‘Stop de Herkeuringen’

De nieuwe regering wil alle WAO’ers die geboren zijn na 1 juli 1959 gaan herkeuren. Nu is er op zich niets tegen het periodiek herkeuren van mensen om te kijken of er in de situatie iets verbeterd is. Maar deze zogenaamde herkeuringen gaan daar niet over. Dit zijn keuringen die tot doel hebben om zoveel mogelijk mensen hun uitkering af te nemen en naar de WW (en later de Bijstand) te verwijzen. Voor 100.000 mensen gaan de onbillijke, asociale herkeuringen gewoon door.

Actiecomité Stop de herkeuringen! organiseert 21 maart een landelijke protestdag om de WAO-herkeuringen te stoppen. Hieronder hun oproep:

Ga op 21 maart mee naar Den Haag om te protesteren tegen de onmenselijke, onzorgvuldige, ondeskundige en willekeurige manier van herkeuren.

Onze eisen:

1. Terugdraaien onmenselijke herkeuringen voor iedereen
2. Weg met de onbillijke keuringseisen voor WAO en WIA
3. GEEN leeftijd- of ziektediscriminatie
4. Onafhankelijk onderzoek naar uitvoering door het UWV

Datum van Actie: 21 maart 2007
Plaats: Theater Concordia, Hogezand 42, Den Haag

Voor meer informatie over tijden en achtergronden en afspraken over samen reizen kijk even op www.waoplein.nl. Verschillende SP-afdelingen zorgen bij voldoende aanmeldingen voor vervoer met bussen, maar er zijn ook andere manieren om samen te reizen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

dinsdag 13 maart 2007 :: 12.46 uur

81 Comments

81 reacties

  1. Ga allemaal, als je kunt. Helaas zijn er genoeg WAO-ers die niet kunnen gaan, laten we in hun plaats gaan!!
    Trouwens, WAO-er worden kan iedereen overkomen, ook jou!

    Reactie door Irma — dinsdag 13 maart 2007 @ 13.26 uur

  2. Zolang de CDA blijft regeren met de PVDA,zal er niks veranderen.
    Deze protesten zullen geen gehoor vinden.
    Beter herkiezingen met het potlood.
    Dan gooien we het PVDA en CDA zeker uit het kabinet.

    Reactie door sander — dinsdag 13 maart 2007 @ 14.09 uur

  3. 1/3 heeft zorg toeslag.
    Dan het percentage die er net boven zit,die op de grens zitten en geen toeslag krijgen.
    Onbegrijpelijk dat deze partijen nog overeind staan.

    Reactie door sander — dinsdag 13 maart 2007 @ 14.11 uur

  4. Heel goed dat de oproep nu ook op de weblog staat.
    Kom allen de 21e maar teken vooral ook de petitie op de wbsite van het actie comite
    http://www.stopdeherkeuringen.punt.nl

    John

    Reactie door John Kieboom — dinsdag 13 maart 2007 @ 15.26 uur

  5. Ik keur het af.

    Reactie door willem — dinsdag 13 maart 2007 @ 15.28 uur

  6. Sinds de wisseling van de wacht,eigenlijk niks meer gehoord van het kabinet tav de wao,ik geloof ook niets van de zogenaamde 45+ regeling.de regulire keuring zal het zelfde effect hebben voor deze groep.netjes gezecht nu niet rechts om, maar links om de bijstand in.dus alle reden om 21 maart de trein naar denhaag te pakken.

    Reactie door paul — dinsdag 13 maart 2007 @ 16.29 uur

  7. Wacht nou eens even …. Is het misschien niet nodig DAT we inderdaad ervoor zorgen dat de WAO’ers er ECHT recht op hebben? Er zijn zoveel mensen boos op het moment, misschien moeten we inzien dat er mensen zijn die profiteren en er eigenlijk geen recht op hebben.
    Terechte WAO’ers moeten AL hun geld krijgen, maar dieven niet. Als het een beetje lastig is voor de echte WAO’ers om vaker gekeurd te worden … jammer dan … het gaat toch om het behouden van hun JUISTE uitkering?

    Reactie door hendrik de jong — dinsdag 13 maart 2007 @ 17.11 uur

  8. hendrik de jong.

    Morgen word je gekeurd en ze zeggen weer dat je aan de slag kan.
    Je kan niet werken en een baas weet dat ook en zal je niet aannemen.
    Na verloop van tijd beland je in de ABW.
    Maar toevallig heb je nog kapitaal.
    Mag je dat eerst opmaken.
    Heb je eigen huis.
    Verkoop maar.
    Dure auto.
    Verkoop maar.
    Ondertussen ben je nog steeds niet beter.

    Je word al ziek als je er aan moet denken.

    Reactie door sander — dinsdag 13 maart 2007 @ 17.27 uur

  9. Als deze regering het heeft over herkeuren moet zij ook een herkansing aanbieden zonder inkomens val op armoedeniveau.
    I.p.v de zwakkeren in de samenleving financieel te pakken.
    Met herkansen bedoel ik een geschikte baan aanbieden,(bij)scholing maar zeker ook financieel bijstaan als er dure operatie nodig is om iemand weer enigzins terug te laten keren in de maatschappij.
    Kortom veel obstakels te overwinnen.

    Reactie door che — dinsdag 13 maart 2007 @ 17.49 uur

  10. Onafhankelijk onderzoek naar uitvoering door het UWV lijkt me een goede zaak. Voor de rest…. Wat is er onmenselijk aan een herkeuring? Is iedereen dan levenslang WAOer? Wat is er onbillijk aan de keuringseisen? Dat je met een arm best nog wel kunt werken? GEEN leeftijdsdiscriminatie? Dus mensen die voor 1959 geboren zijn moeten ook een herkeuring krijgen!
    Het zal op 21 maart wel weer wemelen van mensen die niet kunnen werken, maar wel actie kunnen voeren.

    Reactie door Gerrit — dinsdag 13 maart 2007 @ 17.51 uur

  11. Alle SP-ers en anderen die dit lezen roep ik op om te komen vanwege DRIE redenen:

    -1- Uit solidariteit
    -2- Uit respect voor menselijke waardigheid (hetgeen geenszins het geval is bij de herkeuringen)
    -3- Met het oog op gelijkwaardigheid.

    Hè, zijn dit niet ook de grondprincipes van de SP???

    Hoe moeilijk is het nu om eenieder te overtuigen van deze aktie? Van velen krijg ik te horen “ja, maar dan moet ik een vrije dag opnemen”. EN SO WHAT?
    Besef je in die situatie dat je een bevoorrecht mens bent die nog die LUXE bezit om een dag vrij te nemen.
    ALs je eenmaal uitgekotst bent en in het UWV-systeem opgenomen, kun je geen vrije dag meer opnemen. Nooit meer. Koester uw gezondheid en toon uw solidariteit met mensen die die gezondheid helaas NIET meer bezitten. WAO-ers zijn geen probleem, ze hebben een probleem. Nou ja, zeg maar drie problemen:ten eerste is hun gezonhdeid lichamelijk naar de verdommenis,ten tweede lijdt hun psyche hieronder en ten derde gaan ze financiel ten orde. Waarom dan nog in leven blijven als je toekomstperspectief 0,00 is?? Geef deze mensen een kans of ten minste een recht op een menswaardig bestaan!
    Wist u dat er zwarte lijsten staan met ziektes-diagnosecodes waarmee je sowieso wordt goedgekeurd, bv whiplash-hersenletsel (niet zichtbaar), lage rugpijn, darmproblemen en ga maar door.
    Daarnaast bestaan er zwarte lijsten met keuringsartsen en second opinion-keuringsartsen, zodat je vantevoren al weet wie je voor je krijgt.

    O ja, en wat over de rechten van arbeidsongeschikten? Altijd mooi premie mogen betalen voor WAO-WAOhiaat-pensioen-, maar als het erop aan komt geeft dit land niet thuis. Laat staan dat ze feitelijk nog MINDER rechten bezitten dan een AUTO die op APK keuring moet; dit MOET bij een gecertifeerd APK-garage maar WAO-ers hoeven niet gekeurd te worden door een gecertificeerd verzekeringsarts/arbeidsdeskundigen. Waarom? Niet er mee eens, schrijf een klacht aan UWV. Die handelen ze zelf af: niet gegrond, of ze laten je wachten tot St. Juttemis (15 maanden ofzo).
    En wat over de sancties voor werkgevers, UWV?
    En wist u dat een UWV-arbeidsdeskundige slechts één dagdeel PER JAAR bekijkt naar de functies?

    En zo kan ik nog uren doorgaan? Komt daarom massaal op 21 maart en doe mee aan het GROOT NATIONAAL WAO-DICTEE DER WONDERBAARLIJKE GENEZINGEN!

    Toon NU uw ballen, nu u ze nog heeft; laat NU uw hart spreken, nu die nog tikt.

    Straks is het te laat en dan is er geen weg terug meer….

    Reactie door PMPMeese — dinsdag 13 maart 2007 @ 18.09 uur

  12. @ Hendrik de Jong: alle respect voor je mening, maar:
    - als één persoon in een groot vliegtuig drugs smokkelt, betekent dit ook niet dat iedereen dit doet,
    - als één werknemer een rolletje plakband en blok meepikt naar huis van zijn werk, iedereen dit doet,
    - als één aandeelhouder in voorkennis van aandelen op een louche wijze zijn/haar geld verdient, ze dit allemaal doen,
    - als één politicus corrupt is, ze dit allemaal zijn,
    - als één iemand uit het raam springt, iedereen haar/hem naspringt.

    Kortom: iets meer nuancering is wel op zijn plaats, keuren zoals geschiedde voor 2002 is op zich normaal, maar niet zoals het nu gebeurt. Velen plegen zelfmoord, laten het UWV de uitkering stopzetten omdat ze desperaat zijn. Is dit het land waar je wilt wonen?

    Ik zie je woensdag 21 maart om 11.30 in theater Concordia te Den Haag, afgesproken?

    Groetjes,
    Petra
    Lid Platform “Stop de Herkeuringen”

    Reactie door PMPMeese — dinsdag 13 maart 2007 @ 18.20 uur

  13. Ik heb gelukkig weer een baan, een vriend trok zich m’n lot aan en creerde een baan in z’n eenmansbedrijf.

    Ik had vroeger ook een eigen zaak, daardoor zat ik in de WAZ, 70% van het wettelijk minimum. Daarnaast had ik een verzekeringsuitkering waar ik zelf in de jaren dat ik werkte maandelijks honderden guldens voor betaalde.

    Beide ben ik door de herkeuring kwijt..
    Als voormalig zelfstandige heb je geen recht op WW, direct naar de bijstand, maar mijn vrouw heeft ook een klein inkomen, geen recht op bijstand dus..

    Ons huis is verkocht en we hebben nu een klein huur woninkje. Ik kwam niet meer aan de slag, CWI deed niets meer voor me en de sociale werkplaats zit vol..

    Ik ben blij dat ik vrienden heb die hun nek uitsteken om mij part-time een klein loontje te laten verdienen. Samen met het inkomen van mijn vrouw redden we het wel, we blijven uit de bijstand.

    Dank je Regering dat je kansloze mensen willens en wetens op straat zet..

    Reactie door Janneman — dinsdag 13 maart 2007 @ 18.22 uur

  14. @7 meneer de jong.,

    verzekeringen zijn veelal bezig om ervoor te zorgen ,dat je zo min mogelijk krijgt, schuldig of onschuldig.,
    als dat een eenmalig iets is, dan is het beroerd maar overkomelijk, echter niet juist.,
    het uwv heeft deze praktijken overgenomen ,en is in navolging van de asociale kabinetten balkenende ook asociaal geworden.,
    de impackt op de levenslang arbeidsongeschikte is door hun ontaarde gedrag echter rampzalig en zou verboden moeten worden.
    als ik een verzekering heb ,ga ik niet accoord met het eenzijdig wijzigen van de polis, zonder dat ik voor de verzekering heb kunnen bedanken.,

    het uwv zou derhalve een strafboete moeten betalen aan de gedupeerden.,en ook de geinde verzekeringspremies met terugwerkende kracht en rente moeten retourneren, en in geval van onterechte afkeuring met terugwerkende kracht het inkomensverlies van alle nu goedgekeurden moeten vergoeden!

    straks besluiten ze u met terugwerkende kracht te aborteren, lijkt u dat wat?

    en dat is nu het kenmerk van balkende zalm en de geus, en nu is ok de pvda en de cu daaraan medeplichtig., het cda vernielt ook de pvda, en ook de cu zal geschoffeerd worden, terwijl nu de pvda en de cda samen proberen de sp beentje te lichten.,
    het blijft een hopeloze onderschatting der nederlander, die zulke dingen te zijner tijd weer zal afstraffen!

    Reactie door Gerrit — dinsdag 13 maart 2007 @ 18.54 uur

  15. TEKEN SOWIESO DE PETITIE DIE OP http://WWW.STOPDEHERKEURINGEN.PUNT.NL STAAT, TE LINKEN VIA http://WWW.WAOPLEIN.NL

    ELKE STEM TELT, OOK DIE VAN U!

    Overigens staat er bij de aankondiging van het stuk een grote fout: nl. dat mensen na het wegvallen van de WAO,WW ontvangen en daarna BIJSTAND.

    MAAR DAT IS IN VEEL GEVALLEN NIET ZO! Heb je (nog) een partner, een eigen (hypotheek)huis of bezit/auto, dan krijg je geen bijstand. Je naam kun je dan veranderen in T.E. Koop.

    Kijk via uitzending gemist eens naar de Zembla-aflevering over dit item, bv Wonderartsen van afgelopen januari.

    Wij hebben geen nationaal verbond-hetze-tegenwerking jegens de overheid gesloten om koste wat kost onze zin door te drijven om maandelijks een 900 euro te verdienen, terwijl met een gewone baan het veelvoudige in het verschiet lag..

    NOgmaals de oproep: LAAT ONS NIET LANGER IN DE KOU STAAN?
    STOP DEZE WAANZIN!!!!

    Janneman, gefeliciteerd dat je een echte vriend hebt die je deze uitweg heeft kunnen bieden. SLechts 5% van de herkeurden vindt een baan. Hoeveel uur per week ze werken??

    KOM IN OPSTAND TEGEN DEZE A-SOCIALISERING VAN NEDERLAND OP WAO-GEBIED! TOON DIT DOOR DADEN EN NIET VANUIT JE LUIE STOEL ACHTER JE PC. HELP HELP HELP HELP HELP HELP SOS SOS

    Kijk naar Frankrijk: bij acties van de CGT of zelfs voor de sans-papiers komen honderdduizenden de straat op en hier? Schaam je niet langer en doe gewoon mee. Meld je nu aan via http://www.waoplein.nl

    Reactie door PMPMeese — dinsdag 13 maart 2007 @ 19.17 uur

  16. Ik zou heel graag op 21 maart, buiten de financien, gezien mijn ziekte (N.A.H.), kan ik als ik met de trein zou gaan, totaal ergens anders belanden. Ik kan alleen via internet wat doen, maar niet langer dan een half uurtje. Ook heb ik niemand meer, war ik aan zou kunnen vragen om samen met mij naar Den Haag te gaan. Sorry S.P. en leden, dat ik gewoon niet aanwezig kan zijn.

    Reactie door Els — dinsdag 13 maart 2007 @ 20.05 uur

  17. @ 16 Els

    Plaatselijke SP?
    Regelen die geen busvervoer,
    kijk even op de lokale site van de SP
    in jouw woonplaats of regio.
    Wie weet kun je mee met een bus.
    Succes!!!!

    Reactie door kitje — dinsdag 13 maart 2007 @ 20.38 uur

  18. 16 Els.

    Maak je maar niet ongerust.
    Zat mensen die voor jouw opkomen en er naar toe gaan.
    Als ik die dag kan ga ik ook.
    Vergeet vooral niet de SP met hun aanhang.

    Reactie door sander — dinsdag 13 maart 2007 @ 20.57 uur

  19. Door een combinatie van veel te softe keuringsartsen en werkgevers die overtollig personeel massaal in de WAO dumpten hebben we een groot probleem gecreerd. Vele oudere WAOers zijn eigenlijk niet arbeidsongeschikt in de zin van invalide maar ook, door vele jaren WAO, volkomen ongeschikt voor de arbeidsmarkt. Valide arbeidsongeschikten om het zo te zeggen. Deze mensen moeten met rust gelaten worden. Jongeren, wellicht vanaf juli 1959 ?, mogen wat mij betreft wel herkeurd worden. Echter zou daar, terwijl alles geprobeerd wordt hen weer aan het werrk te helpen, een inkomensgarantie aan moeten worden verbonden voor diegenen die al meer dan een tiental jaren een uitkering hebben.

    Reactie door Johan — dinsdag 13 maart 2007 @ 21.02 uur

  20. Ik heb zoëven de petitie getekend en wens iedereen een enorm succes komende week.

    Ik ben zelf niet een mens, die in de WAO is terechtgekomen, alhoewel ik er voor had kunnen kiezen in de jaren 80.

    Ik probeerde het op eigen houtje en dat lukte niet en kwam daardoor in de ABW terecht. Een van de ergste dingen, die een mens kan overkomen.

    De hele opzet van deze regering was en is om steeds meer mensen vanuit de WAO in de ABW zien te krijgen, want daar valt nog wat te halen. Dat is mijn vaste overtuiging !

    In de ABW gingen ze zelfs zover dat ik, nadat m’n echtgenote was overleden in 2002, door de sociale recherche in 2005 “op het matje” werd geroepen, want ik heb na het overlijden een bedrag uitgekeerd gekregen van een risicoverzekering. De bedoeling van die verzekering(polis) was, dat, áls een van ons kwam te overlijden, dat er dan geld beschikbaar zou komen om voor de opvoeding van de kinderen te zorgen en voor eventueel hulp in de huishouding in te huren.

    Hebben we niets mee te maken, aldus de sociale recherche…dit is vermogen, want je hebt een eigen huis met een op dat moment relatief lage hypotheek. Daardoor heb je van de Gemeente een krediethypotheek ontvangen om de ABW te bekostigen en deze schuld moeten we nu innen. Jammer…maar de hulp in de huishouding gaat niet door. Dat moet je maar zelf gaan doen.

    Ik vertel dit om het karakter van de ABW, van de Gemeente dus, bloot te leggen en daarom vind ik het ook erg belangrijk dat al die mensen, die nu door een herkeuring in de ABW dreigen te komen, strijden voor rechtvaardigheid en vooral uit die ABW dictatuur te blijven.

    Good Luck everybody !

    Reactie door franslj — dinsdag 13 maart 2007 @ 21.55 uur

  21. 20 franslj.

    Het is met de beesten af dit cultuurtje.
    Ze proberen langzamerhand steeds meer greep op de burger te krijgen.
    In de zin “afhankelijk van het minimum”.
    Of je wajong neemt of aow,1 pot nat.
    las vandaag weer dat ze een wet gaan instellen tegen het terreur.
    samenscholing in parken en zo.
    Heeft waarschijnlijk wel te maken met die rellen in Utrecht.
    Franse toestanden gaan we krijgen.

    Wij worden een politiestaat.

    Reactie door sander — dinsdag 13 maart 2007 @ 22.09 uur

  22. Spekman van de PvdA was bij Knevel. Tja… Spekman, moeilijk he om toe te geven dat het in buurten nog een zootje is!
    En moeten die mensen geknuppeld en gearresteerd worden? Stoere vent ben jij, zeg! Nu roepen om de politie?
    En diezelfde politie schiet een man dood en daar mogen burgers niet tegen in opstand komen? Menselijk toch?

    Reactie door Gloria — dinsdag 13 maart 2007 @ 22.19 uur

  23. 22 gloria.

    het zijn allemaal frustratie’s.
    De een gooit zich voor de trein de ander moord zijn hele familie uit met slaappillen.

    weer 130000 die willen vertrekken naar het buitenland.
    Toevallig hebben ze centen.
    Dus als de SP aan de macht komt,kan het excuus niet zijn dat ze massaal nederland aan het ontvluchten zijn.

    De duivel heeft plaats genomen in hun bijbel.

    Reactie door sander — dinsdag 13 maart 2007 @ 22.33 uur

  24. Prachtwijken????????
    Wanner dan als de bevolking nog steeds
    niet word gehoord.
    Dit voorval in Utrecht, is een escalatie van een half jaar overlast.
    En niet ingrijpen door buurtwerk of wijkagent. MIsschien ook al wegbezuinigd?
    Het moet eerst weer helemaal fout gaan,
    als het kalf verdronken is dempt men de put!

    Reactie door kitje — dinsdag 13 maart 2007 @ 22.48 uur

  25. @20 franslj,

    Thnx 4 your vote ! Kreeg vandaag een telefoontje van het UWV en deze keer komt de VA hierheen…. Het UWV komt naar je toe deze maand. Haar (heb deze keer een vrouwelijke arts) secretaresse belt nog om een afspraak te maken.

    Schijnbaar hebben ze ook contact met de internist gehad (EINDELIJK). In de brief stond volgens haar dat ik een zeer moeilijk instelbare diabeet ben (alsof ik dat nog niet wist).Volgens haar moest ik het bezoek zien als van een huisarts die kwam kijken hoe het nu ging en of er verbeteringen en/of verslechteringen waren.

    Helaas is mijn vertrouwen in het UWV nihil, mensen teken AUB de petitie !!

    Reactie door Lisette — dinsdag 13 maart 2007 @ 23.14 uur

  26. Voor je het weet is de politie de Gestapo geworden.
    Gewoon een man in zijn nek schieten zonder een waarschuwingsschot te geven. Hekken om de buurt en klaarstaan in de aanval met knuppels en allerlei wapentuig. Kruispunten en wegen afzetten en iedere auto controleren.
    Hoe kunnen we het volk de mond snoeren?
    Nauwelijks geopend terugstoppen in hun mand…
    Nog even Balkenende en de pleuris breekt echt uit in dit land!

    Reactie door Gloria — dinsdag 13 maart 2007 @ 23.14 uur

  27. Laat ik nu juist vanmiddag een mail te hebben gestuurd naar Spekman,om hem te bedanken voor zijn onfatsoen mijn mail niet te beandwoorden.dit was een mail tav de wao,met als verzoek waotrefpunt te bezoeken en de beerput te lezen.maar het verbaasd mij niks.het waren regenten,het zijn regenten,en het blijven regenten.

    Reactie door paul — woensdag 14 maart 2007 @ 0.33 uur

  28. Met alle respect, ik heb zelf bij het GAK gewerkt (tegenwoordig UWV) en ik kan met rede zeggen dat er heel veel mensen onterecht in de WAO zitten. Vooral bouwvakkers hadden er een handje van om zich snel te laten afkeuren en dan wel fulltime te gaan beunen.
    Ik heb het hier nadrukkelijk niet om chronisch zieken!!

    Reactie door KaRiN — woensdag 14 maart 2007 @ 9.05 uur

  29. @26 Gloria

    we hoeven er niet lang meer op te wachten denk ik zo,Nederland word straks een soort ghetto in europa.
    dat gezemel in het nieuws over feyenoord en Ajax supporters die zogenaamd zijn tegengehouden,en dat zij op weg waren naar Utrecht om te gaan rellen in die buurt daar geloof ik werkelijk geen moer van.

    misschien hebben ze een paar jongelui gezien met een voetbalshirt aan of zo en is het natuurlijk makkelijk te gebruiken om het probleem in Utrecht te nuanceren.
    als die 2 supportersgroepen werkelijk daar naar toe waren getrokken dan had men ze echt niet zo makkelijk terug kunnen sturen of verhinderen.

    naar mijn idee is de politie zwaar gefrustreerd en koelt hun frustratie op de burgers,er word immers bezuinigd op de politie en men is daar behoorlijk over geirriteerd.

    nog even dit: een motoragent heeft een behoorlijk dik motorpak aan,een helm op,een wapenstok en pepperspray.
    nu komt er [zeggen ze] een zeer dronken man met een mes op hem af.
    wel eens een dronken man zien rennen? lopen?zigzagzigzag….

    het was naar mijn mening onnodig om hem direct in het hart [borst] te schieten,met de wapenstok had hij hem zo onder controle kunnen hebben,of rijd hem gewoon omver met je motor,dat hoeft niet eens hard te gebeuren.
    nee de politie machos hier in ons land kijken teveel naar amerikaanse politie zooi op tv.
    dat willen zij namelijk ook,een gedeelte hebben ze namelijk al voor elkaar gekregen,namelijk de pepperspray en het beanbag geweer.

    mijn moeder heeft ongeveer 10 jaar geleden op een groot politiebureau gewerkt in de catering,als je weet wat voor gajes daar rondloopt,en dan heb ik het over agenten!
    een heel smerig en machtsbelust cultuurtje is het.
    de verhalen waar mijn moeder mee thuis kwam zal ik je besparen.
    dit heeft ook gemaakt dat zij er niet lang is blijven werken.
    gewoon om te kotsen.

    het was ook nog even goed te zien in het journaal vanochtend dat die ene ME agent uitgescholden werd en even zijn frustratie moest laten gelden en direct een beuk uit moest delen,dat terwijl hij niet fysiek werd aangevallen,en er meerdere collegas achter hem stonden.

    wij staan midden in de samenleving en zien wat er aan komt, en allemaal om ons heen gebeurt,dat zien lui zoals Balkenende niet want die staan niet in de samenleving,die leven in hun eigen [droom]wereldje.
    ik zal er niet van opkijken als we straks hier ook zelfmoord aanslagen krijgen,maar dan niet van terroristen maar door burgers.

    vorig jaar werden er al medewerkers van de sociale dienst gestoken met een mes.
    straks loopt er nog eens iemand die het echt niet meer ziet zitten het UWV binnen en grijpt er daar één.
    nu springen er mensen voor de trein,dat kan ook een andere kant op gaan.
    ik ben bang dat het dit jaar hier in dit land echt gaat escaleren,je ziet het gewoon steeds erger worden in dit land.
    de mensen zijn het zat….

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 9.14 uur

  30. @26 Gloria, wat een eigenaardige kijk heb jij toch op de zaken.

    Hier was sprake van relschopperij van sommige bewoners zelf, als er een hek om je wijk wordt gezet is dat om de bewoners te beschermen, hoe kan jij nu oordelen over een situatie waarin je niet zelf hebt gezeten, de politie deed zijn werk, erg makkelijk te om te zeggen dat het allemaal aan de “overheid” en Balkenende ligt, soms begrijp ik jou niet, je kan vaak zo wijs en indrukwekkend reageren en dan ineens weer Wham dr bovenop zonder enkele nuance oordelen over dingen waarvan je de juiste toedracht niet weet, je bent dan ongenadigbaar in je oordeel over mensen.

    Gloria, je schets toch in je reactie van 26 een verkeerd beeld van dit land, zo erg is het toch niet?

    Vergeet niet dat de mensen zelf hier ook een grote schuld aan hebben, over de doodgeschoten man kan ik ook niets zeggen , en hetzelfde geld voor de politieman, Gloria, oordeel niet gelijk zo hard, wacht eerst eens af op een rapport over deze zaak.

    Reactie door carla — woensdag 14 maart 2007 @ 9.58 uur

  31. Ik zelf zit nu in de situatie van de herkeuringen de arts heb ik al gehad 22 maart mag ik naar een arbeidsdeskundige ik zit nu voor de derde keer in de wao in 20 jaar tijd de laatste afkeuring dateert van 2002 voor de 100%.Dus leg mij nu maar uit hoe dit kan als ze mij nu goed genoeg vinden om te werken waarom 5 jaar terug niet toen was het reintergratie plan zelfs niks voor mij,en nu gaat 1 iemand bepalen in 20 minuten dat ik weer zou kunnen werken als iemand dit snapt mag hij het mij uitleggen.En dan die arts die aan mij vraagt zonder mijn dossier ingekeken te hebben vraagt aan mij of ik weer beter ben wat ik heb gaat nooit meer over wordt alleen maar slechter dus ik bedoel maar als jij het kan uitleggen hun kunnen dat namelijk niet zie ik graag je antwoord op deze site.

    Reactie door paul — woensdag 14 maart 2007 @ 10.24 uur

  32. Ik denk dat ze allang weten hoe de bal gaat rollen.
    Wij leven in de dag als vandaag en als je weinig inkomsten heb,hoef je ook niet naar morgen te kijken.
    Al deze wetten die ze aan het opstellen zijn heeft meer te maken met bevolkingsonderdrukking.
    De terroristenwetten beperkt de vrijheid van elk individu en niet alleen de zogenaamde terrorist.
    Zo proberen ze om samenscholing te verbieden.
    Als je kijkt over 5 jaren en er veranderd nog niks,dat je steeds meer oproer krijgt.
    Dat probeeren ze gewoon de kop in te drukken.

    Het mooiste was die rellen.
    Dat het gewoon gemengd is.
    Zwart en blank.
    doet me denken aan mijn jeugd toen we de ME de straat uittrapten in Amersfoort.

    Reactie door sander — woensdag 14 maart 2007 @ 10.37 uur

  33. Me was politie ernaar kwam de ME.

    Reactie door sander — woensdag 14 maart 2007 @ 10.38 uur

  34. @30 carla

    bent u nu echt zo naief?
    welk rapport afwachten?

    u zegt dus eigenlijk dat de ooggetuigen die we gehoord hebben [journaal] per defenitie al liegen?

    en ja het is inderdaad zo erg gesteld in ons land,dat ben ik absoluut met Gloria eens.

    ik ben namelijk zelf opgegroeid op straat,ik zie dingen om me heen gebeuren die de meeste mensen niet zien op een zaterdagmiddag tijdens het winkelen.

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 10.40 uur

  35. iew, nu maak je me nieuwsgierig, wat zie je dan op zaterdagmiddag tijdens het winkelen.

    dit bedoel ik niet cynisch.

    Reactie door carla — woensdag 14 maart 2007 @ 10.59 uur

  36. iew, je verdraait mijn woorden, ik zeg niet dat oogetuigen liegen maar waar ik op reageer is dat er mensen zijn die dan gelijk hun oordeel weer klaar hebben, mensen die er niks mee te maken hadden, en alles van horen zeggen en de tv vernemen, en dan de media, daar heb je lekker veel aan, die zijn alleen uit op sensatie en willen alleen maar mensen interviewen die negatieve verhalen hebben.

    hoe je het ook went of keert het gedonder is daar al jaren aan de gang, wordt tijd dat er wat aan wordt gedaan toch?

    Reactie door carla — woensdag 14 maart 2007 @ 11.04 uur

  37. @ 29 iew,

    Ik heb het al vaker gezegd. Onze elite gaat zeer slecht om met laat ik het zo zeggen het volk.
    Er is niet eens een intentie om er samen wat goeds van te maken. JPB kijkt altijd maar de andere kant op. Innovatie… hahahaha.
    Nee het zit vrijwel helemaal op die hypotheken vast. Niet voor niets wil hij de HPA in stand houden.
    We worden gen..id. En nu moeten de kleine luyden met een eigendomswoninkje van 250.000 euro niet denken dat ze op rozen zitten met hun 100.000 euro die ze de afgelopen 10 jaar cadeau hebben gekregen. Het systeem rolt tzt ook over hun heen. Maar dat hebben de meeste niet in de gaten en stemmen maar CDA. De sukkels hebben niet door dat we met zijn allen dus ook zij in de put zullen komen. Door dat opfokken van de waarde van huizen is er een heel grote ongelijkheid ontstaan op heel veel vlakken. Hoe kun je nu een oude wijk afbreken en er nieuwe dure huizen voor in de plaats bouwen? Dat is gebaseerd op de overwaarden van huizen. De gemeenten blijven mooi weer spelen waarvan? De overwaarde op de huizen, via de WOZ. Ze eten allemaal mee en hebben geen antwoord op de starter die wil meedoen maar niet kan. Ik ben er de laatste jaren wel achtergekomen. Die 100.000 euro waardestijging per woning in Nederland. Reken maar uit hoeveel dat is. Het gaat om honderden miljarden. Daardoor komen veel andere sectoren in de verdrukking en de gemeenten kunnen niet meer normaal denken. De verschillen zijn veel te groot geworden. Maar de heren politici hebben een mooi salaris, de mensen in media land ook. Allemaal, tenminste wanneer ze hun mond houden.
    En juist door te zwijgen groeit de etterbult verder en verder. Maar ze kunnen nooit zeggen wir haben es nicht gewusst. En maar de andere kant opkijken. Typisch vor kerkgangers (de goeden niet te na gesproken; maar die zogenaamde rechtvaardige CU waar zijn ze?).

    Ik ben het absoluut met Gloria en iew eens dat we niet op een rapportje hoeven te wachten om te zien hoe de ME optreedt. De waakhonden van het kapitaal. Als eerste erbij om krakers uit panden te slaan. Het waren de krakers die de vingers op de wonde legden en door de media en politiek zijn gemarginaliseerd. Carla denk eens na, de boeven zijn de speculanten maar die krijgen nooit bezoek van de ME, nee die werken zogenaamd “kei en keihard” en dan hebben ze toch wel verdiend om op tijd met pensioen te gaan en naar hun villa in Zuid-Frankrijk te verkassen.

    Reactie door L'écologiste — woensdag 14 maart 2007 @ 11.13 uur

  38. @32 carla

    de groepjes worden groter,diverser,er komen steeds meer straatkids bij,zakkenrollertjes,jongelui met wapens onder hun jas.

    baantjes die over worden genomen zoals de straatkrantverkoop,eerst deden de daklozen dat toen kwamen afrikanen die dat gingen doen,toen kwamen er mensen uit polen die dat gingen doen en nu zie je het weer overgenomen worden door roemenen.

    ook in de bollensector [seizoenswerk] worden nu de polen die hier al wat jaren werken in de seizoenen nu verdreven voor de nog goedkopere roemenen,zelfs onze eigen kinderen komen niet meer aan een bollenpelbaantje in de vakantie.

    ook is er weer veel meer straathandel in drugs en wapens bijgekomen,en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    omdat ik heel lang heb gezworven en op straat heb geleefd in “het milieu” zie ik dus dingen die de meeste mensen niet zien.
    en het is al vele malen erger geworden en dit word nog met de dag erger.

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 11.14 uur

  39. iew, bedankt voor je antwoord, nu begrijp ik wat je bedoelt, ja ik weet dat dit soort dingen gebeuren, in alle grote steden waar teveel mensen bij elkaar wonen en weinig perspectief hebben speelt dit en ja, het lijkt alleen maar erger te worden.

    Er was ooit onder paars een grote -stedenbeleid maar dat heeft totaal gefaald.

    Als je zelf in die situatie hebt gezeten weet je dus ook wel hoe mensen erin verzeild raken en vaak in dat geen eigen schuld maar ik blijf erbij dat men zelf ook veel kan doen om eruit te raken, dat is jou dus gelukt.
    Het moet wel van 2 kanten komen, er wordt genoeg gedaan om mensen te begeleiden bij het zoeken van huisvesting of werk(hier in Rotterdam wel) ik kan niet over andere regio’s oordelen.

    Sinds hier de keileweg(hoerenbuurt) en perron nul (drugsbuurt) zijn gesloten is de situatie tenopzichte van deze mensen aanzienlijk verbeterd, zij kunnen vrijwillig in een programma die ze uit de schit haalt, en hebben (die willen) allemaal nu een huisje en een goede vorm van dagbesteding.

    De PVDA is van plan om van alle “achterstandswijken” prachtwijken te maken, ik hoop dat het lukt en dat moeten de mansen zelf ook wel allemaal meewerken en het ook willen.

    Reactie door carla — woensdag 14 maart 2007 @ 11.32 uur

  40. and now for something completelly different…

    http://www.nrc.nl/binnenland/article657105.ece/Bos_wist_CDA_niet_weg_te_beuken_

    Wie gelooft dit??

    Reactie door Irma — woensdag 14 maart 2007 @ 11.33 uur

  41. @carla

    “hoe je het ook went of keert het gedonder is daar al jaren aan de gang, wordt tijd dat er wat aan wordt gedaan toch?”

    het is echt niet alleen “daar” waar het gedonder al jaren aan de gang is,dit is pas de eerste uitbarsting in een buurt.
    er komen straks nog wel meer van dit soort buurten naar buiten op deze manier vrees ik…

    men waarschuwde een tijdje terug nog vor Franse toestanden,weet u nog?
    waarom denkt u dat er inneens zoveel politie en ME op de been word gebracht bij dit soort incidenten in dat soort buurten?

    en nogmaals ik geloof er helemaal niets van dat supporters/relschoppers uit a’dam,rotterdam en den haag onderweg daar naartoe zijn tegengehouden.
    die laten zich namelijk niet zo makkelijk tegenhouden en waren er wel relletjes uitgebroken op die zogenaamde plekken waar men ze zou hebben tegen gehouden.

    misschien dat er een paar kleine groepjes onderweg waren met een voetbalshirt aan,maar meer ook niet.
    wie weet is dit wel als oefening genomen voor hetgeen men nog verwacht in ons land,of in ieder geval bang voor is…

    daarbij moet ik nog even kwijt dat het maar eens afgelopen moet zijn met bagatelliseren en nuanceren,men moet het beessie gewoon eens bij de naam noemen en de koe bij horens vatten.

    ga maar gewoon van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen zou ik zo zeggen.
    ipv nuanceren en straks weer moeten zeggen: dit hebben we niet aan zien komen of dit hadden we niet verwacht.

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 11.34 uur

  42. @35 Irma

    ik geloof er geen bal van…

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 11.37 uur

  43. @Carla.Ik ben er zo een,heb voor mijzelf de balans opgemaakt.ik heb niks te verliezen.en het uwv kan het krijgen zo als het wil.ik zal niet anoniem voor de trein gaan staan,maar sleur er een aantal mee in mijn val.

    Reactie door paul — woensdag 14 maart 2007 @ 11.46 uur

  44. @36 iew

    Nee, raar verhaal ook. Bos had immers al voor de verkiezingen de kans om samen te werken, en trouwens ook erna. Weer twee dagen promotie van de PvdA op de nationale TV dus in Tegenlicht. Men is dus echt wel bang voor de SP.

    Misschien binnenkort 3 dagen Marijnissen in Tegenlicht… uit oprechtheid??

    Reactie door Irma — woensdag 14 maart 2007 @ 11.53 uur

  45. paul, als het zo met je is gesteld stel ik je voor hulp te zoeken, niet bij UWV maar bij een sociale hulpverlening er zijn altijd instanties die je kunnen helpen.

    Reactie door Carla — woensdag 14 maart 2007 @ 12.04 uur

  46. Carla, de wijken zijn dan prachtig opgeknapt maar de mensen zelf? Het grootste probleem is de financiele situatie van die mensen uit die wijken. Daar hoor je de PVDA niet over. Zij pakken liever net als altijd, mijn mening, de randverschijnselen aan..nee dan liever de SP. Wat heb je aan een paleis als je niets te eten hebt? Uiteraard is dit een zwaar overdreven voorbeeld maar ik denk dat de PVDA de huizen op wil laten knappen zodat er nog meer aan verdient kan worden.

    Reactie door cynthia — woensdag 14 maart 2007 @ 12.04 uur

  47. En hoe zit het met gelijke kansen en discriminatie? dat zijn problemen uit de kern en die hebben voorrang maar ik denk niet dat de PVDA zich daar aan wil branden, zij zijn nu bezig met het pluche en dus met vergroting van hun macht……

    Reactie door cynthia — woensdag 14 maart 2007 @ 12.07 uur

  48. @40 42 44

    Een geregisseerd achterdehandscenario?
    Voor als het kiezersbedrog te zeer zou gaan opvallen?
    Op deze manier de schuld van het mislukken van een Linkse coalitie bij de andere partijen leggen?

    Reactie door Sjaak — woensdag 14 maart 2007 @ 12.11 uur

  49. @Carla.Lees maar eens op wao trefpunt,wat de hulpverlening doet.niets,iedereen is bang voor zijn eigen hagie(beroeps verbod en tegenwerking)het is een complot.ik ben al opgehaald door de politie,afgestraft.maar het zegt me niks en neem ook niets terug,de situatie waar ik inzit is voor de volle 100% de schuld van de overheid,en ik laat mij niet nog eens door deze zelfde overheid naar de onderkant van de samenleving degraderen.

    Reactie door paul — woensdag 14 maart 2007 @ 12.14 uur

  50. Ja;..Stop de Herkeuringen..!!
    Daar bedoel ik deze enorm oneerlijke herkeuringen mee. Zovelen,die de Wanhoop nabij zijn en daardoor nóg méér lichamelijke-en/of psychische klachten hebben “gekregen”.
    “Den Haag..Hartelijk Bedankt!!” = Maar niet heus.
    Héél jammer dat er (vanochtend)nog maar 845-handtekeningen zijn gezet,op de Petitie..”We”zijn met zovéél Lotgenoten,iedereen heeft vrienden/kennissen/familie…Zou zeggen: “Por iedereen die je kent goed op,voor de handtekeningen én dé Actiedag!!”

    Vanmorgen in Brabants Dagblad nog een stukje gelezen over de WAO’ers en de arbeidsmarkt!!

    Donner geeft hier toch eigenlijk wel toe,dat het voor de 45-plussers HEEL Moeilijk is om weer op de arbeidsmarkt terug te komen..!! Dus HELEMAAL voor de (ex)arbeidsongeschikten!!..!!..een groep v. zo’n 116.000 mensen.
    Ben zelf dan niet in 1959 geboren,maar over een paar wkn.wordt ik tóch alweer 46-jaar..!!

    Reactie door Anneke Elen — woensdag 14 maart 2007 @ 12.29 uur

  51. @ 40 irma,

    En gie geleuft het ook niet?
    “PvdA-leider Wouter Bos wilde na de verkiezingen vorig jaar achter de schermen met de SP en GroenLinks aan een coalitieakkoord werken voor het geval dat de formele coalitiebesprekingen met het CDA spaak zouden lopen”.

    Ik dacht dat hij alleen maar even op de koffie kwam en voorl niet meer dan dat.
    Nee ik geleuf uht neet. W als de held van links, hahaha

    Reactie door L'écologiste — woensdag 14 maart 2007 @ 12.31 uur

  52. cynthia, pvda wil die wijken gaan aanpakken en omdat ze nog maar net in de regering zitten moet je ze het voordeel van de twijfel geven.

    oordelen kun je pas over een paar jaar er gaat een hele tijd overheen want een mentaliteitsverandering van sommige bewoners zou ook geen kwaad kunnen.

    Reactie door Carla — woensdag 14 maart 2007 @ 12.40 uur

  53. + @ 37,

    Nog even over dat de andere kant opkijken van JPB en zijn trawanten.
    De theorie is dat wanneer je de prikkels niet voelt, dus ongevoelig bent, je geen souplesse hebt en pas de prikkels voelt wanneer ze zo sterk zijn dat je breekt of zelf breekijzers moet gebruiken.
    Wat berteft die hypotheken en waardestijgingen. Het zijn allemaal signalen en wanneer die niet worden opgepikt (ik bedoel echt serieus genomen en niet zoals nu geprobeerd wordt te bestendigen met HPA en andere oplapmiddelen) zal de beurs vroeg of laat klappen met alle gevolgen van dien.

    Dus waarom nu niet zorgen dat je het geld heel goed gaat gebruiken. Stoppen met domme megalomane projecten en zorgen dat mensen goedkoop kunnen leven en in een innovatieve werkomgeving aan het heden en de toekomst laten werken. Dus stoppen met Brinkman’s Legobouwstenenspeeltje, de Hoop Schefferverstoppertje, Wijers verkooppraatjes. De billen bloot de mouwen opgestroopt en investeren in mensen en een mooi Nederland. En eerst het voorbeeld volgen van de SP gewoon de helft van het salaris inleveren. En ik weet zeker dat de meeste mensen wel met minder salaris genoegen zouden nemen wanneer het leven niet zo duur was gemaakt door de overheid en de banken en die euro en overwaardetrucs.
    Help standplaats Nederland genezen (Europa en de wereld natuurlijk ook).
    Wanneer JPB de signalen blijft ontkennen dan stevent hij en wij af op een aanzienlijke crisis. En dat zegt de theorie ook. Na zo’n crisis zit je altijd op een lager kwaliteitsniveau.

    Reactie door L'écologiste — woensdag 14 maart 2007 @ 12.51 uur

  54. 46 Cynthia.

    Helemaal mee eens.
    Met een nieuw pakje aan verander je niet de thuissituatie van de normale man.
    Het blijven de zelfde armoedzaaiers die dag in dag uit uitzichtloos leven.
    Ach politiek.

    Reactie door sander — woensdag 14 maart 2007 @ 13.09 uur

  55. @ 52 Carla,

    Met geld van de huurders gaat PvdA mooi weer spelen en “die wijken aanpakken”

    Geloof je het echt dat ze die wijken goed zullen aanpakken?
    Het zijn dezelfde freaks (arbeiders zijn het echt niet meer, die HBO-ers en academici met mooie praatjes) die het onderwijs naar de knoppen hebben geholpen met hun “vernieuwingen” vanuit de burelen van het minsiterie. Ze willen hele wijken afbreken en er nieuwbouw plegen voor beter gefortuneerden. Dat is de PvdA.
    Het zijn stumpers die spelen met de overwaarde alsof ze een zakcentje hebben gehad om eens naar het casino te gaan en wat te gokken. Die PvdA lui voelen niets want ze hebben nog een salaris en zitten in een aardig koophuis. Alweer vergeten dat de PvdA kandidaat 2e kamerverkiezingen in de duurste wijken woonden (op CDA na)?
    Dus jij vindt omdat ze nog maar net in de regering zitten je ze het voordeel van de twijfel moet geven?
    Hoeveel voordelen van de twijfel moeten we blijven geven?
    Ik zal het je zeggen. Zolang we het nog pikken. Slaap rustig verder. Het zou me trouwens niet verbazen wanneer je PvdA zou stemmen. Maar wellicht is er toch iets in je waardoor je gealarmeerd bent dat er misschien toch iets niet klopt. Ik heb kritiek op je maar waardeer uiteraard wel dat je reageert.

    Reactie door L'écologiste — woensdag 14 maart 2007 @ 13.11 uur

  56. “Zijn we v.h.Onderwerp afgeweken..??” = JA!!
    Terug naar: Stop de herkeuringen..!!??= JA!!

    Onze SP wordt na de volgende “ronde” WEL een Regeringspartij..ben ik van OVERTUIGT..!!
    JPB – WB – AR – laat die drie maar effe in hun mooie/zielige WAAN!!
    =Normen en Waarden – Samen Leven – ect.= Wat een mooie wáánbeelden en wat ZIELIG dat er nog zovelen zijn INGESTONKEN..en nu..terug naar het onderwerp!!

    Reactie door Anneke Elen — woensdag 14 maart 2007 @ 13.13 uur

  57. @49 carla

    “pvda wil die wijken gaan aanpakken en omdat ze nog maar net in de regering zitten moet je ze het voordeel van de twijfel geven.”

    zo wilde en beloofde de PVDA nog wel meer,en toen was het tijd voor de formatie,en hebben ze naar mijn gevoel het voordeel van de twijfel al verspeeld.

    een mentaliteitsverandering van de regering is wat de mentaliteit van deze mensen ook zal veranderen,dit soort wijken zijn namelijk niet zomaar vanzelf uit de grond geplopt.

    voor de regering geld namelijk nog steeds: wat men zaait zal men oogsten…
    pas als de regering er weer is VÓÓR de mensen ipv VÓÓR het bedrijfsleven,over de rug van de gewone burger, zal het alleen nog maar meer gaan toenemen in dit soort buurten,en zullen er steeds meer van dit soort buurten bijkomen.

    omdat men de grenzen al gedeeltelijk heeft opengezet zonder CAO afspraken zal menig Nederlander straks werkeloos zijn/raken.
    ik zie het dagelijks om me heen gebeuren.

    ik help ook mensen met WSNP aanvragen,en die zijn echt niet allemaal omdat men teveel geleend heeft of dergelijke zaken.[natuurlijk zitten die er ook wel tussen]
    er word een hele boel kapot gemaakt in ons land,zeg maar uitverkocht-kapotgeliberaliseerd, marktwerking is het sleutelwoord…

    sommige zeggen wel eens “het gaat hier steeds meer op amerika lijken”
    ik zeg het is al zover! bilboards-politie mag tegenwoordig vuurwapen gebruiken-pepperspray-beanbaggeweer-gigajunkfood ketens-verkeersborden worden straks ook al vervangen voor het amerikaanse systeem-overal zitten callcenters tussen-jeugdbendes met vuurwapens-illegale werknemers-poortjes bij het OV net zoals in de VS metro- ghettovorming-etc etc.. zelfs in de politiek praat men al in amerikaanse termen en bestrijd men elkaar in debat op z’n amerikaans zelfs het campagnevoeren is veramerikaniseerd en ga zo maar door.

    en wij maar braaf blijven geloven wat men ons via de media in probeert te spuiten.

    nog even en men is allemaal verplicht om voortaan met creditcards te betalen.

    pvda? Partij Voor De Amerikanisering?
    cda? Christen Democrats Amerika ?

    na 4 jaar Balkenende gaat het gewoon door [JPB zet immer gewoon hetzelfde beleid door]
    sterker nog het word alleen nog maar erger denk ik.

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 13.16 uur

  58. @30 carla

    Wat krijgen we nou? Ongenadigbaar? Wie???
    Ik kom hier op voor een man die ongenadig is doodgeschoten. Een buurt die verloederd is door Balkenende de zoveelste! 135 arrestanten die genokt en geramd een bus ingestuurd worden. Hekken, knuppels en met z’n tienen op een man gaan liggen om hem te knevelen. Kijk je nog journaal??
    Die lafbekkenpolitie kunnen alleen maar met hun maatjes wat. Je bent toch gewoon een geitenharen sok als je een man die een mes in zijn hand heeft niet kan bedwingen en maar uit angst loopt dood te schieten.
    Wat was er nou aan de hand? Gewoon een relletje… so what!! En dan die hele buurt te vergrendelen en met honderden politielui erop uittrekken. Nou lekker landje, Carla.
    Ga jij maar weer aan de kant van die machtshebbertjes staan, maar die hebben GEFAALD.

    Reactie door Gloria — woensdag 14 maart 2007 @ 13.33 uur

  59. nog maar even dit,wat betreft de PVDA,voordat het door velen al weer snel vergeten,ontkend of verborgen word:
    http://www.janmarijnissen.nl/2007/01/29/interview-gpd-kranten/

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 13.42 uur

  60. Deze regering (Balk 1,2,3,4,) negeert stelselmatig signalen en schuwt zelfs niet om de wet te overtreden.

    Om iedereen weer bij de les te houden even het volgende bericht geplakt:

    De Geus is vervangen door Ab Klink, maar de onrechtmatige herkeuringen gaan gewoon door!

    “02-01-2007 • Negen rechtbanken hebben in 2006 de herkeuringseisen voor arbeidsongeschikten deels in strijd met de wet verklaard. Een rechtbank verklaarde het zelfs in strijd met artikel 1 van de Grondwet. Dit blijkt uit een inventarisatie van SP-Kamerlid Paul Ulenbelt. Hij vraagt minister De Geus (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) om dit onrecht met de hoogste spoed ongedaan te maken”.

    Dat er verzekeringsartsen zijn die hieraan meewerken en hun beroepseed schenden is schandáááálig! Corruptie ten top!
    De Mengelers van Balkenende!

    Er wordt alleen gestuurd op resultaten, die door de leemlaag (managers) gemanipuleerd worden, de mens is helemaal uit beeld.

    Deze wereld is WREED en HARTELOOS!

    Verwacht niet dat men hier zijn persoonlijk leed komt etaleren. Laat ik hopen dat de berichtgeving op Woaplein voldoende zal zijn om solidariteit te tonen en te komen demonstreren vóór een menswaardige keuring.

    Deze mensen mogen niet de dupe worden van in het verleden gevoerde beleid!

    Reactie door Elsemie — woensdag 14 maart 2007 @ 15.51 uur

  61. Nou heb tijdens de campagne niet veel
    van deze plannen van W Bos vernomen.
    Geloof van dit verhaal dus ok niets.
    Hij wilde gewoon met CDA reageren.
    De SP heeft al heel vroeg een handreiking gedaan aan zowel PvdA en Groen LInks.
    He enige wat we gezien hebben in de campagne en vlak daarna is dat Wouter maar al te graag aanschoof bij JP.
    Zo graag zelf dat keiharde beloftes en breekpunten, ineens niet meer van belang leken te zijn.
    Nu het tegendeel verkondigen is dan ook weer de zoveelste draai van Wouter.
    Ben ik verrast…. nee hoor sinds de formatie van deze coalitie sta ik nergens meer van te kijken.

    Reactie door kitje — woensdag 14 maart 2007 @ 15.58 uur

  62. Mijn bijdrage 61 is bedoelt voor Irma @40
    Was vergeten dit te vermelden.

    Reactie door kitje — woensdag 14 maart 2007 @ 16.01 uur

  63. @8
    In dit land wordt sparen afgestraft,
    Dus als iemand in de bijstand komt en hij is zuinig geweest dan moet hij dit eerst opvreten.
    Dus mensen die hun hyphotheek bv netjes hebben betaalt zijn de lul.
    De plezier maker van ik leef maar een keer heeft daar geen last van die krijgt gewoon de volle uitkering.
    Dus sparen voor de oude dag kan wel eens een nachtmerrie worden.

    Reactie door De Hakker — woensdag 14 maart 2007 @ 16.33 uur

  64. L’ecologiste, ik stem geen pvda maar ik verdedig wel meer standpunten van partijen waarop ik niet stem, wat is daar mis mee.

    Ik heb ook nooit sp gestemd maar verdedig ook weer tegenover andersdenkende veel sp standpunten.

    wat ik bedoel is dat deze regering nog maar net zit en na vier jaar vvd denk ik dat het wat betreft de “mindere” wijken beter wordt aangepakt , ik ga ervan uit dat deze regering toch socialer is dan de vorige en dat ze zeker hebben geleerd om niet dezelfde fouten te maken.

    Dus geef ik ze het voordeel van de twijfel.

    Reactie door Carla — woensdag 14 maart 2007 @ 16.40 uur

  65. @64 carla

    “ik ga ervan uit dat deze regering toch socialer is dan de vorige en dat ze zeker hebben geleerd om niet dezelfde fouten te maken.”

    nee dezelfde fouten zullen ze niet maken,ze gaan in ieder geval wel gewoon door met de fouten uit te voeren die al gemaakt zijn…

    Reactie door iew — woensdag 14 maart 2007 @ 16.48 uur

  66. SAMENWEKEN, SAMENLEVEN, SAMENDELEN!

    Laten wij NU de WAO-ers, WIA-ers ondersteunen.

    Wat kost het aan moeite om de petitie te ondertekenen? Naar Den Haag te gaan voor de huidige zieken. Wij behoren er voor te zorgen dat de nieuwe generatie een fatsoenlijke verzekering krijgt.

    Zie je het voor je. Je kind van …jaar krijgt een ongeluk en is, zoals de zaken er heden voor staan, gedoemd aan de onderkant van de maatschappij te blijven hangen.

    Teken de petitie en wijs er anderen op. Stuur hem door, hang hem voor je raam, schrijf politieke partijen aan, plak hem op je autoruit. Er valt zoveel te bedenken en te doen.

    Zie stopdeherkeuringen.punt.nl of ga naar WAOplein en klik op links.

    SAMEN STAAN WE STERKER.

    Reactie door Roodkapje — woensdag 14 maart 2007 @ 17.31 uur

  67. @66 SAMENWEKEN mz SAMENWERKEN

    Reactie door Roodkapje — woensdag 14 maart 2007 @ 17.32 uur

  68. Mischien een goed idee,om de reltoeristen uit utrecht uit te nodigen om 21 maart naar den haag te komen,zodat we zeker weten dat de media belangstelling heeft.

    Reactie door paul — woensdag 14 maart 2007 @ 19.17 uur

  69. het meest softerige is dat deze mensen bij voorbaat niet meer in aanmerking komen door een baan , wegens hun CV-hiaat en aanpassingkosten op de werkplek .

    “We kijken wat u nog wel kan doen ” is een vieze kreet !

    Reactie door Fred — donderdag 15 maart 2007 @ 9.44 uur

  70. 63.
    En.

    Reactie door sander — donderdag 15 maart 2007 @ 10.10 uur

  71. Carla, ik snap je. Ik snap de PVDA ook en ik heb geen vertrouwen in deze club salonsocialisten. Wijken aanpakken is een randverschijnsel, niet meer en niet minder. Het echte probleem is de leefsituatie van die mensen. Het leven op of onder bijstandniveau en daardoor min of meer buitengesloten zijn van onze prestatie en hebberige maatschappij. Het aanpakken van deze huizen is volgens mij een maatregel om de huren omhoog te kunnen gooien en zo mensen te kunnen verspreiden. Het gaat dus niet om de mensen maar weer over geld.
    Carla, bij mij in de gemeente is binnenkort een info-avond over armoede en weet je wat er in datzelfde krantenstuk staat? Niet om geld los te peuteren maar om creatieve oplossingen te vinden tegen armoede….Ik heb wel een idee: een bankoverval. Nederland is rijk carla, het geld wordt alleen niet goed ingezet. Ik hoor de PVDA dit niet zeggen en de SP wel en dan weet ik hoe laat het is. In onze gemeente is de PVDA bijvoorbeeld oververtegenwoordigd ..

    Reactie door cynthia — donderdag 15 maart 2007 @ 11.53 uur

  72. Een partij met hart voor mensen, dieren en het milieu houdt zich niet bezig met randverschijnselen maar met de kern van het probleem dat is mijn mening

    Reactie door cynthia — donderdag 15 maart 2007 @ 11.54 uur

  73. @..68=Paul; “Rel-toeristen” leuk bedacht,joh.Moest zelf meteen denken a.d. “Ramp-toeristen”..De herkeuringen zijn voor ons allemaal een letterlijke RAMP!!

    Mensen: Vergeet woe.21-03-07 Zeker Niet!!De Actiedag voor ex-WAO’ers/WIA’ers..!! Geef ons een Grote Support..”Please!!”

    Reactie door Anneke Elen — donderdag 15 maart 2007 @ 16.03 uur

  74. d

    Waarom worden onnozelheden opgeblazen tot schandalen en hoe komt het dat de media voor werkelijk ernstige zaken geen aandacht hebben? Als politici en journalisten maatjes worden, is de waarheid de dupe.

    Louis van Overbeek

    Sommige dingen krijg je in Nederland niet in de publiciteit. Al heb je er nieuws over dat normaliter een minister zijn kop zou kosten, al bel je de redacties van alle grote landelijke kranten en mail je met de grootste volharding alle actualiteitenrubrieken en alle mogelijke instanties met invloed op het betreffende terrein: in pers en media blijft het stiller dan op een ondergesneeuwd kerkhof. Politieke partijen – ook die van de oppositie – geven in grote meerderheid niet thuis. Vakbonden blijken niet geïnteresseerd. Advocaten verklaren je in bedekte termen voor gek als je hen verzoekt eens naar de juridische aspecten van de kwestie te kijken. Het lijkt of een onzichtbare hand ervoor zorgt dat de zaak niet in het nieuws komt of anderszins aandacht krijgt. Aanvankelijk kun je het haast niet geloven, maar de aanwijzingen stapelen zich meer en meer op: politiek, pers, media, vakbonden, rechters: alle lijken samen te spannen in één groot complot van stilzwijgen ter bescherming van wat klaarblijkelijk een gemeenschappelijk belang is.
    Foto: VARA / L. Jansen

    Programma’s als De leugen regeert (presentator Felix Meurders), die fouten en scheve beeldvorming door de media willen rechtzetten, zijn zeldzaam.

    De zaken die getroffen worden door deze geheimzinnige censuur liggen gewoonlijk op sociaal-economisch vlak. Ze hebben als overeenkomst dat zwakke groepen in de samenleving er de dupe van zijn. Groepen die ongeorganiseerd zijn, niet beschikken over een podium van waar af zij de publieke opinie kunnen beïnvloeden en evenmin machtsmiddelen als stakingen of wegblokkades tot hun beschikking hebben, waarmee zij uit protest ‘gansch het raderwerk’ kunnen stilzetten.

    Een duidelijk voorbeeld van het ingrijpen van deze onzichtbare hand was de afgelopen jaren te zien in de berichtgeving rond de ‘hervormingen’ in de WAO. Over de vaak schrijnende gevolgen hiervan verschenen slechts mondjesmaat berichten in de pers, die meer geïnteresseerd bleek in de laatste hypes. Over het gesjoemel waarmee dit beleid tot stand is gekomen werd helemaal gezwegen. Op oproepen van getroffenen om aandacht te besteden aan het hun aangedane onrecht werd, zoals zeer recent nog door de redactie van het televisieprogramma De leugen regeert, afwijzend gereageerd.

    Actualiteitenrubrieken op radio en televisie gedroegen zich als spreekbuizen van en lofzangers op de regering. Hun reportages droegen het karakter van lange reclamespotjes voor het beleid van het ministerie en uitkeringsinstantie UWV: terwijl in werkelijkheid mensen die onmogelijk konden werken arbeidsgeschikt werden verklaard en soms wanhoopsdaden begingen als gevolg van het inhumane beleid, zagen we in deze spotjes louter blije gezichten van overoptimistische uitkeringsgerechtigden die juichend aan hun reïntegratie in de arbeidsmarkt begonnen.

    Ook droegen de actualiteitenprogramma’s actief bij aan een negatieve beeldvorming van de gedupeerden. In de reportages van de commerciële omroepen waren geportretteerde WAO-ers gewoonlijk asocialen. Netwerk en Nova prefereerden het beeld van aanstellers met ridicule kwalen. In de Nova-uitzending van 7 april vorig jaar bijvoorbeeld leed een geportretteerde arbeidsongeschikte aan een ‘parfum-allergie’.

    In interviews met de verantwoordelijke bewindslieden bleven kritische vragen meestal uit. Toen minister De Geus op 19 maart 2006 werd geïnterviewd op Radio 1, was de scherpste vraag die hem werd gesteld die naar zijn favoriete voetbalclub (het vraaggesprek werd namelijk, zoals gebruikelijk op deze publieke zender, voortdurend onderbroken door een sportverslaggever die de luisteraar op opgewonden toon op de hoogte hield van het verloop van een of andere voetbalmatch – dat is per slot van rekening pas echt belangrijk).

    Journalisten geneerden zich er zelfs niet voor openlijk te laten blijken dat ze wel erg goede maatjes waren met de ondervraagde bewindslieden. Zo zat op 6 april 2006 NCRV-verslaggever Frank du Mosch in het middernachtelijke Radio 1-programma Casa luna gezellig biertjes te drinken met staatssecretaris van Sociale Zaken Van Hoof (VVD), die door hem werd getutoyeerd en – tussen de plaatjes met jeugdsentiment die Du Mosch voor hem ten gehore liet brengen – voor de zoveelste maal zonder enige tegenwerping het hardvochtige regeringsstandpunt mocht uitdragen.

    Dat de journalistiek in Nederland niet onafhankelijk is, is geen nieuwe constatering. Enkele jaren geleden meldde het KRO-programma Reporter – dat zich hiermee een witte raaf betoonde en hiervoor een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) en de rechter had moeten doen – dat deze beroepsgroep op grote schaal bijkluste bij ministeries en zgn. openbare bestuursorganen (zoals bijvoorbeeld het

    Zwakkeren de dupe van deze censuur

    UWV).

    Zwakkeren de dupe van deze censuur

    Het betrof zowel journalisten van de schrijvende pers als makers en
    presentators van radio- en televisieprogramma’s van én commerciële én publieke omroepen. De namen in deze laatste categorie reikten van Paul Witteman tot Andries Knevel. De betrokkenheid strekte zich uit van De Volkskrant tot Radio 1 en Den Haag Vandaag. Bijna alle nieuwslezers van het NOS Journaal stonden op de loonlijst van een ministerie. Dat er sindsdien op de ministeries een richtlijn geldt die het inhuren van bijklussende journalisten moet beperken en dat een enkele journalist heeft beloofd zijn nevenactiviteiten te zullen beëindigen heeft, zoals blijkt uit de aangehaalde voorbeelden, geen enkel effect gesorteerd. Wat ook niet te verwachten viel: de betreffende journalisten zijn nog steeds in functie en hun loyaliteiten veranderen natuurlijk niet van de ene op de andere dag.

    Evenmin als op de media hoefden de arbeidsongeschikten op de vakbonden te rekenen: reeds bij het Najaarsakkoord van 2004 waren zij door hen aan hun lot overgelaten. Solidariteit tussen werkenden en niet-werkenden was volgens de vakbondsleiders, die toch al steeds dichter tegen de macht aanschurkten en wier functie een soort stageplaats voor toekomstige landsbestuurders was geworden – denk aan de carrière van mensen als Kok, De Geus en Verburg -, in het moderne Nederland geen haalbare kaart meer. Het lot van de arbeidsongeschikten werd voortaan met instemming van de achterban, die zich blijkbaar niet realiseerde dat arbeidsongeschiktheid morgen ook hun lot kon zijn, dan ook maar doodgezwegen.

    Doordat Kamerleden van coalitiepartijen zich sinds jaar en dag laten binden door opeenvolgende regeerakkoorden, had de regering van hen alvast niets te vrezen. Naarmate de verkiezingen naderden, waarna mogelijk een nieuwe coalitie gevormd zou moeten worden, nam ook het zwijgen van de oppositie toe. De PvdA, die als grootste oppositiepartij aanvankelijk kritisch geweest was over het beleid van de CDA-minister van Sociale Zaken, bond steeds meer in. Toen haar woordvoerder Sociale Zaken Bussemaker eind augustus vorig jaar bij wijze van uitzondering door de redactie van het RTL-journaal gevraagd werd te reageren op het achterhouden door de minister van een rapport, werd zij – naar goed geïnformeerde bronnen verklaren – kort voor de uitzending door de partijtop terugfloten. Het werd niet verstandig geacht een bewindsman van een mogelijk toekomstige coalitiepartner voor het hoofd te stoten. Bussemaker luisterde en is voor haar braafheid inmiddels beloond met een staatssecretariaat. Het verdonkeremaande rapport werd geen nieuws.

    Dat de burger ook juridisch feitelijk geen enkele bescherming meer geniet tegen onrecht dat hem van overheidswege wordt aangedaan en dat bovendien de toegankelijkheid van het recht voor de burger steeds verder wordt bemoeilijkt, is sinds het verschijnen van de lijvige studie over het bestuursrecht van de Maastrichtse rechtsgeleerde A.Q.C. Tak algemeen bekend. Het hoeft dan ook geen verbazing te wekken dat ook het kort geding dat werd aangespannen om de onbillijke herkeuringen van WAO-gerechtigden stop te zetten, werd verloren. Ook de meeste rechters blijken steunpilaren van ‘de machten die daar zijn’ en hanteren, zoals onlangs over de Raad van State werd opgemerkt, een ‘gouvernementele agenda’, die steun aan het regeringsbeleid behelst en ertoe neigt dat nog verder aan te scherpen.

    Het gevolg van al dit zwijgen en al deze meegaandheid met de gevestigde macht was dat het onbarmhartige WAO-beleid de hele vorige regeerperiode ongestoord kon worden voortgezet, de verantwoordelijke minister ongestraft de Kamer verkeerd heeft kunnen informeren en hij vervolgens als beloning voor zijn meedogenloze houding een hoge functie bij de OESO in Parijs krijgt, zodat hij zijn hardvochtige missie nu zelfs op Europees niveau kan voortzetten. Als klap op de vuurpijl is de opsteller van het gemanipuleerde rapport dat ten grondslag lag aan het beleid van deze voor zijn hardheid beloonde minister, met instemming van de grootste voormalige oppositiepartij, zelf minister van Sociale Zaken geworden in een kabinet dat, ondanks enkele kosmetische aanpassingen en frasen die het tegendeel moeten suggereren, continuering voorstaat van de gevolgde lijn.

    Het grote zwijgen betreft echter niet alleen het WAO-beleid. Sinds de invoering van de nieuwe bijstandswet (Wet Werk en Bijstand, WWB) op 1 januari 2004 schendt Nederland op grote schaal het verbod op gedwongen arbeid en daarmee internationale verdragen met betrekking tot de rechten van de mens. Bekend/berucht zijn in dit verband de zgn. Work First-projecten, maar ook allerlei andere aanduidingen worden gebruikt voor maatregelen waarbij uitkeringsgerechtigden op straffe van verlies van elke vorm van uitkering verplicht worden, ongeacht hun opleiding of beroep, in ruil voor bijstand veelal laagwaardige arbeid te verrichten. Wederom ontbreekt elke vorm van discussie en heerst alom de stilte van het ondergesneeuwde kerkhof.

    Slachtoffers van het beleid, onschuldige burgers die tot dwangarbeid zijn veroordeeld enkel vanwege het feit dat ze de pech hadden op een bepaald moment in hun leven een beroep op de bijstand te moeten doen, durven niet naar de rechter te stappen omdat ze geïntimideerd worden door de gemeente-ambtenaren met wie ze te maken krijgen – de gemeenten zijn namelijk verantwoordelijk voor de uitvoering van de nieuwe bijstandswet – en wier taak voornamelijk lijkt te bestaan in het uitkeringsgerechtigden het leven zo zuur mogelijk maken. Advocaten en juridische raadslieden weigeren de kwestie aan te kaarten en zelfs medewerkers van rechtenfaculteiten en van het Nederlands Comité voor de Mensenrechten blijken niet geïnteresseerd. De stilzwijgende consensus in politiek, media, publieke opinie en dus zelfs onder juristen over de toelaatbaarheid van gedwongen tewerkstelling van bijstandsgerechtigden is zo groot dat, om een einde aan deze misstand te maken, Nederland waarschijnlijk eerst weer hard op de vingers getikt moet worden door het Europese Hof, zoals dat ook in de zaak van enkele asielzoekers is gebeurd. Van de Nederlandse rechter, de vakbonden, de pers en de media valt immers ook hier niets te verwachten. Om nog maar te zwijgen van de politiek.

    Er blijkt in Nederland sprake te zijn van één groot kluwen van verstrengelde belangen. Binnen de aan de macht zijnde coalitie heerst de kadaverdiscipline van het regeerakkoord. Oppositiepartijen durven bewindslieden nauwelijks kritisch te volgen uit angst de kans op eigen deelname aan een volgende regeringscoalitie te verkleinen. Mensen uit de wereld van pers en media klussen voor honderdduizenden euro’s bij bij ministeries en daaraan gelieerde instanties waardoor hun onafhankelijke positie is ondermijnd. De rechterlijke macht blijkt evenmin onafhankelijk en de vakbonden zijn verworden tot kweekvijvers voor aankomende politici.

    Door deze complete belangenverstrengeling hebben opeenvolgende regeringen een bijna absolute en ongecontroleerde macht verworven. Niet alleen is er geen sprake meer van een democratische scheiding der machten, ook is er als het ware een onzichtbare hand actief geworden, die feiten waarvan het bekend worden schadelijk zou kunnen zijn voor doorvoering van het beoogde beleid uit de publiciteit en de aandacht kan houden en dit ook met des te minder scrupules doet naarmate de positie van degenen die door deze censuur worden getroffen toch al zwakker is. De werkelijke gang van zaken rond de herkeuringen in de WAO en de mensenrechtenschendingen bij de gedwongen tewerkstelling van bijstandsgerechtigden zijn slechts twee voorbeelden hiervan.

    Reactie door paul — donderdag 15 maart 2007 @ 16.55 uur

  75. @ 74 paul

    Goeie!

    Wij zijn tegen KADAVERPOLITIEK!

    Tijd voor actie!….21 Maart!

    Reactie door Elsemie — donderdag 15 maart 2007 @ 17.17 uur

  76. @Carla.heb je nog wat positiefs te melden voor mij!

    Reactie door paul — donderdag 15 maart 2007 @ 18.10 uur

  77. @74 Jij schrijft ongeveer wat ik al jaren denk. Dank je wel voor dit artikel. Kun je je schrijfsel naar de media sturen. In welke vorm dan ook. Ben tot nu toe nog niet zo’n duidelijk stuk van een mede internetter tegengekomen.

    Plaats het ajb ook op WAO-plein. Dan kan ik je aan adressen helpen.

    En voor de rest van de lezers. Laat 21 maart groot worden. Vergeet niet dat de eindbeoordeling van De Geus ‘the day after’ plaatsvindt.

    Steun de petitie op stopdeherkeuring.punt.nl.

    Ik denk dat ik de 21e de Grote Boze Wolf meeneem.

    Reactie door Roodkapje — donderdag 15 maart 2007 @ 18.17 uur

  78. @Roodkapje. Je hoeft mij niet te bedanken,deze dame heeft het geschreven. Louis van Overbeek http://www.katholieknieuwsblad.nl/

    Reactie door paul — donderdag 15 maart 2007 @ 19.08 uur

  79. @74 Paul, toch een applaus voor Jouw Paul.!!!
    Geweldig. ook dank aan louis van Overbeek
    en katholiek Nieuwsblad.

    Reactie door een lezer — donderdag 15 maart 2007 @ 19.46 uur

  80. Mr de Geus : een graflegende ; een ploert onder de ploerten !

    Reactie door Fred — donderdag 15 maart 2007 @ 20.13 uur

  81. Helemaal mee eens Irma. Er is zoals bij mij maar een valpartij nodig waarbij je verkeerd terecht komt om in de WAO, nu WIA te komen.
    Herkeuringen moet rechtvaardig en niet zoals nu volgens een rekensommetje hoeveel inkomensverlies dat je hebt. Nauwelijks inkomensverlies: dag, dag, WAO. Teveel inkomensverlies: proficiat u mag erin blijven.

    Kom allemaal naar Den Haag, meld je aan bij de SP afdelingen die bussen laten rijden, zorg dat deze vol zijn….

    Reactie door Moontje — donderdag 15 maart 2007 @ 22.24 uur