‘Australië ging het om de olie’

De Australische minister van defensie, Brendan Nelson, heeft donderdag gezegd dat bescherming van de Iraakse olievoorraden een van de overwegingen van de regering is om troepen in Irak te houden. Hij werd onmiddellijk terechtgewezen door premier John Howard. (Nu.nl)

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 05 juli 2007 :: 21.40 uur

73 Comments

73 reacties

  1. Ja, ik meldde het al in een eerder Irak topic hier:
    Ha, Australië geeft tenminste toe, sinds vandaag, dat het hun in Irak om de olie ging!
    http://www.nu.nl/news/1141408/22/%27Australi%EB_blijft_mede_om_olie_in_Irak%27.html
    Dat de defensieminister die het zei nu op het matje wordt geroepen door premier Howard,
    (de H dient uitgesproken met een k-klank)is
    minder interessant maar wel meegenomen.
    Er valt dus kennelijk iets te verbèrgen!
    Het deksel komt van de beerputten van `de geallieerden’ ofwel de door Bush gedicteerde `Coalition of the willing’

    Reactie door Haq — donderdag 5 juli 2007 @ 21.49 uur

  2. Bakellende ging het natuurlijk ook om de olie (indirect…).

    Reactie door L'écologiste — donderdag 5 juli 2007 @ 22.34 uur

  3. @2Haq

    En zoals ik in dat topic op jouw bericht reageerde doe ik dan weer bij deze:

    Howard is een coward.

    Reactie door Gloria — donderdag 5 juli 2007 @ 22.38 uur

  4. Olie-dom

    Het heeft zo moeten zijn.
    Je zou er bijna bijgelovig van worden.

    Bijna alle olie ligt in landen waar vrijheid, mensenrechten, democratie met niet alleen de voeten worden getreden, maar ook met het zwaard en liefst ook met het atoomwapen.
    Deze olie vlekt steeds verder uit maar lees hier maar extremisme.
    Niet alleen in de “geaccepteerd” dictatoriale staten maar ook in landen waar deze slag naar extremisme, vooral religieus, gaande is.
    Het zijn nu al en later nog veel meer de oliedom(einen) die ons zullen dwingen tot nederigheid en armoede.
    Ga de rij van landen na waar vanuit olie wordt geëxporteerd, de levensbron (nu nog) voor energie voor de gehele wereld.
    Al deze staten zijn in meer of mindere mate despotenstaten en hebben niets met democratie of andere vormen van respect voor de mens in alle vormen.
    Saoedi-Arabië, Irak, Iran, Indonesië, Nigeria, maar ook Venezuela en Rusland zijn ten aanzien van mensenrechten en democratie “achterlijke” landen.
    En ik ambieer niet eens compleet te zijn.

    Als Australië zou hebben gekozen, maar zo eenvoudig als voorgesteld is het niet, om voor hun bevolking, waaronder dus ook gewone mensen zoals u en ik, op zijn minst de vrije markt van deze noodzakelijke energiedragers te waarborgen lijkt me dit niet alleen legitiem maar zelfs absoluut noodzakelijk.

    Op dit moment kost een “barrel” ( 159 liter) ruwe olie inmiddels rond de dollar 70.
    Dit bedrag wordt geheel en alleen vastgesteld door de OPEC landen.
    De landen die ik in dit epistel opnoemde.

    Inderdaad, we liggen aan het infuus, ze kunnen doen met ons wat ze willen.

    U, SP-er, zou het liefst het eigen doodvonnis tekenen?
    En kiezen voor onderdrukking, chantage, volkerenmoord, opheffing van de democratie?

    U bent…..inderdaad…

    Oliedom.

    Reactie door Timbo — donderdag 5 juli 2007 @ 23.20 uur

  5. Olie schijnt goed te zijn voor ‘t een of ‘t ander, maar persoonlijk vind ik het nog smeriger smaken dan levertraan, eerlijk gezegd…

    Reactie door Wilbert — vrijdag 6 juli 2007 @ 0.56 uur

  6. Tuurlijk gaat het om olie. Zou ik ook roepen. Stel u voor men zou de waarheid horen, dan zijn de rapen pas echt gaar.

    Wack the dog.

    Reactie door Rob de Kuster — vrijdag 6 juli 2007 @ 4.11 uur

  7. @4 Limbo: Olie dom?

    Ik denk dat de zaken toch een tikje anders liggen.

    Het door het westen gebruikte machtsmiddel om de oliestroom zeker te stellen zal eerder verkeerd uitpakken. Na de eerste golfoorlog door papa Bush geleid, werd Irak gedwongen om de olieopbrengsten voor humanitaire zaken aan te wenden. Andere olieproducerende landen schroefde de kraan een beetje verder open. Er moet ook in die landen geld verdient worden. Wat de een niet levert, levert de ander wel.

    Feit is wel dat de economie van westerse en ook niet westerse landen gebaseerd is op olie, zolang de voorraad strekt.
    Maar het betekend niet, dat de zekerheid van olie leverancie via militair ingrijpen zeker gesteld kan worden. Stel je eens voor hoe dat zou moeten gaan. Oorlog voeren in een zeer groot deel van de wereld? Dat het toch gebeurt in Irak, zoals nu door mr. Nelson werd toe gegeven geeft aan, dat de US en de willing boter op hun hoofd hebben.

    Venezuela is een ander verhaal. In het door jou genoemde rijtje mis ik de US zelf. Is tenslotte ook niet echt democratisch land.
    Of heb ik het mis?

    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — vrijdag 6 juli 2007 @ 7.01 uur

  8. @Timbo 4, Met andere woorden, begrijp ik ui je verhaal: Wij mogen met Amerika voorop, nu ook Venezuela binnenvallen en Chavez dwingen de oliekraan open te draaien voor het `Vrije’en `democratische’ Westen?, de G-8 landen dus. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks? Wat ben jij voor iemand?

    Reactie door Haq — vrijdag 6 juli 2007 @ 7.31 uur

  9. Goeden morgen vrienden SP.

    Natuurlijk is (zijn) het de oliebelangen die een oorlog rechtvaardigen, volgens de regeringsvertegenwoordigers, ook al wordt dat niet zo openlijk gezegd als bij de Australier John Howard.
    Waarom zitten wij met troepen in Afganistan?
    Oliebelangen!
    Waarom in Irak?
    Oliebelangen!
    Dan is het mogelijk vrouwen en kinderen te bombarderen zonder aanzien des persoons, vermoorden en martelen mag dan allemaal.
    Men krijgt er zelfs een lintje voor.
    Leve president Bush die zo trouw wordt gevolgd, in naam van de democratie.

    Gisteren avond Jan Peter Balkenende zien betogen dat het parlement de belangrijkste stukken die bij de troonrede behoren op prinsjesdag slechts 24 uur van te voren mogen inzien, omdat het anders uitlekt.
    Terwijl het juist de regering de afgelopen jaren was geweest die ver voor de tijd lekte.
    Is dat democratie?
    In de ogen van JPB wel.
    Het is toch onvoorstelbaar dat de minister president dat durft voor te stellen?
    Maar zonder blikken of blozen wordt het naar voren gebracht. Een farce……

    Een misnoegde……

    Reactie door Ouwe Dirk — vrijdag 6 juli 2007 @ 7.53 uur

  10. @8 Ook goedemorgen Ouwe Dirk.
    Mee eens. Ook voor wat betreft JPB ’s halsstarrigheid. Deze man ontbreekt het nu eenmaal aan zelfreflectie en feeling. Het is een pratende grevo die zijn eigen ongelijk weet op te poetsen tot een uitgemaakte zaak, m.a.w. zo is het en niet anders. Maar laat je niet ontmoedigen, aan JPB komt ook een end. Ik hoop nog vóór Prinsjesdag. ( in ieder geval hoop ik het nog mee te mogen maken.)

    Reactie door Gandalf — vrijdag 6 juli 2007 @ 8.27 uur

  11. Blood for oil?
    Natuurlijk gaat het ook om de olie. Brendan Nelson is tenminste eerlijk. Petje af voor Brendan Nelson. Een verademing in deze wereld van hypocriete politici.

    Reactie door reint — vrijdag 6 juli 2007 @ 9.17 uur

  12. Vandaag heeft Brendan Nelson z’n uitspraak dat het in Irak om de olie ging, al weer ingetrokken:

    Iraq never about oil: Nelson

    The Defence Minister Brendan Nelson has distanced himself from comments he made yesterday about a link between oil security and the need for Australian troops to stay in Iraq.

    http://www.abc.net.au/news/stories/2007/07/06/1972058.htm

    Het oorspronkelijke artikel
    Iraq deployment linked to oil: Nelson
    staat in http://abc.net.au/news/stories/2007/07/05/1970275.htm

    Reactie door Ineke van der Maat — vrijdag 6 juli 2007 @ 9.52 uur

  13. goh…en maar denken dat het om WMD ging…

    Reactie door Daan — vrijdag 6 juli 2007 @ 10.05 uur

  14. De olie, daar gaat het om.
    Maar het gaat ook er om om de wapenfabrikanten en hun
    grootaandeelhouders te steunen.
    Dat misschien vooral!

    Toen het IJzeren Gordijn was omgevalllen, was het vooral in Amerika, waar de wapenindustrie begon te kwakkelen en niet genoeg winst meer kon maken.

    Bij gebrek aan vijanden taant de Macht en kunnen wapenfabrikanten failliet gaan.

    Daarom moeten er overal voortdurend vijanden worden bedacht en gemaakt. In ons land wordt (is) de SP tot vijand verklaard! En ik denk niet als enige. groep van mensen.

    De grootste vijanden van die mensen waren altijd al diegenen, die vrede en een veilige aarde wensten, en wilden,
    dat er genoeg zou zijn voor iedereen, en er dus geen armoede en achterstelling zou zijn.

    Een prettige dag gewenst door Haras.

    Reactie door Haras. — vrijdag 6 juli 2007 @ 10.15 uur

  15. Stel (even er van uitgaande dat de ll/9 aanslag niet door de VS oogluikend is toegestaan om excuus te hebben voor inval in Irak:olie) stel dat Bush jr. die beweert een “wedergeboren christen”te zijn,naar dit laatste zou hebben gehandeld en de andere wang zou hebben toegekeerd. Stel dat hij tot werkelijke inkeer was gekomen en vertegenwoordigers van alle arabische staten zou hebben uitgenodigd om plannen te maken om de rijkdomin de wereld vanaf dat moment eerlijk te gaan verdelen.En tevens alle toekomstige problemen om b.v. WATER en het gebrek daaraan aan te snijden in het kader van eerlijke verdeling en welzijn voor elke wereldburger: hoe zou de wereld er dan nu hebben uitgezien?

    Reactie door anne hilverda — vrijdag 6 juli 2007 @ 10.27 uur

  16. Weet je wat nu zo vreselijk arrogant is van de politiek? Dat ze doen alsof de mensen dom zijn.

    Zodra ze de waarheid spreken zoals ook van Middelkoop deze week worden ze op het matje geroepen.
    Dan weet je dus precies hoe politiek werkt. Vooral NIET de waarheid spreken over wat en waarom je iets doet maar om met Olivier Bommel te spreken een ‘list’ te verzinnen om de waarheid te verhullen en ook nog de bevolking achter je ‘nobel’ doel te krijgen.
    Dat heet manipulatie.

    Helaas gaat de politiek eraan voorbij dat mensen steeds meer kennis hebben, steeds meer opleiding en steeds meer toegang tot voor hen onbeheersbaar geworden nieuwsvoorzieningen.

    Reactie door Henny — vrijdag 6 juli 2007 @ 11.01 uur

  17. Als ik mij niet vergist,dan waren van de 19 aanslagplegers op de 2 torens, 15 gasten uit Saudie-Arabie.
    Eigenlijk had Bush dat land moeten aanvallen, [Zou ook fout zijn]
    Maar daar staan de vele olie-fabrieken, en het zijn de vrienden van Bush.
    Eén van vele feodale vrienden van de Amerikaanse politiek

    Reactie door Ben tarici — vrijdag 6 juli 2007 @ 11.12 uur

  18. Dat was ik even vergeten:het Pentagon-gebouw was ook aangevallen.

    Reactie door Ben tarici — vrijdag 6 juli 2007 @ 12.15 uur

  19. @18 Ben tarici

    dat blijft in mijn ogen toch ook 1 van de meest vreemde zaken rond 9/11.

    ik vind het namelijk erg vreemd dat in het luchtruim van de VS een vliegtuig onopgemerkt van de vluchtroute kan afwijken en afstevend op het meest beveiligde gebouw ter wereld.

    het gaat er bij mij dan ook niet in, dat dat onopgemerkt zou kunnen blijven,en men het pas in de gaten heeft als het te laat is.

    los van de andere zogenaamde toevalligheden,zoals Powell die inneens aan de andere kant van het gebouw zat te werken,en het vliegtuig precies in een bunker vliegt in dat gebouw zonder ook maar een spoor achter te laten op het gras daar…

    Reactie door iew — vrijdag 6 juli 2007 @ 13.03 uur

  20. Stel je voor, de aanslagplegers zouden uit Nederland gekomen zijn, zou Bush dan Nederland aangevallen hebben?

    Reactie door Ben tarici — vrijdag 6 juli 2007 @ 13.27 uur

  21. @20, Tuurlijk niet! Dan wordt Drenthe aangevallen, want daar zit de olie….!

    Reactie door Tomatenklets — vrijdag 6 juli 2007 @ 14.06 uur

  22. @15 anne hilverda

    Tja stel… dan stel ik mij een wereld voor met vreugdevolle mensen die elkaar van dienst willen zijn. Een wereld van samenleven en samenwerken.
    Mooi gesteld van jou, anne. Heerlijk om heel even weg te dromen in een wereld waar iedereen recht op heeft.
    SCHANDE dat de wereld in handen is van de US-boef en zijn EU-boeven en dat de volkeren op Aarde zo onder hen moeten lijden.
    Ik zal nooit kunnen begrijpen dat ‘we’ ons zo laten knechten!
    Miljarden mensen op Aarde onder het juk van een stelletje machtswellustelingen.
    Dit zegt toch iets van het volk!

    Reactie door Gloria — vrijdag 6 juli 2007 @ 14.31 uur

  23. Natuurlijk gaat het om de olie, wat een verassing!
    Alleen kost het de Nederlandse regering heel veel moeite om dit openlijk toe te geven.
    Deze hele oorlog aangevoerd door de cowboy uit de USA, gaat om eigen (olie)belangen.
    Dat hierbij over lijken wordt gegaan, zowel van Amerikaanse soldaten als van Iraakse burgers is niet van belang.

    De Nederlandse regering is om dezelfde redenen meegegaan in de smerige oorlog tegen Irak.
    Het zou Balkenede sieren dit ook openlijk toe te geven.

    Reactie door kitje — vrijdag 6 juli 2007 @ 14.39 uur

  24. Wie zou die aanval op “World Trade Centre”
    op 11/9 gefinancierd hebben? Om een reden tot bezetting van Irak (werelds grootste olievelden)te rechtvaardigen? Een land dat atoombommen bedacht en in de praktijk gebruikt heeft, daar kun je van alles van verwachten. Ook Dresden moeten wij niet vergeten en nog meer van die grootschalige heldendaden. Neem van mij aan, Amerikanen is een laf volk, volwassen geworden met cowboy films, God’s own country, hoe hebben zij het kunnen bedenken.

    Reactie door d'olle Henk — vrijdag 6 juli 2007 @ 15.16 uur

  25. Gloria — vrijdag 6 juli 2007 @ 14.31:

    Goedemiddag,

    Even als christenen onder elkaar: het is ook “onbegrijpelijk” zoals veel aardse zaken er bij staan, alleen al het feit dat je voor ingewikkelde zaken ALTIJD meerdere “waarheden” kunt “produceren” is op zich eigenlijk al VERBAZINGWEKKEND.

    Maar… machthebbers hebben immers machtige, bovennatuurlijke en begerig gegeven steun…? van SATAN! (ook al zijn ze zich daarvan mogelijk niet eens bewust…):
    Satan, die door “weldenkende” mensen zo gemakkelijk hoonlachend wordt “weg”geredeneerd, zelfs door christenen.
    Die vergeten dan (ALS ze het verhaal al kennen) dat Jezus zelf nota bene SATAN NIET TEGENSPRAK toen deze -Hem beproevend en verleidend- de HELE WERELD aanbood als Hij zou zwichten. (Want, als SATAN dat aanbod niet echt kon doen, zou Jezus hem zeker hebben TEGENGESPROKEN!)
    Jezus wist dus dat SATAN toen NIET LOOG…

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — vrijdag 6 juli 2007 @ 15.44 uur

  26. @25 goede punt Harrieke.

    Reactie door walking bull — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.35 uur

  27. @25 Harrieke

    Zodra Jezus was gezwicht, had hij echt niets gekregen, moet je niet van uit gaan!

    Reactie door Gerrit — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.38 uur

  28. @4, Inderdaad olie-dom ben Timbo-Bimbo.

    “Inderdaad, we liggen aan het infuus, ze kunnen doen met ons wat ze willen.”

    Het is je eigen keus geweest hiermee afhankelijk te worden en eigen fouten mag je niet op andermans hoofd afgooien. Lekker makkelijk de verantwoordelijkheid voor eigen domheid bij iemand anders neer te leggen.

    je betoog hier is er een van geen respect voor eigendom, maar eigen belangen voorop, ten koste van de wereldbevolking. We zijn in het westen zo ontzettend iongenomen met de notie van eigendom dat de hele wetgeving erop gebaseerd is.
    Maar kijk hier de hypocriet van Timbo-Bimbo die andermans eigendom voor niets rekent. (want we hebben toch een oogje erop!)

    Leer eerst even moraal en principes te hebben jongen. Iedereen is gelijk voor de wet.

    Reactie door walking bull — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.42 uur

  29. prince money dont matter tonight: “…..Hey now, maybe we can find a good reason
    2 send a child off 2 war
    So what if we’re controllin’ all the oil,
    Is it worth a child dying 4? (is it worth it?)
    If long life is what we all live 4
    Then long life will come 2 pass
    Anything is better than the picture of the child
    In a cloud of gas
    And u think u got it bad…..”

    Reactie door piet — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.46 uur

  30. Oorlog is de strijd om poen. Om poen draait het altijd, want de rijken kunnen nog steeds alles kopen. Helaas zijn het de al of niet gekozen politici die er voor zorgen dat Jan Doedel juigend ten strijden trekt. De Jan Doedels en hun familieleden moeten vervolgens niet zeuren als het mis gaat. Dat doen ze ook niet als er met bloedgeld wordt gekocht. Je kan immers ook gewoon thuisblijven en voor jezelf en je medemens zorgen. Want een soldaat die gewapend de grens overtrekt behoort te sneuvelen.

    Reactie door Harry Scheltema — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.48 uur

  31. @ Ben Tarici 17:

    “Als ik mij niet vergist,dan waren van de 19 aanslagplegers op de 2 torens, 15 gasten uit Saudie-Arabie.
    Eigenlijk had Bush dat land moeten aanvallen, [Zou ook fout zijn]
    Maar daar staan de vele olie-fabrieken, en het zijn de vrienden van Bush.
    Eén van vele feodale vrienden van de Amerikaanse politiek”

    Klopt. Bovendien worden radicale imams in Nederlandvanuit dat land gesponsord. Kennelijk is dat ook de bedoeling, om een wig te drijven tussen moslims en niet-moslims in Nederland.

    De war on terror in een notedop.

    Reactie door Johnito — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.54 uur

  32. @25…..en altijd weer die overbekende
    woorden op de achtergrond: ‘maar al ware het
    dat ik de hele wereld had, maar had de liefde
    niet, ik ware als….” etc.

    Even terug bij het topic, wordt een mens wel
    heel ironisch soms: wááróm waren wij daar dan
    wel? Moesten we daar een antizonnebrandmiddel
    uitproberen, of iets dergelijk? Met wat voor
    smoezen werden Nederlanders feitelijk inge-
    pakt? Om te griezelen zo erg als Nederland
    vanuit een Calvinistische achtergrond zich
    nog steeds zo dociel laat behandelen en niét
    “op durft staan tegen de vader” zelfs als die
    op een verkéérd spoor bezig is of Bush zou
    heten, en ‘our former fellows, Dutchmen’ !
    Rock o’my sole in the bosom of Abrahim!
    Where shall we really start? Over there or in
    Darwin’s mind? Be happy of the rest of your life! Madelief.

    Reactie door Madelief — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.56 uur

  33. 32. Madelief

    Balkenende kan die vraag m.i. wel beantwoorden. Ik geloof dat zijn broer (daar) ‘in de olie zit’( of in de pijpleidingen maar precies weet ik het niet) en dan bedoel ik niet die van de zonnebrand. Balkenende bakt ze graag bruin dat wel……..

    Reactie door Henny — vrijdag 6 juli 2007 @ 17.30 uur

  34. Einstein heeft geprofeteerd: er zal pas een wereld zonder oorlog zijn als jonge mensen weigeren om dienst te nemen.
    Natuurlijk was die tendens er al waarop men ijlings besloot de dienstplicht af te schaffen, dan gaat men immers vrijwillig en tegen extra gevarengeld.

    De eerste christenen mochten echter geen soldaat zijn. Was je al huurling/soldaat en je bekeerde je tot christendom, dan was het voorbij met oorlogvoeren. het ging niet samen.

    De zondeval van het christendom voltrok zich in de vierde eeuw onder keizer Constantijn,die te vuur en te zwaard het Christendom ging brengen. En zo is het gekomen.

    Maar inderdaad Gloria ,zolang een mens een slavenziel heeft zullen wij met dit soort ellende zitten. Het is ongehoord dat na de laatste verkiezingsuitslag een dergelijke coalitie tot stand is gekomen.En dat kennelijk het gros van de bevolking dat ook heel normaal vindt. Je kunt alleen maar hopen dat er iets gebeurt wat de boel in stroomversnelling brengt naar de val van dit kabinet.Voorlopig zijn ze weer twee maanden safe, want reces.Er gebeurt helemaal niets.

    Reactie door anne hilverda — vrijdag 6 juli 2007 @ 18.45 uur

  35. Hij kan voor Hij in de openbaarheid kwam, toch zijn gezwicht.

    Want het verhaal over de Verloren Zoon, dat putt Hij hoogstwaarschijnlijk uit wat Hij eerder in Zijn leven, zelf had meegemaakt.

    Overigens was de Satan evenals het Goddelijke in Hem, om het evenwicht, ook een deel van Zijn ego.

    Zijn strijd kwam niet van buitenaf, maar die moest Hij tegen wensen, verlangens en twijfels in Hem zelf uitvechten.

    Mogelijk kreeg Satan hem toch te pakken, tenminste als Jezus, in principe, mee dank zij “SATAN” had geloofd, Gods enige zoon te zijn, die een opdracht van de Vader zou hebben gekregen.

    Als kind van Zijn tijd wist Hij misschien niet, dat Goddelijkheid was gedelegeerd aan alles wat in de schepping bestaat. Indien Jezus een Godheid is, dan zijn o.a. ook onverlichte mensen als zoveel van ons, dat heus niet minder dan Hij.

    Satan kan Hem langs een omweg bij de neus hebben genomen, door Hem te laten geloven, dat hij Gods enige zoon was, die door de Vader werd gezonden. Door Hem dat te laten geloven, kon Satan in de toekomst, met hulp van Zijn Leer, zijn gang gaan.

    Dat geloof in Wie Hij was, zou een vorm van hoogmoed kunnen zijn en in vemetelheid en waanzin ontaarden.

    Vervloekte Hij niet een vijgenboom die Hem geen vruchten wilde geven, omdat het nog niet de tijd van de vijgen was?

    Dat was de aanzet voor Zijn ondergang, en die van instellingen, die uit zijn woorden en daden zijn voortgekomen.

    Maar ook de aanzet voor de ontmaskering van zetbazen van onze Godsdiensten en van wie zij naar de ogen zien: Regeerders, wapenfabrikanten en kooplui. De Leeringen zijn hun excuus!

    Uit heel wat rotzooi in deze wereld, en na bijna tweeduizend jaar Christendom, blijkt dat Jezus Zijn doel heeft gemist. (Misschien op wat uitzonderingenna, waar ik Haras, niet bij hoor.)

    Overigens is wat Hij aan de mensen heeft willen leren, door Anderen, omwille van hun macht, verdraait en vervalst, en het wordt misbruikt om kinderen oorlog te laten voeren met atoombommen te kunnen smijten. En om armoede, onderdrukking en onwetendheid in stand te kunnen houden. En dat geldt niet alleen voor het christendom.

    In Andere Godsdiensten komt het geinfiltreerde duivels karakter soms nog meer naar voren, dan in het Christendom.

    Aan Avatars en profeten is soms een steekje los. En zo is het ook wel eens bij:

    Haras, die wel eens in hun voetsporen treedt.

    Groeten en eventueel wel of geen kusjes van Haras Mormolus.

    Reactie door Haras. — vrijdag 6 juli 2007 @ 20.06 uur

  36. Wat heb ik nu toch allemaal weer geschreven?

    Natuurlijk hebben we in Nederland helemaal geen olie nodig en al helemaal de SP-er niet!
    We willen terug naar de natuur.
    Groen de natuur en onze geest.
    Niet hinderlijk belast door verstand.

    Ik denk dat het weer tijd is voor ons als SP-ers om een handtekeningsanctie te beginnen tegen;
    OLIE!
    Wij willen geen olie, laat dit iedereen vooral duidelijk zijn!
    En we nemen afstand van al die vieze landen die dit wel willen en daarbij staan natuurlijk de misdadige Amerikanen voorop.
    Het maakt niet uit dat we dan geen auto meer kunnen rijden.
    Toch al een smerig vervoermiddel.
    De treinen reden toch al nooit op tijd, de bussen een milieuschande.
    OK, niemand heeft een baan meer maar dat geeft niet.
    Werken is toch een uitvinding van de rijken.

    Er is ook niks mis met al die landen die kiezen voor extremisme.
    Liever gezien hier dan daar.

    We hebben al veel te lang geleefd zonder gezonde onderdrukking.
    De Taliban is nog niet zo verkeerd en iedereen die het Irak of het Afghanistan van enige jaren terug durft te bekritiseren is gewoon een valse SP-er!

    Laten we met weemoed terugdenken aan het jaar 1933.

    (Voor de niet begrijpende SP-er; dit bericht is ironisch bedoeld)

    Reactie door Timbo — vrijdag 6 juli 2007 @ 20.07 uur

  37. @34,35
    Ik laat me niet aanpraten een slavenziel te hebben. M’n levenlang probeer ik me onafhankelijk op te stellen. Zo heb ik b.v. zelf besloten niet in militaire dienst te gaan, omdat je je dan laat gebruiken door een ander en niet meer zelf beslissingen kunt nemen, daar had ik Einstein niet voor nodig.Iemand met de naam Jezus heeft ongetwijfeld rond gelopen maar daar is een fantastische mythe omheen verzonnen. Satan bestaat al helemaal niet, alleen in het brein van bange en schuldige mensen. God, Jezus en Satan zijn alleen maar verzinsels die door de eeuwen heen gebruikt zijn om mensen tot slaven te maken. Mensen moeten gewoon zelf nadenken en zich niet van alles op de mouw laten spelden door geestelijken en andere charlatans. Sorry, dit moest ik even kwijt, ik dacht nl. dat dit item over olie en Irak ging. Misschien kan Jan een item openen met de titel: “godsdienst, opium van het volk ?”

    Reactie door simbro — vrijdag 6 juli 2007 @ 20.40 uur

  38. @ Timbo 36, volgens mij doe jij je dommer voor dan je bent, en ben je niks minderwaardigers dan een agent-provocateur van het Amerikaans fascistisch neocondom, een glibberig stuk condoom ben je. Hoe kun je anders zulke zuigende onzin neerkalken.

    Reactie door Haq — vrijdag 6 juli 2007 @ 20.44 uur

  39. Timbo — vrijdag 6 juli 2007 @ 20.07:

    Nou de gemiddelde SP-er begrijpt wel zo veel, dat hij heel wel in staat is om uit jouw verzameling domme kreten zonder logische samenhang de conclusie te trekken dat die niet anders kunnen zijn geproduceerd dan door een puberale geest met weinig ECHT oordeelsvermogen.
    Misschien nog ietsje ouder, maar geboortejaar na 1980…?

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — vrijdag 6 juli 2007 @ 20.50 uur

  40. De VS zij afhankelijk van olie, dat weten we allemaal. Waar dat land al langere tijd mee bezig is, is het versterken van militaire posities overal in het olierijke MiddenOosten. Dat verklaart het bouwen van al die bases in de landen daar. Bush wil daarbij Europa aan de kant van de VS krijgen. Daarom is een beroep gedaan op de NAVO voor de oorlog in Afganistan. China heeft ook olie nodig en probeert op een andere (slimmere) manier voet aan de grond te krijgen in de oliestaten. Uiteindelijk zullen hierdoor China en de VS steeds meer tegenover elkaar komen te staan. Voor Europa is het daarom van belang zich verder los te maken van de VS en zich te richten op Rusland als energieleverancier. Dat betekent ook dat Europa zich niet moet laten meeslepen in de oorlogen die de VS voeren (Afganistan, Irak). De VS gokken op militaire aanwezigheid, veel belangrijker is de houding van de bevolking van de oliestaten en die wordt steeds negatiever t.o.v. de VS. Hoewel sommige regimes daar de VS goed gezind zijn, geldt dat niet voor de bevolking. De VS gokken blijkbaar op een blijvende onderdrukking van die landen.

    Reactie door simbro — vrijdag 6 juli 2007 @ 21.43 uur

  41. timbo
    wat was er dan in 1933?? een olie tekort of zo??hitte golf,klimaats verandering??cda/vvd aan de macht/hete toen anders en kwamen uit oostenrijk,allemaal dingen die op een aankomende ooorlog duiden en veroorzak(t)en.

    Reactie door ad — vrijdag 6 juli 2007 @ 21.55 uur

  42. Anne Hilverda, er wordt niet eens meer geluisterd naar deskundigen..het gaat alelen maar om geld en dus om hen die het grote geld in handen hebben. Als zij andere keuzes willen dan komen die ook…maar de wil ontbreekt bljkbaar. We hadden al lang op veel plaatsen zonne-panelen kunnen hebben, windmolenparken, electrische auto`s en wat al niet meer..zelfs een soort stuwdam in zee. Simbro, fijn voor Balkenende dat jij gelooft in de onzin van rechts..

    Reactie door cynthia — vrijdag 6 juli 2007 @ 22.27 uur

  43. Dit geldt ook voor Timbro en ik geef het advies mee je te verdiepen in wat er speelt op deze aardbol…

    Reactie door cynthia — vrijdag 6 juli 2007 @ 22.28 uur

  44. De wereld is een olie junk,een energie junk,and arbeid junk ,tijd om onze economie te herzien(Zonder oneindig grooie dat is)…
    Argh !!!!!!

    Reactie door gaf — vrijdag 6 juli 2007 @ 23.07 uur

  45. Alles wordt verdraait,weg-geld = kilometerheffing,ontslagrecht = modernisering ontslag,veiligheid = inperking privacy/rechten,accijnzen = belastingheffing op slechte genotsmiddelen,oorlog = opbouwmissie.

    Reactie door Maan Arkenbosch — vrijdag 6 juli 2007 @ 23.07 uur

  46. 42@cynthia
    “Simbro, fijn voor Balkenende dat jij gelooft in de onzin van rechts ” ?????
    Wil je dit even uitleggen Cynthia ? Welke uitspraak van mij brengt jou tot deze vreemde en mij kwetsende conclusie ? Misschien moet je iets beter lezen voortaan

    Reactie door simbro — vrijdag 6 juli 2007 @ 23.18 uur

  47. @25 Harrie V.

    Ah, bedankt Harrie. Zo had ik dat nog niet gezien.

    35 Harras

    Zo dachten de Joden toen ook. Hoe durft Hij te zeggen dat Hij God’s Zoon is.
    En: “Wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien”.
    Een dergelijke opruier en verwaanden kwast moest toch gekruisigd worden… Wie dacht Hij wel niet dat Hij was!

    En ja, zo lezende het Nieuwe Testament kan je het hoogstens aannemen of niet. Veel verder brengt de letter je niet.
    Ik ben niet zo aannemerig en ik had al in Sint geloofd, die mijn vader bleek te zijn!
    Mij zouden ze niet meer belazeren…
    Ik wilde het weten, zodat het voor mij aannemelijk was. En dat heb ik gewoon rechtstreeks aan God gevraagd.
    Je krijgt ook rechtstreeks antwoord. Door je gedachten heen. De meeste mensen vragen veel, maar vergeten op het antwoord te wachten! Te druk en te vol van zichzelf. Het is een kwestie van goed ‘luisteren’ en alert blijven op wat zich gaat voltrekken in jouzelf en om je heen. Het is heel persoonlijk en intiem.
    Je zou je dan nog weleens kunnen gaan verbazen wie Jezus werkelijk is…
    Dag Haras.

    Reactie door Gloria — vrijdag 6 juli 2007 @ 23.23 uur

  48. @40

    Goed gezien Simbro!
    Ik denk dat je het heel dicht benaderd hebt.

    Reactie door Gloria — vrijdag 6 juli 2007 @ 23.28 uur

  49. @46

    Oh dat was een ‘r’ teveel, Haras!

    Reactie door Gloria — vrijdag 6 juli 2007 @ 23.31 uur

  50. @ ben tarici

    van die 19 kapers zijn er ook nog een aantal in leven, raar he?

    Reactie door rutger — zaterdag 7 juli 2007 @ 0.46 uur

  51. Derde wereld oorlog staat voor de deur,alleen nog even wachten,wie deze deur zal openen,onze bondgenoot USA!!!!!!!!!!!!!!! Gerard.v.d.Voort SP.er

    Reactie door gerard — zaterdag 7 juli 2007 @ 2.34 uur

  52. @Gloria.@49 en 47

    Maar er was ook een n teveel in verwaande(n) kwast.
    Maar in ouder Nederlands met al zijn naamvallen, daarin zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.

    Maar ga je ervan uit, dat Hij een derde deel was uit een eenheid, bestaande uit drie personen, wat men ook wel drievuldigheid of triniteit noemt, dan is het misschien toch hartstikke goed geschreven.

    Die extra r in mijn naam die overigens toch maar verzonnen is (want mijn echte voornaam is: Gerrit) daar heb ik geen last van.

    Ik zag het pas, nadat jij mij daar op attent maakte. Wij maken allemaal wel eens schrijffouten.

    Soms is dat heel gunstig. Een tsaar schreef op een briefje: VRIJLATEN NIET NODIG NAAR SIBERIE TE ZENDEN.

    Er stonden geen leestekens tussen. Maar er had moet staan: VRIJLATEN NIET NODIG. NAAR SIBERIE TE ZENDEN.

    De banneling hield zijn vrijheid, omdat iemand die hem aardig vond, de fouten uit het briefje van de tsaar haalde en er leestekens bij zette. En toen stond er ineens:
    VRIJLATEN! NIET NODIG NAAR SIBERIE TE ZENDEN.

    Mijn leestekens staan ook wel eens verkeerd of worden om verwarring te kunnen zaaien soms weggelaten.

    Wat een lang stukje over een r en een n!

    Wat? Een lang stukje over! Een R en een N.

    (En zo ontstaan onzin en zelfs gedichten)

    Groeten van Haras.

    Reactie door Haras. — zaterdag 7 juli 2007 @ 11.01 uur

  53. @15

    Bush een new-born christian?

    http://www.cremationofcare.com/illu_sym_el_diablo.htm

    Reactie door Karin — zaterdag 7 juli 2007 @ 12.04 uur

  54. Ik ben blij dat de stier bij de horens word gevat.
    Al de praatjes over het midden-oosten is het meestal om de hete brei heendraaien.

    Het gaat nu eenmaal om macht en geld.
    En wat zijn de belangrijkste instrumenten om de mensheid te beinvloeden.
    De media,om zieltjes te brainwashen.
    De oorlogsindustrie om de ander te onderdrukken.
    De olie om een ander land te kunnen laten groeien.
    Zometeen de water/electra die fors zal stijgen.
    Alles in de naam van het millieu.

    Terwijl wij geen bal kunnen doen aan de klimaat.
    Omdat dat nu eenmaal het lot is.
    Het lot van de verschuivende polen.
    Terug naar de prehistorie.
    Alles wat nu opgebouwd is,zal vergaan.
    We kunnen er treurig om zijn,maar we kunnen er ook blij om zijn.
    Op deze manier hoe het nu gaat,zal er 1 soort overblijven en dat is de mens.
    Die roeit alles uit.

    Zou de schepper dat allemaal geweten hebben.

    Reactie door sander — zaterdag 7 juli 2007 @ 12.27 uur

  55. Henny, 17.30, zo precies weet ik dat ook
    niet, maar gesteld dat broerlief ‘in de pijp-
    leidingen’ zou zitten, danwel ‘in de olie’
    zou zijn, welke lont heeft ‘grote broer’dan
    nodig om het geheel vlam te doen vatten?
    Economisch een brandhaard naar de luimen van
    het Kabinet te bewegen zal nog een extra aard
    (olie)verschuiving geven. Of bedoel je dat
    door de ozonwerking, we daarheen wat gaan
    brengen van de ijskap, een chique omelet
    Sibérienne waar overheen die ándere ‘in de olie’ (die in de optiek van Balkenende dan natuurlijk sinaasappellikeur moet zijn), vonk
    je erbij waarna het ijs lijkt vlam te vatten.
    Dé energie die óns aan gesmolten drinkwater kan helpen misschien of wordt het dan sinaas-
    appellimonade voor heel Nederland, schatkist
    dékkend? Vlam in de pan van dan zeker kókend
    Nederland zal het dan vast worden als de beurs van de burger er niét gevuld mee gaat
    worden, denk je ook niet? Voorlopig houden we
    de kapsones vol,gastgezin voor de hele wereld
    te kunnen spelen, de representatie daartoe
    uitgesmeerd over de niét kapitaalkrachtige
    particulier en let eens op hoe straks weer de
    tarieven voor energie omhoog zullen gaan, om-
    dat bij zuinigheid en ‘mooi weer’ er onvol-
    doende omzet gemaakt kan worden ten nadele
    van diegenen die hun extra’s ontvangen uit de
    energie-OMZET. Marktwerking gewoon een vloek!
    Fijne avond, groet, Madelief.

    Reactie door Madelief — zaterdag 7 juli 2007 @ 18.28 uur

  56. Simbro, het was niet mijn bedoeling je te kwetsen..mijn excuses daarvoor. Ik heb je verward met Timbo. Het log staat ook zo snel vol met allerlei reacties..nogmaals excuses

    Reactie door cynthia — zaterdag 7 juli 2007 @ 18.51 uur

  57. # 7 Gandalf

    Ik verdenk je van een positieve geest.
    (daar is niets mis mee)
    Ik denk ook dat je een dagje ouder bent dan het hier gemiddelde.
    De “Toestand in de wereld” door G.B.J. Hilterman gebruikend zijn laatste quote,
    zoals hij altijd deed.
    Maar dan door jou met wat minder expertise.

    Ten aanzien van je reactie,en dank voor het wensen van de goede morgen;
    “Ik denk dat de zaken toch een tikje anders liggen.”
    Om jou woorden maar eens te herhalen.

    Misschien helaas, maar de toevoer van olie is helemaal niet “zekergesteld”
    door de vrije landen.
    Neem elk OPEC land, zelfs aangevuld met Mexico en mijn opmerking dat we aan het infuus liggen, juist door deze markt vrij te laten.
    Dat de economieën in de vrije landen afhankelijk zijn van olie, juist uit de door mij genoemde despotenstaten is niet alleen duidelijk maar ook daarbij de conclusie dat deze energiebronnen liggen in staten waar ten aanzien van onze verworvenheden alles wordt overdtreden waar wij voor staan.
    Ook jou “Goedemorgen overigens” kan niet worden geplaatst zonder energie.

    Je reactie zie ik dan ook als naïef, om het woord dom ten opzichte van jou te willen vermijden.

    Reactie door Timbo — zaterdag 7 juli 2007 @ 20.44 uur

  58. Wow, Timbo!
    Dat is nog eens taal!
    Er is geen woord Amerikaans aan!

    Verdenking van een positieve geest (daar is inderdaad niks mis mee, met een positieve geest wel te verstaan) Echter verdenking vooronderstelt een vermoeden van kwade opzet. Verdenking vereist onderbouwing.
    De stelling poneren dat Gandalf een dagje ouder is dan het hier gemiddelde: Hoe oud is de hier gemiddelde en doet leeftijd kwalitatief iets af aan de reactie?

    ‘De toestand in de wereld’
    dat is nu juist waar het om gaat, en dat is waar Gandalf heel eigentijds op reageert. En gezien zijn door jouw gesuggereerde bovengemiddelde leeftijd niet met minder expertise maar door zijn ervaringsdeskundigheid met juist meer expertise dan die door jou aangehaalde gemiddelde reactie.

    GBJH…?! Hoe kun je Gandalf daarmee nu vergelijken?

    “Ik denk dat de zaken toch een tikje anders liggen.”
    Hoe oneigenlijk herhaal je en misbruik je deze quote! De ZAKEN líggen immers evident anders. Misschien helaas vanuit jou optiek, maar inderdaad; de toevoer van olie is helemaal niet “zekergesteld” door de ‘vrije landen.’ En wat bedoel je in deze met OPEC en met ‘vrije markt en vrije landen?’ En in dit verband: over welke despotenstaten heb je het? De VS en andere aan het olie-infuus liggende landen?
    Niet meewerken met deze aan het infuus liggende landen betekent tegenwoordig als schurkenstaat worden geafficheerd en repercussies.
    Je reactie zie ik dan ook als naïef en het woord dom ten opzichte van jou wil wel vermijden.

    Reactie door Wattenstaafie — zondag 8 juli 2007 @ 2.00 uur

  59. Timbo, kijk…..en lees…..en dan zég je:
    “Dat de economieën….etc……daarbij de
    conclusie dat deze energiebronnen liggen in
    staten waar t.a.v. onze verworvenheden alles
    wordt overtreden waar wij voor staan” !!!

    Timbo, het kan dan toch niet zo zijn, dat wij
    met onze verméénde verwórvenheden op een ma-
    nier tewerk gaan die compleet haaks staat op
    die verwórvenheden?

    Het is toch vanuit een Nederlands staatsbur-
    gerschap toch de arrogantie ten top om als
    het óns even niét uitkomt,de ‘verworvenheden’
    maar even in de kluis te stallen en er let-
    terlijk én figuurlijk op los te knallen?

    Nee Timbo, nog daargelaten wat Gandalf zelf
    van deze merkwaardige redeneertrant van jou
    vindt, kun je hém zeker geen naïviteit in het
    brein storten, om het woord ‘misplaatst’
    t.o.v. jou vooral niet te hoeven gebruiken!

    De ándersdenkende, de ánders redenerende is
    niet per definitie dom omdat die het plaatje
    anders tekent en inkleurt dan jou welgevallig
    is: dat is pas naïef om…het woord arrogant
    t.a.v. jou maar niet te gebruiken en slaat
    het mogelijke vervolg, in de door jullie uit
    te wisselen argumenten, volkomen dóód!
    Conclusie: al weer een ‘verworvenheid’ naar
    de knoppen!

    Draai de zaken eens om naar eigen land, en
    bedenk je goed wat er kan gebeuren als er
    meerdere landen vanuit Groningerland récht
    menen te doen maken op de GASpijpleiding die
    er ligt en drúk leggen op onze energievoorra-
    den én/of bestaansmiddelen, uit een ons dan
    voor te houden vermeend solidariteitsgevoel
    om alles niet te willen, maar te moéten de-
    len….dan zouden ook wij dat graag zelf wil-
    len bepalen. Misschien is het NEE zeggen des-
    tijds door Nederland nog vele malen belang-
    rijker geweest en geworden dan wij ons op dit
    moment kunnen realiseren. Dáár wel eens over
    nagedacht Timbo?
    Vraagje Timbo: had jouw tóón naar Gandalf,
    misschien, héél misschien, niet nét een tikje
    anders kunnen zijn?

    Ja, ik moest hiér,….nú, zijn! Goede morgen!

    Fijne dag allemaal en het wéér lijkt weer ‘n
    dag méé te werken: strálende zondag gewenst!
    Madelief.

    Reactie door Madelief — zondag 8 juli 2007 @ 7.50 uur

  60. 55. Madelief.

    We gaan het nu al extra betalen als het aan Van Middelkoop ligt. Hij wil het budget voor defensie laten meestijgen met het percentage van de economische groei.
    M.b.t. de aanname dat het Nederland OOK om de olie gaat:

    Dat is de eerste prijs die wij indirect voor de energie gaan betalen, via defensie, als je voortredeneert.
    Daarnaast, marktwerking = Winst=hoeveel wil ik verdienen= hoe kan ik dit bewerkstelligen= welke rede kan ik ervoor bedenken om de prijsstijgingen aan het publiek ‘verkocht te krijgen’
    Tel daarbij nog de subsidie die het kabinet zeer waarschijnlijk aan de energiebedrijven zal willen geven voor innovatie (waar ze zelf geld genoeg voor hebben zeker na de zoveelste belastingdaling) dan hebben we driedubbel betaald aan de winsten van energiebedrijven.

    Hoe cynisch kan een mens worden, inderdaad.

    Reactie door Henny — zondag 8 juli 2007 @ 8.41 uur

  61. Waarom dubbel doen als het ook rechtuit kan?
    Het hoge woord is er uit: Australië gaat het om de olie.
    Nu nog Israël: dat gaat het om gebiedsuitbreiding.
    En nu nog de Bush-junta: die gaat het om de werelddominantie.
    Rita Verdonk gaat het om de uitdrijving van zwarten en links.
    Balkenende en zijn rechtse elementen gaat het om totale controle over Nederland.
    En nudisten gaat het om de sex. Waarom moeilijk doen?

    Reactie door Haq — zondag 8 juli 2007 @ 12.30 uur

  62. @60 Henny

    “Hoe cynisch kan een mens worden, inderdaad.”

    ja dat worden we wel,dat gaat vanzelf.
    maar doen we er nog eens wat aan?!

    laten we weigeren de knop op de stemcomputers in te drukken [massaal] dan word er ook niemand gekozen,net zo lang totdat we het potlood weer terug krijgen.

    hoeft ook niemand de straat op…

    Reactie door iew — zondag 8 juli 2007 @ 18.05 uur

  63. iew — zondag 8 juli 2007 @ 18.05:

    Vanwege jouw koppig volgehouden pleidooi (HARD NODIG!) ten gunste van “ouderwetse” stemmethoden, ben je eigenlijk….een “potloodventer”!
    En dat is nu eens geen BELEDIGING!!

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — maandag 9 juli 2007 @ 2.32 uur

  64. Tja, oeps! Foutje! Kan “de beste” overkomen!Een Australische minister praat zijn mond voorbij en zegt per ongeluk de waarheid. Pijnlijk natuurlijk voor al die volksverlakkers die hun mond vol hebben van kutsmoesjes over “democratie brengen” in Afghanistan enz….
    Hetzelfde geldt natuurlijk voor Balkenende en zijn “little helpers”. Zelf zal hij zich niet zo gauw verspreken, maar Van Middelkoop dan nog een keerje? Wie weet…..

    Reactie door Olav Meijer — maandag 9 juli 2007 @ 3.01 uur

  65. @63 Olav Meijer

    Hoi Olav, zou je voortaan je eigen geslacht willen gebruiken. (ivm smoesjes)
    Is niet zo vrouwvriendelijk, toch?
    Groet!

    Reactie door Gloria — maandag 9 juli 2007 @ 3.27 uur

  66. @63 Harrieke

    so be it… [hahahhaa goeie!!]

    Reactie door iew — maandag 9 juli 2007 @ 10.47 uur

  67. @65 Olav Meijer

    Dit alles natuurlijk wel met een big smile!
    Mocht het niet overgekomen zijn.
    Maar toch…

    Reactie door Gloria — maandag 9 juli 2007 @ 14.34 uur

  68. @57 Timbo

    “Je reactie zie ik dan ook als naïef, om het woord dom ten opzichte van jou te willen vermijden.”

    Allereerst dank voor je vriendelijke reactie. Het is niet mijn gewoonte om niet te reageren als men aan mij schrijft. Dit topic was mij even ontgaan.

    Gezien de bovenstaande zinsnede uit je eerdere reactie wil ik daar toch even op in gaan. De daarin gebruikte tactiek is mij bekent. Je mag me rustig dom noemen, daar zit ik niet mee maar doe het dan wel recht voor zijn raap en niet als zogenaamde verwijzing naar mijn leeftijd en respect daarvoor.

    Verder ben ik het niet eens met je mening over schurkenstaten en de z.g. vrije westerse wereld.

    Goedemorgen overigens.

    Reactie door Gandalf — dinsdag 10 juli 2007 @ 8.12 uur

  69. PvdA senator haalt uit naar kabinet

    http://www.nu.nl/news/1147155/11/PvdA_senator_haalt_uit_naar_kabinet.html

    Reactie door iew — dinsdag 10 juli 2007 @ 9.30 uur

  70. @ Gloria (65):

    Nou, ik verdeel het echt eerlijk hoor, want een andere keer heb ik het weer over “lulkoek”. Dus ik discrimineer niet. Overigens hoor ik ook vaak vrouwen “kut….” zeggen.
    De taal ontwikkelt zich nu eenmaal spontaan. Daar helpt geen lieve moeder aan.

    Reactie door Olav Meijer — dinsdag 10 juli 2007 @ 20.35 uur

  71. @ 69 iew,

    Klaas de vries heeft een slecht geweten en wil zo iets goed maken; vergelijk Van Agt nu en de Palestijnen.
    Van Agt heeft den Uyl om zeep geholpen en Klaas, ik weet het niet maar iets met Pim?

    Reactie door L'écologiste — dinsdag 10 juli 2007 @ 22.17 uur

  72. Simbro….Timbo….

    Je zou er haast van in de war raken welke taal je wenst te bezigen.

    Reactie door Jwalk — woensdag 11 juli 2007 @ 0.07 uur

  73. In Irak en Afghanistan gaat het alleen om de olie management.
    Het Russische energie bedrijf maakt een deal met de Gasunie over pijpleidingen in Nederland !

    Reactie door fred — woensdag 11 juli 2007 @ 13.52 uur