over de oorlog in Irak? Haar afkeuring uitgesproken over ‘onze’ bemoeienis daarmee? De voedselbanken? Haar ooit gezien tijdens demonstraties?
    Wat een belachelijke positie om altijd maar te moeten zwijgen. Voor zoveel zwijggeld zou ik mij als vorstin doodschamen.
    Ik zou als vorstin als eerste het koningshuis afschaffen en het zwijgen doorbreken: “Volk ik teer niet langer op jullie geld en laat mij in het vervolg niet meer met alle winden meewaaien”

    Maar ja, daarom ben ik dan ook Assepoester.

    Reactie door Gloria — vrijdag 16 februari 2007 @ 23.18 uur

  25. @10 Gonda — vrijdag 16 februari 2007 @ 19.59,

    Jij noemt dat een verworvenheid? En de alleenstaanden dan, of tellen die niet mee en zijn die tweederangs burgens?
    Zo lijkt het haast wel bij christenen.

    De MENS zou de hoeksteen van de samenleving moeten zijn. Iedereen telt mee!

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — vrijdag 16 februari 2007 @ 23.58 uur

  26. @ 24 Assepoester

    Ik heb net naar Pauw & Witteman gekeken, moet je horen wat Wouter Bos over het congres van morgen te vertellen heeft.
    Ik denk dat we ons kleine sprankje hoop op een onderzoek naar deelname aan de oorlog in Irak wel kunnen vergeten…… kijk maar eens naar de herhaling van dit programma.

    Reactie door Pool — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.00 uur

  27. Gloria (24)
    En onze Jan heeft kortgeleden nog gezegd dat Beatrix het zo goed doet, en Maxima en Alexander ook.Je kunt het nog nalezen in een van de laatste Tribunes. (of de Spanning, dat ben ik even kwijt).De SP is toch niet meer tegen het koningshuis???

    Reactie door hanneke — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.03 uur

  28. Wat denk je van de topvoetballers, daar gaan we toch allemaal naar toe om ze toe te juichen met hun waanzinnige salarissen?
    En al die presentatoren van de TV? Daar kijken we toch ook met bewondering naar, en dat accepteren we toch ook allemaal?Als er niemand naar de topsport ging en ook niet op de TV keek naar sport en de BN-ers, dan zou er misschien iets veranderen.
    De oude Romeinen zeiden het al: Brood en spelen. Wie daar vrijwillig aan mee doet heeft geen recht ergens over te klagen, die houdt het systeem mede in stand!

    Reactie door hanneke — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.09 uur

  29. @23 Pool

    Hoor je dat? Nu is er een begrotingsoverschot en wordt er geadviseerd deze niet in te zetten! Zelfs niet om armoede te verminderen en de voedselbanken op te doeken!
    Pool, ik heb mijn hark al klaarstaan. Neem jij je electrische snoeimes mee? Robbierobson en ik gaan ook nog wat bakstenen lozen in Den Haag. We kunnen nog wel wat mankracht gebruiken. Vrouwen ook welkom.

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.13 uur

  30. @ 26 hanneke

    De SP is in principe nog steeds tegen het koningshuis.
    Wat Jan uitlegde was, dat een meerderheid van ons volk voor het koningshuis is.
    En dat het daarom geen zin heeft, om van het voortbestaan van het koningshuis een verkiezingsissue te maken.
    Of een zogenaamd breekpunt in een eventuele
    formatie.
    SP is dus nog steeds voorstander van afschaffing.

    Reactie door kitje — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.25 uur

  31. Evert Tigchelaar jr

    Ja Evert, daar lijkt het wel op, daar statuten door, en voor mensen zijn ingesteld. En er maar weinige leden zijn die ze doorbreken.
    Het was mijn opvoeding vanaf mijn geboorte tot het tijdstip dat je het ouderlijk-huis verlaat, en je geacht werd je eigen gezin te stichten, zoals eeuwen daarvoor. En er zeker vele jaren waren dat je niet genoeg kon neuken om aan de gezinsuitbreiding te voldoen (lossen en laden).
    Maar andere voor mij belangrijkere regels, (ook ooit eens door mensen ingesteld) waarmee ik heb gebroken en daardoor niet meer in de kerk kom, maar wat geenzins wil zeggen dat ik niet in een schepper (die voor mij God genoemd mag worden) geloof.

    Reactie door Gonda — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.27 uur

  32. @26 hanneke

    Ik ben geen slaaf van de SP. De SP houdt ook niet van slaven! Wel is de SP de partij die het meest bij mijn denkwijze past. Sommige zaken vallen daarbuiten.

    Ik ben niet tegen een koningin die vecht voor haar volk. Die op bescheiden wijze ons geld uitgeeft en haar stem verheft door op te komen voor onrecht.
    Ik ben allergisch voor paleizen waar geen plaats is voor het volk en waar zelfs Wouter Bos zijn gezicht verliest door zijn open boord te sluiten met een stropdas. Die hele mentaliteit zal hem de strop om doen!

    De koningin doet het goed? Daar kan ik het niet mee eens zijn. Ze doet misschien geen kwaad, maar meer zit er niet in. Ik vond haar moeder heldhaftiger. Eerlijk gezegd: alleen Pieter van Vollenhoven is een persoonlijkheid. Maar ja, hij komt dan ook niet uit dat ‘bloed’ dat weinig of geen helden heeft opgeleverd.

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.36 uur

  33. Er zijn zelfs mensen die gaan vechten voor de vlag en de koningin!
    Mensen die weigerden werden in de gevangenis gezet… De ja-knikkers zijn inmiddels behangen met klatergoud.
    Je zal je mouw maar vol laten medailleren en belinten met moordzaken.

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.43 uur

  34. @ 29 Gloria

    Ik ben van de partij, ik zal proberen onderweg een sjofel te ritsen.

    Heb je al gekeken nar Pauw en Witteman.
    Ik denk dat je dan een bijl zal meenemen, we kunnen ook De Hakker nog vragen, die heeft een ruime ervaring met dit soort zaken, vooral wat betreft het omhakken.

    Reactie door Pool — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.44 uur

  35. @26

    Prins, het is misselijkmakend! Ik heb het zijdelings meegekregen en mij het meest gestoord aan WEER zijn aanval op de SP.

    Die PvdA moet opgedoekt worden. Zij hebben een D66 mentaliteit.

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.53 uur

  36. PS
    Ja, de herhaling staat aan.

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.55 uur

  37. Hakken en zagen, gooien met stenen, zelfs een shovel zal niet helpen.
    Hoognodig is bewustzijn van de kiezer, van de gewone mens. Bewustzijn welke zal leiden tot ontmaskering van al die bedriegers.
    Natuurlijk: de achterban van PvdA en ook die van CU, zij leven tijdelijk in euforie. Zij vergeten voor het gemak even dat zij hun ziel hebben verkocht aan het cDA.
    Nostradamus heeft mbt dit tijdsgewricht het al voorzegt: ‘satan zal heersen in de hoogste regionen van de katholieke kerk.’
    Wie of wat is heden ten dagen de katholieke kerk?
    Niets anders dan een instrument van al die zichzelf op de borst kloppende machtige christelijke wereldleiders met achter de schermen de regie van B-i-l-d-e-r-b-e-r-g.
    Vergis je niet in en spreek mij niet tegen met de tegenwerping dat er binnen het christelijke geloof schakeringen zijn en dat Nostradamus en of wellicht ik de plank in deze misslaan.
    ‘De as van het kwaad’ is gemakkelijk vanuit het voorzegde een gezicht en een naam toe te kennen. NEE, niet welke men ons wil doen laten geloven.
    Het is inherent aan de voorspelde hypocrisie dat men naar een ander en iets anders wijst.
    De wáre Christen zal zich nimmer hiertoe laten verleiden.

    Reactie door Sjaak — zaterdag 17 februari 2007 @ 3.23 uur

  38. Onvoorstelbaar, hoe is het mogelijk…

    Reactie door maria — zaterdag 17 februari 2007 @ 8.22 uur

  39. Ik vind ze wel slim. Investeren in retaurants en eethuizen, op stations.
    Vervolgens de treinen veels te laat, of niet laten rijden.
    En al die mensen op die koude tochtige stations stromen binnen, en jouw winst stroomt binnen.

    Reactie door Hanna — zaterdag 17 februari 2007 @ 9.19 uur

  40. Ik wordt kotsmisselijk van die Christelijk-liberale-sociaaldemocratiisch graaiersmentaliteit. Een walgelijk schofterige dievenclub. Het doet me aan corrupte politici als Beel (KVP) en burgemeester Visser (CHU) denken. Kan er niet het initiatief worden dat bij de voormalige staatsbedrijven, waarvan de aandelen nog grotendeels in staatshanden zijn een eind aan die zelfverrijkingsmentalitieit komen. Gewoon een wet met een expliciet verbod dat bij die bedrijven niemand meer mag verdienen dan een directeur-generaal. Immers vroeger vielen ze onder een ministerie en dan was de secretaris-generaal de baas, de directeur van een sttatsbedrijf behoorde minder dan de secretaris-generaal te verdienen.

    En kom niet met de rotsmoes dat je dan geen goeie mensen kunt krijgen. Je ziet nu ook dat het heel makkelijk is om een blik ministers en staatssecretarissen open te draaien. Mensen met die capaciteiten liggen gewoon voor het opscheppen, het zijn geen zeldzame capaciteiten. Als iemand geen genoegen wil nemen met zo een salaris dan rot die maar op. Er zijn genoeg liefheners met dezelfde kwaliteiten die wel met zo een salaris genoegen willen nemen.

    Reactie door Drob — zaterdag 17 februari 2007 @ 11.38 uur

  41. kitje (30)
    Maar dan ga je als socialist toch niet openbaar vertellen dat ze het zo goed doen!
    Dat is net zo goed volksverlakkerij. Die lui staan altijd aan de verkeerde kant. Zie mijn bijdragen elders over de Bilderberg conferenties.

    Reactie door hanneke — zaterdag 17 februari 2007 @ 12.04 uur

  42. Kitje en Gloria (32)
    Kun je me uitleggen dat je in principe tegen een koningshuis bent, en vervolgens die mensen gaat prijzen, die als lid daarvan juist al die dingen doen waar je van walgt, en die het onderdrukkende systeem in stand houden. Dat blijf ik volksverlakkerij noemen .Je kunt ook zeggen zieltjes (stemvee) winnen. Of dat op den duur werkt kun je bij de PvdA zien!

    Reactie door hanneke — zaterdag 17 februari 2007 @ 12.16 uur

  43. @34 Pool — zaterdag 17 februari 2007 @ 0.44,

    Gedraag je a.u.b., ik moet ook niks hebben van de draaikonten club (pvda) maar doe even normaal. Laat zien dat de SP een partij is van beschaafde mensen inplaats van wilde bavianen.

    Dat Wouter Bos zo doet geeft al weer aan dat het tij keert.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 17 februari 2007 @ 13.04 uur

  44. het zijn grote bolussen die die hoge bonussen opstrijken!!

    Reactie door e.krul — zaterdag 17 februari 2007 @ 13.06 uur

  45. Het kabinet doet net alsof ze wat aan de hoge bonussen en salarisen wil doen maar vult alleen maar eigen zakken, 30% loonsverhoging ministers en minister president zelfs 40%.

    @Jan Marijnissen,
    Zeg daar maar weer eens wat van in de media, dat ze hun hand in eigen boezem moeten steken en afzien van die absurte loonsverhoging. Kom op Jan, er tegen aan, je kan het!

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 17 februari 2007 @ 13.54 uur

  46. @45 Evert Tigchelaar

    Kom op Evert! We kunnen wel steeds Jan roepen, maar wij hebben ook verantwoordelijkheid te nemen naar al die corruptie. Geef toe dat het tijd gaat worden om op te trekken naar Den Haag. Met democratisch stemmen krijgen we het nooit voor elkaar. De stemcomputers zijn onbetrouwbaar en de lobby tussen het CDA en de PvdA was allang gaande voor de verkiezingsuitslag. En zie wie er nu gaan regeren…
    Het is tijd voor revolutie!

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 februari 2007 @ 15.04 uur

  47. Ja, en weet je wat ik zo verbazingwekkend en hemeltergend ergerlijk vind, de redenering:
    “Aan de top moeten wij wel dergelijke beloningen geven anders verdwijnt talent naar elders”.

    Zou het niet eerder zo zijn dat een topbestuurder, met name in een maatschappelijk georienteerde, publieke functie, vooral – naast uiteraard andere kwaliteiten – ook invoelingsvermogen, mededogen, gewoon “gevoel” en creativiteit moet hebben?
    En zou een als zodanig omschreven persoon dan wel zo’n graaibeluste geldwolf zijn?
    Kortom, al dit soort kulredeneringen zijn alleen maar – een gemakkelijk door te prikken – excuus om de “ons- kent – ons- club” zijn gang te laten gaan.

    Waarom verdomme, laten wij – de bevolking – dit eigenlijk toe??!

    Harrie V.

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — zaterdag 17 februari 2007 @ 15.08 uur

  48. @ 43 Evert

    …wilde bavianen…Zijn dat niet die apen die steeds hun achterste laten zien aan iedere willekeurige voorbijganger?
    Enfin, aan het rijtje van vergelijkingen met het dierenrijk zou ik willen toevoegen de ratten Jaques Tichelaar en Wouter Bos.

    Groet Erik

    Reactie door erik — zaterdag 17 februari 2007 @ 16.01 uur

  49. Overigens gaat wel 52% van deze bonus naar de overheid. De SP zou eigenlijk meer van deze loonslaven met topsalarissen in Nederland moeten willen. Levert toch weer gemeenschapsgeld op wat herverdeeld kan worden

    Groet Gerrit

    Reactie door gerrit — zaterdag 17 februari 2007 @ 17.58 uur

  50. Dit krijg je ervan als organisaties die in feite het algemeen maatschappelijk belang behoren te dienen (openbaar vervoer, energie, water, enz.) geforceerd worden gemodelleerd naar de “vrije markt”. Dan worden graaiers in de gelegenheid gesteld hun onbegrensde materiële honger te bevredigen, geheel los van hun werkelijke prestaties of maatschappelijke verdienste.

    @ Paul (20):

    Die rechtse rakker Leon de Winter komt er wel wat laat (en via een ingewikkelde redenering) achter, dat we geregeerd worden door maffiosi…..

    Overigens vergeet hij nog, dat advocaten in een maatschap plegen te werken. Bram Moszkowicz is dus per definitie een maat. En tja, als hij dan ook nog zijn diensten aanbiedt aan de maffia, wordt hij natuurlijk een “maffiamaat”.

    @ Gloria (32):

    De interessantste mensen in het Koningshuis komen van buiten: Claus, Pieter van Vollenhoven en Maxima. Nou ja, vooruit, prinses Irene mag er ook nog bij.

    Reactie door Olav Meijer — zaterdag 17 februari 2007 @ 18.39 uur

  51. @ 43 Evert Tigchelaar jr

    Natuurlijk Evert gedragen wij ons, maar we moeten even ons gal spuiten, dus een beetje beeldspraak is dan ook wel getoloreerd.
    Al met al is het jammer dat het congres van de PvdA er mee ingestemt heeft met de deelname aan het kabinet.
    Ergens had ik nog een sprankje hoop dat deze club niet zou deelnemen, maar het zij zo.
    We gaan niet meer tekeer (mischien nog een klein beetje) en we gaan ons concentreren op 7 maart.

    Reactie door Pool — zaterdag 17 februari 2007 @ 19.47 uur

  52. Als je deze onverdiende bonus onbelast wegzet tegen de wettelijke rente heb je een halve bijstandsuitkering voor de rest van je leven.
    Hoezo geen halvegarebestuurderscultuur ?.

    Reactie door hendrik dieks — zaterdag 17 februari 2007 @ 20.08 uur

  53. Denkend aan Holland…

    Dan denk ik aan tulpen, maffiamaten en
    aan Wouter Bos…de MATENAAIER!

    Erik

    Reactie door erik — zaterdag 17 februari 2007 @ 20.49 uur

  54. @49 om 17.58 uur, Gerrit:

    Moeten wij dit opvatten als een verdediging van dat soort graaiers?
    Nou, dan mochten ze zich een betere advocaat wensen: Al dat graaivolk dat in overheids – of semi-overheidsinstellingen werkt, wordt al uit de door de bevolking opgebrachte belastingen en/of premies betaald.
    En voor de overige graaiers geldt eigenlijk wezenlijk hetzelfde: iemand – WIJ DUS!!! – moet hun onbeschoft hoge vergoeding opbrengen.

    En als het volgens jouw “interessante” gedachtegang zou moeten gaan, krijgen we daarvan dus hoogstens 52% weer terug.
    In heel veel gevallen zal ook dat niet eens lukken, gehaaid als deze lieden zijn in het goochelen met allerlei aftrekposten en belastingtrucs. Dus …??

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — zaterdag 17 februari 2007 @ 21.15 uur

  55. @46 Gloria — zaterdag 17 februari 2007 @ 15.04,

    Ik neem mijn verantwoordelijk ook wel hoor. Ik help met folderen bij acties en verkiezingen en zit zins kort ook in het bestuur van de lokale SP hier (ok, maar simpel bestuurslid maar toch).

    Maar Jan is de leider van de SP, maar goed, mag ook wel iemand anders zijn die het kabinet aanspreekt om eens de hand in eigen boezem te steken.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zaterdag 17 februari 2007 @ 22.06 uur

  56. @55 Evert Tigchelaar

    ‘t Is wat Pool zegt: nog tot op het congres gehoopt op een eerlijke achterban van Bos. Een achterban die hun leider bij de les roept en niet mee wil doen aan machtsspelletjes. Jammer dat die partij in zijn geheel zo geflipt is.

    Goed van jou, Evert, dat je weer aan het folderen gaat en bestuurslid bent geworden!

    Reactie door Gloria — zondag 18 februari 2007 @ 0.43 uur

  57. staat er niet correct in:wie kinderen kreeg 4 them uitgaande van een lifelong perspective
    + prospect.

    Reactie door una voce poco fa,qui nel cor mi risuono — zondag 18 februari 2007 @ 1.44 uur

  58. het talent, de toewijding, de organisatiekunde etc. als zeropointquadraat van de ouders/verzorgers, al of niet alleenstaand(alle variabelen mog.),moeten balkenENDE als hoek-steen(om de nek)functioneelgezin toch awake schuuuuteln? waar is nog liefde,houden van, denk ik dan. roer om Jan,wie gescheiden is kreeg ooit kinderen uit een lifelong 4 them!!
    en je vroeg er niet om warmhearted dom?!thuis te blijven voor de kidz als manlief z’n zoveelste bijscholing deed(of zelf gecancelde eigensjnabbel-ik moest eens ‘voor hem gaan luisteren’ omdat ik betere oren had..terwijl…2 much shit and pain… ik kon poffen bij iemand qua talent-terugbetaalbaarheid..wou/kon ich ni gLauben;reaal as’k was);ouderlijke compensatie;als de 1 het niet doet,vul je aan, niet wetende dat je op termijn genaaid wordt:hij een goeie baan, jij ‘aus liebe’onbetaald.breek me de bek volgens madelieflief niet open..ex is nu adjunct,ik ben nix,alleen wonen de kidz hier wel,en we (remarried met’n superguy)hebben na een veel te kleine huurwoning uiteindelijk een huis gekocht-voor een goeie kickstart voor hen. dat geluk heb ik wel, al is niemand wie die was van origine-second chance!! zo laat zit ik nooit op dit log, gewoon te moe,gloria, in excelcis deo;ik dee wa’k kon,harrie v. you’ve no idea wat ik loochende,WELL TRUST ALL !

    Reactie door una voce poco fa,qui nel cor mi risuono — zondag 18 februari 2007 @ 1.50 uur

  59. Harrie, ik verdedig de bonus niet. Toch blijft er voor een loonslaaf niet veel over van die bonus. Stel hij krijgt 100.000, daar gaat 52% vanaf, daar valt niets tegen te doen. Blijft 48.000 over. Koopt ie een leuke auto van voor zijn vrouw, gaat er 17.000 BPM en BTW af, ook niet aan te ontkomen, blijft 31.000 euro over.
    Ik geeft toe, meer grootverdieners bij de overheid, betalen we zelf, maar als er meer van deze loonslaven in het bedrijfsleven zaten, is het ook niet zo moeilijk meer om de zorg, aow, wia, etc, betaalbaar te houden.
    Gerrit

    Reactie door gerrit — zondag 18 februari 2007 @ 10.07 uur

  60. Mensen die van eerlijkheid,rechtvaardigheid,socialerechtvaardigheid,en die een hekel aan achterkamertjespolitiek maar openheid en niet van leugenachtige politicie houden!!!
    Stem op 7 maart op de SP

    Reactie door Dirk Schuit — zondag 18 februari 2007 @ 10.46 uur

  61. Het gáát niet over presteren en verdiende bonussen. Het gaat om zakkenvullerij over de rug van anderen en daar een mooie naam aan geven.
    Het gaat over mensen die vooral zichzelf en hun ‘vrinden’ uitbetalen. Het is een grote bende in Nederland het kabinet voorop.
    Is er iets afgesproken in het regeerakkoord over Tabaksblat, ik dacht het niet.
    Terwijl in de UK er nu toch echt stemmen opgaan om dit daadwerjkelijk aan te pakken omdat het de spuigaten uitloopt.
    Amerikaanse toestanden? Nee zelfs dat niet. Want in Amerika ga je de gevangenis in als je sjoemelt aan de top maar hier wordt eenieder aan de top op alle mogelijke manieren ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden. Als ze een keer aangeklagd worden voor fraude zijn ze oh zo zielig.(en kopen het af)
    Nederland gaat inderdaad terug naar de jaren vijftig, terug naar de klassenmaatschappij en de klassejustitie, waar het kapitaal zichzelf beschermt en de macht in handen houdt. De PvdA is toegetreden tot dit heiligdom. Kok is de geestelijk vader van Wouter Bos. Als ik kijk naar Kok, de Geus en Terpstra denk ik. Je moet vooral de vakbond wantrouwen. Dat zijn echte salonsocialisten. Zodra ze zelf meer gaan verdienen verloochenen ze alles wat ze ooit als goed hebben gepresenteerd, ze wilden vooral zelf meer geld, dáár lag hun hartstocht.
    Je ziet wiens brood men eet wiens woord men spreekt. Terug naar de jaren vijftig dus.

    Reactie door Henny — zondag 18 februari 2007 @ 19.38 uur

  62. @59 10.07 Gerrit:

    “Je verdedigt de bonus niet”, maar zo te lezen ben je niet echt tegen dit soort onbeschofte en immorele vergoedingen?
    Als dat zo is, zeg dat dan gewoon.

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — zondag 18 februari 2007 @ 23.39 uur

  63. @ gerrit.

    die 48.000 euro bonus, daar moet ik 2 jaar voor werken.

    was die bonus nodig?, nee.
    de ns kan er beter 2 conducteurs of machinisten voor aannemen, ze komen toch mensen tekort.?

    Reactie door rutger — maandag 19 februari 2007 @ 8.13 uur