Vandaag werden de handtekeningen voor openheid over Irak aangeboden aan de Eerste Kamer. Het bleken er 137.555.
dinsdag 03 juli 2007 :: 21.00 uur
80 reacties
Vandaag werden de handtekeningen voor openheid over Irak aangeboden aan de Eerste Kamer. Het bleken er 137.555.
dinsdag 03 juli 2007 :: 21.00 uur
HaHa de power van democratie reducted tot hantekening actie,HaHaHA!!!
ballen for the 16 millioeon die niet geteld zijn,Bureaucraten!
Reactie door gaf — dinsdag 3 juli 2007 @ 21.11 uur
Vast verwoord ik namens velen de mateloze
waardering voor dit getoonde initiatief.
Nederland mag trots zijn op mensen die inzien
dat de mogelijkheid tot ‘verzet’ tegen het
verkeerd uitleggen van onze democratie.
Een democratie die gebaseerd moet zijn op het
juiste hanteren van regelgeving in elk op-
zicht. De verantwoordelijkheid ligt bij een
Kabinet, de Tweede Kamer kan in haar funktio
neren niet gepasseerd worden en de individu-
ele Kamerleden ook niet gemanipuleerd in een
te volgen strategie. Ook de Eerste Kamer heeft de verantwoordelijkheid naar eer en ge-
weten te handelen. SP en GL beseffen dat zij
afgevaardigden zijn van het volk, dat niet
zal schromen duidelijk te maken, dat er ge-
regeerd moet worden námens het volk en niét
op eigen (via afvaardiging) gekrégen gezag!
Ik dank alle mensen die voor SP en GL de eigen moeiten hebben genomen om duidelijk te
maken dat een democratie van, voor en door
ons allen in ere gehouden dient te worden!
Dwalingen dienen rechtgezet te worden en de
begrips- en besluitvorming struktureel her-
steld! Uren, dagen, maanden en jaren zal ons
toegerekend blijven dat de stem des volks
niet werd gehoord, maar vandaag zeker wél!
Bedankt Socialistische Partij.
Bedankt Groen Links.
Reactie door Madelief — dinsdag 3 juli 2007 @ 21.51 uur
In de jaren ’80 hebben we gedemonstreerd met meer dan 500.000 mensen. Nog nooit vertoond vóór die tijd en na die tijd en weet je wat billentikker, destijds premier Lubbers zei: er zijn 16 miljoen Nederlanders. Daarmee was de kous af maar daar zakt je de broek toch vanaf. Een democratie moet blij zijn met zoveel geëngageerde burgers. Maar niet de CDA premier. Vuil jezuïtentuig en aanverwante gristenhonden die het een zorg zal zijn of hun “naaste” (vaak in de bijbel gebruikte term) een mening heeft die afwijkt van de Spiessbürger. Het zijn de Spiessbürger die de handlangers zijn van de liberalen zonder dat ze het zelf in de gaten hebben (kan ze trouwens geen zier schelen de sukkels). Attaque!!
Reactie door L'écologiste — dinsdag 3 juli 2007 @ 23.02 uur
Dus eerst een paar commissies benoemen die gevuld zijn met kansloze randdebielen ofwel ex-politici (wordt er alvast een begin gemaakt met de herinvoering van de Melkert banen) Dan twee jaar onderzoeken. Dan twee jaar bakkeleien over de interpretatie van de uitkomsten. Dan weer een commissie om het nog eens dunnetjes over te doen en dan? Dan hebben we de “schuldigen”? Dan weten we hoe het “echt” zat? (Weten we dat nu dan niet?) Dan gaan we de “schuldigen” bestraffen door ze publiekelijk sorry te laten zeggen en dan? Voelen we ons dan beter? Zijn we er dan een iota opgeschoten?
Reactie door Wim — woensdag 4 juli 2007 @ 0.52 uur
Wim verwoordt uitstekend wat ik wilde schrijven !
Naast het Srebrenica-rapport weer vierduizendzoveel ongelezen pagina’s in de kelder van onze geschiedenis… :-(
Bush had landen nodig voor zijn ‘Coalition of the willing’ en Nederland toonde zich bij monde van Balkenende en De Hoop Scheffer bereid om aan te schuiven.
Jaap hield er een aardige baan aan over.
Einde verhaal…
Reactie door Nachthenk — woensdag 4 juli 2007 @ 5.04 uur
Alsof ze in Den Haag niet weten wat er in Iraq gebeurt. Laat me niet lachen. Zelfs Jan M. weet wat daar gebeurt!
En ja, ik stem toevallig op de SP. Lid word ik expres niet want je weet maar nooit waar dat geld heen gaat.
Hoeveel doden moeten daar nog vallen?
Reactie door Maurice — woensdag 4 juli 2007 @ 7.02 uur
@ Wim en Nachthenk, wat is jullie alternatief dan? Als we achter de waarheid willen komen, is er naar mijn idee niks mis met het doen van onderzoek. Als het echt zo was geweest dat ‘randdebielen’ zo’n onderzoek zouden doen, wat volgens jullie geen enkele waarde zou hebben, waarom probeert Balkenende zo krampachtig dit onderzoek tegen te houden?
Bovendien kunnen de uitkomsten van dit soort onderzoeken weldegelijk nut hebben: het kabinet kan erop knappen, nieuwe verkiezingen, ander beleid, etc.
Reactie door Ster — woensdag 4 juli 2007 @ 7.12 uur
@ Maurice: dat gaat naar de partijkas. De SP geeft geen geld uit aan onzinnige dingen als snoepreisjes etc. Dat is verspilling van belastinggeld. Kortom als er één partij zorgvuldig omgaat met je geld, dan is dat de SP.
Reactie door Ster — woensdag 4 juli 2007 @ 7.38 uur
Goeden morgen vrienden SP.
Natuurlijk zullen het CDA alles in het werk stellen om de openheid over Irak tegen te gaan.
En door in de regering te stappen met het CDA heeft de PvdA zich de mond laten snoeren, dus daardoor is die openheid ver te zoeken. Waarom?
Omdat er vieze praktijken zijn toegepast om ons in een oorlog te rommelen waarvan van te voren vast stond dat het alleen maar ellende teweeg bracht.
Maar ja de oliebelangen wegen zwaarder dan mensenlevens en het verdriet dat daar uit voort vloeit, met grote hoeveelheden vluchtelingen stromen, alles omdat er een dom persoon daartoe heeft besloten en Tony en JPB er trouw achteraan lopen zonder na te denken over de gevolgen.
Of dat er drogredenen worden aangevoerd om het te rechtvaardigen.
Leren we daar uit?
Wij wel, maar de meelopers?
Ik denk het niet.
Daarom is het maar goed dat er nog steeds een Socialistische Partij is waar we op kunnen rekenen.
Dat houd ons in leven.
Leve de SP.
Toch nog een optimistische …..
Reactie door Ouwe Dirk — woensdag 4 juli 2007 @ 7.48 uur
De PVDD bij monde van mevrouw Thieme haalde scherp uit naar de VVD en PVV door de kwestie Libby te noemen. Dat is dus de zelfde Bush die ook de trouwe aanhang van Wilders en van Baalen heeft. Of woorden van gelijke strekking.
Goedemorgen overigens.
Reactie door Gandalf — woensdag 4 juli 2007 @ 7.49 uur
als er maar 137.555 handtekeningen opgehaald worden kun je daar maar 1 conclusie aan verbinden, het interreseert de bevolking blijkbaar gewoon niet.
137.555 mensen is minder dan 1% van de bevolking, 99% blijkbaar niet, accepteer dat en ga verder met andere zaken.
Bij het EU referendum is het de SP wel gelukt om een meerderheid te vinden die tegen de grondwet was, dat was een succes, dit is een grote flop.
Reactie door ronald — woensdag 4 juli 2007 @ 9.33 uur
Ik ben wel een zondaar, maar het soort zonden dat onze regeerders doen, die heb ik ik (nog) niet gedaan.
Ik zou dus gerust met stenen naar mijnheer Balkenende en zijn vriendjes mogen gooien.
Maar vandaag heb ik geen geschikte stenen bij de hand.
Kiezel steentjes zijn te klein, om pijnlijk mee te kunnen gooien.
En de de keien, waar ik wel over kan beschikken, die zijn weer te zwaar om die op te kunnen tillen. Die zouden ook mij kunnen verpletteren.
Waar zijn sterke mensen die ze wel kunnen tillen?
Groeten van Haras.
Reactie door Haras. — woensdag 4 juli 2007 @ 9.43 uur
Het vergelijk met Srebrenica gaat volgens mij niet helemaal op.
Allereerst gaat het hier om het afdwingen van een correct functioneren van de democratie, wat op zich al van de zotte is dat het zover moet komen. De Tweede kamer krijgt de kans niet eens om het kabinet te controleren omdat er afspraken zijn gemaakt om van de regels af te wijken.
Bij Srebrenica was het niet zo dat er afspraken waren gemaakt om een parlementaire enquete tegen te houden. Kok zag het niet zitten en hield de eer aan zichzelf. Dat kun je van Balkenende niet zeggen, hij gaat gewoon door alsof er niets aan de hand is.
Reactie door apollo — woensdag 4 juli 2007 @ 9.56 uur
@Haras
Het is “Hij die ZONDER zonden is werpe de eerste steen.”
Niet “Hij die kleine zonden heeft werpe de eerste steen”
Reactie door ronald — woensdag 4 juli 2007 @ 10.24 uur
@11 ronald.
Jij telt alle zuigelingen ook mee. Ik ga er vanuit dat deze voorlopig nog geen mening hebben.
En wat te zeggen van de niet-denkende mensch? Daar lopen er in het land genoeg van rond. Het gros van de mensen zal het hun reet roesten als Irak stantepede van de aardbodem zou verdwijnen.
En dan nog dat deel van de bevolking dat het zou wensen als dat gebeurde.
Het zou de democratie – of wat daar van over is – ten goede komen indien zorgvuldig werd onderzocht wat de redenen waren om “vooraan “ achter Bush & de rest aan te lopen.
Nee ronald, het is een behoorlijke score in een land waarin de meeste mensen drukdoende zijn permanent hun eigen ego op te poetsen.
Goedemorgen overigens.
Reactie door Gandalf — woensdag 4 juli 2007 @ 10.28 uur
ronald — woensdag 4 juli 2007 @ 9.33:
Goedemorgen,
Het zou wel prettig zijn als je er je eigen standpunt bij vermeldt!
En voor wat betreft dat “slechts”, handtekeningenacties en soortgelijke zaken “scoren” altijd beduidend lager dan bijv. verkiezingen.
Men mag aan beide dan ook niet dezelfde gevolgtrekkingen knopen.
En, niet onbelangrijk, ik heb in de media ook nauwelijks iets over deze handtekeningenactie gezien…
Harrie V.
Reactie door Harrieke — woensdag 4 juli 2007 @ 10.39 uur
Ik hoop dat de handtekeningen wel op milieuvriendelijk papier zijn geschrevern en dat er geen inkt is gebruikt.
WC papier zou de beste keuze zijn geweest want spoelt ook goed weg.
Reactie door Timbo — woensdag 4 juli 2007 @ 11.00 uur
totale onzin zo’n handtekeningenactie ! Mosterd na de maaltijd ! Waarom komt v. Bommel nu niet met handtekeningen voor Darfur of Zimbabwe om maar iets te noemen ? Daar steekt hij zijn kop nu voor in het zand ! Kan hij er later weer over zeuren . Daar zijn ze bij de SP so wie so erg goed in .
Reactie door gerrit — woensdag 4 juli 2007 @ 11.13 uur
@11 ronald
Zo kan je natuurlijk niet rekenen!
Je kunt er niet van uitgaan alsof het hele volk gestemd heeft en er 137.555 voor openheid Irak waren.
Een ruime meerderheid van onze bevolking is voor openheid Irak. Hier gaat het om de mensen die op internet de link doorgespeeld hebben gekregen en om hen die de kans kregen persoonlijk te tekenen. Dit alles in ogenschouw nemende is het aantal stemmen juist een groot teken aan de wand en zou diep serieus genomen moeten worden. Helaas mist dit kabinet aan voldoende dosis integriteit en zijn zij in staat om te redeneren zoals jij. En ja, dat is, zoals gebruikelijk met B-kabinetten,: bezijden de waarheid.
Overigens zou het beter zijn voortaan dit soort belangrijke acties naar ieder e-mailadres te sturen. Los van de ‘openlucht’ acties.
Reactie door Gloria — woensdag 4 juli 2007 @ 11.15 uur
Beste Ronald. @14,
Dat wist ik ik. Maar wij leven nu in 2007.
Jezus, die zijn eigen zonden kende, mocht voor zijn gevoel ook niet met stenen naar die vrouw gooien. Hij was zelf dus ook niet zonder zonden.
Maar ik ben Jezus niet. Hij bedoelde trouwens de (vermeende) zonde van elkaar liefhebben.
De zonden van mijnheer Balkenende en co, die vallen in het niet bij mijn, jouw en ons aller zonden, die wij begaan om te kunnen overleven en bij pogingen, om de wereld en ons zelf te verbeteren.
En omdat ik niet als Jezus ben en mijn kleine zonden, en die van andere mensen van goede wil, die niets voorstellen, tegenover wat die lui allemaal uitvreten, niet tel, hebben zij, jij en ik, het recht, en misschien wel de plicht, om toch naar JPB en zijn nare kliek, “met stenen te gooien”.
De grotte keien, die ik niet kan tillen, kunnen die mensen op hun kop krijgen, als er weer verkiezingen zijn!
Hartelijke groeten van Haras.
Reactie door Haras. — woensdag 4 juli 2007 @ 11.18 uur
@15 Gandalf
@16 Harrie
Oh, het is wat teveel van hetzelfde?
Sorry, ik had jullie reacties nog niet op het scherm.
Reactie door Gloria — woensdag 4 juli 2007 @ 11.25 uur
Alsof ze idd in DenHaag niet weten wat er in Iraq gebeurt…
Reactie door Alexander — woensdag 4 juli 2007 @ 11.32 uur
@ 12 Haras,
Het valt niet mee. En vergeet niet dat er al heel wat opponenten onder een steen liggen…
Reactie door L'écologiste — woensdag 4 juli 2007 @ 11.57 uur
@Harrieke
het zal me persoonlijk aan mijn reet roesten of er wel of geen onderzoek komt, gedane zaken nemen toch geen keer en als jullie die illusie hebben dat een onderzoek voorkomt dat dergelijke beslissingen in toekomst niet weer genomen zouden worden kan ik je rap uit de droom helpen, ook een onderzoek zal toekomstige beslissingen totaal niet beinvloeden (zie Srebrenica en dus nu Afghanistan).
@Gloria, onzin, er is ruim aandacht geweest voor dit onderwerp in het nieuws, heb het zelfs op TV gezien.
Neem bijv nu het OZBprotest actie die nu loopt, die had in 1 week al meer handtekeningen verzameld dan deze hele actie.
Reactie door ronald — woensdag 4 juli 2007 @ 11.59 uur
@6 Maurice
Het SP-lidmaatschap kost (minimaal) 5 euro per kwartaal. Daarvoor krijgt u maandelijks de Tribune (met inlegvel) in de bus en ook nog een welkomscadeau. Bovendien bent u welkom op ledenvergaderingen en cursussen. Denkt u werkelijk dat dat alles niet veel meer kost dan uw 5 euro?
Reactie door Irma — woensdag 4 juli 2007 @ 12.36 uur
slechts!!!!!!!!!137555 handtekeningen .onzin heb zelf op een weekmarkt gestaan achter iedere handtekening zit een gesprek en bewustvorming van mensen die niet langer de leugens van balkenende pruimen en deze tekenen vaak namens complete gezinnen.degene die hier de zaak bagataliseren kunnen mijn inziens beter met hun opblaaspop gaan spelen .
Reactie door h.verbeek — woensdag 4 juli 2007 @ 12.51 uur
137000 linkse activisten op 17 miljoen inwoners is nog minder dan 1%. Welke doofpot? We weten allemaal dat de VS de EU en nederland een rad voor de ogen heeft gedraait met vervalste feiten. En dat JP iets te veel daarin het volgzame brave jongetje in de klas van de VS heeft willen spelen.
Weer een onnodig onderzoek over feiten die allang bekend zijn bij iedereen.
Reactie door Klaas — woensdag 4 juli 2007 @ 13.49 uur
@ 18 Gerrit
Onze regering kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de moordpartijen in Dafur of Zimbabwe. Wel voor de steun aan een illegale oorlog in Irak. En dus is het de taak van volksvertegenwoordigers om die regering daar op aan te spreken.
Reactie door Ed Sorrento — woensdag 4 juli 2007 @ 14.06 uur
@24 ronald
En daarom schiet het niet op in de wereld. Teveel mensen die het persoonlijk aan hun reet zal roesten… zoals jij je uitdrukt!
Lamlendige mens! Ieder mens heeft EIGEN verantwoordelijkheid en het is broodnodig dat de mens protesteert tegen alles wat in zijn ogen niet goed is!
Je hierbij neerleggen is de domste beslissing, ongeacht of je protest uitwerking heeft.
Aan de rechten van de mens wordt dagelijks geknabbeld en de politieke muizen doen het slinks door voortdurend ‘het volk’ te negeren! In de hoop dat het immuun wordt en de ogen gaat sluiten om in de politieke coma weg te doezelen.
NEE! Daar doen wij niet aan!! Wij laten ons geen zand in de ogen strooien en vragen om opheldering, waarheid en openheid van politieke achterkamerbesluiten die stinken omdat er geen lucht aan gegeven mag worden!
Het volk heeft de machthebbers gekozen en zij krijgt niet altijd wat het verdient…
Wij zijn de ‘baas’ en iedere baas die zijn ‘winkel’ zo laat verslonzen en het zijn reet zal roesten is een slechte baas, een luie baas, een onverantwoordelijke baas.
Het is aan de baas (het volk) om in actie te komen en het personeel (kabinet) op de vingers te tikken en wie niet luisteren wil moet maar voelen: GO! EXIT!
Reactie door Gloria — woensdag 4 juli 2007 @ 14.16 uur
Reacties als die van Ronald zijn te verwachten, een handtekeningenaktie geeft nooit een goed beeld van de werkelijke getalsverhoudingen in de bevolking. Dat is jammer, want er moet heel veel werk voor worden verzet. Is het niet beter om een onafhankelijk opiniebureau een statistisch verantwoorde peiling onder de bevolking te laten houden met de simpele vraag: “Bent u voor of tegen een parlementair onderzoek naar de Nederlandse rol in de oorlog in Irak ?” (of soortgelijke formulering)
Naar de uitkomst van zo’n peiling, die volgens mij ca 65% ja oplevert, kan de SP dan in de Kamer verwijzen. Zo’n handtekeningenaktie is een hele hoop werk, het levert een mooi plaatje in de krant, maar het suggereert altijd dat het om een kleine minderheid gaat. Er wordt verder ook niets mee gedaan, frustrerend, zowel voor de ophalers als de mensen die een handtekening hebben gezet. Ik vind het pas een goed actiemiddel als er een aantal miljoen handtekeningen worden opgehaald, zoals in het verleden bij de kruisraketten.
Reactie door simbro — woensdag 4 juli 2007 @ 15.08 uur
@ 27 Klaas,
Klopt niet wat je zegt. JP heeft meerdere malen gesteld dat het kabinet een zelfstandige afweging heeft gemaakt, mede aan de hand van informatie van onze eigen inlichtingendiensten.
Reactie door Ed Sorrento — woensdag 4 juli 2007 @ 15.14 uur
@14 een aantal van die basis :
”
“Hij zal niet doden!” (ook de autochtonen in Irak medebedoeld, ook hun vrouwen en kinderen)
“Hij zal niet stelen!”(hun olie bijvoorbeeld)
“Hij zal zijn naaste liefhebben” (ook moslims meebedoeld enz)
Christendom is niet als een nette pak bedoeld, Ronald. Zie de huichelaars daar….
Reactie door walking bull — woensdag 4 juli 2007 @ 15.53 uur
@Ed Sorrento Ja en waar denk je dat die inlichtingen van daan kwamen? Een beetje naief dit.
Reactie door Klaas — woensdag 4 juli 2007 @ 16.40 uur
Het Deense Parlement begint nu naar aanleding van Argos 2003 m.b.t. Irak zich ook af te vragen of de Deense regering het parlement destijds wel eerlijk heeft geinformeerd. Argos heeft toen geopperd aan de hand van een dagrapportage van de Deense militaire Dienst dat Denen en Nederlanders al operatief waren in Irak nog VOOR de inval in Irak met informatieinzameling en spionage voor de Amerikanen t.b.v. de Inval.in dat rapport werden Denen en Nederlanders samen genoemd. Dit alles voordat het parlement ergens toestemming voor had gegeven.Het werd ontkend in Debemarken maar wordt nu hoog opgepakt en getwijfeld aan het antwoord van de regering. De verantwoordelijk minister destijds was een groot aanhanger van Bush.
Dit alles mag niet zonder instemming van het parlement en zou dus in flagrante strijd zijn met de wet, net als in Nederland dus.
Indien de Denen doorgaan met wroeten sluit het net zich om Balkenende en zijn Irakverleden.
Dit alles is te beluisteren op Argos van vandaag.
Reactie door Henny — woensdag 4 juli 2007 @ 18.25 uur
@ 33 Klaas,
JP verweerde zich tegen de aantijgingen dat hij slaafs achter de VS was gaan staan door
te stellen dat het kabinet een eigen afweging had gemaakt. Waaruit die die afweging dan wel bestond blijft echter onduidelijk zolang JP de deksel op de doofpot houdtt. Daarom: openheid over Irak.
Informatieve site:
http://www.openheidoverirak.nu/index.php?databank
Reactie door Ed Sorrento — woensdag 4 juli 2007 @ 18.37 uur
ik zou mij meer druk maken over de bedrijven
die in de uitverkoop worden gezet bv abn energie bedrijven het wordt een zooije
ondanks de meerdeheid nee heeft gezet tegen
europa maar wel samenwerken ik voel
mij als burger eigelijk voor lul gezet
mij krijgt je niet meer bij een steming
voor ja of nee tegen europa hopelijk is dit een les voor de polietiek dus anders wort het voor mij echt links het is niks voor mij maar ik hoop dat hier aandacht aan wordt
geschonken er is in nederland genoeg te doen ook onse eigen belangen beschermen
graag hoor ik hier ook wat van de sp
goed voor de volgende verkieingen maar er moet
gelet worden op de begroting tekort dat vindt
ik echte heren het buiteland zoals irak zie ik als een verloren zaak maar het anderen missie niet als het maar oplevert zo niet dan moeten we dit laten varen vrede is het beste maar als de bevolking niet mee werk
dan vindt ik de 2e missie ook verloren dan kun je het geld en onse mensen beter voor anderen gebruiken maar irak begin voor mij als een 2e amerikanse ramp te worden
verloren zaak dus vriedelijke groeten fam v kempen
Reactie door R v Kempen — woensdag 4 juli 2007 @ 23.05 uur
Gerrit 18, Wat ben jij voor een [on]mens Ik ben 60 dagen bezig geweest met het inzamelen van handtekeningen voor openheid Irak.Ik heb er 6600 binnengehaald,waar ik heel trots op ben. Dinsdag aanwezig geweest bij de overnandiging,aan de voorzitter van de eerste kamer.137555 stuks,Harry v Bommel en Femke Halsema. Het was een happyning,waar ik de rest van mijn leven[niet te lang meer gelukkig]op kan terug kijken.Ik ben trots dat ik lid mag zijn op zo,n Soiale Partij. Mensen zoals jij zijn ratten[TIGELAAR-VERHAGEN eigen worden in Buitenhof 5 maanden geleden.Dus je moet geen kommentaar geven op de duizende mensen, die de moeite nemen om van dit aciosale land nog wat van te maken. Gaat ons niet lukken. 90% van het VOLK is dom of niet geinteresteerd[desinterresse. (90%] is voor Beatrix en aanhang,wat wil je met zo stel, wat zich Nederlanders,noemen!! Kijk bij interlands van het Ned.eltal.In de volksmond moet je deze personen met bizarre vermommingen,idioten noemen. Wij staan met stip op de derde plaas van aciosjaalste volk van de Wereld. Slaap maar lekker door,maar vergeet niet dat we aan de vooravond staan,van een DERDE WERELD OORLOG. Welterusten. Gerard.v.d.Voort Ps,ik heb nog de opvpoeding genoten,waaronder de brief je volledige naaqm zette!!!!!
Reactie door gerard — donderdag 5 juli 2007 @ 2.10 uur
37. Gerard
Bedankt namens al onze gezinsleden. Voor mij krijg jij, als die dan toch uitgereikt moet worden, de RooieReus-prijs.
Reactie door Henny — donderdag 5 juli 2007 @ 8.04 uur
@37 Gerard
Met je eens.
Ik schaam mij voor mijn eigen volk. Het is ‘klootjesvolk’ aan het worden.
We blijven geloven in een betere wereld en samen met de SP wordt daar aangewerkt.
Bedankt voor je inzet en zie wat je daarvoor terugkrijgt: een happening!
Gerard, we geven niet op!!
Ik sluit mij aan bij Henny: jij verdient de RooieReus-prijs.
Ook al doen we niet aan meer, minder, beter het beste… deze keer wel!
Dag Gerard!
Reactie door Gloria — donderdag 5 juli 2007 @ 12.58 uur
Nog meer foto-en filmmateriaal n.a.v. de uitreiking van de doofpot:
http://video.google.com/videoplay?docid=1861552825367146235&hl=nl
http://video.google.com/videoplay?docid=-8164674354235590665&hl=nl
Reactie door Johnito — donderdag 5 juli 2007 @ 13.45 uur
Ha, Australië geeft tenminste toe, sinds vandaag, dat het hun in Irak om de olie ging!
http://www.nu.nl/news/1141408/22/%27Australi%EB_blijft_mede_om_olie_in_Irak%27.html
Dat de defensieminister die het zei nu op het matje wordt geroepen door premier Howard,
(de H dient uitgesproken met een k-klank)is
minder interessant maar wel meegenomen.
Er valt dus kennelijk iets te verbergen!
Het deksel komt van de beerputten van `de geallieerden’ ofwel de door Bush gedicteerde `Coalition of the willing’.
Reactie door Haq — donderdag 5 juli 2007 @ 14.39 uur
Waarom moet er terug gekeken worden naar het verleden??
Dat is tog onzin? SP hou op!!
Reactie door - — donderdag 5 juli 2007 @ 15.51 uur
@41 Haq
Howard is een coward!
Reactie door Gloria — donderdag 5 juli 2007 @ 16.48 uur
@42 door
Houd jij op!!
Zonder verleden geen toekomst!
Of wil jij die bouwen op de puinhoop van Bush?
Mensen die ALLEEN en UITSLUITEND naar de toekomst willen kijken hebben blijkbaar iets te verbergen in het verleden…
Reactie door Gloria — donderdag 5 juli 2007 @ 16.51 uur
(42)blij dat je voor een generaal pardon bent .toch?
Reactie door h.verbeek — donderdag 5 juli 2007 @ 17.05 uur
-off topic-
Partij Voor de Vluchtelingen..
(Voorlopige) geheimhouding is: “beter voor het land.” (In land’s belang, in het belang van het kabinet, welke coherentie, stabiliteit, saamhorigheid wellicht.) Is het om geheimhouding mogelijk te houden als zodanig? Is dat de reden? Hoe dan ook, politieke steun is dermate belangrijk, om in stand te kunnen houden, iemand een goed perspectief te bieden.
Politieke steun geef ik ook aan de PVV, maar niet om misverstanden in het leven te roepen. Niet om automatisch toestemming te geven, die indruk te wekken. Maar puur om mezelf er goed uit te laten komen. Geloof me maar op mijn helblauwe ogen, die zijn niet te vervalsen. Wel (redelijk) zuiver.
Laat ik de standpunten van de SP, de mensen van de SP inclusief supporters, alles en iedereen er even buiten houden..; maar zoveel verschillen we niet van de PVV mensen. We hebben wel verschillen, en beter doordachte standpunten en meer; relatief gezien zijn we maar een heel klein beetje op afstand van de PVV. Laat dat u een beetje duidelijk zijn, dat het misschien een beetje op u in kan werken, om een beeld te krijgen van ‘het onbegrip naar de vele beperkingen van de mens op aarde’.
Wij mogen een ander dan wijzen op onze stompzinnigheden, of uitspraken, maar (én) wij hebben óok, nog veel te leren, klaar, maar dat mogen we óok niet, vergeten. Wat we leren, en dat we leren. Als we honderd jaar langer leven zouden we die best goed kunnen gebuiken om nog wat bij te leren, en als we de neiging hebben een ander nog geen jaar extra te gunnen.. vul maar in, terecht of onterecht.
Maar strenger straffen mag, als dat rechtvaardig is, en temeer nog als dat in het belang is van de dader; hoezo, je leeft maar één keer? “After all, nobody is born a terrorist.” Over drogredenen gesproken.. heeft dat ook met geheimhouding te maken? Ik dacht het niet. Succes met de juiste (open) vragen, (aan) mijnheer van Bommel, dat is eigenlijk het enige dat telt, van het hele verhaal.
.
We hebben niet altijd recht, maar zorg maar (algemeen gesproken), dat je recht hebt een ander te mogen corrigeren. Als dat een moeilijk punt is, kun je beter eerst aan jezelf werken. Of je bent een ouder cq opvoeder, natuurlijk. Dus ik zou zeggen, doe dat (mensen), en maak Rouvoet (en mij) blij. Het is anders zo moeilijk debatterend in gesprek te zijn..
Reactie door Bas Schoutsen — donderdag 5 juli 2007 @ 17.53 uur
@42, op basis van wat hebben we nu eigenlijk meegedaan, in het belang van onze banden met het buitenland.
Reactie door Bas Schoutsen — donderdag 5 juli 2007 @ 18.03 uur
mensen , waar gaat het om ? : Het gaat erom de economische belangen van grote olie-bedrijven Niet in het opsporen van een gevaarlijk gas !
Het is gewoon een bezetting van IRAK : misschien wou die Hoesein alleen maar zijn olie verkopen in euro’s i.p.v. dollars !
Weet wat dat voor gevolgen zou hebben voor de USA ?
Reactie door fred — donderdag 5 juli 2007 @ 18.40 uur
Wie of wat houdt Irak er eigenlijk van om zélf openheid van zaken te geven in de mate, dat ze zélf willen?
Reactie door Wilbert — donderdag 5 juli 2007 @ 20.46 uur
34. Correctie het was NA Argos bij “de ochtenden”.
Reactie door Henny — vrijdag 6 juli 2007 @ 12.08 uur
49. Wilbert
Die zitten teveel vast aan het westen. Sancties en voorwaarden genoeg en puppets on the string genoeg.
Maar als Denemarken doorgaat met hun onderzoek dan komen de Nederlanders vanzelf bovendrijven en is het finito. Tenzij Balkenende al aan het netwerken is, dat is niet uitgesloten. Hoe vasthoudend zijn de Denen is dan de vraag.Het is niet echt een ‘moslim-mind’ country m.i., alhoewel mijn informatie ook alleen maar berust op wat we hier aan buitenlands nieuws krijgen en dat is niet veel.
Reactie door Henny — vrijdag 6 juli 2007 @ 12.13 uur
ik had dit in een ander topic gezet maar is inmiddels al van de “voorpagina” verdwenen [het topic]
dit is naar mijn idee het grootste probleem als het gaat om de verdeel en heers taktiek van de westerse landen,NOG steeds.
hierdoor is het niet mogenlijk om stabiliteit in Afghanistan en Irak ,Soedan etc etc te krijgen/willen?
heeft u wel eens gehoord van de “Willy lynch letter” ?
ik hoop dat uw engels goed genoeg is:
Gentlemen:
I greet you here on the bank of the James River in the year of our lord, one thousand seven hundred and twelve. First , I shall thank you, the gentlemen of the of the colony of Virginia, for bringing me here. I am here to help you solve some of your problems with slaves. Your invitation reached me in my modest plantation in the West Indies where I have experimented with some of the newest and still the oldest method for control of slaves. Ancient Rome would envy us if my program is implemented. As our boat sailed south on the James River, named for our illustrious KING JAMES, whose BIBLE we CHERISH, I saw enough to know that our problem is not unique. While Rome used cords or wood as crosses for standing human bodies along the old highways in great numbers, you are here using the tree and the rope on occasion.
I caught the whiff of a dead slave hanging from a tree a couple of miles back. You are losing valuable stock by hangings, you are having uprisings, slaves are running away, your crops are sometimes left in the fields too long for maximum profit, you suffer occasional fires, your animals are killed, Gentleman,…You know what your problems are; I do not need to elaborate. I am not here to enumerate your problems, I am here to introduce you to a method of solving them.
In my bag, I have a fool proof method for controlling your slaves. I guarantee everyone of you that if installed it will control the slaves for at least three hundred years. My method is simple, any member of your family or any OVERSEER can use it.
I have outlined a number of differences among the slaves, and I take these differences and make them bigger. I use FEAR, DISTRUST, and ENVY for control purposes. These methods have worked on my modest plantation in the West Indies, and it will work throughout the SOUTH. Take this simple little list of differences and think about them. On the top of my list is “AGE” but it is only there because it starts with an “A”; The second is”COLOR” or shade; there is INTELLIGENCE, SIZE, SEX, SIZE OF PLANTATION, ATTITUDE of owner, whether the slaves live in the valley, on a hill, east or west, north, south, have fine or coarse hair, or is tall or short. Now that you have a list of differences, I shall give you an outline of action- but before that, I shall assure you that DISTRUST IS STRONGER THAN TRUST, AND ENVY IS STRONGER THAN ADULATION, RESPECT OR ADMIRATION.
The black slave, after receiving this indoctrination, shall carry on and will become self-refueling and self-generating for hundreds of years, maybe thousands.
Don’t forget you must pitch the old black VS. the young black males, and the young black male against the old black male. You must use the dark skinned slaves VS. the light skin slaves. You must use the female VS the male, and the male VS, the female. You must always have your servants and OVERSEERS distrust all blacks, but it is necessary that your slaves trust and depend on us.
Gentlemen, these kits are your keys to control, use them. Never miss an opportunity. My plan is guaranteed, and the good thing about this plan is that if used intensely for one year the slave will remain perpetually distrustful.
-WILLIAM LYNCH-1772
Reactie door iew — vrijdag 6 juli 2007 @ 13.58 uur
Aanvulling op @52
zou dit nu ook gebruikt worden in onze huidige samenleving als het gaat om binnenlandse politiek?
de VOC en slaven…
het zijn maar gedachtes,maar toch.
Reactie door iew — vrijdag 6 juli 2007 @ 14.01 uur
@52 Iew
Het is: DISGUSTING!
Oftewel: WALGELIJK!
Wat een zieke geest heeft de man. Je krijgt toch de neiging om zulke mensen te LYNCHEN!
Wie weet wat zich in het gedachtengoed van de huidige VOC-christenen beweegt?
Tja… een dergelijk erfgoed kan nogal hardnekkig zijn. Zie hoe dit land beheerst wordt door zo’n afstammeling.
Reactie door Gloria — vrijdag 6 juli 2007 @ 16.29 uur
@46, (17.53)
Velen zullen blij zijn als ik dit zeg. Het is een hele opluchting als blijkt dat je niet de hele tijd de schone schijn hoeft op te houden, maar beter kan laten gaan. Be yourself. (Zo goed mogelijk.)
(Dit was geschreven tijdens mijn werk.)
Reactie door Bas Schoutsen — vrijdag 6 juli 2007 @ 17.25 uur
Voor diegene die zich (enigszins) aangesproken voelen, een aantal SPers misschien.
(@17.25; Dit stond nog op de achterkant!)
Reactie door Bas Schoutsen — vrijdag 6 juli 2007 @ 17.28 uur
Gloria, ik ben zlefs bang dat het volk geen kloten meer heeft…
Reactie door cynthia — vrijdag 6 juli 2007 @ 22.41 uur
@54 Gloria
tsja Gloria wat kunnen we anders denken als een regering als de onze per sé geen verantwoording wil afleggen,terwijl zij dat verplicht zijn.
iedereen raakt tegenwoordig verdeeld tegen over elkaar,dat is inmiddels een wereldwijde trend.
alles en iedereen als slaaf voor het kapitaal,en de media als verspreider van de “Willy lynch taktiek”
kleur afkomst etc doet nu niet meer terzake,we wonen immers allemaal gemengd tegenwoordig.
velen willen alles graag in historisch perspectief blijven zien en plaatsen is mij hier wel eens opgevallen.
laat iedereen het op deze manier dan maar eens in historisch perspectief zien!
daarom komt ook niemand meer echt in opstand,we zijn allemaal teveel bezig met die onderlinge verdeeldheid die is ontstaan/aangebracht?
de puzzelstukjes passen weer precies…
Reactie door iew — zaterdag 7 juli 2007 @ 10.14 uur
Vroeg of laat zal dat Christelijk Democratisch Appel puzzelstukje komen. CDA rules..
Reactie door Bas Schoutsen — zaterdag 7 juli 2007 @ 16.30 uur
Beste Iew en vooral wederom Gloria,
jullie trekken er van alles en nog wat bij wat er niets mee te maken heeft. Natuurlijk moet er een onderzoek komen. Dat heeft niets te maken met slaven etc! Verder, Gloria, bedien je je nogal van “krantekoppen-kreten”. Haal de VOC er maar weer bij…triest hoor! Als je het dan niet eens bent, ga de barricade op. Er zijn handtekeningen genoeg, het ligt nu aan de partij wat ermee gebeurd! Verder nog een ding: Gloria, je reageert gebeten als iemand het niet met je eens is..kijk eens hoe jij reageert in dezelfde situatie (mensen lamlendig noemen bijvoorbeeld). Lekker Christelijk voorbeeld..Hoe dan ook..die oorlog klopt niet, we zijn inderdaad genaaid door de VS, maar uiteindelijk hadden er veel meer handtekeningen moeten komen! Hoop wel dat de SP er een draai aangeeft zodat er toch een onderzoek komt!!
Reactie door Johan kivits — zondag 8 juli 2007 @ 23.42 uur
@60 Johan Kivits
We kunnen niet hard genoeg van leer trekken tegen dit soort vervuilde VOC-geesten.
Ik vrees dat dit LYNCH-drek nog lang nabubbelt in de hersenkwabben van de christelijke gelederen.
Beter christelijk voorbeeld kan ik niet geven!
KEN JEZUS!!
Reactie door Gloria — maandag 9 juli 2007 @ 4.05 uur
@61 PS
Een paar ‘gebeten’ woorden van Jezus Christus:
” Addergebroed”, “Huichelaars”.
Zie Bijbel Nieuwe Testament.
Reactie door Gloria — maandag 9 juli 2007 @ 4.10 uur
Nog een keer….geef je eigen mening,niet die uit een boekje! Oh Ja, ga op tijd naar bed!
Reactie door Johan kivits — maandag 9 juli 2007 @ 7.40 uur
@60 Johan kivits
onze volksvertegenwoordigers MOETEN verantwoording afleggen naar het volk toe.
dat zijn zij verplicht.
ze weigeren dat en hebben met smerige spelletjes in de coalitiebesprekingen’regeeraccoord en in de kamer er voor gezorgd dat ze dit niet hoeven doen,omdat ze het niet WILLEN.
en we zijn niet enkel en alleen genaaid door de VS, Bak-ellende heeft ons MET de VS genaaid.
“historisch perspectief” is een veel gebruikte term in de discussies op dit log,wij halen er niet zomaar van alles bij.
die handtekeningen actie had helemaal niet NODIG moeten zijn,de regering MOET gewoon verantwoording afleggen,dat HOORT zo.
en het is Bak-ellende zelf die de VOC er bij heeft gehaald,en niemand anders!
slip of the tongue MY ASS!
Reactie door iew — maandag 9 juli 2007 @ 10.44 uur
150 doden 250 gewonden.
En onze regering zit samen met de Amerikanen in Afghanistan waar gekidnapten via overdrachtsvluchten naartoe gebracht worden uit en via Europa.(* weet je wel geheime vluchten en gevangenissen in Polen en Roemenie) Tel uit je winst.
Ik heb naar Panorama gekeken op Canvas m.b.t. de geheime overdrachtsvluchten en gevangenissen en niet te vergeten MARTELING een BBC onderzoek en daar werd een gevangene medegedeeld dat hij naar Afghanistan ging, daar waar rechten niet telden en niemand er wakker van lag als een mens zou verdwijnen, daar waar ze zich niets aantrokken van torture mensenrechten etc…daar waar een DUITSER hem ondervroeg tijdens de marteling maar Duitsland van niets weet.
En hier doen wij als Nederland dus op dit moment nog aan mee, we helpen de Amerikanen te martelen door het oogluikend toe te staan, bijna zijn we zelf al zover, het wordt normaal. Lang leven Europa waar alles ge-en verboden kan worden maar waar geen enkel mandaad schijnt te zijn tot onderzoek van EU lidstaten, die kunnen gewoon nee zeggen.
Hadden we het over EU en vrede en samenwerking, vergeet het maar. De EU is medeschuldig en Nederland in het bijzonder.
Reactie door Henny — maandag 9 juli 2007 @ 12.59 uur
@63 Johan Kivits
Eigen mening? Zie mijn @54!
Alles uit mijn eigen brein ontsprongen. Ik heb geen geld voor een krant en citeer niet uit boekjes.
Maar als jij mij op ‘christelijk’ aanspreekt laat ik even zien hoe Jezus woedend kon worden!
En ja, daar moest ik de Bijbel even voor aanhalen.
Op tijd naar bed? Er zijn mensen die werken als anderen slapen, Johan!
Dat betekent stand by blijven voor hen die dit nodig hebben. Stel je voor als we alleen op kantoortijden de mens van dienst waren…
En zo wisselt dat. Straks weer helemaal andersom: vroeg op en vroeg naar bed.
Tja… mensenwerk!
Reactie door Gloria — maandag 9 juli 2007 @ 15.17 uur
Gloria, sommige mensen hebben gewoon geen respect voor de mening van de ander en in plaats van dat ze dit bij zichzelf neerleggen moet het ineens op het bord van de ander komen. Ik waardeer je bijdragen nog steeds ook al zijn ze vaak met een christelijke toon. Dit kabinet heeft alleen twee politieke partijen die het geloof misbruiken en dus is er niets christelijks meer aan en jij herinnert ons daar aan! Prima wat mij betreft.
Reactie door cynthia — vrijdag 13 juli 2007 @ 18.12 uur
Ben al enige tijd hier niet meet geweest, maar nogmaals, mensen die hopen dat Jezus alles oplost of er een antwoord voor heeft zijn niet van deze tijd. Het gaat gewoon kut met NL en niemand – ook de SP – heeft een oplossing. Als er voor wat dan ook geld vrij gemaakt moet worden, is dat te halen in de bodemloze put van ontwikkeling in arme landen…Als God het dan zo mooi geregeld had waren die er ook niet geweest. Gloria, je bent iemand die niets anders te doen heeft dan hier bijbelteksten aanhalen en dan te denken dat je een goed mens bent! Wat doe je nu helemaal…Zeiken en geen oplossing geven behalve krijsen over Jezus
Reactie door Johan — woensdag 25 juli 2007 @ 1.08 uur
Hulde aan Pronk! Vanuit zijn vakantieadres laat hij in een interview aan het AD over het mogelijke voorzitterschap binnen de PvdA weten dat HIJ waarschijnlijk een onderzoek zou steunen. ”Dat komt er toch. Hoe dan ook. Het is een grote fout van de premier dat hij het zo onder het tafelkleed heeft geveegd. Alsof hij iets heeft te verbergen. En het is een grote fout van mijn partij dat het Balkenende ermee liet wegkomen.’’ (bron: http://www.ad.nl/binnenland/article1556769.ece)
Reactie door Joost — vrijdag 3 augustus 2007 @ 0.06 uur
Waarom Irak? Waarom oorlog? Niet alleen olie, volgens mij.
Waarom religie?
Zomaar een mogelijke verklaring:
http://www.zeitgeistmovie.com
(Duurt lang, ga hiervoor comfortabel zitten).
;-)
Reactie door PaulaT — vrijdag 10 augustus 2007 @ 13.41 uur
Ik hoor niets meer over het resultaat.
Wordt het dood gezwegen?
Reactie door Adriaan Aarts — zaterdag 11 augustus 2007 @ 16.49 uur
Ik heb een heel andere benadering over het zwijgen over het besluit de usa te steunen bij de inval in Irak…
Kan het niet zo zijn,dat Nederland politieke en militaire steun heeft gegeven,aan de usa in ruil voor het mooie baantje van J de Hoop Scheffer?
Het buigen als een zakmes voor bush…EN de moeite die men doet,om het e.e.a. onder de tafel te houden doet het ergste vrezen…
Reactie door J.Harkema — zaterdag 11 augustus 2007 @ 20.38 uur
-
Mijn hart huilt? Kan dat?
Tranen lopen langs mijn wangen.
Moslims uit Irak “mogen” naar Brazilië?
De Islam diaspora: breidt zich uit.
Mensen: ik wordt gék van jullie!
Lieve mensen, zijn jullie állemaal gek geworden?
Stoppen jullie dan pas, als íédereen zijn eigen huis kwijt is?
Álle kinderen ontheemd?
Níémand meer een vaderland?
Gaya, Mijn Heilige Moeder Aarde:
Zij draait zich nu reeds om in Haar graf,
Dat graf wat jullie voor haar graven momenteel.
Ik word gek, omdat mijn hart huilt
en tranen langs mijn wangen lopen:
want ik heb geen hart,
ik heb geen wangen
en ik heb geen tranen:
want ik ben Gollah: jullie aller God en Allah en
momenteel haat ik jullie allen,
al diegenen die mijn Heilige Moeder Gaya,
die dit aan Gaya aandoen, en ik haat al diegenen
die de kinderen van Mijn Heilige Moeder Gaya dit aandoen!
Mijn hart huilt!
Ik wens liefde voor allen en haat voor niemand!
-
Reactie door RooieThijs — zaterdag 25 augustus 2007 @ 22.14 uur
jongens en meisjes, zullen we gewoon ophouden met astrologiefabelboekjes citeren? Het gaat er niet om wat in de bijbel, de koran welk sprookjesboek staat en hoe het uitgelegd kan worden. Leidt allemaal af van de zaak. We zijn een oorlog ingerommeld en daarvoor moeten er mensen ter verantwoording geroepen worden. Hier zijn mensen de dood ingestuurd vanwege het ego en de geldingsdrang van onze gristelijke premier en consorten.
Hulde aan Pronk voor zn uitlatingen aan het adres van JP. Van de SP zijn ze het gewend, van de PVDA is nog even wennen. Jammer dat er weer een sorry uitrolt, maar het draaien van wouter bos is nu het liegen van JP. Die score is binnen.
Dit gaat niet over publiekelijk sorry zeggen. Een land willens en wetens in een onrechtvaardige oorlog dirigeren om er zelf de vruchten van te kunnen plukken en de bevolking misleiden om zo ver te komen dient beloond te worden met de zwaarste straf die dit land kent.
laten we beginnen met een verklaring onder ede.
Reactie door ron — donderdag 6 september 2007 @ 10.50 uur
Een onderzoek naar Irak is achterhaald. Iedereen weet dat deze oorlog gebaseerd op leugens is begonnen.
Maar wat iedereen nu ook zou moeten weten , maar helaas meestal nog niet weet, is dat de echte aanleiding van al de oorlogszucht, zijnde 9/11, door de US opgezet en uitgevoerd is. Het was een zgn false flag terror attack. Alle 3 de World Trade Center gebouwen zijn door een klein onderdeel van de amerikaanse overheid met explosieven opbeblazen. Elk onderdeel van de official story afzonderlijk is strijdig met de feiten.
Dit was DE manier van de neo-conservatives om steun te krijgen voor hun plannen de strategische olievoorraden in handen te krijgen, de wapenindustrie te stimuleren en meer invloed te krijgen door burgerlijke vrijheden in te perken.(Patriot Act)
Als de wereldpolitiek inclusief SP niet snel hevig aandringt op een strafrechterlijk, onafhankelijk onderzoek zullen de neo-conservative traitors er niet voor terugdeinzen om een 2e, nu nucleaire aanslag, in de US uit te voeren om Iran binnen te vallen.
DAT IS WAAR NU DE AANDACHT NAAR MOET UITGAAN!!!
Geloof me alsjeblieft niet op mijn woord, maar doe zelf onderzoek. Toen ik dit de eerste keer hoorde dacht ik ook, wat een paranoide leip is dat..
Ga zelf op onderzoek uit en trek je eigen conclusies. Hier is alvast een link naar de film 911mysteries welke te zien is op google video.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7627261092341180270&q=911mysteries&total=32&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Reactie door Manuel — vrijdag 7 september 2007 @ 0.56 uur
Geen wonder dat Balkenende geen onderzoek wenst naar “onze” betrokkenheid in Irak.
Lees dit
http://worldthechanges.punt.nl/?gr=791406
en je snapt het ook.
Dat onderzoek MOET er komen!!!
Reactie door Ed — dinsdag 11 september 2007 @ 20.53 uur
Ik ben voor een onderzoek. In een zogenaamde democratie heeft een volk het recht te weten waarom een land een oorlog steunt.
Naar mijn mening is de hele toestand puur gebaseerd op het vergaren van meer kapitaal voor het bourgeouisie en het centraliseren en doorsluizen van de mondiale oliehandel.
Reactie door Niels — maandag 15 oktober 2007 @ 22.14 uur
Als gevlucht irakees moet ik U echt vertellen dat ik het ontzettend belangrijk vindt dat dit onderzocht word aangezien het de aanleiding is voor meer terrorisme, negativiteit tegenover moslims en kapitalistisch bloedvergieten. zelfs als 15-jarige jongen zie ik dit.
Zodra ik mag stemmen stem ik op U !
Reactie door Karraar — zaterdag 20 oktober 2007 @ 18.05 uur
hier nog een mooi gedicht uit een iraakse krant
To the people of the world
This is the story that must be told
of an Iraqi baby, not very old.
Lying in her crib one star lit night
How could she know of those planes in flight?
She lay there quietly touching her nose,
Watching her mobile, wiggling her toes,
Oohing and cooing, so sweetly is she,
Talking to someone, who could it be?
An angel is standing with her in the room.
The baby is smiling, unaware of her doom.
The crib starts to shake and the mobile goes round.
And suddenly comes a most deafening sound.
The ceiling drops in, in a second or two …
On top of her crib so she ceases to coo …
No one knows how long she lie there
Who thought about it? doesn’t anyone care?
Is she alive? Is she dead? Is she in any pain?
Now that you mention it, who knows her name?
Her name is Amal. In English we say Hope.
Crushed between the rubble, her tiny fingers start to grope.
Where is my mommy? I love her so dear
Come, get me mommy! It’s dark in here!
I’m scared and I’m hungry and I can’t see my feet.
There’s blood in my mouth! Give me something to eat!
Where is my daddy? Where’s my big brother?
It hurts when I breath! Where is my mother?!
How long have I been here? Is this just a dream?
I open my mouth, but can’t even scream.
That angel appears once again to my side,
This time with a tear I plead Why have I died?
Am I alone in my sufferings? No, there are many others.
In our grief and our misery, we are sisters and brothers.
Who are we? I ask you … for what crime did we die?
They’re throwing a party! Doesn’t anyone cry?!
Is it True? Am I nothing?! How could it be?
Don’t they also have babies, just like me?
It is war they say, of which death is part.
How blind they’ve become, how hardened of heart.
Did someone say hero? To whom do they speak?
A victory claimed for killing the weak?!
Why are they happy? Why are they proud?
Don’t they know that I’m cold in my burial shroud?!
No war has been won; No ifs, buts, or maybes,
They’ve Only Killed Babies!!!!
Signed Me,
An Iraqi Baby
bron: Attahaddi newspaper
Reactie door Karraar — zaterdag 20 oktober 2007 @ 18.07 uur
sorry dat ik zoveel reageer maar dit gedicht kan ik jullie niet ontnemen: zo denkt elke irakees nou!
IRAK
Een land waar ik niet in geboren ben.
Een land dat ik slechts van verhalen ken.
Een land waar ik nog nooit een voet op heb gezet.
Een land dat ik alleen met mijn gedachtes heb leren kennen.
Een land dat door mijn fantasieën is gevormd.
Een land waar ik alleen over kan dromen.
Een land overheerst door geweld en bloed.
Een land waarin mensen levend werden begraven.
Een land dat een nare geschiedenis kent.
Een land dat in somberheid is gedompeld.
Een land waarin eenheid niet bestaat.
Een land waarin geduld zijn grenzen heeft bereikt.
Een land waarin hoop gelijk staat aan wanhoop.
Een land waarin mensen voortdurend hun verdriet delen.
Een land waarin vreugde van korte duur is.
Een land waarin mensen hun tranen samenleggen.
Een land waarin pessimisme op de voorgrond staat.
Een land waar ik hevig naar verlang.
Een land waarin eindigheid omarmd door liefde eeuwigheid wordt.
Een land waarbij het uur de ademtocht is der vriendelijkheid.
Een land waarin liefde passie is.
Een land waarin mensen deugdzamer zijn dan hun krachten toelaten.
Een land waarin gastvrijheid zijn grenzen verlegt.
Een land waarbij de beste eigenschappen de boventoon voeren.
Een land dat zwijgt als steen.
Een land waar ik toe behoor.
Irak, mijn land.
Mijn moederland.
Mudi
bron: Irakese Jongeren Organisatie (www.irakesejongeren.nl [tijdelijk offline])
Reactie door Karraar — zaterdag 20 oktober 2007 @ 18.08 uur