Eric

Eric is een jongen die op zijn vijfde zijn moeder in Congo uit het oog verloor. Na zeven jaar vond hij haar terug in Nederland. Nu is Eric zeventien en woont in Klundert met zijn moeder, broers en zus. Het hele gezin mag in Nederland blijven. De moeder en de broers hebben de Nederlandse nationaliteit. Maar Eric moet in zijn eentje terug.

Wethouder en loco-burgemeester Marjolein de Wit van de gemeente Moerdijk heeft gisteren de campagne Eric Moet Blijven gelanceerd. De wethouder gaat staatssecretaris van Justitie Albayrak vragen om haar discretionaire bevoegdheid te gebruiken en Eric een verblijfsvergunning te geven. Ook wil ze Minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin oproepen om het gezin van Eric te beschermen. Eric woont in Klundert, gemeente Moerdijk.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 15 maart 2007 :: 16.36 uur

87 Comments

87 reacties

  1. Er zijn al zoveel onrechtvaardige zaken de revue gepasseerd.
    Het moet toch niet gekker worden.
    Wie bedenkt dit?
    Gelukkig zijn er ook mensen die hun verstand beter gebruiken, daarvoor wordt de wethouder Marjolein op een voetstuk geplaatst, door mij.

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 15 maart 2007 @ 17.02 uur

  2. heb de brief eric moet blijven verstuurd.
    inhumaan zoiets!

    Reactie door gli'occhi miei, che vedeste — donderdag 15 maart 2007 @ 17.08 uur

  3. Om met Bertje Vis te spreken: “Zet maar weg, die macaroni.”

    Ook van mij een brief naar de staatsecrataris.

    Reactie door Hiero de mus — donderdag 15 maart 2007 @ 17.10 uur

  4. Zielig He!
    Een vijf jarige jongen verloor Moeder uit het oog?
    Dacht altijd dat het de verantwoording was van de Moeder (en Vaders) was om een oogje op de kinderen te houden!
    Ericje wandelde daarna voor zeven jaar door Afrika en Europa om Ma weer terug te vinden?! werkt dat zo??
    Het “Gezin”??, waar ik vandan kom is een gezin een Vader, een Moeder en Kinderen, tenzij de kinderen uit onbevlekte ontvangenis ontstaan zijn!!!
    Nu gaat een Vrouwelijke Nederlandse Burgemeester aan een Turk vragen om een Kongolees hier langer te laten klaplopen op kosten van de Nederlandse belasting betaler!
    Zielig. erg Zielig voor de Nederlandse belasting betaler!

    Reactie door Sooner — donderdag 15 maart 2007 @ 17.38 uur

  5. @ Sooner, Ik betaal liever belasting voor zoiets, als voor onzin.

    Reactie door Redstar — donderdag 15 maart 2007 @ 17.42 uur

  6. Zet Sooner maar op de export lijst, ben alleen bang dat er geld bij moet om van hem af te komen.

    Reactie door Shaman — donderdag 15 maart 2007 @ 17.44 uur

  7. Sooner, fijn voor je dat jij nooit je moeder en vader uit het oog verloren hebt. Wat ik wel zielig voor je vind, is dat je wel je hart en je verstand verloren hebt.

    Reactie door Herman — donderdag 15 maart 2007 @ 17.45 uur

  8. ik dacht, dat deze regering geen gezinnen uit elkaar rukken, wel dus. hoe kan zo’n jongen van 12 jaar, toen ,formulieren invullen en naar Congo sturen? dat is toch van de gekke. ik heb de brief ondertekend naar deze regering en hoop,dat ze die fout nu eens door de vingers zien en Eric in nederland houdt bij zijn familie. gelukkig is verdonk weg. ik hoop, dat haar opvolgster een stuk milder zal zijn en inziet, dat het Erics fout niet was, maar van een ambtenaar, die hem had moeten helpen met die bureaucratische papieren.

    Reactie door maayke jong-doppen — donderdag 15 maart 2007 @ 18.32 uur

  9. @4 Sooner

    Ach laat ook maar.

    Danny

    Reactie door Danny — donderdag 15 maart 2007 @ 18.32 uur

  10. Ik vindt het gewoon idioot dat dit zomaar wordt besloten, laten ze de mensen, die uit het buitenland afkomstig zijn en steeds opgepakt worden voor criminele of terroristische zaken, maar terug sturen naar het land van herkomst. Dat vind ik een betere oplossing. Vind dat een familie bij elkaar moet blijven. Het is gewoon onmenselijk om überhaupt een kind terug te sturen

    Reactie door Johanna — donderdag 15 maart 2007 @ 19.16 uur

  11. Ik wist niet dat Wilders ook Sooner heete, typisch zo’n rechts extreem club gevalletje van de combinatie VVD/Wilders.
    Waarschijnlijk heeft Sooner ook geen haar op z’n hoofd en is daardoor helemaal verwaterd en zijn z’n hersenen aan het drijven gegaan.
    Jammer hij had zo een integratiebaantje kunnen krijgen ondanks die tattoo van een h#kenkruis op zijn voorhoofd.

    Reactie door Pool — donderdag 15 maart 2007 @ 19.17 uur

  12. @ sooner 4

    Beetje de weg kwijt?
    Volgens mij moest jij met je
    bijdrages bij ons blonde orakel zijn.
    Je bent hier op het log van de kale rooie!

    Reactie door kitje — donderdag 15 maart 2007 @ 19.21 uur

  13. @Sooner.Mischien werkt zijn moeder wel gewoon,gaan de kinderen naar school en doen hun best later een goede baan te krijgen, en op die manier een meerwaarde voor ons land te worden.het zou zo maar kunnen,of niet.

    Reactie door paul — donderdag 15 maart 2007 @ 19.38 uur

  14. Nou, ik heb mijn brief verstuurd. En ik wens deze campagne veel succes toe!

    Reactie door Sabine — donderdag 15 maart 2007 @ 21.08 uur

  15. Laat die Sooner maar in zijn sop gaarkoken. Over Eric: dit gaat absoluut goedkomen. Ben ik van overtuigd, met dit kabinet dat er nu is, met PvdA en ChristenUnie. Nietemin goed dat de SP het in de gaten houdt, net als de actie van de burgemeester.

    Reactie door Ellen — donderdag 15 maart 2007 @ 21.12 uur

  16. Gestraft omdat je je moeder kwijtraakte, het moet niet gekker worden!

    @4 Sooner — donderdag 15 maart 2007 @ 17.38,
    Het is normaal de plicht van de ouders om op hun kinderen te letten maar door onmacht door omstandigheden als een oorlog kan het soms misgaan. En dan kan je niet de schuld bij de ouders leggen.

    Als je even de moeite had genomen om de website te bekijken had je gezien dat hij wil meedoen in de samenleving en wil werken.

    Dus ga niet een beetje gaan zeuren over een paar rot centen.

    Reactie door Evert Tigchelaar jr — donderdag 15 maart 2007 @ 21.32 uur

  17. Eveneens m’n brief verstuurd en hoop dat deze regering moed toont en Eric laat blijven.

    Reactie door franslj — donderdag 15 maart 2007 @ 21.35 uur

  18. Why, oh why? Deze regering ging toch meer aan gezinnen werken? Waarom moet dit gezin nu uit elkaar gerukt worden!?
    Geert Wilders (een stadgenoot) is Malfidus Draco wanneer Balkenende Harry Potter wordt genoemd!
    @17 franslj Ik heb dat ook gedaan.

    Reactie door Els — donderdag 15 maart 2007 @ 22.12 uur

  19. Ook ik heb de brief verstuurd. dit is gewoon in-humaan. Oorlogen kunnen gezinnen verscheuren en je kunt elkaar uit het oog verliezen ja! Mijn moeder is ook vanuit het toenmalig Indië gesmokkeld terwijl haar moeder en zusjes nog in een concentratiekamp zaten en haar vader vermist was als Knill-millitair. Waren mijn grootouders dan ook slecht? Ze verloren hun dochter toen ook uit het oog!
    Nee, het is makkelijk oordelen vanuit je eigen veilige stoeltje… in dit geval kan ik beter zeggen VERoordelen.
    Feit is dat deze jongen zijn familie nu hard nodig heeft en zij hem, ze zullen genoeg trauma’s hebben opgelopen. Een Nederlands paspoort wil nog niet zeggen dat je ‘s nachts niet jankend wakker wordt van de waargebeurde dromen.
    Laat deze jongen helen van zijn verleden in zijn eigen gezin, laat dit gezin helen in het land waar ze zich inmiddels thuisvoelen!

    Reactie door Monique — donderdag 15 maart 2007 @ 22.12 uur

  20. @4 Sooner
    Weet je wat ik zielig vindt? Ik vindt jouw heel zielig met je zielige commentaar.
    Verder kan ik er geen woord aan vuil maken.

    Reactie door Diny — donderdag 15 maart 2007 @ 23.13 uur

  21. Zag net het spotje voor de politieke partijen van de SP opgenomen in Eikenstein te Zeist, prima gecommenteerd door Jan maar wat nog belangrijker is de ellende die kinderen daar achter de muren en prikkeldraad meemaken terwijl ze daar helemaal niet horen te zitten.
    Heel goed dat de SP dit grote probleem landelijk onder de aandacht brengt.

    Reactie door Pool — vrijdag 16 maart 2007 @ 0.00 uur

  22. Waarom zijn deze dossiers niet (anoniem) openbaar? Zodat we weten wat het machts-eilandje Justitie doet met haar macht?
    We mogen het niet weten zeker. Zeker met dikke lulverhalen wegstoppen in juridische dossiers.
    Rechtspraak is toch openbaar? Zet het op internet! Ze zullen wel in hun broek schijten om dat te doen.
    Iedere beslissing van het IND en Justitie online! We betalen die gasten tenslotte van ONS geld.

    Reactie door MijnZus — vrijdag 16 maart 2007 @ 0.36 uur

  23. Door dit soort idiote gevallen komt een normaal nuchter beleid onder druk te staan. Het was zoals wijlen Pimmetje zei: eerst een generaal pardon en dan de deur op slot. Wanneer leren we nu eens om eerst de kraan dicht te draaien en dan pas te gaan dweilen. Stelletje sukkels zijn we hier zeg!

    Reactie door Karel — vrijdag 16 maart 2007 @ 0.39 uur

  24. Regels zijn regels!

    Ontzettend zielig voor die jongen dat meen ik echt, maar wanneer je hier weer aan begint krijg je weer uitzondering en weer een en weer een en dan is dadelijk uiteindelijk het einde weer zoek

    Reactie door tim — vrijdag 16 maart 2007 @ 0.49 uur

  25. Er staan nog een paar millioen zieligerts in de startblokken, als rechtgeaarde SP er maak ik alvast mijn zolder, kelder en garage vrij want al die zieligerts moeten toch ergens slapen, eten krijgen ze van de SP voedselbank, uit SP soepkoppen

    David Blair, Telegraph (London), March 15, 2007

    At least 2.2 million migrants will arrive in the rich world every year from now until 2050, the United Nations said yesterday.

    Britain’s population will rise from 60 million to approaching 69 million by 2050—almost entirely because of immigration.

    The latest figures from the UN’s population division predict a global upheaval without parallel in human history over the next four decades.

    There will be billions more people in Africa, Asia and the Middle East. Of these, tens of millions will migrate to Europe and America, while the indigenous populations of most countries in the rich world will either stagnate or decline.

    In total, the world’s population will grow by 2.5 billion and reach about 9.2 billion by 2050.

    This increase—almost all of which will occur in Africa, Asia and the Middle East—is the equivalent of the global population in 1950.

    While some countries will grow exponentially, others will shrink dramatically.

    The UN predicts the steady depopulation of vast areas of eastern Europe and the former Communist world, as a result of high levels of emigration and birth rates running persistently below replacement levels.

    Bulgaria’s population will fall by 35 per cent by 2050. Ukraine’s will plummet by 33 per cent, Russia’s by one quarter and Poland’s by one fifth. There will be 10 per cent fewer Germans and seven per cent fewer Italians.

    But the flow of migrants across borders will dramatically increase the populations of other developed countries.

    “The population of the more developed regions is expected to remain largely unchanged at 1.2 billion, and would have declined, were it not for the projected net migration from developing to developed countries,” said the UN.

    The level of sustained, mass migration across borders that the world will experience over the next four decades is unprecedented.

    Between 1970 and 1980, the rich world took about one million migrants a year from poor countries. During the next 43 years, immigration will run at more than twice that level and approach 2.3 million every year from now until 2050.

    Of these migrants, some 400,000 will leave Africa every year and about 1.2 million will emigrate from Asia. The gap in wealth and opportunity between the rich and poor worlds will be the most significant “pull factor” behind this change. But the pressure exerted by rapidly rising populations in developing countries will also be an important underlying cause.

    By 2050, India will have the highest population in the world, totalling almost 1.7 billion people. There will be 292 million Pakistanis, giving their country the fifth biggest population. Nigeria will have 289 million people—making it the world’s sixth most populous country—and Uganda’s population will rise to 93 million, comfortably exceeding the totals in both its larger neighbours, Kenya and Tanzania.

    This massive population growth will lead to land degradation on a huge scale and place an immense strain on the limited water resources of poor countries. Malawi cannot feed its present population of 13 million—and every year its soils become more degraded and yields steadily fewer crops.

    By 2050, the UN forecasts that it will have almost 32 million people—more than twice as many as today. Population growth on this scale will almost certainly leave Malawi permanently dependent on international food aid to keep millions of its people alive.

    The UN’s population predictions have proved largely accurate in the past. While the margin of error for these figures runs into the millions, the broad trends they disclose are undisputed.

    Reactie door Sooner — vrijdag 16 maart 2007 @ 1.25 uur

  26. Leave us Sooner, the sooner the better!

    Reactie door Madelief — vrijdag 16 maart 2007 @ 4.05 uur

  27. Elke dag dat ook deze Eric langer in stress
    verkeert dan strikt noodzakelijk is, is de
    verantwoordelijkheid van dit nieuwe Kabinet,
    dat het zo op heeft met het ‘gezin, de hoek-
    steen van de samenleving’.
    Geestelijke wreedheid om moeder en kind in
    het ongewisse te laten, daar waar wij met ons
    nuchtere verstand kunnen oordelen en zeggen:
    die twee nog langer uit elkaar….?
    GEEN SPRAKE VAN !!
    Dat we daartoe zelfs een brief moéten schrij-
    ven aan deze, uw integere, Overheid, is rond-
    uit schandalig!
    De réchten van een mens, de réchten van een
    kind (wel of niet meerderjarig!) worden met
    Overheidsvoeten getréden! Al wéér!

    Reactie door Madelief — vrijdag 16 maart 2007 @ 4.13 uur

  28. Beste mensen, Sooner en Karel laten even zien wat er in ons mooie SP-lied bezongen wordt over ‘ikke ikke en de rest kan stikken’.
    Besef eens in wat een ongelofelijke welvaart wij leven, hoe goed je het hebt alleen maar omdat je hier het levenslicht zag. De plaats waar je geboren wordt bepaalt je leven, hoe hard je ook werkt.
    Durf eens iets te delen, je hoeft niet alles weg te geven hoor…en besef dat de wereld niet zwart-wit is en dus ook regels ook niet zwart-wit kunnen worden toegepast. Er zijn miljoenen grijstinten.
    En tenslotte speciaal voor Sooner: je hebt het over zieligerds?
    De enige zieligerd ben jij, jij hebt nooit geleerd om te delen, iets van je welvaart af te staan voor een ander. Iets minder eten in de container gooien zodat een ander wat meer heeft. Jij zit star op je bezit te brullen: ‘MIJN!’MIJN!MIJN!’. Dat vind ík zielig.

    Reactie door Monique — vrijdag 16 maart 2007 @ 7.32 uur

  29. En tenslotte speciaal voor Sooner: je hebt het over zieligerds?
    De enige zieligerd ben jij, jij hebt nooit geleerd om te delen, iets van je welvaart af te staan voor een ander. Iets minder eten in de container gooien zodat een ander wat meer heeft. Jij zit star op je bezit te brullen: ‘MIJN!’MIJN!MIJN!’. Dat vind ík zielig.

    Reactie door Monique — vrijdag 16 maart 2007 @
    Je weet niets van mij Monique, al vele jaren gaat meer dan de helft van mijn inkomen naar de schatkist alwaar het o.a. gebruikt word om jonge kriminelen op vlindervang vakantie van te sturen, En om een NGO avonturier vrij te kopen van Dagastaanse bandieten, ja dat is inderdaad van de pot gerukt.
    Dit soort zaken en vele vele anderen zijn geen taak van de overheid, deze fondsen onrechtmatig verkregen door te hoge belastingen en heffingen, zouden uit belasting aftrekbare vrijwillige bijdragen moeten komen van diegene die zich daarmee verbonden voelen, zo kan ieder zijn charitatieve instellingen uitzoeken, en niet de beurokrauten op het pluche die allemaal wel een grijp in de belasting pot willen doen,
    Voor de belastingen die we in dit land betalen krijgen we een heel slechte overheid met zij heel slechte diensten die zich als hoofd doel gesteld heeft een hele hoop nuttelozen te onderhouden in ruil voor hun stem eens in de vier jaar!
    Als ook maar de helft uitkomt wat Meneer Blair geschreven heeft onder (21)hier boven dan God Allah of Jaweh behoede ons want dat hebben mijn kinderen en kleinkinderen in dit land in de tweede helft van deze eeuw in dit land geen leven meer, met dank aan de huidige regeingen van blinde naive wereldverbeteraars! Ik maak dat niet meer mee daarvoor ben ik te oud, daar ben ik eigenlijk best wel blij om!

    Reactie door Sooner — vrijdag 16 maart 2007 @ 8.57 uur

  30. Wat jij eigenlijk zegt, Sooner, is dat iedereen die niet kan werken afhankelijk moet zijn van liefdadigheid. Wat versta jij onder ‘nuttelozen’? Gehandicapten? AOW’ers?
    Een maatschappij zoals jij die voorstelt: lekker je centjes in je zak houden, niks delen! En als je iets overkomt waardoor je niet meer kunt werken dan mag je bedelen bij de rijken wie vrijwillig je een aalmoes wil geven.
    Heee… zo’n maatschappij hebben we al eens gehad, zo was het in de middeleeuwen! Toen had je het rijke volk en de lijfeigenen, de slaven, de nuttelozen…
    Laat mij maar een naieve wereldverbeteraar zijn, ik vecht voor een betere wereld voor mijn kinderen. Een wereld waarin de term ‘nuttelozen’ niet meer bestaat, waar mensen voor elkaar zorgen en delen. Ik hoop dat de keiharde egoistme die jij laat zien iets is van een oude generatie die niet beter weet, feit is niet dat Nederland veel socialer kán, feit is dat Nederland veel socialer MOET!

    Reactie door Monique — vrijdag 16 maart 2007 @ 9.39 uur

  31. @ Sooner

    Ik ga U niet onheus aanspreken op de persoon. Wél op Uw helaas verwrongen wereldbeeld en evident gebrek aan inlevingsvermogen.
    U kunt natuurlijk citeren wie en wat U wilt, maar blinkt daarmee niet uit door zelfstandig denken, zélf duiden. U loopt daarmee in de pas met naïeve machtsbeluste wereldverslechteraars.
    Bent in feite product van de angstzaaierij van deze, slachtoffer hiervan.
    Ik bespeur bij U veel angst voor het accepteren van een onvermijdelijk veranderende wereld. In dit verband komen bij U steeds dezelfde zaken bovendrijven: Angst voor de vreemdeling, angst om te delen en onvrede met de financiële veren die u moet laten.
    U geeft er blijk van geen oog te hebben voor de ongelijke en vanuit moreel oogpunt beschouwd onrechtmatige verdeling van welvaart, van alles wat onze planeet ons te bieden heeft. U bent wanneer U het over bepaalde bevolkingsgroepen heeft weinig respectvol in Uw woordkeuze, Uw definiëring van deze en dat is een understatement. Nuance ontbreekt in elk van Uw bijdragen.
    Mensen in nood verkerende zijn voor U blijkbaar zieligerds.
    Voor mij zijn deze mensen net als U, slachtoffer van een wereld waarin de leugen regeert.
    Ik richt mij éénmalig tot U omdat mijn wereld de Uwe niet is. Althans, wij deze verschillend beleven en interpreten.
    Het ga U goed. Moge het leven U brengen wat U er van verwacht.

    Reactie door Sjaak — vrijdag 16 maart 2007 @ 10.01 uur

  32. Schandalig als dat het ‘nieuwe’beleid van dit land is in deze. Het zou zo vanzelfsprekend moeten zijn. Het is te gek voor woorden.

    Reactie door Henny — vrijdag 16 maart 2007 @ 10.16 uur

  33. @Sooner,

    Vindt U de huidige regering echt een wereldverbeteraar? Jeetje :s . Als u meer dan de helft aan belasting over u salaris moet betalen dan verdient u toch ook beter. Of bent u de enigste in het belastingstelsel die na aftrek op bijstands niveau uitkomt.Dus wat is u probleem nou eigenlijk?

    Reactie door Lisette — vrijdag 16 maart 2007 @ 11.28 uur

  34. @31 Sorry Sjaak, soms ontbreekt het ook mij
    aan gedúld en deze alias was té mooi om, zo
    aangereikt, niét te benutten! Goed weekend!

    Reactie door Madelief — vrijdag 16 maart 2007 @ 13.00 uur

  35. Lieve Monique,

    Zelfs hulpverleners in de 3e wereld worden gewaarschuwd voor het aaibaarheidsgehalte van vluchtelingen, armen en met name kinderen. Dat ze ze niet kunnen meenemen, dat ze rekening moeten houden met die cultuur etc.

    Hoe zielig het ook is, de oplossing is niet gelegen in die mensen hierheen te halen, maar ervoor te zorgen dat er geen reden meer is om naar het koude kille Nederland te vertrekken.

    Wat we nu doen is ervoor zorgen dat er een emigratieoverschot ontstaat, van goed opgeleide autochtone jongeren dan wel te verstaan. Deze mensen zijn het zat de lasten van de hele wereld inclusief de eigen armen te moeten dragen. Je kunt die mensen natuurlijk verplichten te blijven, maar die situatie lijkt dan veel op de Oostduitse tussen 1963 en na 1989.

    Reactie door Karel — vrijdag 16 maart 2007 @ 13.27 uur

  36. Ik had gehoopt dat het nou anders zal zijn dan de afgelopen jaren. Niet dus.. Het is te gek voor woorden.

    Reactie door Paula — vrijdag 16 maart 2007 @ 13.44 uur

  37. @ 31 Sjaak
    @ 33 Lisette

    Kijk wwar hij z’n naam aan ontleed heeft.

    A Sooner, believed that the Indian lands were public property. Many Sooners participated in raids to attempt to compel the settlement of the lands by whites. This practice was deemed illegal, and many Sooners were physically removed from the Unassigned Lands. It was due in part to their actions that the land runs of 1889 were made possible.

    Begrijpen jullie nu waarom hij discrimineerd.
    Hij wil deze weblog maken tot de bakermat van Wilders met zijn ideologie, en dan later lopen krijsen dat de SP dit allemaal toelaat,…….. ik dacht het effe niet.

    Reactie door Pool — vrijdag 16 maart 2007 @ 15.07 uur

  38. @29 Sooner,

    citaat:
    Moge God, Allah of Jaweh ons behoeden want dan hebben mijn kinderen en kleinkinderen in de tweede helft van deze eeuw hier geen leven meer.
    Ik maak dat niet meer mee, daarvoor ben ik te oud en eigenlijk best wel blij om.

    Zielig hè?
    Persoonlijk denk ik dat de wereld beter af is zonder jou en je kortzichtige denkbeelden.
    Zielig hè? Weet je wat echt zielig is Sooner, dat een vent als jij, als je dat al bent, kinderen op voedt met zulke bekrompen enge denkbeelden.
    De eerste en laatste reactie van mij aan jouw adres, wat mij betreft heb je hier al tevéél aandacht gehad.

    Reactie door bijdehandje — vrijdag 16 maart 2007 @ 15.31 uur

  39. @24 Tim: “regels zijn regels” is nog maar een klein stapje verwijderd van “Befehl ist …”. Mensen die niet meer zelf (kunnen) nadenken, maar zich blind staren op door anderen opgestelde regeltjes, blijken tot “nare” dingen in staat.
    ‘t Wordt tijd dat mensen zich ‘ns beseffen WAAROM bepaalde regels zijn opgesteld. Het niet hebben van een bepaald papiertje in een situatie als die van Eric houdt niet automatisch in dat zijn hele situatie niet (meer) voldoet aan de voorwaarden om in NL te mogen zijn en blijven. Hij was potdorie 12 jaar oud op dat moment! Dus gewoon een kind, dat bij zijn moeder en broertjes en zusjes moet kunnen zijn. De rest zijn alleen maar formaliteiten en formaliteiten zouden nooit de reden mogen zijn om een kind (want dat is ‘ie nu nog steeds) weg te halen bij zijn moeder.

    Kortom: het gaat om de geest van de wet en niet om de letter van de wet.

    Reactie door Renée — vrijdag 16 maart 2007 @ 15.47 uur

  40. @35 Karel: Het beleid dat hier gevoerd wordt m.b.t. toelating van buitenlanders is al erg streng. En denk je dat het de oplossing is om een Eric van zijn moeder te scheiden en terug te sturen?
    En wie heeft het hier over vluchtelingen meenemen vanuit het land van herkomst?!
    We hebben het hier over een jongen die gescheiden is van zijn eigen moeder en die nu de dupe dreigt te worden van de bureaucratie. Veel goed opgeleide jongeren willen emigreren, niet omdat ze belasting betalen en daar misschien een heel klein deeltje van naar hun medemens gaat maar omdat hier een verhardend klimaat aan het ontstaan is waarbij je als goed-opgeleide jongere je uit de naad mag werken zodat de directeur en manager nog even flink kunnen graaien voor je als werknemer te horen krijgt dat er sprake is van reorganisatie of loonbevriezing in verband met tegenvallende jaarcijfers.

    Reactie door Monique — vrijdag 16 maart 2007 @ 16.05 uur

  41. @38 bijdehandje: Long time no see! :)
    Maar je zegt dus wel precies wat ik dacht!

    Reactie door Monique — vrijdag 16 maart 2007 @ 16.06 uur

  42. @ 38 bijdehandje

    Ik sluit me helemaal bij @ 41 Monique aan.

    Gaat het weer een beetje,..

    Reactie door Pool — vrijdag 16 maart 2007 @ 16.35 uur

  43. Mensen, ik heb een uitzending van hem gezien bij 1 vandaag, het gaat hier om een kind dat bij zn. gezin wil blijven, de jongen voetbalt in een plaatselijk clubje, heeft vriendjes en gaat naar school, hoe je er over denkt moet je zelf weten maar dit is onmenselijk, denk eens dat je ergens woont en het hele gezin blijft en jij moet weg, naar een ander land waar je eigenlijk niemand meer kent, dan wordt je toch gek?

    sooner en tim, denk eens in dat jij in zo’n situatie zit, probeer het je in te denken, leef je enigsinds in, probeer het eens , je mag van mij over asielzoekers denken wat je wilt maar dit mag je iemand niet aandoen.

    Reactie door Carla — vrijdag 16 maart 2007 @ 16.48 uur

  44. Kijk je hoeft het helemaal niet met Sooner eens te zijn maar de kritieken op zijn uitspraak zijn ook niet loepzuiver.
    Hoeveel van opgemelde schrijvers heeft een
    adoptiekindje of wie is bereid om Eric in huis te nemen of financieel te ondersteunen,
    hoeveel van opgemelde mensen geven b.v. aan Unicef of aanverwante instellingen.
    Val mij nou niet direct aan op mijn persoon
    maar kom eens met feiten.
    Voor de goede gang van zaken ik heb geen enkele relatie met Sooner of andere gebruikers op dit log ,ik ken niemand persoonlijk !

    Reactie door Joop Fontein — vrijdag 16 maart 2007 @ 16.53 uur

  45. Niks sociaal en zeker niks christelijk dus.

    De waan gaat gewoon door.

    Er de lopen heel veel racisten onder glossy dekmantels rond.

    Reactie door khosrow — vrijdag 16 maart 2007 @ 17.03 uur

  46. Pool@42 en Monique@41

    Nou een beetje, het is nog steeds niet alles maar ik zag dit staan en dacht, dat mot er effe uit, wat een egoïst is dat, BAH!
    Verder nog rustig aan.

    En voor Joop@44 als ik ermee zou kunnen helpen, zou ik die mensen zo in huis nemen, waar hulp nodig is moet dat ook komen en ik ben dan ook niet te bedonderd om dat te doen.
    Verder geef ik aan veel goede doelen voor zo ver m’n portefullie dat toe laat.
    En het is ook niet in m’n botte kop opgekomen om jou ook maar in het minst in verband te brengen met die engerd van een Sooner, voor zover jou gelezen te hebben, zit je wat anders in elkaar.

    Mensen ik hou het weer voor gezien, wens jullie allen een goed en vooral gezond weekend toe.

    Reactie door bijdehandje — vrijdag 16 maart 2007 @ 18.26 uur

  47. @ 45

    Dus iemand die zich houdt aan de hier geldende regels is een rasict?

    Reactie door tim — vrijdag 16 maart 2007 @ 18.47 uur

  48. Khosrow,
    Daar heb je het weer je probeerd wat te zeggen maar je zegt niets,jammer
    Ik denk dat de lezer ,in deze,niet weet wat
    je nou eigenlijk bedoeld.
    Van een jongen(studen) uit het Rotterdamse Delfshaven had ik eigenlijk meer duidelijkheid verwacht.
    Zoals van Vliet; vraagt heb jij wel een adoptiekind,woont er in jouw huis wel een illegaal,stort jij wel eens wat voor het goede doel.
    Ik wel hoor,sinds 1952,!!!

    Reactie door Ger — vrijdag 16 maart 2007 @ 19.01 uur

  49. @42 Pool: Helemaal off-topic maar ben blij je weer te ‘zien’!!

    Reactie door Monique — vrijdag 16 maart 2007 @ 21.30 uur

  50. @44 Joop: We hebben het hier niet over een kindje adopteren, we hebben het hier over een kind in ons land toelaten! Van ons huishoudelijk inkomen gaat net zo goed een zeer groot deel naar de belastingen, maar hoor je mij zeuren dat dat misschien gebruikt gaat worden voor mensen die het hard nodig hebben? Nee dus!
    En ik denk dat er hier heel wat actieve SP-leden zijn die zich door vrijwillig werk voor de SP ook inzetten voor een betere samenleving VOOR IEDEREEN. Want buiten een politieke partij is de SP natuurlijk ook een beweging die zich inzet voor heel veel sociale doelen. Dus buiten de normale belastingen kopen we misschien ons schuldgevoel niet af via een storting op een gironummertje maar zetten ons actief in voor de minima, de arbeidsongeschikten, de minder-validen, de vluchtelingen enz.

    Reactie door Monique — vrijdag 16 maart 2007 @ 21.35 uur

  51. @ 46 bijdehandje

    Ik wens je nog veel sterkte en beterschap, en hoop je hier snel gezond weer fulltime aan te treffen.

    Prettig weekend en ik spreek je wel weer.

    Reactie door Pool — vrijdag 16 maart 2007 @ 21.52 uur

  52. Monique @ 50

    Je hebt het weer niet begrepen,lees mijn postje nog een keer, maar geef a.u.b. geen commentaar meer,ik wordt kotsmisselijk van figuren als U.Eric is niet de enige waar wij
    in de SP ons zorgen om maken,er zitten er honderden in armoe in kampen (ook in Nederland) opgesloten en daar gaat het mij ook om, voor Eric wordt heus wel een oplossing gevonden,zo zijn wij in dit
    landje ook wel weer. Ik heb gevraagd met argumenten te komen en niet met klatspraat, de fabeltjeskrant zijn wij allang vergeten.
    En ik heb de gebruikers van dit gratis log
    gevraagd mij niet persoonlijk aan te vallen!
    Je heb het niet begrepen, loos je sores daar waar het thuis hoort,laat mij buiten je
    betweterigheid.Je moet de SP niet overal bijhalen als je geen normaal argumentje kunt vinden. Wij betalen ook belasting en wij maken er ons niet van af met een girorekeningetje, de door ons geadopteerde
    jongens en meisje hebben een goede opleiding
    gehad hebben een baan en werken de hele week
    en voordat je weer met lulkoek komt, wij
    mijn vrouw en ik,hebben altijd een modaal inkomen gehad. Dag Monique!!!!!!!

    Reactie door Joop Fontein — vrijdag 16 maart 2007 @ 22.08 uur

  53. @Joop Fontein,

    Volmondig JA (als hier alles op orde zou zijn).

    @Pool,

    Bij zoveel onzin kon ik het niet laten te reageren. Wilders (kots). Ik hoop dat Sooner z’n ‘spawn’ voor zichzelf nadenkt i.p.v klakkeloos ‘the leader’ te volgen.

    Reactie door Lisette — vrijdag 16 maart 2007 @ 23.56 uur

  54. @37, Pool,

    Dat zegt inderdaad genoeg! Puik stukje informatie!

    De waarheid komt altijd boven… sooner or later… :)

    Reactie door J3roen — zaterdag 17 maart 2007 @ 1.46 uur

  55. Jammer dat mijn reactie van gisteren niet meer te zien is. Ik zal Sooner nu maar sparen…
    Enniewee… waar gaat dit over!! Een jongen van 17 jaar die eindelijk bij zijn moeder is en die voetbalt en straks een leuke job gaat zoeken. En zo betaalt hij ook weer mee aan de Nederlandse schatkist. Alvast bedankt Eric! Voel je WELKOM in Nederland.

    ERIC MOET BLIJVEN! Niet goedschiks, dan kwaadschiks! Zijn we hier helemaal van de pot gepleurd? Moeilijk doen over abortus en nu alsnog een kind ‘aborteren’, lees: AUSWEISEN!
    Heren kabinet, hoelang blijven jullie alles doen wat God verboden heeft? Pluchechristenen!!

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 maart 2007 @ 1.58 uur

  56. @52 Joop: Ten eerste reageer ik wanneer ik wil.
    Quote:
    “En ik heb de gebruikers van dit gratis log
    gevraagd mij niet persoonlijk aan te vallen!

    Niemand valt je aan, er wordt gereageerd op je eigen tekst. Als je niet wilt dat mensen daar op reageren dan moet je hier niets schrijven.
    Maar goed, je wilt niet dat mensen je persoonlijk aanvallen. Zelf schrijf je:
    “ik wordt kotsmisselijk van figuren als U.”
    Mag ik je hartelijk danken voor je intelligente bijdrage in een gesprek, Joop?
    Je wilt hier oreren maar mensen mogen er niet op reageren want dan is het een persoonlijke aanval, zelf val je wel graag persoonlijk aan.
    Ik wens je heel veel sterkte toe.

    Reactie door Monique — zaterdag 17 maart 2007 @ 8.54 uur

  57. Monique @ 56

    Blijft u maar lekker op dit log schrijven en reageren wanneer en wat U wilt.U moet geen zinnen uit hun context halen,gewoon de mailtjes zonder haat en nijd lezen en als u het niet begrijpt nog eens lezen. U zult opmerken dat uw postjes zo oninteressant zijn en van een bepaalde kwaliteit dat u steeds door de mand zal gaan.En oreren heeft niets met schrijven te maken hoor
    oreren is spreken !!!!!!!
    Ik ben in de herfst van mijn leven dus ben
    ik u uitermate DANKBAAR dat u mij sterkte wens, maar dat is niet nodig hoor.Nou moet
    u weer op hoge poten of onder een ander pseudoniem een antwoordje gaan zoeken.
    Voor mij mag je maar haal niet de SP overal bij als u niet weet wat u moet schrijven.
    U mag schrijven wat u wil, maar ik hoef niet alles te lezen en uw postjes zal ik beslist overslaan.En…wij hier hebben weer even om u kunnen lachen.

    Reactie door Joop Fontein — zaterdag 17 maart 2007 @ 9.58 uur

  58. Monique.
    Zoals gewoonlijk de postjes weer gelezen en
    kan het met deze en gene eens zijn behalve met Uw opmerkingen.
    “Ik word kotsmisselijk van u “is geen aanval maar een vaststelling en ik ben het met Fontein eens.
    En nu even naar een van de betere debaters GLORIA.
    Gloria neem van mij aan Eric blijft. De
    minister van jeugdzaken, die zo christelijk is , zal willen scoren en met de betreffende
    minister gaan praten.
    Ik blijf mij steeds verbazen over je enorme
    betrokkenheid bij in nood zittende mensen,ja..dat is socialisme zou je zeggen
    maar ik vind het knap van je hoor, aan jouw
    opstelling zouden velen een voorbeeld kunnen nemen.
    Ik zou zeggen doorgaan maar denk ook een beetje aan jezelf.

    Reactie door Ger — zaterdag 17 maart 2007 @ 10.09 uur

  59. hartverscheurend..

    Reactie door Moeder — zaterdag 17 maart 2007 @ 11.07 uur

  60. Dit doet mij er weer aan denken waarom ik hier al een flinke tijd afwezig was. Bij veel mensen die hier reageren is de belasting die ze betalen belangrijker dan de medemens. Ik blijf hopen dat niet alleen Eric hier mag blijven maar ook de andere kinderen in zo’n situatie en dat we in vredesnaam nooit kinderen terugsturen naar een land dat (nog) niet veilig is. Daar blijf ik me voor inzetten.
    Als een kind in een ander land gevaar loopt dan los je dat niet op met geld, dan moet je zo’n kind een veilige plek geven, ongeacht wat dat ‘de gemeenschap’ aan belastinggeld kost.
    En nu zal ik hier niet meer posten.

    Reactie door Monique — zaterdag 17 maart 2007 @ 11.45 uur

  61. 60 Monique.
    Ik kan dit alleen maar onderschrijven en je bijdrage is zoals altijd beargumenteerd op de enige juiste manier.
    Tot wederhoren.

    Reactie door Henny — zaterdag 17 maart 2007 @ 12.55 uur

  62. Ik lees hier deze site en ik moet opmerken dat hier in dit land heel veel Sooners en Wildersen rondlopen met de ideeèn met van ikke ,ikke en de rest kan stikken kijk maar naar het aantal zetels dat de Partij Voor de Vrijheid van Wilders heeft 13 volgens de opinipeiling en de partij van Mark Rutte VVD 20 zetels die hetzelfde verhaaltje brult als Wilders en waar draait het om ? Om van elkaar zetels af te snoepen Maar gelukkig hebben we nog partijen zoals de Socialistische Partij en de Partij van de Arbeid die dat niet doen dus bestaat er in dit land gelukkig nog wel een vorm van solidariteit

    Reactie door Dirk Schuit — zaterdag 17 maart 2007 @ 13.04 uur

  63. @60 Monique,

    Doe niet zo belachelijk met je ik zal hier niet meer posten.
    Je gaat toch niet lopen bij de eerste de beste tegenslag die je hier ondervindt?
    Kom op zeg, een ieder heeft recht op zijn/haar mening dus ook Joop.

    Als jij vind dat hier een reactie van jou geplaatst moet worden zet die dan gewoon neer en trek je niets aan van andersdenkenden, probeer een beetje respect voor elkaar te hebben.
    Dit geldt ook voor Joop Fontein.
    Dus hou op allebei met dat zielige gekibbel.

    Reactie door bijdehandje — zaterdag 17 maart 2007 @ 13.36 uur

  64. @63-Bijdehandje: Het gaat niet om de mening, het gaat om het gebrek aan respect als je begint met ‘kostmisselijk van iemand worden’ als iemand vind dat er best wel een beetje meer gedeeld mag worden in de wereld. Dat soort reacties waren een tijdje terug voor mij al reden om hier even niet meer te komen. En dat is voor mij nu weer reden om wederom een tijdje weg te blijven.

    Reactie door Monique — zaterdag 17 maart 2007 @ 16.13 uur

  65. Jammer Monique, houdt de eer aan jezelf en negeer het gewoon, maar haak niet meteen af.
    t’Zegt meer over hem als over jou.
    En dat gebrek aan respect heb ik ook aangehaald in @63. Dat gebrek heb ik in jouw bijdragen niet kunnen vinden.
    Slaap er nog is een nachtje over en laat je niet meteen de kast op jagen.
    Sterkte!

    Reactie door bijdehandje — zaterdag 17 maart 2007 @ 16.51 uur

  66. @ 55 Beste Gloria, u hebt helemaal gelijk. Ben het wederom met u eens. Er lopen heel veel schijnsociaal(pvda) en schijnchristelijk(CDA) rond. In het kader van vrijheid van meningsuiting moet ik het volgende zeggen: volgens mij Balkenende en zijn ploeg zijn toch neo nazi, neo fascist racisten. Dit kabinet is even norm en waardeloos als de laatste. De dekmantel en motto is veranderd maar de onrecht gaat door. Ik hoop dat deze bijdrage niet meer verwijderd wordt. Want het laaste van mij was wel verwijderd.

    Reactie door khosrow — zaterdag 17 maart 2007 @ 18.20 uur

  67. @65 bijdehandje: Je hebt eigenlijk helemaal gelijk! Dank je voor de opsteker!

    Reactie door Monique — zaterdag 17 maart 2007 @ 22.48 uur

  68. @67 Monique

    Eigenlijk?
    Bijdehandje heeft gewoon gelijk.
    Niet permanent wegblijven omdat een random doelzoekende tornado iets wil raken.
    Met volle kracht afkoersend op het vasteland trekt een tornado haar grillige pad.
    Richt hier en daar (ernstige) schade aan. Maar de grootste schade doet zij zichzelf aan. Op het moment dat zij zich manifesteert is ook onmiddellijk duidelijk dat zij slechts nog een korte periode te gaan heeft. Het waait weer over.
    Eh.. als jij om deze reden wegblijft kom ik je halen hoor! Je weet ‘zoekt en gij zult vinden.’
    Reken maar dat ik jou zal vinden. (Knipoog)

    Reactie door Sjaak — zondag 18 maart 2007 @ 4.51 uur

  69. @68-Sjaak: Dat is een hele mooie omschrijving, Sjaak! En ja, je hebt helemaal gelijk.
    Maar je mag me zoeken hoor, zet ik de koffiepot alvast aan, hahahahaha!

    Reactie door Monique — zondag 18 maart 2007 @ 9.38 uur

  70. Zeg jullie twee hierboven, moet ik de koek langsbrengen misschien?

    Reactie door bijdehandje — zondag 18 maart 2007 @ 9.56 uur

  71. IN eerste instantie gaat het om Eric en wat gebeurd er, er worden ordinaire burenruzies uitgevochten,waar blijft de realiteit op dit Blog.
    De enige die terzake het juiste commentaar geeft is Gloria.
    Kunnen de overige gebruikers van dit log niet gewoon beschaafd mee debatteren en zich aan de feiten houden en zich niet steeds op hun snikkel getrapt voelen?

    Reactie door Andre — zondag 18 maart 2007 @ 10.10 uur

  72. @70.

    Je hebt gelijk!

    Oh, socialisten sluit de rijen……..!

    Als je het log leest waarop Jan zegt
    “KIEZERS BEDANKT”
    dan zijn er maar enkelen die daarop een directe antwoord geven, de rest is knokken
    geblazen,jammer maar het zij zo.
    Ik ben geen deelnemer aan de discussies,
    ik lees de SP site eenmaal per week en nog wel op zondag.
    Dit is dan ook mijn eerste en laatste bijdrage.

    Reactie door van Drunen — zondag 18 maart 2007 @ 11.00 uur

  73. @24. Tim, ben ik jou ook niet op de weblog van krista van velzen tegen gekomen? daar zeer dieronvriendelijk, en hier mensonvriendelijk. Eric moet gewoon hier in nederland blijven bij zijn familie. Hoe zou jij het vinden om van je familie weg gerukt te worden? dan zullen er ook mensen zijn, die voor je opkomen. maar jij komt voor niemand op, als ik die tim voor me heb, die ook op de weblog van krista van velzen heeft geschreven.

    Reactie door maayke jong-doppen — zondag 18 maart 2007 @ 12.11 uur

  74. Eigenlijk zou er gewoon een wet moeten komen dat minderjarige kinderen automatisch de nationaliteit krijgen van hun ouders. Dus als een volwassene hier de Nederlandse nationaliteit krijgt moet dat automatisch ook gelden voor de minderjarige kinderen, als deze zich nog in het buitenland bevinden dan moet de Nederlandse nationaliteit gaan gelden op het moment dat het kind zich bij de ouder heeft gevoegt. Tenslotte is het kind minderjarig en heeft de ouder de verantwoording en het gezag over het kind, waar het zich ook bevind!
    Op die manier voorkom je schrijnende situaties zoals deze en ik vind het een heel logische oplossing: kinderen horen bij hun ouders, punt uit!

    Reactie door Monique — zondag 18 maart 2007 @ 21.45 uur

  75. kinderen horen bij hun ouders, punt uit!

    Reactie door Monique — zondag 18 maart 2007 @

    Ja, kinderen horen thuis bij ouders = Moeder en Vader!!!!
    Kinderen horen niet thuis bij onverantwoordelijke verwekkers die negen kinderen (6 in afrika 3 hier)”nemen” uit onbevlekte ontvangenis zonder dat er ergens vaders in beeld zijn zoals bij Ericjes “mmoeder”.
    Deze aankomende Einstein en geniale opvolger van Cruiff, mag van mij best blijven, feit is dat deze actie niks anders is dan een oproep om het al opgerekte “Generale Pardon” dat van 26000 gegadidgden naar 39000 ging, nog een beetje meer op te rekken om dat Erikje de geniale voetballer en aankomende Einstein, na de door de wet bepaalde datum het land binnen geloodst (gesmokkeld??)werd, nergens kan men vinden waarom Erikje 2x afgewezen is voor een permanente verblijfvergunning.
    Moeder had natuurlijk ook kunnen vluchten naar nabij gelegen landen zoals Namibia, Zimbabwe en Zuid Afrika, alwaar nodige ruimte is gecreerd door de lokale heersers voor nieuwkomers, door langjarige productieve ingezetenen hun bezittingen te ontnemen of deze mensen zelfs te mishandelen en of te vermoorden!
    Hoe komt het dat geen blanke zich mag vestigen in enig Afrikaans land?
    Hoeveel vluchtelingen (uit Afrika)worden opgenomen in landen als China, Japan, Korea, Singapore etc?

    Reactie door Sooner — maandag 19 maart 2007 @ 19.01 uur

  76. Sooner, waarom ben jij zo’n verbitterd mens? Je noemt die moeder een ‘onverantwoordelijke verwekker’, ken jij haar persoonlijk? Heb je haar verhaal gehoord? ben je volledig op de hoogte van haar cultuur + de beschikbaarheid over voorbehoedsmiddelen?
    Nederland was in de geschiedenis niet te beroerd Zuid-Afrika in te pikken en de apartheid te verzinnen, evenmin vond men het een probleem om Afrikanen gevangen te nemen en als slaven te verkopen.
    Maar o weeeeeee als iemand asiel aanvraagt, dan is Nederland ineens ‘vol’ en zijn we zo arm dat we niks kunnen missen.
    Ik hoop voor jou Sooner dat het hier altijd vredig blijft en dat jij nooit in een situatie zou komen waarin je afhankelijk wordt van de goedheid van een ander, dat jij nooit je kind hoeft achter te laten in een onveilig land, familie en bezit achter moet laten om te vluchten naar een koud en onbekend land. Waar vervolgens mensen zoals jij, Sooner, je alleen maar vijandig benaderen…
    Ik hoop écht dat jij dat nooit hoeft mee te maken!

    Reactie door Monique — maandag 19 maart 2007 @ 21.13 uur

  77. Sooner, waarom ben jij zo’n verbitterd mens?
    Ik ben een realist!

    Je noemt die moeder een ‘onverantwoordelijke verwekker’, ken jij haar persoonlijk?

    “MMoeder” die de benen neemt en zes kinderen achterlaat?????

    Heb je haar verhaal gehoord? ben je volledig op de hoogte van haar cultuur + de beschikbaarheid over voorbehoedsmiddelen?
    Misschien hadeen ze problemen met voorbehoedsmiddelen in Afrika,(Kan ze niet tellen tot 28???) Als je niet N..,,, wil dan doe je dat ook niet, hier “nam” ze desalnietemin ook drie kinderen in rapide succesy, ik lees nergens iets van Vader(s), Papa(s)? Onbevlekte Ontvangenis?

    Nederland was in de geschiedenis niet te beroerd Zuid-Afrika in te pikken en de apartheid te verzinnen,

    Wat heeft dat er mee te maken? De VOC stichte een stop over station in Kaapstad, in een bijna leeg en verlaten gebied, lees de reis dagboek van Van Riebeek er op na, er werd groente en fruit verbouwd om scheurbuik op de scheeps reizen tegen te gaan, de lokale stamnmen waren Bosjes mannen en pygmehen, de Zuloes en Bantoes zijn geenzins inheems hun orginele gebied was in nu Uganda en Kenia, zij hebben de oorspronkelijke pychmenen en Bosjesmannen verdreven en bijna uitgemoord. Stanley en Livingston op hun trek door midden afrika vonden nog geen wieltractie, nog een beschaving waar geen schrift bekend was. Nadat de afrikaans sprekende “boeren” ook hun landbouw maatschappij in het noordoosten van ZA hadden gebracht, ze waren op hun beurt uit het zuiden verdreven door de Engelsen, kregen de centraal en midden afrikaanse jagers en verzamelaars, afrikaans sprekende buren die ze lieten zien hoe met veel minder werk er veel meer voedsel voor meer mensen geproduceerd kom worden op een klein geografisch territorium.
    Productieve landbouw en veeteeld, een eigenschap die recentelijk in Zimbabwe is verloren gegaan,door het vermoorden en oteigenen van productieve boeren, iets wat op kleinere schaal ook al aan het gebeuren is in ZA en Namibia.
    Het enige wat men voor die gebieden kan zeggen is gaan er eerst genoeg inheemsen dood aan aids moeten gaan, zodat men met de weinig overgebleven nakomelingen van de afrikaans sprekende minderheid weer eventueel een nieuwe maatschappy kan opbouwen

    evenmin vond men het een probleem om Afrikanen gevangen te nemen en als slaven te verkopen.

    De Europeese slaven transporteurs kochten aan de goudkust gevangen genomen inheeemse slaven, Gevangen genomen door sterkere, slimmere? inheemse stamhoofden, het zelfde gebeurde op veel grotere schaal aan de oost kust van afrika, waar de Arabische(moslim) zeelieden slaven kochten, de mannelijke slaven door de Arabieren gecastreed (Euneuchs), 300 jaar voor dat de Europeese slavenhandelaren hun handel van Afrika naar de beide Amerikaa’s brachten, was er een hoogstaan de beschaving van Asteks en Majah’s in midden Amerika (Mitla en Monte Alban) die er absoluut geen probleem mee had andere indianen stammen gevangen te nemen en als slaaf het zware werk te laten verrichten, waren de joden in Egypte en in Mesopotamie ook geen slaven? MO van de maangodaanbidders laat in de koran zijn sexuele pleziertjes beschrijven met slaven vrouwen van overwonnen meestal joodse stammen, dat gebeurde allemaal 750 jaar voordat de de Europeese pontjes vaarders menselijke handel van westafrika naar de Amerikaas brachten
    Het slappe geklets dat ik (en jij) me schuldig zou moeten voelen omdat 350 jaar geleden inwoners van de lage landen slaven als handel getransporteerd hebben is idioot!

    Maar o weeeeeee als iemand asiel aanvraagt, dan is Nederland ineens ‘vol’ en zijn we zo arm dat we niks kunnen missen.

    Ik net als het meerendeel van de mensen in dit land willen best delen, het delen van onze mantel als St’Maarten gedaan zou hebben is reeds zover dat er van de mantel niets meer is overgebleven dan een heel klein zakdoekje nauwelijk bruikbaar om je neus in te snuiten, eenvoudig gezien het feit dat de bijkomende kosten van de Aziel industrie,van de azieligzoekers en niet werkende “gastarbeiders” zo hoog geworden zijn dat de oorspronkelijke bevolking zijn broekruim heel heel veel strakker moet aanhalen om dit alemaal te bekostigen, wat bv dacht je dat de drie in Nederland uit onbevlekte ontvangenis “genomen” kinderen van Eric’s Ma gekost hebben? Een kleine 20.000 euro! en maar klagen over de kosten van ziekte verzekering!!!De gevangenissen zitten voor 70% vol met “Medelanders”, van de Mederlandse Kinderen maakt 50% geen eens de laagste vorm van VMBO af.En 60 jaar na de WW2 is er nog steeds een enorme woningnood met zeer hogen hurr en huizen prijzen.
    Eerder heb ik mij afgevraagd waarom deze mensen niet Aziel aanvragen in China, Korea, Japan, Singapore, Malijsia allemaal erg welvarende landen geworden na de 2e wereldoorlog! Deze landen zijn erg welvarend geworden, net als Nederland door de geboortes te beperken! Lees nog eens #25!

    Ik hoop voor jou Sooner dat het hier altijd vredig blijft

    De Parijse toestanden zijn al hier,zie de verwikkelingen in Ondiep, de Baarsjes, De Schilderswijk, Spangen en Kanaleneiland, hele NoGo ghetto’s.
    Zonder twijfel gaan we binnen 10-15 jaar burgeroorlog gaan zien,
    Watts, Bronxc, Detroit, Cambden, East St Louis, Gary, Johannesburg zijn ons voorgegaan, het voordeel is dat wanneer alles platgebrand en vernietigt is, er weer nieuw gebouwd kan worden maar de oorspronkelijk bewoners zullen er nooit terugkeren. In Parijs staken de arabieren de auto’s van andere arme arabieren in de fik!

    aanwezigen dat jij nooit in een situatie zou komen waarin je afhankelijk wordt van de goedheid van een ander,

    Wie en hoe sluizen ze deze mensen de EU in? Waarom blijven ze niet in een land in Europa waar ze in iedergeval zich verstaanbaar kunnen maken in het Frans als ze al uit Congo komen??
    Onder tussen kennen we het verhaal van de linker kant wel zo een beetje, sommige wetten voor links zijn er alleen maar om op te rekken, als het in het tranentrekker verhaal uitkomt, het is aan die kant, nooit maar dan ook nooit genoeg. dus rekken maar, nog een uitzondering, en nog een, en we vinden er nog een! Iedere keer nemen deze doe goeders, die meestal niet werken, en dus veel tijd over hebben voor hun doe goed hobby, weer een paar Euro uit de zakken van diegenen die deze zieligheids hobby moeten bekostigen,
    Ik bepaal graag zelf waar mijn charitatieve bijdragen naar toe gaan, Niet Den Haag Brussel een Religie of de SP.
    Ondertussen blijven we rekken want laten we eerlijk zijn, de vruchtbare Congoleeze mom met de 9 kinderen, staat nu met een nederlands papsoort te zwaaien, als “Medelander” waardoor ze ook stemvee geworden is,en haar nareizende kinderen en aanverwante “familie”, want voor de doegoeders aan de linkerkant en daar, alleen daar, gaat het hier om!!!!! stem vee voor 2010-2014:-)
    Lees nog maar eens wat er staat onder #25, en zie of je dan nog je kinderen en kleinkinderen in de ogen kan kijken, voor wat je hun als (Neder)land en cultuur achterlaat!

    dat jij nooit je kind hoeft achter te laten in een onveilig land,

    Ze liet 6 kinderen achter, ik zou nooit weg gaan zonder mijn kinderen.

    familie en bezit achter moet laten om te vluchten

    De Kinderen waren toch bij haar Zus???

    naar een koud en onbekend land.

    Ze kon ook naar de Buurlanden van Congo, Frans Congo, Angola, Namibia, Zambia,Ruanda Burundi, Zimbabwe, Zuid Afrika, of naar het vrije Haiti allemaal lekkere warme landen met bijna 100% soortgenoten en veel dichter bij je kinderen, als je ooit van plan was terug te keren en je eigen land weer op te bouwen, iets wat erg nodig is gezien het feit dat toen de Belgen weggingen in 1963 er 30000km geplaveide weg was in B Kongo waar nu nog maar 300km van over is.

    Waar vervolgens mensen zoals jij, Sooner, je alleen maar vijandig benaderen…
    Ik hoop écht dat jij dat nooit hoeft mee te maken!
    Ik ben realist, je ziet het alleen maar slechter en slechter worden door een bepaalde politieke dwingelandij, die niets is in vergelijking tot de gesel van de kerken van voor 1960! Ik voel me niet verantwoordelijk!

    Reactie door Monique

    Reactie door Sooner — dinsdag 20 maart 2007 @ 4.59 uur

  78. nog =noch

    Reactie door Sooner — dinsdag 20 maart 2007 @ 5.06 uur

  79. @Sooner: Je komt heel intellectueel over, maar ondertussen verdraai je zoveel feiten en goochel je met cijfers.
    De manier waarop jij oordeelt over iemand die je nooit hebt ontmoet of wiens verhaal je nooit hebt gehoord is werkelijk buiten alle perken. En dat ze maar naar een buurland had moeten gaan omdat daar ‘soortgenoten’ zitten. Pardon? Ze is een MENS dat als jij en ik en dus ook een soortgenoot van JOU!
    De rellen in Frankrijk hadden te maken met discriminatie en achterstand van alochtonen. Dat kan hier inderdaad ook gebeuren als wij een houding aannemen zoals jij die tentoonstelt in je post.
    Je zou je voor de grap eens moeten verdiepen in hoeveel belasting er jaarlijks in Nederland binnenkomt dankzij alochtonen in plaats van het trieste hameren op wat alochtonen ‘ons’ kosten.
    Maar ik denk dat het weinig zin heeft om nog verder op jou te reageren. Wellicht zijn we misschien toch geen soortgenoten. Ik ben socialist, sociaal dus. Jij bent geen realist, jij bent iets anders…

    Reactie door Monique — dinsdag 20 maart 2007 @ 10.32 uur

  80. ja toch nog een kleine reactie:
    Je ziet het inderdaad alleen maar slechter en slechter worden. Makkelijk om daar alochtonen van de schuld te geven, dat werkte ook leuk in 40-45.
    De werkelijkheid is de tweedeling, rechtse politiek heeft ervoor gezorgt dat er een upperclass is die mag graaien en grabbelen terwijl gewoon volk zich kapotwerkt en de buikriem steeds strakker moet aanhalen. Sociale woningen worden gesloopt om plaats te maken voor woningen voor diezelfde upperclass die zich verrijken ten koste van de gewone werknemer. En als het volk gaat morren dan zoeken ze de ideale zondebok: de alochtonen.

    Reactie door Monique — dinsdag 20 maart 2007 @ 10.37 uur

  81. Ben een heel gewone jonegn met mijn beperktheden.
    een realist,
    Je praat, over door mij verdraaien van feiten en gochelen met cyfers????
    Waarom verklaar je je niet nader, welke feiten welke cijfers?
    Heb jij die persoon ontmoet?
    Heb jij meer diepgaande informatie over die persoon,
    zoja misschien kan je me milder stemmen,maar dan moet je wel met argumenten komen?
    Ik blijf er bij dat iemand die (zonder papa-s in zicht)6+3 kinderen op de wereld zet in armetierige en gevaarlijk omstandigheden maar wel de weg weet van Kongo naar Klundert zonder haar kinderen,al of niet met hulp van smokkelaars en sociaal voelende avonturiers een oppertunistische idioot is,
    De rellen in Frankrijk waren van Schorum dat op een warme avond rellen begond te trappen, nadat een stommeling geelectrokuteerd was toen hij zich voor de cops in een transformatorhuis verborg, (zover voor het verstandelijk vermogen van deze figuur)ze hadden niks anders te doen dan de auto;s van werkende noordafrikanen in de fik te steken, doodgewoon straat terreur en oproer! EEn qualitatieve baan”You Earn” je krijgt die niet in je gat geschoven.
    Toen de NoordAfrikanen in Parijs op hun flikker begonnen te krijgen van de eigen lui die hun auto kwijt geraakt waren in de hens, veranderden ze van taktiek, steek de bussen in brand! Daarna begonnen ze te klagen dat er geen transportatie meer was in de “Hood” Is het hetzelfde als GGD en de brandweer alleen onder politie begeleiding (als ze het left hebben) in bepaalde wijken gaan in de randstad. Dit hheft natuurlijk niets met Ericje en zijn MOm uit te staan.

    Er zijn genoeg publicaties verschenen in de laatste 15 jaar waar economen hebben duidelijk gemaakt dat er geen positieve economische balans is van de geimporteerde medelanders, zijnde het verschil in opbrengsten uit belastibngen en heffingen, en de kosten voor Opvang Huisvesting, inventaris, kleding, ziekte en zorg kosten, onderwijs, WW, WOA, AOW,Bijstand, Justitie en het wegvloeien van gelden naar het geboorteland die niet in de nederlandse ekonomie blijven, ik denk niet dat je bedoelt dat we de inkomsten van de Turkse Heroine maffia en de Marokaanse Hash en Wiet teeld er bij op moet tellen die halen allen geld op uit Nederland en dat gaat weer terug naar Afgahnistan en Marokko.
    Nog maals alle politieken partijen van centrum rechts ( VVD met Hirshi) to helemaal links (SP)geilen op de stemmen die ze kunnen krijgen van wat voor stem vee dan ook, als je te weinig stemmen hebt dan importereer je ze gewoon (Niks vergrijzing, het is handel naar goed nederlands gebruik), laat ze hun eerste papsoort maar behouden, dat “echte” nederlanders alleen maar een paspoort kunnen hebben wie kraait daarna, we zijn zo lekker gelijk weet je, je veroorzaakt een probleem, daar moeten weer uit belasting betaalde of semi betaalde begeleijders tegenaan,(ook weer stemvee, wiens brood men eet diens woord men spreekt) je veroorzaakt afhankelijkheid van de burokratie, alles lekker afhankelijk van de schatkist.
    De schatkist opgemaakt door oa die verschrikkelijke mensen die ze ondernemers noemen, die als ze geen winst ( dat vieze woord)maken geen belasting kunnen betalen of personeel in dienst kunnen hebben of houden ( kan je dan ook geen belasting van heffen).
    Erg leuk dat je sociaal bent, ben ik ook,alleen op een andere manier, maarnatuurlijk als je liever ja als je jonge kriminelen op vlindervang vakantie naar maroc stuurt in plaats van naar een Veluwse Glen Mills school te sturen (blijft het in Nederland verdiende geld door winst te maken in iedergeval in de Nederlandse ekonomische mallemolen in plaats van Marokko)
    Het probleem in Nederland is de hele afhankelijkheids kultuur, het is net een vuur, blijf maar stoken, nog wat kooltjes er op, moet toch doen alsof ik nog aan het werk ben!
    Vroeger maakten die mensen, Schepen op Verolme en KNSM, vliegtuigen bij Fokker, auto;s bij Ford, machines bij Werkspoor, Worst bij Zwanenberg, echt werk, nu alles weg, nu zitten ze zich allen maar sociaal te masseren, voelt wel goed maar het levert niks op.
    We worden of zijn al bijna een dozen schuif land geworden van laag tot erg laag opgeleiden (wie spreekt er nog duits of frans van de huidige jeugd, een vak kunnen ze niet daar hebben we Polen voor nodig)en slecht gemotiveerden met een grote bek in gebrekkig nederlands zonder veel discipline.
    Maar ze gaan maar door”Oprekken, Oprekken” uitzondering etc etc etc naar goed nederlands gebruik zeikers en zeurders, nooit eens een keer een rechte rug!

    Reactie door Sooner — dinsdag 20 maart 2007 @ 12.15 uur

  82. Monique,

    ik weet niet waar je woont, maar hier in het westen van het land is het bijzonder druk. Realistisch gezien kun je dan ook niet iedereen toelaten, er moet een grens worden gesteld.

    Overigens ben ik het met je eens dat een kind bij zijn/haar moeder hoort te zijn, dus krijgt de moeder asiel, dan ook haar kinderen en haar man.

    Zowel uitvergroting van een individueel geval als het over een kam scheren van allochtonen is niet echt realistisch.

    Feiten dienen echter onder ogen gezien te worden. De feiten zijn dat hier meer welvaart is dan in Afrika, dus Europa is erg aanlokkelijk. Zolang we niet zorgen dat de Afrikanen de mogelijkheden krijgen, maar die dan ook nemen om welvarender te worden schieten we er niets mee op om mensen uit Afrika hier toe te laten.

    Persoonlijk ben ik van mening dat er zogenaamde regionale Safe Havens moeten komen waar vluchtelingen naar toe kunnen gaan. (De oude vrijsteden van vroeger zeg maar)

    Reactie door Karel — dinsdag 20 maart 2007 @ 12.23 uur

  83. re 80, in het ondiep waren het wel naar men zegt jonge medelanders die de buurt onveilg maakten, de maat was vol, en dat in een hele rooie wijk, 65%, de Plezie komt er nooit bij overlast, dan wil een brave kerel er wat aandoen (gelijk de vroegere hood com van de Utrechtse politie al eens had aangegeven, gebruik een Honkbal knuppel) en een Turkse Plezie agente schiet hem dood!

    Als er geen winst is is er geen belasting te halen in een bedrijf, bij winst zijn er banen, waar ook weer belasting van betaald word, waar ook ter wereld ook in Kuba en NoordKorea en en in het kommunistische China, krijgt de baas meer geld voor zijn vermeende expertice en of investeringen, betaald je baas je niet genoeg, zoek een andere, je bent vrij om te gaan, dat geklets van uitzuigen in de hedendaagse maatschappy is lariekoek. de meeste bedrijven hebben hedentendage een vorm van winst deling, bij verlies heb ik nog nooit gehoord dat ze geld terug vroegen, bij veel verlies moeten er onslagen vallen, dat is iets dat de meeste bazen helemaal niet plezierig vinden voor de goede werkers.
    Ja de buikriem moet steeds strakker, maar tegelijkertijd halen jullie mmeer erricjes em Moeders het land binnen ( Actie!!!!!)die alleen maar geld kosten, en die met zijn vijfen een redelijk grote woniong moeten hebben, als elkaar niet op de tenen wilt stappen, dat betekent dus veel huursbsidie, hoeveel startenden gezinnen in Klundert moeten nog op een woning wachten?, Hoeveel ouders met twee of drie kinderen moeten nog een aantal jaren wachten voordat ze door kunnen schuiven naar een grotere woning???
    Maar tegen die tijd speeld Ericje in het eerste van Arsenal en kan Ma en de hele zwik naar Engeland verhuizen, want daar scheint het beter toeven te zijn voor medelanders met een “Nederlands” Papsoort.
    Dat verhaal 40-45 werkt bij mij niet, het geen schuld gevoel, vraag maar aan de Joodse raad waarom ze hun eigen mensen op de lijst gezet hebben, Ik geloof ook niet dat jij je daar zo schuldig over voelt, net als dat kletskoek verhaal van de slaafpontjes en Zuid Afrika, er is geen familie van mij die zich nog benadeeld voel door de Noormannen die in Wijk bij Duurstede hebben huisgehouden, ook ben ik niet van plan een schadevergoeding in te dienen bij de Italianen voor verricht slaven werk om en nabij de Leidsche Rijn bij mogelijke voorouders in de Romeinse bezettings tijd.
    Nogmaals je mag best socialist (sociaal voelend dan) zijn van economie heb je geen kaas gegeten! Zoals het nu gaat sturen we recht op zelfvernietiging af, en dat zullen onze kinderen en kleinkinderen ons niet indank afnemen. En dat kunnen ze dan de Linkse Naiven van rond de eeuw wisseling danken!

    Reactie door Sooner — dinsdag 20 maart 2007 @ 12.58 uur

  84. @83-Sooner: Ik reageer nu echt niet meer op jou, je staat bol van de vooroordelen en hebt geen greintje respect voor mensen die je niet eens ként!

    @82-Karel: Ik ben het helemaal met je eens hoor! Daarom hebben we inmiddels ook een heel streng beleid m.b.t. toelating van vreemdelingen. Probleem in Afrika is helaas dat er wel vluchtelingenkampen zijn, maar de rebellen daar dus gewoon het hele kamp platbranden en iedereen uitmoorden.
    We kunnen gewoonweg niet alles en iedereen toelaten in Nederland, dat begrijp ik maar al te goed. Maar échte vluchtelingen moeten wat mij betreft in elk geval tijdelijk asiel krijgen. Als het land van herkomst weer veilig is (en er uiteraard geen jaaaaaaren zijn verstreken) dan kan men teruggaan.
    Daarom moet de bureaucratie rond het vreemdelingenbeleid ook geminimaliseerd worden. Je moet mensen zo zo snel mogelijk (uiteraard wel na gedegen onderzoek) uitsluitsel geven over hun asielaanvraag en ze bij afwijzing ook direct uitzetten. Niet zoals nu dat mensen soms jarenlang in Nederland zijn en dan pas worden uitgewezen.

    Reactie door Monique — dinsdag 20 maart 2007 @ 13.55 uur

  85. Tja,

    ik verwacht niet veel anders van de regering. Da’s pas triest, denk ik, mijn totale wantrouwen tegen onze overheid…

    En mijn brief is ook weg, hopelijk haalt het eens wat uit…

    Reactie door Maurice — zondag 25 maart 2007 @ 3.10 uur

  86. Goed nieuws, Eric mag blijven.

    Reactie door Carla — woensdag 28 maart 2007 @ 9.48 uur

  87. @ 86

    CARLA, zie @ 58 !

    Reactie door Ger — woensdag 28 maart 2007 @ 12.40 uur