7 bij 30 meter!

Afgelopen zondag – in mijn speech op het land van Ooit – kondigde ik het al aan: Deze week onthult de SP het grootste verkiezingsaffiche aller tijden…

En, ja hoor, hij hangt. Langs de A12, richting Den Haag. Het was best veel werk…

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 28 februari 2007 :: 17.37 uur

72 Comments

72 reacties

  1. Prachtig en duidelijk !!!

    Congratulations!!!!

    Reactie door Paula — woensdag 28 februari 2007 @ 17.56 uur

  2. Hij is mooi!!!

    Reactie door Shaman — woensdag 28 februari 2007 @ 18.03 uur

  3. WHOW!!!!
    Echt te gek! Super! Nu moet ik eigenlijk ergens een auto vandaan toveren om het in het echt te bekijken….
    en samen op de foto natuurlijk!!!

    :D

    Reactie door Maarten — woensdag 28 februari 2007 @ 18.04 uur

  4. die is mooi voor leiden om bij het gat van vd putte te hangen!!!!

    Reactie door martine — woensdag 28 februari 2007 @ 18.09 uur

  5. Ja, maar…..

    Welke automobilist is beter af met de SP: geen nieuwe wegen, terwijl de automobilist al 7x zoveel aan wegenbelastingen betaalt als dat ze er voor terug krijgen!

    http://www.meervrijheid.nl/de_oorzaak_van_files.htm

    Dat is gewoon naaien! Terwijl mensen met auto’s toch echt werknemers zijn waarvoor de SP op zou komen, toch ???

    Reactie door Frits — woensdag 28 februari 2007 @ 18.12 uur

  6. Echt klasse!

    Reactie door Gloria — woensdag 28 februari 2007 @ 18.26 uur

  7. Zelfs zonder bril kan ik hem zien.
    Goedenavond overigens.

    Reactie door Gandalf — woensdag 28 februari 2007 @ 18.37 uur

  8. Ik heb mij vanavond laten overhalen om te gaan folderen in een paar straten in de wijk. Ik zei, vooruit maar, voor de goede zaak. Ik hoop alleen dat de folders niet de afmetingen hebben als de hierboven getoonden.

    Reactie door Gandalf — woensdag 28 februari 2007 @ 18.41 uur

  9. Nogal landschap vervuilend, jammer!

    Reactie door s.porter — woensdag 28 februari 2007 @ 18.53 uur

  10. Het eerste spandoek wat je vanaf de maan kan lezen :o)

    @s.porter: Het is maar tijdelijk. sjongejonge.

    Reactie door Struikel — woensdag 28 februari 2007 @ 19.12 uur

  11. Het landschap ziet er direct een stuk frisser uit, kunnen we niet de hele A12 en de A1 volplakken, is altijd beter dan die zakkenvullende grijze werkgevers gebouwen.

    Reactie door Pool — woensdag 28 februari 2007 @ 19.34 uur

  12. S.porter heb jij niets anders te doen dan kritiek te hebben op de SP ga dan maar andere politieke partijen afkatten die de mensen finananciéél pakt maar laat de SP met rust
    SP lid Dirk Schuit

    Reactie door Dirk Schuit — woensdag 28 februari 2007 @ 19.38 uur

  13. Nu SP!!ben ik helemaal mee eens, de tijd van de SP komt nog wel. De partij was niet voor niets de grootste winnaar.esther

    Reactie door Esther Boersma — woensdag 28 februari 2007 @ 19.47 uur

  14. In één woord:
    SCHITTEREND !

    Reactie door Madelief — woensdag 28 februari 2007 @ 19.50 uur

  15. Ik vind het te groot. Waarom moet alles altijd groter en groter en groter? Gigantische reclameposters voor commerciële producten, gigantische staatsverheerlijkingsposters in dictaturen, daar willen we niet mee geassocieerd worden, waarom dan een gigantische poster voor de SP? Nee tegen de schaalvergroting betekent ook nee tegen giga-posters die bovendien milieuvervuilend zijn. Laat de boodschap van man tot man gaan, dat werkt veel beter!

    Reactie door Gerrit Holl — woensdag 28 februari 2007 @ 19.57 uur

  16. Ik vind `m nog best bescheiden eigenlijk. Stel je voor dat mensen `m niet kunnen lezen ;p

    Reactie door Vic — woensdag 28 februari 2007 @ 20.08 uur

  17. @5 Frits — woensdag 28 februari 2007 @ 18.12,

    Er wonen veel mensen in NL, dus dan heb je al snel een weg vol. Er veel wegen bijleggen is niet een oplossing, dan is NL een hele grote asfalt weg maar je hebt toch wat nodig dus een weg boven een weg (de hoogte in) zou dan wel kunnen, dat is teminste beter dan de breedte in.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — woensdag 28 februari 2007 @ 20.42 uur

  18. Volgende keer laten we gewoon een treinstel overspuiten. De NS heeft al KLM, Aegon en Martinair treinstellen gehad, en een dubbeldekker van de SP (PAK DE TREIN TERUG!) is ook in het belang van de NS……..

    Reactie door Erik van Donk — woensdag 28 februari 2007 @ 20.45 uur

  19. @12
    Kom op Dirk je mag hier toch wel kritiek hebben wat is dat nou.
    En ik neem aan toch ook wel op de SP anders wordt het wel eenzijdig hier.
    Ook de vraag komt bij mij op is hier een vergunning voor gegeven.
    Want wat de een mag mag een ander ook en dan wordt het natuurlijk een zooitje.

    Reactie door De Hakker — woensdag 28 februari 2007 @ 20.47 uur

  20. Jan,
    Soms schieten woorden te kort…

    Reactie door Casper — woensdag 28 februari 2007 @ 20.54 uur

  21. Neem aan van wel Hakker, lijkt me 1 van de eerste dingen die je regelt als je zoiets verzint namelijk…

    Reactie door Bart — woensdag 28 februari 2007 @ 20.54 uur

  22. Zie ik het goed? Wordt de affiche van onderen belicht met spots? Dan kunnen ook de zwartkijkers onder ons hem niet over het hoofd zien!

    SP NU en in de NACHT!

    Reactie door erik — woensdag 28 februari 2007 @ 21.03 uur

  23. @22, Erik

    Tjemig naamgenoot,

    Jij hebt goeie ogen! Het was me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt…..

    Reactie door Erik van Donk — woensdag 28 februari 2007 @ 21.12 uur

  24. @5 Frits en @17 Evert,
    we moeten af van het eeuwige idee, dat er meer, of bredere wegen moeten komen. Betekent alleen meer, of bredere files.
    We moeten toe naar een maatschappij, waarin meer gebruik word gemaakt van de nieuwe mogelijkheden tot thuiswerken, of gedecentraliseerd werken, en waarin het maken van vele kilometers voor eenvoudige klusjes, of overbodige vergaderingen word ontmoedigd.
    Dus niet meer asfalt, maar minder autokilometers. Met name zakelijk.

    Reactie door Hanz — woensdag 28 februari 2007 @ 21.30 uur

  25. Ik kan me helemaal vinden in het commentaar van Gerrit bij 15. Jammer dat zelfs de SP mee moet doen aan alle kapitalistische propaganda, liever inhoud dan de overdaad aan logo’s en gelikte designs.

    Reactie door Patrick — woensdag 28 februari 2007 @ 21.45 uur

  26. Is groot altijd beter dan normaal?

    Reactie door walking bull — woensdag 28 februari 2007 @ 22.04 uur

  27. @Frits — woensdag 28 februari 2007, 18.12

    Probeer eens met me mee te denken, als je wil.

    Een file is er, doordat er op dát moment te veel auto’s zijn in vergelijking met de hoeveelheid asfalt.

    Jij concludeert daaruit, dat er niet genoeg asfalt is en pleit daarom voor méér asfalt.

    Ik concludeer daaruit, dat er op dát moment te veel auto’s zijn voor de hoeveelheid asfalt en pleit daarom voor minder auto’s (op de weg) en een betere spreiding van de momenten, waarop er van het beschikbare asfalt gebruik moet worden gemaakt. Ik denk, dat dat veel goedkoper is en dat we daardoor geld uitsparen om andere leuke dingen mee te doen.

    Reactie door Wilbert — woensdag 28 februari 2007 @ 23.02 uur

  28. En, o ja, méér asfalt is ook oneconomisch.

    Dat ligt daar ‘s nachts en op grote delen van de dag alleen maar nutteloos te wezen en het landschap te verpesten.

    Reactie door Wilbert — woensdag 28 februari 2007 @ 23.17 uur

  29. en prompt stond er vanmiddag een kilometers lange file tussen Utrecht en Gouda…

    Reactie door Pieter — woensdag 28 februari 2007 @ 23.46 uur

  30. ‘t Grootste affiche hebben we dus, geweldig, nu nog SP de grootste partij!
    Het idee van Erik van der Donk spreekt me ook wel aan: een treinstel overspuiten in SP logo.
    Wat is die s.porter een azijnpisser zeg, verschrikkelijk.

    Reactie door bert — woensdag 28 februari 2007 @ 23.55 uur

  31. Leuk zo´n poster, maar hebben jullie de ander poster van Jan ook gezien bij http://www.linkselente.nl ? Ook zeer de moeite waard!!

    Reactie door aggs — donderdag 1 maart 2007 @ 0.00 uur

  32. @ 27 Wilbert

    Jij heb gelijk, er zijn soms teveel auto’s op de weg, dus laat die maximum snelheid los en zie er zullen veel minder auto’s per kilometer asfalt zijn, file probleem opgelost, wat is hier nou zo moeilijk aan…laten we het eens proberen voor een half jaar geen snelheidsbeperkingen meer, want die trajectcontroles van 80 km p/u zorgt alleen voor meer files dus probeer het eens, niet geschoten is altijd mis.

    Reactie door Pool — donderdag 1 maart 2007 @ 0.42 uur

  33. Ga zo door jan!!!!je weet waar je over praat de irak oorlog is een vuil spel.En die maatschappelijke betrokkenheid spreekt mij wel aan.Pak ze aan die huigelaars

    Reactie door jb de kleer — donderdag 1 maart 2007 @ 0.45 uur

  34. Wat een gebrul, waar is het normaal praten gebleven???
    Had zo in de regering kunnen zitten…
    Wat brengt de SP de kiezers nu wel???
    Jan M kan echt mooi en goed praten, maar wat schieten wij er mee op???
    Wil de Sp de auto rijder voor zich winnen???
    Is dat niet een beetje dubbel??
    Ik vind zo een doek onzin….

    Reactie door dennis — donderdag 1 maart 2007 @ 1.06 uur

  35. Ik vind hem ook te groot. In Limburg is de SP fel tegenstander van grote reclamezuilen langs de snelweg die het landschap vervuilen.

    Daarom vind ik zo’n potsierlijk bord jammer. Niet om nu meteen te zeggen dat ik er fel op tegen ben, maar we moeten wel onthouden waar we mee bezig zijn. De SP is tenslotte voor kleinschaligheid. Qua campagne betekend dat concreet huis aan huis en op markten folders uitdelen en mensen direct aanspreken, een praaatje maken, dat werkt veel beter. En het is ook nog veel menselijker.

    Zo’n bord wordt net zo beoordeeld door passanten als al die andere onnodige reclame die al langs de wegen staat. Ik hoop niet dat we daar als SP naar afglijden. Het is bijna grootheidswaanzin.

    Reactie door Jeroen Goubet — donderdag 1 maart 2007 @ 1.18 uur

  36. Het is eerder de plek die landschapsbevuilend is. Het SP affiche maakt de plek nu juist vrolijk. Als je de boodschap onderstreept teminste. Beter omgaan met het landschap dat we hebben.

    Reactie door Ronald Hoogenboom — donderdag 1 maart 2007 @ 2.16 uur

  37. @Ronald Hoogenboom — donderdag 1 maart 2007, 2.16

    “Eerder” dan wat? Op wie of wat reageer je?

    Reactie door Wilbert — donderdag 1 maart 2007 @ 2.33 uur

  38. Goeden morgen vrienden SP.

    Wat is de bedoeling van een verkiezingsaffiche?
    Om op te vallen.
    En deze is majestueus!
    Dit komt uit de grond van m’n hart, uitstekend.

    Ga op 7 maart stemmen op de enige Socialistische Partij, de SP.

    SP, niks mis mee!

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 1 maart 2007 @ 7.56 uur

  39. In een sfeer van optimisme maakt het kabinet-Balkenende vandaag zijn debuut in de Tweede Kamer. Maar de steun onder de Nederlandse bevolking voor het regeerakkoord lijkt niet groot.
    Bezoekers van de site van het Kieskompas wijzen meer dan de helft van de belangrijkste afspraken af.

    Op de site van Kieskompas , een initiatief van Trouw en de Vrije Universiteit, wordt bezoekers gevraagd naar hun mening over het regeerakkoord. HET IS GEEN BETROUWBARE STEEKPROEF, maar het aantal mensen dat zijn mening gaf, is groot genoeg om er een TENDENS uit te destilleren.

    Van de twaalf beleidsonderdelen krijgt de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie alleen de steun van een meerderheid voor de afspraken over een verplichte maatschappelijke stage voor scholieren (63 procent), volledige belastingaftrek voor hypotheekrente (54 procent), meebetalen aan de AOW door ouderen met een hoger inkomen, die voor hun 65-ste stoppen met werken (zestig procent), rekeningrijden (zestig procent) en een generaal pardon voor asielzoekers (66 procent).

    De balans voor het kabinet is echter negatief. De meerderheden op punten waarop men het met het kabinet eens is, zijn klein, terwijl zeven andere belangrijke afspraken geen genade krijgen van de Nederlander.

    De burger staat steeds gereserveerder tegenover de vrijheid van onderwijs. 45 Procent van de respondenten wijst handhaving van grondwetsartikel 23 af. Twaalf procent is neutraal, en niet meer dan 41 procent steunt het kabinet op dit punt.

    Nederland lijkt veel strenger te zijn dan het kabinet. Zo is er een minderheid (32 procent) die ambtenaren de mogelijkheid wil geven op grond van gewetensbezwaren te weigeren een huwelijk tussen homoseksuelen te sluiten.

    Ook het verruimen van de toelatingseisen voor hoog opgeleide immigranten wordt afgewezen. Ruim 42 procent is het op dit punt eens met het kabinet, maar veel mensen twijfelen (ruim 23 procent).

    Bijstandsmoeders moeten volgens de ’Kieskompassers’ niet worden vrijgesteld van de sollicitatieplicht.

    Op het terrein van de buitenlandse politiek heeft het kabinet nog veel uit te leggen. Een meerderheid wil juist wel dat er een onderzoek komt naar het hoe en waarom van de Nederlandse steun voor de Amerikaanse invasie van Irak.

    Reactie door Henny — donderdag 1 maart 2007 @ 8.47 uur

  40. Boeiend, boeiend, boeiend, boeiend, boeiend, boeiend, boeiend, boeiend, boeiend:

    INTERESSANT!!!!!!!!!!!!

    SP NU ZEKER!

    Maak ons nog groter dan groot, help mee, stem 7 maart SP! Zeker nu.

    Reactie door bijdehandje — donderdag 1 maart 2007 @ 9.12 uur

  41. Het is ook niet goed of het deugt niet.
    Mooi affiche! Mooi zuiltje.
    Past net niet in mijn plakboek.

    Reactie door Alex — donderdag 1 maart 2007 @ 9.28 uur

  42. Hij gaat weer lekker Jan.
    Kun je tenminste zonder bril lezen :))

    Reactie door Erik — donderdag 1 maart 2007 @ 9.57 uur

  43. tja ik had het een paar items terug al aangehaald, dat de regering er baat bij had bij al die files, er schijnt goed aan verdient te worden, je bent een koe als je met de auto moet, een hele goede melk koe!

    Reactie door e.krul — donderdag 1 maart 2007 @ 10.11 uur

  44. Is dit geen gevaar voor het verkeer? Hopelijk krijgt de SP geen verkeersongelukken op haar geweten…..Is de SP wel voldoende verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid, met een clausule over overmaats propagandamateriaal? :)

    Reactie door Olav Meijer — donderdag 1 maart 2007 @ 11.32 uur

  45. @24 Hanz,
    Met deze inbreng ben ik het roerend eens. Ook moeten de werkgevers proberen hun personeel zo dicht mogelijk bij huis te werven/aan te stellen.
    Nu gaat een leraar van Utrecht naar Groningen en vise versa.
    Wat betreft het BORD, super geweldig.
    Maar……… volgende keer willen ze allemaal zo’n bord (hebben ze waarschijnlijk toch geen geld voor :-)) en dan is het wel degelijk een vevuilende irritatie.

    Reactie door ria — donderdag 1 maart 2007 @ 11.36 uur

  46. Voor alle mensen die het stoort dat dit spandoek landschapsontsierend is en daardoor milieuonvriendelijk, heb ik een goed bericht. Na de verkiezingen gaat het doe weer weg en komen die “mooie”bedrijfspanden weer in beeld.

    Tevens zal er onderzocht worden of de verf die gebruikt is wel op waterbasis is.

    Het is ook nooit goed!

    Reactie door Gandalf — donderdag 1 maart 2007 @ 12.00 uur

  47. Hé, nog een Erik? Nu wordt ik dus Erik Sc.

    Groet Erik Sc

    Reactie door erik — donderdag 1 maart 2007 @ 13.53 uur

  48. Milieuvervuiling.

    Reactie door Bert — donderdag 1 maart 2007 @ 14.12 uur

  49. Oeps, wordt = word

    Erik Sc

    Reactie door erik — donderdag 1 maart 2007 @ 16.31 uur

  50. Zullen we nu de A15 rood schilderen ?

    als we dan toch gaan stunten… anywayz het is een waanzinnig mooi bord en zo leesbaar
    SP NU ZEKER!

    Paul J.

    Reactie door Paul J — donderdag 1 maart 2007 @ 18.18 uur

  51. @48 bert.

    wat nou milieuvervuiling het vrolijkt de boel juist een beetje op.
    dat bord zou een monument moeten worden

    Paul J.

    Reactie door Paul J — donderdag 1 maart 2007 @ 18.23 uur

  52. Hoeveel naamgenoten heb ik nu? Drie?

    Reactie door Erik van Donk — donderdag 1 maart 2007 @ 19.22 uur

  53. @ 52 Erik van Donk

    Hoi Erik,

    Jij was er het eerst, toen ik en nu weer een nieuwe Erik. De heilige drie eenheid zullen we maar zeggen.

    Groet Erik Sc

    Reactie door erik — donderdag 1 maart 2007 @ 19.55 uur

  54. Is goed hoor, ben ik de geest :-)

    Reactie door Erik van Donk — donderdag 1 maart 2007 @ 21.20 uur

  55. @ 53 Erik Sc

    Ben jij die Erik met die snelle scootmobiel, het wordt wel een beetje verwarrend anders.
    straks zit ik me daar een verhaal te pennen voor een Erik en dan denkt tie Erik …… waar heeft Pool het over….. dus die Sc staat voor Scootmobiel Erik.

    Reactie door Pool — donderdag 1 maart 2007 @ 23.15 uur

  56. @55 Pool,

    Waarvan akte. Ik ga mijn hond uitlaten.

    Reactie door Erik van Donk — donderdag 1 maart 2007 @ 23.28 uur

  57. Leuk zo groot! Het formaat geeft mooi de ambities van de SP weer. Ik vind het landschapsverschoning. Je ziet dat lelijke stuk profielstaal erachter tenminste niet meer.

    @31. Ik zie dat je op het groenlinksforum vermeld dat je berichtje op dit weblog is verdwenen. Graag wijs ik je de weg. Je berichtje is nummer 31 op deze pagina. Wat een kansloze mensen zijn er trouwens actief op het groenlinksforum. Op de vraag “wie bedekt de leukste naam voor in jans viral movie” komen alleen off-topic gezeur over vooroordelen over de SP. Ik had graag een paar suggesties willen doen, maar ik doe niet aan registreren.

    Reactie door Simon — vrijdag 2 maart 2007 @ 0.03 uur

  58. @ 56 Erik van Donk

    Prettige nacht, en geef de hond nog een extra brokje want het valt voor hem ook niet mee om tegen de wind in te lopen.

    Reactie door Pool — vrijdag 2 maart 2007 @ 1.01 uur

  59. helpt dat wel zo’n bord : Die Balkenelende heeft volgens mij een veel groter bord vooor z’n kop !

    Reactie door Fred — vrijdag 2 maart 2007 @ 10.22 uur

  60. Is hier de beoordelingscommissie van het Guiness Book of Records wel bij te pas gekomen? Zou wel vet zijn als dat in de boeken kan komen. En als de verkiezingen weer voorbij, kun je het zwarte “nu zeker” gewoon overspuiten en kan het weer bij de volgende verkiezing gebruikt worden. En anders kan ie wellicht nog als muurversiering op het partijkantoor in Rotterdam dienen. :)

    Reactie door Bart Couwenberg — vrijdag 2 maart 2007 @ 15.15 uur

  61. Heeft de SP mischien nog zo’n bord over maar dan met de afmetingen 7 X 30 cm , kan ik hem ook in Madurodam ophangen.

    Reactie door Pool — vrijdag 2 maart 2007 @ 15.15 uur

  62. Ja ik zag ook wel de leuke knipoog op de GL website.
    Maar natuurlijk heeft GL zo stilaan afgedaan.
    Hun taak is ook volbracht: ze hebben de CPN opgeruimd en zijn nu niet meer nodig voor het establishment.

    Reactie door ook jan — vrijdag 2 maart 2007 @ 19.46 uur

  63. @Pool — donderdag 1 maart 2007, 0.42

    Een proef met het loslaten van de maximum snelheid staat mij zeer aan. Maar dat gaat alleen gebeuren, als degenen, die daarover mogen beslissen, ervan overtuigd zijn dat zo’n proef iets positiefs kan opleveren. (Hierbij bedoel ik “positief” voor het algemeen belang, natuurlijk. Het is een teken aan de wand, dat ik het gevoel heb, dat ik dat er bij moet vermelden…)

    En voor overtuiging heb je argumenten nodig.

    Ik heb er zo vlotweg al ideeën over, bij wijze van concept. (Het scheelt nogal, als je wel eens over dingen nadenkt :))
    Ik wil het alleen allemaal nog even duidelijk op een rijtje zetten, dus dat hou je nog van me tegoed.

    In elk geval strookt zo’n proef met mijn opvatting, dat mensen zélf moeten nadenken en niet onnodig betutteld moeten worden door een overheid. Snelheidsbeperking op een moment, dat er verder geen kip op de weg is, is zo’n betutteling.
    Maar de snelheidsbeperking is natuurlijk niet voor niets bedacht. Ook milieuoverwegingen, bijvoorbeeld, spelen een rol.

    En zo zijn er wel meer aspecten, maar nu heb je alvast een idee in welke richting ik het zoek.

    Reactie door Wilbert — vrijdag 2 maart 2007 @ 20.07 uur

  64. @ 63 Wilbert

    Wat denk je, wat het milieu het meest belast,… elke dag die kilometers lange files over het hele land verspreid of die auto’s die sneller op de plek van bestemming zijn.
    Het is bewezen dat een auto die hard rijd minder uitstoot heeft dan met 100 of 120 km p/u en toch doet men er niets aan.
    Door elke dag lang in de file te staan gaat je brandstof verbruik ook omhoog, dus wie wordt daar alleen maar wijzer van.

    Snelheidsbeperkingen zijn opgelegd om de autobezitter geld uit de zak te kloppen, verder heeft het totaal geen enkel nut, alleen bij wegwerkzaamheden ben ik voorstander van een verantwoorde snelheidsbeperking dit om die mensen die daar voor ons aan het werk zijn niet in gevaar te brengen, en dan vind ik 70 km p/u soms ook nog veel te hard.

    Er is ook bewezen dat 80, 100 en 120 km p/u indommel snelheden zijn, zie hoe vaak mensen half slapend in de file staan en als men mag gaan rijden op een gegeven moment begint te slingeren.
    Dat zal je met hoge snelheid niet hebben, automatisch wordt je alerter op het overige verkeer in verband met je snelheid.

    Reactie door Pool — vrijdag 2 maart 2007 @ 23.34 uur

  65. @ 63 Wilbert

    Vorige week ben ik naar Franfurt geweest, ik vertrok van huis en ja hoor op de snelwg …FILE … enfin na een tijd kon ik m’n weg vervolgen 20 min later, weer een FILE tot vlak bij de grens met Duitsland, eenmaal in Duitsland het gas flink ingedrukt en tot Frankfurt 1 klein oponthoud door werzaamheden ondanks de drukte op die weg.
    Teruggaand geen enkele file en kon ik flink doorrijden over de 200 km p/u geen last van controles gen files niets, … totdat ik weer de grens overging en in Nederland was beland en wat denk je na 8 min rijden de eerste FILE meld zich al aan en tot mijn huis heb ik drie keer in de file gestaan.

    Conclusie in Duitsland honderden kilometers filevrij gereden in Nederland over een afstand van 53 km zowel heengaande als teruggaande 3 keer langdurig in de file gestaan.
    Iedereen kan zeggen wat hij wil maar niemand kan zeggen dat ik ongelijk heb.

    Reactie door Pool — vrijdag 2 maart 2007 @ 23.47 uur

  66. @ 63 Wilbert

    Kijk dit noem ik nou het ondoordachte gezwam van Rijkswaterstaat.
    Je lost zo geen files op je verplaats files naar een ander tijdstip en een andere plaats.
    Hoeveel geld gaat deze pure nonsens ons weer kosten…..

    http://www.nu.nl/news/994443/75/Minder_files_door_nieuwe_databank.html

    Reactie door Pool — zaterdag 3 maart 2007 @ 0.59 uur

  67. @Pool — zaterdag 3 maart 2007, 0.59

    O, maar Pool, die dingen had ik ook al in gedachten, hoor. Je had nog wat van me tegoed, maar ik had er inderdaad niet bij gezegd, wannéér. Niet S.M.A.R.T. van mij. Sorry.

    Ik ga je niet tegenspreken in wat je zegt. Ik neem het mee.

    Ik heb zelf ook nog iets uit te zoeken van meer filosofische aard. Auto’s zijn bedacht om snel van A naar B te komen. Maar wat heb je aan een snelle auto, als je in de file staat?

    Nog even geduld, a.u.b. :)

    Ik wil liever niks beloven, qua wanneer en zo. Ik zie tomaatnet als vrijetijdsbesteding…

    Reactie door Wilbert — zaterdag 3 maart 2007 @ 1.47 uur

  68. @ 67 Wilbert

    Nee, Wilbert je ziet het verkeerd,…. ik zeg dat je met het vrij laten van de snelheid de kans op files minimaal is, dus niet zoals jij hier zegt met een snelle auto in de file staan.

    Laten ze het eens voor een half jaar proberen, gewoon de snelheid op de snelwegen vrijgeven, geloof me het file probleem zal of opgelost zijn of in ieder geval meer dan 75% minder.

    Niemand weet hoe men het file probleem moet oplossen, dus is mijn idee en gestoeld op het buitenland waar je wel zo hard als je wilt mag rijden toch niet zo gek.

    Reactie door Pool — zaterdag 3 maart 2007 @ 23.28 uur

  69. @ 67 Wilbert

    Dit stond in nu.nl

    ‘Oplossen files onmogelijk’

    Uitgegeven: 3 maart 2007 16:22

    AMSTERDAM – De files in Nederland zijn met allerlei verkeerskundige en infrastructurele ingrepen niet op te lossen. Ook betalen per kilometer zal de problematiek niet uit de wereld helpen. Dat blijkt zaterdag uit een inventarisatie in NRC Handelsblad.

    Het vorige kabinet had als doel het aantal files met een derde terug te dringen. In werkelijkheid zijn ze sinds die belofte met een kwart toegenomen. Toch denkt minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) dat het moet lukken om in 2020 veertig procent minder files te hebben.

    Verkeerskundigen weerspreken de gedachte van de nieuwe bewindsman. Het oplossen van files is volgens hen eigenlijk onmogelijk. Dat zou komen omdat er elk jaar opnieuw meer autokilometers worden gereden.

    Reactie door Pool — zaterdag 3 maart 2007 @ 23.31 uur

  70. @Pool — zaterdag 3 maart 2007, 23.28

    Wát zie ik verkeerd, Pool? Je eerste alinea klopt grammaticaal niet. Ik begrijp er in elk geval niks van, wat je daar zegt.

    Ik heb gezegd, dat ik je niet ging tegenspreken en dat ik nog iets uit te zoeken had m.b.t. die snelle auto’s in een file. Nog vóórdat ik een standpunt heb gegeven, zeg je al, dat ik het verkeerd zie.
    Kijk, daar word ik wel eens een beetje moe van.

    Reactie door Wilbert — zondag 4 maart 2007 @ 10.46 uur

  71. Je hebt ook van die mensen die zeggen: “Je moet het zo zien”. Ik vraag me dan altijd af hoezo?

    Reactie door Henny — zondag 4 maart 2007 @ 18.41 uur

  72. HET KAN NIET GROOT GENOEG

    FANTASTISCH !!!!!

    Reactie door Piet — woensdag 7 maart 2007 @ 11.32 uur