Oude jongens en krenten

De drie ‘klassieke’ bestuurderspartijen (CDA, PvdA en VVD) domineren het provinciaal bestuur. De PvdA heeft in alle twaalf colleges zitting; het CDA ontbreekt alleen in Drenthe; de VVD maakt in 8 van de 12 provincies deel uit van het bestuur. De CU gaat vier gedeputeerden leveren in even zo veel provincies, SGP en GroenLinks ieder één. (Volkskrant)

Alleen in Friesland is nog geen definitieve duidelijkheid. De derde partij van Nederland – in Brabant en Limburg zelfs de tweede partij – is door CDA, PvdA en VVD succesvol buiten de deur gehouden. Deze drie partijen oefenen in de provincies al tientallen jaren de macht uit. Het zal (nog even) zo blijven…

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zaterdag 07 april 2007 :: 0.02 uur

117 Comments

117 reacties

  1. Het is vanuit de partijtop naar beneden gedirigeerd. Daar waar kan de regeringscoalitie aanhouden, dan kunnen we makkelijker het gristelijke beleid afdwingen.

    Daar waar het kon heeft men immers ook de VVD buiten spel gezet.

    Reactie door Irma — zaterdag 7 april 2007 @ 0.25 uur

  2. Hopelijk zijn er snel nieuwe verkiezingen, waar de SP nog een aantal zetels afsnoept van de PvdA van tante Bos. Alleen moeten de kiezers niet de indruk krijgen, dat de SP zelf de boot afhoudt. De SP moet zich profileren als een serieuze kandidaat voor bestuur en niet alleen als een eeuwige oppostie-partij.

    Groet,

    Frank

    Reactie door Frank — zaterdag 7 april 2007 @ 0.28 uur

  3. oppositie-partij excuus

    Reactie door Frank — zaterdag 7 april 2007 @ 0.30 uur

  4. Hoe meer ik over de provinciale staten, en het kabinet nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat de wetgeving of het beleid daaromtrent foutief of incompleet is.

    Het is natuurlijk van de zotte dat degene met de meeste stemmen kan bepalen wie er mee mag doen, en niet de kiezer.

    Wat mij betreft moet een kabinet of de provinciale staten niet op basis van een debat of regeringsakkoord worden samengesteld, maar op grond van de stemmen die kiezers uitbrengen (naar rato dus). Want nu hebben we dus de situatie dat degene die het ‘het meeste eens is met het CDA’, mag meeregeren, en niet degene waar de meeste mensen (kiezers) hun vertrouwen in uitspreken via hun stem.

    De aantallen stemmen moeten wat mij betreft worden omgerekend naar zetels of kabinetsposten, of hoe je het noemen wil. En dan vechten ze het maar uit, het beleid. Misschien gebéurt er dan nog eens iets in het beleid, want zoals het nú gaat is púre verlakkerij.

    Felix had hier op voorhand al geen énkele kans.

    Reactie door Maurice — zaterdag 7 april 2007 @ 2.06 uur

  5. Dramatisch dat samenspannen van de 3 van Den Haag met de Provinciale bestuurders.
    Ik vrees dat het een heel gesloten beleid wordt waar geen speld tussen te krijgen is.
    Zo bang zijn ze voor de SP…
    De PvdA zal zich voegen in de christelijke plooi om daarmee alles glad te strijken.
    Zelden heeft de arbeiderspartij zich zo laten uitkleden door de avances van de ‘rechtschapen’ mis-leider. Politieke prostitutie! Het Haagse hemeldbed is bezoedeld door ontrouw aan het volk.

    Hup Holland hup! Laat de leeuw niet in z’n hempie staan…
    OP DE SCHOP MET DIT STOEIPOEZENKABINET!

    Reactie door Gloria — zaterdag 7 april 2007 @ 4.25 uur

  6. De commotie rondom het ‘uitsluiten’ van de SP op plaatselijk en provinciaal bestuurlijk niveau is onterecht. De partij moet de credits gegeven worden dat het zich strikt houdt aan de verkiezingsprogramma’s, maar daarin staan dan ook te vaak en te veel reactionaire en voor anderen niet te hanteren punten. Neem het voorbeeld van de stad Rotterdam. Sinds enige tijd is het lang beruchte Zuiderpark weer heerlijk voor iedereen toegankelijk. Grote weiden en waterpartijen zijn er gerealiseerd. Dit was nu jarenlang een punt waar de plaatselijke SP zich met idiote argumenten tegen heeft verzet. Het park mocht niet ‘aangetast’ worden in haar natuurlijke vorm. Elke Rotterdammer wist dat deze vorm verwaarlozing en onveiligheid betekende. Ander breekpunt: woningbouw. Zolang de SP zich blijft verzetten tegen het opknappen van probleemwijken, lijkt bestuurlijke deelname uitgesloten. Jan Marijnissen liet zich zelfs kronen tot ambassadeur van Crooswijk. Deze wijk kenmerkt zich door leegstand, verwaarlozing, onderhuur (massaal) en verdwijnen van nodige voorzieningen. Nieuwbouw op gedifferentieerde wijze, zoals in het plan, zal van deze wijk weer iets leefbaars maken. Maar nee, Remi Poppe wilde al in de jaren 80 afbraakpanden liever renoveren en nog steeds is dat het geldende standpunt. En zo is er nog veel meer.

    Reactie door willem — zaterdag 7 april 2007 @ 7.40 uur

  7. Er is nog een vacature in Groningen.

    De huidige kvk Hans Alders stopt er mee. Misschien is de tijd rijp om een SP er op die plaats te zetten? Dream on.

    De heersende old boys zullen zoals gewoonlijk weer via hun vriendjes en in achterkamertjes de o zo bekwame oud minister of diplomaat naar voren schuiven. De naam die in de wandelgangen rondgaat is die van Dhr Melkert.

    Melkert?

    Ja, Melkert, bekwame man! Zou Wim Kan zeggen.

    Luisterend naar diverse radioprogramma’s valt op dat er nog steeds geroepen wordt dat de SP geen bestuurlijke verantwoordelijkheid durft te nemen. Van bovenaf geregisseerde zwartmakerij die mogelijk effect heeft op de populariteit van de SP.

    Maar over het buiten de deur houden van de SP, wat inmiddels bewezen is wordt met geen woord meer gerept. Wat een triest land is dit .

    Komt nog bij dat de opgeblazen berichtgeving over de paspoortenkwestie de SP in de peilingen heeft doen zakken. Blijf alert SP ers, de aanval is op verschillende fronten ingezet.

    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 7 april 2007 @ 7.43 uur

  8. De SP kan geen compromissen sluiten. Dat is het probleem.

    Reactie door C Harms — zaterdag 7 april 2007 @ 7.46 uur

  9. @5 Gandalf
    Ook goeiemorgen!

    In het dagblad van het Noorden heeft ook al een artikel gestaan over een CdK in Groningen.
    Met sterke argumenten daarvoor o.a. dat een grote partij als de SP nu nog nergens een CdK heeft en dat gezien haar positie al lang ‘verdient’.
    Er wordt nu een procedure gestart waarin de inwoners van de provincie worden betrokken bij het opstellen van een profiel voor de nieuwe CdK. Ik weet niet of je in Groningen woont, maar alle Groninger SP-ers zouden hierop kunnen reageren door o.a. in het profiel te laten opnemen, dat het bij voorkeur een SP-er zou moeten zijn.
    Over welke peiling heb je het trouwens? Als je de peiling van Maurice de Hond avn afgeloepn zondag bedoelt; daar schommelt de SP al tijden rond de 30 zetels -26-27-28-29-30 en meer-.

    Het gevaar bestaat inderdaad dat de mensen gaan zeggen: ik heb nu 2x op de SP gestemd en ze zijn nergens in het bestuur terecht gekomen ( niet in de regering en niet in de Ged. Staten ik stem er niet weer op.
    Daarom zou nu de SP een intensieve ledenwerfcampagne moete starten volgens mij (waarbij kort even iets gezegd zou kunnen worden over het buitensluiten van de SP, overigens zonder zuur en katterig te doen).
    Misschien onder het motto: Na de oude jongens en krenten de jonge meisjes en de rozijnen

    Reactie door Warner Renken — zaterdag 7 april 2007 @ 8.24 uur

  10. @1 Irma
    Ik heb ook even gedacht, dat er door PvdA en CDA druk is uitgeoefend om de SP buiten de deur te houden. Maar omdat dat niet te bewijzen valt
    kunnen we daar volgens mij beter niet teveel de nadruk op leggen.
    M.i. moeten we gewoon positief doorwerken aan de uitbouw van de SP vooral ook op plaatselijk niveau. Er valt daar nog heel wat winst te boeken voor de SP.

    Reactie door Warner Renken — zaterdag 7 april 2007 @ 8.35 uur

  11. Ik ben eigenlijk bang dat dit een excuus is die we de komende vier jaren nog lang van u zullen horen. Hopelijk trapt de kiezer er in 2011 er niet in.

    Reactie door Marijn — zaterdag 7 april 2007 @ 8.36 uur

  12. De sp is wel wat gewend, als ik bedenk hoe het vroeger toeging in Heerlen, dan herken ik het nu in het provinciale en het landelijke.

    Reactie door Ben tarici — zaterdag 7 april 2007 @ 8.57 uur

  13. De band van Pauw & Witteman nog eens terugdraaiend gaf Jan Marijnissen, gezien zijn geuite dédain over het “middenbestuur”, de indruk niet al te veel belangstelling te hebben …
    Dus van welke krokodil komt deze topic?

    Reactie door jk — zaterdag 7 april 2007 @ 9.03 uur

  14. @ ben tarici
    Je hebt volkomen gelijk.
    Zie ook het boek: Het geheim van Oss.
    et herhaalt zich overal.
    Daarom ben ik zeer hoopvol.
    Voorwaarde is wel dat veel plaatselijke afdelingen veel actiever zullen moeten worden, want daardoor verwortelt de SP zich steeds vaster in de samenleving.
    Hier in Groningen zijn zelfs nog een 20 tal gemeentenwaar geen afdeling bestaat. Hoe bestaat het!

    Reactie door Warner Renken — zaterdag 7 april 2007 @ 9.16 uur

  15. Gewoon een stelletje machtswellustigen, die geen afstand van het pluche willen nemen, om eindelijk eens een partij van het volk mee te laten besturen!!

    Reactie door Sinne Tolsma — zaterdag 7 april 2007 @ 9.18 uur

  16. C Harms kijk eens in diverse plaatselijke colleges, daar uit valt je conclusie geheel aan diggelen en weet je dus niet waar je het over hebt! Ik had je hoger ingeschat!
    De SP kan en wil het wel, maar dan zullen de overige partijen ook willen en daar schort het vaak aan.

    Reactie door Sinne Tolsma — zaterdag 7 april 2007 @ 9.20 uur

  17. Gewoon door gaan met de SP wie had anders alle rotzooi in dit land naar boven gehaald.
    Blijf aan de gang Jan, jaag ze op leg hun wanpraktijken bloot en gun ze geen rust.
    Maak van de PVDA een stuk opgejaagd wild die zijn eigen kudde opvrat.

    Reactie door De Hakker — zaterdag 7 april 2007 @ 9.58 uur

  18. Hallo Irma
    het is wel te bewijzen dat ze buiten de boot worden gehouden.
    kijk maar naar de reaktie van de Hr Callon na de provinciale verkiezingen, toen de uitslag bekend werd.
    dit zegt genoeg, daarbij komt dat ik nog steeds nier begrijp waarom op de cda en pvda wordt gestemd.
    jans

    Reactie door Jans — zaterdag 7 april 2007 @ 10.05 uur

  19. @9 Warner,
    Ja inderdaad. Dat we hier in Groningen mogen meedenken over het profiel van de nieuwe kvk hoorde ik gisteren. Of de mening van het volk daadwerkelijk meetelt is de vraag. Voor velen geldt: “als het maar een Groninger is,” dus de naam van Remkes werd ook al genoemd. Nou vraag ik je!

    @10 Warner,
    Hard en onomstotelijk bewijs is moeilijk te leveren, maar dat hoeft ook niet. Zo is het voor mij buiten kijf dat er gemarchandeerd en handjeklap is gespeeld door de zittende macht. Ik bedoel eigenlijk: de waarschijnlijkheid in acht genomen. Toeval bestaat niet.

    Zeker is het verstandig om naar de toekomst te kijken maar of die, gezien het in mijn ogen ondemocratische gekonkel rooskleurig zal zijn, valt nog te bezien. Alert blijven is het motto.

    Reactie door Gandalf — zaterdag 7 april 2007 @ 10.06 uur

  20. Sorry, moet zijn CvK ipv kvk ( kamer van koophandel) Blunder!!

    Reactie door Gandalf — zaterdag 7 april 2007 @ 10.09 uur

  21. Goeden morgen vrienden SP.

    Zij die beweren dat de SP geen compromissen kan sluiten heeft geen onderscheidt wat er bij de onderhandelingen gebeurt.
    Ten eerste hij zou er bij moeten zijn, om dat te kunnen konstateren, of hij/zij heeft geen benul wat er achter de bestuur tafel plaats vind.
    Nu ben ik daar ook niet bij geweest, maar ik ervaar hetvolgende:
    Daar worden de vriendjes uitgekozen, waarvan zij weten geen last van te hebben, dus kritiekloos volgen wat er gebakken wordt.
    Geen democratisch besluit!
    Wie me kan bewijzen dat ik het fout zie, dat zie ik graag tegemoed.

    Reactie door Ouwe Dirk — zaterdag 7 april 2007 @ 10.19 uur

  22. @ 8 C. Harms

    Beste Cees (of staat die C. voor Cornelis?),

    De SP kan geen compromissen sluiten schrijf je. Om in paasstijl te blijven wil ik deze opmerking terzijde leggen door de vergelijking met het compromis van Judas. Door verraad werd Jezus opgehangen. Een paar luizige zilverlingen was de prijs voor Zijn leven.

    De SP is (vooralsnog) onomkoopbaar en woordgetrouw.

    Het boeit mij overigens om te zien dat je erg geïnteresseerd bent in het gedachtengoed van de SP. Je voelt je te midden van ons erg thuis. Dat doet me goed en is ook de bedoeling van een rechtschapen politieke partij. Je interesse geeft hoop voor de toekomst. Deze woorden schreef Hans Wiegel in 1981 aan mij toen ik als JOVD’er voor de VVD had gefolderd. Geestelijk ben ik echter goed terecht gekomen.

    Ik ben benieuwd wanneer je je als lid komt aanmelden.

    Je bent welkom.

    Erik Sc

    Reactie door erik — zaterdag 7 april 2007 @ 10.22 uur

  23. Dirk je ziet het deels goed!
    Enkel gingen wij wel de onderhandelingen in om er zoveel mogelijk uit te slepen en dat is ons gelukt.

    Hier is de pvda gelukkig socialer dan landelijk, dus zij (als grootste partij 13 van de 35 zetels) wilde met ons vriendjes worden!

    (delegatielid coalitie onderhandelingen)

    Reactie door Sinne Tolsma — zaterdag 7 april 2007 @ 10.38 uur

  24. Sinne Tolsma — zaterdag 7 april 2007 @ 9.20

    Ik kijk naar de bezoekers van dit weblog. Met een aantal valt ook niet te praten, ook al ben je het oneens. Als de SP compromissen sluit raken ze dat gedeelte kwijt. Terwijl ikzelf geloof dat er best nog mensen van elke stroming zijn, die wel proberen elkaar te begrijpen. Als ik van mezelf uitga zitten er, behalve veel foute, ook goede aspecten en intenties aan de SP. Maar hier moet je alles steunen en anders kun je beter weggaan. Da’s niet een goede insteek.

    Reactie door C Harms — zaterdag 7 april 2007 @ 10.45 uur

  25. CDA en PvdA hebben niet alleen machtsposities los te laten op het niveau van het provinciaal bestuur, maar ook op alle andere niveaus.
    Op alllerlei sleutelposities in de samenleving zijn CDA-ers en voor PvdA-ers benoemd.
    Het zal daarom niet eenvoudig zijn voor die gevestigde partijen om die machtsposities op te geven. Dat is volgens mij de diepere achtergrond van het buiten de deur houden van de SP.

    Reactie door Warner Renken — zaterdag 7 april 2007 @ 10.53 uur

  26. doorgaan sp wij krijgen dat boeven gespuis heus nog wel uit het haagse pluch, de volgende verkiezingen komen er aan dat is zeker. de shell marionet windvaan bos heeft bijvoorbeeld de graaitax al afgewezen dat zal hard aankomen bij de burger ,en dat veraad zal de nep socialisten van de Partij Voor Directeuren Advocaten heel wat stemmen kosten. je kunt het volk niet eeuwig ongestraft bedriegen en oplichten .sp word de grootste een eerlijke echte mensen partij….

    Reactie door berty — zaterdag 7 april 2007 @ 10.58 uur

  27. Een goeie tip voor de volgende verkiezingen.
    Eis het potlood.

    Er is maar 1 manier om de SP groot te krijgen.
    Dat is een revolutie.
    Het omver werpen van dit verachtelijke kabinet,die naar niemand luisterd dan hun eigen bilderberg plannentjes.
    De CU brengt ons terug naar de middeleeuwen.
    Alle vrijheden die we opgebouwd hebben zijn we aan het verliezen.
    Zometeen het rekeningrijden en de chip in ons rijbewijs,paspoort,id-kaart volgt ons waar we zijn.

    Reactie door sander — zaterdag 7 april 2007 @ 10.59 uur

  28. Luister nu naar BNR radio, gaat zo over: waarom de kritiek zo snel verstomd bij de SP leden over de uitspraak van Jan marijnissen.

    BNR radio laat elk uur horen dat Jan Marijnissen vind dat men de dubbele nationaliteit moet inleveren.

    Reactie door e.krul — zaterdag 7 april 2007 @ 11.04 uur

  29. @8 HARMS,

    Ja..hoor..daar….is Harms weer, de man met de politieke intelligentie van een kapotte stofzuiger.
    Compromissen sluiten…waar compromissen sluiten..met wie compromissen sluiten,hoe zo
    compromissen sluiten???
    Hoe kan je compromissen sluiten met niet
    willen luisteren angsthazen zoals JPB/WB/en
    de kwazie CHristelijk Rouvoet. Ze hebben de boel( de kiezers dus) gewoon besodemieterd,
    Harms je moet dat wel doorhebben alvorens je weer met onzinnige postjes op het log komt.
    Apropos, Ik heb je ook getroffen op
    http://WWW.SAMENWERKEN AAN NEDERLAND.NL ook daar zijn je verhalen weer op het niveau van de fabeltjeskrant.
    Ja, ik kan je niet anders kwalificeren dan
    een minkukel, dat is geen scheldwoord maar een feitelijke conclusie.
    Ik kan me verkneukelen nee… ik kan bijna niet wachten op je onzinnig commentaar.
    MAAR BLIJVEN GAAN HOOR!!!!!!!!!!!

    Reactie door Joop Fontein — zaterdag 7 april 2007 @ 11.14 uur

  30. “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.” – Mohandas Karamchand “Mahatma” Gandhi

    Ik heb er alle vertrouwen in dat de SP uiteindelijk mee zal regeren. We moeten, helaas, nog wat geduld hebben vrees ik.

    Reactie door marek — zaterdag 7 april 2007 @ 11.14 uur

  31. Het is onbegrijpelijk dat men blijkbaar overal de SP wantrouwt en succesvol buiten de deur weet te houden. Het provinciaal bestuur is een geval van handjeklap.
    Maar wanneer de SP in iedere provincie buiten de deur wordt gehouden lig het misschien ook een beetje aan de partij zelf?
    Ik ben overigens SP stemmer en blijf dat.

    Reactie door Bert — zaterdag 7 april 2007 @ 11.38 uur

  32. Bert, lees eens de redenen in Brabant waar machts- en publicitietsgeile (RTL4 Verlinden) Hoes aangeeft geen zin te hebben in de SP, terwijl de VVD in brabant eigenlijk niets te vertellen heeft.
    Vermoedelijk heeft Hoes een bruin armpje bij het CDA!!

    Reactie door Sinne Tolsma — zaterdag 7 april 2007 @ 12.22 uur

  33. Zoals ik al eerder heb aangegeven, de westerse wereld wordt geregeerd door het kapitaal.
    Dit uit zich niet alleen op landelijk niveau maar ook op plaatselijk niveau.
    Kapitaal en socialisme zijn tegengestelden van elkaar omdat zij andere belangen dienen.
    De stemplicht is mi afgeschaft omdat dit in de kaart zou spelen van de sociaal denkende en levende mens. En dat is nu precies wat het kapitaal niet wenst.
    Ons land wordt geregeerd door een heel klein deel kapitaal krachtigen die ons allen financieel in de tang heeft en met ons kan doen wat zij willen omdat er altijd mensen zullen zijn die voor een grijpstuiver hun medemens het leven zuur zullen maken.
    Wat dit betreft blijft de geschiedenis zich almaar herhalen, helaas moet ik daarbij zeggen.

    Reactie door Frans — zaterdag 7 april 2007 @ 12.25 uur

  34. @29 Joop Fonteijn,

    Hier maak je toch een foutje mijn beste.
    Het niveau van de fabeltjeskrant.
    Harms????
    Vrees dat je hem iets té hoog in hebt geschat.
    Meneer den uil kon nog lezen hoe iets in elkaar stak en dat had een dubbele bodem weaar veel volwassenen het mee konden doen.
    Dit ontgaat C. Harms zelfs.

    Fijne Paasdagen met z’n allen gewenst.

    Reactie door bijdehandje — zaterdag 7 april 2007 @ 12.38 uur

  35. Over echt Christelijk leven en omgaan met je medemens wil ik het volgende zeggen:

    Niemand kan er iets aan doen hoe hij/zij wordt geboren, met een handicap, met een laag iq. etc.
    De plicht van een gezond mens met een hoog iq zou moeten zijn; “Het beschermen van de minder bedeelde medemens”.
    In plaats daarvan wordt de minder bedeelde mens al van af het begin der mensheid uitgebuit, misleid, uitgeknepen, belogen, etc,. Dit omdat hij/zij zich niet kan verweren tegen deze machten.
    Hier zou een taak dienen te liggen in een Christelijk kabinet.
    Helaas bestaat een Christelijke levenswijze alleen onder de echt sociaal levende en denkende mens.
    Ik vind het daarom misplaatst dat ons kabinet zich beroept op Christelijke normen en waarden daar zij hier totaal geen blijk van wensen te geven. Er wordt de minderheid af en toe een handvol kruimels toegeworpen hetgeen in de echt Christelijke traditie als een schande zou moeten worden gezien.

    Reactie door Frans — zaterdag 7 april 2007 @ 12.46 uur

  36. Het is jammer dat dit log geen edit functie heeft omdat je dan niet in staat bent om je text te corrigeren :(

    Reactie door Frans — zaterdag 7 april 2007 @ 13.02 uur

  37. @31 Bert
    In Groningen heeft Kees Zwagerman, de lijsttrekker hier, zo knap onderhandeld, dat de SP niets verweten kan worden.
    Hier lag het absoluut niet aan de SP. Alleen de angst voor nog meer succes als ze ook op provinciaal niveau kan laten zien dat ze goed kan besturen, heeft volgens mij de doorslag gegeven. Zie ook wat ik schreef @25
    @30 Marek
    Ja inderdaad dat is precies de volgorde.
    Zo is het in Oss gegaan en dat is het model voor de rest volgens mij.
    Ontkend worden, belachelijk gemaakt worden, bevochten worden en dan winnaar worden.

    Reactie door Warner Renken — zaterdag 7 april 2007 @ 13.04 uur

  38. http://www.telegraaf.nl/binnenland/61656391/Kabinet_wijst_graaitax_af.html?p=2,1#reacties

    mensen , reageren, hier lusten de honden geen brood van, Wouter bos was toch een man een man een woord een woord.

    Reactie door Toergenjev — zaterdag 7 april 2007 @ 13.06 uur

  39. @Frans 36

    Een edit-functie is inderdaad heel practisch.

    Reactie door jk — zaterdag 7 april 2007 @ 13.46 uur

  40. En dan vindt de PVDA het nog steeds vreemd dat de kiezers massaal weglopen.

    Reactie door Willem — zaterdag 7 april 2007 @ 14.05 uur

  41. Op zich zelf is de SP altijd gekant geweest tegen deze bestuurslaag. Dus op zich zelf kan de SP nu vrij schieten op een bestuursorgaan wat eigenlijk geen plek verdient binnen het openbaar bestuur. De SP zit nog steeds in de wachtkamer. Ook dat behoeft geen nadeel te zijn, want mensen raken steeds meer gecharmeerd van de SP. Wat mij altijd opvalt, wanneer ik ergens ben waar SP initiatiefnemer is het sociaal gehalte heel groot is. Ook cooperatief zijn. SP’ers zijn vaak mensen die betrokken zijn bij maatschappelijk en sociaal verkeer. Die behoefte neemt steeds meer toe. Het individu wil weer socialiseren.

    DE SP is bij de volgende verkiezingen het antwoord op veel vraagstukken waar dit kabinet na 100 dagen onder de bevolking te zijn geweest niet uitkomt. De SP is nl. alle dagen van het jaar onder de bevolking.

    Iets wat de provinciebestuurders niet door hebben vanaf de ivoren toren. Deze laag heeft nog nimmer affiniteit gehad met de vraagstukken die de mensen bewegen.

    Slaap zacht, provinciebestuurders in deze laatste vier jaar.

    Reactie door Ton Sijm — zaterdag 7 april 2007 @ 14.30 uur

  42. DEMOCRATIE?

    Gezien de huidige naïviteit die er bij de SP en de veel SP-ers blijkt te bestaan over macht en machts-vragen, lijkt het mij verstandig om eerdere democratiserings voorstellen van bv. D66 nog eens tegen ‘t licht te houden.

    Je kan het als SP-partijleider in Nederland namelijk aan niemand verkopen dat je de eerste kamer niet ziet zitten, om vervolgens achter alle ‘machts-feiten’ aan te gaan lopen die samenhangen met een verkiezings-procedure die niet democratisch, of op z’n best semi-democratisch te noemen is.

    Macht, Provinciaal-Gedeputeerden lusten daar wel pap van, zeker zolang en omdat het zo’n makkelijk houdbare positie is via het mannetjes/vrouwtjes-makende systeem der partijdigheid.

    Als gedeputeerden elke vier jaar op persoonlijke merites zouden worden beoordeeld en gekozen, tja, dan zouden den dezen wel even anders piepen als het op een Provinciale formatie-vorming aankomt.

    Maar Jan schijnt daar niet veel belang aan te hechten, en tja, daar sta je dan Jan, Jan met de lege handen!

    Reactie door Machiavelli. — zaterdag 7 april 2007 @ 14.46 uur

  43. Zielig hoor, ik zou bijna medelijden krijgen met de SP! Niet in de regering, niet de gemeenteraden, niet in de provinciebesturen… En dit is niet de schuld van de SP natuurlijk. Maar van wie dan wel. Drie keer raden: de PvdA !!! (“PvdA; voor al uw frustraties”)
    Hou toch eens op met dat gemok aan de kant.

    Reactie door Vermeer — zaterdag 7 april 2007 @ 17.20 uur

  44. Joop Fonteijn/bijdehandje

    Ik zou jullie toch willen adviseren het verkooppraatje anders op te zetten. Dit sprankelt niet.

    Reactie door C Harms — zaterdag 7 april 2007 @ 17.55 uur

  45. @44 Harms

    Je ongenoegen over de SP kun je bij de telegraaf kwijt jongen.
    Misschien ben jij wel die Bolk uit einstein die de SP de Sukkel Partij noemt en de partij van de luie werklozen.
    Zou me niets verbazen!
    Fijne Pasen Harms.

    @38 Toergenjev,

    De Telegraaf is nogal selectief in het weergeven van reactie’s heb ik gemerkt.

    Een ieder die de SP een trap kan geven wordt geplaatst.
    Spreek je ze aan op hun “spelregels” (artikel 1 van de grondwet, discriminatie, belediging etc. op overtuiging van geloof, politiek en nog wat andere zaken) is verboden maar ze laten dat dus duidelijk wel toe.
    Fijn krantje, zou er m’n reet nog niet mee af willen vegen.
    Dubieus zwikkie daar, geeft overal maar een eigen uitleg aan en als het in hun straatje te pas komt rukken ze van alles uit verband.

    Reactie door bijdehandje — zaterdag 7 april 2007 @ 18.19 uur

  46. @ C.harms (8):

    Citaat: “De SP kan geen compromissen sluiten. Dat is het probleem.”

    Beste niet zo charming man, waarom zou je je niet eerst eens op de hoogte stellen van de feiten -zoals daar zijn: diverse Colleges van B&W met de SP erin-, voordat je hier je losse flodders loslaat?

    Reactie door Olav Meijer — zaterdag 7 april 2007 @ 18.20 uur

  47. @ Gandalf (20):

    Misschien helemaal niet zo’n blunder, maar een beetje waarheid. Want er zijn vast wel CvK’s die eigenlijk vooral fungeren als Commissaris van Koophandel en graag een Kamer voor de Koningin vrijhouden, als ze komt.

    Reactie door Olav Meijer — zaterdag 7 april 2007 @ 18.28 uur

  48. @47 Olav,

    Ik doe het even hier,

    Ik rust prima uit, maar het Gouden ei is niet helemaal mijn smaak.
    Zie wel graag een goeie thriller, maar wat lezen betreft dan toch liever het me verdiepen in de geschiedenis.

    Fijne Pasen gewenst, ook aan alle anderen.

    Reactie door bijdehandje — zaterdag 7 april 2007 @ 18.39 uur

  49. Aantal unieke deelnemers aan de recente weblogdiscussies

    Discussie Aantal unieke deelnemers
    ——— ————————
    Paspoort 380
    Irak 77
    NOVA 79

    De andere kunnen wel met het handje.
    380 deelnemers is natuurlijk een uitstekende score. SP heeft niet te klagen.

    Iemand geïnteresseerd in het script?

    Reactie door jk — zaterdag 7 april 2007 @ 18.53 uur

  50. Misschien ben jij wel ……………..

    Ja, wie weet wat ik allemaal niet zou kunnen zijn.

    Reactie door C Harms — zaterdag 7 april 2007 @ 18.58 uur

  51. Olav Meijer — zaterdag 7 april 2007 @ 18.20

    Omdat er ook nog goede SP-ers zijn. Het is wel moeilijk zoeken, maar ze zijn er wel.

    Reactie door C Harms — zaterdag 7 april 2007 @ 18.59 uur

  52. Tsja…

    Het druist naar mijn idee wel enigszins tegen democratische principes in, maar van de andere kant verbaast het me eerlijk gezegd niet zo.

    Sterker nog, het was/is de grondslag voor mijn persoonlijke (lichte) voorkeur om de SP nog “even” in de oppositie te laten blijven. Opdat iedereen even kan wennen aan de SP als serieuze partij. Zoals het er nu naar uit ziet, hoop ik dat dit kabinet de hele 4 jaar uitzit, want de aversie jegens de SP zit voor mijn gevoel nog dieper dan ik steeds dacht. Misschien moet er zelfs nog wel een Balkenende V (VI, VII enz.) aan worden vastgeplakt. Of een ander kabinet zonder SP. Geen idee. We moeten maar zien.

    Ik wil alleen graag in een goede afloop VOOR IEDEREEN kunnen blijven geloven. En bij voorkeur moet dat geloof niet alleen bij de SP gevonden kunnen worden, want dan heb ik als kiezer tenminste echt wat te kiezen.

    Reactie door Wilbert — zaterdag 7 april 2007 @ 19.22 uur

  53. 43@Vermeer

    De SP zit inderdaad niet in de regering of de eerste kamer maar in de oppositie voor (waarschijnlijk) de volgende 4 jaar.
    Intussen :
    De graaicultuur blijft.
    Of het extra geld aan de Gemeenten voor de WMO effectief zal leiden tot betere en meer effectieve zorg voor mensen die het nodig hebben is nog even afwachten, hopelijk zal Agnes Kant heel wat kunnen bereiken.
    Of het ontslagrecht versoepelt zal worden : ik vrees van wel.
    Zal er uiteindelijk een onderzoek komen naar de deelname in Irak? Als het aan de Eerste Kamer ligt?
    “Geen kind in de cel” ; Bos en Balkende waren het hier tijdens een verkiezingsdebat over eens. Hoeveel kinderen zitten er op dit ogenblik in de cel met hun ouders of alleen ?
    “Eerst het zuur dan het zoet” ; het meeste zoet nu al en binnenkort meer voor zij die al jaren zoet kregen ?

    Zou het kunnen dat CDA, PvdA en VVD er van de ene kant van uitgaan dat het geheugen van de meeste kiezers kort is, niet alleen wat betreft verkiezingsbeloften maar ook wat betreft beleid van 4 jaren?
    En dat ze terzelfdertijd bang zijn omdat ze merken dat de SP geen ‘eendagsvlieg’ is, bang voor de steeds groter wordende steun die de SP krijgt omdat deze partij niet enkel in woord maar ook in daad blijft opkomen voor zoveel mensen die jaren en jaren steeds minder gegund werd?
    Misschien een goed idee : dat de SP jaarlijks een overzicht over het Kabinet – en de Eerste Kamer – zou publiceren :wat ze beloofden, de maatregelen die dit Kabinet neemt en de effectieve gevolgen ervan.
    En daarnaast een overzicht van wat de SP beloofde en wat ze hebben kunnen bereiken.
    Zodat iedereen ook na 4 jaar nog duidelijk weet waar het om gaat.
    29@ Joop Fonteijn 34@ bijdehandje 45@bijdehandje
    Jullie kunnen toch gewoon reageren en discuteren met Harms, laat iemand anders ook in zijn waarde. Sp’ers staan daar toch voor.

    Reactie door Lieve — zaterdag 7 april 2007 @ 20.10 uur

  54. @52 Wilbert

    Tsja…

    Ik moet blijkbaar nog even wennen aan jou als serieuze partij wanneer je nu nóg gelooft in een goede afloop VOOR IEDEREEN zijnde te vinden bij andere partijen dan de SP. Als het volk niet kiest voor de SP, krijgt zij het wederom voor de kiezen Wilbert…er rest maar één keuze.

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 7 april 2007 @ 20.40 uur

  55. @Wattenstaafie — zaterdag 7 april 2007, 20.40

    Ga jij nu óók al woorden verdraaien? Ik had het over de SP als serieuze partij. Niet over mezelf.

    Maar goed, no offense. Als ik zelf zwakke momenten heb, heeft een ander ze misschien ook wel eens. Of anders begrijp ik gewoon niet, waarom het verkeerd is om te willen blijven geloven in een goede afloop voor iedereen. Maar dat geeft dan niet. Ik begrijp wel meer niet.

    Reactie door Wilbert — zaterdag 7 april 2007 @ 21.32 uur

  56. C Harms
    Alle @ bijdrages.

    Ik vraag me werkelijk af, wat u hier
    nog op dit log doet.
    Als ik u bijdrages doorlees, kan ik mij absoluut niet vinden in de standpunten die u inneemt.
    Maar dat betekent niet dat we geen serieuse discussie kunnen hebben.

    U doet nu net alsof u hier niet welkom zou zijn, dat vind ik een beetje vreemd.
    Aangezien u hier al geruime tijd aktief bent.

    Het is Aktie-Reaktie!
    Wie een harde toon kiest, moet niet raar opkijken als de reactie dan van dezelfde toonhoogte blijkt te zijn.

    Reactie door kitje — zaterdag 7 april 2007 @ 21.57 uur

  57. @55 wilbert

    Nu begrijp ik je WILbert.
    Verdraaien is niet mijn stijl, verdraaien van woorden misschien als spel, maar nooit op een manier die de intentie geweld aandoet. Verdraait nog aan toe, dát nooit!
    Nee, ik zal nooit proberen uit het gezegde iets anders te halen dan werd bedoeld.
    Ik heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen of jij mij of wellicht wij elkaar.
    Dank voor je reactie!

    Welgemeende Groet!
    Sjaak

    Reactie door Wattenstaafie — zaterdag 7 april 2007 @ 22.00 uur

  58. @kitje — zaterdag 7 april 2007, 21.57
    @Wattenstaafie — zaterdag 7 april 2007, 22.00

    Dat bedoel ik nou. Benader elkaar met een positieve grondhouding. Daar heb je veel meer aan dan elkaar afzeiken. :D

    En Sjaak, de kou is weer uit de lucht, hoor. Dank je.

    Reactie door Wilbert — zaterdag 7 april 2007 @ 22.23 uur

  59. 43@Lieve,

    Dat is al tevéél geprobeerd bij C. Harms.
    Zie ook de bijdrage van Kitje%56.
    Harms provoceert alléén, een werkelijk redelijke discussie met hem is onmogelijk.
    Er zijn er velen op dit weblog die pogingen hebben ondernomen hiertoe, maar hélaas, zonder resultaat.

    Reactie door bijdehandje — zaterdag 7 april 2007 @ 22.44 uur

  60. @44 Harms

    Het synoniem voor Harms is ENG/DOM/VERVELEND en OVERBODIG.

    Ik verdenk Harms er van dat hij vanuit een
    psychiatrische inrichting mag internetten.
    Ondanks alles blijf ik hem amusant vinden,
    amusant maar niets anders.

    Reactie door Joop Fontein — zaterdag 7 april 2007 @ 23.08 uur

  61. @ 59 bijdehandje

    Bedankt voor de toelichting op mijn bijdrage.

    Het is inderdaad heel moeilijk om een echte discussie te krijgen met C Harms.
    Na het lezen van bijdrage 24, vroeg ik mij af waarom hij er voor kiest om toch nog steeds zijn bijdrages hier achter te laten.
    Ik ga de discussie nog steeds graag aan, maar daar is alleen sprake van als beide partijen met serieuse argumenten komen.
    En daar zit nu net het probleem, met de schrijver van deze stukjes.
    Het blijft bij one liners.

    Reactie door kitje — zaterdag 7 april 2007 @ 23.09 uur

  62. Harms @51

    C.H. je bent ziende blind, als je mnaar goede SPers wilt zoeken en niets ziet consulteer Hans Anders eens,een leuk maar bovenal goedkoop brilletje is het enige dat jij nodig hebt.

    Reactie door Joop Geel — zaterdag 7 april 2007 @ 23.14 uur

  63. Om even aan te geven hoe Christelijk het CDA en de CU zijn: Beiden hebben NIET gereageerd op mijn vragen zoals hieronder genoemd (deze was aan de CU; die naar het CDA was van dezeldfe strekking):

    M.

    Ik wil graag een vraag stellen en deze, samen met het antwoord als open brief publiceren:

    Hoe kan het zijn, dat een partij als de CU, met de Bijbel als leidraad meedoen aan zaken, welke
    in strijd zijn met de Schrift, terwijl andere specifieke zaken wel zwaar wegen voor de CU zoals
    abortus, euthanasie en zaken rondom homofiele medemens.
    Je mag van een Bijbelvaste Christen toch verwachten, dat hij/zij het geloof niet verloochent voor
    aardse zaken, welke in strijd zijn met de beginselen van de Schrift.
    Een paar voorbeelden:
    U werkt indirect mee met oorlogshandelingen (en niet alleen defensieve), waarbij ook dodelijke
    slachtoffers vallen. U hebt als partij niet de 30% inkomensverhoging geweigerd. U hebt niet als
    partij gevraagd om de wet aan te passen inzake het lijfelijk straffen van eigen kinderen.
    Gij zult niet doden (laten doden is geen probleem ?) Wie zijn kinderen liefheeft, spaart de roede niet.
    Nu MOET de roede worden gespaard en zie wat het gevolg is: opvoednanny’s, kinderen en ouders
    met geestelijke problemen. Ook de tekst “Jezus sprak tot de rijke jongeling ‘Verkoopt uwen rijkdommen
    en verdeelt de opbrengst onder de armen’ ” schijnt de CU te negeren.
    Zult u straks, ingeval van een paar stevige politieke misstappen van een enkele politicus een motie van
    wantrouwen steunen, of komt hij/zij er van af met iets in de trend van “Het zij u vergeven”
    Durft u mijn stelling, dat partijen, welke hun programma koppelen aan religie het belang van aardse
    zaken boven de principes van de nagevolgde religie stellen toe te geven of meent u, dat dit onjuist
    is ? (Graag toelichten)
    In geval ik geen antwoord op mijn vragen/stelling ontvang ben ik zo vrij dit op te vatten als
    bevestiging dat aardse zaken voor de CU zwaarder wegen dan het geloof in God.

    Hoogachtend,

    Reactie door Peter — zaterdag 7 april 2007 @ 23.15 uur

  64. @ 59 bijdehandje

    Bedankt voor je toevoeging aan mijn bijdrage.
    Ik blijf kiezen voor een positieve benadering, al moet ik wel toegeven dat het
    in het geval van dit soort reacties soms best lastig is.
    Vooral ook door de toonzetting van de bijdrages.
    Desondanks hoop ik nog steeds op een echte discussie.

    Reactie door kitje — zaterdag 7 april 2007 @ 23.20 uur

  65. @60 Peter

    ‘In geval ik geen antwoord op mijn vragen/stelling ontvang ben ik zo vrij dit op te vatten als bevestiging dat aardse zaken voor de CU zwaarder wegen dan het geloof in God’.

    Maar dus juist ook vanuit het aardse geredeneerd én vanuit wat hun is geleerd krijgt dit nog een extra dimensie: Het pluche weegt voor de CU blijkbaar zwaarder als het oprecht handelen naar hun God en het zich bewust zijn van liegen naar de aardse medemens.
    Vader, Zoon en Heilige Geest verloochend!

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 8 april 2007 @ 1.27 uur

  66. Het beste is gewoon niet meer te reageren op C.Harms. Lijkt mij tenminste.

    Reactie door Warner Renken — zondag 8 april 2007 @ 8.56 uur

  67. peter 63 ik ben bang dat ze je zullen andwoorden,,zoals dit
    het geloof staat in nederland los van de politiek,,

    je kunt er niks mee,je hebt er niets aan,en ze liegen zelfs op email papier.
    weet je?
    nee!(ik geef zelf even andwoord)
    moet je eens een emailtje versturen naar vvd von baalen.heb je maanden gratis info over de beursen,en beleggings maatschapijen.

    Reactie door ad — zondag 8 april 2007 @ 10.18 uur

  68. Ik heb nog niet alle reacties kunen lezen. Want ondanks dat het Pasen is, heb ik nog het een en ander te doen.

    Maar ik snap ook niet waarom er tegenwoordig in een tijd, waarin, mee dank zij internet een Nieuwe Verlichting kan worden ingeluid, nog mensen zijn die op het CDA stemmen.

    Maar media en o.a. CDA brengen alleen maar leugen en geen waarheid. Zij houden onwetenheid graag in stand. En voor wie doen zij dat?

    Welbeschouwd, is het CDA gewoon een verzameling van principieel ongewenste splinterpartijen. Of is dat niet zo?

    De PvdA is al een hele tijd geinfiltreerd, door tegenstanders van zijn oorspronkelijke gedachtengoed.

    Hopenlijk wordt de huidige denkwijze van de SP, daar niet door aangetast.

    Gerrit.

    Reactie door Gerrit Jetten — zondag 8 april 2007 @ 10.41 uur

  69. cordon sanitair,in belgie rechts in nederland links.
    de pvda is allang geen linkse partij meer,
    de cariere planners,die daar het stem vee,
    vernaggelen,hebben toekomst ambities,zoals
    kok,het bewijs hiervoor is de uitsluiting ,
    van de sp,alhoewel ze voor de geloofwaardigheid wel genootzaakt zijn,actie punten van de sp te pikken.
    het zou toch vanzelfsprekend zijn,dat links samenwerkt,nee dus rekken en er bij blijven,
    en met modder gooien naar de sp.
    hoe lang nog

    Reactie door hw rademaker — zondag 8 april 2007 @ 10.43 uur

  70. Joop Geel — zaterdag 7 april 2007 @ 23.14

    De goeien vallen mij aan op inhoud en gaan mij in discussie over de verschillen. De slechten…….., let maar op.

    Reactie door C Harms — zondag 8 april 2007 @ 11.58 uur

  71. nou ik zie nog niks,maar tkan nog komen,ik kijk vanmiddag wel eens weer,om 4 uur.
    of de goeien/slechten al int geweer zijn gekomen.

    Reactie door ad — zondag 8 april 2007 @ 12.35 uur

  72. c.Harms.

    Wat ben je weer zielig.
    Dus ik ben slecht,omdat ik je verhalen kul vind.
    Vooral als je het hebt over de Islam die niet deugt en dat zij geen rechten meer hebben als een blanke cristenen.
    Van jouw mogen ze allemaal afgeknald worden.
    De goeie zijn zeker die rijke mensen die de armen uitbuiten.

    En de slechte zijn die armen die uitgebuit worden door de rijken.

    Je lijkt wel de belastingdienst.

    Reactie door sander — zondag 8 april 2007 @ 19.06 uur

  73. Damn had me nog zo voorgenomen NIET te reageren *zucht* (niet bold bedoeld ;) ).

    @70 C Harms,

    Wil je de/die perso(o)nen nou echt als goed of slecht classificeren?
    Er bestaan (geloof het of niet) mensen met meer en met minder geduld en niet alleen bij de SP maar ook bij andere partijen.

    Als u in het verkeerde onderwerp op de verkeerde knoppen drukt sluit ik het niet uit dat ik u OOK verrot scheld.

    Reactie door Lisette — zondag 8 april 2007 @ 20.28 uur

  74. Ik lees steeds,reageer maar niet meer op C Harms.Toch zijn er mensen die het niet kunnen laten te reageren.deze man lacht zich een deuk,omdat hij er genoegen in schept de boel op te naaien.voeg u woord bij de daad en laat hem rechts liggen.

    Reactie door rafstal — zondag 8 april 2007 @ 22.08 uur

  75. @72 Sander,

    Wat nog kwalijker is, zijn diegenen die haat zaaien tegen een bepaalde bevolkingsgroep.
    Puur en alléén omdat ze een ander geloof hebben.

    Door uitspraken van die figuren, w.o. Wilders, wordt er nog veel meer van ONZE BELASTINGCNTEN MISBRUIKT voor de extra beveiliging van deze haatzaaier.

    LEKKER TRAPPEN TEGEN DE ISLAM, HET LIJKT WEL OF HIJ EROP KIKT!

    Denk maar niet dat Blondie dat zelf ophoest, néé dat mogen wij weer opbrengen al die extra miljoenen.
    Hier telt dus niet ineens het principe wat ze daar in Den Haag zo hoog hebben staan,
    EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN.

    Ze kramen allerlei onverdraagzame onzin uit tov. een bepaalde groep (N)Medelanders en de gewone burger mag de kosten opbrengen om die griezels te beschermen.

    Tegen Wilders speciaal, zou ik zeggen help je zelf broeder, je roept het over jezelf af.

    Laat de burgers van Nederland niet opdraaien om extra kosten te maken voor haatzaaienden uitspraken die (U)jezelf doet.
    Wees een vent, neem je verantwoordelijkheid en beveilig jezelf op eigen kosten.

    t’Zijn tenslotte jouw uitspraken en niet die van de doorsnee Nederlander.

    @70 Lisette,

    Niet doen kindje, houdt de eer aan jezelf.
    Deze oprispingen gaan vanzelf weer vertrekken.

    Reactie door bijdehandje — zondag 8 april 2007 @ 22.29 uur

  76. Wat Provinciale Staten betreft, dat is/was toch een bestuurslaag welke bij de SP niet erg geliefd was!
    Ook de burger laat, gezien de opkomstcijfers, weten niet erg gecharmeerd te zijn van dit soort Provinciaal Bestuur! Het is een kliek waarbij “ons kent ons” nog steeds de boventoon voert en de echte democratische beginselen niet bepaald serieus genomen worden!
    Het “buitensluiten” van de SP komt ons misschien wel juist goed uit..Hiermee kunnen we opnieuw weer aantonen hoe overbodig en ondemocratisch deze “ons-kent-ons” cultuur eigenlijk functioneert..NIET dus!!
    De SP kan nu met alle recht en reden pleiten voor afschaffing van dit “bestuursorgaan” of liever gezegd “machtsgeile vriendenclubje” en daarmee de kiezer een groot plezier doen!!

    Reactie door ToN — zondag 8 april 2007 @ 23.44 uur

  77. Wilders wint het toch nooit van de islam of het christendom. Daar is hij te a-religieus voor. Voor religiezaken zijn we verantwoordelijk aan God en niet aan meneer Wilders met z’n vetkuif.

    Reactie door w6969 — zondag 8 april 2007 @ 23.48 uur

  78. Zie je wel…

    Reactie door C Harms — maandag 9 april 2007 @ 7.52 uur

  79. sander — zondag 8 april 2007 @ 19.06

    Je verdraait

    Reactie door C Harms — maandag 9 april 2007 @ 7.58 uur

  80. 75 Bijdehandje.

    Ik ga het niet hebben over C.Harms.

    Ik zag vanacht het progamma buitenhof en dat ging over het vrije woord.
    Een doctor anders ene fennema,die zei dat er nu het zelfde gebeurde,als toen met Jan Maat destijds.
    Hij had wel een punt,want de elite bepaald wat rasisme is.
    Zo ook met het dubbele paspoort van de bewindslieden.
    De elite snappen niet dat ze zo iemand aan het groot maken zijn,wanneer ze iemand gaan demoniseren.
    Ook gaat de elite dan maar op de man afspelen,dan daadwerkelijk op het punt in te gaan.
    Helaas maken ze van Wilders een belangrijke man,net zoals Pim Fortuin.

    Ze moeten het roer omgooien en juist wel in debat gaan met die man.
    Maar wel hebben over de argumenten die hij zo belangrijk vind.
    En daar een passende antwoord op vinden.
    Als hij het heeft over de buitenlanders die de baantjes afpikken,dat hij het ook moet hebben wie er voor zorgt dat die baantjes afgepakt worden en waarom.
    Zoals nu met de oostbloklanden die goedkoop aan het werk gezet worden,waardoor de Werknemers in Nederland buiten de boot worden gehouden.
    Daar zitten ook de buitenlanders bij die langs de kant staan.
    Van het een komt het ander.
    Werkeloosheid,criminaliteit,hangjongeren,etc,etc.
    Heeft hij het over de Islam dat zo geweldadig is,en dat de moslimjongeren ook zo zijn geworden door het geloof.
    Dan zeg ik dat die jongeren niet eens de eerste zin van de koran kennen.
    Die lezen nog vieze boekjes en blowen zich suf,of gaan aan de coke.

    Over buitenhof heb ik weinig zinnigs meer te melden,want het gesprek daarna ging over afghanistan en waarom men vond dat ze wel of niet moesten blijven.
    Veel prietpraat,maar niet de werkelijke reden waarom ze daar zijn.
    Olie,en gas.
    Niks meer en niks minder.
    Ze hebben het nog over de wederopbouw zogenaamd.
    Een paar bruggetjes maken die ze zelf hebben kapot geschoten.
    Of een kippenren aanleggen voor die boeren.
    Ik snap echt niet waar onze echte journalisten zijn gebleven.
    Zij komen gewoon niet aan het woord in de VVD/PVDA wereld van de media.

    Reactie door sander — maandag 9 april 2007 @ 8.43 uur

  81. afgelopen zaterdag twee mooie interviews in nrc! jm met wat obligate herhalingen van zetten en lodewijk de waal met goeie teksten

    Reactie door willem — maandag 9 april 2007 @ 9.29 uur

  82. Al met al is het mij alweer eens verduidelijkt dat in Nederland de democratie enkel op papier bestaat. Er dient dringend eens iets veranderd te worden aan ons kiessysteem. Op zo’n manier wordt er niet naar de mening van het volk geluisterd en doen de ‘hoge koppen’ toch enkel hetgeen wat ze zelf graag willen.

    Ik zie daardoor ook het nu niet van de 100 dagen die het nieuwe kabinet nodig heeft om te kunnen weten wat er speelt in Nederland? Daar hadden we de verkiezingen in november toch voor?

    Groetjes Marly

    Reactie door Marly — maandag 9 april 2007 @ 10.56 uur

  83. @ C Harms
    U durft nogal niet wat te beweren, voelt u zich ook gedemoniseerd?
    De goede en de kwade SP’ers.
    We worden nu dus ook al verdeeld in twee groepen.
    Degene die het met u verknipte ideeen eens zijn, zullen vast de goede zijn.
    Ik schaar mijzelf dan maar onder de kwade SP’ers, omdat ik mezelf in het geheel niet kan vinden in u bijdrages ( one liners ).

    Ik heb u nu meerdere malen uitgenodigd het debat aan te gaan, maar dan wel een debat dat dat gevoerd gaat worden met argumenten.
    Helaas u blijkt niet bereid te zijn deze uitdgaging aan te gaan.
    Misschien is het niveau daarvoor iets te hoog gegrepen voor u ?
    Zolang u hier alleen maar ongefundeerde one liners achterlaat, kan er van een discussie geen sprake zijn.

    Jammer maar het is niet anders……

    Reactie door kitje — maandag 9 april 2007 @ 16.18 uur

  84. Psychologische Kartélvorming in de Politiek !

    Doe er wat aan, Nelie Kroes !

    Reactie door franslj — maandag 9 april 2007 @ 18.55 uur

  85. Joop Fontein,

    Ik begrijp dat je ook iets wil zeggen tegen Hr.Harms maar helaas ben je niet tegen hem opgewassen, dus kom je maar met goedkopen kreten als brilletjes kopen en psychiatrische inrichting, je mag het best met imand oneens zijn maar reageer a.u.b. niet zo debiel.

    Joop, als je niks te zeggen hebt kun je beter nier reageren.

    Ik lees al deze berichten hierboven weereens door en het valt me weer eens op dat wederom er een kleine groep bezig is mensen hier weg te pesten, die een andere mening hebben, waarom eigenlijk? mensen die niet open staan voor anders denkende leren nooit iets bij.

    Reactie door Carla — maandag 9 april 2007 @ 19.58 uur

  86. kitje — maandag 9 april 2007 @ 16.18

    Nee, waarom leggen jullie steeds alles wat ik zeg anders uit? We kunnen het prima oneens zijn met elkaar. Ik hekel alleen jullie agressieve houding.

    Reactie door C Harms — maandag 9 april 2007 @ 20.01 uur

  87. Joop Geel

    Ik begrijp dat je niet tegen de argumenten van Harms bet opgewassen dus ga jij maar schelden, brilletje kopen, psychiatrische inrichting, nou,nou, geweldig hoor

    Lekker dom om zo te reageren, als je niks in te brengen hebt kun je beter niet reageren.

    Ik heb vanavond even deze reacties zitten lezen en ik zie dat er weer een klein groepje is dat er niet tegen kan dat ook mensen met een ander kijk op de dingen reageren, erg bekrompen en zeker niet bevordelijk voor de dialoog.

    Waarom nu altijd weer mensen met een ander mening weg pesten? dat begrijp ik dus niet van een open partij.

    Het zou juist verfrissend moeten werken maar inplaats daarvan worden mensen voor blind en geestesziek versleten.

    Reactie door Carla — maandag 9 april 2007 @ 20.09 uur

  88. @81 Willem
    Wat vind je zo goed aan de teksten van Lodewijk de Waal?
    Hij is gewoon ingehuurd om te proberen de SP zo zwart mogelijk te maken nu een groot deel van het FNV overloopt naar de SP. Dat is zeer moeilijk te verteren voor de PvdA.
    Het hele interview is PvdA propaganda. De interviewer -Elsbeth Etty- is volgens mij ook PvdA er.
    Ik vind de teksten -behalve enkele regels over de paspoortenkwestie- ver beneden het normale peil van de NRC. Het hanngt aan elkaar van kretologie en halve en hele onwaarheden. Zo wordt de SP provincialisme verweten en ze zouden nooit Fortuyn hebben aangevallen enz.
    Deze manier van bestrijding van de SP is zo doorzichtig, dat het alleen nog maar meer PvdA-ers en FNV-ers doet kiezen voor de SP.
    Paniekvoetbal levert zelden iets op.

    Reactie door Warner Renken — maandag 9 april 2007 @ 20.44 uur

  89. @ 83 kitje

    Ik vond ook iemand op een andere weblog die ook iets aan C Harms te melden had, hij is niet alleen hier uitgescheten maar daar ook, lees maar.

    Drs. R. A. van Luttikhuijzen
    9 april | 16:01

    Meneer C Harms

    Na al uw reacties op deze website te hebben gelezen moet ik constateren dat u wel erg verward bezig ben.
    U spreekt zich herhaaldelijke malen tegen en uw haat t.o.v. de SP en de gewonwe man steekt u ook niet onder stoelen of banken.
    Ik vraag mij dus af vanwaar u deze ik zou bijna zeggen idiote houding van u aan te relatieveren is.
    Ik kan mij voorstellen dat een gebroken liefde een frustratie oplevert die u dan laat gelden in uw inhoudsloze opmerkingen en reacties aangaande politiek en economie.
    Maar u,..u springt van de hak op de tak van onderwerp, dit is dan zo’n voorbeeld dat u nergens maar dan ook nergens kaas van gegeten heeft.
    Ik wil u adviseren hulp te gaan zoeken voor dat u voor ergere dingen beticht zou kunnen worden.
    Dom zijn is geen schande, en u hoeft zich ook niet te bewijzen.

    Mijn advies aan u is: verlaat uw politieke waanideeën en werk eerst aan u zelf.

    Het gaat u goed

    Reactie door Pool — maandag 9 april 2007 @ 20.44 uur

  90. Tja, wat moet je hier nu mee aanvangen.

    Ik ben graag tot discussie bereid mits deze redelijk is, inhoud bevat, goed is beargumenteerd, maar helaas heb ik van al datgene bij C. Harms niets kunnen ontdekken.

    Harms komt alleen met hatelijkheden aan het adres van de SP en is daarna weer verdwenen,
    Krijgt hij commentaar op zo’n reactie van hem, dan ligt het altijd aan een ander.

    Ik vrees dat Pool gelijk heeft wat hij hierboven neer heeft geschreven (van een ander weblog) dat Harms gewoon wat extra aandacht wil hebben, doordat hij erg met zichzelf begaan is.

    En ergens heeft Carla ook gelijk vwb Joop, zulke opmerkingen werken averechts, maar aan de andere kant kan ik Joop ook wel weer begrijpen dat hij het flink zat wordt.

    Er zijn al zo veel pogingen ondernomen met Harms, maar allen tevergeefs.
    ==============================

    @89 Pool,

    Ik ben toch wel erg benieuwd waar ik het betreffende kan vinden. ;)

    Fijne avond nog.

    Reactie door bijdehandje — maandag 9 april 2007 @ 21.10 uur

  91. @ 90 bijdehandje

    Hier is de link….

    http://www.samenwerkenaannederland.nl/economie/discussie/algemeen/investeer-in-de-gewone-man#-p3WSt3i8PnJjfshac4PZQ

    Reactie door Pool — maandag 9 april 2007 @ 22.14 uur

  92. @89 Pool, dit vind ik een zwaktebod, met een reactie van een andere website aankomen.

    Zoiets doe je niet.

    Reactie door Carla — maandag 9 april 2007 @ 22.17 uur

  93. En Pool, probeer niet steeds medestanders te vinden, is ook een beetje zwak.

    Reactie door Carla — maandag 9 april 2007 @ 22.19 uur

  94. @ Carla

    Het is niet mijn bedoeling om ook maar iemand weg te pestten van het log van Jan.
    Dan begrijp je mijn bijdrages echt verkeerd.
    Iedereen is hier welkom voor een bijdrage, ook de heer Harms.
    Ik vind het alleen erg jammer dat een echte discussie niet van de grond komt.
    Doordat deze persoon van alles steldt, maar niet in staat blijkt het te onderbouwen. Vraag ik me wel af wat de motivatie is om hier dan toch zo regelmatig een bijdrage te leveren.

    Reactie door kitje — maandag 9 april 2007 @ 23.03 uur

  95. @ 92, 93 Carla

    Wat zwaktebod over reacties van een ander website, heb jij je er dan weleens in verdiept ???.

    Ik heb geen medestanders nodig, ik laat alleen zien hoe Harms in elkaar steekt, ook gezien door de ogen van anderen, voor het geval dat men gaat denken dat ik de luis in z’n pels ben.
    Het feit blijft ik kan heel slecht tegen onrecht wat de zwakkeren wordt aangedaan, en daar hobbel deze Harms overheen met inhoudsloze en vernederende kreten.

    Mijn vermoeden blijf nog steeds staan dat Harms betaald krijgt om hier te zieken, ieder normaal denkend mens zou allang deze weblog de rug hebben toegekeerd, tenzij hij of zij er goed voor betaald wordt om te zieken om onze sociale ideologie in een kwaad daglicht te zetten.

    Dan erbij heeft deze VVD-er alleen maar oog voor de heilige werkgevers en al het in hun ogen geoorloofde graaiwerk, en een ieder die niet goed geschoold is in het hokje plaatsen van dom volk en zeggende eigen schuld dikke bult, had je maar een vak moeten leren, en zo zijn er nog wel tal van andere voorbeelden op te noemen.

    Dus kom niet aanzeiken met zwakte e.d. tenzij je dat allemaal onderstreept wat dit figuur allemaal schrijft.

    En voor wat betreft Joop Geel en Joop Fontijn,… die worden door Harms voor alles en nog wat uitgemaakt, en terecht dat Joop en Joop dan een beetje fel reageer.

    Maar het staat je vrij om met deze “vervuiler van het internet” zoals hij ons noemt in discussie te gaan ik hoop dat je er wat van leert.

    Maar goed het item is toch ook oude jongens krentenbrood.

    Reactie door Pool — maandag 9 april 2007 @ 23.10 uur

  96. @ 92, 93 Carla

    Wat zwaktebod over reacties van een ander website, heb jij je er dan weleens in verdiept ???.

    Ik heb geen medestanders nodig, ik laat alleen zien hoe Harms in elkaar steekt, ook gezien door de ogen van anderen, voor het geval dat men van alles gaat denken.
    Het feit blijft ik kan heel slecht tegen onrecht wat de zwakkeren wordt aangedaan, en daar hobbel deze Harms overheen met inhoudsloze en vernederende kreten.

    Mijn vermoeden blijf nog steeds staan dat Harms betaald krijgt om hier te zieken, ieder normaal denkend mens zou allang deze weblog de rug hebben toegekeerd, tenzij hij of zij er goed voor betaald wordt om te zieken om onze sociale ideologie in een kwaad daglicht te zetten.

    Dan erbij heeft deze VVD-er alleen maar oog voor de heilige werkgevers en al het in hun ogen geoorloofde graaiwerk, en een ieder die niet goed geschoold is in het hokje plaatsen van dom volk en zeggende eigen schuld dikke bult, had je maar een vak moeten leren, en zo zijn er nog wel tal van andere voorbeelden op te noemen.

    Dus kom niet aanzeiken met zwakte e.d. tenzij je dat allemaal onderstreept wat dit figuur allemaal schrijft.

    En voor wat betreft Joop Geel en Joop Fontijn,… die worden door Harms voor alles en nog wat uitgemaakt, en terecht dat Joop en Joop dan een beetje fel reageer.

    Maar het staat je vrij om met dit figuur in discussie te gaan ik hoop dat je er wat van leert.

    Maar goed het item is toch ook oude jongens krentenbrood.

    Reactie door Pool — maandag 9 april 2007 @ 23.42 uur

  97. @91 Pool,

    Ik heb het gelezen en moet zeggen bij sommige van zijn stukjes, dat ik mezelf er soms toch op betrap, dat deze jongen helemaal niet zo dom over komt.
    Kom ik dan weer bij een volgende reactie van hem, dan moet ik constateren wat komt die raar uit de hoek zetten.
    Ik weet het niet, heb er grote ????? bij.
    Kan niet goed inschatten hoe en wat hij bedoeld, leg je het naast elkaar dan komt het inderdaad nogal tegenstrijdig over.

    Maar om eerlijk te zijn Pool, jouw stukje daar wat ik heb gelezen was nu ook niet bepaald erg netjes.
    Terwijl je het hier tegenwoordig zo prima doet.
    Foei!

    @92 en @93 Carla,

    C. Harms heeft op de bewuste site die Pool in @91 aangeeft exact hetzelfde gedaan als Pool nu heeft gedaan.
    Alleen Harms deed daar de verwijzing al om 12.20 uur.
    Trouwens (doe ik nu ook maar even hier) jouw verwijzing naar de link van Hoeiboei heb ik van de week ook eens even een kijkje genomen.
    Vind ik ook een vreemde site, nogal anti-SP, beslist niet sympathiek overkomend.

    Verder een goede nachtrust gewenst met z’n allen.

    Reactie door bijdehandje — maandag 9 april 2007 @ 23.44 uur

  98. @91 Pool,

    Ik heb het gelezen en moet zeggen bij sommige van zijn stukjes, dat ik mezelf er soms toch op betrap, dat deze jongen helemaal niet zo dom over komt.
    Kom ik dan weer bij een volgende reactie van hem, dan moet ik constateren wat komt die raar uit de hoek zetten.
    Ik weet het niet, heb er grote ????? bij.
    Kan niet goed inschatten hoe en wat hij bedoeld, leg je het naast elkaar dan komt het inderdaad nogal tegenstrijdig over.

    Maar om eerlijk te zijn Pool, jouw stukje daar wat ik heb gelezen was nu ook niet bepaald erg netjes.
    Terwijl je het hier tegenwoordig zo prima doet.
    Foei!

    @92 en @93 Carla,

    C. Harms heeft op de bewuste site die Pool in @91 aangeeft exact hetzelfde gedaan als Pool nu heeft gedaan.
    Alleen Harms deed daar de verwijzing al om 12.20 uur.
    Trouwens (doe ik nu ook maar even hier) jouw verwijzing naar de link van Hoeiboei heb ik van de week ook eens even een kijkje genomen.

    Vind ik ook een vreemde site, nogal anti-SP, beslist niet sympathiek overkomend.

    Verder een goede nachtrust gewenst met z’n allen.

    Reactie door bijdehandje — maandag 9 april 2007 @ 23.47 uur

  99. Carla,
    Kijk ook eens bij gratis boeken @3, 4 en 14.
    Misschien dat je Pool dan iets beter begrijpt.

    Reactie door bijdehandje — maandag 9 april 2007 @ 23.59 uur

  100. @Pool
    Welkom terug Pool!
    Please, maak je niet druk over de reacties van Harms. Het is gewoon…geeuw.
    Onbenullig, gezocht en fake.

    Reactie door Gloria — dinsdag 10 april 2007 @ 0.07 uur

  101. @ 97 bijdehandje

    Ik heb me voorgenomen jou wijs advies maar op te volgen m.b.t. Harms en dat is:…. de beste reactie is geen reactie… maar soms valt het niet mee, en zeker niet als hij weer forceerd om mensen de woorden in de mond te leggen.

    Het best voor hem zou zijn lid te worden van de SP en dan met dezelfde argumenten gezien vanuit de ideologie van de SP, de weblog van de VVD bestoken.

    Daarnaast krijgt hij er ook een stel vrienden bij.

    Reactie door Pool — dinsdag 10 april 2007 @ 0.41 uur

  102. @ 97 bijdehandje

    Ik denk, ik weet haast welzeker dat C Harms het goed zou doen als leerkracht als hij al niet in het onderwijs zit, (gezien de tijden van zijn reacties) je zou alleen hier en daar wat dingetjes moeten bijschaven en dan heb je een goede leerkracht.

    ‘k Zal het hem eens voorstellen.

    Fijne nacht verder iedereen

    Reactie door Pool — dinsdag 10 april 2007 @ 0.48 uur

  103. Bijdehandje, geen misverstand a.u.b. de site hoeiboei is er niet 1 die mij erg aanspreek, nogal gekleurd, dat weet ik maar ik kwam via via op deze site.

    Pool, ik heb bijna alle reacties gelezen maar je HOEFT er niet op te reageren, je kunt het ook negeren, Harms plaats zijn reacties en het is verder aan jou wat je er mee doet.

    Ik geef toe dat ik niet vaak inhoudelijk reageer maar ook dat is mijn goed recht, ik lees wel veel van deze reacties en geloof me, ik leer er ook van , maar soms verwonder ik me dat reacties op anders denkenden zo fel zijn en ongastvrij.

    Het zal zeker niet zo bedoeld zijn en er wordt vaak gereageerd met emotie (doe ik zelf ook)

    Heren, in ieder geval een prettige en zonnige dag toegewenst.

    Reactie door Carla — dinsdag 10 april 2007 @ 9.52 uur

  104. Wie zou de opvolger van Woutertje Bos worden, weer een draaikont of,… neeeeee niet die Tichelaar of Noten.

    http://www.nu.nl/news/1037447/11/Pronk%3A_Leiderschapscrisis_bij_PvdA.html

    Reactie door Pool — dinsdag 10 april 2007 @ 12.39 uur

  105. Ze pikken natuurlijk wel de krenten eruit !

    Reactie door Fred — dinsdag 10 april 2007 @ 12.48 uur

  106. Mooi , ze hebben in Zweden ook een “Zweedse “Ali uit somalieeen : natuurlijk ook anti moslim : wordt ook bewaakt en is minister .
    Wordt Ali , nu ze in Amerika in de denktank van Bush werkt , nog steeds haar WW-uitkering overgemaakt als ex-kamerlid van de VVD ?

    Reactie door Fred — dinsdag 10 april 2007 @ 12.50 uur

  107. @ 103 Carla

    Jij ook een fijne dag en niet sneaky naar Heeze gaan.

    Reactie door Pool — dinsdag 10 april 2007 @ 14.17 uur

  108. @103 Carla,

    Weet ik, maar ik had nog geen kans gezien om een reactie neer te zetten betreffende deze site.

    @106 Fred,

    Als Gonnie van Oudenalle na één maandje horlepiepshow in de kamer een paar jaar wachtgeld op kan strijken, waarom dan Ali haar geld stopzetten?
    Trouwens vind ik deze twee niet met elkaar te vergelijken maar dat is weer een ander onderwerp.

    Reactie door bijdehandje — dinsdag 10 april 2007 @ 15.13 uur

  109. Sluit me aan bij Pool.

    Negeren dan maar, een echte discussie zit er blijkbaar niet in.
    Ik heb me voorgenomen de reacties van de heer Harms in de toekomst maar over te slaan.
    Het wordt op deze manier anders alleen maar een ja/nee strijd, die ons niets verder brengt.

    Reactie door kitje — dinsdag 10 april 2007 @ 15.27 uur

  110. Even reageren op Carla…..What ever.
    Ben jij wel goed wijs.Wie geeft jou @#$$% het recht om mij aan te vallen op mijn
    commentaren op de enige enorme Nono van dit log.
    Terwijl,ik dit schrijf denk ik ineens aan Pim Fortuin die tegen een OOK ZO bijdehandte vrouw (Woukje) zei GA TOCH KOKEN MENS.
    Als mijn commentaar te hoog voor je gegrepen is bemoei dan met je eigen zaken en laat mij met rust…ik denk zelfs dat je op de hand van Harms bent,geeft niet,hoor, je doet je best maar.
    Ter afsluiting vrouwe Carla , nou moet je eens opletten wat voor domme reacties weer van jou en je vriend Harms komen, ik ben er klaar voor.
    Ik heb de oorlog overleeft dus ik zal Carla en Harms ook wel overleven.

    Reactie door Joop Geel — dinsdag 10 april 2007 @ 19.07 uur

  111. Önze “vrijheid strijdster moeten maar eens wat meer verdiepen in de Islam , dan komen ze er heel snel achter dat vrouwen behoorlijk machtig zijn : vrouwen zijn namelijk georganiseerd : als een mannetje het fout doet bij zij vrouw , dan hoort de heel meuten dat !
    Bovendien worden ook nog heel veel vrouwen ( christelijk ) onderdrukt en mishandelt ;dus lijkt mijn allemaal een beetje schijnheilig van de Somalische Ali’s : als er wat mis is moeten zij dat maar in hun eigen land regelen :dan zijn het echte heldinnen .

    Reactie door Fred — dinsdag 10 april 2007 @ 19.30 uur

  112. Carla 85

    Ik heb nu weer eens alle sites van de Sp doorgelezen en moet toch echt tot de conclusie komen dat er mensen trachten mee te praten die nog niet weten wat een liter
    melk in de Super kost.Zo heb ik aandachtig het van los zand aan elkaar hangende stukken van Carla gelezen,wat kan een mens veel praten en weinig zeggen. Die mevrouw schrijft zonder dat zij mij kent , dat ik niet tegen C.Harms op kan,wat bedoeld dat vrouwke ermee?
    Je hoeft toch niet de universiteit te hebben doorlopen om de argumenten van C.(mogelijk van Carla)Harms door te kunnen prikken.
    Het moet dat lieverdje toch zijn opgevallen dat ik niet de enige opponent ben van C(in herhaling Carla) Harms ben.Er zijn toch meer mensen die het spul van Harms doorhebben.
    Ja Carla als je blijft doorbrullen dan denken
    de mensen al gauw dat je een tijger bent,maar in jouw geval is dat een papieren tijger.
    Jonge…Jonge…Carlaatje doe gewoon en
    blijf gewoon mee debatteren maar ga nou geen partij trekken voor iemand die nonsens uitkraamt..doe de groeten aan C.Ik ben niet boos op je hoor ach het is gewoon medelijden.
    Groet van Joop Fontein ,niet intelligent maar wel hoofd interne organisatie van de grootste rederij van de wereld geweest en n.b. Sp’ er.
    Vraagje aan C…bent u lid van de SP en van welke afdelig dan???

    Reactie door Joop Fontein — dinsdag 10 april 2007 @ 19.43 uur

  113. @112 Joop Fontein,

    Iets dergelijks schreef ik gisteren al alleen minder (uhmm) vriendelijk. Kdenk dat hij daarom niet doorkwam. :)

    Carla, denk je nou echt dat Harms niet voor zichzelf op kan komen?

    Reactie door Lisette — dinsdag 10 april 2007 @ 22.47 uur

  114. @ Wilbert (52):

    Citaat: “Misschien moet er zelfs nog wel een Balkenende V (VI, VII enz.) aan worden vastgeplakt.”

    Eh…mag het ook zonder een horrorscenario? :)

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 11 april 2007 @ 18.26 uur

  115. @ Bijdehandje (75):

    Hé, je schrijft exact de ergernis op, die ik ook al lange tijd heb (maar nog niet heb geschreven): haatzaaiers als Wilders roepen zélf de ellende over zich af, en worden dan met miljoenen belastingcenten beschermd.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 11 april 2007 @ 18.37 uur

  116. @ C Harms (86):

    Als je werkelijk goede bedoelingen zou hebben, zou je het heel wat minder provocerend aanpakken, zou ik denken. En wat inhoudelijker op de dingen ingaan.

    Overigens is “Charms” zeker en vast (op z’n Vlaams) een nickmane -niet voor niets staat nooit een punt achter de C- , maar je doet daar weinig eer aan.

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 11 april 2007 @ 18.45 uur

  117. @Olav Meijer — woensdag 11 april 2007, 18.26

    Wat mij betreft mág het niet alleen zonder horroscenario, maar heeft dat zelfs mij voorkeur.

    We schijnen alleen in de minderheid te zijn, want Balkenende schijnt in sommige kringen – ondanks alles – gewoon de meeste stemmen te genereren. (“Alleen” ben je trouwens al vrij gauw in de minderheid…) En in een democratisch bestel heeft de meerderheid gelijk en niet ik. Je moet me daarom ook maar met een korreltje zout nemen, misschien.

    Hoewel… Als derde – en soms tweede – grootste partij wordt de SP soms ook wel eens gepasseerd ten gunste van “kleinere meerderheden”. (Let op de quotes om deze paradox.)

    Zou het trouwens verboden zijn om principes consequent te hanteren?

    Reactie door Wilbert — vrijdag 13 april 2007 @ 19.38 uur