Staking bij Schiphol

Protest

De douane op Schiphol heeft in de nacht van woensdag op donderdag het werk voor 24 uur neergelegd. Tot donderdag 24.00 uur controleert de douane de aankomende passagiers op de luchthaven niet op goederen en kleding.

De staking is een protest tegen het uitblijven van een nieuwe cao. De rijksambtenaren voeren daar al weken op verschillende manieren actie voor. Zij eisen onder meer 2,5 procent meer loon, een hogere eindejaarsuitkering en een tegemoetkoming in de gestegen kosten voor de zorgverzekering. (Nu.nl)

De staking is een vervolg op de acties van 13 februari. Eind november waren er al demonstraties van ruim 3000 Rijksambtenaren, maar er is nog steeds geen nieuwe CAO. De bonden hebben vorige week een kennismakingsgesprek met de nieuwe minister Guusje ter Horst gehad, maar die heeft volgens hen niets meer van zich laten horen, dus gaan de door met de acties.

Onder het motto ‘Een goede ambtenaar is goud waard’ steunt de SP de acties van de vakbonden, want hun eisen zijn absoluut redelijk.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 15 maart 2007 :: 16.37 uur

50 Comments

50 reacties

  1. Alweer die zorgpremie : als het moeilijk is voor een werkende ; hoe is het dan gesteld met iemand met een uitkering ?

    Waar blijft al dat geld wat eleke maand gedumpt wordt ? Betaalt de werkgever minder premie of is het de overheid die minder subsidie geeft ?

    Reactie door Fred — donderdag 15 maart 2007 @ 16.40 uur

  2. hadden jullie maar geen PVDA/CDA/VVD moeten stemmen.

    Reactie door sander — donderdag 15 maart 2007 @ 16.54 uur

  3. Terecht!
    Loon naar werken! Dat is het devies.
    Onrechtvaardige bonussen worden bij de vleet uitgekeerd. Zonder dat daar prestaties tegenover staan!
    Die onrechtvaardigheid is een doorn in het oog, of een steen des aanstoots.
    Kom over de brug met een redelijk bod, en de werkers zijn tevreden.

    Reactie door Ouwe Dirk — donderdag 15 maart 2007 @ 16.57 uur

  4. Douane. afpers ambtenaren van de staat. nutteloos beroep, afschaffen die hap, bespaart veel geld kunnen we gebruiken om meer kriminele Maroc Jongeren op buitenlandse vlindervang vakantie te sturen!

    Reactie door Sooner — donderdag 15 maart 2007 @ 17.26 uur

  5. De Douane heb ik heel laag in achting staan. De meeste zijn hondsbrutaal en lijken te kicken op de machtspositie die ze hebben. Fouten van hun kant worden weggewimpeld als niet bestaand.

    Onlangs nog een klant van me weggelopen omdat de douane het nodig vond om dik te steken met messen in dozen die ik aangeleverd kreeg waardoor de lading onbruikbaar werd. Na veel pijn en moeite krijg je dan je kosten vergoedt, maar de klant benje kwijt omdat je niet kunt leveren. (In het buitenland wordt standaard een brief meegegeven die je aan klanten kunt laten zien dat het de schuld van de douane is en niet van jouzelf)

    Dus wat mij betreft stikken ze erin

    Reactie door Maurits — donderdag 15 maart 2007 @ 17.40 uur

  6. Ik heb ook geen centje medelijden met hun.
    Het zijn net cowboys.
    Ik werd een keer van de weg gehaald om niks.
    Ze vonden van veraf dat mijn kenteken niet goed te lezen was.
    Had waarschijnlijk zijn bril niet op.
    Terwijl ik naar de kant word gehaald,zit die zenuweleier met zijn hand op zijn pistool.
    Ik heb die kwakbol lopen uitdagen en gezegd wat een zielepiet hij was.
    In principe was er niks aan de hand.
    Zoek een andere baan waar je wel meer loon krijg.
    Waarschijnlijk kunnen ze dan geen cowboytje meer spelen.

    Reactie door sander — donderdag 15 maart 2007 @ 18.19 uur

  7. Laten ze maar eerst goed gaan werken : Nederland is een grote gatenkaas .

    Reactie door Fred — donderdag 15 maart 2007 @ 18.38 uur

  8. Samen werken samen leven,
    eerst 100 dagen praten.
    Ondertussen staken de slepers en de douane
    voor een eerlijk loon, maar vinden geen gehoor bij de coalitie.
    Het kabinet wilde toch graag het gesprek aan gaan met de bevolking.
    Praat eens met deze mensen zou ik zo zeggen.

    Reactie door kitje — donderdag 15 maart 2007 @ 18.46 uur

  9. Voor al uw problemen moet u blij Hoogervorst zijn : hij kwam met het genialen idee om het werkgevers aandeel van de ziektenpremie te verminderen en bij de werknemers en uitkering trekkers weg te jatten ; en per jaar kan deze zonder een limiet STIJGEN en al jaren wordt het inkomen van een werknemer BEVROREN !

    Reactie door Fred — donderdag 15 maart 2007 @ 18.57 uur

  10. Door blijven staken totdat de jullie eisen zijn ingewilligd, jullie hebben er recht op.
    Laat zien dat de PvdA verraders zijn met hun loze beloftes voor de verkiezingen van 22-11.

    Reactie door Pool — donderdag 15 maart 2007 @ 19.04 uur

  11. Inderdaad Fred @9, ik ben zelf gemeentelijk trendvolger, was ambtenaar, verschil = geen wachtgeld regeling meer, was ik het toch al niet mee eens, swat.
    Loon al ruim 3 jaar bevroren rekeningen niet.

    Ik ken geen mensen die er niet op de 1 of andere manier op achteruit gegaan zijn de afgelopen 5 jaar.

    Goeie bodem voor grote groei voor de SP, en terecht. Maar wel triest voor de betrokken die het voelen.

    Revolutie 2008??

    Reactie door Shaman — donderdag 15 maart 2007 @ 19.18 uur

  12. Het zou wel eens aardig zijn dat de SP wat goede ideeen gaat voorstellen aan deze regering ; OOK als Oppositie partij draagt de SP verantwoording : er zijn tegen een groot aantal daklozen gezegd , dat de SP iets voor hen wenst te doen : is dat nu vergeten ?

    Reactie door Fred — donderdag 15 maart 2007 @ 20.06 uur

  13. Het zal mij niet verbazen als er IEMAND gaat beweren dat Nederland een schurkenstaat is.Wie staan er aan de top?
    Regeerders die zich beroepen op de grote daden van de V.O.C.,de grootste boevenbende uit de nederlandse geschiedenis.Een minister van financien die bij de verkiezingen roept dat de hypotheekrente-
    aftrek een schande is,terwijl vervolgens blijkt dat hij voor een hypotheek van zo’n
    5.000.000 euro lekker het rente voordeel in z’zak steekt.Daar moeten we dus afblijven.
    Topambtenaren met schandalig hoge salarissen en bonussen,omdat de schurken in de semi-overheidsinstellingen en het bedrijfsleven dat nou eenmaal ook hebben,
    schurken die een miljarden euro’s belastinggeld verslindende betuwelijn aanleggen (een nutteloos projekt en dan millioenen in eigen zak steken en dat geld dan weer beleggen in een landgoed waarvoor dan vervolgens hypotheekrente aftrek wordt genoten.Regering en topamtenaren die een beleid voeren dat wel tot misdaden moet leiden en vervolgens ambtenaren o.a.voor politie en douane selekteren die ogenschijnlijk met genoegen op arrogante en soms zelfs misdadige wijze gewone burgers in toom houden.Dat lukt niet alijd,gek toch.
    De goede moeten door de kwade lijden en van de laatste barst het in nederland.Misschien kan die IEMAND dat alles niet goed beoordelen maar met de laatste zin zou ik het misschien wel eens kunnen zijn. Hepe

    Reactie door Herman Pelgrim — donderdag 15 maart 2007 @ 20.40 uur

  14. Doorgaan…al was ‘t maar om wantoestanden aan de kaak te stellen en het hele volk ervan op de hoogte te stellen en te houden.

    Reactie door franslj — donderdag 15 maart 2007 @ 21.25 uur

  15. @6
    Ja jij maak toch wat mee.
    Een verwijt kun je ze niet maken ze werken voor hun centen.
    …………….
    Zoek een andere baan waar je wel meer loon krijg.
    Schrijft onze Sander de profiteur.
    Waarom steek je die zin niet in je eigen hol.

    Reactie door De Hakker — donderdag 15 maart 2007 @ 21.52 uur

  16. Heel goed: platgooien die hap! 2,5 % lijkt me toch zeer redelijk, zeker vergeleken met 30%…

    Reactie door J3roen — donderdag 15 maart 2007 @ 21.55 uur

  17. @16
    Waar ik verbaast over ben is dat er weer mensen zijn die frustraties botvieren op deze hardwerkende mensen.
    Ga er voor mensen met of zonder bond want die zullen wel snel afhaken.
    Al denk ik dat een eindejaars uitkering van een maand salaris wel wat te veel is.
    Dat is bijna 8,5 %, plus nog eens 2,5 dat is 11% ,plus nog compensatie van 3% dan zit je toch gauw aan de 15 %.
    Maar als het jullie lukt het is je gegund.

    Reactie door De Hakker — donderdag 15 maart 2007 @ 22.19 uur

  18. is het niet zo dat ook de SP in haar verkiezingsprogramma honderden miljoenen op ambtenaren wilde benzuinigen…

    Reactie door Dirk — donderdag 15 maart 2007 @ 22.33 uur

  19. @17, Hakker,

    Ik hoop dat gewone hardwerkende mensen, zoals de werknemers van Schiphol, mee kunnen delen in de welvaartsgroei en niet enkel de bobo’s in dit land.

    Reactie door J3roen — donderdag 15 maart 2007 @ 22.59 uur

  20. raar als je baas 30% pakt .je tevreden met met 5% bent.zeker met de invoering van dat rare muntje in 2001.

    Reactie door h.verbeek — donderdag 15 maart 2007 @ 23.56 uur

  21. Mijn twee centen,

    Ik kan wel begrip hebben op de opstelling van de ambtenaren.

    Voor het nieuwe zorgstelsel inging kregen ambtenaren een deel van hun ziektekosten vergoed. (omdat ze als ambtenaar, niet in het ziekenfonds zaten). Die vergoeding, ongeveer de helft van de premie, is afgeschaft. In ruil daarvoor betaalt hun baas, de overheid dus, de inkomensafhankelijke premie. (Ik meen zo’n 6,5% tot maximaal € 30.000 bruto. Maar ja, wat heet ruilen? Die 6,5 procent wordt bij je inkomen opgeteld en meteen weer ingehouden. Zie ze dus nooit meer terug in tegenstelling tot die vroegere bijdrage. Ik heb voorbeelden gezien van mensen, met heel gewone salarissen, die op die manier meer dan 2.500 euri per jaar konden inleveren. Laat die mensen er nu 5% per jaar krijgen. Dan nog zijn ze stukken slechter af dan voor Balkenende III.

    Lachende derden bij dit soort regelingen zijn volgens mij onder andere de werkgevers, waaronder dus ook de overheid. De strijd van de douaniers is dus in zekere zin ook de strijd van heel veel andere Nederlanders. Daarom vind ik ‘t een goed idee van de SP om solidair te zijn met de ambtenaren.

    Reactie door Ed Sorrento — vrijdag 16 maart 2007 @ 0.03 uur

  22. @ 15 Hakker

    “Waarom steek je die zin niet in je eigen hol.”

    Kan niet: zit z’n hoofd al (veel te lang) in.

    Reactie door Ed Sorrento — vrijdag 16 maart 2007 @ 0.06 uur

  23. @15 De Hakker

    Zou je zo beschaafd willen zijn om te stoppen met je lelijke Sander-hetze?
    Opkomen voor de stakers is een goede zaak, maar nog beter is het dat voortdurende geweld in jezelf te staken.

    @22 Ed Sorrento

    Flinke vent, hoor! Help jij maar mee aan dat platvloerse taalgebruik. Gewoon ordinair!

    Reactie door Gloria — vrijdag 16 maart 2007 @ 2.41 uur

  24. @18 Dirk
    Ja dat staat in het verkiezingsprogramma en dat kan ook. Door veel van de onzinnige regeltjes af te schaffen al.

    Maar je kent de SP, er zou wel weer werkgelegenheid voor al die mensen zijn hoor!!

    Reactie door Irma — vrijdag 16 maart 2007 @ 7.30 uur

  25. @23
    Ach nee,maar deze man mag wel ander mensen in de vorm van deze werkers voor paal neer zetten wat eenzijdig van je jezus vrouwtje of heb je ook nog nooit gewerkt, weet je niet wat het is om voor dag en dauw je rot te werken voor een paar centen.
    Komen ze aan het samen geklitte clubje van je.
    Nee ,noem deze harde werkers maar kwakbollen ga daar maar achter staan.

    Reactie door De Hakker — vrijdag 16 maart 2007 @ 9.16 uur

  26. 15.
    Ik zoek geen baantjes,waarbij ik de ander kan onderdrukken.
    Macht en geld zijn de grootste factoren om te werken.
    In ieder mens zit dat duiveltje.

    Ik vind staken ieders recht.
    Ik vind ook dat iedereen die 3,5% moet krijgen en niet alleen de ambtenaartjes.

    Scheld jij maar een end weg.
    Doet mij niks.
    Onderhand zien we jouw duiveltje ook bovendrijven.

    Reactie door sander — vrijdag 16 maart 2007 @ 9.22 uur

  27. @19
    Zeker Jeroen en dus moeten ze tot het draadje gaan ook deze mensen vechten voor een goed bestaan en ze werken inderdaad niet alleen voor zakkenvullend Nederland.

    Reactie door De Hakker — vrijdag 16 maart 2007 @ 9.32 uur

  28. Ik ben tegen een vergoeding van de gestegen ziektekosten. Als wij arme sloebers aan de marktwerking moeten geloven dan mogen er geen uiotzonderingen gemaakt worden. Dan schiet het zijn doel voorbij. Ik ben wel voor een stijging van het loon wat mij betreft meer dan de gevraagde procenten. Ik zie in andere landen de lonen meer stijgen dan in Nederland terwijl er toch een Europese inflatie is en geen land de lonen zo bevroren heeft als Nederland de laatste jaren, wat dus haaks staat op dezelfde marktwerking.Het [poldermodel zou twee kanten op moeten werken.
    Werk is werk ook bij de overheid en ook in het bedrijfsleven.

    Reactie door Henny — vrijdag 16 maart 2007 @ 10.14 uur

  29. henny.

    Ze hebben niet voor niks 1,5 miljard nodig.
    De staatsschuld is vanaf 2000 tot 2006 gestegen met 53 miljard.
    Ik weet niet nu,maar zakken doen we niet ondanks alle bezuinigen.

    Reactie door sander — vrijdag 16 maart 2007 @ 11.49 uur

  30. 29. Sander dat is het hem nu net. Er wordt bezuinigd wat an de andere kant grof bijgegeven wordt per saldo gaat de een de mensen met de lagste inkomens er fors op achteruit en krijgen de anderen er fors bij, meer dus dan de bezuinigingen.
    Balkenende noemt dat Bottom-up omdat is zijn redenatie de top toch al zoveel belasting betaalt. Bezuinigingen zijn een fake-argument om de inkomens te herschikken maar dan de andere kant is dan wij nederlanders zouden willen.

    Reactie door Henny — vrijdag 16 maart 2007 @ 13.04 uur

  31. 27

    (Wet Werk en Bijstand, WWB) op 1 januari 2004 schendt Nederland op grote schaal het verbod op gedwongen arbeid en daarmee internationale verdragen met betrekking tot de rechten van de mens. Bekend/berucht zijn in dit verband de zgn. Work First-projecten, maar ook allerlei andere aanduidingen worden gebruikt voor maatregelen waarbij uitkeringsgerechtigden op straffe van verlies van elke vorm van uitkering verplicht worden, ongeacht hun opleiding of beroep, in ruil voor bijstand veelal laagwaardige arbeid te verrichten.

    Reactie door sander — vrijdag 16 maart 2007 @ 13.14 uur

  32. Wij willen ook wel 30 % maar zijn met 5 al content.

    Met zo’n onderhandelingstactiek wordt het nooit wat.

    Reactie door Alfred — vrijdag 16 maart 2007 @ 14.55 uur

  33. Work-First projecten zijn die bedacht de PvdA-ers ? ( zou mij niet verwonderen )

    Reactie door Fred — vrijdag 16 maart 2007 @ 15.09 uur

  34. 30 Henny

    word weer eens tijd om de juiste berekeningen openbaar te maken en dat we weten waaraan belasting word betaald en waaraan belastingcenten word uit gegeven.
    Dat is gewoon slecht managment.
    En ze worden er nog voor beloond ook.

    Reactie door sander — vrijdag 16 maart 2007 @ 15.25 uur

  35. Ik snap best dat ze staken om loonsverhoging.

    Wel zou ik aan hun tekst willen toevoegen: u bent al content met 5% loonsverhoging, de groep WAO-WIA-WAJONG-WGA-ers zou al content zijn met een menswaardig leven met op z’n minst fatsoenlijke inflatie-premieverhogings correctie!

    Daarom: komt 21 maart naar Den Haag om uw stem te laten horen voor een menswaardige WAO-WIA etc.

    Den Haag: vanaf 11.30 welkom zaal Concordia.
    Bekende Nederlanders spreken en Carrie presenteert het Groot WAO-dictee der Wonderbaarlijke Genezingen! Doe mee en toon je solidariteit.

    DIverse SP-afdelingen zetten bussen in; kijk op hun homepages.
    Onderteken ook nog ff de petitie die daarna wordt aangeboden aan de Tweede kamercie op http://www.stopdeherkeuringen.punt.nl.

    Meer info: http://www.waoplein.nl

    Reactie door PMPMeese — vrijdag 16 maart 2007 @ 16.45 uur

  36. Ik snap best dat ze staken om loonsverhoging.

    Wel zou ik aan hun tekst willen toevoegen: u bent al content met 5% loonsverhoging, de groep WAO-WIA-WAJONG-WGA-ers zou al content zijn met een menswaardig leven met op z’n minst fatsoenlijke inflatie-premieverhogings correctie!

    Daarom: komt 21 maart naar Den Haag om uw stem te laten horen voor een menswaardige WAO-WIA etc.

    Onderteken ook nog ff de petitie die daarna wordt aangeboden aan de Tweede kamercie op http://www.stopdeherkeuringen.punt.nl.

    Meer info: http://www.waoplein.nl

    Reactie door PMPMeese — vrijdag 16 maart 2007 @ 16.46 uur

  37. De rijksoverheid is hypocriet op personeel willen ze besparen, onnodige verbouwingen en reorganisaties die niets op leverenkosten heel wat meer.

    Reactie door lapper — vrijdag 16 maart 2007 @ 17.34 uur

  38. @27, Hakker,

    Inderdaad, zo is het! Hopelijk slepen ze zelfs die dertiende maand binnen: het is ze gegund.

    Reactie door J3roen — vrijdag 16 maart 2007 @ 18.34 uur

  39. Helaas is zo dat er mensen zijn die beslist niet willen werken.
    Op zich zelf is dat niet erg als je ander maar niet voor je inkomsten laat werken.
    Dan kun je een paar dingen doen je begint een beetje te handelen enz. dus je bent niemand tot last.
    Je hebt ook een groep die gaat stelen dus oude vrouwtjes de tas uit de poten trekken.
    Of oude mensen in elkaar rammen voor een paar centen.
    Dan heb je nog een groep die gaat profiteren van de sociale voorzieningen.
    Dat is ook stelen allen via een omweg.
    Dus let wel we hebben het over mensen die niet willen werken dus niet die gene die graag willen werken maar niet aan bod komen.
    Nu bij die twee groepen de stelende en de profiterende moet je de SOHH therapie toepassen daar zijn hele mooie projecten voor.
    Met name om dat deze mensen te laten beseffen dat de sociale voorzieningen bevochten zijn door onze vreselijk hard werkende ouders en voorouders dus dan praat ik over de generatie van vlak na de oorlog.
    En dat je dit niet om zeep kan laten helpen door mensen die geen energie in de maatschappij willen stelen.
    Dus onder rechten van de mens moet niet zitten het leven op andermans zak.
    En vooral niet omdat je mensen die echt afhankelijk zijn van ondersteuning om die meer te geven maar niet minder door klaplopers.
    Ik neem aan dat dit ook het gedachten goed van de SP is.

    Reactie door De Hakker — vrijdag 16 maart 2007 @ 19.50 uur

  40. @39, Hakker,

    Inderdaad: het misbruik van sociale voorzieningen bestrijden is een standpunt van de SP. In het bijzonder omdat mensen die het echt nodig hebben op deze manier worden benadeeld.

    Reactie door J3roen — vrijdag 16 maart 2007 @ 20.42 uur

  41. @40

    Dit klinkt allemaal heel sociaal, maar hoelang horen we dit al?
    Nu iedereen aan de haren naar de ‘arbeidsmarkt’ wordt gesleept, gehandicapt of niet, moeder of niet, schieten de uitkeringen geen moer op.
    Het zijn allemaal zoethoudertjes. En zo regeert de leugen maar door.

    Reactie door Gloria — zaterdag 17 maart 2007 @ 1.09 uur

  42. @41, Gloria,

    Het zit ‘m in de beroerde uitvoering van de overheid om dit succesvol te bestrijden. Na de volgende verkiezingen mag de SP het eindelijk oplossen! :)

    Reactie door J3roen — zaterdag 17 maart 2007 @ 3.21 uur

  43. @23 Gloria
    Jouw reactie op De Hakker raakt echt kant nog wel! Ik had al eerder een bericht gepost, maar deze is blijkbaar verwijderd (en misschien voor mezelf maar goed ook)! Daarin had ik namelijk een boekje open gedaan over het functioneren van de belastingdienst en met name t.a.v. de “leiding”!!!
    Maar die Sander “roept” hier soms ook echt dingen die niet bepaald van enig inzicht getuigen (ook inmiddels verwijderd) en doet daarmee onrecht aan mensen die aan bepaalde “misstanden” part noch deel hebben.. Ik ben het volledig eens met De Hakker!
    Enne Gloria, ik bewonder jouw temperament en strijdlust voor de doelgroep waar jij het bij uitstek voor opneemt en dat steun ik van harte..Maar kan je misschien ook nog enig begrip opbrengen voor andere doelgroepen die ook (volkomen terecht) voor hun gelijk vechten? Solidariteit kan nooit eenrichtingsverkeer zijn toch?

    Reactie door ToN — zaterdag 17 maart 2007 @ 3.56 uur

  44. @18 Dirk
    Oh ja??? Waar staat dat precies dan, en over welke bezuinigingen en welk soort ambtenaren hebben we het dan?? Neem ff de moeite om mij bij te praten, want ik weet echt niet waar jij het nou over hebt! Misschien kan je ff de bewuste link plaatsen hier, zodat we er allemaal kennis van kunnnen nemen?

    Reactie door ToN — zaterdag 17 maart 2007 @ 4.06 uur

  45. Ik wil de hakker nog wel even wijzen op de wetten.
    De wet schrijft ons voor dat niemand arbeid hoeft aan te nemen,wat onder zijn nivo ligt.
    Ook jij die zometeen werkeloos kan raken is niet verplicht om strontschepperswerk te doen.
    Als je weer begint te vertellen wat jij vind,kijk dan eerst eens naar de wetten.
    Ik denk dat de SP zich uitstekend kan vinden in die wetten die reeds op tafel liggen.

    Reactie door sander — zaterdag 17 maart 2007 @ 6.07 uur

  46. (Wet Werk en Bijstand, WWB) op 1 januari 2004 schendt Nederland op grote schaal het verbod op gedwongen arbeid en daarmee internationale verdragen met betrekking tot de rechten van de mens. Bekend/berucht zijn in dit verband de zgn. Work First-projecten, maar ook allerlei andere aanduidingen worden gebruikt voor maatregelen waarbij uitkeringsgerechtigden op straffe van verlies van elke vorm van uitkering verplicht worden, ongeacht hun opleiding of beroep, in ruil voor bijstand veelal laagwaardige arbeid te verrichten.

    Reactie door sander — zaterdag 17 maart 2007 @ 7.01 uur

  47. 45. Sander dat is incorrect. Dat bestaat allang niet meer volgens mij. Zeker niet t.a.v. de herkeuringen en werkbevoegdheid van de WAO-ww combi.

    Reactie door Henny — zaterdag 17 maart 2007 @ 12.22 uur

  48. henny.

    Dat komt omdat niemand meer zijn mond opentrekt.
    Toen ik werd aangemeld via rea-fors om mij weer aan het werk te zetten,werd niet gekeken wat haalbaar is.
    Het zijn snel inmekaar gezette trajecten.
    Simpel werk en vooral eentonig.
    dat weiger ik en ze kunnen en konden me niks maken.
    Dat gooien ze je in een ander potje.
    Het verschil is er niet in het geld.
    Ook het minimum.
    Daar draait het op uit.

    Voor werkers is het net zo beroerd.
    alles wat je teveel verdiend kan je inleveren,wat je als compensatie krijgt als je onder het minimum zit.

    Over de herkeuringen kan ik alleen zeggen dat ze de normale man weer te pakken hebben,door ze rechteloos te maken en ze eerst hun eigen kapitaal moeten opmaken.
    Werken onder een baas zal ze met pijn en moeite lukken.
    Omdat ze te duur kosten om de werkomstandigheden aan te passen.
    Of dat ze teveel uitvallen.
    Ik vind dat niet kunnen en je heb er een overeenkomst mee met de staat.
    het schijnt weer dat de staat eenzijdig zijn wet aan zijn laars kan lappen.
    Ze moeten dan het deel afschaffen en minder belasting heffen op de loon.
    Ik hoop dat juristen beter kunnen praten als die politici,die die wet erdoor hebben gedrukt en dat het alsnog word teruggedraaid.

    Reactie door sander — zaterdag 17 maart 2007 @ 13.22 uur

  49. Zo Sander, dus jij bent een chirug die niet als slager wil werken, voor een slagers beloning wel te verstaan, het is toch alle twee vlees waarin gesneden moet worden? Toch?,
    Als er geen banen zijn na een bepaalde opleiding dan ga je toch wat anders gaan doen! Niet?

    Reactie door Sooner — dinsdag 20 maart 2007 @ 19.29 uur

  50. Henny, jij hebt gelijk..iedereen moet werk aannemen of het nou op of onder je niveau is!

    Reactie door cynthia — woensdag 21 maart 2007 @ 22.28 uur