Veertig jaar SIRE

SIRE – de stichting Stichting Ideële Reclame – bestaat 40 jaar. In die 40 jaar hebben ze bijna 100 maatschappelijke problemen aan de kaak proberen te stellen. Wie herinnert zich niet de vuurwerkcampagnes ‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’. Ook de campagne ‘wie is toch die man die altijd op zondag het vlees komt snijden’ is bij iedereen wel blijven hangen. Bekijk deze en andere campagnes hier.

Ter gelegenheid van het veertig jarig bestaan geeft de stichting mensen de kans om zelf een onderwerp aan te dragen. Via de site www.umaghetzeggen.nl kun je aangeven wat jij belangrijk vindt, of andere initiatieven ondersteunen. Meteen een leuk kijkje in wat Nederlanders bezig houdt. Van geweld in computerspellen tot luid bellen in de trein.

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 15 augustus 2007 :: 12.57 uur

70 Comments

70 reacties

  1. Inspiratietekort bij SIRE. Toch apart.

    Reactie door John — woensdag 15 augustus 2007 @ 13.19 uur

  2. Goeden middag vrienden SP.

    Reclame kan me over het algemeen gestolen worden, hoewel ik inzie dat het bedrijfsleven niet zonder kan.
    Sire, is voor mij één der uitzonderingen.
    Verder snap ik niet dat er mensen naar TV reclame willen kijken, en zich lenen om aan de belangen van die organisatie mee te doen, door bijv. te kiezen wie of wat de beste reclame is. Is voor mij onbegrijpelijk.
    Het meest ergelijke is de onderbrekingen tijdens een film, en dan is er nog een zender, ik geloof SbS6 die de belediging ten top maakt door ook nog eens een soort nieuws er tussen te lassen (wat ook niet te pruimen is). Hoe diep zinkt de mens, met zulke idëen.
    En het mooiste van alles is dat ze dan een enquette houden om er achter te komen waarom het zo ergerlijk is.

    Een zich ergerende……

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 15 augustus 2007 @ 13.41 uur

  3. Ik ben een nog jonge vrouw die er zeer goed uitziet voor haar leeftijd (50). Ik woon in Amsterdam. Ik hik er al een jaar lang tegenaan dat ik in het werkproces gewoon gediscrimineerd word op leeftijd. Vorig jaar werd ik daar erg depressief van. Heel 2006 was ik daardoor zonder werk, mijn huwelijk heeft dit gekost omdat mijn man een “vrouw wilde die werkte”. Toen ik eindelijk begin 2007 een baan vond, kwam ik terecht op een kantoor met veelal jonge (zeg maar rond de 30) secretaresses die me vanaf de eerste dag al de les lazen en op mijn vingers keken. Ik was dat niet gewend, werd daar nerveus van. Ik kreeg een halfjaar-contract. Ben trouwens juridisch secretaresse, dit al 14 jaar. Ze hadden steeds op- en aanmerkingen over hoe ik mijn werk deed, etc.etc.. Na een paar maanden kreeg ik te horen dat het kantoor uit elkaar zou vallen (reorganisatie). Het werd al snel duidelijk dat ik na mijn half jaar weg moest.
    Nu moet ik dus weer dezelfde “lijdensweg” afleggen: solliciteren, overal horen, ondanks mijn jeugdige uiterlijk, dat ik te oud ben en dat ze jongere mensen “willen”en dat ik maar met vervroegd pensioen moet. Wat verbeelden die mensen zich wel niet? Ik weiger het nog langer als een oude trut beschouwd te worden terwijl ik dat niet ben. Ik wens niet gehersenspoeld te worden door een verfuckte maatschappij, sorry voor het woord. Maar dit zit me zo hoog…ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen. Er wordt overal gezegd dat er niet aan leeftijdsdiscriminatie gedaan mag worden, maar ondertussen gebeurt dit mooi wel, terwijl mensen vanaf 40 toch wat bezitten wat de jongeren niet hebben: ervaring, mensenkennis en ze waarderen mensen voor wat ze zijn. Een 30-er verbeeldt zich eigenlijk een hoop en denkt dat er een heel leven voor hun ligt. Dat moet je toch maar afwachten? Ik leef met de dag! Respect bestaat er voor die mensen ook al niet voor een ander. Een vrouw van 40-50 wordt door hun (en door de werkgevers alom) gezien als een oude trut, hoe je er ook uitziet… jammer en erg verdrietig..
    Hopelijk doen jullie hier iets mee.

    Reactie door Patricia — woensdag 15 augustus 2007 @ 14.32 uur

  4. Beste mensen, ik vind het wel een goed idee.
    Ik erger mij er aan dat de overheid een hoop belangrijke dingen voor ons verborgen houd, zoals bijvoorbeeld CHEMTRAILS,de sporen in de lucht die vliegtuigen achterlaten en waar stoffen in zitten die niet goed zijn voor de mens.http://www.eqgen.nl/html/chemtrails_spiegelbeeld.html.
    Zie het verschil tussen een CONTRAIL en een CHEMTRAIL.
    En zo zijn er nog meer dingen waar wij niet van op de hoogte worden gesteld.Dit is misschien een manier om via SIRE de mensen wakker te schudden.(www.niburu.nl)nog meer interesante onderwerpen.Zou graag willen dat SIRE CHEMTRAILS als programma onderdeel neemt.

    Reactie door Ria Janssens — woensdag 15 augustus 2007 @ 14.40 uur

  5. @3 Patricia

    Ik geloof géén éne moer van je verhaal, waarschijnlijk heb je een grote duim.
    En mocht het waar zij wat je vertelt, waar ik grote twijfels bij heb. wees dan blij dat je van zo’n vent af bent.
    Geen knip voor z’n neus waard.
    Mijn man wilde een vrouw die werkte!!
    Ja, ja!! Heeft zeker dan ook nooit van voor en tegenspoed gehoord?
    Dit gaat er bij mij dus niet in, hoewel er ontzettende grote sukkels van kerels rondlopen.

    Reactie door Anja (B) — woensdag 15 augustus 2007 @ 14.48 uur

  6. Anja toch,

    Misschien is het slechts Patricia’s bedoeling om leeftijdsdiscriminatie bij SIRE op de agenda te krijgen?

    En nu ik er toch ben… Op het internet las ik dat You Tube verzocht werd om de anorexia filmpjes uit de lucht te halen.

    Ik heb enkele van bedoelde filmpjes bekeken en schrok me wederom een hoedje. Ik weet hoe vernietigend anorexia is, maar ik blijf schrikkken van het aantal en de leeftijd van mensen die er door getroffen worden. Jonge meisjes (8 jaar) die door hun ouders op dieet worden gezet omdat ze te dik zouden zijn!
    En dan die mannequins en modemagazins…

    SIRE doe eens wat met anorexia en bulimia

    Erik Sc

    Reactie door erik — woensdag 15 augustus 2007 @ 16.16 uur

  7. @3 Patricia

    Wat je hier schrijft is niet van deze tijd.
    Klootzakken heb je altijd al gehad, ook bij vrouwen maar die heten anders.
    Wat mij opvalt dat tegenwoordig zoveel huwelijken ontsporen. Zoals Anja stelde in voor en tegenspoed, in het verleden hield de armoede mensen bij elkaar, tegenwoordig heeft men problemen met een kort lontje.
    Toen ik zo’n 25 jaar oud was en dat is ruim een halve eeuw geleden sprak men ook al van oude zakken en een oude chefin, ik zal maar niet vertellen welke benamingen zij toegedeeld kregen. Echt er is op dat gebied geen nieuws onder de zon, alleen een veelvoud van dat nieuws. Ik kan slechts één advies geven houdt het roer in eigen handen en recht vooruit langs het pad des levens, door dik en dun.

    Reactie door d'olle Henk — woensdag 15 augustus 2007 @ 16.23 uur

  8. # Anja en Patricia

    het verhaal lijkt me wel degelijk waar.

    Veel mensen kijken tegenwoordig bij het kiezen van een partner vooral ook naar het inkomen. Probeer als man eens in gesprek te komen met een vrouw en laat doorschemeren dat je een eigen zaak hebt; advocaat bent of zeg gewoon dat je een uitzendkrachtbaantje van 30 uur hebt in een fabriek…..let dan maar eens op het verschil qua reacties van de vrouwtjes. Het is vaak het verschil tussen een blauwtje oplopen of je te pletter mogen of kunnen neuken. En tel dat op dan weet je waarom deze maatschappij zo gevoelloos is geworden. Want alles draait om geld; macht image en allure.

    Vrouw moet werken….huishouden en kinderen opvoeden beschouwen we tegenwoordig zeker niet meer als werk…

    Reactie door ReneR — woensdag 15 augustus 2007 @ 16.34 uur

  9. Kan SIRE trouwens niet een soort filmpje maken voor gasten als aandeelhouders en graaiers zoals Rijkman Groenink???? Waarom moet het altijd gericht zijn op burgers en daarom mag men politici een keer een spiegel voohouden.

    Reactie door ReneR — woensdag 15 augustus 2007 @ 16.36 uur

  10. Wat mij opvalt op de rijweg,dat oudere mensen dikwijls lang moeten wachten,voordat zij kunnen oversteken.Kennelijk denkt de automobilist dat oudje heeft meer tijd dan ik.Is dat niet iets voor SIRE?

    Reactie door Maan Arkenbosch — woensdag 15 augustus 2007 @ 16.53 uur

  11. @8 ReneeR,

    Patricia geeft zelf al aan dat ze 50 is en er nog steeds heel goed uitziet en nu wil manlief inééns een vrouw die wil dat ze aan het werk is?
    Zou het niet zo kunnen zijn dat ze wat moeite heeft met het ouder worden en wat extra aandacht wil hebben?
    Lijkt mij persoonlijker wat aannemelijker.

    En dat terwijl ze al 14 jaar een juridisch secretaresse zou zijn?

    Renee, sorry dat gaat er bij mij niet in.

    Als ze goed zou zijn in haar werk, dan kan ze op dat vlak werk genoeg krijgen.
    (hiermee sluit ik niet uit dat er gediscrimineerd wordt op leeftijd) maar dit verhaal komt mij iets te ‘knullig’ over.
    We worden hier al te veel belazerd met zgn. zielige verhalen waar geen moer van klopt.
    En mocht dit inderdaad waar zijn, maar volgens mijn gevoel niet, dan mag ze blij zijn dat ze van zo’n vent af is.

    Reactie door Anja (B) — woensdag 15 augustus 2007 @ 17.15 uur

  12. http://www.umaghetzeggen.nl

    Bij mij werkt deze link dus niet. Mijn computer kwam mooi vast te zitten. Iets voor SIRE, slechte sites?

    Erik Sc

    Reactie door erik — woensdag 15 augustus 2007 @ 17.34 uur

  13. @8
    Zeer goed verwoord Rene het zijn best berekenden wezens.
    Zelfs uit het door de natuur gegeven moederschap proberen ze nog klinkende munt te slaan.
    Het klinkt misschien een beetje ruw ze hebben toch een beetje prostituee gedrag liefde moet betaald worden al is het liefde voor de kinderen.

    Reactie door De Hakker — woensdag 15 augustus 2007 @ 18.41 uur

  14. Het verhaal van Patricia zou heel goed waar kunnen zijn. Ik ken een jongeman die landmeter is,wel leuk maar je wordt er niet rijk van. Hij kan geen meisje krijgen omdat ze het niet goed genoeg vinden en hij moet een meeverdienend meisje hebben om ooit uit te klein en te duur huurhuis te komen.
    Een vriendin van mij, 50 en goed uitziend kon solliciteren bij bejaardenhuis;ze zou daar de ontbijten moeten verzorgen en met de ouderen koffiedrinken etc. Ze is zo handig,huishoudelijk,netjes en aardig.Had ook in verzorging gewerkt.Wat denk je, het personeel had besloten dat ze er niet bij paste (leeftijdetc.) en het feest ging niet door. De boel was al van te voren bekokstoofd.

    Reactie door anne hilverda — woensdag 15 augustus 2007 @ 19.40 uur

  15. @5 Anja
    Ik vind het echt schandalig, wat jij over Patricia durft te beweren, op grond van die ene reactie. Heb jij dan geen gevoel ? Kun jij je niet voorstellen wat jouw schrijven teweeg brengt bij iemand die ook eens haar ei kwijt wil op een site als deze ? Meteen een prima actie voor Sire: Denk eerst eens na voor je iemand beschuldigt !

    Reactie door simbro — woensdag 15 augustus 2007 @ 20.22 uur

  16. Ook mijn browser verslikte zich in de website en liep vast. Jammer.

    Reactie door Chantal P — woensdag 15 augustus 2007 @ 20.28 uur

  17. @15
    Natuurlijk gaat Anja veel te ver in haar oordeel maar ik kan haar wantrouwen wel begrijpen er zijn hier natuurlijk mensen die constant zielige verhalen over zich zelf vertellen hier.
    En misschien is het ook wel zo maar ze lopen er wel flink mee te koop ik denk hierbij o.a aan Harriek,Henny en IEW en natuurlijk hoop ik het beste voor hun maar het klinkt steeds zo ikkerig.

    Reactie door De Hakker — woensdag 15 augustus 2007 @ 20.50 uur

  18. @15 Simbro,

    Ik beschulldig niet, ik heb grote twijfels!
    Lezen graag.
    En ik loop over van gevoel voor mijn medemensen, vandaar mijn reactie.

    Reactie door Anja (B) — woensdag 15 augustus 2007 @ 20.54 uur

  19. Het verhaal van nr 3, Patricia, vervat, merk-
    waardig genoeg, álle componenten, die in theo
    rie waar zouden kunnen zijn om geheel en al
    geloofwaardig te doen zijn….maar………
    al 14 jaar juridisch secretaresse en één jaar
    zonder werk en dat zou een relatie kosten?
    Met 14 jaar erváring, als jur.secr. kan men op veel posten terecht.
    “Mijn man wilde een vrouw die werkte”!Citaat!
    Niet duidelijk is voor mij, wanneer de rela-
    tie ten einde kwam, vóór of ná de periode van
    14 jaar!
    Een zó lang liefhebbende partner laat zijn ge
    liefde ná 14 jaar (?) niét vallen maar onder-
    steunt die!
    Veelbetekenend klinkt het als hij ‘haar aan
    het werk wil zien’, immers dan kan ze ook
    (weer) op éigen benen staan en lijkt hij nog
    inventiever dan menige jurist,’n gisse vent!
    Merkwaardig dat een vijftiger in samenwer-
    kingsverband er niet tegen zou kunnen op de
    vingers gekeken te worden: op dát vlak zal dat wel moeten m.b.t. inwerkingstijd, want op
    dat vlak moeten zo min mogelijk fouten worden
    gemaakt, maar wél een HALFjaarscontract ge-
    kregen? Dat krijgen ‘nieuwelingen’ doorgaans
    niet tenzij het feitelijk gewoon een ‘arbeids
    periode vástleggen’ is geweest, want er geldt
    nog altijd een wettelijke proeftermijn die
    aanzienlijk korter is, en men vaak één of
    twee jaar moet wachten op een ‘onbepaalde
    tijdscontract’.
    Nerveus worden van evt. een aantal dertigers
    of veertigers met dié staat van dienst ipv
    de ‘ervaring’ en ‘rust’ uit te stralen?
    Hoe viel de mogelijke psychotechnische test
    t.a.v. ‘inschikkelijkheid’ en ‘werken in team
    verband’ dan uit? Wie gaven de referenties
    over de reeds doorgemaakte 14 jaar arbeid of
    worden ‘getuigschriften’ niet meer verstrekt?
    Liep ik dus alleen aan in dit verhaal tegen
    secretaresses of waren er ook nog redelijke
    ‘bazen’ en gewóne collega’s? De moeilijkheids
    graad lijkt te liggen in het fenomeen géén er
    varing te hebben, althans voldoende, om zich
    te willen laten corrigeren en binnen een in-
    werkingsperiode is dat nu eenmaal onvermijde-
    lijk! Er lijkt veel lijm voor nodig om de
    componenten van dit verhaal op de juiste wij-
    ze aan elkaar te kitten! Bisond’r is het wél!
    Doorgaans worden de ‘minder jonge’ mensen in
    arbeidsverhoudingen op handen gedragen, im-
    mers zij steunen de ‘jonkies’ nog in hun ONer
    varenheid, die daar dankbaar gebruik van ma0
    ken. De wisselwerking die er ontstaat als je
    herintreedt, na je 40ste (ik maakte het zelf
    mee) kan juist hartverwarmend zijn, althans
    zo heb ik hetzelf ervaren. Vijftigers en zes-
    tigers ook in het bedrijf vertegenwoordigd
    volgens een vorm van ‘verdeelsleutel’ en het
    werkte juist perféct!
    Promoten van presentatie en produktie is niet
    nodig, want de iets ‘oudere’ hééft die al be-
    wezen en gaat i.c. gewoon op ‘herhaling’, ‘n
    werkelijk uitbundig gebeuren met véél hoop en
    zónder vrees! In het geval van Patricia mis
    ik nog een aantal componenten die het gehele
    verhaal beter onderbouwen.
    Citaat: “Een dertiger verbeeldt zich een hoop
    ….etc.” komt me voor als jalouzie op hun
    verworven en nog steeds parate kennis, waarbij verschil van inzicht in zaken zelfs
    heel welkom kan zijn, zoals de afgelopen 15
    jaar er ook verkeersregels op de openbare weg
    zijn bijgekomen of veranderd en die heb je
    zonder meer te accepteren! Na het opheffen van de hiaten in het verhaal van Patricia is
    er pas wérkelijk te praten en na het beëindi-
    gen van een halfjaarsCONTRACT, dat baas en
    werknemer aangingen, critiek als deze feite-
    lijk niét aan de orde! Uiteraard is het een
    kwestie van opnieuw solliciteren en in dit ge
    val zelfs vanzélfsprekend. Tenzij men als
    werknemer zich een zwaargewicht voelt, die
    2 stoelen zou willen bezetten, nl. óók die
    van de corrector/correctrice ‘senior in con-
    trol’, zijn de meeste ‘bazen’ voldoende uit-
    nodigend en gaan we hier niet spelen dat zij
    louter en alleen op maatje 38, vallen, goud-
    bruin pigment en blondines-van-nature! Nee!

    Reactie door Madelief — donderdag 16 augustus 2007 @ 6.29 uur

  20. SIRE = de betutteling van de Nederlandse bevolking. Onmiddelijk opheffen. Nederlanders vragen hoe ze betutteld willen worden, kan het nog erger?

    Reactie door Gerrit (die andere) — donderdag 16 augustus 2007 @ 7.39 uur

  21. Je bent een runt als je Bos jouw kies gunt .

    Reactie door Fred — donderdag 16 augustus 2007 @ 10.10 uur

  22. wat een verhalen zeg ik geloof wel in discriminatie op werkgebied. Of je bent te oud, te dik, te gehandicapt er is altijd wel wat. maar ik denk maar zo deze mensen die zo denken hebben een grotere handicap als ik!

    Reactie door ruth — donderdag 16 augustus 2007 @ 10.37 uur

  23. Ik denk dat dit een heel goed idee is van sire. Persoonlijk vind ik het niets te maken hebben met dat sire geen inspiratie meer heeft maar is wel een mooie manier om eens te laten zien wat er bij de burgers in hun hoofden speeld op gebied van aandacht voor belangrijke zaken waar iedereen bewust van moet zijn in de dagelijkse samenleving.

    Persoonlijk denk ik ook dat deze website niet is gemaakt om elkaars problemen aan te vallen, of oordelen over te maken. Heb een beetje respect voor de mening of verhaal van een ander, misschien is dat ook nog wel een goed idee voor ‘n sire spotje.LAAT MENSEN IN HUN WAARDEN

    Reactie door roy — donderdag 16 augustus 2007 @ 12.56 uur

  24. @19 Madelief
    Waarom twijfel jij , net als Anja, ook al aan het verhaal van Patricia ? Zo’n verhaal verzin je niet volgens mij. En i.p.v. twijfels uit te spreken (wat ik trouwens al behoorlijk onbeleefd vind) en het hele verhaal uitgebreid te analyseren zou je beter op de inhoud kunnen ingaan. Want leeftijddiscriminatie bestaat wel degelijk, of niet soms ? Ik ga er van uit, dat het verhaal waar is en dat Patricia na dit soort reacties denkt: nou, bij de SP hoef ik ook al niet aan te kloppen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, waarom niet een beetje aardig zijn voor elkaar ?

    Reactie door simbro — donderdag 16 augustus 2007 @ 17.15 uur

  25. @3 Patricia

    Dat zal niet gemakkelijk voor je zijn, Patricia. Zo zie je: hier val je met de neus in de paranoia-boter.
    Trek het je niet aan! Ik wens je heel veel sterkte en blijf bij jezelf! We laten je hier niet in de steek en als je behoefte voelt: reageer nog eens en laat ons weten hoezeer die leeftijdsdiscriminatie groeit en bloeit. Jazeker, ik geloof jou wel degelijk.
    Sterkte!

    Reactie door Gloria — donderdag 16 augustus 2007 @ 17.32 uur

  26. Als ze het met wat humor brengen of gewoon door iemands levensstijl te laten zien, misschien komt het dan wat minder boers en simpel over hoe Sire het brengt. Mensen als Jan Wolkers hebben door gewoon te laten BLIJKEN hoe ze zijn, mensen hun aandacht weten te trekken, en hun EIGEN nieuwsgierigheid gewekt. Pas als zij vragen stellen, antwoord geven. Geduldig genoeg om er gewoon maar te ZIJN om vragen vanzelf op te roepen. Doordat je afsteekt. Als je afsteekt, dan is het kennelijk het moment om nodig te zijn.

    Reactie door W6969 — donderdag 16 augustus 2007 @ 20.01 uur

  27. 17. Hakker.

    Ik vind je nu ontzettend smerig bezig. Je aast op persoonlijke verhalen, neemt geen genoegen met minder, bent er op uit en er zelf geenszins vies van. Je komt altijd met beschuldigingen dat anderen niet bevoegd zijn te reageren op je omdat ze niets meegemaakt hebben maar jij wel, zonder op het besprokene zelf rationeel in te gaan. Je gebruikt mensen zoals het je uitkomt.Wormen zijn er altijd geweest maar jij slaat mijns inziens alles.

    Laat je verzamelde werk hier op dit weblog maar eens optekenen en leg het bij Sire neer gegarandeerd dat ze voor een heel jaar ideeen opdoen.

    Reactie door Henny — donderdag 16 augustus 2007 @ 20.10 uur

  28. 25 Gloria
    Heel goed, Gloria, dat bedoel ik, daar hebben mensen wat aan !

    Reactie door simbro — donderdag 16 augustus 2007 @ 22.39 uur

  29. Henny, goéd beschouwd, wordt er soms echt
    heel slecht gelezen.
    Niet alles valt als zoete koek hier te ver-
    hapstukken en zié hoe zich hier een speciaal
    patroon ontwikkelt dat boekdelen spreekt.
    Dat twijfels juist rijzen vanwege de manier
    van ‘inhoudelijk zijn’ is het gevolg van…..
    Feitelijk blijkt dus nu dat bij het plaat-
    sen van vragen en kanttekeningen het sommige
    reageerders liever is te volstaan met een
    ‘aai’ en de wond toe te dekken ipv eerst goed
    schoon te maken en dié zórg gaat vooraf aan
    de manier van behandelen van zo’n wond!
    Met het ‘aaien’ van de wond kan er intussen
    een hoop geëtter ontstaan, waarmee de toe-
    komst al in het geheel niét gediend wordt.
    Een al láng léven, net als jij, met grote kin
    deren, leert dat je een radar ontwikkelt voor
    het doorzien van situaties, ook die zaken die
    zich gaanderwijs ontwikkelen zoals hierboven.
    Wat ik van jou en ook Anja ben gaan leren waarderen is jullie ‘directheid’ die mensen
    in één klap met de benen op de grond zet.
    Dat ook Anja gerede twijfel blijkt te hebben
    vind ik zeker niet verwonderlijk en ook onze
    gevoelens vertegenwoordigen vele lezers, die
    zelf niét (kunnen) reageren.
    Bovendien is ‘twijfel hebben’ een gevoel dat
    áángedragen wordt, wie daar ‘zalvend’ over-
    heen wil gaan zou mogelijk betrokkenen in zul
    ke kwesties wel eens helemaal géén dienst kunnen bewijzen, integendeel!
    Wat jou toegevoegd werd is misschien de frus-
    tratie van iemand die mogelijk onregelmatig
    niét goed in z’n vel zit, dus stap er maar
    weer overheen of reageer er helemaal niet op:
    je weet dat het onterecht is. Zo langzamer-
    hand wéét je wié wát zegt en dat zou door-
    slaggevend genoeg moeten zijn om er al dan
    niet op te willen reageren, en nog wat méér
    buiten deze deur lezen, binnen clubverband,
    kan je intussen flink veel wijzer maken/ge-
    maakt hebben. De wéreld wil soms bedrogen
    zijn, maar ik dus niét meer. Kijk Henny je
    mag er dus ook niet aan twijfelen dat het wel
    heel toevallig is dat sommige inzenders hier
    binnen een half of heel uur zich op de schou-
    der geklopt voelen met een elke keer té posi-
    tieve ‘bevestiging’, zelfs midden in de nacht
    blijkt dan de volgende dag ! Vraagje Henny,
    plaats jij in gedachten ook wel eens derge-
    lijke kanttekeningen en vraag jij je ook wel
    eens af, of hier de reakties één op één lopen
    met de IP-nummers die daarbij horen?
    Kijk Henny, in werkelijke noodgevallen mag
    daar m.i. zeker gebruik van worden gemaakt,
    hier lijkt dat soms een nieuw gezelschapsspel
    t.b.v. meer een ‘persoonlijk spelletje’ dan
    dat het nog iets met politiek te maken zou
    hebben. Het woord demoniseren is hier al een
    tijd niet meer gevallen, maar sommigen lijken
    elke keer opnieuw daartoe een poging te willen ondernemen en alleen diegenen die hier
    al veel langer dan een jaartje meelopen, wé-
    ten dat en zién dat elke keer opnieuw ont-
    wikkeld worden, totdat ook figuren als Anja
    (B) nr 18, en ik hiermee snel, al in den beginne, willenafrekenen en een halt toeroe-
    pen, dit om nog meer escalaties in de discus
    sie te willen helpen voorkomen.
    Verder vind ik het dus ook zeker niet onbe-
    leefd om ‘twijfels’ uit te spreken en heb ‘n
    hekel aan het poeslief ‘ja en amen’ als een
    reaktie te doen zijn, die verder ook ‘inhou-
    delijk’ niets aan het onderwerp toevoegt, zie
    hierboven. Vast ben je ze in je leven zelf ook al tegengekomen: mensen die zich van ja-
    ren geleden een ‘pittig gesprek’ met je wis-
    ten te herinneren en blij waren dat de ánde-
    re kant van HARTige problemen eens werd be-
    licht en ze niet jou zagen meeduiken in hun
    goot maar jij rechtop, op de kant, bleef
    staan om ze een helpende hand te kunnen rei-
    ken en in beter vaarwater brengen, ipv samen
    af te dalen in het riool. Maak vandaag een
    stevige selectie in wat je werkelijk de echte
    moeite waard vindt om op in te gaan, Ik pak
    dus nu een beker koffie! Proost Henny!

    Reactie door Madelief — vrijdag 17 augustus 2007 @ 7.59 uur

  30. @28 Simbro,

    Ó ja, Simbro, wat is hier zo goed aan?
    Is het goed dat Gloria mensen er van beschuldigd dat ze paranoïde zijn?
    Ik vind het meer de zoveelste onderhuidse aanval van haar, doelend op verschillende personen hier, maar voor de rest geen namen noemend.
    Nou nou, wat is die Gloria toch geweldig en christelijk!
    Waarom?
    Omdat zij dit wel blindelings gelooft?
    Och ja natuurlijk, het geloven, ik was het even vergeten.

    Mag een mens geen twijfels hebben bij het verhaal van Patricia?
    Ik heb gewoon mijn tijfels over haar verhaal en heb die weergegeven.
    Ook heb ik gezegd, mocht dit WAAR zijn dan mag ze blij zijn dat ze van zo’n kerel af is.

    Naar mijn gevoel zitten er te veel tegenstrijdigheden in haar verhaal en met de opleiding die zij zegt te hebben, komt ze echt wel aan de bak, alleen zal ze zich wel moeten aanpassen.
    Waarom reageert Patricia zelf eigenlijk niet?
    Beslist niet omdat ze hier niet meer durft te komen, als je zo’n verhaal neerschrijft, moet je dat na énige kritiek ook kunnen weerleggen als er aan getwijfeld wordt.

    Een fijne dag gewenst met z’n allen!
    En voor Patricia, veel sterkte gewenst.

    Reactie door Anja (B) — vrijdag 17 augustus 2007 @ 8.21 uur

  31. @27 Henny,

    Ik had je een hart onder de riem willen steken, maar was eerst bezig met de bovenstaande.
    Want ook die bijdrage vind ik ver onder de gordel.
    De reactie van Madelief was op mijn scherm nog niet te zien maar zo te lezen is het niet meer nodig en ik kan me dus helemaal bij Madelief aansluiten wat dat betreft.

    Heb er lak aan, deze figuren hebben we hier altijd gehad en hélaas zullen we ze ook wel houden.

    Sterkte Henny.

    groet, Anja

    Reactie door Anja (B) — vrijdag 17 augustus 2007 @ 8.40 uur

  32. Anja en Madelief.

    Alhoewel ik geschreven had een poosje weg te zijn een korte voor dit moment dus ook laatste reactie. Ik weet niet eens hoe ik Ip nummers/adressen moet achterhalen laat staan dat ik het zou willen. Ik heb ook geen behoefte te reageren met achterdocht omdat het niet nodig is. Indien je leest wat je leest en daarop reageert dan maakt het m.i. niet eens uit tenzij iemand zich naar jou toe duidelijk manifesteert en constant op de persoon speelt zonder op je argumenten en de realiteit in te gaan en dit doet omdat je het niet met hem/haar eens bent nog steeds op rationele argumenten. Dan is met argumenten te weerleggen dat het een persoonlijke aanval is gezien datgene wat jij werkelijk schreef maar niet meer dan dat en ik hoop dat ik dat kan blijven doen naar eenieder. Of dat verhaal wel of niet waar is ik kan enkel op de inhoud daarvan reageren of ik lees het en kan of heb niets toe te voegen.Wie het dan ook is en wat de al dan niet veronderstelde waarheid is degene die het in dit geval schrijft valt niemand persoonlijk aan dus doet dat er voor mij niet toe. Ik kan dat ook niet beoordelen en wil dat ook niet. Bovendien wat is de zin daarvan, wat wil je ermee bereiken. Ik blijf het liefst reageren op wat er staat met de naam die er staat verbonden met de inhoud. Waar of niet waar daar heb ik geen mening over en doet aan de discussie niets af m.i. Ik wil niet leven met achterdocht daar waar die zich niet manifesteert, dat is m.i. een eindeloze heiloze weg waar je niet rijker van wordt en die niets toevoegt en zowel de ander alsmede jezelf met meer achterdocht voedt. Ik reageer enkel wanneer onrecht en samenspanning los van de redelijkheid en argumentatie van het geschrevene zichtbaar gemaakt wordt in het geschrevene zelf, misschien is dat naief het zij zo maar dat is de prijs van het open blijven staan voor alles en iedereen en proberen zo zuiver mogelijk te blijven, uitgaan van vertrouwen totdat dat vertrouwen op gruwelijke wijzen onderuitgehaald wordt maar dan is met argumenten te weerleggen dat het een persoonlijke aanval is voor hen die dat willen kennen en herkennen. Ik ben wel direct maar op een andere manier denk ik. Maar blindheid naar jezelf toe en vuilspuiterij zonder meer zoals Hakker hierboven doet zonder enige aanleiding omdat ik niet eens hier iets geschreven heb dat aanleiding zou kunnen zijn daar kan ook ik dus niet tegenop, wil ik weerleggen moet ik verwijzen naar achterliggende reacties op achterliggende items waarin zijn bedoelingen zich manifesteren en ik op weldegelijk op argumenten ben blijven redeneren en reageren maar dat is ondoenlijk en ja moet ik niet willen. Liever een wolf dan een wolf in schaapskleren die voor het laatste nietszeggende deel,zo gemakkelijk op te schrijven. blijkbaar steeds bevestiging vraagt en schijnt te krijgen ja dan is het soms moeilijk als anderen dan ook maar niet meer kijken naar de inhoud van wat je elders OOK schrijft. Het halve web-log in beslag nemen en een enorme manifestatiedrang dat mag daar heb ik ook niets op tegen maar dan een ander die zo nu en dan reageert en dit op inhoud doet niet anders en anderen alle ruimte geeft te beschuldigen van arrogantie en het verwijzen naar de inhoud en niet op de persoon te spelem omdat dat de enige zuivere vorm is dan ook maar uit te leggen als arrogantie daaromtrent alsof ik daarmee iets zeg over de kwaliteit daarvan of het ontegenzeggelijke belang voor anderen, dat ik geenszins heb gezegd, tegen zo’n enorm EGO die het andere, bescheidenheid en zogenaamde liefde en meelevendheid, veronderstelt is niets opgewassen.
    Ik ben echt niet blij met mijn bovenstaande reactie naar Hakker toe maar het hakte erin,wetende wat hij bedoelde en vooral voelende wat hij zei en hij m.b.t. dit vrijgeven van enig persoonlijk gegeven zelf uitgelokt heeft door eerst de persoonlijke aanval te kiezen en mijn kunde en wetenschap in twijfel te trekken omdat ik niet zou weten…. etc…. aangaande een onderwerp dat ik enige sluier oplichtte destijds (niet omdat ik wilde maar me gedwongen voelde door zijn aanval) juist niet kunnende schrijven wat de werkelijkheid was en hierbij een voor mijzelf bovenkomend weten maar vooral voelen na zijn reactie hier. Daar waar ik hem altijd fatsoenlijk bediend heb op argumenten zover dat mogelijk was. Juist op dat moment speelde hij het lichtpuntje voor Gloria die daar zoals gewoonlijk zeer blij mee was, de steun van Hakker beargumenteerd of niet daar waar hij wederom zonder op inhoud te reageren ongenegeerd de persoonlijke aanval koos die haar goed uitkwam op DAT moment en haar vergulde als welkom in de strijd ook al was er geen argument te bekennen alleen een liefdesverklaring aan Gloria. Toen was Hakker toegevoegd zoals hij hier wederom laat blijken.
    Ik ben nu echt even weg. Heb mijn buik vol. Het betekent wel en ik hoop dat jullie mij m mijn directheid niet kwalijk nemen dat ook ik vind dat beginnen met achterdocht en daar zo op reageren als jullie wenselijk achten hier ook niet echt mijn ding is maar misschien ben ik wel naief maar laat dat dan maar zo blijven ook al weet ik jullie hart onder de riem te waarderen en begrijp ik juliie reacties maar al te goed.

    Reactie door Henny — vrijdag 17 augustus 2007 @ 12.04 uur

  33. Waar hadden we het eigenlijk over? Veertig jaar SIRE misschien? Folks, grow up!

    Erik Sc

    Reactie door erik — vrijdag 17 augustus 2007 @ 12.52 uur

  34. lieve mensen,
    Ik ga er van uit dat Patricia niet zomaar uit haar duim zit te zuigen en dat zij op deze manier haar hart wil luchten en een “probleem”kenbaar wil maken (men kan zich van beide kanten op het werk, jong en oud bedreigd voelen).Heb daar svp een beetje begrip voor ! (reageer niet meteen negatief op alles, doet men te veel in NL)

    Daarom zou ik zeggen tegen de NL’ers (iedereen, gelovig of niet gelovig, man/vrouw, wit of zwart>>> gewoon een MENS), wees bewust van het volgende:

    Een beetje spiritualiteit zal je goed doen in je leven en je meer tot rust brengen (denk niet meteen wat een onzin, dat doet men te gauw in NL, probeer het een keertje en dan zie je het zelf, iedereen wil toch een beetje gemoedsrust ? en geloof me, na een tijd ga je vanzelf niet meer over alles zeuren/klagen > want dan zie je dat je het eigenlijk best wel goed hebt, naast die kleine onnodige probleempjes….die men helaas toch veel te vaak zelf veroorzaakt idem met ziektes, men maakt en praat zichzelf vaak ziet terwijl ze lichamelijk toch vaak gezondheid zijn)

    Problemen komen in je leven voor om ze op te lossen, doe je dit niet dan blijft het je achtervolgen en dan zie je pas wat echt telt “respect voor je medemens en innerlijk gelukkig zijn” op wat voor gebied dan ook !
    (en dit bereik je echt niet met status, macht, afgunst, roddelen, haat en alles wat negatief is)
    (vraag je je ook nooit eens af waarom gebeurt dit WEER met mij..en waarom?)

    Hierna, spirit.(heeft tijd nodig, zwemmen leer bijv.je ook niet in 1 keer en zo ook met andere dingen)zie je dat je ook op andere manieren met problemen/moeilijkheden kunt omgaan ipv je te ergeren/klagen/of moeilijk te doen.

    tips:
    -wees gelukkig met jezelf kijk/vergelijk jezelf nooit met anderen
    -accepteer/waardeer anderen zoals ze zijn ongeacht kleur, geloof etc.
    -iedereen is een mens EN uniek
    -laat iedereen in hun eigen normen/waarden en identiteit geloven/houden
    (verander de ander niet, God (hoe je het ook wilt noemen) heeft iedereen (dus alle mensen van alle
    geloven, culturen en kleuren) ANDERS EN UNIEK gemaakt; men moet zich
    natuurlijk wel aan de regels houden waar men leeft)
    - geniet vd kleine mooie dingetjes om je heen, maak anderen zomaar gelukkig
    (denk niet als 1e altijd aan jezelf) met een klein compliment/gebaar.
    -Heb geduld ookal krijg je er niets voor terug (hoeft ook niet, het is juist een fijn gevoel om te geven en te helpen)
    - Wees altijd zelf de wijze persoon, lach meer naar anderen (dus ook naar je
    partner) vanuit je hart op een eerlijke en natuurlijke manier
    - word niet meteen boos, tel altijd tot 10 en haal diep adem en kwets de
    ander nooit.
    - oordeel nooit over de ander (zonder enige kennis van iets/iemand te hebben)of door
    zomaar iets gehoord te hebben uit je omgeving of de media/tv….en als je oordeelt;altijd op een
    rechtvaardige manier, wie het ook is!
    - stilte en zwijgen is vaak beter dan alleen zomaar onzin uitkramen

    Ik hoop dat dit alles zal helpen om van het Nederlanderse volk een gelukkiger volk
    te maken (voor zichzelf en zijn/haar medemens)

    Diep in de harten wil men dit toch een heel klein beetje ?
    gelukkig en in harmonie leven, toch… ?

    Als ik om me heen zie waar men zich druk om maakt in NL, je schrikt er gewoon van.
    Heeft men niets meer te doen of zo, ik zou zeggen er is genoeg werk aan de winkel, maar dan op heel andere gebieden (verspil je energie niet aan onnozele dingen)

    Reactie door karucha — vrijdag 17 augustus 2007 @ 13.23 uur

  35. Sorry webmaster, maar het ‘andere’ item is gesloten.

    @Harrie V.

    Lieve Harrie, ik zal je missen en nog heel veel mensen hier op het weblog.
    Ik ga in je voetspoor want het wordt nu toch echt te pijnlijk. Kan mij hier niet tegen verdedigen, het gaat z’n gang… altijd maar weer.
    Zorg goed voor jezelf en blijf maar dicht bij Jezus en houdt de SP hoog ondanks deze teleurstellingen. Het is onze partij hoe dan ook.

    Lieve Jan Marijnissen en webmaster(s) bedankt voor de gastvrijheid. Aan jullie heeft het niet gelegen. Ik houd van de SP.

    Lieve groet.

    Reactie door Gloria — vrijdag 17 augustus 2007 @ 15.46 uur

  36. primakasi, kerajaan karusha

    Reactie door kontol goreng — vrijdag 17 augustus 2007 @ 16.02 uur

  37. @32 Henny,

    Ik neem jou helemaal niets kwalijk, sterker nog ik vind je reactie zeer begrijpelijk, maar hoop wel dat je hier toch blijft reageren.
    Juist jij bent een aanwinst hier.

    Fijn weekend Henny.
    met groet, Anja

    Reactie door Anja (B) — vrijdag 17 augustus 2007 @ 16.59 uur

  38. Beste Gloria en Henny.

    Ik heb begrepen dat jullie een tijdje geestelijk gaan bij tanken, ik hoop niet te lang daar iedere mening op deze web belangrijk is. Gelukkig zijn wij niet allemaal gelijk, op school lag dat opgesloten in de cijfers Gedrag, netheid en vlijt.
    Er is een Gronnings gezegde:
    Aan n ol fiets en n jong wief mekaaiert aaltied wat.
    Ik heb dat nooit goed begrepen, want tegen mij zei men: Op een oude fiets moet je het leren
    , en een mens is nooit te oud om te leren.
    Ik hoop spoedig weer wat te lezen van jullie.
    Je moet maar denken, zij kunnen beter over je fiets …., dan over je …. fietsen.
    Maar ik begrijp het, er zijn grenzen.
    Laat gauw weer wat van je horen.

    Reactie door d'olle Henk — vrijdag 17 augustus 2007 @ 20.52 uur

  39. webmaster: met uw permissie lichtelijk off-topic zum trost: ook ”sip” = sociale ideële partij;

    aan de aangevallenen, die zich, begrijpelijk, gekrenkt voelen; en zich naar ik begrijp terugtrekken,
    woe wei!! niet doen,
    niemand heeft het recht om jullie te krenken, geef ook niemand de kracht om jullie te kwetsen, en dat nog op zo’n un-empatische low way!!
    aanwezigheid!- hier en nu!- negeer die schmerz, vergeef wat je meent dat iemand je aandoet en het onbewuste aandeel daarin, sta in je schijnende kracht, en er dus los van, wende zur sonne ihre augen (heliopolis),
    liefs, tot spoedig welkom!
    niet schaakmat, wel wáf!

    Reactie door numi — vrijdag 17 augustus 2007 @ 21.56 uur

  40. Gloria, net als bij Harrie vraag ik ook aan jou niet te verdwijnen, Anja gebruikt steeds het woord ONDERHUIDS, maar als iemand zich daar schuldig aan maakt is zij het.

    Gloria jij gelooft echt in mensen en dat waardeer ik zo in jou, ik vind niet dat Anja zo op Patricia mag reageren dat is pas, ONDERHUIDS, nogmaals zoals ik al zei in een ander item, iedereen mag hier reageren op zijn of haar manier en of Anja en Madelief het er wel of niet mee eens zijn zal me een worst zijn, zolang zij hier sommige mensen blijven afzeiken zal ik blijven reageren.

    Gloria, neem niet te lang een time-out, jou bijdrages zullen velen van ons hier missen.

    Reactie door Carla — vrijdag 17 augustus 2007 @ 22.33 uur

  41. @40 Carla,

    Wat is er onderhuids (trouwens de eerste keer dat ik dit woord gebruik) aan mijn reactie Carla?
    Bewijst al weer dat je niet leest!

    Ik noem tenminste man en paard, iets wat van diverse figuren hier niet gezegd kan worden en al zeker niet van Gloria die zich ó zó christelijk voordoet, maar ondertussen!

    Verder is er ook totaal geen enkele afzeikerij in mijn reactie te vinden Carla, zoals jij het benoemt, die eer komt jou toe.
    Ik verwoord het zoals ik het vind dat het is en of jou dat aanstaat, dat zal mij worst wezen. hele grote worst.
    Tot nu toe is er weer niet veel zinnigs te vinden in wat je hier bijdraagt.

    Zoals al meer tegen je (door anderen ook) is opgemerkt, leer eens lezen Carla, want je bent echt dood en doodvermoeiend.
    Ook jou vind ik een figuur die alléén maar rellen wilt en er dol op is ruzie te zoeken, daar waar geen ruzie aanwezig is.
    Maar och Carla jij zit zo in elkaar, ruik jij rook dan zorg je ook wel dat er vuur komt is het niet? En liefst dan ook nog even aanwakkeren.
    Laat je persoonlijke rancune maar eens varen tegen Madelief en mij, want het misstaat.
    Ten eerste stem je niet eens SP, maar probeert hier ten tweede ook nog eens onrust te stoken.
    Waar bemoei jij je eigenlijk mee?
    Het gaat je goed Carla, dat je maar veel mag leren nog in je leventje en de werkelijke belangrijke dingen in onze samenleving eens in de juiste proporties zult kunnen zien.
    Zucht, zucht.
    Ik steek in jouw geen energie meer, echt zonde van de tijd.

    Reactie door Anja (B) — vrijdag 17 augustus 2007 @ 23.19 uur

  42. @39 Numi.

    Dat zijn mooie woorden, op hun plaats met inhoud, terondersteuning voor hen die zich gedrukt voelen. De SP is een partij van overtuiging. Daar houd ik het op.

    Reactie door d'olle Henk — vrijdag 17 augustus 2007 @ 23.53 uur

  43. lieve mensen,
    ik wil graag bij deze het volgende naar voren brengen: de negativiteit en onwetendheid van en over de moslims in NL.
    Ik ben een moslima, die alleen gaat voor de
    rechtvaardigheid vd MENS.Voor de duidelijkheid: NLérs nemen te vaak en snel “negativiteit over van anderen (via media, tv, roddel en omgeving)EN moslims in NL komen te weinig op voor hun rechten via dit soort sites (natuurlijk zijn er gelukkig genoeg moslims die wel wat doen en vechten voor de rechtvaardigheid. Maar laat meer van je horen, als je weet dat je wel een goede moslim bent en de Koran echt niet zo slecht is zoals velen denken en er van maken (als je kijkt op: legerdesheils.nl + wijblijvenhier.nl) dan hoor je en zie je waar je misschien niet eens van af wist.Christenen die zelf aangeven hoeveel slechte teksten er in de Bijbel staan..zelfs ik schrik er van. Dus maak de moslim, Islam,de Koran niet te schande (doe ik ook niet met de Bijbel, zoals ook vele moslims dat niet doen en de Bijbel respecteren)
    Slechtheidkomt in deze tijd vooral voort uit macht,man en machocultuur en veelal uit ouderwetse traditionele culturen. Je kunteen moslim in NL niet vergelijken met een moslim uit Iran bijvoorbeeld en zo ook met vele andere moslimculturen. De ene groep doet dit en de hele gemeenschap wordt als slecht gezien. Het geloof is hetzelfde, maar de tradities zijn anders, daar heersen vooral machtsposities vd man, terwijl de Koran zegt dat de vrouw meer rechten heeft dan de man.

    Helaas interpreteert men veel op zijn/haar eigen manier (wat wil ik en wat zie ik)
    Alleen in ouderwetse culturen komt het voor dat de man de baas speelt en wil spelen.(lees bijv.boeken van: Kader Abdollah en vele andere schrijvers/geleerden, heel leerzaam)

    Ik geloof en heb geleerd als moslim dat
    iedereen uniek is in de ogen van God. Ik geloof dat God iedereen heeft gemaakt (ongeacht, kleur, ras, geloof)
    bij de moslim geldt: God geeft en God neemt (zo ook met leven en dood). Een moslim mag niet doden, haten, roddelen, geen arrogantie, afgunst of jaloezie tonen etc.

    Wat al die extremisten doen is totaal verboden: doden en zichzelf opblazen
    Ik vind het zo jammer dat extremisten, politieke aanhangers,analfabeten, mensen in oorlog (heel pijnlijk: hier zitten zo vaak zoveel onschuldigen tussen die het goed bedoelen en wel goed en in harmonie willen leven…maar niet veel te zeggen hebben) etc.etc. zo’n slecht voorbeeld geven.(in alle geloven en culturen komt dit voor, men moet ophouden met vingertje wijzen naar bepaalde groepen). Je moet eens weten hoeveel goeierikken er rondlopen op deze aarde, die het wel goed bedoelen en zijn. Helaasheeft men weinig geduld, geen schaamte en een te grote mond tegenwoordig.Waarom is men niet gewoon, zoals ook de heilige Boeken in feite zeggen: lief, aardig, vriendelijk, tolerant, en accepteert men elkaar zoals iedereen is. Ik ben mijn hele leven als moslim (zonder hoofddoek IS niet verplicht, ligt vaak aan de cultuur en heeft ook vaak met onderdrukking, macht etc in sommige landen te maken.

    Moslims en buitenlanders worden krijgen al te snel een stempel dat ze anders zijn (wees eerlijk. Geef niet alleen hen de schuld dat zij zich anders gedragen. Het komt van beide kanten. Men ziet de andere gewoon niet als mens of gelijke, tja dan krijg je conflicten.

    Laten we eerlijk zijn: mannen op de wereld, zelfs heel veel Europese landen, hebben machoculturen, en als je in een streng gelovig land woont, zijn vaak de vrouwen de dupe. Men moet juist meer educatie en ontwikkeling krijgen (hier en daar), zodat men meer voor zichzelf durft op te komen (gelukkig bestaat er zoveel zoals: Unicef, stichting Werelddorp voor kinderen, Humanitas etc.etc.etc.(ik ben deze mensen echt dankbaar (en God) dat ze anderen helpen op deze manieren.

    Waarom moet de ander pijn lijden, verdriet
    hebben, laat dit toch over aan God (alles komt goed). Als je goed wilt doen, denken: doe het dan rechtvaardig (gevangenisstraf bijvoorbeeld is genoeg). God houd van goede, rechtvaardige en harmonieuze mensen met alles en iedereen. God houdt ook van de slechterikken die nog veel moeten leren (God is barmhartig en genadevol voor iedereen, iedereen krijgt een kans bij God)

    Slechterikken heb je altijd en overal, de kunst is om er met liefde en goed mee (proberen) om te gaan. (bid ook voor de slechterik (zoals je ook doet voor je dierbare(n) dat ze een keer gaan inzien dat ze slecht bezig zijn, doe ik elke dag, voor de hele wereld en mijn omgeving

    Wat betreft besnijdenis: ik schrik gewoon vd de openbaring van een moslimvrouw uit Somalie: besnijdenis mag niet vd Koran !
    een wonder: recht geschiedt eindelijk
    Jarenlang wordt gezegd en verteld de moslim dit en dat. Waarom is men gewoon niet eerlijk, waarom moeten moslims slecht worden gemaakt ? (zie Volkskrant dd 20/8).
    (helaas brengen vele culturen zelf vaak slechte zkn naar voren, zoals Somaliers, Marokanen etc.maar dit betekent niet dat iedereen slecht is)

    Zo ook met homoseksualteit: de Koran zegt zelf: behandel iedereen gelijk, niet als afvallige, de mens mag niet oordelen OF veroordelen (dit doet God zelf) helaas spelen mensen zelf voor God.
    Dus die stelletje onnozelen die er maar op losslaan omdat hun dierlijke oerinstinct naar boven komt en hun ouderwetse tradities, zijn zeker fout bezig !

    De Koran praat over de man/vrouw
    relatie er komt geen homorelatie in voor PRECIES WAT OOK DE BIJBEL ZEGT

    Uit onwetendheid en machtsmisbruik komen er
    zoveel onwaarheden naar voren.Men moet juist met de tijd mee: de Koran zegt zelfs: elke eeuw komt er 1 of meerdere personen op aarde om de Koran op een nieuwe manier naar voren te brengen en uit te leggen (je kunt niet in het verleden leven en volgens ouderwetse tradities, je moet mee met de tijd !)
    Over de Bijbel zegt men, ja het is verdeeld in oud en nieuw..dus je moet niet kijken naar het oude testament. Een andere Christen zegt weer: onzin, het is en blijft de Bijbel
    (zie je hoeveel men verschillend denkt over bep. dingen ?)dus er staat ook veel slechts in. Hiermee bedoel ik, als moslima, in de Koran staat veel, maar waarom moet men in NL alleen de stempel drukken op het negatieve.

    Lieve mensen oordeel niet, er is zelfs onderzocht dat 99% vd bevolking niet eens de Bijbel heeft gelezen, laat staan de Koran.

    Wat integratie betreft: dit komt van beide kanten. Je kunt een moslim of een andersgelovige niet verplichten te leven zoals jij wilt. Hij hoort de normen en waarden vh land te kennen waar hij woont maar mag zijn identiteit nooit opgeven (iedereen is uniek). Accepteer elkaar gewoon met elkaars verschillen. Oke ik weet dat dit heel moeilijk is, als ik sommige relaties al zie om me heen,dat is al moeilijk genoeg.
    (NL heeft een te groot aantal aan alleenstaanden en scheidingen)dan neem ik het niemand kwalijk: mijn advies is:

    ZIE ELKAAR GEWOON ALS MENS, OF HET NU JE PARTNER IS OF EEN MOSLIM, WIT OF ZWART OF ANDERSGELOVIG !

    Al die culturen zouden een verrijking moeten zijn (en is ook in de ogen van God)

    Helaas is NL 1 vd weinige Europese landen
    die andersgelovigen/andersuitzienden”nog niet helemaal als gelijke zien
    (in de praktijk is dat dagelijks te merken)

    De mooie, tolerante Nederland is er helaas niet meer, zelfs ik voel dat met veel verdriet als ik om me heen kijk MAAR ik zie gelukkig wel dat velen moeite doen om er iets moois van te maken.

    Word sterk met zijn allen en geniet van elkaar zoals men is en accepteer elkaar, verplicht de ander niet om te veranderen.
    (regels zijn er voor iedereen, waarom moet een allochtoon zich aan bep.gedragsregels houden als ik zie dat de autochtoon het zelf bont maakt en overal lak aan heeft ? dit klopt toch niet ? behandel elkaar alsjeblieft gelijk.

    De wereld is niet van de blanke
    of van de zwarte of gekleurde,dit
    denkt men helaas te veel (de wereld is van God en als je niet in God geloof, geeft niets, de wereld is van iedereen !

    Mensen ik ga er vandoor.Weest trots op
    jezelf + je geloof maar wees niet hoogmoedig, denk nooit dat je beter bent dan de ander. Ik zal nooit partij nemen van niemand, vecht voor rechtvaardigheid voor iedereen (een moslim die slecht doet heeft bij mij geen voorkeur, zal ik hem ook duidelijk zeggen: het gaat om de MENS en het innerlijke )

    heel veel sterkte allemaal !

    Reactie door karucha — maandag 20 augustus 2007 @ 15.54 uur

  44. 43. Karucha

    Bedankt voor je bijdrage. Ik heb even rust genomen het week-end maar lees nog wel mee. Een bijdrage waar je zoveel energie hebt ingestopt is op zijn minst een reactie waard en de wetenschap dat het ook gelezen is. Je hebt gelijk.
    Laat elkaar in de waarde en generaliseer niet.
    Ik ben niet-gelovig, wel zo opgevoed maar laat me zeggen afvallig vanaf mijn 15e.
    Indien je mijn bijdrage 35 leest bij Wilders en Jami en andere bijdragen van mijn hand in dat item dan kun je gwaarworden dat ik hetzelfde denk maar dat godsdienstbeleving op zich evenals de rest wel bediscussierbaar mag zijn in de uitvoering daarvan en dan bedoel ik iedere godsdienst en/of het gevaar wanneer je niet zelf nadenkt over maar alles als absoluut aanneemt van wie dan ook, zelfs van een politiekm persoon of aanhanger van een systeem. Ook daar geldt zelf nadenken en toetsen aan…. Ik houd niet van generalisaties niet van gelovigen en niet van ongelovigen. Dat wat de mens doet en uitdraagt in het leven is belangrijk. De reactie aldaar op mij daar waar ik spreek om zelf ook niet te generaliseren ook niet naar nietgelovigen toe was precies waarom ik na de reactie hierboven erbovenop uiteindelijk even afhaakte. Nergens blijkt daar immers uit mijn bijdragen dat ik christenen of andersgelovigen heb aangevallen als groep mensen. Toch word dat ook daar even hard geroepen als binnen andere geloven en word je even gemakkelijk op de grote hoop gegooid daar waar het de ander verweten wordt. Je ziet het gebeurt alom.
    Het gaat in alles in het leven om wat je doet t.a.v. je medemensen met dat wat je aan kennis danwel informatie krijgt. Dat uiteindelijk bepaalt hoe je in het leven staat en de waarde van jezelf voor de medemens en de maatschappij. Vanwaaruit je dat doet is aan jezelf.

    Reactie door Henny — maandag 20 augustus 2007 @ 17.58 uur

  45. @44
    Je moet meer een sociale soldaat worden eigen gevoelens spelen geen rol alleen het doel waar je voor vecht.
    Eigen beklag of zelf medelijden belemmeren je alleen maar om deze doelstellingen te bereiken.
    Je bent nu weer aan het front vecht vooruit zonder terug te kijken.
    Schieten en beschoten worden genadeloos met je tegenstanders af rekenen een aai voor je mede strijders en altijd er voor zorgen dat de kop van je tegenstander er eerst afgehakt wordt anders valt er niets meer voor je te hakken.
    Even dacht ik je bent er @27 maar later haakte je toch af .
    Slijpen die messen en bijlen en aan de gang.

    Reactie door De Hakker — maandag 20 augustus 2007 @ 22.20 uur

  46. @44
    En nu weer en paar gelovige mede strijders terug en volle kracht vooruit.
    Want hoe we er ook over mogen denken we hebben allemaal een kruis in de broek.

    Reactie door De Hakker — maandag 20 augustus 2007 @ 22.54 uur

  47. @43 Karucha.

    Na jouw inbreng gelezen te hebben, heb ik het laten lezen aan mijn echtgenote, zij komt uit Indonesia geb. daar in 1930, zij is na de overdracht met haar broer en moeder na de overdracht naar Nederland gekomen, haar vader is in het Jappenkamp overleden, zij zijn Christen van geloof en drie kwart Indonesisch.
    Diverse maal heeft zij gezegd, ik begrijp het niet, Indonedia het grootste Moslimland ter wereld, daar leven moslims en christenen probleemloos naast elkaar.
    Haar antwoord na het lezen van jouw inbreng was, eindelijk lees ik iets waar ik het helemaal mee eens ben.
    Karucha bedankt.

    Reactie door d'olle Henk — dinsdag 21 augustus 2007 @ 0.35 uur

  48. 46. Hakker

    Lieve lieve lieve Hakker.

    Een time-out zou menigeen zelfs jou zo af en toe goed doen, het altijd maar naar buiten kijken zonder de blik naar binnen te richten is jou niet vreemd. Ik reageer doorgaans op ‘meningen’ van mensen niet op ‘blindelings’ hakkende syndromen.
    Ik houd het er maar op dat het enige vorm van dwangstoornis is en dat je het niet kunt helpen.
    Ik zoek noch mede noch tegenstanders ik reageer op ‘inhoud’ weet je nog en hoop ook zo nu en dan nog wat zinnigs mee te krijgen van de ander.
    Gelukkig heb ik nog een hart en ja soms maakt iemand iets mee in het leven met verregaande gevolgen ( NIET benoemd) maar jou wel duidelijk gemaakt in het hoofdstuk reclassering waar je ook zo tekeer ging en je mening m.b.t. reclassering en daders onbeschoft wilde doordrukken omdat de ander niet zou weten waar hij/zij over praatte m.b.t. slachtofferschap omdat je het met de objectieve inhoud niet eens was waar juist een slachtoffer in tegenstelling tot dat wat jij wilde buiten de gevoelens van het persoonlijke gebeuren om toch achter het standpunt van de SP stond m.b.t. daders. Dat is juist blijven kijken naar de werkelijkheid zonder je perspoonlijke gevoelens als slachtoffer te betrekken maar jij draait dat graag om.
    Maar dan kan zo’n opmerking in het niets zonder enige aanleiding zoals toen en ook weer boven van jou die ook nog beneven iedere waarheid is iets bij je losmaken m.b.t. het gebeurde en dat begrijp jij ‘zogenaamd’ niet? Ergo je weet dat en doet het erom en lager bij de grond kan het m.i. niet zijn. Je trekt tegelijkertijd de integriteit van de ander in twijfel en daarmee het gebeurde zelf en alle gevolgen vandien en dat vind je leuk hoe grover hoe liever. Jij kon het niet hebben dat ik als slachtoffer genuanceerd bleef kijken naar de oplossing m.b.t. daders dat was het punt.
    Om geraakt te worden, moet je op z’n minst iets ernstigs hebben meegemaakt EN een hart hebben en dat laatste ben ik bij jou nog niet gewaargeworden, integendeel. Jij schijnt ervan te genieten.Ik was derhalve niet even weg vanwege een door jou verondersteld geschonden ‘ego’ of zelfmedelijden maar dat begrijp jij niet eens. Maar ga door zou ik zeggen mijn zegen heb je. Ik heb jarenlang die hakkende stukjes zonder reden van jou gelezen en meermaals niet waardig gevonden voor reactie totdat anderen je gingen gebruiken om hun aversie tegen de persoon verder voort te zetten en dat is ze gelukt zo te zien om op de persoon te spelen en vervolgens de vermoorde onschuld te spelen en jij daar maar al te graag op ingaat en zoals hierboven blijkt zonder aanleiding juist terugkijkend en NIET vooruit zoals je zelf schrijft en doorgaand tot het bittere eind indien het je uitkomt( jij opende de aanval wederom zoals ik hier al meermaals heb meegemaakt ook van je lieve lieve maatje zonder enige aanleiding mijnerzijds, niet ik. En ja terugvoelend wetende wat er gebeurd is de herinnering aan en de ontkenning daarvan hakte dat er inderdaad in) En dat zegt voor slachtofferhulp te werken en op te komen voor slachtoffers ga toch weg a.u.b.
    Dat vooruit is altijd mijn reactie geweest niet van de ander niet van jou blijkbaar, het lichtpuntje in de strijd, dat je geworden bent. Jij houdt het vuurtje wel gaande en laat je graag voor het hakkende karretje spannen en dat is precies wat je hierboven doet in naam van de ander en je eigen ego. Dus dat zelfmedelijden en je eigen gevoelens erbuiten houden stop je maar in je zak dat zeg je waarschijnlijk ook tegen de slachtoffers waar jij zogenaamd voor werkt.Je bent zoals de ander een kei in het omdraaien van zaken. Ik vind je volkomen ongeloofwaardig. En dat is mijn mening, maar ik weiger ook nog langer onverdedigbaar netjes te blijven tegen personen die er zelf geen enkel punt van maken constant op de persoon te spelen en/of enkel vanuit hun eigen gevoel te reageren als je het rationeel niet met hen eens bent en niet rationeel wensen te blijven constant hun eigen onvermogen bij de ander neerleggend met alle laag bij de grondse middelen. Je hebt gelijk het is je gelukt maar gezien de feiten is dat niet zo raar maar bovenal menselijk met de wetenschap die ik wel en jij niet hebt.
    Zo ik hoop dat je er blij mee bent je moet je wel erg verguld voelen nu je geslaagd bent in je missie.

    Reactie door Henny — dinsdag 21 augustus 2007 @ 10.03 uur

  49. @47 Dólle Henk, hérlezen doe ik het later op
    de dag opnieuw, maar voor mij is het zo vast
    als een huis: als jouw vrouw, die ik zeer
    waardeer, er haar ‘akkoord’ aan geeft en be-
    vestigt wat Karucha’s mening is, dan lijken
    vragen me overbodig en de reaktie een zeer
    wijze les! Trouwens, weinig mensen gerepa-
    trieerd uit het vmg N.I. die zich überhaupt
    uitlaten over de Islam naast het daar gebrach
    te Zendingsgeloof uit Nederland, niet zelden
    onder stevig Gereformeerde vlag!
    Hartelijke groeten aan en bedank je vrouw dan
    Henk voor háár índirecte ‘bijdrage’. Groet!

    Reactie door Madelief — dinsdag 21 augustus 2007 @ 10.03 uur

  50. @48
    Gelukkig je bent er weer.
    Prima reactie dit lees ik graag pit en terug hakken.
    Je geeft men ontzettend veel complimenten en daar ben ik zelfs een een beetje ontroerd door.
    Ik hoop nu er een schaap over de dam is dat nog velen die de zelfde stap hadden genomen je zullen volgen.
    Groet hakker

    Reactie door De Hakker — dinsdag 21 augustus 2007 @ 10.41 uur

  51. @48 Henny,

    In één woord, KLASSE!
    Laat je niet op de kast jagen, ik hoop nog veel meer van je te lezen op dit log.
    Sterkte!

    Reactie door Anja (B) — dinsdag 21 augustus 2007 @ 11.28 uur

  52. Lieve lieve lieve Hakker

    Ik hak alleen met verstand en wel de zieke boom om, vooral als die lijdt onder een besmettelijke ziekte die de gezonde bomen dreigt aan te tasten. Als je zoals jij iedere boom fluitend omhakt omdat je het hakken zelf zo leuk vindt zul je als je klaar bent enkel een modderstroom veroorzaakt hebben waar je zelf in zult stikken.

    Reactie door Henny — dinsdag 21 augustus 2007 @ 15.33 uur

  53. @52
    Prachtige reactie Henny.
    Lekker pittig zelfs ik ben nog nooit zo ver gegaan.
    Misschien goed dat je eigen nu weer op de dagelijkse gebeurtenissen gaat storten want het land wordt om ons heen afgebroken.
    Groet Hakker

    Reactie door De Hakker — dinsdag 21 augustus 2007 @ 15.50 uur

  54. @32/@48 Henny

    LAST (But not least)

    Voor alle duidelijkheid:

    Ik ging in het voetspoor van Harrie V. (Sterkte Harrie!) omdat ik na jouw lelijke uithaal naar mij in ‘Wilders en Jamie’ weer op rij achtervolgd werd door de familie H.A.M.
    (Henny, Anja B(ijdehandje), Madelief)
    Nadat het onderwerp daar terecht! gesloten werd kwam ik HIER langs. En ja! De familie H.A.M. was op rij ondertussen weer flink aan de gang om hun blinde jaloezie naar mijn persoon om te zetten in roddel en venijn.

    Henny, je woede dat ik geen ‘fan’ meer van je ben kent geen grenzen. Je gaat over ‘lijken’ als puntje bij paaltje komt. Al je bijdragen hierboven lezende getuigen van ziekelijke jaloezie gesteund door je huidige ‘fans’.
    En zie: waar je mee omgaat word je door besmet.

    ‘Fan’-zijn van jou heeft geduurd tot daar waar ik zag dat je werkelijk ALLES over hebt voor jouw snelgekwetste EGO, keer op keer! Klaagzangen, onvrede over te weinig reacties op jou en tenslotte jouw wraak op mijn zeer kritisch christen-zijn. Tegen mij gebruikt!

    Jouw rupsje heeft idd nooit genoeg! Jazelfs steeds meer is dat hongerige rupsje zich gaan stoelen op verdachtmaking en reacties bezijden de waarheid.
    Zie je absurde woede naar Hakker omdat hij mij EEN keer verdedigd heeft in mijn afgelopen weblogjaar.
    Zo ging dat met zovelen die mij na stonden! Zij werden op platvloerse wijze aangepakt en vermalen. En zo werd veel zwijgen opgelegd ondertussen! Op een paar helden na!!

    Juist als christen ken ik mijn grenzen en ik weet inmiddels dat jij ze niet kent.
    Ik trek mij terug om jouw rupsje hier te laten voeden. Ik wist dat je je afwezigheid niet vol zou houden omdat je je persoonlijkheid ontleent aan je (inhoudelijke!!) reacties hier.

    Ik niet! Vandaar dat ik mij kan permitteren mij terug te trekken. Voor jou! Zie het als liefdadigheidswerk.

    Tenslotte lieve allemaal:
    Ik volg jullie reacties met zorg!
    En om geen uitverkorenen te willen maken groet ik allen vanuit mijn hart. Een christelijk-socialistisch hart dat zich fel heeft verzet tegen de ‘christelijke’ uitbuit-politiek, die NIETS met Christus te maken heeft.
    Voor al mijn geestverwanten hier: dikke pakkerd!
    Verwacht mij niet onder een of ander alias. Ik ben en blijf Gloria en alleen ZO reageer ik.
    Ik mis jullie, maar het lijkt mij het beste zo. Als het moet kan ik strijden voor goede zaken. Maar ‘straatvechten’ is niet mijn ‘ding’.

    Overigens: Ook hier zouden excuses op z’n plaats zijn geweest, maar dat lijkt er niet van te komen. Er zijn grenzen…

    Groet en bedankt SP!

    PS: Pool welkom terug uit de Oekraine. Mijn allereerste maatje hier… wordt niet vergeten.
    Liefs Assepoester.

    Reactie door Gloria — dinsdag 21 augustus 2007 @ 19.10 uur

  55. Lieve Hakker.

    ‘Als’ Hakker, ‘indien… dan…..’
    Goed lezen Hakker en de blik naar binnen, sluit je ogen en weet niemand kan jou evenaren, dat moet toch een heerlijk gevoel zijn. Jij weet m.i. niet eens hoe goed je bent in ver gaan, je onderschat jezelf mateloos, dat blijkt hierboven, dus niet zo bescheiden a.u.b. wat meer zelfvertrouwen.
    Ik wilde je enkel een nog groter plezier doen. Eigenlijk verricht ik hier een zeer goede daad als jij al door mijn eerdere reactie ‘ontroerd’ bent geraakt. Dan moet je nu toch op zijn minst erg ‘getroffen’ zijn met tranen in je ogen van geluk.
    De wereld rondom ons wordt afgebroken, ” Dat moet jou als mmuziek in de oren klinken. De wereld rondom je begint op de plaats waar jij staat met die bijl en misschien wel je houweel. Je moet je in deze wereld van dit moment wel heel erg in je element voelen. Een verzoek; ga nu niet naast je schoenen lopen, ik heb het graag gedaan.Sweet dreams. Discussie gesloten en op naar de opbouw.

    Wel Sire maak hier maar eens een mooie reclame over.

    Reactie door Henny — dinsdag 21 augustus 2007 @ 19.44 uur

  56. wederopbouw bedoel ik.

    Reactie door Henny — dinsdag 21 augustus 2007 @ 19.46 uur

  57. Lieve Gloria,

    Ik zal je hartstikke missen, maar ik begrijp je besluit. Misschien dat jij de eerste bent die zich wèl aan zijn/haar woord houdt en daadwerkelijk van deze weblog verdwijnt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al dit gesodemieter niet goed begrijp. Voor sommigen is narcistische persoonlijkheidsbevrediging kennelijk belangrijker dan het nastreven van sociaal christelijke doelstellingen en het schrijven hieromtrent.

    In gedachten bij je,

    Erik Sc

    Reactie door erik — dinsdag 21 augustus 2007 @ 19.55 uur

  58. Gloria Ik had geen enkel lelijk verhaal. Je zei dat atheisten alle christenen op de brandstapel zouden leggen en gooide alle reacties wederom op een hoop. Het enige waarop ik je attent maakt was dat je generaliseerde en het hele item ging over niet generaliseren. Nergens heb ik me gekeerd tegen christenen in dat item maar dat doet er voor jou niet toe je raaskalt zogauw ik je naam maar noem. Hoe noemde R. de Kuster het. Een rauwe emotionele reactie. Je moet maar eens leren lezen wat er staat. Je bent zo met jezelf bezig dat je alles maar dan ook alles op jezelf betrekt en indien je je gal wil spuwen iemand uitkiest die je niet ziet zitten ongeacht de waarheid en de werkelijkheid van het geschrevene Gloria. Gij zult niet liegen is ook een gebod. Wederom draai je alles om, je lijkt Wouter Bos wel. Je trapt op de integriteit van anderen en schroomt niet me er zelfs bij te halen als ik je bijval en part nog deel heb aan enig dispuut dat je hebt met een ander. Zelfs als ik niet reageer voer je me nog op als je maar kunt trappen. Ik heb geen enkele behoefte meer Gloria om rationeel en op inhoud met jou te discussieren onzuivergheid kan ik niet met zuiverheid bestrijden. Eenieder kan nalezen wat ik daar gheschreven heb ook Harrieke of Harrie V maar in je woedeaanvallen naar anderen toe telt dat allemaal niet meer. En wat gebeurt er dan dan haakt Harrieke af en klontert samen met de andere beminde gelovigen OMDAT ze zichzelf in dat geloof herkennen en komt dus niet zo zuiver meer op voor de integriteit van de niet-gelovige. Ik daag je uit en vraag je waar heb ik jou danwel Harrie of andere christenen nagedragen wat jij zegt dat ik gedaan heb. Helemaal nergens. Maar dat is voor jou geen vraag het kwam je even zo uit.

    Reactie door Henny — dinsdag 21 augustus 2007 @ 19.59 uur

  59. EN TOEN WAS ER KOFFIE…

    Henny, ga nu eens een bak koffie drinken, het verhaal wordt zo wel heel erg langdradig. Of wil je de 946 reacties overstijgen?

    Wieven…

    Erik Sc

    Reactie door erik — dinsdag 21 augustus 2007 @ 20.12 uur

  60. Gloria,

    Blijf a.u.b. gewoon reageren op de onderwerpen hier, en ga voorbij aan die bijdrages die voor jou niet relevant zijn, negeer deze mensen en blijf je eigen ding doen.

    Ze hebben je nu waar ze je al een jaar lang hebben willen, nl. weg van dit weblog, het is ze dus gelukt.

    Gloria, ze hebben hun zin en dat zit mij dus weer dwars.

    Je hoeft niet te reageren op andere mensen, zeg wat je te zeggen hebt, hou de eer aan jezelf en verlaag je niet tot hun niveau.

    Mij interessert het geen bal als men reageert op iets wat ik schrijf, ik heb het recht om te reageren en als dat niet is geoorloofd is er een webmaster die het kan weghalen, en het is niet aan A.M. om ïn te grijpen” zouden ze wel willen.

    Gloria, laat je niet te veel meeslepen hier en als je op een onderwerp wil reageren doe het op de enige echte Gloria-manier.

    groeten van Carla

    Reactie door Carla — dinsdag 21 augustus 2007 @ 22.10 uur

  61. @55@54
    Dit is een politiek weblog dus hier komen,klootzakken,schatjes,schoften,gelovige,ongelovige,bedriegers,leugenaars,
    eigenbelang,domme,slimmen,gestudeerde,ongestudeerd,gevoelige,ongevoelige links,rechts,midden en allemaal spuiten ze hun mening hier lekker toch probeer daar in te bewegen dat is toch het hele leven waarom verwachten jullie hier wat anders.

    Reactie door De Hakker — dinsdag 21 augustus 2007 @ 22.17 uur

  62. @60 Carla.

    Mijn idee wat je schrijft, zo houd je het hoofd koel en vooral boven water.

    Reactie door d'olle Henk — dinsdag 21 augustus 2007 @ 23.41 uur

  63. gloria, ik zal jou in die zin niet missen want jij zit in mijn hart, wat naar ik hoop hoort wat je zegt, nog steeds zegt, gaat zeggen! zonder deze logge logletters.

    even zo goed is recycling op alle niveau’s mogelijk, zelfs ”gewenst!!!”.

    om gedeeltelijk! in harrieke’s taal te spreken; gebruik die paardensprong; kun je zelfs over ”jezelf” heenspringen ;-) (ik weet dat jij dit al kunt; een lipizaner free variabele?) jump in for what’s best for you now!!

    tranen heb ik nu ff im augen, óch, numi!!! (= góden!), wég met dat stomme hakken; we kunnen zoveel beter!! gloria, dame, ’till better days here!! ( i hope) soon!!! zoen!

    Reactie door recycling gli'occhi miei — dinsdag 21 augustus 2007 @ 23.46 uur

  64. Erik C,.

    Als dat zou kunnen….. Nee Erik ik had het achteraf korter willen houden ik heb nl. niets te verdedigen t.a.v. Gloria. Bovendien rationele reacties zijn totaal zinloos gebleken. Maar dan toch….. Ook van jou zou ik verwachten dat je eerlijk, integer en onbevooroordeeld was en zo beoordeelt als je ook de reacties op jouzelf wenst te beoordelen. Je begrijpt het besluit volkomen van Gloria en vraagt aan mij volwassen te worden?
    Dan leg de reacties over en weer in het item Jami en Wilders, het donorcodicil en menig ander item van de laatste tijd maar eens uit. Je begrip is wel erg eenzijdig moet ik zeggen. Wat ik langdradig en onvolwassen noem is iets geheel anders……..Bovendien zijn mijn beijdragen in het geheel genomen gezien vele anderen vrij summier als je dan toch over langdradigheid wil spreken.
    Verkies ik nu even de, in jouw ogen, langdradigheid dan verkies jij de blindheid en het selectieve geheugen danwel weten. Gek dat ik je dat nooit naar de ander toe heb horen zeggen. Ik had zeer dringende zaken. Terwijl ik mijn reactie aan het typen was heb ik het snel verstuurd omdat ik weggeroepen werd om naar het ziekenhuis te gaan met mijn zoon. Als ik het rustig had kunnen overdenken alvorens hier nog op in te gaan had ik niets verdedigd omdat er niets te verdedigen was. Maar desalniettemin. Natuurlijk had ook ik het liever anders gehad maar helaas ik behoef me niet eindeloos alles te laten welgevallen, ik ben geen joker Eric en hoop dat ook niet te worden.. En Eric ik behoor tot geen enkel zogenaamd ‘ groepje’ dat laat ik graag aan anderen over.
    Blij dat ik geen lid meer ben van de SP en weer geheel onafhankelijk zoals ik mijn hele leven mij daarbij het beste gevoeld heb. Ik zal hun goede voorstellen blijven verdedigen en blijven stemmen.
    Maar dan nog om even langdradig te worden.
    Ik zou willen dat je eens afging op de werkelijkheid. Prima dat je Gloria zult missen en mij sommeert bij het eerste het beste tegenwicht koffie te gaan drinken daar waar je blijkbaar nooit gereageerd hebt op de totaal misplaatste langdradige tirades van de ander naar mij toe. Voor mij behoeft Gloria helemaal niet weg maar dat wil niet zeggen dat ik maar alles eindeloos moet laten gebeuren. Genoeg is genoeg. Na eindeloos geduld eindeloos op inhoud reageren, eindeloos uitleggen dat… en eindeloos pikken van de persoonlijke aanval uit the middle of nowhere en het steeds maar weer proberen duidelijk te maken wat iedereen kan zien indien men het wil Eric, eigen ik mij nu dit recht toe.
    Eric ik zou zeggen slaap lekker en Gloria ondanks alles wijs ik je veel wijsheid toe en wederkomst op dit weblog maar dan wel met een ‘echt’ schone lei en omarming van de rede en verwacht niet van een ander wat je zelf op geen enkele manier waarmaakt.
    Schluss nu.
    Slaap allen lekker en morgen gezond weer op zou ik zeggen.

    Reactie door Henny — woensdag 22 augustus 2007 @ 0.33 uur

  65. HENNY,

    Ik vraag je niet om volwassen te worden.
    Ik vroeg je om een kop koffie te gaan drinken. Eerder op dit log vroeg ik je het ook al. Ook toen verkoos jij het laatste woord te willen hebben.

    Ik wil jou (jullie) herinneren aan de woorden van Karucha (@34). Het ligt waarschijnlijk aan mijn Indische bloed dat ik niet goed tegen Don Quichote redeneringen kan en de daardoor veroorzaakte conflicten. Soms is de andere kant opkijken de beste oplossing. Helemaal als aan die andere kant het paradijs ligt!

    Erik Sc

    Reactie door erik — woensdag 22 augustus 2007 @ 9.27 uur

  66. En Gloria net zoals jij OOK niet wegblijft hier om precies dezelfde reden zou ik zeggen. What’s the difference. En ook ik had dat vermoeden.

    Reactie door Henny — woensdag 22 augustus 2007 @ 9.39 uur

  67. @54 Gloria,

    Het zou je sieren je zogenaamde christelijkheid werkelijk eens te belijden en op te houden hier met je ‘smerige’ insinuaties aan mijn adres en dat van anderen. Geen idee wat jij voor een kronkel in je hoofd hebt zitten, maar kloppen doet het van geen kanten.

    Als er iemand is die messcherp heeft uitgehaald en anderen veroordeeld op dit weblog, dan ben jij het wel Gloria, hier moet ik Henny volkomen gelijk in geven.

    Uit je laatste reactie naar Henny toe, waar je ook mij in noemt, kan ik alléén maar concluderen dat je bijzonder ‘laag’ bezig bent.
    Maar goed, zo zit jij waarschijnlijk nu eenmaal in elkaar, een ieder moet maar ja en amen zeggen tegen jou en jou de hemel inprijzen, zo niet dan krijgen zij die een andere mening hebben als jij, een lading stront over zich heen waar een werkelijk sociaal mens (lees christelijk) een rolberoerte van zou krijgen.

    En ik zal het maar even in 1 reactie doen, jouw strooplikker Carla, is mij de moeite van reageren niet eens waard. Die is nog te laf om voluit namen te noemen. En dat geval vindt zichzelf sociaal? Is het soms je terriërhondje?

    Néé, Gloria ik zal je hier beslist niet missen, ik denk dat er voor jou wel andere weblogs zijn waar je beter je ei kwijt kunt.
    De EO bijvoorbeeld?
    Het is maar een suggestie.

    Reactie door Anja (B) — woensdag 22 augustus 2007 @ 9.47 uur

  68. Bestaat er eigenlijk wel een paradijs?

    Erik Sc

    Reactie door erik — woensdag 22 augustus 2007 @ 10.29 uur

  69. Anja, voelt het nu echt zo goed? iemand tot op het bot kwetsen?
    Voor jou waarschijnlijk wel, let wel, ik heb het niet over mezelf mij KUN je niet raken, ik weet nl. niet eens wie jij bent, ik KEN je nieteens.

    Maar ik denk dat Gloria wel te kwetsen is en dat weet jij, ik ken Gloria ook niet maar ze is op dit log veel emotioneler betrokken dan ik, waar bemoei ik mee mee? omdat ik bijna alle reacties van Gloria wel lees als ik er tijd voor heb, en ik ben het vaak met haar oneens, dat weet ze maar ik heb haar in haar bijdrages nooit kwetsende woorden zien schrijven naar mensen op dit weblog,zij is hier dus niet mee begonnen.

    Ik weet ook niet waarom ik dit allemaal schrijf maar ik kan nu eenmaal niet tegen onrecht, wie het ook betreft, als ik zie dat op straat iemand wordt lastiggevallen bemoei ik me er ook mee.

    Anja, jij hebt je doel bereikt, ik zou zeggen : ik hoop dat je hier vrede mee kunt hebben, hoewel als je echt sociaal bent ik me dat niet kan voorstellen.

    Dit was ook mijn laatste reactie op DIT topic

    Op de anderen blijf ik reageren, ik laat me niet wegsturen.

    Reactie door Carla — woensdag 22 augustus 2007 @ 11.29 uur

  70. @69 Carla,

    Jammer dat ik je reactie nu pas ontdek, anders had ik eerder gereageerd.

    Een verzoekje Carla, voor zover jouw bijdragen “al niet werden verwijderd, toegestaan of teruggehaald” of topics hierdoor werden afgesloten, is het zeker voor jouzelf erg van belang EN een goede zaak om, AL JOUW REACTIES op de “diverse
    SP-weblogs nog eens over te lezen of naast elkaar te leggen.

    Je zult verbaasd staan van je zelf, wat en hoe je één en ander hebt neergeschreven…..!
    Erg tegenstrijdig met elkaar.

    Wie stuurt wie weg?

    Ik hélemaal niemand, zoals ik in het begin van mijn terugkomst al héél duidelijk heb gemaakt was het zeker niet mijn bedoeling om Gloria weg te krijgen, maar ik werd wel aan alle kanten aangevallen.
    Dat is normaal?
    Dacht ik toch van niet!

    Ik gun hier elk humaan weldenkend mens zijn plaats.
    Ook al werd ik wel voor alles uitgemaakt door de (tijdelijke) treiterclub die hier nu sinds ruim een half jaartje weer volop bezig is en vol rancune zit naar bepaalde personen hier, nu weer werd uitgemaakt voor iemand die hier ook een tijd aanwezig is geweest, maar hier DOOR éne Gloria is weggetreiterd.

    PUUR EN ALLEEN OMDAT DEZE MAN HET VOLGENS MIJ HET HIER NIET MEER KON TREKKEN, ja, nogmaals ik heb héél lang alléén maar méégelezen, soms even een korte reactie geplaatst naar een bekende weblogbekende,(een verjaardag of een nieuwjaarswens) maar daar bleef het bij.

    En nu even voor alle duidelijkheid, ik heb die (B) achter mijn naam gezet om verwarring te voorkomen met aan andere Anja die dacht hier onder dezelfde naam commentaar te leveren, zonder énige uitleg, wat niet mijn levensinstelling was, vandaar!
    Die (B) staat dus niet voor Bijdehand, waar ik nu een paar keer insinuaties over heb mogen incasseren.
    Erg laag, zeker gezien wat het voor die oude man moet betekenen.
    Ik hoop dat je toen ook zo kritisch hebt meegelezen, dan weet je wel genoeg lijkt me zo.

    Voor jou waarschijnlijk een moeilijke Carla, maar voor de goede lezer niet.
    Het verschil zit hem alléén hier in, dat ik niet van huichelen houd en mijn ongezouten mening geef hoe ik over bepaalde zaken denk maar wel de mensen in hun waarde laat.

    Nogmaals probeer ik het je één keer uit te leggen, heb respect voor jezelf Carla, zo niet dan kun je anderen ook niet respecteren.

    Leer van jezelf te houden Carla met al je gebreken die je hebt, kun je dat niet, dan zul je ook NOOIT van een ander kunnen houden.
    Jalouzie maakt je kapot, dat is niet goed voor je.
    Èchte schoonheid, vrijheid zit van binnen en straalt uit door de ogen, je ogen zijn de spiegel van je ziel.

    En ik kan je zeggen Carla, mijn ogen stralen!

    Ik KAN niet zoals JIJ ZIJN die alléén als een hondje aan de riem met de grootste schreeuwers van het log meeloopt.
    IK HEB EEN EIGEN MENING EN DIE ZAL IK LATEN HOREN CARLA!
    Of jij het er nu mee eens bent of niet, nogmaals het is een leuke poging van je, maar HOU nu eens OP MET RELLEN hier, probeer eens wat meer te genieten van het leven en van je medemensen, kijk wat het je ècht te bieden heeft.
    Doe niet zo verbitterd, ik kan me niet voorstellen dat een mens, die zo begaan is met honden, zo léég is tegen mensen.

    Verder wens ik je een goed leven toe Carla, dat je eindelijk eens eens ècht het lezen en de hiaten ervan onder de knie zult krijgen, maar ik vrees het ergste.

    Dag Carla!

    Reactie door Anja (B) — woensdag 22 augustus 2007 @ 20.34 uur