Aandacht voor verkeersongevallen

Een bijzondere campagne in Portugal om het aantal verkeersslachtoffers onder voetgangers onder de aandacht te brengen.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

maandag 07 mei 2007 :: 16.01 uur

35 Comments

35 reacties

  1. Goede en originele actie natuurlijk alleen moeten de voetgangers wel blijven opletten voor het verkeer. Alleen kunnen ze hun eigen naam straks ook nog bijschrijven.

    Reactie door Zinfo.nl — maandag 7 mei 2007 @ 16.42 uur

  2. .. Als ze niet opletten, kunnen ze straks hun eigen naam ook nog bijschrijven… zou de laatste zin moeten zijn geweest ;-)

    Reactie door Zinfo.nl — maandag 7 mei 2007 @ 16.43 uur

  3. Maar dan gaan ze toch allemaal naar beneden kijken ipv naar de auto’s en je krijgt meer slachtoffers.

    Juist automobilisten moeten extra opletten!

    Reactie door nn — maandag 7 mei 2007 @ 16.46 uur

  4. Het lijkt me nou niet echt veilig voor de voetgangers om midden op straat die zebra-strepen te gaan lezen… :p

    Reactie door Mirjam — maandag 7 mei 2007 @ 16.56 uur

  5. Het zou me een goed idee lijken ook op billboards naast de weg in vette letters de namen te laten schitteren van lieden die met een borrel op iemand over hun bumper hebben geschept. Daar zitten uiteraard veel prominenten tussen, laat het niet weggemoffeld worden.

    Reactie door Haq — maandag 7 mei 2007 @ 17.05 uur

  6. Nu nog in Nedrland : Zelfs Politie maakt gorte verkeersfouten : kan niet anders ; de leeftijd van meest politie-onderdelen is 22-23 jaar : net rijbewijs ……logisch toch ?

    Reactie door Fred — maandag 7 mei 2007 @ 17.13 uur

  7. Eind jaren zestig was er tegenover mijn huis een basisschool, waar mijn jongste zoontje op zat,met ervoor een straatje dat als sluiproute werd gebruikt. Veel verkeer dus, en regelmatig het gegier van remmende auto’s, soms te laat: dan was er weer een kind aangereden. Ik kreeg daar de zenuwen van, en op een avond ben ik een zebra gaan schilderen. Die de volgende dag door de gemeente weer werd overgeverfd. Veel buren
    kwamen inmiddels ook meehelpen. Dat hebben we drie keer gedaan, de laatste keer werd mijn dochter zelfs door de politie gearres-teerd en moest een halve nacht in het cachot blijven. Het heeft een tijd geduurd, maar het heeft wel gewerkt: mijn kleinzoon zit nu op dezelfde school, het straatje is afgesloten en er is een speeltuin voor in de plaats gekomen. Mooie tijden waren dat toen!

    Reactie door Marjolein — maandag 7 mei 2007 @ 17.19 uur

  8. Eind jaren zestig was er tegenover mijn huis een basisschool, waar mijn jongste zoontje op zat,met ervoor een straatje dat als sluiproute werd gebruikt. Veel verkeer dus, en regelmatig het gegier van remmende auto’s, soms te laat: dan was er weer een kind aangereden. Ik kreeg daar de zenuwen van, en op een avond ben ik een zebra gaan schilderen. Die de volgende dag door de gemeente weer werd overgeverfd. Veel buren
    kwamen inmiddels ook meehelpen. Dat hebben we drie keer gedaan, de laatste keer werd mijn dochter zelfs door de politie gearres-teerd en moest een halve nacht in het cachot blijven. Het heeft een tijd geduurd, maar het heeft wel gewerkt: mijn kleinzoon zit nu op dezelfde school, het straatje is afgesloten en er is een speeltuin voor in de plaats gekomen. Mooie tijden waren dat toen!

    Reactie door Marjolein — maandag 7 mei 2007 @ 17.19 uur

  9. Die portugezen blijken toch beter inzicht te hebben dan wij beperkte nederlanders.

    Onze statistieken omtrent het verkeer kloppen voor geen meter. 700 verkeersdoden per jaar maar hoeveel door hardrijden ?

    Bij het opnemen van de informatie van een ongeval wordt slechts één of twee parameters vastgelegd.

    Als de snelheid is overtreden heet het een snelheidsongeval. De vraag zou moeten zijn;
    Als de snelheid niet zou zijn overschreden was dan het slachtoffer niet of ook overleden.

    Heeft de bestuurder s’nachts van tevoren niet geslapen, was hij om welke reden dan ook ongeconcentreerd, was hij een broodje aan het eten, had hij drugs gebruikt, had hij medicijnen gebruikt, had hij zijn bril vergeten, zag hij niets door de schittering van de zon, was hij aan het telefoneren, stond de muziek te hard, was er een defect aan het voertuig, was er een plostelinge mistvlaag, etcetera etcetera, te veel om op te noemen wat niet in de statistieken is terug te vinden.

    Als je statitisch goed alle parameters verwerkt is het aantal doden op de snelweg
    NUL. In Nederland gaan we als een stelletje blinden door met het flitsen op snelwegen, geven er zelfs prioriteit aan.

    De portugezen zien tenminste waar de echte gevaren liggen en proberen daar wat aan te doen.

    Reactie door ACE — maandag 7 mei 2007 @ 18.27 uur

  10. Lijkt zeer sterk op het witte lijken plan van PROVO.
    Trouwens Portugal is wel één van de gevaarlijkste landen wat dit betreft. Bijna iedereen rijdt er aan de verkeerde weghelft!!
    Twintag jaar terug was de ezel een normaal verschijnsel in het straatbeeld. Europa heeft ook hier toegeslagen en in een leterlijk moordend tempo. Je zult maar een respectvolle boer zijn zittend op een kar achter de ezel en je wordt met meer dan 150 km per ur ingehaald door een aandeelhouder in zijn Porsche.
    Dat kan makelijk fout gaan toch/ Trouwens de E.N. 125 in de Algarve schijnt de op één na onveiligste weg van de wereld te zijn.

    Goed initiatief daar. Waar zijn de provos van weleer? Gistern zag ik Weeber op de tv prima figuur, nog één van de weinige overgebleven mensen uit eind jaren 60 die dezelfde attitude hebben weten te bewaren!

    Hij ala laatste ontwerper van sociale woningbouw in Nederland, voordat de woningbouwverenigingen ook projectontwikkelaars werden, zou vast wel iets origineels hebben opgemerkt n.a.v. de ingebouwde Drees (nieuwe post hier).

    Oh ik verlang zo naar PROVO naar creativiteit naar feest naar ludieke acties naar het einde van de schier eindeloze ongeínspireerde duffe Bakellende jaren.

    Reactie door L'écologiste — maandag 7 mei 2007 @ 19.04 uur

  11. Geef ons alle een botsauto’tje met die grote bumpers zoals op de kermis,en het liefst nog kussentjes in de bumper.
    zeker weten dat er nooit meer dodelijke ongelukken gebeuren.
    Wel met een snelheidsbegrenzer erop,want voor je het weet heb je weer opgevoerde botsauto-tjes.

    Reactie door sander — maandag 7 mei 2007 @ 19.52 uur

  12. Wedden , dat dadelijk het weer begint over een HELM op als fietser ,………want daar kunnen we nog heel veel mee verdienen (ook aan de bekeuringen )

    Reactie door fred — maandag 7 mei 2007 @ 20.53 uur

  13. en een week of twee geleden kwamen de lichten van de verkeersveilige meneertjes er achter,het lampje ging aan,na 30+ jaar.
    na dat er honderden,al hun hoofd/armen/benen,en levens kwijt geraakt zijn,,
    en met veel bravoer werdt er een stukje vangrail beter geschikt gemaakt voor de motor rijder,jaha de lichten,
    maar wat vreemd dat ,dat 30+ jaren moet duren,om die vangrail van amputerenende moordenaars op een paar plekken in nederland van een exstra railtje te voorzien,
    tjee 30 + jaar,het kost niks eens te luisteren naar de echte verkeers deel nemers,vooral naar de oude echte motor rijder,de beste verkeer kenners en devensive verkeers deelnemer,waar de meeste automobulisten nog eens een voorbeeld aan kunnen nemen.
    bv oeps geparkeerde auto’s,tring kinderen.niet zozeer om het kind hoor maar ik ga ook op me bek.
    bv he zebrapad tring glad.hee een doorgetrokken streep,tring glad.
    kijk een kruizing,met een naderende auto,afremmen,wandt je weet niet wat die gek!! gaat doen.
    oeps een bus tjee pas op diezel.
    kijk een trekkertje,joo modder.
    het wordt tijd dat menig automobulist verplicht werdt eens een jaar te toeren op een motor,dan leer je pas rijden,
    en dan heb ik het niet over de juppen op een weekend mooiweer harly/duc rijders.van 20,000 eurie en meer,die kunnen beter op kantoor blijven.of hun apartement.

    Reactie door ad — maandag 7 mei 2007 @ 21.46 uur

  14. @11
    Maar dat is voor jouw wel nodig je zit eerst te vertellen dat je al 15 ongelukken heb gehad.
    Misschien eens nadenken dat juist voor zulke mensen deze regels er moeten komen.
    Misschien dat je zelf geen schuld had aan de ongelukken maar dan is toch de ander schuldig.
    Je gaf aan dat je frontale botsing had gehad mischien dring het niet door maar heb je het leven misschien te danken aan regels die gesteld worden aan de veiligheid van een auto.

    Reactie door De Hakker — maandag 7 mei 2007 @ 22.12 uur

  15. Dit filmpje zet mij toch aan het denken. Misschien toch maar eens wat voorzichtiger te voet en op de fiets. Je kunt wel haast hebben maar je kunt tenslotte beter te laat zijn dan helemaal niet aankomen.

    Reactie door Wessel Bakker — maandag 7 mei 2007 @ 22.12 uur

  16. Ik vind dit een goede campagne; hoe confronterender, hoe beter het inwerkt is mijn idee. In de Charente-Maritime (Frankrijk) hebben ze langs de autoweg waar dodelijke slachtoffers zijn gevallen overal witte mannetjes gezet, hetgeen luguber is, maar wel flinke stof tot nadenken geeft.

    Zelf ben ik ook herhaald verkeersslachtoffer, hetgeen door deze overheid totaal ondererkend wordt. Mijn oom is zelfs doodgereden, dus ik heb helaas de nodige ervaring met deze rotte materie.

    Den Haag moet veel meer doen aan preventie en hulp aan verkeersslachtoffers, ze komen nu nog niet meer eens de WIA in (tenzij ze in coma liggen)…

    Reactie door pmpmeese — maandag 7 mei 2007 @ 23.28 uur

  17. @10 L’ecologiste

    Oh, waarom die laatste alinea nou toch?
    Je roept wat bij mij op: Vreugdetijd!
    Ons leuke Nederland en dat heerlijke betrokken volk. Vrij als een vogel en de vleugels haastende op weg naar PEACE ALL OVER THE WORLD.
    “Angy” van Mick en “Michelle” van Paul en “Du” van Peter… “The house of the rising sun”… “The Wall” en “Le Meteque” van George Moustaki…L’ecologiste!! Wat is er met ons gebeurd???
    De puf is eruit, verschoten het kruid?
    Geen leven meer!! Kijk nou toch naar dit staaltje calvinisme. Zwartekousenpolitiek die alles stuk hebben gemaakt. Triest, saai Nederland met al die verboden. Nederland is Staphorst geworden.
    LAAT ME!! Gil ik met Ramses… maar ik kan m’n eigen gang niet gaan, L’ecologiste!! De Haagse heren zitten vooraan in de kerk en de “Malle Babbe’s” staan buiten.
    Geen aandacht meer voor mens-ongevallen en de neoliberale trein dendert maar door!
    Kinderen opgeborgen, ouders pleite en de oudsten gevangengezet. Wijzende vingers en asociale controle en ‘fatsoen’ viert hoogtij.
    Nederland huilt, waar het eens heeft gelachen! JE VEUX VIVRE!!

    Hoor George Moustaki! Zou het dan toch nog ergens in het HART van de hersenkwabben bestaan? Zullen we het ooit weer op kunnen pakken? Le temps de vivre?
    En vergeef mij de leestekens:

    Nous prendrons le temps de vivre
    d’etre libre mon amour
    sans projets et sans habitudes
    nous pourrons rever notre vie

    viens je suis la
    je n’attends que toi
    tout est possible
    tout est permis

    viens ecoute ces mots qui vibrent
    sur les murs du mois de mai
    ils nous disent la certitude
    que tout peut changer un jour

    viens je suis la
    je n’attends que toi
    tout est possible
    tout est permis

    Reactie door Gloria — dinsdag 8 mei 2007 @ 2.02 uur

  18. @16

    Correctie: zwartekousenpolitiek die alles stuk HEEFT gemaakt.

    Reactie door Gloria — dinsdag 8 mei 2007 @ 2.30 uur

  19. @ 17 Gloria,

    Bedankt voor je warme poëtische reactie.
    In eerste instantie dacht ik Pourquoi mon Dieu en heb dit chanson nu net beluisterd.
    Ik zou graag de muziek hier willen opladen maar dat kan en mag niet. Maar de tekst kun je lezen
    zie
    http://www.paroles.net/chansons/20447.htm

    Maar het kan toch niet hiermee eindigen. Je zegt het zelf: geen leven meer. Ja inderdaad niet bij die zwarte kousenkerk, de oorzaak van dit ijskoude kwaad dat over warmbloedige mensen een kille grauwsluier heeft gelegd met goedkeuring van de liberalen. De natuurlijke mens is vervormd net als de natuur in dit aangeharkte diep vervuilde land dat geen stardust krijgt maar iedere dag de nodige portie fijnstof. De liberalen in hun groene omgeving die alleen feest vieren en vrij zijn in eigen besloten kring.

    Alles kan veranderen daar geloof ik nog steeds in.
    Le Facteur is gelukkig niet dood zoals Georges erover zingt. Hij dient op deze weblog van onze Jan die vandaag meer hoort over zijn rug. Hij brengt ons dagelijks nieuwe berichten, meestal slechte maar hier op deze plek zijn de berichten leesbaar en niet verpakt zoals Bakellende altijd doet, ik zeg altijd altijd doet. Please send me no more letters no unless you mail them from Desolation Row Bobby zingt het goed. Blijven kijken hoe het is en toch dromen van een betere wereld.
    Bobby kondigde aan dat de tijden zouden veranderen, dat ze al veranderden. Het kan weer gebeuren en ditmaal echt. Het wachten is op de Tsoenami, la nouvelle vague de bossa nova, new wave. Je hebt gezien dat we afgelopen 40 dagen en nachten geen regen hebben gehad, misschien krijgen we ook wel een keer 40 dagen en nachten regen zoals het verhaal van Noach…(om maar in bijbelse termen te blijven).

    Ma liberté is me heel veel waard. Ik vind het een mooi lied behalve het laatste couplet. Ik laat mijn vrijheid niet sterven in een liefdesgevangenis.
    http://www.paroles.net/chansons/17690.htm

    Dus wil ik naar twee vagabonden gezongen door Aznavour: Le Palais de nos chimères wat mij betreft zo’n beetje het mooiste wat hij gezongen heeft

    http://www.paroles.net/chansons/19572.htm

    Maar ook dat lijkt niet helemaal goed te lopen…

    Ik weet het niet maar wil voorlopig even afsluiten met Richie Havens Freedom
    http://www.richiehavens.com/lyrics-freedom.html

    Reactie door L'écologiste — dinsdag 8 mei 2007 @ 10.06 uur

  20. Misschien is dit ook een idee voor ziekenhuizen. Bij de entree een bord geplaatst met de namen van hen die de premie niet meer kunnen ophoesten en daardoor verstoken blijven van goede zorg. Het is gelukkig nog niet zo ver maar gezien de ontwikkelingen kan je er op wachten.
    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 8 mei 2007 @ 10.33 uur

  21. @ 17 Gloria,

    Dit zou ik nog willen toevoegen:
    Jim Morrison – An American Prayer
    An American Prayer
    Hour For Magic
    Freedom Exists
    A Feast Of Friends

    Ja er blijft hoop zelfs als we er niet meer zijn.
    Positiever kan ik het niet maken.
    Dit is het begin we gaan door met de strijd!

    Reactie door L'écologiste — dinsdag 8 mei 2007 @ 10.44 uur

  22. @ 16 pmpmeese

    Witte mannen ??? waar heb ik dat meer gehoord,….. o ja tijdens de Bijlmerramp, Starwars, en nu dan ook langs de weg in Frankrijk stond Sacsozie er niet tussen of waren het toch allemaal Michelin manntjes..

    Even serieus,… ik denk dat dit soort witte mannetjes niets uithaalt, zodra de meeste mensen achter het stuur kruipen, vergeten ze bijna alles, ze zitten dan in hun domein en krijgen dan een gevoel van macht over zich.
    De ellende is als je daar niet mee overweg kan, dan kan je in een situatie terecht komen waar je totaal geen controle over heeft met alle gevolgen van dien.

    Reactie door Pool — dinsdag 8 mei 2007 @ 13.06 uur

  23. MAAK BOETES HOGER, INKOMENSAFHANKELIJK EN VERDUBBEL ZE BIJ HERHALING
    Ik vind dat de verkeersboetes gemiddeld tien tot twintig keer zo hoog moeten worden dan nu. Bovendien moeten ze sterk inkomensafhankelijk worden en bij elke volgende verkeersboete worden verdubbeld.

    En bij veelplegers op dit gebied moet het rijbewijs tien jaar lang worden afgepakt.

    Ik denk die maatregelen het aantal verkeersongelukken heel sterk zal verminderen. Bovendien kun je die boetes gebruiken voor zeer uitgebreide voorlichting over verkeersveiligheid op scholen en in de media.

    Verkeersgeweld is gruwelijk, vooral tegen kinderen. We mogen dat niet meer accepteren.

    Reactie door j — dinsdag 8 mei 2007 @ 15.36 uur

  24. @19/@21 L’ecologiste

    Viva L’ecologiste!! Dank voor je prachtige geschenken en goed om even thuis te zijn in die jaren waar ik nog niets wist van de pijn van leven, de pijn van moederschap, de pijn van ma solitude. De power van de flowers floreerde… kom op leven! En ik stond klaar om te jumpen in het bruisende liefdeswater. All you need is love! Love is all you need?
    Love hurts!!
    Zij wordt belaagd en bestookt door de wilde dieren en de lianen omstrengelen haar. Zij mag leven in de misvormde beelden van mensen en in de geesten van hebzucht en ego-is-me. Zij wordt gevangengezet in de kelders van de geest en op rantsoen gezet door jaloezie, trots en ijdelheid. Zie de mens…
    Dood aan de liefde! Vermorzelen zullen we haar!! Moeder Aarde huilt om het kind dat zij in haar schoot draagt. Het liefdeskind wil leven in de natuur die haar gang wil gaan. Zij voelt zich bedreigd door de beulen der Aarde. Zij mag zichzelf niet toebehoren. Ze is als slaaf op de markt gezet, opgekocht en doorverkocht. Leve de mens! Het onkruid wordt vertroeteld en de bloempjes platgetrapt. Ma liberte?
    L’ecologiste, niet zonder l’amour! Want zonder de liefde kan vrijheid niet bestaan.
    De kinderen van de flower power hebben plaats genomen op de zetels van de macht en drijven de wereld op de spits. Niets geleerd van de liefde die bevrijdt en het feest viert van het hart: Ma liberte!
    L’ecologiste wat rest ons meer dan de hoop?
    We blijven strijden tot we erbij neervallen.
    Met excuus aan Georges Moustaki, die ik tekort deed met een s. Met dank aan jou!

    Reactie door Gloria — dinsdag 8 mei 2007 @ 16.00 uur

  25. @ 24 Gloria,

    Ik luister naar Sag’ Mir Wo Die Blumen Sind, gezongen door Joan Baez op LP Farewell Angelina 1965.

    Flower power. Daar ga ik voor Gloria.
    Sommige planten bloeien slechts 1 keer en sterven dan. Andere bloeien jaar in jaar uit. Bloemen verwelken altijd maar er komen altijd nieuwe bloemen!

    Op dit moment is het fantastisch buiten. Er bloeit ongelooflijk veel. Ik ga niet zitten zeuren wat er allemaal verdwenen is.
    Als morgen de wereld vergaat zal ik vandaag mijn boompje planten.

    Gloria wat kun je het vaak goed zeggen. We kunnen niet zonder l’amour. Ik wist al heel jong dat er twee soorten mensen waren, degenen die kopen en degenen die gekocht worden. Maar door de flower power wist ik dat er een derde weg bestond. Daar zet ik me voor in. Het leek ook even wat te worden maar al gauw kregen de liberalen er weer vat op. De verschoten spijkerbroeken van de opstandige liefdesjeugd toen op de Dam werden een jaar erna op bijna dezelfde plek (Bijenkorf) voor dik geld aan de nieuwe consumenten verkocht.

    De liberalen kopen alles en wat ze niet kunnen kopen laten ze gewoon door de macht bezetten. Ze hebben de Indianen hun land afgepakt. De Indianen die niet begrepen hoe je land kunt bezitten.
    De claimcultuur is verschrikkelijk. Ze eigenen zich alles toe. Er is geen respect, behalve tegenover eigendom. Maar hoe kun je olie bezitten, water en ze zijn al bezig de natuur in hun bezit te krijgen via bio-octrooien. Wat een verkrampte hebberigheid.

    Leve de vrijheid. Bezit is diefstal van het volk en van Moeder Natuur. Moeder Natuur dien je met respect te behandelen en zie je krijgt liefde terug!!
    Vive la revolución. Maar vooral vive l’amour.
    Ik heb honderden Franse liedjes die over l’amour gaan.
    Deze vind ik één van de beste.
    Françoise Hardy Le temps de l´amour.
    Gelukkig geen enkele moraal in dat mooie lied over l’amour.
    http://fr.lyrics-copy.com/francoise-hardy/le-temps-de-lamour.htm

    Reactie door L'écologiste — dinsdag 8 mei 2007 @ 18.24 uur

  26. @24 en @25
    Het gaat over verkeersslachtoffers wat een L$L verhalen over dit onderwerp.

    Reactie door De Hakker — dinsdag 8 mei 2007 @ 20.34 uur

  27. @25 L’ecologiste

    De wereld is een afspiegeling van het tekort aan liefde.
    We worden geregeerd door liefdeloosheid.
    Bedankt voor Le temps d’amour, waar het ALTIJD tijd voor is.
    Tijd=Liefde? Nee. Tijd=Geld!
    L’ecologiste liefdeloosheid is de dood in alle leven. Alleen l’amour overstijgt de dood vanwege haar hemelse aard.
    Merci en au revoir L’ecologiste.

    Reactie door Gloria — dinsdag 8 mei 2007 @ 21.35 uur

  28. @23
    Eens,en nog veel strengere regels.
    Nog strengere snelheidsbeperkingen en te hard rijden in de 30 km zone direct 2 jaar ontzegging rijbewijs want dat zijn regelrechte moord aanslagen op kinderen.
    Keihard aan pakken van het grof geweld in het verkeer tegen mede weggebruikers.

    Reactie door De Hakker — dinsdag 8 mei 2007 @ 22.17 uur

  29. @ 23 & @ 28

    Hogere boetes maakt geen zak uit, ‘t is een mentaliteitskwestie en die roei je zo maar niet uit en zeker niet met van die snelheidsmaniakken zoals ik, (geintje) ik hou mij keurig aan de regels, behalve daar waar de snelheid geen limiet kent, dan wil ik graag ver over de 200 km p/u gaan.
    Ik rij al 42 jaar auto en heb in totaal 2 bekeuringen gehad, 1 parkeerbon en 1 voor het niet dragen van de gordel plus 1 aanrijding alleen blikschade, niemand gewond, en niet mijn schuld.

    Hakker let op ik weet hoe jij over hoge snelheden denkt, maar….. dit ging met een snelheid van 228 km p/u op de duits autobahn en de veroorzaker was,…. jawel, een Nederlander die het plotsklaps ineens nodig vond om van baan te verwisselen terwijl ik al bijna naast hem reed om er aan voorbij te gaan.
    Op de vraag waarom hij plots naar de linkerbaan ging (want voor hem was geen auto te bekennen) wist meneer geen antwoord te geven.

    Kijk dit soort figuren moeten ze direct het rijbewijs ontnemen niet voor 2 jaar, het liefst levenslang, dit soort mensen zijn een gevaar op de weg voor de medeweggebruikers.

    Ik ben benieuwd of hij dit geintje ook zou hebben uitgehaald als ik 100 km p/u had gereden.

    Even nog terzijde,… ik heb een nieuwe chip in m’n auto laten plaatsen,… en wat denkje z’n top lig op dit moment op 286 km p/u niet gek voor aan A8.

    Reactie door Pool — woensdag 9 mei 2007 @ 1.09 uur

  30. @29
    Je geeft zelf al aan waar geen Limiet is ga je 200 km/uur of hoger rijden.
    Daarom moeten er veel lagere en meer limieten komen.
    Sommige mensen kunnen de verantwoording van vrijheid niet aan en zoeken het uiterste op.
    Op zich zelf is dat niet erg zolang er geen kans bestaat dat er een andere kop door de lucht vliegt maar met het verkeer is die kans klein dat dit alleen te koste van je zelf gaat.
    Ik snap het wel dat ongeluk net als al de Nederlanders zijn we niet die snelheden gewend dus die heeft jouw wel gezien in de spiegel maar niet in de gaten gehad dat iemand zo idioot hard reed.
    En omdat jij ook maar af en toe zo hard rijd had je de wagen ook niet voldoende onder controle of wel je zat boven je grens te rijden.
    Dus ik zou als jou was maar eens meer gaan oefenen op Zandvoort.
    Als mijn suggestie verkeert is hoor ik het wel.

    Reactie door De Hakker — woensdag 9 mei 2007 @ 10.29 uur

  31. @ 30 De Hakker

    Hoge snelheden zijn mij niet vreemd en het cicuit van Zandvoort ook niet.
    Ik heb vroeger nog deel uitgemaakt van het team van Rob Slotemaker, en voor de rest wil ik het hier maar bij laten.

    Reactie door Pool — woensdag 9 mei 2007 @ 10.56 uur

  32. @31
    Wist je dat Rob Slotemaker heel goed werk doet voor verkeersslachtoffers.
    Deze vangt verkeersslachtoffers op die zelf niet de veroorzaker waren van het ongeluk om hen weer in de auto het vertrouwen te geven wat door een brokkenmaker totaal weggenomen is mensen hebben daar nog jaren last van.
    Deze service geven ze gratis,klasse van dit bedrijf.
    Met dit positief bericht sluit ik dit onderwerp ook maar af.
    Voor dat we te snel gaan en niet meer zijn te stoppen.

    Reactie door De Hakker — woensdag 9 mei 2007 @ 11.19 uur

  33. gewoon een jaartje het rijbewijs in beslag nemen dat werkt heel goed ongeacht of dat rijbewijs nodig is voor inkomenwerving ( zie de bekende advocaat ; reed beetje te hard ; de rechter beslisten dat hij zijn rijbewijs mocht behouden wegen inkomnenwerving !

    Reactie door Fred — donderdag 10 mei 2007 @ 15.11 uur

  34. Met alle respect aan Gloria, maar waar gaat dit onderwerp eigenlijk over?? Zijn er geen belangrijker onderwerpen, die veel meer discussie behoeven???

    Reactie door ToN — zaterdag 12 mei 2007 @ 2.38 uur

  35. fietsers zonder licht,

    gisteravond om een uur of 10 reed ik mijn wijk in,donker en stromende regen, 2 meiden op de fiets, naast elkaar, zonder licht, gingen rechtsaf kennelijk zonder te kijken, ik als automobilist kon nog net op tijd op mijn ho ijzer staan, ondanks mijn aangepaste snelheid, verderop weer fietser zonder licht
    tegemoetkomende fietser zonder licht, vlak voor huis … fietser zonder licht, hoe bedoeld u verkeersslachtoffers, altijd weer die eeuwige aso automobilist ?? arie

    Reactie door a.derooij — zaterdag 12 mei 2007 @ 11.49 uur