De verhaaltjes van Balkenende

In 2006 had Nederland het op twee na hoogste bruto binnenlands product (bbp) per inwoner van alle landen die lid zijn van de Europese Unie. Dat blijkt uit cijfers die Eurostat, het statistisch bureau van de EU, donderdag bekendmaakte. (BNR)

Zoals de SP altijd heeft aangegeven waren de doemscenario’s die Balkenende de afgelopen jaren schetste enkel bedoeld om de geesten rijp te maken voor nieuwe verslechteringen. Het ging niet zo slecht met Nederland, en dat gaat het nu ook niet.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 28 juni 2007 :: 20.32 uur

105 Comments

105 reacties

  1. we betalen het meest voor brandstof binnen europa. jpb in europa het braafste jongetje van de klas. weg ermee!!!!!

    Reactie door mcniel — donderdag 28 juni 2007 @ 21.03 uur

  2. Steekt de SP ook de hand in eigen boezem? http://www.stopdeherkeuringen.nl/

    Reactie door rafstal — donderdag 28 juni 2007 @ 21.07 uur

  3. Het enige wat de mensen genekt heeft si de invoering van de Euro. Als je dat onder verslechtering schaart klopt het wel. Puur economisch gezien viel het inderdaad wel mee en dat roepen de economen al jaren.

    Ik snap alleen niet dat als er zoveel vraag naar personeel is de werkgevers subsidie moeten krijgen om de werkelozen aan te nemen. Tuurlijk weet ik dat wel: stel je voor dat in een tijd van schaarste de potentiële werknemer eens wat meer geld zou vragen. Wat economisch uiteraard normaal is.

    De wereld (economie) op zijn kop.

    Reactie door Gaudoin — donderdag 28 juni 2007 @ 21.09 uur

  4. En tuurlijk komen er weer verslechteringen, en hoewel we het niet tegen kunnen houden zou ik dan wel graag solidariteit van het kabinet zien. Laat ze zelf ook maar eens inleveren, ze leven nu al gratis op onze kosten en krijgen er ook nog (mijn) geld bij.

    Reactie door Gaudoin — donderdag 28 juni 2007 @ 21.14 uur

  5. dus ze grijnzen altjd zo omdat ze jouw geld erbij krjgen.
    ik dacht al,want als ze er ‘mijn’ geld bijkrijgen daar zullen ze niet vrolijk van worden want daar kun je geen feestje van bouwen.

    Reactie door G. — donderdag 28 juni 2007 @ 21.26 uur

  6. en welke geesten trappen er in juist nagenoeg alle stemmers van de cu/cda.die stemmen op de c en niet op de inhoud?
    pas nog een gesprek gehad met tegen mijn geloof in hard koor cu/cda stemmers,
    werkelijk waar het intreceerd ze geen donder van die oorlogen/martelingen/
    ach ja we moeten bezuinigen,het gaat niet zo goed in nl,het is gewoon zielig,ze zeggen gewoon het zal ook wel gebeuren in nl dat martelen, maar hun weten meer(cda) als jij en ik,ze doen gewoon wat nodig is,
    ik,dus de rijken stinkend rijk,en de zieken liever een spuitje,om de oorlogen te bekostigen,andwoordt schouders ophalend ach het vald wel mee.
    je zou ze terplekke bleepen,
    oooooee er komt een tijd van wraak.binnen nu en zeg 10 jaar breekt de pleuris uit,gevoelsmatig.

    Reactie door ad — donderdag 28 juni 2007 @ 21.27 uur

  7. De doemscenario’s zijn bewust door het CDA verkondigd,teneinde redelijke loonsverhogingen tegen te houden.Dit,is geregisseerd door de (E.U.)marktwerkings-strategie,z.g.om het bedrijfsleven internationaal concurrend te maken.Dit heeft ertoe geleid dat de graai cultuur is bevorderd.De vakbond heeft zitten suffen of het spel meegespeeld.Daarvoor is de PvdA ook enegszins verantwoordelijk.

    Reactie door Maan Arkenbosch — donderdag 28 juni 2007 @ 21.41 uur

  8. @ 7 Maan Arkenbosch,

    U hebt gelijk. Bovendien de betrouwbaarheid van de data hangt af van de bron en de wijze van verzameling van die data. Als de bron is onbetrouwbaar zijn de cijfers ook onbetrouwbaar. Ik geloof niet in vervuilde bron en daaruit afkomstig verbloemde rapporten. Die zijn allemaal voor PR consumptie en publiekmanipulatie.

    Reactie door khosrow — donderdag 28 juni 2007 @ 21.55 uur

  9. zoals u uit diverse media hebt kunnen vernemen,is het aantal miljonairs in onze door meevallende tegenvallers (of andersom) gegroeide economie fors toegenomen in 2006.
    ondanks deze groei en de toegenomen winst-gevendheid van het bedrijfsleven en de explosie van topsalarissen is de welvaartsgroei van hen die afhankelijk zijn van lonen en uitkeringen niet gestegen,velen hebben zelfs fors moeten inleveren.
    maar dit kabinet en werkgevers vragen nog steeds van de zwaksten in de samenleving en van werknemers om zich flexibel en dienstbaar op te stellen t.o.v.economie cq kapitaal en globalisering,en dit met een recept dat hervormingen uiteindelijk positieve resultaten zullen laten zien voor hen????????
    opvallend in deze hele discussie is wederom de opstelling van de pvda,die zich recent gedroeg als bondgenoot van werknemers-belangen maar zich nu bloosloos schaart achter het cda die onlangs ook blijk gaf bij monde van jp om geen verdere hervormingen in ons sociale stelsel meer door te voeren.
    deze partijen konden niet genoeg krijgen van het woord kiezerskloof maar inderdaad deze”kloof” is nu wel uitgegroeid tot een canyon!!!!!

    Reactie door visgert — donderdag 28 juni 2007 @ 21.59 uur

  10. Het binnenlands product is duidelijk hoger dan het buitenlands product. Daar kunnen we trots op zijn.

    Reactie door reint — donderdag 28 juni 2007 @ 22.04 uur

  11. Maar wiens product hebben we het nu over? Welke product kwam uit de handen van Bos en Balkenende? Heel veel verdraaide cijfers en heel veel norm en waardeloze beleid.

    Met dit soort verhaaltjes willen ze de zakkenvullertje in dit land objectief rechtvaardigen.

    Reactie door khosrow — donderdag 28 juni 2007 @ 22.13 uur

  12. @7
    Het spel mee gespeeld en nog.

    Reactie door De Hakker — donderdag 28 juni 2007 @ 22.15 uur

  13. Het BNP is weliswaar hoog; maar het wordt voortgebracht door een steeds kleinere groep mensen en daar zit het addertje onder het gras; want er vallen nog steeds ontslagen hoor doordat men de boel lekker naar China of Polen gaat verplaatsen. Trap niet in de gedachte dat we het nu beter hebben doordat er zoveel vakatures zijn zogenaamd.

    JA VOOR WIE?? Voor flexwerkers’partimers en toestromende oostblokkers en nog een hoeveelheid opslurpende managers. Zo gauw het weer even tegenzit; wordt men massaal weer gedumpt en straks gaat het nog makkelijker dankzij de versoepeling van het ontslagrecht. Het huidige ontslagrecht stelde ook bitter weinig voor. Kantonrechters kiezer steevast partij voor de werkgever

    Reactie door ReneR — donderdag 28 juni 2007 @ 22.34 uur

  14. Ga eens in op @2 als jullie lust/durf hebben, gezellig keuvelende gelijkhebberige kwebbelaars die altijd zo zuiver de juiste koers denkt te weten.

    Reactie door ruz — donderdag 28 juni 2007 @ 22.40 uur

  15. @ruz.durven ze niet want het zijn lafaards.net als bij andere politieke partijen lees je over je eigen vuiligheid heen.motto eigen nest niet bevuilen.

    Reactie door rafstal — donderdag 28 juni 2007 @ 22.52 uur

  16. Tja je ziet en hoort niet zo vlug een professor sprookjes vertellen.
    Het blijft wennen, dat de verhaaltjes die ons op de mouw gespeld worden niet verteld woorden door een toverfee.
    En daar zit dus de frictie :(

    Reactie door Alex — donderdag 28 juni 2007 @ 22.53 uur

  17. En de landen die niet in de EU zitten (Zwitserland, Noorwegen en IJsland) doen het alle drie beter dan Nederland…

    Reactie door Wim — donderdag 28 juni 2007 @ 22.54 uur

  18. @2 & 14
    Zal ik dan maar beginnen en met de billen bloot gaan???

    Ik vind het inderdaad triest dat zo’n organisatie, eigenlijk is tegengewerkt door de SP. Dit hoort niet en mag niet. Ik heb vaak op dit weblog gereageerd en ik was het totnogtoe altijd eens met de SP, maar als Stop de Herkeuringen zo is tegengewerkt, dan is dat eigenlijk ronduit triest.

    Mijn vader zit in de WAO/WW omdat hij zijn rug letterlijk kapot heeft gewerkt. (Heb ik volgens mij al eens op dit weblog gezet)… Dus ik weet ongeveer waar mensen in de WAO van rond moeten komen. Als een organisatie die zo iemand wilt helpen, eigenlijk om zeep geholpen word door 1 iemand die het beter weet, samen met een politieke partij, dan is dat eigenlijk schandalig.

    Ik heb nu natuurlijk maar 1 kant van het verhaal gelezen, maar ben ook zeer benieuwd naar de andere kant.

    Reactie door Jack Reinieren — donderdag 28 juni 2007 @ 23.05 uur

  19. @14 ruz

    Je moet niet alles geloven wat op internet staat. De site waarnaar wordt verwezen beslaat slechts 1 pagina. De ‘stats’ geven aan dat deze site op 27 juni jongstleden is aangemaakt???!

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 28 juni 2007 @ 23.06 uur

  20. @14 ruz
    @2 is behoorlijk off-topic, maar natuurlijk doet de SP haar uiterste best de afschuwelijke herkeuringen teruggedraait te krijgen. Werd dinsdag nog over gesproken tijdens het vragenuurtje.
    Kritisch zijn is altijd prima, maar om nou zoals rafstal bij vrijwel ieder onderwerp een off-topic opmerking te plaatsen over dingen waar de SP (nog) niets aan heeft kunnen doen? Helaas hebben we nog geen 76 zetels.

    Reactie door Irma — donderdag 28 juni 2007 @ 23.09 uur

  21. Toelichting reactie 19

    Het is een gratis startpagina. Kan door elke malloot zijn aangemaakt dus.

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 28 juni 2007 @ 23.10 uur

  22. Kamer: geen politieke consequenties voor De Jager
    Over verhalen gesproken hoe noemt men zoiets ook alweer is dat niet ouwe jongens krentenbrood.
    Of als jij het niet zie dan zie ik het van jouw ook niet.
    Als het moeilijk wordt zijn we een familie.
    Of als jij die van mij vast houd dan hou ik die van jou ook vast.
    Of wel we zeiken allemaal in een pot.

    anp | Gepubliceerd op 28 juni 2007, 14:48
    Laatst bijgewerkt op 28 juni 2007, 14:57
    DEN HAAG – Het rapport-Lundqvist over het functioneren als ondernemer van staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) krijgt voor hem geen politieke consequenties. De Tweede Kamer vindt dat de geconstateerde fouten daarvoor niet ernstig genoeg zijn.

    ,,Maar het verdient absoluut niet de schoonheidsprijs”, aldus SP-Tweede Kamerlid Ewout Irrgang donderdag. Vooral de informatie aan werknemers over de pensioenafdrachten en de onwettige bepalingen in de arbeidscontracten hadden volgens hem anders gemoeten.

    CDA en PvdA zijn blij dat er nu duidelijkheid is over het verleden van De Jager. Volgens Jules Kortenhorst van het CDA blijkt uit het rapport-Lundqvist dat De Jager niets verwijtbaars valt aan te wrijven. ,,Het is goed dat de zaak nu kan worden afgesloten. De staatssecretaris heeft genoeg werk te doen.”

    Reactie door De Hakker — donderdag 28 juni 2007 @ 23.11 uur

  23. Nog een toelichting:
    http://stopdeherkeuringen.punt.nl/?stats=1

    Reactie door Wattenstaafie — donderdag 28 juni 2007 @ 23.12 uur

  24. @18 Stop de Herkeuringen is tegengewerkt?????
    Ik heb nota bene zelf een bus georganiseerd voor ze om vanuit Heerlen naar de demonstratie in Den Haag te gaan. Ik heb er ook een interview over gegeven op de lokale TV-zender. Niet zomaar wat roepen hoor!

    Reactie door Irma — donderdag 28 juni 2007 @ 23.12 uur

  25. @2 Rafstal @14 ruz.

    Waarop moet de SP ingaan? Ik begrijp dat jullie ontevreden zijn over de opstelling van de SP?
    Er zijn 9 mensen over van die actie groep, ze claimen de naam “Stop de herkeuringen”, ik zou zeggen het kan nooit geen kwaad om met die 9 mensen verder te gaan met de strijd die jullie voeren. Er wordt in dat perbericht in beweert dat de SP de arbeidsongeschikten aan hun lot overlaten (ze zelfs de doodsteek hebben gegeven?). Daar herken ik de SP niet in!

    De beslissingen over de WAO kan de SP niet terugdraaien, ze zitten in de kamer niet in het kabinet.

    Weet niet zo goed waar de SP op moet ingaan? Ik ben een SP kiezer dus dat is ook niet aan mij, en ik denk aan niemand die hier op de artikelen op het weblog van Jan Marijnissen reageerd.

    Reactie door Remco — donderdag 28 juni 2007 @ 23.14 uur

  26. @Irma.Ben jij ook zo’n product,van het praten met een mond? Het is al een tijd stil rond de wao bij de sp.en hoezo off topic.of is leugenachtige politiek een patent van de coalitie en vvd,pvv. ga je mond spoelen Irma.

    Reactie door rafstal — donderdag 28 juni 2007 @ 23.21 uur

  27. @19 en @21 respectievelijk: dat doe ik ook niet. en hetgeen wil zeggen…?
    @20 spreek je namens de gehele SP of namens je eigen droombeeld van die club, kind?

    Reactie door ruz — donderdag 28 juni 2007 @ 23.23 uur

  28. @24 ruz
    kind??????
    Ik begrijp dat u geen inhoudelijke argumenten heeft en overgaat tot beledigingen.

    Ik ben zeer kritisch, ook op de SP, maar dan moeten de verwijten wel terecht zijn. Ik spreek namens mezelf, ik heb namelijk zelf voor de SP Heerlen met de 2 lokale dames van Stop de Herkeuringen samengewerkt om het vervoer naar die grote aktie te regelen. De website die hier genoemd is lijkt me inderdaad, zoals wattenstaafie al aantoonde, een verbitterde of boze reactie van iemand, maar beslist niet op waarheid gebasseerd.

    Reactie door Irma — donderdag 28 juni 2007 @ 23.31 uur

  29. @ruz

    Toevallig een van de negen mensen die zijn “overgebleven”?
    Waarom dan je moeite steken in hier mensen lopen afkatten (iemand kind noemen vind ik persoonlijk nogal onvolwassen dus wie is hier het ….), ga verder met die stichting, maak er wat van!
    Met hier een beetje lopen schreeuwen bereik je niets!

    Reactie door Remco — donderdag 28 juni 2007 @ 23.40 uur

  30. Ruz/Rafstal,

    Mannetje,

    Je hebt ten eerste al geen idee waar je over praat.
    Het BNP wil je afzetten tegen de export? Het draaide om het feit dat het kabinet altijd heeft beweerd dat ons BNP een van de laagste van Europa was, wij zeiden toen al dat dit volstrekte onzin was, dat blijkt nu ook.

    Stop de herkeuringen is een initiatief van de SP.
    Ik ken bijna geen enkele SP’er van de actieve leden die zich daar niet de pleuris voor heeft gewerkt.
    Dus waar je naar refereert is mij een raadsel.

    Klaarblijkelijk ben je erg ongelukkig en boos en zoekt toch Jan’s site op.
    Zeg maar wat je dwars zit en misschien kunnen we je helpen.

    Reactie door kaatje — donderdag 28 juni 2007 @ 23.41 uur

  31. @ruz

    Aanvulling

    De SP heeft het fatsoen je IP niet te blokkeren, dus je kunt hier gewoon reageren, maak er dan iets constructiefs van zou ik zeggen!

    Reactie door Remco — donderdag 28 juni 2007 @ 23.42 uur

  32. @kaatje.kleinerend monster,stop de herkeuringen is geen initiatief van de sp.dit is een grove leugen.

    Reactie door rafstal — donderdag 28 juni 2007 @ 23.47 uur

  33. Jack, nogmaals; stop de herkeuringen IS EEN INITIATIEF VAN DE SP EN IS DUS VAN DE SP!.
    Geloof niet alles wat je leest, zie ook verderop de opmerking over de statistieken van die trieste site.
    Een of ander niet zo slim iemand probeert de boel op te lichten.

    Ik hoorde gisteren ook weer wat leuks van het UWV.
    Eindelijk weer beter, sinds februari weer aan de slag, veel eerder dan ik weer een herbeoordeling zou krijgen, kreeg ik van de week te horen, dat ik ondanks dat ik nu het bijna drievoudige salaris heb dan voor mijn ongeluk, als ik weer ziek word, ik weer terug val in mijn oude WAO uitkering.

    Ik mocht ondanks dat ik aan het werk ben twee weken geleden toch op komen dagen voor een herbeoordeling en kreeg dus te maken met het omgekeerde. Ik gaf aan dat het uitstekend ging, maar toch heeft de arts mij beperkingen opgegeven. Zodat ze mij dus minimaal voor de komende vijf jaar, als ik weer ziek word, kunnen naaien.
    Niks 70% (eigenlijk 55% sv loon etc.) van mijn laatstverdiende loon, maar mijn loon van zo lang geleden toen ik ziek werd, dat gebaseerd was op een werkweek van 28 uur.

    ReneeR, tijd voor de revolutie.

    Reactie door kaatje — donderdag 28 juni 2007 @ 23.53 uur

  34. @Irma/Kaatje.Leg mij dan maar eens uit,waarom waotrefpunt ook geen zak met de sp te maken wil hebben.

    Reactie door rafstal — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.05 uur

  35. Relatief gezien gaat het inderdaad niet zo slecht met Nederland zoals veelvuldig geschetst wordt door JPB. JPB heeft, m.i., Nederland de afgelopen 4 jaren in een depressie gepraat. Daarnaast zijn 3 kabinetten Balkenende in amper 4 jaar (2002/2006) nou niet bepaald stimulerend geweest voor de economie noch het sociaal-emotioneel welzijn in Nederland, noch de politieke stabiliteit. Om over goed rentmeesterschap nog maar te zwijgen. Het huidige kabinet Balkenende IV toont maar eens te meer aan dat het veelal gaat om “Links lullen & rechts vullen”. Voorbeelden te over.
    Ik ben benieuwd of het kabinet ook aan loonmatiging doet? Eerder aan zelfverrijking met een salarisverhoging van 30%. Inderdaad zo slecht gaat het nog niet dat het kabinet zichzelf een fikse loonsverhoging kan geven.

    Reactie door Michiel vV — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.07 uur

  36. Aanvulling op mijn reactie nr. 32

    Daarnaast is het tekenend dat degene die eerst bij hoog en laag anderen voor zakkenvullers uitmaken en vervolgens na een politieke wisseling van de wacht juist zelf bij die bedrijven een commissariaat accepteren of een baan als adviseur en/of directeur. Kok, Rosenmöller, Hoogervorst, etc.
    Kijkende naar de woningmarkt gaat het uiterst beroerd met Nederland, hier in Nijmegen is het al helemaal triest gesteld. Door het systeem van woonduur hebben starters al jaren geen enkele kans, doorstromers die ergens korter dan 10 jaar zitten evenmin. En dat terwijl we hier al jaren een links gemeentebestuur hebben. (SP, Groenlinks, PvdA).

    Kortom; er dus nog genoeg te doen.

    Reactie door Michiel vV — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.14 uur

  37. excuseer, reactie nr. 36 verwijst naar 35 ipv 32.

    Reactie door Michiel vV — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.17 uur

  38. enigen,kruimel erbij…
    Ik ga toch niet geloven dat de SP blijf geloven in democratie…

    Reactie door gaf — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.21 uur

  39. @34 Rafstal

    Jij schijnt het te weten, dus misschien dat jij het beter kan uitleggen?

    Reactie door Remco — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.25 uur

  40. @Remco.lees zelf maar http://www.waotrefpunt.com/ .

    Reactie door rafstal — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.29 uur

  41. @32 Rafstal

    Waarom mensen kleineren? Wat heb je daar aan? Wat schieten mensen in de WAO er mee op?

    Reactie door Remco — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.29 uur

  42. @ Rafstal je kraamt onzin uit, haalt dingen door elkaar en bent daarnaast onbeleefd en beledigend. Voor de goede orde:
    Het WAO-plein is een initiatief van de SP.
    http://www.waoplein.nl/

    WAO-trefpunt is vanuit de aard der zaak ook gebaat bij dit initiatief van de SP. Wanneer je zegt dat waotrefpunt geen zak met de sp te maken wil hebben gaarne aantonen!
    http://www.waotrefpunt.com/schandaalvanongekendeomvang.htm

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.51 uur

  43. @Wattenstaafie.ga dan naar die site en lees in het gastenboek wat ze daar zelf over zeggen.

    Reactie door rafstal — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.54 uur

  44. @Wattenstaafie

    Ik zit ook nog op antwoord te wachten! (zie @38)

    Reactie door Remco — vrijdag 29 juni 2007 @ 0.54 uur

  45. @41 Rafstal

    Er reageren hier ook mensen die niks met de SP te maken willen hebben, Rafstal. Een zwaktebod dus! Zaken niet uit verband trekken! Terecht teleurgestelde mensen zoeken een zondebok. Vergeten vanuit emotie vaak wie voor of tegen ze zijn en roepen elkaar na.
    De integriteit van de SP in deze staat voor mij buiten kijf.
    Je zou beter moeten weten na alle bewezen gedane inspanningen van de SP op dit terrein.

    Reactie door Wattenstaafie — vrijdag 29 juni 2007 @ 1.09 uur

  46. Nu gaat het niet zo slecht nee, maar vier jaar geleden wel. Balkenende heeft inmiddels het budget (redelijk) gebalanceerd, werkeloosheid is naar beneden en economische groei is weer gezond. En BNP zegt ook niet alles: Italie en Frankrijk hebben (ongeveer) hetzelfde niveau maar hebben grandioze structurele problemen.

    Reactie door John — vrijdag 29 juni 2007 @ 1.13 uur

  47. Rafstal, ik begrijp niet wat je hier wilt bereiken, maar de slogan van het WAO trefpunt, komt rechtstreeks uit de mond van Jan de Wit.

    Je hebt natuurlijk fora, waarop mensen zo gefrustreerd zijn dat ze ook de hand die hen voedt afhakken.

    Ik heb zelf in een WAO situatie gezeten en ken meerdere mensen uit zo’n zelfde situatie, maar verwacht geen wonderen van een partij die niet voldoende mandaat heeft om beleid te maken.

    En geloof alsjeblieft niet dat de SP niet wilde, je ziet toch wat ze met de provinciale stanten verkiezingen overal gedaan hebben!

    Ik ben overigens wel de mening toegedaan dat de SP in Nijmegen echt de coalitie moet verlaten. Ik vind het schofterig waar allemaal aan meegewerkt wordt.
    Een zware smet op het SP blazoen. Ik hoef het niet op te sommen neem ik aan!

    Reactie door kaatje — vrijdag 29 juni 2007 @ 1.14 uur

  48. @Wattenstaafie.hoezo ben ik onbeleefd en beledigend.moet ik mij mannetje laten noemen.een allias pikken,me laten zeggen dat ik ongelukkig en boos ben.me laten kleineren.omdat ik niet met de ruif meeklets.ga maar lekker verder met je dertien in een dozijn, en je politiek sp correct te laten klinken.ik ben een individu en hoef geen witte voetjes te halen of me geacepteerd te voelen.goede nacht.

    Reactie door rafstal — vrijdag 29 juni 2007 @ 1.14 uur

  49. @40 Rafstal

    Ik heb de website van Waotrefpunt bekeken. Heb daar niets zien staan over dat ze niets meer met de SP te maken willen hebben zoals jij beweert.

    Ik kan me goed voorstellen dat je in een rot situatie zit of gezetten hebt. Ik kan me ook goed voorstellen dat je stoom moet afblazen, ik heb de ervaring dat dat hier ook kan.
    Maar de manier waarop je op mensen hier reageert jaagt iedereen tegen je in het harnas.

    Als je je verhaal (frustratie) op een fatsoenlijke manier brengt zou het misschien kunnen zijn dat de vele lezers van dit weblog je nog tips aan de hand kunnen doen. Mensen beledigen heeft in ieder geval geen zin en is uitermate onbeschoft.

    Reactie door Remco — vrijdag 29 juni 2007 @ 2.08 uur

  50. @RAFSTAL

    Waar ben je mee bezig?
    Het doet mij denken aan Sonja’s roddelweblogje! Waar je me omgaat word je door besmet!
    Kom op rafstal, volgens mij heb ik reacties van jou daar (wao trefpunt) gelezen onder je andere naam!
    Schrik!!
    WAT IS ER MET JE AAN DE HAND? Ben ik mijn toffe ‘vriendje’ kwijt? (Snik)

    Hoe moet ik het dan niet hebben? Al jaren financieel bevroren en als Assepoester in de hoek gezet! Ook de SP verandert daar niets, nada, niente aan!! Maar toch… het is mijn SP.
    Blijf nou toch gewoon trouw en blijf vechten voor een betere wereld samen met ons van de SP.
    Rafstal, laat je niet kisten door een stelletje gefrustreerde anti’s! Daar komt niets goeds van.
    Ik reken op je hoor!
    Dag rafstal!!

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 juni 2007 @ 3.01 uur

  51. Laat me raden: ex-SP’ers met één senator, alvast op trolcursus?

    Reactie door Johnito — vrijdag 29 juni 2007 @ 3.01 uur

  52. @48 rafstal

    Sorry als we jou verkeerd beoordelen hier.
    We hoeven nou ook weer geen Balkenende te spelen en te zeggen dat je het niet begrijpt en het anders moet zien…
    Probeer alsjeblieft opener en uitgebreider te zijn. Leg wat meer uit en ga de dicussie aan. Ik waardeer jou omdat je idd geen witte voetjeshaler bent. Je ziet sommige zaken heel scherp en zo houd je ons bij de les.
    Rafstal ik mis je! Kom er nou toch gewoon weer bij en make your point.

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 juni 2007 @ 3.15 uur

  53. De verhaaltjes van balkenende halen het dus niet bij paulus de boskabouter als je daar naar luisterde kon je echt zo in slaapvallen met de gedachte dat alles goed geregeld was.
    Overgens ik snap niet waarom ik telkens een link leg met een ezel als ik de naam balkende hoor.

    Reactie door che — vrijdag 29 juni 2007 @ 6.10 uur

  54. Hij is iemand met meerdere (verborgen) agenda’s.

    Wat voor verhaaltjes Balkenende ook heeft, heeft het volk hem gestemd en gekozen. Dit zegt ook iets over de huidige samenleving.

    Balkenende en zijn verhaaltjes is een alleen maar een symtoom. SP moet zich niet richten om zijn verhaaltjes, maar om de mentaliteit van de mensen die hem gekozen.

    Calvinistische mentaliteit.

    Reactie door Birten Lostar — vrijdag 29 juni 2007 @ 7.13 uur

  55. balkenende roept alleeen wraak-gevoelens op.,

    en dat wordt steeds erger………….

    Reactie door Gerrit — vrijdag 29 juni 2007 @ 7.38 uur

  56. 2. Rafstal

    Ik kan uit dit stuk niet precies opmaken wat er is gebeurd.

    Maar inderdaad indien dat waar is zou ik van de SP weleens willen horen wat daar gespeeld heeft en waarom .

    Als het waar is zoals er daar staat geschreven dan ben ik inderdaad blij dat ik geen lid ben van de SP maar een zelfstandige kiezer.

    Ik heb Jan aleens verweten dat hij in de kamer alleen nog sprak over het scheppen van werk voor deelsgoedgekeurde WAO-ers en geen woord meer over de onrechtmatigheden van de herkeuringen zelf en de ouderen die nooit en te nimmer meer aan het werk komen.

    Ik heb al een keer op je gereageerd m.b.t. die WAO maar dit wat hier staat wist ik niet.
    Zou graag uitleg hebben van Marijnissen dus Jan maak maar een nieuw item aan en reageer hierop dan kunnen ook wij daarop vrijelijk reageren.
    Hier moet iets opgepakt worden en rechtgezet linksom-of rechtsom, ik wil een antwoord.

    Reactie door Henny — vrijdag 29 juni 2007 @ 8.04 uur

  57. 52. Birten Lostar

    Dat zal niet meevallen. Toen dat programma van Freek de Jonge er was die het land inging kreeg je een aardig beeld van de kiezers zo nu en dan.

    Ik herinner me nog de voetbalclub. Wisten niets maar dan ook helemaal niets van politiek en/of waar partijen voor stonden maar gingen wel stemmen meest CDA omdat ze Balekenende wel een stevig figuur vonden en/of hun ouders daarop stemden.
    Idem dito de boeren op de veemarkt die stemden CDA omdat ze dat altijd al gedaan hadden, die waren tenminste voor de boeren maar verder wisten ze dan ook niets.
    Daar is nog een hoop werk aan de winkel maar dan vooral in de media van TV en radio. Veel verder komen dze mensen niet. Een had wel een stuk of vier bedrijven maar wist niets van politiek. Hij stemde ook CDA of VVD ALS hij al ging stemmen, dat wist hij nog niet, die waren in ieder geval dacht hij wel voor de ondernemer, maar hoe en waarom daar had hij geen kaas van gegeten.

    Reactie door Henny — vrijdag 29 juni 2007 @ 8.15 uur

  58. Ik vraag me wel af aan welke sectoren Nederland dit hoge bbp te danken heeft. Is dit de handel, de industrie of de landbouw. Ik vraag me ook af of het bbp de maatstaf is voor welvaart of dat er ook nog andere indicatoren zijn. Zo las ik laatst een kritisch stuk van econoom van Duijn waarin hij schrijft, dat het helemaal niet zo goed gaat met de Nederlandse economie, omdat innovatie en ondernemerschap ontbreken.

    Reactie door reint — vrijdag 29 juni 2007 @ 8.22 uur

  59. Ach, zo stroomt de kerk weer vol…
    IK krijg iedere keer kippenvel als ik hoor hoeveel jongeren naar de EO jongerendag zijn geweest..in mijn ogen mensen die niet zelf nadenken en meelopen en die menen te weten wat er in de bijbel staat en daar naar leven.

    Reactie door cynthia — vrijdag 29 juni 2007 @ 8.25 uur

  60. Sinds vandaag, zo hoorde ik iemand van het CDA schuimbekken op RTL, is dierenactivisme ook al terrorisme en wordt als zodanig aangepakt. Het Volkert v.d.G-effect dus.
    De bangmakerij voor andere vormen van actisvisme gaat gewoon door, om te beginnen Euro-activisme, gezien recent CDA-gebral.
    Nee-stemmers schijnen voortaan zo ongeveer staatsgevaarlijk te zijn. Welke staat? Dit door gristendemagogen verkwanselde land of Europa?

    @53 Gerrot `Wraakgevoelens?’ Ik zou zeggen Wrok Frist (op)

    Reactie door Haq — vrijdag 29 juni 2007 @ 8.26 uur

  61. @55
    Dat wordt nog veel erger andere prettige (al zie ik in dat gejammer op zo EO dag niet de pret van in)dingen worden te duur.
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/66559501/Gezin_blijft_thuis_door_pretheffing.html?p=1,2

    De bedoeling is dat we in de schaarse vrije tijd alleen nog met het geloof sprookje bezig zijn en de kinderen ander sprookjes moeten ontnemen.
    En voor de rest natuurlijk pa en ma keihard werken anders is er geen plaats in de hemel.

    Reactie door De Hakker — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.05 uur

  62. Goeden morgen vrienden SP.

    Noem het maar verhaaltjes van Jan Pieter Balkenende, ik noem het LEUGENS.
    Lees het stuk van Mendeltje van Keulen in de Volkskrant die verbonden is aan het instituut Clingendaal en aan de wetenschappelijke raad van het Regeringsbeleid.
    Dus niet de eerste de beste.
    Ik sta altijd kritisch tegenover Clingendaal, maar de kop boven het artikel viel op:
    Nederland heeft helemaal zijn zin niet gekregen!
    En triomfantelijk komt JPB verklaren dat men alle eisen binnengehaald heeft, en dan komt Mendeltje de poten onder zijn zetel wegzagen.
    Had Harry van Bommel dat al niet gedaan?
    Jazeker, en met verve, alle beweringen werden grondig onderuit gehaald, daar hebben we Mendeltje niet voor nodig, maar het steunt ons in de strijd, tegen deze onbetrouwbare regering, en vertegenwoordigers.

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.10 uur

  63. @52 Birten Lostar

    dat waag ik dus te betwijfelen,en doe dat ook al heel lang.

    u vergeet erbij te vermelden dat de SP op een smerige manier van meeregeren is afgehouden.

    ik geloof dat als we voortaan met potlood stemmen dat het er allemaal heel anders uit komt te zien.

    waarom blijft de regering tot nu aan toe nog steeds vasthouden aan de stemcomputers?
    deze machines zijn zowel in buitenland als in Nederland zelf tot op de grond toe afgebrand,onveilig en niet gewenst verklaard door de commissie Hermans.

    http://www.nrc.nl/binnenland/article692644.ece/Overheid_was_naiuml_ef_met_stemcomputer

    http://tweakers.net/nieuws/47164/Commissie-Hermans-kraakt-stemmachinebeleid.html

    en vooral deze link:
    http://www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/images/f/ff/AO-24-mei_concept_steno.pdf

    Reactie door iew — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.14 uur

  64. We hebben NIET het op twee na hoogste BNP/inwoner (GDP) maar de op twee na hoogste koopkracht/inwoner (PPS). Als je de echte GDP/capita neemt is Nederland een middenmotertje. Ze gebruiken zeker de PPS om de bijdragen aan de EU te bepalen…?

    Reactie door Wim — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.26 uur

  65. Neem nou dat onderzoek naar de handelswijze van staatssecretaris Jan Kees de Jager.
    Was dat objectief? Nee beslist niet, vriendjes politiek, met als uitkomst, hij was integer, maar helaas een beetje slordig.
    Daar wordt dan schouderophalend over gedaan.
    Wanneer is iets laakbaar in de ogen van Lunqvist?
    Schijnbaar niet wanneer er ondeugdelijke arbeidscontracten worden afgesloten en ook niet wanneer er geen ondernemingsraad is.
    En er zullen beslist nog meer ondeugdelijke dingen zijn die onder het tapijt worden geveegd.
    Dat mag dan allemaal, als je maar zegt dat je het nooit meer zal doen.
    In mijn ogen een ondeugdelijk onderzoek met verkeerde conclusie, ookn daarmee worden we belazerd!

    Ook nu weer een ontgoochelde….

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.29 uur

  66. @Iew,

    Maar de kans dat we er in een referendum mee stemmen is niet zo groot. De commissie in de Kamer was ook vernietigend… en volgens mij moet er een papertrail komen, en anders met potlood… dat was de teneur geloof ik…

    Reactie door Bert — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.46 uur

  67. “En dan durft die engerd Balkenende ook al te reppen over voortzetting van deze coalitie na 2007!” schreef ik op 21 september vorig jaar naar aanleiding van de Algemeen Beschouwingen. Weliswaar klopt het formeel wel –er zit nu immers een andere coalitie-, maar materieel is het beleid minder veranderd dan ik mij toen had voorgesteld.
    De verdere tweedeling in de samenleving zet zich voort. Aan het beleid ten gunste van de grote concerns en de grote graaiers wordt geen einde gemaakt.

    OPDOEKEN!
    Zoals gewoonlijk mag de PvdA de doekjes voor het bloeden leveren. Als we dit alles uit de doeken doen en er geen doekjes om winden, is het duidelijk dat ook dit B-kabinet geen open doek verdient, maar dat het doek hiervoor moet vallen.

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.50 uur

  68. @Gloria.Ik zal je zeggen hoe ik erover denk.Eerst het beschamende optreden van Agnes kant tijdens de regerings plannen.(alsof ik naar een amateur aan het kijken was).Dan Van Bommel die zich zelf in een onmogenlijke situatie brengt met zijn interview in het financiele dagblad en het daarop volgende debat over de Grondwet(wat dat is het nog steeds0.Nu weer het geouwehoer over de wao en stop de herkeuringen.en niemand binnen de sp die zich geroepen voelt om de kou uit de lucht te halen.voor 22 nov was de sp een echte actie partij,nu heb ik het gevoel dat het een lobby partij aan het worden is.in dienst van het groter worden.

    Reactie door rafstal — vrijdag 29 juni 2007 @ 9.55 uur

  69. @65
    De conclusie van de commissie was dat er wettelijk een ondernemingsraad had moeten te zijn maar dat de Jager er niets aan kon doen want van het personeel had niemand er om gevraagd.
    Nee hufters dat is duidelijk wie er om gevraagd had was direct als je naar de onwettelijke arbeidscontracten kijkt met een trap in de rug er uit geschopt.
    Misschien nog een beetje beschermd door het ontslag recht maar gegaan was die.
    Dat ontslagrecht vindt met name de partij van de Jager een onding en natuurlijk vindt dat Bos die ondertussen op de gouden WC bril zijn kiezers onder schijt dat dan ook.
    Maar goed eerst moet die drol nog door de pot(FNV) maar die is net zo glad als een WC pot van binnen.

    Reactie door De Hakker — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.03 uur

  70. Het zijn altijd, mensen die voor te weinig loon. het meest moeten presteren om Anderen, rijk te kunnen maken, die worden genaaid.

    En daarnaast ook mensen met weinig kennis, arme mensen en klokkeluiders, die altijd de klos zijn.

    Onze regeerders zijn zetbazen van de geldmaffia, wapenfabrikanten, sexbazen en ander tuig.

    Haras.

    Reactie door Haras — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.14 uur

  71. @66 Bert

    dat leek de teneur te zijn,ik heb het meeste van dat debat kunnen volgen maar het komt er op neer dat men gaat wachten tot 1 oktober om daar een uitspraak/oordeel over te gaan geven.

    het is al weer afgeschermd met een noodoplossing waarmee we de stemcomputers toch zullen moeten gaan gebruiken,een aantal aanpassingen waarmee men ze dan voor het referendum veilig genoeg zouden achten.

    “er is niet genoeg tijd” is het gebruikte excuus.
    zo lang mogenlijk alles voor zich uit schuivend er voor zorgen dat het niet anders meer kan.
    net zoals met de 2e kamer verkiezingen van 2006.

    “desnoods met potlood” word gewoon omzeild.

    Reactie door iew — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.17 uur

  72. teken de eis voor een referendum!
    [onderaan dit artikel]

    http://www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/06/het-nieuwe-verdrag-komt-voor-99-overeen-met-de-verworpen-eu-grondwet

    Reactie door iew — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.18 uur

  73. 59. Cynthia

    Heb jij dat nu ook. De rillingen lopen me over het lijf. De sekte is in opmars.

    Reactie door Henny — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.26 uur

  74. 50 Gloria

    Kritiekloze vrienden die je naar de mond praten zijn geen vrienden.

    Reactie door Henny — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.27 uur

  75. @54 Birten Lostar.

    Je had het over calvinistische mentaliteit.

    Ik denk dat je bedoelde misbruik maken van het Calvinistische gedachten goed. Zo heb je altijd mensen, die terwille van een partij proberen hun positie te versterken. Kijk naar het verleden zoals de NSB, die hadden ook heel wat volgelingen.
    Voor de anti Calvinisten heb ik een goede raad lees op een koude winterdag “De Institutie van Calvijn” (drie dikke delen) dat gaat over de onderwijzing in de christelijke goddienst.
    Ik weet zeker dat onze grote vriend Balkenende dat nooit gelezen heeft, anders was hij nooit in de politiek gegaan.

    Reactie door d'olle Henk — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.34 uur

  76. @ 71 iew

    We zullen waarschijnlijk geduld tot oktober moeten hebben, totdat het rapport van Korthals is verschenen, en dan als een en ander niet op korte termijn haalbaar is dan overweegt men het rode potlood te gebruiken.

    Enfin je hebt het onzin debat gezien en we zijn er in principe niet veel wijzer van geworden.

    We kunnen nog stunten als de stemcomputers met een papertrail worden uitgerust….
    iedereen moet dan even een uitdraai vragen dit ter controle van zijn of haar uitgebrachte stem.
    Ik denk niet dat ze overzien welk probleem hun dan weer boven het hoofd hangt.

    Open Source software, daar is gemakkelijk aan te komen en te bewerken, ik kan bijna niet wachten wanneer ze die stemcomputers ermee gaan uitrusten, dan breekt er in ieder geval een leuke tijd voor mij aan.

    Reactie door Pool — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.36 uur

  77. @ Iew,

    Nu ja, even wachten dus maar tot 1 oktober. Tis af en toe allemaal politiek om onduidelijk te doen en niet gewoon ja of nee te zeggen, maar wellicht dat de volgende commissie en het onderzoek de druppel zijn en we gewoon lekker met potlood nee krassen tegen de EU-grondwet…

    Reactie door Bert — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.36 uur

  78. Het is me wat. ‘We’ zijn nog nooit zo rijk geweest maar er zijn nog steeds honderdduizende gezinnen die onder de armoedegrens zitten. Daarintegen zijn het aantal miljonairs toegenomen. Zo’n 15% van de inwoners bezitten het overgrote deel van geld en goederen in dit landje.
    Zoals psychologische onderzoeken aangeven, hebben mensen de gewoonte een ander minder te gunnen als ze zelf rijker worden.
    De huidige regeringspartijen hebben duidelijk boter op hun hoofd.
    Ik heb vertrouwen in een eerlijkere verdeling. Misschien dat we deze gegevens nog vaker over het voetlicht moeten brengen. Net zo lang tot deze ‘haaien’ uit schaamte verkassen naar het buitenland. Naar mijn ideé blijft er genoeg talent over.

    Reactie door Joop — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.47 uur

  79. Het is me wat. ‘We’ zijn nog nooit zo rijk geweest maar er zijn nog steeds honderdduizende gezinnen die onder de armoedegrens zitten. Daarintegen zijn het aantal miljonairs toegenomen. Zo’n 15% van de inwoners bezitten het overgrote deel van geld en goederen in dit landje.
    Zoals psychologische onderzoeken aangeven, hebben mensen de gewoonte een ander minder te gunnen als ze zelf rijker worden.
    De huidige regeringspartijen hebben duidelijk boter op hun hoofd.
    Ik heb vertrouwen in een eerlijkere verdeling. Misschien dat we deze gegevens nog vaker over het voetlicht moeten brengen. Net zo lang tot deze ‘haaien’ uit schaamte verkassen naar het buitenland. Naar mijn ideé blijft er genoeg talent over.

    Reactie door Joop — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.47 uur

  80. @49Remco.Dan probeer ik het nog een keertje,maar je moet het wel willen lezen http://www.onlinegastenboek.nl/wao/

    Reactie door rafstal — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.49 uur

  81. @68 rafstal
    En bedankt!
    U beledigd hiermee de vele, vele SP-vrijwilligers die zich tijdens akties de poten uit het lijf lopen. Van vele afdelingen staan er flink wat akties op het weblog, hier in Heerlen zijn we druk geweest met veel verschillende akties de laatste weken/maanden (Irak, jeugddetentie, koempelpensioenen, Veolia) en de normale dingen gaan ook gewoon door. De hulpdienst heeft weer meer mensen geholpen, er is een Stadskrant verspreid, de Tribunes, het raadswerk.
    Dat er in de Tweede Kamer weinig aktie te voeren was tijdens de PR-stunt van het kabinet is niet de SP te verwijten natuurlijk. Wel weet ik dat er achter de schermen aan veel dingen is doorgewerkt (ik heb zelf nog een onderzoekje mogen doen voor Emile Roemer). Je oordeel is dan ook niet terecht en een klap in het gezicht van veel hardwerkende mensen.
    Bovendien ben ik het niet eens met je oordelen over Agnes, Harry of het grondwetdebat.

    Reactie door Irma — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.50 uur

  82. @ 71 iew

    Ik kreeg heel sterk de indruk dat tijdens dat debat niemand wist waarover hij/zij praate m.b.t. Open Source software.
    Ze hebben er totaal geen kaas van gegeten.

    Reactie door Pool — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.52 uur

  83. @ Jack Reinieren (18):

    Uit het persbericht van Stop de Herkeuringen worden mij de ware aard van het conflict en de precieze gang van zaken niet duidelijk.
    Ik heb aan aantal vragen over de kwestie aan de organisatie gemaild.

    @ Wattenstaafie (42):

    Op www/waotrefpunt.com staat o.a.:
    “Ook sommigen lokale partijen zoals SP en PvdA hebben mensen in huis die u verder kunnen helpen.”

    Het is dus nonsens dat men daar, zoals rafstal (die hier wel vaker als een ongeleid projectiel te keer gaat) beweert, “geen zak met de sp te maken wil hebben.”
    Een gastenboek zegt natuurlijk niets: daarin schrijven mensen van buiten.

    Wel zou het goed zijn als de SP zelf hierover meer duidelijkheid verschaft (zoals ook Henny zegt in nr. 56).

    @ Ouwe Dirk (65):

    Daar komt nog bij dat Lundquist alleen de huidige werknemers van het bedrijf van De Jager heeft geïnterviewd, niet degenen die weg zijn gegaan. Dit laatste vond hij “niet relevant” of zoiets. Ja ja, waarschijnlijk omdat de ex-werknemers te kritisch zijn en geen rekening meer hoeven te houden met hun baantje!

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.53 uur

  84. Ik denk dat Bakellende in het vervolg al zijn speeches kan beginnen met,…….

    Er was eens……

    Reactie door Pool — vrijdag 29 juni 2007 @ 10.55 uur

  85. @Olav Meijer.fijn weer een compliment van je te krijgen.klik even op de link die ik heb geplaatst en lees wat het waotrefpunt daar zelf over zegt.dus geen gasten.

    Reactie door rafstal — vrijdag 29 juni 2007 @ 11.02 uur

  86. @Bert, Pool

    dit had natuurlijk al direct na de 2e kamerverkiezingen moeten gebeuren,ipv eerst weer rekken met een commissie.
    er was toen eigenlijk al genoeg aangetoond door de actiegroep: http://www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/
    waar alle ontwikkelingen nog steeds op de voet zijn te volgen.

    gaan we braaf overal telkens maar weer op wachten?! dat speelt dit kabinet dus precies in de kaart,aangezien men al heeft gesproken over het te houden referendum in het voorjaar van 2008.

    en is er straks uiteraard geen tijd meer voor verdere aanpassingen en het weer terug invoeren van het rode potlood.

    daarmee word telkens voorbij gegaan aan “wat is nu het belang” van die stemcomputer.
    gaat media belang en snelheid boven veiligheid en transparantie en controleerbare verkiezingen die nageteld kunnen worden?!

    we wachten al 100 dagen op niets en moeten nu weer wachten tot prinsjesdag.
    bijna werkelijk alles word vooruitgeschoven en is men allen en enkel bezig met het doordrukken van het EU verdrag waarvan de substantie van de grondwet behouden is gebleven.

    http://www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/06/het-nieuwe-verdrag-komt-voor-99-overeen-met-de-verworpen-eu-grondwet

    er is genoeg gewacht!

    Reactie door iew — vrijdag 29 juni 2007 @ 11.20 uur

  87. In vrijheid verzamelt en geinterpreteert, uit de Openbaring van Johannes.

    En terwijl de kooplui wenen over de ondergang van hun Grote Hoer en rouw bedrijven, omdat men niets meer van hen wil kopen, waarmee zij altijd de mensen hebben verleid, pikken vogels hun botten kaal met die van Groten der Aarde, als Godsdienstleiders, en hun trouwste dienaren en volgelingen en vertegenwoordigers, die het meest van mensen profiteerden en hen tot hun slaven hadden gemaakt.

    En daarna zullen zij die overblijven, weten dat God in hen woont en zich niet meer overgeven aan de hoererij, waar Macht, Koopzucht, Politiek, Koningschap, Oorlog en Godsdienst mee zijn besmet.

    En Mensen zullen Gods Beeld in hen zelf voltooien, zonder Hem te aanbidden. Want zij weten dan, wie, wat en waarom zij zelf zijn.

    Ik had dit het liefst anoniem willen opschrijven. Doch mijn schuilnaam geeft mij bij wie mij (nog) niet kennen, anonimiteit genoeg.

    Dit stond bij vergising eerst bij een ander onderwerp. (Het staat daar nog) Ik heb er hier een beetje aan veranderd.
    Want het was (te) “heet van de naald”.

    Groeten van Haras.

    Reactie door Haras. — vrijdag 29 juni 2007 @ 11.23 uur

  88. Op de website van Elsevier is te lezen dat “CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma wil dat dierenactivisten, die vaak maskers of bivakmutsen dragen, worden aangepakt met het burqaverbod.” Dit is een uitmuntend voorbeeld van hoe op emoties gebaseerde gelegenheidswetgeving de vijand wordt van een vrije samenleving.

    Bron:http://www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/06/bent-u-nu-tevreden

    Reactie door iew — vrijdag 29 juni 2007 @ 11.55 uur

  89. «Het ging niet zo slecht met Nederland, en dat gaat het nu ook niet.»

    Van de week een beeldstatistiek in de krant over de uitgaven aan toerisme. Scandinavische landen, Zwitserland, Nederland bovenaan, meer dan € 500,- per persoon per jaar. En dan een hele tijd niks.
    Volgens mij wordt dat geld niet allemaal geleend, dat geld is er. (Let wel: dat is gemiddeld – voor iedere burger die niets uitgeeft is er ook één die € 1000 uitgeeft, enz. Ter vergelijking: twee weken in Frankrijk kamperend zijn wij rond gekomen met de vakantietoeslag van de AOW – eten niet meegerekend).
    De euro heeft alleen de “luxe” goederen en diensten beïnvloed. De horeca is het ergste. € 1.80 (voorheen fl. 1.60!!) voor een espesso, zijn ze gek geworden?
    De prijsindex voor consumptie is in de trend van die in de gulden-tijd en daar wordt niet mee gemanipuleerd.

    Ook een statistiek van inkomsten uit toerisme – ook Zweden en Nederland hoog, maar daarnaast natuurlijk ook Frankrijk, Italië en Spanje.

    Het ergste vind ik de uitdrukking “Moet je nog op vakantie?”

    Reactie door jk — vrijdag 29 juni 2007 @ 11.55 uur

  90. @89 jk

    manipulatie?
    http://www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/06/de-digistasi-leuk-gaan-we-het-niet-maken

    als u dit leest snapt u waar de EU naar toe gaat/wil.

    Reactie door iew — vrijdag 29 juni 2007 @ 12.03 uur

  91. cynthia — vrijdag 29 juni 2007 @ 8.25:

    Goedemiddag,

    Nou, al ben ik geen EO-jongere of -in dit geval!- oudere, ik ben christen, steek dat niet onder stoelen of banken en volg alle wereldse zaken zeer kritisch om GEFUNDEERD mijn steentje te kunnen bijdragen in discussies.

    Wat ik maar zeggen wil, een MET VERSTAND en GEVOEL verinnerlijkt en beleden geloof hoeft echt geen beletsel te zijn, integendeel zelfs: het maakt mij onderzoekender en kritisch.

    Harrie V.

    Reactie door Harrie V. — vrijdag 29 juni 2007 @ 13.18 uur

  92. Zo we zijn er weer als ik de stukjes hierboven lees.
    Het is natuurlijk leuk dat we op de tweede plaats staan.
    MAAR………………

    Als ik kijk naar de voedsel banken…..
    Naar gezinnen die uit hun huis worden gezet…
    Mensen die hun zorg verzekering niet meer kunnen betalen……..
    Kinderen die niet op schoolreisje kunnen….
    Ouderen die niet meer kunnen rond komen….
    Ouderen die geen vergoeding meer krijgen en zo thuis moeten zitten…….
    Etc. etc. etc.

    Ja dan heb je gelijk dan staan we op de tweede plaats maar dan van onderen.

    Reactie door tukkersterror — vrijdag 29 juni 2007 @ 13.19 uur

  93. Goedemiddag allemaal:

    Ik denk dat het veel onthullender zal zijn om de KOOPKRACHT in RELATIE MET HOGE HUREN en ENERGIEPRIJZEN van modaal en minder verdienenden eens te vermelden, ben benieuwd hoe Nederland dan scoort in Uuropa.

    Immers, DAN geef je tenminste aan wat het gros van de bevolking eigenlijk aan al die juichverhalen heeft: mocht die koopkracht tegenvallen, (mijn overtuiging) dan kan een eenvoudig rekensommetje dan OOK ONTHULLEN wie er de laatste jaren met de buit vandoor zijn gegaan.

    Harrie V.

    Reactie door Harrie V. — vrijdag 29 juni 2007 @ 14.11 uur

  94. 83. Olav Meijer.

    Het was zelfs zo heb ik begrepen dat die ex-werknemers het naar buiten hebben gebracht dus nee niet mee gesproken was niet relevant voor een vrijspraak natuurlijk.
    Ook de onderzoekers waren niet geheel belangenloos, eerdere contacten (vrnden zeg maar) en door de Jager zelf verkozen. Dat ‘onafhankelijk’ is dus met een zeer grote korrel zout te nemen..
    Ik heb op de radio gehoord dat er hele grote vraagtekens gezet kunnen worden bij dit onderzoek alsmede de onafhankelijkheid ervan. Ik dacht dinsdag.

    Ik heb overigens ook vernomen dat de Jager in de clash zit met de EU omdat de EU vindt dat Nederland de belastingen van de ondernemers niet voldoende controleert en het een belastingparadijs aan het worden is voor allerlei louche ondernemingen.
    De Jager vond dat de EU zich hiermee niet mocht bemoeien. Natuurlijk niet het moet van de EU mag niet gelden voor het bedrijfsleven.

    Reactie door Henny — vrijdag 29 juni 2007 @ 14.28 uur

  95. heel grote vraagtekens natuurlijk.

    Reactie door Henny — vrijdag 29 juni 2007 @ 14.29 uur

  96. @80 Rafstal

    Ik zie daar veel commentaar staan op de SP inderdaad, maar zie niet dat WAO trefpunt niets meer met de SP te maken wil hebben. (Ik lees alles!).

    Ook lees ik niet wat er precies gebeurd is, zie alleen een hoop kritiek zonder argumenten er bij.

    En ja, ik ben ook betrokken bij de WAO kwestie (persoonlijk en mensen in mijn omgeving, wie is er trouwens niet bij betrokken). Ik persoonlijk voel mij wel vertegenwoordigd door de SP. Maar ik weet dat de SP niet in het kabinet zit zodat ze zaken kunnen aanpakken of ten goede kunnen keren.

    Ik hoop niet dat je verwacht dat ik je zienswijze op de zaken ga overnemen zonder argumenten en feitelijke informatie.

    Reactie door Remco — vrijdag 29 juni 2007 @ 14.57 uur

  97. @ rafstal (85):

    Op de laatste bladzijde (ik heb er nu geen tijd voor ze allemaal door te lezen) zie ik in het gastenboek inderdaad twee bijdragen van “WAO Trefpunt”. (Overigens: ik vind het niet sterk dat ze niet met een eigen naam schrijven).
    Maar duidelijk zijn ze m.i. niet over de werkelijke kern en het ontstaan van het conflict, en de hele gang van zaken. En het persbericht vertoont nogal wat hiaten.
    Maar goed, ik heb om meer informatie gevraagd. Vooralsnog kan ik geen goed oordeel hierover vormen, maar vind ook wel, dat de SP zelf meer duidelijkheid moet verschaffen (zie nr. 83).

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 29 juni 2007 @ 15.10 uur

  98. zo draait balkenende al van begin af aan de burger een flinke rad voor ogen met de hoop, dat dxe burger daar intrapt. wij zijn ook niet gek. steeds werden de burgers een lekkere worst voorgehouden met de hoop, dat wij balkenende achterna kwamen. mooi niet,dus. balkenende moet eens leren de waarheid te verkondigen in plaats van achterbakse leugens, die nergens op gebaseerd zijn.dat heeft hij ook 2 jaar terug laten zien met de enquette voor of tegen de europese unie. en dan nog een minister laten zeggen, dat, als de mensen NEE stemmen, alle lichten uit gaan. dat slaat natuurlijk nergens op. nee, balkenende is nooit minister- president geweest in mijn ogen. hij heeft nederland meer de afgrond in laten glijden. daar is hij nog steeds mee bezig en daar is hij veel duurder mee uit. van bezuinigen is in zijn beleid geen enkele sprake.

    Reactie door maayke jong-doppen — vrijdag 29 juni 2007 @ 15.13 uur

  99. @ 92 tukkersterror

    Excact verwoord, al wil men ons doen laten geloven dat het goed gaat in Nederland.

    200.000 mensen ontslaan, om daarna 200.000 nieuwe goedkope krachten in dienst te kunnen nemen voor 1 jaar en daarna die groep die al eerder was ontslagen weer goedkoop in dienst te nemen vooer 1 jaar, en zo is het cirkeltje rond.

    De Hakker had een leuk rekensommetje gemaakt wat het die ratten van werkgevers oplevert, deze zwaar gesubsidieerde baantjes oplevert, ik dacht zoiets van 1,6 miljard eurie, waar ze niets voor hoeven te doen…. KASSA.

    Reactie door Pool — vrijdag 29 juni 2007 @ 15.15 uur

  100. Het Toptalent Balkenelende is een waar sprookjes verteller : Praat over Koetjes en Kalfjes ; ment te denken dat hij Geloofwaardig is : dat is zijn grootste fout .Maar ja iemand die het geloof een goed hart toedraagt preekt de armoede !

    Het is mooi om zo positief te denken als dat het volk dient en niet zijn eigen beschermde wereldtje !

    Reactie door Fred — vrijdag 29 juni 2007 @ 15.26 uur

  101. Slim, slimmer, het slimst.
    Dom, dommer, het domst.

    Dit zij de zes categorie’en waarin Nederland
    verdeeld is. Maar er zijn figuren die zo slim zijn, dat zij zich dom voor doen. Zo’n figuur is onze vriend Balkenende.
    Soli Deo Gloria; En Hem alleen zij eer.
    God hoede Nederland. Dit zijn geen Christen, dit zijn super Christen, ‘s-Zondags op de voorste rij in de Kerk, daarna op weg naar huis gaat er een knop om, om voor God te werken naar hun welzijn.

    Reactie door d'olle Henk — vrijdag 29 juni 2007 @ 17.20 uur

  102. Groetjes Jan van James !

    Reactie door James — vrijdag 29 juni 2007 @ 17.20 uur

  103. Gelukkig Harrie V! U had wel in de gaten dat het een gevoelsbeschrijving van mij is toch? Meer was en is het niet. En onder stoelen en banken schuiven, nee dat zou ik ook niet doen. Daar waar je in gelooft dat draag je uit en daar is volgens mij ook niets mis mee. Ik vind het alleen jammer dat er nogal wat jongeren en ook ouderen zijn die gelovig zijn en zodra ze zich aangesloten hebben bij een groep/kerk ineens niet meer kritisch lijken te kunnen zijn en vage antwoorden niet meer erg vinden omdat het wij zijn voor GOD is en de bijbel is onze leidraad. Ik vind dit persoonlijk eng. Ik wil ten alle tijden kritisch zijn en blijven zien wat er gebeurd. Ik zal me ook nooit achter iemand scharen die zegt de wijheid in pacht te hebben of het antwoord te hebben..ik geloof daar niet in totdat ik bewijs heb gehad. Dit wil niet zeggen dat ik me niet kan vinden in spiritualiteit..

    Reactie door cynthia — vrijdag 29 juni 2007 @ 18.11 uur

  104. @104 Tukkersterror

    Ja, ik vind ook dat de SP er keihard tegenin moet gaan.
    Dit kabinet ketent de bevolking steeds meer. Je mag dit land niet overgeven aan christelijk-rechtse-dictatuur. SP roep het van de daken of stuur die vliegtuigjes erop uit: schrijf het in de lucht!
    Waarschuw de bevolking voor het mensverlakkende neoliberalisme dat jubelend meesluipt in het EU-Verdrag. Het is alles of niets NU! Zodra de Europa-rakkers de dienst uit gaan maken raken we hier de weg kwijt. Het socialisme kunnen we voorlopig schudden. Eenmaal daarin valt niets meer terug te draaien. Dit moet een gevecht van leven op dood worden!

    Reactie door Gloria — vrijdag 29 juni 2007 @ 19.36 uur

  105. Joop@78
    20% van de nederlanders bezit 80% van de rijkdom.
    En 80% van de nederlanders bezitten de overige 20%.
    Dat stukje taart is aanzienlijk kleiner.

    Reactie door che — vrijdag 29 juni 2007 @ 19.46 uur