Mensenhandel neemt ‘epidemische vormen’ aan

De VN is een campagne gestart om ons bewust te maken van mensenhandel. Er gaat maar liefst 32 miljard dollar om in verkoop van mensen en de opbrengsten van deze mensen in productie of activiteiten.

Het project komt uit de burelen van de UNODC (het VN-Bureau voor Drugs en Misdaadbestrijding). Volgens deskundigen zijn er wereldwijd, op elk willekeurig moment, zo’n 2,5 miljoen mensen slachtoffer van mensenhandel. Volgens de VN neemt de mensenhandel steeds meer ‘epidemische vormen’ aan. Middels samenwerking met maatschappelijke en religieuze organisaties wil men de handel beter in kaart brengen, daarnaast worden landen gestimuleerd om de wetgeving te verbeteren en de slachtoffers op te sporen.

Meer over de campagne kun je lezen op de website van het UNODC.

070328unocp.jpg

Herkomst en doellanden van handel in mensen (UNODC)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 28 maart 2007 :: 15.14 uur

34 Comments

34 reacties

  1. Goeden middag vrienden SP.

    Onderwerp:
    Deze handel moet met hand en tand worden aangepakt!
    Moderne slavenhandel!
    Uitroeien.

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 28 maart 2007 @ 15.38 uur

  2. Laten we het eens hebben over de door Balkenen geregelde handel in arbeidsongeschikten, de schijn-reintegraties, het subsidiebedrog, de
    mishahandelingvan duizenden die verplicht verzekerd zijn en waren voor arbeidsongeschiktheid., door deze niet droog achter de oren zijnde gereformeerde gierige zeeuw.

    Reactie door Gerrit — woensdag 28 maart 2007 @ 15.41 uur

  3. Dat mensenhandel epidemische vormen heeft aangenomen en big business is geworden lijkt mij niet zo onlogisch. Onlogischer is de manier waarop men dit tracht te bestrijden. Strakkere wetgeving in de landen zelf en het sneller herkennen is niet het allerbelangrijkste punt. Het is weer en zoals gewoonlijk symptoombestrijding. En weer een grote kudde mensen heeft er een job aan. Zo stroomt het geld altijd de verkeerde kant op. Als je alleen nog maar je lichaam hebt om de Aarde te overleven worden mensen ertoe gedreven dat lichaam te verhuren.
    Al die mooie mensenrechtenplannen, VN-plannen, EU-plannen zouden eens kunnen gaan plannen dat iedere inwoner op Aarde een basisinkomen moet hebben. Vanaf 18 jaar. Dat maakt mensen niet gemakzuchtig, maar helpt een ieder om menswaardig mee te mogen leven in de wereld. Want DAAR heeft iedereen recht op. Dat zou regel 1 van de rechten van de mens moeten zijn. Wonen en eten is de basis van iedere wereldburger. HOE we dat op moeten gaan brengen?
    Simpel, heel simpel! BETERE VERDELING!

    Reactie door Gloria — woensdag 28 maart 2007 @ 15.51 uur

  4. allemaal dankzij dezelfde personen die nu oorlogen in t midden oosten aan t houden/veroorzaken en in stand houden zijn.
    t is een schande dat kinderarbeid, drugshandel, mensenhandel, kinderporno, sextourisme etc…zo welig tiert onder regeringen gesponserd/bevrijd door usa en t (vrije)westen

    en we gaan steeds verder bergafwaarts

    Reactie door myrre — woensdag 28 maart 2007 @ 15.55 uur

  5. @ Gerrit, Gelukkig zijn niet alle Zeeuwen zo! Maar voor de rest heb je gelijk :lol:

    Reactie door Redstar — woensdag 28 maart 2007 @ 15.57 uur

  6. Ze moeten naar Nederlandse uitzendbureaus gaan kijken. Daar zit heel veel mensen handel.

    Reactie door khosrow — woensdag 28 maart 2007 @ 16.14 uur

  7. en gerrit al die uitzendbureau’s dan,maar je hebt gelijk wat dat bakje ellende aangaat uit bepaalde kringen.

    Reactie door ad — woensdag 28 maart 2007 @ 16.16 uur

  8. Inderdaad no 2 heeft helemaal gelijk Wand dat is ook gewoon slaven handel, voordat die klootzak van een balkeneinde ging bemoeien met de WAO kon ik nog geregeld werken, ik werkte zelf 4 dagen in de week. Ik werd weer even ziek maar nu door zijn regelingen ben ik niet meer in staat om te werken,ik heb zelfs anderhalf jaar zonder poen gezeten zodat ik de huur niets meer kon betalen niemand wist waar ik heen moest zo’n puinhoop heeft hij er van gemaakt nu kan ik alle achterstanden terug gaan betalen. De WAO was een prima sisteem je kon altijd weer gaan werken als je dacht dat aan te kunnen je kon het op bouwen naar jou vermogen.
    ik durf het nu niet meer aan, stel dat ik weer even ziek word, als ik werk en ik kom weer in de zelfde ellende, nu ben ik niet meer in staat om te werken, ik ben geestelijk en lichaamlijk gesloopt, als ik nu moet gaan werken mogen zij mij komen dood schieten, als ik toch te veel ben hier ruim me dan maar op!!! Balkenenden velen levens heb je al vergald.
    Er is maar één eerlijke man en dat is tot nu toe Jan marijnissen. Eerst hier het uitroeien van mensenhandel, hier gebeurd het ook, vooral in de prosutie en als dit land schoon is gaan we de grens over om te bestrijden. Mensen handel in 2007 te gek voor woorden,

    Reactie door Herman — woensdag 28 maart 2007 @ 16.22 uur

  9. alsof het benoemen en praten praten praten over alles, nog zoden aan de dijk zet…

    alsof men er zich werkelijk iets van aan zal trekken…

    de democratie is immers dood in ons land en praatjes vullen geen gaatjes,behalve die van de zakkenvullers en criminelen.

    daarbij staat de maffia volgens mij nog in de kinderschoenen vergeleken met de politiek.
    zolang men ziet dat er alleen nog maar over gepraat word en men zaken alleen maar benoemd,gaat men gewoon verder waar men mee bezig was.

    verder kan iedereen in de stront zakken,dit land word geregeerd in een dictatuur.

    Reactie door iew — woensdag 28 maart 2007 @ 16.25 uur

  10. In de mensenhandel gaat, volgens sommige schattingen, nog veel meer geld om dan in de drugshandel…..

    @ Herman (8):

    Ik wil niets afdoen aan je eigen ellendige ervaringen, maar mensenhandel is per definitie een INTERNATIONAAL verschijnsel, en kan je dus niet “eerst nationaal” aanpakken. Armoede, onderontwikkeling, enz. liggen eraan ten grondslag.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 28 maart 2007 @ 17.09 uur

  11. Herman je hebt o.a. het over mensenhandel in samenhang met prostitutie.
    Vreemd vind ik het dan dat je site vol staat met 18+ filmpjes? Of zie ik een verband welke jij niet ziet?

    Reactie door Sjaak — woensdag 28 maart 2007 @ 17.57 uur

  12. @11 Sjaak

    Erg vreemd inderdaad!

    @8
    Uitroeien die porno Herman. Te beginnen op je site! Breinvervuiling!

    Reactie door Gloria — woensdag 28 maart 2007 @ 18.09 uur

  13. @11 Sjaak

    Ja, vreemde zaak!

    Reactie door Gloria — woensdag 28 maart 2007 @ 18.10 uur

  14. De grootse slavenhandelaren met een depot in Afrika was de VOC en de W.I.C.en wat roept onze lieverd de kwazie intelligente minister president met een Christelijk achtergrond WE MOETEN TERUG NAAR DE TIJD VAN DE V.O.C.(toch??)
    Jonge…Jonge…wat een land, wat een regering,wat een stelletje onbenul,wat een matennaaiers,ik kan best nog even doorgaan
    maar ik wordt echt kotsmisselijk!!!!!!!!

    Reactie door Toon van Vliet — woensdag 28 maart 2007 @ 19.03 uur

  15. Mensenhandel wordt hier in ons land in een verwaterde vorm toegepast.Wanneer buitenlandse werknemers in hokken slapen en niet verzekerd zijn en daarbij ook nog een belastingvrije aalmoes ontvangen zie ik niet zoveel verschil.De geldwolven mentaliteit van het groot kapitaal is hoofd verantwoordelijk voor deze middeleeuwse toestanden.

    Reactie door Maan Arkenbosch — woensdag 28 maart 2007 @ 19.39 uur

  16. De VOC mentaliteit is van alle tijden. Kapitaal versus armoede= slavenhandel. Zou het komen door Michiel de Ruyter?

    Worden ze door de multi-nationals en andere bedrijven in eigen land al niet als slaven gebruikt Shell Nike etc.. dan worden ze gedreven door oorlog in de zee gedumpt met de belofte van hetzelfde rijke westen.
    Vrouwen gebruikt door de manen als seksslavin en niet alleen 50 jaar terug in Japan maar nog heden ten dagen.
    Straatkinderen in Roemenie gebruikt en misbruikt door westerse pedofielen en nu de grenzen opengaan kunnen ze ”legaag” verhandeld worden naar bijvoorbeeld Italie.
    Maar wij, wij roepen in Nederland alleen maar hard als het om ”ons” volk gaat.
    Dubai slaven uit India en China, passen ingenomen bij aankomst, opgeborgen in barakken vastgehouden tot ze niet meer nodig zijn en g”e”en Verhagen die naar Dubai gaat om dit aan de kaak te stellen. Want dat is economisch niet verantwoord, daar is werk binnen te slepen. Hypocrisie? Hoezo?

    Reactie door Henny — woensdag 28 maart 2007 @ 21.05 uur

  17. “…daarnaast worden landen gestimuleerd om de wetgeving te verbeteren en de slachtoffers op te sporen…”

    en dan????

    En wat doen we met de “veroorzakers”????..

    en dan???

    “….Het project komt uit de burelen van de UNODC (het VN-Bureau voor Drugs en Misdaadbestrijding)…”

    ja…en?? Verenigde Naties? Hoezo verenigd-eenheid? Waar? Wie wel? Wie niet?

    Komt het geestelijk kapitaal binnen de VN nu al tot de conclusie dat ieder mens, zoals Gloria in @3 vermeldt, geld nodig heeft om voeding, kleding en onderdak, aangevuld met goed onderwijs, nodig heeft?

    GEEF DAT DAN OOK AAN DE BEHOEFTIGEN !

    Reactie door franslj — woensdag 28 maart 2007 @ 21.17 uur

  18. @ 16. nodig heeft?….dit moet zijn; aan te bieden.

    sorry.

    Reactie door franslj — woensdag 28 maart 2007 @ 21.21 uur

  19. Ik ben ook weleens gevraagd of ik mensen wilde ronselen in Oekraine om hier in Nederland te komen werken, ik zou dan een bepaald bedrag krijgen voor elk persoon wat naar Nederland kwam.
    Ik zou ook een adres in Kiev krijgen waar men zich moest melden.
    Uiteraard heb ik direct aangifte gedaan, maar wat verbaasd mij, die persoon is nog niet eens opgeroepen geworden voor verhoor en gaat rustig door met z’n praktijken.
    Commentaar van de politie,…… het is uw ja tegen zijn nee, en er is geen enkel bewijs om er een zaak van te maken, zelfs geen vermoeden dat het hier zou gaan om mensen onder valse voorwendselen naar Nederland te krijgen. ….. Einde verhaal.

    Reactie door Pool — donderdag 29 maart 2007 @ 0.48 uur

  20. Henny:
    “De VOC mentaliteit is van alle tijden. Kapitaal versus armoede= slavenhandel. Zou het komen door Michiel de Ruyter?”

    Nee hoor Henny, Michiel de Ruyter was gewoon een admiraal die zijn werk deed als militair. Ik denk dat Jan Pieterszoon Coen als voorbeeld treffender is wat jouw verhaal betreft.

    Let wel dat de VOC van huis uit een onderneming was waarin particulieren hun geld konden steken. Wat jij als misstanden weet of noemt is ondernomen met een charter van de OVERHEID in de hand. Doordat de communicatiemiddelen over lange afstand veel te traag waren om alsmaar ruggespraak met het moederland te houden, kreeg de VOC grote volmachten zelfs het beslissen over oorlog en vrede namens de Staten-Generaal. En dus is het type misstanden eerder hetgene wat bij een overheid hoort met dwang en macht dan bij het handel drijven.

    Ik ben mede hierom qua economie meer tot het liberale geneigd, dat de overheidsinvloed op de handel juist klein wil houden. Maar een theocratie kan economisch ook heel liberaal zijn dus liever dat nog. De SP is juist iets wat overheidsbemoeienis of ambtenarij over economische activiteiten in de hand werkt al is het type risico misschien veel minder dat Nederland opnieuw de kolonisator zal uithangen het risico zit in de economische gezondheid zelf. Of ondernemers wel zin hebben om in een socialistisch land te willen ondernemen. Zogauw een ander het vrijer maakt en dus aantrekkelijker, zul je het moeten doen met wat hier nog wil blijven. Socialisme is al bovendien net zo materialistisch als kapitalisme. Ik kan er mijn ei niet in kwijt in elk geval ik geloof in meer en ook dat je voor je heil niet per sé socialisme nodig hebt.

    Groetjes W6969

    Reactie door W6969 — donderdag 29 maart 2007 @ 2.19 uur

  21. @19 Pool,

    Dat is nou dat corrupte regime wat er heerst daar.
    Had je wel gehapt dan was jij de lul geweest en de rest zou vrij uit gegaan zijn.
    Het echte schorremorrie gaat altijd vrij uit.
    Je hebt er goed aan gedaan om dit te melden.
    Complimenten jongen.

    Reactie door bijdehandje — donderdag 29 maart 2007 @ 9.31 uur

  22. @ 21 bijdehandje

    Sorry voor mijn late reactie, maar dit verzoek aan mij werd gedaan in Amsterdam.
    In Oekraine werd mij wel eens gevraagd of ik werk wist, maar dit werd dan gevraagd door enkel gewone mensen dus geen organisatie, dit even ter verduidelijking.

    Zeker moet dit schorriemorrie worden opgerold worden, we moeten dit soort onmenselijke figuren voor lange tijd uit de maatschappij halen.
    En zeker als ik in Oekraine toegehapt zou hebben dan was ik zeker zwaar de l#l geweest, dan had ik hier niet gezeten om even een postje te plaatsen.

    Trouwens goeiemiddag.

    Reactie door Pool — donderdag 29 maart 2007 @ 12.57 uur

  23. @20, W6969,

    Ongeloofelijk hoe je ernst van het onderwerp “slavenhandel” met je economische beargumentering teniet doet: het is werkelijk niet te bevatten.

    En het vervolgens zo pogen te draaien dat het Socialisme dergelijke misstanden in de hand zou werken? Nee, jouw liberale vrinden zijn vredelievend…

    Goed te horen dat je je ei niet kwijt kunt in het Socialisme. Dat betekend dat het Socialisme deugdelijk in elkaar zit.

    Overigens kan ik je als -zeer ervaren- ondernemer melden dat ik meer zin heb om te ondernemen in een SOCIAAL land, dan in de neoliberale troep waar we nu in verkeren…

    Reactie door J3roen — donderdag 29 maart 2007 @ 18.09 uur

  24. @ 22 bijdehandje

    Even dit nog ‘t was mij door de drukte even totaal ontschoten, ik ben inderdaad weleens in Oekraine gevraagd om mensen tegen betaling in Nederland te laten werken.
    Ik herinner mij het weer, het was in 2004 net voor de Oranje revolutie toen ik in Donetsk was, dicht bij de russische grens, daar werd inderdaad geld geboden als ik werkgevers kon vinden in Nederland, of eventueel wilde helpen met het opzeten van een kantoortje van waaruit mensen te werk gesteld kon worden.
    Ik had hier dus duidelijk met de russisch/oekrainse maffia te maken.
    Ook toen heb ik dit bij de politie gemeld.

    Reactie door Pool — donderdag 29 maart 2007 @ 22.12 uur

  25. Slavenhandel is er altijd al geweest, alleen een beschaving kent dit niet.

    Nederland kent een groot slavenhandel verleden.

    Een beschaving zijn wij nog lang niet.

    Eerder zijn wij onbeschaafde zelfvernissers, de dikke laag bedekt de middeleeuwen en onze zelfingenomenheid, zelfgenoegzaamheid zet de waan voort dat we beschaafd zijn!

    Reactie door e.krul — donderdag 29 maart 2007 @ 23.11 uur

  26. 20.

    Michiel had anders wel als douceurtje een ”kapersvergunning”

    Reactie door Henny — vrijdag 30 maart 2007 @ 9.40 uur

  27. Pool @19 en 24, schokkend je relaas, dat er niets mee is gedaan door de politie. En tegelijk weer niet schokkend, omdat we weten hoe ‘hard’ de politie werkt… Waarschijnlijk werken ze vooral aan plannen, rapporten en vergaderingen. Mensenhandel is een van de ergste misdaden die er zijn. Vooral de gedwongen prostitutie is afgrijselijk, gedaan door totaal gewetenloze griezels. Eigenlijk zouden die levenslang moeten krijgen, want ze vernietigen levens voor geld. Uitbuiting die zijn weerga niet kent.

    Door het keiharde, rucksichtloze kapitalisme dat onder Jeltsin is ingevoerd in Rusland, heeft gedwongen prostitutie zo’n vlucht kunnen nemen. Mensen konden gewoon niet overleven en gingen in totale wanhoop en ontreddering op zoek naar uitwegen. Ze namen daarbij enorme risico’s, om maar te overleven, velen belandden in handen van psychopaten.

    Nog steeds zijn er veel armen in Rusland, ook onder Poetin. Er is nog steeds wanhoop en ontreddering en daarmee zijn de armen nog steeds makkelijke prooien voor het tuig. Dit soort uitwassen van het kapitalisme haat ik tot in het diepst van mijn hart.

    @23 J3roen, ik ben het helemaal met je eens. Mooi gesproken!

    Reactie door Ellen — vrijdag 30 maart 2007 @ 10.37 uur

  28. Is Nederland een beschaafd land? Zou ik daar ja op zeggen, dan was ik hartstikke gek.

    Er is wel beschavigsvernis.
    Dat vindt men, naast wie hier niet worden genoemd, vooral bij regeerders en in ons Koningshuis.

    Als je dat vernis er van afkrabt, of als het gewoon maar los laat, wat zie je dan?
    Wapenfabrikage en wapenhandel. Corrupte Justitie met klassejustitite. Klassewetten.

    Wat voor ons verboden is, is, dat is gelegaliseerd, voor de leiding van Nederland BV om met en dank zij kwalijke vriendjes veel winst te kunnen maken. Ook al stinken bronnen van winst, naar bloed, lijken en naar maatschappelijke en sociale discriminatie en de ondergang van eigen burgers.

    En waar dienen wapens voor? Ik meen om te verwoesten, te vermoorden en te verminken. Hoe meer dat daar mee mogelijk kan worden gemaakt, hoe beter dat is voor de Nederlandse economie.

    Een fantastistische economie nietwaar?

    En wat valt er goed te praten aan de armoedeplicht voor heel veel bejaarden en mensen met een andersoortige uitkering?
    Wie niet productief is, wie dat niet kan zijn, die krijgt al heel lang door regeerders armoedeplicht opgelegd.

    Maar op hun eilandjes van zelfbewondering, kennen zij zich zelf Goddelijke kenmerken toe, en dat heeft tot resultaat, dat zij zich zelf het recht hebben gegeven, (gestolen) om in weelde te kunnen leven.

    En boven op frauduleuze inkomsten, pikken zij voor hen zelf, nog eens bijna de helft extra er bij uit de gemmeenschapsruif.

    Want primaten, die in Den Haag op de Apenrots zitten, zijn toch zo’n bijzondere wezens. Zij dragen zelfs aura’s: zij hebben een stralenkrans van poen.

    Maar als niemand kijkt dan zuipen (behalve mensen van het slag als Jan Marijnissen) zij zich te pletter, snuiven zij cocaine, gaan zij naar de hoeren en de darkrooms, en van sex met kinderen zijn zij ook niet vies. En jatten en liegen, dat daar zijn zij ook ware meesters in!

    Ja, het zijn net echte, maar wel als hele slechte mensen.

    In ons huidige bestel, bestaan geen goede regeringen. Als je ziet waar Nederland, ook naast de economie, zich allemaal mee bezig houdt, hoe niet productieve mensen worden verdrukt, onderdrukt en gewoon verhandeld, om zo goedkoop mogelijk kutkarweitje op te knappen, de wapenhandel de ABP -doofpot en nog een hele boel meer, dan is het enige wat men over die gasten kan denken: hun club is in hoofdzaak een groepje terroristen.

    Een maffia die zichzelf en eigen wandaden, die gericht zijn tegen hun volk en de wereld buiten onze grenzen voor hun zelf en hun vennoten in menig kwaad, een schijn van legitimiteit hebben gegeven.

    Wie werken in nederige banen zijn slechts slaven, die er voor moeten zorgen, dat de grootsten die gebruik maken van hun kennis, hun talenten en werkracht, zich dank zij andermans inspanningen, in weelde kunnen baden.

    En als consumenten zijn wij ook een soort slaven. Waar blijven die gasten als wij hun rotzooi met ingebouwde slijtage ineens niet meer willen kopen.

    Er is heus wel een ander soort economie mogelijk dan die van graaien en hebzucht!

    Mensen die aan de kant staan, die worden door regeerders met hulp van hun ambtenaren, meestal geterroriseerd.
    Maar zo is het wereldwijd.

    Dit stiekeme, hypocriete tuig dat zich boven de wetten heeft gesteld, die voor gewone mensen gelden, heeft toch zijn tijd al bijna gehad. Hun macht taant steeds meer.

    Daarom heeft het zich samen met “Grote (boze) Kooplui” verzameld in de Europese Unie. En zij hebben zich bewapend om zo nodig, hun eigen volk er mee te kunnen bedreigen en te vermoorden. Want geloof mij, als het er op aan komt, dan zijn zij Sadammetjes en Hitlers in de dop!

    Maar mee dank zij Internet en door wat wat Wij over hun weten en om wat Wij van hun niet willen blijven pikken, zijn hun dagen geteld.

    Revolutie komt elke dag dichterbij. En als het zover is, dan gebeurt er waar Johannes in zijn openbaring over spreekt: “Dan pikken vogels hun botten kaal!”

    Dan zullen zij alles kwijt raken.
    Nu brullen zij nog als leeuwen.
    Maar hun gebrul zal eindigen als gepiep!

    Maar ik stop nu, om te voorkomen, dat ik net als Vincet van Goch mij ook in mijn oor snijd en echt gek word. Want mijn geschrijf zal vooralsnog, nog geen moer helpen.

    Groeten van Gerrit Jetten, alias Haras.

    Reactie door Gerrit Jetten — vrijdag 30 maart 2007 @ 12.56 uur

  29. Hallo Pool,

    Ik lees je nu pas (ben nog steeds niet fit en heb de computer weinig aan) maar nogmaals goed gehandeld jongen.
    Fijn weekend gewenst.

    Reactie door bijdehandje — vrijdag 30 maart 2007 @ 13.44 uur

  30. Mensenhandel vind ik crimineel en dus helemaal niet kunnen. Wat ik NOG erger vind, is kinderhandel.

    IK kan maar niet vaak genoeg herhalen dat de Nederlandse overheid op Schiphol de vliegtuigen komend via Peru met tussenlanding op Antillen uitgebreid onderzocht worden hierop. Een leek als ik heeft tijdens zo’n vlucht i/d gaten dat er zaken niet i/d haak zijn, dat is het voordeel van vele talen beheersen.

    Maar nee, op Schiphol is de drugtest belangrijker. Mijn stelling is dan ook: maak kindersmokkel-testen belangrijker dan drugsmokkel-testen.

    Overigens ben ik ook tegen drugssmokkel, maar dat even terzake.

    Reactie door PMPMeese — vrijdag 30 maart 2007 @ 15.21 uur

  31. @ 29 bijdehandje

    Rustig aan, goed uitzieken is het beste medicijn, op z’n tijd even het de innerlijke mens vooezien van het dagelijks voedsel, en dan zal het wel weer goedkomen.
    Als het weer nog een beetje wil meewerken, dan lukt dat best wel.

    Hou je haaks, en ook een heel fijn weekend.

    Reactie door Pool — vrijdag 30 maart 2007 @ 16.59 uur

  32. @27, Ellen,

    Dankjewel! :)

    Reactie door J3roen — vrijdag 30 maart 2007 @ 19.55 uur

  33. Waarschijnlijk zien onze Westerse overheden de resultaten van die handel maar al te goed. In landen zoals China, en India, waar kinderarbeid (lees: slavernij) aan de orde van de dag is, is de economische groei op zijn mínst aantrekkelijk voor de commercie te noemen. En dan is het nogal hypocriet om er belerend over te doen, terwijl onze grootste bedrijven er flink aan mee doen. Of wat dacht U van Nigeria, waar de (Koninklijke) Shell nog steeds álles en iedereen flink uitbuit?

    Alleen hebben we daar hier de labels ‘marktwerking’, ‘risicospreiding’, en wat dies meer zij, opgeplakt…

    Reactie door Maurice — dinsdag 3 april 2007 @ 15.16 uur

  34. Ik ben zelf een werk aan het maken over moderne slavernij en aangezien geforceerde prostitutie één vorm der van is ben ik per toeval op dit blog terechtgekomen maar ik vindt heel goed dat er mensen zijn die zich interesseren in zulke onderwerpen want ik vindt dat de media der neit genoeg voor doet en der neit genoeg voor over heeft en ik hoop dat ze ooit beseffen dat nederland één van de grootste destinatie is voor menshandel die later tot geforceerde prostitutie zal lijden

    Reactie door henry — zaterdag 14 april 2007 @ 14.38 uur