En wat doet de beurs vandaag?

De zorgsector start met een experiment waarbij ziekenhuizen winst mogen uitkeren aan investeerders. Voorzitter Frank de Grave van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), de waakhond in de zorg, werkt aan een proef met onder meer het Medisch Centrum Rijnmond Zuid om deze commercialisering van het ziekenhuiswezen te testen. Het toestaan van winstuitkeringen door ziekenhuizen zou een grote nieuwe stap betekenen in de door het vorige kabinet ingezette marktwerking in de zorg. (NRC)

Vandaag is de grote demonstratie tegen de plannen met de thuiszorg. Het motto: Zeg JA tegen goede thuiszorg en NEE tegen duizenden ontslagen!
Kijk of je erbij kunt zijn. Is dat zo, kom dan!

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

woensdag 03 oktober 2007 :: 0.11 uur

91 Comments

91 reacties

  1. Tja… geen teruggave No Claim meer na die exorbitante ziektekostenverzekering.
    Tja… nogeens vet opgevoerd door eigen risico van 150 euro.
    Wie bedenkt zich niet 10x om gezellig naar het ziekenhuis te gaan voor een onderzoekje?
    Was toch ook de bedoeling van die ‘vinger in zijn keel’?
    En zie de ziekenhuizen komen in problemen. En los je dus het zo op!
    Geloof maar dat daar een plan achter zat!
    Dat heet VIEZE VISIE.

    Reactie door Gloria — woensdag 3 oktober 2007 @ 2.16 uur

  2. Kom je dan?
    Nee, ik kom niet.
    Vanwege allen die komen, zal dat ‘gat’ opgevuld moeten worden.
    Busy to day!

    Succes helden!

    Reactie door Gloria — woensdag 3 oktober 2007 @ 2.29 uur

  3. Een nieuw nog onontgonnen terrein voor hedge funds?
    Wat? Gaat het hier om de volksgezondheid? Maar dát is toch niet zo interessant?
    Als de geïnvesteerde dollars en euro’s maar winst opleveren….

    Reactie door Olav Meijer — woensdag 3 oktober 2007 @ 2.41 uur

  4. Met de stijgerende groeimarkt; oorlog, belooft de zorgindustrie gouden bergen die tot in de hemel groeien.

    Reactie door Rob de Kuster — woensdag 3 oktober 2007 @ 2.49 uur

  5. Waarom dachten jullie dat Zalm bij een risico-investeerder is gaan werken.
    Eerst het bedje spreiden en dan erinduiken.

    Reactie door Henny — woensdag 3 oktober 2007 @ 7.40 uur

  6. Het toestaan van winstuitkeringen door ziekenhuizen zou een grote nieuwe stap betekenen voor de verzekeraars en beleggers die niet kunnen wachten met het vergroten van hun winst over de rug van zieke mensen.

    Reactie door koen — woensdag 3 oktober 2007 @ 7.58 uur

  7. Veel mensen vragen zich vandaag dit ook af,…. Wat doet mijn/de beurs vandaag, antwoord: .. hij is leeg.

    Reactie door Pool — woensdag 3 oktober 2007 @ 8.02 uur

  8. Zijn dat geen Amerikaanse ideëen?

    Reactie door Adriaan Aarts — woensdag 3 oktober 2007 @ 8.14 uur

  9. Goeden morgen vrienden SP.

    Jammer genoeg kan ik er niet naar toe, maar vanaf hier wens ik hen allen een succesvolle actie toe.
    Kom in opstand tegen de knevelmanier waarop ons een verfoeilijk systeem door de strot wordt geduwd.

    Een solidaire…

    Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 3 oktober 2007 @ 8.28 uur

  10. Jammer ik kan niet komen.
    Als het nou in Heerlen zou zijn, dan zou dat wel kunnen.

    Wat zit er toch een smerig tuig in de EU, onze regering, bij de ziekenhuisbonzen en de verzekeraars.

    Ze horen echt thuis in de bajes.

    P.s
    De Koningin is naar mijn mening, ook een stomme, inhalige, parasitaire trut.

    Ik begin mijn eigen revolutie.

    Reactie door Haras — woensdag 3 oktober 2007 @ 8.37 uur

  11. Uhhhh, begrijp ik het nu goed wat hier staat?

    Ziekenhuizen door ons belastinggeld betaald en waar wij nu een verhoging kunnen verwachten op de ziekenkosten. maken winst?

    Dit is toch te zot voor woorden.

    Reactie door TT — woensdag 3 oktober 2007 @ 8.38 uur

  12. Toen de Kerk nog meer mensen kon belazeren dan vandaag, deden nonnen helemaal voor niks, gewoon ter en ere Gods, dienstvaardig werk waar nu wist op moet worden gemaakt.

    Het was toen ook niet te duur voor de mensen.
    Er werd toch wel wat winst op goede daden gemaakt. Daar mocht men zich in Rome over ontfermen.

    Maar Mister Mammon, kwam via de EU binnensluipen, hij slachtte de nonnen af en richtte een nieuwe religie op, waarin werkers van nu, net als ooit de nonnen armoedeplicht krijgen opgelegd.

    Groter dan ooit voorheen, wordt nu de winst van die nieuwe soort “religieuze leiders”.

    Al werden de nonnen, mee dank zij hun geloften, door de Kerk uitgebuit en belazerd, van een kant is het jammer, dat er nu bijna geen nonnen meer zijn.

    Veel vrouwen, die vroeger non zouden zijn geworden, kunnen nu echter hoer worden.

    In principe zelfs ter ere Gods, zodat zij door pooiers en de Staat als voorheen, winstgevend worden en meer dan vroeger kunnen worden uitgebuit.

    Deze onzin werd geschreven door Haras, die iedereen groet.

    DE EU ZAL WORDEN VERWOEST!

    Reactie door Haras — woensdag 3 oktober 2007 @ 9.13 uur

  13. Dus als ik het goed begrijp:

    * Ik betaal een klein vermogen aan de zorgverzekeraar.
    * Deze zorgverzekeraar betaalt dan weer een te hoge prijs aan het ziekenhuis voor noodzakelijke behandelingen.
    * Het ziekenhuis keert het teveel betaalde weer uit aan investeerders.

    Ben ik nou gek of …………..

    Reactie door Jan Pruimboom — woensdag 3 oktober 2007 @ 9.35 uur

  14. ik voorspel een stijging van zelfdoding onder bejaarden vanaf volgend jaar.

    ook zullen er meer ouderen sterven door het ontbreken van de nodige zorg.

    het is vandaag 3 oktober,de dag van het Leidens ontzet,ik ben benieuwd hoeveelchaos er op het spoor en bij de NS weer plaats gaan vinden vandaag…

    Reactie door iew — woensdag 3 oktober 2007 @ 9.43 uur

  15. Heel merkwaardig , dat er zoveel VVD-ers in de zorgsector werkzaam zijn in de raad van besturen en toezichthouders en dat Hoogervorst zo goed plan tot uitvoer heeft gebracht : een onbeperkte geldput : het volk der arbeiders : Heeft het niet een beetje een MAFIA-karakter eigenschap ,om elke keer de premies te verhogen ( onbeperkt ) en de steeds slechtere kwaliteit ; en bij weigering een staffe boete en betalen van schulden t.g.v. niet betalen ?

    Doet mij echt denken aan MAFIA-praktijken !

    Reactie door Fred — woensdag 3 oktober 2007 @ 10.00 uur

  16. investeerders : wie zijn dat ?
    De klanten die wettelijk premie moeten betalen , of witwassers ?

    Reactie door Fred — woensdag 3 oktober 2007 @ 10.02 uur

  17. Op het weblog van Bill Moyers is een interview te zien en te beluisteren waarin precies deze “WAANZIN” aan de kaak wordt gesteld!

    http://www.pbs.org/moyers/journal/09282007/watch.html

    Reactie door Jacob. — woensdag 3 oktober 2007 @ 10.13 uur

  18. Terugbetalen aan de premiebetaler, dat is pas SOCIAAL!

    Reactie door Bernd Zwart — woensdag 3 oktober 2007 @ 10.31 uur

  19. de zorg blijft betaalbaar!! de eerste polissen voor niet rokers zijn al aangeboden.
    straks zijn alleen de mensen met blond haar en blauwe ogen nog verzekerd,en de rest kan verrekken.we gaan lekker in dit landje

    Reactie door h.verbeek — woensdag 3 oktober 2007 @ 10.50 uur

  20. Off topic.
    Eindelijk dan, het Kabinet wordt danig ver-
    trouwd gemaakt met de misstanden en loopt er
    analoog de route mee.
    Nu komt dus de blamage uit van de vele brug-
    gen die aan ‘metaalmoeheid’ vertonen, en lijkt het er nu toch op dat dit Kabinet staal
    hard de zorg aan te kunnen pakken, en de roes
    tige uiteinden van het beleid dus zichbaar
    worden en lopen zij gelijk op met de kwali-
    teit van de bruggen.
    Dus als dit Kabinet er één te zijn van duur-
    zaamheid, vertrouwen en ‘bruggenbouwers’ mag
    het met grote spoed daar áán de slag, dan
    maar de éigen vermeende moeheid en inzinking
    en, stress, burnt out, maar eens even helemaal vergeten.
    Het werkvolk verwacht toch op zijn minst over
    veilige bruggen te rijden op weg naar de baan
    waar zij de te verdelen belasting voor deze
    regering bij elkaar gaat sprokkelen.
    Tussen wal en schip vallen wenst de burger
    niet, verdient de burger niet en het VPC wil
    zich toch op de wateren laten zien?
    Moeten we nu ook al onze neus ophalen voor het onvoldoende onderhouden van het ‘wagen-
    park, wegen, dijken en bruggen’? Pet is het
    toch al voor nu de Noord-Hollanders, die nemen hun pétten niet meer af voor het door
    dit Kabinet gekozen beleid en zullen vast en
    masse een beroep kunnen doen in hun waterwij-
    ken op de militaire vlotten van Defensie!
    Ook de Afsluitdijk is onvoldoende veilig,….
    maar……de cijfers van Zalm waren riant….
    nog nooit…..zo goed gegaan!
    Horen jullie het goed? Van de 274 zijn er nu
    25 niet in orde, en 12 dus ernstig verwaar-
    loosd! Uiteraard worden veiligheidsproblemen
    gebagatelliseerd…..zoals gewoonlijk!
    Groot tekort dus aan bootsmannen binnen het
    Kabinet, die zonder gekochte papieren en
    kruiwagens, maar met werkelijke diploma’s en
    verdiensten er orde op zaken komen stellen!
    Bedankt webmaster voor de ruimte. Ook vandaag
    worden mensen weer radeloos van dit beleid.
    Zou er wel lingo zijn vanavond of ook niet…
    …………………….., ach, ach, ach !
    Kom oppositie, trek het oliepak maar aan en
    zet de zuidwester maar op, want storm zal er
    dan nu toch wel in aantocht zijn!

    Reactie door Madelief — woensdag 3 oktober 2007 @ 11.20 uur

  21. Misselijk makend en smerig over de gezondhied van mensen de beurs op te gaan.
    Wat is dit land onder het Christelijk politiek terrorisme diep gezonken.
    Wat moet hun prins hier van denken die moet zich toch met een golf wan walging afkeren van deze gelovige.
    Wordt de mens een product van hier beginnen we niet meer aan hij is te ver verroest.
    Genezing moet kostendekkend zijn maar geen winst project.
    Hoe voel je eigen als aandelhouder winst maken over kanker bij kinderen.
    Hoe voel je eigen als aandeelhouder winst maken over een demente bejaarden.
    Hoe voel je eigen als aandeelhouder winst maken over kinderen met geboorte afwijkingen.
    Wordt de aandeelhouder daar zelf niet misselijk van ik wenst niemand wat toe maar hoop dat er snel in een ziekenhuis op deze aandeelhouders winst gemaakt wordt.

    Reactie door De Hakker — woensdag 3 oktober 2007 @ 11.32 uur

  22. Waar men (men = de machtshebbers= de elite= de schaduwregering)uiteindelijk naar toe wil is een afname van de bevolking.

    We stevenen af op een technocratische samenleving waar er niet meer zoveel mensen nodig zijn als in de industriele samenleving. Toen hadden ze iedereen nodig om de fabrieken te bevolken.
    daarom wordt nu alles verkocht en zetten ze de mensen op straat!!!

    En niet op kleine schaal maar op grote schaal.

    Straks komt er een pandemie, daar zijn we in de loop van de jaren al op voorbereid door de media.
    Een of ander virus zal worden losgelaten op de bevolking.

    Dan rennen we allemaal voor een inenting naar de dokter en wat zit er in die spuit?
    In ieder geval geen middel om je te beschermen want dat is niet de bedoeling.

    Virussen worden in labaratoria gemaakt (vooral in Canada) om op de juiste tijd door o.a. chemtrails te verspreiden.

    Nu kun je denken en de elite dan? Die ademen toch ook die rotzooi in?
    Ja, maar……………de elite zorgt altijd voor zichzelf. Die hebben ergens op een geheime plek de juiste middelen liggen om zich te beschermen.

    Reactie door verplichte naam — woensdag 3 oktober 2007 @ 11.34 uur

  23. Daar word je wel ziek van,

    Eerst geld verdienen over de rug van de ge-exploiteerde arbeider/arbeidsters, en als die dan ziek worden nog een keer aan hun ziekte verdienen!

    Dat is echt om te kotsen Hogervorst!

    Reactie door Gerrit — woensdag 3 oktober 2007 @ 11.45 uur

  24. Zorgpremie voor niet rokers?

    Vind ik een prima idee, het had al eerder moeten gebeuren. Dan kijken ouders wel uit om het hun kinderen van 14 of 15 jaar toe te staan om met een pakje sigaretten thuis te komen. Ik vond het altijd al aso.

    Natuurlijk mag er ook korting komen voor mensen die niet meedoen aan blessuregevoelige sporten etc wat ons ook al veel kost. Ga dan maar zwemmen of snelwandelen of darten.

    En ja de winstuitkering. Het is niet eens verplicht, op zich vond ik het wel een nadeel als je werkte in de zorg dat je vele exrtraas niet kreeg waar een arbeider vaak wel recht op had. Ik kreeg in de zorg ook nooit een kerstpakket. Er mag best een manierdus komen om mensen in de zorg een extraatje te geven, maar dat moet dan wel kunnen zonder die sector met concurrentie en winstbejag de nek om te draaien en uiteindelijk vele patienten en premiebetalers idem dito.

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — woensdag 3 oktober 2007 @ 11.52 uur

  25. Sinds we allemaal via een wet gedwongen zijn verzekerd, zijn wij met zijn allen toch in feite de werkelijke aandeelhouders. Want wij investeren toch elk jaar een flink deel van ons inkomen in de gezondheidszorg. Als er winst gemaakt moet worden zullen we met zijn allen dit over een paar jaar niet meer kunnen opbrengen, omdat we anders niets meer te eten hebben. Op dat moment hebben we helemaal geen zorg meer nodig.

    Reactie door Dik Evertse — woensdag 3 oktober 2007 @ 12.41 uur

  26. De nieuwe VOC tijd is allang begonnen mensen,

    en nu niet met landen als kolonies om uit te buiten maar met mensen, 16 miljoen ongeveer alleen hier al.

    Reactie door Gerrit — woensdag 3 oktober 2007 @ 12.44 uur

  27. Aan ‘Reactie door verplichte naam’ nr. 22.

    Dat rechtse partijen uitgaan van ‘het recht van de sterkste’ komt op veel manieren tot uiting. Maar hetgeen je schrijft is paranoïde.
    Denk je werkelijk zo?
    groetjes.

    Reactie door Joop — woensdag 3 oktober 2007 @ 12.45 uur

  28. @19 en @24

    Lagere premie voor niet rokers, waar is de logica. Gemiddeld kost een roker minder aan zorg dan een niet-roker. Dit omdat ze logischerwijze, gemiddeld korter gebruik maken van die zorg.

    Reactie door Iemand — woensdag 3 oktober 2007 @ 12.54 uur

  29. @28
    Op zich zelf is het natuurlijk wel terecht want door het meeroken zijn deze slachtoffers ook weer duurder voor de zorgverzekering.
    Maar hoe zit het met de plezier sporten voor zeg maar de Notabelen en voor de Notabelen die vakanties houden in risico volle landen.
    Misschien toch maar alles op een hoop.
    Al moet ik zeggen dat rokers toch wel erg aan zelfvernietiging doen en dat ze hier mee talloze onschuldige in hun zinloze verslavingsgedrag mee sleuren.
    Wel straffen deze rokers maar of je het nu zo moet doen daar heb ik grote twijfels over.
    Ik denk dat gedwongen behandelingen in gesloten inrichtingen beter de oplossing is.
    Stel de rokers verslaving gelijk aan drugs,gok,sex en alcohol verslaving en probeer deze mensen weer door therapie op het rechte pad te zetten.
    Niet goedschiks dan maar iets meer kwaadschiks.
    Maar er moet wat gebeuren aan deze lopende hijgende tijd bommen.

    Reactie door De Hakker — woensdag 3 oktober 2007 @ 13.45 uur

  30. Holy shxt, ik heb me verslapen.

    Jammer, ik had er graag bij willen zijn bij De Grote Demonstratie. Geluk bij een ongeluk, het is een hondeweer vandaag.

    Reactie door Peter Mink — woensdag 3 oktober 2007 @ 14.10 uur

  31. Ik heb een vrije dag en zal er zijn zo meteen. Niet voor mezelf, maar voor die oudjes. Die paar regendruppels die ik misschien op mijn knar krijg zijn niets vergeleken met de stortvloed van ellende die ouderen over zich heen krijgen door deze uitkleedpolitiek!

    Reactie door Fred Perry — woensdag 3 oktober 2007 @ 14.22 uur

  32. precies@28 er staat niet voor niets op alle pakjes sigaretten en aanverwante artikelen “ROKERS STERVEN JONGER” en dergelijke teksten van deze strekking.

    Reactie door pien — woensdag 3 oktober 2007 @ 14.25 uur

  33. @27 Joop

    Ik wist natuurlijk dat er iemand zo zou gaan reageren als jij.
    Daar is niets mis mee, dat mag je denken.

    Hoe meer je doordenkt over hoe de wereld in elkaar zit,des te absurder de dingen worden.
    Persoonlijk sta ik nergens meer over versteld.
    de wereld is een plek waar psychopaten het voor het zeggen hebben.

    Dát is nu precies wat MEN (= schaduwregering) wilt. Als je namelijk voor paranoide wordt uitgemaakt, ben je ongeloofwaardig.
    En op deze ongeloofwaardigheid zitten ze te wachten.
    Hoe meer mensen denken dat iets ongeloofwaardig is, des te gemakkelijker voor MEN om dingen door te drukken.

    Punt is Joop , dat je moet door-denken.
    je moet je altijd afvragen waarom iets doorgevoerd wordt en waarom iets afgebouwd wordt.

    Als je door-doordenkt stuit je op vragen. Wanneer je antwoord op die vragen wilt hebben, ga je zoeken.
    je moet nooit alleen tevreden zijn met antwoorden die de reguliere mediakanalen je geven. je moet op zoek gaan buiten het reguliere en vooral ook je eigen intuitie blijven volgen.

    het internet is een medium dat je kan helpen meerdere meningen en zienswijzen te volgen.
    Koppel dit aan de vragen die je jezelf al hebt gesteld en je kunt informatie vinden waar de reguliere media niet of nauwelijks op ingaat.

    je komt dingen tegen die aansluiten op je eigen vragen en je komt tot de ontdekking dat je niet de enige bent die zo denkt.

    Op alle onderwerpen kun je tegenwoordig googelen………..ik stel voor, google eens op chemtrails…………..en lees eens wat er gevonden en gezegd is beperk je niet tot wikipedia.

    Reactie door verplichte naam — woensdag 3 oktober 2007 @ 14.27 uur

  34. De ziektekostenverzekering voor niet rokers is gewoon een trucje om mensen een collectieve verzekering in te rommelen waarbij je eerst lid moet worden van een stichting.
    Die verzekering kun je ook alleen afnemen zolang je lid bent van die stichting. Wil je eruit of wordt de stichting opgeheven dan moet je weer een andere verzekering afsluiten.

    Overigen is al gezegd dat ze niet gaan controleren of men niet rookt.

    Gaat er al een lampje branden?

    Reactie door Jan Pruimboom — woensdag 3 oktober 2007 @ 16.29 uur

  35. @32
    Voor een roker sterft zitten er natuurlijk eerst ontzettend veel kosten aan denk aan bv. chemo,bestraling,zuurstofvoorzieningen,om leidingen,dotteren,amputeren van verstopte ledematen met verstopte aderen en meestal een sterfbed met lange verzorging enz.
    Je zou alleen van een kostende besparend effect kunnen spreken als door het roken als enigste gevolg een hartstilstand zou optreden.
    Helaas is dit niet het geval en gaat het sterven met ontzettend veel leed en een lijdensweg gepaard dus ook met zeer hoge financiële gevolgen.
    Ook moet de overheid met veel geld komen voor de nabestaanden die vaak financieel afhankelijk waren van de roker.
    Dus de motivatie van de roker ik ben goedkoop gooi die maar in de prullebak en je sigaretten erbij.

    Reactie door De Hakker — woensdag 3 oktober 2007 @ 17.06 uur

  36. Zorgpremie voor niet rokers?

    Vind ik een prima idee, het had al eerder moeten gebeuren. Dan kijken ouders wel uit om het hun kinderen van 14 of 15 jaar toe te staan om met een pakje sigaretten thuis te komen. Ik vond het altijd al aso.

    Reactie door Jelle — woensdag 3 oktober 2007 @ 17.14 uur

  37. Grote zorgverzekeraars hebben negatieve invloed op welzijn van de mensen door het grote winstoogmerk van directies en beleggers. Ziekenhuizen gaan dezelfde weg met het De Grave. “Who the fuck is Frank de Grave”(ooit eens een kreet bij Spijkerman) om dergelijk ongezondheid beleid te maken.

    Reactie door Ton Sijm — woensdag 3 oktober 2007 @ 17.40 uur

  38. En wat doet de beurs vandaag?
    business? kopen een verkopen,jan.
    Ben jij zo naief ? wat doet de beurzen?
    Ik hoop dat jij niet mee doet,the temple van kapitalism.
    Breek het af, in plaats van mee doen

    Reactie door gaf — woensdag 3 oktober 2007 @ 18.03 uur

  39. tsja, als ziekenhuizen in het belang van de aandeelhouders winst moeten maken dan krijg je natuurlijk de uitwas dat het voor het ziekenhuis beter is als iemand ziek is en blijft.
    het is gewoon crimineel wat deze regering presteert.

    Reactie door koen — woensdag 3 oktober 2007 @ 18.18 uur

  40. Jelle — woensdag 3 oktober 2007 @ 17.14:

    Goedenavond,

    Ik hoop dat je wel beseft dat dit soort “uitsplitsing naar risico’s” geen socialistisch en dus geen SP-standpunt is: deze is zelfs zo onrechtvaardig dat ik -terwijl ik dit typ- mijn ergernis weer voel toenemen.

    De argumentatie die ruimschoots de onrechtvaardige nadelen van jouw visie belicht, is -met enig zoeken- op dit weblog te vinden in eerder gegeven reacties.

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — woensdag 3 oktober 2007 @ 18.19 uur

  41. is het niet erg dat wij tegen elkaar opgehitst worden?
    rokers versus niet rokers
    jongeren versus gepensioneerden
    jongeren versus babyboomers
    autochtonen versus allochtonen

    En is het niet veel ernstiger dat we dat ook toestaan?
    is het niet nog ernstiger als je erop ingaat?

    de elite lacht zich kapot, geloof me, ze krijgen wat ze willen: verdeeldheid.

    Verdeel en heers! Cliche misschien maar verdraaid waar!!!

    Reactie door verplichte naam — woensdag 3 oktober 2007 @ 18.22 uur

  42. ….En als Christen voeg ik daar aan toe dat risicoselectie een puur liberaal/kapitalistisch en dus ook geen christelijk standpunt is in de zin zoals Jezus Christus ons gaag wilde zien.

    Reactie door Harrieke — woensdag 3 oktober 2007 @ 18.26 uur

  43. @42
    Wat Jezus wil en wou dat zou mijn een zorg zijn want dat veranderen we niet meer.
    Maar jij onttrek je steeds aan je verantwoordelijkheid als lid zijnde van de club de gelovige.
    Ook jou Christelijke club is op dit moment bezig om alle goede dingen in dit land om zeep te helpen.
    Als je aan Duitsers vroeg levende in 40/45 waar was je toen krijg je steen vast het antwoord ik wou het niet,ik heb niks gedaan en ik wist van niets maar ze waren allemaal lid van de club.
    Vergeet niet dat jou opstelling als aanhanger van het Christelijk geloof het zelfde is als een Duitser in 40/45.
    De aanhangers van jou club blijven zich misdragen in dit land.
    De afbraak is het beleid mede ondertekend door een partij die het woord Christelijk in zijn vaandel heeft.
    Dus het is een Christelijk beleid en verschuil je niet.

    Reactie door De Hakker — woensdag 3 oktober 2007 @ 19.28 uur

  44. @33 Vriendjes?

    Reactie door Roodkapje — woensdag 3 oktober 2007 @ 19.33 uur

  45. ben ik blij dat in frankrijk geen geloof,een optie is

    Reactie door gaf — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.09 uur

  46. Het je verbergen achter ‘Gods wil’ kan je ‘emotioneel dommer’ maken. Het maakt je inflexibel. Wellicht verklaart het grote verstand van intelligente mensen ook de grotere behoefte aan een ‘emotioneel houvast’ in de vorm van religie. Als je een groot verstand hebt, kun je ook ‘verdwalen’.

    Herman Brood zei ooit: Ik heb geen geloof nodig, want ik ben geen slecht mens. Een voltreffer!

    Reactie door ACCEPT — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.11 uur

  47. De Hakker — woensdag 3 oktober 2007 @ 19.28,

    Goedenavond,

    Jij kunt mij eigenlijk alleen maar beoordelen op hetgeen ik hier bij tijd en wijlen schrijf: je kunt het daar al dan niet mee eens zijn, maar ik dacht dat ik -zelfs uitdrukkelijk voor jou!- heb duidelijk gemaakt dat de door jou en anderen -terecht- zozeer gewraakte “christenclub” niet mijn vereniging is en dat weet je drommels goed.
    Richt dus daar je pijlen op!

    Het lijkt me ook zinvoller en logischer dat je juist zou moeten waarderen dat ik -en ook andere christenen hier- voortdurend en niet aflatend aangeven dat het etiket “christen” al eeuwenlang en nog steeds misbruikt wordt om ONCHRISTELIJKE zaken te rechtvaardigen en verdedigen, ik heb dit verschijnsel hier nog niet zo lang geleden bestempeld als “een christelijk alibi aanmeten”!

    En….wat belet je om eens de bewijzen te lezen voor wat ik hier zeg en Jezus’ uitspraken en leefwijze te toetsen aan het politieke programma -en vooral: politiek BEDRIJVEN- van het CDA (en ook de Christenunie…?):
    Op internet kun je de complete bijbel in diverse vertalingen vinden.
    (Echter, niet alle even zorgvuldig.)
    En -eigenlijk onnodig om dit nog uitdrukkelijk te vermelden- volmaakte en foutloze mensen bestaan niet.

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.14 uur

  48. @44
    Klasse van die Herman.
    ……….
    Maar uit die zin zou je de conclusie kunnen trekken dat een slecht mens gelovig moet worden om zich als goed mens te willen presenteren.
    Als je kijkt wat het christelijke politiek terrorisme flikt in dit land is het inderdaad zo dat gelovige voor bijna 100% slechte mensen zijn.

    Reactie door De Hakker — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.21 uur

  49. ACCEPT — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.11:

    Goedenavond,

    Ik ben van mening dat de hoeveelheid intelligentie er niet toe doet als iemand oprecht gelovig wil zijn: natuurlijk is het wel zo dat je intelligentie behulpzaam kan zijn in het verkrijgen van inzicht.
    Maar… ik ben er rotsvast van overtuigd dat God wijsheid aan IEDEREEN kan schenken, ongeacht diens score op (vaak betwijfelbare) z.g. “intelligentietests”.
    (Ik zou dat “goede intelligentie en inzicht in levensbelangrijke zaken” willen noemen.)

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.30 uur

  50. Van een pakje sigaretten van 4 Euro gaat 73% naar de belasting.
    Jaarlijks komt er meer dan vier miljard gulden binnen aan tabaksaccijns.
    Laten we zuinig zijn op onze rokers en ze vooral zo lang mogelijk in leven houden zodat we onze gezondheidszorg kunnen blijven betalen.

    Reactie door ben wat positiever — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.36 uur

  51. Indien je het solidariteitsbeginsel uit een zorgstelsel wilt verwijderen, dan begin je natuurlijk met die gevallen waar de meeste mensen zich het gemakkelijkst in kunnen vinden, zoals rokers. Ongezond gedrag zou vanwege het grotere risico volgens velen best tot een grotere eigen bijdrage in de kosten mogen leiden.

    Het probleem is echter waar de grens te leggen als het solidariteitsbeginsel eenmaal verdwenen is. Moeten ouderen bijvoorbeeld extra betalen omdat ze zich in een ongezonde levensfase bevinden? Moeten mensen met een genetisch predispositie voor een bepaalde ziekte op latere leeftijd meer betalen? Moeten automobilisten meer betalen of juist fietsers?

    Het voordeel van een solidariteitsbeginsel is nu juist dat je generaliseert naar de populatie en daarmee statistisch alle mogelijke gevallen naar verhouding dekt.

    Hoe kunnen ze trouwens met een onzalig plan komen om kwetsbare en zorgbehoevende mensen aan de meedogenloze werking van de markt over te laten wanneer deze feitelijk geen echt vrije keuze kunnen maken. Ze kunnen moeilijk zeggen; ‘nee dank je, dat is me te duur. Ik kies er toch maar voor om dood te gaan’. Het idee van commercialisering van het ziekenhuiswezen is dermate absurd dat het uit een slecht sprookjesboek lijkt te komen.

    Ananga

    Reactie door Ananga — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.45 uur

  52. Ik weet niet hoe Frankie de Grave dit allemaal denkt in te richten. Feit is dat er een aantal zaken spelen. De gezondheidszorg heeft het voor elkaar gekregen om de gemiddelde ligduur sterkt terug te brengen over de afgelopen jaren. Hierdoor ontstaat er een aantal vierkante meter onbenut vloeroppervlak. Sommige ziekenhuizen kiezen ervoor om die te verhuren aan zorggerelateerde winkels. Daar is op zich weinig verkeerds aan, het geld kan weer terugvloeien naar extra ruimte in de zorg tenslotte. Maar het geheel vrijgeven van de zorg is spelen met vuur. Het ook nog eens toegang verlenen aan investeerders in de gezondheidszorg is helemaal kritisch. Wie gaat de bron van de te investeren gelden na? Hoe kan men waarborgen dat een investeerder na een tijdje zich niet terugtrekt en het ziekenhuis met een gigantische finacieel gat achter blijft? Gaan bedrijven die gerelateerd zijn aan de zorg straks investeren en bepalen welke behandelingen en medicatie nodig zijn. Dit alles gaat direct in tegen de ethiek van artsen maar ook tegen de ethiek van veel mensen werkzaam in de gezondheidszorg. Ik voorspel dat er door deze acties nog minder handen aan het bed zullen staan. Er minder aandacht zal zijn voor patientveiligheid en we straks meer managers en controllers in de ziekenzorg hebben werken dan in enig andere branche. Het gaat straks alleen maar om geld tenslotte. En lees hierbij bij geld vooral winst. Want de investeerder die het alleen maar doet uit liefdadigheid moet volgens mij nog geboren worden.

    Reactie door Ton — woensdag 3 oktober 2007 @ 20.49 uur

  53. Christendom ?

    Je herkent de boom aan de vruchten die hij draagt.

    Reactie door Willem C. — woensdag 3 oktober 2007 @ 21.05 uur

  54. Frank de Grave,is de weg aan het voorbereiden voor zijn VVD companen,welke straks aandelen in ziekenhuizen willen verwerven.Winst verwachtingen gaan dan boven zorg.Er komt onheroepelijk klasse verschil in ziekenhuizen.Iemand welke niet de premie betaald,kan het vergeten.De winsten moeten uiteraard ieder jaar stijgen.Dus ook aan de zorgkant uitknijpen of meer betalen.Ook kom je eerder aan de beurt bij een duurdere premie.”Onrendabele”ziekenhuizen worden gesloten of “fuseren”.De onroerend goed markt voor ziekenhuizen wordt interresant.Tenslotte staan al verschillende hedgefunds,zoals Blackstone,KKR,APAX,TCI etc.bij de Chinezen op de stoep,aangezien zij fors dollars willen investeren in deze sprinkhanen,welke uiteraard ook geinterreseerd zijn in ziekenhuis aandelen en onroerend goed.De Chinezen willen geen eigen hedgefunds,omdat dat mogelijk wrevel zou opwekken bij diverze regeringen en de maatschappelijke instanties,dus een sluipende overname.Inmiddels bezitten de Chinezen 1350 miljard $ aan deviezen,welke kost wat kost omgezet moeten worden in waardevaste westerse vermogen tittels,waaronder ziekenhuis aandelen/obligaties,voordat de $ in elkaar klapt.Domme E.U.commisarissen,Wouter Bos,Balkenende,Rutte etc,straks,snaveltjes toe,oogjes dicht,slaap lekker!!!

    Reactie door Maan Arkenbosch — woensdag 3 oktober 2007 @ 21.26 uur

  55. @14 Iew

    De afgedankte ouwetjes die in een verpleeghuis zijn opgeborgen kunnen nergens bij dus daar zal zelfdoding niet direct voorkomen en Iew dementen denken niet aan de dood.
    Je tweede opmerking Iew ,hoe tragisch ook ,zal best eens bewaarheid kunnen worden.
    Iew het gaat helemaal verkeerd met de menselijkheid in dit #$%^landje.
    Het rottige is we kunnen er zo weinig aan doen,ja oke SP stemmen,of op de barricade
    maar er is geen particulier die dat kan organiseren of hij moet sterven van de poen.
    Goede nacht.

    Reactie door Henk de Bruin — woensdag 3 oktober 2007 @ 21.29 uur

  56. @49

    Ook de mens is een maakbaar project, door de mens zelf!

    Reactie door ACCEPT — woensdag 3 oktober 2007 @ 21.37 uur

  57. @51 Ton: Ik kan mij helemaal vinden in jouw conclusies: “Ik voorspel dat er door deze acties nog minder handen aan het bed zullen staan. Er minder aandacht zal zijn voor patientveiligheid en we straks meer managers en controllers in de ziekenzorg hebben werken dan in enig andere branche.”

    Investeerders zal de farmaceutische industrie wel zijn. Die belangenverstrengeling zien we nu soms al.

    Ziek zijn is handel geworden. Aan de patient wordt straks grof verdiend. Nu al in 7 jaar tijd zijn de premies al met ruim 100% verhoogd, toen betaalde ik 1300 gulden, nu 1300 euro. En nog draait het niet goed.

    Aan de eindstreep is er maar 1 die betaald, dat is de premiebetaler. Niet te snel beter worden want dat levert natuurlijk te weinig op.

    Eigenlijk te misselijk voor woorden.

    Ik pleit voor het tegenovergestelde. Gezondheidszorg zou wettelijk verplicht in stichtingen opgenomen moeten zijn. Uit ethiek, zorgplicht ten opzichte van mens, welzijn en maatschappij.

    Terug naar het oude ziekenfonds? Reageer maar!

    Reactie door Gerrit — woensdag 3 oktober 2007 @ 22.14 uur

  58. @ 41 verplichte naam,

    Helemaal waar. Mooie naam trouwens.

    Reactie door L´écologiste — woensdag 3 oktober 2007 @ 22.16 uur

  59. HALLO ALLEMAAL HEEFT IEMAND IETS OP TV GEZIEN OVER DE DEMONSTRATIE IK NIET !!!!!!!!

    Reactie door wem — woensdag 3 oktober 2007 @ 22.20 uur

  60. @ 54 Maan Arkenbosch,

    Wat is het kostbaarst? Ja je gezondheid dus daar hebben mensen veel voor over. Dus nu gauw aandelen kopen in ziekenhuizen dan zit je goed want met die hedgefondsen weet je het nooit (wel laatste jaren leker dike winsten gemaakt; even nu omzetten).
    Heeft de patient een kleingeld meer dan is hij verloren (comicstrip plaatje Kamagurka jaren 80) herinner ik me nu 20 jar later.

    Reactie door L´écologiste — woensdag 3 oktober 2007 @ 22.21 uur

  61. afgezien van de externe factor, enneagramlike gezien, als de omstandigheden te rot zijn, geeft roken, koffie, chocolade wél ”aarde”.(l-tryptofaan ivm. serotonine : in melk,banaan, chocola, icm. vit b6) bij gebrek aan beter een autohealend iets.
    alcohol is een spierontspanner..überhaupt ‘n ontremmer. leuk bij ‘n draaglast die ternauwernood matcht met draagkracht. spaart in facto psycho?logen? t/m rugtherapeuters uit.
    goed, want mog. verslavend, is ‘t not! maar lees ff wat bijv. roy m. na zijn lichtdieet nam terwijl hij daar zo tégen was; kóppen koffie mét suiker.
    het lichtdieet alternatief voor de voedselbanken? hoe cru!!!
    ennuh, zouden ze bij ‘t mcrz niet eens wat ánders kunnen gaan testen?! naast ”aarde” ook de? ‘n? himmlische component te implementeren middels mensengottesliefde(zonne)warmteradiation in formule?

    Reactie door numi — woensdag 3 oktober 2007 @ 22.43 uur

  62. @47
    Maar als ik zie dat 33% van de kiezers op die Partijen stemt die het woord christelijk in hun vaandel hebben staan en dat deze 33 % van de stemmers overeenkomt met bijna het aantal gelovige Christenen in Nederland dan mag ik toch twijfelen aan de doelstellingen en mentaliteit die schijnbaar door dit geloof aangeleerd worden.
    En dat het schrikbarend is dat het gewin van dit geloof is dat mensen geloven in de huidig afbraak van sociaal en menselijk Nederland.
    Of is het intelligentie vermogen van deze kiezers heel laag of is men blind geslagen door het geloof.
    Daarom blijf ik erbij dat jou stelling @42
    niet juist is gezien dat bijna 100% van de Christenen dit beleid willen en daarom op die partijen stemmen die dit walgelijke beleid mogelijk maken.
    Ik krijg af en toe het gevoel als de NSB CNSB had geheten dat ze er ook achter aan hadden gelopen als er maar een geloofsovertuiging in zit.

    Reactie door De Hakker — woensdag 3 oktober 2007 @ 22.52 uur

  63. Wat doet de beurs vandaag? Zakken aandeelhouders weer goed gevuld?
    Het volk is beurs.

    Reactie door L´écologiste — woensdag 3 oktober 2007 @ 23.04 uur

  64. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat deze winstuitkering vrijgesteld is van belastingen, gaat de overheid er ook nog aan verdienen, en anders blijft er te weinig over voor de investeerders.

    De gedachte is misschien geld investeren in betere zorg cq zorgtechnieken. Premies die door ons arbeiders betaald worden zijn dan bedoeld om volle en lege bedden te bekostigen en de behandeling zo kort mogelijk te houden en daarmee de benodigde winsten te behalen om ook weer nieuwe investeerders te lokken met als uiteindelijk resultaat dat iedereen er “beter” van wordt.

    Is eigenlijk in de medicijnen industrie ook niet iets dergelijks, investeren met als doel winst te behalen. Met als gevolg dat niet overal in geinvesteerd wordt. (gelukkig zijn er nog goede doelen en instellingen waar wij ons geld aan kunnen geven zodat ook de niet winstgevende zaken aan de aandacht komen)

    Waar ik een beetje op doel is dus dat er mogelijkheid bestaat dat een investeerder alleen in rendabele zaken investeerd met als mogelijk resultaat alleen zorg waaraan verdiend kan worden.

    EEN SLECHTE ZAAK DUS.

    PS alvast een oude naam weer terug

    ZIEKENFONDS

    Reactie door Freddie B — woensdag 3 oktober 2007 @ 23.20 uur

  65. numi — woensdag 3 oktober 2007 @ 22.43:

    Goedenavond,

    Hoe ongezond ook (ja, HOE ongezond eigenlijk, naast deze vooral de psychische gezondheid van veel mensen verwoestende wereld!): Ik voel het echt zo aan dat het zeer onrechtvaardig is om met zeer hoge accijnzen vele mensen een genot- en troostmiddel te ontnemen: je zult maar arm zijn of gewoon heel weinig verdienen en dan, om nog een beetje “sjeu” en troost te hebben (en -inderdaad!- ontspanning na spanning) je blauw moeten betalen voor een eigenlijk zeer goedkoop product.
    Accijnzen zijn daarom zo onrechtvaardig omdat die relatief veel te zwaar op de niet-rijken drukken.

    En voorts….ook al ben ik zelf niet-roker, ik ben dat -in feite zeer egoistische- gemoraliseer van al die gezondheidsfanaten zat.
    Enerzijds prediken ze vaak teugelloos individualisme en “vrijheid” en anderzijds is vaak hun horizon blijkbaar te beperkt om in te zien dat hun gedram daarmee volledig strijdig is…
    Een redelijke en de minder bedeelden ontziende politiek en voorlichting op dit gebied lijkt mij veel meer op zijn plaats en in ieder geval rechtvaardiger en minder ergernisgevend.

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — woensdag 3 oktober 2007 @ 23.26 uur

  66. Tjonge tjonge tjonge, zitten hier geen SP meer op dit blog?
    Lees eens terug wat het gepeupel hier schrijft en wie en wat er allemaal beledigd word.
    Dit zijn geen SP, maar een zooitje gefrustreerde internetters die hier hun gal kunnen spuien.
    Vandaag, in Den Haag daar stonden de echte SPers, een éénheid die samen strijde voor een doel, zonder te kankeren, zonder elkaar aan te wijzen, zonder terug te vallen op het verleden.
    En als je dan na een lange dag terug komt en je dit zooitje hier leest, word ik boos.
    Heel boos.

    Reactie door TT — donderdag 4 oktober 2007 @ 0.16 uur

  67. #66 TT

    Demonstreren Heel leuk, maar het helpt geen zier en dat weten meer SP ers.

    Je schrijft wat leuzen op een spandoek of een bord….in feite hetzelfde mensen hier op dit weblog schrijven. Maar met het verschil dat dit weblog meer bezoekers heeft van links en rechts en dat jouw huisvlijt in de prullebak verdwijnd en dat dit blijft staan.

    Ik wil best meelopen, maar dan wel om dat zooitje volksverlakkers serieus eruit te meppen. En nu worden mensen dus weer; net als in november 2004 keihard uitgelachen.

    Het is tijd voor de revolutie

    Reactie door ReneR — donderdag 4 oktober 2007 @ 0.39 uur

  68. Ik ben vandaag gewoon gaan werken, omdat ik geloof dat regeringen totaal maling hebben aan dit soort akties..Ze kijken ernaar, maar doen er nooit iets mee!!
    Zonde van de moeite, alleen een opstand a la Gloria zou misschien nog iets uithalen!
    Daarnaast zijn er van de 66 (!) reakties hier hooguit 10 een beetje zinnig, de rest sla ik inmiddels al over!

    Reactie door ToN — donderdag 4 oktober 2007 @ 0.53 uur

  69. het is al heel wat jaren geleden,was op de tv,een toekomst voorspelling,een patient
    in een ziekenhuis moest een nier afstaan,om de operatie kosten te betalen.
    een ziekenhuis,is toch verdorie geen fabriek
    investeerders willen rendement,die maken er een slachthuis van,als het maar geld
    opleverd,dit kan toch niet waar zijn.
    dit land wordt het utopia van de waanzin.
    kort geleden met een kennis gesproken,woont
    in spanje is genaturaliseerd,nu spanjool,
    betaald voor zijn dieselbusje in spanje
    per jaar net zoveel belasting,als in nederland per maand.
    als 65+ HOEFT HIJ NIKS TE BETALEN VOOR HET ZIEKENFONDS ALLES IS GRATIS.
    dit is zijn verhaal,zou dit niet eens tegen het licht gehouden kunnen worden.
    er wordt altijd gezegd,dat wij het hier zo goed hebben,en dan wordt er meestal vergeleken met afrika.
    landen met een cultuur,die door stilstand van ontwikkelingen niet veranderd
    net als afghanistan,waar de taliban,de
    geloofsmonniken net als de kamikase japanners vechten,vanuit de ellende van hun bestaan,wordt hun het paradijs aangeboden,als ze sneuvelen,in japan ,
    moest een atoombom,een einde maken,aan de
    fanatieke oorlogsvoering.

    Reactie door hw.rademaker — donderdag 4 oktober 2007 @ 0.56 uur

  70. Zie het verband tussen de inhoud en de titel erboven niet..Zorg mag dan geprivatiseerd zijn, maar met de beurs(genoteerde) bedrijven heeft het NIETS te maken!! Stemmingmakerij noemen ze dat soms ook wel..

    Reactie door ToN — donderdag 4 oktober 2007 @ 1.16 uur

  71. Eeuwen geleden werden struikrovers die nietsvermoedende reizigers beroofden, ook wel “beurzensnijders” genoemd. (mensen droegen toen vaak hun beurs, of zouden wij zeggen, portemonnee aan hun riem, waar hij dan -bij al te hevig verzet- van af werd gesneden.

    Al zijn de huidige “struikrovers” die nu de beurzen afstruinen in feite vele malen erger en hebben hun wandaden (het wordt eens tijd dat al dat gebakkenluchtgemarchandeer en slopen en vervolgens verkwanselen van bedrijven etc. maar eens zo genoemd wordt, in plaats van dat eufemistisch en verhullend te benoemen met allerlei, in feite vergoeilijkende, economische en zelfs lovende bewoordingen) veel grotere en kwalijker gevolgen:
    Misschien zou de term “beurzensnijders” als benaming voor hen weer in ere kunnen worden hersteld?

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — donderdag 4 oktober 2007 @ 1.22 uur

  72. 70
    gammelan het muziek van de lege vaten,
    maar je moet er wel muzikaal voor zijn.
    zo heeft ieder mens zijn gave.

    Reactie door hw.rademaker — donderdag 4 oktober 2007 @ 1.42 uur

  73. @66
    Jou protesteren in den Haag heeft net zoveel effect als schrijven op dit log n.m. geen enkel.
    Met vlaggetjes zwaaien en toeters en schrijven op dit log daar heeft men schijt aan.
    Zolang een groot deel van het volk nog steeds dit walgelijk beleid steunt is elk protest waardeloos.
    Persoonlijk kijk ik hoe goed ook bedoelt en het heeft mijn steun toch met enigszins medelijden naar de mensen die daar protesteren.
    Want echt de huidige zakken vullende walgelijk beleidsmakers lachen om vlaggetjes en toeters.

    Reactie door De Hakker — donderdag 4 oktober 2007 @ 7.53 uur

  74. @ 69 hw.rademaker

    De Spanjaarden hebben het beter dan wij en dan heben ze ook nog een volk.
    Tot ‘s avonds lat michelt het van de mensen op straat. Een echt sociaal land. Het eten is er ook stukken beter.

    Reactie door L´écologiste — donderdag 4 oktober 2007 @ 8.46 uur

  75. @55 Henk de Bruin

    er zijn ook nog genoeg oudere mensen die niet in een verzorgingstehuis zitten,maar er misschien wel naar toe moeten.

    de angst voor wat deze mensen te wachten staat straks zou wel eens de doodsteek kunnen zijn,en hen makkelijker doen beslissen om voor zelfdoding te kiezen bv.

    niet alle bejaarden komen in een verzorgingstehuis.
    daarbij worden ze steeds vaker gedrogeerd in die tehuizen vanwege de werkdruk en om ze rustig te houden.
    buiten komen ze al zo goed als NOOIT,vitamine D is dan het recept…

    Reactie door iew — donderdag 4 oktober 2007 @ 9.20 uur

  76. @62 De Hakker

    “Maar als ik zie dat 33% van de kiezers op die Partijen stemt die het woord christelijk in hun vaandel hebben staan en dat deze 33 % van de stemmers overeenkomt met bijna het aantal gelovige Christenen in Nederland dan mag ik toch twijfelen aan de doelstellingen en mentaliteit die schijnbaar door dit geloof aangeleerd worden.”

    het enige echte antwoord hierop dat dan ook op waarheid berust zit verborgen in de stemcomputers.
    immers zei meer dan 64% van de kiezers vlak voor de verkiezingen nog, GEEN B4 te willen…

    rarara!?

    Reactie door iew — donderdag 4 oktober 2007 @ 9.24 uur

  77. Precies iew, vandaar dat ik benieuwd was naar jouw mening over de voorgestelde veran-
    derde procedure, en Pool vast jouw antwoord
    formuleerde. Goed om nogmaals hier bevestigd
    te zien door jouzelf, dat hier niet sprake kan zijn van ‘a lack in communication’, maar
    een ‘lek’ dat kennelijk net zo’n effect heeft
    als het onze dijken bezocht weten door de mus
    kusratten en deze ‘woelmuizen’ kennelijk overal entree hebben, vermoedelijk nog ver-
    welkomd ook met hapje, drankje, stukje kaas!

    Reactie door Madelief — donderdag 4 oktober 2007 @ 10.15 uur

  78. Denk dat hier nu net het probleem zit.

    Als niemand zijn kop laat zien en niemand meer protesteerd kan de overheid helemaal zijn gang gaan.
    Zijn we met zijn allen dan al zo murm geslagen dat we het geloof in ons kunnen hebben verloren?
    Dan is het wel heel erg slecht gesteld met de NL burgers.

    En dan kan ik alleen nog zeggen, “mensen maakt uw verstand schoon, kom uit uw stoel en protesteer voor het echt te laat is”

    Reactie door TT — donderdag 4 oktober 2007 @ 10.23 uur

  79. Zouden ze ook al een buitenlands bedrijf op het oog hebben, dat straks onze gehele gezondheidszorg wil overnemen. Zal wel een wapenfabrikant worden. Dan snijdt het mes in ieder geval aan 2 kanten.

    Reactie door Dik Evertse — donderdag 4 oktober 2007 @ 14.34 uur

  80. @ 79 Dik Evertse,

    Goed zo Dik. We moeten ons bekamen in het rechtse graaidenken. Pas dan snappen we waar ze heen willen en kunnen ze ontmaskeren nog vóórdat ze hebben toegeslagen. Het blijft bikkelharde onsmakelijke boerenslimmigheid van liberalen, zeg maar colporteurachtige mentaliteit en knollen voor citroenen etc.
    Daarnaast puur moreel en ethisch machtsmisbruik maar nog tamelijk binnen de wettelijke regels die echter voortdurend strategisch aangepast worden door donnertjes e.d.
    Al die jaren Bakellende en evenzovele jaren morrelend gesleutel en gemanipulleerd om eerder opgebouwde rechten nagenoeg ongezien te converteren in gedevalueerd juridisch papier. Daar kun je ook flink aan verdienen.
    Ach ja de paus had aandelen in de wapenindustrie (zelfs ook de FNV dacht ik). Maar het idee dat je wapens maakt, levert en aandelen hebt in ziekenhuizen is gruwelijk maar het zou me niets verbazen dat op deze wijze VOCCERS bezig zijn heel gemakkelijk nog meer kaptaal te vergaren.

    Reactie door L´écologiste — donderdag 4 oktober 2007 @ 16.20 uur

  81. 74. l’ ecologiste

    En ook stukken goedkoper!!!!!

    Reactie door Henny — donderdag 4 oktober 2007 @ 18.54 uur

  82. @ 81 Henny,

    Klopt zeer zeker.
    Ik begin me bijna af te vragen of we wel zo blij moeten zijn met de afloop van de 80-jarige oorlog en met de vader des vaderlands Willem van Oranje.
    “Onze” Jeroen Bosch wordt daar goed bewaard.
    De Tuin der Lusten is zeer bijzonder.
    Men bewert dat het waarschijnlijk in opdracht van Van Nassau geschilderd is, maar Willem van Oranje had het uiteindelijk toch in zijn bezit…
    Uiteindelijk echter kocht Filips II van Spanje het en daarom hangt in Madrid.
    Voor geld doen die Oranjes alles.
    Maar ook de nederlandse regering.
    want we hadden een prachtige collectie kunnen hebben van baron Thyssen. Maar Nederland vond het te duur en daarom is de collectie naar Madrid gegaan, jaja. Nu heeft Madrid bijkans de mooiste collectie ter wereld.
    Wat doet de beurs vandaag?
    Alles bij elkaar heeft het “ons”makkelijk honderden miljoenen gekost gezien de hoge prijzen nu en de aantrekkingskracht voor toeristen.

    Reactie door L´écologiste — donderdag 4 oktober 2007 @ 19.24 uur

  83. @80 L´écologiste

    Hoe een vogel vriend wordt van een vogelverschrikker dus:

    http://www.flabber.nl/archief/021758.php

    Reactie door Alex — donderdag 4 oktober 2007 @ 21.55 uur

  84. Lagere premie al je niet rookt,
    Lagere premie al je niet drinkt
    Lagere premie al je niet ne#kt
    Lagere premie al je niet sport
    Lagere premie al je niet reist
    Lagere premie al je niet vecht
    Lagere premie al je niet ziek wordt

    Je betaald helemaal geen premie als je hieraan voldoet, want dan leef je niet meer.

    Rot op met al die regeltjes, …als je niet rookt, drinkt bla bla bla enz. met dit soort behandelingen/regeltjes drijft men de mensen nog verder uit elkaar, want nu al zijn groepen mensen aan het zeiken… waarom moet ik voor hem/haar gaan betalen als ze rookt of drinkt enz. en daardoor waarschijnlijk let wel WAARSCHIJNLIJK een groter risico lopen op ziektes.

    Onze huidige ziektekostenverzekering is een solidariteitsverzekering, en dan maakt het niet uit of je wel of niet drinkt e.d. iedereen heeft recht op medische hulp.

    Reactie door Pool — donderdag 4 oktober 2007 @ 23.02 uur

  85. @TT #78

    Quote
    “Als niemand zijn kop laat zien en niemand meer protesteerd kan de overheid helemaal zijn gang gaan.”

    De realiteit is helaas; als je de gang van zaken een beetje volgt, dat de regering al jáááren helemaal zijn eigen gang gaat!

    Verspilde energie helaas….echt waar!

    Je kop laten zien…..dat zouden de spoorwegen en de bussen niet eens aankunnen. in nov 2004 zijn ook een hele hoop demonstranten om die reden gestrand voortijdig. Ik herinner me het nieuws nog. Heeft geen nut….blokkeer de wegen en blijf een aantal dagen daar bivakkeren dat is veel effectiever want dan tref je ze direct in hun belangen.

    Reactie door ReneR — donderdag 4 oktober 2007 @ 23.58 uur

  86. Jij kunt mij eigenlijk alleen maar beoordelen op hetgeen ik hier bij tijd en wijlen schrijf: je kunt het daar al dan niet mee eens zijn, maar ik dacht dat ik -zelfs uitdrukkelijk voor jou!- heb duidelijk gemaakt dat de door jou en anderen -terecht- zozeer gewraakte “christenclub” niet mijn vereniging is en dat weet je drommels goed.
    Richt dus daar je pijlen op!

    Reactie door Onno — vrijdag 5 oktober 2007 @ 1.48 uur

  87. @ 84 Pool

    Ik zie het toch anders :

    Hogere premie als je rookt,
    Hogere premie als je drinkt
    Hogere premie als je ne#kt
    Hogere premie als je sport
    Hogere premie als je reist
    Hogere premie als je vecht
    Hogere premie als je ziek wordt

    voor de rest ben ik het wel met je eens.

    Reactie door ACE — vrijdag 5 oktober 2007 @ 12.24 uur

  88. beste ReneR , ik ben het geheel met u eens : afgelopen woensdag stond ik op het Plein en vond het aantal wel heel erg klein en deze werden nog uitgelachen door uit de 2e kmaker komende lakeien des Konings , met arrogant een map onder de arme en strompelend overstekend naar de ZUIPcafee’s waar deze zich weer ging volhijsen : Ik hab medelijden met die aantal Belgen , die naar den haag waren gekomen om hun sollidairie tijd te betuigen en kwamen zeggen dat het in Belgieen ook zo’n ROTZOOI het was in Belgie .

    Jammer dat de SP niet over de grenzen kijkt en zorgt , dat het een Europese zaak gaat worden !

    Reactie door Fred — vrijdag 5 oktober 2007 @ 12.44 uur

  89. Onno — vrijdag 5 oktober 2007 @ 1.48

    Zou u in het vervolg het fatsoen willen hebben om – als anderen letterlijk worden geciteerd- dit te vermelden, zeker als u verder helemaal niets te melden hebt?

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — vrijdag 5 oktober 2007 @ 13.09 uur

  90. webmaster, even in reply off cross topic op harrieke? so please?!! ; ignore somethings! verspilde energie, ‘t corrigeert zich vanzelf..geen aandacht soms beste medicijn..= in fact anti-ego!
    in”tender”e op goeds..emoto ofzo? proof..
    et, oui! c’est la ton qui fait la musique; dietrich fischer-dieskau, stefania woytowicz ook niet voor de stimmliche katz, callas had ook de mooiste interessantste ingenieuste (i think better than bartoli)coloraturen op una voce poco fa!, kent u skogen sover van von otter? oh solitude van purcell? da’s beter dan al dat gevecht sometimes op die topics here!

    de kracht kan zijn een zwak te hebben voor. schoonste energie. itt. b4. good weekend all you there/here, and go sp ón!

    Reactie door numi — vrijdag 5 oktober 2007 @ 23.07 uur

  91. 90@ Numi, how are you? Things better today?
    The message you referred to treated as you
    wished? Be careful and have a good day.
    All the strength you need, we wish you too!

    Reactie door Madelief — zaterdag 6 oktober 2007 @ 11.02 uur