Nu 51.000+

Na afgelopen week – met weer 339 nieuwe leden – zijn we een partij met ruim 51.000 leden! Doe mee.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 05 maart 2007 :: 0.02 uur

119 Comments

119 reacties

  1. Op naar de PvdA……

    Reactie door Erik van Donk — maandag 5 maart 2007 @ 0.23 uur

  2. 51.000. Dat is een heel dorp vol mensen. 6000 leden in de plus in een jaar tijd. Overwinning op overwinning.
    Veni Vidi Vici.
    Het is fijn om SP’er te zijn.

    Reactie door Daniël Wardenier — maandag 5 maart 2007 @ 1.14 uur

  3. lIEVE HARDE STRIJDER!
    Je hebt het verdiend. Dit zijn de vruchten die je gaat plukken. Na al die jaren van trouw doorgaan. Nee, niet dan die en die, zoals met de andere partijen, maar JIJ!
    Altijd en gelukkig jij, Jan. Onze vaste hoofdbaken, samen met de andere SP-bakens. Laten we hopen dat ook zij niet teveel water bij jouw wijn willen doen. De EENHEID van de SP is de grote kracht en die drijft ons land naar de bevrijding van een volk dat zo graag wil en zich langzaam steeds meer losweekt van de banden van de christelijke slavernij. Jij hebt meer van Christus begrepen dan zij!Want Hij heeft ons verlost met Bloed, Zweet en Tranen en zoekt zijn grondpersoneel. Lukt het Hem niet rechtsom, dan linksom! Zo trekt Hij zijn Pad door de harten van mensen die bereid zijn om te STRIJDEN voor SAMENLEVEN, SAMENWERKEN, SAMENDELEN.
    Bedankt Jan, dat wij onze stem kwijt kunnen bij de ENIGE sociale partij van Nederland: de SP.

    Reactie door Gloria — maandag 5 maart 2007 @ 1.20 uur

  4. “Het is de tweede keer dat premier Balkenendes krentenbollenbakker te maken heeft met brandstichting. Een van de verkooppunten in Rijswijk werd in augustus vorig jaar tot twee keer toe aangestoken en was weken dicht.”
    Moet de revolutie op zo’n manier beginnen?

    Beken nu maar Pool, ReneR, Gloria, Hakker of wie dan ook.:)

    Reactie door Gandalf — maandag 5 maart 2007 @ 6.43 uur

  5. Een van die 339 is mijn eigen mannetje :)
    We wilden natuurlijk supergraag die soepkommen en ik ben allang lid dus….:)
    Nee, zonder gekheid, hij heeft gezien hoe hard er binnen de SP wordt geknokt om het land socialer en leefbaarder te maken (ook kleinschalig op lokaal niveau wordt door de leden van de SP hard gewerkt!) en hij was hier zo van onder de indruk dat hij dit gewoon wil steunen.

    Reactie door Monique — maandag 5 maart 2007 @ 7.29 uur

  6. Dat is geweldig nieuws!
    Welkom aan alle nieuwe leden.

    Reactie door Helma D. — maandag 5 maart 2007 @ 7.59 uur

  7. Prachtig!! Om met Sjaak Bral te spreken: steeds meer slimme mensen in Nederland !!!

    Reactie door Irma — maandag 5 maart 2007 @ 8.19 uur

  8. Ik tomaat ook van jou hoor, Jan!
    (Leuk filmpje, vooral dat koeien-geloei ertussendoor)

    Dikke kus van Indra (SP-lid)

    Reactie door Indra — maandag 5 maart 2007 @ 8.55 uur

  9. @5 Monique.

    Een mensenleeftijd geleden zei Marie Zeldenrust-Noordanus van de NVSH al;
    “een goed lid verslapt nooit”

    Reactie door Toon van Vliet — maandag 5 maart 2007 @ 8.57 uur

  10. Goeden morgen vrienden SP.

    Tsjonge, jonge, jonge wat gaat het hard.
    En dat kan doorgetrokken worden op 7 maart!
    Jan, na je doorzettingsvermogen is het resultaat niet slecht te noemen.
    En het is nog niet als eind aan te merken.
    Prachtig.
    De toekomst ziet er florisant uit!
    Woensdag zullen we de cijfers laten spreken!
    En dat is niet hoog van de toren blazen, zoals ik zoveel tegenstanders hoor doen.

    Op naar 7 maart, en kies de enig werkelijk Socialistische Partij, de SP.

    Reactie door Ouwe Dirk — maandag 5 maart 2007 @ 9.20 uur

  11. 336 mensen die genoeg hebben van het PvdA-gekonkel??????

    Reactie door Diny — maandag 5 maart 2007 @ 9.30 uur

  12. Als ik nu weer naar de radio luister dan denk ik Wat is Nederland toch een kneuterig land geworden.

    Allemaal pietluttige prietpraat op wat zou heten de Nieuws en actualiteitenzender radio 1. Wat is die zender oppervlakkig geworden tenminste op de VPRO uitzendingen na.

    Hebben wij nog wel journalisten en programmamakers m.b.t. nieuws in Nederland die die titel waard zijn.

    Jan ik ben géén lid meer. Mijn korte lidmaatschap van de SP was een uitstapje in mijn leven. Ik stem wel de laatste jaren SP samen met mijn huisgenoten en wij zullen dat ook op 7 maart doen. Ik hoop dat je ook daar blij mee bent.

    Reactie door Henny — maandag 5 maart 2007 @ 9.48 uur

  13. Op naar de 60.000!!!!!!

    Anneke

    Reactie door Anneke de Krom — maandag 5 maart 2007 @ 10.40 uur

  14. @12 Henny
    Ik ben heel benieuwd waarom jij geen lid meer bent. Zelf ben ik (nog) geen lid maar stem ook al jaren op de SP, daarom zou ik graag argumenten willen horen van iemand die er mee stopt. Mijn eigen bezwaren zijn, dat ik alleen actief lid zou willen zijn en geen papieren lid. Maar ik weet nu al dat ik dan mee moet doen aan sommige acties waar ik misschien het nut niet van in zie of op dat moment geen zin in heb.

    Reactie door simbro — maandag 5 maart 2007 @ 11.27 uur

  15. @ 13 Simbro, hoi Simbro, ik wil graag even reageren op je laatste zin uit je berichtje. Als je actief lid bent, dan kan je nog steeds actief kiezen bij welke acties jij al dan niet betrokken wilt zijn. Er zijn heel veel gradaties van actief zijn, van folderen een keer per jaar bij de verkiezingen bijvoorbeeld, tot afdelingsvoorzitter. Meedoen aan een actie MOET nooit, je moet er zelf achter staan en zin in hebben anders helpt het niks dat je er aan mee doet. Je kan daar binnen de afdeling heel goeie afspraken over maken en als je het nut van een actie niet in ziet, lijkt het me ook zinvol om misschien daarover met de andere leden te discussieren aangezien onnuttige acties niet veel zoden aan de dijk zetten! Ik zou dus gewoon gaan praten met je afdeling en eens bespreken wat de wederzijdse verwachtingen zijn! Ik spreek uit ervaring ben zelf ook al lange tijd actief.

    Reactie door Ilse — maandag 5 maart 2007 @ 11.40 uur

  16. #14
    Hoezo mee MOET doen? Je bent daar toch zelf bij! Dus wat let je?!?

    Reactie door Tonnie — maandag 5 maart 2007 @ 11.47 uur

  17. Kost dat ?

    Reactie door Willem — maandag 5 maart 2007 @ 12.20 uur

  18. Voor slechts 5 euro per kwartaal ben je al SP-lid geloof ik. :)

    Reactie door Chiel — maandag 5 maart 2007 @ 12.26 uur

  19. Even Off Topic

    Is er iets met deze site aan de hand?
    Sinds gisteravond kan ik onder mijn normale naam geen enkele reactie meer plaatsen.

    Ben toch ernstig van mening dat dit niet door de inhoud komt….

    Jeroen Westerman

    Reactie door Jwalk — maandag 5 maart 2007 @ 12.32 uur

  20. Maar 5 euro per kwartaal Willem, kijk anders even zelf op:

    http://www.sp.nl/interact/word_lid/

    Reactie door Irma — maandag 5 maart 2007 @ 12.37 uur

  21. Juist omdat ik niet actief kan deelnemen aan acties (door gezondheidsproblemen) probeer ik de SP te steunen door lid te worden. Lid worden is dus ook een manier om te laten zien dat je achter hen staat. (ik ben een van die 339 nieuwe lingen)

    Reactie door Jacky — maandag 5 maart 2007 @ 12.52 uur

  22. Ook ik zal SP stemmen woensdag evenals voor de 2e kamerverkiezingen.
    met betrekking tot de 2e kamer verkiezingen:
    Ik ben blij dat de SP juist in de oppositie zit om het zaakje scherp te houden. Ik denk dat Jan diep in zijn hart liever niet regeert, omdat hij dan ook consessies zal moeten doen, wat een deel van de achterban dan niet zal waarderen. Het is geven en nemen in een coalitie. Ik hoop daarom dat de SP in de oppositie zal blijven en wanneer er toch een regeringsdeelname dreigt, zal mijn stem naar Groen Links gaan.

    Reactie door Jeroen — maandag 5 maart 2007 @ 12.56 uur

  23. Laat maar mensen.

    Het gaat jullie goed!

    Reactie door Jwalk — maandag 5 maart 2007 @ 13.03 uur

  24. Heb ook net mijn lidmaatschap opgezegd,hieraan is de webmaster debet.maar bij gebrek aan beter zal ik woensdag sp stemmen.

    Reactie door paul — maandag 5 maart 2007 @ 13.05 uur

  25. @21
    Hallo Jeroen, je bent toch niet boos en af door de zijdeur? Soms zijn deze sites overbelast, komt altijd weer goed!
    @3
    Gloria gaat mij vaak iets te ver, maar ik heb er wel een leuke toevoging bij:
    Wij stonden jaren geleden met de SP verkiezingskraam op de markt. Tussen de kooplui, in de rij. Ik liep op het middenpad te folderen, waarop de koopman recht tegenover ons, p..nijdig werd en brulde dat wij zijn klanten wegjaagden.
    Naast ons stond een hele bekende bakker van de Veluwe, die zei:”ff dimme, jongen. Wij zijn allemaal gereformeerd, maar iedereen in het dorp stemt SP,
    Marijnissen is de enige echte Christen in de
    politiek !”
    Zo, horen jullie het ook eens van een ander :-))))

    Reactie door ria — maandag 5 maart 2007 @ 13.34 uur

  26. Jwalk, kijk bij voorgaande item naar mijn
    bericht voor jou en allen die hetzelfde over-
    kwam/komt! Ons gaat goed als je blijft!
    Hartelijke groet, Madelief.

    Reactie door Madelief — maandag 5 maart 2007 @ 13.47 uur

  27. @ 18 & 20: Bedankt voor de info. Ik heb de statuten even doorgelezen. Ik kan geen lid worden, ik ben namelijk al lid van een andere politieke partij.

    Reactie door willem — maandag 5 maart 2007 @ 14.00 uur

  28. Flauw Paul, je lidmaatschap opgeven omdat de webmaster je niet bevalt. Soms moet je een beetje water bij de wijn doen.

    Reactie door Roodkapje — maandag 5 maart 2007 @ 14.13 uur

  29. (3)gloria .heel mooi weergegeven .

    Reactie door h.verbeek — maandag 5 maart 2007 @ 14.31 uur

  30. Willem, dat blijf ik ook vreemd vinden, als
    of je je niet op de internetkrant van de
    SP en de PvdA zou kunnen abonneren, JUIST om
    goed op de hoogte te zijn en te blijven en de
    verschillen te willen helpen oplossen of de
    overeenkomsten te zoeken, waardoor krachten
    wél gebundeld kunnen worden.
    Alsof we niet net zo goed om verschillende
    redenen ons zouden kunnen abonneren op ver
    schillende kranten en omroepgidsen om welke
    reden dan ook.
    Zo kwamen uiteindelijk ook de autodidacten
    in de Kamer en bekleedden hoge ambten, ook
    in het bedrijfsleven, idem dito en zij be-
    reikten vaak grote hoogten, mét ‘ster’!

    Het wordt van de gekke, als men ook nog een
    ieder zou controleren op de punten waarop
    men inlogt via de personal computer!
    Wél ben ik van mening, dat mensen die liever
    een andere ideologie aanhangen en zich ver-
    plichten aan een andere partij, die hun voor-
    keur heeft en zeggen daarop prat te gaan,
    m.i. niet continu op dit weblog hun grieven
    hoeven kenbaar te maken en dáárvoor kennelijk
    hiér wel willen zijn, dat lijkt wat merkwaar-
    dig. Als zij de discussie kunnen aangaan met
    de eigen voorkeurspartij, wát zoéken en doén
    ze hiér dan feitelijk. Echter lang meelezen
    zal het eens allemaal wel duidelijk maken!
    Vraagje Willem: wil je voortaan dan op de SP
    kiézen ook, dan is dat vast een moeilijke
    keuze. Rest mij je aan te bevelen, dan wel
    op de SP te kiezen en rustig te beslissen op
    welk moment je het lidmaatschap wilt opzeggen
    van je huidige partij. Ben je daarin zeer te-
    leurgesteld of er ontevreden over geef die
    partij dan nog een jaar de tijd om ze goed
    te observeren en neem een beslissing.
    Evengoed kun je dus woensdag al vast kiezen
    voor de SP, zelfs al zou het een uitstapje
    zijn: we nemen uiteraard niemand zoiets kwa-
    lijk! Echter de meesten blijven daarna toch
    nu ‘blijvend’ aanwezig en met plezier. Bij
    de SP raak je niet uitgelezen en er is flink
    léven in de brouwerij die Nederland aan een
    gezondheidsdrankje probeert te helpen.Succes!

    Reactie door Madelief — maandag 5 maart 2007 @ 14.40 uur

  31. Aan alle nieuwe en ‘oude’ leden van de SP.

    In Nederland worden de rechten van Nederlanders met zevenmijls laarzen overschreden.

    Door de invoering van de Geus nieuwe WAOplan zijn honderdduizenden domweg aan de kant en onder de groene zoden geschoffeld. Eventueel samen met partner en kinderen. Geen kans op werk, hoe stuur ik mijn kroost naar school met ontbijt en ‘s avonds naar bed met een warme maaltijd, redt mijn relatie dit,…..

    Dit zijn vragen waar een ‘gezonde’ Nederlander niet zo snel aan denkt.

    De WAOer, WIAer echter wel!

    Gezond Nederland bedenk en besef vooral dat
    GEZONDHEID geen vaststaand gegeven is. Vandaag zij en morgen misschien jullie?

    Zoals Paul Ulenbelt zegt: “WAOers ZIJN geen probleem, zij HEBBEN een probleem.

    Actiecom. Stop de Herkeuringen organiseert 21 maart samen met o.a. SP (WAOplein) een manifestatie/demonstratie in Den Haag.

    Wat ik aan iedereen wil vragen is het volgende:
    1. Onderteken de petitie op stopdeherkeuringen.punt.nl
    2. Benader je plaatselijke SPafdeling en ondersteun de activiteiten t.b.v. de demo of stop er een beetje van je energie in.
    3. Probeer ervoor te zorgen dat de WAO/WIA problematiek in de plaatselijke pers terecht komt.
    4. Stem verstandig de komende woensdag.

    Simone Rademaker
    com. Stop de Herkeuringen

    Reactie door Simone Rademaker — maandag 5 maart 2007 @ 14.46 uur

  32. Wat ik ben vergeten.

    Vraag aan de plaatselijke SP het op hun site te zetten en deze demonstratie te vermelden op het inlegvel. We leven wel anno 2007 toch moeten veel mensen het nog hebben van aangeleverde stukken op papier ipv de pc.

    met vriendelijke groet,

    Reactie door Simone Rademaker — maandag 5 maart 2007 @ 14.53 uur

  33. @Sjaak. Het gebeurt mij ook wel eens dat iets is geplaatst en dan toch weer niet. Komt goed. Toch?

    Reactie door Simone Rademaker — maandag 5 maart 2007 @ 15.06 uur

  34. Wij zullen dooooorgaaaann….

    @ 12..14..17

    Ik werd in november sp-lid, maar moet, zoals zovelen als gevolg van de regeringsellende van de afgelopen jaren, ook ieder dubbeltje omkeren, alvorens te besteden.

    Geeft niet, dacht ik en zei m’n krantabonnement na 40 jaren abonnee te zijn geweest, op. Daarnaast geen kerkbijdrage meer, geen lotto, geen postcodeloterij en de centjes, die ik hiermee uitspaar, kan ik dan voor een deel besteden aan het sp-lidmaatschap.

    Daarvoor in de plaats kan ik nu internetten en daardoor de krant digitaal lezen en op dit weblog bijvoorbeeld reageren.

    Zoals hier en daar reeds geopperd; of ik actief, dan wel passief sp-lid wil zijn, maak ik zelf wel uit…zo zelfstandig en eigenwijs ben ik heus nog wel.

    Reactie door franslj — maandag 5 maart 2007 @ 15.41 uur

  35. Congratulations… Doing Good!!!

    Reactie door Paula — maandag 5 maart 2007 @ 15.41 uur

  36. @21 Jacky

    Welkom bij de SP Jacky!

    Reactie door Gloria — maandag 5 maart 2007 @ 15.48 uur

  37. @25 ria

    Ha,ha ria! Niets teveel gezegd toch?

    Reactie door Gloria — maandag 5 maart 2007 @ 15.51 uur

  38. @27 willem

    Normaal gesproken is het ook sierlijker om eerst van een partner te scheiden alvorens met de volgende je leven te gaan delen. Toch?

    Haak af bij die verlakkersclub. Zij gaan voortdurend ‘vreemd’. Kom bij de politieke partner die OOK jou trouw is.
    Het is een kwestie van KIEZEN. Hopelijk gaat je keuze naar de SP.

    Reactie door Gloria — maandag 5 maart 2007 @ 15.59 uur

  39. Hoi Ouwe Dirk, Amice

    339 nieuwe leden laatste week…
    Wanneer dit doorgaat zijn we eind van het jaar de 65000 gepasseerd. Ik gun het Nederlandse volk de SP zo. Een frisse reinigende wind door het land…
    Toch zijn er helaas nog teveel mensen die tegen deze wind in zichzelf gele knieën bezorgen.

    Reactie door Sjaak — maandag 5 maart 2007 @ 16.07 uur

  40. @32 Simone, gedaan voor De Bilt!

    Reactie door ria — maandag 5 maart 2007 @ 17.15 uur

  41. @ 30 Madelief: Ik heb ook sympathie voor de SP, maar mijn stem gaat toch naar een andere partij. Daar ben ik sinds vorig jaar lid van.

    @ 38 Gloria: Eén vrouw vind ik genoeg, maar politiek gezien kan ik best aan polygamie doen vind ik zelf. Mijn lidmaatschap van de PVDA heb ik overigens 4 jaar geleden al opgezegd, dus daar gaat mijn stem zeker niet heen.

    Reactie door willem — maandag 5 maart 2007 @ 17.20 uur

  42. Naast al deze positieve geluiden heb ik een iets ander geluid .
    Ik steun de SP al jaren door altijd op deze partij te stemmen én ben lid van de SP .

    Vol verwondering heb ik de kabinetsformatie gevolgd .
    Wat ik zag was dat de SP een kans had om in het regerende kabinet te komen en deze kans liet liggen .

    Dit had het moment kunnen zijn om iets voor de mensen te doen die deze partij jaren gesteund hebben , niet alleen voor mooie principes maar ook dat veel mensen aan de rand van armoede zitten en hopen dat er een bepaalde omslag kan komen .

    Het is duidelijk voor elk SP lid dat niet alle ideeen doorgang krijgen als je met andere partijen moet regeren .

    Voor mij heeft het geen zin meer om op de SP te stemmen , ik ga voor een andere partij , één die meer ballen heeft en verder wil gaan dan steeds maar het vingertje te wijzen naar de PvdA.

    Ik blijf lid van de SP , omdat de partij in de wijken aktief blijft en daar heb ik alle waardering voor .

    Voor het grotere werk , kijk ik naar een andere partij , één die wel bereid is enkele principes opzij te zetten om met de rest toch nog aardig wat te kunnen bereiken .

    Reactie door Nick Mohr — maandag 5 maart 2007 @ 17.23 uur

  43. Als je je principes verloochent bereik je helemaal niets.

    Reactie door willem — maandag 5 maart 2007 @ 17.40 uur

  44. Nick Mohr.

    Weet je waarom de SP opgericht is.
    Daarom zouden zij nooit met zo een kabinet in zee gaan.
    Anders is het paars4,of idemdito balkende4.

    Weet je wat.
    We heffen gewoon alle partijen op en noemen het balkie.
    Hoef je ook geen verkiezingen te houden,want het blijft hetzelfde progamma.

    Reactie door sander — maandag 5 maart 2007 @ 17.48 uur

  45. Dat is de kracht van de SP….GEEN PRINCIPES OPZIJ ZETTEN!

    Reactie door ria — maandag 5 maart 2007 @ 18.12 uur

  46. Dat is de kracht van de SP. Geen principes opzij zetten; trouw blijven aan hetgeen je hoog in het vaandel draagt; niet luegen; niet draaien; gewoon…. je krijgt wat je ziet!

    Reactie door ria — maandag 5 maart 2007 @ 18.14 uur

  47. @44 ging mis, @45 ‘luegen’ = liegen.
    Waar integriteit het credo is, heeft men geen ‘ballen’ nodig!

    Reactie door ria — maandag 5 maart 2007 @ 18.17 uur

  48. Weet je wat ik nu zo jammer vind. Het feit dat ik het over lidmaatschap heb gehad het item wordt en niet een iemand die vermeldt;
    Ja natuurlijk Henny zijn wij blij met jullie stemmen. Kijk dát bedoel ik nu.

    14 Simbro

    Ik zal het eerlijk zeggen. Al heb ik 30 jaar vóórdat ik SP ging stemmen PvdA gestemd ben ik daar nooit lid van geweest. Mijn enige lidmaatschap ooit van een politieke partij was de SP.
    Totdat ik hier door een SP-er zo persoonlijk aangevallen werd om niets, had iets fout gelezen en op inhoud dus fout gerageerd en direct na melding van een ander (die het doorhad) excuses aangeboden om vervolgens de grond ingeboord te worden door die SP-er die waarschijnlijk niet besefte wát de gevolgen daarvan waren en zouden kunnen zijn zodat ik besloot niet te willen behoren bij ”dat soort mensen, die beleiden sociaal, tolerant en moreel hoogstaand en weet ik wat te zijn.
    Dat heeft me veel gekost als ‘vers’ SP lid omdat diegene mij nl. niet kende, mijn leven niet kent niet weet wie ik was danwel ben danwel meegemaakt en overleefd heb.

    Op dat moment heb ik mijn lidmaatschap maar weer snel opgeheven om zoals ik altijd gedaan en gedacht heb geheel onafhankelijk naar eer en ‘eigen’ geweten te oordelen en handelen, los van ieder groepsgebeuren.
    Geen kerkgeweten, geen SP-geweten mar gewoon mijn eigen geweten vanuit mijzelf en wie ik ben. Mijn kracht is om met Ria te spreken géén principes opzij te zetten voor… ja wat vul maar in.

    Reactie door Henny — maandag 5 maart 2007 @ 18.37 uur

  49. De overwinning is het einde van alle strijd.
    Wanneer we ons blijven opstellen als vernietigers van alles wat wij slecht of verkeerd vinden dan zullen we die verschillen blijven aantreffen.
    Uiteindelijk bestaat de beste politiek uit het verenigen van het beste in ieder mens en niet uit het verdelen en heersen.

    Ik ben afgelopen donderdag toeschouwer geweest bij het showproces van de
    krakers van Fort Pannerden versus het O.M.
    Wat voor mij hierbij overduidelijk geworden is dat er een enorme angst en
    onzekerheid bestaat bij de tentakels van het beest.
    Het beest, het emphatieloze moloch wat wij rechtstaat plegen te noemen eiste
    onevenredig hoge straffen voor vergrijpen die niet in de verste verte een
    agressief karakter hadden. Verfbommetjes gooien, barricades in de fik steken
    welke op 40 meter aftand lagen terwijl de politie op nog eens 40mtr.
    daarachter de krakers beschuldigde van het levensgevaarlijke gooien van
    molotovcocktails. Ik denk dat een gemiddelde kogelstoter van Olympische
    kwaliteit, geen 80 mtr kan overbruggen met een brandende fles!
    Ook het niet kunnen of willen legitimeren was in hun ogen een kwalijk
    vergrijp.
    Op de vraag aan een van de beklaagden waarvan hij leefde, kwam het voor de
    rechter verbijsterende antwoord: “van de lucht en van de liefde”.
    Een duidelijk waarneembaar gebrek aan deze referenties deed haar de mond
    openvallen van verbazing.
    Blijkbaar had zij niet gerekend met het niveau waarop deze “wettelozen”,
    communiceren met een uitvoerster van een machts en repressieapparaat welke
    de eigenschap niet kan loslaten te oordelen in primitieve, “goed of slecht”
    plattituden.
    Ook de voortdurende dreigende en intimiderende houding van de parketpolitie
    welke de lichaamstaal aannamen van Rotweilers, verzekerde mevrouw de rechter
    van het status quo waarmee zij in plotselinge en ongehoorde felheid beet
    naar het publiek die in een aplaus losbarste nadat Dhr. Hummels, advocaat
    van de verdachten, had gepleit voor het eveneens voorleiden van de
    burgemeester en leden van het college van de Gemeente Lingewaard.
    Dit patetische showproces was een onvervalste demonstratie van de zoveelste
    wanhopige poging mensen terug te forceren in een versie van de werkelijkheid
    die tegen iedere wet van universele liefde ingaat.
    Om niet zelf in de valkuil te stappen van goed en slecht, zou ik duidelijk
    willen hebben dat de staat weliswaar de beeltenis aanneemt van een
    “Orwelliaanse heilstaat”, maar het slechts kan zijn wanneer het volk hen dit
    toestaat.
    In die zin zijn zij slechts de afspiegelingen van hoe wij op dit moment de
    realiteit ervaren en zo meehelpen te creëren.

    Zoals een goede vriend laatst al zei: “accepteren, concentreren en
    loslaten”!

    Reactie door rob van der Zon — maandag 5 maart 2007 @ 18.39 uur

  50. @44.

    Als je de actualiteiten omtrent de eventuele regeringsdeelname van de SP wat beter had gevolgd, dan zou je weten dat de SP niet degene is bij wie de fout ligt, wat de PvdA het publiek graag wil doen geloven. De PvdA en het CDA hadden nooit de intentie om met de SP te regeren, dit was gewoon een truc om de bevolking te laten denken dat het CDA en de PvdA ‘menselijker en socialer’ waren geworden, en dat de SP de grote spelbreker was die zijn zin door wou drijven ten koste van alles. Bekijk de situatie dus ff wat beter voordat je direct afknapt op de SP, anders kun je misschien toch maar beter naar de PvdA gaan ofzo.

    Reactie door natte theedoek — maandag 5 maart 2007 @ 19.01 uur

  51. Geweldig nieuws,
    51.000 leden wow ongelofelijk
    wat gaat het hard!!!
    Gelukkig blijkt dat veel mensen, de leugens en het gedraai zat zijn.
    Ondanks de waarschuwingen van B4 om de mensen weer angst aan te jagen, blijkt nu weer dat de eerlijkheid en integriteit van Jan en de hele SP gewaardeerd wordt.
    Op naar de 60.000!
    NU ZEKER SP OP 7 MAART

    Reactie door kitje — maandag 5 maart 2007 @ 19.54 uur

  52. @ 48 Hennie

    Ik vond na het na het lezen van jou bijdrage nr 48 echt jammer, dat jij je zo aangevallen voeld op dit log van Jan.
    Ben het met je eens dat de toon van de bijdrages soms hard van toon zijn.
    Ik weet natuurlijk niet de preciese reden
    van jou gekwetstheid, ik weet namelijk niet aan wiens bijdrage jij je zo gestoord kan heebben.
    Vind het wel erg dat je daardoor je lidmaatschap hebt opgezegd.
    Iedereen die hier bijdrages achterlaat, weet dat hij of zij daar best harde kritiek op kan verwachtten, vooral als het onderwerpen betreft die mensen dagelijks in hun bestaan raken.
    Maar dat is volgens mij ook onderdeel van de discussie.
    Zolang als de discussie maar zuiver blijft heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.
    Nogmaals dus erg jammer dat dit de SP een lid heeft gekost.
    Hoop dat je nog van gedachte zult veranderen en natuurlijk SP gaat stemmen woensdag.

    Reactie door kitje — maandag 5 maart 2007 @ 20.15 uur

  53. Rob.

    Mooi verhaal.
    Dat soort dingen vergeten mensen vaak.
    Die denken dat de rechtstaat er is voor het volk.
    Tegenwoordig bepalen politici,officieren,en andere hoge piefen wat wet is.
    Gewoon het klootjesvolk onderdrukken en zelf bepalen wat voorkomt of niet.

    Ik las laatst een verhaal over een burgemeester en wethouder.
    die hadden een vergunning afgegeven aan een inpregnierbedrijf.
    Dat spul is zo dodelijk als de weet niet wat.
    Zware chemicalieen moet je daarvoor gebruiken.
    Precies naast bewoners in het bos.
    Zij lopen al 19 jaar te procederen tegen het monster.
    Dat monster is de burgemeester zelf.
    Die weigert een onderzoek en heeft zelf die familie willen uitpersen om falliet te laten verklaren om het over te kopen.
    Je raad het nooit.

    Een CDA burgemeester.
    De zaak loopt nog steeds.
    De media is een propaganda machine.
    Die vertellen alleen bullshit.
    Feiten verdwijnen in doofpotten.

    Reactie door sander — maandag 5 maart 2007 @ 20.31 uur

  54. PS

    Het CDA bedoelde ik mee dat je een naam misbruikt.
    Zou dan toch de voorspellingen waar zijn.
    Dat ze een andere geloof aanbieden dan de echte GOD.
    Naar mijns inzien is om god te dienen je medemens lief te hebben.
    Niet om kankerverwekkende chemicalienen 19 jaar in het bos te dumpen.

    Reactie door sander — maandag 5 maart 2007 @ 20.38 uur

  55. @48 Henny

    Duidelijk! Ik heb ook moeite met clubs, maar ben in november mij toch aan gaan sluiten.
    Ook ToN lijkt zich hier teruggetrokken te hebben en ik hoop dat hij weer gauw terugkomt.
    Wie ben ik, maar toch zou ik je ook willen zeggen(zoals bij ToN): laat je niet op je kop zitten. Kom terug met de argumenten zoals jij ze in huis hebt! Juist moeten we het niet overlaten aan ‘ons kent ons’ want Jan biedt ruimte aan iedereen! Het is mij ook vaak niet gemakkelijk gemaakt(zoals je ongetwijfeld zult weten), maar daar heb ik mij overheen gezet. Al was het maar vanwege al die andere lieve mensen die hier willen reageren en hun mening komen verwoorden.
    Ik ben dan ook heel blij dat je op je besluit bent teruggekomen en hier weer lekker je gang gaat. En dat lidmaatschap? Wel belangrijk, maar stemmen op de SP is nog belangrijker.
    Ik ben lid geworden omdat het gedachtengoed van Jan op mijn lijf geschreven is. Ik dacht ook op het jouwe. Zie maar Henny, jij weet wat goed is in dit verband.
    Groet!

    Reactie door Gloria — maandag 5 maart 2007 @ 20.58 uur

  56. @49 Rob van der Zon

    Hoi Rob!! Maar dat is lang geleden? Alles goed?? Leuk om je hier weer te lezen en hopelijk weer met grote regelmaat.

    Reactie door Gloria — maandag 5 maart 2007 @ 21.01 uur

  57. @24 paul

    Je blijft hier toch wel reageren? Kom op paul, ook jou kunnen we niet missen.
    Blijf bij ons!!

    Reactie door Gloria — maandag 5 maart 2007 @ 21.03 uur

  58. @48 Hennie

    Hennie, Hennie, Hennie…
    Ik zal het ook eerlijk zeggen.
    Hoe kun je jezelf nu zo uit balans laten brengen door één individu en voor mijn part honderden van hen.
    Verdorie, je geloofd toch ergens in! Je hebt toch je eigen visie op zaken en je hebt toch je eigen principes!
    Tolerant en moreel hoogstaand zijn mag je niet van de ander verlangen noch verwachten . Wel zélf nastreven, in praktijk brengen. Wanneer mensen fouten maken zou dit jou toch niet van je pad mogen doen afdwalen!
    Principes behoef je niet opzij te zetten. Wel binnen de context soms enigszins modeleren opdat zij werkbaar/haalbaar blijven.
    Je hebt zoals je zelf zegt; je eigen geweten, je eigen oordeel en je eigen handelen.
    Laat deze prachtige eigenschappen dan ook niet door andere mensen tenietdoen.
    Wees wie je bent! Ik zou allang begraven zijn wanneer ik mij de kritiek van anderen ten volle zou hebben aangetrokken.

    Yours, Sjaak

    Reactie door Sjaak — maandag 5 maart 2007 @ 21.08 uur

  59. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\@448 Henny
    Bedankt voor je eerlijke antwoord.Ik begrijp het heel goed, want ik vind dat er soms behoorlijk ongenuanceerd tekeer wordt gegaan op dit blog, dat is niet erg als dat gaat over politieke zaken en politici, maar wel als het over andere personen op dit blog gaat. Er reageren ook mensen met een kort lontje zullen we maar zeggen. Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik de zelfde ervaring als jij hier gehad hebt krijg bij afdelings-vergaderingen als ik lid ga worden. Ik kan niet goed tegen mensen die altijd denken dat ze het bij het rechte eind hebben, dus nooit enige twijfel kennen. En verder heb ik denk ik net als jij een beetje schroom om me bij een club te voegen. Ik ging er van uit dat je altijd met acties mee moet doen als er besloten is actie te voeren.
    Ik begrijp dat het niet zo is. Vroeger (héél lang geleden)ben ik een blauwe maandag lid geweest van de MLS (de studentenbond van de KEN, de partij waaruit de SP is voortgekomen) en daar werd wel verwacht dat je meedeed als er besloten was tot een of andere actie. Toen er een keer een actie gevoerd werd waar ik het totaal mee oneens was ben ik afgehaakt.

    Reactie door simbro — maandag 5 maart 2007 @ 21.47 uur

  60. Hoi Henny, ik wil even op je stukje reageren .. dat is mij ook overkomen…heb zelfs de webmaster een keer ingelicht. Het gaat erom of jij er iets mee moet doen, is dat zo? In dit geval stop je met het lidmaatschap van de SP en heb je even iedereen over 1 kam geschoren. Mensen die lid zijn van zo`n partij..Ik snap het heel goed. Iemand die doet alsof ie de waarheid in pacht heeft…ze zijn overal te vinden. Hennie, wil je de SP met zijn goede standpunten steunen wordt dan weer lid. Het gaat om het steunen van de standpunten en de goede daden van deze politieke ptij en wat wie dan ook verder zegt is voor rekening van diegene zelf. Misschien heb je het ook wel onnodig persoonlijk opgevat? Je zou het diegene ook kunnen zeggen en kunnen vragen wat hij/zij bedoelde en zeggen dat je niet meer kunt doen dan je excuses aan te bieden wat je gedaan hebt. Niemand is onfeilbaar en dat hoeft toch ook niet? De discussies zijn ook wel steeds vaker verhit…
    Simbro, je bent niets verplicht bij de SP, echt niet. Je kunt ervoor kiezen de SP financieel te steunen en/of ook actievoeren

    Reactie door cynthia — maandag 5 maart 2007 @ 22.01 uur

  61. Simbro

    Niemand binnen de SP zal jou verplichten,
    iets te doen voor de landelijke of lokale
    SP afdelingen.
    Het zal je vriendelijk worden gevraagd door
    een lid van jou plaatselijke SP afdeling.
    Het staat je daarna vrij om te beslissen of je ook een schakeltje wilt worden in de lange ketting die SP heet.

    Ik wil je niet beledigen hoor, maar na het lezen van jou bijdrages hier, denk ik eerlijk gezegd niet dat je met de instelling die je nu hebt, een nuttige bijdrage kunt leveren maarja misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.

    Reactie door kitje — maandag 5 maart 2007 @ 22.51 uur

  62. SP’ers,

    Er bestaat ook een website wat alles propageerd waar naar mijn idee, het politieke elan van morgen in vervat is.
    http://www.vvoorvictorie.eu

    Reactie door rob van der Zon — maandag 5 maart 2007 @ 23.56 uur

  63. @ 48 Henny

    Henny, ik vind het jammer dat je als lid bent afgehaakt, en dat respecteer ik ook, en als ik zo je reactie leest kan ik mij het wel voorstellen, ik weet n.l. niet wat er gebeurd is en met wie, en dat hoef ik ook niet te weten, wat ik je wel wil zeggen is dat ik ook wel eens mensen die op deze blog reageren hard aanpakt, maar dat zijn dan van die figuren die constant bewust tegen de zwakkeren in onze samenleving lopen te trappen, die net doen of ze een discussie willen voeren maar ondertussen bijv. ouderen en gehandicapten en bijstandsgerechtigen afschilderen als zijnde paria’s, uitbuiters enz. enz.
    Nou je hebt mischien wel eens zo’n reactie van mij gelezen, ik wordt daar zo woest om dat men zo oordeelt over de zwakkeren in onze samenleving.
    En als het er op aankomt zijn gehandicapten en bijstandsgerechtigen en ouderen geen zwakkeren, nee het tegendeel… ga maar eens proberen te overleven van die paar rot euro’s ga er maar eens aanstaan, is het gek dat sommige mensen dan door het maken van keuzes in de problemen komen, met keuzes bedoel ik dit… zal ik de zorgpremie deze maand betalen of de energienota, want de kinderen moeten eten en dat kan ik niet achterwege laten en mijn geld reikt niet om alles te betalen daar krijg ik per maand te weinig voor, dit soort keuzes bedoel ik.

    Ik merk dat ik begin af te dwalen van hetgeen ik je wil vertellen, maar even terug naar de situatie, ik weet dat hier op deze weblog best een paar bloggers zijn die een hechtere band vormen met elkaar ik doe daar ook aan mee, en opzich is dat best goed dat je met een paar gelijkdenkende je visie kan weergeven, want de SP is eigenlijk een grote familie, het is dus jammer dat men dan door een misverstand afgezeken wordt binnen die familie en er verder niet over gepraat gaat of kan worden.
    Ik vind het heel jammer, maar ik mag hopen dat je toch wel aanwezig blijft op de weblog, want jou inbreng is net zo belangrijk als van ieder ander, en ik hoop dat dit incident maar gauw tot het verleden mag behoren.

    Prettige nacht verder

    Reactie door Pool — dinsdag 6 maart 2007 @ 0.42 uur

  64. @62
    Het is goed bedoeld, maar ik geloof dan nog meer in de Maharishi Mahesh Yogi dan het fietsen in een “V” vorm…
    Ga op zijn minst alle rivaliserende stammen en volken ter wereld even inlichten voor de fietstocht begint dat de fietsende “V” er aankomt…
    Dit geloof je toch niet werkelijk?

    Reactie door MijnZus — dinsdag 6 maart 2007 @ 0.44 uur

  65. hoi jacky,

    WELKOM

    Reactie door marga — dinsdag 6 maart 2007 @ 1.10 uur

  66. Ik kan Henny @48 wel een beetje begrijpen.

    Dat respons op hetgeen geschreven is, in sommige gevallen hard overkomt is ook wel begrijpelijk.
    Platte tekst is niet voor iedereen duidelijk qua intonatie.

    Vervelender is echter: geen respons. Ik bespeur af en toe een ons kent ons gehalte op dit log. Ik ben er ook wel eens tegenaan gelopen en dacht: wat heb ik nou aan mijn fiets hangen? Kliekvorming – om het zo maar even te noemen – is niet bevorderlijk voor de openheid van dit log . Gelijkgestemden zoeken elkaar vaak op en dan ontstaat er een band. Daar is niets optegen. Maar het geeft een nieuwkomer wel eens het gevoel: hoor ik er nu bij of niet.

    Nu even de proef op de som.

    Een reactie van Sjaak @39:
    “Hoi Ouwe Dirk, Amice.”

    Wat nou, AMICE? Hoor ík er niet bij of zo? Wat is dat voor een elitair advocaten/artsen- achtige aanhef. Alleen het woordje amice doet mij weer sterk denken aan de tijd dat artsen onderling via briefwisseling over mij moesten oordelen.Gadverdamme.

    Kijk zo kan het ook overkomen. Klinkt nogal lullig niet?
    Ps. Sjaak, is niet zo bedoelt hoor.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 6 maart 2007 @ 9.16 uur

  67. @61 Kitje
    Ik vind wel dat je dit nader toe moet lichten. Als je dit weblog regelmatig volgt zul je zien dat ik op allerlei onderwerpen af en toe reageer door een bijdrage te leveren aan de discussie. Ik heb een behoorlijk actieverleden (al zeg ik het zelf)vanaf de zestiger jaren tot aan de eerste Golfoorlog. Ervaringen opgedaan in de beweging die een voorloper was van de SP (al eerder uitgelegd)hebben me wat betreft het lid worden van een politieke partij nogal kopschuw gemaakt. Het deed me goed te horen dat een verplichting tot deelname aan acties niet bestaat bij de SP. Helaas brengt jouw opmerking in de laatste alinea me weer aan het twijfelen. Daarom graag uitleg over wat er aan mijn instelling (zoals die uit mijn bijdragen zou blijken) mankeert volgens jou. Juist dit soort totaal ongefundeerde, veel te snelle conclusies kan ik niet goed hebben en staat me tegen.

    Reactie door simbro — dinsdag 6 maart 2007 @ 9.17 uur

  68. De oproepingskaart van mijn full time werkende vrouw, mét ondertekend machtigingsbewijs, ligt al klaar. Dat zijn alvast twee goede stemmen!

    Erik Sc

    Reactie door erik — dinsdag 6 maart 2007 @ 9.35 uur

  69. Beste mensen bedankt voor jullie reacties.
    Ik sluit af met een laatste woord hierover.

    Ik kan wel tegen hardheid zogauw deze gevoerd wordt op de inhoud maar daar was hier geen sprake van. Mensen mogen ook iets van me vinden maar houdt het dan wel bij jezelf. Hier werden mij allerlei eigenschappen toegedicht omdat ik nb.mijn excuses maakte omdat ik iets fout gelezen had en derhalve onjuuist reageerde. Het was het woordje ‘niet’waardoor alles precies omgekeerd was aan mijn reactie wat een reactie was op inhoud, niet op de persoon. Eigenlijk waren we het dus met elkaar eens. Indien je dan je excuses aanbiedt en je persoon juist als reactie op die excuses daarop tot op de grond toe afgemaakt wordt houdt het op.
    In mijn geval ging de karikatuur die er van mij gemaakt werd zo tegen alles in waar ik voor stond en wat ik werkelijk ben en ben gebleken in mijn leven dat het een behoorlijke trigger was van…. en hier kan ik dus niet verder dat is even prive als mijn persoon is.
    Ik heb wederom heel rustig en rationeel gereageerd op inhoud maar helaas werd dat denk ik niet meer gelezen (bleef laatste inzending item) Blijkbaar was het lezen van een reactie al niet meer de moeite waard.
    Je kunt er niet anders op ingaan dan op het feit op zich, je wil immers niet je privegegevens op dit log etaleren.
    Dat niets te kunnen doen terwijl een hoop getriggerd werd maar vooral het feit ” dat alle bloggers er zo over schenen te denken ”
    volgens die persoon (terwijl niet één iemand mij ergens persoonlijk op aangesproken had en ik dit dus betwijfelde omdat niemand ooit zo op mij gereageerd had, maar geen feed-back meer had van die bloggers) maakte dat ik afhaakte. Hier werd een hoop wantrouwen gezaaid want waar kwam dit vandaan? Ik kon daar helemaal niets mee.
    Mijn antwoord dat zeer rustig was rationeel en to the point is door niemand meer gelezen destijds zodat ik in het ongewisse bleef.
    En natuurlijk begrijp ik dat mensen mensen zijn ook SP leden en van ieder pluimage. Daar staat inderdaad tegenover dat voor mij de confrontatie hiermee niet weg is als ik op dit weblog ben. Ik stap daar nu wel overheen maar het belemmert me nog steeds in mijn reactie. Ik reageer soms maar niet meer daar waar ik het wel zou willen doen en reageer meer op onderwerp dan op wat iemand daarover schrijft.
    Ik heb dan ook niets Pool met dat familiegevoel, Kain en Abel waren ook familie en soms kan binnen die familie een club ontstaan die de ander uitsluit, die persoonlijke liefdesbetuigingen op dit log kunnen evenzeer een belemmering zijn.
    Ik stem SP en verdedig hartstochtelijk hun standpunten waar ik achter sta het doel is immers hetzelfde maar de middelen die houd ik dus maar liever dicht bij mijzelf.
    “Andere bloggers denken er ook zo over” dat vind ik dus behoorlijk agressief en venijnig, Dat heet in de communicatie een ‘steek onder water’ ik kan daar nl. niets mee.
    Kijk ik heb ook niets met geloof, zelfs enige aversie daartegen, en denk weleens Gloria zo kan ie wel weer, maar ik vind Gloria een dijk van een vrouw zeer sociaal en zeer krachtig haar leven ingezet daar waar het nodig is met een sociaal geweten dat zich manifesteert in haar handelen en zonder dat laatste is het niets of het nu door lidmatschap van een partij danwel lidmatschap van een geloof is. Daarbij heeft ze het zelf ook niet breed en weet ze waar ze over praat maar blijft desalnietemin met kracht opkomen voor de ander….
    Ik probeer te kijken naar wat mensen doen niet enkel naar wat ze zeggen te willen doen.
    Ik sluit af mijn laatste woord hierover is gesproken.
    Ik ben niet perfect ik hoop dat de ander ook eens inziet dat perfectie niet bestaat maar dat er wel grenzen zijn aan..

    Reactie door Henny — dinsdag 6 maart 2007 @ 9.59 uur

  70. Ik wil eventjes reageren op al die mensen, die of met het verkeerde been uit bed gestapt zijn, gepikeerd , lange tenen, heet gebakerd of met een veelst te kort lontje geboren zijn.
    Zoveel mensen zoveel zinnen, zoveel meningen.
    Eensluidendheid berust meestal op dictatuur.
    Hoe moeilijk is het voor een partij om de zaak in het gereel te houden. Mensen raken in conflicten, maar denken niet op zo’n moment aan de partij, maar aan hun personelijke belevenissen. Let wel, neem van mij aan, ga naar buiten, houd je kop onder de pomp en alles is vergeten, en denk s.v.p. dat de Partij er niets aan kan doen.
    Weet je waarom Groningers het liefst alleen in een twee persoonsbed slapen, dan kunnen zij heerlijk dwarsliggen, maar dat is een ander verhaal.

    Reactie door d'olle Henk — dinsdag 6 maart 2007 @ 10.18 uur

  71. @ 69 henny

    Poeh, wat een zwaarmoedigheid. Als je die ‘openheid’ en indirecte, ongestructureerde maar bovenal onbeheersbare manier van communiceren die inherent is aan een weblog niet aankunt, ware het misschien beter je gevoelens anderzins – via andere kanalen – te verwoorden.

    Jouw probleem ligt dieper, veel dieper.

    Ik spreek uit ervaring als ik zeg ‘probeer eens iets met GGNet!’ En nee, ik loop je nu niet te stangen.

    Groet erik Sc.

    Reactie door erik — dinsdag 6 maart 2007 @ 10.51 uur

  72. Het gaat verrekt goed in de peilingen.

    http://quiz.msn.nl/quiz/quiz.aspx?id=d4175fe4-7983-4795-8a0b-d5d569e4a0cc

    Reactie door sander — dinsdag 6 maart 2007 @ 11.20 uur

  73. @61 Kitje,

    Foei, wat teveel Jomanda gehalte?

    Zoek de waarheid, maar hoedt u voor diegene die denken haar gevonden te hebben!

    Reactie door ria — dinsdag 6 maart 2007 @ 11.39 uur

  74. Mijn Zus en Kitje@>>

    Nieuwe dingen en mensen die met waarheden komen:
    Eerst worden ze bespot en uitgelachen.
    Dan worden ze gemeden en zelfs bestreden.
    Vervolgens is het aangenomen alsof er nooit iets anders was.

    Kijk naar de geschiedenis van de SP!!!!!

    Reactie door Rob van der Zon — dinsdag 6 maart 2007 @ 12.48 uur

  75. @66 Gandalf

    Ik begrijp je. Maar dat zoals je waarschijnlijk wel weet heeft de aanhef ‘Amice’ naar Ouwe dirk toe een voorgeschiedenis.

    @69 Henny

    Dank je voor je uitleg, het is mij (en was mij eigenlijk al) geheel duidelijk.
    Je bent een oprecht iemand en verdient het niet om genegeerd te worden.
    Besef wel dat een reactie soms uitblijft omdat wanneer alles al is gezegd deze niets toevoegt. De dynamiek van het eerder gezegde je sprakeloos maakt. Wat niet betekent dat er bij meelezers -hoewel niet uitgesproken- geen sympathie is ontstaan.
    Je weet je zo goed uit te drukken dat ik denk dat wanneer men jou niet verstaat, dit niet verstaan waarschijnlijk niet wíllen verstaan betekent.
    Laat je door onwilligen niet weerhouden.
    Wees wie je bent.
    Groet Sjaak

    @70 d’olle Henk

    Je laatste 3 zinnen…
    Nog steeds heb ik last van lachkramp.

    Reactie door Sjaak — dinsdag 6 maart 2007 @ 12.57 uur

  76. @74 Rob van der Zon

    Klinkt bekend:
    “First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win.”

    Reactie door Sjaak — dinsdag 6 maart 2007 @ 13.24 uur

  77. Sjaak @75
    Je reactie gelezen. Ik hoop dat e.e.a. op een later tijdstip weer eens ter sprake komt. Want regelmatig een beetje zelfonderzoek voor een ieder kan geen kwaad.

    Henk @70
    Leuk mopje.

    Ik ken er ook een.(off topic)
    Komt een Fries bij de Mediamarkt in Groningen en zegt tegen de verkoper: die tv wil ik hebben.
    Waarop de verkoper zegt: Ik verkoop niet aan Friezen. Die Fries wordt een beetje pissig en vraagt: hoe weet jij dat ik een Fries ben? Nou, zegt de verkoper, het is geen tv maar een magnetron!

    Goed, zo kan ie wel weer.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 6 maart 2007 @ 13.37 uur

  78. Binnen de dynamiek van het heden groeien en bloeien net zoals in het verleden niet alleen rozen.
    Ook onkruid tiert welig.

    Good friends we have, and good friends we’ve lost along the way.
    In this great preceding future, we cant forget our past.
    So I dry My tears.
    Our feet are our only carriage…So We’ve got to push on through.
    Callosity is wider spread.

    Ja Engels deze keer.

    Reactie door Sjaak — dinsdag 6 maart 2007 @ 14.12 uur

  79. @79
    Volgende keer in het Swahili?

    Reactie door Gandalf — dinsdag 6 maart 2007 @ 14.16 uur

  80. @79 Sorry, ik ben een beetje in een sarcastische bui.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 6 maart 2007 @ 14.17 uur

  81. Gandalf laat me.

    Wanneer ik Ouwe Dirk tot mijn intimi reken wat is het wat jou daaraan stoort?
    Ook jou heb ik hoog zitten, je bent altijd integer.
    Deze keer begrijp ik je echter niet.

    Reactie door Sjaak — dinsdag 6 maart 2007 @ 14.32 uur

  82. @ 67 simbro

    Zoals ik al schreef, het was niet bedoeld om je te beledigen.
    Maar uit jou bijdrages proefde ik een bepaalde stemming alsof de SP alleen zou bestaan uit mensen die de waarheid in pacht denken te hebben.
    En dat er geen ruimte zou zijn voor een eerlijke en open discussie.
    Ik ontmoet binnen de SP juist vele groepen mensen van verschillende afkomst, en heb gemerkt dat binnen de SP ieders bijdrage erg wordt gewaardeerd.
    En dat bedoelde ik te zeggen met mijn kettingverhaal.
    Ieders bijdrage is belangrijk, van de fractie in de tweede kamer tot aan de gene die posters plakt of actie voert.
    Ik hoop dan ook dat jij ook je draa zult vinden binnen de SP.

    Reactie door kitje — dinsdag 6 maart 2007 @ 16.01 uur

  83. Let’s go for it..!!
    SP is ok!

    Reactie door anonymous — dinsdag 6 maart 2007 @ 19.08 uur

  84. @ 73 ria

    Ria ik heb je bijdrage gelezen en me afgevraagd waar jij de vergelijking met
    de eeuwig zweverige Yomanda vandaan tovert.
    Ik denk dat jij mijn bijdrage niet goed begrepen hebt.
    Ik bedoelde te zeggen dat iedereen binnen de SP op zijn of haar manier belangrijk is.
    Of het nu de tweede kamer fractie is, of de
    folderaar ze zijn allemaal belangrijke elementen.
    Die op hun eigen manier bijdragen aan het voortbestaan en het grote succes van de SP.
    Nogmaals kan niet zeggen dat ik jou vergelijking een compliment vind, wordt niet graag vergeken met een zweefster uit Tiel.
    Ben meer een mens van beide benen op de grond.
    Maar goed dat hoort ook bij de discussie.
    Hoop dat het je nu duidelijk is.

    Reactie door kitje — dinsdag 6 maart 2007 @ 19.28 uur

  85. @84 Kitje
    Quote:
    “Ik wil je niet beledigen hoor, maar na het lezen van jou bijdrages hier, denk ik eerlijk gezegd niet dat je met de instelling die je nu hebt, een nuttige bijdrage kunt leveren maarja misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.”

    Vandaar!

    Reactie door ria — dinsdag 6 maart 2007 @ 20.32 uur

  86. Kitje, Nu duidelijk?

    Reactie door ria — dinsdag 6 maart 2007 @ 20.33 uur

  87. @ 86 ria

    Nee niet echt.
    Maar heb geen zin om een woordenspelletje met jou te gaan doen.
    Er gebeuren veel interesantere dingen op dit moment.
    Dus ik laat het hierbij.

    Reactie door kitje — dinsdag 6 maart 2007 @ 20.39 uur

  88. @Pool — dinsdag 6 maart 2007, 0.42

    Ik kan me best goed vinden in je reactie op Henny, maar m.b.t. hoe we hier met elkaar om zouden moeten gaan, wil ik je toch óók even een spiegel voorhouden. Kijk maar eens op het topic “7 bij 30 meter!”, hoe “netjes” je zélf met mij discussierde over het afschaffen van de maximum snelheid.

    Het zou niet nodig moeten zijn, maar momenteel heb ik het idee, dat ik hier expliciet bij moet vermelden, dat het bovenstaande slechts een kritiekpunt is en dat ik daarmee niet de hele Pool als persoon tot in al zijn voegen afkeur.

    Reactie door Wilbert — dinsdag 6 maart 2007 @ 20.40 uur

  89. Kitje en Ria

    Eventjes kappen nu of is DIMMEN duidelijker?
    Morgen is er belangrijk werk te doen.

    Erik Sc

    Reactie door erik — dinsdag 6 maart 2007 @ 21.03 uur

  90. @ Wilbert

    Mee eens discussie moet gaan over
    een onderwerp.
    Er moet niet worden gespeeld op de man.

    Reactie door kitje — dinsdag 6 maart 2007 @ 21.04 uur

  91. 71. Erik ik had op je gereageerd maar de webmaster heeft mijn post verwijderd dit terwijl ik heel integer en puur vanuit mijzelf mijn visie die vrij rationeel was had weergegeven in heel net nederlands, geen onvertogen woord was erbij. Helaas dus. Heb gevraagd waarom maar nog geen antwoord gekregen.

    Laat me dan het antwoord aan jou kort houden.

    Ik heb me na zo’n goede raad toch maar vervoegd op door jou genoemd adres en jawel ben met een diagnose naar huis gegaan.
    Ze zeiden nl. dat ik over een behoorlijke doses ‘gezond’ verstand beschikte, daarvoor was echter geen medicatie beschikbaar.

    Reactie door Henny — dinsdag 6 maart 2007 @ 21.05 uur

  92. @ Erik SC

    Ehhhh…..
    Ik dim helaas niet op comando.
    Als je even beter had gelezen, had je al
    gezien dat ik de discussie niet wilde voorzetten omdat er belangrijkere dingen gebeuren.
    Vind je bijdrage daarom echt onzinnig en totaal overbodig.
    Eerst even lezen en dan reageren a.u.b.

    Reactie door kitje — dinsdag 6 maart 2007 @ 21.11 uur

  93. 87@ kitje
    Ria bedoelt gewoon, dat jij ongeveer helderziende moet zijn als je, uit wat ik hier heb geschreven, opmaakt dat ik ‘geen nuttige bijdrage aan de SP zou kunnen leveren’. Zoiets kun je namelijk nergens hard mee maken.Als je zou weten hoe ik in het leven sta en wat ik in het verleden gedaan heb (zonder me op de borst te willen kloppen)zou je dit nooit geschreven hebben.
    Kortom, doe een beetje voorzichtiger als je iemand niet kent. Ik ben blij dat Ria dat wel ziet, maar jij helaas blijkbaar nog steeds niet. Nu wel, hopelijk, en wat mij betreft: zand erover.

    Reactie door simbro — dinsdag 6 maart 2007 @ 21.13 uur

  94. @ 93 simbro

    Heb jou al uitgelegt wat ik in mijn bijdrage bedoelde.
    Ik vind het genoeg zo.

    Reactie door kitje — dinsdag 6 maart 2007 @ 21.17 uur

  95. @ 88 Wilbert

    Je heb wel ergens gelijk maar ik ben zoals ik ben, maar ik weet dat ik soms ook stront eigenwijs kan zijn, maar voor de rest ben ik best wel te pruimen.
    Trouwen een stukkie ongeduld wil ik ook nog wel eens zijn, en dat is wat er op dat item van 70 X 30 gebeurd met mij.

    Oke, Wilbert laten we het hiermaar bij laten, maar dat neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar jouw visie omtrent het fileprobleem.

    Prettige avond verder.

    Reactie door Pool — dinsdag 6 maart 2007 @ 21.28 uur

  96. @kitje — dinsdag 6 maart 2007, 21.04

    Precies. En dat werkt twee kanten op. Niet alleen moeten de reacties over inhoud gaan, maar áls een reactie dan ook over inhoud gaat, moet iemand dat ook niet als een aanval op de persoon zien.

    Reactie door Wilbert — dinsdag 6 maart 2007 @ 22.41 uur

  97. @ 96 Wilbert

    Mee eens!!

    Reactie door kitje — dinsdag 6 maart 2007 @ 22.43 uur

  98. @Pool — dinsdag 6 maart 2007, 21.28

    Dat jij bent, zoals je bent, daar hebben we het ooit al eens over gehad. Kan wel een jaar geleden zijn. We waren het er toen over eens, dat elk vogeltje zingt, zoals het gebekt is.

    En laten we het hier dan ook inderdaad maar bij laten.

    Reactie door Wilbert — dinsdag 6 maart 2007 @ 22.53 uur

  99. @kitje

    Even snel: OK.

    Maar ik moet nu naar Jan kijken.
    (En morgen om 5 uur op…)

    Reactie door Wilbert — dinsdag 6 maart 2007 @ 22.55 uur

  100. @96 Wilbert

    Ik kom er net bij en dit viel mij op. Je hebt het over de inhoud en dat dit geen aanval op de persoon moet zijn.
    Maar hoe wil je dit scheiden? Zegt de inhoud dan niets over de persoon?

    Voor straks… slaap lekker en morgen gezond en vroeg!! weer op.

    Reactie door Gloria — woensdag 7 maart 2007 @ 0.22 uur

  101. Een dreun uitdelen kunnen we door morgen de SP te stemmen. Er was bij mij twijfel want er is nog meer links. Die vrijheid hoger in een vaandel heeft staan. Heel goed verwoord, op:
    http://rooieravotr.blogspot.com/2007/03/wat-te-stemmen.html

    Hij heeft gelijk het beste wat we nu kunnen is een Dreun uitdelen

    Reactie door Pjotter — woensdag 7 maart 2007 @ 8.25 uur

  102. 100. Gloria dat is een heel groot verschil.

    Je kunt het met iemand zijn standpunten oneens zijn maar daardoor behoeft die persoon nog geen slecht persoon te zijn. Bovendien argumentatie laat ruimte voor tegenargumentatie een aanval op de persoon zelf laat geen ruimte aan die persoon om nog op argumenten te reageren, die kan daar helemaal niets mee en kan zelfs niet bewijzen dat het niet klopt en wordt derhalve monddood verklaard.
    Een persoon is meer dan een mening over een onderwerp maar een som van vele zaken.
    Kijk als Eric tegen mij zegt op een rationeel stuk dat ik dan maar eens naar de geestelijke gezondheidszorg moet dan gaat het niet meer over wat ik zeg noch over wie ik ben maar word iedere argumentatie doodgeslagen.Bovendien projecteert hij hierbij zijn eigen ervaringen op mij zonder zich af te vragen of dit klopt. Op een log als dit kan ik daarop niet ingaan wil ik mijn prive prive houden begrijp je dus kan ik er helemaal niets mee kan het niet bevestigen danwel ontkennen.
    Je kent vast het gezegde wel: Als de boodschap je niet bevalt en je kunt met argumenten daar niets aan veranderen dan haal je gewoon de boodschapper onderuit.
    En dat is dus precies het punt.
    Het is ook een groot verschil indien jij zegt Ik vind dat jij of zelfs misschien ik vind jou dan dat je zegt jij bent…. begrijp je.
    Indien je dit doet zonder verdere argumentatie is het ook niet altijd handig maar je houdt het daarmee wel bij jezelf.
    Je geeft zo nadrukkelijk weer dat het jouw mening is over, met dat wat jij weet over…. en het evenveel met jou danwel met de ander danwel met de gedeelde informatie te maken heeft.

    Een klein voorbeeldje dan maar:
    Jij rookt, de discussie gaat over beperkingen en voor en tegenstanders van roken.

    Er wordt niet op jouw argumentatie ingegaan en het onderwerp dit op te lossen voor eenieder maar er wordt jou toegeroepen dat je een mens bent die geen enkel doorzettingsvermogen heeft etc…etc….
    Dit terwijl wij nu wel toevallig weten (of niet geheel toevallig natuurlijk) wat jij aan doorzettingsvermogen gehad hebt en nog hebt door wat je gedaan hebt m.b.t. je ouders, je kinderen en de beperkte middelen daarbij, alsmede je inzet voor…
    Hier wordt de boodschapper onderuitgehaald om de argumentatie niet te hoeven voeren. Jij wordt gedegradeerd in dit voorbeeld tot een mens met een tekort..) en die hebben geen recht van spreken danwel zijn niet serieus te nemen. Maar klopt dit?
    Ik hoop dat ik een antwoord op je vraag heb kunnen geven.

    Reactie door Henny — woensdag 7 maart 2007 @ 14.45 uur

  103. Aan allen:

    Het zonnetje schijnt,
    de lucht is blauw,
    SP stemmer… ik houd van jou!

    ;) Groet, Erik Sc

    Reactie door erik — woensdag 7 maart 2007 @ 15.53 uur

  104. @102
    Lieve Henny, je hebt het weer voortreffelijk gedaan! Zo wil het horen.

    Reactie door Gloria — woensdag 7 maart 2007 @ 19.19 uur

  105. @104 PS

    Zo wilde ik het horen. (sorry)

    Reactie door Gloria — woensdag 7 maart 2007 @ 19.20 uur

  106. @Gloria, Henny

    Hopelijk lezen jullie dit nog.

    Henny, zeer bedankt voor je uitvoerige uitleg. Ik had ook niet anders van je verwacht dan dat je precies zou begrijpen, wat ik bedoelde. Van jou, Gloria, vond ik het daarentegen tamelijk verrassend, dat je die uitleg nodig had. (Als ik u niet ontrief…:))

    Leuk, trouwens, dat jullie er uit zijn gekomen, zonder dat ik me er zelf voor hoefde in te spannen. Praktisch, ook, want het viel best wel tegen met dat “gezond weer op”. De griep heeft doorgezet. Het ene moment lig ik liever onder mijn dekbed, totdat ik daar zwetend onder vandaan drijf en me comfortabeler voel achter mijn PC, met wat afleiding. Wat een ellende. Maar dat gaat wel weer over.

    Reactie door Wilbert — donderdag 8 maart 2007 @ 12.26 uur

  107. 106.Wilbert
    Beterschap zweet alle afvalstoffen er maar eens lekker uit maar goed dat ik het even had overgenomen dan want ook al heb je een heet hoofd je bent er allesbehalve een.

    Tip: Niet te warm onder het dekbed gaan liggen dat verhoogt juist de koorts.

    Reactie door Henny — donderdag 8 maart 2007 @ 15.42 uur

  108. @106 Wilbert

    Ik had niet deze kant op moeten gaan (dit topic dus) want nu wordt het nog later!!
    En ik ben in sommige opzichten geen manyana-mens.(Hoe schrijf je dit ook weer?) Dus daar gaatie!

    Allereerst: BETERSCHAP WILBERT!
    Ik rommel ook al een tijdje aan, maar heb de ‘zaak’ kunnen onderdrukken. Stomen, neusdruppels, keeltabletten etc.etc. Ik haal alles uit de kast wat ik in huis heb + fruits, vitaminepillen!

    Wilbert, ik vond het antwoord van Henny oke en voortreffelijk gescheiden. En ja, ik had idd mijn bedenkingen mijzelf zo toetsende. In het algemeen is de reactie van Henny wel voor iedereen opgaande, maar minder voor mijzelf. Dat ik het zo wilde horen, wilde zeggen dat ik het het meest kon begrijpen met Henny’s rookvoorbeeld. Dan gaat het vaak met zoveel geweld hier en dan wordt het wel heel persoonlijk. Dus ja, ik voelde mij overtuigd.

    Maarrr… ik heb er later weer over nagedacht en ik heb weer mijn twijfels. Waarom? Omdat ik graag met mijn hele persoon verbonden wil blijven met wat ik zeg en doe.
    Mijn reacties hebben wel alles met mijn persoon te maken en zijn in mijn gevoel bijna niet te scheiden. Ik weet inmiddels nog steeds NIET of het werkelijk opgaat eerlijk gezegd… maar misschien komt het omdat ik ECHT uit mijn hart schrijf/spreek.
    Daarom kunnen reacties ook verwarrend zijn voor echte socialisten. Ik heb geen idee wat dit betekent, maar ‘zij’ leven meestal ergens naar. Ik leef nergens naar en WAT ik dan leef heeft te maken met wat het leven met mij gedaan heeft en wat ik er van mijn kant mee gedaan heb. Zo ook met Jezus! Onderschat dit niet!! Juist door dit CONTACT leer ik staan voor wat ik zeg en doe en voel ik mij thuis bij de SP. En ja, wat het roken betreft… heeft ook te maken met dat ik mij niet door een regeringsbeleid rookvrij wil laten maken. Of dit een sterkte is? In ieder geval bepaal ik dit zelf. Ik ben geen kuddedier. Maak ik nu van een zwakte een sterkte? Misschien… maar dat komt omdat ik niet in termen van zwak en sterk denk. Het is een gezonde hang naar… wat de Aarde mij niet kan geven! Maar het meest paradoxale: juist hierdoor heb ik vele moeilijke situaties kunnen overleven. Voor mij is het vooralsnog een middel om dicht bij mijzelf te komen. Hiermee doe ik mij niet sterker voor dan ik ben. Dit ben ik gewoon. En ik probeer zo echt mogelijk te leven in zgn ‘zwaktes’ en ‘sterktes’ en leef wat ik zeg en zeg wat ik leef.
    Vandaar dat ik oprecht vroeg of een mening te scheiden is van de persoon. Bij mij hangt dit heel nauw samen.
    Dag lieve Wilbert! Ziek maar even goed uit en tot gauw!!

    Reactie door Gloria — vrijdag 9 maart 2007 @ 4.43 uur

  109. PS Wilbert

    Ook in Jan vind ik het een ‘sterkte’ dat hij zichzelf blijft en zich niet aan gaat passen onder de druk van vele lieden.
    Persoonlijk zou ik het ‘zwak’ vinden als hij was gestopt omdat anderen dit zo nodig vinden. Dus ja… wat is ‘zwak’ en ‘sterk’?

    Reactie door Gloria — vrijdag 9 maart 2007 @ 4.54 uur

  110. Wilbert??

    Nog steeds heb ik geen antwoord van jou op mijn vraag @100 gekregen.
    Van mijn kant heb ik e.e.a. hierboven toegelicht.
    Nog te ziek?
    Groet!

    Reactie door Gloria — vrijdag 9 maart 2007 @ 17.40 uur

  111. Lieve Gloria, pas op met wat je zegt. Ook ik spreek ECHT uit het hart. (Hoe dat bij Henny zit, is niet aan mij, maar ik hou er persoonlijk zéér bijzonder ernstig rekening mee, dat dat bij haar ook het geval is.)

    Waar je gelijk in hebt, is dat een mening/standpunt en een persoon wel degelijk bij elkaar horen. Waar je naar mijn mening scheef gaat, is dat een mening/standpunt representatief mag zijn over iemands totale zijn. Het aanspraakmakende rookvoorbeeld van Henny overtuigde je daar al van, zij het dat dat kennelijk kortstondig was. Tijd, dus, voor een ander voorbeeld.

    Ik ben Ajax-fan. Ik ken zat mensen, met wie ik een fantastisch Ajax-avondje zou kunnen meemaken. (Theorethisch, althans, want het stelt al jaren niks meer voor, helaas.) Op zulke avonden moet je het dan natuurlijk niet over politiek hebben, want dan heb ik volgens mij binnen de kortste keren geweldige heibel. Maar als ik het met – zeg – onze Jan over politiek willen hebben, dan kan dat daarentegen helemaal prima tijdens de “klassieker” Ajax – Feyenoord (of andersom, natuurlijk), ook al staan we elkaar op dit punt naar het leven.
    (Behalve het understatement kan ik ook de hyperbool, bijvoorbeeld, als stijlfiguur waarderen.)

    Snap je het nu? En denk je, dat het alsdan dit keer ook beklijft?

    Ik heb trouwens ook goed nieuws voor je. Ik ga niet meer op eieren lopen. Ik zeg gewoon, wat ik vind dat ik moet (maar zeker ook: kán) zeggen. Als ze je verkeerd willen opvatten, doen ze dat toch wel, merkte ik laatst. Henk bakte ze mij wat te Bruin, waardoor ik leerde dat het op zo’n weblog verspilde moeite kan zijn om bijdehand te wezen, ondanks alle oprechtheid.

    Dus, lieve meid, de allerklefste zoenen van mij en als iemand zich er aan wil storen, dat we ons Jans weblog toeëigenen om er een elitaire aangelegenheid van te maken, zou ik zeggen: Be my guest :D.

    (So to speak, uiteraard, want letterlijk gesproken kan alleen Jan zoiets zeggen, natuurlijk.)

    Verder ben ik ook aardig opgeknapt, trouwens. Maandag lekker weer aan de slag.

    Reactie door Wilbert — zaterdag 10 maart 2007 @ 19.13 uur

  112. Lieve Wilbert, ik betwijfel de hartespraak van jou en Henny zeer zeker niet. Juist daarop stoel ik mijn idee over ‘de persoon en diens mening’.
    Want waren jullie het niet die zich korte tijd verwijderden van dit weblog.
    Dat doen jouw handen op het toetsbord niet, maar jouw hele persoon. Binnen een aanval of verkeerd begrijpen van een reactie voel jij je als persoon aangevallen of verkeerd begrepen.
    Neem dit: ik ben tegen geweld. Dus het ‘domme’ geweld van wapens en allerlei vreselijke pijnigingen. Dit is niet omdat ik het vind, maar omdat ik dit ben. Ik ben geweldloos en dat uitte zich in mijn leven ook in de opvoeding. Kinderen/mensen slaan veracht ik.
    Maar zo ken ik ook mensen die tegen geweld zijn (oorlogen, wapens etc) maar wel fysiek zich kunnen richten tegen vrouw/man en/of kinderen. Kijk, bij die mensen is het nog niet helemaal in de persoon geland.
    Die mensen zijn in staat om hun mening te scheiden van zichzelf.
    Ik kan dit niet! Alles wat niet geland is bij mij, daar praat ik niet graag/nauwelijks over. Daar kan niemand mij in kwetsen ook. Want daar ik leergierig ben zie ik zo’n evt. aanval of afkeuring (indien ik toch sprak)als een tekort in mijzelf. Vervolgens ga ik (in sommige gevallen) mij erin verdiepen om tot een mening te komen die ik vervolgens mijzelf toe-eigen. Dus wordt ook deel van mijn persoonlijkheid.
    En als op doorleefde meningen van mij een aanval komt, zal ik er alles aan doen om mij te verdedigen. (Verbaal) Want hiermee verdedig ik mij als persoon. En als tenslotte die persoon mij dan voor ‘ziek’ uitmaakt( zoals dit naar Henny toe is gebeurd) dan kan dit net een brug te ver zijn. Maar om PAS dan te zeggen dat dit een aanval op de persoon is gaat mij dan weer een brug te ver. Dat was het volgens mij al die tijd al. Alleen wil zo’n persoon jou de genadeslag toedienen en ‘beukt’ er echt op los.

    Wat ik bedoel te zeggen is dat een persoon idd bestaat uit allerlei deeltjes, maar waar een deeltje beschadigd wordt, wordt door de hele persoon ervaren. Dus hoe moeilijk is het dan wel niet om te zeggen: wel inhoudelijk, maar niet op de persoon! Want vaak bestaat de persoon uit die inhoudelijkheden. En zal dit als een aanval ervaren. Alhoewel die op de manier van toediening als minder erg, erg of meer erg zal worden ervaren.
    Nou ja, Wilbert… dit is dus waarover ik maar liep na te denken en ik tenslotte mijn standpunt moest wijzigen.

    Met jouw Ajax-voorbeeld kon ik niet zoveel. Ik bedoel, je hoeft tijdens zo’n avond nergens over te spreken, dus leef je met z’n allen dat ene sportdeeltje en dat verenigt. Maar beter was dat je een gezelschap vindt waar ook wel over politiek kan worden gesproken. En als ze jouw SP dan onderuit haalden, zegt dit toch iets van je vrienden. En dat zou mij dan weer niet bevallen, want ook de SP zegt iets van mijn persoon.
    Moeilijk hoor! Toch zit het ook in mijn persoon om mensen desondanks aardig te vinden. Gelukkig maar.

    Fijn dat je weer opknapt, Wilbert.
    Virtuele pakkerd!

    Reactie door Gloria — zondag 11 maart 2007 @ 0.32 uur

  113. @Gloria — zondag 11 maart 2007, 0.32

    Eh…

    Kan ik je een eerlijk antwoord geven?

    Reactie door Wilbert — zondag 11 maart 2007 @ 2.12 uur

  114. @113

    Graag Wilbert.

    Reactie door Gloria — zondag 11 maart 2007 @ 3.27 uur

  115. @Gloria — zondag 11 maart 2007, 3.27

    Killjoy…;)

    Reactie door Wilbert — zondag 11 maart 2007 @ 3.53 uur

  116. @Gloria — zondag 11 maart 2007, 3.59

    Precies!

    Ik begrijp er ook geen reet van!

    Zit ik allemaal aardige dingen tegen een Henk de Bruin te zeggen, krijg ik me daar ineens een lading hoofdletters van hem om de oren, die ik maar heb te slikken.

    Op zich kan jij daar niks aan doen, maar je kunt wat mij betreft niet zowel met hém als met mij “vriendje” zijn. Of misschien ook wel. Alleen vraag ik me dan af:

    ?

    Reactie door Wilbert — zondag 11 maart 2007 @ 4.16 uur

  117. @117

    Oh Wilbert, moet ik daar ook weer over nadenken! Ik ga eerst maar eens slapen.
    Welterusten nachtvriendje. Soms begrijp ik je helemaal niet meer. Maar dat is vast een tekort in mij.

    Reactie door Gloria — zondag 11 maart 2007 @ 4.31 uur

  118. Als je maar weet, dat ik JOU niks verwijt, slaap je vast zo lekker als je verdient!

    Reactie door Wilbert — zondag 11 maart 2007 @ 4.35 uur

  119. Sorry, lieve Gloria,

    Ik bedoel natuurlijk gewoon: Slaap lekker.

    Reactie door Wilbert — zondag 11 maart 2007 @ 4.47 uur