‘Uw nieuwe president’

De Franse president Nicolas Sarkozy bepleit dat Tony Blair president van de Europese Unie wordt, een functie die in 2009 ontstaat als het nieuwe EU-verdrag wordt aangenomen. (Nu.nl)

Er zit geen woord Frans bij, bij de wensen van Sarkozy…

Zie ‘Een beter Europa begint nu‘ (pdf) voor betere samenwerking, zonder onze souvereiniteit aan Europa af te staan.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

zaterdag 16 juni 2007 :: 12.05 uur

93 Comments

93 reacties

  1. Een Europese president? Dan toch liever de Hollandse monarchie!

    (Dat ik dat als republikein ooit zou moeten zeggen…)

    Reactie door M. Hussaini — zaterdag 16 juni 2007 @ 12.21 uur

  2. Tja, de kogel is al lang door de kerk.

    Reactie door kaatje — zaterdag 16 juni 2007 @ 12.32 uur

  3. Tony Blair heeft meer dan een half miljoen Iraakse burgers de dood in gejaagd op basis van een leugen. Men heeft Saddam Hoessein door een politiek showproces laten executeren.

    Waarom hoeft Blair zich nog steeds niet te verantwoorden voor het internationaal strafhof in Den Haag?
    Wie waren hier medeplichig?

    Reactie door Rob de Kuster — zaterdag 16 juni 2007 @ 12.36 uur

  4. de sp moet zich inzetten en sterk maken voor opnieuw een referendum .of het nu grondwet of verdrag heet.. wij de burgers hebben recht op een referendum over zoiets belangrijks.

    Reactie door berty n — zaterdag 16 juni 2007 @ 12.36 uur

  5. de britten zijn blij dat ze hem kwijt zijn, nou mogen wij hem hebben!

    Reactie door ipuntje — zaterdag 16 juni 2007 @ 12.45 uur

  6. 1. EUROPESE STATENBOND HEEFT VOORDELEN
    Een Europese statenbond heeft veel voordelen boven de huidige situatie.

    De overheid kan dan meer controle krijgen op multinationals en op de topsalarissen. Ook kan de internationale criminaliteit dan beter worden bestreden. En de overheid kan dan veel goedkoper, deskundiger en doelmatiger worden. Wel moeten een aantal overheidstaken dan gedelegeerd blijven aan de landelijke overheden.

    Het lijkt me ook belangrijk dat alle Europeanen Esperanto of Engels gaan spreken.

    2. WERELDREGERING IS NODIG
    Een verenigd Europa kan een goede opstap zijn naar de vorming van een wereldregering. Een wereldregering is volgens mij nodig voor het bestrijden van de honger in de derde wereld en voor het voorkomen van een wereldoorlog.

    Reactie door j — zaterdag 16 juni 2007 @ 12.51 uur

  7. 6. Lekker democratisch!
    1 grote metingpot, gespeend van individuele vrijheden.
    Laten we maar meteen Bush of Blair president van de wereld maken; dan komt het vast goed met alle honger..Mag er lekker op ons geschoten worden als we demonstreren, kunnen we een jointje, abortus en vrijheid van meningsuiting wel vergeten.
    Met z’ n allen naar een zeer gemiddeld lonenniveau, zeg maar pak’ em beet het niveau van de Oekraine. Iedereen 2 fulltime banen, zodat we te moe zijn om in opstand te komen en de rijken lachen zich dood.
    Mooi vooruitzicht J!

    Reactie door kaatje — zaterdag 16 juni 2007 @ 12.59 uur

  8. De Franse president Nicolas Sarkozy bepleit dat Tony Blair president van de Europese Unie wordt, een functie die in 2009 ontstaat als het nieuwe EU-verdrag wordt aangenomen. (Nu.nl)

    het baantje waar oppernar JPB op uit is!

    Reactie door Gerrit — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.01 uur

  9. Mooi is de vrindtjes politik ; de ene bepleit het leuke baantje voor de ander en de andere voor die enen ?

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.11 uur

  10. Maar waarom niet Poetin ?

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.11 uur

  11. Die Blair is toch uit het “arbeiders” front en die andere uit het super rechtse front :

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.12 uur

  12. Misschien kunnen we Jan naar voren schuiven voor deze leuke functie:-)

    Reactie door kaatje — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.16 uur

  13. Putin zou een goede kandidaat zijn met een jaarinkomen van 53000 euro.
    Daar kunnen de graaiers in brussel nog een puntje aan zuigen.
    Overigens vind ik dat we de EU beter vaarwel kunnen zeggen de expansiedrift en het naar zich toetrekken van macht vormt een groot gevaar voor de europese democratien nu kan het nog met stemmen ,straks zitten we in het keurslijf en kunnen we opnieuw (de geschiedenis herhaalt zich)net als in de 80 jarige oorlog onze vrijheid bevechten.

    Reactie door che — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.22 uur

  14. Belangrijk, misschien wel het allerbelangrijkst is dat de SP bij voortduring de pogingen voor het vermijden van een referendum over Europa voor het voetlicht brengt. De huidige regering wil geen referendum maar alles binnen de kliek van politici regelen.
    Hoe meer en hoe vaker de Nederlanders horen over de pogingen om een referendum te vermijden, hoe lastiger het wordt voor de politici om besluiten over Europa in eigen beheer te houden. Hopen we!

    pc

    Reactie door Peter Cohen — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.27 uur

  15. Jan Balkenelende ?

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.36 uur

  16. Kijk De “Jan “heeft nog niets verwordevn ten bate van das Kapital : Als hij nu iets bedenk , dat veel geld kan jaten van het arbeiders volk en daarmee leuke banen creeert voor de vrinden , dan gaat een van de vrindenclub wel hem voordragen .

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 13.38 uur

  17. Uw nieuwe president…..’t is toch niet te
    geloven: Europa willen onderschrijven en aan-
    voeren en NIET de Euro te willen invoeren.
    Tja, dan wil ik nog graag even weten in wiens
    belang het is dat de Pond Sterling blijft!

    Reactie door Madelief — zaterdag 16 juni 2007 @ 14.09 uur

  18. Sarkozy had zeker weer een borrel op. Zullen we dan ook gelijk een keizer benoemen. Dan wordt Europa ook nog een keizerrijk.

    Reactie door reint — zaterdag 16 juni 2007 @ 14.10 uur

  19. Hondsbrutaal mannetje, die Sarkozy. Gewoon doen alsof dat verdrag niet per referundum is verworpen. En alvast wat namen in gaan vullen voor een functie die nog niets eens bestaat. Blair natabebe, de nimmer liegende premier van de Britten.

    Reactie door Ed Sorrento — zaterdag 16 juni 2007 @ 14.17 uur

  20. Een Itilian brult over een EU-land : Een Fransman brult over een president : een Pool brult over meer stemrecht via de Grondwet :Een Rus brult over bedreiging door de EU : het lijkt wel op kooplui op de markt : en het volk van de EU pikt dat GEWOON : Er is een EU munt er zijn wel meerdere talen en zijn meerder vostenhuizen en legers .

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 14.17 uur

  21. Bush’s schoothandje Blair als president van Europa? En hier is weer een argument waarom we ook het volgende referendum gaan winnen. Jan, ik verwacht dat jij, mocht dit gebeuren, je als tegenkandidaat opwerpt!

    Reactie door Marijn — zaterdag 16 juni 2007 @ 14.30 uur

  22. Wat ik mis is een alternatief, laten wij Poetin naar voren schuiven, hij is tenslotte
    ook een Europeaan. De oostgrens van Europa is het Oeralgebergte. Het gaat om Europa of niet. Niet dus, het tegenwoordige Europa is stapsgewijs opgebouwd naar een rechts Europees bolwerk met een Europees leger en de rest hoort er niet in thuis tenzij men Amerikaanse raketten in hun achtertuin mag plaatsen. De sfeer wordt per jaar rotter.

    Reactie door d'olle Henk — zaterdag 16 juni 2007 @ 14.34 uur

  23. Mijn zoon denkt dat het komt, of we het willen of niet.
    Verenigde Staten van Europa.

    Over mijn LIJK, zeg ik.
    Ik aanvaard niet eens een ceremoniële positie van Europese president.

    Reactie door Anja — zaterdag 16 juni 2007 @ 14.44 uur

  24. Zoveel
    geloven ,
    talen ,
    armoede -niveau’s ,
    sociale wetten ,
    civiel-straf wetten ,
    geschiedkundige verschillen ,…..

    dat vormt 1 EU ?

    Dat is solliciteren op burger-oorlogen .

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.02 uur

  25. Verenigd Europa?

    Maar dan wel zonder de provincie Nederland.
    En ik, Haras hoef en wil daar helemaal niet bij te horen.

    Ieder bezet land kende al vanaf de tijd van de Romeinen, zijn land- en volksverraders.
    Die waren vooral te vinden bij de handel en in hoge kringen, waar nietsnutten en uitbuiters, graag wat bijzondere macht bij elkaar sprokkelden, die in vredestijd, als hun land niet zou zijn bezet, moeilijker was te verwerven.

    Om witte voetjes bij bezetters, gingen zij de taal van die bezetters spreken. En zo werden ook oorspronkelijke talen en dialecten, vervalst en vervuild. Mee dank zij na-apers.

    De wortels van het Engels, werden lang geleden door Latijn overwoekerd. Zo ging het ook met het de andere van oorsprong Germaanse dialecten waaruit het Nederlands en de Buhnesprache, het Duits zijn voortgekomen.

    Het gedoe met de Europeese Unie, vindt zijn oorsprong bij de Romeinen. De Katholieke Kerk, waar de leiders grote voorstanders zijn van een Hernieuwd Groot Heilig Rooms Rijk, werd na de val van Rome, dank zij eerdere samenwerking met Romeinen en overname van hun vermomde gedachtengoed, gelegitimeerd, om op een andere en sluwere manier, de feitelijke bezetting, “altijddurend” te kunnen handhaven. In afwachtig van door toekomstige complotten te herstellen wereldse macht.

    DE EU BERUST OP EEN COMPLOT!

    Een van de doelstellingen van die Kerk is als ik de historie bezie, naar mijn zeer onbescheiden mening, de (gewone) mensen en bezitlozen onwetend te houden en in dienst te stellen van van wie zich alles mochten toeeigenen en aan wie men het recht gaf om het volk onderdrukken.

    De Kerk heeft die mensen een handje geholpen, met bijvoorbeeld de inquisitie, heksenverbrandingen en verplichte, dwangmatige bekering tot het vermeend Ware Geloof.

    Aan zijn symboliek te zien en de zoektocht naar (vermeende) heilige voorwerpen, vinden ook WO II, de Joden vervolging, het fascisme en wat daaraan verwant is hun wortels in het verslagen en aan de Kerk gedelegeerde Rome.

    Het zijn vooral negatieve krachten in het Christendom, die zich achter de eenwording van Europa verschuilen.

    Het Engels, dat nu in Europa bij Handel en onderwijs de voertaal moet worden, is niet minder dan verhuld Latijn van de Romeinen, voor wie wij door hun geestelijke verwanten opnieuw worden bezet en door wie wij met hulp van “kralen en spiegels” opnieuw onze vrijheid en identiteit zullen verliezen.

    Onze huidige regeerders, mogen wij gerust gelijkstellen met collaborateurs uit andere tijden.

    Zelfs het Koningshuis heulde tot nog niet lang geleden, zelfs na Waterlo, met Napoleon. Aan het Hof koesterde men minachting voor de Nederlandse taal. Daar was in Koninklijke kringen. verbasterd latijn, het Frans de voertaal.

    Het Nederlandse Koningshuis bestaat in hoofdzaak uit feitelijke vreemdelingen, die, al is hij hij al lang dood, nog altijd de akelige koning van Hispanje eren.

    Groeten ook aan wie het hier niet mee eens is van: HARAS.

    Reactie door Haras — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.07 uur

  26. In de netwerk/software wereld heeft men het vaak over Överhead “; wat in een EU -verhouding leidt tot dubbele regeringen : een lokaal en de centrale in Brussel : dat geeft een gigantische overhead en natuurlijk een enorme kosten , om beide in stand te houden ; dit alles wordt gefinancieerd uit belastinsgeheffingen ( landelijke ) en BTW ‘s : dit geeft een extra belasting van de arbeider ; die een hoger loon eist : dat betekent een enorme kosten ……..

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.11 uur

  27. Het is vast allemaal bekokstoofd tijdens de G8-top. Onder de borrel het seintje van Bush, via middelaar Sarkozy om zijn vriendje Blair president van Europa te laten worden. Zo komen de zaken rond tussen Amerika en Europa en de wereld wordt geregeerd door 2 proleten die een oneindige stroom bloed aan hun handen hebben kleven.

    SP er MOET iets gaan gebeuren. Het land moet wakker geschud worden. Het socialisme lijkt zo alleen nog een droom die door de neo-liberale heren geen werkelijkheid zal worden. Beet je voor beetje en STEEDS MEER zitten we in de nachtmerrie van de wilde beesten waar niet meer aan te ontkomen valt.
    SP sta op! Weg met die diplomatie en nu die beuk erin. Gooi ons niet voor de leeuwen!

    Reactie door Gloria — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.11 uur

  28. en hoe zit het met de “normen en waarde “van Balkenelende ; worden deze nu in alle EU-landen ingevoerd ?

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.12 uur

  29. Jeetje, ik heb griep en koorts, maar dat ik nu ook nog ga hallucineren….. welke maf heeft dat bedacht? Is dat democratisch besloten? Blair? Die wil ik nog niet als leerkracht Engels voor mijn kinderen.

    Reactie door Irma — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.16 uur

  30. In het Parijse achterkamertje is kennelijk al alles beslist.Angela Merkel vicepresident,Sarkozy als hofnar en J.P.Balkenende, lakei.Of is dat te sarkostisch opgemerkt? Duidelijk is nu wel,dat voordat iets officieel besloten is,de kaarten al op tafel liggen.De U.S.A. en de E.U.trekken straks samen op om de “schurkenstaten” (hoeveel zijn er dat?)een kopje kleiner te maken.

    Reactie door Maan Arkenbosch — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.17 uur

  31. @29 Irma

    Beterschap!!

    Reactie door Gloria — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.21 uur

  32. @30 Maan Arkenbosch

    En de burgers van de EU zullen kromliggen om die oorlogen te betalen! Ja, laat dat maar aan de 2 wereldschurken over!

    Reactie door Gloria — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.22 uur

  33. Is democratie sinds Sarkozy regeert afgeschaft? Volgens mij is het steeds gebruikelijk geweest dat het volk zijn leiders kiest.

    Reactie door hanri — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.24 uur

  34. En nu ook een nieuwe EU-volksleid , die voor zijn bewoners herkenbaar is : Bekijk het “Nederlandse volklied ” ; dat is eigelijk geheel reclame voor het kononklijkhuis : de Nederlander heeft niets te maken met “Duitse bloeden “en “Hispanje ” .

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.28 uur

  35. Nou.op zoek naar de wapens van Gladio,want we gaan ons land toch niet zo maar weggeven aan die bilderberghoeren.welke infortmant vertelt ons waar de wapens liggen.

    Reactie door rafstal — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.30 uur

  36. Moest het verdrag nou nog niet geratificeerd worden ?, oh, natuurlijk slechts een formaliteit.

    Goeie onderhandelaar die Tony : wij leveren een deel van de rebate in als ik president mag worden. oh, natuurlijk grote keffer ; repliceerde de handige JPB.

    Een voorzitter van de raad èn de commissie die een verschrikkelijk oorlogsverleden heeft.

    Jammer dat Waldheim is overleden, die had slechts een Nazi verleden en zou dus net iets beter geschikt zijn.

    Twee moorden in Groot Brittanië om de Irak puinhopen af te dekken. Die VVD’ers krijgen het ware superlatief van een tiran waarop ze hoopten. President Tony Corleone.

    Nu begrijp ik ook waarom JPB niet over Irak wil praten; onderdeel van de omerta natuurlijk. Oh, dan begrijp ik het wel.

    Betekent dit nu dat over 2 jaar in Nederland het britse pond de officiele valuta wordt.

    Een geweldig voordeel in de CV van Tony :
    zeer nauwe banden met ene meneer Bush.

    Maar goed dat we niet NEE tegen het verdrag hebben kunnen stemmen.

    Reactie door ACE — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.38 uur

  37. EU – de nieuwe slavenstaat , waar de koninklijke huizen en relaties worden ontzien : jan de arbeider kan zich nog meer de pleuris werken voor de bekostiging van Brussel en Den Haag .

    Reactie door Fred — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.43 uur

  38. Parlementaire democratie is de tyrannie van het onbenul

    Reactie door René — zaterdag 16 juni 2007 @ 15.48 uur

  39. Geld en politieke macht weten elkaar altijd weer snel te vinden.

    Reactie door L'écologiste — zaterdag 16 juni 2007 @ 16.08 uur

  40. In NRC Handelsblad vrijdag.

    Britse grondwetspecialist Vernon Bogadanor hekelt politici in hun Europese ivoren toren.

    De Britse hoogleraar Vernon Bogdanor klinkt beslist,

    “Nederland moet opnieuw het voortouw nemen in Europa. Net als in de jaren direcht na de oprichting van de Europese Unie. Nederland moet zich ditmaal inzetten om Europa democratischer te maken.”
    Dat is hard nodig, oordeelt Bogdanor uit Oxford en gerenommeerd specialist in grondwetten van landen.
    De Europese Unie verkeert al zeker vijftien jaar in een crisis.
    De politieke elite in Europa is veel te ver voor de bevolking uitgelopen”, zegt hij.
    Dat is al zo sinds het verdrag van Maastricht, in 1992,toen werd besloten tot invoering van de euro en tot de uitbreiding met Oost-Europa.
    Helaas hebben regeringen sindsdien weinig gedaan om het contact met de bevolking over Europa te verbeteren. ook in Nederland niet.
    Bij het referendum over de grondwet bleek dat de politiek de voeling met de burgers volkomen kwijt was. Daardoor kon de rechts-radicale revolte in Nederland ontstaan.

    HEEFT U EEN ADVIES VOOR DE NEDERLANDSE REGERING?
    Het politieke systeem in Nederland moet dringend gemoderniseerd worden. De communicatie tussen politici en burgers moet verbeteren.
    IN NEDERLAND IS HET GEBRUIKELIJK DAT ELITES MET ELKAAR SAMENWERKEN. DE BEVOLKING ACCEPTEERDE DAT LANGE TIJD. DAT IS NU NIET MEER HET GEVAL.
    REFERENDA KUNNEN DAARBIJ EEN NUTTIG INSTRUMENT ZIJN. MENSEN WILLEN BIJ BESLISSINGEN WORDEN BETROKKEN. ZE ZIJN MONDIG, ASSERTIEF
    (Henny; Sla een stukje over…. ze zijn dit en willen dat en willen niet meer etc…)
    “DE POLITIEK MOET UITLEGGEN WAT ZE DAAR DOEN IN BRUSSEL”

    IS NEDERLAND NU HET ZWARTE SCHAAP VAN EUROPA?
    “Ja. De Nederlanders waren lange tijd federalistisch, ze wilden HEEL VER GAAN met de EUROPESE INTEGRATIE en HET OVERDRAGEN VAN BEVOEGDHEDEN.
    “Er is te veel macht van de lidstaten, ook van Nederland, naar de instellingen van de EU gegaan. Maar de EU is aan niemand verantwoording schuldig.
    Dat pikken mensen niet meer enz…
    Nederland moet het NEE van de eigen bevolking tegen de Europese Grondwet aangrijpen om de EU democratischer te maken.
    Je moet het basisprincipe van de parlementaire democratie zoals we dat in het verenigd koninkrijk (? Henny) en Nederland kennen in de EU introduceren.

    (Henny; Stukje weggelaten over ondemocratisch gehalte van EU )

    HOE MOET HET VERDER MET EUROPA?
    Voer de ‘verklaring van Laken’ van 2001 uit, toen de Europese regeringsleiders besloten dat Europa dichter bij de burgers moest worden gebracht. Europa moest democratischer en transparanter worden. Daaruit is de Conventie voortgekomen die de grondwet opstelde.
    MAAAAAAAR in die grondwet wordt NIETS geregeld om de Europese democratie te versterken.
    (Henny:Alle reden dus om hem gewoon naar de prullenbak te verwijzen)
    “Mochten de Europese leiders volgende week besluiten door te gaan met een nieuw verdrag, dan MOET de bevolking een grotere rol krijgen.
    LEG ZO’N VERDRAG OP DEZELFDE DAG AAN ALLE BURGERS VAN DE EU VOOR ZODAT ZE IN EEN REFERENDUM HUN MENING KUNNEN GEVEN.

    Mijn reactie:

    Is dit laatste een Engelse valstrik oplossing?

    Immers wat is daar democratisch aan
    Het verdrag regelt NIETS van hetgeen waarvoor het bedoeld was, voldoet op geen nekele wijze aan de opdracht gegeven in Laken en is derhalve niet legitiem.

    Is de oplossing een Engelse valstrik?
    Mijns inziens wel ik tracht het uit te leggen.

    Omdat NU nl. een andere werkelijkheid geldt dan die hij verbeeldt m.b.t. democratie en betrokkenheid.
    omdat A. Met dit verdrag niet voldoet aan de doelstelling.
    B)de burgers NU dus slecht geinformeerd zijn,
    C) het verdrag gezien de opdracht blijkbaar misbruikt is voor andere zaken,er dus geen enkele legitimatie is en doorgang derhalve NIET plaats zou mogen vinden zeker niet gezien het feit dat de macht in Europa blijft liggen bij de commissie en er van democratie en controle nog steeds geen sprake is en
    D)de inhoud derhalve nog gevaarlijker kan zijn

    Met andere woorden

    Hij wil dat we NU ” onwetend van de draagwijdte van de inhoud’in heel Europa tegelijk, gaan stemmen over een verdrag dat niet voldoet aan de opdracht en in wezen dus een ondemocratisch document is terwijl de EU ondemocratisch blijft regeren.
    Dit is zeer gevaarlijk en ondermijnt alles,
    Ik begrijp derhalve de logica niet want dit voorstel staat in schril contrast met zijn verbeelding van wat democratie is en de voorwaarden die hij daaraan stelt..

    Het is nl. pas democratisch als die meerderheid in Europa goed en objectief geinformeerd is en de doelstellingen van Laken in dit verdrag geregeld zijn.
    Hijzelf zegt dat juist daarover NIETS geregeld is en de bevolking niet weet waarover ze stemt.
    Reden genoeg het gewoon te laten vallen.
    Vrag: Wil hij zo Nederland buiten spel zetten?
    Het is wel duidelijk dat Nederland het hardst gelopen heeft om eigen bevoegdheden geheel vrijwillig met enige gretigheid zelfs af te staan. Dit zegt genoeg. Volksverlakkers.
    Ik hoor ze nog zeggen “Dat moet van Europa” Bah……

    Balkenende bereid het volk alweer voor.
    Merkel zal er wel mee akkoord gaan dat de TERM grondwet veranderd in verdrag.
    Tjonge tjonge daar zaten we nu op te wachten.
    We hebben het over inhoud Balkenende niet over termen.
    Wees alert:
    Merkel WIL DOORDUWEN volgende week, is al bezig met stemmingmakerij, iedereen moet meedoen, er KAN WEINIG veranderd worden en iedereen moet water bij de wijn doen (weinig veranderd en iedereen is dat niet een beetje tegenstrijdig)
    We worden belazerd, voorbereid en klaargestoomd, de geesten rijpgemaakt zogezegd en men wil ons doen geloven bij de overheid en de NOS dat het onvermijdelijk is. Nederland DICTATUUR.
    Merkel ach ja het menske ‘voelt’ zich zo voornaam en vooraanstaand, dat ze wel een plekje in de geschiedenisboeken wil, ook al moet ze daar de Europese bevolking voor in de uitverkoop doen. De valse bescheidenheid zelve.

    Reactie door Henny — zaterdag 16 juni 2007 @ 16.32 uur

  41. Een opgedrongen grondwet en een door het benoemde president. De Verenigde Staten van Europa worden een fijne democratie.

    Reactie door Ed Sorrento — zaterdag 16 juni 2007 @ 16.32 uur

  42. Je zult het weten. Toch even het volgende: Onlangs heeft the House Of Commons met een kleine meerderheid een Parliamentary Inquiry Iraque verworpen.
    Blair was van mening dat zolang er Britse troepen in Irak zijn, een PI Irak ongewenst is.
    Ben benieuwd wat hier gaat gebeuren als de regering dadelijk de handtekening petitie overhandigd krijgt.
    Zonder zijn Irak doopceel gelicht te hebben mag Blair geen EU president worden. JPB had geen MP meer mogen worden.
    Alleen al vanwege de MO oorlogs retoriek en handel EU zouden we eruit moeten stappen.
    @14 Cohen

    Geheel mee eens dat dit een uiterst belangrijke taak voor de SP is.Een 2e referendum moet steeds over het politieke voetlicht gebracht worden! De meerderheid van de Nederlanders willen dit. Als er niet steeds aandacht aan wordt besteed, politieke druk wordt uitgeoefend, kan het nog makkelijker weggemoffeld worden.

    Reactie door Maria — zaterdag 16 juni 2007 @ 16.45 uur

  43. @6

    Een verenigd Europa kan een goede opstap zijn naar de vorming van een wereldregering.

    Jawohl!!

    Reactie door Cees — zaterdag 16 juni 2007 @ 17.08 uur

  44. Je denkt toch niet echt dat een verenigd Europa iets aan de wereld armoede kan doen?
    Verenigd Europa is verenigd wapen en olie handel VS.
    Eerst andere leiders!

    Reactie door Maria — zaterdag 16 juni 2007 @ 18.36 uur

  45. HAHAHAHAHA!!!!!
    il est beau Sarko,il est beau KOKO…
    man!
    Hij is al bezig emigranten als dieren te behandelen(sarko de emigrant)….
    Nu vraag ik me af waaroom z’n family uit Hongarije gevlucht is?,bang van de communisten zeker(niet goed voor business,en collaboratie met nazi germany was niet op prijs gesteld)…
    M’enfin
    Welcome to the neocons union van Europa….

    Reactie door gaf — zaterdag 16 juni 2007 @ 18.40 uur

  46. Nu mijn vraag: is dit voorstel van Sarko voor of na het aantal glaasjes vodka met Poetin uitgedokterd?
    Want ik zag een video over een hijgend en stotterend Sarkozy na een “heftige” ontmoeting (zijn eigen woorden) met Poetin….

    Moeten we dan nu alles erg serieus nemen?

    Reactie door walking bull — zaterdag 16 juni 2007 @ 19.04 uur

  47. op naar een totale oorlog.hoop ik.
    een oorlogs misdadiger als president,
    tjee.
    hitler als president,nee?
    blair als president,ja?
    ze zijn beiden het zelfde,alleen zit er 60+ jaar tussen.
    vast maar gaan oefenen voor de spiegel.
    moet!! de rechter hand de lucht in??

    Reactie door ad — zaterdag 16 juni 2007 @ 19.33 uur

  48. Zelfs al je niet meedoet aan de monetaire unie, kan je ook president worden van de Europese Unie. Dus Volk van Nederland!

    Het licht gaat echt niet uit! Wij krijgen geen oorlog! etc. mocht Nederland niet meedoen aan het nieuw Europees verdrag! Je blijft er gewoon bij!

    Dus ook nu weer een NEE! De landen die nooit hebben meegedaan, zijn ze er zoveel slechter van geworden! Sterker, zelfs beter!

    Reactie door Jan uit Groningen — zaterdag 16 juni 2007 @ 19.35 uur

  49. een mooie vraag voor de nieuwe regering: ” welk deel van het woord NEE begrijpt u niet?”.

    Reactie door rutger — zaterdag 16 juni 2007 @ 21.40 uur

  50. het Christenfundamentalisme breid zich uit,het is wachten op de moderne kruistochten.
    alhoewel… zijn die niet al begonnen in Afghanistan en Irak ?!

    geloof verkankerd de wereld.
    iemand die werkelijk in god gelooft komt niet in een kerk en aanbid geen beeld!

    zo is het namelijk nooit bedoeld.

    het is een instrument van machtswellustelingen.

    maar zo moet u het niet zien,u MOET het zien zoals de politieke “lijers” het uitleggen.

    Reactie door iew — zondag 17 juni 2007 @ 0.05 uur

  51. Nr 29. Beterschap Irma, maar wat je nu wel of
    niet zou willen voor evt. kinderen, ´link´ je
    je ook niet meer aan de SP van Heerlen, van
    je ´geloof´ af gevallen, of was je al die
    tijd feitelijk al ´buitenkerkelijk´ ?

    Reactie door Madelief — zondag 17 juni 2007 @ 4.10 uur

  52. Ha dólle Henk, jouw eindconclusie is me er
    ééntje en na NOVA gezien en gehoord hebbend
    ben ik blij dat jullie daar dan toevallig in
    die buurt ´hoog en droog´ zitten of zou de
    ´werd´ ook een gasbel zijn? Laten de kraaien
    in ieder geval voorlopig niet hun symbolische
    betekenis krijgen want ik heb nog iets met ze
    te verhapstukken en kom ze vast tzt tegemoet!

    Reactie door Madelief — zondag 17 juni 2007 @ 4.15 uur

  53. “De Polen willen alleen maar meer stemgewicht in een nieuw verdrag.”

    lees ik op nu.nl in een artikeltje waar staat dat balkenende vast handjeklap heeft gespeeld met sarkozy, het verdrag moet er deze maand nog door, anders wordt angela boos!

    http://www.nu.nl/news/1117132/21/%27Europa_kan_zich_geen_uitstel_permitteren%27.html

    Goed de polen krijgen dus meer stemrecht, want dat is alles wat ze willen, dus zijn we lief. En voor ons worden de vlag en het volkslied geschrapt uit het verdrag. kijk dat is pas echt wezenlijk, daar worden we beter van, want per slot hebben we daarvoor “nee” gestemd. Balkenende heeft ons helemaal begrepen. geef ze een vlag en een volkslied en de Nederlanders zijn gelukkig!

    Reactie door ipuntje — zondag 17 juni 2007 @ 8.55 uur

  54. 51. Madelief

    Ik begrijp je reactie op Irma niet zou je die even willen toelichten.

    Reactie door Henny — zondag 17 juni 2007 @ 9.10 uur

  55. Goeden morgen vrienden SP.

    Waar is Sarkozy mee bezig?
    Met zijn volgende baantje.
    Daar is Bos tenslotte ook mee bezig wanneer hij een fabuleus ondenkbaar schandelijk hoog salaris goedkeurt.
    Ze zijn allen met de volgende functie bezig, en daarom nemen ze dubieuze vriendjes politiek ter hand, om nu al het pad te banen om daar te komen.

    Reactie door Ouwe Dirk — zondag 17 juni 2007 @ 9.13 uur

  56. @52 Madelief.

    Vergis je niet, gisteren omstreeks 18.00 uur
    brak er een bui los. Wij waren net aan het eten, Dee zei moet je de zandzak niet voor achterdeur leggen, ik ging kijken, “te laat, te laat, riepen de kraaien, het water is al naar binnen toe”.
    Wij zijn een uur aan het dweilen geweest. Dat heb je met een terp, het water loopt altijd naar het laagste punt en dat is het de voormalige staldeur.
    Groeten van mij en Dee.

    Reactie door d'olle Henk — zondag 17 juni 2007 @ 9.39 uur

  57. Ik dacht dat Bush onze president was? En Balkenende en Bos zijn zetbaasjes? Zit ik er echt zo naast?

    Reactie door Ad van de K. — zondag 17 juni 2007 @ 11.46 uur

  58. @51 Madelief,
    Ik begrijp niet wat je met je commentaar op mijn berichtje bedoelde. Misschien heeft de koorts mijn hersenen toch teveel aangepast. Geloof? Had ik het over geloof?

    @ Gloria
    Dankjewel!
    Het gaat al iets beter. Vreemd dat een mens met die warmte griep kan krijgen en in bed terecht komt.

    Fijne zondag allemaal !

    Reactie door Irma — zondag 17 juni 2007 @ 12.19 uur

  59. Als het met Blair dan net zo afloopt als met Hitler en Napoleon vind ik het best. Die heren hebben het toch ook geprobeerd, maar ze hebben het niet overleefd

    Reactie door Kathaar — zondag 17 juni 2007 @ 13.39 uur

  60. Het zou toch te dom voor woorden zijn als Blèr president van de EU zou worden, zijn land heeft niet eens de euro als betaalmiddel, kunnen we niet beter een teletubbie president maken mijn voorkeur gaat uit naar Laa Laa.
    Tinkywinky valt buiten de boot, omdat die al in opspraak is geweest om zijn vermeende hom#sexualiteit, dus er valt nog genoeg te kiezen volgens de EU.

    Maar wij hadden toch een standpunt……

        NEE = NEE

    Tegen een grondwet of verdrag, weg met de EU.

    Reactie door Pool — zondag 17 juni 2007 @ 13.45 uur

  61. @58, Wat vervelend Irma, zo’n voorjaarsgriep
    je, na 3 x 24 uur moét de koorts wel weer
    zakken en anders er een arts bijhalen, immers
    je weet nooit wát er achter kan zitten.
    Maar je hersens zullen er zeker niet door aan
    getast worden, echt niet!
    Ik constateerde dat je in het verleden altijd
    linkte aan de SP-weblog van Heerlen en er ook
    met veel enthousiasme over sprak “hier bij ons in Heerlen” etc., dat zou je overdrachte
    lijk ‘geloof’ in je aan te hangen politieke
    partij kunnen noemen. Dacht ik dus dat je dát
    wel zou begrijpen…..echter…toch die ver-
    vervelende koorts misschien? Derhalve vroeg ik je dus of je soms van je ‘geloof’ was af-
    gevallen (de affiniteit die je dus met de SP-
    weblog Heerlen aangaf, en er meerdere keren
    over sprak/schreef). Al met al dus niet zó
    moeilijk toch? Henny had het ook niet begre-
    pen, maar nu dan toch wel en is indirect haar
    vraag tevens beantwoord.
    Overigens ‘met die warmte’ kan het nuttigen
    van ijs, waarbij niets ondeugdelijks valt
    waar te nemen, ook al voldoende zijn om iets
    op te lopen….stérkte dus gewenst! Groet!

    Reactie door Madelief — zondag 17 juni 2007 @ 13.51 uur

  62. @56, Tja, je begrijpt het al d’olle Henk, of
    ik me ook even blind staar op het woord terp
    en me jouw voorstelling van zaken indenkend,
    betreur ik het ten zeerste dat ik je niet ‘n
    handje kan komen helpen…..Betekent dat ook
    dat je je nu een inpandig bescheiden zwembad
    kunt veroorloven, daar waar we normaliter van
    kelders spreken? Zoals ik nu ben, zal het me
    voortaan wel voor eeuwig verboden worden nog
    ooit iets meer dan één pak melk tegelijk op te tillen, echter, voel ik me daarna weer een
    stuk beter, doordat de scharnierfunkties even
    worden bijgesteld, zou me dezelfde fout toch
    opnieuw kunnen overkomen…en er zat al lange
    tijd tussen, dus voel je je weer aardig in je
    vel zitten, maar genézen van dat optimisme
    ben ik vanaf afgelopen woensdagochtend zeker!
    Van wie was ook al weer dat liedje, ‘zand-
    zakken’ voor de deur? Dat weet je vast ook
    wel. Met een shot medicijnen lijk ik voor wat
    halve uurtjes weer de hele wereld aan te kun-
    nen, maar weet ook onmiddellijk wanneer dat
    stuf is uitgewerkt….Moed verloren, al ver-
    loren, dus mét de ‘baas’ hiér als lichtend
    voorbeeld, verwacht ik weer betere tijden!
    Hartelijke groeten aan Dee en Conan zal wel
    een extra badhanddoek kunnen gebruiken, toch?
    Fijne dag verder, allen! Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 17 juni 2007 @ 14.18 uur

  63. @55 Ouwe Dirk, ik begroette je al elders,
    maar beknelde rugwervels laten af en toe maar
    een zeer kort geheugen toe.
    Wat Sarkozy aan het doen is? Volgende baan?
    Van Nicolas zou je een leuke invulling ver-
    wachten, maar misschien dat hij zijn naam
    verbindt aan een nieuwe héte aardappel in
    zijn keel. Maar ja, NicolaS zónder die ‘S’,
    wat stelt die dan vóór? Goed voor de con-
    sumptie of ook maar de puree in?
    Misschien dat hij zich beter kan gaan oriën-
    teren in sociale verwarmingstechnieken, goed
    voor zijn C.V. ! Serieus Ouwe Dirk, ik schijn
    in Nederland ook me meer betrokken te moeten
    gaan voelen met ‘gestolen’ fietsen, die 8 die
    ik er in de loop van de jaren al ben kwijt ge
    raakt zijn dus goed ‘onder de ármen’ verdeeld
    en 100 dagen ‘de boer op’ levert dus dit re-
    sultaat op en zal ongetwijfeld weer worden
    opgevoerd onder het hoofdje ‘een punt van
    aandacht behoeft…..het fietsen stelen’!
    Wedden dat Noord-Nederland ineens allemaal
    een ‘bootje’ voor de deur aangereikt krijgt
    vanwege de grondverzakkingen? ‘t Zal wel niet
    echt op een VOC-schuit lijken, maar boven
    blijven ‘drijven’ blijft misschien nog over!
    Ouwe Dirk, pak een lekkere mok thee en heb
    ook een fijne zondag verder,groet,madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 17 juni 2007 @ 14.32 uur

  64. @ 61 Madelief
    Mijn passie voor de SP Heerlen is geenszins afgenomen, integendeel!! We zijn hier wekenlang druk geweest met lokale zaken, de aktie voor de mijnwerkerspensioenen en die is vrijdag afgesloten. Nog niet met het effect wat we graag wilden, maar we vechten door.
    Vanmiddag is er SPraakwater, ons politieke cafe. Erg interessante onderwerpen weer eens.

    Dat de link naar SP Heerlen er soms niet bijstaat is simpelweg omdat ik hem soms vergeet (ben ook al bijna 45). Sinds de kinderen (3 stuks) actiever zijn op de pc moet ik af en toe alles opnieuw invoeren. Daarbij weten onze vaste bezoekers wel dat ik actief ben in Heerlen, jij wist het immers ook.

    Fijne dag verder!

    Reactie door Irma — zondag 17 juni 2007 @ 15.20 uur

  65. @64, Gelukkig maar Irma, dat je nog steeds bij de SP bent én in Heerlen, waar je ook
    daar met wéldenkende SPVIPS te maken hebt.
    Dus voortaan niét vergéten, zodat wij hier
    goed weten, met welke Irma we te maken heb-
    ben (en La Douce heb je vast ook wel eens ont
    moet)…Vergeetachtigheid omdat je al bijna
    45 bent? Wanneer is die feestdag? Mevrouw, U
    begint nog maar net, maar zit wel in de evt.
    drukste jaren van uw leven, niet waar?
    Overigens, ik ben al bijna 65 jaar en mijn
    grut is inmiddels al jaar en dag goed aan de
    bak, een hele zorg minder en in de vorm van
    een kleinkind, er weer een vreugde bij!
    Kijk dus met veel genoegen naar de komende 20
    jaar uit, waarin je politiek nog heel wat
    kunt helpen verhapstukken en er tevens ook je
    plezier in te zien, zoals velen hier met ons!
    Beterschap, en kalm aan hoor, dan breken de
    lijntjes niet, hartelijke groet, Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 17 juni 2007 @ 16.00 uur

  66. Als de aartsleugenaar en misdadiger Tony B-liar de president van de Europese Unie wordt, in plaats van zich wegens het plegen van oorlogsmisdaden te moeten verantwoorden voor het Internationaal Strafhof in Den Haag, dan is het overduidelijk de hoogste tijd dat Nederland uit de Europese Unie stapt, of dat ik Europa voorgoed verlaat. Er zijn grenzen aan wat accepteerbaar is. Die kleine Franse Hitler, genaarmd Nicolas Sarkozy, kan naar de hel lopen samen met Tony B-liar, Angela Merkel, George W. Bu$h, Jan Peter Balkenende en de rest van de politieke hoeren die de wereld in rap tempo naar de afgrond voeren…

    Ananga

    Reactie door Ananga — zondag 17 juni 2007 @ 16.13 uur

  67. De onderonsjes zijn weer niet van de lucht….

    …. Besloten overleg Balkenende-Sarkozy
     
    Premier Balkenende heeft in Parijs met president Sarkozy gesproken over de impasse rond de Europese grondwet. De ontmoeting vond plaats achter gesloten deuren, journalisten mochten niet mee.
     
    Na afloop werd alleen meegedeeld dat de twee leiders vinden dat er komende week op de Europese top een akkoord over een nieuw, vereenvoudigd verdrag moet komen.
     
    Bondskanselier Merkel werkt aan een nieuw verdrag, maar het overleg daarover gaat heel moeizaam. Extra complicatie is dat Polen met een veto dreigt als het niet meer zeggenschap in de EU krijgt. Gisteren sprak Merkel uren met premier Kaczynkski, maar dat leverde niets op…

    Het vern#uken van het volk heeft z’n intrede gedaan.

    Reactie door Pool — zondag 17 juni 2007 @ 17.03 uur

  68. 49. Alles wat niet direct met GELD VERDIENEN te maken heeft

    Reactie door Henny — zondag 17 juni 2007 @ 17.21 uur

  69. Zou Sarkozy, na de wodka-vergiftiging door Poetin, zijn geïnjecteerd, waardoor zijn verstandelijke vermogens wat achteruit zijn gegaan?

    Reactie door Olav Meijer — zondag 17 juni 2007 @ 17.34 uur

  70. @ Walking Bull (46):

    Jouw comment had ik nog niet gelezen. We hadden kennelijk dezelfde gedachten.

    @ Pool (60):

    Tja, misschien is het nog dringender om een onderzoek in te stellen naar Donald Duck. Het is toch wel heel verdacht dat zijn drie neefjes constant bij hem verblijven, zonder nader toezicht. Bovendien is zijn verhouding met Katrien op zijn minst problematisch te noemen: die heeft sado-masochistische trekjes. Hier ligt dus ook nog een schone taak voor minister Ab Klink.

    Reactie door Olav Meijer — zondag 17 juni 2007 @ 17.55 uur

  71. Ach er word wel vaker een clown benoemd tot President, maar waarom we nou speciaal Blair moeten hebben als president is mij niet helemaal duidelijk.
    Welke extra vaardigheden heeft hij ten opzichte van Stien oet Klazinaveen of “Der Otto uit Duitsland”.
    Europa word steeds meer een klucht en de wantrouwen die ik had in Europa word iedere dag maar meer versterkt.
    Zeker twee maal per jaar rij ik over het enigste stukje autobaan in polen die betaald is met geld van de europesche unie en waar iedere boer zijn eigen viaduct heeft, maar waar burgers van europa tol moeten betalen om er over te mogen rijden.
    Landen zoals Letland Estland Litouwen en Polen die lid zijn van de unie, maar die geen euro accepteren, waar we vroeger konden betalen met Guldens en Marken, hoe groot is dan het vertrouwen in deze EU???
    Een grote mond die hebben ze wel en roepen ze als nieuw lid om meer zeggenschap en roepen ze om meer geld.
    Ach misschien is het wel goed dat Blair president word, want dan kunnen we misschien op korte termijn de EU opheffen en zullen vele burgers blij zijn.

    Reactie door Tukkersterror — zondag 17 juni 2007 @ 18.12 uur

  72. Ach ja, binnenkort is het weer het geheime Bilderberg-festival.
    Maar ik meende toch echt dat een EU-president nog `nicht in Frage’ was. `t Zal wel weer een Amerikaan worden.

    Reactie door Haq — zondag 17 juni 2007 @ 19.25 uur

  73. Een opgedrongen grondwet en een door het benoemde president. De Verenigde Staten van Europa worden een fijne democratie

    Reactie door Johan — maandag 18 juni 2007 @ 2.47 uur

  74. @ 70 Olav Meijer

    Even wat speurwerk verricht naar het vermeende SM gedrag van Donald Duck.
    Wat blijkt dat Kwik, Kwek en Kwak niet de echte neefjes van Donald Duck zijn, maar het zijn de nazaten van Guus Geluk & Barbie.. (gezien Ken zijn h#mosexualiteit)… en zodoende Donald met behulp van Oma Duck en Katrien Duck de zorg voor de kleintjes opzich heeft genomen zodat Barbie met financiele steun van Oom Dagobert de weg naar de top probeert te bereiken.

    Voor wat betreft de Teletubbies, heb ik vernomen dat er iemand uit Nazareth er meer van weet.
    Nu weet ik niet welke Nazareth ze bedoelen, die van Israel, Belgie of Maastricht.

    Ik ben het er in ieder geval volledig mee eens als uit bovengenoemde figuren de nieuwe president van de EU gekozen wordt.

    Reactie door Pool — maandag 18 juni 2007 @ 10.51 uur

  75. Mooi dat Polen : je kan je werklozen dumpen op de Nederlndse Arbeidsmarkt .
    Je eeis direct meer stemrecht en pluk de EU-subsidies ;dan weet he niks over kampen ; dan heb je problemen met de Homobeweging en onderzoek poppetjes met handtasjes of deze schadelijk zijn voor de jeugd :

    Mooi dat zij zo achterlopen en de Nderlandse arbeider flink kan betalen aan de opbouw van Polen en de rest van het Oosblokse puinhoop : wat krijgt je uit Roemenieen : Straat muziekanten die bij de meeste wikkelcentra in grote getalen ; het geld vaneen daklozen met een straatkrantje be-cocunrenen .

    Reactie door Fred — maandag 18 juni 2007 @ 11.00 uur

  76. @ 75 Fred

    Voor de Roemenen is dit de marktwerking.

    Reactie door Pool — maandag 18 juni 2007 @ 11.09 uur

  77. Ik ben niet tegen een Europese president, zolang deze maar een beperkte taak heeft en de nationale staatshoofden niet op alle fronten overvleugeld. En hij moet democratisch gekozen worden. Het kan dus in geen geval zo zijn dat de president van Frankrijk maar even bedenkt dat de uitgerangeerde Britse premier dat maar moet worden.

    Reactie door Jeroen G — maandag 18 juni 2007 @ 11.23 uur

  78. @77 Jeroen G

    Hamas was ook op democratiese wijze gekozen door het eigen volk,alleen als het westen dat niet ziet zitten komt er toch een ander…

    zo zal dat ook gaan in de EU,als het zover komt.

    UIT DE EU met Nederland!

    Reactie door iew — maandag 18 juni 2007 @ 13.23 uur

  79. Mensen wat is het alternatief voor een Europese president? Er moet toch een goede vertege
    noordiger zijn van de Europese belangen?

    De chinezen/indiers/brazilianen/russen/amerikanen zullen over 20 jaar niet meer luisteren naar Frankrijk/Duitsland/Nederland

    Reactie door JV — maandag 18 juni 2007 @ 15.55 uur

  80. @79 JV

    deden ze dat al die tijd wel dan…?
    u moet komiek worden!

    Reactie door iew — maandag 18 juni 2007 @ 16.33 uur

  81. Neem Poetkin maar , dan voel hij zich ook Europeaan .

    Reactie door Fred — maandag 18 juni 2007 @ 19.36 uur

  82. @ 77 Jeroen G

    Hitler was ook democratisch gekozen.

    Weg met de EU … en de euro… ons land moet weer onafhankelijk worden.

    Er was toch gezegd    …NEE = NEE …

    Nou moeten ze niet ons volk gaan belazeren want dan stelt de polkitiek en de rechtstaat hier geen f#ck meer voor, en het is al zo slecht gesteld hier in ons land met al die christelijke partijen.

    Reactie door Pool — maandag 18 juni 2007 @ 21.39 uur

  83. NEE = NEE is dat een wiskundige vergelijking ; want dan moet je oppassen !

    Reactie door Fred — dinsdag 19 juni 2007 @ 9.20 uur

  84. Misschien is dat wel veel goedkoper : een Poolse president ! ( als deze er moet komen ) : Spotgoedkoop zijn Polen en ook nog zo’n flexible .

    Reactie door Fred — dinsdag 19 juni 2007 @ 9.38 uur

  85. @82 Pool

    Natuurlijk moet ons niets door de strot geduwd worden, laat dat gezegd zijn.
    Het ging echter om mijn persoonlijke mening. Ik zie wel de voordelen van een Europese president die bij bepaalde gelegenheden Europa als geheel vertegenwoordigd.
    Natuurlijk kunnen we dan de verkeerde aan de macht hebben, maar dat doen we hier (in Nederland) ook steeds. Dus dat vind ik niet zo’n argument.
    Ik merk in de discussie over de grondwet vaker een ondertoon dat zolang we maar beslissingen in eigen hand houden er goede beslissingen genomen worden. Nederland is vergeleken met andere landen relatief rechts en conservatief, dus het zou best eens zo kunnen zijn dat er een Europese president gekozen wordt die een veel beter beleid voorstaat dan ‘onze’ JP Balkenende. Misschien moeten we eens erkennen dat wij Hollanders niet alleen de wijsheid in pacht hebben en dat in de rest van Europa ook goede en verstandige mensen wonen.

    Reactie door Jeroen G — dinsdag 19 juni 2007 @ 10.12 uur

  86. Off-topic … een beetje dan.

    Ze hadden net zo goed Bakellende naar voor kunnen schuiven als niet te hopen president van de EU.
    Vergeleken met Engeland is hij ook net zo rot als Blèr.

    http://www.nu.nl/news/1120004/30/Bittere_armoede_onder_Britse_kinderen.html

    Reactie door Pool — dinsdag 19 juni 2007 @ 11.08 uur

  87. @ Pool (74):

    Dank voor het speurwerk, Pool. Zo zie je maar weer, als je een beetje dieper graaft kan je tot verrassende conclusies komen….. :)

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 19 juni 2007 @ 17.56 uur

  88. @85 Jeroen G
    Natuurlijk zijn er in andere landen van de EU capabele leiders die ervoor kunnen zorgen dat de holy economy optimaal draait en alle liquide middelen richting monopolisten stroomt.

    Je hebt me nog niet op één punt kunnen overtuigen, maar ik heb veel geduld…

    Reactie door Elsemie — dinsdag 19 juni 2007 @ 19.23 uur

  89. @86 Pool

    Honger, armoede!!!
    En die vunzige oorlogen en vredesmissies gaan maar door.
    Laat er in Godsnaam een referendum komen en hier een oproep aan alle Europeanen:
    STEM: NEE!

    Voor Europese bestwil!!!

    Reactie door Gloria — woensdag 20 juni 2007 @ 1.17 uur

  90. @ 89 Gloria

    Precies, zo is het met z’n allen de barricades op.

    …. If you can find the money to kill people, you can find money to cure people!…

    Reactie door Pool — woensdag 20 juni 2007 @ 9.08 uur

  91. @90 Pool

    Hoi Pool! Prachtig gezegd!!
    Het moet maar eens afgelopen zijn met die killers all over the world.
    The old fashioned way…

    Reactie door Gloria — woensdag 20 juni 2007 @ 23.02 uur

  92. @91 PS

    Waarmee ik bedoel: het is tijd voor iets NIEUWS!

    Reactie door Gloria — woensdag 20 juni 2007 @ 23.03 uur

  93. @61 en @62 Madelief
    Off topic, maar misschien kun je nog ff terugkijken op het topic over ABN-Amro..Ik weet dat het inmiddels alweer “verouderd” is, maar ik was pas vanavond in staat om daar een reactie t.a.v. jou te plaatsen..Sorry, maar ik hoop nog steeds niet te laat..!
    Groetjes, Ton.

    Reactie door ToN — donderdag 21 juni 2007 @ 3.24 uur