De baas wil met je praten

071025debaas.jpg

Ja echt, de baas wil met je praten!

Opties voor delen:
  • NuJIJ
  • eKudos
  • del.icio.us
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • email

donderdag 25 oktober 2007 :: 22.18 uur

87 Comments

87 reacties

  1. Geinig! En goed dat ze dit doen!

    Reactie door Sam — donderdag 25 oktober 2007 @ 22.32 uur

  2. Hier de baas!

    Het beloofde gesprek kan geen doorgang vinden!

    Reactie door TT — donderdag 25 oktober 2007 @ 22.52 uur

  3. Lijkt mij niet echt DE BAAS,een pionnetje misschien.
    Zal de PvdA dit ook op de site hebben???
    Bos wil met je praten.?

    Reactie door tom — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.03 uur

  4. Ja zijn naam klink wel naar een Bos(s), maar of zij het lef hebben om het te plaatsen?

    Reactie door TT — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.05 uur

  5. Nog steeds wil het kreng niet met mij praten!

    Althans kan nog steeds niet de pagina openen.

    Volgens mij zit er een complot achter!

    Reactie door TT — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.07 uur

  6. Gewoon je naam en achternaam invullen TT.
    Ik weet niet of het werkt op Tukkers Terror?

    Reactie door Gloria — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.12 uur

  7. @6 PS

    Maar of het zin heeft? Je krijgt toch je ontslag!

    Reactie door Gloria — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.18 uur

  8. Ja, zo gaat dat…
    Ook bij bij die worstenfabiek.
    Dat kan alleen maar Unox zijn!

    Reactie door Jerome Huijbregsen — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.36 uur

  9. weer een slappe k*t aktie van de f.n.v.top.ontslag !oke!poort dicht en stroom eraf.

    Reactie door h.verbeek — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.49 uur

  10. PRAAT DAAR EENS OVER TIJDENS HET VRAGENUUR…..EN NIET OVER GLOEILAMPEN-VERBOD UIT BRUSSEL! BOEK BRUSSEL OP EN GEEF AL DIE VERSLINDENDE MILJOENEN AAN EEN BETER PLAN…WEET ZEKER DAT GLORIA EN IK HET OPNIEUW EENS ZIJN

    Reactie door johan kivits — donderdag 25 oktober 2007 @ 23.56 uur

  11. Off Topic

    Hoor, hoor Marcel van Dam bij P&W!
    Applaus Marcel!!
    Goede en juiste overstap gemaakt naar de SP.
    Iemand die zijn linkse hart niet heeft verloochend.

    Reactie door Gloria — vrijdag 26 oktober 2007 @ 0.03 uur

  12. @9 Johan Kivits

    Zeker Johan! We komen aardig op elkaars golflengte. Je ziet lieverd: wonderen zijn de wereld niet uit!
    Groet.

    Reactie door Gloria — vrijdag 26 oktober 2007 @ 0.09 uur

  13. Goh, hij komt nog redelijker over dan de directeur met wie ik te maken heb gehad….. :)

    Reactie door Olav Meijer — vrijdag 26 oktober 2007 @ 0.29 uur

  14. @7 Johan,

    Ssssstttt, Gloria slaapt.

    Psssttt ik ga ook plat!

    Reactie door TT — vrijdag 26 oktober 2007 @ 0.30 uur

  15. Ik zie net op TV bij Pen W, dat Van Dam laatst op SP gestemt heeft

    of je daar nou blij mee moet zijn….

    Reactie door ReneR — vrijdag 26 oktober 2007 @ 0.40 uur

  16. Knap wat we met een computer kunnen tegenwoordog, maar die baas “werkgever” lijkt Unilever, ABN of Wegener wel.Noem ze alle 3 maar, met eentje heb ik echt te maken . Dat FLITS ontslag moet van de baan, maar wie vertrouwd de PVDA nog. Ikke niet etrwijl ik toch al 34 jaar lid ben van de bond NKV later FNV.

    Reactie door Harry Sangers — vrijdag 26 oktober 2007 @ 2.41 uur

  17. Met zo’n baas was ik na 1 week zelf al opgestapt.

    Reactie door M. van Rijnstraete — vrijdag 26 oktober 2007 @ 7.47 uur

  18. Deze baas? Moet ‘n ‘groentje’ zijn, nee ik zie het niet zitten met deze eenling in ge-
    sprek te gaan.
    Voor wat mij betreft, praat ik alleen nog te-
    gen de voltallige Raad van Bestuur en álle
    Commissarissen, dat zal een goed overzicht geven van met wie ik feitelijk te maken heb!

    Op dit log mag mijnentwege élke dag een foto
    verschijnen van de baas/bazin van een éénmans
    of éénvrouwsbedrijf, met ieder zijn eigen
    verhaal, de ups en de downs, hun gedrevenheid
    of noodzaak om op die manier voomogelijk en-
    kele werknémers brood op de plank te houden!

    Op dit moment géén zin om met de baas te pra-
    ten als hij de voorstellen van de Onderne-
    mingsraad elke keer onder tafel probeert te
    praten.

    Liever stuur ik een aantal hoogst betrouwbare
    accountants op hem af, zodat die, neutraal,
    kunnen controleren of de winst wel evenredig
    wordt verdeeld…..de groeten! Madelief.

    Reactie door Madelief — vrijdag 26 oktober 2007 @ 8.31 uur

  19. Ik vind de huidige ontslagprocedure onnodig omslachtig. Maar flitsontslag op deze manier lijk me toch ook geen goede zaak.

    Reactie door reint — vrijdag 26 oktober 2007 @ 9.58 uur

  20. @ Madelief

    Sterkte dit weekend en we hopen op een gezonde terugkeer volgende week.

    Reactie door Pool — vrijdag 26 oktober 2007 @ 10.34 uur

  21. Het staat er verkeerd. De gedupeerden door ontslaggolven wegens winstmaximalisatie door productie in lagelonenlanden willen met de báás praten! Alleen jammer dat die zijn verantwoordelijkheid afschuift op hogere `bazen’. Wie zijn dat ook al weer?

    Reactie door Haq — vrijdag 26 oktober 2007 @ 11.05 uur

  22. Een hond heeft een baas. Tegenwoordig heeft een werknemer een werkgever of een direct leiding gevende. De hoogste vertegenwoordiger van een werkgever heeft bij grote bedrijven totaal geen interactie met de werknemer. Veel bedrijven in Nederland zijn groot geworden, ook in afstand.

    Reactie door Ton Sijm — vrijdag 26 oktober 2007 @ 11.23 uur

  23. @ 11 echt? nou, de sp wordt er niet linkser op met deze rechtse brulboei en demagoog…

    Reactie door Voltaire — vrijdag 26 oktober 2007 @ 11.30 uur

  24. @20 Merci Pool, tja, positief blijven zou het
    DNA (Doemdenken Niet Aanwakkeren)wel eens heel veel goéd kunnen doen….toch? We zullen
    de onderzoeksrapporten met belangstelling te-
    gemoetzien en ik ben er nog niet echt nieuws-
    gierig naar. Liever reis ik naar ‘de Noord’,
    Pool. Echt erger nog vind ik de ‘spanning’
    waarin de Unileverwerknemer wordt gezet en ken dat soort spanning ook maar al te goed
    vanuit het verleden. Ook de maandenlange na-
    weeën die het geeft met veelal zeer ingrij-
    pende maatregelen voor een ieder binnen ei-
    gen kring. Ook de wanhoop die het veroorzaken
    kan en het incasseringsvermogen, dat lang
    véél kan ‘trekken’, maar ook een keertje op-
    houdt binnen menselijke betrekkingen, binnen-
    en buiten eigen haard, die van ‘goud’ in één
    klap in ‘oud ijzer kan veranderen.
    Een thermometer waarvan het kwik oploopt en
    je ziet zelfs nooit meer goud, is er dan in
    opgelost! Wat gaat ‘de naaste’ nu voor deze
    ploeg betekenen? Zou de SP een beweging kun-
    nen oprichten m.b.t. Personeel en OPVANG, op
    vrijwilligersbasis en ook een bijdrage leve-
    ren voor wie dat nodig zou kunnen hebben?
    Houd de vinger aan de pols Pool, aub!
    Night and day! Madelief.

    Reactie door Madelief — vrijdag 26 oktober 2007 @ 12.18 uur

  25. ll.Gloria, wat jammer dat ik nu net die uitzending heb gemist; de wonderen zijn wereld dus nog niet uit.Maar hij spreekt natuurlijk wel vanaf een landgoed.

    Desalniettemin, misschien hengelt hij naar een ministerspost op sociale zaken in eerste kabinet Marijnissen.
    Zou niet gek zijn, want ik lees net in een of andere krant dat hij de meest gelezen columnist van de Volkskrant is, dus nog steeds lieveling van het volk.
    We moeten Marcel dus koesteren.Het Grote Doel:Gelijkheid voor Allen, heiligt de middelen.

    Maar nog ander spectaculair nieuws. Is dit de ommekeer? Willem-Alexander stelt dat de rijken met de vette bankrekeningen de beurs moeten trekken voor milieu. De Oranjeknip gaat open! Wie had dat ooit durven dromen……

    Helaas is op standpunt nl.vandaag nog steeds 35% van mening dat dat niet moet. Zijn dat degenen die liever “onderdaan”blijven ipv gelijkdaan?

    Reactie door anne hilverda — vrijdag 26 oktober 2007 @ 13.05 uur

  26. De enige oplossing: geef de bazen de zak!

    Reactie door One Big Union — vrijdag 26 oktober 2007 @ 14.30 uur

  27. @24 anne hilverda

    Toch wel bijzonder dat ik juist vanmorgen dacht waar blijft anne hilverda toch? Had je al een tijdje niet meer gezien. Zoals ook oa Rob de Kuster, ACE, Harrie V. en Gandalf. Ik hoop ze hier gauw weer terug te zien. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar juist enig gezond tegenwicht scherpt de geest. Toch?
    Anne, het stoort mij niet dat Marcel van Dam op een landgoed zit, als hij maar het socialisme hoog in het vaandel houdt en dat doet hij! Een zeer bewogen man die zich laat raken door de verloedering van het neoliberalisme en de grove verrijking van de rijken, waardoor de kloof tussen arm en rijk alsmaar groter wordt… De werkenden zijn er in de afgelopen kabinetten gemiddeld 12% op vooruit gegaan en de mensen met een uitkering zijn er 13% op ACHTERUIT gegaan! Een kloof van 25%!!
    Oke, hij is niet onbemiddeld, maar het geestelijk erfgoed werkt volbloedig door zijn socialistische aderen. Tenslotte is de doelstelling van het socialisme dat iedereen in welvaart kan leven. We zijn niet tegen rijk, maar tegen arm! Juist rijke mensen die SP stemmen acht ik hoog, want tenslotte stemmen zij tegen het grote kapitaal in. Marcel van Dam was goed op dreef en hekelde de PvdA uitgebreid. Deze partij die geen bescherming meer biedt aan de zwakkeren in onze samenleving heeft hij doelbewust achtergelaten. Omdat de PvdA de kern van haar bestaan heeft verloochend. Niet hij is de partij ontrouw, maar de partij haar kiezers en bovenal zichzelf! Dan dien je ook op te stappen en niet te blijven kleven aan een politiek systeem dat zich steeds meer heeft weggedraaid van de arbeiders en de werknemers in het algemeen. Socialisme behoort iedere laag van de bevolking van dienst te zijn en juist daar staat de SP voor. Arm en rijk! Niemand die rijk is hoeft zich bedreigd te voelen door de SP MITS zij gevoel hebben voor SAMENLEVEN. En dat betekent een eerlijk verdeling van de opgebrachte gelden van het gehele volk. Het is toch uitermate asociaal om die balans niet te zoeken.
    Idd lijkt het erop dat de rijken via de oproep van Willem Alexander bewust worden gemaakt van hun enorme verspilling en de consequenties daarvan! Zij nemen al zoveel plaats in! Niet alleen door grondbezit, maar mede door hun exorbitante energieverbruik om al hun getoonde bezit weelderig te laten tieren. De beurt is nu aan hen!
    En ja anne, ik heb ook gestemd bij stand.nl en ik zag die 35% die blijkbaar graag onderdaan wil blijven. Maar ben toch blij met de 65% die de bovendanen aan het jasje trekken. Wat zou het mooi zijn als een samenleving bestond uit gelijkdanen. Onderdaan/bovendaan… het moest gewoon niet bestaan!
    Dag anne!

    Reactie door Gloria — vrijdag 26 oktober 2007 @ 15.11 uur

  28. reactie 11:inderdaad leuk initiatief,…,
    en SP was jarenlang geinteresseerd in CDAers.die ineens de linkse waarheid zagen..nu zien steeds meer (inderdaad Gloria) dat en pet af voor Marcel van Dam,die ondanks kritiek en druk binnen de PvdA strak SP heeft gestemd..!! LEVE MARCEL ! Vind hem een echte SPer..zijn boek Het lange afscheid (van PvdA) een echte aanrader…!! welkom in onze club!!

    Reactie door Eric — vrijdag 26 oktober 2007 @ 15.20 uur

  29. @27 Eric

    Ja Erik, ik ben ook benieuwd naar zijn ‘confession’. De weg… steeds meer achter zich gelaten om bij de tijd te blijven… opgelopen naar de SP. De weg vooruit! VIVA Marcel!!
    Je bent het HEK van de DAM. Dat vele PvdA-schapen je zullen volgen!

    Reactie door Gloria — vrijdag 26 oktober 2007 @ 15.48 uur

  30. Het gaat er niet om wat het beste is, maar om macht en meer macht!

    Reactie door Gerrit — vrijdag 26 oktober 2007 @ 16.08 uur

  31. @27 Marcel kan een oude steunpilaar worden en
    wie weet vind hij die SP-ers ook wel fijne
    mensen om mee op te trekken en Jan en hij ken
    nen elkaars gemeenschappelijke standpunten
    natuurlijk door en door en bij de SP zitten
    al veel mensen die oorspronkelijk van PvdA
    huize kwamen en al eerder de ‘oversteek’
    maakten, ja een compliment voor onze partij:
    toch fijne mensen die SP-ers!
    Marcel deed wel wat aan het woonbeleid en
    maakte heel wat mensen gelukkig met een ge-
    subsidieerde woning…wist je dat Erik?

    Reactie door Madelief — vrijdag 26 oktober 2007 @ 16.43 uur

  32. Hoe vreemd, dit is mij al enige malen in de praktijk overkomen dus niks toekomst muziek maar nu al realiteit, en dat met 38 jaar werken vullis is het die overheid, nu mag je als ,, work first ,, weer aan de slag met je 54 jaar op miniumloon niveau. hoe goedkoop maak je nederland met je VOC mentaliteit BAKELENDE.

    Reactie door kebe — vrijdag 26 oktober 2007 @ 17.39 uur

  33. Het was ook niet zo scherp bedoeld hoor Gloria. Ik ken Marcel al vanaf den beginne en heb nog wel eens binnenpretjes als ik terugdenk aan de tijd dat de Haagse Post nog bestond en Vrij nederland nog zo leuk links was.
    Alhoewel ik dat toch wel een behoorlijke uitglijder van hem vond toen hij in Het Zwarte Schaap Pim Fortuyn met Eichmann vergeleek. Hallooo !

    En ik ben juist diegene die beklemtoont dat christen en socialist samen hoort en dat rijke mensen vaak socialistisch denken en doen, zelfs of juist bij de adel. Ik heb persoonlijk ook meegemaakt tijdens acties voor de Engelse mijnwerkers (heel heel lang geleden, jaren 80) dat de rijke mensen heel veel gaven,geld en hele dure kleding.De communisten gaven veel, de gereformeerden en katholieken en opvallend was dat de pvda-ers NIETS deden en als je ze dan iets toevoegde: kom nou, we zijn toch socialisten onder elkaar,dan trokken ze wit weg.
    Maar dat Marcel van Dam daarop een uitzondering is, ja natuurlijk; we moeten Pronk er ook bij slepen.

    Het ene schaap is over de DAM en toen nog l en nog l en de stroom groeide al meer en meer….

    Laten we met die optimistische gedachte het weekend ingaan.

    Dag Gloria.

    Reactie door anne hilverda — vrijdag 26 oktober 2007 @ 17.42 uur

  34. Nog even en dan gaat de SP nog een standbeeld oprichten voor Marcel van Dam alias Links lullen & Rechts vullen. Maar goed, het is natuurlijk wel een positief teken aan de wand.

    Reactie door Peter Mink — vrijdag 26 oktober 2007 @ 18.04 uur

  35. @33 Anne hilverda

    Mee eens, anne! Ja Pronk erbij en dan hebben we de beste PvdA-paarden van stal gehaald!
    Trouwens, het enige wat ik van die Pronk niet begrijp is dat hij niet de spirit heeft om die partij te verlaten. Hier is nou sprake van iemand die door ‘oud en vertrouwd’ niet wil evolueren en maar blijft hangen aan die oude jeugdliefde. Terwijl die partij een overspelige dellerige partij is gebleken! Waarom stapt die man niet op! Dan is hij nog veel geloofwaardiger dan hij nu is. Wie laat zich nou ZO als voetveeg behandelen!!
    Wat dat betreft is Marcel van Dam een echte socialistische realist!
    Fijn weekend anne!

    Reactie door Gloria — vrijdag 26 oktober 2007 @ 18.41 uur

  36. De bazen (overheid) willen even met mij praten……

    Nou dat mag graag zelfs, dan kunnen ze mij misschien uitleggen waarom wij burgers na de invoering van de Euro er als burger gemiddeld er 1000,00 gulden per maand op achteruit zijn gegaan.
    Dat is ongeveer 30% van het inkomen.

    Reactie door TT — vrijdag 26 oktober 2007 @ 19.10 uur

  37. wat een off topic gel*l zeg, eerst zo’n godsdienstwaanzinnige gloria die de hele dag niets beters te doen heeft dan te onaneren over het socialisme terwijl dat in nederland allang verwezenlijkt is.

    dan een geflipte pvda’er, marcel van d., die zoooooooooooooooooo trouw is aan zijn principes maar weet dat linkse mensen niet kunnen rekenen.

    hoeveel is namelijk 12% van een uitkering en 13 % van een salaris? ja hoor, dat is 25% want 12 + 13 = 25. dus 12 % van een hoeveelheid appels en 13 % van een hoeveelheid peren is 25% fruit want appels en peren kun je namelijk optellen……………..ongelofelijk, waar hebben jullie je schoolopleiding genoten?

    dat bedoelde ik dus met demagogie. En het Woord van marcel van D. gaat er bij de religieuze fanatica gloria in als God’s woord in een ouderling…

    wellicht de nobelprijs voor de vrede 2008 naar marcel van d.??

    einde..

    Reactie door Voltaire — vrijdag 26 oktober 2007 @ 19.18 uur

  38. Beste mensen en vooral diegene die Marcel van Dam een warm hart toedragen. Morgen 28 October is er de openbare presentatie van Marcel’s boek “Het lange afscheid”. op dat boek heb ik jaren lang gewacht. Daarin staan de 750 colums van hem over 1991-2007. Eindelijk kan ik al die krantenknipsels opruimen die ik in de loop der jaren verzameld heb. Knipsels die de afgang van de PvdA omschrijven. Ik ben nooit een PvdA mannetje geweest, maar het heeft mij altijd pijn gedaan, hoe een partij ontstaan uit de socialistische geschiedenis zich zo kon verlagen. Nog steeds houd ik Kok/Melkert hier verantwoordelijk voor. Zij hadden geen landelijk optrekje maar andere trekjes die veel gevaarlijker waren voor de arbeider.
    http://members.home.nl/h.hiensch/MvD-2.jpg

    Reactie door d'olle Henk — vrijdag 26 oktober 2007 @ 19.32 uur

  39. Wél plichten, maar géén rechten ?

    Reactie door Lezer — vrijdag 26 oktober 2007 @ 19.40 uur

  40. 37 ´Voltaire´
    Dit alles uitmondend in het ultieme geraas en het ´relaas´ van een volledig geflipte pseudo ´Voltaire´.

    Reactie door Siske — vrijdag 26 oktober 2007 @ 20.03 uur

  41. @37 Voltaire.

    Bij Voltaire begint de victorie. Halleluja loof zij het socialisme dat jaren geleden bestond. Man wat loop jij achter. Ik zou mij maar eens verdiepen wat socialisme betekend.
    Zelfs Jezus Christus in zijn tijd kon het uitleggen, jammer dat ook toen vele mensen het niet konden of wilden begrijpen.

    Reactie door d'olle Henk — vrijdag 26 oktober 2007 @ 20.03 uur

  42. Wat is er mis met snel ontslag? Het is beter voor het bedrijf, want minder kosten en dus ook voor het personeel. Want een beter renderend bedrijf heeft meer mensen indienst. Ook zullen bedrijven makkelijker mensen aannemen als ze weten dat ze er ook weer makkelijk vanaf kunnen. Typisch gevalletje win-win voor zowel werknemer als werkgever

    Reactie door remco — vrijdag 26 oktober 2007 @ 20.28 uur

  43. Als er zo iemand als “mijn baas” is, heeft hij mijn gegevens en kan hij gerust een afspraak maken.

    Wie was trouwens die man op dat filmpje?

    Reactie door Wilbert — vrijdag 26 oktober 2007 @ 20.49 uur

  44. boeh,onze productie enheid is maar 65 %…
    Boeh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door gaf — vrijdag 26 oktober 2007 @ 20.56 uur

  45. Voltaire — vrijdag 26 oktober 2007 @ 19.18:

    Goedenavond,

    Als je zo aanmatigend bent om als alias de naam van een beroemd filosoof te nemen (die eigenlijk met zijn achternaam Rouet heette, maar dat herinnerde hem te veel aan roi, koning) dan kun JIJ ons ongetwijfeld de juiste berekening voortoveren?
    (Als de verhouding in inkomen tussen werkenden en uitkeringsgerechtigden a:1 is, dan is volgens mij in het door Gloria gegeven voorbeeld de nieuwe verhouding: 112/87*a:1)

    Bovendien, als je wilt suggereren dat hier domme mensen reageren, ik heb hier afgelopen jaar heel wat reacties gelezen (waaronder vele van Gloria) die getuigen van:
    1) Rechtvaardigheidsgevoel
    2) Betrokkenheid bij de vele maatschappelijke problemen die rechts denkenden veroorzaken en
    3) Dat alles met intelligentie, bewogenheid, en vaak heel origineel taalgebruik en inzicht gebracht.

    Harrie V.

    Reactie door Harrieke — vrijdag 26 oktober 2007 @ 20.57 uur

  46. die is er echt voor uitgezocht sorry meneer de baas in het filmpje,,
    maar je was eerst over het bureau heen gegaan,
    en je kon je bmw/merc esjoevee op de remschijven naar huis rijden,tenminste als je kinderen en je vrouw shift haakje rokend shift haakje, je niet stonden optewachten aan het begin van de oprijlaan,
    in de armen van een stoere brandweerman nog steeds rokend,shift haakje,nee niet dubbelzinnig shift haakje,of de nieuwe agent die ook luisteren kan,maar wel te laat was,ha ha ha,shift haakje duivels lachje shift haakje.

    Reactie door ad — vrijdag 26 oktober 2007 @ 21.26 uur

  47. De baas in het filmje heeft veel weg van Harry Piekema, jullie weten wel die acteur uit die Albert Heijn commercial. En over Albert Heijn gesproken : de prijzenoorlog, gestart door Albert Heijn ( door de boekhoudschandalen ) heeft veel medewerkers in de supermarkten hun baan gekost.

    Wanneer ” the Boss ” niet veel weg heeft van Harry Piekema maar gewoon Harry Piekema is heeft de FNV dan misschien niet een ongelukkige keuze gemaakt ?

    Of heeft de FNV juist een goede keuze gemaakt ?

    Reactie door Peter Mink — vrijdag 26 oktober 2007 @ 22.06 uur

  48. Leuk, die promo voor de fnv ook..Weten jullie dat in de nieuwe metaal CAO de passage staat dat er geen acties worden gevoerd in de bedrijven als de politiek het ontslagrecht aanpakt ?

    Reactie door lambert — vrijdag 26 oktober 2007 @ 22.27 uur

  49. Fikkie is net door de baas ontslagen

    Reactie door lapper — vrijdag 26 oktober 2007 @ 23.01 uur

  50. Hard werken voor je baas is als pissen in een donker pak: het geeft je een warm gevoel maar niemand ziet het.

    Reactie door Jan — vrijdag 26 oktober 2007 @ 23.11 uur

  51. @33 Anne
    Ook mee eens!!

    Reactie door ToN — vrijdag 26 oktober 2007 @ 23.25 uur

  52. @Jan — vrijdag 26 oktober 2007, 23.11

    Het warme gevoel van in je broek pissen is bovendien slechts van korte duur. Al gauw daarna is het alleen maar nat en koud…

    Langdurig.

    Reactie door Wilbert — vrijdag 26 oktober 2007 @ 23.28 uur

  53. Voltaire…waar heb jij op school gezeten dan?

    Reactie door johan kivits — vrijdag 26 oktober 2007 @ 23.29 uur

  54. 27 11 Gloria

    Het spel van Marcel van Dam is slechts uiterlijke schijn. Hij is ook degene; die voortdurend het integratieprobleem in de grote steden onbespreekbaar heeft zitten maken. (Meneer woont zelf dik landgoeddelijk veraf gelegen met geen allochtoon in de verre omstrek te bekennen.)

    Daarmede juist de S.P. geen goede dienst bewezen. En nou op de SP stemmen??

    Reactie door ReneR — vrijdag 26 oktober 2007 @ 23.56 uur

  55. @ 48 lambert

    Jij schrijft,…

    …Leuk, die promo voor de fnv ook..Weten jullie dat in de nieuwe metaal CAO de passage staat dat er geen acties worden gevoerd in de bedrijven als de politiek het ontslagrecht aanpakt ?..

    Waar kan ik dat terugvinden want als dit waar is dan pleegt de FNV landverraad, en blijkt dat ze echt totaal niets om hun leden geven en dat de top zich alleen maarfinancieel verrijkt en wacht op een baantje in de politiek.

    Maar vertel mij eens lambert waar ik dit kan lezen.

    Reactie door Pool — zaterdag 27 oktober 2007 @ 0.31 uur

  56. @54 ReneR

    Maar stemmen is toch vrij, ReneR? Ik vind een landgoed ook wel overdreven, maar ik heb liever een landgoedeigenaar die Sp stemt, dan een die VVD stemt.
    Marcel van Dam was oprecht vertoornd over de PvdA, hoofdzakelijk omdat deze partij ernstig verrechtst en het doel van haar oprichting volkomen uit het oog is verloren.
    En daar heeft hij toch groot gelijk in? Dat mogen ze van mij van de hoogste daken schreeuwen! Met dank aan Marcel!!
    ReneR, ook als een Top-bonusser SP stemt is dat toch een teken dat zo’n man anders om wil gaan met zijn kapitaal? Iedereen die SP stemt, rijk of arm, kiest voor het programma van de SP. Dus kiest voor een ander Nederland. Toch?

    Reactie door Gloria — zaterdag 27 oktober 2007 @ 0.54 uur

  57. Honden hebben bazen,

    Er zijn al enkele CAO,s afgesloten @48 en 55.
    Alertheid ten aanzien van dergelijke pasages is zeker geboden

    Ik heb ook stellig de indruk dat er teveel gefocust wordt op een paar procenten loonverhoging en dat wezelijk belangrijke zaken zoals ontslagrecht,en de aanpassing van de nieuwe arbeidstijdenwet(werkweken tot 60 uur mogelijk)
    gecamofleerd worden door deze verhoging.

    Veel CAO,s zijn net als prinsjesdag ,, veel geblaat en weinig wol”.
    Als je achteraf en pas vaak vele maanden later de uitgewerkte CAO doorleest blijken er weer veel zaken verdwenen/verandert te zijn.
    Zaken waar tijdens de CAO onderhandelingen totaal geen ruchtbaarheid aangegeven werden.
    Maar waar je mee geconfronteerd wordt als het probleem zich voordoet.
    Constant inleveren en achteruitgang van arbeidsrechten en afbraak van sociale voorzieningen.
    Dit is de trend voor werkend Nederland.

    Reactie door che — zaterdag 27 oktober 2007 @ 7.08 uur

  58. Tja. Zo gaat het in heel de maatschappij.
    Eerst noemen ze je schatje en vervolgens als ze je niet meer kunnen misbruiken voor eigen gewin dumpen ze je bij het oud vuil.
    Misschien krijgen we zo dadelijk werknemers met een houdbaarheidsdatum-stempel bij aanvang. We moeten het calvinistische spreekwoord ‘Eerlijk duurt het langst’ maar op de schroothoop gooien.

    Reactie door Henny — zaterdag 27 oktober 2007 @ 8.40 uur

  59. 58.Henny, de Ieren hebben een veel juister spreekwoord,die waren er al eeuwen geleden achter:

    Falsehood goes often further than truth.

    En hoe waar dat is, dat is ons toch allemaal vanaf november 2006 wreed duidelijk gemaakt.

    Reactie door anne hilverda — zaterdag 27 oktober 2007 @ 9.09 uur

  60. @55

    http://www.fnvbondgenoten.nl/branches_bedrijven/branches/metaal/fnv_metaal/eenfantastischakkoord/
    Dan de principe overeenkomst klikken

    Reactie door lambert — zaterdag 27 oktober 2007 @ 10.15 uur

  61. @ Lambert (60), je moet toch echt zorgvuldiger lezen, want nu strooi je onzin over ons uit. Er staat precies het tegenovergestelde van wat jij beweert:

    “In de CAO zal worden vastgelegd dat DE VERPLICHTING van vakverenigingen OM GEEN WERKSTAKING of andere acties TOE TE PASSEN, die het normale functioneren van een onderneming belemmeren, NIET ZAL GELDEN indien de voorgenomen werkstaking of andere acties betrekking hebben op de voorgenomen plannen van het kabinet tot wijziging van het ontslagrecht.”

    Reactie door Sam — zaterdag 27 oktober 2007 @ 10.56 uur

  62. Oeps….Je hebt gelijk Sam…

    SORRY………………..

    Reactie door lambert — zaterdag 27 oktober 2007 @ 11.10 uur

  63. @ 60 lambert

    Bedankt voor de link, maar er staat duidelijk wel wat anders.
    Lees het eens rustig over.

    …Ontslagrecht en werkstakingen tegen
    kabinetsplannen
    In de cao zal worden vastgelegd dat de
    verplichting van vakverenigingen om geen
    werkstaking of andere acties toe te
    passen, die het normaal functioneren van
    een onderneming belemmeren,
    niet zal
    gelden
    indien de voorgenomen werkstaking
    of andere acties betrekking hebben
    op de voorgenomen plannen van het
    kabinet tot wijziging van het ontslagrecht..

    Het vervelende is alleen dat erbij andere kabinetsbesluiten niet gestaakt zal worden.
    Blijft het toch verkwanselen van de rechten van de arbeiders vinden.

    Reactie door Pool — zaterdag 27 oktober 2007 @ 13.02 uur

  64. @ 61 & 62 lambert en Sam

    Sorry, ik zag net pas jullie reacties.

    Reactie door Pool — zaterdag 27 oktober 2007 @ 13.07 uur

  65. @15 Rener
    Nu snap ik het. Marcel v.Dam is niet “overgestapt”naar de SP, maar heeft er alleen slechts een keer op gestemd.(althans volgens zijn zeggen bij PenW).Ik vraag me met jou af of je daar blij mee moet zijn.

    Reactie door Aad Sweep — zaterdag 27 oktober 2007 @ 13.38 uur

  66. 65. Aad

    Hoi, heb je mijn e-mail niet ontvangen?
    Groetjes

    Reactie door Henny — zaterdag 27 oktober 2007 @ 14.05 uur

  67. @45 Harrieke,

    Nou zit ik net te denken dat het opperhoofd hier in Hengelo ook …….., neee dat zou te veel toeval zijn :lol:

    Reactie door TT — zaterdag 27 oktober 2007 @ 14.15 uur

  68. Ook ik vind het uitstekend, als juist de rijken SP stemmen; en als ze met hun geld dan ook nog doen wat Marcel van Dam doet: van een landgoed een ecologisch natuurparadijs maken…beter kan toch niet?

    Maar nu ietts anders: de krant waarin zijn columns staan: de Volkskrant die ik (nog) lees. Ik ben benieuwd hoeveel van jullie dat ook doen en of jullie dan ook zo schoon genoeg hebben van de campagne de De Volkskrant (voorataan VK genoemd) al geruime tijd tegen de SP voert. En als het bij de VK over de SP gaar wil het maar niet over de inhoud gaan, zegt terecht een lezer in de Ombudsman-rubriek van 22-9 jl. Hij noemt het een drup-drup-drup campagne waarin de VK veel te ver gaat en die heus wel werkt, en vraagt zich af of dit echt het nivo is dat de VK wil volhouden.

    En de VK houdt dit vol. het nivo wordt zelfs steeds lager en is m.i. ondertussen op een onaanvaardbaar peil, ver onder wat ik nog beschaving noem, terecht gekomen. Jan Marijnissen vergelijken met een bloeddorstig dictatoriaal regiem in Birma (Collignon), een Volkstribuun noemen (Wansink), dit natuurlijk weer in 1 adem met wioders en Verdonk, en een Jan M als standbeeld van Stalin, met zo’n 50 miljoen doden op zijn geweten….

    Ik ga dit niet meer subsidieren en zeg mijn abonnement op, na ruim 30 jaar.

    Hoe denken jullie daarover, vraag ik mij af.

    Reactie door corrie — zaterdag 27 oktober 2007 @ 19.26 uur

  69. Boeiende discussie over de positie van Marcel van Dam. Ik ben het eens met diegenen die juist van de rijken en aristocraten een socialistische overtuiging waarderen. Ik meen zelfs dat zonder de inbreng van een elite een socialistische maatschappij nooit tot stand kan komen.

    Het toeval wil dat ik enkele dagen geleden langs het huis kwam, op 55 Çankaya Caddesi op Büyükada, waar Lev Trotski enkele jaren van zijn ballingschap heeft doorgebracht (1929-1933). Dat was een aardige villa, met uitzicht op de Zee van Marmara. Ik neem aan dat het landgoed van Marcel daarbij vergeleken maar een schamel optrekje is. Tja.

    Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe dat zit met die rijkdom van Trotski; misschien kan iemand hierover opheldering geven. Op Wikipedia is alles over zijn afkomst verdwenen. Ik neem aan dat zijn ouders rijk waren, niet ongebruikelijk in die tijd. Kan ook zijn dat de Turkse regering het betaald heeft?

    Wat de “rijkdom” van Marcel betreft neem ik aan dat die grotendeels verkregen is door hard werken en zijn uitzonderlijke journalistieke talent. Daar is op zich niks mis mee. Kwalijk is alleen die belachelijke kleptocratensubsidie (hypotheekrenteaftrek) in dit krankzinnige land van ‘trotse’ onroerendgoedmagnaten.

    Reactie door Hermie Kreeft — zondag 28 oktober 2007 @ 1.40 uur

  70. Een jaar geleden heb ik het nog eens geprobeerd met de VK. Na een half jaar, na veel kokhalzen bij het ontbijt, weer opgezegd. Wat een walgelijke krant, nog niet waard om je r**t mee af te vegen. Misschien kunnen we een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie dat die naam Volkskrant misleidend is.

    Reactie door Hermie Kreeft — zondag 28 oktober 2007 @ 1.49 uur

  71. @68 corrie

    Ik ben het met je eens. Meer kan ik er niet over zeggen, want dat valt bij de Sp blijkbaar niet in goede aarde.
    Het kan zijn omdat de Volkskrant dan weer wraak gaat nemen. Zoveel macht heeft de journalistiek nu eenmaal.
    Ik was niet de enige die het met je eens was, maar de reacties zijn verdwenen.
    Sorry corrie. Volgende keer beter.

    Reactie door Gloria — zondag 28 oktober 2007 @ 2.40 uur

  72. @70 Hermie Kreeft

    Inderdaad Hermie!
    Een krant die in dienst staat van de Partij van de Arbeid kan zich netzomin meer Volkskrant noemen als die Partij die zich geen moer aantrekt van de arbeiders.
    Volkskrant en Partij van de Arbeid zijn achterhaalde en bovenal misleidende namen.
    Allebeibei volksverlakkers!

    Overigens: welkom terug in Nederland! De vraag is of je daar blij mee bent?
    Groet.

    Reactie door Gloria — zondag 28 oktober 2007 @ 2.56 uur

  73. @71 en 68
    Blijkbaar is deze vorm van riooljournalistiek
    nodig om het gezegde wiens brood men eet wiens taal men spreekt in stand te houden.

    Jammer voor de vrijheid van meningsuiting en objectieve berichtgeving.
    En de journalisten die wel durven ook al kost(te) het hun baan.

    Reactie door che — zondag 28 oktober 2007 @ 10.08 uur

  74. @68 Corrie.

    Ik krijg (tegen betaling) zo’n 40 jaar de VK in de bus, die krant is SD (PvdA) gericht.
    Ik heb die krant ook weleens voor een paar weken opgezegd. Nu lees ik die krant selectief, dat wil zeggen alleen datgene waar ik belang in stel. Veronderstel dat de SP een krant gaat uitgeven. Dan kan ik je op een briefje geven dat vele SP’ers zullen zeggen waar zijn ze mee bezig. Letwel geen ene krant is perfect, weetje het politieke systeem hier in Nederland is één complex, zie maar eens de rode draad te vinden.
    Daarom zei de apostel Paulus al in het verre verleden ” Lees de geschriften en behoudt het goede “. Ik blijf de VK lezen, soms loop ik dagen achter, maar ik moet ook iedere ochtend de kachel aanmaken en daar heb je een krant voor nodig.

    Reactie door d'olle Henk — zondag 28 oktober 2007 @ 12.43 uur

  75. @69 Hermie Kreeft.

    Het optrekje van Marcel van Dam mag er best wezen.
    Je kunt het bewonderen op:
    http://www.fotoleovogelzang.nl Daarna met het zoekargument ” Linkse Nederlanders ” op zoeken. Ik ben er niet jaloers op al dat onderhoud aan het huis en tuin.
    Ik ben best tevreden met mijn optrekje, een arbeiderswoninkje, waar twee oudjes, vier koetjes en twee varkentjes in kunnen. En dat in het hoge Noorden des lands.

    Reactie door d'olle Henk — zondag 28 oktober 2007 @ 17.58 uur

  76. @ Voltaire (37):

    Beste man/vrouw, in de Volkskrant van 27 oktober jl. staat een interessant artikel over de wederzijdse beïnvloeding van Verlichting en religie. Daaruit blijkt dat niet zo’n scherpe tegenstelling hiertussen bestaat als door veel “Verlichtingsfundamentalisten” wordt gesuggereerd. Ter lezing aanbevolen.

    Reactie door Olav Meijer — zondag 28 oktober 2007 @ 18.47 uur

  77. @ Corrie (68):

    De Volkskrant -begonnen als een corporatieve RK-krant- is inderdaad al lange tijd duidelijk een PvdA-krant. Ik kan me soms ook groen en geel ergeren, vooral aan de hoofdcommentaren. ook voert de krant een Telegraafachtige hetze tegen de SP.

    Desondanks vind ik de krant nog wel het lezen waard. Omdat ook ándere en elkaar tegensprekende opinies worden gepubliceerd. Omdat de krant veel interessante wetenschappelijke en culturele artikelen plaatst.

    Maar ergernis verwekt de krant wel, die net als Trouw, behoorlijk is afgegleden van het vroegere niveau.

    @ Hermie Kreeft (69):

    Marcel van Dam is de zoon van een politieagent te Utrecht, waar hij in Rivierenweijk heeft gewoond. Hij is opgeklommen dankzij zijn studie sociologie en bekendheid daarna als verkiiezingsgoeroe op TV (zoals tegenwoordig Marcel). Door Den Uyl is hij de PvdA binnen geloodst.

    Ljof Dawidowietsj Bronstein (Trotzki) is geboren in Janofka in Oekraïne. Hij was de vijfde zoon van een rijke, niet geletterde Joodse (maar niet religieus praktizerende) boer.(Dit is wel degelijk ook in Wikipedia te vinden).

    Reactie door Olav Meijer — zondag 28 oktober 2007 @ 19.10 uur

  78. Zelfcorrectie (nr. 77):

    “…..zoals tegenwoordig Marcel” moet natuurlijk zijn: “…..zoals tegenwoordig Maurice de Hond”.

    Reactie door Olav Meijer — zondag 28 oktober 2007 @ 19.16 uur

  79. @71 Gloria

    Helaas, mijn herhalingsactie heeft de webmaster, ondanks mijn nadrukkelijk verzoek deze nu niet te verwijderen, toch weer weggehaald. Je zult wel gelijk hebben in je analyse van het waarom.Ik stop er maar mee.

    Reactie door corrie — zondag 28 oktober 2007 @ 19.32 uur

  80. @74 d’olle Henk

    Ik vind dit een standpunt waar wat voor te zeggen valt, alleen breng ik die op dit moment niet op.

    Reactie door corrie — zondag 28 oktober 2007 @ 19.34 uur

  81. @77 Olav Meijer

    Inderdaad, de Volkskrant heeft ook goede kanten, maar die vind ik bij de NRC ook terug en daar zal ik gelukkig de riooljournalistiek over de SP niet tegenkomen. Die overheerst voor mij bij de Volkskrant de goede kanten.

    Reactie door corrie — zondag 28 oktober 2007 @ 19.39 uur

  82. De volkskrant zelf is wel een rechtse PvdA krant geworden even rechts als de PvdA zelf.
    Ik had hem 32 jaar maar toen het week-end magazine wel erg op een glossy weekblad ging lijken en de verrechtsing toch wel, ook in de keuze van de schrijvers in de bijlagen,ik vond het minder tweezijdig dan Olav denk ik, zich doorzette werd de ergernis toch wel erg groot. De analyses en de tendensen vond ik ook niet zo objectief meer of ze nu rechts of links waren. Ik heb hem opgezegd, ook omdat ik de krant sowieso erg duur vond worden gezien onze huidige status van uitkeringsgerechtigde. Maar een verwoed krantenlezer zonder krant is….. nu ja…onthand…
    Nu heb ik anderhalf jaar het week-end abonnement van het NRC maar helaas de afloop van de WW-uitkering komend jaar zal ertoe leiden dat ik hem op MOET zeggen. De prijs van kranten hier is sinds de commercialisering niet meer op te brengen en de glossy magazines moeten mede de winst binnenbrengen denk ik dan maar. En dan maar zeggen dat mensen geen krant meer ‘willen’ lezen alleen de elite leest nog. Nogal wiedes het is voor de meeste mensen niet meer te betalen en dat heeft niets te maken met desinteresse.
    Als je echte democratisering en betrokkenheid wil moet vooral de krant een voor eenieder sociaal haalbare prijs hanteren. Dat is pas democratisering.

    Reactie door Henny — zondag 28 oktober 2007 @ 19.42 uur

  83. Het feit dat ik hier op dit item nog niet gereageerd heb is dat ik niet met de baas wil praten.

    Reactie door Pool — maandag 29 oktober 2007 @ 1.09 uur

  84. @75 inderdaad dit komt niet overeen met het beeeld wat ik heb van die man heb,
    overigens zag ik laatst de voorzitter van de FNV ook met een stemkastje op de voorste rij van een VVD congres.
    Tis ff wenne.

    Reactie door che — maandag 29 oktober 2007 @ 7.41 uur

  85. Terugkommend op Marcel van Dam. Dit was te lezen in de VK vandaag.
    http://members.home.nl.h.hiensch/Marc-1.jpg

    Reactie door d'olle Henk — maandag 29 oktober 2007 @ 20.29 uur

  86. Sorry een / vergeten.
    http://members.home.nl/h.hiensch/Marc-1.jpg

    Reactie door d'olle Henk — maandag 29 oktober 2007 @ 20.33 uur

  87. @Henny — zondag 28 oktober 2007 @ 19.42

    Mijn advies: Teletekst (daar heb je er drie van – NOS, BRT, ARD) en The Economist …

    samen de helft goedkoper dan de Nederlandse kranten, niet alleen breder maar ook wat objectiever, want de Nederlandse dagbladpers – dat is me wel ‘het wereldje’ zeg …

    Reactie door jk — woensdag 31 oktober 2007 @ 22.42 uur