Actie Grindtegel

UPC stuurt mensen tegenwoordig ongevraagd een ‘mediabox’. Voor veel mensen is onduidelijk dat wanneer je ‘m aanneemt, het abonnement vanzelf ingaat. De consumentenbond heeft daarom vorige week nog een klacht ingediend bij de Consumenten Autoriteit.

Een paar bezoekers van FOK! waren het echter helemaal zat, en zijn een tegen-actie begonnen. Ze sturen UPC ongevraagd grindtegels toe…

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zondag 18 februari 2007 :: 16.39 uur

90 Comments

90 reacties

  1. Geweldige actie tegen deze reclame-terreur. Ik doe mee!

    Reactie door Ellen — zondag 18 februari 2007 @ 17.00 uur

  2. Goeie Aktie van FOK.
    Misschien dat ze bij UPC dan eens gaan
    beseffen hoe vervelend het is om ongevraagd post te ontvangen.
    En dan ineens vastzitten aan een vaag abonnement.
    Misschien kunnen ze deze aktie met succes verlengen, dat doet UPC ook met hun vage
    abonnementen.

    Reactie door kitje — zondag 18 februari 2007 @ 17.12 uur

  3. UPC is een zeer slechte provider, ze falen op alle gebied en blijven maar doorgaan met agressieve verkoop, mensen neem niks van UPC, ik spreek uit ervaring.

    Reactie door carla — zondag 18 februari 2007 @ 17.16 uur

  4. UPC wil je niet problemen mee hebben, want het duurt wel meer dan een jaar voor dat het opgelost is… Heel eng!!!

    Reactie door Paula — zondag 18 februari 2007 @ 17.17 uur

  5. Ook een goed middel om alle bedrijven dat het leuk vindt om ongewenste reclame per post te verzenden eens te verrassen met zo’n mooie grindtegel.

    Reactie door B3rt — zondag 18 februari 2007 @ 17.20 uur

  6. ik lig ook in de clinch met UPC, omdat ze een ander abonnement leveren als schriftelijk en mondeling overeengekomen. Ze lappen overeenkomsten gewoon aan hun laars, als ze al antwoorden op een brief, meestal niet dus, verstoppen ze zich achter termen als technisch onmogelijk, terwijl de grootste stommeling snapt dat het met techniek niets te maken heeft als je een overeenkomst niet nakomt, of weigert een modem om te wisselen. De telefonische klantenservice verstopt zich achter meerderen bij wie ze nagevraagd hebben en die je nooit aan de lijn krijgt.

    Maar: de politiek gaat in dit geval akkoord met monopolievorming. De NMA kan niets doen want het UPC beslistvoor zich zelf. Waar de KPN aan alle kanten gepakt wordt door opta en nma mag UPC (en casema en andere kabelbedrijven die in hun regio de macht hebben) doen wat ze willen. Betalen ze meer, is het de maffia van Nederland?

    Het enige machtmiddel dat je als consument hebt is UPC opzeggen, maar er zijn nauwelijks alternatieven en dat weten ze verdomd goed. Als je je betalingen opschort wordt je afgesloten, geen enkel rechtsmiddel werkt hier behalve de gang naar de rechter en wie zal dat betalen?

    Den Haag kijkt toe, want geld is belangrijker als recht, wet, normen en waarden. Zeker als het om de balkenendes van deze wereld gaat.

    Reactie door ipuntje — zondag 18 februari 2007 @ 17.41 uur

  7. Humor,die hou ik erin.

    Reactie door sander — zondag 18 februari 2007 @ 18.07 uur

  8. GeenStijl heeft er een stukje aan gewijd onder de titel ‘Fok! gaat UPC kapot maken’. Daarover heb ik dan weer geschreven op http://www.opinieleiders.nl/techlog/pivot/entry.php?id=4041 . Inmiddels heb ik weer eens een ip-ban van GeenStijl aan mijn broek ( http://www.opinieleiders.nl/techlog/pivot/entry.php?id=4042 ). GeenStijl wil kennelijk vriendjes blijven met UPC.

    Reactie door Cpt. Iglo — zondag 18 februari 2007 @ 18.26 uur

  9. Mja, die privatisering van de kabel heeft natuurlijk weinig opgeleverd voor de gewone man. Behalve dan ellende zoals hierboven beschreven…

    De overheid had de kabel niet in de uitverkoop moeten doen en zeker niet op de manier waarop dat gebeurd is. Want er is natuurlijk geen enkele sprake van marktwerking in de kabelsector!

    Reactie door DJ Digital — zondag 18 februari 2007 @ 18.34 uur

  10. Heeft iemand het antwoordnummer van de tweede kamer. ‘k heb ook nog een steentje bij te dragen.

    Reactie door Pool — zondag 18 februari 2007 @ 20.35 uur

  11. Mooie actie. Hou ik wel van.

    Reactie door ACCEPT — zondag 18 februari 2007 @ 20.46 uur

  12. Sorry, maar ik vind het allemaal een beetje overdreven. Zelf ben ik UPC klant en heb geen slechte ervaringen. Neen ik houd ook niet van agressieve reclame en zelfs reclameblokken op TV zap ik consequent weg.
    Echter, UPC heeft een aanbod dat aan duidelijkheid niet te wensen overlaat. Als je die box neemt zul je actief moeten laten weten dat je er niet mee door wilt gaan. Daar hoef je geen swahili voor te kennen. UPC heeft echter goed ingespeeld op de gevoeligheid van velen voor lokkertjes. En krijg je zo’n ding aan de deur aangeboden dan moet je wel even neen zeggen. Dat heb ik dan ook gedaan. Heb je geen neen gezegd, dan moet je achteraf niet doen alsof het allemaal aan UPC ligt.

    Reactie door Jean — zondag 18 februari 2007 @ 20.51 uur

  13. Ik heb zelf weinig problemen met upc,niet al te lange wachtijden,vriendelijk geholpen,overstappen naar een ander abonement ook geen problemen.alleen het mag wel wat goedkoper.

    Reactie door paul — zondag 18 februari 2007 @ 20.57 uur

  14. Kreeg ook zo kastje vond het wel leuk digitaal op de doos stond 6 maanden gratis.
    Kreeg na 4 weken al een rekening in de bus of ik wou betalen.
    Dus bellen ,aardige man aan de telefoon ik zoek het even voor u uit een momentje graag bats lijn verbroken ben 15 min bezig geweest.
    Kosten 1.50 Euro
    Tweede keer weer naar 15 min een aardige vrouw aan de telefoon een momentje ik zoek het even voor u uit bats de lijn verbroken.
    Kosten 1,50 Euro.
    Het ging over een bedrag van 6 Euro als ik nog een keer bel dan ben ik het bedrag al kwijt.
    De rekening maar in de prullenbak gegooid we wachten wel af.
    Maar doen we ook nog iets aan Planet+ bellen want dat is helemaal een ramp.
    Na 13 min en 39 sec wordt bij mijn de verbinding er uit geflikkerd dat gaat bij ieder gesprek.
    Zowel verbijsterend al verbazend gaven ze in de oorzaak aan dat het kwam omdat ik geen nummer melding had.
    Best wel Humor deze bedrijven zoals Sander dat al aangaf.

    Reactie door De Hakker — zondag 18 februari 2007 @ 21.05 uur

  15. Wisten jullie dat er firma’s bestaan die mensen in dienst hebben om weblogs af te struinen? Zodra er slecht nieuws over die firma’s in staat, wordt er positieve bijdragen geplaatst door deze betaalde krachten.

    Reactie door Gekke Gerrit — zondag 18 februari 2007 @ 21.16 uur

  16. @ 14 De Hakker

    Een medestudent van m’n zoon heeft UPC tv/internet/telefoon alle brieven, rekeningen en wat nog meer, stuurt hij ongeopend retour met de mededeling “verkeerd adres” hij doet dit al bijna twee jaar met succes en is nooit afgesloten van geen enkele dienst.

    Hij heeft zich indertijd aangemeld met een andere naam als geintje, en de eerste acceptgiro op het postkantoor betaald, en sinsdien nooit meer iets betaald.

    Ik denk dat UPC gek van die studentenhuizen wordt en dat ze er maar niet aan beginnen om te vorderen, of hun administratie loopt voor geen meter, ik denk het laatste gezien alle ellende die UPC ook in het verleden heeft gehad.

    Reactie door Pool — zondag 18 februari 2007 @ 21.21 uur

  17. @ 15 Gerrit

    Het zijn niet alleen bedrijven die dat doen, wat dacht je van justitie, belastingdienst, AIVD en andere aanverwante artikelen.

    Big brother is watching you …..

    Bijna elke Pc die op het internet is aangesloten wordt zonder toestemming soms 2 a 3 X per minuut gescand, mijn top lag op 5 hits per minuut.

    Reactie door Pool — zondag 18 februari 2007 @ 21.28 uur

  18. Gekke Gerrit.

    Je naam zegt het al.

    Het is gewoon waar wat ik schrijf en ik werk niet voor UPC. Sukkel.

    Reactie door Jean — zondag 18 februari 2007 @ 21.36 uur

  19. Paranoide Gekke Gerrit.en ik werk ook niet voor UPC

    Reactie door paul — zondag 18 februari 2007 @ 21.52 uur

  20. @Pool. leg mij dat eens uit. als je computer stealt is, alle poorten dicht.onnodige activiteiten uitschakeld.en je Netwerkverbruik is 0 ,firewall gebruikt(geen windows),geen rootkits hebt,geen spyware hebt.je prefech schoont.en de normale schoonmaakacties,hoe zij dit doen.

    Reactie door paul — zondag 18 februari 2007 @ 22.20 uur

  21. Jean is het nodig om iemand voor sukkel uit te maken?. Wat Gerrit zegt klopt gewoon. Hij wees niet met zijn vinger naar iemand. Of ben je misschien toch….?

    Reactie door smartie — zondag 18 februari 2007 @ 22.24 uur

  22. @17 Pool — zondag 18 februari 2007 @ 21.28,

    Hoe ben je er achter gekomen, wat voor programma gebruik je daarvoor?

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — zondag 18 februari 2007 @ 22.52 uur

  23. Wisten jullie dat UPC een afdeling heeft met zo’n 10 man die forums afgaat om zich daar in te mengen en zo in het voordeel van UPC te kunnen spreken. UPC is een oplichtersbende.

    Reactie door ACCEPT — zondag 18 februari 2007 @ 22.53 uur

  24. Nou…KPN en dan met name HetNet kan er ook wat van. Via internet wilde ik het wel eens proberen om internet en telefonie samen te laten gaan. HetNet stuurde een experia-box en bij het aanbieden door een koerierdienst vroeg ik wat er in die doos zit. Experia-box, zei hij en ik vroeg; Draadloos of bekabeld netwerk. Draadloos zei hij, waarop ik de bestelling niet accepteerde en de koerier het weer meenam.

    Tot m’n verbazing schrijft HetNet vanaf sept iedere maand 34,95 af van m’n rekening en, na een half jaar, gaat dat nog steeds door, ondanks brieven, mails etc…, terwijl ik helemaal geen experia-box heb en niet via internet telefoneer.

    Kortom: één grote zooi bij KPN/HetNet, als je iets wil veranderen of iets niet accepteert.

    Reactie door franslj — zondag 18 februari 2007 @ 22.54 uur

  25. @25 franslj

    Je hebt anders wel een e-mailadres van HET NET! Vind ik wel vreemd.

    Reactie door ACCEPT — zondag 18 februari 2007 @ 23.12 uur

  26. UPC= Ultieme Proleten Club.
    Ongevraagd automatisch afschrijven; aan de deur werd mij een pak in de handen geduwd:”Hier is uw mediabox”. Geweigerd dus.
    Nu weer een brief:”Volgende week wordt uw mediabox thuisbezorgd”.
    Dit is toch van de gekke, gesteld dat een of andere firma mij ongevraagd een auto of wat dan ook voor de deur neerzet met de opmerking dat als ik ‘m niet wil , hem maar moet terugsturen!
    UPC kan z’n gang gaan en er is geen instantie die er wat aan doet.
    Overigens is het met Internet plus bellen ook nog steeds een bende ;inderdaad uitvallende verbindingen en hun news-server werkt voor geen meter.

    Reactie door Sjors — zondag 18 februari 2007 @ 23.19 uur

  27. @ 20 paul

    Het enigste wat helpt is nog de stekker eruit trekken.

    Zodra jij je browser opent of een verbinding maakt, beginnen de hits op een bepaald moment.
    Op iedere Pc is wel een plug-in ongemerkt geplaats.
    Minder hits krijg je door gebruik te maken
    Mozilla Firefox, en Thunderbird voor je mail.

    Deze informatie over die scans (hits) heb ik gekregen van DigitalSecure een top bedrijf voor wat betreft het beveiligen van hard-en software, dus niet het eerste en beste bedrijfje wat iets doet aan beveiligen.

    Reactie door Pool — maandag 19 februari 2007 @ 0.15 uur

  28. Fransjl

    Ik heb een 6 maanden probleem met tiscali gehad. Kortgezegd heb ik ze steeds gebeld dat diensten niet comform contract waren, werd nagenoeg eendagtaak. Ik heb het contrqactueel afschrijven ook steeds gestorneerd en ze dit per telefoon en mail meteen laten weten.
    Het is nu wel in orde. Ik ben nu bezig tot een billijke schikking met ze te komen.

    Bellen+mailen dat je niet betaald tot het in orde is.Begin meteen met storneren van afschrijvingen als deze qua geleverde dienstens niet kloppen.

    Reactie door maria — maandag 19 februari 2007 @ 0.40 uur

  29. @25 ACCEPT
    Met alle respect, maar dat hoeft niet perse zo vreemd te zijn hoor..Heb je weleens geprobeerd om van internetprovider te veranderen? Gegarandeerd dat je er dan alleen maar weer nog een extra probleem bij hebt en dan ben je alleen maar nog verder van huis..

    Reactie door ToN — maandag 19 februari 2007 @ 0.53 uur

  30. @12 jean

    “Je moet gewoon even nee zeggen”

    Ik heb ruim een half jaar geleden van UPC een brief gekregen waarin ze vroegen of ik een mediabox wilde heben, ik heb ze meegedeeld dat ik niet wilde. nee dus

    drie weken later kreeg ik een brief dat ik binnenkort de box kon verwachten. gebeld, er wordt een notitie gemaakt dat ik even nee heb gezegd. sindsdien ben ik drie keer per telefoon door een medewerker van de UPC benaderd met de vraag of ik een box wilde, waarom ik de box niet wilde, enz.. drie keer nee dus

    drie weken geleden stond er dan eindelijk iemand aan de deur die de langverwachte box kwam brengen. totaal 6 keer even nee gezegd, ik ben in afwachting van het volgende aanbod.

    Voor mij UPC ten voeten uit. Zij doen wat zij willen. De klant heeft niets te vertellen en ze worden nog gesteund door onze regeerders ook.

    Misschien snijdt je het probleem ongewild wel aan: Je moet swahili kennen om UPC iets duidelijk te maken, want gewoon nederlands begrijpen ze niet.

    Reactie door ipuntje — maandag 19 februari 2007 @ 7.01 uur

  31. upc de afgelopen 4 jaar:

    na een verhuizing, bijtijds aangegeven, een nieuw telefoon nummer krijgen en daar niet van op de hoogte gesteld worden.

    de rekeningen blijven naar het oude adres gestuurd worden inclusief voorgedrukte acceptgirokaart met je eigen rekening nummer er op.

    na drie maanden zeuren krjg je kopieën van de rekeningen…. van een andere klant, inclusief rekening gegevens.

    je word opnieuw aangesloten terwijl je nooit bent afgesloten, bij navraag blijkt dat ze een nieuw administratie systeem in gebruik hebben genomen. foutje….. oja, er staat nog een rekening van u open van 2001.???
    om te bewijzen dat je toch betaald hebt moet je je in allerlei bochten wringen, nog steeds geen bericht ontvangen.

    iedere maand een rekening van het kwartaal bedrag krijgen.

    wanneer je de rekening niet betaald komt de verhoging op het nieuwe kwartaalbedrag, dat je maandelijks krijgt, en wel direct het hoogste bedrag.

    ja, upc……

    Reactie door rutger — maandag 19 februari 2007 @ 7.48 uur

  32. Goeden morgen vrienden SP.

    Die actie lijkt me ludiek. Wat mij daarbij opvalt dat er zoveel mensen zoiets aangeboden krijgen waar ik nooit van gehoord heb.
    Leef ik in een andere wereld? Of zijn die UPC actie’s voor het westen?
    En dan zijn er nog van die lieden die de ander puber noemen, maar daar zelf niet ver vanaf staan, ze doen maar.
    Het is toch veeeeeel belangrijker om je met de dagelijkse politiek te bemoeien, daar zijn belangrijke zaken te melden:
    Zoals….Stem SP, niks mis mee!

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 19 februari 2007 @ 8.06 uur

  33. ipuntje,

    je hebt de box dus aan de deur gewoon geweigerd, begrijp ik. Zou ik ook doen als ik het niet wilde. Ik wilde eerst wél, ze hebben het ding bezorgd, blijkt thuis dat ik hem niet kon aansluiten (heb helemaal geen SCART e.d. verbindingen) en toen direct weer ingepakt en teruggestuurd, na een telefoontje aan UPC of ze het aub wilde ophalen. Probeerden me eerst wel een nieuwe tv te laten kopen, maar hebben dan toch 1 week later kostenloos het ding weer bij mij thuis afgehaald.

    Overigens gaat het abonnement pas in als je hem hebt aangesloten, instelt en gebruikt. Ik heb er geen cent aan verloren, het ding is gelukkig de deur uit en ik kijk weer lekker als vanouds.

    De reclamecampagne is echter wel degelijk agressief te noemen. Je krijgt het ding (pas eerst na telefoontjes of je het wilt) naar mijn gevoel wel ongeveer door de strot geduwd (“dit is de toekomst, straks zit u zonder tv, u moet toch zo aan een nieuwe tv” etc.).

    Ben benieuwd of ze nu de straattegels ook zo gaan doorsturen aan de klanten…

    Reactie door Wim Kok, Haarlem — maandag 19 februari 2007 @ 8.07 uur

  34. Heb hem afgebeld de energie-slurperd. Gratis nummer! Het moet niet gekker worden. Heb bij mijn bejaarde moeder de mooie doos mogen uitpakken. Normaal wordt ik hier toch wel opgewonden van. Batterijtjes, gebruiksaanwijzing en de lucht van nieuw speelgoed. Maar dit keer was het al met tegenzin. Het ding schijnt op een soort internet te gaan in bellen. OE langzaam. Het gaat ook al gelijk fout het kan geen verbinding maken. Weet al waarom, de card zit er al bij de aflevering niet goed in. En nu is het de kluts kwijt. Dus de stekker er maar uit. Om de boel te resetten. Mijn bejaarde moeder begint nu toch sterk te twijfelen aan mijn technische vermogens. Het duurt allemaal wel erg lang. Weken later heeft ze het nog over de buurman, die er zo soepel mee omgaat en zomaar programmagidsen op tovert. Ook zag ik dat het kastje niet goed weergeeft: Het begin van de ondertitels verdwijnt. En het zapt met zoveel kanalen op deze manier zo idioot. Je zou je op alles moeten abboneren. Das nou net de bedoeling.

    Ondertussen is mijn moeder er van overtuigd dat dit alles een beter beeld oplevert. Dat is positief!

    In werkelijkheid heeft ze er een ongevraagde niet uitgenodigde stroomverbruiker bij. Waar ze niet eens gebruik van kan maken. Ze kijkt nog steeds analoog. Want die afstandsbediening van UPC kan ze niet bedienen. En dat verwachtte ik al………

    Reactie door Pjotter — maandag 19 februari 2007 @ 8.32 uur

  35. @Pool.is opera ook goed? het is de enigste browser die bijna nooit gaten hoeft te dichten.firefox is net zo lek als internet explorer.

    Reactie door paul — maandag 19 februari 2007 @ 9.00 uur

  36. Ha Pool,

    Valse positieven zijn ook een manier om van alles te verkopen, aan software. Verkopen gaat met angst. Neem de boter, alle marketing is gebaseerd op angst: Voor het hart, voor je kind
    waar ik zon mooie blueband fiets aan over hield. Nu hebben we geloof ik al boter die de hersenen sterker maakt. Of dat dat geen angst is.

    Reactie door Pjotter — maandag 19 februari 2007 @ 9.17 uur

  37. Zover ik heb meegemaakt gaat de UPC bij hun handelen er van uit dat er veel mensen zijn die dingen niet helemaal begrijpen. Als je zegt dat iets technisch niet kan, nemen een heleboel mensen al genoegen met dat antwoord. Als je een apparaat op deze wijze aanbiedt, zijn er een heleboel mensen die denken dat ze geen keus hebben. Mijn buurvrouw van in de 80 heeft hem ook maar aangenomen en de doos naast de televisie gezet, totdat wij hem terugstuurden. Goh, ik dacht dat ik dat ding wel moest aannemen. En dit was nog iemand die redelijk met beide benen in het leven staat!

    Je hoeft alleen maar nee te zeggen; je kunt hem zo weer terugsturen; als je het niet wil neem je het toch niet; hoeveel mensen zijn er niet die dit niet begrijpen of weten?

    En dat is het gemene van dit soort praktijken. Te veel mensen en juist weer diegenen die het zwakst in deze maatschappij zijn, ouderen, de minder intelligenten onder ons worden de dupe. De mensen waar De SP juist ook voor bedoeld is toch! dus SP, doe er wat mee!

    Reactie door ipuntje — maandag 19 februari 2007 @ 9.27 uur

  38. Pool deze lijkt me wel afdoende,

    http://www.oldversion.com/program.php?n=sygate

    Is niet voor niets weggekocht door microsoft.

    Hoop alleen dat het zich verdraagt met de bij jouw aanwezende en moelijk te verwijderen heel veel poortkloppers. En die zij er.

    Reactie door Pjotter — maandag 19 februari 2007 @ 9.39 uur

  39. ipuntje,
    Ja het is compleet onzinnig. Het is echt misbruik. En ZEKER van ouderen.

    Reactie door Pjotter — maandag 19 februari 2007 @ 9.52 uur

  40. Dit is een mooie reactie !
    het is tegenwoordig bijne onmogelijk om de reclames buiten de duer te houden : Toch wel heel mooi dat bedrijven hun kosten voor reclame-voering van de belastingen kunnen afschrijven onder de post bedrijfskosten !

    Zou veel mooier zijn dit eens wat te beperken !

    Reactie door Fred — maandag 19 februari 2007 @ 9.53 uur

  41. Jammer dat Oxxio geen antwoordnummer heeft.

    Reactie door sander — maandag 19 februari 2007 @ 10.02 uur

  42. @35 sander

    hoezo?

    Oxxio Antwoordnummer 58 3100 VB Schiedam
    Oxxio Antwoordnummer 4029 3830 VB Leusden
    Oxxio Antwoordnummer 6007 5902 VB Venlo
    Oxxio Energie afd. Metering Antwoordnummer 10000 3440 TB Woerden
    Oxxio Nederland bv Antwoordnummer 10036 2400 VB Alphen a/d Rijn

    Reactie door ipuntje — maandag 19 februari 2007 @ 10.11 uur

  43. @ 22 Evert Tigchelaar jr

    Ik heb een stukje software van DigitalSecure gekregen die deze hits registreert.

    Reactie door Pool — maandag 19 februari 2007 @ 10.20 uur

  44. @20 Paul
    Dat gebeurt via zogenaamde ‘ads’ Dit zijn dus links naar andere IP adressen op de sites die je bezoekt, die automatisch verbinding opbouwen naar bedrijven die reclamemateriaal verspreiden en gebruikersgedrag vastleggen
    Dit is voor 99% eenvoudig te voorkomen met het open source freewareprogramma Peerguardian.
    Het filtert deze ads er uit.
    Installeer het maar eens en zie in het history venster hoeveel troep er binnen een half uur bij je binnenkomt.
    Het draait hier non stop.

    http://phoenixlabs.org/pg2/

    Reactie door Alex — maandag 19 februari 2007 @ 10.34 uur

  45. @ 44 Alex

    Klopt helemaal wat jij schrijft en het is zeker aan te bevelen als je gebruik maakt van peer to peer verbindingen maar uberhaupt is het goed zoiets op de achtergrond te laten meedraaien.

    Maar hier gaat het om een ander fenomeen, ik heb het niet over gebruikersgedrag ik heb het hier over verborgen plug-ins die data registreert en verstuurt zodra jij een een bepaalde tekenreeks transporteert.

    Ik hoop dat je het nog kan volgen… hier een voorbeeldje………

    Als ik b.v. het woord “voetbal” zou intypen, het maakt niet uit waarin hetzij in een tekstverwerker het zij in mail, dat die plug-in dit registreert en op een of andere manier zorgt dat de gehele mail of document ergens terecht komt bij iets of iemand die daar zeer geintresseerd in is.

    Reactie door Pool — maandag 19 februari 2007 @ 11.50 uur

  46. Stuur al die mediaboxen maar terug.
    Ondanks de zachte winter valt de energierekening volgens het CBS voor een gemiddeld huishouden dit jaar namelijk
    weer 85 euro hoger uit.
    En stuur defecte broodroosters en magnetrons maar naar NUON en ESSENT in het vervolg.

    Reactie door Alex — maandag 19 februari 2007 @ 12.13 uur

  47. @25 Accept
    @28 Maria

    Klopt, Accept…het mailadres stamt nog uit de Neanderthalertijd, toen ik nog met zo’n verlengkabel van de telefoon naar de pc liep, om hem daar ergens in te prikken.

    En ..ja, Maria…dat heb ik ook gedaan; storneren. Kreeg prompt ‘n brief met de mededeling; Nu betalen, anders afsluiten !
    Om dan op zoek te gaan naar een nieuwe provider???? Kent iemand van jullie een goeie?

    Reactie door franslj — maandag 19 februari 2007 @ 12.26 uur

  48. @45 Pool
    Ja ik denk je nog te kunnen begrijpen.
    Dit wordt voor een deel afgehandeld door de spyware blocklist in hetzelfde programma.
    Maar beter werkt hier spyware doctor.
    Helaas kost dit wel geld.

    Reactie door Alex — maandag 19 februari 2007 @ 12.26 uur

  49. Ook mij heeft upc ongevraagd deze box opgestuurd. Zelf zeggen ze dit gedaan te hebben na een telefonisch akkoord van mijn kant. Echter heb ik het pakket direct retour gestuurd en ben boze brieven gaan schrijven (nooit bellen naar dit soort gasten t’is te duur en je hebt geen feiten in handen dat je contact met hen maakt). Ik kreeg toen ook na ruim een maand direct antwoord omdat ik ze via de klachtencentrale heb benadert. Nu hebben ze dit abbonement stopgezet en 2 maanden gratis hun diensten die ik al afnam aangeboden. Lijkt mij vooral voor mij efficienter dan bakstenen opsturen. Al steun ik natuurlijk de actie!

    Echter vind ik niet zo snel het antwoordnr. van upc.
    Hier wel een email adres: customercommunications@upc.nl

    en zie ook mijn brief met antwoord van hen;
    http://www.klachtencentrale.nl/klachten/show.php?id=1317

    Reactie door Kwant — maandag 19 februari 2007 @ 12.30 uur

  50. @ 47 franslj

    Je kan ook via een schotel antenne internetten.

    Wil je toch een aardig goede provider voor je pakket, probeer casema ik heb er alleen maar positieve en goede ervaring mee.

    Reactie door Pool — maandag 19 februari 2007 @ 12.36 uur

  51. @ 48 Alex

    Ik heb Spyware doctor van Pctools en ik heb ook Spywareblaster geinstalleerd maar dan nog krijg ik registratie van hits.

    Ik zoek het wel uit en zal eens rond vragen, je hoort nog van me.

    Alex, alvast bedankt

    Reactie door Pool — maandag 19 februari 2007 @ 13.11 uur

  52. @ 35 paul

    Opera is ook een goede browser en inderdaad hij dicht standaard al meer lekken als andere browsers.

    Reactie door Pool — maandag 19 februari 2007 @ 13.22 uur

  53. @ 50. Pool

    Bedankt voor de tip, Pool. Ik ga eens op hun website snuffelen en kijken hoe het daar allemaal in elkaar zit.

    Ik dacht zelf aan @Home, maar ja, dat is weer iets van Essent en of je daar gelukkig mee moet zijn?

    Reactie door franslj — maandag 19 februari 2007 @ 13.27 uur

  54. Off topic

    We zijn weer belazerd…..

    http://www.nu.nl/news/981465/37/Huishoudens_krijgen_hogere_energierekening.html

    Reactie door Pool — maandag 19 februari 2007 @ 14.03 uur

  55. @12
    Jean, wat je daar beweerd is niet waar. Ik heb een mediabox in mijn handen gedrukt gekregen met de mededeling dat ze die weer op kwamen halen, als ik er geen gebruik van maakte. Nu weigeren ze om dit te doen, en verplichten ze mij om deze doos zelf naar het postkantoor te brengen.

    Reactie door Loek — maandag 19 februari 2007 @ 14.14 uur

  56. @12 Jean — Zo simpel is het niet. Mijn zus kreeg er laatst een en had geen idee wat ze nu weer aan haar fiets had hangen. Ze had dan ook vantevoren geen brief gekregen. De bezorger bleef maar drammen. Mijn zus was moe, heeft het al tijden vreselijk druk op haar werk. Ze wilde er vanaf zijn en tekende voor ontvangst. Vervolgens kwam ze er dus achter dat ze nu aan een contract gebonden zat. Ze stuurt het ding alsnog terug met een gepeperde brief.

    Ik heb van mensen gehoord dat de bezorger aan de deur zei dat ze de doos moesten aannemen omdat ze anders helemaal geen tv meer konden kijken. Intimidatie heet zoiets, en valse voorlichting.

    Mij is de twijfelachtige eer ten deel gevallen om deze week ook zo’n ding aangeboden te gaan krijgen. Ja, als je een nummer belt en zegt dat je het NIET wilt, dan komt ‘ie niet. Maar daar hou ik niet van; de verantwoordelijkheid ligt niet bij mij namelijk. Ik hoop dat de bezorger die ik aan de deur krijg net zo’n drammer is. Ik kijk er nu al naar uit. Want ik trek aan het langste eind, dat kan ik garanderen. Ik bepaal of en bij wi ik digitale tv neem. En ik wil het niet, maar mocht het er komen is het zeker NIET bij UPC!

    Reactie door Chantal P — maandag 19 februari 2007 @ 16.05 uur

  57. P.S. Ik heb geloof ik al 5 keer een callcenter aan de lijn gehad en altijd zeg ik dat ik GEEN digitale TV wil. Geen interesse. En toch gaan ze dat ding opsturen. Welk deel van NEE is zo moeilijk te begrijpen?

    Reactie door Chantal P — maandag 19 februari 2007 @ 16.11 uur

  58. Een geweldige actie van FOK!. Ik erger mij al vele jaren aan het schandalige gedrag van de monopolist UPC (een ander mislukt privatiseringsproject; nl. het kabelnet). Ze hebben mij al voor honderden guldens bestolen en ook heb ik maandenlang zonder Internet gezeten vanwege de wanprestaties van UPC dochter Chello. Maar afijn, dat is nu gelukkig verleden tijd sinds ik alles wat UPC heet vermijd als de pest.

    Wat ze nu weer doen is echter de zoveelste ongewenste schanddaad. Het ongevraagd opsturen van een ‘mediabox’. Als je deze niet op tijd retourneert, dan wordt je automatisch UPC digitale televisie door de strot geduwd. De politiek zou direct paal en perk moeten stellen aan deze vorm van ‘marketing’. Stel je voor dat de slager op de hoek iedereen ongevraagd een karbonade zou toesturen en vervolgens een ‘vleesabonnement’ afsluit als deze karbo niet tijdig teruggestuurd wordt. Straks zijn we de hele dag bezig ongevraagde artikelen te retourneren om niet aan het een of ander ongewenste abonnement vast te zitten.

    Micha Jans

    Reactie door Micha Jans — maandag 19 februari 2007 @ 17.04 uur

  59. @51 Pool
    Is allemaal wel een beetje off topic hier.
    Maar als je alsnog last heb laat dan
    eens Hitman Pro op je pc lopen.
    Is een volledig geautomatiseerde scan via een combinatie van 4 afzonderlijke progjes.
    (in de trial periode gratis) Erg goed in het vinden van duistere zaken in de krochten van je harde schijf.
    vriendelijke groet.

    Reactie door Alex — maandag 19 februari 2007 @ 17.24 uur

  60. Ik hoop wel dat het allemaal verchillende zijn, want anders heeft er iemand goedkoop een leuke zithoek in zijn tuin…

    Reactie door Struikel — maandag 19 februari 2007 @ 18.09 uur

  61. @ 50. Pool

    Jammer, Pool…ik bezocht de website van Casema, maar m’n postcode valt niet binnen het verzorgingsgebied van Casema.

    Dus verder zoeken naar een betrouwbare, efficiënte provider.

    Reactie door franslj — maandag 19 februari 2007 @ 21.27 uur

  62. Flikker allen op met je valse spyware dokters. Zeker met die waarvoor je moet betalen. Angst heb ik dat ik iets aan mijn mond krijg. Er was al een grote zwelling. Tandarts. Dat is pas bang zijn. En een cirkel. Van de zenuwen van die dreiging met de deurwaarder van MENZIS. Waardoor je bespaart op eten. MENZIS Vervloekt zit daar het woord mens in? En heel veel angst heb ik voor die schimmige smerige inversteerders van het UPC. Want die zijn geheel onberekenbaar. En Pool ik zet mijn energieslurpende computer ten volle in om terug te boeken of op het laatste moment te betalen. Dat was een goeie opmerking: Alternatieven zijn er niet. Een kastje zonder abbo schijnt er te zijn met 1,2 en drie. Vijfenzeventig euro. Staats tv waarbij je de afstandsbediening voortdurend bij de hand moet hebben. Anders zit je weer in een reclame. Zo een satteliet schotel lijkt mij heel mooi. Hoop dat van mijn vakantiegeld er ooit van komt. Zit je aan CANAL vast voor bv de Belgen. Of geen card lijkt me ook heel mooi. als er maar wat beweegt op die tv. En zelf kiezen. De staat kan niet meer bepalen wat op JOUW draadje, lees Kabel komt.

    Met de zwelling gaat het goed. Het abces Upc had me nog een deurwaarder gestuurd. Met de laatste restjes printerinkt kon ik ze nog aantonen dat alles betaald was.

    Paar dagen later Weer een rekening in de bus!
    Bijna een hartaanval.
    Te betalen: 0,00 cent

    Reactie door Pjotter — maandag 19 februari 2007 @ 22.35 uur

  63. Waarom Henny Huisman iets van politiek moet weten

    Volgens mij was het bij de VPRO, op de radio. Een paar gasten discussieerden over het aanstaande kabinet, en meer speciaal over de vraag of Maxime Verhagen een betere minister van Buitenlandse Zaken zou zijn dan Ben Bot. Aangenaam leuteren. Radio vind ik bij dat type programma’s (vooral als ook luisteraars mogen meedoen) altijd net een kraan die is opengedraaid, en als niemand ‘m bijtijds dichtdraait sta je tenslotte tot over je knieën in de praat. Maar je kunt er zowel bij lezen als in slaap vallen.

    Ik schrok wakker toen ik de gespreksleider zich tot Henny Huisman hoorde wenden. Wat die er van vond.

    Henny Huisman?

    Ja, waarom ook niet, was mijn tweede gedachte. Helemaal los van die man z’n grote verdienste voor de Mini Playback Show en van zijn oprechte verlangen om ooit kennis te krijgen aan de god van Andries Knevel, heb ik hem op de meeste andere terreinen weliswaar altijd voor een betrekkelijk onbenul aangezien – maar waarom zou een betrekkelijk onbenul niet mogen kiezen tussen twee christen-democratische kandidaten op BZ?

    Hij koos, maar ik ben vergeten wie. Hij vond het onderwerp kennelijk zo ver boven z’n macht liggen dat hij er van begon te hakkelen, en zelf liet ik me ondertussen afleiden door de vraag waarom de VPRO voor dit thema nou speciaal hém had uitgenodigd.

    Camp, besloot ik. Camp is, zoals bekend, iets mooi vinden dat lelijk is. Of eigenlijk doen alsóf je iets mooi vindt, dat lelijk is. Dus bijvoorbeeld allemaal tegelijk afspreken dat niets zo prachtig is als Henkjan Smits die de X-factor meet van een wicht dat niet kan zingen. Collectiviteit is een belangrijke voorwaarde voor camp. Een andere voorwaarde is uiteraard een zekere hovaardigheid. Je moet je zo ver boven iets verheven voelen, dat het daar beneden in de verte juist weer goud kan lijken.

    Ik heb het media-watchers nog niet horen opmerken, maar volgens mij zijn radio, televisie en ook kranten onderhevig aan een snel toenemende vercamping, die je zou kunnen vergelijken met de vernichting van het nationaal en Eurovisie Songfestival.

    Stellen Heleen van Royen en Marlies Dekkers, de schrijfsters van Stout, iets voor? Nee natuurlijk. Vinden ze daarentegen bij Samen Leven &cetera, de zaterdagse bijlage van NRC Handelsblad die je zou kunnen opvatten als het RTL Boulevard van de geschreven pers, dat de dames juist ontzettend véél voorstellen? Vast niet. Waarom heeft de redactie dan een hele (voor)pagina aan hun boek gewijd? Toch niet omdat Marlies alle filosofen zou hebben gelezen? Of omdat Heleen de opvattingen van Schopenhauer, Kant en Hegel over vrouwen ‘de fluks overboord te werpen bijvangst van verwarde geesten’ noemt? Ben je gek. Omdat ze camp zijn.

    Ze waren vrijdagavond ook al bij Pauw en Witteman, het tweemanscollectief dat z’n gasten steeds principiëler als camp bejegent. Of het nou stoute meisjes zijn, of het is Klaas de Vries die graag wordt gekozen in de Eerste Kamer, of iemand met een beetje loenzig oog die mag vertellen dat hij onophoudelijk bidt voor de afschaffing van de abortuswet – Jeroen Pauw kan bijna z’n lachen niet houden terwijl hij doet alsof hij naar ze luistert. Het gaat in dat programma ook niet om de genodigden. Het gaat om hun camp- gehalte.

    Wat me in het voorbije, leerzame weekeinde ook nog opviel was de ogenschijnlijke schaarste aan gasten. Iedereen – krant of beeld – had bijvoorbeeld Midas Dekkers- alsof er niet minstens nog duizend andere bekende Nederlanders zijn.

    Midas Dekkers camp? Niet van nature. Maar als je binnen twee etmalen twaalf keer wordt gehuldigd, en twaalf keer alles relativeert behalve jezelf, kom je aardig in de buurt.

    In de moderne publiciteit eindigt iedereen als Henny Huisman.

    Jan Blokker

    Dit verhaal is geplaatst op maandag 12 februari 2007 om 07:00 uur. Het gaat over Zonder categorie. Je kunt reageren of trackbacken vanaf je eigen site. (Wat is trackbacken?)

    Reactie door Pjotter — dinsdag 20 februari 2007 @ 0.39 uur

  64. @44 Alex.Bedankt,niet te filmen wat er allemaal gebeurt zonder dat je het weet.

    Reactie door paul — dinsdag 20 februari 2007 @ 7.50 uur

  65. Ik werd afgelopen week door mijn zoon getipt dat mijn brief aan UPC die ik op het forum van de consumentenbond had gezet opgepikt is en langzaam maar zeker in werking begint te treden.
    Hieronder volgt ie dan:

    Geachte heer Martens,

    Bij deze stuur ik uw enveloppe retour en verzoek UPC voor de zoveelste en laatste keer mij uit alle adressenbestanden voor schriftelijke en telefonische productaansmering te halen.

    Het enige onoverkomelijke wat ik wens te ontvangen is de drie maandelijkse rekening van mijn abonnement voor de kabel tv.

    De nu ongevraagde opgedrongen digitale tv decoder is weer een mooi voorbeeld van de bekende UPC opdringerigheid.

    Zolang ik in mijn omgeving niets anders hoor dan gedoe over te hoge rekeningen, klanten die niet kloppende rekeningen weigeren te betalen, afsluitingen, enz.wil ik NIETS met UPC te maken hebben.
    Rechtzaken aanspannen tegen honderden klanten tegelijk over rekeningen die waarschijnlijk deels ook nog eens ten onrechte worden gevorderd.

    Iedereen die zich in het wereldje van de consument begeeft weet wat voor een administratieve puinhoop UPC beheert.
    Het feit dat ik in mijn enveloppe ook een brief voor een andere UPC klant aantrof bevestigt dit al weer.

    Zolang ik bijvoorbeeld op de website en forum van TROS Radar duizenden inzendingen zie staan over UPC is het voor mij duidelijk dat ik het alleen bij de kabelaansluiting houd.
    Dat op het Radar-forum een speciale rubriek is geopend onder de naam UPC Internet en telefonie zegt mij al genoeg.

    Mijn kabelaansluiting betaal ik drie maandelijks zonder machtiging, want het blijkt dat als ik uw bedrijf een machtiging geef, mijn rekening geplunderd gaat worden met allerlei spookrekeningen en steeds wisselende tegenrekeningnummers.
    Alleen al in mijn eigen omgeving heb ik hier al genoeg voorbeelden van.

    Wanneer mijn bovenstaande verzoek om geen post of telefonische opdringerigheid meer op mij los te laten niet word ingewilligd heb ik het volgende voor UPC.
    Voorheen heb ik helaas ook de Postcode Giro Loterij effectief moeten stoppen met eenzelfde actie .

    Iedere week stuur ik dan 8.50 KG aan betonklinkers naar:
    Antwoordnummer 285154949 WL Raamsdonksveer ( de kosten zijn dan voor de ontvanger )

    Met weer een verzoek om me uit de bestanden van producten aansmeren te verwijderen.
    Dit blijkt de enige effectieve optie te zijn voor halsstarrige bedrijven waarvan ik UPC er ook een van acht.

    Krachtens mijn formuleringen heb ik drie maal eerder een item bij een consumentenprogramma de uitzending ingeschreven. ( 2 X Kassa – 1 X Ook Dat Nog )
    Ook een actie in 2005 uit mijn hand over het vreselijke geluid tijdens concerten in de Amsterdam Arena heeft de pers gegeten als verse koek, zowel in kranten als op radio en tv.

    Wanneer mijn solo-actie om uit de bestanden verwijderd te worden geen effectief resultaat oplevert gaan mijn gedachten uit naar een brief aan alle kranten, forums en consumentenrubrieken op radio en tv, met daarbij mijn idee van de betonklinkers. Een koekje van eigen opdringerig deeg.

    Met vriendelijke groet,

    R. Schoenmakers

    Reactie door Rob — dinsdag 20 februari 2007 @ 12.23 uur

  66. Goeie actie Rob

    Applaus

    Reactie door Elsemie — dinsdag 20 februari 2007 @ 18.00 uur

  67. Op het nieuws hoor ik dat UPC een tegenactie is begonnen, het doel is dat je vrijwillige werknemer wordt en gratis reclame gaat maken!

    Je kan natuurlijk ook altijd een kritische klant blijven, lijkt me het meest natuurlijke.

    Reactie door Elsemie — dinsdag 20 februari 2007 @ 18.05 uur

  68. @58 17.04 Micha Jans:

    Ik dacht toch echt dat het volgens het geldende recht zo is dat je ongevraagd bezorgde artikelen niet hoeft terug te sturen, laat staan dat aan behouden daarvan rechten kunnen worden ontleend door de, in dit geval, brutale en begerige afzender.

    Het recht weerspiegelt het gevoel voor logica, gezond verstand en, als het goed is, voor rechtvaardigheid.
    Als er op dit gebied iets wezenlijk is veranderd dan is dit schokkend en heeft de politiek (vooral de EERSTE kamer!!) zitten slapen…maar de samenstelling van deze laatste kan door ons worden beinvloed tijdens de verkiezingen voor de Staten Generaal op 7 maart a.s.
    (Even aangenomen dat er niet is/wordt geknoeid met – VOORAL – de programmatuur van de dan gebruikte stemcomputers!!!!)

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — dinsdag 20 februari 2007 @ 18.37 uur

  69. @68 18.37 Harrieke, correctie:

    Dom van mij, i.p.v. Staten Generaal natuurlijk Provinciale Staten…

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — dinsdag 20 februari 2007 @ 18.40 uur

  70. Onderstaand een voorbeeldbriefje voor diegenen die geen behoefte hebben aan UPC Digital en er gewoon helemaal niets van willen weten.

    21 september 2006 heb ik deze mail verstuurd. Kort daarna een briefje van UPC gehad: ze bevestigden ontvangst van mijn mailtje / klacht.

    Er stond niet in dat toezending wordt geannuleerd (hebben ze wel telefonisch gezegd), wel dat ik de box niet aan de deur hoefde te accepteren. Verder boden ze excuses aan (jawel) voor de wijze van presenteren aan het product digitale televisie.

    De box is inmiddels aangeboden – en de bezorgster is onverrichterzake vertrokken. Maar toch netjes dat ze dit briefje sturen en dat ze hun excuses aanbieden. Het wordt misschien nog wel eens een echt klantvriendelijk bedrijf.

    Tekst van de brief (aanpassen waar nodig):

    Geachte heer, mevrouw,

    Vandaag ontving ik een informatiepakket over de binnenkort door u aan mij aan te bieden UPC Mediabox voor gebruik van digitale televisie.

    Hiermede bericht ik u dat ik geen prijs stel op toezending van de Mediabox. Ik heb dit ook al telefonisch doorgegeven.

    Ik heb met uw bedrijf een overeenkomst voor levering van analoge kabel-tv , waarbij ik per kwartaal/maand vooruit betaal per acceptgiro/machtiging. Geen van deze zaken wil ik wijzigen.

    Mijn gegevens: , , .

    Als ik ondanks dit verzoek een Mediabox aangeboden krijg, zal ik dit aan de deur weigeren. Acceptatie door mijn buren is geen acceptatie door mij persoonlijk, en betekent ook niet dat ik akkoord ga met de aanbieding van de mediabox en/of een overeenkomst voor afname van digitale televisie tussen mij en UPC Nederland.

    Mocht u op uw facturen digitale televisie in rekening gaan brengen, dan zal ik de facturen slechts voldoen voor de bedragen waarvoor wij wel een overeenkomst hebben, namelijk levering van analoge kabel-tv.

    Iedere poging van UPC om desondanks een hoger bedrag dan het overeengekomene in rekening te brengen zal ik aanvechten, waarbij ik maatregelen in rechte niet op voorhand uitsluit. Bij voorbaat merk ik op dat ik alle door mij te maken kosten om de huidige overeenkomsten ongewijzigd door te laten lopen, waaronder begrepen alle juridische kosten, in rekening zal brengen bij UPC. Ik sluit niet bij voorbaat uit dat ik de huidige overeenkomsten zal opzeggen op de volgens geldende voorwaarden toegestane wijze, mocht UPC me het leven te moeilijk maken.

    Tot slot merk ik op dat ik uw marketingacties buiten alle proporties vind. Het wordt hoog tijd dat dit soort acties verboden wordt, en dat u als kabelaanbieder een plicht krijgt om andere leveranciers van diensten (internettoegang, telefoon, digitale televisie) over uw netwerk te verzorgen tegen door de OPTA vast te stellen tarieven. Dan is het vermoedelijk zeer snel afgelopen met dit gedoe.

    Mocht ik binnen een week geen bevestiging van deze e-mail ontvangen, dan kunt u een gelijkluidende aangetekende brief met ontvangstbevestiging verwachten.

    Hoogachtend,

    Reactie door Trevor — dinsdag 20 februari 2007 @ 19.36 uur

  71. @68 (18:37) – Harrieke schrijft:

    Ik dacht toch echt dat het volgens het geldende recht zo is dat je ongevraagd bezorgde artikelen niet hoeft terug te sturen, laat staan dat aan behouden daarvan rechten kunnen worden ontleend door de, in dit geval, brutale en begerige afzender.

    Het burgerlijk wetboek, (BW7:7 – dat als je ongevraagd wat toegestuurd krijgt, je dat artikel mag houden zonder te betalen of terug te sturen) is in dit geval mogelijk niet van toepassing (Details BW 7:7 zienswijze). Het zou hier namelijk gaan om een levering van diensten/signalen. Maar er zijn gelukkig ook anderen (Alles wat UPC u niet vertelt over UPC digital! zoals professor J. Kabel, specialist in het recht van commerciële informatie aan de universiteit van Amsterdam, die stellen dat je met die mediabox mag doen wat je wilt. Ik hoop van harte het laatste… Een bedrijf die zulke schandelijke ‘marketing’ bedrijft, gun ik zeker een gevoelig financiële strop.

    Het lijkt me wel in de lijn van UPC liggen om, ook al sta je in je recht, als je niet betaald je dan toch op zijn minst ter intimidatie een deurwaarder op je dak te sturen en/of je van de televisie af te sluiten.

    Ik heb nog nooit zo een schandalig bedrijf als UPC meegemaakt (het niet terug betalen van de modemborg, van teveel betaald geld, het zelfs niet op meer dan 100 klachten reageren), dat geen enkele schurkenstreek van deze monopolist mij nog zou verbazen.

    Ik heb in ieder geval een fles champagne klaarliggen voor de dag dat ze failliet gaan. Nooit zal ik nog een dienst van hun afnemen, als kreeg ik het gratis. Sterker nog… al kreeg ik geld toe!

    Micha Jans

    Reactie door Micha Jans — dinsdag 20 februari 2007 @ 20.41 uur

  72. Ik sluit me hier bij aan:
    Nooit zal ik nog een dienst van hun afnemen, als kreeg ik het gratis. Sterker nog… al kreeg ik geld toe!

    Verder puike info op [url="http://upc.hasse.nl"]http://upc.hasse.nl[/url]

    De vraag die openblijft… hoe krijgen we UPC weg uit ons mooie landje? Waarden en Normen beginnen immers ergens, toch?

    Reactie door naamveplicht — dinsdag 20 februari 2007 @ 22.03 uur

  73. Tja, stel je nu eens voor dat ieder bedrijf op deze manier zijn producten zou gaan slijten en dat het ‘legaal’ blijkt te zijn, dan ben je wel een paar uurtjes zoet per week met het retourneren van al die troep.

    Reactie door Luyben — dinsdag 20 februari 2007 @ 23.10 uur

  74. @ Voor iedereen die UPC het land uit wil hebben….

    UPC is in principe al 10X failliet, sinds eid jaren 90 heeft deze allerei bedrijven en diensten gekocht, voor miljarden, met geleend geld.
    De opbrengste van UPC zujn erg slecht en de banken begonnen in 2001 al aan de bel te trekken.

    Nu de truuk van UPC, als UPC failliet wordt verklaard kunnen de banken e.d. naar hun geld fluiten, dus geven de banken nu nog steeds krediet in de hoop dat ze ooit nog wat geld terugzien van wat ze allemaal geleend hebben.
    Vergeet niet het gaat hier om miljarden en waarvan al een groot gedeelte is doorgesluist naar de VS waar het moederbedrijf zit en waar de banken hier door bepaalde constructies geen grip op hebben.

    Reactie door Pool — woensdag 21 februari 2007 @ 12.00 uur

  75. Pensioenfondsen die investeren in alternatieve beleggingen zoals private equity moeten in de toekomst duidelijk kunnen maken of ze volledig inzicht hebben in de risico’s die ze nemen. Nu is er weinig toezicht en rapportageverplichting. Nederlandse pensioenfondsen beleggen voor euro 13 mrd in equity-fondsen en 20 mrd in hedge funds.
    De Europese vakbonden zoeken de directe confrontatie met dit roofdierkapitalisme.Indien de grondstoffen en effectenmarkten in elkaar klappen dan vallen deze speculatieve geldwolven om en zitten de pensioenfondsen met hun vergokt pensioen in problemen.De CDA-er Elko Brinkman is als grossier in van allerlei voorzitterschappen,als Voorzitter van de raad van toezicht van het ABP hoofdverantwoordelijk voor mogelijke toekomstige calamiteiten.Het wordt de hoogste tijd dat pensioen betalers en ontvangers meer zeggenschap krijgen over hun geinvesteerd vermogen.Partij-politieke netwerk figuren horen,ten aanzien van belangenverstrengeling, niet in pensioenfondsen thuis.Ik hoop dat de SP hier meer aandacht aan besteed.

    Reactie door Maan Arkenbosch — woensdag 21 februari 2007 @ 19.57 uur

  76. Heb nog 4000 Euro directe schade gehad door UPC wegens oneigenlijk afsluiten…(de welbekende “spookrekening” die werd geclaimd en al maanden geleden was betaald)
    Rechtzaak wordt duurder dan wat het opbrengt.
    Komen ze weer mooi mee weg.
    Met die ellende wil je niets te maken hebben….

    Reactie door MijnZus — donderdag 22 februari 2007 @ 0.30 uur

  77. Even terzijde …. UPC komt niet voor in het bestand bij het BKR, hoe is het mogelijk ondanks hun grote schulden en hun (wan)betaalgedrag.
    Moet je als particulier eens proberen.

    Reactie door Pool — donderdag 22 februari 2007 @ 0.35 uur

  78. @ 75 Maan Arkenbosch

    Je bent een beetje off topic maar je hebt volkomen gelijk, goed opgemerkt van je.
    Als je al die voorzitterschapjes van Brinkman zo bekijk heeft hij dezelfde allures en zichzelf toegeeigende macht als Don Corleone, en als het misgaat zich verschuilt achter de woorden …. “It Wasn’t Me”.

    Reactie door Pool — donderdag 22 februari 2007 @ 0.48 uur

  79. Overigens…toen A2000 overging naar UPC (Lees: de kabel verkwanseld werd aan de commercie) zijn de problemen begonnen.
    Geen TV meer via de kabel. Nog een jaar afgetapt via de buren (met hun goedkeuring).
    Daarna namen ze Digitale TV van KPN. En dat heeft nooit gewerkt bij mij. Er staat 1 antenne bij de RAI in Amsterdam en ik woon aan de andere kant van de stad en mijn antenne/TV staat aan de verkeerde kant van het huis. Twee jaar over geklaagd bij KPN. Ik heb sinds 2005 geen normaal Journaal meer gezien op TV, zonder storingen, wegvallend geluid, pixels, etc. Ik kijk het op internet nu. Ook heb ik KPN niet meer betaald, want ze leveren blijkbaar niet het product wat ze beloven. Ben dus nu al maanden Afgesloten! Antenne gaat ook niet meer want dat signaal wordt niet meer geleverd. Ik heb dus geen TV-signaal meer! HA! HA!
    Ik zal dus een schotel moeten aanschaffen…
    Nou, nee, dus. Ik heb nu 2,5 jaar geen normaal TV kunnen kijken terwijl ik de eerste 37,5 jaar van mijn leven dit probleemloos kon.
    Zoek het maar uit! Ik zet wel een LP op of zo. Anders lees of zie ik het wel op internet…
    Het wachten is op Grijs I welke de gezondheidszorg gaat privatiseren. Mijn tanden vallen m’n bek al bijna uit want ik heb jarenlang geen tandarts kunnen zien omdat ik geen 100% van de rekening kan voorschieten om vervolgens na 3 maanden 60% terug te krijgen. Ik heb zoveel geld niet. En daar wordt je HARD voor gestraft in dit land. Dit is een zoek-het-maar-uit-maatschappij geworden…
    (nee, ik heb geen uitkering. Als ik omval krijg ik NIETS. Ondernemer zijn heet dat. En velen met mij in het MKB met de nadruk op het Kleinbedrijf.)
    Zo, dat is er weer uit.

    Reactie door MijnZus — donderdag 22 februari 2007 @ 1.04 uur

  80. Ter afsluiting:
    Je maintiendrai! Liberté, Egalité, Fraternité!

    Reactie door MijnZus — donderdag 22 februari 2007 @ 1.15 uur

  81. Ik geloof dat er haast geen land is waar de bevolking (al dan niet gedwongen, daar ben ik nog niet helemaal uit) zo slaafs geil en kwijlend achter elke “nieuwe” ontwikkeling aanholt als Nederland.
    Zijn er eigenlijk wel andere landen waar men – net als hier – zo botweg gestopt is met veel van de analoge uitzendingen??
    Het gevolg is dan wel, zie o.a. de reactie van @80 MijnZus, dat de dingen die eerst volop verkrijgbaar waren en – niet onbelangrijk!! – naar veler tevredenheid werkten, dat steeds minder of helemaal niet meer zijn.

    Bovendien stel ik, als muziekliefhebber met zeer goede oren, na vele jaren van “digitale perfectie” toch graag even vast dat met goede, analoge apparatuur het genot zeker niet minder was.
    Want, wat is nu eigenlijk ergerlijker: een beetje ruis en een verder goede opname of digitaal met (te!!) vaak optredende rare en storende bijgeluiden?
    En, ook in het analoge tijdperk konden goede opnamen nagenoeg ruisvrij en zeer goed zijn.
    De enige echte verbetering vind ik de vervanging van de aloude platen door CD’s.
    (al heb ik ook heel wat zeer goed klinkende Lp’s )

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — donderdag 22 februari 2007 @ 2.49 uur

  82. Een beetje ruis ga je beter van horen, Daar dacht ik ook al al aan vandaag. Is ook bewezen. Zonder ruis vallen kleine geluidjes minder snel op.

    Reactie door Pjotter — donderdag 22 februari 2007 @ 9.49 uur

  83. Iek, ga ik in dezelfe fout van de spywares, het gaat hier om de UPC. Bedankt allen, Prachtig. AL zijn er het zo weinig, hoewel van kwaliteit Net zo als op dat JM log over tandzorg trouwens. Voor de tandzorg zijn er geen gratis alternatieven. Voor spyware genoeg.

    Reactie door Pjotter — donderdag 22 februari 2007 @ 10.05 uur

  84. Gaat er trouwens nog in de politiek iets gebeuren tegen dit bedrijf. Ik ben intussen al die excuses van die lui meer dan zat. De josti band zou het nog beter runnen dan deze idioten. Ze blijven de ene blunder na de andere maken. Kan het niet zo dat er overal verschillende kabel bedrijven komen zodat wij zelf kunnen kiezen waar we de diensten van af kunnen nemen.
    dat zou upc gelijk tot niets omlaag brengen ook want ik weet zeker dat iedereen massaal over gaat stappen dan.

    Reactie door Mannie — donderdag 22 februari 2007 @ 12.27 uur

  85. @81 MijnZus

    Hoezeer ik ook met je mee lijd… je hebt het weer raak gezegd! Zo raak, dat ik weer in een deuk lig!!
    Groet!

    Reactie door Gloria — donderdag 22 februari 2007 @ 13.36 uur

  86. Binnen het huidige ‘robber baron’ kapitalistische systeem, kun je eigenlijk alleen nog maar via je portemonnee stemmen en invloed uitoefenen. Aangezien veel volksvertegenwoordigers zich als politieke hoeren aan het zakenleven hebben gelieerd, telkens weer vooroverbuigend om, ten koste van de gewone man, nog een lastenverlichting voor het bedrijfsleven te realiseren, blijft er voor de burger enkel nog de economische boycot over. Geld is de enige taal die door hen allen begrepen wordt. Weiger dus om nog langer te consumeren als je onheus bejegend wordt of het er gewoon niet mee eens bent! Zelfs een door de banken overeind gehouden schaamteloze monopolist als UPC zal, zonder klanten, uiteindelijk het onderspit delven. De klant dient weer koning te zijn! Niet een wandelende beurs waar, naar believen, door bedrijven uit geput kan worden.

    Micha Jans

    Reactie door Micha Jans — donderdag 22 februari 2007 @ 15.43 uur

  87. @85 Gloria
    Ik ben blij dat er nog iemand om kan lachen.
    Doe ik ook, hoor! “De kunst van het leven is leren relativeren.” WOW! That’s deep, man! En dat citaat was helemaal van MijnZus…voor jou ;-)

    Reactie door MijnZus — vrijdag 23 februari 2007 @ 1.09 uur

  88. @87 MijnZus

    WOW!! Ik ben helemaal vereerd door deze persoonlijke noot.
    MijnZus, kraak een parkeermeter (thx sander!)en ga naar de tandarts!!!… ehhh… nou ja ik zou het zelf niet doen. Dus trek je niets van deze heldin op sokken aan.

    Reactie door Gloria — vrijdag 23 februari 2007 @ 1.34 uur

  89. @Harrieke
    Nu wil het toevallige feit dat ik even een maandje op een huis/hotel pas van een vriend en daar ook woon gedurende die tijd.
    Daar staan twee AMI 200 Jukeboxen met de originele plaatjes er in van Elvis Presley, Frank Sinatra, James Brown, etc.
    Nu is dat niet meteen mijn voorkeur (Ik houd van Motörhead tot Mozart), maar als je DAT geluid (BUIZEN!) hebt gehoord sodemieter je die doos met diodes en potmeters van je meteen in de gracht (mits op redelijke afstand beschikbaar en conform de milieu wetgeving der holy EU)!
    Verder staat hier een “flatscreen” (gewoon een TV zonder kont) met een diameter van 80 cm diagonaal (ik doe niet aan inches, laat ik aan de Britten over) die wel 500 (?)kanalen ontvangt en heb zojuist een nakende dame voorbij zien komen waar “Teleshop” boven stond! Er werd gewerft om een tekstbericht te gaan verzenden naar deze dame voor een absurd bedrag. Gezien het breedbeeld-effect in deze zullen haar eventuele nazaten; mocht zij haar carriëre op een vruchtbare leeftijd afbreken, dan wel middels een “ongelukje via de telefoon”; een reservoir aangeboden krijgen welke haar weerga niet kent! Het lijkt me dat de Minister van Volksgezondheid van Grijs I hier terstond kamervragen over moet stellen! Daar zijn toch quota voor afgesproken binnen de EU mag je hopen?
    Maar wacht eens even…ze zit nu met een cowboyhoed in de blote tampeloeris op zo’n kermis stier! Vive le téléviseur!
    Ben blij als ik weer thuis ben.

    Reactie door MijnZus — vrijdag 23 februari 2007 @ 1.56 uur

  90. @88 Gloria
    Jij bent ook schandalig laat nog op!
    Ha, ha!

    Reactie door MijnZus — vrijdag 23 februari 2007 @ 2.05 uur