Over mensonterende koppen

NOS
(NOS)

Nu.nl
(Nu.nl)

Ik ben blij dat het aantal heroïneverslaafden afneemt. Maar we hebben het hier nog steeds over mensen. De kop die aan dit goede nieuws wordt gegeven vind ik echt onsmakelijk.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 20 juni 2007 :: 10.30 uur

68 Comments

68 reacties

  1. Ik ben blij dat er iemand is (jij) die aandacht besteed aan deze verloedering van taal en (erger!) mensonwaardige betiteling.

    Wanneer een mens geen ‘economisch-nut’ meer heeft in deze samenleving kan ‘ie het volgens de regerende christen-sociaal-democraten (?) wel schudden…

    Mensonterend…!!

    Reactie door Karel Koning — woensdag 20 juni 2007 @ 11.45 uur

  2. Met een “normen en waarden” regering behandelt worden als een beest.,of een uitstervende diersoort zoals het hier staat over die heroinejunks., zo is het ongeveer.,

    jpb mag zich de ogen uit zijn kop schamen, maar heeft het benul niet eens hoe zijn hersenspinsels door zijn ambtenaren worden uitgevoerd.,

    neem alleen het vuile lachje van de geus maar eens,toen het over de vele valse goedkeuringen ging!

    Reactie door Gerrit — woensdag 20 juni 2007 @ 11.45 uur

  3. Ik denk dat dit niet het resultaat is van een bepaalde regering maar van de media die het puur gaat om geld en niet om correcte informatie aanbieden.

    Maar ik kan het ze niet kwalijk nemen, het volk pikt het en vind het alleen maar mooi want anders zouden de meeste media dit soort koppen/teksten niet gebruiken.

    Reactie door Jochem — woensdag 20 juni 2007 @ 12.02 uur

  4. De side is top!

    Reactie door John en Willeke — woensdag 20 juni 2007 @ 12.18 uur

  5. @3 Jochem
    Dat is een feit!!
    De kwaliteit van de berichtgeving gaat hollend achteruit, er is absoluut geen onpartijdigheid of objectifiteit en er volgt zelfs geen verontschuldiging meer voor het verkondigen van pertinente onwaarheden.
    Wat nog erger is, naar mijn mening, is dat vele politici pas Kamervragen gaan stellen als ze iets in de krant hebben gelezen of op TV hebben gezien. Is het niet nog steeds zo dat regeren vooruit zien is en dat Kamerleden eerder op de hoogte van misstanden in de samenleving zouden moeten zijn dan journalisten?
    Naar aanleiding van onderzoeken door Zembla, NOVA, EenVandaag, de Telegraaf of Elsevier worden er ineens maatregelen genomen, maar wil dat niet ook zeggen dat iets wat maar een beperkte nieuwswaarde heeft (niet genoeg mensen boos maakt) geen onderzoek door bovengenoemde redacties waard is en dus niet aan de orde zal worden gesteld in de Tweede Kamer? We worden ad-hoc geregeerd door journalisten.

    Reactie door Irma — woensdag 20 juni 2007 @ 12.19 uur

  6. Tjonge zeg, dit heeft niets met DE politiek of met DE media te maken.
    Dit is gewoon een of andere lompe medewerker die niet zo goed heeft nagedacht.

    Reactie door Jan Willem — woensdag 20 juni 2007 @ 12.28 uur

  7. Dit is niet bepaald sociaal, dat het Trimbos-instituut zo een gegeven doorgeeft bij het NOS, met die benoeming. Ik vind dat zo een bericht-geving gelijk met de harde hand aangepakt moet worden. Zelf heb ik dan ook devolgende mail gestuurd naar

    info@trimbos.nl :

    Geachte meneer mevrouw.

    Vandaag las ik op de site van het NOS het volgende citaat:

    “De heroïnejunk sterft uit. Dat meldt het Trimbos-instituut in de Nationale Drugsmonitor. Er komen nog maar weinig jonge heroïneverslaafden bij, terwijl oudere gebruikers overlijden. Daardoor slinkt de groep geleidelijk”.

    Willen jullie, als jullie zo een bericht doorgeven aan het NOS. In de titel spreken met de gedachten dat het over mensen gaat?
    Ik vind dat een instituut als trimbos, menselijk en sociaal moet communiceren naar de media toe. We hebben het hier namelijk over mensen. Mensen van hart en bloed.

    vriendelijke groet

    Reactie door Mark — woensdag 20 juni 2007 @ 12.38 uur

  8. Inderdaad een slechte kop. Ik bel regelmatig redacties om dit soort koppen aan te kaarten. Als we dat nou eens gezamelijk doen.

    Reactie door Daniel — woensdag 20 juni 2007 @ 12.50 uur

  9. @6 Jan Willem

    Koppen zijn blikvangers en het komt er wel eens lomp uit. Zo’n kop krijgt in mijn krant (NRC) altijd een ingezonden brief.
    Overigens helpt soms een mailtje naar zo’n redactie. Op teletekst verscheen een paar maanden geleden een kopje: “Fietster aangereden met dodelijke afloop.” Ik heb toen gemeld dat de juiste spelling “fietsster” moet zijn, kreeg een bedankje en sinds die tijd schrijven ze altijd netjes “fietsster” (met of zonder fatale afloop).

    (De kop over de heroïnejunks is trouwens inhoudelijk onjuist – het is geen soort die uitsterft, het is een groep mensen met een gemeenschappelijk kenmerk die door gebrek aan belangstelling in aantal afneemt).

    Jan Willem heeft natuurlijk gelijk. Slodderbalen zijn het op die redacties; en de hoofdredacteur heeft wel wat anders aan hun hoofd in deze steeds langer wordende komkommertijd … waar haal ik nog nieuws vandaan? (Kun je aan deze topic zien).

    Reactie door jk — woensdag 20 juni 2007 @ 12.53 uur

  10. @6 Jan Willem, inderdaad.

    @8 Daniel, helpt dat wel eens?

    Reactie door Gerrit Holl — woensdag 20 juni 2007 @ 12.55 uur

  11. Of het nu NOS is of Trimbos, beide zijn schuldig voor deze berichtgeving. Gaat we alleen Trimbos of ook NOS bellen en mailen dan Daniel?

    ik ben het volledig met je eens , zoals je waarscheinlijk al gelezen had.

    Nederland is een mediacratie. Media moet objectief blijven!

    Reactie door Mark — woensdag 20 juni 2007 @ 13.02 uur

  12. Geef me de 5 (vijf) Irma, goed geschoten!
    Vraag ik me eigenlijk af of dit Kabinet wel
    goed kan klok kijken, wat denk je? Dit wordt
    of teruggezet of een eind vooruit, zodat het
    ‘heden’ aardig betwijfeld kan worden.
    We nemen dus maar aan, dat het slechts een
    klein percentage zal zijn dat op dit moment
    niét ziét dat het op vele punten al lang 5
    voor 12 is geweest, maar ik heb zo m’n twijfels.
    Zelfwérkzaamheid terugkoppelend naar
    zélfdénkendheid die aan plannen vooraf zou
    moeten gaan is intussen regelmatig voorbehou-
    den aan buurtjes Belgen, waarbij middels hun
    TV Terzake regelmatig óplossingen aandragen
    die daarna in Nederland worden overgenomen en
    wij ‘de uitvinding van de eeuw’ moeten be-
    schouwen.
    Nederland kijkt wel over de grens naar de
    Grand Prix, maar loopt zélf beduidend veel
    rondjes áchter…..maar dát wisten we al!

    Overigens Irma (zonder de legendarische
    toon….) ‘gaat het al weer een beetje’?.
    Mét pijnstillers lukt het me soms even 3
    uur wég van ‘deze wereld’ te zijn, maar is dus rust geboden, om meerdere redenen, maar
    jij moet zien te voorkomen er een longontste-
    king áchteraan te krijgen, tegenwoordig een
    veel gehoorde ver(r)ássing, áchter zo’n on-
    schuldig zomergriepje aan. Kijk je uit?
    Bedankt voor je bijdrage aan ‘de mijnwer-
    kers’ , maar zelf heb ik nog enige twijfel
    over Timbo, nl. of dié het toppunt van ironie
    en sarcasme ten toon spreidde, juist om de
    controverse duidelijk te doen zijn…Immers
    zijn becritiseerde bijdrage staat er nog
    steeds! Fijne dag verder, állemaal!
    Mat maar heus nog wel lief ……vandaar deze

    Reactie door Madelief — woensdag 20 juni 2007 @ 13.06 uur

  13. Het journaal verteld het in normale menselijke taal. Het journaal is ook van de NOS. Het is dus echt gewoon een lompe medewerker bij teletekst.

    Reactie door Jan Willem — woensdag 20 juni 2007 @ 13.08 uur

  14. Denk dat die stagiaires bij Teletekst ook eens meer betaald moeten worden…goede medewerkers Teletekst “sterven ook uit”..

    Reactie door eric — woensdag 20 juni 2007 @ 13.31 uur

  15. @ Jan- Willem
    Het journaal zorg dan voor;

    mens onterende koppen
    Naam- schade voor het Trimbos instituut
    Misschien zelfs nog een boos (en terecht) Trimbos instituut

    Het staat gemeld alsof het Trimbos instituut het bericht met die woorden heeft doorgegeven bij het journaal . namelijk; het trimbos instituut zou het zo met die tekst aan het journaal gemeld hebben. Zo is het bericht gepubliceerd.
    Dat 1 medewerker daaraan schuldig is, daar geloof ik niet in. Ik vermoed dat zich minimaal 10 mensen over dit bericht buigen voordat het gepubliceerd word.

    p.s. zojuist las in op de nieuwsbalk van RTL 7 dat Maxiema emotioneeler is door de kinderen. Mag die meid ook nog leven? Dat is toch geen landelijk nieuws!! Leven en laten leven!

    Reactie door Mark — woensdag 20 juni 2007 @ 13.34 uur

  16. @15
    Ik snap niet wat je wil melden?

    Reactie door Jan Willem — woensdag 20 juni 2007 @ 14.03 uur

  17. wat ik nog veel erger vind is dat er in de 2e kamer gewoon word toegestaan dat er discriminerende taal mag worden gebruikt,zonder dat diegene daarvoor vervolgt word!

    de uitspraken van Wilders gisteren in het debat waren namelijk ZEER discriminerend!
    de enige die er iets van heeft gezegd is Femke Halsema van GL.

    maar dat was ook alles,het is te belachelijk voor woorden dat Wilders er gewoon mee wegkomt.

    Reactie door iew — woensdag 20 juni 2007 @ 14.05 uur

  18. @17
    volgende keer beter opletten! Degene die er het best tegen aggeerde was toch echt pechtold van D66

    Reactie door Jan Willem — woensdag 20 juni 2007 @ 14.17 uur

  19. ik vond het wel humor

    Jan: rieleks een beetje over dit soort bijzaken

    Reactie door Dirk — woensdag 20 juni 2007 @ 14.23 uur

  20. @18 Jan Willem

    dan heb ik dat net even gemist,dat neemt niet weg dat het belachelijk is en blijft dat Wilders er gewoon mee wegkomt.

    ik heb het meeste van het debat kunnen volgen,maar moest soms even weg van de pc,plaspauze en zo.
    en dan moet ik echt even ergens anders op letten!

    Reactie door iew — woensdag 20 juni 2007 @ 14.30 uur

  21. @12
    Met mij gaat het beter dan met jou, als ik het zo lees. Ik heb 2 daagjes in bed gelegen met deze hitte. Ben overigens wel naar SPraakwater geweest. Ben nog een beetje snotterig maar zal zeker geen longontsteking worden.
    Ik hoop dat jij binnenkort even goed nieuws kunt vermelden. Beterschap!

    @17, 18, etc.
    Zeker Pechthold ging er stevig tegenin. De rest keek zwijgend toe. Balkenende maakte er bij het beantwoorden korte metten mee door te zeggen dat in Nederland iedereen meetelt.

    Ik weet niet wat wijsheid is. Iedere keer dat iemand ertegenin gaat kan Wilders zijn gal nog eens spuien. Als men hem negeert is hij snel uitgesproken. Hoe meer hij zegt hoe meer mensen hopelijk beseffen dat hij maar 1 issue heeft, dat eigenlijk geen issue is.
    Wel ben ik het met iew eens dat het OM eens moet bekijken of zulke rascistische uitspraken in het openbaar wel mogen. Maar dan wel zonder ophef want dat geeft hem alleen meer publiciteit.

    Ik vertrouw erop dat de mensen die in hem de oplossing zien in elk geval gaan inzien dat dat echt de redding van Nederland niet is, eerder de ondergang.

    Reactie door Irma — woensdag 20 juni 2007 @ 15.00 uur

  22. WILDERS EN DE VVD

    Laten we niet vergeten dat Wilders uit de VVD afkomstig is. Deze Volkspartij voor Vrijheid en Democratie heeft hem kennelijk niet goed kunnen opvoeden! Het vermoeden kwelt mij dat er nog meer van dit soort lichten binnen de VVD rondlopen.

    Erik Sc

    Reactie door erik — woensdag 20 juni 2007 @ 15.46 uur

  23. Ik kijk geen tv meer.
    Teveel op mekaar afgestemd.
    ook geen kranten,want die willen het volk laten nadenken over hun aandachtspunten.
    Zoals het medelijden kweken met die soldaat die is omgekomen door mortier vuur gisteren.
    Alsof hij een held was.
    Een held op sokken wel te verstaan.
    Ik treur meer om de bezetting daar door het westen.
    Wij worden gewoonweg gebrainwashst met hun apekoolverhaaltjes.
    Dat ze daar zijn om te helpen.
    Hun zakken vullen bedoelen ze.
    De rijke multinationals helpen met het inpikken van alle grondstoffen.

    Hoe noem je een heroine junk anders dan.
    het is een ziekte waar je nooit meer af komt als je er een tijdlang in zit.
    Een geestelijke en lichamelijke verslaving.
    Ik ben blij dat ze aan het uitsterven zijn.
    scheelt weer leed bij familieleden en oude dametjes die geript worden.
    En ik kan niks positiefs bedenken aan een heroine verslaving.
    alleen dat men egoistisch bezig is om te scoren.

    Heeft zometeen een pedofiel ook rechten omdat het ook maar een mens is.

    Een omgedraaide wereld.

    Over dat debat dat wilders discrimineerd.
    Boeit niemand.
    doet Wilders toch al vanaf de dag dat hij de PVV heeft opgericht.
    Hoorde je ooit een SPer klagen.
    Nee omdat ze een compromis hebben gesloten.
    PVV tegen de VVD en de SP tegen de PVDA.
    Kan zometeen lachen worden als de stemcomputer worden verbannen.
    zou de SP weigeren om met geert te willen regeren als ze allebei de grootste zijn.
    Want wie wil er anders met de SP regeren.
    Die vraag zou ik wel eens beatwoord willen zien.

    dromen zijn bedrog en wat we nu doen is dromen.
    Wen er alvast maar aan dat alles van bovenaf geregeld gaat worden.
    Politiek zijn maar karikaturen in dienst van de multinationals.

    als ik Middelkoop hoorde over de noodzaak van het moeten zijn in afghanistan.
    en de hele rattenplan daar,zie ik geen ene sprankje geloof in waar hun in geloven.
    Hun eigenbelang in een cristelijke samenleving waar de blanken de ubermensch zijn.
    als jezus nog bestond zou hij zich doodschamen voor wat de kerk met hun cristelijke geloof hebben aangericht in deze wereld vandaag de dag.
    maar blijf vooral de TV kijken en de Media en jullie zitten allemaal op 1 lijn.

    Reactie door sander — woensdag 20 juni 2007 @ 15.55 uur

  24. @22
    Ik denk dat jij een groot michael more fan bent:)

    Reactie door Jan Willem — woensdag 20 juni 2007 @ 16.31 uur

  25. @ter nagedachtenis van de ‘voeding’, onder Midden-Oosten

    De heroïnejunk sterft uit, maar we kunnen ze nog wel in de ogen kijken. Het fenomeen dat uitsterft is inderdaad goed (nieuws) uiteraard, goeie actualiteit, maar Jan, ik ben het hier niet met je eens, althans gedeeltelijk; uitsterfen kan iets wezenlijks mooi zijn, om het op die wijze te interpreteren.

    Uiteraard waardeer ik het zeer dat je dit brengt, en snap ik ook dat we ons bij de les moeten houden, de heroïnejunk (streng doch rechtmatig) dienen te vangen. Ik weet niet wat de reporter daarbij dacht toen deze het optekende, maar van een snelle score kan hij zich waarschijnlijk niet vrijwaren. Onder voorbehoud. Communicatie met oog op belangrijke zaken is hier ook bevordelijk, als we ervoor zorgen dat we eerlijk onze tekortkomingen verbloemen, om het maar mooi te zeggen, raakt de bereidwillendheid van hogerhand (onszelf wellicht?) ook niet op.

    Dit is voor iedereen. Geschreven ter nagedachtenis van een verkeerde voeding. Zie bovenste link.

    Je kunt je ook afvragen,
    of je met die middelen
    net teveel uit handen geeft,
    als de vandale en laconiek,
    ducaten en macht,
    klok en lepel,
    willen und beten,
    niet goed worden begrepen
    begint het te dagen,
    zand van het goud
    opgelet uit zeeft,
    als je de zeep in de hand,
    de billen tegen elkaar heb..

    (c) Copyleft right, ‘Make up your mind’,
    a little inspiration, B’07

    Stop met de verkeerde psychische » fysieke voeding, en ga na in hoeverre je daar aandeel (aandelen?) in hebt. Het geven heeft rechtstreeks betrekking op de helderheid van je eigen pleidooi. Dit geldt natuurlijk ook voor de lokale supermarkt. Een (markt) leider zijn kun je niet afdwingen, dat is feitelijk de andere kant op, als onderdrukker van anderen, maar ook van jezelf. Houd een plaatsje vrij, voor een beetje geluk. Dat is vaak al genoeg. Die werking is veel beter.

    En passant: de eerste echte ecologisch verantwoorde supermarkten bestaan nu ook, zo’n twee jaar heb ik me laten vertellen, naast de al langere tijd bestaande ‘gewone’ ecologische winkels. Zie EkoPlaza, in Alkmaar, Bussum en Veenendaal. Probeer na te gaan hoe die prijzen tot stand komen, en zie of de producten nog steeds in orde zijn. Goede feedback daaromtrent is belangrijk, voor een open stelling en een goed fundamïnt, zeg ik maar. En kijk ook even wat er op de zijkant van de Alpro Soja verpakkingen staat. Toegankelijk alleen voor het betere milieu? Wat mij betreft zie je dat als een status symbool, dan maak je het voor een ander ook bereidbaar.

    .
    Weet je zeker dat je nu de juiste motivaties te pakken hebt? ;) Goed kijken, misschien ben je dan ook gewoon helderziend, als je in een uitgemaakte zaak, in vol ornament kunt overgeven.

    En, ook voor Moslima’s, de ogen zijn de spiegels van de ziel..
    Wederom verwijs ik overigens ook naar de laatste alinea hier, met het licht op dit onderwerp, en omdat ik deze tekst eigenlijk al op mijn werk geschreven had, met de @-regel, vanaf het gedicht zelf tot en met de ogen aan toe. Ik denk dat deze mensen (junks en daklozen) weinig behoefte hebben aan een bestaan in de binnenstad. Op de eerste plaats, in het voordeel en dienovereenkomstig, voor de situatie van die mensen zelf dus, en hun spoedig en noodzakelijk herstel. (Sorry baas! Volgende keer werk ik harder.)

    Liefde.

    Reactie door Bas Schoutsen — woensdag 20 juni 2007 @ 16.57 uur

  26. Koppenmaken is niet voor niets een apart “vak” in de journalistiek. Soms zien we echt goede vondsten, soms smakeloze missers en soms (zoals in dit geval) onbedoelde missers.
    Meer is er m.i. niet aan de hand.
    Nog steeds vraag ik mij af, of de koppenmaker jaren geleden per ongeluk of opzettelijk een foutje maakte, toen tijdens ziekte van Prins Bernhard als kop in een krant was te lezen: “Prins met griet naar bed”! (Waar gebeurd).

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 20 juni 2007 @ 17.13 uur

  27. Ik huiver voor koppen straks als: `Uitkeringtrekster bekent schuld!’

    Reactie door Haq — woensdag 20 juni 2007 @ 17.20 uur

  28. Hee, ik mis een oog. De linker. (Of de rechter?)

    Moet zijn: volgende keer werk ik harder:)

    Ogen zijn mooi hoor, let er maar eens op! Niet te lang kijken, of te intensief.. gewoon, dan begrijp je, waarom mensen ervoor kiezen, toch maar een b.. niets te verliezen.

    Alleen maar te winnen. Als Jan die reporter in zijn ogen had kunnen kijken, nou ja, daarvoor is onze Jan terecht voorman van de SP! En dit is geen .. hoor, dit is gewoon waar.

    OK, ik ga weer te ver. Hmm, ‘tevergeefs’, ik weet zeker dat die reporter gewoon last krijgt van wroeging (of geweten), een goed bericht mag men immers niet de grond in boren, en is derhalve ook goed om dat te zien. Op dit punt, moment (nu ik dit schrijf), neig ik toch in hoofdzaak het eens te moeten zijn, waar Jan op wijst, zeker als dat vaker voorkomt. Ik hoop dat de journalistiek dit kan herzien; een update op hun site, zonder al te veel ophef, terloops, zou mooi zijn..

    .. te vergeven.

    Reactie door Bas Schoutsen — woensdag 20 juni 2007 @ 17.24 uur

  29. Oplossing gedicht: hebben gezwegen

    Succes EkoPlaza, ik ga graag voor je door het stof. Succes ook aan alle anderen.

    Reactie door Bas Schoutsen — woensdag 20 juni 2007 @ 17.49 uur

  30. Heb hdenavond de navolgende mail verstuurd aan de NOS ( kopie aan 2e kamerleden SP ):

    Mijne dames en heren,

    Tot mijn verbijstering hoorde ik hedenavond in de NOS-nieuws uitzending van 18.00 uur de mededeling dat volgens een rapport heroïne-gebruikers uitsterven.
    Ongelofelijk dat een organisatie als de NOS zich tot een dergelijke denigrerende, misachtende, uitdrukking laat verleiden.
    Buiten het feit, dat het onjuist is…
    Het aantal doden door heroïne-gebruik neemt af, omdat minder personen heroïne gebruiken.
    We spreken wel over mensen…..

    Gekker is zelfs, dat bij telefonisch contact, kort na de uitzending, medegedeeld werd, dat eventuele opmerkingen over journalistieke juistheid pas morgenochtend, na half 10 konden worden gemeld.
    Na enig aandringen werd medegedeeld, dat correctie op journaaluitzendingen alleen op werkdagen binnen de vastgestelde werktijden ( vermoedelijk van 10.00 tot 11.30 en van 14.30 tot 16.00 uur) mogelijk was.
    Kortom, de onjuiste openbare mededeling van 18.00 uur blijft leven tot na de redactie-vergadering van 14.00 morgenmiddag.

    Dat is nieuws, terecht of niet. Fout of goed… de NOS heeft het kennelijk altijd goed.

    Bah, schandalig….

    Leftfoot

    Wacht nog even, binnen 30 seconden kreeg ik de navolgende mail terug:

    Geachte heer/mevrouw

    Vanwege ziekte is de afdeling publieksvoorlichting op dit moment niet
    bezet.
    Om die reden laat een antwoord op uw vraag langer op zich wachten dan
    gebruikelijk.
    Wij vragen hiervoor uw begrip.

    Met vriendelijke groet
    NOS Publieksvoorlichting

    Dacht wel duidelijk…niet..??

    Reactie door Leftfoot — woensdag 20 juni 2007 @ 18.49 uur

  31. @23 Sander

    om even op Wilders terug te komen,het ZOU mensen WEL moeten boeien!
    wat u hierover zegt is belachelijk,of u moet vinden dat politici boven de wet MOGEN staan.

    Artikel 137 c. t/m g. Wetboek van Strafrecht
    art. 137c. Belediging van bevolkingsgroep
    1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
    2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.

    het BOEIT mij dus wel!

    Reactie door iew — woensdag 20 juni 2007 @ 18.53 uur

  32. Ik ben ook heel blij dat daaraan aandacht wordt besteed.

    Dit soort reacties kunnen media helpen zich mentaal te veranderen.

    Reactie door Birten Lostar — woensdag 20 juni 2007 @ 19.30 uur

  33. De Geldroverjunk sterft uit. Dat meldt het Trimbos-instituut in de Nationale Geldmonitor. Er komen nog maar weinig jonge Geldverslaafden bij, terwijl oudere gebruikers overlijden. Daardoor slinkt de groep geleidelijk.

    Volgens het instituut heeft Geld de laatste jaren het imago van een drug voor ‘losers’ gekregen.

    Het instituut signaleert in het rapport verder dat het gebruik van hedge fonds, Loobista en mediacircus de afgelopen jaren ongeveer gelijk is gebleven. Tussen 200. en 200. is het aantal jonge mediacircusgebruikers dat om hulp vraagt met 12% gestegen. Ook Sarkozygebruikers vragen vaker hulp.

    LOL

    Reactie door gaf — woensdag 20 juni 2007 @ 19.50 uur

  34. @Jan Willem — woensdag 20 juni 2007, 12.28

    Vooruit, jij je zin: DE lompe medewerker plant dreigt een plaag te worden…

    Reactie door Wilbert — woensdag 20 juni 2007 @ 22.07 uur

  35. Maar dan zonder “plant”. Foutje. Sorry.

    Reactie door Wilbert — woensdag 20 juni 2007 @ 22.08 uur

  36. een goeie docu.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-4050542884629611866
    Deel 2

    http://video.google.nl/videoplay?docid=8215624475314975734&q=911
    deel 1

    Reactie door sander — woensdag 20 juni 2007 @ 22.23 uur

  37. speaking the truth in times of universal deceit is a revolutionary act.

    George Orwell.

    Reactie door sander — woensdag 20 juni 2007 @ 22.41 uur

  38. De WAO’ER sterft ook uit.Een heleboel mensen zijn hier de dupe van.Maar het is angsvallig stil bij de sp over dit onderwerp.bij het debat gisteren een halve zin.Ga je daar maar eens druk over maken J.M

    Reactie door Mr Niemand — woensdag 20 juni 2007 @ 22.58 uur

  39. 31 iew.

    het boeit nederland niet.
    Moslims en arabieren zijn de joden van vandaag geworden.
    arabieren tellen niet meer mee.
    Zie hamas,taliban,midden-oosten.
    al deze mensen zijn in het zadel geholpen door het westen.
    en nu ze hen niet meer nodig hebben kunnen ze verdwijnen.
    saddam idem dito.
    gebruikt om een oorlog te ontketen tegen Iran 8 jaar lang,waar de wapens volop werden verkocht om elkaar uit te moorden.
    het is allemaal een toneelspel en allemaal kijken ze ernaar.
    hoe groter de leugen,hoe meer ze het gaan geloven.
    en de media speelt het spelletje gewoon mee over terroristen.
    De angstzaaiers.
    angst belemmerd het nadenken.
    En nadenken kunnen ze niet meer.
    Alleen elkaar napapagaaien.

    Reactie door sander — woensdag 20 juni 2007 @ 23.20 uur

  40. @39 sander

    ik ben het in grote lijnen wel met u eens,maar dat wil nog steeds niet zeggen dat we het dan maar moeten tolereren dat een politicus zoals Wilders openlijk discrimineerd en nota bene nog wel in de 2e kamer voor heel Nederland.

    en er dan ook nog eens mee wegkomt!
    als de wet voor hem niet geld waarom zou die voor ons dan wel gelden?!

    Reactie door iew — woensdag 20 juni 2007 @ 23.32 uur

  41. Interesseert het nou niemand echt dat er even een paar ‘koppen’ langskomen over onderwerpen waarvan de SP al jaren, zo niet meer dan tien jaar, gezegd heeft dat dat niet goed zou komen op de manier waarop regering en verdere overheid er mee bezig waren? De HSL, de Betuwelijn? En iedereen met een normaal verstand kon toch bedenken dat het’bestand’ aan heroine-verslaafden uit zou sterven? Als tante van een jonge aan cocaine-verslaafde (nieuwe ronde, nieuwe kansen) zegt mij dat weinig. Anders dan dat verslaving nog steeds bestaat, en nog steeds een drama is. De drug waaraan? Doet er minder toe. En wat ze er vanuit de overheid over zeggen? Doet er ook weinig toe. Zolang ze het bestaand probleem (nu nog wel misschien groter dan ooit) niet willen erkennen. En dat mensen in de WAO er 5 % bij gaan krijgen? Hard voor geknokt. Maar, dat wordt wel verrekened met huur- en zorgtoeslag. Dus wie heeft er iets aan? Vrijwel niemand. Want ook de WAO-er’s sterven langzaam uit. En in de WIA komen? Is bijna nog onmogelijker dan het al was om in de WAO te komen! Dus het is allemaal ‘humbug’!

    Reactie door katrien — donderdag 21 juni 2007 @ 0.47 uur

  42. @katrien — donderdag 21 juni 2007, 0.47

    Wedervraag: Denk je nou echt, dat de hele wereld hier vrijwel tegelijkertijd zit te lezen, wat jij verkondigt en daarbij ook nog op dezelfde golflengte zit als jij?

    Reactie door Wilbert — donderdag 21 juni 2007 @ 1.50 uur

  43. Food for thought.

    Om de één of andere reden heb ik wel het idee dat de methadon-junk aan een opleving bezig is…

    (sorry ik ben pissig omdat ik onlangs hoorde dat een problematische coke-gebruiker methadon voorgeschreven kreeg van de psych…)

    Reactie door Johnito — donderdag 21 juni 2007 @ 1.53 uur

  44. berichtje aan Wilbert,
    zeker niet de hele wereld, maar jij dus blijkbaar wel!

    Reactie door katrien — donderdag 21 juni 2007 @ 3.09 uur

  45. @43 Johnito

    hier heb ik het al meerdere keren over gesproken op dit log,maar het lijkt wel alsof het geen mens interreseerd dat wij allen betalen aan het in stand houden van de gratis Methadon verstrekking in ons land.

    Tabak behoort met heroïne en cocaïne tot de meest verslavende drugs. De belangrijkste reden daarvoor is de aanwezigheid van de zeer verslavende stof nicotine in tabak.

    maar het is LEGAAL dat de drugs TABAK, in de supermarkt verkocht mag worden…
    het zou mooi zijn als de “nieuwe” Belgische sigaret die men op de markt wil brengen [70% minder nicotine] er toe bij kan dragen dat rokers hierop overstappen en het makkelijker word om te stoppen.

    de overheid is er in mijn ogen namelijk nog steeds schuldig aan dat de rookverslaving door de jaren heen vele malen erger/groter is geworden omdat men destijds heeft toegestaan dat fabrikanten de sigaret/tabak vele malen verslavender heeft gemaakt.

    http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article333891.ece/Tabak_Een_gevaarlijk_sausje?backlink=true

    http://www.fonteine.com/

    Reactie door iew — donderdag 21 juni 2007 @ 9.23 uur

  46. 38. Mr. Niemand.

    Dat is mij al vaker een ergernis geweest bij de SP. Ze nemen het wel op voor WAO-ers maar dan vooral om banen voor hen te scheppen.
    In debatten tenminste die ik volg waar ik dat, afhankelijk van de media, kan.
    Over oudere WAO-ers of WAO-ers die wel goedgekeurd zijn maar evengoed nog ziek en niet kunnen hoor ik Jan in grote debatten nooit, ook niet over die onterechte herkeuringen terwijl in de discussies op internet en vanuit Agnes er wel aandacht voor is.
    Daar heb ik me meermaals zeer aan geergerd , het speelt precies in het straatje van de oppositie die al nergens anders over praat dan over aan het werk helpen van….ongeacht de terechte wijziging van de status.
    Ook VOOR de laatste verplichte herkeuringen is er nl. een bijna even strenge norm gehanteerd waar vele ouderen die 100% afgekeurd waren bij vijafjaarlijkse gherkeuring ineens weer zonder verandering van de situatie gedeeltelijk arbeidsgeschikt werden en nooit meer aan een baan zullen komen. Dit wordt ver onderbelicht bij de SP omdat het scheppen van banen in deze sterk zo niet overheersend danwel enkel voor het voetlicht gebracht wordt.

    Reactie door Henny — donderdag 21 juni 2007 @ 9.51 uur

  47. ongeacht de meermaals zeer onterechte status moet dit dus zijn.

    Reactie door Henny — donderdag 21 juni 2007 @ 11.12 uur

  48. @ Sander

    U hebt gelijk om te zeggen “hoe groter de leugen,hoe meer ze het gaan geloven.
    en de media speelt het spelletje gewoon mee over terroristen.”

    Wij worden bezig gehouden over mythes terwijl de zichzelf hoger geachte dames en heren blijven vullen(hun zakken dat is).

    Nu blijkt dat de verwaarloos kinderen in Bagdad toch een publiciteit stunt geweest van de Amerikanen.

    Gelukkig zijn er toch aantal kritisch journalisten en kranten(zie dagblad TROUW van vandaag) die hun werk goed doen door vraagtekens op die beelden te plaatsen.

    Good going Sander. We hebben meer scherpe blikken in dit land nodig.

    Reactie door khosrow — donderdag 21 juni 2007 @ 16.21 uur

  49. http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article734184.ece/Schokkende_beelden_of_manipulatie

    Reactie door khosrow — donderdag 21 juni 2007 @ 17.09 uur

  50. Bij oorlog is het eerste wat sneuvelt de waarheid.

    vond ik wel een goede opmerking van iemand.

    even als:
    zelfregulering werkt niet, heeft nooit gewerkt, en zal ook nooit werken.
    In onze marktecomie zal niemand zijn eigen markt vrijwillig verkleinen.

    ik ben zo moe dat ik er denk ik maar even mee stop tot prinsjesdag,de politiek komt me de strot uit!
    en de oppositie doet hetzelfde,wachten…

    lokaal zal ik mijn medemens blijven helpen.

    Reactie door iew — donderdag 21 juni 2007 @ 17.34 uur

  51. @50, iew,

    I hear ye, maar de suggesties van onze nieuwe gast (genodigde) Jaap Veldkamp (alias j) zijn het denk ik wel waard toch nog even door te gaan, als je werkelijk dacht even te stoppen met dit blog..?

    (En een groet,)

    Reactie door Bas Schoutsen — donderdag 21 juni 2007 @ 18.11 uur

  52. http://www.fonteine.com/

    goeie link iew, ik heb daar ook verontruste, en mijns inziens, gegronde berichten gezien over het wel een wee van de magnetron gezien. Ik heb het eigenlijk nooit vertrouwd, en als ik het al vertrouwde was dat dan het onbewuste te ver naar achteren had geschoven. Oftewel er was altijd iets dat aangaf dat er wel eens iets mis mee kon zijn, en als we de berichten moeten geloven: werkt op lichtgolven, werkt alleen in op het water (?), dus niet schadelijk.. volgens mij werkt het gewoon rucksichtlos in op het vlees, en wordt het ‘behandeld’ met de grootst mogelijke niet in verhouding staande afweergeschut. More like. Lees het segment er maar (even) op na, wat betreft de magnetron.

    Als laatste, wees niet betreurt als we dat ding moeten missen, want zo’n voorbeeld voor technologie zal waarschijnlijk blijken dat we niet verder gekeken hebben dan ons neus lang is, en diezelfde neus niet heeft kunnen bedenken wat we feitelijk in huis hebben gehaald. Voor mij is het een primitieve en geweldadige contraption, en een sluipmoordenaar die we niet hoeven te missen, in zijn huidige hoedanigheid.

    Ik kan het fout hebben.. bedankt in ieder geval Ron voor de goeie zaak, en je volharding zaken aan het licht te brengen, die het licht verdienen te zien (jij ook iew!).

    Reactie door Bas Schoutsen — donderdag 21 juni 2007 @ 18.55 uur

  53. En, voor een goede balans:
    de Japanse onderzoeker Masaru Emoto, met “De boodschap van water”. (Messages from Water) Meer hoef ik toch niet te zeggen zeker?

    Uitgeverij Ankh-Hermes, informatie daarover is hier te vinden.

    Reactie door Bas Schoutsen — donderdag 21 juni 2007 @ 19.06 uur

  54. @iew,

    Jaap Veldkamp is ook hier te vinden:
    radio.prikpagina.nl.

    En, wat betreft water instralen, als je gelooft in zaken als reïncarnatie (zoals ik), is dat nu ook zo’n gek idee? Of ga ik nou wat ver?

    Reactie door Bas Schoutsen — donderdag 21 juni 2007 @ 19.27 uur

  55. @50 Iew

    Ik kan het begrijpen. Maar wel jammer dat ik weer een maatje voor een tijd ga missen. Vaak zitten we op dezelfde golflengte. Ik ben ook moe van het strijden en het vaak verkeerd begrepen worden. Je voelt je zo vaak een roepende in de woestijn. Nu ik wat minder tijd heb voor het weblog (ook door lokaal mijn medemensen te helpen en dat wordt steeds meer!!)zie ik in dat discussieren hier belangrijker lijkt dan handelen. Geduld viert hoogtij en op opstand zit niemand te wachten. Links wordt niet meer link! Onze internetgeneratie met al dat ‘weten’ heeft geen weet meer van opstaan in levende lijve. Dit moet toch geen vier jaar dooremmeren. Topic op topic… lezen over wantoestanden, reageren op corruptie, mensonterende toestanden en een kabinet dat zich vrolijk overal van afmaakt en de oppositie die afwacht. En wij? Herhaling op herhaling. Zie je het voor je? Straks toch dat EU-verdrag erdoor gedrukt en weer zo’n 500 reacties? Als het te laat is…!
    Dan zakt de moed mij echt in de schoenen. Maar zien…
    Iew blijf sterk voor je kind en zorg goed voor jezelf.
    Tot hopelijk gauw! Dag Iew.

    Reactie door Gloria — vrijdag 22 juni 2007 @ 1.40 uur

  56. @ Bas Schoutsen en Gloria

    mensen zoals jullie maken dat ik vaak toch weer een beetje moed kan verzamelen om toch door te gaan.

    ik ben zo moe “dat ik denk” dat ik er maar even mee stop,is nog niet definitief.
    al lijkt: “lokaal zal ik mijn medemens blijven helpen” het wel definitief te maken.
    ik denk nog steeds…

    ik snap dat dit een blog is maar maak mij vaak te boos over het feit dat er ook leuke maar niet belangrijke onderwerpen langskomen,waarbij ik dan denk:”is dit alleen een blog voor de leut?!” of is het ook bedoelt om dingen te bereiken.

    aangezien er wel eens verwezen word naar dit blog in de Media en de kamer als het iemand zo uitkomt.

    als ik iedere dag het nieuws zie en de kranten lees,loopt er een dikke rode draad van verloedering door ons land die niet meer te stoppen lijkt vanwege de Bak-ellende kabinetten,die overal maling aan hebben.

    het ergste is dat ze dit gewoon vol kunnen blijven houden omdat de oppositie er in mijn ogen veel te slap mee omgaat en ze maar laat begaan.

    als ik de debatten volg,denk ik vaak dat het onzinnig is om nog met deze regering te praten,ze luisteren immers toch niet.
    ik snap nu ook waarom die Verburg tot voorzitter is gekozen,met zo’n voorzitter is het peanuts voor de regering om niet te “hoeven” luisteren.

    “ik” zie dat anders.
    “wij” zien dat anders.
    “zo willen wij” dat niet.
    zijn de meest gebruikte zinnen van JPB in de dabatten,en dan weet ik al dat de regering weer alles naast zich neer legt,en over zal gaan tot het ontraden van elke motie.

    hoe kan het dat de oppositie het wel zegt “u doet niet wat u belooft heeft tijdens de verkiezingen” maar het vervolgens gewoon weer laat begaan…
    zijn verkiezingsbeloftes dan niets waard?

    dat is politiek zeggen velen dan,en DAAR ben ik het dus niet meer mee eens,het heeft namelijk helemaal niets meer met politiek te maken,eerder met een dictatuur.

    u ziet het zoals wij het zien want zo gaat het “TOCH” gewoon gebeuren,is het enige dat er nog uitkomt.
    het ergste is het “gebeurt” ook zo!
    en men gaat weer over tot de orde van de dag,ALLEMAAL incluis de oppositie!

    met als afronding “we geven u het voordeel van de twijfel”
    er is na deze 4 jaar Bak-ellende GEEN twijfel meer en alle voordelen worden straks van iedereen afgepakt door Brussel en de EU.

    behalve van de kapitalistische bovenlaag,waar straks niets meer van terug te draaien valt omdat “het voordeel van de twijfel” niet meer geld voor dit kabinet.

    wat betreft de EU [bericht]

    Akkoord over nieuw Europees verdrag tijdens Europese Raad van 21 en 22 juni?

    Donderdag en vrijdag komt in Brussel de Europese Raad samen. De Europese Raad wordt gevormd door de staatshoofden, regeringsleiders en ministers van buitenlandse zaken van de lidstaten van de Europese Unie. Zij komen minimaal vier keer per jaar samen.

    Timmermans blijft bloggen tijdens de Europese Raad!

    Het belangrijkste onderwerp bij deze Top is de toekomst van een nieuw Europees verdrag. In zijn nieuwste blog schrijft Timmermans over de belangrijke besluiten die de komende Raad moet nemen:

    “Gaat de in Nederland en Frankrijk verworpen Europese Grondwet van tafel? Komt er een klassiek wijzigingsverdrag, waaruit alle elementen die staatsvorming zouden suggereren verwijderd zijn? Wat doen we met het Handvest Grondrechten? Wat wordt de rol van nationale parlementen? Hoe brengen wij een heldere bevoegdheidsafbakening tussen de EU en de lidstaten aan? Hoeveel ruimte krijgen lidstaten om diensten van algemeen economisch belang, zoals woningcorporaties op eigen wijze in te richten en te financieren? Wat doen wij met de spelregels voor uitbreiding van de EU? En vooral: hoe zorgen wij ervoor dat de EU met 27 landen beter gaat functioneren en beter in staat is nieuwe uitdagingen op te pakken?”

    Nadat Frankrijk en Nederland het Grondwettelijk Verdrag in 2005 hadden afgewezen, zijn de EU-lidstaten hard op zoek naar een uitweg uit de impasse. Staatssecretaris Timmermans zal ook aanwezig zijn bij de Europese Raad om de Nederlandse eisen ten aanzien van een nieuw verdrag in de onderhandelingen kracht bij te zetten. Dit kan nog een zware dobber worden omdat vertegenwoordigers van alle 27 lidstaten met een eigen pakket aan eisen aan de onderhandelingen zullen deelnemen.

    Tijdens de Europese Raad zal Timmermans bloggen over de vorderingen van de gesprekken.

    Houd voor actuele informatie over de Europese Raad dus het interactieve weblog van Timmermans op http://www.nederlandineuropa.nl in de gaten!
    ————————————————-

    ik zal het nog even proberen vol te houden hier,maar mijn bloed kookt inmiddels…
    is het de warmte of het klimaat dat “HEERST” in ons land?!

    Reactie door iew — vrijdag 22 juni 2007 @ 9.58 uur

  57. Eerlijk en open, iew en Gloria, is hetvolgende iets wat ik mij niet kan permitteren, wat ik vandaag geschreven heb, te verloochenen. Ik ben blij met jullie mening, en nog een derde op rij, met een beetje woordspeling, waardoor het water behandeld kan worden. Iew, Gloria, en mijn lichtend voorbeeld (ook iemand zoals wij, ruwweg), dat hieronder beschreven staat.

    (Bedankt voor je EU bijdrage;)

    Gelukkig hoef je er niet mee eens te zijn.. Jij staat er, zodat een ander het kan lezen, en er zijn of haar voordeel mee te doen op eigen wijze, geef ik verder uit handen.

    0900-2024000, optie 5

    Jomanda is wat mij betreft onze trots van het vaderland. Wat is haar definitie van mediumschap, en wat zijn haar drijfveren?

    * Een medium als persoon is als een TV met gevoel. Als ze als medium wilt dienen, moet ze ook exact doen wat ze zeggen, de instructies opvolgen; doe je dat niet, dan ben je het à la minuut kwijt. De aan/uit schakelaar is als je er wel of niet heengaat, aan wilt horen, of als je er op in wilt gaan.

    * Die getallen die ze hanteerde, laatst nog voor Jack Spijkerman, die een 10 kreeg, werken ook simpel. Er wordt (of is reeds) berekend hoe lang iets gaat duren, wanneer iets (dan pas) mogelijk is, en daar wordt dan een getal mee gekoppeld, die op dat moment geplaatst (aanwezig of voor handen) is, ter bevestiging van het gekregene. Zelf kun je zoiets wel altijd nog torpederen (ontlopen, verhinderen), dan gaat het dus niet door. Plausible. Ze kunnen daar overigens op voorhand al op de hoogte zijn, als zij u beter kennen dan u uzelf, bijvoorbeeld.

    * En, als dat nu niet mogelijk is, is dat in de toekomst wel mogelijk?

    * Als laatste, het 0900-nummer, met de ‘optie 5′ voor het water. Mocht u last hebben van jeuk (gestoken?), bel het nummer, en luister naar de tekst. Zet gewoon kraanwater klaar, en doe er zelf niks bij. Voor diegene die dat nog niet geprobeerd hebben, waarom niet? Het hoort toch een beetje bij uw cultureel erfgoed.

    Verder is mijn stelling dat je als medium wordt beschermd, en voorzien van de nodige energie, je pas met volwassen leeftijd medium kan zijn (30 jaar), dat je leven geven eigenlijk maar een moment in de tijd is, en dat je pas medium kan zijn als zij dat bepalen; en dat moet je niet willen, dat moet je zijn.

    Tegenwoordig heeft ze ‘haar toevlucht gezocht’ in Maria Vrede in Valkenburg, en zit ze regelmatig in het buitenland, is dan ook het bedevaartsoord gewoon open.

    Haar internet adres is:
    http://www.jomanda.nl
    Daar kunt u meer informatie vinden.

    .
    Ik ben geen medium, en inderdaad, ik wil dat niet eens, gelukkig dan maar dat je je altijd nog kan bedienen van intuïtie of inspiratie, je zintuigen, gevoel, ook in het bezit van artsen (wie is nu het lijdend voorwerp;), waar je je ook op kunt beroepen, of hoe u het noemen wilt, dat is altijd nog ruimschoots voldoende, om uw doel te bereiken. Mijns inziens.
    Have fun.

    Volgens mij is het tegendeel van het tegendeel bewezen.
    Daar kom je wel uit.
    Al heeft de juiste persoon gewezen,
    maken we van 4 sterretjes één hele ruit.
    Jomanda als goeroe, en iedereen die ‘r kent
    Het komt vanzelf naar u toe,
    ook al is het heel wat als u er bent.
    – B’07

    Voor Jan en alleman
    en voor diegene die zich Vrouw noemen kan.

    Reactie door Bas Schoutsen — vrijdag 22 juni 2007 @ 16.49 uur

  58. het ergste is dat ze dit gewoon vol kunnen blijven houden omdat de oppositie er in mijn ogen veel te slap mee omgaat en ze maar laat begaan.

    Kip ik heb je, een goed punt die we mee kunnen nemen. Je hebt gelijk dat het op zijn minst verdacht is als de oppositie er niet in slaagt. Maar zoiets heeft meestal tijd nodig. (Wellicht toch nog dat jij goed kan doen voor je buurtgenoten :(
    maar van de andere kant, dat je op die manier de SP en andere opositie leden wel helpt :)

    We hoeven onze waardigheid desalnietemin niet te verliezen, zoals je weer zegt, als ze niet luisteren, wellicht losstaand van wat ik hiervoor schreef, dan houd het ook op, en ja, in de meeste gevallen, zitten we er wel mee. Maar dan is het ook goed om de tijd te besteden, te werken aan onze eigen slagvaardigheid, zonder dat dat uitmond in hevige strijd (uiteraard:), dat we toch zoveel mogelijk maar de problemen laten bij anderen.

    Welnu, ikzelf dacht ook een paar keer te stoppen, ben toen doorgegaan, en wie weet hoe ik de volgende keer weer zal reageren; als het maar duidelijk is, consequent, en waar ik voor sta. Daar moeten we het maar even mee doen!

    Bedankt iew, we zien het wel.. en ook al kun je het misschien met Jomanda niet vinden, voor jouw altijd wel een betere plek!

    Groet,

    Reactie door Bas Schoutsen — vrijdag 22 juni 2007 @ 17.03 uur

  59. Gloria, als ik je misleid heb in mijn overtuiging, nu dat ik met Jomanda weer op de proppen kom, dan, wel, bij de volgende bijeenkomst (SP!), roep je maar.. de SP misleid immers niet.

    Met mijn woordkeuzes is het soms een hele tour, maar toch, dat lijkt me voor jouw geen probleem! Wees scherpzinnig, en prik er maar doorheen, dan zal iedereen blij met je zijn, dat je weer een steen hebt rechtgezet.

    Veel wijsheid, al dan niet helderziendheid? Wie weet.. kan ook de SP (als geheel) tegemoetkomen aan de immer stijgende verwachtingen, waar velen mee te maken heeft.

    OK dat volg ik zelfs niet..

    Reactie door Bas Schoutsen — vrijdag 22 juni 2007 @ 17.21 uur

  60. Nog een ding, daar is al eerder iets over gezegd door anderen, is dat het verleidelijk is te schrijven op wat Jan schrijft (terecht, dat is dit blog uiteindelijk, en de hoofdthreads), maar dat er weinig wordt gereageerd op elkaar, mits natuurlijk dat ze ingegaan zijn op wat onze gastheer schrijft, en enigszins de huisregels in acht heeft genomen. Pure constatering, geen waarde oordeel, maar denk ik wel even noemenswaardig, ook al komt het dan even van mijn kant, die soms volledig blokkeert.. als ik mijn woordenboek kwijt ben.

    .
    Ik heb daar alles voor over, voor een goed draaiende blog.. zelfs een tijdje rust in de tuin ;) , voor advokaat leren, jumpen, .., je moet het maar willen lezen.

    Waarvan akte.

    Reactie door Bas Schoutsen — vrijdag 22 juni 2007 @ 17.37 uur

  61. Het bovengenoemde telefoonnummer (@57, 16:49) kost 30 cent per minuut. Dat moest ik er wel bij vermelden. Excuses, Bas.

    Reactie door Bas Schoutsen — vrijdag 22 juni 2007 @ 18.01 uur

  62. @59/60 Bas Schoutsen

    Ha, ha, wat ben je grappig!
    Ik zit hier met een brede glimlach. Je eindigt steeds pratende tegen jezelf. Ik wed dat je Iew weer opgebeurd hebt.
    Dag Bas, en ja ik prik er wel doorheen.
    Bedankt.

    Alleen eh… Jomanda?
    Ik kijk wel uit, Bas. Er is namelijk meer TUSSEN Hemel en Aarde… TUSSEN de wal en het schip?

    Reactie door Gloria — zaterdag 23 juni 2007 @ 2.41 uur

  63. Waarvan akte ;)

    Ik blijf, leren..
    (Ik blijf en ik leer, literair nog meer)

    Ik zie dat ik je niet heb laten wankelen Gloria, en onze visies komen nu aan het licht.. wat de bedoeling was.

    Gelukkig heeft een aantal van jullie mij ook een beetje gecorrigeerd. Soms als je de ene standpunt loslaat, krijg je er veel meer voor terug, en daarom is het goed die ene standpunt toch maar te verkondigen.

    Ik praat weer in mezelf.. wie weet wie er allemaal meekijkt.

    OK, tot de politieke orde, we zijn nog steeds? genodigde van dit weblog immers, dus ter afsluiting nog even Disclaimer en spelregels. Succes.

    Reactie door Bas Schoutsen — zaterdag 23 juni 2007 @ 11.56 uur

  64. Even wat verfrissing, een beetje afleiding voor nieuwe energie.. los van de negatieve berichtgeving die ons ook parte speelt:

    Lieve Gloria,
    Wat vind je van mijn Ave Maria (Schubert), mijns inziens ook voor alle protestanten in de buurt; (onderaan!)

    A more extended version, with columns

    Het staat op mijn site, mocht je daarop terecht komen. Op youtube meer. Bij deze!

    Reactie door Bas Schoutsen — zaterdag 23 juni 2007 @ 13.03 uur

  65. @62, Gloria,

    Overigens een zeer goed en belangrijk punt, daarom dat ik het nog even (be)noem, dat ‘tussen hemel en aarde’ (het duurde even, voordat ik dat zag). Ook daar moet je kritisch zijn, blijven kijken, en niet kritiekloos meelaten slepen door wat daar nog meer voor berekenende duistere, doch interigerende bedoelingen speelt, die we eerder misschien hebben toegelaten, en in het onderbewuste ‘weggevallen’ zijn. Wees, bij tijds, op uw hoede, en zie, dat ook het kaf van het koren mag worden erkend, bij uzelf en bij een ander, en mag worden onderscheiden. Zodoende hoeven de goeie (onnodig!) niet onder de kwade te lijden (op zijn minst erg tijdrovend), en kan ook dit weblog worden teruggegeven, aan de SP, aan Jan, daar waar het hoort.

    .
    Daar laat ik het echt even bij, anders wordt het een monoloog, en misschien wel monotoon, en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

    Een groet.

    Reactie door Bas Schoutsen — zaterdag 23 juni 2007 @ 14.51 uur

  66. @64 Bas Schoutsen

    Sorry dat ik het zo laat zie, maar wat bijzonder je Ave Maria bij Adobe Reader.
    Ik heb de link aangeklikt en zag eerst allerlei technische? zaken en toen de tekst in het Latijn en daarna de noten op de balken. Ik probeer dit soms te oefenen op de piano. “Gebet einer Jungfrau” (La priere d’une vierge) van Thekla Badarczewska is ook zo prachtig. Wil het graag goed kunnen spelen, maar mijn piano is vals en moet gestemd worden. Dit zijn moeilijke zaken voor mijn Assepoesterinkomen. Gelukkig ken ik iemand die aangeboden heeft om dit uit hobby te komen doen.
    Bas, hoe zit het precies? Heb jij iets in Ave Maria bewerkt ofzo? Ik weet niet hoe ik bij youtube zomaar kom?

    @65
    Bas, ik houd mij niet bezig met vaagheden van Jomanda.
    Je weet dat Jezus voor mij alles is. Helder en duidelijk!
    Ik geef je nog een prachtig boek hierbij door:
    “De mystieke werken van Juan de la Cruz”.
    Waarlijke geloofsdiepgang! Juan de la Cruz was een religieuze diepgraver. Mooier boek ken ik niet. Deze Spaanse dichter legt iedere zin uit van zijn gedichten. Zo zijn o.a. “Geestelijk Hooglied” en “Donkere Nacht” tot stand gekomen. Ik heb alle werken in een band. Aanbevelenswaardig!
    Zo kwam ik ertoe deze prachtige zin over te nemen en te noteren:
    “Dilectus meus mihi et ego illi.”
    Zo persoonlijk is de Liefde van Jezus voor ieder mens. Alsof Hij voor een ieder alleen is.
    Groet!

    Reactie door Gloria — zondag 24 juni 2007 @ 0.14 uur

  67. -off topic-, Ave Maria

    maar mijn piano is vals en moet gestemd worden.

    ..mijn broertje is piano stemmer! (En ik moet er zelf ook weer achter..)

    Gelezen, Gloria. Als muziekliefhebber (terecht!) goeie voeding, mits goed uitgevoerd natuurlijk. (Em, ik ken weinig stukken bij naam, dus ik geef je de voordeel van de twijfel.) Maar, Jezus blijft een voorbeeld, onmiskenbaar toch? Bedankt voor de aanbeveling.

    Nog veel meer goeie muziek voor handen.. maar Ave Maria had ik op dat moment even uitgezocht, en het beschikbaar gemaakt, naar aanleiding van vele arabische geschriften op Anja’s blog; Eva, de eeuwige zondebok uit de bijbel, en uit de vele culturen, is voor mij als Ave, voorgoed aan het licht verschenen. In veel bewoordingen. In spiegelbeeld.

    Kijk nog maar eens goed naar die gekleurde tekens. Ik kan fouten maken.. maar in dit geval

    Zie deze link, op youtube(.com), waar sweetp409 dat heeft geplaatst.
    http://www.youtube.com/watch?v=daJ_wLa2ykA

    Reactie door Bas Schoutsen — zondag 24 juni 2007 @ 16.39 uur

  68. Onderaan, Gloria!

    Reactie door Bas Schoutsen — zondag 24 juni 2007 @ 16.44 uur